LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Více odvahy, méně železa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)

Žebříček
Cesty:
27.Havlík 10510
28.Jeliga 10493
29.Novotná 10484
Bouldry:
27. 9178
28.Vaňous 9153
29.Indrák 9150
Hory:
22.Louda 3204
23.Chomová 3179
24.Verner 3138

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1145748 cest
Nové přelezy:
Rošáda 7C
Velkej Muh 7C
Kejvman 8A
Oczy Ważki 7C+
Heros 7C
Heros 7C
Břízolit 7C
Švajc 2 7B+
Švajc 3 7C
Zlomený Ry 8A

Stěny
K2-Žilina - Žilina
Lezecká stěna Salesko - Brno-Líšeň
Lezecká stěna Znojmo - Znojmo

Prodejny
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Symbolický památník horolezců v Tisé

Vážení přátelé,
chtěl bych Vás požádat o případnou finanční pomoc při zhotovení symbolického památníku horolezců v Tisé.


Model památníku (hi res)

foto by ©


Tento památník bude instalován u vstupu do tiských skal po pravé straně od pokladny na skále „Tlouštík“. Veškeré náležitosti jednotlivých organizací, jež k výstavbě památníku musí dát souhlas jsou v současné době vyřízeny. Příspěvek by se vztahoval na horolezce, kteří zahynuli ve skalách nebo jinde v horách a pocházeli z naší oblasti a kteří měli vztah ke skalním oblastem našeho regionu. Z těchto vašich příspěvků by byly financovány jednotlivé tabulky se jménem a místem tragické události. Cena jedné tabulky je vyčíslena na 1 000 Kč. Oslovuji tímto nejen oddíly, kde v průběhu minulých let došlo k takovýmto událostem, ale i obce, města, organizace i jednotlivce. Každá, byť jen symbolická částka je vítána. Celkové náklady na vybudování pamětního místa jsou cca 67 800 Kč. Naši zahynulí kamarádi a známí nám určitě stojí za to, aby jejich jména byla zvěčněna na místě, jež rádi navštěvovali. Památník bude vzpomínkou i pro další generace horolezců a návštěvníků těchto skal.

Rád přijmu vaše návrhy nebo připomínky.

Za realizační tým:
Gerhard Tschunko
gerhard.tschunko@centrum.cz
č. účtu: 258234349/0300 ČSOB

Gerhard Tschunko   [úpravy] 20:17 05.01.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Proč?21:16:29 05.01.2014
Kdybych se zabil ve skalách a někdo vyrobil nějakou tabulku a namontoval ji na skálu a ještě tam tesal nějakou sochu,tak mě tím akorát potrestá. Dřív než za sto let si na ty lidi co někde umřeli v horách nikdo nevzpomene,ale na skalách to bude navěky. Hezkou skálu budeme chránit a ošklivou ničit? Kdo vůbec rozhoduje o tom co je hezké, co ošklivé a co se může ničit a co ne. Je to přeci velice subjektivní názor. A pokud má vůbec někdo právo rozhodovat o tom kde bude viset cedule s jeho jménem,tak je to ten koho se ale vůbec nikdo neptá. Místo příspěvku bych zaslal spíš pokutu.
Ptíodpovědět 
 Re: Proč?08:38:11 06.01.2014
O tom co je krasne rozhodujeme my, strana.
Fcuckodpovědět 

 Symbolický hřbitov.......21:31:36 05.01.2014
.... na Hrubé skále už nestačí?
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Symbolický hřbitov.......01:20:24 07.01.2014
Michaeli samozrejme ze staci. Ja uz se obavam , ze prijdes nekam k vode , kde se utopilo xy lidi a budes si pripadat jako na hrbitove. Dnes je to podobne uz pri ceste autem. Jedes, a nekdy si opet pripadas jako bys projizdel hrbitov. Ti mrtvi tam ale nejsou u tech pomnicku a podobne, jsou na hrbitovech...proc tedy "hrbitovy exportovat" ...tu k silnicim, tu k dalnicim, tu k vode, a tu zas k tej ci onej skale, oblasti???Kazda cesta do pekel je dlazdena dobryma umyslama....nebo tak nejak podobne se rika. Moje ne neni zadnou neuctou zemrelejm. Sam mam za sebou pohrby, ktere staly vice jak ta castka uvadena na tuto sbirku.

hahaodpovědět 

 Pls netesat do skály22:08:26 05.01.2014
Symbol rukou je zajímavý a symbolicky blízký lezeckému národu, ale prosím netesejte ho do "přírodní" skály.
 jirkasodpovědět 

 Za mě NE22:18:54 05.01.2014
Úmysl dobrý, ale souhlasím s komentáři výše. Skálu bych neničil.
Martin Švecodpovědět 

 Zajímavý nápad23:11:09 05.01.2014
Napřed mi to trochu připadalo jako Hruboskalsko wannabe, ale když jsem se lépe zadíval do návrhu, tak tleskám!
odpovědět 
 Re: Zajímavý nápad00:07:04 06.01.2014
Hrobů a pamětních míst si lidstvo vytvoří nespočet.
Skály však dodělat neumíme....
drbicodpovědět 

 Ne00:23:08 06.01.2014
Taky si myslim, ze ti, co by se jich to melo tykat, by si neprali, aby byl kvuli nim Tloustik takhle dojebanej - navic takovymhle socialisticky realistickym hnusem. Nedelejte to, prosim.
 Papoušodpovědět 
 Re: Ne00:39:30 06.01.2014
uf, naprostej souhlas s Filipem. Kdybych se nahodou nekde rozmaz, doufal bych ze zustanu chvili ve vzpominkach tech s kterejma chlemtam pivo, tuhle hruzu na tomhle miste bych opravdu nechtel! vo kousek dole je hrbitov...
lacusakodpovědět 
  Re: Ne07:00:02 06.01.2014
Udelat symbolicky cintoryn proc ne? Ale proc musi byt 100 metru od hrbitova?proc zrovna na vyznamnou vez u vstupu?proc takovy drsticky zasah do skaly?myslim si,kdyz by se to udelalo nekde na mene vyznamnou skalu ve vnitr ve skalach,tak by to vubec nevadilo.nejaky masiv u cesty.lidem by nevadilo zajit k pamatniku do vnitr do skal.v sedmihorkach se tam musi taky kus jit.zvazte jeste umisteni dokud to jde.
gorbiodpovědět 
 Re: Ne01:28:03 07.01.2014
Papouchu, jeden znamej se zabil v Ostrove, cekam, kdy nekoho napadne tam delat taky pomniky. Lidi neblaznete. Ted se nekde zabil nestastne pri slanovani taky jeden lezec....takze taky pomnik? A kdyz ne, je to "neucta" k mrtvejm, nebo kamaradum? Doba je nejaka divna, no a k praseni, ...ja myslim ze na ten pisek tak nejak patrej stejnak kruhy a olovo, nezli ty hacky , asi mame kazdej jinej vkus ty ptaku co?:-))
hahaodpovědět 
  Re: Ne01:38:46 07.01.2014
Cau, ted uplne nevim, kam miris. Mozna rano moudrejsi vecera :-)
Papoušodpovědět 
   Re: Ne01:57:40 07.01.2014
..tak starnes, nemuzes chlastat porad jako zamlada:-))Jednou ti to reknu f2f, jo?
hahaodpovědět 
  Pomníčky ve skalách ne13:34:26 07.01.2014
V Ostrově pod cestama už několik pomníčků je, třeba dole pod Císařem a další jsou v Himmelreichu, stále nevím, co si o nich myslet a myslím, že by tam neměly další přibývat.
Kaplička v Ádru i Cintorín celkem ujdou, jejich odlehlost je na místě, možná že jejich vznik ale také provázely nesouhlasy, většina nových věcí je přijímána těžko.
Také v Divoké Šárce přibyly v poslední době pomníčky jak u cesty, tak nahoře ve skalách a jsou vidět zdaleka jako strašáci, dělali je tuším jak kamarádi tak příbuzní, dělali je na černo bez povolení OP, dost nevkusně na odiv a nejsem sám, komu se nelíbí. Ale oproti tomu je tam v údolí ukrytý jeden vkusný kámen s plastikou, který se mi zase líbí moc.
Když jdu přírodou, rád se zastavím u pěkného místa, klidně i kříže, kapličky, nebo pomníčku, nejkrásnější jsou ty zapomenuté (zvláštní kapitolou jsou Jizerské pomníčky, jejichž příběhy vydaly na knihu, často se musí hledat a jsou krásné). Každopádně dříve se z kamene tesaly krásné věci, to co se dělá dnes už se mi nelíbí. Jsem tedy spíše proti pomníčkům a když už to musí být, ať jsou někde stranou a ne vprostřed náměstí.
Tisá - prezentovaná forma by ušla, jen snad je to až moc veliké, ale místo se mi rozhodně nelíbí. Spíš ten hřbitov, nebo něco zastrčeného úplně mimo okruh. Snad si dá Gerd říct od svých kamarádů horolezců. Hlavně nic neuspěchat.
 martanodpovědět 

 blbý místo07:15:10 06.01.2014
Takže Převis gigantů bude v ....
odpovědět 

 NE!07:51:57 06.01.2014
Pri vsi i supi ucte k Vam. Nestacil by sutr nebo deska na hrbitove (Udelam to stylove za 30K) 37 venujte na sanaci pristupu k masivum....Ne durazne, ne. Nebo alespon pametni deska zapichnuta na kulu do zeme, jen ne na skalu, ne. Oblejzam to tu skorem ctvrt stoleti a vzpominam na nektere na mistech k tomu urcena - na hrbitove.
Supodpovědět 

 NE..!!!08:18:52 06.01.2014
V Tisé se na některých věžách zakazuje lezení(což není z důvodu ochrany zvětralého pískovce nic nepochopitelného)a povoluje tesání ? Kdo o tom proboha rozhoduje? Když už chcete nějaký symbolický hřbitov, vezměte kus šutru z lomu a udělejte ho na místním hřbitově který je nedaleko, nebo klidně i na tom skalním náměstí ale tlouštíka nechte bejt!
J.Cetelodpovědět 

 nesouhlas08:22:18 06.01.2014
Sorry, ale štve mně každej, kdo reje do skal a mám na to ještě přispívat? Ukažte mi horolezce, kterej si vysloveně přeje  být tímto způsobem zvěčněn. Určitě by to šlo vyřešit  nějakým samostatně stojícím památníkem, když už má někdo tuhle potřebu.
Bédaodpovědět 

 Pragmaticky10:21:40 06.01.2014
Pomníky a náhrobky ale nejsou pro ty, co odešli, (ti maj asi trochu jiný starosti), ale pro ty živý,co maj potřebu vracet se do minulosti. Úctu k památce lezce bych vyjádřil třeba pojmenováním cesty jeho jménem.
Desky ve skále jsou spíš jen gesto.
Jetelodpovědět 

 tisá10:23:59 06.01.2014
když už na skálu (kravina, ale když už teda jo), tak stačí cedulky na trnech někde stranou - nebo třeba deska zavěšená na dva kruhy a na ní ty cedulky dávat - ne u vstupu a ještě k tomu do skály něco sekat - vždyt je to snad proti všem pravidlům a tradicím - kor na písku

to už tam rovnou vysekejte maglajzpytel a natlučte řadu nejtů ...
odpovědět 
 Re: tisá10:58:46 06.01.2014
Presne - proc prznit skalu? Stoji tam uz veky a tohle ji akorat posle do erozni fronty. Napad mozna dobry, ovsem realizace naprosto nesmyslna.
 upmanodpovědět 

 Nesouhlasim11:09:22 06.01.2014
Tohle považuju za ničení skal a ohavnost. Pokud se ve skalách zrakvim, tak si nepřeju aby se toho účastnila moje cedulka. Udělejte něco jiného, třeba ten šutr z lomu na hřbitově...
taky piskarodpovědět 

 Poslete Gerdovi svoji pripominku11:12:17 06.01.2014
Jinak muzete vyuzit vyzvu Gerda Tschunka a poslat mu pripominku na gerhard.tschunko@centrum.cz, jak se pise v clanku. Ja toho vyuzil, protoze stavajic podoba pamatniku je fakt zuviel.
Papoušodpovědět 

 NE!!!11:13:45 06.01.2014
Jsem zásadně proti a zároveň nechápu, jak mohla OP povolit takovouto věc. V Tisý se neustále vedou debaty, jak lezci škodí skalám atd., a pak se povolí tohle? Kdybych se někde rozplácl, tak bych si rozhodně nepřál, aby kvůli mému jménu  byla zničena věž a ještě k tomu u vchodu do skal. Kamarádi, kteří zahynuli ve skalách nebo horách by si to taky určitě nepřáli. Každý rok si je chodíme připomínat na místní hřbitov, který je k tomuto účelu více než vhodný.
 Pavel Bohuněkodpovědět 

 Prosím NE11:37:08 06.01.2014
Je mi sympatická myšlenka nějakého památníčku, ale určitě kamarády, co odešli, neuctíme tím, že zničíme "živou" skálu. Prosím, pokud chcete něco takového udělat, udělejte to jinak.
Janice Kominodpovědět 

 Cedulky.11:51:43 06.01.2014
Lezení je poslední dobou tak masový sport, že za chvíli nebude kam ty cedulky se jmény dávat.
Jožo.odpovědět 

  Nesouhlas11:52:33 06.01.2014
S myšlenkou symbolického hřbitova v podobě v jaké je prezentován nemohu souhlasit. Poškození lezecky využívaného skalního útvaru je nevratné a naprosto zbytečné. Zde v Tisé je skutečně asi nejvhodnější místo ke zbudování symbolického hřbitova na místním hřbitově, který sám o sobě přímo pod stěnami vyzařuje neopakovatelnou atmosféru.
Pavel Suchopárek, OVK SZ Čechyodpovědět 

 ještě štyry prezidenty vytesat11:54:52 06.01.2014
vono tady už padlo, ale co se mi na tom nelíbí:
- tesání škulptury. proboha! proč!?
- zpupné umístění na nejfrekventovanější místo širokodaleko. když už inspirace skalákem či ádrem, tak do nějakého zadního zákoutí, ovšem najít v tisé takové, aby se tam zároveň neválely šrapnely nebude úplně snadné
- umístění na věž do cesty. proč?

návrhy:
- koupit šutr v lomu a najmout flek na hřbitově.
- nebo ten šutr z lomu nastěhovat na náměstíčko, co já vím.
- nebo kdyžuž tak třeba nahoru na vyhlídku

Lukas B.odpovědět 

 Reakce Gerda Tschunka12:08:10 06.01.2014
Přátelé. Děkuji Vám  za vaše připomínky. Dostávám dost názorů. Kladných i záporných. Já takovou diskuzi vítám. Jistě pochopíte, že nelze vyhovět všem. Jeden chce dřevěnou tabuli, druhý zase krytý stánek nebo hřbitov.

Tak nyni k věci. Pustil jsem se před zhruba dvěma léty do tohoto projektu. Podle mého názoru by si památník naši kamarádi zasloužili. Překážky byly veliké. Nikdy mne nenapadlo, že narazím na takové potíže. Od návrhů až po schválení od různých institucí.To nemluvím o financování.

Hledal jsem vhodné místo dlouho. Takové, jež by bylo trochu vidět, aby bylo shora částe čně chráněné převisem a také aby mělo potřebnou plochu. Nakonec odborná komise ( CHKO, zástupci obce Tisá, vrcholová komise,
architekt, zástupce ČHS a další) vybrali toto místo. Cesta "Převis gigantů" není pro drolivost skály stejně povolená!

Přátelé, nechtěl jsem udělat cintorín, ale důstojnou památku, ne na nějakém panelu, ale něco co by důstojným způsobem připomínalo zahynulé.

Paralela k Hrubici, Samozřejmě. Vždy to bude něco takového. Za žádných podmínek bych nechtěl, aby památník se stal místem sporu nebo nevraživostí.

Navrhuji schůzku, třeba v Refugiu navrhnete termín. Osobně budu v Tisé ve středu 8. ledna odpoledne na jednání s výtvarnicí. Zamyslete se ještě jednou.
Zdraví Gerhard Tschunko
Papoušodpovědět 
 Re: Reakce Gerda Tschunka12:28:26 06.01.2014
Koukám že i přes negativní odezvy se myšlenky nechceš pustit. Už jsi dostal zaplaceno?
odpovědět 
  Re: Reakce Gerda Tschunka21:46:02 06.01.2014
Ty blbečku, uvědomuješ si, s kým mluvíš? Myslíš si, že to dělá pro prachy? Jediný, co za to Gert dostal, je dva roky usilí, práce a nervy s takovýma, jako jseš ty. Že se nestydíš.
odpovědět 
   Re: Reakce Gerda Tschunka22:38:37 06.01.2014
Když už používáš taková slova jako blbeček, tak se alespoň podepiš. Ať víme s kým mluvíme.
Tomáš Stránský
Tomáš Stránskýodpovědět 
    Re: Reakce Gerda Tschunka13:11:55 07.01.2014
Hlavně, že ty ses podepsal (napoprvé), ty hrdino ;) Když se někdo chová jako blbeček, tak s nim tak budu jednat. Nicméně uznávám, že jsem si to mohla odpustit a omlouvám se, byla jsem strašně naštvaná. Je mi zle z těch všech komentářů plných neúcty, zloby a nenávisti. Ať už jste jakkoliv proti, tak pochopte dvě zásadní věci: Gert to nedělá pro sebe a myslí to dobře. Takový jednání si nezaslouží! Gert sám v článku píše, že rád přijme jakékoliv názory a připomínky. Ale tak jde to snad říct i slušně, ne ;-)
Eva Holíková
Dceraodpovědět 
     Re: Reakce Gerda Tschunka14:26:44 07.01.2014
a pro koho to, prosím pěkně, tedy dělá???
ivanodpovědět 
     Re: Reakce Gerda Tschunka14:57:15 07.01.2014
Prosím, netahejte do toho vypjaté emoce. To je nedůstojné a ničemu/nikomu to neprospěje! Rovněž ta nehezká oslovení si nechte od cesty :)

Předesílám, že si Gerharda velmi vážím - a nejenom za jeho cesty!
Svůj názor jsem vyjádřil níž. Nelíbí se mi prezentovaný záměr a umístění. Nelíbí se mi, protože zásadně odporuje mé občasné potřebě kamarádů ze skal někde vzpomenout! V klidu, tichu rušeném jen šumem větru ve skalách. Mám pár takových míst (kde už i ty cedulky jsou), kam mám jednou za čas potřebu zajít, nějakou tu haluz zavěsit, cigáro či dýmčičku v klidu a míru vykouřit, a vzpomenout si na lidi, se kterými jsem zažil všelicos dobrého (a někdy i zlého), zabroukat si třeba jejich oblíbenou písničku (a to bych při svém sluchu nikomu nepřál zažít), a nebo se třeba úplně "nepietně" smát při některých vzpomínkách - protože věřím, že právě ten smích by ti, jejichž jména jsou na těch cedulích, viděli nejraději.
A tohle všechno si neumím představit na navrhovaném místě.
 Tomáš F.odpovědět 
     Re: Reakce Gerda Tschunka20:57:20 07.01.2014
OK. :-) Problém je v tom, že polovina lidí se nepodepíše.
Stránský Tomáš
Tomáš Stránskýodpovědět 
     Re: Reakce Gerda Tschunka15:19:00 08.01.2014
To tě nenapadlo, že ten anonymní příspěvek patrně psal někdo jiný než Tomáš?
odpovědět 
      Re: Reakce Gerda Tschunka15:20:25 08.01.2014
A i se může stát, že podpis vypadne omylem (i když v daným případě si to nemyslím), jak třeba teď mně :)
Robertodpovědět 
 Re: Reakce Gerda Tschunka12:32:22 06.01.2014
"Soudruzi obnazte krky" tim znakem RVHP taky utrpi... todle fakt neni dobrej napad.
 l.odpovědět 
 Re: Reakce Gerda Tschunka12:34:01 06.01.2014
At koukam, jak koukam, tak cesta Previs gigantu v seznamu zakazanych nefiguruje: http://www.horosvaz.cz/res/data/061/010921.pdf
Papoušodpovědět 
 Re: Reakce Gerda Tschunka14:42:19 06.01.2014
Vzhledem k soucasne fazi projektu, je patrne na jakekoliv zasadni pripominky pozde. Jak je pomerne zrejme z clanku i komentare, jiz zde nejde o inspiraci a nazory, ale jiz jen sponzory.

Osobne mne to dost mrzi, protoze si velmi vazim dobrovolnych aktivit. Ale presto silne nesouhlasim s podobou a hlavne s umistenim pamatniku. Prijde mi to velmi dehonestujici, byt posmrtne vystaven jako turisticka atrakce. Pri te predstave mne mrazi ... rodinky cpouci se rizekm pod pamatnikem a ukazujice posmesne prstem na cedulky tech "hlupaku a blaznu". Smutne.

Ano. Nikdy nelze vyhovet vsem. I rozumny kompromis bude stale nekterym trnem v oku. Ale soude dle reakci zde, vybrana varianta kompromisem rozhodne neni, protoze 90% lidi zde (dikybohu zatim relativne slusne) dava najevo znacny nesouhlas.

 lupaodpovědět 
 Re: Reakce Gerda Tschunka14:49:32 06.01.2014
V kolik hodin ve středu?
Tomáš Stránský
Tomáš Stránskýodpovědět 
  Re: Reakce Gerda Tschunka01:39:13 07.01.2014
Tome ty jsi pro, nebo proti? Premyslim zda jsou podobne cintoriny treba nekde uprostred Teplickejch skal, nebo treba ze by se udelal nejakej cintorin por Starostou? Nebo by bylo lepsi u Dzbanu? No a pak, treba v Labaku, jenze tam jsou dva brehy, tak aby to nevylovalo flamewar. Pak by se melo popremyslet , o miste na Suskach ...ne?
hahaodpovědět 
   Re: Reakce Gerda Tschunka21:00:23 07.01.2014
Nevím sice komu odpovídám, ale jsem proti. Navrhuji hřbitov v Tisé. Již nebudu reagovat na nepodepsané příspěvky.
Stránský Tomáš
Tomáš Stránskýodpovědět 
  Re: Reakce Gerda Tschunka08:13:06 07.01.2014
středa 8.1.2014, 17.00 Refugio, Tisá
Papoušodpovědět 

 taky rozpaky12:43:30 06.01.2014
Souhlasím s výše uvedenými námitkami stran zbytečného ničení skály atd. (to, že Převis gigantů je nyní ve fázi nepovolení, se mi nezdá jako dostatečný argument).
A taky umístění památníku na nejfrekventovanější místo v Tisé vnímám spíš jako nešťastné. Z mého pohledu spíš nedůstojné či potupné. Budou před ním akorát svačit zájezdy německých důchodců a tak (nic proti nim, někde svačit musí, ale proč na to místo zrovna dávat památník). Decentní památník někde stranou, klidně v Bürschlickejch nebo v Rájci, který by klidně mohl postupně trochu splývat s přírodou, by byl mnohem (podle mě) citlivější i důstojnější. Rudoarmějci, Stalinové, Gottwaldové, Husové a Masaryci už dominantní fleky obsazovali a tento druh pompy mi dneska už nepřijde aktuální.
Na cintorínu ve Skaláku je dobrý právě to, že je trochu stranou turistického ruchu.
P.odpovědět 
 Re: taky rozpaky16:50:22 06.01.2014
kdyz clovek ztrati nekoho blizkeho tak v nem zustane prazdne misto. clovek s tim vnitrne bojuje, citi to pnuti a ma chut neco udelat. cokoli, neco, co mu nejak pomuze stat se aktivnim ve jmenu sveho blizskeho. pokud se jedna o cloveka starsiho tak tech bilych mist ma v sobe urcite vice a tak chapu jeho motivaci. na druhou stranu pokud se takove misto udela nekde kde je dobre dostupne tak se takove mista stavaji opravdu nechutnym mistem konzumu. napr v tatrach kdyz jdeme na ostrvu pres symbolicky hrbitov tak je tam vzdycky hafo turistu a ti maji ty jmena jen jako atrakci a jak vidi jeste k tomu horolezce tak zazitek o blaznech je dokonaly. mnohem lepsi je umistit pametni desku na mistni hrbitov nebo nejlepe jednotlive nekde do hor blizko mista kde to mel dotycny rad a tam chodit rozjimat nad zivotem.
janodpovědět 

 Pomník12:53:28 06.01.2014
Na Bedřichově těsně prěd cílem Jizerské 50tky je uměle vytvořen vkusný pomníček věnovaný obětem v Peru. Co se zamyslet a vytvořit něco podobného.
Romanodpovědět 
 Re: Pomník20:43:30 06.01.2014
Tak zrovna v tom Bedove za stadionem mi to nejak vkusne neprijde. Ale treba si casem zvyknu.
jx zeroodpovědět 
  Re: Pomník22:27:39 06.01.2014
Měl jsem na mysli pomníček, né místo.
odpovědět 
  Re: Pomník12:40:28 07.01.2014
Mě to naopak mile překvapilo. Nehyzdí to. A v budoucnu to půjde event. lehce demontovat. To dorasovanýho Tlouštíka už nikdo nikdy dohromady nedá...
Salamandrodpovědět 

 Proboha13:21:16 06.01.2014
Gerte!! Vzpamatuj se. Je to šílené. Kdo tohle povolí zasloužil by trest smrti.  Nechte ty věže na pokoji. Když už, musíte mít cintorín najděte jiné místo někde stranou.

Lidí je jak sraček a horolezců obvzláště!!! Skalní věže jen jedny. Nemyslím si, že by někteří moji (mrtví) kamarádi chtěli takovouhle šaškárnu.

Honza Hoblák
J. Hoblákodpovědět 

 Pomník?14:35:32 06.01.2014
Jsem rozhodně proti. Neničme další skály a nebudujme další pomníky. Symbolický hřbitov ja na Hrubé Skále. A přímo pod hlavním vchodem do skal je i skutečný hřbitov, a tam jsou i naši kamarádi.
Tomáš Stránský
Horoklub Chomutov
Tomáš Stránskýodpovědět 

 Mount Gerhardt14:52:24 06.01.2014
Žlebský kartinkář Ranpa aktuálně navrhnul i změnu tvaru Janusovy hlavy. Zajímavá idea.
Více zde - http://goo.gl/xXjB5H
Papoušodpovědět 
 Re: Tschunkova hlava23:23:40 06.01.2014
Jako dříve už vícekrát, poněkud krutej, ale zároveň trefnej šleh. Díky za pohotovou reakci :))
P.odpovědět 
 Re: Mount Gerhardt01:42:39 07.01.2014
Mazec:-) ptaku, linkni to komarum, budou chtit taky hlavu treba Jakese...ten uz byl pry mirnej:-))
hahaodpovědět 

 Vyjadreni starosty Tise, p. Jandaska14:59:51 06.01.2014
Dobrý den.
V příloze posílám vyjádření, které jsme předali osobně při místním šetření dne 28.8. 2013 p. Tschunkovi a AOPK-SCHKO Labské pískovce.

AOPK zahájila Správní řízení dne 27.11.2013 pod.č.j. 11122/LP/2013/AOPK. K tomuto správnímu řízení byla určena lhůta k vyjádření do 10 dnů od doručení. V této lhůtě se obec již nevyjadřovala.

Obec je účastníkem řízení z titulu příslušenství skal do katastru obce. Jinak jsou skály ve vlastnictví státního podniku Lesy ČR a jsou vyhlášenou Přírodní památkou ve správě AOPK - Správa CHKO Labské pískovce.

K myšlence vybudovat (nějaké) pamětní místo se obec připojila bezprostředně po tragickém zahynutí paní Hofmanové a nabízela k tomuto účelu prostory  na obecním hřbitově. Horolezcům i AOPK  však prostředí  vstupu do skal připadalo vhodnější.


S pozdravem

Ing. Jiří Jandásek
starosta obce

OBEC TISÁ
403 36 Tisá  okres Ústí nad Labem


Gerhard  TSCHUNKO




Vaše značka: Naše značka: Vyřizuje: V Tisé dne
            Ing.Jandásek       28.8.2013



Věc:    Souhlas obce Tisá se zřízením pamětního místa v Tiských stěnách.

Na základě Vaší osobní žádosti  a předaného Návrhu na vybudování Pamětního místa v Tiských stěnách, zpracovaného Ing. Arch. Milanem Míškem v srpnu 2013 Obec Tisá souhlasí s vybudováním  pamětního místa podle předloženého návrhu. Z prostoru  pod  pamětním místem  bude sejmut travní porost, aby při přístupu k pamětnímu místu nedocházelo k jeho poškozování.

S pozdravem
Ing. Jiří Jandásek
starosta obce
 
Papoušodpovědět 
 Starosta obce si postavil svuj vlastni pomnik!01:45:57 07.01.2014
Věc: Souhlas obce Tisá se zřízením pamětního místa v Tiských stěnách.

Na základě Vaší osobní žádosti a předaného Návrhu na vybudování Pamětního místa v Tiských stěnách, zpracovaného Ing. Arch. Milanem Míškem v srpnu 2013 Obec Tisá souhlasí s vybudováním pamětního místa podle předloženého návrhu. Z prostoru pod pamětním místem bude sejmut travní porost, aby při přístupu k pamětnímu místu nedocházelo k jeho poškozování.

S pozdravem
Ing. Jiří Jandásek
starosta obce

Ing.Jandasek si tak postavilo "svuj vlastni pomnik" ...po dvaceti letech u pomnicku...tohle deti, to zaridil vas dedecek, ing.Jandasek....No a takhle a o tomto nektera rozhodnuti nekterych starostu jsou...o staveni jejich vlastnich pomniku... Jesitnost.
hahaodpovědět 
 Re: Vyjadreni starosty Tise, p. Jandaska07:02:51 07.01.2014
Zaujala mně myšlenka :"sejmout trávník aby nedocházelo k jeho poškozování". To je hodno Cimrmana. Myslím si, že hrozí poškození té skály, nebylo by lépe ji sejmout?
Kanoodpovědět 
  Trávník pod Tlouštíkem08:27:59 07.01.2014
No zkraje devadesátek to bejval jen písčitej zerodovanej plac, pak byl vcelku užitečně zaimplementovanej trávník a teď zas písčitej zerodovanej plac, možná i s cintorínem...
Papoušodpovědět 
   Re: Trávník pod Tlouštíkem08:48:51 07.01.2014
v knížce Letem českým světem je mimo jiné fotka z tisé. je to pohled z vyhlídky přes květnovou věž na janusovku a tlouštíka. terén dole je zdupaný písek (už tenkrát to bylo populární výletní místo a do skal se nesmělo bez průvodce) ze kterého čouhalo několik staletých smrků, nahoře na květnové byl roztomilý smrkový hájek.
trávník pod skálou na rovině mi nepřijde jako kruciální problém ochrany přírody v tisé (na rozdíl třeba od zdupaného strmého svahu pod hřebenovkama kde by to teoreticky mohlo ujet, ale i to považuju za záležitost relativně marginální).
Lukas B.odpovědět 
  Re: Vyjadreni starosty Tise, p. Jandaska14:08:40 08.01.2014
Jojo, přesně: “ Naštěstí spal hned ve vedlejší místnosti liptákovský předseda MNV Kučerová. Tu jsme okamžitě probudili, jednak proto, aby byla přítomna jako svědek případného nálezu, a jednak aby se při vytrhávání prkna z podlahy neprobudila."
Zdenekodpovědět 

 Nesouhlas15:12:47 06.01.2014
Nesouhlasím s navrhovaným pomníkem, argumenty viz jiní přispěvatelé. Dne 8. 1. se k diskuzi do Tisé bohužel nemůžu dostavit. Blahouš Horoklub Chomutov
Blahoušodpovědět 
 Re: Nesouhlas15:42:52 06.01.2014
Uz jsem tu jeden prispevek napsal.at uz nejaky kamen ktery se umisti na hrbitov,nebo kdyz by to melo byt nekde na skale,tak mimo dosah cepru,co by tam delali akorat bordel pod pamatnikem.kdyz uz na skale tak opravdu na nejaky masiv kde nevedou cesty.myslim ze na trase pokladna turbaza urcite takovy misto bude.gerde prosimte akorat proti sobe popudis lezce,ktery do tisy jezdej hromadu let,a tenhle zasah na tloustika by neprenesli pres srdce.ja tedy rozhodne ne!!!!
gorbiodpovědět 

 Proč se furt někdo musí...15:38:13 06.01.2014
Proč se furt musí všichni realizovat ničením přírody - stavba jakékoliv infrastruktury, tesání památníků, navigací, odstranění "nestabilních" skal, regulace řek atd.? Novinkou je nyní "zachování kulturní krajiny" = odlesnění na stav cca. před 100 lety....drahá hrůza, navíc ve jménu "ochrany" přírody (před přírodou samou).

Proč se někdo nearalizuje tím, že vysází les nebo třeba álej, udělá rybník atd. Co takhle zasadit strom za každého kamaráda na věčnosti? a za chvíli z toho bude pamětní álej či lesík a přírodě prospěšné.

...asi nemusím dodávat, že s památníkem v této podobě nesouhlasím.
jirkaodpovědět 
 Re: Proč se furt někdo musí...09:33:10 07.01.2014
Tak pod tenhle nazor se podepisuji; ted velkyma pismenama do vsech novin a zprav...
upmanodpovědět 

 Prosím ne15:47:10 06.01.2014
Jestli je možno ještě cokoliv udělat,aby projekt nebyl realizován,dejte prosím vědět.Také jsem přišla o dva kamarády ve skalách,ale ráda za nimi zajdu na hřbitov.Neničte prosím skály,ještě tímto příšerným způsobem!
Dádaodpovědět 

 Ochranáři se zatím nevyjádřili k památníku v Tisé15:56:24 06.01.2014
Dobrá zpráva je, že ochranáři se ještě definitivně nevyjádřili k záměru vybudovat památník v Tisé ve stávající podobě, správní řízení 11122/LP/2013/AOPK stále probíhá viz níže.

Špatná zpráva je, že ochranáři nejspíš monstrpodobu památníku schválí. Vyjádřit se mají ve lhůtě cca 14 dní.

Ovlivnit toto rozhodnutí, pokud to dobře chápu, může jen účastník řízení, což je mimo jiné ČHS. Čili v této fázi nezbývá než apelovat na představitele svazu, jmenovitě Jana Bloudka, aby se pokusil s monstrpodobou památníku něco udělat.

Pokud se to nepodaří zvrátit úřední cestou, nezbyde než apelovat na Gerda Tschunka, ev. sepsat  petici proti stávající podobě památníku.   
Papoušodpovědět 
 Re: Ochranáři se zatím nevyjádřili k památníku v Tisé17:16:21 06.01.2014
Smazáno.
Ondrášodpovědět 
  Re: Ochranáři se zatím nevyjádřili k památníku v Tisé20:21:26 06.01.2014
Ondráši, brzdi, pls. Gerd Tschunko je místní respektovaná kapacita, má tu spoustu krásnejch cest. Jeho vitalitu bys mu mohl závidět.

Více zde: http://old.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=324
Papoušodpovědět 
  Re: Ochranáři se zatím nevyjádřili k památníku v Tisé20:49:28 06.01.2014
Pro Ondřeje: Jestli chceš legendě místních skal dávat do držky za věc, kterou myslí velice dobře, tak já ho klidně zastoupim. Je mi z vás zle. Dej vědět kdy a kde. Petr Holík
Holajzodpovědět 
 Re: Ochranáři se zatím nevyjádřili k památníku v Tisé01:47:56 07.01.2014
Papousi, pak jeste existuje moznost, kdyz je ta demokracie, ze to ti co neco zprasi, na vlastni naklady odstrani...no a starosta se muze odstranit v novejch volbach ze pane starosto Tise...:-) Na druhou stranu, tohle se za komaru stat nemohlo:-))
hahaodpovědět 

 Vyjadreni CHKO Labske piskovce16:02:38 06.01.2014
Dobry den,

k Vašemu dotazu sděluji následující:

Sprava CHKO Labske piskovce obdržela od ČHS žádost o souhlas s vybudováním symbolického památníku  horolezců v Tiskych stenách včetně všech potřebných podkladů.  Dopisem ze dne 16. prosince 2013, který přikládáme, jsme zahájili správní řízení. Teprve po uplynutí lhůty k vyjádření, vydá Správa příslušné rozhodnutí. To je standardní postup.

S pozdravem
Karel Stein









dle rozdělovníku

Teplická 424/69
405 02 Děčín
tel.: 412 518 929
fax: 412 518 202
e-mail: labpis@nature.cz
www.labskepiskovce.nature.cz



NAŠE ČÍSLO JEDNACÍ 11122/LP/2013/AOPK VYŘIZUJE Karel Stein DĚČÍN 16. prosince 2013


OZNÁMENÍ O ZAHÁJENÍ SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ A USNESENÍ O URČENÍ LHŮTY

            Správa chráněné krajinné oblasti Labské pískovce, obdržela dne 27.11.2013 žádost Českého horolezeckého svazu (dále jen ČHS), který zastupuje 1. místopředseda Ing. Jan Bloudek, Zátopkova 100/2, P.S. 40, 160 17 Praha 6, IČ 00460001, o souhlas dle článku 4 bod 1) nařízení č.1/2013 o zřízení přírodní památky Tiské stěny a stanovení jejích bližších ochranných podmínek, - jen se souhlasem příslušného orgánu ochrany přírody lze na území přírodní památky umisťovat nové reklamní a informační tabule a jiná účelová zařízení. 27.11.2013 bylo v této věci zahájeno správní řízení.

    Správa chráněné krajinné oblasti Labské pískovce (dále jen Správa CHKO Labské pískovce) jako orgán ochrany přírody příslušný podle § 78 odst. 1 zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění, tímto
oznamuje
podle § 47 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, všem známým účastníkům zahájení správního řízení.

Občanská sdružení, která ve smyslu ust. § 70 odst. 2 zákona požádala Správu CHKO Labské pískovce o informování předem o zahajovaných správních řízeních, jsou tímto oznámením výslovně o předmětném řízení zpravena a pokud do osmi dnů, ode dne, kdy jim bylo Správou CHKO Labské pískovce zahájení řízení oznámeno, podle ust. § 70 odst. 3 zákona písemně oznámí svou účast, stanou se jeho účastníky.


            Správa CHKO Labské pískovce podle § 39 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, současně vydává

USNESENÍ,

kterým určuje účastníkům řízení ve věci výše uvedené žádosti lhůtu pro vznesení námitek a připomínek, a to 10 dní od doručení tohoto usnesení. K později uplatněným námitkám a připomínkám nebude přihlédnuto.

Odůvodnění
          Správní orgán ustanovil tuto lhůtu z důvodu vyřízení věci bez zbytečných průtahů. Danou lhůtu vidí jako přiměřenou k uplatnění práv účastníků. ČHS požádal Správu CHKO Labské pískovce o souhlas s vytvořením pamětního místa pro významné horolezce, kteří lezli v Tiských stěnách a zahynuli v horách nebo na skalách. Podobná památná místa se vyskytují i v jiných horolezeckých oblastech. Iniciátorem je pan Gerhard Tschunko, člen ČHS, který ke zřízení pamětního místa předložil podrobnou dokumentaci. Pro realizaci byla zvolena pískovcová věž Tlouštík na skalním náměstí u pokladny, kde by měly být instalovány pamětní destičky se jmény horolezců, symbol podaných rukou a nápis „Horám zdar“. Protože Správě CHKO Labské pískovce jsou z terénního šetření dobře známy poměry dotčené lokality a žádost poskytuje dostatečný podklad pro posouzení navrženého záměru, upouští od místního šetření a ústního jednání.

Poučení
        Účastníci řízení se mohou seznámit s podklady pro rozhodnutí na Správě CHKO Labské pískovce, Teplická 424/69, 405 02 Děčín IV, v pondělí a ve středu od 8,00 do 17,00 h, případně i v jiné dny po předchozí domluvě. Nechá-li se některý z účastníků zastupovat, předloží jeho zástupce zdejší Správě písemnou plnou moc včetně svého datumu narození nebo identifikačního čísla.
        Proti tomuto usnesení se lze podle § 76 odst. 5 správního řádu odvolat do 15 dnů ode dne jeho doručení k ministerstvu životního prostředí, a to podáním učiněným u Správy CHKO Labské pískovce. Podle ustanovení § 76 odst. 5 správního řádu nemá odvolání odkladný účinek.



Ing. Petr Kříž
VEDOUCÍ SPRÁVY A KRAJSKÉHO STŘEDISKA








Rozdělovník

1. účastníci řízení podle § 27 odst. 1 správního řádu – do vlastních rukou
 Český horolezecký svaz, Zátopkova 100/2, P.S. 40, 160 17 Praha 6
2.  účastníci řízení podle § 27 odst. 2 správního řádu – do vlastních rukou
 Lesy ČR s.p., Lesní správa Děčín, Sládkova 2, 405 01 Děčín

3.  účastníci řízení podle § 27 odst. 3 správního řádu – doručení prostřednictvím datové schránky
 Obec Tisá


Na vědomí:

Na základě žádosti o poskytování informací dle § 70 zákona:

 Česká společnost na ochranu netopýrů (ČESON), Národní muzeum, Václavské náměstí 68, 115 79 Praha, korespondenční adresa: ČESON, katedra zoologie PřF UK, Viničná 7, 120 00 Praha 2
 Česká společnost ornitologická, Na Bělidle 252/34, 150 00 Praha 6 – Smíchov
 Českomoravská myslivecká jednota, o.s., Jungmannova 25, 115 25 Praha 1

Kopie:
Gerhard Tschunko,
Papoušodpovědět 
 Re: Vyjadreni CHKO Labske piskovce17:48:49 06.01.2014
Pokud jsem si všiml, bylo řízení zahájeno dle vyhl. č. 1/2013- má tedy jít o souhlas Správy s umístěním nové reklamní a informační tabule a jiného účelového zařízení.
Pokud rozumím návrhu správně, nebudou se nikam jenom umísťovat tabule nebo jiná zařízení, ale půjde o přímý zásah do předmětu ochrany (skal), a to připevněním cedulek a asi vysekáním symbolu rukou do skály (nebo ne?). Obávám se, že by tedy spíše šlo o změnu přírodní památky podle § 36 odst. 2 zákona o ochraně přírody a krajiny. Tudíž by mělo řízení vypadat trochu jinak, než je uvedeno v tomto oznámení.
Syselodpovědět 

 Proč by ne?16:05:19 06.01.2014
Tisá už je stejnak lunapark s bábou v boudě, zábradlím, vlajkoslávou, turistickou erozí skrze turistickou invazi; místem, kam už se vytěžené genius loci chodí jen paběrkovat...
Proč ale jo? Komu to pomůže? Evidentně už nikomu...
Na věcnou diskuzi web není, Gerhardovi snad ke cti, že je v tom nezištně, že do toho nějakou myšlenku vložil, někoho se možná i pozeptal. Lesní správy, nebo Lesníka?
ranpaodpovědět 

 NE!16:43:45 06.01.2014
Loni jsem se byl projít Tisou. Co jsem viděl, mě mírně řečeno znechutilo. OP tu na jedné straně buzeruje lezce za mágo (sorry, že to píši, nechci svádět téma jinam, ale prostě to tak je) a na druhé straně stejné správě CHKO nevadí, že se někde jinde má bourat věž, anebo tady tesat a vrtat do Tlouštíka. Tak co si mám jako myslet? Na celém okruhu eroze jako kráva, betonové patesty zábradlí visí nad zemí, v údolíčku mezi Bílou stěnou a Hubeným doktorem je přes metr hluboká erozní rýha, v lese níže naplavený písek do vzdálenosti 100 m. Odpadkové koše naštěstí zmizely, ale objevily se chemická WC, ovšem s nápisem mimo provoz. Takže jedině nové zábradlí na Vyhlídce a nějakej ten opravenej schod. To vše za posledních 14 let. Přitom se vybírá vstupné. Místy vykácené břízy, které zachránily půdu a pomohly opadem listí jejímu zůrodnění po imisních 80. letech, byly nahrazeny v této Přírodní památce smrky. Názorná ukázka osvícenosti místní lesní správy. Vše mám fotograficky zdokumentované a mohu doložit. Do tohoto kontextu podoba památníku a jeho umístění dokonale zapadá. Myšlenka památníku sama o sobě není špatná, ale pietní místo u kasy, které nevratně poškodí věž?! Dobrej vtip. Souhlasím s těmi, kteří by památník umístili na místní hřbitov. Jméno Gerhard Tschunko znám z průvodců, jsou to pěkné cesty a je zde nesmazatelně zapsán do historie lezení. Proč se ale stárnoucí klasici zpronevěřují ideálům, které donedávna hlásali? Nemohu se ubránit dojmu, že jich pár ztrácí soudnost. Skalní fréza KB je mimo už pár let, ale i jiní by teď rozvrtávali skály ferratami nebo pomníky. Dále nechápu, jak mohla současná podoba pomníku projít ve vedení ČHS. V Tisé jsem strávil pár příjemných a hodně dobře prolezených let, ale to, co se tam děje, mě naprosto odrazuje tam jezdit lézt. Je to prostě o lidech a název cesty "Obnažte krky, soudruzi" je až neskutečně nadčasový.
Bídaodpovědět 
 Re: NE!16:56:44 06.01.2014
mě se víc líbí varianta "Mount Gerhardt by Ranpa" jak výše uvádí Kříva... ;-)
odpovědět 
  Re: NE!17:09:12 06.01.2014
Kdyz tak papousi ty jako nejvic kompetentni zkus v realizaci tohohle podniku neco udelat.zrejmne nejaka diskuse s honzou bloudkem.dik gorbi
gorbiodpovědět 
   Re: NE!17:55:38 06.01.2014
Zdar, under construction.
Krome Lesu osloveni vsichni zasadni ucastnici a pozadan o ucast tisk.
Papoušodpovědět 
    Re: NE!19:14:30 06.01.2014
Bído, udělej z toho článek i s těma fotkama. V tom komentu jsi vystihl nejen problém památníku, ale absurdity celé téhle společnosti.
odpovědět 

 nesouhlas18:33:04 06.01.2014
K tradičnímu pojetí lezení nepatří pompa a velikášství. Tyto věci se do lezení nasouvají až s moderní online dobou. Myšlenka k pomníku je přesně tak pompézní a nadutá, jak by neměla být. Mají-li být nějak vzpomenuti ti, kteří odešli, tak intimním způsobem,viz všechny rozumné návrhy výše.
josefodpovědět 
 Re: nesouhlas18:57:06 06.01.2014
V Tisé jsem před lety začínal lezení,to tam bylo ještě bylo v pohodě.Naprosto nesouhlasím aby taková zhovadilost prznila jednu z nejhezčí věž v Tisé.Na hřitově by to bylo určitě lepší.Toto je přímo neúcta ke kamarádům kteří už nejsou mezi námi.Určitě by si nepřáli nějaké vrtání do Tlouštíka.
dědek H.odpovědět 

 Cintorín19:31:09 06.01.2014
Lezl jsem v Tisé řadu let; Tlouštík patří určitě k významným věžím, a toto mi připadá (kulantně řečeno) jako velmi nešťastné řešení. Myslím, že varianta desky s tabulkami umístěná na místním hřbitově by byla daleko decentnější a vhodnější.
Kaspínyodpovědět 

 Děti?19:32:46 06.01.2014
A co děti, pomyslel tu někdo z vás vůbec na děti?!
??odpovědět 

 Vizuální podoba památníku19:50:42 06.01.2014
Nelíbí se mi to, symbolika, zpracování, umístění tabulek, nerespektování poetiky místa.
Terezaodpovědět 
 Re: Vizuální podoba památníku21:29:37 06.01.2014
nesouhlasím, TOTO NENÍ VHODNÉ MÍSTO, kde by mohli pozůstalivší tiše vzpomínat na své blízké.
juraodpovědět 

 Vyjadreni Z. Hubky a K. Beliny21:14:11 06.01.2014
Nazor 2 prvovystupcu, kteri byli u zrodu cesty Převis gigantů VIIIa Josef Kozlík, Miroslav Mžourek, Václav Skokan, Zdeněk Hubka, Jiří Slavík, Karel Bělina, Leo Stoy, 1.5.1974. Středem převislé S stěny k 1. K, od něj šikmo (vpravo vzhůru ke 2. K a n.v. Ta by byla vybudovanim pamatniku nenavratne zdevastovana. 

Zdeněk Hubka: ​Čau, už jsem se vyjádřil na Lezci,je to hrozná píčovina tahle cedule. Může to být na hřbitově nebo někde vzádu ve skalách. Kdyby to dali dozadu za Kurtovky na nějaký masiv, bral bych to. Dědek

Karel Bělina: Za mě nesouhlas. Vede tam cesta. V cestě by to bejt nemělo.
Papoušodpovědět 
 Re: Vyjadreni Z. Hubky a K. Beliny21:39:34 06.01.2014
Tak tak, někde vzadu ve skalách bokem od davů, to má lepší pietní atmosféru. Na hrubici to taky není hned na ráně. A Adru je to sice skoro na okruhu, ale přesto pěkně stranou. Tohle je jak pěst na oko a na první pohled sem na to kulil voči teda :).
George-jpodpovědět 
 Re: Vyjadreni Z. Hubky a K. Beliny01:54:48 07.01.2014
picoviny vsecko. Mrtvi patrej na hrbitov, tedy pokud nechtej byt rozptyleni. To je jako u tech silnic a pomnicku tam.
hahaodpovědět 

 Co na to Tschunko?21:52:58 06.01.2014
Co na to Gerhard Tschunko? Zatím tu v diskuzi nezazněl jediný souhlasný názor. Nezajímá ho to a opravdu chce jít i nadále proti všem?
Martinodpovědět 
 Re: Co na to Tschunko?22:21:19 06.01.2014
Tohle je děsně monstrozní a moc na očích. Za mě taky ne.

U nás třeba je takové místo v Modlivém dole (Svojkov), kde sice taky někdo upravil skálu (před cca 200lety), ale je z toho kaple, což tomu místu dává kouzlo a těch pár destiček naproti se tam skoro ztratí a tak nějak k tomu místu patří.

Čibiodpovědět 

 Víra22:25:20 06.01.2014
Pevně věřím, že zvítězí zdravý rozum a Gert s realizačním týmem pod tíhou argumentů od budování památníku v inzerované podobě upustí. Mimochodem, kdo je v realizačním týmu?
Pavel Suchopárek OVK SZ Čechyodpovědět 

 Pane Tschunko, proč se neinspirovat jak to mají jinde, vkusněji?22:32:58 06.01.2014
Třeba již zmíněný Ádr. Položte si prosím otázku, co je v našem prostředí pietnější.
Velký pompézní pomník typu Cintorín, ale umístěný hodně na očích jako atrakce?
Nebo spíše nenápadný kout s menšími destičkami jako je to v Adršpachu?
A pokud někdo zvolí formu velké tamule vysoko na očích:
Osobně vnímám velký rozdíl v tom, jestli na takové tabuli visí jména padlých hrdinů třeba z války nebo jména tragicky zahynuvších sportovců, kteří skonali při provozování své záliby. Pozůstalí jistě rádi v klidu svojí myslí spočinou při svých blízkých, ale určitě k nim nechtějí vzhlížet. Nebo snad ano?
Tomášodpovědět 

 Je to rebel!23:23:28 06.01.2014
Rezolutne ne! Hrbitov dole pod stenami je vice nez vysostne misto!
Teckoodpovědět 

 Ne01:01:50 07.01.2014
Připojuji se k hlasům proti.
Honza Hrbodpovědět 

 tisá07:45:07 07.01.2014
Ahoj,je pravda,že jsme u nás na Horních skalách pořídili také něco jako symbolický hřbitov,či snad lépe vspomínkové místo.Provedli jsme to ale z tohop důvodu,že se nám začali hromadit tabulky na nástupu jednotlivých cest.Proto jsme bokem od lezených skal udělali místo pro tuto vspomínku na zahynuvší.Abych pravdu řekl takovýto projekt na lezené skále se mi nelíbí.S pozdravem z Horních skal Petr Vinklárek Klub horolezců Hrádek nad Nisou
Petr Vinklárekodpovědět 

 Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu08:23:52 07.01.2014
Kdo chce s Gerdem Tschunkem probrat návrh pomníku horolezcům na věži Tlouštík v Tisé, nechť přijde ve středu 8.1.2014 v 17.00 do místní restaurace Refugio.
Papoušodpovědět 
 Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu14:39:59 07.01.2014
to nedám... ale věřím, že nás (nesouhlasící s pojetím a místem) důstojně zastoupíš. Někde níž jsem to už jednou vyjádřil. Ano, místo kde lze zavzpomínat bych určitě podpořil. Z řady dobrých důvodů. U pokladen vzpomínat nebudu ani v listopadu, když tam není ani noha.
 Tomáš F.odpovědět 
  Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu14:52:42 07.01.2014
kdybys dělal, papouchu, jako přípravu do ryfudža nějakej cibulkáč významných osobností pískovcového lezení vyjadřujících se k takto pojatému záměru, tak si mě tam připiš do kolonky bezvýznamní a nesouhlasící. díky. jak se jmenuji je ti snad ještě známo.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu16:15:05 07.01.2014
díky Blude, již se stalo :-)
pokud se k tomu chcete vyjádřit i jako oddíl, uvítám to
Papoušodpovědět 
    Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu16:27:48 07.01.2014
Chceš nějaké písemné oddílové vyjádření? :O Nestačí to tady? Prosím, Filípku, zítra tam můžeš brojit i mým jménem a kllidně i s číslem našeho pidioddílu (391).
Z Tvých vyjádření tady i na FB jsem získal pocit, že máme hodně podobnej názor.
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu16:50:07 07.01.2014
OK
Papoušodpovědět 
      Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu17:07:48 07.01.2014
HO Holešovice oddíl 388 je také proti jakémukoli tesání čehokoli do skály. Památník v této podobě zamítáme. Papouši máš naše hlasy. Libor Rebel Hroza
LRHodpovědět 
       Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu17:09:15 07.01.2014
Díky, Rebele!
Papoušodpovědět 
    Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu18:58:05 07.01.2014
Sakra, to už jsme zase za socíku, že budeme tyhle zjevné blbosti řešit jménem 99 Pragováků nebo kolektivu dojiček z JZD Rudá hvězda Jivina nebo všemi hlasy pokrokových horolezců HO Humanita? Vždyť superlezec a superprvovýstupce se normálně zbláznil, a tak je mu to potřeba jednoduše zatrhnout. Nic ví a nic míň. (A když to neudělají jeho kamarádi a přátelé, musí to udělat ochránci přírody z moci úřední.)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu19:49:43 07.01.2014
kdo?
Papoušodpovědět 
     Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu12:31:51 08.01.2014
ale houno 99 pragováků.
prostě dneska se přátelsky sejdou v ryfudžu, a papuš poví: hele Gerdo, všichni vědí že to myslíš dobře, ale podívej se na tu téměř jednohlasnou vlnu (převážně relativně slušně formulovaného, ale zásadního) nesouhlasu. nechceš si to ještě rozmyslet a přehodnotit to? nejde o žádný zatrhávání a napráskání na ten či onen ouřad, ale pokus o nějakou rozumnou domluvu, kdy je argumentace konsensem hocela namístě.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu15:52:48 08.01.2014
A právě tak by to mělo být.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu12:38:53 08.01.2014
Papouši, chceš-li, tak si mne připoj stejně jako L.B. Jméno asi znáš, když mi od tebe chodí hromadné maily ;) /Nagy/. Když bych to neměl t.č. cca 120km a bohužel nezrušitelnou práci, tak bych i dorazil.
Robertodpovědět 
    Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu12:52:37 08.01.2014
díky moc!
Papoušodpovědět 
     Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu13:31:19 08.01.2014
Jsem ti to chtěl poslat mailem, ale vrátil se mi jako nedoručený, takže taky takhle veřejně. Bude-li to k něčemu, tak mluv i za mě, máš moji plnou důvěru. Díky.
 Piškotodpovědět 
      Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu15:20:02 08.01.2014
díky moc!
Papoušodpovědět 
 Re: Debata k pomníku v Tisé, st 8.1. v 17 v Refu17:39:38 07.01.2014
Ráda bych přišla, ale bohužel jsem v práci. :(
Janice Kominodpovědět 

 sssnvč08:37:51 07.01.2014
me ta symbolika prijde jako se sovetskym svazem na vecne casy.
Prijde mi toto jako jeden velkej vysmech ochranaru a vsech zucastnenych schvalovacich organu, ale uz sem si zvykl na takovy jednani v cr.
strejdaodpovědět 

 Pieta08:56:10 07.01.2014
Souhlasím s drtivým názorem ať již publikované, nebo šuškané většiny. Nic tam probůh netesejte. mé krásné vzpomínky na tuto skálu nechť zůstanou živé, kdykoliv se vrátím do skal a pohlédnu na neponičenou dominantu stěn. Pietu má mít každý především v sobě a ne na poničených skalách.
Čertodpovědět 

 pomník10:02:01 07.01.2014
Tak jako motoristé staví křížky kolem silnic, tak stavte pomníky na místech kde naši kamarádi zahynuli.
odpovědět 
 Re: pomník14:34:42 07.01.2014
...ono to ne vždy jde. Někdy (a spíš častěji) se to stane ve velkých horách.
A někdy se nenajde ani tělo.

Z toho často plyne ta "potřeba" mít místo, kam lze přijít, zavzpomínat. Třeba i na ty, kteří namají ten standardní hrob, kam lze o dušičkách zajít se svíčkou.
Víš, taková ta chvilka zamyšlení nad pomíjivostí všeličehos, příležitost vzpomenout oblíbených písniček, frků a klidně i humorných situací, které jsme zažili s těmi, jejichž jména jsou na skále...

Ale právě proto myslím, že místo (a celý prezentovaný záměr) je naprosto nevyhovující, protože u pokladen se určitě neposadím a nezavzpomínám!
 Tomáš F.odpovědět 

 Nesouhlas12:17:52 07.01.2014
1. Gerta si moc vážím.
2. Se záměrem nesouhlasím.
3. Pokud zemřu jako lezec, nechci být takto uctěn.
Jarda Maršíkodpovědět 
 Re: Nesouhlas12:39:52 08.01.2014
Podepisuju všechny tři body.
Robertodpovědět 
 Re: Nesouhlas15:04:48 08.01.2014
Debat a diskusí na internetu se neúčastním a jsou mi odporné svojí anonymitou. Šílenost tohoto nápadu mě donutila porušit tuto zásadu. Gerde, vím o krásné linii pro prvovýstup kousek od Tlouštíka a rád Ti jí prozradím a přenechám. Nemyslíš, že by bylo lepší ještě jednou se zapsat do historie lezení v Tisé raději tímto způsobem. Důrazné NE
Petr Láca Lacina
Petr Láca Lacinaodpovědět 
  Re: Nesouhlas19:40:07 08.01.2014
Nesouhlas!
Nejdřív jsem myslel, že se jedná o vtip.
jirka petřík
petjirkaodpovědět 

 ne12:34:01 07.01.2014
Hlasuju proti..,
Janodpovědět 

 To už je moc !12:42:06 07.01.2014
Nějaký pátek už v Tisé a okolí lezu a ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je největší kravina kterou jsem za tu dobu zaznamenal a hodně mi mrzí, že se zítra nedostanu do Refa abych k tomu mohl taky něco říct. Proboha přestaňte dělat takovýhle pí....ny a dejte si na mrtvý kamarády pivko a rum a nechte skalu na pokoji. Jestli to fakt někdo začne dělat tak tady říkám, že budu první kterej bude fyzicky proti. Je to směšný a už tomu chybí jen červenej prápor. Vážím si lezců pamětníků a těch co něco dokázali, ale občas by se i ti měli zamyslet ať jejich počínání není spíš ke škodě než k užitku. Fakt je to blbost co zničí skálu, která tady stojí mraky let.
FERYodpovědět 

 hm12:49:58 07.01.2014
mě to zas nějaký strašný nepřijde, ale jsem taky pro nějaký památník uvnitř skal, protože pieta má být mezi lezením a pivkem a ne před :))
Tomodpovědět 

 Kde bude stat pomnik skalam?13:35:17 07.01.2014
Si myslim, ze samotna skala je pripominkou toho, ze nekteri na nich umiraji.
Ondrejodpovědět 

 Zbytečná Megalomanie16:20:35 07.01.2014
Je myslím škoda pro připomenutí památky kamarádů lezců tesat do skal pomníky ve stylu pražské Letné.
Jistě by se našel skromnější a citlivější způsob.
J. Dunovský /Děčín
J.Dunovskýodpovědět 

 cintorín G.T.16:20:43 07.01.2014
Je to výborný návrh,do Tisý zapadne,ale kde je v plánu přípojka plynu pro věčný oheň,držáky na vlajky a květiny,místo písku samozřejmě zámkovka(dvoubarevná)a opodál blicí koutek(TOI v zeleném).Konec srandy,.......to snad nikdo,kdo leze po skalách, nemohl vymyslet.A mrtvejch se nikdo neptá?
jetiodpovědět 

 Takhle pieta nevypadá19:26:25 07.01.2014
Nikdo nemá morální právo si tu skálu přivlastnit a tesat do ní pomník, byť by připomínal kamarády. Ta skála nám totiž nepatří, byla tady dávno před námi a měla by tu po nás zústat taková jaká je i do budoucna a pro všechny. Tím, že po ni lezeme nám žádný nárok na ni totiž nevzniká. Jak byste asi hodnotili, kdyby se třeba místní myslivecký spolek rozhodl vytesat do skály obří pomník kamarádům co tragicky zahynuli na honu? Ano postavme si pomník, ale na hřbitově nebo jiném vhodném místě které bude naše. To ta skály totiž není, i kdyby o tom rozhodla stovka komisí.
stipodpovědět 

 Socha NEBUDE vytesána do SKÁLY!!!19:54:15 07.01.2014
Zdravím všechny, po přečtení některých komentářů chci vysvětlit pár faktů, které jsou dost důležité pro objektivní diskuzi:
1. Gert Tschunko je člověk - horolezec - osobnost skalního lezení, který má právo a životní zkušenosti navrhnout symbolický památník horolezců na místě jako je Tisá. Gerťas je jedním z nejvýznačnějších lezců/horolezců Československého lezení od 50. let 20. stol.
2. Jména jednotlivých horolezců byla pečlivě vybrána (nejen Gertem) a všichni jsou to významní horolezci, kteří v horách či skalách dosáhli významných výstupů.
3. Socha nebude vytesána do skály!!! Socha (pískovcová) bude vytesána profesionální soudobou sochařkou a bude následně instalována na věž Tlouštík pomocí chem. kotvy a dvou nerezových čepů.

Doufám, že tento příspěvek této diskuzi pomůže a ne naopak.
Gymplákodpovědět 
 Re: Socha NEBUDE vytesána do SKÁLY!!!20:12:10 07.01.2014
to je moc fajn že nebude vytesaná do skály.

subjektivně mi to připadá hnusný furt. ale nešť - jak se teda vypořádáme se zbytkem argumentů proti - kupříkladu naprosto nesmyslný výběr pietního místa na václaváku 2 minuty pěšky (!) od hřbitova, zablokování cesty (pravda nepříliš lezené) nabodání skály spoustou děr pro tabulky...

ehm, vím kdo GT je. ke stáru zblbnul dejmetomustonožka taky čokař nebo kodl, někoho to holt potká, nic s tím nenaděláš - to jako za zásluhy má nárok dělat pitomosti a mít při tom pocit že dělá něco "pro lidi" a všichni jsou povinní tleskat ručičkama?
Lukas B.odpovědět 
 Re: Socha NEBUDE vytesána do SKÁLY!!!20:41:09 07.01.2014
Díky za info, Gymplaku.
Další potvrzení faktu, že to na Tlouštíkovi nemá co dělat.
Papoušodpovědět 
 Re: Socha NEBUDE vytesána do SKÁLY!!!20:47:22 07.01.2014
Abych řekl pravdu, mě tohle uchlácholí taky jenom maličko.
1. Místo (u pokladny) se mi zdá pořád velice nevhodné (za mě nejsympatičtěji někde uvnitř ve skalách stranou proudících mas; druhá v pořadí je varianta hřbitov).
2. Pořád trvá zásah do lezecké cesty (Převis gigantů).
3. Pořád se mi velmi nelíbí výtvarná koncepce památníku (zmenšil bych to na zlomek plochy, vydal bych se cestou co nejmenší okázalosti a tak; žádný, ani lepený ruce a podobný příšery...; to je samozřejmě můj osobní vkus).

P.odpovědět 
  Re: Socha NEBUDE vytesána do SKÁLY!!!21:40:15 07.01.2014
Pořád to nic nemění na tom, že bude zničena skalní věž a lezecká cesta. Je to ohavná prasárna, která postrádá jakýkoliv prvek piety, kterou si mrtví kamarádi zaslouží. Gerda uznávám jako lezce a rozhodně tu nikdo nezpochybňuje, že je to veliká osobnost českého horolezectví. Na tohle ovšem právo nemá.
Pavel Bohuněkodpovědět 

 Pieta. . . . .20:17:36 07.01.2014
Každý má k této akci nějaké mínění a má právo, slušně, neagresivně a nevulgárně svůj názor tady uvést. Jistá pieta, nostalgie je určitě vhodná a nutná. Je jenom otázkou jakým způsobem se to děje.
Jen trochu zaráží, že nikdo z iniciátorů se nepozastavil nad tím, že to je skála na kterou se leze, na kterou vede několik cest.
Jak k tomu přijdou ti prvolezci, jejichž cesta bude tímto aktem znehodnocena? Co si asi pomyslí?  Určitě by se dalo najít místo mimo největší shon a provoz, třeba okrajovka, kde by se pietní místo dalo bez problémů a nějakých reklamací zrealizovat.
.-.-.-.-.-.-
Kritici, dávejte návrhy, když se sejde více návrhů tím lépe, vybere se  ten nejvhodnější kout, kde nebude rušit případná zvědavost nechápajících kolemjdoucích a kde si v klidu každý vzpomene na své dnes už nežijící kamarády. 
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Pieta. . . . .20:58:00 07.01.2014
Tak Tokan by myslim byla docela vhodna, nektere skaly 2 hodiny cesty, lezeno 1x za 5 let....a jeste kdyby to tak mohlo byt orientovano nekam smerem na DDR.
Martas.odpovědět 
  Re: Pieta. . . . .00:45:38 08.01.2014
Proč budovat další pomníky. Když budu chtít zaspomínat na již nežijící kamarády stačí zajet do Skaláku. A zaspomínat i na Ty kamarády kteří nemají svá jména uvedená na cedulkách onoho pietního místa. Hore zdar.
petrodpovědět 

 GT20:53:29 07.01.2014
prosím, GT, nekaž krásný odkaz, který za Tebou a Tvých kamarádech je
odpovědět 

 ANO ANO ANO00:34:12 08.01.2014
Z vedlejší věže si mohou udělat pomník šachisti, z další tenisti a další zahrádkáři. No věží je dost. Na každého se dostane.
odpovědět 

 MF DNES 8.1.2014 k památníku na Tlouštíkovi09:02:47 08.01.2014
http://goo.gl/JFqQDH
Papoušodpovědět 
 Re: MF DNES 8.1.2014 k památníku na Tlouštíkovi09:44:33 08.01.2014
Abych to upresnil.ve skalaku na pamatniku horolezcu jsou jen jmena ktery meli co do cineni s lezenim v ceskym raji.jmena lezcu ktery tam nelezli tam nejsou.proto se na druhou stranu nedivym ze si na severu chteji udelat svuj pomnik mistnim,nebo kamaradum co v tomhle regionu lezli.ja sam jich par takovych znam ktery by si svoji cedulku zaslouzily.ale at me nikdo netvrdi,ze by se nenaslo misto nekde v kurtovkach nebo pred statym majorem na nejaky masiv.nebylo by to na rane,a turisti by si nedelali pod pomnikem pikniky.coz by v pripade tloustika asi delali.je to hned u cesty na rane.pripadne kdyz jse jde od hrbitova nahoru tak vpravo by misto bylo,kde je stary nemecky pomnik kterej je napul rozpadlej.to ze se skulptura nebude sekat do skaly na cely veci nic nemeni.hlavne se previs gigantu i midasova pout porad lezou,i kdyz z duvodu lamavosti ,solivosti ne tak casto.
gorbiodpovědět 
  Cintorín na Hrubici16:35:45 08.01.2014
To teda nejsou jen horolezci z Českého Ráje, promiň Gorbi. Více relevantních informací o Cintorínu na Hrubici je zde: www.hruboskalsko.cz/cintorin/
Každopádně chápu potřebu místních lezců podobné místo mít a jistě je to myšlenka dlouholetá.
 martanodpovědět 

 Proti09:50:40 08.01.2014
Pokud dochazi k nejakemu hlasovani / vyhodnocovani nazoru, jsem proti.
Tisou mam hodne rad, uz nejakejch 35 roku.
Ten lunapark co z toho ted udelali uz tak moc ne.. ale to je vyvoj.(neplest s pokrokem!!)

GT je pro mne zivouci legenda a chovam k nemu nehynouci obdiv pro to co na skalach vykonal.. nicmene tento napad podporovat nemuzu.

Obrovske sousosi spojenych rukou na prominentnim miste u vchodu do skal je megalomanskej pomnik stylu socialistickeho realismu (to je /byl umelecky smer, aby nedoslo k nejakemu omylu), druhej dojem neni o moc lepsi.
Pietu a vzpominku ano, ale ne takhle.
Alternativy - kamen na hrbitove, malej kamen ve skalach v zastrceny lokalite...
Krasnej napad o neco vyse v diskusi se stromoradim. To bych podporoval vsema deseti.
At vam to leze.
 Ďuraodpovědět 

 Žabomyší válka10:42:16 08.01.2014
Takže jsem se rozhodla, při vší té slušnosti, vyslovit názor pro...vše je věcí SLUŠNÉHO vyjádření názorů a poté dialogu...nápad se mi jako takový líbí. Včetně podaných rukou. Od nepaměti jsou pískovcové oblasti v Čechách protkané různými pomníky(prošli jste někdy důkladně Českosaské Švýcarsko? Všimli jste si stovek nápisů vtesaných do skal, kamenů, obrostlých dnes již mechem a často neudržovaných) a smrtěmi(konkrétně Jizerské hory), o tisících smírčích křížích posetých v krajině ani nemluvě. Lidé od nepaměti dělají pietní místa.Menší či větší. Gertův nápad odpovídá době, ve které žijeme. Nevím proč by ale i v této době, nemohla být vyjádřena myšlenka vzpomínky na lidi, kteří pro horolezectví či lezení žili...Dejme si otázku, jak bude Tlouštík vypadat za 100- 200let, po nikom z nás něštěkne ani pes, ale to dílko tam zůstane a osobně se budu angažovat, aby tam bylo jméno právě zmiňovaného Gerta Tschunka( pokud se realizace uskuteční). GERT je člověk, jehož léta znám a celý jeho život je spjatý s horami a skalami. Vylezl a dokázal věci, o kterých se Vám ani nesnilo! A k tomu je to výborný člověk, upřímný a milý ke všem lidem napříč věkovým rozdílům. Tak trochu úcty prosím! Pokusím se dostat na dnešní jednání....hlasy typu ohledně ničení skal: Nebuďte směšní, v Tisé se stále máčuje, nedodržuje zákaz lezení po dešti, každému je to u prd...a ted bude takovéto dílo vyvolávat zděšení?Smutné...no uvidíme, každopádně já FANDÍM.
Krevetaodpovědět 
 Re: Žabomyší válka11:46:05 08.01.2014
Myslím si, že nikdo tady neschazuje co Gert dokázal a jaká je to osobnost. I když se neznáme osobně asi bude znát pár lidí, kteří mi učili lézt a všech si ohromě vážím. Nicméně právě tito kamarádi mi vždycky vtloukali do hlavy, že skála je nejdůležitější a čím míň ji svým počínáním ublížím tím lépe. V Tisé i kolem cesty uvnitř skal je spousta velkých kamenů, kde by podobná věc mohla být a nikomu by nevadila. Tímhle krokem už fakt ukážeme, že nám není nic svaté. A nezlob se na mě, ač jsem velmi agresivní na pytlík s MG, kecy o maglajzu sem momentálně nepatří.
FERYodpovědět 
  Lze ublížit kameni?11:57:34 08.01.2014
Skála je skála. Kus šutru. Můžeš ublížit zvířeti, ale ne hromadě kamení. Ta skála tu nebyla, pak chvíli je, pak tu jsme s tou skálou chviličku my a pak tu zase ta skála nebude. A je jí úplně jedno, co se s ní během staletí děje. Představy o nějakém ubližování nebo poškozování jsou pouze ve vašich hlavách, skále je to jedno.
odpovědět 
   Re: Lze ublížit kameni?12:25:51 08.01.2014
Vůbec jsi to nepochopil kámo. Nehledě na to, že ani nevím s kým se bavím.
FERYodpovědět 
    Re: Lze ublížit kameni?12:47:25 08.01.2014
Sorry, pochopil, jen mě pobavilo, jak někteří mají skálu za něco víc, než je :-)
Jirkaodpovědět 
     Re: Lze ublížit kameni?12:56:07 08.01.2014
Nemá to cenu. Omlouvám se. Zdar
FERYodpovědět 
 Re: Žabomyší válka11:58:53 08.01.2014
Tyhle smrtě, obrazy a kapličky vytesané do skal apod. jsou většinou na klidných místech a vytvářejí zádumčivýho génia loci, kterýho diskutovanej projekt naopak popírá.
honzaodpovědět 
 technicka12:05:04 08.01.2014
Rikas pri vsi te slusnosti.. a na tvym prispevku by se dalo vyucovat vyuziti demagogie a recnickych triku.
Pocinaje tim ze to cely presunes do kategorie zabomysi vojny ..az po argumentaci "a vy zase lyncujete cernochy".
 Ďuraodpovědět 
 Re: Žabomyší válka13:09:28 08.01.2014
„Všimli jste si stovek nápisů vtesaných do skal, kamenů, obrostlých dnes již mechem a často neudržovaných) a smrtěmi(konkrétně Jizerské hory), o tisících smírčích křížích posetých v krajině ani nemluvě. Lidé od nepaměti dělají pietní místa. Menší či větší. Gertův nápad odpovídá době, ve které žijeme. Nevím proč by ale i v této době, nemohla být vyjádřena myšlenka vzpomínky na lidi, kteří pro horolezectví či lezení žili...Dejme si otázku, jak bude Tlouštík vypadat za 100- 200let, po nikom z nás něštěkne ani pes, ale to dílko tam zůstane a osobně se budu angažovat, aby tam bylo jméno právě zmiňovaného Gerta Tschunka( pokud se realizace uskuteční).“
Posedlost tesáním do skal, malováním nápisů a tak by snad už mohla trochu odeznívat. Co se dělo nejintenzivněji někdy koncem 19. století a začátkem 20., se nemusí dít pořád. A na jizerských pomníčcích je parádní právě jejich nenápadnost, zastrčenost, civilnost. Příšera tohoto typu by mezi ně určitě nezapadla.
…pietní místa. Menší či větší – Právě o to jde. Předkládaný návrh podle mě době, ve které žijeme, už vůbec neodpovídá. Něco takového bych čekal snad před 30 lety, dneska mi to už přijde dost neadekvátní. I když jistě, někdo třeba žije ještě teď v osmdesátých.
Osobně bych dneska už i skalácký cintorín koncipoval méně pompézně a mnohem civilněji či zajímavěji (respektive doufám, že by to tak bylo dnes koncipováno); jeho podobu beru prostě jako odraz doby vzniku.
Jinak samozřejmě, myšlenka vzpomínky na lidi… by vyjádřena být mohla, je to dokonce velmi sympatické a tím dělá GT pěknou věc; zaráží ale ta forma, která je pro mnoho lidí evidentně nepřijatelná. Osobně tento návrh (jeho podobu, umístění...) vnímám (i bez ohledu na ničení skály) jako pompézní nevkus. To třeba není chyba GT, ale autora návrhu, ale na věci - odmítnutí - to nakonec nic nemění.
Za sto dvě stě let… no právě, mám obavu, že díla tohoto typu budou vypadat dost špatně už za nějaké desítky let, ne-li dřív. Osobně mi přijde mnohem lepší třeba nějakej kamennej blok umístěnej lehce stranou v lese, kterej trochu obroste mechem a vyrytá jména na něm ztratí zřetelnost, prostě si ho les postupně vezme, než torza tabulek a trnů v chemické maltě, nějakých nabubřelých obřích rukou, ze kterých už po pár desítkách let bude kdovíco… Ty jizerský pomníčky stárnou přirozeně, kříž pohltí rostoucí strom, nebo přirozeně a nenápadně rezne na zastrčené skále; tohle podlehne devastaci nebo rozkladu mnohem méně příjemným způsobem (obávám se).
„Hlasy typu ohledně ničení skal: Nebuďte směšní, v Tisé se stále máčuje, nedodržuje zákaz lezení po dešti, každému je to u prd...a ted bude takovéto dílo vyvolávat zděšení?“
- Zaplaťpánbůh tu většina lidí rozlišuje a dokáže se vyhnout takhle demagogické formulaci.
P.odpovědět 
  Re: Žabomyší válka15:13:13 08.01.2014
jedny ruce a pár cedulek není nic giga-mega, myslím že se to tu moc zveličuje, ale asi je dáno zkušeností z památkománie komunismu, řekl bych že v jiné zemi by to tak pohoršení nebudilo, otázka je spíš citlivé umístění vzhledem k okolí
Tomodpovědět 

 pama10:53:48 08.01.2014
trochu mi z těch komentu přijde že lidi spíš nechtěj hned po příchodu do skal vidět že "prach jsi a v prach se obrátíš" ale památníky patří opravdu spíš na klidnější místa
Tomasodpovědět 

 Obci ku prospěchu10:54:52 08.01.2014
Umístění památníku přímo proti pokladně je dobrý marketingový tah. Cepři se budou těšit, že ty sebevrahy uvidí ve skalách a kačky se do obecní kasy pohrnou. Nic proti umístění na hřbitově, je to blízko pod skalami a nemusí se ničit příroda.
ZdeněkKodpovědět 

 Neničme skály, ony je nazabily!11:41:14 08.01.2014
Neničme skály, ony je nazabily!
SPodpovědět 
 Re: Neničme skály, ony je nazabily!16:47:06 08.01.2014
Zachraňte koně, žil jsem jen pro ně!
PSodpovědět 

 ???11:59:10 08.01.2014
ty cedule už tam byly kokot to se obnovuje, nic se dál neničí
ladjaxodpovědět 

 pomník ve skále ne12:18:46 08.01.2014
Vytesat pomník do skály je mi moc nelíbí. Ať se to udělá třeba vedle do přivezeného kusu pískov ce a né do stávající věže. Jak už někdo napsal pomínky si vyrobit umíme,ale skály vyrobit neumíme.
polodpovědět 

 Jednoznačně NE14:02:44 08.01.2014
Spousta rozumnejch argumentů proti tu už zaznělo. Naopak rozumný důvody proč chyběj (výkřiky typu gymplák a kreveta snad ani autoři nemůžou myslet vážně?).
Add umisťování tabulek na místo úmrtí - s tim taky nesouhlasim, mělo by se zakonzervovat na stávající historický úrovni, jakej má smysl přidávat další? V nemocnici umře spousta lidí, choděj tam snad příbuzní s kladivem natloukat na zeď cedulky? Budem umísťovat i cedulky zde se někdo těžce zranil / lehce zranil / určitě by se zabil kdyby do toho vlez, ale šel radši na pivo? A nejlíp rovnou cedulky s QR kódem, aby si každej mohl načíst do mobilu co to bylo za (bez)významnýho člověka? Aby nám s tý přírody něco zbylo.
 Špicálodpovědět 
 Re: Jednoznačně NE14:51:00 08.01.2014
tyjo ten QR kód není špatnej nápad :)) ale budou na to za 100 let čtečky?
Tomodpovědět 

 O co Vám jde?14:15:54 08.01.2014
Vy jste najednou všichni ochránci přírody? Víte kolik je v Tisí a v okolí vytesaných věcí do skal? Tesalo se vždy a nikdo s tím neměl nikdy žádný problém. Každopádně jak zde bylo již řečeno: do žádné skály se tesat nebude, bude se do ní vrtat a pokud je někdo proti, tak ať si uvědomí kolik skal jsme kruhama, borhákama a jinejma chujovinama zničili my sami! Zamyslete se! Kdyby bylo po mém, udělal bych z těch skal duny... Stejně je to písek k ho... PS: přijďte dnes do Refa, dáme si do držky!
Ježourodpovědět 
 Re: O co Vám jde?14:50:31 08.01.2014
Ježoure přestaň už hulit fakt ti to leze na bednu :)
FERYodpovědět 
  Re: O co Vám jde?15:01:46 08.01.2014
V kolik mi to jede do Kladna? Abych ti namágoval Gesicht! :D
Ježourodpovědět 
   Re: O co Vám jde?15:24:22 08.01.2014
:) Na Jointa přijeď, ale pytel a cedulky nech doma :D
FERYodpovědět 
    Re: O co Vám jde?15:36:38 08.01.2014
To bych od tebe nečekal, že uznáš kam ten pytel a cedulky patří... ha ha ha...
Ježourodpovědět 
     Re: O co Vám jde?15:48:06 08.01.2014
Woe :)
FERYodpovědět 
      Re: O co Vám jde?19:14:05 08.01.2014
Tahle výměna je aspirant na dialog roku 2014! :-D :-D :-D A Ježourovu smeč nadějného lobu následovalo jen Woe :-) při pohledu na tenisák odražený z lajny mezi diváky :-D
Bídaodpovědět 
 Re: O co Vám jde?16:47:36 08.01.2014
To teda nemůžeš vědět mladej pane, že s tesáním čehokoliv kamkoliv nikdy nikdo problém neměl;) Naopak, pomníky i sochy se všude na světě dodnes bourají, ničí se sochy a jejich tváře, ulamují ruce atd. Ale bez debat bylo dřív rytí a tesání v kamenických krajích (dobře víš kolik je všude kolem nás stovek lomů a lůmků) běžnější technologie a dělalo se to hodně s citem, kromě těch megalomanských příšer na náměstích:) ...pauza, teď každej na pivo nebo brko :)
 martanodpovědět 

 Obnazte krky soudruzi16:15:09 08.01.2014
Tywoe dyt tam vede tahle Prcasova mrda! To jsem urcite proti a myslim ze se to nebude libit ani Jirkovi!

Lukodpovědět 
 Re: Obnazte krky soudruzi16:22:37 08.01.2014
Ta vede hodně vlevo od tohoto místa...
odpovědět 
  Re: Obnazte krky soudruzi17:58:24 08.01.2014
Jezoure to je dobrej napad rozemlejt tisou na piskoviste,a udelat velky piskoviste pro deti.kruhy se muzou pak odvezt do sberu.potom budou nejaky prachy na pivo,huleni.deti budou mit radost,ze si budou mit kde hrat.jsem vsema pro!!
gorbiodpovědět 
  Re: Obnazte krky soudruzi16:18:30 09.01.2014
... a navíc není od Pcase ;-)
odpovědět 

 Na Tlouštíkovi ne, ve skalách ano19:38:32 08.01.2014
Na Tlouštíkovi v Tisé památník nebude, ve skalách ano - takový je závěr dnešní schůzky v Refu v Tisé. Díky všem za dělnou atmosféru a za podporu. Zejména pak Chomutovákům. Taky děkuju Gerdovi za solidní kompromis.
Papoušodpovědět 
 Re: Na Tlouštíkovi ne, ve skalách ano20:45:35 08.01.2014
A proč by nemohl být na Tlouštíkovi.Budou předloženy další dva návrhy a bude se debatovat který u veřejnost získá větší podporu. Cesta převis gigantů v žádným případě nebude dotčena.


Milan Týceodpovědět 
  Re: Na Tlouštíkovi ne, ve skalách ano23:12:03 08.01.2014
Milane, na jednání jsi byl, čili jsi mohl uplatnit tuhle burzu nápadů v jeho průběhu. Místo toho si ale ztrácel čas tím, žes mě posílal v prdel temnou, za což se na Tebe nezlobim, protže Tě mám rád. Pokud nejsi spokojen s dosaženým, svolej další kolo do Refa a můžem to probrat. Dík
 Papoušodpovědět 
 Re: Na Tlouštíkovi ne, ve skalách ano21:42:37 08.01.2014
Dobrá práce, díky všem!
HoBlodpovědět 
 Re: Na Tlouštíkovi ne, ve skalách ano11:37:16 09.01.2014
Díky za to
FERYodpovědět 

 Zamyslete se...19:49:51 08.01.2014
Chápu, že chcete uctít památku, ale proč ničit něco, co dotyční měli rádi a zemřeli "pro to"? Přál by si to kdokoliv z nich? a Vy?
Vojtaodpovědět 
 Re: Zamyslete se...21:15:26 08.01.2014
Chlapci, doba pomniku je pryc. Je nas trosku mnoho,skoro 8. miliard, kdyz se delaly ty prvni pomniky byla nas jen miliarda - bylo to kdyz Napoleon bojoval u Slavkova v r 1805, 2. miliarda byla az po 1. svetove..ale ted uz to vali a fakt na to misto nebude, ani skal dost nebude. Uvazujte sireji....
Martas.odpovědět 
  Re: Zamyslete se...21:45:26 08.01.2014
Vona si s náma ta příroda nějak poradí ... :-)
Hodpovědět 
   Re: Zamyslete se...02:05:54 10.01.2014
S tebou určitě!
Hodpovědět 

 Jsem pro15:41:53 09.01.2014
Souhlasím s Gertem , je sice více míst kam by šlo památník umístit , pokud má někdo tu sílu to žařídi , určitě , třeba mu nikdo klacky pod nohy házet nebude ? Skoro všem vadí jak se ničí skály v Tisé , zkusím se proto obrátit na CHKO zdali by pozastavili povolení horolezecké činnosti v Tiských skalách aby nedocházelo k zjevného ničení skal. Po přečtení této disku , se divím , že to nikoho nenapadlo dřív !
JNodpovědět 

 Jsem pro16:04:57 09.01.2014
Souhlasím s Gertem , je sice více míst kam by šlo památník umístit , pokud má někdo tu sílu to žařídi , určitě , třeba mu nikdo klacky pod nohy házet nebude ? Skoro všem vadí jak se ničí skály v Tisé , zkusím se proto obrátit na CHKO zdali by pozastavili povolení horolezecké činnosti v Tiských skalách aby nedocházelo k zjevného ničení skal. Po přečtení této disku , se divím , že to nikoho nenapadlo dřív !
JNodpovědět 

 Je to zapotřebí???13:57:49 11.01.2014
Je nutné mít všude památníky se jmény?
Je nutné mít v každé oblasti cintorín?
Je nutné ničit skálu?
Je nutné abych si na někoho vzpomněl mít jeho jméno na štítku?
Pokud zní odpově´d 4x ANO, je mi Vás líto.
Máraodpovědět 

 Foto dne:
Daxenstein
Klavier direkt, VIIc
 Databáze cest:
Všechny cesty (180011)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Travers Přes Jeskyni Reverz 7A+ Holý Vrch
Disbauxa 7b Pinell De Brai
El Robobo De La Jojoya 7b+ Pinell De Brai
Protectec Witness 7a+ Pinell De Brai
Chica Bang-bang 6c Pinell De Brai
Nově komentované:
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
El Tractorista 7c+ Garx
Vrbata 7c Kalymnos

 Nově v diskusi:
Lezeni Jaen Spano | nohavice s výstužami | Re: CHS a vyberko | Re: CHS a vyberko | CHS a vyberko | Re: Treadwall | Re: Treadwall | Treadwall | Re: foto dne vcera | Re: socialní průjem |

 Nové komentáře:
parada | Zbytečnej sport | Zbytečnej sport | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kolka varianta situacie toto je? | Re: kagda | Re: kagda | Re: Těžká práce | kagda |

 Kde to vře:
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (98)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (91)
Zkusíme to znova (37)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (30)
Křest knihy Perly východu (8)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (4)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (3)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (3)

 Nově v inzerci:
Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Lowa Locarno GTX LO | Pinguin Gelanots XP | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43 | Finale Ligure | Rychlá půjčka a financování | Pískovcová šťáradla | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 739 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 645 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 556 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 575 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 486 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.