Po mnoha letech nejsem letos poprvé členem ČHS, ale i tak se neubráním vznést pochybnost zda jediným a pravým důvodem je úmrtí Standy ilhána. V minulosti obdobná situace ( kdy někdo z VV v průběhu funkčního období vystoupil ) nastala mnohokrát a nikdy se mimořádná VH nesvolávala a samozřejmě na to pamatují i stanovy. Pochybnosti ve mne vzbuzuje i fakt, e je asi v podstatě jedno zda je VV bez jednoho člena ( i přes to usnáení schopná ) 3 měsíce ( do konce ledna ), nebo měsíců 5 do počátku dubna kdy má být VH řádná. VV se schází 4 do roka....Jsem zvědav jaké neočekávané a dopředu neavizované návrhy se na mimořádné VH objeví...zvlátě má-li samozřejmě stejnou váhu jako VH řádná, ale zsatoupení členstva bude jistě mení.
Tak jsem mrkl do podrobného infa na webu ČHS a asi to tedy jedno není - dle vyjádření ČHS. Pak přemýlím o tom zda jsou takové stanovy "praktické" kdy se musí při odstoupení či úmrtí člena VV pokadé do 3 měsíců scházet mimořádná VV....
Radime, čti jetě lépe...
Pokud odstoupí jeden, dva... členové zvoleného orgánu, lze kooptovat náhradníka.
Pokud vak klesne počet zvolených pod "krtickou mez", je třeba zvolit nové vedení. Běná praxe velikdes. Zkrátka pojistka.
No a vzpomeň si, Soňa la na mateřskou, Zobča odstoupil..., kooptovali se noví členové VV.
Take znovu. Přečti si ty stanovy, a případně se i zamysli ne něco rupne do fóra :-))
vak jsem se opravil...ale zase tak podrobně dění v ČHS nesleduji abych pátral po tom kdo el na mateřskou...kdo odstoupil kdo koho nahradil či nenahradil a zda za 2 roky byl obměněn ( znovu kooptován )1 či 3 členové VV...tato souslednost na webu ČHS popsána není. Píe se pouze o Standovi. No počátkem února uvidíme co se z toho vyloupne.
Take jsem si díky tobě pročetla stanovy ČHS, tedy části o mimořádné VH a o VV. První věc je, e současné stanovy byly schváleny na VH v minulém roce, tedy 24.3.2007. Tudí situace, které nastaly v minulosti, byly řeeny podle starých stanov. V těch nových se v bodě 9 §15 (Výkonný výbor) skutečně píe: "Výkonný výbor můe kooptovat za odstupující členy v době mezi konáním volebních valných hromad maximálně 2 členy. Pokud počet zvolených členů výkonného výboru klesne pod pět, musí se uskutečnit mimořádná valná hromada, která provede volbu nového výkonného výboru." Pokud je směrodatné, e nesmí být méně ne 5 ZVOLENÝCH členů VV, tak tato situace opravdu nastala, protoe 2 kooptace u proběhly, tudí zvolení členové VV jsou nyní jen 4. Nemá to co dělat s usnáeníschopností VV. Bod 5 §14 (VH) pak uvádí: "Ke svolání mimořádné valné hromady je zapotřebí návrh minimálně 5 členů výkonného výboru nebo alespoň 1/5 vech členů ČHS. Mimořádná valná hromada se musí sejít do tří měsíců ode dne splnění podmínek pro její svolání." Vzhledem k tomu, e VV (ostatně jako vichni členové) se musí řídit stanovami, tak je logické, e návrh na svolání mimořádné VH podali, kdy jim to stanovy ukládají.
Anonymní člene ČHS....pokud se něco prezentuje na veřejném neČHS webu je třeba počítat i s účastí a názory neČHS členů či bývalých členů, takový je prostě svět. Můj prvotní názor na článek na lezci byl jistě unáhlený, ale pravdou je, e nezasvěcení a detailně se stanovami neseznámení ( včetně historie odchodů a příchodů členů VV ) členové a delegáti....nepochopí z předloeného bla nic...redaktor neredaktor ( troku supluje renča detailním popisem stavu ).
Jetě ne mi budete nasazovat psí hlavu vyčkejte výsledku....protoe historicky by to nebylo první a asi ani poslední nečekané hlasování o čemsi či v průběhu jednání VH předloený " překvaipivý a nepřipravený návrh"
Jinak čao anonymní VOE.
Ja prostě nejsem anonymní,Jsem jsem členem spolku ,který si řeí své problémy.Ty jsi nějaký člověk,který s nama nema nic společného,protoe nemá dobrou vuli něco řeit.Jen pitomě keca a kalí vodu.Hleď si svého.Udělej si pořádek v rodině.Jelene.
Pokud neznám tvé jméno tak samozřejmě anonymní jsi. Jinak podle tvé logiky bych se neměl zajímat třeba o dění v ODS či ČSSD protoe nejsem jejím členem? Neměl si myslet nic o korupci ve fotbalu protoe nejsem členem ČMFS? ČHS je jako občanské sdruení otevřeným spolkem jeho můu či nemusím být členem. Myslet si o tom můu co chci u jen proto, e mi chodí info z ČHS na mail, tyto informace jsou na veřejných serverech atd...obecně se asi kadý z nás zajímá o kde co....na tom je zaloena výměna informací a mediální svět...kdy si myslíme a někdy se i vyjadřujeme k věcem, kterých nejsme naprosto přímo účastni ...a já ač nejsem členem ČHS se o něj zajímám ji jen proto, e se členem v budoucnu státi zase mohu a ji třeba jen proto e lezu a ČHS můe mé aktivity v boucnu ovlivnit..., ale tohle jsou asi souvislosti, které jsou mimo tvé velice omezené chápání a dle optiky přemýlím a vyjadřuju se pouze k tomu, na co mám průkazku a nic ostatní mě nezajímá....
Radime-koda ,e jako čerstvý nečlen se nemůe zůčastnit mimořádné VH . A jetě větí koda,e neví co práce stojí svolání dalí VH,O blbé dva měsíce před řádnou VH.Nemá to v ivotě asi jednoduché s tím neustálým podezříváním ostatních lidí.Pro stávající VV by opravdu bylo po vech stránkách lepí svolání řádné VH.
Juro díky za reakci, je jasné, e zpropagovat mimořádku a pozvat zástupce oddílů v nestandartním čase někam do zasedačky není věc jednoduchá. Ale v době profesionálního sekretariátu, monosti rozesílání emailů na databázi zástupců a členů, monost rozesílání SMS na kontaktní telefony... Dále lze jistě anoncovat výrazněji na svazovém webu, inzerovat v MONTAně ( to se stihne ). Umístit místo článku, který zmizí v propadliti dějin na měsíc předem banner na LEZEC a dalí čtené weby...dá se toho dělat spousta proto, aby dorazila usnaeníschopná část ČHS. Ale pokud si svaz dal něco takového do stanov není nutné hořekovat nad rozlitým mlékem.
K podezřívání: Moná kdyby jsme se znali osobně přiel by jsi na to, e mě to trapí pouze natolik, e napíu svůj názor do diskuse na lezci. Spím dobře. S kamarády a ani rodinou ČHS nerozebírám, protoe na světě existují pro můj ivot a to i horolezecký podstatnějí věci ne impotentní nic neovlivňující a nepodporující svaz.
Jinak podezřívání není asi to pravé slovo. Je to jistá opatrnost na základě tuím 7 valných hromad, kterých jsem byl účasten a připomínaly více ne střety názorů sportovců parlamentní jednání, kdy někteří s někým kamarádí a jiní zase nikoliv, kdy něco se prezentuje měsíce dopředu a něco či někdo je vytaen na VH na posledních chvíli jako králík z klobouku. A je naprosto jasné, e moderátor, časová tíseň, nepřipravenost argumentů protistrany, mediální známost atd....sehrají své. Tím nechci říci, e je to patně...je to naprosto legitimní a vyhrávají ti připravení a to zejména bohuel zákulisně politicky. Ono stačí pročíst reportáe Jakuba Turka, Tomáe Franka atd..z posledních VH.
Má pravdu, e v jistých věcech jsem byl zejména na webu kritický ( neřekl bych e podezřívavý), ale ono se pak ukázalo ( povinné vyjádření na základě vzneseného dotazu na VH )zejména co se týče hospodaření, e to byla pravda....
Jinak samozřejmě být pasivním členem - zaplatit a o nic se nestarat, nepátrat a nezajímat se, taky jde, ale to není cesta v před....
A ty u jsi viděl novou Montanu? A ty přesně ví, jaké dalí kroky VV pro zpropagování akce plánuje a dělá? (samozřejmě ve spolupráci s profesionálním sekretariátem) Tak to nás má fakt za totální blbce a nedivim se ti, e nechce být v organizaci, kterou řídí takoví blbci.
Nevím proč tak vyhraněný názor a ostrý tón, kde se slovo blbec opakuje hned několikrát....Jen jsem reagoval na Jurův příspěvěk, e se jedná o velký kus práce - co nikdo nezpochybňuje. Pokud se děje to, co jsem střelil od boku a třeba jetě řada dalích věcí je to jen dobře a nikdo neíká, e je to patně.
Petře vcelku se nedivím, e se čílí kdy někdo rýpe či zpochybňuje i tvoji věc....na stranu druhou, kdy se na to podívá okem prostého člena ( či potencionálního člena ), z prvotní informace na lezci a ani na webu ČHS nebylo patrné proč se tak děje - svolává mimořádná VH ( bylo následně doplněno s vysvětlením vazby na stanovy a historická fakta ohledně příchodů a odchodů na lezci v diskusi a na webu ČHS ). Je zbytečné asi spekulovat o tom, jak VH dopadne či nedopadne, kolik lidí se sejde či nesejde a jak dalece bude práce VV úspěná či neúspěná.
Já ji nejsem členem ČHS né proto, e si myslím, e je či není někdo blbcem, ale proto, e nemám pocit, e by ČHS nějakým způsobem hájil mé zájmy, poskytoval servis a podporoval věci pro mne podstatné. O dění se zajímám proto, e se to můe v budoucnu změnit a ČHS můe můj lezecký ivot nečlena ( člena OAEV ) ze své pozice samozřejmě ovlivňovat. ČHS něco nabízí a to něco, mě momentálně neoslovuje...neznamená to ale, e bych měl něco osobního proti lidem, kteří mají názor jiný a práci v ČHS vidí jako smysluplnou a přínosnou. Já vidím smysluplnost a vazbu na efektivní výsledek někde jinde...S pozdravem
Bzuro ty nejsi opravdu vůl, ty jsi korunovanej.Nevim co chce vyprovokovat a proč jako nečlen ČHS strka nos do této organizace.Ubliuje ti?Nemue kvůli ní v noci spát?Stojí tě nějaké finance?Asi nic z toho!Jenom blbě prudí.Ty musí ,ale byt exot.
Bzuro ty nejsi opravdu vůl, ty jsi korunovanej.Nevim co chce vyprovokovat a proč jako nečlen ČHS strka nos do této organizace.Ubliuje ti?Nemue kvůli ní v noci spát?Stojí tě nějaké finance?Asi nic z toho!Jenom blbě prudí.Ty musí ,ale byt exot.
Teda samým vysvětlováním stanov se debata odsunula úplně jiným směrem, ne byla zřejmě prvotní mylenka Radimova příspěvku. Sice fakt, e je svolána mimořádná VH, povauji za zcela normální krok, nicméně také by mě zajímalo, co z toho vzejde. Myslím, e Radim se moná snail upozornit na to, e něco v rámci svazu není v pořádku. Zkrátka osobní vztahy a chování některých členů svazu (mám tím namysli z řad vedení, lidí kolem tohoto okruhu a přední postavy českého lezení a horolezectví) jsou naprosto komické.
No, nechme se překvapit...
Inu, jedna věc je aby Vlk či kdokoliv jiný kandidoval, druhá věc je, zda bude dostatečná klika k jeho zvolení.
Před poslední VH tady byly desítky podobně siláckých komentářů ve vztahu k MG. Spousta lidí tu odkazovala na právo jednotlivých členů se VH zúčastnit s výzvami, e "jim to ukáeme". Kdosi se tu nabízel, e na základě plných mocí bude na VH hlasovat pro MG. No a skutek utek. Onen aktivista sesbíral jen pár desítek hlasů a hlasujících jednotlivců jsem na VH taky neviděl.
Chti tím říci, e kecy po hospodách (nebo v diskusi na Lezci) nám jdou tuze náramně. Ale promyslet smysluplný program, udělat jakousi kampaň a zajistit (předjednat) podporu, to u zavání prací.
kdyby jste se ohledně MG nestrali tak veřejně tak by ádný problém nebyl.Tak si klidně tam někde o tom diskutujte jak je to zakázané, ale praxe je jiná a bude.a kdy si chcete řezat větev pod prdelí tak jen tak dál....skály to neodnese a jeslti se zakáe lezení no budi...stejně se tam poleze
Hlavně ne Vlk, stačí mi co občas předvádí tady na lezci v diskuzím, v lecčem se shodnem, něco je pro mě na hraně, ale občas si Vlk vůbec nevidí do huby, sám sobě odporuje v jednotlivých komentářích atd. Take kdyby se náhodou stalo e na VV dorazím, Vlka volit nebudu. Nevím koho, ale ho ne. Za práci v Krase ho ale chválím.
Vlk neni to ten udavac ? Co podava udani
na lezce, kteri lezou s magem na pisku lepe nez on ?
Co sam leze na pisku s magem ?
Je to ten clovek co se tak strasne nesmyslne rozciloval na Tanvaldskem Spicaku pri lezeni v ledu?
Je to ten clovek co prejistuje prejistene cesty ?
Je to ten clovek co leze ve Sloupe kazdy druhy den
a kazi lezcum naladu a on sighty ?
Je to ten co mi rozsedl zidlicku a nerekl ani popel?
Jestli je to on a vy ho zvolite, tak zacnu lizt na pisku s magem ;-] a vystoupim z blazince jmenem CHS
Jestli začnete líst na písku s magnéziem my ochránci přírody ho budemé omývat ze skal na nástupech sádlem! Slaňovat umíme, tak si dejte bacha nebo budeme krmit sýkorky lojem, který připevníme na klíčová místa!
Pokud dobře počítám, je zatím tolik kandidátů, kolik je členů VV. To je trochu málo a vzdáleně to připomíná kandidátku Národní fronty, s tím rozdílem, e tito hoi kandidují z vlastní vůle. Domnívám se, e minimální počet kandidujících by měl být alespoň deset. To se opravdu mezi 10 000 ci nenajdou dalí, kteří by chtěli to lezení pomoci tlačit dopředu? Co ti, kteří vdycky po valné hromadě vykřikují " co jste to zase v tý Praze odhlasovali"?
I kandidáti NF kandidovali dobrovolně. A zpravidla rádi!
Tým z pozadí sestavoval Zoban s Vlkem a asi vzali vechny kdo jim kejnul. Neumím si představit, e jim budou vichni tihle kejvat dál ;) Nu, uvidíme :-)
Je to trochu technokratická kandidátka - to má s těmi kandidáty NF stejný.
A kdy ti vadí, e jich není víc, proč tu rukavici nezvedne?
Tak zaprvé, kandidáti mě nevadí, váím si toho, e do toho jdou. Vadí mě e je jich málo. Zadruhý dělám v komisi a mám v tom rezervy. Zatřetí volba je na tři roky a co kdy se v ty době změním v senilního staříka. Ale teď bezesrandy. Měli by být dalí a z nich by se podle počtu obdrených hlasů měli vybírat pro případnou koptaci
Podivej mily nepodepsany anonyme, lidi kteri kandiduji do VV maji svou hlavu a sve nazory a ty si uvedom ze podobnymi vyjadrenimi neurazis mne ale tyto lidi, kterych ja si pro ochotu neco udelat pro CHS vazim.
Kdyz uz jsi tak chytrej, tak co jsi udelal ty?
Radek
Odvaha tohoto známého prudiče nezná mezí. Boe jen to ne! Ten vude vznáí jen zlo a nepokoje. A jetě má odvahu kadidovat jako vedoucí komise lezení! Větí mínus by pro sportovní lezce ani nemohlo být.
Sám si říká rebel,take co dodat. A pokud jiný není,tak hádám,e mají sportovní lezci(ovem kromě rychlolezení)po íalkách. Moná proto Raka vykousal....
Libora Hrozu znám přes dvacet let. Neviml jsem si , e by někde vnáel zlo atd. Navíc je to člověk, který má zkuenosti z téměř vech horolezeckých disciplín. Mě připadá jako dobrý kandidát. A závěrem bych autora výe uvedeného příspěvku chtěl poprosit aby přítě nezapoměl uvést svůj podpis.
To e je známý prudič sis přečetl kde, na internetu ? Celkem pochybuju e by se jednalo o Tvoje vlastní zkuenosti a napsat můu o komkoliv cokoliv. Mně se Libor zdá jako dobrý kandidát.
Přesto e sám osobně mám velké otazníky nad novým kandidátem do VV, je si říká Libor Rebel Hroza, tak bych chtěl vyzvat i jeho kritiky, aby nezapomínali se podepisovat pod své výroky. Přece jen není zapotřebí přejímat jeho vlastní zlozvyky a zlozvyky jeho přátel (;-).
Mě osobně na jeho kandidátní vizitce zaujalo nejvíce toto: Nekandiduji proti někomu kandiduji za sebe.
Tak si říkám, proč to říká??? Vdy se ho na to nikdo doposud neptal! Nebo e by to bylo jinak ne tvrdí?
Stejně tak mě zaujalo to, jak zdůrazňuje Nechci maglajz na písku Vdy o hledání řeení MG na písku letoní VH přeci vůbec není a VV o tomto nebude mít monost rozhodovat, neb poslední verzi pískovcových pravidel schvalovala VH a ne VV! e by to byla jen snaha populisticky zaukat na dvířka konzervativně naladěné větiny delegátů VH?
Čím to, e se nechal navrhnout na kandidáta do VV a po dvou měsících těsně před VH a to a po té, kdy mu jistý Petr Jandík udělal patřičnou reklamu na jeho dceru a díky tomu i na něj samotného a také po té, kdy ho sám k tomu vyzval? Jaký zájem to vlastně bude ve VV hájit? ČHS a nebo jiný?
Čímpak to, e se opomněl zmínit o tom, e je proti němu vedeno disciplinární řízení související s činností, které jak sám uvádí, by se chtěl v ČHS věnovat?!
V civilizovaném světě je dobrým zvykem, e do vyřeení jakýchkoli pochybností takovýto člověk vyčká pravomocného rozhodnutí a teprve pak se jakkoli angauje!!! Uznávám vak, e v ČHS v současnosti panují krapet jiné obyčeje (;-(.
Jirko Babačo jen pro upřesnění. Proti mě se nikdy nevedlo disciplinární řízení! Návrh na disciplinární řízení na Libora Hrozu mladího podala Helena Lipenská. Nakonec od této komise odela sama s postihem a celé vykonstruované obvinění Libora ml. bylo smeteno ze stolu. Pokud jde o reklamu na Lucku tak za tím stojí mafie která má své chapadla i v Itálii kde Lucku svou mocnou paí tlačila od expresky k expresce.A jen díky vlivnějí mafii z ruska Lucka nezvítězila a prvenství tak připadlo závodnici podporované Putinem.Jirko, ale bacha na to, i odno Kozy Monstry se Sicílie ukazuje drápky a připravuje své zavodníky.Problém je zatím v tom e nebyli připutěni její závodníci na start poněvad si do ledu donesli své zbraně a s kalanikovem se paragáni dělají dost patně.Jirko, pořád není nic rozhodnuto.O titulu blázen roku se bude rozhodovat a přítí týden, tak neklesej na duchu, u jsem za tebe zaplatil startovné.
Jetě pro upřesnění. O lezení v ledu a Lucku se nezajímá jen ty, ale i kriminálka protoe se dozvěděli e Lucka umí dělat paragány se zbraněma a kasifikovali to jako nedovolené ozbrojování.A teď pátrají kam ty paragány se zbraněma ukryla.U jandíka u byli a taky neprozradil.
Koza Monstra je mocna! Hrozo nezapomen!
Nechtit bily prach pro vsechny je omyl. Chapu, jsme jenom lidi, delame chyby. Na napravu je pro tentokrat jeste cas! Tvuj Kolumbijsky obchodni partner a dobry pritel
Já myslím e magor je tady někdo úplně jinej.Jaká otázka taková odpověď.Babača tady podává o mě zkreslené informace a já se mám tvářit jako e nic? Co kdyby se omluvil? Napíe e je se mnou vedené disciplinární řízení a přitom to není pravda. Hodit bláto to umí...
Hele, pánové! (Předesílám, e s Liborem si tykáme a párkrát jsem s ním dělal rozhovor pro HD.) Proč nenapíete konkrétní připomínky? Myslím, e Libor se snaí být transparentní, co je velmi férové: Bude bránit zákaz maglajzu na písku (téma, které se stále probírá), nechce proti nikomu bojovat (necítí se být členem ádné frakce), kandidaturu podal docela pozdě (ale stále v době, kdy se mohou delegáti rozhodnout). O výsledcích rodinného klanu (otec Eiger, dcera vechno mimo hor a syn rychlost) se zmiňovalo mnoho médií včetně mého, ale před pár dny u Lucka pronikla i na Novu. To je pro činovníka ČHS plus, e si uvědomuje důleitost komunikace s veřejností. Ohledně údajného disciplinárního řízení s Liborem neznám podrobnosti, ale myslím, e disciplinární řízení není důvodem pro oputění funkce. Kdy proti mně el VV ČHS, měl jsem přestat dělat instruktora a odejít z vedení oddílu? Kdy ho po roce skrečovali, měl jsem se tam zase vrátit? To by byla blbost, e jo?
Lekce četiny: 1) "Bude bránit zákaz maglajzu na písku" = bude se zasazovat, aby zákaz nebyl zruen. 2) "Bude bránit zákazu maglajzu na písku" = bude chtít zákaz zruit.
Lekce z pojmosloví: Frakce je více či méně formální sdruení osob v rámci jedné organizace. Myslím, e Libor chtěl říci, e do ádné takové party nepatří. Názor na maglajz je jiná věc.
Co to je "cvičné skály"? To je pojem z doby dinosaurů ty vole! Jinak se snad ani nazvat nedá.Tenhle název se pouíval v dobách kdy bylo pro monost vycestovat do skal na západě od Československa nutno vyrazit lapat do Himálaje.A to jetě pokud si byl v repre, nebo aspoň straně dobrej.Podle tebe je tedy celá jiní a velká část západní evropy přímo propikovaná cvičnými skalami.Jestli jo,dej si hadr na hlavu.
Já si myslim,e te Hroza do VV patří.Rozhádal dětské lezení.Rozhádal dospělácké lezení a teď by dal za ui samotnému vedení ČHS.To by byla sila.Ten človíček snad nemá kůi ani z hrocha.Obdivuji ho.To by byl průvan.
Co tady brečíte lezcové?
Chtěli jste víc kandidátů a kdy se někdo odváí přihlásit a je ochotný obětovat čas tak se vám to nelíbí. Kandidujte!
Chtěli jste medializovat lezení a závody, kdy je pak někdo konečně zmíněný tak se vám to nelíbí. Dělejte něco i vy!
Oháníte se demokracií a nezkostnatělým smýlením, chcete výhody a nedodrujete povinosti. V hospodě dokáete utratit víc ne za členství ale je to pro vás moc peněz. Bez mg se nehnete, ty co lezou nejvyí obtínost bez něj nedohoníte a ty co lezli na konopáku u teprve ne.
U máme nové západní technologie, tak by jste konečně mohli třeba chemicky objasnit a pádně odborně podloit, jak to mg prospívá písku a pak prosadit změnu pravidel, aby jste si na skále mohli legálně značit kudy e to mají ostatní lézt, aby to neměli tak těký.
Pane Hrozo, osobně Vás neznám, můj hlas nezískáváte po přečtení Vaí kandidatury do VV. Myslím, e kdyby se takto prezentoval ák základní koly, tak propadne.
Podle stanov můe kandidovat kterýkoliv člen. Pak je tu Valná hromada od toho, aby z kandidátů vybrala. Take pokud jen diskutujete na lezci a nezařídíte aby za Vás někdo hlasoval(nebo tam nebudete sami), tak potom nenadávejte koho to tam zvolili.
Libore, kdyz to tu zjevne sledujes, a nejaka lepsi stranka "ptejte se kandidatu" neexistuje, mohl bys tenhle "bod programu" rozvest?
"nechci aby si leckdo mohl koupit průkazku Čhs a chlubit se e je horolezec"
napadají mě monosti co to znamená
-nějaký plán na útok proti individuálnímu členství
-populistický vást... část delegátů trochu odtrená od současné doby asi trpí jakousi nostalgií po povinné organizovanosti (jaký paradox u horolezců!)
Re: "nechci aby si leckdo mohl koupit průkazku Čhs&
15:18:44 29.01.2009
Co se týká toho e nechci maglajz na písku je snad jasné a charakterizuje to můj postoj k co moná největí ochraně pískovcového lezení aby nám ho ochranáři nezatrhli. Navíc, není toho zase tolik v lezení, kdy by na nás okolní svět koukal s otevřenou pusou e umíme něco líp ne ostatní. A my to umíme! Kadý kdo vzal své kamarády ze zahraničí na ná písek ví o čem mluvím.Prostě cizáci koukali jak nám to jde. A to, e pískovec je tak zranitelný je na nás abychom ho ochránili.
Členství v Čhs je jedna věc a být horolezcem věc druhá.Kdy jsem poprve přiel do oddílu, vzali mě a byl jsem jeho členem.A a jsem si odkroutil nováčkovský výcvik a sloil nováčkovské minimum dostal jsem průkazku s tou nejnií výkonnostní třídou.Čhs by si mělo trochu zvednout svůj kredit aby se o lidech kteří v něm jsou dalo říct: " On je v Čhs on to umí".A ti co chtějí jakési "propustky do skal či hor", a si je koupí u vech moných ferainů.I to by mohl být vstřícný krok vůči ochranářům.A myslím si e ochranáři budou přiostřovat a tak proč se nerozdělit na ty kteří to s lezením a údrbou skal myslí váně a na pouhé konzumenty.Třeba to nakonec můe dopadnout tak,e vyjimku ze zákazu lezení v dané oblasti dostanou jen členové Čhs protoe na ty se můou ochranáři spolehnout e jim ve skalách čurbes dělat nebudou.
"...můj postoj k co moná největí ochraně pískovcového lezení..." zatimco horoskoly a klienti
co jezdi hromadne na cesky pisky nechavaji ochranare chladnymi. Nevozi on Libor Hroza Rebel nahodou kurzisty do skal? He? Mg mi prijde u Hrozy jako populistickej zvast. Dvacet klientu pod jenou skalkou zanecha vetsi ekologickou stopu nez vsechno magnezium dohromady.
No argumentů pro a proti MG u bylo řečeno mnoho, ale jak Mg pokozuje skálo nikdo neuřčil. Tak co prosímtě chce ochraňovat. Skalám kodí to, e se tam leze ne magnezium, take to je opravdu chabý argument. Já mohu stejně tak tvrdit, e Mg spí pískovec chrání před "olezeností", a bude to určitě pádnějí. A jak jsi prosímtě přiel na to e budou ochranáři přitvrďovat? Prostě to co zde píe nemá velkou objektivní hodnotu.
Teda pánové, pokud já dobře vidím, nepsal Libor o tom, e Mg písku kodí, ale o tom, aby se chránilo pískovcové lezení. Vidím v tom tak troičku rozdíl.
Já nevím, ale nae uvedené věty se přece v ničem nevylučují .. Jde o to, e jsou tu nastavena nějaká pravidla (nechci soudit jestli dobrá nebo patná), ty pravidla jsou kvůli něčemu (kvůli hodně věcem ale pro toto tvrzení berme ochránce) a tím, e se budou poruovat nebo bez mylenky měnit a lezení tam kvůli tomu nebude moné (ochránci), tak to je to o čem mluvím. Pak je tu jetě otázka ochrany nějaké tradice. Já lezu více či méně hlavně v horách a na vápně, take jestli se tam s Mg poleze nebo ne je mi v zásadě jedno, ale kdy je to tak jak to je, tak s tím souhlasím a dodroval bych to.
skoro souhlas. Nesouhlasím jen s tím bezmylenkovitým měněním. Kdyby se ti lidé zmohli alespoň na to, e pravidla, která jim nevyhovují změní, neměl bych s tím problém. V současném chování, kdy se jedinci snaí změnit pravidla jejich poruováním, vidím sice úasný náboj rebélie, ovem její výsledek bude dle mého názoru pro irokou obec lezeckou spíe kontraproduktivní. Myslím, e ač se nám to zamlouvá či nikoliv, pomalu, ale jistě přestávají v té naí kotlině fungovat postkomunistické postupy a násilný prostředek podobného raení této otázce nepomůe. Bohuel jsou na světě lidé různí, dokonce se najde i nějáký ten méně chápavý a s tím se nedá nic dělat. Vlastně dá, ty řeči ignorovat, protoe to jsou stejně jen kecy, jejich jediným účelem má být zvýení ega samotného řečníka.
Zvyovat práh pro členství v ČHS je podle mě naprosto zcestný. Jedinej praktickej dopad bude ten, e lidi peníze, který by mohli utratit u ČHS, daj někomu jinýmu. To ČHS fakt chce - vyhazovat potenciální zákazníky? To asi bude nutný přezkouet i ty stávající členy, jestli maj dost velkej kredit. Tak na to se těim :-)
Mám za to, e ochranářovi je buřt, jestli má někdo zelenou nebo růovou průkazku. Představa, e do skal budou mít přístup jen členové ČHS, je taky prapodivná - taková věc není v praxi udritelná. Teda vlastně je: musí ji vymáhat chlap s browningem u pasu. Kadej jinej je pro srandu králikum. ádný takový kovboje ale na horizontu nevidim...
Maglajz v pravidlech je zbytečný zaplevelování pravidel, kdy ho maj ve svejch regulích zelený.
Re: "nechci aby si leckdo mohl koupit průkazku
18:33:56 29.01.2009
No ty se teda rebel... názor, e členové ČHS budou pod skalam slunějí, ne ostatní, je úplná kravina. Bumáka z tebe udělá lepího člověka? Co já se po členech ČHS u naodnosil svinstva ze skal, kolik ho po sobě zanechá lecjaká horokola v árce...
Ne, e by mi do toho zatím tak moc bylo. Ale taky mi to připadá jako hloupej - populistickej, anebo zapkle konzervativní blebt.
Málem jako e ve skalách by měli být hlavně ti, co jsou jako já, protoe já jsem správnej. Nelezu s maglajzem, a chodil jsem do oddílu, tak proto jsem tak správnej. Udělejme z ČHS takovej klub správnejch, a kdo nebude chtít bejt jako my, tak ho nevemem, a hodnej zelenej strýček to pozná a pochválí nás.
A kdyby to sám zelenej strýček nepoznal, tak třeba jetě ukáem prstem - koukni tyhle zlobějí! ale to my ne!
Hroza se asi pomátnul.Jinak mi neni jasný,proč prosazuje systém oddílové masáe z doby bolevika.Nejsi organizovanej s výcvikem,jsi nula a nemá ve skalách co dělat! Pouze s instruktorem ixté třídy! To je teda pěkná blbost.
neni jasny? poradim: kursem totiz musis nekde projit, ne vsak zadarmo ale za cinkavy. A jsme u jadra veci. Chces na skaly? Prijd na vycvik do Mahmuta, mame akreditovany CHS instruktory, welcome:(
Komu si musel kejvnout na ten zákaz mg, abys mohl do kandidátky?
koda, jinak tě vidím jako velice schopného, ale jít proti lezecké pičce v dnení době, to si zaspal.
Bylo taky v lezecké historii období kdy se v horách cesty nejtovaly jedna za druhou a tento směr určovala tehdejí světová pička a nakonec se vichni shodli e to byl patný směr.Myslím e to ukáe čas.Podle stávajících pravidel je lezení na písku nejčistějí způsob lezení na světě.Maglajz ho dost ulehčuje, nemyslím lepím třením,tím ale taky,ale tím e nemusí hledat chyty, nakonec i na vápně kde u je celá cesta obílená si lezci začínají chyty označovat aby věděli kam áhnout a tím si to udělali taky lehčí. Prostě vysadit mozek a jen zvládnout gymnastickou pasá.Maglajz na písku se pouívá zatím jen málo,ale dovede si představit kdydy to propuklo naplno. U vidím jak je Jánusovka olajnovaná bílejma pruhama. Co zkusit něco co by nedělalo fleky na skále.
Libore ty jse hroznej POPULISTICKEJ oumen, neer ty bobule...fakt
Proč teda pravidelně jezdí do Ostrova a Tisé s tvojí horokolou brousit na rybu cesty? Ty nýmandi akorát kurvěj cesty, kdy tak tupě netechnicky hrabou nohama a ničej stupy... s nima si jezdi na Srbsko, woe
Kdyz jsme u toho populismu a jinych -ismu... Ono se v Labaku, Tise atd. jeste hraje na nejaka pravidla? Nedavno si nekdo stezoval, ze uz vam tam jezdej Nemci borhakovat cesty. Me to prijde jako normalni vyvoj v dane oblasti - proste anarchie. Lezeni na rybu a oslapavani stupu vas tam potom prece nemuze vytocit. :) Tipuju, ze za chvili se zase dostanete po spirale k sekani stupu, hakovani a staveni. :) A to k vam jeste z Alp nedorazily feraty, to bude teprve parada. :)
Pro: taky jeden z Labáku - souhlasím ve vem co jsi napsal, Liborovo konání je populistické jak sviň. Skálu skurví daleko více lezení na rybu ne MG. Ale proboha proč se normálně nepodepíe? Tvůj názor má pro mě nulovou hodnotu. A Libore, nevěřím, e kdyby se Mg povolilo, e by třeba Jánusovka byla celá bílá.
No, já si hlavně myslím, e by to byla věc Lucky i Libora ml. - take by je tady v souvislosti s názory jejich otce nemusel nikdo vytahovat. A u to tak bylo, nebo ne. K čemu je dobrý drádit jeitnost jednoho otce.
Ále musel. Kdy se někdo tváří jako vymítač mága a ve famílii se práí, tak asi něco nehraje, nebo? Hroznýe mám celkem v oblibě, ale nech se, prosím, netváří jak poslední spravedlivej. Přiměřeně, přiměřeně...
Jsou pokud vm dospělí, take jejich taka těko můe ovlivnit co dělají a naopak, take je myslím zbytečné to zde zmiňovat a uplatňovat nějaké rodinné pauální soudy...
Re: "nechci aby si leckdo mohl koupit průkazku Čhs&
15:04:08 29.01.2009
A mě taky! Jene já s tímto plánem souhlasím, i kdy těko je řeením útok na individuální členství (a nevím nic bliího, ale neřekl bych e to tak Libor myslel).
Ale o jaké snaze o organizovanost to mluví ty? Taky se mi moc nelíbí e průkazku si jednodue koupí kadej ňouma, kterej se mnohdy neumí ani navázat na lano! Ale jakou pak takoví lidé dělají vizitku ?! Jsou nebezpeční sobě i svému okolí. Nevím, jestli se tímto někdy někdo zaobírat bude a ani jestli to je vůbec v něčím zájmu, ale já tady mezeru rozhodně vidím.
Re: "nechci aby si leckdo mohl koupit průkazku Čhs&
20:00:28 29.01.2009
Mluvím o "nostalgii po povinné organizovanosti" - abys směl lézt (natopak někde v cizině v horách), musel jsi být organizován v oddíle, "odkroutit si nováčkovský výcvik a sloil nováčkovské minimum", a tos dostal jen tu nejnií výkonnostní třídu... do vyích hor si směl teprv s vyí třídou zhmotněnou předpokládám taky na průkazu...
Podle mě: dostatečné zvládnutí metodiky je kadého osobní zodpovědnost. Jak se to naučí je kadého volba. Jestli v oddílové horokole, komerčním kurzu, neformálně s kamarády...
Nebezpeční lidé na skalách a v horách jsou v drtivé větině nebezpeční hlavně svému nejbliímu okolí: spolulezcům. Opět, je kadého osobní zodpovědnost a volba s kým leze.
Místo svobody a odpovědnosti nějaký systém povinného výcviku, průkazů jen "elitě",... hm...
Re: "nechci aby si leckdo mohl koupit průkazku
23:16:10 29.01.2009
Ale nikdo přece nemluví o elitě. Já jen říkám, e ne se člověk stane rádoby horolezcem, mohl by se alespoň na lano umět navázat... A jakoe dobře vím, e za těch pár stovek dostávají prostřednictvím leckterých oddílů průkazky opravdu vichni .. V pořádku je to do té doby, dokud lezou se zkuenějími kamarády. Kdyby tomu tak ale bylo vdycky...
Re: "nechci aby si leckdo mohl koupit průka
01:25:25 30.01.2009
podle mě, a je členem ČHS kadej kdo chce,.. to, e někdo nedostane ČHSku jetě neznamená, e nepoleze, a kdy u leze, proč by nepřispěl na přejiování? no a jestli chce ČHS získat kredit, tak a zkusí trochu komunikovat s médii, o lezení se toho člověk narozdíl od jiných sportů moc nedočte, v televizi taky nic moc... přitom lezení je populární, u skal v oblíbených oblastech bývá a nepříjemně plno a umělé stěny rostou jako houby po deti:) (s trochou nadsázky)
Usilí za zruení zákazu je třeba směřovat a na řádnou valnou hromadu. Tam se to bude řeit. Nyní se rozhoduje o těch nedůleitých věcech, jako kdo povede svaz.
Lebore Rebeli Hrozo, byl-li tím obviněným v disciplinárním řízení tvůj syn stejného jména a ne ty osobně, tak to pak pardon! Přece jen jsem u té vaí rvačky nebyl a vzhledem k tomu, e se v ČHS začalo v praxi aplikovat stanovisko právníků ČSTV z 16.1.2008 na (NE)poskytování informací členské základně, tak jsem ani neměl monost si tuto záleitost ověřit (;-).
Ale jinak díky za zajímavé odpovědi. Řekl bych, e by jsi ve VV mohl působit jako taková ta klidná síla, která celkem uválivě jedná a myslí převáně na obecné blaho. A stejně tak jako jedná podle toho co sám tvrdí (viz MG, Tisá a tvé ratolesti ;-) Skoro bych se nebál tvrdit, e jsi takový rozený altruista, který by nevyuíval své funkce ke zlepení svých komerčních aktivit a komerčních aktivit svých kamarádů. Zejména se mi líbilo, jak jsi při posledních závodech světového poháru v ledolezení úzce spolupracoval s dosavadním členem VV ČHS při propagaci naich reprezentantů (je jeli na tyto závody za peníze ČHS) a jak jste pečlivě dbali na to, aby jediným exluzivním médiem při tom nesporném úspěchu tvé dcery byl jen a jen web ČHS o jeho zvelebování má ten tvůj kamarád takovou vrozenou otcovskou péči. Jen vám při tom vem nějak opomněl někdo říct, e ČHS má zaregistrovanou doménu www.horosvaz.cz a ne ádnou jinou!!!
A nebo to bylo tak, e jste se v rámci popularizace této disciplíny chtěli dostat do vech nekomerčních i komerčních médií a vichni ostatní včetně tohoto serveru a horosvazu odmítali o víkendech fungovat a tak vám nezbylo nic jiného ne on-line reportáe zveřejnit pouze na Jandíkově komerčním webu?!
Pochopil jsem to správně? Měli jste jen ty nejčistí úmysly a ono to bohuel nedopadlo. Je to tak? U tomu konečně rozumím správně?
Jen mi pak nějak chybí odpovědi na ostatní otázky, je jsem si poloil ve svém prvním příspěvku.
Příkladně jsem nepochopil tvoji větu Nekandiduji proti někomu kandiduji za sebe. Takový Sikmund Freud by si třebas kladl neodbytnou otázku, proč o tom mluví, kdy se ho na to doposud nikdo neptal?! Asi by se také ptal na to, zda svým výrokem jen nekryje opak?!
Stejně tak čím to, e ta kandidtůra byla podána a tak těsně před VH? Co se tak zásadního změnilo, e jsi změnil svůj názor? Před měsícem jsi tvrdil, e o něčem takovém neuvauje, přičem ve své kandidátní vizitce tvrdí něco jiného!
Prosím Vás zvolte Hrozu a budete mít poslední zasedání VV.Pak u jenom bude stačit,aby po internetu posílal ty svoje chytré monology.On nasledně přejmenuje ČHS na ČHHS /Český hrozuv horolezecký svaz/.Volte Hrůzu a máme posečíno a na věky,AMEN.
Jirko, ty jsi fakt paranoik. Já bych samozřejmě měl na HD rád reportá a fotky ze závodů ve Val Daone. Myslím, e ani Lezec by nepohrdnul :-) Jene jsme se s Liborem Hrozou případně někým jiným nedomluvili, neotravovali ho, nezvládli jsme prostě produkci. Lze jenom závidět, e Petr Jandík to v HI udělal. HD měly v neděli večer výsledky a komentář a v pondělí díky Václavovi také dvě fotky. Lezec měl v pondělí výsledky. Nic to nevypovídá o Liborovi ani Lucce. Je z toho pouze jasné, čemu dávají přednost jednotlivé servery a jak je dobrá/patná PR Českého horolezeckého svazu.
Kubo díky za kompliment ji jsem si zvykl na to, e kdy dojdou věcné argumenty, tak se někteří jedinci uchylují k podobným urákám, take nic nového.
Z věcných námitek ve Tvém příspěvků jsem zaznamenal jen kvalitu PR ČHS zde se opakovaně vkrádá otázka nebyl to náhodou jistý Petzr Jandík, je prosadil nového redaktora ČHS včetně tědrého honoráře a včetně dosazení konkrétního člověka bez výběrového řízení?!?!?!
Čirou náhodou opět shodou náhod se opět objevuje na scéně kdosi, kdo má úzké vazby na tohoto pána? Přičem jsem uvedl zcela konkrétní argumenty, které má monost si kadý ověřit.
Chce snad Plyne tvrdit, e nehrozí, e by zvolením do VV mohl altruista Rebel jakkoli komerčně profitovat?
Nebo chce snad říct, e online-reportáe ze světového poháru v ledolezení byly ukázkou nekomerčnosti?
No a samozřejmě, e jsem také zopakoval několik Rebelem nezodpovězených otázek a jak vidno není ani sto na ně otevřeně odpovědět.
Čili má snad Ty nějaké konkrétní věcné protiargumenty proti uvedeným skutečnostem? Pokud ano, tak se s nimi. Rád si rozířím obzor.
PS: Já na rozdíl od tebe jsem schopen se pod svá tvrzení podepsat plným jménem.
Proč jsi Jirko podle mě paranoik? Protoe za vím hledá spiknutí. Vysvětloval jsem Ti, jak vznikala průběná reportá z Val Daone, kterou ji napadal. Proč byla zrovna na HI a ne někde jinde. Prostě to nebyla komerční domluva mezi Petrem Jandíkem a Liborem Hrozou těsně před Valnou hromadou. Prostě to byla dobrá novinářská práce od HI a dobré PR od klanu Hrozových. (Mimochodem, proč neusiluje o zvolení do čela ČHS, abys vymýtil vechny zlořády?)
Netuil jsem, e u jsi si doplnil lékařské vzdělání z oboru psychiatrie, e mě takto diagnostikuje.
Má-li pochybnosti o mém zdraví, tak můe směle přeskakovat mé příspěvky, neb jsou řádně podepsány (na rozdíl od mnohých). Bude-li vak pokračovat ve svých urákách na mou osobu, tak mám obavy, e nebudu mít zájem s tebou o čemkoli debatovat.
S úctou
Áááá pán se urazil. Kdy ostatní napadá, e jsou hlupáci, podplacení, dělají si z veřejných peněz vlastní byznys, podezírá je ze spiknutí, atd, to Ti mají serat, jo? A kdy napíu, proč si myslím, e je pán paranoidní, tak mu to najednou nevoní... A propos: I po mém dvojitém vysvětlení stále nachází v reportái z Val Daone Hrozův hmotný prospěch na úkor ČHS?
O spiknutí tady neustále melduje ty(!), já jen kladu otázky, na které mi mnohdy zúčastnění nejsou schopni otevřeně odpovědět. No a e se občas sejdou některé okolnosti které do sebe shodou náhod zapadají přeci není můj problém!!!!!!!
Já na ty shody náhod jen upozorním a kadý a si udělá názor sám.
Navíc se pod své příspěvky řádně podepisuji celým svým jménem(!), čili má-li někdo problém se mnou osobně a není schopen se nad mnou předloenými argumenty zamyslet (příkladně jako ty Kubo), tak mě můe směle přeskakovat, take woco go?
Apropo ty teď Kubo Turčane dělá altruistovi Rebelovi tiskového mluvčího, e místo toho aby za sebe odpovídal sám, odpovídá za něj Ty? Sám, pokud jsi si viml, se nezmohl ani na řádnou odpověď!
(Ale teď u váně musím kmitat na vlak abych dojel včas na tu slavnou VH.)
Podle jedněch spiklenci útočí s jinými tajnými agenty, podle dalích je za tím keft. Někdo si myslí, e by to spasil canis lupus s vrtačkou nízko u pasu, dalí e extrémista s pytlíkem, dalí e někdo bez pytlíka...
Ono je to ale fffechno tak jednoduchý, e není co řeit. Někdo to dělat musí a tihle se přihlásili. Kolik jich vlastně můu nezvolit? Ani nevim.
Jednotná kandidátka, za bolevika jsem se tomu vyhnul, zítra jdu zvolit. Doufám e to bude do 15.00 to je deadtime, pak mau pracovat.
Je to zajímavá sestava, nevim ani proč si vzpomínám na Ladislav Klímu a jeho slova. Směnost a hrůznost jsou sestry a svět je jen bezedně hluboká groteska. Minimálně sranda by mohla bejt, tak wocogou woové?
Vak té L. Klíma pravil, e s ivotem se je třeba nesrat.
Vybaven moudrostí tohoto upivího se mue jdu tam, snad bude bageta.
A né e se tam kluci poperete! Nehodlám uplatňovat vědomosti z kurzů zvládání problémového chování. Nebo e bych vzal ssebou Daga one?
Jinak bych řekl, e jsou za tim Ilumináti, ti i na ovládnutí horolezení dělali dlouho zálusk. Nebo lamináti. Taky jde o trh s mg, který chce ovládnout čez.
Průkazky pro vybrané orazítkované prokolence z elitní organizace mám za megablbost, ale názor je názor. Místo průkazky bych ale dával potvrzení o kolení rovnou tetovat na čelo, aby to bylo přehledný a lo kontrolovat i při lezbě.
Kadopádně tolik vání a nelásek pohromadě, jako v čhs, to se hned tak nevidí.
Dagu, to je skvělý shrnutí.
U dlouho jsi nepřispěl, a dost to tu chybělo. Canis Lupus s vrtačkou proklatě nízko, mg lobby se záluskem na čez i lamináti v čele s LH, jsem naden.
A ludibrionista co se s ničím moc nesral...
Přeju, a je ta bageta dobrá.
Já taky čekala na Daga. Take, jak to teď bude s mágem na písku? Já si myslím, e mágnesium je příznivé a při lezení méně klouou prsty, kdy se opotí.
Janča Proková
bacha woowé, bacha!!! Tohle není proti ani pro, na to jsou jiný.
S mágem to bude tak, jak si odsouhlasí VH.
Neb VH je vrcholným orgánem o.s. ČHS. Nevidím jiný, nepratěný způsob změny. Leda by se ustanovil nějaký osvícený diktátor a zahodily se stanovy. Jene za poruení stanov následuje při stínosti zruení o.s.
Krom toho zruení zákazu v pravidlech nesouvisí se zákazem od ochránců.
Kde co kloue, kdo za to můe, kdo co leze a neleze, co se komu líbí... to u jsou dalí otázky, tedy častěji spí odpovědi na neotázky. na procedurálních záleitostech to nic nemění.
Jestli bude zase na obzoru nějaká formální <I>ovina, tak se pokusím po stránce formální k tomu něco říct. Nééé e bych byl takovej ekpert, ale tady padají takový krávoviny e si myslím, e na to někdy stačim. :))))
Názory... já u ádný nemám. V hluboké fenomenologické redukci, buddhistickém neztotonění... na názory seru. :-)))))))))
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.