| | Můj první ženský prvopřelez | Spiderman M13 | 
  Skoro měsíc ladíme odjezd do Švýcarska. Vlastně jsme tam chtěli odjet už o dost dřív, ale operovaný kotník ještě dost zlobil, tak jsem radši dávala přednost rekonvalescenci a rehabilitacím.
 Proto jsem také ještě i v listopadu musela trénovat namísto maček jen v teniskách. Alespoň jedno pozitivum - nemusí se brousit hroty. :) 
Situace, kdy se každým dnem už tři týdny snažíme odjet, mi přijde docela komická. Nejdřív jsem nemocná já, pak je moc práce a pak zas nemoc. 
Wolframu Liebichovi, „správci místní oblasti“, s kterým jsme se už dříve domluvili, že přijedeme, pro jistotu znovu píšeme, že dorazíme, až když přejíždíme hranice na Rozvadově. 
Po noci probdělé v autě, nás v Eptingenu uvítá nejen zima a závěje sněhu, ale i místňáci se slovy, že je paráda, že jsme konečně dorazili. Už třikrát předtím Wolfram avizoval, že přijdeme.
  Eptingen
Wolfram Liebich 
Obloha je sice celkem jasná, ale jediná vidina, která mě v té zimě hřeje je, že parkoviště se nachází kousek od skal, a tak se když je nejhůř, můžu na chvíli ohřát v autě. Po letošních omrzlých prstech to snad tak zbabělý nápad není. Prsty jsou teď hodně citlivé i na menší chlad, tak na ně musím dávat pozor. 
Krkolomně se protáhnu ještě v autě, a poklusem běžím pod stěnu, abych se zahřála. Nadýchám si do bot, na kterých jsou namontované mačky, a vrhám se rovnou do cesty, která patří k nejtěžším v této oblasti – do Spidermana. Klasifikace M13 ji řadí do výstupů, které jen tak běžně nelezou ani kluci. :) Charakter této linie mi vyhovuje. Je skoro celá v převisu, tak nemusím zatěžovat kotník našlapováním v kolmém.  
Chyty jsou téměř všechny povinné a není tedy mnoho možností, jak jinak tuhle cestu lézt. Bohužel pro mě jsou tu dost dlouhé přešahy a musím dělat psí kusy, abych se dostala od chytu k chytu. Dalším nepříjemným překvapením je, že stabilní expresky jsou zateklé ledem a tak se stává mým nejtěžším úkolem je cvaknout. Nedaří se mi je otevřít, ani když sedím v jednom cepínu a druhým do nich bouchám, aby povolily. Než se tímhle stylem pomalu doklopýtám nahoru, jsem na kost zmrzlá a volím jako nejlepší řešení útěk do auta na teplou polívku.  
Za hodinku se vracím a z dálky vidím spuštěné lano z části „mojí cesty“, všichni pod skálou se hlasitě smějou a máchají rukama nahoru a o něčem živě diskutujou. Důvodem veselí je bohužel upadlý nýt v první třetině cesty. Ten se podařilo „vyndat“ jednomu lezci, který cestu zkoušel po mně. Nechce se mi vymýšlet už jinou cestu a zítra zas znovu jak ledoborec prorážet zateklé a zamrzlé expresky nanovo, tak seberu odvahu a jdu Spidermana zkusit i tak. 
  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza 
V duchu myslím, že to v tom místě nejspíše vzdám. Nalézám do stěny a kluci mě ohromně povzbuzují. Hecnu se a přelézám místo bez jištění. Strachem ani nedýchám, ale jak cvaknu další jištění, oddechnu si a říkám si, že už by to byla strašná škoda „pustit“. Po tomhle morálovém místě přichází vytrvalostní úsek, který mi tolik problémy nedělá. Ten je asi v polovině cesty vystřídán nejtěžší pasáží, skládající se ze sakra dlouhých přešahů, na které mi sotva stačí rozpětí rukou. Jdu nadoraz a vím, že jestli to nedám teď, tak se mi to už dnes nepovede. Závěr cesty je opět vytrvalostnějšího charakteru. Zapojím poslední síly, soustředím se a snažím se ovládnout přicházející nervozitu, abych to nepokazila, a úspěšně se probojuju RP až na konec (celkově to bylo na 4. pokus). :)
  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Lucie Hrozová, Spiderman M13
foto © Libor Hroza  Wolfram Liebich, správce oblasti
foto © Libor Hroza
 
 
 | gratulace | 09:23:41 20.12.2012 |  | kde se v tom drobném devčeti bere taková ohromná síla? úžasné a gratuluji k přelezu. |  | josef | odpovědět  | 
 
 | bacha na dalsi omrzliny | 10:14:14 20.12.2012 |  | Pripojuju se ke gratulaci! Vidim vsak dychani do bot jako dost nebezpecne tim, ze se tak do nich dostava vlhkost a tudiz se zvysuje riziko omrzlin. Lepsi by tady byly chemicke ohrivace. Tak se opatruj. |  | Viktor | odpovědět  | 
 
 | pěkně;) | 10:17:50 20.12.2012 |  | krásný, motivační, díky a gratulace. |  | Hanka | odpovědět  | 
 
 | Parada | 10:20:58 20.12.2012 |  | Neuveritelne, super. Tolko sily a moralu. Gratulujem! |  | Eric | odpovědět  | 
 |   | Re: Parada | 10:28:49 20.12.2012 |  | Tak tenhle výstup místo sranda závodu v Brně  určitě stojí za to. |  |  | odpovědět  | 
 |   |   | Re: Parada | 14:07:58 20.12.2012 |  | :-) |  | Hromis | odpovědět  | 
 
 | je zvykem? | 10:33:52 20.12.2012 |  | dávat identický článek na více (víceméně konkurenčních) webů? respektive poslat na více webů s tím, že se všechny mohou rozdodnout uveřejnit? |  | Lukas B. | odpovědět  | 
 |   | Re: je zvykem? | 10:37:03 20.12.2012 |  | Nevidím v tom problém. |  |  | odpovědět  | 
 |   | Re: je zvykem? | 11:02:09 20.12.2012 |  | Je to zvykem třeba taky u Máry Holečka, u kterého se nad tím nikdo nepozastavoval. Ostatně není nijak divné, když zprávu o stejné události uveřejní různé noviny a televizní stanice, proč by to mělo býát divné u události horolezecké?. Alespoň můžeš porovnat kdo jak přistoupil ke zpracování textu a fotek a případné přidané hodnoty. :-)
 
 Lucce gratulace, je to poprvé co nějaké naše lezkyně udělala první ženský přelez, jak ostatně tvůrčím způsobem naznačil Marťan v titulku..
 |  | Petr Jandík | odpovědět  | 
 |   |   | Re: je zvykem? | 13:59:07 20.12.2012 |  | ... teda doplňuju se - poprvé v dicsiplíně zvané drytooling. Jinak zásek Aleny Čepelkové a Zuzany Hofmannové z roku 1982 - první ženský a zároveň první zimní přelez Anglické cesty na Badile tím ještě překonán není. 
 |  | Petr Jandík | odpovědět  | 
 |   | Re: je zvykem? | 12:26:20 20.12.2012 |  | Mě to nevadí. V pohodě. |  |  | odpovědět  | 
 
 | ... | 10:55:44 20.12.2012 |  | Pěkně stručně vylezené i napsané! za rodinku přejeme hodně zdraví, slunce a dobré nálady do dalších dní :) |  | le big zloba mac | odpovědět  | 
 
 | Ledová princezna | 11:26:57 20.12.2012 |  | Super, klobouk dolů, na tu namrzlou klenbu by mě vůbec nenapadlo lézt. Je to jak z holywood pohádky od zmrzlém království, a Lucka je jako ledová princezna s pohledem, který naštěstí nemrazí a nádherným úsměvem.
 |  | Steve | odpovědět  | 
 |   | Re: Ledová princezna | 14:31:21 20.12.2012 |  | ...Princezna se vrátí ve filmu Ironman M14 (režie Robert Jasper) |  |  martan | odpovědět  | 
 |   |   | Re: Ledová princezna | 17:44:12 20.12.2012 |  | Bravo Lucko! To má fakt mega hodnotu! |  | Fábera | odpovědět  | 
 
 | paráda | 12:36:22 20.12.2012 |  | gratuluji, ať se daří i nadále a příjemné svátky |  | petra | odpovědět  | 
 
 | gratz | 13:57:05 20.12.2012 |  | super výkon:) gratulace a závist(ta dobrá) ;) |  | Macina | odpovědět  | 
 
 | super | 13:57:36 20.12.2012 |  | velká gratulace, moc pěkný fotky!!! |  |  | odpovědět  | 
 |   | Re: super | 14:31:10 20.12.2012 |  | Prosím zasvěcené o info k M12, můžete někdo přirovnat k výkonu na skalách ? Pro Lucku velká gratulace.
 
 
 |  | Indián | odpovědět  | 
 |   |   | Re: super | 14:39:49 20.12.2012 |  | M11 je 9a+, 11+, 5.15a? www.tatry.nfo.sk/klasifik.html
 |  | martan | odpovědět  | 
 |   |   |   | Re: super | 21:32:09 20.12.2012 |  | hmm, tak podle tyhle tabulky lucka prave vylezla mixovy 9b+?? :))) |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   |   | Re: super | 21:57:44 20.12.2012 |  | Srovnávání klasifikace u rozdílných disciplín je hloupost. Dost dobře se to nedá. Lucka přelezla cestu, která patří k setsakra těžkým cestám. Cenější o to, že udělala první ženský přelez této cesty. A samozřejmě, že každá lezecká cesta je specifická jinak. V lezení se klidně může stát, že nějaká cesta pro někoho s menšího může být zcela nelezitelná. Prostě nedosáhne z chytu na chyt. A přitom má nizké ohodnocení. Stejně tak byla osudná finálová cesta na SP v Kirově Parku Lee, ten i když se roztáhnul, tak že už to ani teoreticky nešlo víc, nedosáhnul. A přitom Maxim Tomilov vyššího vzrůstu měl ještě cca pátnáct cm rezervu. Byl to těžký krok pro jednoho? A lehký pro druhého? Lezení je prostě lezení :-) |  | Libor rebel Hroza | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   | Re: super | 14:29:50 21.12.2012 |  | Porovnanie klasif.takýmto sposobom neni hluposť.To by musel byť hlupákom už Jeff Lowe,ktorý to navrhol.No neviem kto to o ňom može povedať. |  | Jon | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   | Re: super | 15:10:41 21.12.2012 |  | Jeff Lowe si zajisté zaslouží obdiv. Ale tak jako dřív byla klasifikace uzavřená hodnotou č.6 a definovaná, že to je  " hranice lidských možností, obtížností, kterou lezou jen vyjmeční lezci". Tak se ukázalo, že je to hloupost takhle klasifikovat obtížnost cest. A stupnice se prostě otevřela a jde dál do vyšších čísel. A klasifikaci drytoolu srovnávat se sportovním lezením je také dost obtížné. Je to asi jako převádět výkon ve  skoku dalekém ke skoku do výšky. :-) Kolik odpovídá 6.50m do dálky ke skoku do výšky?  :-) |  | Libor rebel Hroza | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 19:14:53 21.12.2012 |  | Pletieš hrušky s jablkami,pozri si ICE WORLD. |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 20:01:15 21.12.2012 |  | Souhlasím s tebou, že se spousta lidí ty klasifikace,  snaží k sobě přirovnávat. Ale to je tak všechno co jde. Snaha to k sobě přirovnát. |  | Libor rebel Hroza | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 20:22:38 21.12.2012 |  | Souhlas.. Srovnat se to podle mně fakt nedá, ať si kde chěj píšou co chtěj.. |  | Valmar | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 22:17:17 21.12.2012 |  | Se podívej do desetibojařských tabulek. Samo, že to srovnat jde ;) |  | TOM | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 22:28:19 21.12.2012 |  | V desetiboji není ani jedna disciplína, která by nebyla měřitelná buď časem nebo metrem. A v to je ten rozdíl. Protože potom je možná bodová kalkulace navzájem. Představ si, že by tam třeba přibyla jedenáctá disciplína a to skoky do vody. Jak by se potom přidělovaly body? |  |  Libor rebel Hroza | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 22:53:08 21.12.2012 |  | Ale přece všechno jde srovnávat, je Lucky M13 více než ženský přelez řekněme za 8c, nebo Adamovo 9b ? Všechno je jen věc názoru, proto se ptám. |  | Indián | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 23:07:06 21.12.2012 |  | Ale přece všechno jde srovnávat, je Lucky M13 více než ženský přelez řekněme za 8c, nebo Adamovo 9b ? Všechno je jen věc názoru, proto se ptám. |  | Indián | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: super | 23:48:53 21.12.2012 |  | Tak jinak. Co je víc, ženský nebo mužský světový rekord? Samozřejmě ve stejné disciplíně. |  | Libor rebel Hroza | odpovědět  | 
 
 | tý brďo | 14:53:14 20.12.2012 |  | Dost dobrý. Konečně je zase, díky Lucce, na co koukat. Doufám v samé pozitivní komenty. |  | pepek | odpovědět  | 
 
 | Borka - Kočka - Masakr | 15:03:44 20.12.2012 |  | Opravdu divoké spojení, které stojí za to. Tož to se patří vyseknout poklonu. Klobúk dole děvče. Díky za motivaci. Hodně štestí a samo, že gratulace. |  | Dejv | odpovědět  | 
 
 | Přelez na ledech?? | 19:48:06 20.12.2012 |  | At koukam jak koukam, tak lezes s cepiny po skale, kde by jiny lezl v lezeckach?? A kde jsou ty ledy? To te bavi?? |  |  | odpovědět  | 
 |   | Re: Přelez na ledech?? | 20:00:35 20.12.2012 |  | hned jak to vyboucháš v lezečkách, tak udělej článek s pěknejma fotkama, rádi se pokocháme 
 A jak jsi přišel na to, že se drytool leze po ledu?
 Ty seš zas nějakej brňák, có :)
 |  | dejv | odpovědět  | 
 |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 20:44:51 20.12.2012 |  | a ty nějakej debil ne? představ si že jsem z brna a lucce fandím, to je co?? |  | z brna | odpovědět  | 
 |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 21:16:10 20.12.2012 |  | bože, další brňák co nemá smysl pro humor |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 06:58:33 21.12.2012 |  | oni se ještě nerozhodli jestli jsou víc slováci, nebo češi, tak zatím zůstali jen kokoty |  | jira | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 09:22:40 21.12.2012 |  | Podle tvého příspěvku by ses k nám do Brna taky hodil. Gratulace Lucce k přelezu.Nadělila si pěkný dárek...
 |  | roli | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 10:01:51 21.12.2012 |  | A vy jste zase přiblblí čecháčci vííííííííď, bléblé kokoti, bléblé kokoti. To jsme se ale nasmáli! |  | mike | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 23:39:37 23.12.2012 |  | neber se tak vážně :) |  | jira | odpovědět  | 
 |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 08:33:35 21.12.2012 |  | A co ten nadpis článku?? |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 08:38:42 21.12.2012 |  | ten je blbe, Martan se asi prepsal... jinak se to vysvetlit neda... |  | Jan | odpovědět  | 
 |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 09:36:03 21.12.2012 |  | tzn. že Lucka tuhle cestu přelezla jako (zatím) jediná ženská. Doteď se jí nic takovýho nepovedlo. Tzn, že u jinejch cest který přelezla, byla, třeba druhou, třetí atd. ženskou. Capire? |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 09:41:01 21.12.2012 |  | Ano. Lucka u téhle linie je první žena na světě, která tuhle cestu přelezla. A třeba u Iluminati byla druhou ženou, ale první i mezi muži, kdo u Iluminati dokázal přelézt všechny délky na OS. |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 09:51:33 21.12.2012 |  | tzn. že Lucka tuhle cestu přelezla jako (zatím) jediná ženská. Doteď se jí nic takovýho nepovedlo. Tzn, že u jinejch cest který přelezla, byla, třeba druhou, třetí atd. ženskou. Capire? |  |  | odpovědět  | 
 |   |   |   |   |   | Re: Přelez na ledech?? | 10:22:32 21.12.2012 |  | O to v té výtce nejde. Jde o ty "ledy". |  | honza | odpovědět  | 
 
 | hm | 10:36:15 21.12.2012 |  | Paráda, velká gratulace! |  | Piškot | odpovědět  | 
 
 | pekny | 11:37:44 21.12.2012 |  | gratulace, zajimavy kejkle s piklama. Preju dalsi takovy uspechy a teda doufam ze Lucka nikdy nenapise clanek "Muj prvni muzsky prvoprelez na ledech", byla by to docela skoda :) |  |  l. | odpovědět  | 
 
 | Lúca | 20:47:54 21.12.2012 |  | Vypadá to, že Ines má parádní konkurenci a ještě k tomu takovou pěknou babu... |  | milano | odpovědět  | 
 
 | díky ám už zase lezu | 21:10:32 22.12.2012 |  | ....pamatuješ jak jsi to psala na Malvazinkách? Paráda, koukám že už jseš ve své kůži. Jen tak dál, já dupu doma na kole :-) |  | čertík | odpovědět  | 
 
 | Neuveriteľné... | 15:13:31 23.12.2012 |  | Čo to je za babu :-)..... |  | vilo | odpovědět  | 
 
 | holá skála | 18:25:07 24.12.2012 |  | já tomu nerozumím...ale žádnej led nevidím... slovo do praNICE :D |  | honza BRNÁK | odpovědět  | 
 |   | Re: holá skála | 11:47:23 25.12.2012 |  | stejnou (hloupou) "logikou" bys mohl říci, že např. v Tatrách, pokud na skále neleží 10 cm sněhu a ledu NEJDE O  ZIMNÍ VÝSTUP, byť je výstup lezený například 30.12. nebo 10.1., etc. Jak vidíš, tvoje logika pokulhává. Jsou prostě místa, kde sníh a led NIKDY v zimě ležet nebude. Zeptej se špičkových lezců v Rakousku, Francii, Německu, USA... že i oni používají zbraně na holé zimní skále, a horách.
 |  | Karel | odpovědět  | 
 |   |   | Re: holá skála | 14:37:30 25.12.2012 |  | Podívejte se na ten samý článek na ho**info mají to tam v závěru hezky popsané i s rozdělením označení cest M a D. A nemusíte se dohadovat o nesmyslech. |  |  | odpovědět  | 
 
 | hm | 13:13:48 01.01.2013 |  | Sportovní výkon asi dobrej,teď se jenom zamyslet nad tím,jak se prasí skála |  | kuba | odpovědět  | 
 
 |