LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Holčička na nástupu: "Mami pojďte, raději si stoupneme vedle, kdyby ten pán tady spadnul."
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140249 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7c
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Komíny na Chodově

Nejdelší venkovní umělé cesty v ČR

smallOd minulého pátku se na Chodově leze 35m cesta na venkovním komínu, kladeňáci přišli o prvenství.

Michal nám dnes poslal fotky komínu a tak jsem urychleně vyzpovídal Raďouse a tlumočím stručnou informaci:

Cesta vznikla jako ochutnávka před větším projektem na komínech, který se chystá na příští rok. Ale také pro pobavení a zpestření lezení na stěně Free solo, jako je třeba bouldrovka na střeše, kde vás v létě ochladí vítr. Linie je zatím jedna, můžete si jí vylézt v rámci vstupného na umělou stěnu a má 35 m. Obtížnost je cca 6 UIAA (oranžové a zelené chyty), nebo 7 UIAA, pokud polezete jen zelené chyty.


Lezecká stěna "Free solo", Praha, Jižní Město, fotka ze září 2012

foto Michal Plaček



Lezecká stěna "Free solo", Praha, Jižní Město, fotka ze září 2012

foto Michal Plaček



Lezecká stěna "Free solo", Praha, Jižní Město, fotka ze září 2012

foto Michal Plaček



Lezecká stěna "Free solo", Praha, Jižní Město, fotka z června 2011

foto © Standa@lezec.cz





Ještě něco málo ze statistiky:
(Údaje a zajímavosti o dalších stěnách budu postupně doplňovat, je to na dýl. Zatím pokud vím toto téma nikdo nezpracoval - údaje a fotky prosím do komentářů nebo na email, dík)


Česká republika



Free solo, Praha:
vnitřní stěna - plocha, výška 18 m, počet linií, 9/2011
vnitřní bouldrovka - plocha 120 m2, výška, počet linií, 2011
venkovní bouldrovka - plocha, výška, počet linií, rok?
venkovní komín - výška 35 m, 1. linie jištění (nýty) 9/2012, rozšíření 2013? plocha?.

Hokok, Kladno: výška venkovní stěny 24 m, 12 linií jištění, převis, ocelové komíny a překližka (jistící oka a kruhy navařené, nebo oka prošroubované konstrukcí) zahájení provozu 1996, několik závodů MČR a ČP na obtížnost i rychlost v předchozích letech, svého času nejvyšší venkovní umělá lezecká stěna v Evropě.

Baldovec: venkovní lezecká stěna, dřevěná věž, výška 23 m, zahájení provozu?, MČR rychlost 2011, ledová stěna.

Smíchoff, Praha: vnitřní lezecká stěna, max. výška?, max. délka cest?, počet linií jištění?, zahájení provozu?, závody Masters, MČR a ČP na obtížnost i rychlost.

SC Ruzyně, Praha:
vnitřní lezecká stěna - výška, max. převislost cest, zahájení provozu, závody MČR a ČP.
vnitřní bouldrovka - plocha výška, rok
venkovní lezecká stěna - plocha, výška, počet linií, 2012

Squash-park Cibulka, Praha:
vnitřní lezecká stěna - plocha, výška 11 m, převislost až 6 m, počet linií, 12/2006; závody MČR obtížnost 2009, Tendon Cup.
Cibulka, Praha: venkovní komín (bývalá anténa Žižkovského vysílače)

Gutoovka, Praha: venkovní lezecká stěna, ocelová konstrukce a stříkaný beton, výška?, převislost?, počet linií?, rok?; drytooling, ferrata.

Plechovka, Plzeň: ocelová konstrukce i plášť; volný vstup

Kobra, Plzeň: ocelová konstrukce i plášť, 10/2012?; stěna je zajímavá velkým převisem.

Ostrava: volný vstup

Skatepark Jablonec nad Nisou: venkovní stěna a boulder, překližka, rok?; volný vstup


...Mammut Praha, Písek, České Budějovice, Hradec Králové, Jablonec nad Nisou,... (ty zajímavější - stáří, parametry, využití)

Tabulka porovnání parametrů stěn - bude.


Ve světě


Excalibur - viz články na Lezci
XXL, Drážďany
Val Daone
jiné přehrady
mostní pilíře
...


Další údaje o lezeckých stěnách najdete v seznamu lezeckých stěn* a v Mapě na Lezci.
* pokud tyto údaje provozovatelé neaktualizovali, můžete nám doplnění poslat


Marťan   [úpravy] 12:55 11.09.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Chyty13:28:42 11.09.2012
Jak ste chytali chyty do kominu?
Honzaodpovědět 
 Re: Chyty13:31:56 11.09.2012
Doplním: obecně je to problém, na kulatém sloupu se musí podtmelit do roviny a nedají se (téměř) obměňovat. Šrouby podle konstrukce - na ocel se vaří, beton budou nejspíš kotvy.
 martanodpovědět 
 Re: Chyty07:43:40 13.09.2012
Mně by spíš zajímalo jak hluboké jsou ty kotvy co drží chyty či spíše jistící oka. Nejsem "betonář", ale kdysi mi jeden profík vysvětloval, že podobné betonové konstrukce mají cosi jako jako nedefinovanou vnější slupku, která nemusí být úplně pevná. Jinými slovy, zavrtat kotvu 5cm hluboko nemusí být dostatečné. Prý přestože se beton tváří kompaktně jako "umělá žula", vůbec tomu tak být nemusí. Nechci šířit poplašnou zprávu, ale kdysi jsem měl nápad na vytvoření trenažeru na chytání pádů na podobném objektu a toto byl protiargument od "betonářů".
mellounodpovědět 

 Lano13:33:07 11.09.2012
Jak je to tam s lanem? Predpokladam, ze clovek nemusi prijit s vlastnim 70 m spagatem...
Vojtech Kozakodpovědět 
 Re: Lano13:55:01 11.09.2012
Lano se dá na stěně i půjčit, brzy bude cesta osazená erárními expreskami. Spodní část stěny je samozřejmě zajištěná proti vniknutí mimo otevírací dobu (chyty i jištění). Raďous už delší dobu vyrábí i chyty, takže už mají vyvinutý i přípravek jako mezi kus mezi kulatý sloup a rovnou plochu chytů.
 martanodpovědět 

 Ještě malé převisy prosím ...13:59:58 11.09.2012
Skvělé využití místního terénu. Doufám, že cesty povedou i uvnitř aby se dalo cvičit přelézání do převisu (viz spojovací žebra mezi komíny).
Janodpovědět 

 April???14:11:58 11.09.2012
Tak z tohohle mam hodne smisene pocity. Kdyz jsem cca pred rokem slysel "drby" ohledne lezeni na Chodovskem kominu poprve, tak jsem si rikal ze to bude naprosta bomba. Ale ted, vzhledem k tomu jak lezecke centrum Chodov funguje (nebo spis nefunguje) mi to prijde spis smesne. Nebylo by lepsi konecne neco udelat proto, aby lezecke centrum Chodov zacalo poradne fungovat? Tim myslim detaily jako staveni zajimavych cest a jejich obmenovani, konecne nejake slusne osvetleni, uklid, atd. Mam tohle centrum par minut od prace a zpocatku jsem si rikal "To nic, je to sice mizernej rozjezd, ale rad tomu dam sanci a ono se to zlepsi." Ale po cca 6 navstevach v rozmezi nekolika mesicu ... kdepak, necemu takovemu uz sanci davat nebudu. A tak jezdim za preklizkou jinam, i kdyz mnohem dal.

A ten komin ... nejlepsi reklama na nejhorsi preklizku v Praze :-D Meli jste ty penize dat radeji kvalitnim stavecum at s tim neco udelaji vevnitr. Jezis tohle fakt zni jako spatnej vtip ...
Lukasodpovědět 
 Re: April???14:29:22 11.09.2012
Ahoj Lukáši, rád bych pro zajímavost věděl, kolik lezeckých stěn jsi postavil nebo provozuješ, které to jsou a kolik let ti to trvalo?
V současné době výstavba velké lezecké stěny trvá opravdu třeba 4-7 let, od povolení až po stříhání pásky, spousta věcí se dodělává ještě měsíce i roky poté, záleží třeba i jestli máš prostory (které ladí s územním plánem), kapitál i další věci, s grantama to je čím dále horší. Lidi na stěnu evidentně chodí, takže funguje a jde nahoru:)
Událostí jako je komín má smysl se zabývat, jakož konenčě nyní i historií stěn obecně a nejde o reklamu;)
 martanodpovědět 
  Re: April???14:46:41 11.09.2012
událostí jako je komín má smysl se zabýbat, ale větší smysl by mělo zabývat se problematikou prachu na hale ráno (nevím kdy uklízí, ale ráno v osm aby si člověk bral plachtu, no kde to jsme...), nebo třeba problematikou půjčování lezeček děravých tak, že na vyhození musely být už před půl rokem

Hlavně že tam Raďous vysedává a krafe každý ráno s číšníkem z té hospody (kde se mimochodem kouří??? WTF???)
Dodpovědět 
   Re: April???14:52:15 11.09.2012
jinak teda abych jenom nekritizoval - zaznamenal jsem konečně nějaké nové cesty, které jsou opravdu zajímavé, a to jak samotnou stavbou, tak použitými profily.
A opravené schody, tekoucí sprchy, foukající ventilaci, svítící světla...

Nicméně, to jsou všechno samozřejmosti. Chtělo by to ten seznam fungujících samozřejmostí rozšířit minimálně o úklid, a pak se teprve můžeme začít bavit o úžasných nových projektech.
Dodpovědět 
    Re: April???16:43:07 11.09.2012
Zcela souhlasím, úklid je katastrofální. Zajímalo by mne, zda se vytira alespoň jednou týdne. Dost o tom pochybuji. Pár návštěv mne zcela odradilo. Nebaví mě čistit lezecky po lezení v indooru.
Magdaodpovědět 
   Re: April???15:27:13 11.09.2012
Ono se v té hospodě nejen kouří, ale i čepuje pivo a pod pultem i kořalka se sehnat dá :-) jsi trotl:-)
jacoboodpovědět 
    Re: April???16:03:48 11.09.2012
A tobe to neni divny ze se v hospode ktera je soucasti lezecke steny (sportovni centrum!) kouri? Na vsech stenach co znam jsou pripojene osvezovny zasadne nekuracke. Fakt prima prijit domu vyuzenej kdyz si jdu zalizt a chci si pak dat neco k jidlu nebo k piti.

Jsem kurak, ale v pripade lezeckych sten a podobnych zarizeni mi prijdou nekuracke prostory naprostou samozrejmosti! Ja si rad zajdu bafat ven ...
Lukasodpovědět 
     Re: April???16:51:32 11.09.2012
Je to normální hospoda- ne wellness podnik. Myslím, že se spíše řešilo lezení, než knajpa, která je v patře. Je to podobný, jako kdyby jsi nelezl třeba na Rovišti, protože v kempu točí hnusný pivo. Já odlezu , dám sachariďák a hurá pryč.
jacoboodpovědět 
      Re: April???16:52:46 11.09.2012
ještě dodám ,že já tam lezu rád, jediné co mi vadí je klouzající podlaha a občas nevyvážená obtížnost cest.
jacoboodpovědět 
     Nekuřácký prostor18:14:01 11.09.2012
V prvním patře, kde je restaurace, je taky náhodou pěknej NEKUŘÁCKEJ PROSTOR. Je tam velkej průhled v podlaze s výhledem na vnitřní bouldrovku...zajímavý.
 Vasekdegammaodpovědět 
    Re: April???13:07:48 12.09.2012
dobře :D :D
vincekodpovědět 
   Re: April???13:13:36 12.09.2012
stezovat si pri lezeni na prach, klouzajici podlahu, nevyvazeny hodnoceni cest a restauraci, kde se kouri?? Mám pro Vas kurevsky neprijemnou zpravu, kdyz polezete ve skalach, tak Vas muze stipnout komar, vosa, muzete si podvrtnout kotnicek pri ceste k nastupu a taky muzete zmoknout, neeeeee, co ste to za zhycckany luliny
vincekodpovědět 
    Re: April???15:31:41 13.09.2012
luline, nesmesuj jablka a hrusky - v zime chci jit potrenovat na stenu. Pujdu tam, kde jsou fajn cesty, cisto a dam si pak pivo v nezahulene hospode nebo kde se mi cesty nelibi, je tam rekneme neutulno a v hospode se huli? Kazdemu, co jeho jest. Tady se jen diskutujici podivuji, ze nekde to jde, nekde ne. Kdo chce, najde zpusob, kdo nechce, najde duvod. Nic vic, nic min. Prave moznost vyberu dava i moznost srovnani. Jestli u tebe doma seda prach, je to jen tvoje volba.
odpovědět 
     Re: April???16:02:09 13.09.2012
nic teplejsiho jsem jeste necetl
vincodpovědět 
      Re: April???00:05:36 14.09.2012
nesmis cist jen nazvy pornofilmu
odpovědět 
       Re: April???10:00:39 14.09.2012
jenze ty davaji vetsi smysl nez, co tady mecite vy ;)
vincekodpovědět 
    Re: April???14:58:44 17.09.2012
muzete take slapnout do hovna !!!!
odpovědět 
  Re: April???15:02:42 11.09.2012
Ahoj. Uvedomujes si ze tva prvni veta znacne diskredituje cely tvuj kometar?:) Musim snad byt kuchar, abych ocenil poznal dobre/mizerne jidlo? Vyjadruji se prirozene z pozice zakaznika.

Prirozene nemam tuseni co vsechno obnasi postavit a provozovat stenu. Ale jasne vidim ze jinde to jde mnohem rychleji a lepe. Jak to? Nova venkovni stena Ruzyne vyrostla pres leto a ted je tam kompletni sestava cest. A dle meho nazoru jsou to velmi pekne cesty. Celkove je videt ze ten projet byl velmi dobre promysleny a realizovany. Od zacatku to funguje na 95%. A ne, nejsem nijak napojen na Ruzyn, pouze mne jejich nova stena velmi potesila. Podobne jako mnozstvi novych cest na Smichove (i pres tu desnou barvu:)

Mozna tam chodi dost lidi. Nevim. Ale kdyz jsem tam byl ja, tak tam bylo vzdy spis poloprazdno.

P.S.
Osobne jsem tomuto projektu kdysi velmi drzel palce. Proste proto ze se do toho nekdo pustil. A navic, mit novou stenu kousek od prace, to je prece nadhera ne? Ale nekolik mesicu pretrvavajici zasadni nedostatky zpusobily ze chodim lezt jinam. A nejak uz neverim ze se to v dohledne dobe zlepsi.


Lukasodpovědět 
  Re: April???15:09:18 11.09.2012
Jsem zapomel dodat ze obecne ten komin samozrejme chapu, super reklama. Ale vzhledem k tomu jak Chodov funguje ... je to jako davat paradni novy rafky na auto misto toho abys konecne opravil motor:)
Lukasodpovědět 
  Re: April???15:09:24 11.09.2012
Pak se ma ten rozjezd projevit i v cene. Za 110,- muzu jit vecer s permici na Smichoff.
Geoodpovědět 
   Re: April???15:15:21 11.09.2012
Tak, pardon. Ted jsem si vsimnul, ze vstup na permici neni napsanej v cenniku, ale bokem. Tak ted je otayka jestli tech cca. 25Kc rozdilu stoji za to.
Geoodpovědět 
  Re: April???15:30:25 11.09.2012
Martane, nejsi z Marsu??? 4-7 let???? To máte na Kladně asi ještě budovatelský normy a v Plzni jsou asi kouzelníci, co vybudují boudrovku do půl roku a velké stěny do 2 let.
Bádaodpovědět 
   Re: April???15:31:23 11.09.2012
Chyba v podpisu a mailu :-D
Bídaodpovědět 
   Re: April???17:46:06 11.09.2012
No tak je jasné, že šlo především o přísun peněz. Pokud je k mání štědrý sponzor, asi se to dá postavit i za půl roku.
Tipuji, že zde je to celé o Praze 11. Nasvědčuje tomu i předčasné otevření v září, kdy se na Praze 11 koná promo akce ODS nazvaná "11 dnů Prahy 11" a Mlejnskej si potřeboval někde střihnout pásku, když se jim ten bazén povedlo vytunelovat tak, že jim zbylo jen na billboard s nápisem "začali jsme stavět". Mlejnský asi přišel, řekl Raďousovi "hele, tady máš meloun, ale rychle to tady nějak zrychtuj, ať sem můžu pozvat novináře". No jenže, dvakrát stejnou pásku nepřestřihneš. Proč strkat prachy někam, kde z toho nekouká malá domu ani preferenční body, takže pramen vyschl a teď se jede jen z toho, co si to vydělá (plus nějaké to nadšení), a to na nějaké velké úpravy obvykle není. A kdo ví, jestli se ještě nemusí splácet nějaký úvěr, to je pak už vůbec v háji. No a lezci se můžou akorát modlit, aby měl Raďous dobře napsanou nájemní smlouvu a nenahradila ho nakonec nějaká spřátelená firma... Tolik spekulace.
Já, ač mě to po mé návštěvě taky moc neoslnilo, musím přesto smeknout klobouk nad odhodláním, jaké zde muselo panovat, či které někdo (asi Raďous) musel vyvinout, aby se celý projekt dotáhl do konce.
Víťaodpovědět 
   Re: April???19:33:26 11.09.2012
Hele, Bído, vzpomeneš si, kolik let radní v Plzni slibujou, že budete mít novou stěnu? To že pak někdo doveze plechy a smontuje to na klíč za pár měsíců nebo možná týdnů bych nepočítal:)
Kladno? Realizace nové stěny cca 4 roky. Ale dobrý nápad, zkusím se poptat na nějakých stěnách a zahrnout do tabulky dobu "výstavby";)
 martanodpovědět 
    Re: April???12:40:03 12.09.2012
Než zase napíšeš nějakou kravinu, tak si napřed sežeň informace.
Bídaodpovědět 
     Re: April???13:07:30 12.09.2012
Takže kolik let se v Plzni mluví o nové stěně? O jiných stěnách, které se dělali 4 a 7 let vím. Ještě jsem napsal nějaou kravinu?
 martanodpovědět 
      Re: April???12:04:50 13.09.2012
Jak přesně zní otázka? Kolik let se v Plzni mluví o nové stěně? nebo Kolik let vám radní slibují...? Shánění informací a jejich přesná interpretace je tvoje práce a učit tě ji fakt nebudu.
 Bídaodpovědět 
       Re: April???14:12:57 13.09.2012
Bído promiň, že si rejpnu, ale od detektivní práce tady na lezci jseš Ty docela profláknutej.Nevím kolik jsi ty vybudoval stěn a postavil bouldrovek, že se tady zase opíráš do lidí.Jestli taky nejseš jeden chytrej co si v klidu chodí do práce a rejpe do lidí jak to mají dělat.Jo jinak h....a po sobě zahrabávam a k přírodě mám kladný vztah.
Martyodpovědět 
        Re: April???14:24:10 13.09.2012
Piš k tématu, tohle je o h...
 Bídaodpovědět 
         Re: April???14:53:00 13.09.2012
Promiň, ale i h.....ě to není.Jen jsem se zeptal jestli víš jaká bije a nebo vaříš z vody.
odpovědět 
        Re: April???18:26:57 13.09.2012
on bida chodi do prace? :-)
vtipalekodpovědět 
       Výstavba lezecké stěny10:24:35 14.09.2012
Zde malý důkaz:)
www.lezec.cz/diskuse.php?key=73662&odk=73662
Novinový článek z února roku 2010 (věc se v Plzni ale řešila již dříííív), že lezecká stěna v Plzni nebyla zbudována za jeden rok, byť vím, že pokud jsou v souladu minimálně: dobré načasování, vhodné prostory a jejich vlastníci, houževnatý zkušený tým a jeho předák, kontakty na úřady či politiky, kapitál a nebo vyjdou granty; lze větší stěnu zbudovat cca za jeden rok. Nicméně je také hodně případů, kdy od prvních opravdových činů to trvalo víc let (zatím nejdýl asi ten Chodov). Ještě že (si) ty informace ukládám na Lezce a pamatuji, si jak je najít.
Pro doplnění: fandím snaze ČHS podporovat lezecké stěny. Je vidět, že si někdo všimnul podnětů z lezecké veřejnosti (možná i dříve než letos - to nevím) a ČHS nabídl "zprostředkování" Dotace MŠMT na údržbu a provoz sportovních zařízení na rok 2013.
 martanodpovědět 
        Re: Výstavba lezecké stěny15:31:20 14.09.2012
Tady někdo tvrdil, že byla vybudována za rok? I Phil Marlowe má lepší archiv. Když se budeš víc snažit, zjistíš, kdy se o ní začalo mluvit. Nicméně stěna nevznikla z popudu lezců, přišlo s tím samo město. Byla nám jaksi vnucena, odpovídá tomu i současný stav, o kterém nechci psát, není to můj boj. Jen shodou náhod se k tomu dostali schopní lidé, jinak to mohl být pěkný paskvil. Všechno bylo připravené mnohem dřív, ale nebylo jasné, jestli budou peníze a to se týkalo celých Štruncových sadů. Pro mě to jsou roky, kdy celý projekt spal a do celkové doby je nepočítám. Že někdo stavěl Chodov tolik let a jakým způsobem je jeho problém. Úplně jiná věc než postavit stěnu je její provoz. Můžete mít sebelepší profily a sebelepší prostory, ale pokud se o stěnu nebudete starat jak máte, je vám to houby platné. V Plzni jsou ještě 2 vnitřní stěny s lanem a ještě jedna venkovní. Pouze jedna vznikla jako komerční objekt, ale opět ji nebudovali lezci. Zajímá mě asi tak, že tam ani nejdu. Další 2 primárně neprovozují lezci a podle toho vypadají. Na Plechovku nechodím a na Lokotce se mi chce občas blejt, zvlášť když lezu moje cesty :-D Naštěstí ubývají, protože jako stavěč jsem strašně drahej. Když budu cítit potřebu lézt s lanem, pojedu na Ruzyň. Několik let jsem tam nebyl a nedávno jsem zíral jak vrána. Před Vencou Malinou hluboko smekám. Takhle má vypadat lezecká stěna! Jinak Kladno o primát nepřišlo, Chodov není stěna, ale komín a kolmice jsou pro trénink mrtvé.
Bídaodpovědět 
         Re: Výstavba lezecké stěny17:24:31 14.09.2012
To je to tu samý namyšlený a namachrovaný kretén, který leze devítky a má potřebu se přede všemi předvádět? Proč by kolmice a komín měly být mrtvé??? Jděte se podívat někam na nějakoiu stěnu. Naprostá většina návštěvníků jsou normální lidi, co lezou 5-6 a 35 metrů 6 nebo sedmičku nedají ani náhodou. Pro ty tu stěny jsou. Zalezte si se svýma kecama někam na písek a dejte pokoj s naprosto nesmyslnou kritikou. Bído, koho asi tak zajímá, že tu meleš něco o tom, Chodov není stěna? To může říci jedině blbeček. Běž se tam podívat. Leze tam spousta lidí, chodí tam spousta lidí, spousta lidí se tam vrací a líbí se jim tam. Chodov je stěna, je to dobrá stěna, komín je dobrý projekt. Podobné projekty se dělají pro širokou veřejnost, pro kterou je to super. Lezečtí onanisté si mohou chodit jinam, postavte si svojí a tam se rozplývejte nad svojí dokonalostí :-)
odpovědět 
         Re: Výstavba lezecké stěny18:48:29 14.09.2012
Takže v Plzni sice lezci jsou, ale stěny neprovozují a podle toho to tak vypadá? Aspoň podle Bídy.A dělat s tím něco to ne( kdyby se to náhodou nepovedlo tak to bude na mě...), a tak radši pojedu do PRAHY pořádně zabušit.A pak se nedivte, že vznikají kolmice,když pořádný lezec jako Bída se do toho neopře a něco nepostaví.Ale ono to není jen tak.Tak je lepší pěkně vše zhanit a hlavně kdo nic nedělá tak nic nezkazí.
mártyodpovědět 
          Re: Výstavba lezecké stěny22:43:26 14.09.2012
Extrém. Není to tak.
Azbestodpovědět 
    Re: April???21:04:27 14.09.2012
Marťane, Ty jsi fakt všeználek a přitom víš fakt prd. Bída občas přiloží ruku k dílu a nikomu to necpe. Občas sice blbě kecá, ale většinou ví o čem je řeč. O Tobě se to říci bohužel nedá. Tipuji, že je Ti do 26 let :o)
Azbestodpovědět 
     Re: April???21:36:14 14.09.2012
Promiň, ale moje reakce byla na jeho "blbí" keci.Je mě ke 40...a provozuji lezecké zařízení, které jsem si vybudoval od začátku ze svého a živí mě.Pořádáme závody, kroužky atd. a vím jaká je těžká cesta něco takového vybudovat a provozovat.Jen mě rozčiluje reakce lidí co sice přiloží ruku k dílu "asi Bídu neznám asi tak jako Ty mě", ale nic je to nestojí a nevidí dost složitou cestu něco takového vybudovat.Před 20 lety kdyby takové zařízení bylo v ČR tak si lezci pískají a sklánějí poklony a neházejí špínu.Tak jen pro upřesnění. A k tobě Azbeste jak jsem psal za tři roky se uvidí jak Kobra bude vypadat a třeba si někdo bude stěžovat u provozovatele stěny, že se cesty nemění a nebo budou všichni spokojeni a to je hlavní cíl jak jsi sám řekl a to jsou tvoje slova.Tak se jen zastávám lidí co aspoň něco vybudují a snaží se ten náš lezecký svět někam posunout.END
mártyodpovědět 
      Re: April???22:19:23 14.09.2012
Márty. S tím, co jsi napsal Ty, já naprosto souhlasím. Márty se nerovná (NE ROVNÁ) Martan (Marťan). Tobě bych 23 netipoval :o) Ty víš, o čem mluvíš...
Azbestodpovědět 
      Re: April???22:42:30 14.09.2012
A ještě ke Kobře. To máš samozřejmně pravdu. Jenže já nevím, zda budu mít možnost se jakkoliv dál podílet na vývoji na této stěně. Možná bych chtěl, možná bych byl i stěně prospěšný, jenže pioslední slovo má majitel a ten buď bude slyšet, nebo nebude. Dál to můžu ovlivnit jen jako lezec, konzument cest.
Azbestodpovědět 
      Re: April???21:20:25 16.09.2012
Marty, pro mě jseš tady anonym, nevím, kdo jsi, ale nečetl jsem tu od tebe moc logických argumentů a jestli ti je 40, tak potěš. Tvoji zálibou je asi se tady do mě navážet. Kdybys měl dost odvahy, můžem komunikovat po mailu, ten tu jaksi chybí. Takhle to tady zbytečně spamuješ. Takovému člověku já tady nemusím nic dokazovat a veřejně si honit triko. Já si za mými názory stojím a jsem schopen je odargumentovat v přímém kontaktu.
Bídaodpovědět 
  Re: April???17:08:20 11.09.2012
Já se bohužel přikláním k Lukášovi. Nepostavil jsem žádnou stěnu ani cestu a přesto si dovolím vyjádřit svůj vztah k této stěně: nelíbí se mi, zkusil jsem ji a nechodím tam! Je mi jedno jak dlouho se stavěla i kolik stála. Jako zákazník si vybírám (a to nejen stěnu, ale třeba i restauraci nebo sportovní centrum). Nevím jaký byl účet výstavby této stěny, ale nenašel jsem vůbec nic, co by mě sem lákalo víc než na jiné již zdárně vyzkoušené stěny (nejen v Praze).
syslikodpovědět 
   Re: April???17:46:29 11.09.2012
Stále tě dost. Byla postavená téměř komplet z veřejných peněz.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: April???19:34:03 11.09.2012
Marťane, ty jsi fakt magor- vlastně, Marťan. 4-7let na rozjezd stěny, ty woe...
Prosím tě, než začneš něco žvanit, zjisti si, jak to celé bylo, ta stěna byla z peněz daňových poplatníků , teda mých / tvých asi ne, ty jsi státní, že ? /, kámošů atd. Jasně, mohlo se to taky vytunelovat a koupit něco Janouškovi, ale taky se mohlo postavit prima hřiště a ne podivná stěna se svinčíkem snad všude. Tvoje argumentace je na úrovni našich fotbalových reprezentantů- nekritizujte, protože hrajete hůř jak my.Měl by ses dát na politiku, našel by ses tam.
nesmrtelný blázenodpovědět 
   Re: April???21:32:19 11.09.2012
Ale jdi ty Blázne;) o financování se nebavím. Jednak peníze ani práci nikomu nezávidím a na druhou stranu nemám důkazy, abych si byl sebejistý jako třeba někteří anonymové. Bavím se o tom, že udělat (velkou) lezeckou stěnu může někdy skutečně trvat roky, a to je fakt i z jiných měst (např. nákup haly, shánění grantů, sponzorů a podpory města, rekonstrukce haly, výstavba zázemí, stavba profilů,...). I když třeba druhá stěna na Kladně se dělala rok, byla to i tak makačka a dílem i náhoda, že do sebe všechno zapadlo. Pokud jde o Ruzyni, navrhuji vzít v úvahu kdy se stříhala páska, po kolika letech došlo k celotýdennímu provozu (viz ostatní aktivity v tělocvičně), po kolika letech potom byla stěna rozšířena a kolik dalších let trvalo, než udělali venkovní stěnu - celkem asi 20 let?
Lukáš svoje argumenty rozumně vysvětlil a jako zákazník má pravdu. Já měl spíš na mysli lidi co nic nedělají a všude jen křičí. V Čechách je pořád dost lezců, který nemají to štěstí, aby mohli dojíždět třeba do Prahy a ještě si ty stěny vybírat. Co by za to ve spoustě měst mnozí dali, mít stěnu jako Chodov dnes, nebo třeba před deseti lety:) Co se týče argumentace, tak spíš ty budeš nejchytřejší pes co štěká na všechny strany:) Informace žádná, ale já jsem Magor a Marťan. To je dost, že jsi to zjistil a Díky za kompliment. Je to ale škoda - pokud vím, víš toho o horolezectví hodně a mohl by jsi se občas projevit jinak než komentáři.
martanodpovědět 
    Re: April???15:51:49 12.09.2012
K 20 letům Ruzyně: tady ale porovnáváš trochu neporovnatelné. Možné rozšíření stěny i provozní doba na Ruzyni bohužel silně závisí na rozhodnutí vlastníka areálu - Tělovýchovné jednoty, v níž se logicky střetávají zájmy lezců se zájmy ostatních sportovců (na rozdíl od Chodova). Pokud by měl v tomhle Vašek volnou ruku, asi by už byla Ruzyně jinde. Jinak pro upřesnění - od chvíle, kdy TJ po souhlasila s vybudováním venkovní stěny do kolaudace uplynulo něco přes rok, většinu zabralo vyřízení stavebka, samotná stěna se postavila za necelé 4 měsíce (velký dík Lindabu a Makaku), osadit stěnu základní sestavou dle mého názoru nadprůměrně pěknými cestami trvalo od předání hrubé stavby cca 6 týdnů. Dnes, tj. 2 měsíce od otvíračky, je stěna plně funkční.
Chodovu by možná víc prospěla investice do plošiny než do komína, ale chápu, že jde hlavně o reklamu.
Janaodpovědět 
     Re: April???16:03:15 12.09.2012
To záleží na tom, co od toho jako lezec očekáváš. Já ty komíny vítám. I kdyby tam byly cesty blbé, na vytrvalostní trénink jsou k nezaplacení.
odpovědět 
      Re: April???16:35:18 12.09.2012
Na vytrvalostní trénink mi přijde shodné dát si třeba tři dobré cesty za sebou nahoru dolu než jednu dlouhou blbou :-) A z té plošiny by pravědpodobně vzniklo víc pěkných cest..
Janaodpovědět 
      Re: April???18:35:36 12.09.2012
Na vytrvalostní trénink kolmice? Jak pro koho. Ale, pořád ta samá kolmice? Hm
nesmrtelný blázenodpovědět 
       Re: April???07:50:35 13.09.2012
Až budeš na stěně trávit tréninkem 15 hodin týdně, poznáš sám, že lézt 4 stěny za sebou je také opruz a že že od určité chvíle je úplně jedno, co je cesta zač. Při velkých tréninkových objemech znáš za chvíli nazpamět všechny stěny a skály v okolí. Lezecký sport umí být nejen zábava, ale také pěkný opruz. Proto tedy každou novinku vítám. Na současný komín jsou dvě cesty, ale mohlo by se jich tam vejít o dost více, odhadem bych řekl okolo 40.
odpovědět 
        Re: April???09:06:07 13.09.2012
Zapomněl ses podepsat... Ramon? jaktože nejsi na svěťáku, když tak mocně dřeš a si chytřejší než celá naše vláda? :)
nechceš mi poslat návod, jak trénovat? Málo cvičim s činkama, nemam vytrvalost, zato dobrou minimálku..
A.odpovědět 
         Re: April???09:32:36 13.09.2012
Být chytřejší, než celá naše vláda, zase není tak těžké.
A do toho, co, kde a koho trénuji, ti vůbec nic není :-)
odpovědět 
          Re: April???11:31:03 15.09.2012
hlavne jestli mas spravnou skobu na jisteni?! a nezapomen mit pevny 3 body a jeste jedna rada,zkus lizt celem ke stene,treba ti to pujde lip..
kokobelloodpovědět 
           Re: April???12:45:59 17.09.2012
Takže zadkem ke stěně to správně není? Doháje, 4 roky tréninku v hajzlu. To mi to nemohl říct někdo dříve? :-(
odpovědět 
        Re: April???16:51:36 13.09.2012
Moc nechápu, když dřeš jak kůň a někam se posouváš, proč bys měl lézt na komín. Kluci v úrovni 8 a vejš vždycky najdou lepší způsob tréninku než lézt na komín
Stanodpovědět 
         Re: April???09:09:07 14.09.2012
A holky snad ne?
odpovědět 
        Re: April???17:31:21 13.09.2012
No, pokud fakt trénuješ 15 hodin týdně na komínech nebo v kolmých profilech, tak se nedivím, že jsme o tobě ještě neslyšeli, hahahaha !!! Zkus to změnit, to jen taková malá, ale fakt dobrá rada.
nesmrtelný blázenodpovědět 
         Re: April???09:11:42 14.09.2012
Jedine, co te omlouva, je, ze nevis, o kom a o cem mluvis :-)
odpovědět 
    Re: April???19:10:49 12.09.2012
Já o jablkách a ty o hruškách. Já mluvím o tom, že právo kritizovat stěnu nemá jen ten, kdo stěnu nějakou postavil. Mluvím o tom, že se něco postavilo za veřejné chechtáky a management je zoufalý . O vychvalování stěny, která je v podprůměru. Přiznávám, byl jsem jen jednou, stačilo, ale věřím lidem, se kterými lezu a byli tam. Proti tobě nic nemám, vážím si práce v Šárce a vůbec lezecké osvěty. Občas si rýpnu.
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: April???15:14:56 14.09.2012
ne, ty jsi především hovado! to se nedá říct jinak...

když nevrtáš, tak do toho nekecej, když nestavíš stěny, tak si jako platící zákazník nestěžuj, když nejsi kuchař, tak si nestěžuj, že to jídlo je hnusné, nedovařené aj., když nefetuješ, tak nám neříkej, že drogy jsou špatné... etc. to je tvoje logika? to bys nemohl jít ani reklamovat boty, co se ti rozpadly po prvním použití, protože nejsi švec.

když má někdo stěnu za humny, rád by tam chodil, ale vadí mu, že tam jsou debilní cesty, tma jak v pytli a já nevím co ještě, tak má právo se k tomu vyjádřit a dalo by se říci, že tím i majiteli prokazuje službu, neb ho upozorňuje na nedostatky a ten pokud je uzná za relevantní(což by většinou měl) a něco s nimi udělá, na tom může jedině vydělat. Tedy naprosto chápu, když někomu přijde zbytečné stavět opičárnu na komín, ještě k tomu v době, kdy se pomalu kazí počasí, namísto aby přidal pár žárovek, vytřel a udělal cesty na kterých se dá trénovat etc.-prostě vychytal mouchy, které tam údajně létají už od začátku.

dobrozdávám se, že jsem tam nebyl a asi jen tak nebudu, neb je to pro mne přes celou Prahu a proti Raďousovi vůbec nic nemám, ba naopak, důvod proč to píši, je ten, abych se zastal stěžovatele Lukáše, neb mi přijde naprosto v pořádku, když vyjádří své připomínky slušnou formou a posteskne si, že by tam rád chodil, ale jaksi mu to za to nestojí.
a vůbec nechápu, proč zrovna ty, vytahuješ ten svůj debilní argument zmiňovaný na záčátku, zastáváš se nezastatelného a používáš naprosto nefukční analogie viz. Ruzyně.

ad Ruzyně, co já vím, tak ta stěna vznikla když jsi ještě tahal kačera(dávno) a co jí znám je plně funkční, to že před x. lety byly rozšířeny kolmošky směrem do haly, je příjemný bonus pro softmůvry, jako jsi ty a kurzisty, ale pochybuji, že to někdo plánoval a hlavně vyřvával do světa, když se to stavělo(to je ten rozdíl).
Venkovní stěna, hádám, taky není šuplíková záležitost, prostě uzrála myšlenka, že by být mohla a mohlo by se vydělávat i přes léto a tak se zrealizovala a jak už zde někdo napsal, tak od nápadu do realizace proběhla celkem krátká doba a samotné stavění bylo promptní-čtvrt roku až půl roku. A zdůrazňuji, že během a hlavně před oběma přístavbami byla ta stěna 100% fukční, jen se k ní přidávaly bonusy, které potěší jak zákazníky, tak provozovatele.
Otvírací doba byla dána halou a i tak byla celkem rozumná-odpovídala tomu jak většina lidí chodí trénovat-když se zamyslíš, tak ti dojde, že otvíračka odpovídala logice stěn vzniknutších v té době-stěny jsou na trénink, tedy trénuje se přes týden, víkendy a v létě se jezdí ven, resp. kopírovala návštěvnost-o víkendech a v létě tam nikdy moc lidí nebylo, patrně se to nerentovalo. Tedy opět se nedá říci, že by dřívější otvíračka byla chybou, či nedodělkem, jak naznačuješ ty.

tak, prosím tě, než zase napíšeš nějakou nebetyčno blbost, se nejdřív zamysli.
K.odpovědět 
     Re: April???10:46:15 17.09.2012
Doporučuju led na hlavu, byl to normální dotaz, ne argument:) Když je někdo demagog, asi si holt myslí, že ostatní jimi musí být také. Lukášovo komentáře beru, jak jsem psal i níže a rozhodně se necítím jako mistr světa ani děda vševěda a podobně. Ruzyni mám docela rád, tréninkově je dobrá pro mě i podle spolulezců. Byl to jen jeden z příkladů toho, že lezecké stěny mají různý vývoj a těžko je porovnávat. Stejně nakonec chodí každý kam to má blízko, cítí se tam dobře a má tam spolulezce.
 hovadoodpovědět 
      Re: April???09:51:30 20.09.2012
led na hlavu patří právě tobě, sledoval jsem to vlákno dost dlouho, než jsem dospěl k závěru, že dál to už tak nejde, vícero lidí hájilo lukášovu pozici a více lidí opakovalo, že s tím "vývoj" stěny vůbec nesouvisí a už vůbec ne "vývoj" jiných stěn a eště k tomu je ten vývoj popsán blbě.
najednou jsi krotký, ale přečti si, co jsi psal výše a paxe div, co jsem psal já.
k.odpovědět 
    Re: April???04:13:23 21.05.2013
Me to je fuk, martane kdo si co rekne, ale jen tak me napadlo: stavme vice sten, vice a vsude, lidi to maj blizko, vsichni si vyberou, co mi to jen pripomina? Ted je recese, ze? Kdy prijde i do prostredi sten? A co pak? Natisknou se penize na provoz a najmy jako to umi us fed?:-) Vseho moc skodi.
hahaodpovědět 
 Re: April???19:26:13 11.09.2012
Tak procetl jsem celou diskuzi a s Lukasem ve vsech bodech souhlasim. Je skoda, ze misto nacpani penez do vnitrku, tak se osazuje komin (coz je BTW super napad a fandim mu, preci jen 35m v kuse na umelce je neco nevidaneho, znam jedine West Way v UK, ta je snad jeste vyssi).

Bordel, betonovy zater na zemi misto alespon koberce, svetlo ala "trenujeme nocni vystupy", no nevim - proste tohle me odrazuje + akustika, horoskola, to bylo posledne takove utrpeni, ze uz me tam dlouho nikdo nedostane.

Fandim Vaskovi a Ruzyni, hned po prvni navsteve nadseni a holt co se da delat, ale Smichac porad vede kvuli dostupnosti. Holt kdo umi, ten umi. Nezbyva nezli si povzdychnout - jooo Brumlovka....
upmanodpovědět 
 Re: April???15:27:46 02.07.2013
ale uvedomujes si, ze kritizujes jednu z nejdelsich umelych cest *NA SVETE*? 35m cest opravdu moc neni a myslim ze je SUPER, ze zrovna jedna je v Praze.
Walkeerodpovědět 

 Dobrý nápad,18:32:01 11.09.2012
představit stěny, protekčně se přimlouvám za píseckou, tam se krásně potkalo nadšení s maximálním využití (možností) daných prostředků, které vydrželo i po přestřižení pásky...
a jinak - vzpomínám si, jak mě vytáčel bordel v BB a přesto, že se po čase začala obsluha více snažit, stejně už se (nejen mě) nadšení nevrátilo, škoda. V souvislosti s debatou jsem si vzpomněla na vtip - víte jaký je rozdíl mezi horolezcem optimistou a pesimistou? Ten první, když mu uklouzne noha volá: letím, druhý: padám:)
Takže - Chodov neznám, lezení po komínu mě neláká, přesto... každá aktivita budiž pochválena (kdo si na tom mastí kapsu nebo ego, no to bychom se uřešili;))
petraodpovědět 
 Re: Dobrý nápad,15:18:42 12.09.2012
božínku, slečince vadí prach, jezuskote, vona asi chodí na stěnu sedět v žíňenkách, čučet po klucích a kecat s kámoškama, nebo co...
argument, typu je tam prach, tak tam nejdu, je vskutku hodný překližskářského pózera.
na stěny se chodí trénovat! takže, co mě zajímá? jak se tam leze(chyty, převisy, v případě bouldrovky i to jaký tam mají označený bouldry je irelevatní), jak je to daleko, a kolik to stojí. esli tam maj na baru dobrý pivo, jídlo, steroidy aj. je poddružné.
j.odpovědět 
  Re: Dobrý nápad,17:13:03 12.09.2012
Ale prdlajs, zadna slecinkovska poza ... pouze znechuceni nad mizerne odvadenou praci. Jeste ke vsemu jde o praci na projektu ktery byl hrazen z verejnych a nikoliv soukromych penez! Radousovi mozna nechybi nadseni, ale schopnosti ridit chod necoho takoveho postrada zcela zjevne ...
brejloodpovědět 
   Re: Dobrý nápad,22:32:04 12.09.2012
jsem myslel spíš to bb...
j.odpovědět 
  Re: Dobrý nápad,09:48:34 13.09.2012
Tak si dejchej prach pri kazdym treniku a pak se po 2 letech zajdi na plicni a uvidis jak na tom budes :-) Good luck
milanodpovědět 
  Re: Dobrý nápad,15:37:07 13.09.2012
tak me prach a co dycham docela zajima a zvlast pri treninku... nikdo asi nepujde behat na Jizni spojku, ne?
odpovědět 
  Re: Dobrý nápad,17:03:11 13.09.2012
dovolím si nesouhlasit, v BB jsem už pár měsíců nebyla, ale předtím jsem chodila pravidelně a tak mohu posoudit... něco se zlepšilo, něco zůstalo a něco šlo rapidně dolů. Jo, jako lezec kousnu smradlavé záchody a někdy nepříjemnou obsluhu - brigádníci se tam dost střídali, ale rozervané žíněnky s hromadou prachu (ne, nejsem cíťa) mi vadily, přesto jsem tam lezla, cesty fajn postavené, v tomto ohledu pro mě nejlepší bouldrovka... a upřímně, i kdybych byla slečinka, co chodí na stěnu, aby povídala s kámoškama a koukala po klucích, mám snad jako platící návštěvník právo se vyjádřit (byla jsem slušná) k nabízeným službám, tak v klidu!;)
petraodpovědět 
  Můj názor na Freesolo10:29:05 14.09.2012
Tak s timhle názorem sám za sebe víceméně souhlasim. Stěna je pro mě hlavně pro trénink a pro mě je jedna z nejdůležitějších věcí její vzdálenost (případně dostupnost MHD). Pak až cena za vstup, výška, převislost stěn atd. Ještě jedno kritérium sleduju a sice to, jak tam bývá narváno lidma...a v tomhle je Freesolo bezkonkurenčně nejlepší a Smíchoff nejhorší.
Já sem náhodou docela rád, že se ve Freesolu spoustě lidí nelíbí, aspoň jich tam chodí o poznání míň. Někdy sem tam dokonce sám nebo skoro sám a to si pak připadám jako když to tam mám jenom pro sebe a to jsem nikde jinde nezažil.
Takový věci jako jaký tam točej pivo, jak často tam utíraj prach a jestli tam dobře vařej nebo ne, jsou pro mně vedlejší. Potěší, když je to OK, ale přece tu stěnu nezavrhnu, když jí mám nejblíž...
Cesty jsou vždycky nějaký lepší a nějaký horší, a když mě nebaví nebo mi nevyhovuje lízt cesty s lanem, tak si jdu vymýšlet bouldry a kolečka.
Takže závěrem - každý sme nějaký, každý máme své představy a preference (které se časem mění), ..nicméně souhlasim, že management Freesola má "jistý rezervy" ;))
 Vasekdegammaodpovědět 
   Re: Můj názor na Freesolo17:17:07 18.09.2012
Tvoje myšlenka mě docela pobavila. Stěna, která se mnoha lidem nelíbí, je pro Tebe dobrá, protože tam není narváno. Nejlíp je dokonce, když na ní jsi sám. Zato přecpaný Smíchoff stojí za ... Z Tvého hlediska zajímavé, nicméně nevím jestli cílem majitele / stavěče stěny je, aby mu tam nechodili lidi? Pro mě tohle porovnání spíš znamená, že Smíchoff je velmi oblíbený a myslím si dokonce, že majitel / provozovatel stěny na Smíchově bude spokojenější, neb jako podnikatel vydělá víc. Ale otázkou je, co vlastně provozovatel (majitel?) stěny na Chodově chce?
syslikodpovědět 

 Mě se tam líbí21:04:25 11.09.2012
Mě to tam vyhovuje. Pěkný prostor, dá se tam pěkně potrénovat. Fakt je, že kouření v hospodě mi vadí, tak si tam jídlo nedávám.
Steveodpovědět 

 Konkrétní vady08:58:46 12.09.2012
A co konkrétního proti Chodovu máte? Chodíme tam občas trénovat. Ale chodíme prakticky na všechny stěny v Praze, takže mohu srovnávat. Co vám tedy vadí?

Začnu kravinami:

Světlo - pravda, občas některé problikává, ale není to nic, co by vadilo.

Prach - no, to je také pravda. Stáhnout podlahu mokrým hadrem o něco častěji by neuškodilo. Na druhou stranu, není to nic extra závažného, kvůli čemu by tam nešlo lézt. Když to srovnám s BB...

Dětské kurzy - ano, v určitých hodinách je tam narváno dětmi. Ale kde není? Zajděte si někdo okolo čtvrté odpolední do Mamuta či na Smíchov. Prostě odpoledne jsou dětské kroužky skoro všude. Snad jen že je na Chodově horší akustika, takže jsou děti více slyšet.

A dostávám se asi k tomu nejpodstatnějšímu - cestám. Z počátku jsem z Chodova nadšený nebyl, cesty tam moc nebyly. A když ano, tak hrozné. To se ovšem za poslední dobu změnilo a nyní je tam řada cest opravdu dobrých a kvalitních. A co je hlavní, ty cesty jsou jiné. A podle mne kvalitnější. A problém je v lezcích. V jiných centrech jsou totiž cesty velmi velmi často podle stejného vzoru s podobnými kroky, ne moc nápadité (ostatně je staví jen pár lidí) a hlavně často jsou ty cesty jinde nadhodnocené. To, co se občas třeba v Mamutovi nebo na Smíchově vydává za sedmičku, je stěží šestka. A šestky jsou tak pětky. Jo, to tam pak chodí lezci rádi. O to větší je potom šok, když přijdou na Chodov a zjistí, že se celkem zapotí třeba v pětce nebo šestce. A ne proto, že by tam byly blbé chyty, ale proto, že u toho musí dost přemýšlet. Už se mi párkrát stalo, že jsem tam byl s někým, kdo tam byl poprvé a leze třeba 6-7. A když na Chodově horko těžko dal pětky (třeba napravo vzadu tu černou a modrou) a vypadl a nedolezl 7- (třeba tu vlevo v rohu u vchodu do boulderu), tak prohlásil, že to je blbé centrum, blbé stěny a raději si chodí na své sedmy jinam. A námitku na blbé a nelogické cesty neuznávám, protože na skále se příroda také logikou neřídí.

Cestám na komíně fandím, doufám, že jich tam ještě hodně přibude. A všem, kdo tu Chodov kritizují, bych doporučil se zamyslet nad lezením, prioritami a hlavně nad sebou samým. Pokud tam má někdo přelezené všechny cesty a má k nim výhrady, jsem si jist, že je bude Radek akceptovat. Ale pokud někdo leze šedý průměr a nadává, protože tam nevyleze 6/7, je to od něj nečestné a nesportovní. Když nevylezu cestu, u které vidím, že ji někdo jiný přelezl, tak bych se měl snažit, zabrat a zdolat ji. A ne si jít stěžovat, že je cesta blbá.

Držím tímto Radkovi palce a přeji hodně štěstí do budoucna. A hlavně ať nedá na místní neschopné rýpaly a drží se vytyčené cesty a nespadne do podbízení se lezcům jednoduchými a nadhodnocenými cestami. Prach na zemi nějak přežiji, ale nekvalitní lezení mne nebaví :-) 
Návštěvník Chodovaodpovědět 
 Re: Konkrétní vady09:47:30 12.09.2012
svatá pravda.
jacoboodpovědět 
 Re: Konkrétní vady10:17:06 12.09.2012
trenink? a jak si predstavujes trenink? jak to v praxi na chodove u tebe vypada?
odpovědět 
  Re: Konkrétní vady10:45:39 12.09.2012
Tréning je nečestný a nesportovní. :D Lezení je přece zábava a na tu nemusíš trénovat.
odpovědět 
 Re: Konkrétní vady10:51:41 12.09.2012
Každej má v hlavě svojí stupnici podle toho, kde majoritně leze. Já lezu převážně na Smíchově, takže obtížnost cest hodnotím relativně ke zdejší stupnici. Takže mi třeba Gutovka přijde lehčí, Palmovka těžší a tak podobně. Řekl bych, že stejně jako v jiných oborech, nejprofláklejší entita tvoří standard. V Praze je to ten Smíchov, takže, pokud ty čísla mají mít nějakej smysl, nebylo by špatné potlačit trochu vlastní ješitnost a přizpůsobit se tomu, co má největší šanci stát se normou.
Víťaodpovědět 
  Re: Konkrétní vady11:36:01 12.09.2012
To se pak ale pepíci nesmíte divit, že když vylezete osmišku na smíchově nedáte pak pětku v krasu nebo na písku ...
odpovědět 
   Re: Konkrétní vady12:00:35 12.09.2012
nevylezu kazdou osmu na Smichove, ale dam sedmu v Krasu, tot fakt
odpovědět 
   Re: Konkrétní vady12:02:20 12.09.2012
A to je divný. Můj výkon na Smíchově v průměru zhruba odpovídá mému výkonu ve sportovních oblastech ve stejném období (třeba v Juře nebo Höllentalu).
O písku se z tohohle hlediska nemá cenu bavit.
Víťaodpovědět 
    Re: Konkrétní vady12:17:25 12.09.2012
Srovnávat umělé stěny a skály je trochu pichovina ,ale když myslíte :D . Já teda vylezu tak o stupeň těžší cestu venku než na umělině ve stejným profilu. Ale to je jako srovnávat jablka a hrušky. :D
odpovědět 
     Re: Konkrétní vady12:48:46 12.09.2012
jj souhlas. U mne to same. Cesty na Smichove jsou pro mne tezsi nez venku. Venku lezu cesty o stupen tezsi (cca do 8+ PP, OS 8-) nez vevnitr. Jednak mam venku vetsi motivaci, muzu tancit nohama jak mi sedi a na dost mistech relativne odpocinout. Na umelce vetsinou rest chybi, to v zadnem pripade nevadi, naopak, tezko na cvicisti, lehko na... Kazdopadne umelka je podle mne hlavne na vytrvalost a tak je podle mne lepsi lezt o stupen min ale vetsi objem. Hranu obtiznosti hledam spis na boulderu nez na umelce s lanem.
janodpovědět 
     Re: Konkrétní vady13:43:49 12.09.2012
Ne, obecně nelze. Ale statisticky ano. Jestliže za určitý měsíc vylezu 100 cest na Smíchově o průměrné obtížnosti K a za stejné období vylezu 30 cest v Juře o průměrné obtížnosti též K, tak mi to naznačuje, že v dalším období mohu svůj výkon v Juře odhadovat od toho, jak lezu na Smíchově. Samozřejmě, je to individuální, někdo má větší cit pro skálu, tak poleze o nějaký koeficient lépe na skále, než na umělce. Je to jen hrubý odhad a v extrémních hodnotách bude selhávat, ale mně funguje.
Víťaodpovědět 
  Re: Konkrétní vady12:26:20 12.09.2012
To je ale špatný přístup. To bychom se pak dostali k tomu, že stěna, kde leze nejvíce lidí, by vlastně určovala náročnost jednotlivých obtížností. Takže s případně se snižující kvalitou této stěny bychom se pak dostali k celkově snížené úrovni sportovního lezení jako takového. A pak tu máme ještě rozdělení na cesty silové a technické, a ani 6 nebo 7 není stejné v rajbasu, v kolmici nebo v převisu. A vše je subjektivní.

Jestli ono by nebylo lepší se vykašlat na čísla, brát je jako velmi hrubou orientaci a pokud někde někdo zabloudí v šestce, tak místo pusy zapnout hlavu :-) Pravda, vychloubání přelezenou osmou z Mammuta vypadá lépe, než radost z přelezené šestky na Chodově, ale to si už každý musí určit sám, proč leze. A pokud se bavíme o lezení jako takovém, tak Chodov má těm, co se chtějí zlepšovat a opravdu si zalézt, určitě co nabídnout.
odpovědět 
   Re: Konkrétní vady13:06:54 12.09.2012
Lezecké stupnice se posouvají i na skalách, viz novější versus starší cesty v Tatrách. Těžko s tím něco udělat.
Ale to je jedno. Ano hodnocení cest je subjektivní a nepřesné, ano často nevystihuje charakter cesty, ale přesto to funguje. Důkazem je, že se tím lidé řídí, a dokážou si podle toho v hlavě vytvořit etalon, podle kterého jsou schopni sami ohodnotit cestu a pomoci dalšímu při výběru.
Ohodnotit cesty o stupeň přísněji, a pak říkat lidem, co přijdou odjinud: "vidíte jaký jste sr*cky! To je proto, že lezete na moc měkký stupnici," mi přijde trochu scestný. Ti lidi, co jsou zvyklí na měkčí klasu jistě ví, jak lezou, jde jen o to, že je nepohodlné v hlavě přepočítávat stupnici pokaždé, když zkusím jinou překližku.
Víťaodpovědět 
    Re: Konkrétní vady13:40:34 12.09.2012
Kdyby to bylo tak, jak říkáš, měl bys pravdu. Ale problém je, že ne všichni lezci jsou si toho vědomí.
A proč bys to měl přepočítávat? Na každé stěně je pro konkrétního lezce jen určité limitované množství cest. Ostatní jsou buď lehké, nebo těžké. Pokud přelezeš za jedno lezení cca 15 cest, máš za pár návštěv celkem přesně zmapováno, co je která cesta zač. Když lezeš cca 7, není snad problém se rozlézat na cestách od 5 výše a v dobré formě zkusit nějakou tu 8. V tomto okamžiku je tedy naprosto jedno, jaké přesné hodnocení která cesta má. Když jsi ji v pohodě přelezl, tak fajn, alespoň si dal něco pro radost, zabere ti pár desítek sekund. A když ji nedáš, máš námět na přemýšlení a motivaci. Z hlavy si teď nevybavuji, kolik cest 5, 6 nebo 7 na Chodově je, ale prakticky v každém lezeckém centru jdou všechny cesty prolézt za jednu delší návštěvu. Cesty na Chodově jsou netradiční a chvilku trvá, než si na ně člověk zvykne. Ale to je podle mne důvod k návštěvě, ne kritice. A pokud ještě začne Radek více používat své chyty, tak k lezení jako takovému bych nic nevytýkal. Samozřejmě, ostatní technické problémy by se řešit měly/daly.
odpovědět 
     Re: Konkrétní vady14:33:04 12.09.2012
Souhlasím s tím, že lidi mají tendenci hodnotit negativně cesty, které jsou pro ně nezvyklé a nebo, které mají přísnější klasu, než na kterou jsou zvyklý. Ale na druhou stranu se jim nedivím, když člověk leze už nějakou dobu a má svojí preferovanou stěnu, tak ten "etalon" se mu do hlavy vypálí, a vnucuje se i po mnoha návštěvách nové stěny. Jako není to velký problém, já bych pouze ocenil snahu o sjednocení, a né přesný opak. A je vcelku logické, aby nová stěna odvodila standard od něčeho stávajícího.
Navíc je to výhodné z marketingového hlediska. Je jasné, že lidé si budou lehčeji zvykat na novou stěnu, když bude kompatibilní se Smíchovem, a to by znamenalo větší návštěvnost a třeba i prachy na osvětlení a uklízečku.
Víťaodpovědět 
      Re: Konkrétní vady21:03:37 12.09.2012
No jestli si myslíš,že jednotliví majitelé,respektive provozovatelé, umělek v Praze jsou mezi sebou super extra kámoši, a budou se sjednocovat za účelem podnikání, tak jsi blázen. A někteří z nich se teda podle Smíchova řídit nebudou ani v hrobě.
odpovědět 
      Re: Konkrétní vady14:00:05 13.09.2012
Viťo ty jsi úplně mimo.Jde vidět , že jsi velký teoretik a zaměstnanec.Jen mě řekni co jsi vybudoval a co ti i vydělává? Myslím co jsi vybudoval sám.Jestli se mýlím tak se předem omlouvám.
martyodpovědět 
 Hold nelogické přírodě13:37:02 12.09.2012
Nedá mi to než zareagovat na "Návštěvníka Chodova". Radkovi taky držím palce a přeji hodně štěstí, ale upřímně doufám, že z vytyčené cesty naopak sejde a nad poznámkami neschopných rýpalů se zamyslí. Na Chodově jsem byl od otevření zhruba pětkrát, naposledy před dvěma měsíci, takže je možné, že budu komentovat poněkud starší stav věcí.

Pokud shrnu své dojmy, tak cesty od 8 výš nejsou ve většině případů špatné a člověk si v nich i celkem potrénuje. Cesty za 7 až 8- už je občas trochu sázka do loterie a pokud jde o cesty pod 7, tak to je podle mně v převážné většině dost katastrofa.

Příroda se logikou sice nejspíš neřídí, ale stavěč cest by si takový luxus dovolit mohl. Na jiných stěnách se to některým stavěčům s větším či menším úspěchem i daří. Porovnám-li ale výsledky nelogické přírody s výsledky místních stavěčů (hlavně v lehčích cestách), tak příroda vede na celé čáře. Tak nějak mi přijde, že cesty venku na skalách ve většině případů celkem překvapivě hlavu a patu mají. Přijde mi, že nelogická příroda neopomene sem tam přidat stup a myslí i na lezce pod 180. Přijde mi, že nelogická příroda nějak intuitivně pozná, jak velký chyt patří do kolmice a jak velký patří naopak do převisu. Přijde mi, že hodně cest venku má, abych tak řekl, nějakou "myšlenku". O hodně cestách na Chodově se něco takového podle mně bohužel říct nedá - nebo při nejmenším před dvěma měsíci říct nedalo. Na každé stěně i na skalách venku občas "stavěč" trochu ulítne, ale na Chodově mi poměr lepších a horších kousků přijde významně v neprospěch těch horších.

Jak bych to lépe popsal. Na skalách lezu cesty zhruba za 9 UIAA. Když na některých stěnách vlezu do cesty za pět, šest, nebo za sedm, tak sice moc nepotrénuju, ale po jejím přelezení mám pocit, že si s ní stavěč vyhrál. Když do něčeho takového vlezu na Chodově, tak taky moc nepotrénuju a po přelezení takové cesty akorát marně přemýšlím, co tím básník chtěl říct...

Pokud jde o klasifikaci, tak upřímně řečeno vůbec nejde o to, na které stěně mají těžší sedmičky. Pokud sedí klasifikace v rámci dané stěny, nějak v tom nevidím žádný problém. Pokud mi někde přijdou osmičky moc lehké, lezu tam devítky. Pokud mi přijdou osmičky moc těžké, tak holt tam budu muset lézt sedmičky. V hlavě už si to nějak srovnám.

Nějak ale netuším, kde se vzala představa, že čím dám jako stavěč cestě lehčí klasu, tím větší jsem borec. Tak mi to totiž někdy přijde, hlavně u lidí, co staví cesty teprve krátce.

Jsem celkem zvědavý, jak to bude na Chodově vypadat při další kontrolní návštěvě...
Zklamaný Návštěvník Chodovaodpovědět 

 pekne12:38:27 12.09.2012
Na Chodov jsem chodil casto a rad, ale s cim dal mensim nadsenim. Duvod byl ten, ktery zde byl uz nekolikrat zminovan - 'zvlastni' udrzba. Kdyz uz lezu na preklizce, chci lezt cesty tak, jak byly postaveny. Nojo, ale jak to mam delat, kdyz bily chyt je cerny, zluty take cerny, cerny a modry od sebe nerozeznas a kdyz vylezes vys, zmizis v temnem tunelu? Navic se mi cim dal tim casteji stavalo, ze se pode mnou ci se mnou chyt pekne efektne protocil, coz se mi ani trochu nelibi. Pritom nepovazuji za mozne, aby o tom nikdo 'nevedel'. A pokud prece - tak uz vite.

Abych neznel uplne negativisticky - rad se zase nekdy zastavim, ale uz urcite nebudu tak nadseny jako na zacatku. To tam totiz bylo videt to nadseni i na 'druhe strane pultu'.
pupuodpovědět 
 Re: pekne13:49:13 12.09.2012
A víš snad o stěně, kde podobné problémy s chyty nejsou? Onehdá jsem dost blbě sletěl v BB, bylo to zrovna napravo u okna pod stropem :-( Doskočil jsem do takové modré kapsy, ona se protočila a já žuchnul jak přezrálá hruška.

Co se týká nerozeznatelných barev, tak tato stížnost by měla být na všechny stěny, ne jen na Chodov. Když někdo na stěnu nandá dvě prolínající se cesty v podobných barvách, není po měsíci rozeznat co je co. A že si člověk často musí půjčit kartáč a cesty si sám očistit, také není vzácností. Zde všechna čest Smíchovu :-)
odpovědět 
  Re: pekne16:27:33 12.09.2012
Ty voleeee ti pražáci jsou, ale rozmlsaní.....jednu stěnu na celou Prahu. A ještě jen kolmou bych Vám přál....
odpovědět 
   Re: pekne16:41:02 12.09.2012
Oblíbený pokus o flame? ;-)
odpovědět 
  Re: pekne17:25:32 12.09.2012
Zas takovy expert pres steny nejsem, ale - na Ruzyni se mi to nestalo a chyty byly vzdy bez problemu rozeznatelne. V Mammutovi se mi to stalo treba na jedne mene lezene trase, barvy splyvaly jen vyjimecne a i tak bylo pri trose snahy trasy rozeznat. O stene v Arco nemluvim ;-) I na Chodove jsem si zezacatku postezoval, pribehl manik s klicem a utahl.

Mimochodem, mam to snad brat tak, ze chyty spinave do jednotne sedi a otacejici se je zahodno brat jako standard? To bych tedy nebyl rad. Neocekavam a nevyzaduji dokonalost, ale tady pozoruji nezajem.
pupuodpovědět 
   Re: pekne18:42:07 12.09.2012
Já mám občas pocit, že to snad nečistí nikde. Jen na některých stěnách mají tu výhodu, že cesty často sundavají a staví nové. Smíchov má výhodu v tom, že se tam přestavuje dost často. Mammut je ok vždy jen chvíli po nějaké větší přestavbě, po pár týdnech vše splyne. To samé Cibulka nebo Chodov. Nové cesty ok, starší začínají být špatné. Také záleží na obtížnosti, 5-7 bývají nejhorší, jsou nejlezenější.
odpovědět 
   Re: pekne19:07:05 12.09.2012
Já jsem někdy takový rýpal...dnes se mně to na Ruzyni stalo / 2x se protočil chyt / a přišlo mi právě, že rozlišit barvu u nějakých více lezených cest byl problém. Ale nijak mi to nevadí- počítám s tím, Ruzyň je už strašně stará a některé chyty , i když se očistí, tak snad ani barvu nemají :-)
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: pekne20:15:38 12.09.2012
Tak a teď anketu komu se protočil chyt....jo a ještě bych zavedl (v Praze) každý lezec po vstupu na stěnu musí mít vypraný pytlík a deodornat ( sportovní vůně jako adidas...).
odpovědět 
    Re: pekne17:56:02 18.09.2012
protacejici se chyty sou simulace realnejch podminek (ti nikdy nezustal v ruce lokr?) -- za to by se melo este priplacet!! ;-)
TOAodpovědět 
  Re: pekne17:49:19 12.09.2012
hradec králové
odpovědět 
   Za všechno může radous10:42:58 13.09.2012
:-)
vtipalekodpovědět 
    Re: Za všechno může radous17:49:01 13.09.2012
Tam jsou nejhorší cesty :)
...odpovědět 

 Bombaa18:17:01 13.09.2012
Paráda! uz se na to tesim, freesolo je bezva.
jen tak dál radousi a spol.
Honzánoodpovědět 

 smutná situace18:11:30 15.09.2012
Ty komentáře naprosto přesně vystihují situaci v českém lezení.Místo pospolitosti nevraživost,závist a pomluvy.
Petrodpovědět 
 Re: smutná situace - ano08:29:39 17.09.2012
Na tohle nemůžu neodpovědět.. co má závist a nevraživost společná s tím, jak dopadla jedna z nejlepších stěn c ČR? Makalo na ní spousta nadšených lidí, kteří se dlouhá léta těšili na otevření. Jenže právě tyhle nadšence, kterým má být za co vděčný, to svým "na hovno" přístupem znechutil- viz " sám mam málo" ( snad ani netřeba rozvádět )
Nic po roce neni dodělaný, cesty staví týpek, co skoro neleze. Za nemalé vstupné tam snad ani nemá cenu chodit, což je vidět na návštěvnosti.
Každý si rád poslechne tu samou písničku " jednou to bude SUPER! ".
co na tom záležíodpovědět 
  Re: smutná situace - ano12:30:52 17.09.2012
:-)trefné
odpovědět 

 Liberec13:08:34 17.09.2012
Sehnal už někdo peníze na stometrový komín v Desné?
Martinodpovědět 
 Re: Liberec00:14:49 18.09.2012
Hlasuju pro komin brandl, jablonec. Je to primo nad makak arenou a casto na nej mlsne cucime ;-)
REModpovědět 
 Re: Liberec09:38:34 09.03.2015
Lezeckou stěnu by měli vybudovat především na komíně v Jinonicích na Motorletu.
Karelodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.