Video: ivot medzi skalami - profil bouldristy Tomase Greksáka
ivot medzi skalami je titul nového dokumentu zachycujícího osobnost a ivotní styl slovenského bouldristy Tomase Greksáka. Jak ze skal přeel na bouldering, jak si pořídil dům ve Fontainebleau či jak se tejpuje chodidlo, kdy ten krok jde lépe bez lezečky.
Film trvá cca půl hodiny a je volně ke zhlédnutí na Vimeo zde:
no me to taky pripada jako reklama - tak jako krypto natocena, jakoze trochu ezo, dron krouzi a krouziiii, zluta je syta a hneda radne prohnila, Ocun bouldermatky kurzikove kraci v rade lesem. Ale proc ne, nakonec, oznaceni reklama by, ale tomu sluselo, bylo by to takovy jakoze ferovy. Kolik stoji listek do boulderingovy marsrutky a je vstup povolenej i osklivejm se spekama na zadku?
Na Lezci označujeme jako reklama jen články, které jsou placené nebo bártované. Ostatní je velmi často PR, které my přebíráme jako obsah, protoe by mohl být zajímavý pro čtenáře. Prakticky je to třeba větina článků o závodech, o výkonech profesionálních lezců, o festivalech apod. U případů takovýchto videí a dokumentárních filmů to bývá často product placement, který je ovem úplně na straně výrobce toho videa, na které vlastně jen v článku upozorňujeme a odkazujeme. Někdy je to PR sdělení tak zajímavé, e ho čtenář vnímá jako zajímavý obsah, a vůbec ho nenapadne, e by to byla nějaká reklama. Jindy to někoho třeba drádí, ale placená reklama pro Lezce to prostě není.
Tak jsem se rozhlidnul googlem a nael www.climbingbus.com - je to nakonec i v tom videu. Na stránkách je ceník zájezdů a ve dalsi. Je to o úhlu pohledu - s tím komerčním produktem já vůbec nemám problém, je to ok, za mne by ale taky bylo OK, kdybych na to nekliknul s tím, ze čekám cistej lezeckej profil. Chápu, ze video je pekne natočený, je o Lezeni dobryho boulderisty, ale zároveň tak jako není jako to o tom íleným finským masakru ...
jojo jetě e toho lezce máme, to je tady najednou hrrr prvníků lezcůůů co se rozčilují, e na soukromém webu.Který jim poskytuje informakce k jejich sportu(asi lezení) si někdo dovolil podotknu povolit natočit a pak zveřejnit i na lezce svoje video.A to není to nejhorí on si zapoměl začernit na lezeckém "matroi" loga výrobců ( kde je doba flaneláčů a bačkurkářů, tam jetě nejela reklama..no jela na důchodky).A vlastně teď to příjte do nejhorí na lezci to umístili jako lezecký článek a ne jako reklamu ty vole to je průser jako hrom....a jsem velice rád, e máme tak zdatné diskutéry hledače jako je i třeba... J.KLADA, který odhalil, e video je vlastně podvrh a bylo natočeno na Kavčích horách s úmyslel lidem nabídnout nový produkt od dané firmy a přilákat více lidí k lezení, aby se zase prodával u zmíněný produkt...tak prosím přesuňte toto video do sekce reklama..děkujeme diskutéři
Ufff, celej se klepu z toho kapitalkovyho direktu. ... At se snaím, jak se snaím, tak nerozumim tomu, co chce sdělit ... At hledám, jak hledám, v tom co jsem napsal nevidím ádnou a priori negaci, pouze říkám, ze to video je něco jiného ne jak jej uvozuje titulek ... Ze ma někdo cestovku na bouldering je podnikatelskej záměr jako kadéj jinej v cestovním ruchu. Kdy vozí cestovka lidi do hurghady na plaz není obvykle říkat jsme profesoři egyptologie ... Upřímně, je mi to vlastně fuk, jestli je to díra na trhu, at mu funguje, kadý zboí ma svyho kupce ... Jestli jsem si vzal něco z tvyho komentare , tak jsem si nevzal nic ...
J.KALDA nám je naprosto jasný e tomu nerozumíte(tak to bylo natočeno a podáno)...a proto jsem rád, e jste to přece nakonec odhalil.Na lezce jsme to dali schválně jako článek a ne reklamu a říkali jsme si kdo na to příjde a on J.KALDA.Jsme moc rádi, e i tací jsou mezi náma a ostatní by se měli od nich učit.Tak váně redakce přesuňte ten článek je to reklama (skrytá a tajemná----).
Tolik diskutérů kokotů se tady selo(na lezci).Co je to diskutér "kokot".Je to převáně člověk nevyrovnaný a svým okolím přehlíený.Snaí se provozovat lezení, ale to mu taky moc nejde.Kamarádi si ho dobírají, holky ho přehlíejí a nebo u je o kapánkek starí.Ale pořád mu to lezení nejde.Holku si sice nael, ale taky není spokojen s výběrem(asi moc na výběr neměl).Najdou si nepřítele...kdo je lehce napadnutelný a oni neviditelný.
A tak se z nich stávají diskutéři.Ne ledajací musejí vude kydat pínu, znehodnotit něčí práci a hlavně s ničím nesouhlasit.Mají rádi články typu za vechno můe ČHS,zase měl LRH pravdu a pod..
Závěrem v záplavě článků na lezci snad není jediná diskuze pozitivní, ale po přečtení článku a pak diskuze musí !neznalec! si říc ti lezci jsou opradu čuráci a tak to je.
Nejlepsi jsou tyhle extremne negativni komentare, ktere jakoby s moralnim nadhledem komentuji situaci.. Extremni negativitou proti negativite :)
Ono je to asi dost o tom, jak to mas nastavene v hlave. Nekteri lide maji hlavu tak temnou, ze negaci vidi ve vsem, resp. ve vsem si domysli negativni kontext. Prikladem budiz vysledky repre, kde i otazka typu "jak dopadli?" je ihned pridelena diskuterovi jehoz charakteristiky si tu v tom odstavecku vycetl ze sve kristalove koule.
kalhoty super. lutá letos frčí to jsem viděl na jaře v Arcu. Svaly mu jen hrají, úplný Adonis. Jenom nevím jestli má obarvene fousy. Video pěkne. Na skály je stejně ale nejlepí jezdit z kámoema :-). Diskusim zdar
kalhoty super. lutá letos frčí to jsem viděl na jaře v Arcu. Svaly mu jen hrají, úplný Adonis. Jenom nevím jestli má obarvene fousy. Video pěkne. Na skály je stejně ale nejlepí jezdit z kámoema :-). Diskusim zdar
My u se do Fontáče asi nepohrneme. Ale kdyby náhodou, rád bych se za Tomem minimálně zastavil na kus řeči. Dokument je skvěle natočený, výstiný, inspirativní... e maj občas lidi svaly, bouldrmatky a kalhoty mi připadá normální ( kdy náhodou nejsem na nudaplái českých hranolko-tatarko-kečupo hamburgrových tučňáků ). Záběry z dronu a stativu jsou lepí ne z rozklepaný ruky. Tomá se nám jeví jako fajn týpek, co má rád lezení nebojí se závazků spojených s pořízením baráku. A jestli to je reklama, která by se měla platit, by měl rozhodnout provozovatel.
Shrnul bych to asi takhle: dík za hezký video a komu se to nelíbí, a si prdelku políbí...
Samozřejmě prdel si můou políbit i ti, kterým se nelíbí, e se to někomu jinému nelíbí ;).
Video je natočené profesionálně. V dnením světě se reklama, resp. PR nebo promo sebe sama, se dost překrývá s "normální" tvorbou. Optikou, kterou se na to dívají někteří, by se asi nedaly dohledat filmy, videa apod., které se jako reklama označit nedaly.. Větina lezeckých videí je svým způsobem reklama na něco - aktéři v ní si dělají reklamu sami na sebe pro případné sponzory, sponzoři zase "nenápadným" ukazováním svého produktu či zastřeováním zajímavého obsahu svým jménem. Ale trvat při tom na formálním označení "reklama", to asi ne.
Jasně e to je normal a reklama je dnes skoro vude. Lidi dělaj reklamu zcela dobrovolně, kdy si koupí tričko, kde hlavním designem je logo firmy. Ale tohle video je fakt takový jak psal někdo nahoře. "Koupil jsem si bydlení podle gusta hned vedle boulderů, potřebuju ho zaplatit, tak si dělám reklamu."
V tomhle je to video dost jiný. Ten hlavní záměr je do očí bijící a ten "profil lezce" slouí jen jako cover up.
Co mu mají závidět? A proč myslí, e jediná motivace k diskuzi o tom, zda to je či není reklama, je závist? Snad i ty sám bude mít ve svém ivotě více motivací ne je závist, ne?
Samozřejmě nejlépe nic. Reálně netuím -moná e dělá co ho baví a e má odvahu pro to něco podniknout.
Není to placená reklama a spí jde o upoutávku na to co Tomaso podniká, od samotného lezení, po ano organizaci zájezdů. Rozhodně to není cestovka.
Já prostě nechápu, proč to vzniklo -to někomu přijde to video patné a urazil se, e jako reklamu by ho přeskočil? Nebo se na jeho základě (jako dle reklamy) nechal nachytat a omylem odjel do Fontáče? Nebo je to pro něj konkurence a je mu líto (závidí) propagaci?? Prostě nechápu. Vyjádření redakce je výe: o placenou reklamu nejde, obsah to má také relevantní. Problém vidím tedy v hlavách diskutérů. Konec.
Mozna jen lide vyjadruji sve nazory, ktere svete div se, mohou byt ruzne? Nekomu to prijde super, nekomu jako reklama. Dva legitmni nazory.
Moc nechapu, proc porad lide na mnoho veci vytahuji ze je to jen ze zavisti? Posuzuji podle sebe? Snazi se tim shodit kritiku? Nebo proc? Casto se ta zavist vyslovuje jeste driv nez vubec nejaka kritika zaznela. Prikladem budiz hradni pan a pan Babis. Ti vetsinou maji uz dopredu jasno, ze to co prijde je jen ze zavisti..
Take reklamě se na lezci odteď bude říkat "upoutávka" :-))
Můu si dát na lezce taky "upoutávku"? Samozřejmě v takovém případě zadarmo a bez odznačení -reklama-?
Take se postupně dostáváme k podmínkám jak dostat reklamu zdarma na lezce. 1. Poli to jako "upoutávku" na svoje podnikání a neříkej tomu reklama 2. Měj to kvalitně zpracovaný. 3. Musí podnikat v rámci horolezectví/lezectví 4. Čekej, jestli ti to schválí.
Mimochodem, co potom borce na lezci ovlivní, aby mi takovou reklamu pardon upoutávky schválili? Musím být jejich kámo? Nebo e se ten den dobře vyspí? Nebo něco jiného?
Realisticky pohled je, ze si na svym webu muze clovek delat co chce. Vic asi nema smysl resit a vest diskuze o tom, proc (nebo jeste lezep, ze si vubec dovolil) na svem webu ukazuje to a to jsou dost ulet..
O co my lo? Přečti si komentář shora. Standu určitě zajímá, e na jeho webu někomu vadí, kdy se mu podsouvá reklama jako "profil lezce".
Určitě mu není fuk, kdy mu lidi dají feedback. Tím ho ty lidi chrání před tím, e určitý věci budou moná víc a víc lidí na jeho webu srát a jeho návtěvnost půjde dolů.
Proto taky reagoval moudře a ne jako ty.
Problém je právě v tom, e tohle video mělo dost jiný charakter ne "profil lezce", který samozřejmě tak jako spousta jiných tam má určitou formu reklamy. Kupř. se obléká a pouívá b.matky od Ocúnu. Celý charakter tohoto videa byl do očí bijící - reklamní. V tom je ten rozdíl.
Kdyby alespoň to bylo na férovku: "chci vám představit svůj byznys..."
Nebo jako jiný videa ve smyslu "tady jsem udělal super přelez, boulder atd., a protoe se tím ivým tak mně sponzoruje ten a ten". A ne to skrývat za profil lezce a pak mi tak očividně rvát do hlavy samou reklamu na Ocún, nebo jeho byznys.
To e tobě je to jedno? V pohodě. Tak si vyjádřil svůj názor, já taky a doufejme, e zdravý rozum vyhraje :-)
Zdá se e u Standy vyhrál a e ho to vedlo k zamylení jak podobný "upoutávky" "reklamy" přijímat na web.
Kadý si z toho odnese něco jiného. Já jsem si začal hledat ceny nemovitosti ve fontaci. Někdo vidí reklamu. Já vidím příběh. A vůbec bych se nezlobil, kdybych tam ten baracek měl taky. Stejně jako v labaku, čoru, proste v kadý skvělý oblasti.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.