LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   co žere zima ? fyzičku a morál...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SP na obtížnost Kranj, Slovinsko

26..-27.11.2016

Na posledním letošním závodě Světového poháru v lezení na obtížnost v Kranji ve Slovinsku skončila jako nejlepší z našich Iva Vejmolová na 41. místě v kvalifikaci, Gabriela Vrablíková byla 48., Tomáš Binter 59. a Jakub Dvořák 63. Vyhráli Sebastian Halenke a Anak Verhoeven.

Na stupních vítězů stáli:
1. Sebastian Halenke (GER) a Anak Verhoeven (BEL)
2. Domen Skofic (SLO) a Akiyo Noguchi (JPN)
3. Jakob Schubert (AUT) a Janja Garnbret (SLO)

Celkem startovalo 64 mužů a 49 žen.

Vítězi celkového seriálu 2016 se stali Slovinka Janja Garnbret a její krajan Domen Skofic.



Původní zpráva z 25.11.2016:

Poslední letošní závod Světového poháru v lezení na obtížnost se chystá zítra a v neděli ve městě Kranj ve Slovinsku. Na startovce jsou 4 naši: Iva Vejmolová, Tomáš Binter, Gabriela Vrablíková a Jakub Dvořák.

Vítězkou celkového seriálu Světového poháru 2016 v lezení na obtížnost by měla být Slovinka Janja Garnbret, která má dostatečný náskok před ostatními. V mužích rozhodnuto tak jasně není, momentálně vede Slovinec Domen Škofic.

PROGRAM



Sobota 26. listopadu


09.00          mužská kvalifikace
14:00          ženská kvalifikace
20:00          mužské a ženské semifinále


Neděle 27. listopadu

16:30          finále (muži pak ženy)
                    Vyhlášení vítězů



Trailer:



Viz:

www.ifsc-climbing.org

sth   [úpravy] 20:30 27.11.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 repre...13:23:50 25.11.2016
Bintner... a ja se slovy klasika ptam: Paneboze takhle sis to pral?
odpovědět 

 účast13:40:26 25.11.2016
Ví někdo proč se nezúčastní Kuba Konečný?
Maraodpovědět 
 Re: účast19:06:29 25.11.2016
Uz na nej nevyslo, musel uvolnit misto lepsim.
odpovědět 
  Re: účast17:26:02 27.11.2016
Asi se Áčko bojí, že by natrhl jeho ovečkám šos...
odpovědět 

 Brzda soutěžního lezení20:33:29 26.11.2016
Montana. Binter st. " Já jsem ten motor..." soutěžního lezení.
Správně tam mělo být, " Já jsem ta brzda..."
LRHodpovědět 
 Re: Brzda soutěžního lezení21:17:57 26.11.2016
Bleju...
Trojkařodpovědět 
 Re: Brzda soutěžního lezení21:34:32 26.11.2016
To už není ani brzda.. To je špatně hozená výhybka. Slepá ulička.. Ale už před lety..
Vždy jsem říkal, že na závodníky netřeba házet špínu, udělali co mohli. Nicméně dlouhodobý nedostatek sebereflexe má také svou vypovídajicí hodnotu.
odpovědět 
 Re: Brzda soutěžního lezení22:40:47 26.11.2016
A LRH je v soutěžním lezení co? Prudič? :-)
odpovědět 
  Re: Brzda soutěžního lezení17:35:39 27.11.2016
LHR je sice prudič, ale mívá pravdu.. A mimo to je i kvalitním lezcem a vychoval kvalitní reprezentanty, kteří narozdíl od TBT vozí medaile.
BBodpovědět 
   Re: Brzda soutěžního lezení20:28:54 27.11.2016
Pravdu v čem? Stačí jen jedna pravda. Ne domněnka nebo tvrzení.
odpovědět 
    Re: Brzda soutěžního lezení20:58:23 27.11.2016
Tak třeba už jen to, že Liborovi obvykle šlo o výsledky, ne o účast, jak je tomu v současné repre. Nejde o jedlivé pravdy a kroky, jde o celkový pohled a názor na způsob fungování a směřování výkonnostního lezení. A tam Libor mimo nebyl.
odpovědět 
     Re: Brzda soutěžního lezení21:55:17 27.11.2016
Pod to se musim podepsat. Eva Ondrova
odpovědět 
    Re: Brzda soutěžního lezení21:34:11 27.11.2016
Treba v tom, ze Binter ml. je historick nejmene uspesny zavodnik Sp.V pomeru startu k poctu spatnych umisteni.
odpovědět 
  Re: Brzda soutěžního lezení22:46:26 27.11.2016
Nejlepsi obrana je utok, coz...?
odpovědět 
  Re: Brzda soutěžního lezení15:31:26 28.11.2016
Však to taky dalo starost než LHR našel pro svoje děti vedlejší disciplíny
odpovědět 

 Co na to Áčko?22:03:08 26.11.2016
Už se těším, jak nám Áčko vysvětlí, že se jedná vlastně o historický úspěch. ;) Nebo byli o5 všichni jen unavení?
odpovědět 
 Re: Co na to Áčko?11:19:25 29.11.2016
tak Áčko nezklamal.
http://tbtraining.cz/home.html
opravdu pobavil :)
odpovědět 
  Re: Co na to Áčko?11:18:25 30.11.2016
jak se to ten č...k vyjadřuje o holkách..nakopat do držky mladýho i starýho b.
.odpovědět 
  Re: Co na to Áčko?14:27:17 01.12.2016
tak to je sila...
odpovědět 

 Fraška00:20:02 27.11.2016
Ach jo, zrušte repre, změňte přístup ke závodnímu lezení (repre jako cíl, ne jako odměna za účast na závodech) a počkejme několik let, jak se k tomu postaví dnešní mládež. Ale tohle je fraška, tohle nemá se závodním lezením nic společného.  A bohužel to demotivuje a ubíjí i ty, kteří by na to měli, protože i kdyby měl někdo narrénováno, kdo by tam s Binterem a TBT jel? To toho ti mladí raději nechají...
odpovědět 
 Re: Fraška16:01:27 28.11.2016
Hele takovej Mráza vyrostl v "kotelně" a žádný ČHS ani peníze mu nezabránily stát se dvojnásobným Misstrem světa. Ono by to chtělo trochu potrénovat a né se za něco schovávat.
odpovědět 
  Re: Fraška18:55:27 29.11.2016
Tvůj pohled je mi sice blízký, ale zas nezapomínej na to, že Mráza byl totální exot (v mnoha aspektech) a jeho zdaleka není pro každého. Navíc dnes je o hodně jiná doba. Myslím že nyní už s takovým "srdcařským" přístupem by neměl šanci už ani on...
Leošodpovědět 
   Re: Fraška16:13:15 01.12.2016
O hodně jiná doba? V čem? Právě ten jeho sebevědomej přístup a ochota dát tomu maximum dnes většině chybí a pak to vypadá, jak to vypadá. I když sebevědomí TBT je docela hruboúlet :-DDD
odpovědět 
    Re: Fraška16:46:23 01.12.2016
No to hodně záleží na tom, co chceš, a co budeš nazývat sportem. Jednou za dvacet let se objeví někdo, jako je Mrázek nebo AO. Ok. Ale to není o systematickém přístupu a dobré koncepci vrcholového olympijského sportu. Pokud by bylo vše v přádku, tak by česká repre byla klidně stejně početná, ale závodníci by byli dlouhodobě rovnoměrně rozprostřeni po celé výsledkové listině. Lidi jako Mrázek nebo AO se objeví i bez ČHS a podpory lezení jako sportu, takže pokud bys chtěl stavět na takových to exemplářích, tak bys mohl celou oblast závodního lezení rovnou zrušit. Ale pokud tu nějaká koncepce už poměrně dlouho je, ale výsledky jsou jako kdyby nebyla, je něco špatně.
odpovědět 

 optimisticky10:21:19 27.11.2016
já bych to neviděl tak černě. když se to vezme odzadu, tak chlapci získlai pěkné druhé a páté místo a děvčata tuší velmi pěkné druhé a sedmé místo.
DTXodpovědět 
 Re: optimisticky10:24:41 27.11.2016
tak oprava chlapci druhé a šesté odzadu, děvčata druhé a deváté odzadu. i to je pěkné.
DTX2odpovědět 
  Re: optimisticky11:37:06 27.11.2016
ja bych to nevidel tak cerne, to jsou takove prvni vlastovky :)... jako vazne, tohle je reprezentace? Binter mel zase nejakou chorobu... svalovou chripku? Ve fotbale by byl "trener" odvolan, tady zustane na veky... i kvuli takovym nikdy nebudu clen CHS
odpovědět 
   Re: optimisticky12:00:05 27.11.2016
Na tydle závody jezdí ti,kteří na to mají!Hlavně prachy.Nikdo vám nebrání finančně podpořit ty,kteří na to podle vás mají fyzicky!Ale to už se vám nechce,co?!:-)))Že má todle dělat svaz?Proč?Chcete výsledky?Zvedněte zadky a začněte s tím něco dělat vy sami!!!
odpovědět 
    Re: optimisticky12:11:01 27.11.2016
Ano? A role svazu bude jaká? Ok, souhlasím s tebou. Ale když za svoje, tak ať mohu i nezávisle, to znamená, že nemusím být členem, nemusím podepisovat repre smlouvu a svaz se se mnou nebude chlubit v ročence, prostě nic. Ale situace, kdy ti svaz symbolicky přispěje nějakou almužnou, ale pak jsi jeho vazal, je přinejmenším podivná a neférová.

Já si to klidně zaplatím, ale nechci mít s ČHS společného vůbec nic. Dovedeš to zařídit?
odpovědět 
     Re: optimisticky12:29:37 27.11.2016
Ty ne?Založ vlastní organizaci,vlastní sérii mezinárodních závodů,plať svým závodníkům cestovné,vyhlaš vysoké prémie pro vítěze...a uvidíš,budeš moct na závody posílat nejen ty nejlepší!:-)))
odpovědět 
      Re: optimisticky13:28:48 27.11.2016
Ok, jsem pro, pár mega bych obětoval. A kromě toho by závodní lezení bylo soběstačné, stačí se podívat na finanční výsledky akcí třeba v Letňanech (i s prize money 10 000 pro zlato) nebo MČR v OC. O to tu nejde. Ale poraď mi, jak to udělat, aby byla nová organizace uznána jako národní svaz s možností vysílat závodníky na SP/MS? To by tu byly dvě organizace? A svazu to vyhovuje, ten nemá potřebu to vzdávat. Ovčí členové jsou v klidu, management si vesele dělá, co chce... Takže?

odpovědět 
       Re: optimisticky13:57:33 27.11.2016
Organizací může být klidně 10...jen to chce zas jen ten bakšiš-aby to kuci v IFSC uznali.:-)A jelikož budeš platit ty nejlepší(Tvá organizace bude tou nejbohatší v zemi),tak ti slabší z ČHS se na závody vůbec nedostanou.:-)Nejdůležitější je,že už začínáš uvažovat i o jiných variantách řešení tohoto bezvýznamného problému,jakým se ČHS může zdát být.:-)
odpovědět 
        Re: optimisticky15:05:38 27.11.2016
Mám pocit, že dvě národní organizace fungovat nemohou, ve vztahu k některým subjektům možná ano, ale třeba jako hlavní organizace zastřešující olympijský sport? Já ti nevím...
odpovědět 
         Re: optimisticky15:25:06 27.11.2016
Když bude vedle Českého HOROLEZECKÉHO svazu existovat Český svaz lezení NA PŘEKLIŽCE,tak by to šlo...nominační kritéria na olympiádu určuje ČOV,takže proč by nemohla nominovat"překližkáře" namísto "horolezce"...na skále se závodit nebude.:-)
odpovědět 
          Re: optimisticky15:35:38 27.11.2016
A kdyby takovej svaz za vstup platil a ne prachy za členství požadoval,tak by se ČHS rozpadl,protože by v něm nikdo nebyl!:-)Jak říkám,chce to jen prachy.:-)
odpovědět 
           Re: optimisticky18:07:32 27.11.2016
Nemáš pravdu. Nebudu tu rozepisovat detaily, ale takhle jednoduše to nefunguje. Peníze samotné nestačí, pokud se bavíme o rozumných částkách.
odpovědět 
            Re: optimisticky18:21:34 27.11.2016
Ještě to nikdo nezkusil a už to nejde...jak české!:-DDD
odpovědět 
             Re: optimisticky20:56:13 27.11.2016
Spíše je české takto nesmyslně plka, jak předvádíš ty. Jak by sis to představoval? Že někdo s velkou slávou oznámí záměr a pak teprvě bude podnikat náležité kroky a zjišťovat možnosti? Trochu špatný způsob. Ale asi by ti stačil, je viditelný. Co ovšem vidět není, je prostudování legislativy a oslovení dotčených institucí s dotazem na výklad jejich pravidel a reálnost záměru. A když ti pak někdo oficiálně odpoví, že to možné není, že by tě neakceptovali, tak na co to spouštět? A jak můžeš vědět, zda si nějaká skupinka tímto procesem neprošla? Opravdu věříš tomu, že co jsi neviděl nebo o čem nevíš, tak že neexistuje?
odpovědět 
              Re: optimisticky22:56:44 27.11.2016
Ten typek tuto retoriku rozjizdi vzdy, kdyz se mluvi o nejakych neduhach svazu. Nezivte to nebo z toho vznikne nekonecna diskuze odvadejici pryc od prosteho a jednoducheho faktu, ze repre CHS stoji za hovno (jak dlouhodobe ukazuje).
Predpokladam, ze typek uz ma vlastni uspesnou politickou partaj, vlastni soudy, vlastni policii atd.
odpovědět 
               Re: optimisticky23:22:45 27.11.2016
Nejde o to, že repre stojí za hovno. Jde o to, zda má za současných podmínek a za současného vedení nějakou šanci na zlepšení. Jinými slovy - jaká je šance, že se pod ČHS dostane závodnímu lezení všeho, co je pro výkonnostní sport potřeba?
odpovědět 
                Re: optimisticky01:57:40 28.11.2016
Ta šance se rovná přesně tomu, co do závodního lezení dají závodníci, bafuňáři a rodiče. Nejde jen o peníze.
Kuba Turekodpovědět 
                 Cesta ven11:47:44 28.11.2016
Ano, to je poměrně přesné. Problém je v tom, že řada průměrných a podprůměrných je se stavem spokojena. Důvod je jednoduchý - v současné době můžeš do repre i když jsi blbě lezoucí nemehlo, které si zajde občas na překližku a lezení má jen jako koníčka. Jakmile by se nastavila kritéria výkonnostní, 95 % lidí by mělo s repre konec. A to přirozeně nechtějí, protože sice hovno lezou a naděje nemají, ale ta prestiž, když někde na vesnici mohou říkat, že jsou v repre...

Jinak k tomu vkladu rodičů a závodníků - ti, kteří chtějí a jsou dobří, tomu věnují opravdu mnoho. Rodiče jsou prakticky jediní sponzoři, za závodníka trénink také neoddře někdo jiný. A vklad času je zde opravdu enormní. Ale co mohou dál? Nic. Vše je závislé na přístupu svazu. A ten je v současné době takový, že ti nadějní toho raději nechají, a zbývají jen ti neschopní. A ti nadějní nemají sílu to změnit, je to pár lidí, ti neschopní zase nemají zájem, přeci nevyřadí sami sebe. No a jak sám vidíš, tak zástupce ČHS a hlavní šéftrenér raději nechá ty schopné jít a na mezinárodní závody jezdí s těmi neschopnými. Cesta z toho ven? Za současného vedení a stylu řízení není.
odpovědět 
                  Re: Cesta ven12:38:16 28.11.2016
Kdo lepší se nesměl zúčastnit? Komu to ČHS zakázalo?
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: Cesta ven12:49:00 28.11.2016
Promiň, ale s tebou na toto téma odmítám diskutovat. Tvá snaha je vždy pouze prudit, o problému závodního lezení nevíš nic, neorientuješ se v tom. A jak už jsi ukázal mnohokrát, ani nejsi schopen to pochopit, takže promiň, ale opravdu ne.
odpovědět 
                    Re: Cesta ven14:00:34 28.11.2016
Kuba má ale pravdu. Kdo z těch nejlepších se nesměl zúčastnit? Možná bych otázku doplnil - kdo nadějný přestal závodit vinou svazu?
odpovědět 
                     Re: Cesta ven14:34:32 28.11.2016
Tak Lucka Hrozova pred dry toolovou erou byla jedna z nasich nejlepsich ne-li nejlepsi jak na boulderu, tak na lanech. Nevim zda s tim ale prastila kvuli svazu.
odpovědět 
                     Re: Cesta ven14:37:20 28.11.2016
Ok, rozdělme to na dvě části. Kdo nesměl? Nikdo tu nepsal o tom, že by to svaz komukoliv zakázal.

A kdo kvůli svazu skončil? Co myslíš tím "kvůli svazu"? Znám celkem mnoho lidí, kteří se rozhodli nepokračovat kvůli absenci zázemí a přístupu ČHS. Neviděli v tom perspektivu, necítili podporu a v mnoha případech to bylo i nad jejich finanční možnosti. Nejen hrazení závodů, ale i příprava. Rodič je schopen dotáhnout potomka jen do určité úrovně, na SP/MS je potřeba tréninkové přípravy na trochu jiné úrovni. Takže současná repre je spíše takový lepší lezecký kroužek, než vrcholový sport. U řady talentů se ukončení závodního lezení svedlo na pubertu a jiné zájmy. U mnoha bývalých závodníků však vím, že za tím stálo spíše otrávení z celkové situace a určitá beznaděj co se týká budoucnosti. A to je to, o čem píšu více - celkový přístup a filozofie, se kterou ČHS k závodnímu lezení přistupuje. Ono je hezké říci prvním čtyřem ve skupině něco jako "Pojďte, uděláme repre partičku, pobavíme se, zalezeme na Smícháči, sem tam zajedeme na nějaký ten závod ven, kde si pak zalezeme ve skalách, bude to fajn a ještě budeme v ČR za elitu.". Jenže to platí na těch pár průměrných, co to mají jako čistou zábavu, takoví lepší hobíci. Pro ty, kteří by se chtěli závodnímu lezení opravdu věnovat a měli by výsledky, má tohle nulový přínos, naopak je to odradí a postupem času toho prostě nechají. Konkrétní jména neuvedu, bylo by to vůči nim nefér.
odpovědět 
                      Re: Cesta ven15:10:57 28.11.2016
A jsme zase na začátku - u peněz. Kde chceš vzít peníze na zázemí a nějaké fungování závodnika? Bavíme se dost vysokých částkách, které ale svaz nemůže uvolnit bez schválení VH. No, vlastně on je možná ani nemá. Tohle je běh na hodně dlouhou trať a diskuze tady nejsou nejlepším argumentem aby závodní lezení dostalo přidáno.
odpovědět 
                       Re: Cesta ven15:28:21 28.11.2016
Tak pro zacatek naklady na castecne ci plne hrazeni vyletu nekolika lidi by se daly pretransformovat do plne podpory na jednoho zavodnika a zavodnici (az takova bude), kteri si to zaslouzi a kteri budou dustojne reprezentovat nasi zemi.

Luxus posilat na akce zavodniky obsazujici posledni pricky si mohou dovolit jen bohate zeme s bohatym svazem a to mi nejsme.
aodpovědět 
                       Re: Cesta ven17:19:07 28.11.2016
Ano, můžeš mít pravdu. Za současného stavu. Jenže současný stav je pokřiven nesmyslným a nevhodným přístupem k celému závodnímu lezení, ne jen repre.

Píšeš o navýšení peněz. Je to opravdu nutné? Není to jen otázka nakládání se současnými prostředky? Dám tři příklady. První třeba pořádání U14, o kterém se zde psalo nedávno v souvislosti s údajným úmyslným přerytím dvou termínů s jinými závody. Závody U14 jsou relativně nevýznamé a pod taktovkou ČHS je rozhodně nelze vždy označit za to nej, co tu je. Je tu řada mnojem kvalitnějších závodů. Jak z hlediska kvality stěn, tak i z hlediska stavěčů. A všechny tyto závody vznikají bez dotací ČHS a ještě jsou často ziskové. Takže základní otázka zní - proč svaz platí za nekvalitní závody místo toho, aby se domluvil se stěnami na několika základních pravidlech a využil závody stávající? Svaz bu ušetřil značné peníze a byla by tu mnohem větší spokojenost i ze strany závodníků. Na to, proč stěny odmítají s ČHS a Binterem jednat a proč jim svaz hází klacky pod nohy, si zkus odpovědět sám.

Příklad druhý - kolik peněz stojí výlety současné repre? A tím nemyslím jen na příspěvcích pro závodníky, ale celkově, tedy například náklady na doprovod, startovné... A kdyby například do Slovinska teď nikdo nejel, co by se stalo??? Nic. A takových závodů je více, jistě by se to posčítalo do zajímavých částek.

A třetí příklad - když už ČHS pořádá závady, pořád slyšíme o tom, jak je to nákladné a pracné. Ale třeba nedávné závody v Letňaněch pořádal soukromý subjekt jako těžce výdělečnou komerční akci a to včetně velmi hodnotných cen a Prize money v celkové výši desítek tisíc. Jak je toto možné?

Takže ty tu píšeš o navýšení peněz, ale výše máš dva příklady, kde svaz může dost ušetřit a jeden, kde si nechává dost peněz utéct. Už víš, proč tu píšu o CELKOVÉM přístupu k závodnímu lezení? Přidat teď jen na repre nejde, ale je potřeba změnit kompletně vše. A to se starými lidmi nejde. Je potřeba kompletně předělat úplně celou koncepci systému závodů i podpory, snaha o dílčí změny nikam nepovede.
odpovědět 
                        Re: Cesta ven18:08:51 28.11.2016
Hezký, máš tým který tvoje nápady zrealizuje? Změna nejde udělat bez lidí, zapálených lidí. Ti tady zatím nejsou a jak pozoruji ani dlouho nebudou. Plus postupné směřování k profesionalizaci, jak závodů tak trénování. A ještě jeden dotaz. Jak víš, že tebou uvedené příklady jsou ziskové a dlouhodobě udržitelné bez podpory svazu? Je rozdíl mezi jedním závodem za rok a pravidelnou soutěží.
odpovědět 
                         Re: Cesta ven19:28:49 28.11.2016
Začnu od konce - nechci hodnotit finanční objemy, ale systém by určitě nebyl nákladnější, než je ten současný. Naopak, ze své podstaty by to pro ČHS ani nákladnější být nemohlo, protože řada závodů je pořádána stěnami ve vlastní režii, v naprosté většině případů jde o domluvu. A závody typu Leňany nebo letošní MČR je kapitola sama pro sebe, tohle ani prodělečné být nemůže. Otázkou však je, kam zisk jde a jak je rozdělen.

No a co se týká týmu, již to bylo napsáno mnohokrát. Není pravda, že by se tým nesestavil. Že tu řada lidí nekřičí, že chtějí udělat tým, ale ČHS jim to nedovolí, neznamená, že tito lidé neexistují. Otázkou však je, kčemu by jeho sestavený nyní bylo. I kdybys přišel na VH a odprezentoval úplně novou super koncepci a představil tým, který by ji zabezpečil, je to k ničemu. Nemáš způsob, tak by to mohl tento tým zrealizovat. Kdyby svaz vyhlásil výběrové řízení, dal možnost představit svoji koncepci třeba třem týmům, a následně se zavázal, že ten tým, který na VH získá nejvíce hlasů, bude mít možnost svoji koncepci zrealizovat, byla by situace jiná. Ale za této situace, kdy neexistuje reálná možnost vedení závodní komise ovlivnit, by byla jakákoliv snaha marná, do toho nikdo rozumný nepůjde. Jak vidíš, nevolám po odvolání Bintera. Jen si nemyslím, že by měl být ustaven jen dohodou s kamarádem (Resch), ale že by měl předstoupit se svojí ideou na VH a nechat si ji schválit. Tím by se i sebral vítr z plachet kritiků, stačilo by jim odpovědět, že měli šanci, ale nepřesvědčili, a že demokraticky byla členy ČHS zvolena koncepce Bintera s Binterem jako šéfem.
odpovědět 
                          Re: Cesta ven21:06:23 28.11.2016
Žertuješ? Byl jsi na MČR a dokážeš odhadnout kolik to muselo stát? Tohle vydělat nemohlo. Letňany asi taky ne.
odpovědět 
                           Re: Cesta ven21:19:25 28.11.2016
Dokud neukaze CHS cisla neda se trdit vubec nic ani na jednu stranu...
aodpovědět 
                           Re: Cesta ven21:45:32 28.11.2016
No hele, ty akce v OC mají dost sponzorů. A i samotná centra to zajímá, mají ve smlouvách s obchody podobné akce, které zajišťují návštěvnost. Něco stojí postavení stěny ale...

Jen pro zajímavost, byla mi zaslána nabídka reklamy na Letňany. Cena, která se pořadateli platila za uvedení firmy jako generálního partnera, byla si 500.000 Kč, hlavním partnerem jsem mohl být asi za 200 000. Celkem tam bylo pozic asi za mega. Plus další sponzoři. Takže si představ, co v tomto lítá peněz. A také to umožní lepší představu o tom, proč byla pro ČHS založena servisní společnost.

Tvůj předpoklad, že to vydělat nemohlo, je špatný. Nebo že by svaz úmyslně udělal akci tak, aby prodělal? To asi ne...
odpovědět 
                            Re: Cesta ven00:15:07 29.11.2016
Žádná servisní firma založena nebyla
odpovědět 
                             Re: Cesta ven00:28:01 29.11.2016
Zanechme slovíčkaření. Podstata je ta, že finance nejdou přes ČHS a ze strany členů ČHS není možnost kontroly kolik pěnez přiteklo a kolik a kam zase odteklo. Nebo se pletu?

Můžeš nějak jinak vysvětlit, proč je marketingovým zástupcem externí firma s jednatelem nijak nespojeným s ČHS, která byla založena letos v květnu? A že jakékoliv odkazy týkající se marketingu oficiálně vedou právě na toto sro jako na marketingového zástupce?
odpovědět 
                              Re: Cesta ven01:08:32 29.11.2016
Protože na rozdíl od ČHS má prachy a byla ochotná je do toho dát.
odpovědět 
                               Re: Cesta ven08:23:35 29.11.2016
:) Asi ne.
aodpovědět 
                             Re: Cesta ven08:20:18 29.11.2016
Byla.
odpovědět 
                              Re: Cesta ven09:51:09 29.11.2016
ČHS žádnou nezaložil, abych to upřesnil.
odpovědět 
                               Re: Cesta ven10:07:03 29.11.2016
Nooooo, jak se to vezme... Vazby na CHS ma velmi silne.
odpovědět 
                               Re: Cesta ven10:12:28 29.11.2016
Máš pravdu, fakticky vzato nezaložil. Nemá v té společnosti žádný podíl, vše je psané na osobu s ČHS nijak oficiálně nespojenou. Je to snad pouze kamarád Resche. Také dobrá kvalifikace.
odpovědět 
                                Re: Cesta ven17:58:55 29.11.2016
Snad nemyslíte bílého koníka Karla Krčmáře?
Hrabě Xodpovědět 
                            Buďme reální00:34:08 29.11.2016
Takže nabídka byla půl milionu. Pokud se někoho podařilo sehnat, tak předpokládám, že to nakonec bylo dvě stě tisíc a to ještě částečně v nepeněžním plnění.

Pro srovnání: Náklady na jednu sezonu velmi dobrého závodníka, který se občas podívá do úzké světové špičky, se počítají na miliony.
Kuba Turekodpovědět 
                             Re: Buďme reální08:22:44 29.11.2016
To jsou opet jen domnenky, ne fakta. K tem nemame cisla.
A v nasich podminkach by i pul mega na dobreho zavodnika byl obrovsky pokrok..
aodpovědět 
                             Re: Buďme reální10:18:43 29.11.2016
Nabídka za půl mega byla jedn, zbytek byl nižší, celkově přes mega. Další se nedí hodnotit, chybí podklady a jsou to jen domněnky.

S čísly na závodníka máš pravdu, ale o těch řeč není. Už asi po milionté opakuji, že nikdo v této situaci nechce, aby nějaký závodník dostal půl mega. Nevím, zda nejsi schopen to pochopit, nebo zda to nechápeš úmyslně, ale tohle v tomto okamžiku není o více penězích pro repre nebo kohokoliv jiného. Je to o tom, v jaké stavu se české závodní lezení nachází a co udělat proto, aby se to zlepšilo. Současný management měl mnoho let k tomu, aby změny provedl. Na výsledek se podívej sám. Takže jestli je tu na něco tlak, není to více peněz, ale změna přístupu k závodnímu lezení a změna způsobu využívání současných peněz tak, aby i to málo, co tu je, se využívalo účelně.
odpovědět 
                              Re: Buďme reální12:20:04 29.11.2016
Ale já se ničeho z toho, co píšeš, ani náznakem nedotýkám... Jenom jsem napsal odhad, o jaké peníze se přibližně jedná. Ne každý ví, v jakých reálných částkách se závodní lezení pohybuje.
Kuba Turekodpovědět 
                               Re: Buďme reální18:08:10 29.11.2016
Reálné závodění ano. Ale ty dvě akce v OC byly kombinací závodů a určitého druhu show a reklamní a zábavné akce sloužící k přivedení zákazníků do OC a oživení jejich pobytu tam. To je něco trochu jiného, než se zavřít v Chocni do haly a hrát si na nejlepší v ČR. V každém případě máš pravdu, že než se cokoliv zveřejní, bude vše jen v rovině dohadů.
odpovědět 
                            Re: Cesta ven12:22:31 29.11.2016
A jak Letňany dopadly ve skutečnosti? Na fotkách je vidět cca 8-9 sponzorů. Upřimně pochybuji že internetový obchod dal 200 tisíc, to samé u Casia, ČHS asi jen dodalo rozhodčího, další reklama je na lešenářskou firmu co asi půjčila lešení....nějak nevidím tu užasnou možnost zisku.
odpovědět 
                             Re: Cesta ven12:52:08 29.11.2016
A jsme u toho - pochybovat můžeš, ostatně zveřejňovávání podobných úvah by se dalo přesně očekávat od někoho, kdo by chtěl situaci zlehčovat a nechtěl by přiznat pravý stav věci. Co myslíš, že by udělal každý normální člověk, který by chtěl zatajit přesný stav věci a ví, že to nejde ověřit? Všude do diskuzí napíše přesně to, co jsi napsal ty, případně ještě bude brečet, jak to bylo prodělečné.

Takže dojem můžeš mít, třeba je i správný, je tu ale jedno velké ALE. A tím je neověřitelnost. ČHS zvolilo cestu přes třetí osobu a tím odřízlo členy od informací a nechalo celou situaci otevřenou pro prakticky libovolné tunelování. Jak můžeš vědět, že za reklamu firmy nezaplatily marketingovému partnerovi opravdu statisíce, ale do ČHS se nedostala jen almužna, která stačí na to, aby se vedení pochlubilo, jak šikovně to zařídilo, že na závody svaz nedoplácí, ještě trochu vydělal? Jistě, mohu být mimo. Ale také nemusím. Můžeš tu napsat doměnky a odhady, ale máš něco reálného, nějaký fakt, že tomu tak opravdu není? Důkaz?
odpovědět 
                              Re: Cesta ven13:08:35 29.11.2016
Tohle přece není tunelování. Tunelování by bylo kdyby svaz na závod přispěl. Tohle bych nazval podnikatelským záměrem. Uspořádáš závod za určitých podmínek, sám si seženeš peníze a co vyděláš to je tvoje. Proč bys chtěl aby případný zisk šel do kasy ČHS? Až si svaz svoji organizaci na pořádání závodů tak to bude jiná situace.
odpovědět 
                               Re: Cesta ven13:21:28 29.11.2016
Opět jsme u názvosloví. Tak se na to podívej tak, že svaz mohl pořádání závodů úmyslně přenechat někomu jinému právě proto, aby finanční toky nešly přes svaz. A peníze, které měly skončit u ČHS v kolonce "závodní lezení", skončily jinde. Takže i když je oproti tunelování možná jiný průběh, výsledek je stejný - peníze, které mohl mít svaz, se díky jednání odpovědných zástupců ČHS ocitly u někoho jiného, s kým má hlavní odpovědná osoba kamarádské vztahy. Způsobů, jak situaci ošetřit, byla celá řada, ale nepřijde mi, že byly aplikovány. A jsou tedy tři možnosti - pletu se, ale vše je tak netransparentní, že to nelze ověřit a moji úvahu vyvrátit. Druhá možnost je ta, že to někdo udělal úmyslně právě proto, aby kontrola nebyla možná. A za třetí - ve vedení jsou takoví amatéři, že to celé udělali nevědomky a díky svojí naivitě tak uškodili ČHS, protože ten nevydělal tolik, kolik mohl.

Pokud máš čtvrtou variantu, rád se s ní seznámím.
odpovědět 
                                Re: Cesta ven13:55:11 29.11.2016
Je prvořadým úkolem svazu vydělávat peníze? Asi ne. Má svaz personální kapacitu na zajištění organizace takového závodu? Asi taky ne. Nevím jak Letňany ale Zličín podle mě zajišťovalo tak 5 lidí na plný úvazek cca týden (bez přípravy stěny).
odpovědět 
                                 Re: Cesta ven17:39:39 29.11.2016
Co je prvořadým úkolem? Tak na to se pohled může lišit, ale ve stanovách je jasně zakotvena podpora a péče o závodní lezení a toto s tím velmi úzce souvisí. Pokud někdo má za něco odpovědnost, je odpovědný i za finacování. Tedy ne jen za výdaje, ale i za příjmy. Kdyby tu svaz nebyl k podpoře závodního lezení a kdyby zájemci o závodní lezení měli na výběr a neměli povinnost být členy a nebyli odkázáni na ČHS, byla by situace jiná. Ale jako výhradní zástupce lezeckého sportu má svaz i povinnost hospodařit efektivně. A nechávat si zbytečně utéct jakékoliv zisky se s řádným hospodařením neslučuje.
odpovědět 
                                Re: Cesta ven13:55:32 29.11.2016
Tady se teď motá diskuse ve dvou věcech, které spolu zase tak moc nesouvisí. Takže je zkusme oddělit:

1) ČHS je tajemný jako hrad v Karpatech, nikdo neví, jaké přesně částky a komu tečou, jaké jsou nasmlouvané podmínky. To je obecný problém a dokud členstvo nepřinutí Výkonný výbor přes Valnou hromadu k absolutní průhlednosti, nebude to jiné. Já jsem se o to pokusil před pár lety, o kus jsem věc posunul, teď je na řadě někdo další. Samozřejmě mu rád pomůžu.

2) Na závodní lezení jsou potřeba peníze, vůle a organizační schopnosti. To se týká závodníků, jejich sponzorů (tedy hlavně rodičů) a bafuňářů. Na závodech jako takových se evidentně moc nevydělá - viz odhady v této diskusi.
Kuba Turekodpovědět 
                                 Re: Cesta ven17:40:37 29.11.2016
Máš pravdu, jen podle mne spolu souvisí velmi úzce.
odpovědět 
                               Re: Cesta ven17:48:51 29.11.2016
Co ja vim... Takhle muzes odvadet penize temer ze vseho. Na zacatku reknes, ze svaz to neumi (mezi cleny ti to projde - nemaji pristup k podkladum a navic, kdo z nich by overoval, jakou puvodne svaz vynakladal snahu). Najmes bez vyberoveho rizeni nejakou firmu (idealne zalozenou chvili pred tim a s dobrymi vazbami na CHS) a nazves to podnikanim a nechas ji vsechen zisk, ktery by za optimalnich podminek mel pripadnout CHS a mohl se pak treba strkat na zavodniky.
Konkurencni prostredi to neni ani naznakem - v tomto pripade zavody zavody bez zastiteni CHS rovnou dost ztraci, treba u sponzoru. Podnikani je to dost podivne. Abysme se nahodou v budoucnu nedockaly firem Borhaky do skal s.r.o., Lezecke karticky s.r.o., atd. atd., ktere pak budou typci (sam Krcmar?) jako ty obhajovat, ze otazky a pripominky jsou jen zavist ostatnich a jedna se prece o ryzi podnikani..
odpovědět 
                                Re: Cesta ven18:13:04 29.11.2016
Konkurenční prostředí může být tam, kde nějaká konkurence vůbec existuje. ČHS teď vyhlásil výzvu pořadatelům, aby se ucházeli o pořádání závodů. Jsem zvědav, kolik chrtů na to skočí, když to má být tak úžasný kšeft. :-) https://goo.gl/ngwolm
odpovědět 
                                 Re: Cesta ven18:36:16 29.11.2016
Vsak zavody uz davno poradaji steny a ty zavody jsou mnohem uspesnejsi. A to i presto, ze jim pro to CHS nevytvari zrovna nejpriznivejsi prostredi, spise by to dalo nazvat hazenim klacku pod nohy..
Btw. jak vys, ze konkurence neexistuje? Jak pisi vyse, zavodu delaji ruzne steny docela dost uz dlouhou dobu..
odpovědět 
                                  Re: Cesta ven19:52:19 29.11.2016
Ono je něco jiného udělat sranda pouťák pro veřejnost a úplně něco jiného pohárový či mistrovský závod. Finančně i organizačně. Znají to velmi dobře třeba cyklisté, vodáci, rybáři... Abychom zůstali u outdoorových sportů.
Kuba Turekodpovědět 
                                   Re: Cesta ven19:59:44 29.11.2016
Je vidět, že se v problematice neorientuješ. Kdybys závody objížděl, tak bys věděl, že závody ČHS často mívají horší zabezpečení, než závody stěn. Jinými slovy - závody bez ČHS jsou často kvalitnější jak třeba do postavených cest, tak do zázemí. Obvykle to dělá jedna a ta samá parta lidí včetně stavěčů.
odpovědět 
                                    Re: Cesta ven23:34:00 29.11.2016
Ale já přece nepíšu o současném stavu, ale o tom, jak to má být. Proto jsem uváděl příklady odjinud.

Takže třeba Český pohár vodáků (dříve zvaný Vodácká turistická jízda zdatnosti) se pořádá pravidelně na několika řekách, účastní se ho stovky jezdců od dětí po veterány, organizátoři si dávají záležet, udělují se hodnotné ceny, výkony nejlepších závodníků jsou docela dobré, ale s Mistrovstvím republiky na umělém kanále, přesnými mezinárodními pravidly a účastnickou špičkou se to při nejlepší vůli nedá srovnávat. Což ani nikdo nehodlá dělat.

Nebo třeba MTB série Kolo pro život je fakt podařená a vypiplaná akce na celý rok pro závodící veřejnost i profíky, s velkým finančním i pořadatelským zázemím, ale v porovnání s českým pohárem MTB je to nebe a dudy. Každý ví, v čem se liší, a že na poháru se závodí úplně jinak a že na pořadatele jsou úplně jiné nároky.
Kuba Turekodpovědět 
                                     Re: Cesta ven11:23:35 30.11.2016
Tak to pak ano. Popisuješ ideální stav, o který se například v dětech a mládeži bojuje už dlouhá léta. neúspěšně. Naopak, svazové akce jsou často na mnohem nižší úrovni, než akce stěn. A co se týká výkonnosti, tak je to úplně jedno, vše stejně obráží jedni a ti samí, aktuálně jsou v každé skupině cca dva tři lezci, co lezou trochu slušněji, zbytek... raději nemluvit a nepsat. Ale je to opět zamotaný kruh. Argumentace svazu je v tomto sice logická, ale naprosto zvrácená a stojící na špatných základech. Ta změna koncepce a filozofie se musí týkat nejen repre a dospělých, ale musí začít už na úrovni těch nejmladších.
odpovědět 
                                      Re: Cesta ven11:36:57 30.11.2016
Odborníku, můžeš tady uvést který svazem pořádaný závod měl nižší úroveň než akce pořádaná některou ze stěn?
odpovědět 
                                       Re: Cesta ven13:18:21 30.11.2016
A ktery mel vyssi ty odborniku cislo 2? :)
aodpovědět 
                                        Re: Cesta ven21:01:01 30.11.2016
Všechny-acko :-)
odpovědět 
                                         Re: Cesta ven22:15:54 30.11.2016
Ne. Naopak. ;)
odpovědět 
                                   Re: Cesta ven20:17:53 29.11.2016
A byl jsi nekdy na zavodech poradanych nejakou stenou? Vsak i nejaky MCR vicemene poradaly steny. Kvalita je casto o dost vyse nez na "ofiko" zavodech.
odpovědět 
                                  Re: Cesta ven21:56:06 29.11.2016
Stěny si to dělají podle různých variant pravidel, která nejdou použít pro oficiální závody. Další věc je obtížnost cest. Nejde udělat cesty pro stádo hobíků, tak současně pro pohárový nebo mistrovský závod. Nejde to dohromady.
odpovědět 
                                   Re: Cesta ven22:37:09 29.11.2016
Píšeš nesmysly. Jen pokus o výmluvu. Nic takového, jako závody hobíků a závodníků není. Ať to zní sebehůře, u nás jsou lepší hobící všichni. Na BigWall open najdeš ty samé lezce, jako na MČR nebo ČP. Je tu parta, co objíždí vše, žádné dělení není. Co se týká cest, tak téměř vždy to staví stejní stavěči. I obyč dětské stěnové závody již staví licencovaní stavěči.

A obtížnost? Ale no tak... Tím, že závody objíždí převážně i samí lidé, se obvykle staví i stejně těžké cesty. Musí, jinak by to vždy vše ta tvá "elita" topovala. Ale ono to tak není.

A pravidla? Téměř vše se leze podle pravidel ČHS, dohlédnout na nějakou drobnost, jako je třeba barva zákazové pásky, je to nejmenší.
odpovědět 
                                    Re: Cesta ven23:04:51 29.11.2016
Kvalifikační cesty na BW open zjsou takové, aby si alespoň trochu zalezl každý, kdo tam přijde. Přečti si pravidla Big Wall Open http://www.big-wall.cz/?link=realny&id=22, část Lano . neděle. Kvalifikační cesty jsou od čtyřky výš.
odpovědět 
                                    Re: Cesta ven23:04:52 29.11.2016
Kvalifikační cesty na BW open zjsou takové, aby si alespoň trochu zalezl každý, kdo tam přijde. Přečti si pravidla Big Wall Open http://www.big-wall.cz/?link=realny&id=22, část Lano . neděle. Kvalifikační cesty jsou od čtyřky výš.
odpovědět 
                                     Re: Cesta ven00:11:50 30.11.2016
Vím, co myslíš. Ale právě proto jsi mimo nebo úmyslně zde mlžíš. Vybral jsi jednu akci, která se ti hodí, a vzal jsi ji ještě z té pro tebe nejvhodnější stránky. Formát se dělá takový, aby se zbytečně nekonkurovalo právě třeba ČP. Pokud by byl ze strany svazu zájem a ochota k domluvě, pro pořadatele by nebyl problém náležitě vše upravit.
odpovědět 
                                      Re: Cesta ven00:56:13 30.11.2016
Špeciálně Rak nemá o spolupráci s ČHS zájem, Co mu udělali nevím, ale jeho negativní postoj je známý, s ním by se asi svaz těžko domluvil.
odpovědět 
                                      Re: Cesta ven01:25:08 30.11.2016
SmíchOFF PCCF: Všichni lezci polezou osm cest. Každý chyt v cestě je zanesen do mapy umístěné pod cestou, kde je mu přiřazeno odpovídající bodové ohodnocení. Pořadí v jednotlivých cestách je stanoveno na základě bodů, které lezec obdrží za nejvýše dosažený chyt, jehož ve svém pokusu dosáhl. Celkové pořadí je dáno odmocninou součinů průměrného pořadí, které lezec dosáhl na jednotlivých cestách. Všichni lezci jsou jištěni shora (top-rope). Maximální čas, pro lezecký pokus jsou 3 minuty. Závod je založen na důvěře. Lezci se jistí na vzájem a sami si zapisují dosažené body.
odpovědět 
                                       Re: Cesta ven09:03:40 30.11.2016
Nevidíš, nebo nechceš vidět? Vybral sis jedny závody a ty tu uvádíš jako modelový příklad? Stěny aktuálně nemají potřebu dělat vše přesně podle pravidel svazu. Ne že to neumí, ale není k tomu důvod. Až bude, nebude to pro ně problém. A co se týká organizace, tak věř tomu, že závody pro dosplěé jsou sranda se závody pro děti, kde musíš postavit několikrát více cest a odjistit třeba 3 skupiny lezoucí souběžně :-)
odpovědět 
                                        Re: Cesta ven11:48:42 30.11.2016
To spíš ty ingnoruješ očividné argumenty, které se ti nehodí do prosazovaného názoru :-). Žádný závod určený pro širší veřejnost se nedá udělat tak, aby sloužil zároveň jako pohárový závod pro elitu. A závod pro elitu je pro stěny ekonomicky nezajímavý. Závod pro elitu se dá dělat jen tak, jak se to dělá v poslední době v boulderingu a začalo se i v obtížnosti - postavit stěnu na veřejných mistech, kde je dostatek lidí a sponzoři to budou ochotni podporovat.
odpovědět 
                                         Re: Cesta ven12:35:41 30.11.2016
Máš pravdu, souhlasím, proti tomuto trendu nic nemám. Ale ty jsi asi nepocjopil, o čem je tu celou dobu řeč - o změně koncepce a přístupu k lezení jako takovému. Problém, o kterém tu píšu, je, že my tu v současné době nemáme ani závody pro elitu, ani elitu. Až na pár výjimek je pro širší veřejnost úplně vše, a to včetně závodů jako MČR nebo ČP. ČHS má pořádat vrcholné závody té nejvyšší kvality. Je jedno, zda v OC nebo na stěně. Ale zároveň by ČHS měl podporovat systém závodů a přípravy, a možná i určitý typ nominace právě na tyto vrcholné závody. Ale tady jedna obrovská část závodního lezení chybí. Podle úhlu pohledu to může být ta část pro nejlepší, tedy elitu a repre, nebo tu chybí ten základ. Záleží na tom, jak nastavíš laťku. Pokud bychom ponechali ČP/MČR čistě svazu, tak by se měla jednak zvednout obtížnost, a jednak by tu měly vzniknout další závody, ovšem po domluvě mezi stěnami a ČHS. To by nestálo ani korunu, ale lezení značně zkvalitnilo. Máme-li začít u nejmladších, tak jako dobrý příklad uvedu U14. Proč tu musí být cca 7-8 závodů striktně pdo ČHS, ačkoliv kvalita je diskutabilní a nízká, zatímco kvalitním závodům jsou házeny klacky pod nohy a domluva s nimi je odmítána? Proč si ČHS nemůže nechat 3 nejprestižnější závody, a dalších 10 podpořit třeba i jen ve formě konzultace termínů nebo sladění pravidel, aby šlo uznávat výsledky a vést ranking? Výsledek by byl jasný - větší množství závodů s nižšími náklady pro ČHS, větší účast na nich, takže i přínos pro stěny, a vrcholné akce v náročnosti opravdu jen pro nejlepší. Já tu vidím pedevším pozitiva, jediná nutnost je schopnost a ochota domluvy.
odpovědět 
                                          Re: Cesta ven12:41:00 30.11.2016
Proč pořád argumentuješ nepotvrzeným házením klacků pod nohy někomu, kdo pořádá skvělé závody? Kdy to bylo? Uveď které závody jsou lepší než ty pořádané svazem?
odpovědět 
                                           Re: Cesta ven15:22:23 30.11.2016
Co probíhá v zákulisí, to tu napsat nejde. To by bylo bez důkazů na žalobu. Ale třeba Článek o podpoře ČHS s otázkou za 100 bodů ti nestačil??? Chceš lepší závody, než dělá ČHS? Tak co třeba právě u mládeže Ústí versus Lanškroun????
odpovědět 
                                            Re: Cesta ven18:27:40 30.11.2016
Lanškroun byl naprosto v pohodě. Co tam máš dál v zásobníku špatností? Zřejmě ani neznáš to zákulisí se kterým tady rozvíjíš svoje zlepšovací teorie.
odpovědět 
                                             Re: Cesta ven19:35:28 30.11.2016
Se nedivím, že ti stávající stav vyhovuje, když považuješ Lanškroun za v pořádku. Takové nesmysly, jako jsou třeba parametry stěny, očividně neřešíš. Jinak nechápu, jak můžeš o vrcholných lezecký závodech na obtížnost prohlásit, že byly dobré a kvalitní, když ptvní místo bylo za čas 1:15, na stříbrné místo stačilo lézt 45 sekund. U čtrnáctiletých kluků se závody na obtížnost lezou na stříbro a bronz za časy okolo 1:22? To je fakt kvalita. V době, kdy tu závodníci trénují na stěnách s výškou 15-25 metrů a u závodů na obtížnost by měla rozhodovat třeba i vytrvalost, tak ty tu opěvuješ pseudozávodní kombinaci lanoboulderu v podmínkách vhodných maximálně tak na závody oddílové? Krásná ilustrace toho, jak je současná situace zcestná.
odpovědět 
                                              Re: Cesta ven19:55:50 30.11.2016
Pořád nevím v čem bylo Ústí lepší. Lezlo se dýl a výš? Takže mohla byl půlka cesty schudná pro všechny a lezlo se až od druhé půlky? To pořád není důvod považovat závod v Lanškrouně za špatný. Navíc pořád argumentuneš jen jedním závodem. Nic jiného nemáš?
odpovědět 
                                               Re: Cesta ven20:21:29 30.11.2016
Ne, to jen ty pořád chceš konkrétní příklady, když se tu bavíme o celkové koncepci. Další ti uvádět nebudu, zjisti si to, pokud to tak nutně potřebuješ vědět. Jako příklad ti to moje stačilo. Ale prostě vrcholné závody mají mít určité parametry, které malé a nízké stěny nesplňují. Na oddílové závody jsou ok, ale na ČP jako na první ligu potřebuješ cesty určitého charakteru, které prostě na malé stěně nepostavíš. Někteří stavěči občas vykouzlí nemožné, ale kromě výšky jsou limitováni i šířkou stěny, kde do malého prostoru musí postavit několik linií. A ta zmínka o tom, že si musí zalézt každý, je také z dílny ČHS, že? Nemusí. Gradující obtížnost cest má odpovídat významu závodů, není důvod, proč by na vrcholných závodech měli mít možnost lézt i hobíci.
odpovědět 
                                                Re: Cesta ven21:06:42 30.11.2016
Ty jsi začal jako první dávat za příklad závody mimo svaz. Jen jsem chtěl vědět kde je to lepší. A skončili jsme v Ústí, což je obsazením klasický závod pro začínající děti. Nějak se v těch svých koncepcích zamotavaš.
odpovědět 
                                                 Re: Cesta ven22:16:52 30.11.2016
Jake mas vazby na svaz? :)
aodpovědět 
                                                 Re: Cesta ven22:22:41 30.11.2016
Pro začínající děti? Takže účast Báry Zítkové (mistryně ČR), účast Elišky Bulenové (mistryně ČR), souboj Marka Jeligy (mistr ČR) s Honzou Opatem (extra lezec)... Začínající děti?? Promiň, neorientuješ se. A kromě toho jsi ani nepochopil podstatu. Nemotám se v ničem, pouze ty to svádíš stranou. Ta koncepce nebyla závody nahradit, ale využít. Něco jako když PCCF byl loni samostatný podnik, letos už jako ČP. To je dost rozdíl :-)
odpovědět 
                                                  Re: Cesta ven09:25:43 01.12.2016
Všichni tebou uvedení startovali mimo soutěž. Možná si dám tu práci a spočítám kolik dětí tam bylo na svých prvních závodech.
odpovědět 
                                                   Re: Cesta ven09:36:57 01.12.2016
Mimo, jsi mimo. Nestartovali mimo soutěž. Ale to je jedno, své kvality a rozhled jsi už ukázal :-)

Ale i kdyby to tak bylo, nic to nemění na tom, co jsem psal výše, tedy že na malých stěnách není možné pořádat závody, které prověří ty nejlepší.

odpovědět 
                                Re: Cesta ven18:18:21 29.11.2016
U bouldrových závodů vám to nevadí a tady hledáte jiné řešení?
odpovědět 
               Re: optimisticky08:07:31 28.11.2016
Dělat si z vás srandu mi koukám nedá moc práce.:-D
odpovědět 
                Re: optimisticky08:09:03 28.11.2016
A nam delat z tebe :D
odpovědět 
              Re: optimisticky09:47:30 28.11.2016
Hele a neda se zavodit za jinej nez ceskej svaz? Stejne je dneska skoro kazdej ceskej lezec clenem oeav, kazdej druhej rakusak ma cesky jmeno.. at mi nikdo nerika, ze kdyby mel nekdo potencial bojovat o finale, ze by se ho nejakej svaz neujal. Treba albanskej. V jinejch sportech je to bezny.
honzaodpovědět 
               Re: optimisticky09:55:33 28.11.2016
Asi se neresi to, kde by mohl zavodit nekdo s ptencialem na finele.. Ale spis se resi to, ze ceska repre ma dlouhodobe velmi spatne vysledky a s kazdym zavodem jdou vykony nize a nize. Pritom se nezda, ze by nebyla vule trenovat.
odpovědět 
                Re: optimisticky10:14:32 28.11.2016
Tak nekdo nejhorsi bejt musi, zejo. Na druhou stranu, kdyz nekdo leze fr. osmy, tak zas tak spatnej bejt nemuze. To jsou cesty, kde nejsou pri pohledu ze zeme skoro zadny chyty. Na tom se v podstate ani moc lezt neda.
honzaodpovědět 
                 Re: optimisticky11:53:02 28.11.2016
Závodit za jiný svaz by šlo, ale je to spojeno s jedním zásadním problémem. Musíš mít občanství té země, za kterou bys lezl. Takže cesta by byla domluvit se s cizím svazem, zažádat o občanství a pak tě mohou přihlásit. A opruz se získáváním cizího občaství si asi umíš představit.
odpovědět 
                  Re: optimisticky12:23:48 28.11.2016
V takovým případě by bylo možná jednodušší, kdyby se odtrhla Morava a Slezsko (při tý příležitosti by mohli rovnou vystoupit i z EU, takže by zabili dvě mouchy jednou ranou), založili si svaz a dávali by občanství nadějným závodníkům.
honzaodpovědět 
                   Re: optimisticky12:28:55 28.11.2016
:) Mam za to, ze by Slezko s Moravou neslo, tak by pak o ty nadejne zavodniky byla mezi Moravskym statem a Slezskym statem nejspis docela bitka.
odpovědět 
                 Re: optimisticky12:03:32 28.11.2016
Někdo musí být nejhorší, to je pravda, ale obvykle to bývá tak, že nejhorší není celá výprava, ale jen část. Když s epodíváš do výsledků, tak třeba Japonsko, Slovinsko nebo Francie mají závodníky i na posledních místech. To nikdo nikomu nezazlívá, protože někam jede výkonnostní špička, hlavní jádro repre, a když už tam jedou, vezmou s sebou třeba nováčky, aby se otrkali. A ti pak postupně stoupají. Klídek, pohoda, tak to má být. Závodníci z výpravy jsou rozprostřeni po celé startovce. Kdežto u nás míváme... no však to vidíš sám. A to je ten hlavní rozdíl.

A k tvé poznámce o francouzských osmách - lezení na skále a lezení na překližce jsou dvě odlišné věci, zejména pokud se jedná o závody. Pominu-li charakter cest, je zde ještě otázka psychiky a otázka přípravy. Ve skalách to funguje tak, že si jedeš zalézt, kdy se ti chce, a když se cítíš dobře, nějakou tu osmu tam pošleš. A jestli to bude o měsíc dříve nebo později, neřešíš. Kdežto na závodech máš přesně daný termín, kdy musíš výkon podat, což je obrovský rozdíl.
odpovědět 
                  Re: optimisticky12:20:08 28.11.2016
Když se mi chce, tak tam spíš pošlu desítku. A to hned několik; u jedný obvykle nezůstane.
honzaodpovědět 
     Re: optimisticky12:31:08 27.11.2016
Nechceš mít nic společného,ale závodit bys chtěl?Nic není zadarmo!
odpovědět 
      Re: optimisticky13:30:32 27.11.2016
Já vím, že není. Já si to rád zaplatím. Včetně licence. Případně jsem schopen i zaplatit ČHS poplatek za to, že moji přihlášku přepošle, pokud to nejde jinak, než přes národní svaz. Ale co jiného mi členství ve svazu přináší? Jen se za něj stydím :-(
odpovědět 
     Re: optimisticky12:42:09 27.11.2016
Každý svaz,který má reprezentaci(sportovce,kteří reprezentují stát na soutěžích světové úrovně atd.),má mít zájem na tom,aby měl reprezentační trenér jasné výsledky(dohodnuté svazem s trenérem).Tudíž svaz má i personální pravomoc vůči trenérovi.To v lezení jaksi nefunguje.Výsledky ovšem taky odpovídají počtu a kvalitě závodníků kteří závodí.Malá základna s minimální chutí makat.Ty dva starý rakváči za zenitem a nějácí zapálení junioři to nevytrhnou.Holkám narostou prdele,kluci začnou řešit holky,do toho jsou to valnou většinou studenti který řešej taky prachy.A svaz jim ty prachy který by je motivovali nepustí.Podmínky tu pro jednotlivce jsou takový jako si je jednotlivec vytvoří a pokud to tady někomu nestačí,může jet trénovat k sousedům.Investice jako kráva,ale svaz...to nezaplatí. Takže každej soudnej vyjede za ty prachy který uškudlí do Špáňa,než aby trapčil v repre na off tréninku,nebo obrážel poslední místa.I když počítám,že po tomhle vejletu bude pár přelezů kolem Ospu.
odpovědět 
      Filozofie repre13:24:40 27.11.2016
Píšu to už několik let - je zde špatný pohled na repre. Lezení je tu opředevším o zábavě, kamarádech a na tom založených hodnotách. A účast v repre je za odměnu pro děcka, co se trochu snaží. Dokud se nezmění tohle idiotské myšlené a lezení se nezačne považovat za vrchlová sport se vším všudy, nepohneme se z místa. Dokud bude závodní lezení pod ČHS, tak je z hlediska srovnání se zahraničím konec. Akorát se z něj stává dojná kráva pro zbytek ČHS.
odpovědět 
      Re: optimisticky14:03:37 27.11.2016
Nemyslim,ze nejake prelezy budou. TB vylezl max jedno nebo dve 8cecka coz uz dnes lezou deti a seniori
odpovědět 
       Re: optimisticky14:08:56 27.11.2016
Tady ještě ne.
odpovědět 
    Re: optimisticky22:50:45 27.11.2016
Ufff. Univerzalni reakce, ktera se vynori kdykoliv, kdyz se svaz v necem topi..
odpovědět 

 uspech11:40:58 27.11.2016
Myslite, ze zustali az do nedele, kdyz uz skoncili v kvalifikaci? Tak mohli jeste v Slovinsku potrenovat, ne? Kdyz uz se tahli takovou streku a svaz to plati... krasna dve predposledni mista.
odpovědět 
 Re: uspech12:52:39 27.11.2016
Tak to víš že jo.Víš kolik je tam skal.... :)
odpovědět 
  Re: uspech13:03:22 27.11.2016
asi takhle... moc se s tou kvaldou neparejte, at muzem rychle do skal :)
odpovědět 
   Re: uspech13:07:56 27.11.2016
a proč ne?:-)
odpovědět 
    Re: uspech14:06:27 27.11.2016
A proč jo? :) Nebylo by lepší v semi bojovat o finále? :) (vím že nebylo,když je repre taková jako je) Stačí to vidět na Offu. Poslední pořádný reproši jsou Adam a Stráník.A Kuba Konečný samozřejmě :) Do Ospu můžeš jet s kámošema za celkem malej peníz.Nemusíš do toho tahat svaz a "prachy na kruhy na ten náš unikátní písek".Už to do něj musej bouchat i za svý.Ještě majzlík a paličku pro referenta R. je třeba zaplatit. Závodník ale odvoď od slova závodit a ne od slova výlet za lezením.A vzhledem k tomu,že to je svěťák....
odpovědět 
     Re: uspech14:15:23 27.11.2016
Skály jsou lepší!Závody jsou vopruz...ale proč se díky nim nedostat někam,kde maj nějaký hezký skály?:-)Máma s tátou mi takovej výlet nezaplatí!:-D A kamarádi taky nepřispějou,sobci sobečtí!:-)))
odpovědět 
      Re: uspech22:58:42 27.11.2016
Copak je toto za kolovratek? Vidim tam urcite presvedceni sama o sobe, ale jinak nic moc navic..
odpovědět 
  Re: uspech20:22:00 27.11.2016
asi takhle... moc se s tou kvaldou neparejte, at muzem rychle do skal :)
odpovědět 

 TB jr. Sebereflexe08:35:02 28.11.2016
Ja se divim tomu jak mladej B ma zaludek na to porad tahat skoro posledni mista.Je to skutecne dlouhodobe nejhorsi zavodnik na okruhu.Na skalach neleze vubec anebo nesazi zadne prelezy,aby staly za prezentaci? Ja bych se studem propadl a tatu prosil at toho necha zvlast kdyz ae jwjich jmena tahaji kanalama.
odpovědět 
 Re: TB jr. Sebereflexe12:30:34 28.11.2016
Tak nejdrive pises jednu, pak v dalsich prispevcich druhou z opacneho tabora. Si to nejak ujednot ;)
odpovědět 
  Re: TB jr. Sebereflexe18:44:18 28.11.2016
?
odpovědět 

 čísla01:17:19 29.11.2016
Závody mě nijak neinteresují, žádnýho závodníka osobně neznám, svazu na ně nepřispívám atd. ... ale přece jen mi nedalo to neustále se opakující téma s blbejma výsledkama, tak jsem si z IFSC stáhnul výsledky mužů na obtížnost z let cca 2007-2016 a udělal si jednoduchou statistiku.

Je fakt že to pro Horosvaz nevychází moc příznivě a působí to plýtváním prostředky, které mě od vstupování do svazu docela odrazuje. Vizte:

http://goo.gl/V435fS

(samozřejmě je možné že jsem udělal chybu, na vyžádání ochotně poskytnu z čeho jsem čerpal)
 0bjektivodpovědět 
 Re: čísla15:17:39 29.11.2016
Jen škoda, že tam není zohledněn ještě celkový počet závodníků...sem tak mrknul když už se tu řeší kdeco, a v tomhle směru mile překvapí třeba Lucka Hrozová, a její 2. místo ze 3 účastníků a podobně. Dík za tip na zábavu :-D
Ale co, aspoň že ten Adam leze jako drak.
www.ifsc-climbing.org/index.php/the-athletes
Jendaodpovědět 
  Re: čísla18:40:56 29.11.2016
V jakem zavodu mela Lucka Hrozova druhe misto ze trech zavodniku?
Kdyz uz se navazis do jedne z nasich nejuspesnejsich zavodnic (jak drytool, ale na dnesni pomery se ji drive dobre darilo i na boulderu a sportovkach), tak bud alepson s timto selektivne vybranem divnem pripade konkretni..
odpovědět 
  Re: čísla21:46:51 29.11.2016
To je pravda, čekal jsem že se to vzájemně vyruší víc (ačkoli teda nejvíc alarmující mi nakonec přijde ten rozdíl kolikrát se dotyčný umístil v první a poslední pětce).

Přepočítal jsem to na počty účastníků (tj. poslední místo == 100, první místo == 100/počet závodníků). Furt to nevypadá moc příznivě. Žádnej jinej svaz prostě tolikrát neposílá závodit tak neúspěšný závodníky.

goo.gl/Ak5b3w
 0bjektivodpovědět 
   Re: čísla08:08:11 30.11.2016
http://bit.ly/2gIf2Hs 2 ze 3 , o rok později 3 ze 7...

...jako já nikomu nic neberu, ale fascinují mne ty hrátky s čísly. Nemusím mít státnici ze statistiky, aby mne to pobavilo. Ale tak hlavně že si někdo může kvoknout.
odpovědět 
    Re: čísla08:22:42 30.11.2016
Presne! Takhle se navazet temi ciselnymi manipulacemi do naseho veleuspesneho svazu... :( Pokud by bylo objektivni zpracovani dat a lide by nechteli ze zavisti na dobre fungujici svaz jen nadavat a kydat spinu (typicke cechackovstvi, jak smutne), vysel by z toho svaz dobre. Proste drzte radeji hubu a krok, soudruzi!
odpovědět 
  Re: čísla08:53:29 30.11.2016
Počkat, ale to jsi nemluvil o týhle tabulce, že ne? Tam Hrozová vůbec není (protože jsou to jen muži) a je to až od 2007. Šlo mi spíš o srovnání s ostatními zeměmi než mezi našimi závodníky navzájem. Jak jsem psal, počet závodníků per závod jsem už zohlednil.

Jestli máš námět na proveditelnou statistiku, sem s ním.
 0bjektivodpovědět 

 Krásné zhodnocení big bosse09:15:50 29.11.2016
Binter něco bere? Jak dlouho si ovečky(členové) ČHS nechají srá... na hlavu a budou dávat svoje peníze v podobě členských příspěvků na takové akce, jako je výlet do Slovinska?!

Světový pohár v Kranji tu je už přes 20 let. Je, ale možná už nebude, protože duše závodu, skvělý organizátor a horolezecká legenda Tomo Česen končí. Proč? Cherchez la femme, pardieu! Kdyby náhodou někdo nerozuměl, protože mu chybí kousek toho vzdělání, Alexandra Dumase nečetl a francouzštině neholduje, ať použije webový překladač – ale pozor, občas může být tento překlad matoucí, jako ostatně spousta „informací“ z internetu.

Letos se v Kranji sešlo nezvykle silné startovní pole, přece jen nikdo ze světové špičky nechtěl přijít o tento závod s tradičně skvělou atmosférou – co kdyby to bylo opravdu naposled? Ze skupiny TBT sem původně měli jet všichni reprezentanti, ale Lenka Slezáková se nakonec odhlásila pro únavu z dlouhé a náročné sezóny a vzhledem k tomu, co všechno ve svých šestnácti letech v tomto roce zvládla, to bylo velmi rozumné rozhodnutí. Ze stejného důvodu se odhlásil i Martin Jech, ale čínské tamtamy přinesly zprávu, že příčiny jsou jinde. Nejenže Martin uvažuje o tom, že se místo závodníka stane profesionálním Číňanem, ale navíc prý našel dívku svého srdce, která splňuje veškeré Martinovy požadavky na ideální ženu: je krásná, s obdivuhodnými sekundárními pohlavními znaky a hlavně s Martinem souzní i duševně, protože stejně jako on vyznává Maův kult a čínský komunismus. Od takového děvčete se do kapitalisticky zpozdilého Slovinska skutečně odjet nedá!
Gábina Vrablíková naopak mohla odjet do Kranje bez problémů, protože spřízněnou duši vzhledem ke své povaze asi nikdy nenajde a těla vhodná ke spříznění jsou všude na světě. Obsah nádoby na jejím krku jí ale závod dost znechutil – v první kvalifikační cestě se před silovým krokem do stropu nezdržovala stavěním druhé nohy, ona je přece daleko silnější, než nějaké Rakušanky či Francouzky a klidně by to dala i bez nohou! A skoro to vyšlo, ale jenom skoro – dělené 44. místo v cestě bylo od jejích letošních semifinálových úspěchů dost daleko. A tak hned po dolezení všem (jako již mnohokrát) důrazně sdělila, že už závodit nebude. Slyšel to i její anděl strážný, zaradoval se a odlétl na zaslouženou dovolenou. Gábina ale nakonec přece jen nastoupila do druhé cesty, vyřešila výborně první kritické místo přes nenáviděnou velkou oblinu, v další problematické sekvenci se rozhodla vyměnit nohy, i když to nebylo nutné, ale chtěla, aby byl krok jistý – jenže zapomněla, že strážný anděl je na dovolené a tak jí při výměně noha uklouzla a důvod k oslavě byl na světě – dělěné 45. místo v cestě a 48. pozice celkově.

Mezi ženami se představila i Iva Vejmolová. Ta letos hodně bojovala se zdravotními problémy, takže poslední závod SP byl jejím prvním reprezentačním startem v roce 2016. Zdravá se ale necítila ještě ani v Kranji a obsadila zde celkovou 42. příčku.

Tomáš Binter ml. se už po zdravotní pauze dostal silově do původního stavu, teď by to ještě chtělo do původního stavu uvést silovou vytrvalost – chybí mu k tomu sotva dva měsíce tréninku. A podle toho to taky v Kranji vypadalo: na rozlezovce sice přebouldroval pár finalistů, ale v cestách se cítil jako píchlá pneumatika – s každým krokem měknul. Začínal v cestě č. 2, kde si to ještě trochu zkomplikoval několika chybami a definitivně ho zastavilo, když přelezl místo na cvakání expresky, což znamenalo 57. místo v cestě. V kvalifikaci č. 1 měl pak naštěstí dole dost síly na to, aby překonal děsivá místa, která zastavila třeba semifinalisty letošních závodů SP Teklese, Berganta či Firnenburga, ale postupně mu docházelo, takže na víc než 54. pozici v cestě a 59. příčku celkově to nestačilo.

Kuba Dvořák si nechal koleno vrtat a kde jinde se dá lépe po operaci rozlézt, než na Světovém poháru… Koleno sice drželo, ale ruce už méně, přece jen by to po operaci chtělo ještě chvíli trénovat, jenže to by už bylo po sezóně. Kubovi se navíc lezlo hůř, než v předzávodním týdnu, zřejmě podcenil nutnou lihovou léčbu. V kvalifikaci č. 2, kde začínal, už mu chyběla síla na další krok, takže jeho výkon stačil na 62. místo v cestě. V kvalifikaci č. 1 se pak nijak nemazal s nepříjemným dlouhým krokem z obliny do obliny, místo technických fines zvolil nekompromisní dynamo, na jehož konci mu nekompromisně ujela noha a i když druhou oblinu ještě chytil, bez nohou jí kupodivu neudržel. To pro Kubu znamenalo 64. pozici v cestě a 63. místo celkově.

Závody se nikomu z nás prostě nepovedly, ale jak je blízko ze semifinále do závěru výsledkových listin, si v Kranji ověřilo dost lezců: Soléne Amoros tu byla 47. (v Chamonix letos 13.), Claudia Ghisolfi 44., Martin Tekles 58. a velký malý Ramón skončil daleko za postupem do semifinále…

A je po sezóně. Ještě relaxační týden ve skalách, pak chvíle odpočinku a začínáme trénovat na tu další. A kdyby měl někdo pocit, že má definitivně po sezóně, tak cherchez la femme…
Lukášodpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse09:36:25 29.11.2016
Ač vzdělaný, skončil jsem u toho druhého egomasturbačního odstavce a pochopil, že dál nemá cenu číst.
odpovědět 
  Re: Krásné zhodnocení big bosse10:21:28 29.11.2016
Tos udělal chybu. Mě to přijde jako velmi podařená karikatura a výborná recese.
odpovědět 
   Re: Krásné zhodnocení big bosse15:30:52 29.11.2016
Souhlas .... klidně by to mohlo být jako report na hlavní stránce, a ne jen jako příspěvek v diskuzi. A i tady díky za to!
MModpovědět 
    Re: Krásné zhodnocení big bosse15:49:27 29.11.2016
Vidím několik možností:
a) TB st. to psal opilý
b) TB st. je jako trenér úplně mimo = naprosto neprofesionální přístup
c) = a) + b)

Jinak si to nedovedu vysvětlit. TB st. v podstatě na svých stránkách přiznává, že své svěřence přetrénoval a že jeho svěřenci neumí lézt, popř. že už ani nechtějí lézt.

K tomu si přidejte, že lezení na rychlost je mrtvá disciplína a do boulderingu zdrhají ti, co nechtějí makat, což je určitě ten nejlepší předpoklad pro profesionální přípravu na OH v Tokiu. O naše skutečné profesionály ovšem strach nemám, ti se dokáží připravit sami, ač si je TB st. bere pořád do huby a maskuje jimi neúspěchy svých vlastních svěřenců.

Pokud jsou ovšem stránky tbtraining.cz dělány jako recese a parodie, tak bych to možná chápal, ovšem ani v parodii se nelze omlouvat neúspěchy zahraničních soupeřů. Já nevím, jak u vás, ale můj táta mě vždycky pěkně zjebal, že ho nezajímá, že i Pepa dostal pětku a že Vojta byl zrovna 10. Vždycky ho zajímalo, jakou známku jsem dostal já a kolikátý jsem byl zase jenom já. Takže výmluvy a brekot bych do recese nezařazoval.
Bídaodpovědět 
     Re: Krásné zhodnocení big bosse16:03:32 29.11.2016
Chybi moznost za d)psal to totalne zhuleny
Lukášodpovědět 
      Re: Krásné zhodnocení big bosse16:20:10 29.11.2016
Jestli to není výsledek práce nějakého hackera, tak takovýhle ironický nadhled jsem od TB nečekal a palec nahoru :-)
odpovědět 
       Re: Krásné zhodnocení big bosse17:28:30 29.11.2016
Ne, to není nadhled, to je odvedení pozornosti od skutečného stavu.
Bídaodpovědět 
        Re: Krásné zhodnocení big bosse17:34:44 29.11.2016
Trenér by neměl takhle veřejně rejt do svých oveček a proto bych vsadil spíš na hackera.
odpovědět 
         Re: Krásné zhodnocení big bosse17:51:58 29.11.2016
Trenér? Nejvyšší tělovýchovné vzdělání Tomáše Bintera st. je "učitel tělocviku", který získal na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.
A rádoby "A" trenér je jen k smíchu, spíš k pláči."A"trenérskou licenci ČHS získal za pár minut.
LRHodpovědět 
     Re: Krásné zhodnocení big bosse18:29:21 29.11.2016
To přece není možný tohle. Nějak to nechápu, že to není skutečnost? Že tohle nepsal trenér reprezentace? Je ten člověk normální, nemá nějakou psycho dg?
nesmrtelný blázenodpovědět 
     Re: Krásné zhodnocení big bosse19:19:23 29.11.2016
Tak afinita TB k ethanolu je všeobecně známá...
..odpovědět 
    Re: Krásné zhodnocení big bosse18:44:20 29.11.2016
Tak ja si to snad prectu. Predpokladam, ze zase byli vsichni strasne dobri, ale zastavila je unava ci nemoc o ktere se ale nejspis dozvedeli az na tech zavodech pri padu jinak by je tam snad zadny profitrener neposlal..
odpovědět 
     Re: Krásné zhodnocení big bosse15:09:47 30.11.2016
Nene, je to mnohem zajímavější. :))
Taky mám pocit, že Binter musel bejt pod obraz, když to psal. Ale asi je to u něj častý, jak se tu píše.
Ovšem vizitka ČHS je to fujtajbl, o tom žádná. (Ovšem, nejsem tam členem, tak mi to žíly netrhá.)
D.odpovědět 
      Re: Krásné zhodnocení big bosse15:49:59 30.11.2016
Hm, a není nikomu divné, že tam nejsou žádné závažné překlepy nebo stylistické úlety? Zkus někoho, kdo je "pod obraz" nechat napsat nějaký ucelený text.
odpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse16:19:04 29.11.2016
Ať si závodníci svou částí svazovejch peněz třeba vytapetujou nebo ať je prochlastaj. Proč by "ČHS ovci" mělo zajímat, jak závodníci se "svejma" penězma naložej?
honzaodpovědět 
  Re: Krásné zhodnocení big bosse18:49:29 29.11.2016
Mozna protoze treba mnoho ruznych dotaci ale i podpora sponzoru se muze odvijet od toho jake ma svaz za sebou vysledky zrovna treba ve sportovnim lezeni. Uz na to s Karlem chystame dalsi s.r.ocko.
odpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse11:53:42 30.11.2016
kdyby byla g.v. třeba moje holka..rozkopal bych ti držku za ty keci
..odpovědět 
  Re: Krásné zhodnocení big bosse12:50:52 30.11.2016
Kdyby byla g.v. tvoje holka, tak by te asi kazdy politoval...
odpovědět 
   Re: Krásné zhodnocení big bosse13:21:16 30.11.2016
Co ti proti mate??? Dlouho jsem nevidel, ze by takhle nekdo kydal spinu bez uvadeni duvodu..
odpovědět 
   Re: Krásné zhodnocení big bosse14:08:58 30.11.2016
no litovat by si mě mohl to je ale věc jiná,,já se bavim o tom,jak si muže trenér repre dovolit někoho takhle urážet,..prostě tohle je napřesdržku..
..odpovědět 
    Re: Krásné zhodnocení big bosse17:33:14 30.11.2016
Marne jsem se v tom snazil desifrovat nejaky podivny a lokalni humor Bintera a nezdarilo se. Mysli-li to vazne, je to neskutecne trapne.. :/ Ono by to teda bylo trapne i kdyby to nemyslel vazne, ale to je vec vkusu..
odpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse23:21:16 30.11.2016
tak tohle je opravdovej majsterstück... nejlepsi co zatim tb napsal... ja chci vic...
odpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse14:03:46 01.12.2016
Totální mazec! TB překonal čtivostí svého reportu ze závodů i legendárního Rosťu Tomance! Už se nemohu dočkat dalšího!
Shrekodpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse18:53:47 01.12.2016
A na takový šlendrián jdou i moje členské poplatky čhs? Co to je za výsledky? Co to je za chování trenéra? Tfuj...
M.odpovědět 

 Krásné zhodnocení big bosse13:07:07 29.11.2016
Binter něco bere? Jak dlouho si ovečky(členové) ČHS nechají srá... na hlavu a budou dávat svoje peníze v podobě členských příspěvků na takové akce, jako je výlet do Slovinska?!

Světový pohár v Kranji tu je už přes 20 let. Je, ale možná už nebude, protože duše závodu, skvělý organizátor a horolezecká legenda Tomo Česen končí. Proč? Cherchez la femme, pardieu! Kdyby náhodou někdo nerozuměl, protože mu chybí kousek toho vzdělání, Alexandra Dumase nečetl a francouzštině neholduje, ať použije webový překladač – ale pozor, občas může být tento překlad matoucí, jako ostatně spousta „informací“ z internetu.

Letos se v Kranji sešlo nezvykle silné startovní pole, přece jen nikdo ze světové špičky nechtěl přijít o tento závod s tradičně skvělou atmosférou – co kdyby to bylo opravdu naposled? Ze skupiny TBT sem původně měli jet všichni reprezentanti, ale Lenka Slezáková se nakonec odhlásila pro únavu z dlouhé a náročné sezóny a vzhledem k tomu, co všechno ve svých šestnácti letech v tomto roce zvládla, to bylo velmi rozumné rozhodnutí. Ze stejného důvodu se odhlásil i Martin Jech, ale čínské tamtamy přinesly zprávu, že příčiny jsou jinde. Nejenže Martin uvažuje o tom, že se místo závodníka stane profesionálním Číňanem, ale navíc prý našel dívku svého srdce, která splňuje veškeré Martinovy požadavky na ideální ženu: je krásná, s obdivuhodnými sekundárními pohlavními znaky a hlavně s Martinem souzní i duševně, protože stejně jako on vyznává Maův kult a čínský komunismus. Od takového děvčete se do kapitalisticky zpozdilého Slovinska skutečně odjet nedá!
Gábina Vrablíková naopak mohla odjet do Kranje bez problémů, protože spřízněnou duši vzhledem ke své povaze asi nikdy nenajde a těla vhodná ke spříznění jsou všude na světě. Obsah nádoby na jejím krku jí ale závod dost znechutil – v první kvalifikační cestě se před silovým krokem do stropu nezdržovala stavěním druhé nohy, ona je přece daleko silnější, než nějaké Rakušanky či Francouzky a klidně by to dala i bez nohou! A skoro to vyšlo, ale jenom skoro – dělené 44. místo v cestě bylo od jejích letošních semifinálových úspěchů dost daleko. A tak hned po dolezení všem (jako již mnohokrát) důrazně sdělila, že už závodit nebude. Slyšel to i její anděl strážný, zaradoval se a odlétl na zaslouženou dovolenou. Gábina ale nakonec přece jen nastoupila do druhé cesty, vyřešila výborně první kritické místo přes nenáviděnou velkou oblinu, v další problematické sekvenci se rozhodla vyměnit nohy, i když to nebylo nutné, ale chtěla, aby byl krok jistý – jenže zapomněla, že strážný anděl je na dovolené a tak jí při výměně noha uklouzla a důvod k oslavě byl na světě – dělěné 45. místo v cestě a 48. pozice celkově.

Mezi ženami se představila i Iva Vejmolová. Ta letos hodně bojovala se zdravotními problémy, takže poslední závod SP byl jejím prvním reprezentačním startem v roce 2016. Zdravá se ale necítila ještě ani v Kranji a obsadila zde celkovou 42. příčku.

Tomáš Binter ml. se už po zdravotní pauze dostal silově do původního stavu, teď by to ještě chtělo do původního stavu uvést silovou vytrvalost – chybí mu k tomu sotva dva měsíce tréninku. A podle toho to taky v Kranji vypadalo: na rozlezovce sice přebouldroval pár finalistů, ale v cestách se cítil jako píchlá pneumatika – s každým krokem měknul. Začínal v cestě č. 2, kde si to ještě trochu zkomplikoval několika chybami a definitivně ho zastavilo, když přelezl místo na cvakání expresky, což znamenalo 57. místo v cestě. V kvalifikaci č. 1 měl pak naštěstí dole dost síly na to, aby překonal děsivá místa, která zastavila třeba semifinalisty letošních závodů SP Teklese, Berganta či Firnenburga, ale postupně mu docházelo, takže na víc než 54. pozici v cestě a 59. příčku celkově to nestačilo.

Kuba Dvořák si nechal koleno vrtat a kde jinde se dá lépe po operaci rozlézt, než na Světovém poháru… Koleno sice drželo, ale ruce už méně, přece jen by to po operaci chtělo ještě chvíli trénovat, jenže to by už bylo po sezóně. Kubovi se navíc lezlo hůř, než v předzávodním týdnu, zřejmě podcenil nutnou lihovou léčbu. V kvalifikaci č. 2, kde začínal, už mu chyběla síla na další krok, takže jeho výkon stačil na 62. místo v cestě. V kvalifikaci č. 1 se pak nijak nemazal s nepříjemným dlouhým krokem z obliny do obliny, místo technických fines zvolil nekompromisní dynamo, na jehož konci mu nekompromisně ujela noha a i když druhou oblinu ještě chytil, bez nohou jí kupodivu neudržel. To pro Kubu znamenalo 64. pozici v cestě a 63. místo celkově.

Závody se nikomu z nás prostě nepovedly, ale jak je blízko ze semifinále do závěru výsledkových listin, si v Kranji ověřilo dost lezců: Soléne Amoros tu byla 47. (v Chamonix letos 13.), Claudia Ghisolfi 44., Martin Tekles 58. a velký malý Ramón skončil daleko za postupem do semifinále…

A je po sezóně. Ještě relaxační týden ve skalách, pak chvíle odpočinku a začínáme trénovat na tu další. A kdyby měl někdo pocit, že má definitivně po sezóně, tak cherchez la femme…
Lukášodpovědět 
 Re: Krásné zhodnocení big bosse16:49:08 29.11.2016
Vám připadá férové zkopírovat sem text ze soukromých stránek a vést o tom nějakou diskuzi?
odpovědět 
  Re: Krásné zhodnocení big bosse17:42:18 29.11.2016
Mě ano.
odpovědět 
   Re: Krásné zhodnocení big bosse18:05:41 29.11.2016
Mě ne.
odpovědět 
    Re: Krásné zhodnocení big bosse18:31:21 29.11.2016
"Cože?Homer že bude boxovat s Drederickem Tatumem?Vždyť ho zabije!":-D
odpovědět 
    Re: Krásné zhodnocení big bosse18:52:49 29.11.2016
Co ti na zverejneni ozdrojovaneho prepisu z verejne pristupne prezentace trenerskych uspechu prijde nefer? Jakoze, je zakazano o tomto diskutovat? Vsude? Nebo kdyby tu byl jen odkaz na ten clanek, tak uz by to bylo dle tebe fer?
odpovědět 
  Re: Krásné zhodnocení big bosse18:51:56 29.11.2016
A Tobě přijde férové to, jak se Bittner chová??
Leošodpovědět 
   Re: Krásné zhodnocení big bosse19:02:15 29.11.2016
A co teprv Bitová!:-)))
odpovědět 
  Re: Krásné zhodnocení big bosse20:12:43 29.11.2016
Ano, přijde mi to naprosto férové. Tento text je veřejný, tak co je špatného na tom ho sem zkopírovat, aby to vidělo víc lidí. Takový skvost nesmí zapadnout!
Lukášodpovědět 

 -16:33:52 30.11.2016
mohu vědět jak se t.b. dostal na čhs..měl by rezignovat a ty co s ním pečou taky..vyjadřovat se takhle o mém dítěti podám na něj trestní oznámení.to samé p.reš nemá na čhs co dělat vzhledem k tomu,že deset let sekal chyty a ještě za to byl oceněn vystupem roku a vydělával na tom,,taky si asi vysekám nějaký 8b co mi bude sedět..a tak se ptám,kdo má za tohle zodpovědnost?? za mě čhs ani korunu a apeluji na členy k opuštění čhs.nepodporujte amatérismus a aroganci vedení čhs.
fujtajblodpovědět 
 Re: -20:12:24 30.11.2016
myslim že v čhs jsou ještě mnohem zvrácenější jedinci než tebou zmínění...
odpovědět 

 Ha19:55:53 02.12.2016
No vidite my na Slovensku take niečo ako SP vôbec neriešime :)
MHodpovědět 
 Re: Ha12:48:37 03.12.2016
...a Ty jsi asi zabudol, že my od roku 1993 zase neřešíme Slovensko.
odpovědět 
  Re: Ha14:58:02 03.12.2016
Co je to to Slovensko??
odpovědět 
   Re: Ha15:53:05 03.12.2016
no dostaneš se tam když pod brnem odbočíš do prava

pod brnem... pod brnem ... pod ... - no nic - prostě než dojedeš do vídně, tak se dej do prava
odpovědět 
    Re: Ha16:01:11 03.12.2016
Jo ty myslíš jak když jedeš z Prahy do Vídně, tak jak je ta vesnice té zatáčce doprava? Ale tam jsem si vždy myslel, že když pojedu rovně, že skončím u Maďarů... ale ono vlastně jo, nebo ne?
odpovědět 
     Re: Ha16:11:14 03.12.2016
no - vlastní maďarsko je ještě kousek dál, tohle je jen jejich kolonie - něco jako když francie měla alžír
odpovědět 
      Re: Ha17:32:41 03.12.2016
Do roku 1918 se tam tomu říkalo Felvidék.Dnes nedoporučuji říkat nahlas,berou to jako urážku.:-)
odpovědět 
       Re: Ha19:58:26 03.12.2016
Je pekné že sa tu bavis sám so sebou podľa IP ;) a ešte krajšie je že sa na tom bavis :))
odpovědět 
        Re: Ha09:22:11 05.12.2016
Mně to přijde docela vtipný...
odpovědět 
         Re: Ha12:33:04 05.12.2016
no mne to pride ako výlev zakomplexovaného trtka ktorý zaspal v 94 kedy tieto "vtipky" ficali, ale chápem v prací povyšili schopnejšieho kolegu zo slovenska a nie jeho, alebo ho odmietla nejaká slovenka lebo sa jej nepáčili jeho mastné vlasy a flanelka zastrčená v gatiach ;)
odpovědět 
          Re: Ha13:17:57 05.12.2016
Jen malá poznámka k těm schopnostem - Slováci se nezměstnávají a nepovyšují proto, že by byli schopnější, ale protože pracují za poloviční mzdu, než Češi :-)
odpovědět 
           Re: Ha14:18:21 05.12.2016
bejvávalo kamarade bejvavalo ;)
odpovědět 
          Re: Ha23:31:45 07.12.2016
Mno samozřejmě, samozřejmě, když si někdo z bratia dělá srandu, tak se bratia zlobí, ale obráceně je to ok. Uvědom si laskavě, že pruda začala prvním Slovenským komentem, že u Vás se to neřeší nikoli obráceně, sice to lze chápat různě, ale to tady řešit nechci. A často tu v leckterých diskuzích nějaké Slováčisko prudí s tématem Česko vs. Slovensko, ale narozdíl o tohoto, si nedělá srandu, ale často to myslí vážně, nedej bože, když nějaký Čehún sletí v Tatrách, to je potom keců...
Takže za mne adekvátní reakce kvalitním humorem úrovně ZŠ.
odpovědět 
           Re: Ha08:48:56 08.12.2016
Máš pravdu, že humor je to na poněkud nižší úrovni. Ovšem jen na první pohled, při pohledu hlubším si lze všimnout jedné zajímavé věci - zajímalo mne, jak tu bude kdo reagovat, a úmyslně jsem z toho odstranil zaměření pouze na rovinu Česko/Slovensko, a zmínil tam "vesnici u zatáčky na Víděň", co byla celkem jasná a známá provokace mířící na Moravu/Brno, tedy do vlastních řad. A kdo se jako jediný ozval se lží o IP a urážkou o zakomplexovaném trtkovi nebo odmítnutí Čecha Slovenkou kvůli mastným vlasům a flanelce? České příspěvky zmíníly ubohost komentu, nízkou úroveň humoru nebo to celé vzaly v nadsázce jako pobavení. Slováci si to vzali smrtelně vážně a zareagovali urážkami...
odpovědět 
            Re: Ha10:09:53 09.12.2016
Jo tak to byl až takovejdle rafinovanej plán a to vyprovokovat lokální nácky, tak to smekám, to mne nenapadlo, že to byl test, kdo je horší, zda Brňáci, či Slováci:D
odpovědět 
           Re: Ha18:31:58 08.12.2016
dík že ses mě zastal náčelníku :)
odpovědět 
         Re: Ha13:16:18 05.12.2016
Nejvtipnější na tom je, že to nejsou příspěvky od jednoho :-)
odpovědět 
          Re: Ha14:25:44 05.12.2016
nejsou - nebo jsem natolik rozdvojená osobnost, že ani nevím, kde ta druhá půlka bydlí :)
odpovědět 
           Re: Ha17:41:42 05.12.2016
Tak to jsi ty, ta moje druhá půlka? Rád tě poznávám, já jsem ta první :-)
odpovědět 
            Re: Ha17:48:54 05.12.2016
10% respondentů by zařadilo Slovensko do pravé půlky, 5% do levé půlky a 85% mezi půlky.
Hrabě Xodpovědět 
            Re: Ha18:15:17 05.12.2016
těbůch :) a jak se vlastně pořád máš? :)
odpovědět 
             Re: Ha19:06:55 05.12.2016
Ále, tak nějak mezi...
odpovědět 
              Re: Ha20:57:39 05.12.2016
nojono, něco jako slovensko viď?
odpovědět 
          Re: Ha15:51:21 05.12.2016
no tak to je potom o to horší že tech pokusu o trapnost je ešte více...
odpovědět 
        Re: Ha13:43:52 05.12.2016
to by mě zajímalo,jak si zjistil tu ip..myslim,že kecáš,ale nic to nemění na totální ubohosti těch komentu..
odpovědět 
         Re: Ha14:30:39 05.12.2016
nesmíš to brát tak vážně :)
odpovědět 
          Re: Ha15:47:57 05.12.2016
jo tak to byl pokus o vtip? aha!
odpovědět 
      Re: Ha17:31:15 05.12.2016
Co se děje za euroasijskou hranicí mě nezajímá.
Hrabě Xodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.