Tak jsem ztravil vikend v Ospu. Ted v lednu, zeptal by se nekdo? Ale skutecnost je jina. Lety provereny leden jako jeden z nejsussich mesicu opet nezklamal. Nebe jak teplaky, stejne tvare mistnich "borcu".
Spalil jsem si oblicej pri vstrebavani neopakovatelne atmosfery jak z jine reality. Jeste u Postojne bylo 20cm snehu, u Koziny skoro nic...a v Ospu 20st. na slunicku. Chorvat Rozman dal Missing Link 8b+, drtic Frank Millenium (prodlouzeny Mozaic 7c+ pres nejvetsi strop, vlevo od Bubova projektu, 35 m, 8b+), take pridal Karizma 8b+. Perko piloval dalsi 8c.
Konecne jsem videl, jak vznika novy smer v Ospu. Luka Zazvonil vzal kladivo a nabehl do druhe dilky Figy, umlatil snad 100kg sutru a formoval si chyty presne do ruky (doctoring + chipping ve velkem).
Z mych spoluharcovniku se Davidu Brozkovi ze Zelezneho Brodu podarilo pravdepodobne 1. ceske opakovani nejdelsi cesty v Ospu - Izgublenij syn (Samsara az nahoru, 40m, 8a+). Martin Zedek v teze ceste padal asi 10cm od madla ve vylezu. Staronovy nalezenec Otas Vasek pridal Rockenrol 7c/c+ a Hugo 7c.
Pokud premyslite kam zas pristi vikend, pak mam jedine doporuceni - do Ospu! Jedinecne a zcela vymikajici klima umoznuje topless climbing i uprostred obzvlaste tuhe zimy. Kotli zdar.
.....Luka Zazvonil vzal kladivo a nabehl do druhe dilky Figy, umlatil snad 100kg sutru a formoval si chyty presne do ruky ...... ???????????????????????????????
Tak jestli toho luka zazvonila znas tak bys mu mel dat peknejch pár hezky mírenejch na prdel. To se prece nedělá sekat kladivem do skály. No fuj!!!!! A jetě takhle po vánocích a na Novej Rok. Pracky bych mu zpřeráel. Fuj Hanba
souhlasim s lukem,to si tam rovnou mohl vzit ebřík,jinac rikas pocasi v pohodičce?tak jarní prázdniny to jistí.weekend je dost málo.zatim a jestli uvidíte nekoho mlátit si chyty,tak ho vemte na pivko,smotněte brčko a vymluvte mu to!zdarec
Zapsal: osman, 09:37:16 22.01.2002
Vostuda, ale realita
Je to prasárna, ale bohuel celkem častá. Nejradi bych těmhle skalním drtikolům usekl ruce, ale jestli jste četli od ilhana Cestu do hor tak iluze rozhodně nemáte. Psal o francouzkejch manýrech jako sekání nebo nalepování chytů. Ano váení, nalepování. To prostě vezmete ideální kus kamene a nalepíte ho tam kde schází. Dokonce psal i roubování umělejch chytů a nelezitelný místa. Jedním slovem humus.
Sekany cesty a s dolepovanyma chytama ci chytama nasroubovanyma jsou docela vopruz. Nekolik jsem jich lezl a lituju tvurce, kteri se namahali, aby udelali takovej paskvil. Vsechny byly pro me zklamanim a nektere dokonce by se, pri soucasnych vykonech lezcu, daly vylezt i bez tehle blamaze.
Je to jen mindrak lezcu, kteri chtej udelat linii navzdory prirode. Risa Litochleb mi jednou, divaje se na monumentalni stenu v Labaku, rekl : Ty prazdny fleky bez cest ty k tem skalam proste patri. A ja rikam : Nechtejte mit cestu vsude za kazdou cenu.
Zapsal: JirkaS, 15:05:31 22.01.2002
Jen realita
Nevím jestli jste si toho vimli, ale dost podstatná větina pěknejch cest ve světě má tu a tam něco přisekáno, tak jděte lézt a nevztekejte se
Zapsal: Břéa, 15:07:30 22.01.2002
Teda Břéo...
Tak to jsem Břé´to nevěděl (bude to asi tím, e nejsem v brani dost dlouho) a můu ti slíbit, e takový cesty nepolezu.
Kdy to o té cestě zjistím a po přelezu nebudu se tím rozhodně nikde chlubit.
Mimochodem tobě to neva?
Huuurrrráááá konečně dalí prima téma.U jsem si myslel, e to tu zase vechno usne a zedne...:)
Pro zájemce mám natočenýho Alexe Hubera jak seká cestu ve lajeru. A kdo nechce lízt sekaný cesty, tak ten má opravdu nelehkej ukol ve sportovních oblastech v Italii v Massone ve Francii v Buoux a vlastně ve vech prďáckejch oblastech, který stojej za to.Nejsem vyloeně pro sekání,ale lezl jsem mraky cest, který seklý byly a stály za to...Jak řiká Jaro:"Chlapi! Toleranciu!!!" :)
Zapsal: Oliváč, 18:35:00 22.01.2002
Jeiikriste!!!!
S posledníma dvěma přízpěvkama Oliváče a Emkáčka zásadně nesouhlasim.
Proč překonávat skalní problémy kladivem a majzlikem??? Myslíte si, e se za pár let nenajde ňákej borec kterej by tu cestu bejval byl přelez scela volně. Jenome to bude třeba 13-ka. A na tu dneska nikdo nemá, take si tam třeba sice uděláte dneska kotelní 10-ku, ale uplně a zcela nenávratně tím tu cestu zničíte, čím zamezíte její budoucí čistý přelezení.
Proboha vdy horolezectví je tak mladej sport a čeká ho jetě moc dlouhá cesta, take nevim proč by se měly ty krásný přírodní linie hned na začátku ničit.Ufffffffffffffffffffffffffffffffff
P.S. Kdy u tak to naroubování chytu bych v nejhorím případě bralale jinak nic.
P.S.S. Toho Huberabych fakt rád viděl. Cus kotlus
Zapsal: Luk, 22:12:13 22.01.2002
Luku jsem s tebou
Luku jsem s tebou. Není přece potřeba idit vlastní výkonost kladivem. Nicméně toho Hubera v akci bych taky docela rá viděl. Lezbám zdar. Howgh.
Zapsal: Andre, 08:44:06 23.01.2002
Ná úhel pohledu
Nazdar kotelníci. Teda Emkáčko, ty bys mohl klidně dělat v kotli. Má talent. Dokonce i já se zapojim do tvého pekelného kotle. Ale teď k věci. Taky se mi sekání nelíbí, ale řekl bych e my vici na to máme trochu jiný úhel pohledu ně ti Frantíci, Italové, Slovinci a prostě vichni ti, kteří mají ve své zemi skal tři pr.. a jetě těsně za pr.. . To se jim to pak seká (spí upravuje) :) Oni o tom prostě tak nepřemýlí a hlavně lezou. U nás je to něco jiného a představě e by někdo sekal třeba v Tisé nebo v Srbsku je straná. Máme těch skal prostě málo a tak s nimi musíme zacházet opatrně. Samozřejmě e Frantíci taky nesekají vude a kdy někdo zničí bouldry ve Fontáči tak jdou taky do vývrtky. Na závěr jenom vzkaz pro Luka a Andreho: myslím e na větině upravoaných cestách byste to ani nepoznali a jak u tady řekl Emkáčko a Oliváč - je jich hodně.
To je sice hezký. Ale ani tak je to neomlouva. Prostě tu skálu nenávratně zničej a u jí nikdo nebude zpravovat. To je jasný.
A jak ste řikali, e bych tu umělou cestu nepoznal, tak namáte a tak 100procentni pravdu. Stačí se jen podívat na Alkazar a Bĺáu a rozdíl je ¨výc ne jasnej. Bláa = pohoda spárky, dírky, rajbasy, občas odpadlej ¨utr a Alkazar = vyvrtaný, vodlámaný, bloky od vrtaček a miliardy různodivnejch litiček. Prostě příroda je příroda!!!!!
A ijou pískovce. Čus
Zapsal: Luk, 14:22:46 23.01.2002
Re:
Byl tu na mě dotaz jestli mi nevadí kdy přelezu cestu která byla sekaná. Mě osobně to nevadí a kdy to někomu vadí a jí neleze. pořád se tu spousta lidí ohání přírodou, ale často lezeme ve tolách a bejvalejch lomech(Černej dům, Massone) tak vo co go?? Dalí věc je e se ve musí dělat rozumně - stalo se mi e jsem si zalepovanýho chytu vimnul a kdy jsem měl odlezeno a řekl mi o něm parák. Já osobně jsem pro sekání, ale buďme rozumní - jsou místa kam to nepatří (písek a jiné oblasi která mají svá přísně dodrovaná pravidla)a zase občas to malinko potřebuje připilovat, shodit lokr nebo vrtnout dirku.
Kotli zdar
Alcazar je bejvalej lom. Proto tam jsou ty stopy po zbíječkách a dynamitech. Rozdíl je ten, e tam se dřív lámal kámen a pak teprve lezlo. Tim bych rád odpověděl i Břéovi. Břéo, my jsme na Alacazar li s vědomím e jdem lézt do bejvalýho lomu. Je to lom. Jak říkám, dřív se tam těil utr ne lezlo. V tom je rozdíl.
Ale kdy přijde pod původní skálu a zjistí, e ji nějakej borec pořeil kladivem...ouha.
Kdy se to tak vezme, je mi vlastně fuk, co kdo kde seká nebo lepí. Akorát si myslím, e lepí je utry nechat, tak, jak narostly. A to, e mají někde skal dost je argument spí proti sekání - kdy něco nevylezu, tak muzu jit jinam.
Zapsal: Lukas, 18:15:05 23.01.2002
S trochou do mlýna
Můj názor je ne nepodobnej Břéovýmu.Jsou oblasti,kde skála je ale jak"narostla"u ne,protoe ji někdo jetě dávno před lezcema změnil-lomy.A proč tam teda nesekat?Jinde bych byl ale zásadně proti.Ovem je třeba také rozliit velice tenkou hranici mezi tim co je jen čitění a co je u doktoring.Tam podle mě vězí problém na přírodních skalách-jetě nepozměněných.Vechno je to jen na individuálních hranicích a subjektivní soudnosti.Dalí věc je e stávající trend směřuje k 1)bouldrování a 2)trenink na závody.Z toho plyne,e s lanem se obvykle leze jen v bodě 2).A to nejlépe na OS nebo případně FLASH.Těch co by dnes byli ochotni změnit celý trenink kvůli 15ti metrovému břichu někde v lese a trénovat na to třeba rok ač by to byla např.13+ ,těch u znatelně ubývá.A pokud bude trend pokračovat tak k letitému nacvičování nedojde a výroba treninkových cest ve sportovních oblastech bude pokračovat.U bodu 1) předpokládám,e sekáním bouldru pozbývá daný úsek skály svůj status bouldru a mnohdy neni ani povaován za bouldr.Ciao ragazzi
Zapsal: Fido, 21:29:42 23.01.2002
Nasrat...
Souhlasim s Lukasem. Proč bejít jinam kdy si můete vybrat, ne?
Jene i čitění je podle mě trochu svinstvo, podívejte se třeba na Sv. Jána. Tam se leze po tak lámavejch cestách, a je to nebezpečný. Jene kdy ty cesty vyčistíte, tak jim seberete minálně dva stupně obtínosti dolu. Ve skutečnosti nemůete kadou skálu uklidit aby byla podle vaich představ - to prostě nejde.
Zapsal: Andre, 10:45:40 24.01.2002
Nasrat...
Souhlasim s Lukasem. Proč bejít jinam kdy si můete vybrat, ne?
Jene i čitění je podle mě trochu svinstvo, podívejte se třeba na Sv. Jána. Tam se leze po tak lámavejch cestách, a je to nebezpečný. Jene kdy ty cesty vyčistíte, tak jim seberete minálně dva stupně obtínosti dolu. Ve skutečnosti nemůete kadou skálu uklidit aby byla podle vaich představ - to prostě nejde.
Zapsal: Andre, 11:44:43 24.01.2002
jéje jéje....
No to je prdel...:) já to tuil, e to bude parádička...:))) Malý domácí úkol pro návtěvníky Buouxu:"Kolik je upravených cest v sektoru Styx?" Jste-li zastánci přírodních cest, tak tam radi nelezte...:) A pozor! Pan Le Menestral při práci na narovnání Choucy se taky radil s kladívkem...Já ho viděl...:)))
P.S. Maglajz, cesty shora a sekání cest...Hope, e ty v tom má prsty :)???
P.P.S. Pro Luka...hochu věř, e umělou cestu kolikrát není lehký poznat. Tvé přirovnání Alkazaru a Blái mě víc ne rozesmívá.
Zapsal: Oliváč, 11:44:49 24.01.2002
Jo jo j oj ojoj
Jasně e Alkazar je celej umělej, ale to mu nevyčítám. To mi neva e je to bejvalej lom a tudí ádná cesta přírodní. Já chtěl jenom poukázat na to jakej je v tom rozdíl. Myslim v lezbě. ¨Proti Alkáči nic nemám.
Kdy u by někdo nedej boe v Čechách chtěl udělat umělou vysekanou cestu, tak maximálně v tom Alkazaru, nebo v ňákym jinym lomu. To bych v nejhorím akceptoval. Ale i tak je mi to proti srsti. Jo a to naroubováníchytu bych taky v nejhorim povolil, lae nic víc. CIAO RAZZATI
Zapsal: Luk, 12:25:20 24.01.2002
Nenen ne nenen
Jo to, e to dělaj vude jinde ve světě je fakt smutný. Ale s tim my nemůeme nic dělat. Snad můem jen doufat e jim to za pár let dojde, a bude vechno vymodelovaný.
A to e to dělaj i takovýhle Menestrelové,
Bindhamerové a bůhvíkdojetě jefakt smutny.
Zapsal: Luk, 12:28:42 24.01.2002
Bláa
Hmm, no jo, Bláa v Srbsku, tak je naprosto, úplně a odjakiva přírodní. Asi tak jako zeď paneláku a nebo prsa sousedky Blaeny.
Jinak, já dávám taky soutění otázku. Kolik procent cest je na na Plzeňském Jezírku sekanejch?
Na Jezirku jsou skoro vsechny cesty sekany to je asi 95 procent z toho je hnusnych 75 procent a vosolenych 99%.
Je to pekna oblast.
Zapsal: JirkaS, 13:57:15 24.01.2002
Jezírko je nejlepí
Co to mele. Jsem pro rozjet tady flamewar na téma Jezírko. Jezírko je nejhezčí voblast. Je to u vody. Můes se vykoupat. Můes se tam opalovat a hlavně lízt na přenádherných a dlouhých cestách nad vodou po báječných čistých chytech v pekelně tvrdém pískovci. I love Jezírko. A ije Jezírko. A ije stará parta. K sakru, u toho pití nechám.
Budu muset hodne trenovat, mami, hodne trenovat. A pak to prelezu. A az to prelezu, tak neco z toho usekam. A pak budu zase hodne trenovat. Pak prijde nekdo, kdo to nepreleze. Tak si doseka, aby prelez. Pak se vratim a usekam, aby zase neprelez. A pak si otevru malej kramek s kamenim, protoze nebudu mit po cem lizt.....
Zapsal: MAC, 14:59:06 24.01.2002
Sekání, sekání vechny smutky zahání...
Kurva chlapi hned zejtra letím koupit kladivo a majzl. Vysekám na Srbárně svý jméno na levou spodní etá. Jetě uvidíte zač je toho loket. Sek sek hurá, sek sek hurá. Kdo neseká se mnou seká proti mně. Svobodu vem sekáčům, sekalům a sekálistům.
Kdo si dneska jetě nesek - jako by nebyl.
Tak mi tak příjde, e se Lezec stal doménou pro lidi, kteří by (nevim jak ve Francii) ale u nás na skalách (né teda ve shnilejch jeskyních a lomech plnejch Tomanců a pod.)dostali přes drku, kdyby mleli nahlas takovýhle píčoviny o sekání. Nechápu kde samozvaní sekálisté berou to vědomí, e po nich u nemůe přijít nikdo, kdo by to zvládl přelízt čistě. Teď u jenom čekam, kdy někdo přijde s tím, e bychom mohli do volnejch zdí přidělat umělý chyty a lezlo by se po barvách jako na stěně. Sekání fuck!!!
Zapsal: Hlína, 01:21:37 25.01.2002
Sekačka
Hele chlapi co byste řekli na to, e bysme na volnejch zdech přidělali umělý chyty a lezli bysme jako na stěně. To by potom byla ta pravá prdel. Hail Sekal.
Zapsal: Sekal, 08:54:46 25.01.2002
Lepení
Podle mýho je sekání na přírodní skále zvěrstvo.Jestlie to dělají někde ve Slovinsku,je to jejich věc,ale u nás je lezení na skále ovlivněno citlivými pískovcovými pravidli.Bohuel někteří "moderní" lezci na nae pravidla zapomínají a přenáí "sekací" trendy k nám.U nás na Bořni jistí "moderní" lezci jednu takovou cestu udělali.Né e by přímo sekaly,ale zpevnily lepidlem několik chytů.Vrcholem pak byl přilepenej kámen,kterej původně spadnul.Prý klíčový chyt,do kterýho se skáče.V těký omyl je přivedl Jarda Marík,který tuto cestu přelezl,ani by pouil jediný zpevňovaný chyt či stup...Čistou skálu ale zpátky u nikdo nevrátí.
Mám super nápad. Znám v Labáku jednu pořádně vysokou a dlouhou stěnu, na který nevede jetě ádná cesta.
Co kdybysme tam navrtaly chyty a konečně tam ňákou udělali!!! čus
P.S. Těch cest tam můe vést víc. Rozliíme je třeba podle barev.
je docela prdel co se tady na lezci zase resi.no dlouho jsem tu uz nebyl.Luk-a,andreho,hlinu asi neznam (i kdyz mozna jo?:-)) ) jejich nazory jsou v pohode ale nevim kolik umelej cest panove lezli aby momli mit tak vyhranenej nazor.kdyz neco chci kritizovat,tak to nejdriv musim poznat,co? ma zkusenost je takova ze mnohokrate je vetsi pozitek z lezeni upraveny cesty nez z prirodny.Zajedte mistri do Ceuse a zalezte si na kaskadach.nadherny 7cecka a to si piste ze si majzlik parkat bouchnul.no a k sroubovani chytu VS. tesani sekacem: neni nic hnusnejsiho nez barevnej plastbeton prisroubovavej na skalu( ja nevim treba v ertu v ceste nalevo od 9th plastic day.zapomel sem jak se menuje:-( )docela kentus na pohled.(ale kroku vypadaj pekny:-)) zlaty tesly listy! jo a musim si vlastne jeste rejpnout do myho "oblibenyho srbace": kontrolni otazka:Co udela z S. perfektni oblast? odpoved:deset kilo dymamitu a klonlej rosta t. (rostovi se oml.ale samotnej by to uz do konce zivota asi nestih :-))))) ) no uz me bolej briska na prstech tak koncim. PS:jestli to nekoho nasere,tak sorac,tot muj nazor. Cugo nekdy v BB dame pivko a proberem to,cooo? no a ja du mejt pulitry:-)))))) Cus
Dlouho jsem otálel jestli přidat názor nebo ne,nicméně musím u něco napsat.Sekání je veobecně HNUS!!!!!!!Paklie se bez něho neobejdete-tak fakt sekat jen v lomech a to takovejch které jsou čerstvě oputěny,ale ne v takovejch jako je Alkazar.Tam se leze ji dlouho a terén se rovná přírodním podmínkám protoe je u skála "olezená".Take u ádné blbnutí a jak bylo řečeno výe :"skal máme narozdíl od Slovinců málo,tak si je neničme"!
Paklie máte tuto debatu s hodně přízpěvkama jen jako zdroj zábavy,-co si myslím e jo,jeliko je to shluk sraček kde kadej jen vykřikuje heslahurá do skal s majzlíkem tak vám doporučuji jiná témata.Jako například o enskejch o pivu či o tom jak kdo leze v zimě na písku.
Jsem moc zklamaný z osazenstva Lezce.
Nazdar!
Himbajz ůvix já se fakt bavim...:) Největí sranda je jak tohle vlastně fechno začalo. Emkáčko napíe jak někdo něco sekl v Ospu ve sportovní oblasti, v cizině, kde mají cest a skal mraky a najednou se rozjede diskuze o tom jak by se v Čechách sekat němělo a e písky jsou chráněný.Mě to prostě baví :) Je to jako kdy sem si kdysi povídal se svojí hluchou babičkou. Prostě o voze a vo koze...:)))
P.S. Jetě bysme mohli rozjet diskuzi co kdy se v cestě urve nebo ulápne chyt?Je to přírodní cesta? Vadí to radikálům? Poleze to Andre? A Jan Tleskač...
Zapsal: Oliváč, 14:06:42 27.01.2002
Baví mě číst rozlícený názory klajmbrů co si nejspí přečetli Rock Stars od Zaka,kde kadá Star respektuje skálu a pak tuto knihu uloili do knihovny vedle Bible či Koránu a kadý den se k ní modlí.Jsem kupodivu taky proti sekání,ale slepej radikalismus předvedenej výe je k smíchu.Hlavně se nesnate zatahovat pískovcový pravidla moc daleko od písku.A hlavně-YNDOJ JÓR KLAJMBINK!!!!
Zapsal: Fido, 16:24:46 27.01.2002
No jo
To je Oliváči vono.Já věděl e to je debata o ničem.Taky je nepsal opověď k původnímu přízpěvku,ale psal jsem ho k těm spodnějím.Těm co duchaplností jen srely.Proto navrhuji lepí debatu o Pivu.Bude více legrace a lidi se nebudou bouřit.Achoooj
P.S. ale kotel to je mocnej.
Jo, to je pravda. Kadej s kym se někdy urve stup nebo chyt ( to je doctoring né?! ) musí vrátit průkazku ČHS a na skály u ho nikdy nepustíme. Takoví vyvrhelové smějí u jen na Jezírko - tam se toti vyseklý chyty a stupy jetě zpevněný notnou vrstvou betonu určitě neurvou a hlevně je tam jetě spoustu moností si vysekat svojí cestu ( supr pískovec )
Horám zdar
Zapsal: Luky, 20:19:29 28.01.2002
Humus
Sekání je prostě velkeeeeeeeej humus!!!A doufám,e se to nedostane a k nám....
Jen at si kluci poradne priseknou, komu jde o lezeni, ten si zaleze a kdo chce jenom mudrovat tak ma taky o cem ! Panacci ! Jaka by to byla bez sekani nuda ! Lezli bychom po jakychsi sice prirodnich, ale pomatenych cestach a vecer se bavili nejspise o kontrastu nedotcene prirody a velkomesta. Hele kluci co nemate radi sekani, nechci vas urazit, vzdyt my proti vam vlastne nic nemame ...
Ty brdo, to me stalo sil se prokousat az sem. Skoro jako se vydrapat s cigarem do Ospu. Mnoho bylo receno, mnoho jeste bude. Jsem rad, ze vznikla hodnotna a ucelena monografie na tema "Sek tam, sek sem". Suma sumarum se leze dal a to je nejdulezitejsi.... jo, a s maglajzem, nyty a odstranenymi zvetralymi chyty a stupy :-))) Kotli zdar.
Ahoj kluci, potřebuji pomoci, lezu u pár let a to bosý a bez magnezia a nedávno se mi stalo, e jsem přelezl cestu a prej byla přiseklá. Jak jsem se to dole dozvěděl udělalo se mi nevolno, omdlel jsem a museli mě odvést sanitkou do Berounský nemocnice. Problém je v tom e jsem nechal pod stěnou svoje památné konopné lano a svazek hasičských karabin a ani jedno z toho jsem po dvou dnech ji nenael. Proto vás ádám, aby jste se mi kamarádi ozvali pokud tyto moje věci máte.
A dále: navrhuji zřídit seznam cest které byly upravované, protoe lezt takové cesty je zdraví nebezpečné.
Jasně e sme je Jirousi nali. Kdy sme zrovna hákovali Pletánkovu Vzkříenou na aňáku tak sme si tě vimli. Zrovna si kolem nás prolejzal ale asi si si nás nevimnul, si? Kadopádně sme slanili na klasiku a po tvém neikovném pádu jsme vzali tvoje karáble, pohorky, konopný lano, fusejkle a jetě ňákej bordel co po tobě zbyl. Má to na Srbsku v hospě!!! Ptej se na servírku Markétu v černejch silonkách. Ona u bude vědět víc!!!
Tak se zatim mej a Pa.
P.S. Neber sebou Zuzku!!
COE??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sekání do skály???????????!!!!!!!!!!!! vidim dobře????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To přece ...... nejradi bych tě zabil ty zkurvenej a zasranej bastarde!!!!!!!!!! A taky to udělám a tě najdu!!!!!!!!! Kdyby do skal sekal kadej tak by z nich za chvíli nic nezbylo!!! Buď na tu cestu mam a vylezu ji normálnim způsobem, nebo na ni nemam, tak ji nepolezu a vyberu si či najdu jinou, která mi sedne a kterou vylezu, ale rozhodně nebudu jak DEBIL sekat do skály!!!!!!! Kdybych si to teď a tady nepřečet, ani bych si nemyslel, e někdo toho můe být schopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! e se nestydí !!!!!!!!! Takhle si zjednoduovat a HLAVNĚ ZKURVIT TAKOVOU KRÁSNOU CESTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takovejm lidem jako si ty bych zakazal lizt dřív, ne takhle zkurvěj dalí cesty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fakt bych neřek e někdo můe být schopen takový prasárny!!!!!!!! Vojebat cestu tím, e se přidrí nebo e si stoupne na kruh, nejt, skobu,... to jo, ale vojebat to tak e si do skály vysekam díry a tím tu cestu udělat jednoduchou nejen pro sebe, ale i pro ostatní lezce, čím cesta ztrácí smysl!!!!!!!! Prostě říkám KDY NA TU CESTU NEMÁ TAK JI NELEZ, A HLAVNĚ DO NÍ NESEKEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thanks for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your further write ups thank you once again.
<!-- 5.167.15.155/ -->
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.