LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jištění zdržuje.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
24.H2 10760
25.Janošová 10748
26.Šofránko 10698
Bouldry:
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
Hory:
26.Kaván 3148
27.Verner 3138
28.Malý 2920

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140442 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Boulder club - Zákupy
Venkovní lezecká stěna -Strahov - Praha 6
Lezecká stěna SKP Policie - České Budějovice

Prodejny
HUDYsport - Praha 2
HUDYsport - Praha 5
Rock Point Olomouc - Olomouc

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Český pohár mládeže v Jičíně

smallPoslední sobotu v září se v Jičíně konalo předposlední kolo Českého poháru mládeže ve sportovním lezení na obtížnost.

  Protože byl v pondělí "svatý Václav", předpokládal jsem, že někteří radši zvolí variantu výjezdu do skal. I tak jsem očekával kolem 50 účastníků závodu. Předregistrace tomu taky napovídala. Nakonec někdo nedorazil, ale dorazil ten, o kterém se nevědělo, že dorazit má. Například jsem věděl o neúčasti Elišky Adamovské (skály) a Martina Jecha (světový pohár v Puursu). Zrovna tihle dva patří mezi mládežnickou elitu, takže jsem mohl trošku polevit na přísnosti cest.

  Těch jsem se rozhodl postavit šest, aby mohly být co nejdelší, co nejvíc prověřující dovednosti závodníků a co nejvíce závodnicky vypadající. To mě stálo dost sil a kůže na prstech, i proto jsem se moc tešil, jak se mi to vizuelně vrátí v sobotu pohledem na bojující startující!

  Pátek před závodem se na stěně končilo hodně pozdě, do začátku prezence závodníků zůstalo už jen málo hodin! Zbývalo ale nakreslit cesty, vyvěsit banery a pověsit odpadkové koše.

  Crrrr, kontrola hodin... 7 h ráno... tak den závodu je tady... snad přijde dost pomocníků, nerad bych musel jistit dvě děti najednou!:) Než se rozkoukám, už přichází první závodníci, ale u prezenčního stolku nikdo nesedí, tak si za něj sedám sám a snažím se uvést do "provozního" režimu. To se mi daří až s příchodem "Picky", který mě vystřídá, a já se můžu věnovat dalším "překážkám" pořadatele. V tom zdravím Míru Doseděla, hlavního rozhodčího, seznamuju ho s tím, co jsem si připravil, prosím ho o nakreslení závodních cest do papíru pro rozhodčí. S tím souhlasí, a tak můžu rozdělovat další úkoly. Tohle pověs támhle... prosimtě, támhle tímhle označ top... v hlavě už se pomalu připravuju na oblíkání do sedáku, lezeček a předlezení cest. Hele, další kamarádi, kteří přišli pomoct! Můžeš jistit, prosimtě? Jasně! Co kluci, rozhodčí můžete bejt? Jasně, jak nato? Rychlé školení, co a jak a co by, kdyby... To už koukám na hodiny, zjištuju, že v těch půl desátý opravdu nezačnem.

  Nakonec přijelo 42 závodníků a závodnic (30 kluků a 12 dívek). Trošku mě tedy uklidňuje, že nepotřebujem začít tak brzy. Předlezení nebylo nakonec tak hrozný, přeci jen jsem cesty lezl docela dostkrát při zkoušení. V 10 h a 10 minut se mohlo začít se závodem samotným! Nejrychleji měly kvalifikaci odlezenou obě kategorie B (nejmladší na těchto závodech), nejdéle lezli kluci A a J, protože se jejich cesta křižovala právě s cestou kategorie B. "Přestavba" plus dodatečné předlezení proběhly dobře, proto byla kolem 13:30 kvalifikace u konce.

  První šly na finále nejmladší "béčka"; byla pro ně připravena zelená cesta středem stěny, kde klíčové bylo přelézt strukturu a následně "ufixovat" další černou. Mezi druhou Sabinou Večeřovou a třetí Janou Ondřejovou rozhodlo umístění z první kvalifikační cesty, protože úplně nepřečetly zmíněné místo a spadly stejně. Pak nastoupila Lenka Slezáková, ta nejspíš obtížné místo v cestě ani nezaznamenala a jako jediná ze všech finalistů dolezla do topu, kterým si ale nebyla jistá, tak ještě udělala pár kroků ve finálovce nejstarších kluků.

  Poté nastoupili kluci, ti v cestě předváděli opravdu bojovný výkony! Prakticky úplně se zde změnilo pořadí z kvalifikace. Vítězové "kvaldy" skončili na šestém a pátém místě. Tady nejdále dolezl a na stupínek nejvyšší se postavil Kevin Výrostko, který dolezl prakticky až do stropu. Na druhém místě skončil Aleš Maršík, který trošku smolně přehlídnul chyt. Nebýt tohoto zaváhání, asi by i vyhrál... Třetí místo po povedeném výkonu připadlo Adamu Pavlovi.

  Pak se do izolace zavřel zbytek finalistů. Já se naposledy nasoukal do lezeček, přestavěl stěnu na finále kluků (A+J), které šlo cca 20 lezeckých metrů zleva celým převisem až přes kolmou část lehce za půlku stěny, a zprava finále holek (též A+J). Kluci to měli těžký, už od třetí presky silový, dynamický kroky ve stropě, pak težší krok na vymyšlení u hrany před bramborou, následný "technický nebo silový" úsek kolem brambory a pak ještě řádný kus do topu se závěrečným skokem. Kluci kategorie J zde bojovali pohledně! O jeden chyt zde vyhrál Štěpán Volf před Denisem Pailem a Mikulášem Kellerem, kterému už na kluky chybělo pár těžkých kroků.






  Nejlepší podívanou dne asi předvedli divákům kluci kategorie A! Pro třetí místo dolezl a výkon nejlepšího juniora dosáhnul Honza Kendík. O stupýnek nejvyšší se rozhodovalo mezi Vojtou Trojanem a Kubou Konečným. První lezl Vojta. Tam, kde ostatní padali, on vypouštěl nohy a problémy řešil velkou silovou převahou! Krásně přelezl strukturu AIX uprostřed, přehodil nohy do kolmého, a to už ho čekal závěrečný traverz se skokem do madla... madlo však neudržel, takže mu chyběl jediný krok do topu ve finále. Poté už se čekalo, co předvede Kuba. Ten cestu lezl zase úplně jinak než Vojta před ním. Bylo vidět, kde a proč cesta dělala problémy předešlým závodníkům, lezl mnohem pomaleji než Vojta. Dolezl taky až do posledního kroku, kde si trošku pomohl černě zapáskovaným zápušťákem do odrazu, a topové madlo taky neudržel. Pro "technický incident" se mu muselo zapsat "skóre" 78, takže o pohyb skončil druhý právě za Vojtou Trojanem.

  Holky mezitím potrápilo jejich oranžové finále. U holek "A" byly opravdu malé rozdíly a spodní boulder byl nad jejich síly. Třetí zde skončila Bára Petrlíková, druhá Katka Zemánková, která si ve finále zapsala stejný výsledek jako vítězka Míša Matůšová.

  Holky juniorky spodní boulder přelezly v pohodě! Druhá Verča Scheuerová spadla na konci prvního bubnu a vítězska Andrea Pokorná spadla až úplně v posledním kroku... To bylo na hodinách asi 15 50.

  Stačilo už jen přinést stupně vítězů, předat všechny ceny, co se podařilo nashromáždit od sponzorů, všem poděkovat a všechny následně vyprovodit domů.










  Díky, že jste do toho Jičína zase přijeli!!! Dík za milou atmosféru!!! Díky Českému horolezeckému  svazu, firmám Rock Empire, Equlibrium slacklines a v neposlední radě díky jičinskýmu Hudy sportu v čele s Jirkou "Fugasem" Všetečkou! Díky Tomovi Binterovi a Mírovi Dosedělovi jako technickému delegátovi a hlavnímu rozhodčímu! A DÍKY kamarádům z Lezeckýho kroužku Prachov, kteří neváhali a pomohli se vším, co bylo potřeba!!! Díky moc, hned se toho člověk bojí míň! Díky!:)


Vítek Lachman   [úpravy] 08:12 06.10.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 foto + video08:15:28 06.10.2015
Někdy během dne tady ještě přibude pár fotek a odkaz na krátký video.
Vítekodpovědět 
 Vysvětlení (ne)účasti?08:54:15 06.10.2015
Vítku, jako vždy jsi odvedl dobrou práci. Gratuluji. Máš můj obdiv.

No a k lezení jako takovému - existuje nějaké vysvětlení k účasti? U ČP Mládeže Dívky J jsou pouze dvě závodnice, na MČR byly pouze tři ženy?

To v Česku na Mistrovství republiky v lezení na obtížnost přijedou pouhopouhé tři ženy?? A v mužích tak mizerné výkony, že na bedně jsou dva Junioři? Co na to Komise soutěžního lezení? Ještě pořád je všechno v pořádku? Co ČHS plánuje příště? Rozdají si to mezi sebou v prázdné hale stavěči?
J.odpovědět 
  Re: Vysvětlení (ne)účasti?12:42:32 06.10.2015
Ono to máš tak, sezona je dlouhá, ženských, co něco dělají je málo, a to, že jsou na bedně na mčr 2 junioři je spíše pozitivní do budoucnosti.
odpovědět 
   Re: Vysvětlení (ne)účasti?13:26:20 06.10.2015
Jak se to vezme s těmi pozitivy - když se podíváš do výsledků několik let zpět, tak jsou tam také juniorky. A kde jim je konec?

V U14 holek narváno, pak to řídne až třeba na dvě nebo tři v kategorii. A přechod do dospělých je spíše náhoda.
odpovědět 
    Re: Vysvětlení (ne)účasti?14:39:41 06.10.2015
Sorry, ale tak to prostě je, když se zamiluje kluk, tak to lezení trošku načas ošidí, když se zamiluje holka do nelezce, tak s tím sekne, to dá rozum :-)
odpovědět 
     Re: Vysvětlení (ne)účasti?17:16:38 06.10.2015
To nechápu. Proč by měl rozum dát, že kluk to jen ošidí a holka s tím přestane úplně??
odpovědět 
      Re: Vysvětlení (ne)účasti?19:54:21 06.10.2015
kolik Ti je let (ne fyzicky)?
odpovědět 
       Re: Vysvětlení (ne)účasti?22:29:44 06.10.2015
Asi jsem zvyklý na jiný typ holek. Bylo by zajímavé porovnat počty kluků a holek v jednotlivých kategoriích napříč různými státy. Je takovýto "odpad" holek stejný i v jiných evropských zemích?
odpovědět 
    Re: Vysvětlení (ne)účasti?14:23:29 09.10.2015
Takhle to máš skoro ve všech sportech - holek s věkem ubývá. Ženská nemá tolik potřebu si něco dokazovat (rozuměj systematicky trénovat) jako chlap. Tj. až pozná jiné stránky života (cestování, nakupování, sex,...), dřiny jménem sport s lehkým srdcem zanechá... Dělal jsem roky v laboratři a můžu potvrdit, že vrcholové sportovkyně 20+ které k nám chodily na testy byly často spíš takový chlapi bez penisu. A teď nemluvím o vizáži, ale o způsobu myšlení...
..odpovědět 
  Re: Vysvětlení (ne)účasti?14:53:26 06.10.2015
Na kterém MČR byly jen tři ženy? Že ty jsi viděl jen fotku z bedny?
odpovědět 
   Re: Vysvětlení (ne)účasti?17:15:29 06.10.2015
Koukám, že umíš hodnotit jen podle toho, zda ji má, nebo nemá. Ale konkrétně zde se má na mysli dělení podle věku, tedy na posledním MČR byly tři ženy a čtyři juniorky :-) Ale ok, podle oficiálního dělení ČHS tedy tři dospělé a čtyři mládežnice, nebo ještě lépe, tři ženy, kterým bylo již více, než 16 let, a už nespadají do žádné kategorie lezení mládeže, tedy ročníků do 1996, a čtyři ženy spadající ještě do kategori mládeže, tedy ročníky 1997, 1998 a 1999 :-)
odpovědět 
   Re: Vysvětlení (ne)účasti?15:20:18 07.10.2015
No Kalymnos a Švajc a škola.
odpovědět 
  Re: Vysvětlení (ne)účasti?18:57:02 06.10.2015
A myslíš, že má nějaká ženská chuť jet na závody a nechat se buzerovat starým Binterem?
odpovědět 
   Re: Vysvětlení (ne)účasti?19:49:15 06.10.2015
Nechceš se trošku uklidnit, tohle je hodně nefér... Zkus si své mindráky řešit osobně...
odpovědět 
    Re: Vysvětlení (ne)účasti?23:36:27 06.10.2015
Myslím, že uklidnit by ses měl hlavně Ty.
odpovědět 
   Re: Vysvětlení (ne)účasti?14:24:32 09.10.2015
Jj, kdyby tam nebyl, klidně bych přijela...
Martinaodpovědět 

 znovu peníze20:48:48 06.10.2015
Asi mám úplně blbý myšlení, ale...

Proč, když na závody jezdí pár lidí, jsou závody dvoudenní? Mít desítky závodníků v mužích i ženách, tak to lze pochopit. Ale takhle?

Dvoudenní závody jsou opruz pro závodníky, zvyšují jim náklady, také to musí být dost nuda. A co stojí denní pronájem lezecké stěny jako je Písek, Smíchov, BigWall?

Proč tedy neudělat závody jednodenní a peníze z druhého dne rozdělit jako PrizeMoney? Třeba 10 000 za první, 6.000 za druhé a 4.000 za třetí místo? Řekl bych, že zájem by se po zkrácení na den a zavedení PrizeMoney o dost zvýšil.
odpovědět 
 Re: znovu peníze21:13:56 06.10.2015
Zájem by se zvýšil a byly by desítky závodníků. Tudíž by závod opět musel být dvoudení. A zájem by opadl. Kruh se uzavřel :)
odpovědět 
  Re: znovu peníze22:26:35 06.10.2015
To je nesmysl. Dvoudenní systém se nezavedl kvůli počtu závodníků. Klidně by mohl být ve formátu, jako je ČP, tedy bez kvalifikace. Na MČR Mládeže je závodníků několikrát více a také se to zvládá.
odpovědět 
  Re: znovu peníze23:38:25 06.10.2015
Ty jsi komik :-).
odpovědět 
   Re: znovu peníze20:02:59 08.10.2015
To jsem rád, že jsi mě pochopil :)
odpovědět 
  Re: znovu peníze11:21:59 07.10.2015
Jak píše LRH - na MČR by nemuselo jezdit takové množství lezců, co na to stejně nemají a jen to zdržují, ale první kolo selekce lezců by mohl vytvořit právě ČP. To samozřejmě platí i u mládeže a dětí.

Pořád se píše o tom, jak zvýšit atraktivitu a účast - takže proč se na MČR nepustí třeba jen prvních 10 (v případě, že je méně závodníků, tak první polovina) z celkových výsledků v ČP? A pro třeba první čtyři nebo prvních pět v MČR se nezavede Prize Money?

Současný systém je cesta do pekel, přestaňte už s těmi experimenty (zajímavé, nějak se mi to míchá s exkrementy), a udělejte normální systém, který bude v pohodě pro všechny. Výkonnost mizivá, počty závodníků se snižují, prestiž klesá. Tedy mluvíme o závodech ČHS, ostatní akce jsou v pohodě. Jak dlouho budete ještě závodní lezení takto k.... (kazit?)?
odpovědět 
   Re: znovu peníze14:25:44 09.10.2015
Nesmysl. MČR by mělo být vždy open!
Švejkodpovědět 
    Re: znovu peníze19:49:08 09.10.2015
Nesmysl mozna tak podle tebe...
odpovědět 

 Neatraktivnost MČR09:19:27 07.10.2015
To, že se pořádá MČR dva dny mi přijde taky trochu ujeté a hlavně ztráta  času. Co mi ale přijde ještě víc divné je to, že na MČR může startovat každý kolemjdoucí. Místo toho aby MČR bylo prestižní akcí, kde mohou startovat jen ti co se na takový závod nominovali. Se na  závod  nahání i ti co tam nemají vůc co dělat, jen aby to na startovce vypadalo, že tam bylo dost závodníků.
      Řešení je jednoduché.
a, MČR by se konalo ke konci kalendářního roku
b, MČR by bylo např. jen pro 8 nominovaných
c, na MČR by se musel závodník nominovat např. na závodech českého poháru(proto ten konec roku)
d, nominovaný závodník by musel svou účast na MČR potvrdit, jinak by byl nahrazen dalším závodníkem z nominací
e, ceny a finanční odměny by se mohly nastavit tak, aby zkutečně odpovídaly MČR a tím i motivovali závodníky zůčastnit se tohoto podniku.
f, organizátoři by nebyli ve stresu kolik lidí přijede. A věděli by že to prostě bude tak a tak.
g, model MČR by se měl zatraktivnit, aby o vítězi nerozhodla např. pouze jedna teč. Ale třeba součet tří cest. Závodníci by si víc zalezli a pro diváky by to bylo taky atraktivnější. V současnosti téměř nezáleží jak závodník zaleze v kvaldě protože vesměs postupují všichni(holky).
A protože by na MČR bylo jen těch pár nominovaných, tak by to odsejpalo.
  Můj návrh v krátkosti.
LRHodpovědět 
 Re: Neatraktivnost MČR12:45:52 07.10.2015
Souhlas. Spousta lidí točících se kolem závodů o něco podobnýho usiluje už dávno, alespon v mládežnickým lezení. Jakýsi system I a II ligy s jasnými pravidly postupu. Ve svazu - zatím nic. Pouze soukromé aktivity - vznik MP a dík za to. V českejch zemích se v onom překližka cupu rýsuje něco podobnýho. Ovšem podle svejch pravidel. Tu svaz asi spokojeně spinkal a spinká. Aktivy vedoucích co bejvaly při závodech jaksi zmizely, stejně se nerespektovaly.
HonzaKodpovědět 
  Re: Neatraktivnost MČR13:11:18 07.10.2015
Svaz nespinkal a nespinká. Překližka Cup i Moravský pohár odvádějí medvědí službu a svaz si jen vesele a spokojeně mne ruce. Nezlob se, ale jak organizátory MP považuji za dobré, stejně tak je dobrý celý MP, je to špatná koncepce, která se částečně podílí na současném špatném stavu. MP i Překližka Cup jsou ze své podstaty špatné a škodlivé projekty.

Proč? Vezmi si počáteční situaci - svaz zrušil dvouligové závody a jede si příšerné U14. A žádné jiné regionální závody nebo závody pro amatérské a začínající lezce tu najednou nebyly. Všichni jste řvali jak je to špatně a volali jste po změně koncepce. Svaz vás poslal do háje. Takže co jste udělali? Udělali jste si vlastní závody. Ok. Záslužná činnost. Ale ve výsledku to znamená, že jsou tu závody, po kterých jste všichni volali, stejný systém, protože úspěšné děti do MP nesmí, ale svaz to nestálo vůbec nic. Stane-li se tak i v Čechách, tak jediné, co budete moci udělat, je pogratulovat ČHS, protože tu jsou závody prvoligové (U14) i druholigové (MP, PC) a svaz to nestálo žádnou námahu, žádné peníze. A svaz se tak může jen smát, protože i kdyby byly vaše české a moravské poháry sebeúspěšnější, je to jedno, pokud někdo bude chtít závodit, bez závodů ČHS se stejně neobejde.

Takže ať chcete nebo ne, tak jste sami začali za svoje peníze i svoji námahu suplovat práci ČHS, prakticky působíte jako přípravka pro ČHS. To jste chtěli? Z hlediska svazu je to jistě příjemné - hodně závodů a svaz to nestojí ani korunu, konkurence žádná, bez svazu se ti lepší stejně neobejdou. A svazu tak zbývá více peněz na výlety nschopné repre a podobně.

Z hlediska závodů jste odvedli obrovský kus práce. Z hlediska koncepce závodního lezení ČHS jste to celé podělali. Místo abyste spojili lidi a dali dohromady protest, který by ze strany ČHS nešel ignorovat, jste vyhověli ČHS a umožnili svazu se chovat ještě hůře, protože se ukázalo, že když svaz nebude nic dělat, lidi s to nakonec udělají sami a za svoje. Takže MP i PC fajn, ale nekoncepční krok stranou, který dětskou lezeckou scénu spíše tříští a konzervuje, než aby ji spojoval a rozvíjel.
odpovědět 
   Re: Neatraktivnost MČR13:47:09 07.10.2015
NEsdílím tvůj názor. Čím více se dostane dětí k lezení, tím lépe pro budoucnost. Je úplně jedno, kdo to bude pořádat, hlavní je, aby ten, kdo s lezením začíná měl nějakou motivaci a nemusel na druhou stranu republiky zjistit, že nenastoupí do cesty.
odpovědět 
    Re: Neatraktivnost MČR14:26:30 07.10.2015
Přesně tak. ČHS jsme my. Jaké si to uděláme, takové to máme. Takže Jirkův Babačův projekt a jeho následovník v Čechách jsou to nejlepší, co se pro děti udělalo.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Neatraktivnost MČR14:30:25 07.10.2015
Jak se to vezme. Z jedné strany máš samozřejmě pravdu. Díky za každý dobrý závod. Ale tady se bavíme o koncepční práci ČHS a závodním lezení z dlouhodobého hlediska. A to, že se ČHS na něco vykašle a někdo vymyslí z nouze nějakou alternativu, je principielně špatně. Já neříkám, že tu MP nebo PC nemají být. Mají, je to nezbytná součást lezecké scény. Ale tyto závody mají mít podporu ČHS minimálně v tom, že svaz bude o těchto závodech informovat a zařadí je do svého kalendáře. A také těchto závodů využije jako zmíněné druhé ligy, a přímo pod hlavičkou ČHS bude pořádat závody především výkonnostní. A to se neděje. A to je špatně. Všechny závody od nějaké úrovně by měly být určitým způsobem propojeny a logicky na sebe navazovat. Tedy klidně MP na Moravě a PC v Čechách, na to by mělo plynule navazovat U14 a ČP. A hlavně by to mělo být vše podporováno jednou zastřešující organizací, která by poskytovala technickou (materiální a finanční) a organizační pomoc. Ale vy jste v MP jen ukázali, že svaz na vše může kašlat, protože když pošle rodiče, trenéry a závodníky do háje, tak se nic neděje, protože oni si to udělají sami. Když to přeženu, tak s tímto přístupem může během pár let svaz zrušit i ČP, on už někdo něco podobného uspořádá (včetně MČR), a nechá si jen výlety do zahraničí na mezinárodní závody, kde to bez ČHS nepůjde. To je přehnané, vím, ale chtěl jsem jen ukázat to, co ty nevidíš - že z koncepčního hlediska je chybou napravovat selhání nějakého subjektu organizací vlastní akce a rezignovat na snahu o uvedení věcí do normálního stavu.
odpovědět 
   Re: Neatraktivnost MČR18:34:46 07.10.2015
MP i Překližka Cup jsou ze své podstaty špatné a škodlivé projekty.....
Zajímavé. A především proto, že na posledních schůzkách, které byly a kde se prosazovaly regionály v rámci CHS byli tihle zastánci přímo vyzváni - když se vám to nelíbí, jak to je, tak si svý závody udělejte. A stalo se. I když s tím možná činovníci svazu jaksi nepočítali....
HonzaKodpovědět 
    Re: Neatraktivnost MČR19:01:45 07.10.2015
Tak ti nevím, ale Překližka cup jede 9 let,nikdy nebyl pod ČHS, tak mi tahle úvaha o trucu připadá hloupá a zavádějící.
odpovědět 
    Re: Neatraktivnost MČR19:36:09 07.10.2015
Chápej to správně. MP i PC jsou projekty dobré, kvalitní a potřebné. Špatný je způsob, jakým tyto projekty vznikly, a jejich zařazení do celkové koncepce závodního lezení dětí a mládeže, kterou by měl mít na starost právě ČHS.

Z celé sitauce vyšel nicneděláním jako vítěz právě ČHS. Takže tím, že jste stáhli ocas a udělali si trucpodnik, jste sice udělali potřebné fajn závody, ale celkovou situaci to jen zhoršuje - ČHS i nadále pokračuje v nesmyslné koncepci a na jakoukoliv stížnosti odpovídá způsobem, ať si to kritici zařídí, jako si to zařídili na Moravě. Což je sica rada dobrá a jistě uskutečnitelná, ale nic to nemění na situaci ČHS závodů. Prostě vyklidit pole, za někoho investovat sílu a peníze a jeho nechat, ať si vesele pokračuje v tom, co jsem kritizoval, nepovažuji za dobré. To to pak opravdu skončí tak, že veškerá zodpovědnost a podpora za mládež zůstane na nesvazových strukturách, a svaz přesto sebere všechnu slávu a finance, protože bez ohledu na vaši kvalitu stejně bez ČHS nemůžete na zahraniční závody poslat ani jednoho závodníka. A i když vychováte deset lezců jako AO, hádej, kdo se tím bude chlubit a koho budou dotyční reprezentovat? To chcete?
odpovědět 
     Re: Neatraktivnost MČR21:31:26 07.10.2015
MP je truc projekt JiB-a. PC je hobby projekt HK Skoba Stříbro, HO Maglajz Kladruby a Climbers.cz Nikdy neměl za cíl konkurovat ani parazitovat na ČHS. Vynech ho prosím ze svých úvah. Děkuji.
odpovědět 
      Re: Neatraktivnost MČR22:07:57 07.10.2015
To bohužel není možné. Projekt se už dotýká takového množství dětí, že v ideálním prostředí by byla škoda ho vynechat. Počet lezoucích dětí je tak malý, že pořádat duplicitní závody a poháry je hloupost a zařazení do nějakého celkového systému (třeba i jen propagací a výsledkovým servisem na stránkách a v materiálech ČHS) by bylo jedině ku prospěchu dětí i celého systému. Tvoje vymezování je opravdu málo pochopitelné, zejména když jedna z prvních informací na stránkách PC je informace, že se leze podle pravidel ČHS a odkaz na stránky horosvazu. Ale když už jsme u toho, nebyl jsem to já, kdo uvedl, že z PC vzniká česká alternativa MP. Já to jen rozvedl.
odpovědět 
       Re: Neatraktivnost MČR07:57:29 08.10.2015
Absolutně mi nevadí, když PC použiješ v úvahách ohledně dětského lezení, ale podsouvání vzniku jako trucprojektu proti ČHS je čistá lež. PC má s ČHS přátelské vztahy. Nejsme konkurenty pro ČP ani U14, snažíme se o popularizaci lezení pro děti, přátelskou atmosféru pro rodiče a sami si závody užít i z organizačního hlediska. Vzhledem k tomu, že ten projekt není výdělečný, nesnažte se nám to v podobných diskuzích zošklivit, ať nás to všechny ještě hodně let baví. Dík
odpovědět 
        Re: Neatraktivnost MČR09:08:55 08.10.2015
Chápu, ale to spojení PC a trucpodniku jsem nepsal já, znám PC i organizátory dost dlouho na to, abych věděl, o co se jedná :-)

Má myšlenka ohledně PC a ČHS byla jen taková, že ČHS by mělo organizovat pouze pár závodů, třeba 5 pohárových a jedno MČR a to na vrcholné úrovni pro ty nejlepší a s přiměřeně přísnými pravidly. A místo vlastního pořádání závodů pro začínající bačkůrkáře a amatérské lezce by měl ČHS podpořit právě podniky, jako je PC, klidně s méně přísnými pravidly pro lezce i organizátory. Situace by byla lepší pro všechny - pro svaz (měl by méně práce a více závodů), pro organizátory (získali by lepší podporu pro své závody, o závody by byl větší zájem, takže by bylo i více závodníků) i pro lezce (větší počet závodů v blízkém okolí, možnost si vybrat závody dle své výkonnosti, větší motivace). Role ČHS by měla být, kromě pořádání vrcholných závodů, zejména koordinační, kdy by svaz propagoval závody, zastřešoval výsledky, vedl hromadný ranking a podobně.

Současný stav mi přijde opravdu dost špatný. Máme tu kvalitní podniky, kvalitní organizátory, lidi, co mají zájem něco dělat. A jak toho svaz využívá? Nijak, stále si stěžuje na nedostatek všeho a přitom pořádá seriál duplicitních závodů, které nakonec nejsou vhodné ani pro začínající a amatérské lezce, ani pro závodní špičku. A proč? To nechť si každý zkusí odpovědět sám. Neschopnost domluvy? Touha po moci? Fakt nechápu. Ale i kdybych to pochopil, nechápu lidi okolo lezení a ani ČHS, že to dopustí. Hmm.
odpovědět 
         Re: Neatraktivnost MČR10:54:15 08.10.2015
Dík za názor, na druhou stranu musím na obhajobu ČHS napsat, že z naší strany (PC) nikdy nedošlo k požadavku na jakékoli vyvěšení výsledků nebo propagaci našich závodů v kalendáři ČHS. Takže pokud není poptávka, těžko můžeš očekávat vznik nějaké nabídky :-)
odpovědět 
          Re: Neatraktivnost MČR11:20:50 08.10.2015
O to nejde, vyvěšení PC by nic neřešilo i kdyby to svaz udělal. Tady je potřeba změnit celou koncepci a přístup. Tedy ne jen milostivé zveřejnění v kalendáři, ale zahrnutí podobných závodů a seriálů do prvního stupně závodního systému, kdy například do ČP nebo jiných ČHS závodů (druhý, výkonnostní stupeň) by byla nutnost se dobře umístit právě v regionálních soutěžích a závodech.

A rozhodně by to nemělo být tak, že vy byste měli chodit za ČHS, ale sám ČHS by měl projevit zájem o spolupráci už jen proto, že to jsou právě regiony, kdo pro svaz provádí základní práci a rešerši v budoucím závodním lezení dětí a mládeže. V práci s běžnými dětmi a mládeží by měly pracovat především regiony/oddíly, svaz by se měl soutředit na výkonnostní lezení a repre, a ten zbytek různými způsoby podporovat. Čili úplně obráceně, než je to teď - ČHS by tu měl být pro oddíly a závodníky, ne že oddíly a závodníci tu jsou pro ČHS.
odpovědět 
           Re: Neatraktivnost MČR11:55:46 08.10.2015
+++
A to už pro to, že většina začínajících závodníků nemá proč a mnohdy ani za co jezdit po celé republice.(Tuhle motivaci má ten, kdo se bije o stupně a příp. reprezentaci. Každý zainteresovaný vám je může konkretně vyjmenovat). Ale absolvovat závody ve svém okolí ano. A tohle si zazobané ústředí v Praze stále není schopno uvědomit. (Asi nezná průměrné výdělky a množství volného času v Praze a na venkově). No a pokud některý zazobaný sedlák se svým neschopným dítkem z venku chce sjet všechno, ať jezdí. V konečných tabulkách stejně bude na chvostu.....
HonzaKodpovědět 
 Re: Neatraktivnost MČR12:56:06 07.10.2015
Takže teď je jasný návrh na stole. Co s tím závodníci uděláte?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Neatraktivnost MČR13:29:08 07.10.2015
Kubo, ty najivo. :-) Copak by někdy mohlo v Čhs, za současného vedení, projít něco co vymyslel starej Hroza? :-)
LRHodpovědět 
   Re: Neatraktivnost MČR14:21:32 07.10.2015
Libore, ono zase taková originalita není :-) Akorát jsou napsal do pár srozumitelných bodů. Takže by to mohli pochopit všichni a možná i uvést v život.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Neatraktivnost MČR14:36:44 07.10.2015
Kdo všichni? Závodníci? O tom, kdo vymýšlí a nastavuje koncpci tu bylo napsáno už mnoho. Jistě, kdyby se to závodníkům a místním čtenářům líbilo, tak by to prosadit mohli, ovšem za předpokladu, že budou mít jak. Ale protože předseda komise, která určuje co a jak, je dosazen a nemusí brát žádné ohledy na jiné názory, tak je prosazení čehokoliv nemožné. Jo, umožni přijít s touto koncepcí na VH a umožni zvolení autora koncepce za předsedu komise, pak budou tvá slova k něčemu. Takto je to jen takové plkání o ničem. Ale o tom jsme si tu již jednou psali.
odpovědět 
     Re: Neatraktivnost MČR13:51:04 08.10.2015
Kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale také nic nezíská. Už z minulé zmiňované debaty je jasné, že nic dělat nechceš, žádnou osobu do vedení neprozradíš a vlastně je úplně všechno na prd. Tak se nemusíš angažovat ani v dalších debatách, stejně je všechno k ničemu...
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Neatraktivnost MČR16:28:20 08.10.2015
Tak asi po milionté. A naposledy. Netahej sem konkrétní osoby, nechtěj je po mně. Nejsou důležité, ba právě naopak. Konkrétní osoby sem nepatří a pokud by někdo něco měnil kvůli jakékoliv osobě, bude to špatně. To, po čem řada lidí volá, je změna způsobu obsazení postu předsedy komise závodního lezení. Ať to klidně dělá dál současné osazenstvo, ale ať není dosazeno bez ohledu na cokoliv, ale ať je předseda dosazen na základě předložení konkrétní a jasné koncepce a na základě shody členů ČHS, že touto cestou by se závodní lezení mělo opravdu ubírat. Konkrétní osoba není v této fázi důležitá. Pokud stále nechápeš, že je podobné záležitosti potřeba řešit systémově a ne nahodile jak se zrovna hodí, je jakákoliv debata zbytečná.
odpovědět 
       Re: Neatraktivnost MČR16:37:34 08.10.2015
Tak znova asi po milionté: Do toho, hochu, do toho!
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Neatraktivnost MČR16:52:22 08.10.2015
Víš, co je na celé věci nejsmutnější? Není to ani ČHS, ani bafuňáři, ale lidi, jako jsi ty. Bohužel, na rozdíl od ostatních zdejších čtenářů vím pár věcí, o kterých ty nevíš, že je vím. A třeba i věcí souvisejících právě s touto problematikou. Takže jediné, co mohu, je se smutně ptát Proč to děláš?? I když, vlastně ani to nemusím, co jsi zač jsi už mnohokrát ukázal.
odpovědět 
         Re: Neatraktivnost MČR20:15:49 08.10.2015
Souhlas, je to Hujer.
odpovědět 
         Re: Neatraktivnost MČR20:22:58 08.10.2015
Já Ti odpovím. Zkouší si marně připravit půdu. Takže bacha !
odpovědět 
          Re: Neatraktivnost MČR00:31:52 09.10.2015
To jako já? Jako že třeba chci být šéfem závodního lezení?
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Neatraktivnost MČR01:15:20 09.10.2015
To si nikdo nemyslí ani omylem. Ale spíše bych tě vinil z toho, že nemáš snahu o nalezení jakékoliv dohody, kompromisu nebo vhodného řešení, ale naopak se snažíš vyvolávat ukvapené konfrontace a konfliktní situace, ve kterých potom budeš moci dělat, jak tomu rozumíš, a budeš kritizovat kohokoliv za cokoliv. Už jen to, že jsi nebyl a nejsi ochoten k jakékoliv diskuzi o systému a principech, ale jen se snažíš vše konkretizovat a personalizovat a stavět to pak do toho nejhoršího světla, svědčí o tom, jaké jsou tvé zájmy. Vytrhávání jednotlivých věcí z kontextu nebo nepřiměřená kritika maličkostí v návrzích, které ani nejsou finální, jen předložené k diskuzi, jsou pouhopouhé manipulativní techniky, kterými si posiluješ své ego a považuješ se za hrdinu, který to všem zase natřel. Mluvíš tu často o věcech, kterým nerozumíš a ještě ani nemíváš pravdu. Proč se vyjadřuješ k tomu, do čeho ti nic není a čemu nerozumíš? Jen abys byl důležitý a mohl to hrát na obě strany, abys pak mohl říkat a chlubit se, že jsi byl u toho a že jsi na změně měl největší podíl, že bez tebe by to neprošlo? Jako to bylo s náhubkovou směrnicí, se kterou se tak rád chlubíš, ale přitom jsi to ani nebyl ty, kdo na ni upozornil jako první, a ani jsi neměl podíl na jejím zrušení? Já v tom vidím obyčejnou malost a zapšklost. A proto je jakákoliv další diskuze s tebou zbytečná. Jak tady, tak v reále.
odpovědět 
            Re: Neatraktivnost MČR09:49:29 09.10.2015
Tak chlapečku, aby bylo jasno, když se do mě pouštíš osobně:

Malost a zapšklost - to opravdu říká ten, kdo se bojí podepsat a při tom se naváží do kdekoho?

Posiluješ své ego - na to, aby se člověk opakovaně pouštěl do veřejných diskusí, musí mít opravdu nějaké sebevědomí, důvěru ve své znalosti a zkušenosti, a silný důvod. V mém případě je to snaha, abych byl členem organizace, která má smysl pro mě i pro mé okolí. Jak to máš Ty?

Snahu o nalezení jakékoliv dohody - dohoda je možná, jen když jsou vyjasněné pozice všech stran, ale bohužel ze Tvé strany nikdy k ničemu takovému nedošlo.

Ukvapené konfrontace - ano, pokud chceš něco změnit, musíš svůj návrh konfrontovat s tím původním. Pokud máš něco lepšího, musíš vysvětlit, v čem je to lepší a jak to provedeš. To se zatím nestalo.

Kritizovat kohokoliv za cokoliv - ale to je hloupost, to jistě sám víš. Naprostá většina mých diskusních příspěvků je nějaké vysvětlení nebo doplnění informací zde na Lezci. Kritických je jen pár.

Diskuse o systému a principech - nejsem ochoten diskutovat o blbostech, které mají být jasné každému absolventovi občanské nauky a vlastivědy na základní škole. Tobě je sice nutné je občas připomenout, ale diskutovat o nich je ztráta času, protože je stejně nelze změnit. Do systému je samozřejmě možné zasahovat, ale měl bys mít promyšlené, co to způsobí - až v kladném či záporném smyslu. Jinak je diskuse o systému na nic.

Snažíš vše konkretizovat a personalizovat - ČHS je tak malý spolek, že se musí najít někdo, kdo Tvé návrhy uvede v život, jinak se nic nestane. Takže povídat si můžeme o čemkoliv, ale pokud nemáš jména lidí, kteří to chtějí udělat, tak je to jenom hospodské mletí prázdné slámy.

Vytrhávání jednotlivých věcí z kontextu nebo nepřiměřená kritika maličkostí v návrzích, které ani nejsou finální, jen předložené k diskuzi - o čem asi tak diskuse je, než o vyjasňování nejasností? Pokud s tím máš problém, nediskutuj.

Proč se vyjadřuješ k tomu, do čeho ti nic není a čemu nerozumíš - vyjadřuji se jen k věcem, o kterých něco vím a mám k nim co dodat.

Abys byl důležitý - tak zrovna tohle mě naučily dvě hlavní profese, které jsem v životě dělal, že je pěkná blbost. Aneb všechna sláva polní tráva.

Náhubková směrnice - myslím, že jsme si to vyjasnili v minulých diskusích.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Neatraktivnost MČR10:29:13 09.10.2015
Jako obvykle - planné řeči a výmluvy, případně vysvětlení, jak jsi vlastně co myslel, a jak to ostatní dělají špatně. A když tě pak někdo postaví před důkazy, že jsi se spletl a své konstrukce vystavěl na špatných základech, děláš raději mrtvého brouka. A abys odpověděl jasně a srozumitelně, to neumíš, i na otázku, kde je odpověď ano/ne, se často vytáčíš a nakonec nedpovíš.

Opět předvádíš to samé, co jsem popisoval. Takže jak jsem už uvedl dříve, další komunikace (diskuzí to ani nešlo nazvat) s tebou ne. Kdybys vystupoval jako bulvární pseudonovinář, tvoji práci bych bral. Ale jako partnera do diskuze, se kterým by se mělo (ať už ze strany ČHS nebo těch, co volají po změně) řešit cokoliv důležitějšího, než počasí, to ne. Naopak, za největší žáby na prameni považuji lidi, jako jsi ty. Sami nic neudělají a nevymyslí, jen kritizují. A když už náhodu něco sami zkusí, tak to zvorají, protože vlastně neznali ani základní pravidla (jednací řád).
odpovědět 
              Re: Neatraktivnost MČR14:32:41 09.10.2015
Mě je třeba závodní lezení úplně ukradený.

Ale baví mě hádka pod článkem o závodech na překližce, kdy neznámý kritik závodní komise ČHS, kterého zjevně závody zajímají, POŽADUJE po Jakubovi Turkovi, známému venkovnímu softmoverovi, ať se aktivně dere o změnu poměrů v závodním lezení.

Co takhle příští anketu na lezci na toto téma ?

1. Závodně lezu
2. Lezu, závody mě zajímají
3. Lezu, závody mě nezajímají
4. Nelezu, závody mě zajímají
5. Nelezu, závody mě nezajímají
6. Co vlastně hledám ?


automechanik amaterodpovědět 
               Re: Neatraktivnost MČR19:26:55 09.10.2015
Kdo po Turkovi požaduje aktivní účast? Bohatě by stačilo, kdyby Turek přestal psát o věcech, kterým nerozumí, a přestal doporučovat řešení a aktivity, které jsou nereálné.

Co se týká tvého zájmu o závodní lezení, tak i kdyby to nezajímalo 99.999 procent členů, je to jedno. Jednou má svaz podporu ve stanovách, pobírá na to příspěvky od státu, vyplývají z toho tedy i určité povinnosti.
odpovědět 
                Re: Neatraktivnost MČR20:00:06 09.10.2015
Do toho hochu, šup sem s reálnými řešeními a aktivitami! (Vždyť Tě takhle povzbuzuju už dlouho a z Tebe pořád nic pořádného nevypadlo. Tak se snaž.)
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: Neatraktivnost MČR20:35:17 09.10.2015
Nedělej ze sebe hlupáka, moc dobře víš, že se občas něco děje a aktivní lidé s konkrétními návrhy jsou. Jen se to neventiluje tady. To má být pomsta? Nedostal jsi informace všechny, vynechali tě z jádra? Tak teď tu okolo sebe kopeš? Je mi z tebe na blití.
odpovědět 

 Co nás spojuje?09:12:31 09.10.2015
Když ČHS hledalo něco, čím by se dalo vyjádřit co spojuje jednotlivé disciplíny ve svazu. Bouldrystu v trenkách a třeba hymalájistu oblečeného pomalu jako kosmonauta.Tak našli, že je to pohyb nahoru. :-)
    To já si myslím, že jedinné co ty  disciplíny v ČHS spojuje jsou peníze.
      Čhs je v česku asi jedinný svaz, kdy o jednotlivých disciplínách rozhodují i lidi, kteří tyto disciplíny nikdy nedělali, nedělají. Ale co víc, oni ty jiné disciplíny nemají ani rádi a nejraději by je zrušili.
    A dokud si jednotlivé disciplíny byť ve společném svazu nebudou moci o sobě sami rozhodovat bude to pořád špatně.
    Já vím ,ty zase příjdeš se svojí teorií VH. Ale to je jako kdybys v 1972 na Václaváku vystoupil s tím, že tady nechceš rusáky. Prostě na to musí přijít správný čas.
    Jestliže současné vedení soutěžního lezení je dosazováno bez podpory či souhlasu těch, kteří to soutěžní lezení dělají i organizují, je to špatně a bude to dělat pořád zlou krev.
    To, že se Bloudek vyfotí s Adamem a Martinem na závodech ještě neznamená, že mu jde o ty závody. To je stejné jako když se Zeman vyfotí s olympioniky.
      Bys viděl, kdyby se stát vykašlal na rozdělování dotací a podpory sportu, jak by se atmosféra v Čhs vyčistila. Ti co jim jde o prachy by zmizeli první a ti co jim jde o své disciplíny by si je dělali klidně dál. A bouldrystům by byl Everest ukradený a stejně tak naopak.
   
LRHodpovědět 
 Re: Co nás spojuje?10:38:38 09.10.2015
Ten tvůj první příspěvek s body a-g byl docela dobrej, smysluplnej, konstruktivní.
Tohle je slabší, měl bych k tomu hlavně
a) bouldrista (ne bouldrysta)
b) jediný (ne jedinný)
:)
P.odpovědět 
  Re: Co nás spojuje?10:39:50 09.10.2015
A jesště teda c) Himálaj, a ne Hymaláj :)
P.odpovědět 
   Re: Co nás spojuje?11:40:18 09.10.2015
Piškot? Ten by věci jako pravopis neřešil.
honzaodpovědět 
    Re: Co nás spojuje?14:17:34 09.10.2015
Kdo jiný než "češtinář" by měl řešit pravopis??
..odpovědět 
     Re: Co nás spojuje?17:59:54 09.10.2015
No byl jsem to já. Nemyslel jsem to moc vážně, i když do očí to praštilo fest. A taky jsem se hned dopustil překlepu :)
Ale napsal jsem to hlavně jako šťouchanec k příspěvku, kterej, na rozdíl od toho prvního nahoře, mi přišel zase už dost ohranej, nic smysluplnýho neřešící... Ale ten nahoře kvituju. I když mi závodění moc na srdci neleží.
P.odpovědět 
  Re: Co nás spojuje?10:55:05 09.10.2015
To záleží na tom, v jaké části lezecké komunity se pohybuješ. Pokud se angažuješ nějak více v práci s dětmi a mládeží v oblasti sportu, tak tu vyrůstá nová generace členů, pro kterou je ČHS (musí být členy) a lezení pouze překližka a závody. Dále je lezení pouze překližka i pro obrovskou masu dospělých z různých stěn, kam chodí pravidelně lézt, ale skály ani hory je nezajímají. Ti ale zatím nejsou členy. Pokud ale jednou budou, začne se složení ČHS dost měnit. A čistě sportovce a překližkáře s nějakými horami opravdu nespojuje vůbec nic.
J.odpovědět 
   Re: Co nás spojuje?15:43:40 09.10.2015
Vtipné je, že většině těch, kteří u lezení zůstanou delší čas, se z čistých překližkářů mění na skálolezce a horolezce, poději na ferátisty a nakonec na horské turisty. A při tom pořád chodí na překližku.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Co nás spojuje?18:48:04 09.10.2015
Souhlas. A hlavně přes zimu, ančto málo lidí je schopno vstřebat drsné zimní podmínky. Maximálně tak na tůrách či běžkách...
HonzaKodpovědět 
    Re: Co nás spojuje?19:19:34 09.10.2015
Já mám zkušenost opačnou - na tréninky chodí, do oddílu také, ale sehnat je na hory je skoro nemožné. Lezení je zábava a sport 2x 2 hodiny týdně, o víkendu nastupují jiné aktivity. Ale je pravda, že v tomto mám zkušenost převážně za Prahu, možná, že v jiných reginech to bude jinak. U dospělých to samé - po práci nebo večer skočit na stěnu, do sprchy a někam na skleničku nebo domů. Ale tvůj pohled chápu, jestli se někdo pohybuje u lezeckého oddílu, zkušenost bude jiná, než mám já.
odpovědět 
     Re: Co nás spojuje?19:56:42 09.10.2015
Delší čas = roky až desetiletí :-)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Co nás spojuje?20:27:09 09.10.2015
S tím souhlasím, ale nevím, jak to souvisí s boomem lezení, který se děje teď. Stěny sice dříve byly, ale zdaleka ne v rozsahu a komercionalizaci, v jakém jsou dnes. Dříve byly stěny převážně jako trénink na zimu, dnes se na stěny chodí celoročně a i ve dnech jako stvořených pro lezení venku je na stěnách lidí hodně. V každém případě, jak píšeš, jedná se o desetiletí, těžko říci, co z dnešní generace překližkážů za dvacet let vyroste. Dříve se k lezení i na překližce dostávalo hlavně přes kamarády a oddíly, o stěnce někde v tělocvničně nikdo normální ani nevěděl. Dnes se vstupenky na stěny prodávají na slevových serverech, pořádají se teambuildingové akce, kurzy lezení se prodávají jako zážitek a do překližkového lezení se tlačí i lidé, kteří nejen že dosud nemají s lezením zkušenosti, ale ani nejsou obklopeni kamarády a komunitou, kteří by je na ty skáli vzali nebo je ke skalnímu lezení motivovali.
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.