LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
33.Sejbal 10281
34.Duchoň 10281
35.Novotná 10265
Bouldry:
33.Oliva 9409
34.Stadtherrová 9350
35.F 9278
Hory:
7.Švihálek 6192
8.Černý 5904
9.Zvonková 5717

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5814 lezců
1186038 cest
Nové přelezy:
Pedrův Smr 10-
Tutáč Vari Xb
Návštěvníc Xa
Solitud 8a
Šutrožrout 7C
Mat Patou 7C/7C+
Doldy Bast 9
Aegialis 7c
Soukromá V Xc
Offshore Xb

Stěny
Boulder sokolovna Hrušovany - Hrušovany u Brna
Stěna - Gymnázium Chotěboř - Chotěboř
Sportareál Klíny venkovní stěna - Klíny 210

Prodejny
HUDYsport - Praha 6
bart´s port - Praha 2
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SP Hall (AUT) – bouldering 1.-2. května.

Druhý závod letošní sezóny v boulderingu se nyní hlásí o svou pozornost. Zájem závodníků je několikanásobně větší, než jsme mohli vidět na posledních dvou závodech v rychlosti.

Je přihlášeno 130 reprezentantů z 22 států. Samotný postup do semifinále mezi 20 nejlepších už bude úspěch, bouldry jsou zrádné, stačí když jeden nesedne a pak „bye bye“.
Naše zastoupení bude opravdu velmi silné: Martin Stráník, Adam Ondra, Ondřej Nevělík, Silvie Rajfová, Nelly Kudrová.

Program:
Pátek  od 11hod kvalifikace mužů
            od 17hod kvalifikace žen
Sobota  od 13hod semifinále muži a ženy
            od 19hod finále muži a ženy

 

Helena Lipenská   [úpravy] 10:02 29.04.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 boulder versus rychlost12:07:34 29.04.2009
Je dost odvážné srovnávat tyto dvě disciplíny.Už jen proto,že mezi bouldraři je více nerealisticky smyšlejících závodníků.V rychlosti se bojuje se stopkama a to je to nejsložitější v každém sportu.Ale je dobře , že mezi našima reprezentantama jsou osobnosti, které mohou vylězt na bednu v rychlosti a osobnosti které mohou vylézt na bednu i v  bouldru.Musíme držet všem našim odvážlivcům palce.Držte se.
Poklusodpovědět 
 Re: boulder versus rychlost13:20:50 29.04.2009
myslím, na boulder přijede vždycky víc lidí protože tam se musí ukázat že lezec něco umí, mezilezci je to oblíběnější a pohodovější, má to i blíž ke skalám, až na ty zakázaný zóny. Rychlost není špatná a i v horách se hodí být nahoře dřív, ale je to tak trochu hybrid lezení i když prý divácky zajímavý, zvlášť na závodech. Samozřejmě že rychlostní borci musí umět lézt a je třeba si jich vážit za výkony, ale přeci jenom to trošku odbočuje ...na skalách moc na tuhle rycholst nenatrénujete
odpovědět 
  Re: boulder versus rychlost14:02:20 29.04.2009
Právě naopak .Na rychlost chodí závodníci,kteří musí byt připraveni a musí už hěco umět.Tam se neexperimentuje.To bouderu jdou lidi závodit a tajně věří,že jim to možná vyjde.Ovšem lezení na rychlost je pro nezávodního lezce nepochopitelná ptákovina,protože závodit na rychlost na cestě,která je pro něho obtížnostně nelezitelná prostě pitomost.
odpovědět 
   Re: boulder versus rychlost14:11:28 29.04.2009
Každopádně na rychlostní cestě ( té na rekord )není moc co vymýšlet, prostě se ji někde naučíš lézt jak nejlíp a jak nejrychleji umíš a pak jedeš na závod.
Každopádně respekt, mě byt trénink něčeho takového nebavil.
Jirousodpovědět 
    Re: boulder versus rychlost14:21:54 29.04.2009
A mame tady v Cesku nekde takovou cestu na rekord?
Matušodpovědět 
     Re: boulder versus rychlost15:21:40 29.04.2009
Oficiální cesta v Česku není. V Holeškách je cesta z velké části té originální podobná,ale kratší. Jinak se ale po světě tyhle oficiální stěny a na nich standartní cesty rodí jako houby po dešti. Jak se ukazuje a i co říkal Markus Skolaris,šéf IFSC, je to jedinná cesta jak lezení dostat na olympiádu.
Libor Hroza odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost15:23:07 29.04.2009
nebyla ještě na smícháči? nebo je to horosvazovej erár
odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost16:00:36 29.04.2009
Jenže ten mluví o sportovním lezení na Olympiádě už nejmíň deset let a nevypadá to, že by se to někam posunulo - s rychlostí i bez ní. Je ale fakt, že z lezení jsou pro TV zajímavé jen dvě disciplíny - himalájští ťáponohové (besedy a přímé vstupy) a rychle šplhající opičáci (šoty na konci sportovních zpráv). V obou případech je lepší, když je to mladá, blonďatá, prsatá, ukecaná mistryně světa nebo dobyvatelka Everestu, než vyhrtlý zamlklý fousáč.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: boulder versus rychlost17:43:47 29.04.2009
Zdá se mě,že dnešní směr rychlolezení se od základů lezení začíná hodně lišit. Blíží se spíš k některé z mnohých atletických disciplín,kde není potřeba ani tak hlava,jako síla a poslepu nátrénovaná trať. Ale to je i v mnohých jiných.
Honzaodpovědět 
        Re: boulder versus rychlost17:51:32 29.04.2009
A co bouldr na 185. pokus nebo po trech mesicich nacvicovani..
odpovědět 
         Re: boulder versus rychlost18:01:09 29.04.2009
Na závodech 185 pokusů není ani náhodou.
Honzaodpovědět 
          Re: boulder versus rychlost18:06:46 29.04.2009
To je pravda. Ale co v přírodě? Měsíce pokusů a pak borec přeborec! Mágem vyznačený chyty a nacvičovat a nacvičovat a nacvičovat...není to nakonec stejný jako ta rychlost?
odpovědět 
           Re: boulder versus rychlost18:58:38 29.04.2009
Nejde o to která disciplína baví hloupého diváka a nelezce ,ale o to jestli lezci kteří nezávodí bouldrují ,lezou cesty na skalách nebo snad někdo leze na rychlost .Takového jsem nikdy nevyděl.Lezení je krásný sport v přírodě ne tupě pilovat na stěně 6C.To jest všeobecný názor lezecké veřejnosti a ten nikdo ani lží nezmění.
Mp3odpovědět 
            Re: boulder versus rychlost19:06:48 29.04.2009
jsi ani nikdy nevYdel skolu vid, vrat se do toho lesa a do jeskyne;-)
climberodpovědět 
            Re: boulder versus rychlost19:35:56 29.04.2009
milej mp3 - to je nazor tvuj,nemuzes mluvit za celou sirokou verejnost.nikdo te nenuti,aby se ti rychlost libila,tak vo co go?to bychom mohli zacit kritizovat hromadu jinych sportu.co atleti,co behaji 100m a jine trate,co koulari, diskari, skokani,atd.?mohli bychom uznavat treba jenom orientacni bezce,pac oni krome svalu pouzivaji hlavu asi nejvic.
Michalodpovědět 
             Re: boulder versus rychlost20:07:25 29.04.2009
Jak jsem pochopil, tak bylo jen řečeno,že právě sem, mezi atletiku se rychlost tlačí. Proč ne? Je to asi jediná cesta jak se dostat nejrychleji k olimpiádě a penězům.
odpovědět 
              Re: boulder versus rychlost20:35:26 29.04.2009
Kdo chce ze sportu třískat jen prachy ať se dá k fotbalu nebo k hokeji.Tam je magorů potřeba stále dost.
odpovědět 
              Re: boulder versus rychlost20:35:50 29.04.2009
Rychlost se stává pomalu mrtvá disciplína, jen ten počet startujících a státy --- samý východňáci. Fakta jsou fakta, to ani Libor H. svými několikanásobnými komentáři nezmění. A účast tří žen na MCR v rychlosti také jasně mluví o tom jak to lidi zajímá.
odpovědět 
               Re: boulder versus rychlost08:20:53 30.04.2009
Tak tohle považuji za blábol týdne.Rychlost si najde svoje závodníky a že to dnes dělá málo lidí je jen vinou přístupu některých lidí z ČHS.Rychlík nám v této disciplíně pomalu ujíždí a my zase koukáme a hádáme se mezi sebou.Je to lezecká disciplína , která tak moc nenáleží do klasického horolezectví,ale je tady a kam ji strčit?O všem rozhodnou sponzoři a diváci , kteří na rychlost chodit budou.ČHS by mělo rychleji reagovat a vytěžit z této situace.Proto že čím více úspěchů na těchto závodech tím více peněz od sponzorů.Pak nemusíme pořád brečet, že nejsou prachy.
odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost08:22:26 30.04.2009
Pokud nemáme oficialni cestu,tak kde to vyzkouset,nebo trenovat.
odpovědět 
   Re: boulder versus rychlost17:43:43 29.04.2009
Hahaha. Rychlost je tak maximálně pro nýmandy, co si jinde neškrtnou.
pbla4024odpovědět 
    Re: boulder versus rychlost18:08:47 29.04.2009
A není ten bouldr nakonec pro ještě větší nýmandy?Zatím jak já to pozoruji k bouldru se stahují ti co se fakt nikde už nechytali.
odpovědět 
     Re: boulder versus rychlost19:25:00 29.04.2009
Hihihi, třeba Ondra, Mráza, Štefánek? Ty jsi ale moulík.
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: boulder versus rychlost19:18:49 29.04.2009
Sám seš nýmand a těžkej nacvičovatel. Po tolika letech lezení na OS máš jen tři 7b a jedno 7b+. Nic moc. To i ti, co lezou rychlost, mají vylezených na OS alespoň hafo 7c.:-)
Jirkaodpovědět 
     Re: boulder versus rychlost19:37:34 29.04.2009
naprostej souhlas jirko:)
odpovědět 
    Re: boulder versus rychlost08:44:13 30.04.2009
Já viděl jednoho co leze tu rychlost venku na skalach v Ospu a určitě to nýmad není,dal 8a a jen se za ním zaprášilo.Proste nekdo umi lizt rychlost i obtiznost.S tim nic neudelas.
Pájaodpovědět 
     Re: boulder versus rychlost08:51:10 30.04.2009
Moje cca padesátiletá spolulezkyně dá 8b jen se za ní zapráší, cesta za 8a opravdu není argument. Težká lezení začíná dejme tomu na 8c.
pbla4024odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost10:34:48 30.04.2009
Kolik je lidí v tomhle státě, kteří dají s pohodou 8a?Pokud je lezení až od 8c,tak žiju v jiném světě.Až půjde tvá známa lézt někam to 8a , tak mně řekni rád se podívám a zatleskám.
Čtenářodpovědět 
       Re: boulder versus rychlost10:44:25 30.04.2009
Klídek , ten ..... si plete saskou a francouskou klasifikaci .
odpovědět 
        Re: boulder versus rychlost20:09:51 30.04.2009
A bout de souffle, Grotte, Peillon.
http://escailloux.free.fr/topo/grotte.php
Teď zkouší 8b+ a padá tři kroky od konce.
pbla4024odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost10:48:29 30.04.2009
v 50 a zenska co preleze francouzsky 8b?to si delas kozy..8b na pisku verim
odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost11:47:34 30.04.2009
v 50 a zenska co preleze francouzsky 8b?to si delas kozy..8b na pisku verim
odpovědět 
      Re: boulder versus rychlost19:18:19 30.04.2009
hmm... no, i kdyby to byla pravda, co píšeš, nic to nemění na faktu, že ty sám seš nýmand. Po 12. letech lezení, a ke všemu při tak skvělé spolulezkyni, o jaké zde píšeš, sám vylézt na OS pouze tři 7b a jedno 7b+... To dokonce i některé z holek, co závodily v rychlosti, jsou na tom lépe než ty.:-)Divím se, že při tvé "lezecké úspěšnosti" potíš takovéto komentáře. Jinak z těch tvých dosavadních OS-tů si nic nedělej, za dalších 12 let lezení se ti možná povede i nějaké vyšší číslo.:-)
Jirkaodpovědět 
       Re: boulder versus rychlost21:36:55 30.04.2009
To je sprostá pomluva, já nelezu dvanáct let.
 pbla4024odpovědět 
        Re: boulder versus rychlost22:39:37 30.04.2009
hahaha...si děláš kozy, ne? Proč bys potom psal ve svým profilu na www.rockstars.cz, že lezeš od r. 1994, přesněji 1994-2003, a pak od r. 2006 - až doteď tzn.2009??? Suma sumárum 12 let.:-)
Jirkaodpovědět 
         Re: boulder versus rychlost17:14:34 01.05.2009
To se sčítá po kusech? Pak je to tak třicet hodin týdně krát počet týdnů. Ale můžeme integrovat.
pbla4024odpovědět 

 Pocet???!!12:26:32 29.04.2009
V rychlosti to je zas uspech dostat se mezi tech 16 nejlepsich, takze je to tak nastejno!tech cca 20 lidi je ta spicka a zbytek si zavodi mezi sebou. Na prazskym maratonu taky nezavodi ten nejrychlejsi s tema ctyrma tisicema zavodniku ale jen s tema nejblizssimi 10-20 zavodniky takze mu je fuk jestli je jich tam 21 nebo 10000...
climberodpovědět 
 Re: Pocet???!!13:16:03 29.04.2009
akorát bez těch tisíc ostatních maratonistů nejsou sponzoři a závod a komfort pro výherce, včetně zajištění závodu a odměny pro něj :D
takže by mu to bejt jedno nemělo, to by si jinak běhal v lese za barákem
odpovědět 
  Re: Pocet???!!13:46:44 29.04.2009
A co Železný a oštěp? Copak jsou oštěpařů tisíce? Prdlajs! Jde o to jestli je ta disciplína zajímavá divácky, zajímavá pro Tv a jestli ne tak nejsou sponzoři,nejsou peníze a můžete bouldrovat doma za garáží.
odpovědět 
   Re: Pocet???!!20:33:27 29.04.2009
Plný souhlas
odpovědět 
 Re: Pocet???!!10:23:47 30.04.2009
Kouknul jsi se někdy na výsledovku nějakých závodů na rychlost ? Když jich startuje přes dvacet , tak je to svátek a u ženskejch jich je ještě míň . Takže podle tebe asi jezdí na závody pouze světová špička (těch dvacet ) a nikoho jinýho to nezajímá . Jak jinak si to mám vyložit .
Franta Masoodpovědět 

 průběžné výsledky13:20:36 01.05.2009
Adam už má kvalifikaci za sebou...má 5 topů na 9 pokusů a určo postoupí do semi
průběžné výsledky k dispozici zde:
http://www.ifsc-climbing.org/index.php? page_name=resultservice&comp=09_WC_4&cat=ICC_MB (odstraň jednu mezeru)
Vojtaodpovědět 

 Foto dne:

Zapomění, 7A
 Databáze cest:
Všechny cesty (187607)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Širočinka 6C+ Osek
Solitud 8a Pratdip
Kocour 3 Bohostice
Škola V Přírodě 4+ Bohostice
Unfér I Vřesová Dolina
Nově komentované:
Vlnová Dálka 7B+ Vysoký Vrch
Bolting Addiction 7c Kalymnos
7c Napravo 7c Kalymnos
Ocel A Olovo 9-/9 Srbsko
Oáza Klidu 9- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Foto dne | Re: Foto dne | Re: Terka je bůh | Re: Terka je bůh | Re: Terka je bůh | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: Terka je bůh | Re: Foto dne | Re: Foto dne | Re: Foto dne |

 Nové komentáře:
tak to chodi v dnesni dobe | Re: Inu | Re: Inu | Ahaaaa | Ahaaaa | Re: Inu | . | . | Re: Inu | Re: Inu |

 Kde to vře:
Secret Spot Bouldering 2025 (120)
MČR v boulderingu (64)
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (27)
Mára Holeček a Radek Groh vyrazili do Nepálu na Cho Oyu (8188 m) (18)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (12)
Adam Ondra vyhrál Rock Master Duel 2025 (11)
Wetterhorn - 3690 aneb traverz k pohledání (10)
Rock Master KO boulder vyhráli Yannick Flohé a Janja Garnbret (7)
MČR v boulderingu - semifinále a finále (6)
XXIII. Mezinárodní festival outdoorových filmů (4)

 Nově v inzerci:
Skyhook | Lyže Francie leden 26 | Dvě bouldermatky zdarma | Dětské lezečky Simond | Expresky | Lezečky Evolv Zenist Pro LV vel. 44 | Singingrock Rama | Fiat Talento | Statická a dynamická lana | Ocún Sigma 11,5 UK |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 1403 
 50 dní v divočině 
 952 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 1244 
 Andrea 
 1013 
 Ashima 
 822 
 Barkley Marathon 
 851 
 B.I.G. - světové prvenství 
 890 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 778 
 Gálfy - Horský život 
 733 
 Jak se staví ledovec 
 721 
 JAMES - Století nad oblaky 
 1044 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 868 
 Lezci z Manína 
 877 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 777 
 Operace Nos 
 873 
 Plamen nikdy nezhasne 
 765 
 Pohlednice z konce světa 
 998 
 Pomíjivost ledu 
 748 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 785 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 786 
 Rhapsodia Corcontica 
 777 
 Sama 
 927 
 Šampioni zlatého údolí 
 869 
 S lyžemi v oblacích 
 1013 
 Tenaya Traverse Challange 
 855 
 Tenkrát na východě 
 1011 
 Velká alpská silnice - 73 
 812 
 Za oponou velehor 
 996 
 Zápasník Dee Dee 
 852 
 Životní výprava 
 890 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.