Aby se čtenář mohl lépe orientovat v mých tabulkách je dobré abych napsal několik informací jetě před tím ne se do nich podívá.
Před rokem 2010 vedl drytool Martin Vrkoslav, kde Vlk a Zoban velice kritizovali Vrkoslavovi nominace. Cituji Vlka z jeho dopisu hlavně mi leel v aludku ampón, který na to absolutně neměl .
Reprezentanti v drytoolu dostávali před nástupem Zobana téměř stejnou finanční podporu od Čhs jako letní disciplíny.
Opět z dopisu Vlka, který kritizoval drytoolisty, e dostávají hodně. Cituji Vlka Podívej se, stačí kdyby měli drytoolisti stejná kritéria na úhrady nákladů na závody jako mají nai reproi třeba v lezení na obtínost a garantuji ti, e by nejel na svěák ani jeden z těch dvou hochů
Zoban nastavil po svém nástupu velice tvrdá kritéria. Cituji z nominačních pravidel na rok 2010:
Reprezentanti si hradí ze svého vekeré náklady spojené s účastí na závodech IWC, tedy startovné, cestovné i ubytování. Za umístění v semifinále bylo 0,25 Kč/km a za finále 0,50 Kč/km plus ubytování cca 25 euro.
Vkl, tehdejí člen VV se k tomu vyjádřil takto:
Od roku 2009 nezpochybňuji nic, protoe pravidla pro drytool jsou nastavená jasně a přesně a nikdo tam nejezdí na výlety za svazové peníze, ale za své a tak to má být.
Take pokud jde o finanční podporu, kterou v roce 2010 a 2011 (stejná pravidla platila i v r. 2011) Lucka získala, tak byla na základě velice dobrých výsledků. A ostatní reprezentanti bohuel Zobanova tvrdá kritéria nesplňovali a tak nedostali v podstatě nic. :(
Zoban tím, e nastavil takto tvrdá kritéria odstranil ty které kritizoval. Cituji Zobana:
kdyz jsem komisi prebiral, tak v ni byli lide (reprezentanti), kteri si uctovali neopravnene cestaky, lide kteri netrenovali a drytooling nebyl jejich hlavnim cilem, pouze to byl pro nektere zdroj penez ze svazu, z toho vyplyvaly kroky, ktere jsem ucinil .
A nastavil pravidla tak, e na finanční podporu dosáhla jen Lucka. Ale kdy ty podmínky Zoban nastavoval, ani Lucka nevěděla, e se jí bude dařit a na tu podporu dosáhne.
Jak jsem psal tabulku?
Čísla se v podstatě shodují se Zobanovými údaji. Jen jsem se soustředil na dotace na SP. Zoban tam uvádí jetě dotace na sranda závody. Pokud byla zaplacena licence a pojitění závodníkovi, tak jsem jej rozpočítal na počet závodů SP, který ten závodník v tom roce absolvoval. Jak říkám, rozpor ve vydaných penězích se Zobanem nemám.
Co je na mé tabulce jiné? Hlavně to, e uvádím i to, kolik si který závodník musel doplatit na jednotlivé závody. Samozřejmě, e kadý nemusí mít u auta stejnou spotřebu, amortizaci, kadý má jinak postavený pohled na kvalitu ubytování apod. Ale vycházím z toho, e os. auto jede za 3 Kč/km (i kdy moje se pod 4 Kč/km nedostane :( ). Vycházím z toho, e 25 euro s odřenýma uima stačí na skromné ubytování. Pak za nutné výdaje povauji i licenci a startovné, letenku, vízum.
Vím, e kdo mě v tomhle bude chtít napadat, tak můe tvrdit, e náklady jsou vyí(amortizace auta, ubytování je draí, strava je v zahraničí draí a pod.) tak vlastně bude na mé straně. :)
V mé tabulce je vidět, na rozdíl od Zobanovy, kolik kdo dostal za jaké umístění. A také je tam vidět, kolik si kdo musel doplatit na závody SP. Take se v tabulce můete dozvědět, e Zobanův kamarád dostal za 51. místo 6 418,- Kč. Co dle mě i jiných závodníků pokreje nejnutnějí výdaje spojené s tímto závodem. Take jednodue řečeno, Zobanův kamarád jel na tento závod zdarma. A dovezl 51. místo. V tomhle roce také třeba Lucka jela na SP do Ruska, dostala od Zobana na tenhle závod směných 284,- Kč a dovezla 2. místo. A zaplatila za nejnutnějí náklady cca 25 000,- Kč (letenka, vízum, hotel, startovné, vlak).
S Mírou Matějcem a Luckou jsme se shodli na tom, e nejnutnějí náklady na jednotlivé závody SP jsou:
Korea 2011 ................... 24 000,- Kč
Korea 2012 ................... 24 000,- Kč
Korea 2013 ................... 24 000,- Kč
Korea 2014 ... 500 euro (= cca 10 500,- Kč)
výcarsko ..................... 5 500,- Kč
Rumunsko ...................... 7 000,- Kč
Itálie ........................ 5 500,- Kč
Francie ....................... 6 000,- Kč
Rusko ........................ 25 000,- Kč
U SP v Koreji je jetě potřeba zmínit, e pořadatelé poslední tři roky přispívají závodníkům 500 euro. O to jsou závody v Koreji lacinějí. Dříve Korejci přispívali podle toho, jak se kdo rok před Koreou umístil (jaká si odměna za celkový výsledek SP).
Disciplinární komise jednoznačně řekla, e price money které závodník případně na SP vyhraje nejsou dotací ČHS!
Podle těchto nejnutnějích nákladů jsem vypočítával, kolik si museli závodníci připlácet k podpoře od ČHS na samotný závod SP.
Uvedu příklad:
SP Francie 2012,
dotace ČHS 2 000,- Kč
nutné náklady 6 000,- Kč
doplatek závodníka 4 000,- Kč
Pokud by si závodník účtoval vyí nutné náklady, samozřejmě e by byl jeho doplatek vyí. Ale to by platilo pro vechny závodníky stejně. Take to nemá hlubí význam, snad jen ten, e by se ukázalo, e podpora od ČHS je jetě mení.
Mě tady lo o to ukázat, kolik si ten, kdo doopravdy jezdí na závody SP závodit musí minimálně doplácet. Oproti těm, kteří si jen vyzobnou jeden či dva závody s maximální podporou ČHS (Zobana) a ze svého nemusí tolik doplácet.
Mnou uváděná čísla nejsou tak přesná na korunu jako Zobanova. Nemám přístup k účetnictví ČHS. A jsou mnou dopočítávána. A pokud jsou nepřesná, půjde s největí pravděpodobnosti pouze o stokoruny. Ale v tomhle problému to doopravdy není to nejdůleitějí. Nejde o to zda závodník dostal 3 651,- Kč nebo jen 3000,- Kč, ale jestli vůbec něco dostal a proč.
Jetě bych chtěl upozornit na to, e tyto údaje jsou orientační :) a jsou dohledatelné a dopočítatelné s ne stoprocentní přesností na webu ČHS.
Proto se domnívám, e níe jmenovaní reprezentanti dle mých výpočtů obdreli mnou publikované finanční dotace od ČHS. :)
A nebo ne, proč uvádět jména těch, co nechtějí :) Udělal jsem ke kadému číslu jen publikuje Zoban číslo u svých tabulek. Tak detektiv to lehce dohledá.
ALE TO HODNĚ DŮLEITÉ JE TO, E LETNÍ DISCIPLÍNY BY ZA TAKOVÉ VÝSLEDKY JAKO MAJÍ TIHLE NÍE JMENOVANÍ DOSTALI A ČTYŘIKRÁT VÍCE PENĚZ. A TO JE PROBLÉM !!!
Vím, e není jednoduché se v tom vyznat, ani nejsem ádný tabulkový génius, ale pokud se o tuhle problematiku doopravdy zajímáte můete si z ní udělat lepí obrázek.
Tak máme lepí obrázek, se dobrej, e svoje děti podporuje, Co ale udělal Zoban patně? A Vlk? e jsi na ně tak nabrouenej? Co měli udělat jinak, aby ses choval sluně? Mě ani jedna ani druhá tabulka neukazuje nic za co by se dala jakákoli konkrétní osoba obvinit z nějakých nekalostí. Take prostě typickej českej mimoňov. Na ČHS je mnoho shnilejích větví ne zrovna drytool komise.
Tak u je to venku, přetlak povolil, kostlivci ze skříní venku, teď nám tady jetě vem LRH slib, e u se bude chovat vdycky jen sluně a já můu konečně jít do toho důchodu.
Začínalo to slibně, citovaná větička z Vlkova údajného dopisu v roce 2009 vypadala napínavě. Ale čekal jsem, e vytáhne i nějaké starí dopisy a maily, třeba od Skandery nebo tak.
Celkově mi to nepřijde jako nějaké senzační odhalení. Čekal jsem něco pikantnějího, podle těch komentářů které předcházely. Tohle mi přijde jako normálka. Asi by se ledaccos dalo dělat líp, OK, ale ádnou hrůzu v tom nevidím.
Za 4 roky zaplatit 116 tis. na 19 vejletů, kdybych místo toho jezdil na lye, vyjde mě to drá. To není zase tak drahý hobby ne? Třeba takovej motocross vyjde o hodně drá.
No "musela si doplatit" - na Koreu jsou jednak prize money, ty by se asi započítávat neměly, ale pořád je tam 500E na účast. Take sice ČHS na Koreu dává málo, ale závodník nedoplácí celý zbytek nákladů. A kdy je dobrej, jako e Lůca je, má pak jetě prize money.
To je asi přesnějí, e?
Za prve chapu to tak, ze ty cisla jsou dolni mez - 3 Kc/km (pri diskuzich zde na lezci uz tu hodne lidi vyblilo castky, ze s "kamarady" jezdi tak 8 Kc/km) a 25 ecek na ubytko, pripadne diety, je taky docela na hrane.
A za druhe, tady nejde o vylety, ale o reprezentaci clovekem, ktery vozil vyborne vysledky a je ceska i svetova spicka.
Mas pravdu s reprezentaci a vybornejma vysledkama. Jenze reprezentace jako takova se tyka hlavne CR a ta nam na reprezentaci, pro vech 5 disciplin dava sakumpikum asi 150 tis. Az bude CR to nase reprezentovani brat vazneji, muzeme si vyskakovat. Takhle to i tak dotujeme z jinejch penez.
Těko říct, jestli to jsou patné tabulky. Spí to nae závodění je jen tak napůl v porovnání s jinými sporty. Máme málo lidí ve pičce, málo disciplín, v některých disciplínách málo závodících států i závodníků, tohle vechno jsou ve výsledku body dolů. Prostě nejsme primárně soutění sport a nae soutěe nejsou ani na mezinárodní úrovni kdovíjak rozířené a propracované - ve srovnání s jinými. Zkus se jen podívat, v kolika různých disciplínách můe závodit jeden dobrý závodník v jiných sportech. Pak přiveze i víc medailí, nakonec si dají tafetu, týmovou soutě, tafetu mixů apod... Tohle vechno nám chybí. To nevyřeí změnou tabulky, je to celková síla naeho sportu, která zatím není bůhvíjaká...
nebral bych to tak agresivně a volil bych jiná slova. ale skutečně, cena kilometru autem opravdu není jen benzín/nafta a tunely a rakouská známka (to jsou ty zhruba 3kč/km), u rozumných aut je to mezi pěti a desíti korunami (podle typu auta a nájezdu), necelé čtyři koruny je dolní mez u kupování pleček za desítku které při porue házíme ze skály (a pak se smiřujeme s tím, e nás to můe nechat ve tychu, vyčíslení by byla vyí pojiovácká matematika).
jiná věc je rozpočítávání nákladů mezi nejblií kamarády, ostatní kamarády, známé a známé známých. je to něco podobného jako kdy jdu s někým do hospody a von si sám koupí jídlo a já mu buď koupím nebo nekoupím pivo.
ehm, kdy tedy mám auto sluební a soukromé kilometry mám za hubičku, tak bych asi měl vozit vechny zdarma - to je asi na úrovni hele ty má sklípek, víno si pěstuje a dělá sám, take to má vlastně zadarmo tak u tebe budeme zadarmo chlastat. jo, sklípek sice nemám, ale kdybych měl, tak by skutečně bylo pár lidí kteří by u mě chlastali zadarmo, to nepopírám...
No vidis a to je prave ten problem, kdy nekdo si amortizaci do "osobnich" nakladu pocita a nekdo ne. Proto jsem se do vycislovani nakladu nad ramec podpory CHS nepoustel a poustet nebudu.
ad absurdum by si závodník mohl nárokovat nějakou hodinovou mzdu za čas kdy trénuje. co mi připadá u takového malého sportu absurdní, to bylo dobrý tak ve zlatejch vosumdesátkách v endéér (plus bobule zdarma) nebo někde v temném orientu kde reim ukazuje jak se kladně vobráí i ve sportovních výsledcích svejch poddanejch.
tedy za mě - buď se domluvíte a zklidníte, nebo vám utáhneme kohouty, já jsem rekreant a softmover, mě těma svejma závodama ádnou slubu neděláte, mi děláte těma hádanicema jen vostudu.
No tak to je mozna poprve co se shodneme :-)
Je na danou situaci pohled mimo realitu nemam a vnimam prave i postoj softmooveru, kterych je ve svazu vetsina.
Radek
Jene nezapomínej, e softmover povinnost být ve svazu nemá, kdeto závodník z repre ano. To je právě ten rozdíl. Vy závodníky nutíte ve svazu být, bez svazu to nejde. Kdeto softmover si můe vybrat, ve svazu být můe a nemusí. A přístup "musí být členem naí organizace, bez nás si nezaleze, ale my ti nic neposkytneme", také není správný. Take poadavky závodníků jsou oprávněné, ostatně podpora je i v nějakých stanovách nebo kde.
No jo, má pravdu, někteří chudáci závodníci musejí zaplatit za členství v ČHS krvavé peníze, aby se dostali k těm pár mizerným desetitisícům podpory ročně. To je vůči nim vyloeně nespravedlivé.
Nejde o peníze, jde o to, e svaz se zavázal vytvářet podmínky pro sportovní lezce a závodníky včetně repre. A člen repre musí být členem svazu, tudí je pochopitelné, kdy závodníci nějakou podporu od svazu očekávají a vyadují. A dá se očekávat, e čím lepí závodník, tím bude očekávat lepí podporu. Závodník nemůe prohlásit, e mu tento svaz nevyhovuje, a jít do jiného. Za této situace tedy pro svaz vyplývá řada povinností.
Rozlisoval bych mezi povinnosti a podporou.
Povinnosti je uhradit clensky prispevek do UIAA a IFSC, povinnosti je zprostredkovat vyrizeni licence, pripadne poskytnout servis souvisejici s prihlasovanim na zavody a komunikaci s UIAA a IFSC.
Podpora je uhrada casti nebo celych nakladu v dohodnutem rozsahu a za dohodnutych podminek.
Povinnost je zmeho uhlu pohledu neoddiskutovatelna vec, vyse a podminky podpory jsou veci dohody svazu a zavodnika. Zavodnik ma vzdy moznost podporu odmitnout, paklize se mu zda neodpovidajici, aniz by to melo vliv na plneni svazu v rovine povinnosti
Ale jo, Zobane, já to nemyslím patně. Ani mi nejde o peníze, upřímně, to, co jsi tu vypsal, je "pár drobných" a nikoho, kdo dělá vrcholově nějaký sport, by to nemělo vytrhnout. A kdy u někdo dělá nějakou funkci (třeba právě ty), a z toho taky něco má, je to přirozené A ani jsem nemyslel konkrétní výhody. Já měl spíe na mysli celkové prostředí a obecnou podporu třeba ve formě podmínek a klidu na soustředění na vekerý ten humbuk se závody spojený. A upřímně - to tu v poslední době tak nějak postrádám. U drytoolu i obtínosti. Se tu tak hádáme a přeme o malichernosti a čas nám tak nějak protéká mezi prsty a konkurence se vzdaluje...
Závodník má příjmy: vlastní+rodina, stát skrze ČHS, sponzoři, výhry ze závodů, a?
Nezapomnělo se tu na oddíly? Cosi jako fotbalový klub? Oddíl můe vybírat příspěvky od členů navíc, mů mít sponzory, můe podporovat a motivovat členy, kdy se ti to nelíbí, jde do jiného oddílu. Pořád pod jedním svazem. Zakládat Kraje v ČHS by bylo kontraproduktivní, komisí je snad akorát. Ale na oddíly se zapomnělo, nefungují. Jsou u nás ryze sportovní lezecké závodní oddíly? Jaké vybírají oddíly příspěvky a co nabízejí členům? Nemám patný oddíl? Ve kterých jsou drytoolisti oddílech a co dostali v letech 2010-2014? To samé od sponzorů, chceme tabulky. Je to dobrá práce jejich oddílů a sponzorů? Nezaslouili by si víc? Také stát proč nedá více peněz na lezení?
jááák poprvý se shodneme? sme se snad neshodli kdy jsem ti někdy před dvanácti lety na popradském vytlačoval auto ze závěje, he? nebo před dvaceti lety, kdy jsme se navzájem hostili suenkama na uatým sedle? (teda jsem přesvědčenen es to byl ty - nejmladí nezletilej z partičky tří brňáků, se ti pak jeden kolega roztomile přiopil v přecpaném vlaku...)
mimochodem, tenkrát na uatém sedle - byls to ty nebo si tě s někým pletu? bylo to v červnu 1995, my jsme lezli weberovku, vy tuím SV hranu malého kemaráku pěky...
Díky za přehled. Můe tam prosím přidat i price money, abychom viděli celkový součet, jestli je v plusu nebo v mínusu? To by mohlo hodně lidí zajímat ne? Sice to nejsou peníze od ČHS jak píe, ale to co si kdo přiblině doplácí, taky nejsou peníze od ČHS, mělo by se to porovnat, a je tabulka fér.
Price money sice nevyplácí přímo ČHS, ale platí členské příspěvky do UIAA cca 100 tis., větinou platí i licence, startovné, je členem UIAA které price money platí... Tak úplně nezávislé to zase není.
Price money se moná dají dohledat i na stránkách UIAA. Bude zítra dalí článeček? Kdo převezme tafetu? Podklady jsou připravené, dobrá práce. Třeba se konečně dozvíme vechno.
Dekuji za zpracovani prehledu. Jsem rad ze se cilsa podpory ze svazu nelisi a dokonce se vicemene nelisi ani od clanku prezentovaneho mnou v roce 2012 ( http://www.lezec.cz/clanky.php?key=10029). Takze by mne zajimalo, pro Libor podaval disciplinarni rizeni, kdyz s tim ted sam souhlasi, ze to takto bylo co se tyce % nakladu. No co uz.
Jinak prize money se dohledavaji zpetne dost blbe, jsou vetsinou v propozicich jednotlivych zavodu.
Napr. v roce 2013 to v korei znamenalo za 5. miato 700 Eur, v oce 2013 v Kirove 3 misto 500,- Eur, atd...
Bylo by to dost prace dohledat.
Ale vlastne vzhledem k tomu, ze nekteri zavodnici budou podle vyjadreni svych treneru od pristiho roku zavodit za Azerbajdzan a ti ostatni se na to asi se znechucenim vybodnou, tak je to vlastne jedno.
Jak tak na to koukám, ani nemusim moc počítat, tak kdyz se obcas zadari, obcas i neco malo prihodi sponzor, tak na cepiny a vybaveni jeste nejaka koruna zbyde, a mozna i trosku vic. Kdyz jeste prictu treba prispevek za vystupy roku, tak to urcite neda na normalni mesicni plat, ale taky zadnej hlubokej minus. Jenze s tim se musime smirit, lezeni neni tenis nebo hokej, zavodnim lezenim se na zivobyti v CR da vydelavat blbe a uz vubec ne jen z prispevku od CHS. Me to celkově prijde mnohem lepsi, nez jsem cekal. Diky kluci, jste oba dobry a Lucka skvela!
Presneji podlozene to ma akorat Libor. Me to staci takhle, nemusim mit uplne presny cisla. Jen je videt, ze to se zapoctenim vsech vstupu nejspis jakz-takz sedi, i kdyz vysledek asi nebude zadnej zazrak, kterej by nekdo mohl zavidet.
Souhlas. Pokud se někde peníze "vytrácí", tak a se ví kde a kolik.
App. Ono dnes nejsme v socialismu, aby se ve hradilo pičkám a soudruhům. Dnes má prostě na vrcholovej sport jenom pár lidí, co na to maj (a to nejen výkonem). Dnes i páni sponzoři si vybíraj a to bez ohledu na výkon.
Prize money bych do toho netahal. Jsou zavisle od vysledku. Asi tezko, kdyz nekam jedes, budes pocitat s tim, ze je dostanes a tezko si je budes zahrnovat do svych financnich uvah... Navic je to odmena pro zavodnika za dobre vysledky coz chapu jako zcela jinou kategorii financi nez jsou veci spojene s minimalnimi nutnymi naklady na ucast.
Proc ne? Kdyz budes dobrej, vyplati se ti objizdet vsechno, protoze dosahns na prize money. Kdyz budes prumernej, obcas si zajedes na nejakej blizsi zavod, ale nebudes se cpat na pro tebe drahy zavody. Normalni samoregulace. Co je spatne?
Tak pak zru repre. Kdy si bude jezdit kadý za sebe, tak by to sedělo. Ale kdy reprezentuje ČR nebo nebo nějaký spolek, bylo by fajn, kdyby přispěl alespoň trochu.
Zkus si k tomu cvicne pridat price money a nejakeho sponzora, bez ktereho se dnes zadny spickovy zavodnik neobejde a urcite ti nevyjde minus. Myslet si, ze by se mely vsechny naklady ufinancovat jen z prispevku od CHS a zbytek ze ma byt bonus za uspechy je asi Hroz..... Pic..... tedy chtel jsem rict Ptakovina.
Hele a neprehanis? Tohle u opravdu jsou osobní finance, do kterých nikomu nic není. To u je jako kdybys se začal doadovat, aby tady vichni provozovatelé stěn zveřejnili svoje trby.
Spis mi jde o to, ze jednoduche tvrdit jak se ma nekdo dobre, protoze ma prachy od sponzoru. Tak me zajimalo, jestli je to jen autorova domnenka nebo o tom taky neco vi.
Libore je to pěkné. Dovedu pochopit změny vedení komise a vývoj mylení. Od zdi kez zdi, výměna předsedy komise a znovu dokola. Podpora výsledků versus podpora nových nadějí. Je to vude stejné. Je logické, e ádný začátečník nepojede někm do Ruska, proč by to dělal, nemá na to čas ani prostředky. Kdo chce závodit celý SP roztahaný po zeměkouli, musí si sehnat podporu. To jsou ty výdaje navíc za závody daleko. Rozhodně z toho moc nevyplývá malá domů.
Jak to teda je, vyplatí se objídět vechny závody daleko? Má z toho Lucka zkuenosti, sponzory, lepí celkové pořadí a jméno, nebo svaz peníze a národ chloubu. Kdo by měl ty výjezdy doplácet?
Z objídění SP kdesi v dáli nemá ČHS nic. Moná Lucka price money a sponzory. Ale je hodně dobrá, tak ji ČHS i na vzdálených závodech částečně podporuje, to je přece v pořádku. Jen by za to neměl ČHS sklízet tolik nadávek. Ale to u teď bude lepí e Libore? ;)
"ALE TO HODNĚ DŮLEITÉ JE TO, E LETNÍ DISCIPLÍNY BY ZA TAKOVÉ VÝSLEDKY JAKO MAJÍ TIHLE NÍE JMENOVANÍ DOSTALI A ČTYŘIKRÁT VÍCE PENĚZ. A TO JE PROBLÉM !!!" Libore ty ses jenom netrefil, Lucka by mela hrat tenis. Provizi za genialni napad poslete na chov lednich vcel do zoo praha.
Cytrikrat asi ne, ale Libor mladsi dostava penez urcite o dost vic nez Lucka. Jestli se kvuli tomu pak doma hadaj, tak chapu, ze to muze byt neresitelna komplikace.
Drytool je proste mensi rozvijejici se disciplina, kterou by bylo skoda zariznout, ale stejnou podporu jako ostatni discipliny nejspis hned tak mit nebude. Proste to zatim dela jen par lidi, az se drytool rozjede stejne jako lezeni na obtiznost, bude podobny pocet domacich zavodu, podobny pocet zavodniku, podobna konkurence ve svete, bude potreba to srovnat uplne na ferovku. Ted se podminky pozvolna priblizuji, posun videt je a ne uplne zanedbatelny, nemuze byt vsechno hned.
Co je tohle za úlet? Kde jsi vyhrabal, e horolezci odeli z ČSTV? ČSTV se přejmenoval na ČUS a horolezci v něm pořád jsou. Dokonce bývalý předseda ČHS Zdeněk Hrubý byl jetě vloni ve výkonným výboru ČUS.
Myslel jsem, e kdy děcko začně závodně sportovat, dělá to proto, e ho to baví, ne kvůli penězům. To e se postupem času vypracuje, začne vozit placky, reprezentovat a dělat rodičům radost, je jedině dobře, ale přece to automaticky neznamená, e bude "sát ze íly" dle svejch představ (a kadý ty představy můe mít jiný).
Je blbý aby ten kdo přiveze placku dostal míň jak kolega za 51.místo. Zároveň to ale nejde řeit stylem, e se vechny lezecký discipliny srovnaj do latě a vem bude měřeno stejně. to je jak za komančů, ne?
Jinak nechci bejt drsnej, ale pane Hroza, on by se potenciál Mammutu, dal taky jetě dost poladit, stačí mrknout ke konkurenci..a moná e při vhodný koncepci by z toho mohla těit i Lucie.
Tvé představy o tom sátí ze íly jsou opravdu prapodivné. Neznám spolek, kde by reprezentanti na světové úrovni si financovali své výjezdy,kdy reprezentují pod vlajkou.
Jestli to náhodou nebude tím, e na MMT tlačí jetě nějakejch 80 jinejch svazů. Nejsme jediný. Nae pozice se sice o něco zlepila, ale tenis nebo hokej pořád nejsme a nikdy nebudeme.
Ale to ví e jo, ve velijakejch obskurních sportech, jako je ten ná, nebo jetě obskurnějích, si to taky financujou z části sami, i kdy jedou jako reprezentace. Nemotej sem olympijský zavedený disciplíny, s těma se zatím nemůeme měřit ani zdálky.
Je a tudí pokud by curlingari vozili medaile z OH, dostanou peníze na pokryti komplet nákladu, na profi tym a od sponzorů i na sluné ivobytí pro pičkové závodníky. To u nás zatím nehrozí, taková je bohuel realita, zkuste někdo přesvědčit ministerstvo, sponzory i MOV, ze to má byt jinak.
Čekání na tunel jako prase se vyplatilo, pravda je mnohem horí, ne jsme čekali.
To jsou tak zdrcující čísla, e by se měl ihned odvolat VV, který schválil tak ostudná nominační kritéria. To je zvěrstvo, zaalovat je za nehospodárné nakládání majetkem.
Zaveďte ihned trenérskou radu, která projede kadého závodníka a posoudí, jestli přiveze medaili nebo ne. Koho trenérská rada odepíe, nedostane ani pětník, nač ivit lůzry a darmorouty. Dej to to Lucce a Adamovi.
A měly by se zvýit příspěvky, protoe závody jsou drahý pás.
Tedy články na toto téma a s podobným nádechem jak je Lucka nedostatečně podporována mě trochu unavují. Sice leze krásně atd.. ale tímhle podlě mě trochu ztrácí. Neche te si to vyřídit na pískoviti, kde si rozbijete hlavy kyblíčkem, a dát s tím jednou provdy pokoj?
Má se to řeit v ČHS, ale kdy u to dali ven, a to dořeej venku. Nejde tu přece jen o Hroza familly. Za pár let dorostou nový lezci a situace se bude opakovat..
Jen pro ujasnění - co konkrétně se bude opakovat? Přiznám se, e v této situaci vůbec nevím, co si o jednotlivých stranách myslet. Kdyby dalí závodníci vyrůstali v současném stavu, bylo by to dobře, nebo patně? Upřímně - doplatit si za několik let 120 000 není ádná tragédie, vdy to jsou v Praze cca 3 platy, dvě dovolené... Kdyby Libor věnoval čas promarněný osočováním ČHS zlepování své lezecké stěny, vydělal by několikrát tolik. Tím se nezastávám Zobana, ale celé to nechápu. Můe mi to někdo srozumitelně vysvětlit včetně dopadu současné situace na buducí vývoj drytoolingové repre?
At ctu jak ctu, at koukam jak koukam, kde je vlastne sakra problem? V CHS je hodne problemu, ale v tomto konretnim pripade se problem jmenuje LRH!
Dle slov Libora, srovnal Zoban podminky pro drytool tak, aby na zavody nejezdili ti kteri na to nemaji za penize CHS. Za svoje at si klidne jezdi dal. A v ramci rozpoctu drytoolu dostava Lucka celkem spravedlivy dil. Navic se rozpocet drytoolu, pod Zobanovym vedenim, v poslednich letech vyrazne navysil.
LIBORE: proc porad utocis na Zobana? Z tebou predlozenych dukazu plyne akorat to ze Zoban dela svou praci dobre!
Ano, v obtiznosti dostavaji vic a bude to tak porad, dokud drytool nebude mit stejne velkou clenskou zakladnu (popularitu) jako obtiznost. Rozdil by mozna nemel byt tak velky a neuspesni zavodnici v obtiznosti by nemeli dostavat tolik (spis nic). Ale to neni problem Zobana, ale lidi jako Binter a spol.
Myslim ze kdyby jsi nebyl zaslepeny cholerik,tak uz davno se Zobanem spolupracujes (po prislusne omluve z tve strany) a drytool by na tom mohl byt o hodne lepe.
P.S. Objevily se zde kriticke pripominky k Mamutu a ja se tez pridam. Stoji to za houby, v porovnani s ostatnimi stenami Mamut uz proste neobstoji.
Přesně, k tomu názoru se musím jedině přidat.
Kdyby LRH dokázal ty TerraWatty negativní energie, který nacpe do pinění ČHS, abomyího boje se Zobanem a dalími lidmi přesměrovat do zlepování svojí stěny, určitě by na tom dnes byl nesrovnatelně líp. A určitě by mu to přineslo mnohonásobně víc ne pitomejch 120 tis. za 4 roky.
Takhle se akorát uírá kravinama a na stěně mu u dávno ujel vlak.
Já bejt pan Mammut, tak mu okamitě zakáu pouívat moji značku, protoe Mammut je prémiová a drahá značka a ta holeovická peluňka ji jedině znehodnocuje.
LRH, vykali se na pomlouvačné kampaně na Lezci, vykali se i na ČHS, zajdi se podívat na BigWall, popřemejlej a dej se do práce v Holeovicích.
Budeme ti dret palce a těit se na výsledek.
Já budu dret palce radílkům, aby se jim náhodou někdy nestalo, e povedou nějaký svůj projekt za svoje peníze a na svoje triko. Jinak by museli poslouchat podobné kecy...
Jenom pro příklady: Mammut? Prémiová značka? Kde ije? V Čechách? Větinu zboí prodává přes supermarkety.
Ví kdo chodí lézt do Holeovic? A kdo na Bigwall nebo na Smíchoff? Asi by ses dost divil, kdybys zjistil, o jaké příjmové a sociální skupiny jde.
Kubo, přece ho do toho nikdo netlačil, je to jeho soukromá aktivita. Proti mammutu vyloeně nic nemám, kdy tam půjdu za ty drobný. Ale za plný bych si představoval trochu jiný servis, nové cesty, péči o cesty i o blbý skříňky-imrvere tam jsou pinavý podláky. Kdy se koukne okolo, personál tam moc nekmitá, je to prostě celý tak nějak..na pohodu.
Ok, nemusí jet vichni na top, ale ono se to pak v těch financích projeví. A to říkám s vědomím toho, e bych Lucii vyí dotace od svazu fakt přál, ale rvát to silou přece není řeení. Moná jsou i jiný způsoby jak si vydělat, to e na ně jetě nikdo nepřiel neznamená, e to nejde.
Ale zas nechci tady dělat z Hrozovic nějaký ebráky a myslím, e to o to ani nejde, e LRH jde spí o princip. Ale místama mi to připomíná lkaní typu, já chci hrát taky NBA, i kdy mám ve srovnání s jinejma jen metr edesát (drytool). A tak to LRH natahuje na skřipec, aby tam ten metr90 dorval. No třeba se mu to podaří, já mu svým způsobem fandim, otázka je, kolik toh cestou vybagruje a otráví:)
Tak je personál a personál. Asi bude dost velký rozdíl, zda se ti fláká personál na recepci, nebo stavěči. Lidi na recepci mne celkem nezajímají, nechodím tam kvůli nim. Chodím tam lézt. A kdy porovnám kvalitu cest a rychlost, s jakou se cesty obměňují nebo vznikají nové, tak myslím, e BigWall vede o několik délek. Práce, kterou stavěči na BigWallu odvádějí (Viktor, Art of Route, Olin...), moc chyb nemá. A jak často vznikají nové cesty v Holeovicích a jaké jsou kvality? Nedobré zázemí nebo zalost by se přejít daly, ale absence dobrých cest a jejich značení se na lezecké stěně přechází patně.
Koukám, e jsi odborník No.1 úplně na vechno, jen asnu. Navrhuju jednoduché oveření:
1) Otevři si třeba sport-schuster.de, mají tam poměrně kompletní nabídku vech silnějích značek
2) Najeď si třeba na Bergschuhe a Wanderschuhe
3) Nech si seřadit nabídku od nejvyí ceny po nejnisí
Nahoře se ti objeví nejdraí značky v tomto pořadí: Mammut, Sportiva, Hanwag, Scarpa
A si to projde, můe nám tady udělit dalí lekci ze strategického marketingu o pozicování značek, rád se něco přiučím :)
Celý problém by vyřeilo, kdyby se LHR stal členem VV. Měl by kandidovat. Určitě by rozhýbal klidné mrtvé vody ČHS. Spolek ,který prosadí náhubkové ustanovení není demokratický. LHR by ho jistě okamitě zruil. K vůli té náhubkové směrnici jsme spolek ovcí.
Co má pořád s tím náhubkem? Přines na VH potvrzení od psychoue, e u se LRH uzdravil a zruíme to rovnou tam. To bude fakt rychlý.
Nebo jak tady u někdo navrhoval, sloíme se LRH na jednosměrnou letenku do Ulánbátaru v Mongolsku pod podmínkou, e u tam zůstane, a bude klid hned. Náhubek se zruí k datu jeho odletu, stačí připravit návrh na VH.
S tou kandidatůrou to u tady bylo a to kromě předsedy na vechny funkce.Jeliko na VH jezdí samí blbci tak to nějak nevylo. Zato několikanásobný návrat LHR do příerného ČHS se podařil vdy.Jestli von tam nemá nějakýo bafuňáře podplacenýho.
Jo to má určitě pravdu. Ale z některýho bince se tam fakt skoro zvedá kufr, stačí zajít do atny.. Dřív tam přibývalo víc nových cest, profilů, byly vidět nový nápady a snaha to postrkávat dál. Teď mám dojem, e se vývoj nějak zastavil, ale o to víc přibylo otravných pseudoproblémů tady ve fóru.
Agent přichází s následujícím heslem: Lezba není pro slečinky! Pod Branickou skalou bylo např. v jedný slaňovací linii nasráno a jak si vichni libovali!
Někdo pozorně poslouchá kecy od zákazníků i radílků a snaí se dret podnik na rozumný úrovni, někdo na podnik kale, vechnu energii věnuje výrobě pamfletů a rozjídí nový a nový konflikty, zatímco podnik upadá a zároveň si tím věčným humbukem nasírá i zbytek zákazníků. Kdo chce kam ...
Kubo neříkám, e nemá teď pravdu. Ale Ty má nějaké zkuenosti s provozem stěny od jejího projektu a po provoz a nebo s jiným projektem za statisíce, které jsi musel zainvestovat a pak to celé dret v chodu a dál se rozvíjet abys nespadnul na hubu.. a nebo o tom jen píe ??? Nechci tě napadat, ale určitě je jednoduí o něčem psát,recenzovat a nebo to realizovat za svoje.
zrovna jsem si říkal, e takhle kolektivně se onanuje naposled snad na druhým stupni základky..a i tam to má důvod ujistit se e "jsem vpořádku a jsem mu"...ale ono to někoho bere a do zralýho věku, hm.
Ačkoliv článek byl zajímavej, tak nemůu zcela souhlasit. Já jsem třeba na lezci několikrát uznal, e pravdu má protistrana (jeden příklad bych asi i dohledal).
Já jsem naopak řadu diskusí tady radi vzdal, protoe jsem měl dojem, e protistrana nehodlá vůbec vzít do úvahy moje argumenty, zesměňuje je, útočí na něco úplně jinýho ne o čem se diskutuje, vybere si jen co se zrovna hodí a pořád dokola mele svoji. Velkej odborník je na to třeba Kuba Turek, debata s ním mi občas přijde vyloeně hnusná. To je něco, co by se v normální debatě dvou nebo více lidí nejspí v takový míře nestalo. A kdy se k tomu přidá navíc kupa anonymů a podivných nicků, pravděpodobně často i jako vícenásobná identita některých účastníků, přela mě postupně i chu se v takové debatě vůbec podepisovat.
Trochu pozdě, ale přece jsem si přečet tady tu vtipnou diskuzi. Je mi fuk s kym se Libor hádá,nicméně mě rozesmívají komentáře o tom, jak jsou v mamutu furt stejný cesty a stojej za prd:-) Jen pro ilustraci,počty nových cest od září po měsících: září 26, říjen 29, listopad 27, prosinec 21, leden 34, únor 16, březen do dneního dne 25 (3-9 UIAA). Komu to připadá málo, je blázen. Kdo si myslí, e cesty jsou nekvalitní, at si přijde zalizt a podiskutovat:-) budem rádi... To mám pocit, e největí problém bude ten, e lezci se plácaj po ramenou, kdy je ve ok a maj plno keců, kdy to tak z jejich pohledu neni. Očekávám, e mi sem vichni kritici napíou, e jsem idiot a e o tom nemám páru. Nepřekvapí mě to... chtěl jsem jen přispět trochou objektivní statistiky...
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.