Slovensko zvažuje zpoplatnění vstupu do části Vysokých Tater |  |  
  Stát si údajně od zpoplatnění vstupu do chráněného území některých částí Vysokých Tater slibuje lepší péči o chráněná území. 
 Věří, že příjem by pak napomohl údržbě parku. 
 
Vysoké Tatry
photo by © Alex Lutzy
Na Slovensku se zatím platí pouze za vstup do Slovenského ráje. Platba za vstup již funguje na i polské straně Tater, kde se za celodenní vstup zaplatí přibližně jedno euro.
 Zdroj: 
Zde je článek   Slovensko zvažuje zpoplatnění vstupu do části Vysokých Tater 
 
 
 |  $ | 10:06:28 19.09.2013 |  kdo to necekal a o duvod vic jezdit Rakousko, IT, FR 
vzdalenost velka, ceny velke u vseho -> Rakousko vyjde nastejno a sluzby SK OTRESNE, neochotni v restauracich, obchodech, policie sikana atd. 
sem tam se mi stalo ze se nekdo i usmival a choval aspon trochu slusne, jinak peklo za ktery platit nebudu. A az vam na lyzovani v zime rekne vlekar pri snezeni: nj cesi zas delaj hovno a vozej se a my abychom drely.. a od ceho tam asi tak je,abych jako host dojel a utiral mu sedacku aby jezdil. v restauraci premlouval obsluhu ze si dam piti pri cekani na jidlo 1,5h s otravenym xichtem co otravuju pri procedeni kdyz se otoci a de teda mi milostive natocit pivo.. 
pfff za me at si zpoplatnej treba vzduch |   | odpovědět   |   
|   | Re: $ | 20:41:48 19.09.2013 |  | Tak možno Ty si tam robil bordel a na základe toho dajú v TANAP poplatok. Křupan!!!!! |  | Rado | odpovědět   |   
|   |   | Re: $ | 11:09:37 23.09.2013 |  | co sa rozculujes, ved ma uplnu pravdu. |   | odpovědět   |   
 |  to je toho | 10:17:11 19.09.2013 |  | Na slovensku sa toho zvažuje.... |  | lk | odpovědět   |   
 |  Proc ne  | 10:58:39 19.09.2013 |  | Proc ne ... muzeme platit za vstup do hor. Nekde je to bezne. Musi to byt ale nejak vyvazeno. V narodnich parcich, kde se plati vstup je obvykle zdarma parkovani, informacni centrum, rozdavaji zdarma mapy parku, je zde ciste socialni zarizeni zdarma, casto sprcha, kterou muzete vyuzit po navratu z tury za drobny poplatek za teplou vodu. Strazci parku se na vas usmivaji, rozdavaji informace, poradaji prednasky pro deti v pravidelnych intervalech. A dalsi a dalsi... Za takove sluzby lide nemaji problem platit. Bojim se ale, ze toto bode takova typicka ceska/slovenska cesta k nicemu, ktera jen vsechny nastve. Vyberou se penize a sluzby zadne.  |  | Dan | odpovědět   |   
|   | Re: Proc ne  | 11:06:15 19.09.2013 |  | Úplně stačí, že člověk vysolí ve Smokovci 30 euro za pár dnů parkování, nikoho nezajímá, že spí na chatě a že tam utratí za jídlo atd. Takhle dám 50 e za chatu, dalších 30 za parkování, další prachy za vstup do parku, to už se fakt skoro nevyplatí tam jezdit. Ceny některých chat v Rakousku, It jsou srovnatelné a nechtějí po vás nic za to, že někde dole necháte auto nebo že jdete do hor. Servis na chatách v SR ani nekomentuju, to je kapitola sama pro sebe. Chápu, že ochrana potřebuje finance, ale tohle mně připadá jako snaha vyždímat z lidí co nejvíc a kdo ví, kde ty peníze nakonec skončí. Naštěstí Tatry nejsou jediné hory v dosahu.  |  | Martin | odpovědět   |   
|   |   | Re: Proc ne  | 13:55:15 19.09.2013 |  | Nó,niekrorí chatári su Česi,že tak potom neviem ako to s tým servisom bude. |   | odpovědět   |   
|   |   |   | Re: Proc ne  | 17:07:58 19.09.2013 |  Tak jo, na Chatě pod Rysmi je čech - Viktor - a to je PAN CHATAŘ, naproti tomu na např. Teryně je slovák - o tom jaký je chatař se vůbec nemá cenu bavit... 
To mě dokáže naštvat, jak se při kritice hned začnou řešit národostní otázky... 
Určitě spousta čechů - chatařů je také strašných, neochotných - ale o tom se tu nediskutuje.  |  | Jarda | odpovědět   |   
|   |   |   |   | Re: Proc ne  | 07:23:21 20.09.2013 |  | Pleteš se, Jílek je čehůn jak poleno. |   | odpovědět   |   
|   |   |   |   |   | Re: Proc ne  | 08:11:32 20.09.2013 |  | Asi budu mít blbý dotaz, ale proč máte na Slovensku chataře Čechy? Nemáte dost vlastních lidí? |   | odpovědět   |   
|   |   |   |   |   |   | Re: Proc ne  | 10:08:43 20.09.2013 |  řešit národnost ve středoevropském prostoru je poněkud absurdné. od doby co římani začali psát historii se tady přehnalo takovejch vln osadníků a nájezdníků, že jsme všichni podivná směska keltů, germánů, slovanů, hunů, turků a buhvíčeho ještě (a to nezmiňuju jak kromaňonci dílem sežrali a dílem asimilovali neandrtálce). 
 
to, jestli je ten či onen kokot opravdu nesouvisí s tím co má napsáno na matrice za národnost. |  | Lukas B. | odpovědět   |   
|   |   |   |   |   |   |   | Re: Proc ne  | 20:38:19 21.09.2013 |  | Já to nemyslel jako národnostní problém. Prostě mne to zajímá. Nechci rozdmýchávat nějaké problémy, ale pokud větší počet chat provozují Češi, proč tomu to tak je?  |   | odpovědět   |   
|   |   |   |   |   | Re: Proc ne  | 15:44:56 23.09.2013 |  | Nevím jaké má Jílek občanství, ale vzhledem k tomu, že chataře tam dělal už jeho táta, tak ho beru jako domestikovaného slováka... |  | jarda | odpovědět   |   
|   |   |   |   | Re: Proc ne  | 20:12:02 21.09.2013 |  | Beránek ma taky svi mouchy,že jo. |   | odpovědět   |   
|   |   |   |   |   | Re: Proc ne  | 15:45:34 23.09.2013 |  | jaký, anonyme? |  | jarda | odpovědět   |   
|   |   | Re: Proc ne  | 20:45:10 19.09.2013 |  | Tak nech tam nechodia, nie? Sú s nimi len problémy. Howg fešák........ |  | Rado | odpovědět   |   
|   |   | Re: Proc ne  | 20:12:10 21.09.2013 |  | Asi si ešte v Rakúsku nedostal poriadnú pokutu za nejakú hovadinu. |   | odpovědět   |   
|   |   |   | Re: Proc ne  | 11:50:59 23.09.2013 |  | I na silnici zaplatí Čech na Slovensku větší pokutu než Slovák, ale rozdíl výše pokut se netýká jen Slovenska. |    martan | odpovědět   |   
|   |   |   |   | Re: Proc ne | 11:06:17 25.09.2013 |  Né že bych byl příznivcem placení, ale ty protislužby za zaplacení ani nežádám (sprchy, info centra, parkoviště, letáky atd.). Akorát to betonem a asfaltem zas.re další přírodu, infrastruktura se rozšíří na úkor přírody.  
 
Díky, radši zaplatím, když už to musí být, a hory si užiju jako doposud. 
 
...btw. to, že bude v důsledku poplatků jezdit do tater míň lidí, neb budou jezdit jinám, je jedině dobře pro přírodu Tater (teda pokud to nezase.rou "protislužbama"...) |  | Jirka | odpovědět   |   
|   |   |   |   |   | Re: Proc ne | 13:33:02 22.10.2013 |  | z duse si mi to napisal...pravdu mas pravdu mas...cim menej ludi, tym lepsie pre tatry |  | luna | odpovědět   |   
 |  ... | 11:08:54 19.09.2013 |  to ani nemá cenu komentovat... 
jen mě napadá, že na jednu stranu lidi ničí přírodu z důvodu výdělku a na druhé straně si nechávají platit za přístup do míst přírody, kterou ještě z důvodu výdělku nezničili... 
za chvíli budem platit i za sra.ní  
nechcu upravený chodníky, nechcu značky, nechcu nic co mi usnadnuje pohyb v přírodě...chci se tam pohybovat volně a svobodně, jak to odjakživa bylo možný...regule, regule, až dostanou lidi na kule :) |  | honza k. | odpovědět   |   
|   | Re: ... | 20:45:59 19.09.2013 |  | Asi tam robíte moc bordelu........... |  | Rado | odpovědět   |   
|   |   | Re: ... | 08:24:13 20.09.2013 |  | Rado, to že jsi kokot, nijak nesouvisí s tím, že jsi slovák. Stejně tak nemá národnost vliv na to, kdo jaký dělá bordel. Tak ušetři prosím lezce takovýchto slintů. Já například slovák nejsem a v Tatrách nebo kdekoliv jinde v přírodě bordel nedělám a naopak se snažím uklízet i po ostatních. Rád si za vstup do hor zaplatím, když budu vědět, že jdou peníze na ochranu přírody. |  | Béda | odpovědět   |   
|   |   |   | Re: ... | 19:23:02 26.09.2013 |  Ja som možno kokot, ale väčšina Vás ešte väčších kokotov ako som ja sám. Ver tomu mám to vyskúšané. Ak poznáš brlohy resp. byvky v Tatrách, tak väčšina from CZ. Howg fešák...... 
Inak nič proti čechom, ja len tak z praxe. je Vás tam možno viac ako nás. Tak pptom, nech kolega nehovovorí o lepších podmienkach v Alpách. sorry..... |  | Rado | odpovědět   |   
|   |   |   |   | Re: ... | 11:47:18 28.09.2013 |  | Rado...jsi kokot... |  | jara | odpovědět   |   
 |  .... | 11:22:28 19.09.2013 |  typická snaha ako zodrať z kože turistov.... neschopnosť využiť potenciál Národných parkov, sa bohužiaľ musí niekde prejaviť. Hlavne že v lete všetci plačú, ako málo Turistov majú v rezortoch, v Decembri už vysmiaty že doletí pár Boeingov z Ruska, a na spravu parkov sa má skladať Turista, čo si chce vyšľapať na Kriváň. Nech údržbu a správu sponzorujú rezorty a finančné skupiny, ktoré z turistiky profitujú! 
Ale, stará dobrá fráza: NA SLOVENSKU JE TO TAK! 
Nuž, tak nám treba... |  | Palo | odpovědět   |   
 |  :-) | 12:12:45 19.09.2013 |  Už ten návrh stiahli !!! Na FB to bolo riadne bombardované. 
Je to všeobecne chorý nápad !  
Ale ak ma pamať neklame tak v Tepliciach a Adri sa platí, a nik sa nepozastavuje !!!!!!!  
 |  | Vlado | odpovědět   |   
|   | Re: :-) | 14:13:39 19.09.2013 |  | Zcela upřímně....nějaký rozumný poplatek by mě sám o sobě třeba ani nevadil. Otázkou je v čem se co zlepší. A tady jsem velmi pesimistický....  |  | MM | odpovědět   |   
|   |   | V com sa co zlepsi? | 17:22:06 19.09.2013 |  No zlepsi sa mozno vozovy park ochrnarov a budu si moct viact vyvazat zadky po narodnych parkoch. Mozno im vyjde aj na nejaky vylet za velku mlaku aby zistili ze mozno treba poplatky este zvysit. 
 
No a tym by sa asi to co sa zlepsi koncilo |   | odpovědět   |   
|   | Re: :-) | 17:45:34 19.09.2013 |  | V Teplicích máš vstup na čhs nebo jiný horo průkaz zadarmo a v ádru chodí lezci do skal mimo kasy... |  | sjk | odpovědět   |   
|   | Re: :-) | 12:50:24 20.09.2013 |  Klííídek, to není národnostní útok. 
Pozastavujeme se tu nad tím i u nás. Najdi si článek o vstupném do Tisé tady na lezci. 
A jeden horolezec to dotáhnul až ke správnímu soudu, kde vyhrál a soud vyhlášky vybírající poplatek za vstup zrušil. 
Jenže obce začaly vybírat "příspěvek na úhradu nákladů spojených se zvýšeným pohybem osob přes pronajaté pozemky". 
Klasickej českej právní bordel, kterej u vás asi máte taky. |  | Prudič | odpovědět   |   
 |  Tunel | 17:27:19 19.09.2013 |  | Jak říká komentář výše, na Slovensku se toho plánuje. Není to tak dávno co pronikla zpráva do eteru ohledně zpřístupnění některých tatranských vrcholů. A nic, bo tam prachy nejsou. platit vstup do NP, ale musí to být vidět. Třeba právě tím zpřístupněním. Jenomže pan Fico potřebuje kasmošovi sehnat busines a situace ve starých kolejích. At jdou do pečka. |  | miar | odpovědět   |   
 |  Klidně...ale | 18:11:45 19.09.2013 |  | V pohodě dám euro i víc za vstup do VT, ale nechci aby mě někdo vopruzoval, že na Gerlach musím jen s gajdou...Kde na světě si skupina lidí zprivatizovala nějakej kopec, he? |  | Jara | odpovědět   |   
|   | Re: Klidně...ale | 20:47:15 19.09.2013 |  | zažil som na Gerlachu tolko hoven, že až až..... |  | Rado | odpovědět   |   
|   |   | Re: Klidně...ale | 21:00:25 19.09.2013 |  | ..uniká mě souvislost.... |  | Jara | odpovědět   |   
|   | Re: Klidně...ale | 21:15:07 19.09.2013 |  | třeba Ararat, tam se bez gajdy nedostaneš |   | odpovědět   |   
|   |   | Re: Klidně...ale | 21:25:56 19.09.2013 |  ...to ani na Kili. 
Ale Tatry mě v tomto příjdou obecně jako světový unikát a stále je mám jako svoji srdeční zaležitost. |  | Jara | odpovědět   |   
 |  Poplatky v TA3 zatial nebudu | 18:49:58 19.09.2013 |  http://cestovanie.pravda.sk/ hory/ clanok/ 293391-vstupne-do-tatier-sa-vyberat-nebude/ 
Odstranit medzery 
 
No ale pripravuju si cestu aby veberali neskor |  | ik | odpovědět   |   
|   | Re: Poplatky v TA3 zatial nebudu | 22:41:51 19.09.2013 |  | Když by za to byl výjezd vlastním autem ke Slezskému domu a parking zadara rád bych si připlatil i 2 Eura.A nebo postavení parkovišť v méně přístupných částech dolin Tater bylo by to super,ušetřilo by to dost času a byla by šance, že se na hřeben dostanou i pomalejší starší lidi, co už toho moc nestihnou vidět.Ale na to nejsou prachy, ledaže by trochu peňěz pustili rezorty,které na Tatrách nejvíc vydělali a investují miliardy,např. do nové sedačky 2014 na Štrbském Plese nebo Lomnici. Domnívám se, že právě tyhle rezorty půstili žilou slov.státu při vratkách DPH z papírově předražených přihraných investic. A zaplatí to jako každé hrátky  velkopodnikatelů všichni chudí Slováci. Snad nějakou tu promili zisku půstí na oplátku zase Ti ski a hotel baroni na infrastrukturu dobré přístupnosti Tateri bez toho symbolického eura,které by z kasiček vykrádali bezdomovci. :)) |  | starej Tom | odpovědět   |   
|   |   | Re: Poplatky v TA3 zatial nebudu | 09:20:18 20.09.2013 |  | Parkoviště a hotely v Tatrách - viz film Stratená dolina (1976). |    martan | odpovědět   |   
 |  O | 08:19:37 20.09.2013 |  | Zacalo to v roku 2007 ked si vtedajsi minister zmyslel, ze nam ochranarom zmeni financovanie. Z rozpoctovej, teda 100%dotovanej organizacie sa stala prispevkova, teda, ciastocne dotovana. Vraj si zvysok penazi mame na seba zarobit. Nasledne sme boli v dalsich rokoch hlboko podfinancovani, statna ochrana prirody teraz uz len doslova preziva. Tlaky na "zarabanie" z ministerstva pretrvali. Od napadov podavat caj v informacnych centrach, cez spoplatnene prednasky a sprievody az po vyberanie vstupneho. Ide o to, ze "zarabanie " je absolutne mimo nasu cinnost, na ktoru sme boli zriadeni, teda je to pre nas dost absurdne. Navyse prevazna vacsina uzemi je v sukromnych rukach, a to je problem. |   | odpovědět   |   
|   | Re: O | 08:36:43 20.09.2013 |  | Pokud se máte záchranári samofinancovat,tak pak jedině založit buď pojišťovnu HZS- anebo třeba jen vlastní !!! sekci rakouského Alpenverreinu pro celé Slovensko(převzít pod sebe ostatní sekce v zájmu horské sl.)  a z části peněz pojistného samofinancovat údržbu a infrastrukturu národních parků Slovenska. Hodně zdaru |  | starej Tom | odpovědět   |   
|   |   | Re: O | 08:42:59 20.09.2013 |  | ...a samozdřejmě vybrat příspěvky na ekologické škody od velkých firem podnikajících na území Tater a parků. urč. procentem  z obratu nebo z výše urč.daní. |  | starej Tom | odpovědět   |   
|   |   |   | Re: O | 09:18:03 20.09.2013 |  | Jak souvisí ochranáři se záchranářema? |    martan | odpovědět   |   
 |  Už to kdysi bylo | 08:58:25 20.09.2013 |  Není to nic nového, bylo to v praxi zavedeno již v sezóně 1993, kdy u vstupů do dolin stáli lesáci z Tanapu v uniformě a vybírali 10 SK a dávali za to na tiskárně vytištěnou mapku. 
Bylo to ve Vysokých a v Západních Tatrách, ale jenom přes léto. 
V další sezóně to vyhodnotili jako naprostou hloupost a zrušili to. No a teď na to zase někdo po letech znova přišel jako na nápad... 
PL |  | Lavicka | odpovědět   |   
 |  pokrytectvo statu jak rampa | 16:36:29 20.09.2013 |  | Tak stat ide vyberat za vstup to tatier poplatky v zaujme ochrany prirody a ze J+T buldozery rozdrbavaju kosodrevinu pod skalnatym plesom a na solisku to je OK? Videl som to v lete a skoro som sa rozplakal... |  | boris | odpovědět   |   
|   | Re: pokrytectvo statu jak rampa | 00:50:05 21.09.2013 |  Iba vypražaný syr... I v pizzerii. Snad ti kyblík na slzy stačil. 
Až si nejen v Tatrách zvyknou, že kyselej ksicht a kecy o tom, jak jsou ti, co přinášejí peníze, debilové, tak se uleví mnoho obyčejným lidem, co prostě někam do hor nejen v létě jezdí. 
Do té doby je to marný, marný, marný. 
Slovensko je fajn, mám ho rád a docela dost ho znám, ale buď se probere někde od základů a z vlastních řad nebo se zařadí mezi exotické destinace jako je Pakistán, Antarktida a Zemanovo rodiště :-) |   | odpovědět   |   
 |  Rado | 19:31:46 26.09.2013 |  Možno som podľa všekých kokot, ale nie dľa mňa, to tak nie je!!!!! 
Nemám rád bordel okolo seba, a tobôž nie v Tatrách. 
Či už v nízkych alebo vysokých. 
Skrátka čechov je v Tarách väčšina a potom po nich ostáva asi väčšie % bordelu oproti nám. 
Inak proti čechom nemám absolútne žiadne výhrady!!! 
HOWG!!!!!! 
PS: síce už nejako aktívne neleziem, ale Hohe Tatra je moje I LOVE YOU!!!!! 
 
Komu sa moje slová nepáčia, nech fičí do ÁPL:::: 
 
RADO |  | Rado | odpovědět   |   
|   | Re: Rado | 15:13:00 27.09.2013 |  | Jedu tam! |    Alpy | odpovědět   |   
|   |   | Re: Rado | 11:49:35 28.09.2013 |  | Rado, jsi kokot podruhé... |  | jara | odpovědět   |   
|   | Re: Rado | 12:30:03 30.09.2013 |  | A co takhle zavřít úplně - žádný lidi - žádný bordel..! |  | jarda | odpovědět   |   
  |