Moná e u se někomu můe zdát, e se do M. Čermáka naváím moc. Nové zprávy z 8a.nu: M. Čermák zopakoval boulder Crowbar 8b+, zabralo mu to 6 dní. Dále pak přelezl cesty Raubritter 8c (!), Nightmare 8b, Lügenbaron 8a+ OS a Prawda 8a+. Nechci rejpat do M. Č., ale jestli to přelezl jako Wallstreet v roce 1993, tak by se měl zahrabat navdy. A leze-li stále jen pro sebe, stále nechápu, proč se tlačí mezi ty světové veličiny, které se větinou lezením iví a prezentovat se potřebují. Tak co, Martine, má dvě monosti. Buď si seeň hodnověrné svědky, třeba video, nebo zmiz z lezeckého světa. Dokáe-li přesvědčit lezeckou nulu mého formátu, okamitě se Ti veřejně omluvím.
Souhlas s Papouem,
nějak moc Tě to bere.
Napadla tě varianta, e to tam vůbec záhadný M.Č. nepíe.
Mráza taky nenapsal nic do deníčku a Duín Jandík z toho nemohl usnout...:)
Zapsal: Oliváč, 12:50:55 30.09.2002
Tato varianta mě napadla, ale pokud to M.Č. sám nevyvrátí, tak o ní neuvauji. Zas tak mlčenlivý není, na Lezce občas něco napíe. Jestli to tam i sem na Lezce někdo píe za něj, má dobrou fantazii a sehnal si i dost přesvědčivý model na fotografie. Je na nich dost svalnatej, to abych se ho bál potkat. Zas tak moc mě to nebere, jen mě překvapuje, e u je to kadému jedno. Klidně ze sebe udělám pitomce, hlavně e bude jasno. Tomance jetě vydejchám, ale jestli budu srovnáván s Duínem Jandíkem, tak na to fakt kalu.
Bída má pravdu, jedna věc je věřit, ale na druhou stranu by člověk této výkonnosti měl mít na své prásky svědka, nebo alespoň na některé.
Co se týče zapisování Mrázovo lezení, je to jedno, protoe toho nikdo zpochybnit nemůe.
hele vy erloci, co kdyby mu takhle někdo zatelefonoval, napsal dopis (jánevim třeba doporučeně) nebo poslal mejl, aby se k tomu nějak vyjádřil. Ten legendární Dvanáctkař Čermák bydlí tuím kdesi v Blíevedlech na Mělnicku. takhle mi to připadá vůči němu tak troku nefér (jakkoli se domnívám e jsou zmiňované informace o úasnejch přelezech poněkud nepravdivé)
Neměl jsem nic proti Mrázovi, jen proti tomu, e se matou pojmy. MČ je mi srdečně jedno a spaní mi ani neruí, e jsem na Brumlovce zaslechl povídat, e tam Oliváč oblehl tvary chytů a vydává je za svoje. Jen se bavím :-), take si se mnou nemusíte dělat staropsti.
Mimochodem, před časem byl na Lezci článek o tom, jak MČ se svezl se známým do Rakouska a přelezl tam nějaké vysoce cenné bouldry. Byly u toho i fotky.
Přijdu si jak v v dívčím krouku osmé třídy Z. Tohle vzájemné pomlouvání, dokazování a osočování začíná u být tak trochu moc.... a u u Čermáka, Oliváče nebo Petra J. Poněkud smutně to sniuje úroveň jinak velmi dobrého Lezce a jetě ke vemu si za to můeme sami:-(
Proč? Dy je to celý jenom sranda...:)
Já se bavím a se za břicho popadám...Já vyrábim chyty :) no to je prča.Přidej Petře Jandíku vypal jetě nějakou perlu :)
Zapsal: Oliváč, 16:32:37 30.09.2002
Souhlasím s Bídou
MČ nemá asi vech pět pohromadě, protoe i vymýlet si je třeba s mírou a nedá se přeskočit několik stupňů. Výskyt nedůvěryhodné osoby z Czech republic na předních místech 8a.nu můe v očích cizáků zpochybnit i výkony naich dalích borců a to si asi nezaslouí.
Zapsal: David, 16:50:16 30.09.2002
Chytychyty
to nevim ze olivka placa chyty:)co se tady clovek nedovi...chyty zn.BB fakt se bavim:)PJ napis jeste neco,at se zase priste muzu zasmat.
Zapsal: Sládič, 19:34:21 30.09.2002
Je to ji, myslím třetí obdobný članek-dle mého názoru kadý normální člověk, který tyto cesty přelezl by se ji ozval a protestoval.Přelezy cest této obtínosti by měli také jasné dokázané.
The end
Jsou lidé, kteří se rádi předvádějí a publikum jejich výkon zvýí. Na druhou stranu jsou lidé, kteří pro svůj výkon potřebují klid, soustředění a soukromí. Před publikem svůj výkon nedovedou kdykoliv na poádání předvést, nemusí ale být proto lháři.
Před časem byla velmi podobná atmosféra kolem bratrů Coubalů. Také uváděli výkony, které se nezdály odpovídat tomu, co vidělo publikum. Mnoho lidí si myslelo, e by měli, obrazně řečeno, předstoupit před arénu a ukázat, e umí. Jene oni se místo toho stále víc uzavírali do sebe a na pochybnosti nereagovali. Kdy u větina lidí říkala, e umí jen dobře kreslit, pozvali mne abych natočil dokončení jejich prvovýstupu IXb. Kdy se na ten film dívám dneska, říkám si, e je pochybovači odsuzovali neprávem a z velké části proto, e nedokázali říct, e jsou abnormálně vytrvalí a e na své výstupy potřebují mnohem víc pokusů, ne ostatní, kteří ale nemají tu vytrvalost.
Moná, e i M. Čermák je introvert, který si leze spí pro sebe a publikum ho ruí a nechce se vydávat napospas davům, které jsou s hodnocením jiných povah rychle hotovy. O to těí to takový človék má, chce-li své výkony prokázat. Moná, e by kamarád s kamerou mohl tohle dilema vyřeit.
e by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času ne já, je tenhle problém určitě dost důleitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohuel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, e musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co kdy to tam záhadný MČ vůbec nepíe? A jetě moje teorie: Co kdy za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát e je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném ouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá a tak jednoduché.
e by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času ne já, je tenhle problém určitě dost důleitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohuel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, e musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co kdy to tam záhadný MČ vůbec nepíe? A jetě moje teorie: Co kdy za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát e je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném ouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá a tak jednoduché.
e by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času ne já, je tenhle problém určitě dost důleitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohuel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, e musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co kdy to tam záhadný MČ vůbec nepíe? A jetě moje teorie: Co kdy za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát e je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném ouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá a tak jednoduché.
Na internetu se nedá ověřit, kdo vlastně píe za koho Za Tomáe Mrázka to celkem logicky psal někdo z jeho týmu, on má jistě jiné starosti ne psát ebříček na Lezci. MČ můe mít buď tajného příznivce (co třeba ctitelku znalou internetových fíglů se změnou totonosti:-), který tam ty výstupy strká, nebo naopak tajného nepřítele, který ho tím chce znemonit. Jenom bych byl pro to, aby se nedělala tvanice předem, dokud se neví, jak to je.
Jo a adresa tajemneho demona skal Martina Cermaka je pomerne jednoducha , nejsou to Blizevedly ale Skalka.Na Vlhost coby kamenem dohodil.To je ten kopec,kde mu pani z vrcholovy komise(pokud vubec) zrusily vsechny cesty a pak si nektery vzapeti sami "vylezli" treba v uzasne obtiznosti okolo sestky - ze jo, Borku M.???!!! Jo bejt v pruvodci je tak sladkeeeeee....
M.Č. to zkouí průběně od roku 1993, tj. 9 let. Zkrátka mi dola trpělivost, zvlá kdy u to není jen záleitostí České republiky. Jestli se chce někdo s jeho pověstí srovnávat se světovou pičkou, musí přistoupit na její pravidla se vím vudy. Kdyby se kterýkoli pičkový lezec choval ve své vlasti jako M. Čermák, u si prostě nekrtne. Komentátoři zde více vyjadřují osobní antipatie ne názor na vyslovený problém. koda. Stejně je to na téma M.Č. můj poslední pokus s tím něco dělat. "Reprezentuje" lezce z ČR a větina z Vás se tváří, e se jich to netýká. A Vám budou někde říkat: "Mráza, monster and unicum, he´s fucking good. Stefanek, he´s very, very strong, I saw him in Frankenjura. Who is Martin Cermak?", tak mě fakt zajímá, jak odpovíte.
je dycky sloitá. faktem ale je, e martin čermák si toho u navymejlel tolik (viz například zcela a naprosto vysněné cesty za 11a na Vlhoti) e se mu nedá věřit ani za mák. viděl jsem ho osobně lízt začátkem devadesátejch etě na Vyehradě na tý malý stěně, a ačkoli jsem byl osobně svědkem toho, e nějakou sekvenci nepřelez, klidně se tam přede mnou chlubil ulmanovi s majerem, e to přelezl, a to po něm zkusej. martin čermák se nezměnil.
pokud jde o coubaly, určitě vylezli tak 80 % toho, co inzerovali, potí je v tom, e ani vytrvalost často nestačí na těch vrcholovejch 20Ą%(viz např. ta pověstná přisekaná díra na KObyle nebo klíčový místo na Ty časy..., kde postavili k hodinám).
Jděte s těma kecama u do prdele! Co vás pořád zajímá co kdo leze a neleze? Proč se kadý nestará sám o sebe? Proč se se asi ten vá záhadný M.Č. zveřejnil na zahraničním serveru? Protoe se stydí za to ubohý čecháčkovství... Kdo je tu branej jako nejlepí, jako pička? Závodníci, závodníci, závodníci... Já vám na to kalu, stejně tak jako M.Č. a plno dalích o kterých nikdo z vás neví a který jsou tady nebo ve světě a jen lezou a lezou a nemusí se nikde zveřejňovat, nato fotit nebo natáčet, aby potvrdily svoje výkony...... Lezení pro kadýho asi znamená něco jinýho, tak si to uijte česká lezecká scéno!!!!!
Zapsal: K2, 16:18:38 02.10.2002
Pro K2 (asi ňáký lye?)
V Montaně 2/97 je velice vtipný rozhovor Filipa ilhana s Martinem Čermákem, bohuel není v její internetové verzi. V klidu a pozorně si ho přečete (myleno vy, lye). Jako správný a statečný Čech ses mohl aspoň podepsat.
Jeliko nemám doma pčítač,tak a ted sem sedostal na lezce a nestačím se divit!Martina znám asi tak tři roky a naposledy jsem sním byl v Juře,právě kdy přelezl Crowbar.Martin ani moc nedoufal e se mu podaří,je tam prý pro něj těké dynamo.První den dal několik pokusů a dalí den se mu to zas po nějakem zkuení,ten přeah podařil a pak u to dolezl,jo trochu se hvěl.koda e jsme neměli sebou foták,ale myslím e není problem se tam někdy vrátit.Jinak co o Martinovi vím?Leze nějakejch 16let,nevím jak lezl dřív(1993),aal zato vím jak leze ted,byl jsem sním párkrát v juře,labáku,dubské skaly,srbsko...Martin se pravděpodobně ozve sám,ted toti nemůe,prote hned po té juře odjel na nějakou dobu do Fontainebleau,tam vlastně jezdí od1996 kadý rok jednou či dvakrát.Taky vím jak je mu lezení drogou,vydělá pár peněz a up někam do skal.A taky nemá rád moc lidí kolem sebe,prostě není tolik společenskej a toje asi chyba.No snad se ozve,a se vrátí. PS.Moc by mě zajímalo kdo z vás(D.Chudoba...),Martina doopravdy zná,či ho aspon viděl !
Snad se nejmenuje Marlowe. U se těíme na dalí fantastické zprávy, tentokrát ze samotného Bleau. M. Č. by měl někdy pracovat i více, aby se mohl ozvat třeba z Rocklands nebo z Austrálie. U se měl tu čest jej potkat a doufal jsem, e u ho nikdy neuvidím. Ale anci spatřit samotného "mistra" na Sněníku si asi nenechám ujít.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.