LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
24.H2 10760
25.Janošová 10748
26.Šofránko 10698
Bouldry:
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
Hory:
26.Kaván 3148
27.Verner 3138
28.Malý 2920

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140442 cest
Nové přelezy:
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Flash Wall - Olomouc
Městská stěna Vyškov - Vyškov

Prodejny
HUDYsport - Ústí nad Labem
HUDYsport - České Budějovice
Dap Sport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Český kras s teplákovým démonem

Nové cesty na Srbsku

smallČlánek z diskuse na Lezci 22.11.2011: Loňské léto lezení na písku moc nepřálo. Každý druhý den přeháňky, tak jsme se rozhodli s kámošem vyzkoušet lezení na jiném materiálu. Volba nakonec padla na Český kras. Na Lezci jsme si stáhli nějaké informace a vyrazili. Stěny jsme našli lehce, stačí jen prostě jít podél řeky.

Pro začátek jsme zvolili lehčí ?! cesty. Naše štěstí bylo, že nejsme úplní začátečníci. Jen od samého počátku utrpělo naše sebevědomí. To jsme však ještě netušili, co nás ještě čeká.
Trápím se v Listopadové cestě na Blážinu stěnu. Slova zrovna nevybírám. Z ničeho nic se pod stěnou objevuje stařík. Mlčky sleduje naše snažení. Batoh notně potrhaný, tepláky od Vietnamců. Špinavé fleky od neznámé hmoty. Typujeme ho na nějakého bezdomovce. Sleduje naše počínání. Když jsem se dohrabal ke 2. kruhu, začínám se chystat na slanění. Vtom se stařík ozve: „ Cesta končí až nahoře. Ještě o dvacet metrů výš.“ Mám moji námitku, že tak to lezli všichni, co jsme je sledovali. Dostali jsme odpověď: „ Je to vaše věc, ale cesta končí až nahoře. To je teď moderní trend.Lézt jen části cest!“
Myslíme si svoje. Jdeme lézt za roh. Snažíme se v Mobilisích. Začínáme si pomalu zvykat na materiál. Výkony se zlepšují. Když se vedle nás někde ozve vrtačka. Neklamný znak toho, že někdo něco tvoří. Samozřejmě to na nás zapůsobí jako med na vosy. Jdeme se podívat za roh. Ve stěně visí stařík, který předtím komentoval naše lezení. Vrtá díry vedle starých planžet a osazuje borháky. Zajímalo nás, jak se dostal nahoru. Tak si chvíli počkáme. Dědula slaní a přemístí se vedle. Pak se sólo vydá do vedlejší cesty. Nenápadně se jdu podívat, co je to za cestu. Pamatuji si z průvodce, že tam není lehčí cesta než osma. Mé tušení se potvrdilo. Ocel a olovo 9. Dědula doleze ke druhému kruhu, vytáhne potrhanou pracovní devítku. Dá ji do slanění a cestou dolů vrtá díry. Máme o čem přemýšlet!
Jdeme si lézt vedle na Vlastinu stěnu. Opět se objevuje stařík. Navrhuje nám, abychom zkusili  Rakváče. Prý je to hezká sedma a nikdo ji neleze. Dáme si poradit a vyrážím vzhůru. Cesta je opravdu pěkná. Jen je troch potřeba přemýšlet, za co člověk bere. Když dolézám pod polici společnou s Úmrtním listem, volá na mě stařík: „ Zkus lézt rovně, je tam nové narovnání.“ Poslechnu a zkouším lézt rovně. Musím přemýšlet a závěr je dost pekelný. Nakonec jsem u posledního. Sjedu dolů a stařík se mě ptá, na kolik bych tipoval klasifikaci. Shodujeme se na poctivé sedmě.
Pod stěnou se objevují polští lezci. Také mají průvodce z internetu. Stařík se s nimi dává do řeči. Na konec jim dává svého průvodce. Všimnu si, že tam jsou tužkou dopsané cesty. Ty na netu nejsou. Spousta sedem a  osmiček. Dozvídám se, že to jsou nové cesty. Stařík jde lézt s Poláky. Den pomalu utekl. Chystáme se do kempu na spaní. Stařík nám poradí, že se dá spát u kámoše na zahradě. Poláci jdou s námi. Večer se povídá o lezení. Domlouváme se na dalším lezení. Déšť ale všechno mění. Jako již několikrát v tomhle roce. Naše nálada klesá. Stařík však pronese:        „V převisech neprší!“ Má jasno, co se poleze. Domlouváme se na výpravě do Tomáškova lomu. V průvodci je jen pár cest. Ještě dost chaos.
Ráno se vyhrabeme ze spacáků. Stařík chybí. Než se nasnídáme, opět se objevuje. Byl si už zatrénovat s jümarem. Jdeme se podívat do Tomáškova lomu. Když se dostaneme na vrchol stráně, padá nám brada. Před námi je šedesát metrů vysoká, převislá, stěna. Je nám jasné, že se poleze. Den byl krátký. Síly jsme ztratili velice rychle. Cesty v Tomáškově lomu prověří. Leze se od prvního kroku. Je to úplně něco jiného, než v ostatních oblastech Krasu.  Nedivíme se, že za celý den nikdo nepřišel. Tady je osma už pořádné lezení. Na konec jdeme rádi na pivo. Stařík sedí s námi a pije Kofolu. Dozvídáme se o dalších cestách, které nejsou v žádném průvodci?!
  Po návratu ke stanu se domlouváme na výletě po okolí. Poláci jdou s námi. Pohled na Ameriku a okolní lomy stojí za to. Koupání je super. Na Americe se potkáváme s dvěma tulačkami. Jedna je Polka, druhá Češka. Stařík se s nimi dává do řeči. Za chvíli koluje Fernet, který holky vyndaly z batohu. Počasí se však opět kazí. Prší. Navrhujeme přesun na Srbsko. Stařík ukecá děvčata. Spát ve štole plné bordelu je neláká. Fernet už stejně došel. Tak jdou s námi. Ke stanu se dostáváme večer. Rozděláváme oheň a klábosíme. Stařík někam zmizel do tmy. Za chvíli se vrací s dalším alkoholem. Prý mu ho někdo půjčil. Zítra ho máme vrátit. Nálada je zachráněna. Probírá se lezení a další vážná témata. Třeba jak se dostat holkám pod triko. Dozvídáme se, že se v Krasu začíná sekat. Shodujeme se, že to je nesmysl. Stařík navrhuje Polákům, aby si s námi zajeli zalézt na písek. Aby poznali lezení v Čechách. Na vápně prý mohou lézt doma. Ještě se dozvídáme, že se stařík chce opět naučit lézt na písku. Domluvil se Pantheon. Počasí je pořád střídavé. Když se vracím z lesíka, po vykonání nutné potřeby, sleduji z povzdálí společnost u ohně. Je to jako někde venku. Pohoda a lezení. V Čechách dost nezvyklé. Byli bychom tu bez staříka?
  Přijíždíme pod Panťák. Stařík vyvádí Polákům cesty. Věší jedno lano za druhým. Nám pak navrhuje jít lézt vedle. Prý ať si nezvykneme na velké chyty. Hlášku, že přijímačky do domova důchodců jsou ostré, už slyšíme po sté. Nakonec poprvé vidíme vylézt Kouzelné prsty bez skoku! Když stařík skok i sleze, není o čem hovořit. Když se teď jen učí lézt, jak to vypadá, když se to naučí? Potom vidíme, jak vypadá trénování! My jednu cestu, stařík osm v kuse. Nahoru a dolu. Ještě si na závěr zaplaveme v Jizeře. Prší.
  Vracíme se do Krasu. Už ani moc neprotestujeme a jdeme se podívat na nové cesty. Zaráží nás, že je nikdo kromě nás neleze. Od staříka se dozvídáme, že nejsou na netu a málo kdo z místních lezců se vydá do neznámé cesty. „Jak to nemají natrénováno, nikdo to neleze.Pořád opakují stejné cesty. Tady si deníček moc nezaplní.“ Je to škoda. Překvapuje nás, že i ve Stěně kotlů jsou hezké cesty. Relativně dobrý materiál a dlouhé lezení. Klasifikace dost přísná. Ptáme se, proč nejsou na netu. Odpověď je prostá. Autorem je stařík, co leze celou dobu s námi. Není v ČHS, mění borháky za své, postavil se proti sekání. Tak je v nemilosti!? Začínám si vzpomínat na nějaké komentáře na Lezci. Teď nám dochází, že celou dobu lezeme nejspíš s tím Teplákovým démonem zmiňovaným na Lezci.
  Další den jdeme lézt do Alkazaru. Samozřejmě už nás nepřekvapí, že stařík leze nějaké cesty pro Němce, kteří přijeli. Jsou z cest nešťastní jako my na začátku. Pak večer rozšíří naše řady u ohně. Tam se opět vypráví o lezení. Němci jsou překvapeni, že si se staříkem mohou povídat o cestách v Sasku. Dozvídáme se, že tam strávil svoje mládí. Nakonec se ukazuje, že tam má vylezeno víc, než většina místních. Domlouvá si s nimi lezení u nich. Ještě je dostane dotazem na průvodce po cestách, které nejsou nikde napsané. Jsou to prý těžké, sportovní cesty. Rozpačitě posloucháme obtížnost cest o kterých hovořili. Dozvídáme se také něco z historie našeho lezení. Jména o kterých jsme doposud neslyšeli. Musíme si opravit představu o výkonech našich otců. Škoda, že jich většina zahynula v horách, či odešla ze země!
  Další den se opět leze. Zkoušíme nové cesty a dá nám to celý den zabrat. Zážitky ale stojí za to. Lezení je oproti cestám v průvodci těžší. Musí se i přemýšlet. Většina cest je i o technice. Na vápno netradiční. Rajbasy dávají zabrat. Tady už chápeme, že lovci cest do deníčků si tady toho moc nezapíší. Sedma už je dost ostré lezení. Když o tom mluvíme se staříkem, doporučí nám vylézt si některé staré cesty. Po jejich vylezení poznáváme, že klasifikace odpovídá. Staré cesty na Matterhornu  stojí za to. Nikdo je přesto nechce lézt. Celý den jsme tam sami. Přitom vedle je spousta lezců. Nakonec jsme rádi, že jsme staříka potkali. Takhle bychom si nikdy nezalezli! Máme i dost námětů na přemýšlení. Například: Vidět někoho vrtat odspodu sólo osmu se jen tak nepoštěstí. Jen je škoda, že takové lidi nemáme v ČHS. Třeba jako předsedu. Možná by se někdo měl nad tím zamyslet!!! Proč takový člověk nechce být v ČHS?! Článkům na Lezci se už můžeme jen zasmát. Pochopili jsme, proč se Teplákový démon nepouští do debat na netu. Nemá čas. Dělá nové cesty, nové oblasti, nebo trénuje. Autorům komentářů můžeme jen doporučit, aby si nové cesty vylezli. Tolik práce by se mělo spíš ocenit! Proč se neobjevují nové cesty v průvodci na Lezci? To nikdo z místních v Krasu už neleze?  Názvy a obtížnost je napsaná na nástupu! Nebo je systematicky ignorují? Proč jsou v průvodci uvedeny i vysekané cesty?! Nikomu z místních to nevadí, když se nikdo neozval? Rozhoduje jen jméno autora? Závist a hloupost zřejmě na Lezci vítězí. Stejně jako nikde není výsledek diskuze o sekání. A to se tím již zabývá třetí správce!
  Už nás ani nepřekvapí, že někdo vzteky rozmlátil na parkovišti Teplákovému démonovi zrcátka a zadní světla u auta?! Prý mu to slibovali, když poleze a bude dělat cesty kde nemá. Kam jsme se to dostali? Čas jistě ukáže, kdo měl pravdu. Podle Teplákového démona prý nakonec zvítězí lezení. Snad se nemýlí.
  Ještě vzkaz pro dotyčného vzteklouna od Teplákového démona : „ Za ty peníze, co se dali za opravu auta, mohlo být 2500 bh,  tj. tak 250 cest! Nových či přejištěných.“
  Volno skončilo. Musíme jet domů. Škoda! Do skal přijeli další lezci. Nějací Moraváci. Teplákový démon jim dává svého, dalšího, průvodce. Za chvíli již visí ve Stěně kotlů. Podle výrazů si lezení užívají a mají co dělat. Když odjíždíme, na cestě stojí stařík a baví se s nějakými cizinci. Tušíme, co je čeká. Máváme a jedeme domů. Asi měl stařík pravdu. Leze se dál. Příští rok bude zřejmě v Krasu opět několik nových cest. Možná nová oblast. A spousta legrace a lezeckých zážitků. Také nové články a komentáře na Lezci. Už se těšíme na komentáře k novým cestám nebo na tento článek. Teplákový démon nám jistě opět něco připraví.

Ilustrační fotky k Srbsku:
Červené převisy, spodní část není přes stromy vidět

Červené převisy, spodní část není přes stromy vidět

Červené převisy, horní část

Červené převisy, spodní část není přes stromy vidět

Kozy, těm je lezení úplně vedle...

Pupek

Pupek

Pupek, nové cesty jsou vlevo dole za stromem

Homole

Alkazar

foto by © Martin Tučka



Odkaz na dvě poslední diskuse související s Pepou:

Český kras s teplákovým démonem (22.11.2011)
Problémy na Panťáku (24.10.2011)





Jirka a Pavel   [úpravy] 09:34 23.11.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 :)09:50:54 23.11.2011
Ču ču ču čůrám smíchy :)Díky za článek.
:)odpovědět 

 wau09:57:20 23.11.2011
Máváme a jedeme domů :)
Sojovy medvidek Pu s kamosem tygrikemodpovědět 
 Re: wau07:55:23 24.11.2011
No problemo, asta la vista bejby!
Teplákový démonodpovědět 
  Re: wau23:32:08 01.12.2011
"Hasta la vista", vole!
Viktorodpovědět 

 hřmění10:10:06 23.11.2011
Jestli já někdy něco napíšu, a to se může klidně stát, tak se pod to taky podepíšu. I když teď mě napadá, kdybych tohle napsal...
bejbsodpovědět 
 Re: hřmění10:20:20 23.11.2011
To se občas stává:) Každopádně je to krásně napsané a dá se to číst. Každý si může vybrat čemu z toho bude věřit a čemu ne. Třeba Pepovo názory na tu obtížnost a (ne)přidávání jištění se mi líbí.
Jinak k tomu zadávání cest je to tak, že na Lezci je to dobrovolné. Pokud se týče ČHS a OVK, tak tam je snad normální, že někdo přijde za správcem a dá mu informace o cestách co udělal. Alespoň jsem v tom vždycky žil, ale jsme v Čechách.
martanodpovědět 
 Re: hřmění10:31:27 23.11.2011
Plná taška Evy a Vaška. No teda za 2500 Kč, to by bylo závitovek. To by bylo labůžo, než by to všechno třetí správce vyměnil. Teplákového Pepu by miloval určitě až do smrti. Miloval jsem jeho pohádkové příhody o sekání P.R. v jeho cestách, a miloval jsem i jeho pohádky o vytlučení cest v Černém domu a Alkazaru,protože jsou sekané (pro neznalé, je to v lomu). Miluju jeho pohádky dál, ale čím dál je on od skal ,tím lépe.I kdyby mely zarust mechem, a háky v nich shnít.
Zamačkávám slzu, krásnější spisy jsem tady dlouho nečetl.
odpovědět 
  Re: hřmění11:11:53 23.11.2011
No hele článek docela dobrej. No tedy o jeho věrohodnosti lehce pochybuji, protože P. Sulkeho znám a myslím si oněm své. Jen by mě třeba zajímalo jak dopadli testy těch robodomo borháků co tam ten Sulkoš vrtá. Protože mi to připadá že to je ohnutá 8čka roxor ve svěráku a o jejím zapuštění a pevnosti bych si občas i dovolil pochybovat. Budu rád když mi to někdo vyvrátí. Jo a nevíte jak to je s tou novou oblastí? Nové cesty?? Průvodce? myslím ten sektor v těch cervených dachách mezi blážou a pupkem....Dik za reakce
Petr z Berounaodpovědět 
   Re: hřmění17:08:04 28.11.2011
viděls někdy roxor a pepovu slzu? roxor je vroubkovaný a většinou bez nerez úpravy.
k.odpovědět 
   Re: hřmění18:26:21 28.11.2011
Sulkeho bh na pískovci byly testovány v rámci tohohle testu:
http://cs.euroclimbing.com/?p=16956
Ty jeho jsou dole na obrázku s popiskem: "Tyhle kraťounké BH pochází z cest Lukáše Čermáka."
Ten pravý prošel testem - natáhne se a leze směrem dolů ven jak hřebík ve štípačkách.
Samozřejmě je otázka, jak velký je riziko v tvrdým materiálu (vápno, žula), pokud jsou dobře zalepený, a pokud se do nich jen tak zlehka sportovně skáče. Asi nijak zásadní. Na písku už teda asi větší.
P.odpovědět 

  11:19:50 23.11.2011
Některý báchorky ve starejch diskuzích např. o sekání chytů jsou fakt k smíchu (nebo k pláči).
A nový cesty? Jsem pro, ale chce to tam kde se to může... V červenejch stěnách dělal cesty mnohem dřív, než byla vyřešená ochrana přírody a v tom vidim velkej problém...
aaodpovědět 
 Sulke.12:12:51 23.11.2011
Nevim , kdo je Sulke ale z reakci v diskuzi o Pantaku bych rekl, ze maji spise pravdu jeho kritici. Fanda lezeni asi bude a tim padem i magor, stejne jako vsichni my takhle prasteni.Jde jen o to, jak moc magor on bude...a v jakem smeru. Clanek vyplyva jako moc jednostranna obrana starika, chce to vic info, ale je to vlastne jedno. Ovsem ta skoda na aute byla za 250 tisic korun? To asi jsi mimo misu za jedny svetla a 2 zrcatka...pocitam borhak za 100 kc a tedy krat 2500 ks. Tak co je jeste v tomto clanku podobne verohodne?
Martas.odpovědět 
  Re: Sulke.12:16:55 23.11.2011
Jestli to ale chapu ale dobre, tak to by bylo na 250 borhaku, ale tech jeho z ohnutych roxoru... v tom pripade mu prosim kluci a holky to auto demolujte soustavne dal, at mu nezbude ani na jeden jediny dalsi jeho borhak, jelikoz ani milion Sulkeho aut asi nema cenu zivota mladeho ev. i starsiho lezce.
Martas.odpovědět 
   Re: Sulke.13:09:24 23.11.2011
"ani milion Sulkeho aut asi nema cenu zivota mladeho ev. i starsiho lezce."
Srovnávání neporovnatelného (navíc se silným emocionálním nábojem), poněkud manipulativní.

Martasi, kolik jsi prolezl takto zajištěných cest? Za pár let jsem po Pepových borhácích (nejen já) na vápenci něco polezl, a taky se do nich něco napadal. Nevzpomínám si na jediný problém (například s uvolněním nebo otáčením, o přetržení nebo vytržení nemluvě, ani s nedůvěryhodným umístěním ve špatné skále). Navíc Pepovy slaňáky bývají robustnější než postupová jištění. To je samozřejmě jen pohled uživatele, ovšem podložený jistou praxí.

Test na odolnost vůči různým typům i směrům zatížení a trvanlivost by jistě byl užitečný, stejně jako u jakéhokoliv (nejen) fixního jištění.
ivošodpovědět 
    Re: Sulke.14:30:52 23.11.2011
Nevim jestli jsem neco od Sulkeho lezl, ale cetl jsem o mrtvych diky vytrzenemu borhaku, nerikam , ze u nas...dnes vsak dle mne snad neni uz doba na pouzivani necertifikovanych jisticich prvku.
Martas.odpovědět 
     Re: Sulke.15:48:24 23.11.2011
Toť otázka. Jsem taky pro kvalitní borháky, ale čím dál víc jsou normy důležitější než zdravej rozum.. Stejně jako je jedno, jestli máš mailonku ze železářství, nebo hudáče(v hudáči je dražší) Důležitý je vybrat dostačující jištění a umět ho osadit. Jestli se někdo 100pro spoléhá na značkovej nýt o kterém neví jak je starej a kterej .. ho tam dal, tak si myslím, že ryskuje víc, než pepovejch ověřenejch slzách. Ale to blbý slaňování z nich mě taky štve - ostatně jak je i z článku Patrno jejich autor je pro dolézání každé cesty nahoru, tak to má asi jako donucovací prostředek.. No každopádně z nýtu se slaňuje blbějc
Valmarodpovědět 
      Re: Sulke. slaňování.17:15:54 28.11.2011
já už takhle párkrát utíkal z jeho slz-jde to blbě, ale jde. pravdou je, co píše ivoš, že na konci cesty je již slanění v pořádku, buď je tam jeden větší a často i dva. nedalo mi to a ptal jsem se ho, při jednom setkání pod skalou, proč to nedělá větší, že se z toho blbě utíká. jen se zasmál a pravil, že je to máš dolézt do konce, tohle je takový trest, že jsi utekl dřív:) docela mě to pobavilo a při zamyšlení, to není úplně blbá idea(hlavně jde to, ale blbě, takže skutečný problém to není)
k.odpovědět 
       Re: Sulke. slaňování.17:27:05 28.11.2011
No tak to je přímo klasická ukázka jeho stylu. On věděl vždy všechno nejlíp.I to, kam až musíš dolézt a odkud můžeš teprve slanit, aby to bylo pro tebe nejlepší. Naštěstí to takhle nedělají všude. U osazenejch planžet chápu,že z nich nejde slanit, ale dát borhák schválně tak na pichu, že z něj neslaníš je trochu hovadina.
odpovědět 
        Re: Sulke. slaňování.17:29:20 28.11.2011
Oprava: neslaníš bez smyčky. Abys mi hned nechytal za slovo, že ty jsi slanil. Slanit blbě ,ale slanit je na ho...
odpovědět 
         Re: Sulke. slaňování.18:15:42 28.11.2011
slaníš, jen tam nenarveš dvě karáble a lano, jedna a lano v pohodě.
chce to klid. nemusíš hned nadávat.
k.odpovědět 
          Re: Sulke. slaňování.20:25:21 28.11.2011
Myslím, že je to zbytečný hazard....Kdo se někdy pokoušel protáhnout lano do jeho borháku, v kterém už seděl v odsedce, a pak ještě musel vytáhnout tu samou karabinu z borháku, když už tam to lano dostal(což je horší, protože lano v kterém člověk sedí v osmě, leží na karabině a zatěžuje ji zhora), to může jen potvrdit. Z každého borháku musí být za každých okolností bez problémů možno slanit. Argument, že máš cestu vylézt až nahoru (nebo ji nelézt, když na ní namáš)je totálně zcestný a proti základním pravidlům bezpečnosti. Pepa udělal spoustu práce a pěkných cesta, ale ty borháky jsou na...
Emodpovědět 
           Re: Sulke. slaňování.16:44:08 08.12.2011
jako jsou, ale zo zdůvodnění mě pobavilo. argument, že z každého postupového jištění je třebe bezpečně slanit, dost pokulhává? co nejty v itálii a francii(nehledě na to, že pevnost a výdrž-v čase nýtu je daleko menší, než lepeného borháku pokud vím.)???
vono se to lano, dá dostat pod tu karábli a bezpečně-trochu se odlehčit etc., problém to fakt není, jen vopruz:)
k.odpovědět 
      Re: Sulke.19:46:32 28.11.2011
Nevím jestli je jedno jestli máš mailonku z Hudáče nebo ze železářství. Osobně jsem je na trhačce nezkoušel. Faktem je, že na mailonce z Hudáče (předpokládám originál francouzskou mailonku) je uvedena nosnost a norma. Na té ze železářství resp. z OBI není ani písmenko. Ptám se proč?
Myslím proto, že francouzi za vyraženou hodnotu ručí, zatímco němci z OBI asi něco vědí o standardech v jejich výrobě a takovou záruku se dát bojí.
Čímž nevylučuji, že 90% mailonek z OBI vykáže stejné vlastnosti jako originál mailonka.
Takže asi tak.
mellounodpovědět 
    Re: Sulke.12:51:40 25.11.2011
Problemy s borhaky jsem naposledy zaznamenal na Rovisti, kdy je osazoval Petr Resch. Nevim, jestli uz ucinil napravu, to si nejsem jistej... Po Pepovi jsem lezl mnoho cest a vse, co se jisteni tyka, bylo ok :-)
Luk Santiagoodpovědět 
     Re: Sulke.13:07:02 25.11.2011
No sice se otáčely(trochu), ale to bylo tím, že nebyly na chemii, ale zacementovaný. Daleko veselejší byly starý účka tamtéž. S těma neměl PR nic společnýho.
odpovědět 
 Re: ochrana přírody17:12:22 28.11.2011
ono je to trochu složitější, když ho tam člověk potkal prořezávat stromky a dělat v č. převisech, tak naznačoval, že to má dohodnuté. člověk ho bere s rezervou, ale pak se po roce dvou, dozví, že se v převisech lezení povolí a že pepovi pohádky o předjednání nejsou úplně vybájený, nekecám.
stále platí: na každým šprochu pravdy trochu...
nutno ho brát s rezervnou, ale občas se člověk diví, co je pravda a co ne:)
k.odpovědět 

 pepa sulke,a jeho tajny sektory12:37:22 23.11.2011
pepa je dobra natloukaci freza,to se neda uprit,ale jsou veci ktere nedela uplne nejlip-1.dava svoje borhaky,ze kterych nejde slanit.2.napisy,a klasifikace cest,uplna blbost.nejsou na nastupu,ani je nikam nezverejni.3.tajny sektory,o ktrych vi jenom pepa,a asi i ivos.viz.kavci lom.at to pepa sulke nekam napise,a nebudou dalsi nejasnosti.
gorbiodpovědět 
 Re: pepa sulke,a jeho tajny sektory15:31:39 26.11.2011
..svoje borhaky,ze kterych nejde slanit..
Proc by neslo slanit?
Protoze si kazdy zelezo ve zdi uz pleteme se slanakem:-)
hahaodpovědět 

 pepa sulke,a jeho tajny sektory12:38:01 23.11.2011
pepa je dobra natloukaci freza,to se neda uprit,ale jsou veci ktere nedela uplne nejlip-1.dava svoje borhaky,ze kterych nejde slanit.2.napisy,a klasifikace cest,uplna blbost.nejsou na nastupu,ani je nikam nezverejni.3.tajny sektory,o ktrych vi jenom pepa,a asi i ivos.viz.kavci lom.at to pepa sulke nekam napise,a nebudou dalsi nejasnosti.
gorbiodpovědět 

 povídka12:54:11 23.11.2011
Netuším, co je na na tom pravdy, ale napsaný je to krásně :)
odpovědět 

 hmmm13:21:09 23.11.2011
Musím říct, že jsem Pepu nikdy neviděl. Do jeho roxorů (slz) jsem v Hlubočepích teď na podzim docela zapadal a za ty cesty jsem rozhodně rád. Dokonce jsem z jedné i slanil - i když to jde hůř, jde to. Asi bych nechtěl, aby bylo tohle jištění všude i když směry Pepou odjištěný mi přijdou super. Podle mě by se měl Pepa zamyslet nad tím jaké dělá jištění a spousta lidí nad sebou,  proč někoho kritizujou veřejně. Myslím,že  hádky, které jsou osobní, by se měli řešit jinde, než v komentářích.
Valmarodpovědět 

 Bujná fantazie i hory přenáší13:48:59 23.11.2011
Poprvé člověk zpozorní, když se dočte že "stařík sóloval Ocel a olovo, který je za 9", a pak se ukáže, že lez ke 2. kruhu. tj. tak nejvejš za 7+, a pro člověka, co to má nachozený relativní zívačka, páč od 1. Q je to bezpečněj kout s madlama - na to, abe člověk ohromil cizího moulu tim, jak sóluje úplně ideální. celej textík je postavenej na podobný mystifikace, není to úplně vylhaný, jenom mírně zfabulovaný. nejhorší forma propagandy, která existuje.
Doctor Xodpovědět 
 Re: Bujná fantazie i hory přenáší14:04:43 23.11.2011
Přesně.
odpovědět 
  Re: Bujná fantazie i hory přenáší14:14:14 23.11.2011
No přesně... Naprostý souhlas s Doktorem X. A jako jinak v oceli a olovu nejsou kruhy ale borháky. A pokud to nelezl až nakonec tak lezl jen ocel a ne ocel a olovo! to je za těch zmíněných 9. Ocel sama za lehkých 8- a ke hruhému jištění je to taktech 7. Tak a tedko mě ukamenujte :-)
kamarád Doktora Xodpovědět 
   Re: Bujná fantazie i hory přenáší15:09:04 23.11.2011
Minimalne jeden kruh se prodluzuje na zemi ve velkem previsu kde se da odpocnout, druhy je myslim u slaneni kratsi varianty;)
odpovědět 
   Re: Bujná fantazie i hory přenáší15:10:11 23.11.2011
No nevim jak jste na tom vy, ale já bych si "pohopouhý sedmičky" jen tak ledabyle sólovat nedovolil. (Čímž chci říct, že pokud to někdo zvládá, má můj respekt.)
odpovědět 
 Re: Bujná fantazie i hory přenáší15:35:01 26.11.2011
..Q je to bezpečněj kout s madlama
Jiste, ale kolik modernich lezcu tohle udela x metru nad zemi?
....nejhorší forma propagandy...
Ano takovehle komentare jiste:-)
hahaodpovědět 

 Autor článku16:10:21 23.11.2011
Tento článek asi napsal sám Sulke.
K.odpovědět 
 Re: Autor článku16:26:27 23.11.2011
Myslíš? To není možný, proč by to dělal?;-)
Willhemodpovědět 
 Re: Autor článku20:03:08 23.11.2011
Já bych tomu věřil , Sulke je poněkud schizofrenní, už jen to, že ho " Jirka s Pavlem " nazývají staříkem zní v článku podezřele. Staříkem tedy rozhodně není a ani nevypadá.jako homeless zase jo. Sulke leze docela dobře,lehčí devítky na pískovišti vyleze celkem s přehledem, možná, že i dokáže slézt ty Prsty.Ale jinak fůra keců v kleci a jakási agitka o tom jak lézt, nelze si neodpustit blahblahblah o údajném sekání PR v Tomáši, no to je přece úplná Sulkovina, nemyslíte. Co ty na to Pepo?
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Autor článku23:36:24 25.11.2011
řekni mi, prosím tě, co podle tebe znamená schizofrenní???
podle toho, jak si se vyjadřoval v diskuzi o paňtáku(je opravdu nutné se ve veřejném mediu uchylovat k sprostým slovům???), pochybuji, že jsi schopen tuto latinskou složeninu přeložit, natož pobrat její význam:)
jinek K.odpovědět 
   Re: Autor článku19:33:24 28.11.2011
Ahoj, jaká sprostá slova? Vůči Devimu? Ale no tak, tohle je lezec, ne stránky jazykovědců. Hmm, ohledně schizofrenie- ty nevíš co to je za nemoc?
Prosím, zkus na netu. Ono to totiž dost možná může být Pepův problém, bez legrace.
nesmrtelný blázenodpovědět 
    Re: Autor článku17:11:23 08.12.2011
ale to víš, že to vím, velice dobře.
jen mi trochu hýbe žlučí, když se takový slova používají jako nálepka, protože je to docela závažná nálepka a nikdo z nás neví, jak to je.
i kdyby jsi byl nakrásno cvokař, tak to nepoznáš, dokud ho řádně nevyšetříš...
možná si to pamatuju špantě(pokud ano, tak se omlouvám), znovu už to číst nebudu, ale mám pocit, že jsi v té diskuzi hodně nadával a urážel.
jádro pudla teplákového démona není o tom, zda je či není duševně nemocný, případně jak moc(a zrovna v jeho případě je to laciné odvedení od tématu), ale co dělá. nebudeme si nalhávat, že to není na hraně, ale podle mne to má mnohdy přínos a to dovoluje otevřít zajímavá témata k diskuzi. (třeba s tím mágování na panťáku, má formálně pravdu, že jo:)
k.odpovědět 

 Je to moc, ale ...16:48:09 23.11.2011
Taky nejsem úplně nadšený z nenormovaný povahy Pepoháků, ale jsou rozhodně lepší, než prastarý kusy železa (a to eště kdoví jestli), který jima na Srbsku nahrazuje.

Jinak se k nám Pepa vždycky choval docela dobře - že je ve vyšší kastě dával najevo jen decentně. To, že vrtal v Červenejch převisech sice vypadalo jako průser, ale v kontextu toho, co se tam provedlo kvůli budování nový cesty, je to úplně k smíchu - kdo to tam viděl to musí potvrdit.

Pepa byl a určitě vždycky bude poněkud mimo systém, je to občas pruda, ale co se mě týče, bez těchhle lidí by byl svět daleko nudnější. A o kom bychom básnili u piva?
X.odpovědět 
 Re: Je to moc, ale ...18:11:15 23.11.2011
O lezení,ne o debilech...
odpovědět 
  Re: Je to moc, ale ...15:38:27 26.11.2011
O lezení,ne o debilech...
A zrali bobule a chlasatli limonadu?:-)
hahaodpovědět 

 čauves Pepčo21:15:58 23.11.2011
Napsals to krásně. Uplně jako bych se s tebou bavil:) Zdravím tě. Ahoj Lukýno
Lukodpovědět 

 Něco k tomu09:13:52 24.11.2011
V článku a debatě se motá víc věcí. Jsou otázky: Je Pepa S. príma chlap? Umí lízt? Vyměňuje pilně jištění a dělá pilně nové cesty? Je to v zájmu lezení? Je to bepečné?
No, já ho neznám, ale jak znám lezálky, bude to myslím další samorost s velkým srdcem a možná řídící se spíš tím srdcem než nějakým studeným kalkulem. Což je často dobře, ale ne vždy.  Pilně pro slávu Srbska, svoji a ostatní vrtá. Paráda, príma, potlesk! Což ale nevylučuje, že v složitém vztahu s ochranou přírody mohou jeho iniciativy tak trochu vrazit kudlu do zad vyjenavačům za lezení. Ůspěšných vyjednavačů, oblasti se nezavírají, naopak se otevírají nové, tedy staré a zavřené.  Další je problém samodomo jištění. To že vydrželo moc pádů, bohužel je málo. Ono někdy stačí když nevydrží jen jednou.
Ale tohle všechno jsou věci, které se dají lehce řešit. Stačí se domluvit. Snaha tu je.
Dagodpovědět 
 Re: Něco k tomu09:14:13 25.11.2011
Samodomo jištění by mi na tom exotovi vadilo nejméně. Lezl jsem po horším. Nejvíc mi nas..al jeho přístup ke všemu.Obvzlášťe k červenejm převisům(narvat tam závitovky po 1,5m a pak se možná zeptat,jestli se to může). On má jako vždy pravdu a ostatní jsou pitomci(to jeho nemáš pravdu a až tam vylezeš tak to uvidíš), neustálé kritizování P R jak mu škodí a dělá příkoří a seká, a jak oni(kdo?) to umí vždy lépe. Ty jeho erupce polopravd až po uplné nesmysly.Prostě pro mně platí, kdekoliv ho potkat celý den v prdeli míťi.Nebo jít jinam. Ještě že ho mají teď na Panťáku :)
odpovědět 
  Re: Něco k tomu13:39:35 26.11.2011
Boužel on knám uz na Panťák nechodí.Protože ví že by dostal do držky :)A když přijde tak se stráci pod stěnama aby ho nikdo neviděl.:)
Ty jeho borháky máme a fotky tež. Borhák není zavařený jenom svázaný drátkem. žádné vymačkání nebo tak něco podobného.dlouhý 80mm a to se sažil rvát knám na Panťák "ještě do sektoru kde to není tolik tvrdé" toto bych vytrhnul z písku jak nic.

Ale souhlasím že si tento text napsal Sulke sam a chtěl ze sebe uďelat hodného staříka.hehe. Pochybuji že se klukům za celou dobu nepředstavil.
Je vidět že Sulke je opravdu blázen, který potřebuje pozornost.Lidi co ho znaji tak říkaji, že sním stačí být tak 2hod a mají ho plný kecky.
modpovědět 

 Srbsko fotky14:00:28 24.11.2011
...pár fotek z posledního výletu, možná vyštrachám ještě zbytek stěn a Pepu jak lepí (pokud se podaří vyléčit disk).
 martanodpovědět 
 Re: Srbsko fotky15:16:05 24.11.2011
Sou stejně pohádkový a harmonický jako ten léčivej příběh :) Aby tu ale nebyla podobná paralela ve vztahu k realitě :))
P.odpovědět 
 Re: Srbsko fotky19:00:34 24.11.2011
\Krásný fotky"
Dagodpovědět 

 Klenot z pokladnice českých pohádek08:50:04 25.11.2011
"...a jednou ranou pět hlav drakovi uťal." Napsat pohádku sám o sobě, to neuměl ani K.J.Erben.
Ty fotky jsou fakt parádní, zejména ten Pupek zrcadlící se v hladině Berounky.
Petr Reschodpovědět 

 Roxor12:03:46 25.11.2011
Ucka z roxoru jsou jako borhaky i na Kampermaueru. A nevsiml jsem si, ze by o nich Pit Schubert nekde psal.. (no ale stejne by me zajimalo kolik vlastne vydrzej)
Michalodpovědět 
 Re: Sulke00:23:36 27.11.2011
To by me teda zajimalo kolik z Pepovych kritiku udelalo alespon jedinou cestu v porovnani s Pepovymi asi uz stovkami. Ono to stoji dost casu a penez. Kdo jich uz par udelal vi o cem mluvim. A ze si borhaky nechava vyrabet ve velkem, aby usetril a nekupuje je v Hudy, kdyz je nedostava od svazu, svedci o zdravem rozumu. Objektivni test by ale nejlepe ukazal na ci strane je pravda. A pro sebe to nedela. Radeji dela nove cesty pro jine a neni sam, nez aby lezl dokola ty stejne cesty jako vetsina lezcu. Kolik z Vas o krasnem vikendu si vezme drateny kartac, tezkou vrtacku a jde tvrde makat a hlavne padat (dela cesty od spoda) namisto aby si jen uzival lezeni v jiz hotovych cestach? Kdyby vsichni jen lezli a nikdo cesty nedelal, bylo by vubec co lezt???
Karelodpovědět 
  Re: Sulke00:28:27 27.11.2011
Když se to povede všechno domluvit, tak zkoušky Pepovo jištění budou snad na jaře;)
 martanodpovědět 
   Re: Sulke17:53:27 27.11.2011
Dost by me to zajímalo jak se roxor osvědčí. Přijde mi to jako velice snadný způsob, jak se k borhákům dostat. Smrdím korunou a na lesklý od Petzla nemám, zato roxoru můžu mít z práce na tisíce cest...
Mariánodpovědět 
    Jištění ČHS18:07:03 27.11.2011
Cena bh nerez raveltik na nepískovce 1ks 30kč,- pro člena ČHS lze koupit od správce daný oblasti.Na pískovcové oblasti 1 kruh nebo bh nerez 75 kč,- rozměry jsou podle oblastí info podají správci daný oblasti.Průkazka na ČHS 400 kč,- a ztoho se doduje kvalitní jištění pro oblasti.Výměna špatného jištění roxory,lešenoví kotvy kruhy samodoma stojí ohodně více a hlavně čas správců.Takže Karle a ostatní, něž se budete zastávat špatného jištění zkuste se zamyslet a třeba nabídnout správcům pomoc při vyměnách a pak získáte ihned jiný pohled a to mi věřte.
Jeník Pletichaodpovědět 
     Re: Jištění ČHS00:18:28 28.11.2011
Členem CHS jsem nikdy nebyl a ani nebudu, cest udělám za rok celkem dost, takže nezbude, než tvarovat roxory :-)
Mariánodpovědět 
      Re: Jištění ČHS00:46:52 28.11.2011
Na kolik vyjde takový tvarovaný borhák z nerez roxoru? A byla by nějaká fotka, jak vypadají?
Honzaodpovědět 
      Re: Jištění ČHS05:57:35 28.11.2011
Takže správcům nic jiného nezbyde, než to po tobě vyměnovat tvý roxory za dobré jištění, tak jestli to má podle tebe logiku, tak nevím co ti na to mám říct?
Jeník Pletichaodpovědět 
      Re: Jištění ČHS07:49:55 28.11.2011
U nás bys neudělal ani jednu, všechno by šlo hned ven:-).
Vlkodpovědět 
       Re: Jištění ČHS08:20:23 28.11.2011
Pepovo slzy nejsou z roxoru:) Používá nějaký hladký "nerez". Roxor (to co se používá na stavbách jako armatura), má zvenku vroubky a v cizině jsem to potkal jen jednou.
martanodpovědět 
       Re: Jištění ČHS12:06:48 28.11.2011
Určitě Vlku, ostatně jak jinak, když největším zastáncem normalizovaného jištění podle všech standardů je Jansen :-)

Osobně mám nejraději, když se do borháku vejdou dvě presa (protisměrně) bez rizika zlomení karabiny, což současné bh ČHS asi splňují (viz třeba Lída, Čára života a další cesty na Rovišti).

Celá věc má i právní rozměr (odpovědnost za případné újmy způsobené selháním fixního jištění), a to spíš mluví pro "schválené jištění".

Takže - i když Pepovy borháky jsou funkční a zdá se, že i spolehlivé (viz můj komentář výše), budoucnost v nich nevidím.


ivošodpovědět 
        Re: Jištění ČHS22:15:41 28.11.2011
Myslel jsem to Ivoši trošku jinak, u nás osadíš jištění bez nahlášení dopředu a jde ven nekompromisně. Ale jinak Janzen se už hodně zlepšil, naposledy v neděli dával dva pěkné raveltikácké borháčky do nové cesty, dnes už dává své vlastní vynímečně spíše z nostalgie po starých časech:-).
Vlkodpovědět 
         Re: Jištění ČHS22:29:34 28.11.2011
Ty očka sou nedílnou součástí Zdenálových cest, stejně jako jejich jména. Výměnou ztrácí ty cesty část svého kouzla...;-)
Willhemodpovědět 
         Re: Jištění ČHS08:39:56 01.12.2011
Ačkoli osazování certifikovaného jištění vidím jako správnou věc, na druhou stranu se mi přístup "ať žije evropská unie, ať žijí normy a papíry úplně na všechno" z duše protiví. Pokud nějaké věci fungují (ač bez prodražující certifikace) a obecně se to ví či je to otestováno, jsem pro jejich používání. Za použité jištění na skalách nemá nikdo právní odpovědnost, pouze morální, takže tu není důvod nekompromisně trvat na certifikaci.
Martinodpovědět 
          Re: Jištění ČHS09:33:19 02.12.2011
ale i ta morální odpovědnost by měla stačit k tomu, aby se dávalo normovaný jištění... jakýkoli samodomo má tu nevýhodu, že postup výroby neni zajištěnej tak, aby byl pokaždý stejnej... tim myslim, že každej normovanej borhák má daný vlastnosti... u samodomo je možný, že je má, ale třeba jeden ze sta je mít nemusí... a zrovna do takovýho spadnout nechci
Melmanodpovědět 
      Re: Jištění ČHS08:24:24 28.11.2011
a až se někdo přizabije na Tvém roxoru, tak mu taky řekneš, že smrdíš korunou a nemáš na zaplacení "bolestného"?
marekodpovědět 
       roxor13:43:52 28.11.2011
on ten roxor (tedy žebírková betonářská výztuž) má proti ostatním samodomo vokum jednu velmi podstatnou výhodu, a to schopnost být ohýbán za studena bez rizika popraskání. což je jaksi lepší než nějaká hlazenka z bedny v garáži, prostě je jakžtakž jistota, že se to nezlomí (jestli se to vytrhne je věc jiná).
ostatně obyčejná A2 tyčovina ze železářství má tažnost taky velmi slušnou. když se vomlátí o hranu kovadliny (nebo postiská nějakou hydraulikou) aby držela, tak by fungovat docela mohla. ovšem při dnešních cenách vok snad už nikoho normálního nic ku bastlení nesvádí.
Lukas B.odpovědět 
        Re: roxor13:59:33 28.11.2011
to je mi jasný - stejně jako šroubovací kotva ze železářství může (a asi i bude) stejná jako ta v Hudáči, ale o X procent levnější

ale jak píšeš - při dnešních cenách BH a kruhů to řešit samo domo ohýbáním protože "smrdim korunou" je úchylný - to mu radši tu korunu dám ať se na to vysere a nic nevrtá než to takhle bastlit

a 400 Kč za členství v ČHS nebudu "protože nebudu" je taky úchylný

marekodpovědět 
      Opravdu se tím ušetří?12:06:37 28.11.2011
To bude zase průser. Jestli ty Sulkičovo slzy vydrží na trhačce, začne si každý zkoušet dělat samodomo a bude zle. On jede sériovou výrobu a to je každopádně rozdíl. Stejně tak i sériová výroba třeba Raveltiku. Hodně záleží na druhu oceli i na technologii ohybání a svařování. Až to začne dělat někdo doma v garáži z toho co našel na šrotišti, nebude kus jako kus. Na to zareaguje vrcholová komise a bude se masivně vytloukat. Odnesou to buď lezci na zdraví, nebo skála. Předem vám za to moc děkuju.
odpovědět 
       Re: Opravdu se tím ušetří?13:21:46 28.11.2011
V Labáku jsme měli trhačku a zkoušení jištění s Těšou a Sulkeho udajný bh slzičky doopravdy vůbec neobstáli rychle se protahují oka a hned se tahají ven, takže jsme všechno museli vyměnit.Pozor, ale to byla zkouška na písku a co vím na jaře bude snad na vápně, takže se uvidí, jak to dopadne?
Jeník Pletichaodpovědět 
        Re: Opravdu se tím ušetří?11:42:40 29.11.2011
I kdyby to dopadlo dobře, řekne to jen něco o tom konkrétním zkoušeném bh. Sulke není fabrika se standardními technologickými postupy a nikdo nemůže zaručit jaký rozptyl parametrů jeho výrobky mají a jestli když vydržel jeden, vydrží i ostatní.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Jištění ČHS17:04:53 28.11.2011
no, ale on to na srbsku dělal ještě v dobách, kdy na to správce kašlal(a kašle na to i teď-do alkazaru nechodím). a stále nutno podotknout, že tam jištění osazuje citlivě a inteligentně, což se o oficielním přejištění, které proběhlo relat. nedávno, říci nedá-totální plýtvání materiálem, přejišťováno bez rozmyslu, bez citu, řetězy vedle luxusních slaňáků, řetez na polici u stromku v blážině(totální píčovina) a spousta opravdu starých a pochybných jištění tam zůstala. Ty jeho slzy jsou mnohdy daleko lépe osazeny, než ofic. borhák-čouhá, nezalepený etc. nadávej si jak chceš, nevím, co jste si udělali, slzy v labáku mi přijdou taky jako kravina, ale v českém krase udělal mrtě kvalitní práce(díky němu se lezou cesty, které se nelezly, neb staré skoby již dávno vyrezly, viz. stěna kotlů), pokud nám jde o lezení, tak při troše odstupu, tohle musí přiznat každý.
nemám důvod se ho zbytečně zastávat, ale tak to prostě je.
k.odpovědět 
      Re: Jištění ČHS07:43:56 29.11.2011
Vynechme těd P.Sulkeho, protože určitě není sám, který osazuje samodoma jištění.Jde o to, že roxory(časem, jelikož nejsou nerezový, tak podlehají korozi)nerezový slzičky se při dlouhodobém používání protahují oka a rychleji se uvolnují,kruhy prvovýstupáky, taky za čas podlehají korozi a rychleji se uvolnují.A to všechno se prověřilo na vyměnách sice je parádní, že jdou rychle ven, ale je to zbytečná práce pro správce a lidi, kteří pomáhají při vyměnách správcům nehledě tomu, že trhačka ukázala co vydrží určité jištění.Není teda lepší rovnou osadit při prvovýstupu dobré jištění?Správci oblastí věčně poslouchají nebo čtou na SO ČHS, že támhle se můsí vyměnit jištění atd., ale i když se snaží, tak pořád to dělají ve svém volnu místo lezení a lezců co by byli ochotni pomáhat zas tolik není v OVK Labské pískovce máme stěští, že lezci pomahají při vyměnách a i tak se vše hned nestihne a že prvovýstupci přešli na dobré jištění a tím pomahají správcům a oblasti do budouctna.Nikdo z nás co leze nechce, aby se něco stalo díky jištění.
Jeník Pletichaodpovědět 

 co?17:54:43 27.11.2011
Zajímalo by mne, kde diskutéři nademnou berou tu jistotu, že to opravdu Sulke píše sám!
Maňasodpovědět 

 ksicht18:00:37 27.11.2011
Hoďte sem Sulkeho fotku, já pořád nevím kterej to je..
Švejkodpovědět 
 Re: ksicht20:43:47 27.11.2011
A take Malika
torousodpovědět 
  Re: ksicht12:08:13 30.11.2011
facebook?
odpovědět 
 Re: ksicht22:32:27 28.11.2011
Zadej si do images.google.com 'paul newman'
jodpovědět 
  Re: ksicht02:01:47 29.11.2011
:-D
odpovědět 

 co znamena podpis19:33:22 29.11.2011
jjirka a pavel?
torousodpovědět 
 Re: co znamena podpis13:13:11 30.11.2011
Josef=Jirka ; Sulke=Pavel

Stačí takhle?
K.odpovědět 
  Re: co znamena podpis14:39:43 30.11.2011
to ze se hadate kvuli pepovym borhakum je k smichu.kdyz se podivate na stary krouzky,a borhaky v alkazaru,tak vstavaj vlasy na hlave.nastesti jsou vedle nich novy,a bytelny.jeste ty krouzky odrezat.kdyby vyslo chs.pepovi vstric,s normovanejma borhakama ,tak osazuje ty.nedela to jenom na svych cestach,ale i na starych,kde jsou stary skoby.nedelejte z pepy naprostyho diletanta!!!!!myslim ze vi co dela.

gorbiodpovědět 
  Re: co znamena podpis14:39:50 30.11.2011
to ze se hadate kvuli pepovym borhakum je k smichu.kdyz se podivate na stary krouzky,a borhaky v alkazaru,tak vstavaj vlasy na hlave.nastesti jsou vedle nich novy,a bytelny.jeste ty krouzky odrezat.kdyby vyslo chs.pepovi vstric,s normovanejma borhakama ,tak osazuje ty.nedela to jenom na svych cestach,ale i na starych,kde jsou stary skoby.nedelejte z pepy naprostyho diletanta!!!!!myslim ze vi co dela.

gorbiodpovědět 
   Re: co znamena podpis10:50:04 01.12.2011
Někomu vlasy vstávají někomu ne:) Alkazar je naplánovanej na kompletní vyčištění od starýho želza, vedle kterýho se postupně přidávalo nový. Díry se zacementují. Však se dočkáte, jen ještě sehnat pár podržtašek a bude to;) Pár tipů na další výměnu ještě máme, ale jestli o něčem víte, tak to klidně někomu z komise můžete napsat, dík.
 martanodpovědět 
    Re: co znamena podpis18:23:18 03.12.2011
Řešite jenom borháky. Na srbárně od PS dobrý. Spíš bych řešil jeho nové prodloužení cest a nové cesty. Zkuste si vlezt do prodloužení Rakváčů. Všechny cesty co dělal, dělal shora a jištění je umístěný na hoven. Co pouze přejistil je dobrý. A barandovka je odjištěná plastovejma hmoždinama a ňáká závitovka občas brrrrrr. Přál bych každýmu kdo se zkusit ňákou jeho srágoru a poslouchat při tom jeho hecování a kidy odspoda. Nikdy sem ho neviděl vylezt cestu na prvnim kor na srabárně. Je to exkrement
TomRodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.