Valná hromada ČHS dnes schválila návrh Jiřího "Pikota" Chocholouka na vyputění zákazu magnezia z pravidel lezení na pískovci. Návrh byl přijat větinou 2034 hlasů, proti bylo 586 hlasů, zdrelo se 169 hlasů.
14:10 Usnesení VH bylo přijato. Zdeněk Hrubý poděkoval za účast a ukončil jednání VH.
13:53 Z usnesení hlasováním vypadl
podnět pro metodickou komisi na zřízení kurzů a instruktorů pro pískovcové lezení
vznik komise ochrany přírody (nebude zřízena)
vznik normotvorné bezpečnostní komise
13:52 Usnesení valné hromady je připraveno. Začíná hlasování o jednotlivých bodech.
13:46 V diskuzi se vyjasnila situace o rozporech ve stanovách ČHS (nefunkčnost komise ochrany přírody). Komise je zruena, její pravomoc přela na tajemníka a stanovy jsou napsané tak, e vysloveně nevyadují zřízení komise ochrany přírody.
13:45 Jiří Večera si myslí, e je potřeba něco udělat s pojitěním léčebných výloh.
13:40 Zdeněk Hrubý a Petr Resch si nemyslí, e by bylo prospěné znovu obnovit komisi ochrany přírody, protoe by se zbytečně zesloitilo vyjednávání výjimek a hlavně komunikace mezi komisí ochrany přírody a vrcholovými komisemi.
13:38 Vladimír Wolf reaguje na zřízení komise. Podle něj, její součastná nefunkčnost odporuje stanovám ČHS, ve kterých je zakotvena jako základní komise.
13:31 Zdeněk Teplý prosí vechny přítomné o spolupráci při budování archivu českého horolezectví a dále si myslí, e je nutné zřídit účinnou komisi ochrany přírody.
13:26 Voloďa Suchý si myslí, e byla chyba samotných instruktorů, kdy se nedokolili a propadla jim instruktorská licence.
Voloďa Suchý
13:19 Jakub Kocián si myslí, e je potřeba přehodnotit typy instruktorů, tak, aby mohl vzniknout specializovaný kurz a typ instruktora pro pískovcové lezení. Předseda metodické komise se vyjadřuje k návrhu. Myslí si, e metodická komise se tím bude zabývat.
13:11 Tomá Frank si myslí, e vypracovaná koncepce není koncepcí. Petr Resch dodává, e hodně materiálu je v jiných dokumentech. Igor Novák se zapojil do diskuze. Padá návrh na odmítnutí koncepce a úkol pro VV aby celou koncepci přepracoval a zohlednil připomínky členské základny.
13:10 Začala diskuze. Jura Čermák seznamuje s obsahem diskuze. Kadý diskutující má 5 minut.
13:10 Návrh na rozíření trestů i poplatku za podání byl přijat.
13:03 Jiří Babača podává protinávrh. Od poplatků by měl být osvobozen VV, odborné komise ČHS. Jura Čermák stahuje svůj návrh. Probíhá hlasování.
13:02 Dotaz na to, zda nebude moné tento poplatek obcházet tím, e se bude sdruovat skutky více lidí do jednoho podání. A zda je vhodné, aby se poplatek platil i při podání kolektivním orgánem (např. oddíl, VV, atd).
13:00 Zdeněk Hrubý si myslí, e poplatek za podání návrhu na disciplinární řízení je vhodný. Zamezí se tím vyřizování osobních účtů pomocí disciplinární komise.
12:55 Otázka na počty řeených případů. Tomá Kublák můe mluvit jen za své funkční období a odpovídá 5 případů. Letos bylo podány 3 návrhy.
12:53 Jura Čermák přednáí svůj návrh na zavedení poplatku za podání návrhu na disciplinární řízení. Poplatek je 1000 Kč a je vratný, pokud bude návrh uznán (alespoň jeden bod).
12:50 Tomá Kublák přednáí návrh disciplinární komise na změnu disciplinárního řádu. Měl by přinést zmírnění dopadu trestu.
12:41 Hlasování o návrhu Jiřího Chocholouka - vyputění zákazu. Probíhá sčítání hlasů.
Výsledky hlasování:
2034 pro
169 zdrelo
586 proti
Návrh byl přijat.
Hlasování o dílčích změnách pravidel pro pískovcové lezení
12:39 Hlasování o návrhu Tomá Kubláka - dílčí změna pískovcových pravidel. Navrhuje zachovat zákaz a doplnit s výjimkou skalních útvarů k tomu určených ochranou přírody. Návrh nebyl přijat.
12:38 Hlasování o návrhu monost zpřísnění pravidel příslunou OVK. Návrh byl přijat.
12:37 Zdeněk Vévoda přináí zkuenost ze sportovní gymnastiky. Magnézium se tam pouívá na vysuení a zároveň na sníení tření (například na hrazdě) :-)
12:35 Petr Resch si myslí, e magnézium nezničí skálu a pokud se to ukáe jako slepá ulička lze zákaz znovu uvést v platnost. Není to drytool.
12:33 Dotaz na to, zda by nelo víc specifikovat co je klasická oblast. Jiří Chocholouek si myslí, e by to neúměrně protáhlo definici pravidel.
12:31 Jiří Bloudek dává k dobrému paralelu z ekonomie. Standardy kreativního účetnictví nezakazují, pouze doporučují.
12:31 Jiří Chocholouek si myslí, e je moné se s lezci, kteří dělají něco co se mi nelíbí, domluvit.
12:29 Jura Čermák vidí velký problém ve vymáhání. Sami si stanovíme pravidlo, které nevymáháme a pokud ano, tak se mračíme sami na sebe.
12:25 Igor Koller si myslí, e magnézium je etický problém. A podpořil návrh na změnu pravidel.
12:24 Mára Holeček si myslí, e stahovat kalhoty před ochranáři dopředu je nevhodné. Je potřeba jednota ne hádky.
12:23 Jiří Večera vzpomíná na své první lezečky, kdy bylo zakazováno s nimi lézt, protoe mají moc tvrdou podráku (oproti mechovce na "bačkorách") a ničí skálu.
12:22 Tomá Frank si myslí, e magnézium je podobný problém jako skobování (technické lezení). Dříve se to dělalo a teď je to překonané. Sami lezci začali lézt volně.
12:21 Jan Bloudek si myslí, e návrh není ádná revoluce. Pouze respektuje rozdělené lezecké tábory.
12:20 Zdeněk Teplý si myslí, e maglajz je droga, pouze psychická podpora a pro lezení není potřeba.
12:18 Zbyek Česenek přednesl svůj názor obhajující návrh na změnu pravidel.
12:17 Zdeněk Hrubý komentuje protinávrh Vladimíra Těitele. Myslí si, e VV nemá určovat ádné výjimky. To by měl určovat lokální lezec, který zná lokální situaci.
12:15 Libor Hroza přednáí zkuenosti ze své horolezecké stěny, kde platí zákaz lezení se sypaným magnéziem. Podle něj zákaz skoro nikdo nedodroval. Myslí si, e to samé se stane pokud se pravidla uvolní. Pro ochranu přírody bude sloité rozliovat obtínost nebo datum vzniku cesty a zakáe celé lezení.
Libor Hroza
12:14 Vladimír Teitel si myslí, e je moné vyjednat konkrétní lezecké objekty nebo úseky, kde by se pravidla
12:13 Jiří Chocholouek si o návrhu Tomá Kubláka myslí, e je nepraktický a roztřítěný.
12:11 Tomá Kublák reaguje. Chtěl by změnit pravidla tak, aby zákaz byl zachován vyjma skalních útvarů k tomu určených.
12:10 Zdeněk Hrubý si myslí, e pokud začne VV neformálně jednat s ochranáři, bude napadnutý členy, e se pokouí zakázat.
12:09 Tomá Kublák si myslí, e návrh je patný protoe problematiku uchopuje za patný konec. Potřebné je jednat s ochranou přírody.
12:05 Václav irl se domnívá, e zvyování obtínosti je potřebné. Nestihl vyjádřit svůj názor, protoe se neveel do minutového intervalu.
Václav irl
12:03 Jan Polák vznáí dotaz, zda se probíral dopad změny s ochranou přírody. Vladimír Wolf odpovídá, e ve větině skalních oblastí je zákaz magnésia zakotvený v výjimce. Jediná oblast, ve které se toto neřeí, je Labák. Zde uvedená pravidla diskriminují členy ČHS.
12:01 Zdeněk Hrubý informuje o stanovisku VV k přednesené změně. VV se změnou ztotoňuje a kvituje s povděkem, e překladatelé diskututovali s lezeckou veřejností.
11:48 Jiří Chocholouek vystupuje s návrhem na vyputění bodu 9 článku 2 (lezcům je zakázáno pouití chemické a minerální látky) a doplnění bodu 3 článku 4.2 (pouití v lehkých cestách). Informace lze čerpat z článku Návrh na změnu pravidel lezení na písku.
Jiří Chocholouek argumentuje svůj návrh
11:45 Vladimír Wolf vystupuje se změnou, která umoní OVK (Oblastní Vrcholová Komise) zpřísnit pravidla ve svých oblastech.
11:42 VH pokračuje. Na jednání se dostávají návrhy dílčí změny pískovcových pravidel.
11:19 Následuje přestávka 15 minut.
11:06 Vystupuje Igor Koller. Vyřizuje pozdravy ze Slovenska. Chtěl by navázat na předchozí spolupráci obou svazů. Zmiňuje starosti při jednání s ochranou přírody.
Igor Koller (předseda slovenského horolezeckého spolku James)
10:59 Dalí bod programu: vyhláení výkon roku 2009. Nastala rovnost hlasů za media (pro Adama Ondru a Marek Holeček s Janem Doudlebským). VV tuto rovnost rozhodl. Ocenění získali:
Zdeněk Hrubý předává ocenění. Zleva Zdeněk Hrubý, Eva Ondrová, Marek Holeček a Jan Doudlebský
10:56 Zdeněk Hrubý představuje źudovíta Záhoranského, kterého navrhl TJ Metasport Ostrava na čestného člena ČHS. Návrh byl přijat. Dalí čestní členové ČHS.
10:55 Hlasování o návrhu rozpočtu na rok 2009. Rozpočet byl schválen.
10:48 Probíhá diskuze o rozdělení kapitol rozpočtu. VV plánuje tento rok průzkum, který by měl být podkladem pro lepí rozdělení.
10:44 Zdeněk Hrubý komentuje úsporné opatření v administrativě - nebudou se ji tisknout buletiny (pouze pár kusů pro VH). Ve ji nyní běí elektronicky.
10:35 V rozpočtu na rok 2009 se zohledňuje nesolventnost Sazky. Z těmito penězi se počítá tak, aby se díky jejich výpadku nedostal rozpočet do záporu. V rámci úsporných opatření byly zrueny granty pro podporu výkonnostního lezení a kráceny podporu pro dvě slovenské chaty v Tatrách (nesystémová podpora).
10:20 Jan Bloudek komentuje rozpočet ČHS. Velký problém je zpodění plateb ze Sazky (za rok 2008 1,5 mil). Dalích 200 tisíc vypadlo z poloky dary. Sazce byla zruena výjimka na odvodu DPH. Ministerstvo financí reagovalo na tento výpadek finanční náhradou, kterou (včas) posílá na ČSTV (jde o 948 tisíc). Blií informace je moné získat na stránkách svazu.
Jan Bloudek
10:18 Jiří Babača komentuje neoprávněné výplaty předsedům OVK. Jde o dohodnutou odměnu za práci.
Jiří Babača
10:11 Zdeněk Vévoda přednáí zprávu revizní komise. Hospodaření svazu proběhlo bez námitek, výplaty za činnost předsedů OVK byly proplaceny bez dokumentů (nejsou podepsány smlouvy). Současná pojistná smlouva nepokrývá kody způsobené instruktorem ČHS. Byla vytvořena poptávka po takové smlouvě.
10:10 Zdeněk Hrubý komentuje usnesení minulé VH. Z úkolů byla zaloena nová komise, která se bude zabývat historií českého lezení. Předsedou této komise je Zdeněk Teplý.
10:03 Je probíráno doplnění programu VH. Jsou doplněny body "Dílčí změna pískovcových pravidel" a diskuze o přehodnocení systému
09:57 Vznikly trochu zmatky při hlasování o změně jednacího řádu. Jiří Babača ádá přepočítání hlasů. Návrh nebyl schválen. Hlasuje se o původním návrhu VV. Změna byla schválena. Účastníkům VH je umoněna diskuze ke kadému projednávanému bodu a to v délce 1 minuty a maximálně dvakrát.
09:55 Joska Uherka, předseda mandátové komise oznamuje usnáenischopnost valné hromady.
09:53 Stále probíhá diskuze o změně jednacího řádu. Jiří Babača navrhuje vypustit omezení dvou vystoupení. Zdeněk Teplý navrhuje prodlouení délky příspěvku na 3 minuty.
09:48 Volí se mandátová, volební komise a jednací řád. Je navrhována změna, která umoňuje komentář k projednávaným příspěvků. Omezuje vystoupení kadého účastníka dvakrát u kadého projednávaného bodu v délce 1 minuty.
09:46 Petr Resch navrhuje ji klasické hlasování pomocí lesu rukou (v případě sporů je moné přepočítání hlasů). Nikdo není proti.
09:44 Zdeněk Hrubý právě začal řádnou valnou hromadu ČHS 2009. Vítá hosta Igora Kollera (předseda slovenského horolezeckého spolku James) a představuje výkonný výbor.
Zdeněk Hrubý zahajuje VH
Čestný host Igor Koller
09:39 Jednací sál je z poloviny plný.
Na levé straně Jiří "Pikot" Chocholouek
09:14
Předseda ČHS Zdeněk Hrubý a 2. místopředseda ČHS Petr Resch (vpravo)
09:02 Jednací sál na praském Strahově se pomalu zaplňuje. Jednání má dle programu začít v 9:30.
Ono to dříve nebo později Pikotovi vyjít muselo nebo si moudře (i kdy s ním nesouhlasím)počkal a "vymře" starí generace lezců.
Stejně tak moudře si počínají i muslimové, kteří mají tolik dětí kolik jich mívali nai předkové. Muslimové také čekají a vymřeme.Potom nastoupí na nae místa a my kteří zbydeme budeme občany druhé kategorie.
Co se týče otázek etiky a morálky, tak sportovní výkonnost nepředstavuje ádnou kvalifikaci. Kdyby tomu tak bylo, nebyly by potřeba např. dopingové kontroly, protoe pičkoví sportovci přece nebudou podvádět. Ten seznam celebrit na mě nemůe udělat ádný dojem.
Jsem rád, e to takhle je, konečně se na kamarády s magnéziem nebudu koukat jako na vyvrhely mimo zákon :-]] .
Doufám taky, e kdy budu lízt dál bez mg, e na mě nebudou natvaní :-]]]
Teď přijde ale to hlavní. Pokud nastane na písku bordel, zakáí si opět mg lezci sami a nebo zakáe OP vechno (kdyby se k tomu měl přidat dalí binec).
Máme to ve svých rukou.
Doufám, pevně doufám, e máme větinou dost rozumu a případně i síly pacifikovat paka a sami zachovat míru.
Poznat, kdy je mg důleité, třeba i nezbytné a kdy je jen módním doplňkem, nebo uklidňujícím rituálem, poznat klasickou cestu od moderny, oblast... dokáeme snad sami, bez dohledu z hůry. A třeba ti, co to zatím neumí se zeptají kámoů.
A nebo také ne.
Zákaz zůstává v podmínkách povolení k lezení! Nic se nemění, ale snad se změní vztahy mezi námi.
Osveta a spravne podani, sladke plody vyhani. Takovyhle skore jsem ovsem necekal.
Diky Piskote!
P.S. Ten argument se snizovanim treni uzitim mg na hrazde je usmevny. Jeste ze me ty veletoce kdysi neucili klasici:)
Zdar draku. No ono to tvrzeni "12:37 Zdeněk Vévoda přináí zkuenost ze sportovní gymnastiky. Magnézium se tam pouívá na vysuení a zároveň na sníení tření (například na hrazdě) :-)" je pravda, az na to, ze na gymnastiku se pouziva jine MG nez na lezeni! U gymnastiky skutecne vysusuje a lehce snizuje treni. :) Jinak Piskotovi velke DIKY!!! Respect...
cus, my pouzivali kostky od campu (ty pro lezce bych rekl) ale je je fakt ze slo o hobby cviceni pro matfyzaky:). A kdyz nebylo, cvicilo se bez, coz byl tedy des bes.
Nevím proč se raduje Zobane, to tvé mágování v klasických sedmách zůstane dál neospravedlnitelné. A taky - zatím se nic nezměnilo, furt nikdo nemůe mazat ani v Ádru, ani v prachove, a stejně to budete dělat. i v lehkych. jsem zhnusen :o((
sem to doma diskutoval, pouzil sem magnesium a k zadne zmene treni nedoslo - experimentalni subjekt nic nehlasil teda...neni vono to jeste zavisle na velikosti trecich ploch? Je to veda, inu.
Průběh VH proběhl celkem ve sluném tempu. Mám dobrý pocit z VV a hlavně z nového předsedy Zdeňka Hrubého. Igor Koller je borec největí! A je koda, e v diskuzi musel být ustřien Václav irl, začal dobře.Názor Teplýho, e mg vlastně nepomáhá, a e je to droga je největí blábol. Takový lidi by neměli o ničem rozhodovat. Nakonec vyhrál rozum.
Ale pozor! Rozum by se měl teď pouívat dál a naopak být důslednějí v dodrování pravidel. Lézt s mg není stále povoleno a kdo ví, zda vůbec někdy a jen někde bude.
Pikotovi a jeho spoluautorům návrhu na změnu pravidel velký dík.
P.S. Na té fotce s mikrofónem vypadá Pikot spíe jako Jim Morrison.
Delegát ANTIMy se účastnil VH ČHS, prováděl monitoring a moná k obecnému překvapení nakonec hlasoval pro Pikotův návrh na změnu pravidel. Stanovisko militantního hnutí ANTIMA je toti takové, e boj o odstranění magnesia z naich skal by se měl přenést z nudných kuloárů a bafuňářských zákoutí strahovského sídla ČHS přímo do míst, kde tento problém pramení - do skal. Nerozumní maglajzisti tedy mohou očekávat přímou konfrontaci od příznivců ANTIMY. Proto dobře zvate v jakých cestách se rozhodnete magnezium pouívat!
Fotky z dění ve skalách a akcích proti magneziu budou uveřejňovány zde: http://antima.rajce.idnes.cz/
On nebude výtvarný ani podzemní, Pikote. Nejsem ANTIMA, ale a někdo z tvýho týmu vytáhne mágo ve Skaláku, protoe u je to jen nevhodný, tak nedostane jen vynadáno jako (občas) dřív, ale prostě do drky. Nebo mu uříznu lano. V klidu. Tam je nás větina. Máte mít, co jste chtěli. Kdo seje vítr ...
Pokus se přečíst o co jde, co rozhodnutí znamená a kdo vechno rozhodne o tom, jak to bude v praxi.
Třeba dole příspěvek od Vlka.
A bude si moct etřit svaly na lezení.
Dagu, o tom, jak to bude v praxi, rozhodnou lezci ve skalách, nikdo jinej. Tedy - pokud to nedojde tam, e nás z těch skal vechny vykáou, maglajz nemaglajz. A koneckonců, na rovinu řečeno, pokud to dopadne tak, jak píe Pea, nepovaoval bych to za patnej výsledek ;)))
/I kdy si nejsem jistej, jestli tohle byl Pikotův záměr :))/
To rozhodovali i před dnekem.
Zákaz zůstává.
Pikot se hlásí k tomu, e v klasikách ne, a co je větí klasika ne Skalák, který je navíc pro extrémisty nepříli lákavý.
Z hlediska soc-psy je zajímavé, jak mgisté chytili rychle a zatím smířlivou, antimg mo promg přebírají tafetu siláckých řečí, hledání viníků jetě nenastalého průseru (Pikot převzal tafetu za Petra Jandíka), vědomí zločinných spiknutí. :-)
Psychologicky to není nic objevného, spí "klasika". Kdo je tlačen do kouta a ohroován (nebo to tak cítí), připravuje se k boji. A nemagisté konají jen moudře, kdy se tváří smířlivě. Jinak by k tomu boji mohlo vskutku dojít (a nevím, zdali by to něčemu prospělo). Ta nová formulace stanov (sama o sobě, bez kontextu pravidel OP) je vskutku dost radikální změna.
Fajn. Tak napi, kdy dorazí do Skaláku a můeme se sejít na koupáku, frajere. A uvidíme, kdo jen machruje za kompem, ale v reálu je obyčejnej přizdisráč.
Chlapi, nechte toho. (Nevím, kdo jsi ty, Tomái, ale tuím, kdo je Pea.) To mágo vám snad za ty polámaný kosti a malér nestojí.
Pro Peu: I kdy se někdo chová jako hovado, zkus nevyletět. Ta jedna podmínka by Ti mohla stačit. Nebo fakt chce jít sedět?
Pro Tomáe: Zkus se nevytahovat na lidi který nezná. Netuím, jak jsi na tom, ale na druhé straně je chlap, co proel mj. URNOU. A moc toho nezapomněl. Třeba nejsi horí, ale lepí nebude.
Tahle vae debata by fakt nedopadla dobře.
nebudu tady rozebírat kdo jsem a kdo ne stejně je to jedno na prdel si ale nesednu před ádnou urnou ivot mě malinko naučil ..... a tak to je ..... já jsem nemachroval peta nebude nikomu vyhroovat ( navíc proč se staví do pozice nějakého ochránce vzduných zámků )ale navíc jsem i já proti mágu ve skaláku ale nejsem ani náctiletý fracek ..... to jen pro vysvětlenou protoe vypadá e jsi rozumnej roberte
OK. Pokud jsi taky strávil pár let v boji, tak je Ti jasný, e pravděpodobnost e po vaí rvačce skončí (nejmíň) jeden na nosítkách nebo pod plachtou se rovná jistotě. Zva sám, jestli je to rozumná cena za to, e ses pasoval do role ochránce sluných mravů.
Peo, ve schránce má ode mne krátkej mail.
Jsou to vae ivoty, nalote s nima jak uznáte za vhodné.
A ochranáři budou zakazovat v určitých oblastech lezení kvůli zaneřáděné skále od maglajzu bude spousta lidí jen krčit rameny...Doufejme e se tak nestane. Ale na druhou stranu pokud se ochranářům bílé fleky líbit nebudou jinou monost mít nebudou, protoe čhs dalo tím to ruce pryč od od této problematiky. A a u je to myleno tak či onak lezecká veřejnost bude brát tohle rozhodnutí tak e maglajz je povolen.
Budoucnost predpovedet takhle nedokazu ale myslim ze pokud bude OP napr. podminovat udeleni vyjimky zakazem magnezija muze OVK toto zakazat (viz. zmeny na zaklade dnesniho hlasovani) z cehoz plyne ze CHS od toho ruce pric nedava akorat o tom rozhodnou OVK a nebude tak direktivne nakazano shury. Verim ze lezecka verejnost neni tak hloupa a toto chape a nebude ve sve vedsine vystupova tak jak ji licis.
Zákaz zůstává zakotven ve výjimkách pro Český ráj, Kokořínsko a i Broumovsko (zde to nae pravidla pouze dublovala), v Tisé, Ostrově se výjimky odkazuje na Pravidla platná v době vydání, take zákaz platí dále nebo jsou to spojité nádoy, NP Česko-Saské výcarsko dtto. Jediné místo, kde zakazovala lezení s MG pouze nae pravidla a tím byli diskriminováni členové ČHS od nečlenů ( ti mohli vesele práit dle libosti)je Labák Levý a Pravý břeh.
Touto změnou se a tak moc tedy nemění, nebo mění- záleí na úhlu pohledu, předevím jsme se k problému posatvili čelem a nehrajeme si na pokrytce, přenáíme více pravomocí do jednotlivých oblastí na místní a ti si zcela jistě pohlídají, aby nekázní jedinců nedolo k omezení lezení v oblasti jejich zájmu a předevím si příznivci MG na sebe uili dokonalý bič, protoe ruka je podaná a teď se budou muset začít chovat daleko odpovědněji, více o problému přemýlet a naučit se omezovat a to z toho důvodu, aby dokázali, e umí být seriózními partnery a ne jen spolkem křičících dětí, kterým nechtějí dát jejich hračku.
Vy jste se nepostavili k problému čelem vy jste ho přesunuli na dav a kdy to nevyjde, řeknete e si to sami odlasovali. Ps. před časem si psal e chce dělat koncepčně v ledolezení, tak se ptám uděláte aspoň jedny závody? Heslo.Jedny závody lepí ne hromada keců.
hmm,ale ze to bylo kecu "jen rvete a nic nedelate" "tak si to odhlasujte" "az budete mit demokratickou vetsinu"a ted, kdyz je dukaz misto slipu,tak je spatne i tohle
1. dotaz: kdyz nekdo pravidelne neleze na pisku, je automaticky povazovan za sportovniho lezce?
2. dotaz: jsou cesty za IXa lehke?
3. dotaz: mam skoncit s lezenim?
1:Samozrejme (casto se mysli minimalne 365x v roce, ostatni jsou preklizkari)
2:Ne (nektere 5ci 6ky jsou tezsi nez IXa)
3: Asi jo, ja zacinam hrat zavodne kulicky za Blazinec Zabokvaky
at zije strana mirneho sblizovani magistu i nemagistu v mezich pravidel dalnych CHS, OVK a OP.
preji hezky den
Ondra Bernatik, toho casu v sanatoriu :)
To jsem zvědav kdo bude dodrovat pravidla o magnézku pokud nějaká budou.
U teď to dodruje jen pár klasiků.
Kdo lezce jetě bude kontrolovat?
Speciálně vycvičená komise, která posoudí jestli bude pouití v dané cestě nutné nebo nikoli. :-D:-D
Promiňte pánové přijde mi to jako dobrý ert.
Jediné co bych udělal tak vyjímku pro 10 vrcholových lezců co reprezentují ČHS na závodech a mají výsledky a zbytek nazdar bazar. Jinak to bude magnéziová anarchie a bude v cetsách za 3,4 atd.. jak se ji děje zbytečně na mor. pískovcích.
To jsem zvědav kdo bude dodrovat pravidla o magnézku pokud nějaká budou.
U teď to dodruje jen pár klasiků.
Kdo lezce jetě bude kontrolovat?
Speciálně vycvičená komise, která posoudí jestli bude pouití v dané cestě nutné nebo nikoli. :-D:-D
Promiňte pánové přijde mi to jako dobrý ert.
Jediné co bych udělal tak vyjímku pro 10 vrcholových lezců co reprezentují ČHS na závodech a mají výsledky a zbytek nazdar bazar. Jinak to bude magnéziová anarchie a bude v cetsách za 3,4 atd.. jak se ji děje zbytečně na mor. pískovcích.
Pouze technická, nelze srovnávat mor.písky s českými, nebo moravské měly absolutně jinou historii vývoje a snaha připodobnit je k českým byla vdy předem odsouzena k zániku a nikdy se neujala. A s výjimkou MG se na nich spíe něco omezuje ( viz. dříve běné pouívání hexů, friendů, skobování...).
Miloval jsem a miluju pisek a byl jsem hrdy clen CHS .... po tomto se muj zaludek neovladl a otocil se jak pradlo v pracce. Koncim jako clen a uz odmitam byt spojen s touto organizaci.
Jen proto, ze nejakej ubozak nema moral, potej se mu dlane a mysli si ze mu MG pomuze bude pisek samej bilej flek. At radsi pisek ochranari zavrou nez ho zhovadile prznit maglajzem.
Sila a odvaha jsou pokoreny zbabelosti a pohodlnosti. Zachvilku bude na milence vytah k vrcholovce.
Hanba CHS ze se k tomuto snizila.
Promiň, ale s takovýmito výlevy dělá mědvědí slubu tomu, co se opravdu stalo. Ty, i vichni ostatní, kdo takto nepřímo íří názor, e mg je odteď na písku povoleno. Ve vech diskusích je donekonečna omíláno, e mg je zakázáno zněním téměř vech výjimek pro povolení lezení v pískovcových oblastech. Povinnost řídit se obecně závaznými předpisy (co jsou v naem případě hlavně tyto výjimky) je zakotvena v Pravidlech jako jeden z prvních bodů. A tato skutečnost je neustále zdůrazňována. Pravidla tedy řeí pouze ty případy (co je v současné situaci pouze Labák), kdy to výjimkami stanoveno nebude. Navíc místně přísluné OVK mají monost podmínky zpřísnit. Take znovu a znovu: Pravidla ukládají povinnost řídit se obecně závaznými předpisy, které pouívání mg na pískovcích zakazují. Předpokládá snad, e ho orgány OP obzvlátě v těch klasických oblastech povolí? Já tedy ne.
Ja se vyjadroval k postoji CHS.
A ten dle toho vo jsem cetla na horosvazu posunul hranice. Proto pro me CHS konci.
A ano mas pravdu ze to OP muze pritvrdid ...ale najde se dost idiotu co budou znat nazot CHS ze musou. Ja osobne bych zakazal MG vsude....bez se podivat do krasu, jak sou tam cesty obtiznosti 5 olezene do hladka. Ale to uz je jina debata. Muj postoj k CHS se nezmenil.
I presto ze lezu 24 let, nemuzu ti odpovedet, jestli jsem nekdy lezl. Ale uz sem v 8000mnm lezl po ctyrech....jestli je to tebou zminovane lezeni.
Ale vazne, co jsi tim chtel naznacit, jako ze nesmim mit zajem o prirodu a lezeni?...kamarad je na vozejcku a stejne kouka na fotbal, ikdyz si ho nezahraje, vi o nem vic nez ja.
Prijde mi usmevne, ze sem napisu co si myslim a 95% odpovedi je jen o tom jak mi dokazat ze jsem vul :-D.
Panove, to vam vsem moje zena potvrdi ze jsem.
To si nemusite honit ega v diskuzich :-D
Srovnávat vápno s pískem můe fakt jen jeliman :). vatlá nesmysly a mate lidi. Nic není povoleno, tak se zklidni. Na to jak se asi starej, tak si jetě soudnýho rozumu moc nepobral.
Jen pro tvoji informaci-výzkumy je dokázáno,e vápenec se ohlazuje do hladka následkem potu a ne magnezia.To naopak chrání vápenec před agresivními následky potu.
Mágo vápenec vyhlazuje. Je tvrdí, ne vápenec. Vlastně je to vůči vápenci brusný práek. Dříve se na tomto principu letil maramor pro kostely a paláce.
Smím se zeptat, o jaké výzkumy se jedná ? ;)
Praxí je dokázáno, e lezením a hlavně MG se vápenec vyhlazuje. Naopak kyselý pot zásaditý vápenec naruuje a zdrsňuje.
Jen se bojím, e s pískem se stane něco podobného - zanesení a vyhlazení :( Nu uvidíme.
Co je podle tebe ČHS? Jestli jsi členem, i ty jsi ČHS. My vichni jsme ČHS. To u tady bylo debatováno x-krát. I ty jsi mohl vyjádřit svůj názor a hlasovat proti. Názor ČHS, abych pouila tvoji terminologii, se mi jeví tak, e za prvořadý povauje zákaz mg daný výjimkami. A za druhé: za důleitou povauje tradici, ale bere na vědomí, e výkony na horní hranici klasifikace se bez mg téměř nelezou a z toho důvodu dává doporučení, kdy mg nemá být pouíváno pro ty případy, kdy z hlediska OP nebude zakázáno. Navíc dává monost místnímu OVK (co je taky součást ČHS), aby tyto podmínky zpřísnil (co do důsledků můe taky znamenat úplný zákaz, ale taky třeba posunutí hranice na Xa, nebo vymezení určitých sektorů). Tohle je podle mě názor ČHS, neboli: "Uvědomte si, e zásadní je, co říká zákon. A kde jde o nae vnitřní pravidla, tam je zásadní, co tomu říkaj místní." Jestli je ti to málo, prosím. Dá se předpokládat, e se najdou individua, který si to vyloí jinak, ale to u bude záleet na nás vech, abychom je z toho omylu vyvedli, take ho snad nemusí ířit ani ty.
mluvis mi z duse jen se mi nechce kvuli zblblejm maglajzistum prestat lizt po tech krasnejch skalach a potkavat kamarady kteri stejne jako ja s radosti polezou nejakou klasickou sedmu s cistyma rukama dik za tvuj nazor a treba se nekdy ve skalach potkame
A ja som za pouzivanie magnezia nielen na skalach, ale aj v beznom obcianskom kazdodennom zivote! Lebo niekedy ked si podavam s niekym ruku a ma ju taku odpornu upotenu, brrrr.... to by bolo ovela lepsie, keby si predtym trochu namadzoval, hned by urobil lepsi dojem. Magnezium aj do ulic, magnezium pre vsetkych!
(A ten Igino Koller by sa tiez mohol obcas oholit, ked ide do cudziny na taku velku slavu.)
Upozornění týkající se pouívání magnézia v CHKO Labské pískovce
Práilové za chvíli dosáhnou úplného zavření skal.
citace :
ČHS obdrel dne 26.3. 2009 dopis Správy CHKO Labské pískovce obsahující zamítavé stanovisku k pouívání magnézia v této oblasti. Poadavek správy CHKO sice není právně závazný, nebo povolení k provozování horolezectví v Tisé, Ostrově, v Labáku apod. zákaz pouívání magnézia neobsahuje, ale přesto vás velmi prosíme, abyste se v těchto "klasických" oblastech pouívání magnézia vyvarovali. ČHS bude se správou CHKO o tomto problému jednat.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.