14:22 Josef Čermák otevírá diskuzní blok. Nikdo se do diskuze nepřihlásil.
14:13 Zdeněk Hrubý informuje o změně zákona o hazardních hrách. Příjmy z hazardu jsou nově přímo obcím. Samy oddíly by měly ádat o dotace z těchto příjmů. Informace podá sekretariát.
14:10 Zdeněk Hrubý děkuje členům VV, který jej opoutějí. Dochází k výměně triček.
13:13 Následuje návrh na změnu Disciplinárního řádu. Uvádí jej Tomá Kublák, diskuzí v komisi zjistili, e není moné vyřeit podanou stínost smírem a dohodou znesvářených stran. Změna zavádí monost zastavení disciplinárního řízení disciplinární komisí. Změna hladce prola hlasováním.
13:08 Zdeněk Hrubý děkuje předsedům jednotlivých komisí a předává drobné dary od sponzorů.
13:05 Za komisi mládee vystupuje Josef Uherka. V přípravě je metodická příručka "Krok za krokem aneb manuál začínajícího lezce". V přípravě je akce v horách.
13:01 Vladimír Wolf vystupuje za Centrální Vrcholovou komisi. Srovnávají se náklady na údrbu v pískovcových a nepískovcových oblastech. Podařilo se vyjednat vrácení vrcholových kníek z Labského údolí, nyní jsou uloené v archivu v Děčíně. CVK se snaí ve spolupráci se sekretariátem ČHS vyjednávat dalí výjimky.
12:54 Za komisi skialpinismu vystupuje Jan Pala, nový předseda této komise. Zmiňuje, e jde komisi s nejmením rozpočtem. Vechny prostředky jsou na akce. V následujícím roce bude konán metodický víkend a skialpinistický kemp.
12:49 Za metodickou komisi vystupuje Jiří Vogel. Instruktor horolezectví - 8 účastníků. Dotaz z pléna: "Jaký byl důvod ke zruení průkazu instruktorů?" Jedná se o zjednoduení, sami instruktoři neměli zájem o tyto průkazy.
12:38 Tomá Kublák vystupuje za historickou komisi. V minulém roce se prováděla digitalizace věstníků, připravuje se digitalizace filmů. Na webu ČHS vznikla kategorie Historie horolezectví. Prosí ostatní lezce o pomoc s digitalizací a plnění archivu.
12:34 Za bezpečnostní komisi vystupuje Vladimír Těitel. Ukazuje fotografie z trhacích zkouek v Labském údolí. Ze starího jitění vyhověl pouze borhák Kouba (svařený nerezový drát) a to pouze pokud byl plně osazen do chemické kotvy. Borhák Raveltic vyhověl, stejně jako borhák pro prvovýstupce s tlustým dříkem.
12:33 Jednání VH pokračuje. Petr Resch zmiňuje mediální partnery a sponzory ČHS. Následuje vystoupení předsedy odborných komisí ČHS.
12:14 Následuje přestávka, jednání bude pokračovat za 15 minut diskuzním blokem.
12:12 Poslední bod před přestávkou - volba předsedy disciplinární komise. Zdeněk Hrubý děkuje Romanovi Wimmerovi za jeho práci. VV navrhuje, aby se předsedou disciplinární komise stal Tomá Kublák. Jeho volba byla potvrzena VH.
12:03 Změny v distribuci průkazů se ruí. Jde například o změnu platnosti průkazu ji od září (kompatibilita s OEAV). Boena Valentová k tomu: "Jde komplikované jednání s pojiovnou."
11:58 Hlasuje se o návrhu "Čermák". Optickou větinou návrh proel. Není námitky k přepočítání hlasů. Ruí se tedy vechny vstupní poplatky pro členy ČHS.
11:56 Hlasuje se o tom, zda se bude VH dále zabývat definicí kategorií. Bylo odsouhlaseno, e nikoliv.
11:51 Zdeněk Teplý povauje kategorii Juniorů za zbytečnou. Věková hranice by podle něj měla být sníena. Navrhuje věkovou hranici do 12 let. Jan Bloudek mu oponuje, e kategorie Junior by měla pokrývat i studenty.
11:48 Probíhá diskuze ohledně vstupních poplatků pro samostatnou mláde, která nemá ani jednoho rodiče členem ČHS. Podle Radka Lienertha je v pořádku, pokud poplatek zůstane. V ostatních svazech (OEAV a dalí) tento poplatek mají.
11:46 Jiří Čermák podává alternativní návrh - zruení vstupních poplatků pro vechny členy. Příjmy nejsou tak velké a tvoří bariéru pro vstup do ČHS. Zdeněk Hrubý připomíná, e jde o vstupní poplatek pro členy, nikoliv pro oddíly, tam vstupní poplatek zůstává beze změny.
11:42 Změna členských příspěvků. VV navrhuje následující změny:
Zavést novou kategorii junioři (18 - 25 let) - 300 Kč / rok
Zruit vstupní poplatek (jednorázový při novém vstupu, nebo při přeruení členství) pro děti a mláde do 18 let, juniory (do 25 let), seniory (nad 61 let)
11:40 Hlasování o rozířeném rozpočtu na rok 2012. Rozpočet byl schválen. Otevírá se tímto cesta k projektům ve skalních oblastech a v podpoře mládee.
11:38 Zdeněk Hrubý se vyjadřuje k poloce "Převod 100 tisíc Kč na obnovu Chaty pod Rysy". Obnova chaty začala v roce 2010.
11:36 Dalí dotaz z pléna: "O projektech bude rozhodovat kdo?" Jan Bloudek odpovídá: "Výkonný výbor, pokud by o nich měla rozhodovat valná hromada, ztratili bychom rok."
11:34 Radek Lienerth se z pléna ptá na termín, kdy bude jasné, zda a v jaké výi bude moné tuto poloku plnit. Zdeněk Hrubý odpovídá: "Snad koncem dubna, kdy se ministerstvo vyjádří".
11:30 Jan Bloudek představuje alternativní návrh rozpočtu. Jde o vyuití dotačních peněz, které nejsou jisté. Návrh je identický s návrhem VV uvedeném v Buletinu ČHS č.64 ale navíc obsahuje poloku "Projekty, které jsou v souladu s koncepcí ČHS nebo podporují činnost oddílů" a její strop je stanoven na 900 000,- Kč.
11:24 Marie Dichtlová z pléna obhajuje navýení poloky "Soutění lezení mládee" o 80 000,- Kč. Připomíná, e to jsou peníze, které jsou investicí do budoucí reprezentace, která ČHS zajiuje příjmy. Světový pohár mládee je letos pořádán a v Singapuru, a bude finančně náročné dopravit na závod alespoň některé talenty.
11:21 Mění se financování reprezentantů. Dříve se čerpala podpora přes odborné komise ČHS (Alpinismus, Skalní lezení, ...), nově bude podpora vázaní na výstup roku.
11:10 Jan Bloudek pokračuje finanční rozvahou. Zlepuje se struktura majetku ČHS. Zvyuje se volná finanční rezerva. Z rozvahy na rok 2012 komentuje poloku Státní dotace (z Ministerstva Financí - 850 000,- Kč). Její příjem bude jetě revidován. Dotace z MMT (Ministerstvo kolství, mládee a tělovýchovy) na reprezentaci bude pravděpodobně klesat, protoe MMT uznává jen úspěch na "bedně" - tedy závodní lezení.
11:08 Petr Resch nechává hlasovat o zprávě o hospodaření. Zpráva byla schválena.
10:58 Jan Bloudek přednáí zprávu o hospodaření ČHS za rok 2011. Tabulky s čísly je moné získat z Buletinu ČHS č.64 na straně 12.
10:57 Petr Resch usměrňuje diskuzi. Děkuje za připomínky a prosí vechny, aby se novému návrhu věnovali a své připomínky si nenechali pro sebe. Nový návrh stanov bude schvalovat VH 2013.
10:47 Boena Valentová si bere slovo a shrnuje stav. Problém vznikl při změně stanov ČHS v roce 2009. Nic nebrání oddílu si zaloit například občanské sdruení a být paralelně členem ČHS (jeho základní organizační slokou).
10:46 Radek Lienerth odpovídá: "Pokud má oddíl IČO, ale nemá registrovány vlastní stanovy na Ministerstvu vnitra, nemá vlastní právní subjektivitu."
10:45 Dotaz z pléna: "Kdysi ve stanovách ČHS byla ustanovená ZOS s vlastní právní subjektivitou. Nyní ná oddíl má vlastní identifikační číslo.".
10:41 Zdeněk Vévoda přednáí zprávu revizní komise. Ta si vimla, e větina ZOS (Základní Organizační Sloka - oddíl) nemá vlastní právní subjektivitu a nemůe proto ádat o granty. Vekeré ádosti je nutné provádět přes sekretariát ČHS.
10:40 Změna stanov ČHS nebyla na program právě probíhající VH navrena. Vyskytly se koncepční problémy, které je nutné dále řeit v irí diskuzi a po VH bude vyvěen nový návrh změn stanov.
10:38 Připravuje se výstava o historii horolezectví v Turnovském muzeu Českého ráje. Zdeněk Hrubý vyzývá vechny, kdo mají doma staré lezecké (podomácku vyráběné) věci, aby je poskytli pro tuto výstavu.
10:35 Zdeněk Hrubý se vyjadřuje k vzniku nových oddílů. Ty větinou tvoří 5 členů, tedy podle jeho názoru jde o privátní oddíly, které neposkytují svým členům metodickou oporu.
10:32 Metodický den ČHS bude mít pokračování v dubnu. Dotaz k pléna: "Duben bude za týden, u je znám termín?" Jan Bloudek se omlouvá za metodickou komisi, která metodický den pořádá, a zjiuje přesný termín: 21.4. - 22.4. 2012.
10:27 Sekretariát by do budoucna měl posílit, připravuje se uí spojení odborných komisí a VV. Byl sputěn nový web ČHS. Připomínky k fungování webu přijímá Boena Valentová
10:25 Co se týká velikosti ČHS, nachází se na 19. místě v ČSTV (celkem ČSTV sdruuje 68 sportovních svazů). Jeho členská základna je srovnatelná se svazem cyklistiky, či lyování.
10:19 Jan Bloudek přebírá slova a přednáí zprávu na koncepci ČHS. Počet členů ČHS je stabilní. Oproti minulému roku se sníil o 227 členů. Cíl VV je do pěti let dosáhnout členskou základnu o velikosti 15 000 členů. Mělo by pomoci kombinované členství (ČHS a zároveň OEAV).
10:18 Z budoucích velkých akcí zmiňuje mezinárodní akci lezení na pískovci (Adrpach).
09:50 Zdeněk Hrubý přednáí zprávu o stavu ČHS za rok 2011. Jeho zprávu nyní můete sledovat on-line v článku Valná hromada ČHS - live.
09:49 Hlasování o návrhu programu VH. Návrh byl schválen.
09:47 Josef Uherka shrnuje počet členů ČHS: 10 508, nyní je na valné hromadě zastoupeno 2 836 členů. Celkem je zastoupeno 66 oddílů a přítomno je 8 individuálně zaregistrovaných členů. Valná hromada je usnáeníschopná.
09:46 Michal Benda není přítomný, jako náhradní předseda návrhové komise byl zvolen Radek Lienerth.
09:44 Čekáme na zprávu mandátové komise.
09:43 Návrhová komise: Michal Benda, Jana Kubalová a Luděk Malinka.
09:43 Volební komise byla schválena v tomto sloení: Robert Homolka, Karel Berndt, Miloslav ramota.
09:43 Mandátová komise byla schválena v tomto sloení: Josef Uherka, Vladimír Těitel a Jan Polák.
09:42 Navrhuje jako členy dalí členy výboru Zbyka Česenka a Jiřího Čermáka.
09:41 Jednání začíná jmenováním Petra Resche za předsedajícího valné hromady. Petr Resch přebírá slovo.
09:40 Zdeněk Hrubý uklidňuje delegáty a začíná valnou hromadu ČHS.
09:23 Před budovou ČSTV na praském Strahově se začínají scházet delegáti. Valná hromada by měla začít podle programu v 9:30.
"Josef Uherka shrnuje počet členů ČHS: 10 508, nyní je na valné hromadě zastoupeno 2 836 členů." - neboli, na VH je zastoupeno necelých 27 procent. To je horí ne účast ve veobecných volbách. Je to důkaz toho, e větina "členstva" jsou jen formální plátci bez zájmu o organizaci, nebo něčeho jiného?
Myslim, ze to je opravdu nezajmem. K volbam taky nechodim ze stejneho duvodu. Proste si obcas zanadavam, jaky to jsou smejdi (politici, ne VH) a zivot jde dal.
Naopak me zaujala informace, ze se krome 68 oddilu zucatnilo i 8 individualnich clenu. To tam fakt byli osobne nebo jenom v zastoupeni? Co tam chteli?
Myslím si, e obecně je to jetě horí. Píe se tam "zastoupeno". Pokud tam u někdo tedy za nějaký oddíl nebo skupinu jel a udělal tak z vlastního zájmu nebo zájmu pár lidí, pravděpodobně dal podepsat plnou moc celému oddílu či lezeckému okolí. A to mu asi klidně podepsali i ti, které to nezajímá a jinak by se tím vůbec nenamáhali. Jinými slovy - viděl bych to na pár lidí, kterým se povedlo získat podpisy 2500 členů. Nevím, kolik je celkem oddílů, ani jaký je průměrný počet členů na oddíl, ale stačí jeden aktivní člen, který dá kamarádům něco podepsat, a hned má o 40 lidí víc (vycházím z průměrného počtu cca 41 lidí na oddíl). Osobně bych to tedy viděl tak, e to zajímalo pár desítek lidí. A kdy si vezmu, e mezi ČHS a oddíly jsou často kamarádské vazby a současné vedení určitě mezi oddíly pár desítek kamarádů mít bude ... no nechci nic předjímat, on si to kadý promyslí sám :-)
předjímat můe, ale kdy někomu vadí, jak se věci mají, tak
1) můe kandidovat a mohl to změnit nebo aby bylo z koho vybírat
2) kdy u nekandiduje, tak můe přijet a zůčastnit se VH... Buď dá konstruktivní podněty nebo se mu aspoň spousta věcí přímo vysvětlí
Psát na lezci, jaká je to fraka je sice pěkný, ale skutek utek...
Jinak předsedové oddílů zastupují svoje členy, pokud jim některý nedá vědět (a pak je tam nějaký lejstro), e má jiný názor a nechce za sebe nechat hlasovat...
Predstava, ze nekdo z vedeni CHS uplaci predsedy nekolika velkych oddilu je dost paranoidni i na me. :)
Me to naopak prijde v pohode. Proste jsem (lepe receno, kdybych byl) v nejakem oddile, ten ma nejakeho predsedu a kdyz chce po me podpis, tak se ho zeptam proc a pak mu to podepisu. Pokud s predsedou nesouhlasim, tak mu to bud nepodepisu nebo jdu do jineho oddilu.
Můe to být taky tím, e nejsou ádné průvihy a spory a e vechno jede tak, e větina je spokojena a nechce nic měnit. 27% je docela dobrých, vloni se jen těsně řeila usnáeníschopnost. Kdy o něco jde, je vdycky účast vyí.
Můe to být taky tím, e nejsou ádné průvihy a spory a e vechno jede tak, e větina je spokojena a nechce nic měnit. 27% je docela dobrých, vloni se jen těsně řeila usnáeníschopnost. Kdy o něco jde, je vdycky účast vyí.
ádné průvihy a spory? A co ty rvačky závodníků o peníze, nechutná obviňování ze spolupráce se STB, ostouzení jednotlivců na webu atd., kterých byl nedávno plný Lezec? To asi bude troku jinak.
No, já to taky neplatím :)
Takový u je ivot, lidi i horolezci se mezi sebou hádají. Jak vlastně ví, kdo z nich je členem ČHS a kdo není? Přečti si kdo někoho nejvíc pomlouvá, anonymové, nečleni a nemakačenkové. V ČHS je ale deset tisíc lidí který platí to co ty spotřebovává a stovky lidí který na tebe makají. U mě je ve vykonané práci svaz čistej, pokrok je vidět a nad starým rozlitým mlíkem brečet je pozdě. Ale nějakej de....k co tady umí akorát vykřikovat a nic o svazu neví, to je fakt ubohost. O čem je lezení? O skalách a horách. Kdo se staral a stará o skály, od koho se lidi naučí lézt v horách?
Nie som z Ciech, len ma to zaujalo. Ak to maju byt volby, tak nech su aspon 2 kandidati. Rovnaky nazor mam aj na James. Tieto zvazy su pozostatok komunizmu.
Potí je, kdy se víc ne jeden kandidát nehlásí. Pokud by byl výběr ze několika kandidátů podmínkou, tak by se rovnou mohla zruit značná část občanských sdruení.
Pokud jsi cizinec, tak to chápu. Na druhou stranu stanovy nenařizují, e by kandidátů muselo být více a jak vidno, není tu nikdo, kdo by si myslel, e to osobně dovede dělat líp, ne členové VV, kteří tam jsou.
Já osobně jsem rád, e jsme z ČHS vystoupil. Pro mě pořád stejné tváře, ádná vize, a pořád jen handrkování o závodech, MG, a penězích pro vyvolené (tomu ano, tomu ne).
Neděkuji nechci, jsme rád, e to u neplatím. Ad výsledky VH: přesně tak, jen zoufalých 27% exaktně vypovídá o celé situaci.
No doufám, e jsi taky přestal pouívat kruhy a nejty na skalách, kdy u má takové nepřekonatelné obtíe. A porovnávat 27% a volbami je u úplně mimo mísu. Protoe VH znamená celý den času a pro větinu lidí celodenní výlet, na rozdíl od voleb, které mají doma za humny.
Takhle to vypadá na velmi omezený pohled na dění kolem ČHS a českého lezení:))) Zkus přečíst alespoň ročenku nebo výroční zprávu o činnosti a koukat při lezení kolem sebe;) Děje se toho mnohem více. Neznám Tě, ale bagatelizovat nae horolezectví na 4 problémy je "velmi omezené":))
Poprosil bych vechny chytráky, kteří říkají ne ČHS aby přestali pouívat kruhy a lízt v oblastech CHKO, kde ČHS vybojovalo vyjímku pro vechny lezce. Stačí se podívat na stránky svazu najde tam kolik kam teče z omezeného rozpočtu svazu. Samozřejmě se kadá skupina bude
Dobra logika. A ty prestan chodit do Rakuska, vyzyvam Ta na to ako clen OeAV, ktoreho som clenom. Liezt chodim iba do Rakuska, aby ta neprudilo, ze nieco zneuzivam, mam to totiz najblizsie.
Ani já, ani mí rakoutí kamarádi nevíme o tom, e by se tam odehrávaly podobné nechutnosti jako v ČHS. A nejsem si jistý, e je to nedostatkem informací ...
Hele Kubo, do vech cest, který jsem dělal jsem dal kruhy, který jsem zaplatil já. A vyměňovat se budou tak za 40 let. Taky nikomu neříkám, e to nesmí lízt, protoe to neplatil.
Co se týká vyjímky pro Ádr, tak vím 100%, e svaz "vybojoval" za poslední dvě vyjímky ztrátu nejméně dvou obvodů, kde se před tím v pohodě lezlo ( mohlo lézt ). A proč? Protoe na CHKO Broumovsko jsou jednak ílený úředníci a jednak ČHS v tomto směru stojí za hovno.
Jiná CHKO jsou i pohodě, ale to jen na lidech.
Take můj názor je, e ČHS je potřeba, protoe vyměňovat jitění u v 80 letech nebudu. Ale jinak je úplně k ničemu, protoe alespoň tady nazařídil nic, a jako člen ČSTV, který podpořilo celej ten průser se Sazkou, je spoluzodpovědný za to, e oddíly nemají peníze a v rozpočtu ČHS to chybí taky.
Pořád nechápu, e si to oddíly z Teplic, horolezci z Teplic, prvovýstupci z Teplic a místní OVK nepohlídaly:) Byly zrovna v hospodě místo čtení správního řízení na obecní vývěsce? Nechat si do povolení napsat o dvě oblasti míň ne tam bylo dvakrát za sebou je alostný. Kdy vám ta jímka končí a u na tom makáte, nebo se na to znova vykvajznete co no??
Ta debata na téma Ť jsem člen té a té organizace a tak mohu lézt cesty o které se tato organizace stará a je také udruje Ť je podivná jestli jsem text správně pochopil. Správně - jak jeden s diskutujících poznamenává, to by členové CAF (francouzské horolezecké organizace) měli právo lézt v Chamonix a ostatní nepřísluníci, ne ? Kadá legrace prostě něco stojí a místní organizace v jednotlivých lezeckých oblastech má s jistou údrbou a třeba i organizací nějakou práci. A bylo by směné kdyby Plzeňáci nemohli lézt na Hrubici nebo v Labáku. Je potřeba mít stále před očima, e horolezectví, kdy tak pauálně nazvu i lezení po skalách, je aktivita, která nebyla nikdy vázána na místo, příslunost k nějaké skupině, národnosti a třeba i pohlaví. Vysvětlit třeba Francouzům, kteří, a u z jakého důvodu, nejsou v adné organizaci zapojeni, e nemohou bez bumáky přijít na Hrubici nebo do Prachova, navázat se na lano a vylézt si nějakou skálu, je vycky pro mne velmi obtíné. Ono toti v Chamonix, nebo ve Fontainebleau nikoho nenapadne kontrolovat jestli ten, který vytáhnul z ruksaku lano, je organizován v nějakém horolezeckém oddílu nebo ne.
Naprostý souhlas. A dalí věc, která mě na ČHS vytáčí, je ta, e si do výjimky prosazují, e prvovýstup můe dělat pouze člen ČHS. Tak na to říkám: nasrat soudruzi!
Má na mysli nějakou konkrétní vyjímku? U tak nevychované smečky jako jsou horolezci bych předpokládal, e svaz bude nějakou zárukou dodrování jakýs dohodnutých pravidel, čili jestli je nějaká dohoda, nedivím se e je takhle ostrá. Nevím jaké zákony mají francouzi, ale v Čechách se zkrátka jinak ne bez vyjímky mnohde lézti nedá. Nejsme jediná země, kde se při lezení předpokládá členství v nějakém spolku, určitě to víte, kdy cestujete po světě:)
Konkrétně je to ve výjimce pro lezení v NPR Teplicko-adrpaské skály.
To, e se můe lézt jen s výjimkou v NPR chápu, protoe je to výjimka ze zákona, který lezení v NPR zakazuje.
Dělání prvovýstupů pouze pro členy ČHS je diskriminace, protoe u nás nemusí být členem ádného občanského ani jiného sdruení, abys mohl lézt.Nepotřebuje ádný "řidičák" na lezení. Naopak taky zákon říká, e ti nesmí být na újmu, jestli jsi nebo nejsi členem nějakého občanského sdruení. A to samý je s lezení jako takovým. U je znám případ, e by snad byl někdo v zahraničí kontrolovaný jestli je členem nějakého spolku z důvodu, e leze na skálu, kde je to povoleno???
Ví Tome, ono to můe mít původ i v orgánech OP, které si to daly jako podmínku, stejně tak, jako kdy někde povolují výjimky jen pro členy svazu a jim spřátelených. Za současného právního stavu u nás se s tím dá těko něco víc dělat, záleí to na osvícenosti pracovníků přísluných správ CHKO či NP, ale ti mají alespoň nějaké právní povědomí a ví co si mohou dovolit, to úředníci na úřadech jsou jiné kafe a tam to bývá mnohdy horí. Nic ti ovem nebrání si vyjednat výjimku sám pro sebe, má monost stejně jako ostatní lidé, před zákonem jsme si vichni rovni. Věz, e naí snahou je vyjednávat výjimky pro vechny bez rozdílu příslunosti. A jetě k tomu materiálu, kdybych to bral jako ty, tak si v naich oblastech moc nezaleze. Nepouívání jitění je myleno na ty různé vyírky a vychcánky, kteří akorák remcají, nepřispívají, jetě se tím chlubí a vyuívají peněz a práce jiných, co je svým způsobem řadí na úroveň "nepřizpůsobivých občanů". Ve je to o mylení kadého člověka a jeho hodnotovém systému. A pro rejpaly - já si klidně jako člen vídeňské sekce OEaV zalezu i v Rakousku:-).
Anejsi nahodou ty te ... Tomas?
Mozna si prvne o lidech neco zjisti nez je zacne oslovovat ve stylu hej pockej.
Nemusis s kazdym plne souhlasit, ale minimalne by jsi mohl respektovat praci, ktera za lidmi zustava a za Vlkem je ji myslim opravdu hodne.
Radek
Take "ruku na srdce" předsedo, zalov ve svědomí. Poslední dvě výjimky v Ádru jste zaádali "pouze" písemně, někdy dokonce se značným zpoděním a to bylo taky vechno. Nikdo z ČHS s CHKOB nejednal. O ničem. Úředníci samozřejmě opsali předchozí výjimky a utáhli rouby, respektive vypustily některé obvody. A to , e jste to nikdo ani nečetl, si troufám tvrdit, protoe jste se proti tomu nikdo ani písmenem neohradil, do dneka to ani netuíte.
A jestli si nějaký úředník dává nezákonné podmínky, tak já je musím podle tebe trpět? Není teda svaz náhodou od toho, aby řekl ve správním řízení, e to takto nejde. V tomto právní monosti jsou, jen by to chtělo se aktivně zůčastňovat správního řízení.
Jo, a pokud budu ádat o výjimku, tak určitě ne jen pro sebe. To v podstatě ani nejde, protoe výjimka se uděluje na základě nějakého veřejného zájmu. To znamená, ne pro jednotlivce, ale pro skupinu lidí. Take tato argumentace mně zrovna od člověka, který by o tom měl něco vědět vůbec nepřesvědčila.
Hele Tomái oslov předsedu OVK Adrpach Jirku kopa (mail.na SO ČHS) a on ti vysvětlí,jak vyjednával výjimku pro Ádr a kolik času obětoval na jednání s CHKO.Psát, e byla výjimka vyjednána písemně není prostě pravda.A věř, e vyjednat výjimku pro Ádr a dalí oblasti není jednoduché co vím od Jirky, ale více zjistí komunikaci s Jirkou.
Co znamená jednat s CHKOB vím líp, ne kdokoliv z Vás. Jak probíhalo správní řízení vím taky, protoe jsem jako dalí adatel mohl nahlédnout do spisu.( A ádal jsem pro vechny a i o ztracené obvody ). Nejsem toti ten co o tom jen mluví, ale taky se snaí něco udělat. Take vím, jak a kdy bylo zaádáno, jak probíhalo řízení a taky jak to dopadlo.
No to je přece jasné, e ví ÚPLNĚ VECHNO líp ne kdokoli z nás. Nezdruj se tady na fóru, zeměkoule potřebuje záchranu a geniálních jedinců je málo, musí bejt rychlejí ne MUDr Chocholouek :-) A pro ostatní: nebuďte naivní, snad si nemyslíte, e byste mohli něco vysvětlit tomu, kdo ví vechno nejlíp, ten přece nepotřebuje poslouchat ničí argumenty ;-)
Tomái, to co píe o jednání o povolení lezení v Ádru, není pravda. Se Správou CHKO jsme osobně jednali a jednání nebyla jednoduchá, mj. i proto, e se proti horolezcům postavili místní ornitologové. Informovat se můe u předsedy OVK Broumovsko Jirky kopa, který se zúčastnil oficiálního jednání v rámci správního řízení a se správou CHKO průběně komunikuje. Vekerých oficiálnílch jednání týkajících se skalních oblastí v CHKO Broumovsko jsem se zúčastnila a vím, e za dané situace nebylo moné vyjednat lepí podmínky.
Ahoj anonyme, můe mi napsat ve kterých zemích je potřeba být členem spolku, jak Ty to nazývá, aby ses mohl pod skálou navázat na lano - pochopitelne s vyjímkou států bývalého Sovětského svazu?
S kandidaturou byl problém o kterém jsem psal v diskuzi dříve. Pokud by ses dostal do VV, tak proti trojce Hrubý, Bloudek, Resch toho příli neprosadí. Musel by kandidovat komplet celý nový tým.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.