LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
11.Vopat 11234
12.Smetanová 11085
13.Gulášek 11057
Bouldry:
11.Šlapák 10053
12.Štípek 9956
13.Košťál 9900
Hory:
4.Šuraba 7126
5.Černý 6808
6.Punčochář 6758

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1140944 cest
Nové přelezy:
To Kynigi 7b+
Omerta 8A+
Ledeno Dob 8a
Fialka SD 7C
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b

Stěny
Studénka - Studénka
Lezecká stěna Jičín - Jičín
HoSPORT - Staré Hodějovice

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Letňany - Praha 9 - Letňany
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha
HUDYsport - Ústí nad Labem

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Loučná 2005

Zimní táboření

Je hluboko pod nulou, prsty zkřehlé, do plic se vtírá mrazivý vzduch. Ještě poslední metry výstupu hlubokým sněhem, který

rychle ubírá síly. Ale ne zas tolik, abychom tady nahoře nemohli strávit třpytivou noc..     

Je 2.března 2005, 10.00h. Teploměr ráno hlásí devět pod nulou, sluneční paprsky slibují - alespoň tady dole - krásný den. Lehce odění, s batohy na zádech, běžkami v ruce a nepřehlédnutelnou lopatou-uhelkou trčící z Pružičovy smotané karimatky nad jeho hlavou nasedáme v Oseku do motorového vláčku. Vagóny se dávají do pohybu a my zahajujeme naší každoroční dvoudenní cestu po hřebenech Krušných hor s přespáním na hoře Loučná (956m).



Motoráček nás pomalu vynáší výš a výš. Nasáváme poslední teplo do svých těl. Za tři čtvrtě hodinky vystupujeme na Novém Městě, nasazujeme běžky a pořizujeme společné foto. Počasí se zdá být i tady přívětivé, ale na horách stačí pár minut... Zanedlouho lyže opět sundáváme, abychom se posilnili teplou bramboračkou v místní horské restauraci U Studánky, kde je naše poslední zastávka před samotnou cestou jen s tím, co máme na svých zádech...
Třicet minut po poledni opouštíme Nové Město a vydáváme se směrem na Vrh Tří Pánů. Stopa je tu projetá a sem tam potkáváme nějaké běžkaře, kterým občas musíme vysvětlit, nač s sebou tu lopatu, když nevěřícně kroutí hlavou. Sníh kolem se nádherně třpytí pod slunečními paprsky, větve stromů se prohýbají pod bílou nadílkou. Kloužeme se na lyžích pohodovým tempem, čím méně se teď zpotíme, tím spíše předejdeme prochladnutí o několik hodin později. Občas nám tuhnou ramena pod tíhou batohů, v kterých máme naskládané vše potřebné, každý o váze asi 20kg. Pravidelné zastávky na doplnění tekutin a trochy jídla jsou nezbytností.
Za Vrchem Tří Pánů odbočujeme na Dlouhou Louku. Cesta ubíhá i navzdory bohatému přídělu sněhu celkem rychle a orientační místa míjíme zhruba podle časového plánu. Kolem 15.hodiny dojíždíme na „točnu“ v Dlouhé Louce a zakusujeme tatranku, kterou zapíjíme čajem z termosky. Svůj zrak upínáme k vrcholu hory, který se tyčí ještě několik kilometrů daleko. Tam je náš cíl...



Necháváme za sebou poslední chaty, v zimních měsících povětšinou neobydlené a do půli zasypané sněhem. Ve vzduchu je cítit nastupující podvečer, slunce se zhouplo nad horizont. Stopa tu ještě kus pokračuje, čerstvý sníh se však začíná nepříjemně bořit. Asi po 2 kilometrech potkáváme sněžný skútr s dvoučlennou  posádkou jedoucí proti nám a přestupujeme do vyjeté koleje. Vítr znatelně zesílil, my však udržujeme stále stejné tempo. Zanedlouho dorážíme k plotu flájské obory. Naše cesta vede kolem něj až na vrchol. Začínáme pomalu stoupat hlubokým sněhem, na každém metru je znát citelné ochlazení od štiplavého větru. Plot se občas začíná téměř celý ztrácet pod mohutnými závějemi. Nemusíme příliš pospíchat, jak se zdá, čas je letos náš přítel. Minulé roky jsme sem vystoupali skoro vždy za tmy. Loni jsme se kvůli značné ztrátě rozhodovali, jestli bivak nerozložíme někde pod horou. Teď nám zatím vše vychází. Několik posledních metrů a vítají nás menší skalky zahalené do ledové róby.  Kolem 16.hodiny konečně stojíme na vrcholu Loučné a alespoň jednu minutku se kocháme výhledem na okolní krajinu...



Shazujeme batohy a zkoumáme vítr, aby nám příliš nefoukalo do „ložnice“. Na zbytečné přemýšlení není moc času. Vybíráme místo na stan, který máme letos s sebou poprvé (!). Dosud jsme bivakovali jen na karimatce ve spacáku, v mělkém zákopu nebo schovaní pod závětrným převisem. Teploty se pohybovaly od -17°C do -13°C. Všude pod sněhem, kterého i tady nahoře místy leží 2 – 3 metry, jsou obrovské balvany a větve stromů. Jedno z míst se zdá být vhodné a po půlhodince střídavého odhazování a tvoření základu začínáme stan stavět. Prsty bez rukavic rychle ztrácí citlivost, jinde samozřejmé zavázání kličky na vrcholku tropika se tady stává hodinářskou a po dvaceti marných pokusech vyčerpávající záležitostí. Ovšem vždy se může stát něco nepředvídatelného, co by jste ale přece předvídat měli! Jeden z duralových prutů stávkuje a podélně praská ve spoji.  Provizorně místo fixujeme popruhem z Pružičovy karimatky a modlíme se, aby nepřišla v noci vichřice, což tu nebylo za posledních několik dní žádnou vzácností. O 10 minut později udusávám poslední kolíky k „zamrazení“ do okolního sněhu.

Rychle se převlékáme od základu do suchého. Musí to být zajímavý pohled, když tam tak stojíme ve slipech v 11ti stupňovém mrazu a sázíme na sebe jednu vrstvu za druhou jak o závod. Pomalu se vrací teplo do těla a řádně nabalení v péřovkách připravujeme věci ve stanu na noc. Do spacáků házíme propocené věci, lyžařské boty a také plechovku piva na dobrou noc. 
Rychle se šeří. Všechno kolem utichá. Jen vítr nám dává najevo, kdo je Pánem hor. S jistotou a neomylným výrazem ve tváři rozkládám obyčejný vařič na pevný líh. Benzíňák nemáme a klasickým vařičům s běžně dostupnou propan-butanovou směsí tu zamrzají ve spodu trysky. Několik použitých zápalek už rezignovaně leží na zemi a naše žaludky lačně touží po něčem teplém. I ten nejjemnější větřík vám olízne tvář a poté, co vám prohledá obě kapsy u bundy se s rozkoší navzdory všem fyzikálním zákonům vrhne přesně tam, kde vyšlehl první plamínek z lihové kuličky. Konečně se daří líh zapálit v krytu sněžné návěje a zanedlouho už v ešusu začínají bublat naše oblíbené těstoviny s omáčkou.



Po večeři, kterou dojídáme po pěti minutách už téměř studenou, ještě připravujeme do stanu zásobu teplého čaje. Se setměním už ležíme zahrabaní ve spacácích. Čelovkou si svítíme na plechovku piva a posloucháme zprávy, občas německé, z malé krystalky zavěšené ze stropní síťky. Vítr bubnuje zmrzlým sněhem na náš příbytek, teplota venku klesá na -14°C. Uvnitř máme „příjemnějších“ zatím mínus deset. Po několika „prokecaných“ hodinách s pocitem pohody usínáme...



6.30 hodin ráno. Probouzíme se a zjišťujeme, že ve stanu jsme si „vydýchali“ exkluzivní 3 stupně pod nulou! Chvilku se odhodláváme a pak se odebíráme na toaletu. Věřte, že ranní velká tady se moc nepodobá té doma s novinami! A pak ještě zpátky do spacáků. Chroupeme müssli a napůl dospáváme. Po osmé se rozhodujeme pro definitivní vstávání.
Venku nás přivítal nádherný den. Slunce intenzivně svítí, nebe téměř bez mráčku, bezvětří. Do žil se nám vlévá optimistická nálada. Začínáme vařit snídani: čínskou polévku se zbytkem těstovin od večera, kafíčko s tatrankou ... trošku grogu. Plníme svá těla novou energií a přitom se rozhlížíme po okolí, abychom dohnali to, na co včera nebyl čas. Měli bychom začít balit, ale nějak se nám nechce. Je opravdu mimořádně krásný den! Čekáme, až nám slunce pomůže rozmrazit stan. Postupně skládáme věci do batohů a shazujeme péřovky a další asi 4vrstvy.  Není kam spěchat, nic nás netlačí, vychutnáváme si tu neobyčejnou zimní atmosféru.





Jsme připraveni na cestu dolů. Ještě prohlížíme okolí, dohledáváme drobné odpadky a papírky, co bychom snad mohli přehlédnout. Lopatou zahazujeme „stopy“ po našem pobytu. Pomalu se loučíme s „naším“ místem. Slibujeme si, že příští rok zas... Nasazujeme lyže a svahujeme hlubokým sněhem do údolí... 
Na Oseckém nádraží, odkud jsme včera vyrazili, spínáme běžky k sobě a převlékáme se z lyžařského. Jdeme „zakončit“ ročník 2005 tradičně do hospůdky Pod Věží, kde potkáváme nějaké známé a tak je o čem povídat.  Za hodinku se loučím s Pružičem a nasedám na autobus do Teplic, plný dojmů a radosti, že nám to zase takhle hezky vyšlo...

Bivakovat na Loučnou jsme šli poprvé v roce 2001, pěšky – Vlčím údolím nad Osekem, s nedostatečnou výbavou, bez stanu. Bylo nás víc, ovšem kdo to s námi jednou zkusil, vždycky měl příští rok „zrovna náhodou v plánu něco strašně důležitého...“. Nevadí, my dva chodíme tedy sami a už teď se těšíme na Loučnou 2006. A jak říkám já, dovolenou v apartmánu s obsluhou a luxusním servisem si budu pamatovat rok, možná dva – a bude mě stát balík, ale na Loučnou za pár drobnejch nezapomenu celý život...


 


 

Turbo a Pružič   [úpravy] 07:00 14.03.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 super08:56:13 14.03.2005
super! mám rád takové akce. dík za fajn článek a ať vám to dlouho vydrží.
nekodpovědět 
 Re: super16:11:30 14.03.2005
Díky, myslím,že dokud bude zdraví a kondička,není co řešit.(-:
Turboodpovědět 

 hm09:14:45 14.03.2005
Pěkný, akční článek. Vidím, že instantní těstoviny frčí. Taky si je vždy beru na akce. Takové mámino kuře na paprice je fakt skvělý...:) 
Miraodpovědět 
 Re: hm16:15:22 14.03.2005
takový těstovinky,to je za 5minut a že to není úplně 100%zdravý...hlavně, že je co jíst a hlavně skoro bez práce!
Turboodpovědět 

 stanovacka09:49:08 14.03.2005
Niektory ludia nevedia pochopit ako sa da vydrzat spat na horach bez sprchy, makkej postele a "v tej hroznej zime." Pytaju sa ci nemam peniaze na to aby som si zaplatil chatu. Ja im marne vysvetlujem ze je to dovolenka na nezaplatenie.
Apaodpovědět 
 Re: stanovacka16:17:59 14.03.2005
Nepochopí to člověk,který to nezkusí a nemá k tomu vztah.Nesnaž se jim to vysvětlit,nepochopí to,ale nám to může být jedno,alespoň to na horách nebude jak v našlapaným hotelu..(-:
Turboodpovědět 

 Batohy09:59:04 14.03.2005
Batohy kolem 30kg? Co jste tam chlapi táhli? Na třídenní přechod s běžkami se musím vejít do 20kg, pokud bych táhl celý stan sám, tak max. 22kg. Jinak plyňák solidně hoří i při -15, když se mu malinko pomůže.
Horal Fandaodpovědět 
 Re: Batohy10:11:10 14.03.2005
To jo, do Tater na tejden se vejdu do 25kg, s veskerym matrosem na lezeni...........?????? 30kg na bezkach? To jste teda borci:-)
P.M.odpovědět 
  Re: Batohy12:15:55 14.03.2005
Pěknej článek fakt bomba a dobrá akce. přesně mi uhodilo do očí ale ten bágl. Chodim hodně moc s těžkýma nákladama a často, ale 30 kilo jsem měl opravdu párkrát.Radši jste si to měli napřed zvážit než šířit jaký jste supermani.Ono se to nezdá ale i těch 20 kilo se pronese po celým dnu ale nevypadá to tak impozantně to číslo.
Jardaodpovědět 
   Re: Batohy12:19:46 14.03.2005
tech 30kg je fakt extrem. zkuste priste třeba záhrab a ušetřite minimálně 3kg za stan.
standaodpovědět 
    Re: Batohy16:27:06 14.03.2005
Jo záhraby jsme praktikovali předchozí 4roky,teď tu byly často i vichřice,tak jsme se posychrovali a dopřáli si trošku "luxusu"!(-:
Turboodpovědět 
     Re: Batohy11:25:05 15.03.2005
Možná jsem jenom blbej vlk (není to nic proti Vlkovi), ale když je takový množství sněhu, zdá se mi tahání stanu jako zbytečnost, protože v záhrabu je mnohem větší teplo i komfort. Ale není tak rychle postavenej.
bernyodpovědět 
 Re: Batohy16:23:34 14.03.2005
K BATOHŮM!!!Bágly jsme vážili před odchodem ještě bez nějakých věcí - vody,naplňěných termosek,druhých bot a blbostí jako byla lopata a tak a tak.Já si to tak přesně nepamatoval,ale bylo to něco kolem cca 20+ kilo,tak jsem fakt možná přidal moc!!!Beru a uznáááávááám!!!(-:
Turboodpovědět 

 to je trénink 30kg14:56:05 14.03.2005
jste pašáci,30-ti kilovej bágl táhnu na 9.dni do tater,na jednu noc-spacák,karimatka,termoska,tři chleby.Ale jako trénink dobrý.
Saliodpovědět 
 Re: to je trénink 30kg16:30:10 14.03.2005
Čauky Sali a všem ostatním,k batohům jsem napsal výše,myslím,že jsem se opravdu upsal,ač je to zrovna nepodstatné..ale nebude-li to dalším čtenářům vadit,v článku to opravím.Díky.
Turboodpovědět 

 Pěkný17:27:12 14.03.2005
Moc hezkej článek. Já jsem bivakoval nedaleko od vás týden před tím. Jezdil jsem na běžkách od Skalskýho dvora, Jimramov směr na Vlčí díry, nebo jak se to tam jmenuje. V noci v lese u Lísku, obloha bez mráčku, s hvězdičkama, v noci snesitelných -10, prostě nádhera. I plyňák fungoval. Ale taky jsem měl dost tahat bágl se stanem. Příště prubnu záhrab. Ale líbí se mi reakce okolí - Ty jseš ÚPLNEJ BLÁZEN. Ty lidi prostě nedokážou pochopit, že člověk může zažít takovou nádheru, jenom když něco obětuje, vytrpí. Víkend v Carefouru a u televize jim asi stačí :-) nechápu
Richardodpovědět 
 Re: Pěkný07:38:15 15.03.2005
Chlapi mluvíte mi z duše.Jen ať seděj doma a sledujou bednu.Pak na nákup autem, napapat a další kilíčka nahoře.vypadaj pak moooc spokojeně.Někdo tu ekonomiku táhnout musí.Byl jsem tenhle víkend na hřebenech Krkonoš a za celou sobotu jsem potkal ve vichřici jen dva podobný cvoky jako já - na skialpech.Byl sice zákaz hřebenovek, ale ta sounáležitost s přírodou, když ti dalších x lidí nešlape na lyže stojí za to.Brodil jsem se půl dne po pas ve sněhu i s lyžema ale stojí to za to ta dřina.Máte recht, taky už nikoho nepřesvědčuju vo tom že je to paráda.Aspoň tam nebude nával...
Jardaodpovědět 
  Re: Pěkný14:26:41 15.03.2005
Já jsem jenom rád,že úplně všichni lidi v týhle republice tomu pohodlíčku a konzumnímu stylu života ještě nepodlehli..že si máš pak o tom aspoň s kým popovídat a podělit,kdo Tě chápe.Jsem rád,že jsou takoví jako my a vy!Tak hodně úspěchů,zážitků a podělte se o to svoje "bláznovství"!
Turboodpovědět 

 Gorodky17:27:53 14.03.2005
dobry kluci hezkej vykon, ale tuhle jsem cet ze nejakejm Rusum bylo zima pri gorodkach. Krusny Hory jsou hory jasny, a kdyz hory tak lezeni a kdyz lezeni ta LEZEC. Kdyz gorodky, tak Rusko, kdyz Rusko tak zima, kdyz zima ta  hory atd ... 
Mr.Skivoodpovědět 
 Re: Gorodky20:37:33 14.03.2005
Ani jsem to nečetl. Určitě kravina a chuť se zviditelnit. Pište raději jinam...
M.odpovědět 
  Re: Gorodky14:35:59 15.03.2005
Jestli je lezení jenom přesně o tom vylézt haldu cest,tak jsem možná špatně..v tom případě si počkej na články z "té pravé" sezony.Na lezení je krásný to,že je spojený s hromadou jiných aktivit-cestování,bivakování,přátelé aj. A dá se provozovat celý rok v různých podobách.Myslím,že jsem natolik inteligentní,že kdybych se chtěl opravdu zviditelnit,tak nenapíšu o plahočení se sněhem někde v horách,ale napíšu o tom,jak jsem vylezl 8a OS..škoda,že nevylezl,možná bych Tě ohromil..
Turboodpovědět 
   Re: Gorodky14:51:12 16.03.2005
Úplnej souhlas. Já tedy nevylezu ani 3 metry kolmý stěny (no, to snad jo) ale přesto si myslím, že tento server není jenom o borcích, kteří lezou 28A a já nevím co všecno a jsou ohromně cool hoši. Myslím, že je to i pro ty, kteří mají rádi "choďáky" v Tatrách, Alpách, nebo třeba Brdech, kdekoliv. O lezení,bivakování,sounáležitosti s přírodou atd. Hodně mně pak překvapuje když pak čtu jaká je mezi lidma řevnivost (MY ORTODOXNÍ LEZCI máme patent na PRAVDU, ne! MY CO LEZEME EVEREST MÁME PATENT NA PRAVDU, viz článek Cabana a následná reakce. Proboha, to se lidi chtěj hádat o tom, proč rádi lezou? Nebo proč vůbec lezou do těch hor? To snad ne???
Richardodpovědět 
 Re: Gorodky11:15:07 17.03.2005
a co třeba obráceně?když lezec tak hory,když hory tak sníh,když sníh tak běžky.anebo jde skutečně jenom o překližku...?
brbleodpovědět 

 Hmmm...14:39:10 15.03.2005
Autor nás ve svém obsáhlém referátu stačil seznámit s tím, že vyšli s kamarádem a přemrštěně nacpanými batohy na kopec a tam přespali. Pozoruhodné, ale patří to opravdu na Lezce?
Tahání batohů, pochodování a bivakování v mrazu sem sice patří, ale jako nepříliš vítaná, leč nutná součást lezeckého podniku a ne jako cíl sám o sobě.
Pokud se to někomu už takhle zdá jako maso, ať si zkusí to samé v severních stěnách Javoráků, nebo Mengušáků, bez stanu a po dni těžkého lezení, v sedě na půlce zadku a s nohama visícíma ve smyčkách. On se ten náhled pak trošku změní. Přeji k tomu zdar a odvahu.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Hmmm...15:51:20 15.03.2005
Bože můj. Vy jste tak netolerantní to se nevidí. Tak to nečtěte a je klid. Jak někdo nevisí na překližce za jeden prst tak to neni chlap nebo co?
Kdyby tady někdo psal článek o kvantový mechanice nebo Rumcajsovi tak chápu že Vám to bude vadit a že to sem nepatří. To je to tak mimo uplně.vy nespíte ve stanu nikdy když jdete lozit?
fredyodpovědět 
  Re: Hmmm...15:55:30 15.03.2005
Nejsem netolerantní, ale existuje spousta serverů, které se věnují turistice a kam by se takovýhle článek hodil lépe. Jinak nic proti němu :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Hmmm...18:52:56 15.03.2005
To proto že to jsou veliký borcííí, víš? A nekaž jim radost že s tím maj jít k tůristům. Oni unesou 30kg a ještě spinkali v zimince.
LenkaH.
Lenušeodpovědět 
   Re: Hmmm...18:54:03 15.03.2005
Co k tomu říct?Komentáře jsou tu od toho,aby se komentovalo..rádi si přečteme jakékoliv názory a bereme je.Dohadovat se můžeme donekonečna a stejně se nedohodneme.Přes rok opravdu dost cestujeme-lezeme a jiných akcí je mnoho.Třeba někoho uspokojí spíše články z lezení z Francie nebo Švýcarska,o čemž můžeme taky napsat.K těm severním stěnám Javoráků-je to opravdu rozdíl,ale ne každý má takové možnosti a schopnosti.V tom případě bych doporučoval založit vlastní server pro superšpičkyextrémistyprovyvolené-hodně úspěchů!Nezbývá mi,než se vyjádřit podobně jako bývalý GŘ TV Nova pan Železný - nemusíte se na nás koukat,nikoho nenutíme..přepněte si program,máte jich dost..jinak nic proti vám..
Turboodpovědět 
    Re: Hmmm...18:58:36 15.03.2005
A pročpak se rozčiluješ? I když jsem vám mohla napsat že ta fotka inverze je povedená ;-)
A neberte se až tak vážně borcíí.
Lenušeodpovědět 
    Re: Hmmm...19:02:17 15.03.2005
Celkem souhlasím, všechno sedí, až na jednu drobnost, že ten server není třeba zakládat, je to právě ten, co se na něm teď bavíme :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Hmmm...19:05:42 15.03.2005
Trocha teho dylýtu by neuškodila, chlopi...
Papoušodpovědět 
     Re: Hmmm...05:37:15 16.03.2005
Myslím, že před zveřejněním každého článku by se měla sejít komise složená z Jandíků, Papoušů, zkátka těch, co o tom něco vědí. Posoudila by svými dylýty, jsetli článek nekazí úroveň, vkus, image a kdovíco ještě, čtenářů tohoto serveru.?!?
VLodpovědět 
     Re: Hmmm...05:39:36 16.03.2005
Myslím, že před zveřejněním každého článku by se měla sejít komise složená z Jandíků, Papoušů, zkátka těch, co o tom něco vědí. Posoudila by svými dylýty, jsetli článek nekazí úroveň, vkus, image a kdovíco ještě, čtenářů tohoto serveru.?!?
VLodpovědět 
      Re: Hmmm...06:11:53 16.03.2005
...to by jsme si pak už nepřečetli nic :)
-rip-odpovědět 
      Re: Hmmm...11:12:03 16.03.2005
To nejde, to by byla cenzura. A pokud se podíváš na reakce pod články, ne každý obdrží kritiku, takže by bylo zbytečné předem číst všechno. A taky kdo by to platil.
Kdo něco veřejně publikuje, nese tím svou kůži na trh a musí počítat i s tím, že se jeho dílko nemusí někomu líbit a že ho někdo pošle někam jinam a podobně.
Kdo to neunese, nemůže publikovat.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Hmmm...13:01:37 16.03.2005
S tou cenzurou je to jasné ... nebylo to míněno vážně. Nakonec máš asi pravdu i s tou odolností autorů vůči kritice. Článek sem podle mě patří, může být pro leckoho inspirací k otestování vybavení v zimních podmínkách, bez hrozby nějakého většího průseru. O otestování sebe sama nemluvně:)).
VLodpovědět 
        Re: Hmmm...15:16:18 16.03.2005
Server se jmenuje LEZEC. V poslední době je však infiltrován militantními turisty, kteří sem plácají své dramatické líčení toho, jak jedna noha předchází druhou, doprovázené kvalitními fotkami narudlého sněhu a nafialovělých mraků.... :-)
Ale vážně. Ať se každý testuje pěkně v soukromí a publikuje až skutečný výkon. Kde není ani metr lezení, nemá to co dělat na Lezci.
Obdařte turistikou jiný server, třeba HodyDoly. Tam budou rádi, že mají článek a tamní čtenářstvo vás jistě pochválí :-)
No a tady zůstanou články, kde je alespoň metr lezení.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Hmmm...20:57:19 16.03.2005
Lezec je nastaven tak,že si ho lidé tvoří sami,což je dobré.Ať se tu objevují věci,které zaujmou vždy nějakou část návštěvníků.Jak je vidět,i tento článek své příznivce našel.Těm,co je nezaujal,pohoršil či dokonce otrávil se omlouváme.Vážíme si vašich názorů a respektujeme je.Bohužel tu nejste jenom vy.Tak prosím,článek je jen malinká ikonka v té hromadě,s úsměvem ji přeskočte a vyhledejte článek dle vašeho gusta,kterých je tu (a jistě i od vás!!) bezpočet.Díky moc.
Turboodpovědět 
          Re: Hmmm...21:55:58 16.03.2005
Vždyť si právě dostal návod, jak to zařídit, aby se to i Petru Jandíkovi líbilo, a ty mu hned začneš vykat. Přístě přidej větu: "na kamenech na vrcholu jsme věnovali půlhodinku boulderingu" :-) Podle té fotky tam alespoň metrový šutry jsou, takže limit splněn.
jkodpovědět 
           Re: Hmmm...22:06:39 16.03.2005
:-)) Alespoň bouldering by oprávnil existenci tohohle článku na lezci.
Aby se to líbilo mně, nesmělo by to bejt tak ukecaný o zbytečnostech a muselo by to mít švih a spád. V tomhle mám podobné názory, jako exotické ptactvo.
A kromě toho by nesměl bejt sníh a mraky dočervena (s výjimkou svítání a západu slunce)
Petr Jandíkodpovědět 
            Ruzova a cervena07:06:01 17.03.2005
Ja si tady rad poctu i kdyz jsem "jenom" postarsi turista a je nepodstatne zda je to lezeni, o kterem nemam paru, nebo o "turistice" o ktere neco vim. Ale pisu jenom proto, ze Petr Jandik tady stale prudi s fotkama a ja resim nekdy podobny problem. Nemohl by napsat navysost nelezecky clanek o tom jak tento problem efektivne resit kdyz to umi.
Peterodpovědět 
             Re: Ruzova a cervena14:13:53 17.03.2005
Tahle tématika sem nepatří. Prolituj si například články o práci s obrázky na www.grafika.cz, tam je toho spousty. Jsou i jiné servery, které se fotografiím a jejich úpravě věnují.
Petr Jandíkodpovědět 
              Re: Ruzova a cervena14:14:50 17.03.2005
... překlep. Proslituj....
Petr Jandíkodpovědět 
               Re: Ruzova a cervena23:23:07 17.03.2005
Jen chci upozornit na probihajici anketu lezce, kde zatim vyhrava zajem o clanky o horach.
JVodpovědět 
              Re: Ruzova a cervena07:23:58 21.03.2005
Dekuji i to je dobra rada. Co takhle to obcas doporucit i "postizenym"?
Peterodpovědět 
             Re: Ruzova a cervena14:17:23 17.03.2005
To by bylo dost praštěné, aby to psal na lezce.

Že s tím furt prudí - to je řekl bych normální profesionální deformace, když dělá v grafice :-) Kdysi jsem se trochu vrtal v grafice a typografii a třeba při pouhé procházce po ulici mě štvaly zprasné nápisy na štítech obchodů, akorát v tom případě není koho prudit. Předpokládám, že třeba profesí korektor trpí třeba při četbě mnoha zdejších článků a přísvěků (moje v tom počítaje) a tak podobně.

"jak na to". 1. seřídit si monitor, aby se barvy zobrazovaly rozumně 2. je potřeba nějaký grafický program, např. je zadarmo k disposici velmi silný GIMP 3. nějaký návod jak s programem pracovat je třeba http://tinyurl.com/3n27o
4. každý má barevné vnímaní trochu jiné, někdo hodně jiné, takže se může stát, že někdo objektivně červené mraky nevidí
jkodpovědět 
           Re: Hmmm...22:06:43 16.03.2005
To bylo pro všechny podobného názoru,nejen pro Petra Jendíka...(-: Ten bouldering je dobrý nápad..opravdu jsme to tam druhý den oblejzali..(-:
Turboodpovědět 
            Re: Hmmm...22:09:22 16.03.2005
omlouvám se:...JAndíka..
Turboodpovědět 
           Re: Hmmm...10:00:25 17.03.2005
to je dobrej návod s tim bouldrovánim:-) jesli někdy splodim nějakej svuj turistickej výkon do článku (což asi naštěstí nehrozí)tak než to pošlu na lezce, určitě dopíšu větu o šutrech. to aby nebyl pan jandík opruzen:-) díky jk za nápad pro ostatní pisatele.
nzodpovědět 
          Re: Hmmm...12:44:56 17.03.2005
A nauč se dělat mezeru za čárkou
Lenušeodpovědět 
           Re: Hmmm...13:09:52 17.03.2005
to neumim,bohužel:-)
nzodpovědět 
            Re: Hmmm...13:15:22 17.03.2005
Sleduj řazení příspěvků. To nemělo být na tebe, ty rydši čárky neděláš vůbec. No, jistá kultivace slovního projevu by vám borci slušela :-)
Lenušeodpovědět 
             Re: Hmmm...13:24:04 17.03.2005
radši se píše s "a". Když dáme ještě pár invektiv a sprostých slov třeba trumfneme společnými lezecko-turistickými silami Cabanův článek !
jardaodpovědět 
             Re: Hmmm...13:24:50 17.03.2005
radši se píše s "a". Když dáme ještě pár invektiv a sprostých slov třeba trumfneme společnými lezecko-turistickými silami Cabanův článek !
jardaodpovědět 
              Re: Hmmm...13:28:52 17.03.2005
Tak dotoho! Začni tím, že neposíláš komentáře 2x
;-)
Lenušeodpovědět 
               Re: Hmmm...13:49:08 17.03.2005
Tak rekord zřejmě nepadne. Opouštím bitevní pole protože debata po nadějném začátku plném argumentů a smysluplných pro i proti sklouzla někam .. jinam. I autoři článku už rezignovali tak se přidám. Lezec je opět Váš. Nezapomeňte ještě na parazity kteří publikují další zimní přechod čehosi (hor nebo co to je?) na Vašem privátním webu. Jen do nich, zatím tam příspěvky zaslali pouze turisté zřejmě. V zápalu boje jste přehlídli tento článek tak jen do nich !
Jardaodpovědět 
                Re: Hmmm...14:02:32 17.03.2005
Myslíš ty Jeseníky? Škoda slov. Ještě že se u nás neplatí školné co by se jim muselo vracet. Ale byl to přeci vysloveně lezecký výlet. Přečti si to znovu. Prudil Jandík to asi četl pozorněji a neprotestoval :-)
Lenušeodpovědět 
                 Re: Hmmm...14:16:54 17.03.2005
Prudič holt nemá čas číst úplně všechno a prudit, takže nespravedlivě prudí jen u toho, co mu zrovna padne pod ruku a prudění si zaslouží....
Petr Jandíkodpovědět 
                  Re: Hmmm...12:07:36 18.03.2005
Škoda, zapruď ještě :-))))
Lenušeodpovědět 
         Re: Hmmm...07:30:30 17.03.2005
... takže ne cenzura, ale autocenzura :)
VLodpovědět 
         Re: Hmmm...10:02:18 17.03.2005
Moje rec!

L.
Lenka K.odpovědět 
        Re: Hmmm...21:02:52 16.03.2005
Něco podobného si myslím,že takový článek může lidem přinést-nějakou inspiraci,nápad.Je zima a pokud by lidé měli psát jen o lezení jako takovém,asi bychom si opravdu moc nepočetli..
Turboodpovědět 
         Re: Hmmm...07:49:26 17.03.2005
Holt seš chlap jak má být pane Jandíku! Ale jak tak koukám na ostatní články a počet příspěvků na ně tak nebýt tady ubožáků turistů,mezi něž se i já bohužela asi řadím, tak máte o docela dost menší sledovanost serveru. Holt budu muset zajít někam koupit Mg a ty vaše ťapky abych zjistil kde se zrodilo to Vaše sebevědomí a neúcta ke Všemu co je jiné.Jak se někdo nepohybuje vertikálně na špagátu tak neni hoden úcty a obdivu?
Jardaodpovědět 

 A co ochranci nejsou proti?09:34:05 16.03.2005
Super vylet,chcem skusit taky,jen se chci optat jestli ochranci nebudou prudit kdyz si nekde prsknu stan,podle me by jim to  mohlo bejt jedno.Na loučný sem nebyl,někdy třeba,chcem někam do krkonoš ještě než to roztaje tak nevim jak ke to s tim Krnapem....Diky
malajachtaluxusniodpovědět 
 Re: A co ochranci nejsou proti?21:18:25 16.03.2005
Někam,kde je nějaký vyslovený zákaz,by se asi chodit moc nemělo.Pokud se člověk ale chová jako člověk (-:,tak myslím,že problémy nebudou žádné..a pokud je to ještě v zimě,tak je všechno pěkně pod sněhem..Na podobné akce je míst moc a moc,stačí si jen vybrat a jít!(-:Neváhejte,je to paráda.
Turboodpovědět 

 k zamyšlení07:28:20 17.03.2005
Taky si myslím, že to sem moc nepatří. Výlet na běžkách s přespáním jednu noc v suchém stanu a spacáku ideální počasí (jako doma, není co řešit). K batohům když jdu třeba v Jeseníkách na sněžnicích a jsme dva tak batoh na jednoho max 15kg (spacák, 4větnamky, komfortně 0,5l vody na vaření, a zásadně plynový český vařič, oblečení mám vše na sobě není potřeba se převlékat max 1 ponožky když by se něco vylilo ve stanu no a čelovku a to je vše :-). Jinak od nového roku jsme byly třeba asi 9x se vyspinkat na Králickém Sněžníku 1423m to je kopec tam se běžte podívat ani jednou jsme neviděli víc jak na 10m, vždy se musí vařit ve stanu což s lihovým vařičem nic moc :-) ale jinak určitě pěkný výlet ale nic extrem.
climberodpovědět 
 Re: k zamyšlení08:15:43 17.03.2005
Můj názor je, že jít v zimě do hor jen s oblečením co mám na sobě (maximálně jedny ponožky - jak píšeš) je sám o sobě dost hazard.Při několikahodinovém výstupu v hlubokém sněhu (je jedno jestli na běžkách, nebo na sněžnicích)se valná většina lidí alespoň trochu zapotí, takže suchý věci jsou důležitý.K vařiči:jestli jsi četl článek (jsou tací, kteří ho odsoudí, aniž by přelouskali alespoň větu), tak sis určitě všiml, že kluci psali o zamrzání trysek klasického vařiče - proto lihák.Poslední poznámka:zmiňuješ slovo extrém.Myslím, že klukům o nějaký extrémní výkon nešlo - rádi chodí celoročně do přírody, lezou, cestují - a prostě se chtěli s vámi všemi podělit o svůj zážitek ze zimního táboření.Nic víc, nic míň.Mimochodem, dle mého názoru je pro většinu běžné populace dost extrémní už to, že došli pěšky více jak 100 metrů od auta, nevypálili krabku cigaret a večer si nepustili zprávy na Nově.Já osobně tíhnu taky víc k turistice než k lezení (na pořádné lezení prostě nemám-můj osobák je stěnka kterou by určitě všichni sem píšící borci slezli bez lana a v bačkorách), ale lezce obdivuji a rád si přečtu zajímavé články o lezení.Určitě je vzájemné zesměšňování a urážení ubohost prvního stupně.To je vše.Zdar.
M.T.odpovědět 
  Re: k zamyšlení08:33:12 17.03.2005
Jo s tím pocením je problém. Ve velkým mrazu (suchém) je podle mých zkušeností opravdu lepší obyčejná látka co hodně luftuje (i v mrazu se tělo potí) a být oblečený tak, aby mi bylo spíš trošku zima. Já jsem tyhle podniky dělal jen v jedněch hadrech, ale v žádným případě neříkám, že je to rozumný:o)) Alespoň to suchý triko. Pokud si to člověk promyslí a doslova zváží, tak ten batoh může být docela lehký. Ale nebudu, kovařík, žvanit, přečtěte si kováře: Pavlíček-Člověk v drsné přírodě. Když jsem tuhle knihu dostal do rukou, tak jsem byl děsně nadšenej, že mistr přežití došel často k tomu, k čemu po mnohých omylech i já. :o)))
jan pušodpovědět 
  Re: k zamyšlení08:59:47 17.03.2005
Hmm jasně s pocením jsou vždy problémy mam teda GTX XCR bundu pod tim polartec DWR a craft. Bunda je skoro vždy trochu mokra polartec moc nenasakne a caraft uschne nez uvarim. Jinak spim v tom crafu a polarteku a rano je vse OK. Jinak se mnou chodi samo i lidi s horším vybavením a taky to vždy přežijou bez deseti hader. Pravda tričko navíc nikoho nezabije.
climberodpovědět 
  Re: k zamyšlení09:48:19 17.03.2005
Přesně tak pane. Buďme hergot všichni co tady píšeme rádi že nejsme v tom stádu 99% populace která zná akorát fakt ten spotřební život.Do práce, vejplata,carerefour - všechno to sežrat a příští měsíc znova. Pro tydle lidi je jakýkoliv výlet směrem od eskalátorů a výtahů a autíček nepochopitelný, takže si myslím, že bysme se mohli všichni tady tolerovat protože zas tak moc nás v týhletý společnosti není. Nepočítám Špindlerův mlýn a sedačkový lanovky...
Jardaodpovědět 
   Taky k zamyšlení12:41:06 17.03.2005
Pobuřuje tě sebevědomí a pocit nadřazenosti lezců, ale sám máš pocit nadřazenosti nad 99 procenty stáda.
R e t e zodpovědět 
    Re: Taky k zamyšlení12:46:52 17.03.2005
Taky se bere dost vážně. Že by chlap?
Lenušeodpovědět 
    Re: Taky k zamyšlení13:10:50 17.03.2005
Noste helmu radši - koukám že padaj kameny často na skalkách!
Jardaodpovědět 

 Loučná-chvála15:04:33 17.03.2005
Kluci já Vás chválím za článek. Protože je zima, tak právě teď je čas na tyhle články o makání, o krásách a můj názor je, že to sem platí. A pokud Petr Jandík píše, že ne, tak ať on sem netahá články, který nesouvisí s lezením-Šerpa ralley je taky jen o chození, nic víc, tak ať se uklidní. A že píše o článcích ze zimního lezení, tak ten jsem od něj nenašel žádnej. Kluci paráda!
Michael Vyleťalodpovědět 
 Re: Loučná-chvála15:28:44 17.03.2005
No chvále z Tvýho pera se nedivim, protože máš podobnej styl psaní: nějaká stořádková předehra s nasedánim do auta, nabíránim deseti dalších pikolíku cestou, pak nějaký dramatický líčení jízdy po hajveji... a než dojde k nějakýmu aktu, tak je čtenářská erekce ta tam.
Pružina s Turbínou na to jdou podobně: než zažijou bramboračku, napapaj se, nabumbaj a vyčůraj, tak by nejeden Papouš usnul.

Kluci já Vás chválím za článek. Protože je zima, tak právě teď je čas na tyhle články o makání, o krásách a můj názor je, že to sem platí. A pokud Petr Jandík píše, že ne, tak ať on sem netahá články, který nesouvisí s lezením-Šerpa ralley je taky jen o chození, nic víc, tak ať se uklidní. A že píše o článcích ze zimního lezení, tak ten jsem od něj nenašel žádnej. Kluci paráda!
Papoušodpovědět 
  Re: Loučná-chvála16:07:47 17.03.2005
Zatím mám na ten svůj článek jen pozitivní reakce, jsi první komu se nelíbil, stačí jen abys to nečet, nic víc ti k tomu nemůžu říct. Když si přečteš prvních deset řádků a nelíbí se ti to, tak to pak vyhoď a nečti dál. A k tomu, že máme s klukama podobnej styl, já když čtu tvůj článek, tak pěkně dlouho v něm hledám myšlenku, kterou si chtěl vyjádřit, ale to sem nepatří, omlouvám se klukům, že jim ničíme diskuzi takovejma nesmyslama.
Michal Vyleťalodpovědět 
   Re: Loučná-chvála08:39:24 18.03.2005
Sem druhej, akorat sem kvuli vam dostal hlad na testoviny a chut jit pokecat s kamosema do hospody, rozhodne ne nazout lyze. Ale asi sem tom taky nemel cist, jenze jak sem to mel vedet?
lacoodpovědět 
    Re: Loučná-chvála08:41:27 18.03.2005
jo sorry trochu sem to zmotal (asi z hladu), hlad mam z clanku nahore, Tvuj sem necet.
l.odpovědět 
 Re: Loučná-chvála09:35:57 18.03.2005
Vyleťala holubička ze skály,
od Tisé,
vypustila holubinec z kloaky,
vypustila holubinec z kloaky.
(severočeská lidová)

Srovnávat zprávu o výsledku závodu, která má dva odstavce, s nekonečnou symfonií o hrdinském přespání na krušnohorském kopci, dokonce v zimě je fakt úžasné.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Loučná-chvála10:56:54 18.03.2005
To si asi delas prdel, teda srandu, ne? Srovnavat "extremni dvoudenni vylet na bezkach s extremnim 30 kg batohem (fajna kokotina)" s vyhodnocenim zavodu Sherpa Rallye?

Ze by pristi clanek byl "Jak jsem v extremnich podminkach prekonal zamrzle Lipno" (cepiny, macky, jisteni vitano)? Sklon steny 90 stupnu a delka X kilometru...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
 Re: Loučná-chvála12:42:26 18.03.2005
Snad si děláš srandu brouku. Tohle s lezením opravdu má společnýho snad jen ten prostor, to ale sjezdovky taky.
Hele, u Čupa v oddíle byl tak před sedmi lety jeden Michal Vylaťal, nejsi to ty? Ten taky přestal lézt a možná přešel na tůristiku :-)
Lenušeodpovědět 
  Re: Loučná-chvála12:49:50 18.03.2005
Tak to zase prr. Mike je horolezec se všim všudy, akorát má jiný představy vo tom, co tu má bejt za čtivo. Dej si bacha, aby ti to nevykoloroval, tedy chci říct nevybarvil.
Papoušodpovědět 
  Re: Loučná-chvála07:58:06 21.03.2005
Jo jo tak to budu asi já. O lezení se už moc nezajímám, mám rád spíš tu turistiku, v té si libuju. Takový střední batůžek se svačinou a vyrazit.
Michal Vyleťalodpovědět 
 Re: Loučná-chvála08:36:42 22.03.2005
Vyleťal? Nejsi příbuzný toho malíře? On už je chudám mrtvej, měl trochu nabouranej pitnej režim a to ho asi dorazilo.
Hory jsou těžko umělecky uchopitelné. Kančenžunga na fotce je často černej flek v dolní části pokažené fotky.
A popisy? Jeden pěknej jsem slyšel od jednoho borce poté, co přijel z významného výstupu na asijskou velehoru. Cituji, myslím přesně: "Jaká krása? Šlapali jsme jak hovada nahoru, tak chvíli stáli jak k*ti a zase se tejden s*ali dolů. A do toho měli furt s*ačku."
To bylo jistě přesné a výstižné a poetické. Takové haiku. Ale jde se pokusit i o rozsáhlejší literární útvar. V tomto boji za literaturu hor sláva vítězům, čest poraženým! Wuh!!!
jan pušodpovědět 
  Re: Loučná-chvála09:24:34 22.03.2005
Ne ne, příbuznej s panem malířem nejsem. Viděl jsem pár jeho děl a hodně jsem o něm slyšel, třeba o jeho působení v Mariánských lázní, ale stejná krev nebudeme. Mé umělecké ambice končí pár články v CAO News, kde naštěstí není prostor k diskuzi a když to někdo chce pochválit nebo zkritikovat, tak si to řekneme v hospodě a můžeme si tam o tom pokecat a není to tak anonymní jako tady. Naštěstí v článcích nikoho moc nepomlouvám, tak jsem ještě nedostal přes čumák. No a když se vše podaří, tak mám pár příspěvků do kulturního okénka, možná že se tam nějaké umělecké sklony mohou ukázat, to musí posoudit jiní.
Michalodpovědět 

 VOLOVE!09:32:36 19.03.2005
Proboha lidi vy jste tady všichni (až na pár výjímek) takovi idioti! Já jsem si původně myslel, že na lezce.cz patří veškerý materiál co se týče lezení, horolezectví a všech aktivit s tímto spjatými ! Ale jak vidím, tak si to tady přivlastňují skalkaři a překlížkáři a někteří to snad argumentují i tím, že se to tady jmenuje lezec.cz a ne chodec.cz apod. Jestli tohle čte Webmaster, tak ho tímto vyzývám, aby odepsal, co všechno na tento server patří a co ne a za jakým účelem vznikl!
Ale jedno už vím určitě. Ačkoli jsem chtěl, tak sem nikdy nepošlu žádnej článek a to nejen z hor, ale i skalních oblastí Evropy, popřípadě expedice. Vám by se to tady stejně nelíbilo a určitě to Vy chytráci víte všechno líp!
Maraodpovědět 
 Re: VOLOVE!10:57:12 19.03.2005
Já už to pochopil a rezignoval dávno .-)
Třeba vznikne server lepší, tolerantnější. Tolerance tady u všech moc a moc chybí - zdá se, že že největší chytrolíni (Jandík a spol) totiž už ani nesportují (lezou) ani BOHUŽEL nesexují - prostě jim zbyl jenom ten počítač .-)
VKodpovědět 
  Re: VOLOVE!11:03:15 19.03.2005
Ale já prostě nepochopim proč? Prosč to ti lidi dělají ? To jim dělá dobře pomlouvat, shazovat, kritizovat? A přitom mám pocit jako by nikdy nic takoveho nezkusili, protože vubec nevi o čem mluvi?
Vždyt horolezec, i když má za sebou věci jako Sev. stěnu Eigeru či Matterhornu, tak pořád musí mít radost i třeba z takovéto akce. A jenom hlupák ohrne nosem se slovi, že to už není pro něj, že on dělá jenom "extremější akce".
Jestli chceš web s mirumilovnějšíma čtenářema tak zkus kouknout na www.havran.info konkretne na cestovani.havran.info (nemá to být reklama).
Maraodpovědět 
   Re: VOLOVE!11:07:11 19.03.2005
A ti, co je nezajimaji takoveto članky, nebo jsou tak "chytří" jako někteří odsud, tak se tam radši ani nechodte divat !
Maraodpovědět 
    Re: VOLOVE!16:20:11 19.03.2005
moc to tu zeres, ze nekdo da najevo v komentari ze se mu neco nelibi (ci naopak) je prave od veci (systemy se zpetnou vazbou prezivaji). Neznamena to nic vic a nic min ze se mu to proste jenom nelibi. Jestli kuli tomu nemuzes spat ci to nekomu zhati spisovatelske choutky- smula.
lacoodpovědět 
 Re: VOLOVE!10:59:14 19.03.2005
Nevím, jestli je tohle ta nejvhodnější reakce na kritiku příliš rozvleklého článku, ale jako zástupce volů ti i tak děkuji za tvůj závazek.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: VOLOVE!07:48:41 21.03.2005
Já to srovnal se Šerpa Ralley jen proto, že je to článek taky úplně bez lezení. Ale asi nemá cenu to psát zase, čti co chceš, nepomlouvej co se ti nelíbí a je dobrý když napíšeš o čemkoliv.
Michal Vyleťalodpovědět 
   Re: VOLOVE!09:43:53 21.03.2005
1) Pokud už bys mi chtěl vytknout, že jsem napsal něco co není o lezení, pak mnohem lepší kandidát na tuto kritiku je můj článeček o výstavě obrazů lezce a malíře Jenika Pletichy. Příště hledej líp, nebo se mě zeptej. Já vím nejlíp, co jsem o čem napsal.
2) Nepomlouvám, kritizuju, To je rozdíl. Když se z toho kritizovaný autor poučí, může příště napsat něco lepšího. Nebo dojít k názoru, že se mnou nesouhlasí. Jeho věc. A já se mohu vyjadřovat jak uznám za vhodné. To je zase moje věc.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: VOLOVE!10:36:56 21.03.2005
Já to kritizuju jen proto, že jsem rád když se tady vyskytují i články tohoto druhu a nevaděj mě. Je to tak, když sem bude každej dávat vše, tak budeš mít jeden až dva nový články za den. Pokud to bude jen o lezení, tak si nejmíň tři dny nic novýho nepočteš (nepočítám věci kolem závodů). Možná by bylo nejlepším řešením rozdělování článků do kategorií, pak by mohli být všici spokojeni.
Michal Vyleťalodpovědět 
     Re: VOLOVE!07:45:43 22.03.2005
A ono je málo důležitějších věcí?!
Párekodpovědět 
      notorici10:25:22 22.03.2005
kdyby ste v tom báglu netáhli pivní chlast a kořalku tak by vážil míň
KOLESOodpovědět 
       Re: notorici20:44:32 23.03.2005
Ty starej pardále!Jako by jsi to neznal!(-:
Turboodpovědět 
        Re: notorici09:29:42 29.03.2005
právě že to znám a schvaluji vám to
s t u r b o @ v o l n y . c zodpovědět 
     Re: VOLOVE!10:47:15 22.03.2005
Já bojuju spíš za vyšší kvalitu i za cenu menšího počtu článků.
Petr Jandíkodpovědět 

 Opožděný09:58:11 24.06.2005
Aby Ti příště běco neumrzlo !!! Dej si pozor !! Ale vlastně si tam měl sebou dobrá kamínka Ládíka čus pilot !!!
Bachařodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179469)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
André 6a Stockholm
Le Carote Son Mature 6b Stockholm
Woodoo Child 7+ Beycik
Doctor Strange 7B+ Skalky Pod Nebušicemi
Ganesha 8+/9- Beycik
Nově komentované:
Hulk 6C+ Skalky Pod Nebušicemi
Normálka 2 Seníky
Normálka 2 Seníky
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Smutok | Re: bezcitnosť | Re: ††† | Re: bezcitnosť | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Smutok | Re: RIP + pridať 15° | Re: Smutok | Smutok |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (126)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (55)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (6)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 366 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 320 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 291 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 265 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.