Kamarádi z Francie nás poprosili, zda bychom neupozornili na akci francouzského výrobce lan BEAL na ochranu přírody. BEAL ve spolupráci se společností l´ONG Wood en Stock ohlásili, e během dvou let vysadí na Madagaskaru 100.000 stromů.
Za kadé prodané lano, vysadí jeden strom v národním parku lĄAndringitra, v údolí Sahanambo, v jihovýchodní části ostrova. Kadé lano z akce má být označeno etiketou, a podobně by se měla akce prezentovat v obchodech, kde mají lana BEAL. Průběhu akce je věnována stránka www.beal-environment.info
Tolik stručně z francouzského plakátu, blií informace budou na zmíněné adrese, případně na francouzském webu Kairn.com, odkud nám kamarádi zprávu poslali.
..se brzy objevi tato lana, oznacena zelenou etiketou. Na jejich cenu nema tato iniciativa firmy BEAL vliv, naopak, vetsina lan BEAL bude ke koupi za ceny nizsi nez doposud.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
11:01:26 09.02.2009
Obávám se, Kubo, e na Madagaskaru (kde je odlesnění prý fakt dost děsivý, kamarád tam byl) by těch zákazníků dost nenali.
Tím nechci říct, e by třeba nemohli zlevnit ;), ani e by taková akce neměla - mimo jiné - zlepit vnímání firmy v očích veřejnosti, nicméně pozitivní přínos bych v tom viděl. (On toti pojem "společenská zodpovědnost firem" na západ od Ae není jen fráze.)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
11:37:07 09.02.2009
Radek měl pravdu. Take pojem "společenská odpovědnost firem" přeloím do srozumitelného jazyka: "Jak ze zákazníka vyrazit co nejvíc peněz, jak zdrait, jak při tom vypadat dobře, jak zadělat na dalí zisky, jak utrhnout něco ze státní kasy a jak při tom nevypadat jako komunisti." Týká se to Madagaskaru stejně jako Horní Dolní nebo Zahradního Města. (Co kdyby to Beal zkusil obráceně: Poádal by zákazníky, aby si koupili buď lano za normální cenu, nebo přihodili nějakou stovku navíc a tyto peníze by ly na ostrovní stromy. To by bylo fér a fungovalo by to jako normální průhledná charita.)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
12:14:36 09.02.2009
Na Bealovy stromy jsem nedal nic. Na bohulibé účely přispíváme v hotovosti ročně v řádu desítek tisíc korun a na daních platíme ročně stovky tisíc korun (nepočítám to, co zaplatím v ceně výrobků pro osobní spotřebu). Má dalí otázky, které s tak zvanou společenskou odpovědností firem vůbec nesouvisí?
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
13:29:15 09.02.2009
Hlavní příjemce byl vloni Sportovní klub vozíčkářů Praha - orientační závody, před tím to byl Člověk v tísni. Nějaké dalí peníze a předevím vybavení a taky reklama zdarma plynuly na regionální akce v Česku a na Slovensku (nepočítám v to vzájemné mediální partnerství). Pokud Tě to opravdu zajímá a jenom neprudí, mohl sis ve přečíst na HD, případně si to teď můe najít v archivu.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
20:30:23 09.02.2009
Hm hm kdybys byl prumernej cech tak to mas neco jako mesicni plat. Tekze dvanactina rocniho prijmu. Holt zavodacky vozejcky asi neco stojej. Tak hlavne at to uzijou.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
21:11:48 09.02.2009
Orientační závody vozíčkářů absolvují v Česku obyčejné vozíky a obyčejní lidé na rekreační úrovni. Jsou kategorie klasických "ručních" vozíků a elektrických s dopomocí. "Nae" peníze jdou předevím do organizace závodů a něco málo na reprezentaci v cizině. Jednotlivci z nich nemají nic.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
21:17:32 09.02.2009
Pro zajímavost: Oddílu orientačních závodů Sportovního klubu vozíčkářů éfuje Bohou Hůlka - moná si vzpomíná, e provozoval na internetu lezecký průvodce, který byl předchůdcem Lezce. Kdy se zranil, předal databázi právě sem a některé záznamy a komentáře o cestách najde jetě dnes tady.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
21:35:41 09.02.2009
Aby nedoslo k mylce tak desitky tisic davaj ONI ne ON tedy vic lidi takze to muze byt na jednoho KT uplne jina castka. Jestli to neni trochu "nepruhledna charita" kdyz to navic zverenuje na jakemsi HD. Mozna v tom ten Beal neni sam.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
10:11:41 10.02.2009
Jaká by tedy měla být "společensky odpovědná částka" připadající na jednoho KT? Mám za to, e na podobné dobročinné aktivity, přináející by i částku nepatrnou, se namísto hloupých otázek sluí jen říci: "Díky."
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
13:12:28 10.02.2009
Uplne souhlasim jakakoliv castka na podporu vozickaru i stromu je v poradku a je treba rici diky coz rikam. Nicmene rozdil v pristupu KT a BEAL je mizivy tak proc ta kritika. Z pripevku by mohl vzniknout dojem ze vysoke castky prizpiva treba sam KT jako jedna osoba. Lze vysvetlovat - jak bylo zmineno - jako ze je to parta lidi ktery dohromady prizpivaj tuto castku nebo ze rodina dohromady tuto castku a nebo ze kazdej sam tuto castku no a na to KT mlzi. Nic me do toho neni tak se neptam jen komentuju.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
15:16:34 10.02.2009
V mnoha věcech s Kubou nesouhlasím nebo se mi nelíbí některé jeho metody, ale v tomto se ho musím zastat. Domnívám se, e označením "my" měl na mysli asi sebe a bratra (s kterým, jak jsem pomocí netu zjistil, provozuje svůj server) anebo svoji rodinu (Nevím, kolik "daňových hlav" má klan Turků, ale nepředpokládám číslo závratně převyující české poměry, tedy počet prstů na ruce). Kadopádně mi z toho vychází nezanedbatelný příspěvek od KT. I kdy je fakt, e Mirek Duín by asi na přímou otázku na částku neodpověděl s tím, e se nechce vytahovat. :-)
Rozdíly od Beala jsou evidentní: Nezaregistroval jsem, e by KT svoji charitu nějak podmiňoval nákupem jeho slueb, klikáním na bannery apod. Navíc mi tak nějak ta charita v podobě pomoci "domácím" postieným přijde o dost charitativnějí ne nějaký projekt ve vzdálené zemi bez přímé regionální či profesní souvislosti, navíc (ale jo, řeknu to, klidně si mě upalte) moná zaloený na momentální módnosti určité ideologie - Dávám ortodoxním zeleňákům 10, maximálně 20, let. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
14:15:34 09.02.2009
Nemůu si pomoct, ale z první části Tvé odpovědi, Kubo, na mne dýchá mylenkový stereotyp průměrného současného obyvatele české kotliny, který nemůe pochopit, e by někdo mohl něco udělat i s jiným motivem ne si vydělat/nakrást. Otevřeně řečeno, české poměry tuhle tezi docela podporujou - i kdy i tady se jistě najdou výjimky. Ale ze svých zkueností odjinud (Kanada, Rakousko, Německo a myslím, e Francie nebude odliná) si dovolím tvrdit, e leckde jinde to tak opravdu není.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
14:27:47 09.02.2009
Charita je výborná věc. Sám se jí trochu účastním (viz výe), ale postup Bealu není na první pohled průhledný a jasně čitelný. Dýchá z něho "společenská odpovědnost firmy" a "PR".
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
20:49:50 09.02.2009
Beal prostě dělá business a asi to i umí. Beal chce být úspěná companička, tak se zaměřuje na dlouhodobé cíle a ne na krátkodobé. strategie long term goals - social responsibility, PR, zvládnutá Etika (to české outdoor firmečky větinou neovládaj), reklama....no prostě tyhle pičovinky a dalí propojit dohromady. Kadá firma chce vydělat více, jinak by zhebla, woe.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
11:19:14 10.02.2009
dotaz na pana Turka: píete "... z NÁS dostat jetě víc peněz" . Čili řadíte se do jakési komunity potencionálních zákazníků firmy. Chtěl jsem se zeptat a) kdy jste si naposledy kupoval lano (za peníze, ne za reklamu) a nebo kdy ho do budoucna asi tak hodláte kupovat? b) Je vysazování stromů kodlivé ? Pokud ne, budete se orieentovat i na dalí marketingové kampaně jiných firem ? Domnívám se toti, e kadá firma má nějakej marketing, kterej občas vyvijí nějakou aktivitu (ikdy obecně se na marketingu dělá h...o) Tak mi jaksi uniká smysl téhle diskuze, do které se tak hojně zapojujete ? leda, e by lo o negativní reklama, taky reklama. V tom případě samozřejmě kvalině odvedená práce :) Jinač nic ve zlým, jen smysl tohodle pozdviení mi fakt uniká... přeci jen, Beal nejsou český dráhy, z toho ádná aloba a tím pádem ádná kauza asi nekouká?
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
22:35:09 10.02.2009
a) Naposledy to byla dvojice Tendon Master 50 m. Kupoval jsem ji na podzim v Hudy Slezská Praha. Vzhledem k tomu, e Hudy u nás na HD neinzeruje, nemohl bych lana vyměnit za reklamu, ani kdybych chtěl. Jestli má problém, můu dohledat i přesný datum podle paragonu. Asi dva roky před tím jsem kupoval Lanex Duostar 2x50 m. b) Ne. Ano. c) Jestli Ti uniká smysl, zkus diskusi přečíst jetě jednou, a kdy to nepomůe, v klidu ji můe zavřít. Nic moc závaného pro Tvůj ivot se v ní neřeí.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
19:26:57 09.02.2009
Teda pokládat vedle sebe například "gender studies" (společenskovědní, značně zprofanovaný obor, v mnoha případech velmi demagogický) a archivnictví (pomocná historická věda, značně exaktní) ... no to fakt nevim.
A co ta flaka? Postav se k výzvě čelem! :)))
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
20:40:05 09.02.2009
Povimni si, e zrovna o těch jsem nepsal - protoe o nich vím jen velmi málo (předpokládám, e "informační věda" není toté, co informatika o které leccos vím a která vědou je).
(Aby nedolo k nedorozumění, nemám papíry na hlavu ani na "gender studies" ani na archivnictví, ale stýkám se s dost lidmi kteří tomu rozumějí abych si dovolil o tom něco tvrdit.)
A jak tak koukám, tak na tu cenu lan si u evidentně nevsadí ;)))
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
21:44:10 10.02.2009
Taky bych se přiklonil k označení článku jako reklamního sdělení, nicméně tvé ohnivé výpady ve mě vyvolávají pocit, jako kdyby ti na krku klečel agent firmy Beal mířil na tebe devítkou a snail se z tebe vyrazit prachy za nové lano. Ví o tom, e se můe svobodně rozhodnout jaké lano si koupí? Třeba podle toho jakou pouívá reklamní kampaň.
Nic ve zlém Jakube, ale já mám z tebe a z mnoha dalích novinářů pocit, jako e jste tu, aby jste nám neinformovaným odhalili podstatu světového spiknutí páchaného na nás ubohých zákaznících.
Nepropadej falenému pocitu mesíáe pravdy o outdorových výrobcích a nekalých praktikách jejich výrobců a prodejců. Skutečnost je spí taková, e nad tvými komentáři a recenzemi se větina těch co se v oboru pohybují spíe shovívavě pousměje.
A co se týče kampaně Bealu, dovedu si představit, e za tím opravdu stojí čistý úmysl. A pokuď to je jen reklamní kalkul, tak určitě není kodlivý.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
22:19:26 10.02.2009
Trochu motá příčinu a následek. Na moji krátkou poznámku, proč radi Beal nezlevní, se rozvinula tato debata. Ohnivě za Beal bojují virtuální nadenci ozelenění ostrova za jejich peníze :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
12:23:49 09.02.2009
tak fajn. vycházejme z předpokladu, e je tam odlesnění dost děsivý.
zaprvé: polome si otázku, proč asi je tam to zlý vodlesnění: stavební dřevo, palivo, pastva. take kdy u si hrajeme na záchranu planety, tak vykřikuji elektrifikace, osvěta a prezervativy.
druhak: je mi troku vodporná ta arogance bílýho mue, která předpokládá místní černouky jako tupá roztomilá zviřátka která je potřeba vodit za ručičku. kdyby to teda bylo mylený upřimně a spravedlivě. se mi to teda jeví jako promo akce pro evropskýho grynpissovýho voliče.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
07:47:23 10.02.2009
dobrá připomínka se strejdou Mugabem (bez ironie)! ovem jsou dva né koncepty řeení: buď jim budeme posílat desítky let něco, čemu budeme říkat humanitární či rozvojová pomoc a sázet jim tam stromky, aby to rozkradli a stromky vykáceli, nebo jim necháme ve vlastním průseru vymáchat čumák (případně jim dáme anci v podobě méně protekcionistické hospodářské politiky evropy). já jsem pro to druhé.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
13:26:20 09.02.2009
Sice ten národní park neznám, ale k krajní pravděpodobností se tam u ani netěí stavební dříví, ani nepase. Take Tvé poznámka je fajn, ale poněkud mimo (nehledě na to, e odlesnění často mívá i jiné příčiny, za které nemohou místní obyvatelé - viz detné pralesy, ale to je jiná kapitola).
A nevidím tam ani tu aroganci vodícího za ručičku (která je jinak častá, souhlasím). Spí bych řekl, e místní instituce na zalesnění prostě nebudou mít peníze. Ovem jistý si být nemůu - v tomhle kontextu by jistě bylo zajímavé zeptat se Bealu kdo inicioval, e se bude zalesňovat zrovna tam (dost dobře to mohla být právě místní vláda).
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
13:39:54 09.02.2009
Moc pěkný citát Ronalda Regana, amerického prezidenta s nejlepím ekonomickým i politickým výsledkem po 2. světové válce, kdy říká, jaká jsou nejnebezpečnějí slova, která je moná slyet: "Ahoj, jsem z vlády a přicházím vám pomoci." Někdy jindy to upřesnil: "Co se hýbe, je třeba zdanit. Kdy se to jetě hýbe, je třeba to zregulovat. Kdy se to přestane hýbat, začněme to dotovat." Tak je to asi i s pomocí vládě Madagaskaru.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
14:04:58 09.02.2009
Wago, jedna firma chce dát část svých zisků na sázení stromků. A tady z toho modrý sviti mají psotník. Třeba to chtějí dotovat, třeba prostě chtějí. Beel bude sázet stromky. Zatni zuby, jdi se projít a nemysli na to. Ono to přebolí. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
21:04:50 09.02.2009
Ono je podle mne dost moný, e ti Kuba tu flaku bude muset koupit.
Kdy to budu řeit podle marketingu. Lana budou mít stejnou cenu, ale díky promo se stromečkami jich zase prodaj více. Zákazník bude mít pocit ňáky větí přidaný hodnoty toho lana, a tak bude spokojenej a zakoupí. Na jednom lanu vydělají sice tedy méně, ale díky zvýení celkového objemu prodeje zůstane celkový zisk stejný nebo lépe větí.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
15:15:39 09.02.2009
Počkej, ty si myslí, e s cenou je to tak, e kdy dá firma peníze na reklamu, tak je hned rozpočítá do ceny? Je to PR, ale docela sympatický. Starej Beel si taky ty prachy mohl nechat.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
16:05:27 09.02.2009
Mno, spí ta cena neklesne tak, jak by mohla (prostor by pro to asi byl). Anebo by třeba klucí rudooranoví mohli říct: "A to dá svým zaměstnancům!"
Jak má pak ten chudák starej Beal dostát vem těm firemním "společenským odpovědnostem" a přitom uivit rodinu a v krizi nepropoutět lidi. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
16:55:57 09.02.2009
No právě. Je to takovej zvyk. kterej do Turecka holt jetě nedorazil. Kdy někdo ze svýho zisku dá prachy na něco, no... prostě ne primárně patnýho, tak se tím smí pochlubit.
K tomu se váe českej zvyk: říct mu, e to měl dát jinam,jinak, líp a e stejně nás chce okrást.
Mysli e ta lana budou stát stejně. nebo bude část s dobrovolnou dotací. No a tu si Kuba nekoupí a bude klid.
e je to reklama? No a???? Nejspá to je smíchaný, trochu dobota, trochu kalkul.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
09:54:54 10.02.2009
Asi to bude taková zajímavá nepřímá úměra:
S roustoucí inklinací k zeleným mylenkám klesá ochota diskutujících připustit si, e se jedná o PR a e jsou jeho objektem. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
16:29:40 09.02.2009
Kuba Turek:ty se normalni kreten ty sem na lezce chodi u jenom vechno bojkotovat..řekni mi kolik si dal peněz ty na obnoveni zdevastovane přirody hm?beal děla bezva lana a rad si tu stovku připlatim kdy to pujde na dobrou věc i kdy pochybuju e ty ceny zvedaj neviml sem si e v posledni době se nějaka cena zveda:-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
19:04:04 09.02.2009
To nemá s pravolevým rozdělením politiky nic společného. To je prostě fakt. Kdy někdo dává jako bonus, e se dohodnul s vládou Madagaskaru, něco mi tady smrdí. Zvlátě kdy Madagaskar byl vykácen právě pod kuratelou vlády poměrně nedávno.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
14:21:45 09.02.2009
No pokud si myslí, e Ronald Reagan (nikoliv Regan) je americký prezident s nejlepím ekonomickým výsledkem po 2. světové válce, tak to je dalí diskuse v tomto směru asi zcela zbytečná. Jinak doporučuju nahlédnout do statistických ročenek, encyklopedií a podobně.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat jetě víc peněz
19:19:21 09.02.2009
Ty zná přesné motivace pana Beala? Asi ne, e? Potom tyto tvé hláky mají jen hodnotu plané pomluvy zaloené na tvých domělých předpokladech. Mají takové tlachy nějaký smysl?.
To budu muset říct Bělinovi. e se aborouti pomátli. Normální by bylo, aby lezecká firma podporovala háření a klučení. Vyhlauju bojkot výrobků Beal. (:-) pro jistotu)
A tak je moný, e těm Malgaum tam nějaký stonky chyběj, tak si krz to udělali Beálové zelenej píárek (to je teďka hodně ve voblibě tvářit se jako envajronmentálně přívětivej).
Ale přilo mi to docela vtipný, páč nám tady zase na druhou stranu nějaký stonky přebejvaj a je nutný je kosit, aby nebyly skály zarostlý. Čili by nám kamarádi z Francie mohli zadotovat tudle akci naruby :-)
Ahoj,
jako vzdy zde mame velice prinosnou diskusi. Jedine na co zde jeste nepadla odpoved je proc jsou lana tak draha... Lana byla delsi dobu predrazena oproti evropskym standardnim cenam. Od 1.1.2009 prevzala distribuci tohoto zbozi nova, mlada firma TotalOutdoor a cena lan se rapidne snizila. Ne vsichni maji jiz preceneno, ale v Hudy, Rockpointu, Bartsportu ci Sambaru jiz naleznete lana svetove kvality za ceske ceny.
no je to tak troku "ZNÁMKA PUNKU" to ví sem malinkej chlapeček co nevi jak to chodi místo řemenem sem dostaval bealem a co teda já vim tak brzo ten kdo dostane a ne jen řemenem bude velký Kuba Turek (to je ohledne těch komentářů na Zabilku a tak vak ví..)a ted poď poď spláchni mě tvejma supr inteligentnima komentářema:D
hele frájo ja nevyhrouju ja sem mirumilovnej ale jenom vim e ne jeden muj kamarad řikal e se na přestlamu:)a s tim tvim bojkotem veho jim v tom nebudu zabranovat..:D hlavně ten puberák v ruce drel u několik lan a tak ví co Beal umí:)ne jen chytat ale i dokonce sázet stromy:D
Jakube, vechny firmy by Vám měli poděkovat. Jak se tak krásně vdycky do někoho začnete naváet, hned se té firmě zvýí obrat!!! :-) Ráno jsem byla v novém Doldy obchodě, právě si tam přebírali zboí - lana - hádejte jakou značku :-))) počkám na výplatu a jdu si ho koupit!!!! Mějte hezký den, vichni.
Mezi novináři se takovým dívkám, které dělají práci jako vy, říká "pastelky". Jsou na nejniím postavení PR hiearchie, píou do diskusí, obvolávají novináře, aby přili na tiskovky a uveřejnili tiskové zprávy. Z některých se časem stanou ekauntky a kreativky, některé se vrátí na sekretářské idle. Přeji dobrou práci" P.S.: koda e jsme se na Sokolské nepotkali. S panem Doldym, paní Doldyovou a éfovou obchodu jsme si včera popovídali, tak bych Tě taky rád viděl.
Kubo, kdy bys sem psal seriózně, a ne za pouití praktik revolverového tisku, tak bys autorku příspěvku na který reaguje takhle nemohl z fleku oklasifikovat. Jaký má pro to důkaz??? Jistě, existují "pastelky", o kterých píe. Ty ale má čím podloit, e to tak je v daném konkrétním případě? Pokud ano, sem s tím. Pokud ne, říkám Ti, e se chová jako hulvát. Bohuel. (Nic proti Tobě osobně nemám, ale tohle se mi fakt nelíbí.)
Tvoji reakci vnímám jako o řád hrubějí ne původní příspěvek. Přitom Tvé podezření (moná oprávněné), e se jedná o PR výrok, by se dalo vyjádřit zcela sluně.
I kdy, vlastně, je to Tvůj problém. V mých očích ses tím shodil, moná i v očích někoho jiného, ale třeba je Ti to jedno. Jen se přestávám divit, proč je řada lidí na jméno "Kuba Turek" alergická (to je experimentální fakt).
(Stejně tak, k mé výzvě k sázce - jistě, byl v ní humor, jako v kadé výzvě k sázce - o pár příspěvků jinde ses nepostavil čelem jako chlap, ale utekl jsi. Podobný výsledek.)
:-))))) děkuji!!!! A jak se říká vaí práci? A tomu co tu píete?
Já obvykle na diskuze nereaguji a velmi málo je čtu, tohle je veliká výjimka. Se slavným PR fakt nemám nic společného.
Ten obchod jsem zmínila protoe tam byla milá slečna a Beal tam opravdu mají! Zeptejte se jí.
Víte já prostě jen lezu a chodím po horách, no a teď sháním lano a Beal mi doporučuje větina kamarádů co leze (hodně leze a hodně dobře.... vás taky můu potkat ve skalách? :-)).
Kadopádně jsem o vás slyela samé zajímavé věci. Teď jsem to zakusila na vlastní kůi. Vy asi nemáte moc smysl pro humor, e? Nevadí i tak vám OPRAVDU přeji hezký den a a se na vás občas taky někdo usměje a ten úsměv a je upřímný.
PS: a to lano si tam fakt půjdu koupit...
1) Toho výborného Beala si uijte! 2) Jak se říká novinářům? Např. mediální mrdky. Hajzlové. Kreténi. Pitomci. Debilové... 3) Můeme se potkat ve skalách? Určitě. Bohuel vás nepoznám, protoe k identifikaci mi nebude stačit pouhé jméno Jana (fakt nevím, který mu se za něj skrývá). Kdybyste měla opravdu zájem, za pár hodin vyráím s kamarády na ledy do Jizerek. 4) Víte, e pouíváte v diskusi metody domovní důvěrnice? Třeba: slyela jsem o vás zajímavé věci (jaké? od koho?), asi nemáte smysl pro humor (jak to víte?), a se na vás někdo občas usměje (chcete naznačit, e se na mě vichni dívají křivě?). 5) Moná by bylo nejlepí si to vyříkat osobně. Rád se s Vámi setkám. Jak to ale udělat, kdy jste jenom jakási Jana? Kruh se uzavírá.
byla jsem upozorněna na tuto diskuzi... Taky do diskuzí nepíu, ale jen jsem chtěla říct, nejen panu Turkovi, ale i ostatním: to děvče, které se tu nazývá "pastelka" tu opravdu bylo a dívalo se na lana. A některé věty, které tady padají, jsou tedy dost silné..
koda, e podporujeme prodej lan francouzské firmy, navíc vyráběné na Madagaskaru. Nejsem si jista věkem zaměstnanců ani případnou diskriminací černoského obyvatelstva. V současné době bychom měli být hrdi na produkty vyráběné u nás, českými lidmi . Pro mě je jasná a důleitá značka Lanex, Rock empire nebo Singing rock . Neviděla jsem v naich skalách ádnou cestu ani vysazený strom firmou Beal.
betynko:)mám rád český výrobky ale muj beal flayer2 mam u tři roky zapadal sem ho u nespočetněkrat protahl u tolika zelenejma sračičkama sezoně s nim lezu prakticky denně...a ta kráska se na mě furt směje:)relativne v cajku u sem ji dal i jmeno "bětka" :D prostě beal u jedine:D
Mozna by ses mohla zamyslet nad tim, zda jsou ceske vyrobky opravdu ceske. Lanex, Rock Empire, Singing Rock - ti vsichni nakupuji vetsi ci mensi cast svych vyrobku v zahranici, protoze by jinak nebyli konkurenceschopni. Stejne tak jako Petzl, Black Diamond a ostatni vyrobci lezeckeho materialu.
Ahoj, nevím kdo je majitelem firem, ale je mi to celkem jedno. Vím e lidé, kteří tam pracují jsou čei, vichni starí 18 let, platí daně v české republice a s jejich výrobky mám dlouholetou pozitivní zkuenost. Kdy lezu na Biíku i v jiných skalách, na rozdíl od Francouzů se starají o nae lezecké oblasti. Nová firma total complot asi zdarma nebude investovat do naich skal nebo zelených stromů. Nikomu neberu, e je spokojený s tou či jinou značkou, ale kadý máme právo na svůj názor.
Ahoj, nevím kdo je majitelem firem, ale je mi to celkem jedno. Vím e lidé, kteří tam pracují jsou čei, vichni starí 18 let, platí daně v české republice a s jejich výrobky mám dlouholetou pozitivní zkuenost. Kdy lezu na Biíku i v jiných skalách, na rozdíl od Francouzů se starají o nae lezecké oblasti. Nová firma total complot asi zdarma nebude investovat do naich skal nebo zelených stromů. Nikomu neberu, e je spokojený s tou či jinou značkou, ale kadý máme právo na svůj názor.
koda, e podporujeme prodej lan francouzské firmy, navíc vyráběné na Madagaskaru. Nejsem si jista věkem zaměstnanců ani případnou diskriminací černoského obyvatelstva. V současné době bychom měli být hrdi na produkty vyráběné u nás, českými lidmi . Pro mě je jasná a důleitá značka Lanex, Rock empire nebo Singing rock . Neviděla jsem v naich skalách ádnou cestu ani vysazený strom firmou Beal.
Bety dej to s Turkem dohromady. Oba mate takove mile zpusoby a vubec do vseho vidite a nic vam neunikne. Navic turecke vylevy z posledni doby zcela jasne nasvedcuji krizi stredniho veku a nedostatku sexu vubec....
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.