LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8503
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140329 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lana Sterling Rope

Uživatelský test

Firma RockJoy, kromě u nás zatím nepříliš známých lan Sterling, přináší na náš trh zatím nevídanou věc - šrotovné na lana.

Přemýšlel jsem, jak se postavím, k této výzvě, udělat uživatelský test lana. Jako uživatel trochu podléhám schématu, nový lano = dobrý lanonový levný lano = ještě lepší lano. Ale je tomu skutečně tak?
Myslím si, že ne, detaily většinou hrají důležitou roli.
Následující článek proto berte jako otevřený cyklus uživatelských testů a šikovné informace o nových a zajímavých produktech a domnívám se, že tato lana, Mejd in Jůesei , si jistě zaslouží pozornost.


Lano Sterling – Velocity, 9,8mm

foto by © JirkaS



Lana, o kterých se v Evropě moc neví a která si v Americe vítězně razí cestu na tamní trh, (vždyť se na něj navazuje i sám velký Sharma) se mezi tamní lezeckou komunitou honosí přívlastkem „sturdy“ , což znamená trvanlivý a tak jsme byli hodně zvědavý, zda skutečně potvrdí tuto pověst.

Lano jsme testovali asi měsíc a v testu jsme měli Sterling Velocity 9,8 barva hnědá (teda spíš zmije).

Lano, asi jako každé novotou vonící lano, skvěle běželo karabinami, nádherně se podávalo a vůbec práce s ním byla fakt příjemná. Velocity přes deklarovanou tloušťku 9,8mm (to už jsou spíše sportovněji laděná lana) se jevilo spíše jako lano silnější, asi proto, že je poněkud tužší, ale ne zas tolik, aby to bylo nepříjemné, naopak dává pro lezení velký pocit jistoty.
Co bych chtěl vyzdvihnout a doufám, že se stane standardem i u lan ostatních výrobců, jsou skvělá zakončení lan pružnou (v tomto případě průhlednou) bužírkou. Je to pevné a přitom pružné zakončení lana, u kterého jsme za celou dobu testu nezaznamenali, že  by došlo k nějakému poničení nebo posunutí koncovek. Ty zůstaly netknuté po celou dobu lezení a stahování lana přes ostré hrany a přes slaňáky. A ani po intenzivním lezení na drsném a ostrém vápenci nedošlo k žádnému vytržení dobře utaženého opletu a ani na koncích lano se nejevilo jako nějak opotřebené.






Jediné co jsme lanu mohli vytknout je přílišná podoba se zmijí písečnou

foto by © Andy




Materiál ve stěnách Geyikbayiri je pro lana skutečně ostrý

foto by © JirkaS



Testovací podmínky: 14 dní v oblasti Geyikbayiri, Turecko, lezení v Juře a na našich skalkách, sportovní lezení a spouštění se přes karabiny a řetězy.



Výhody:
--------------------------------------------------------------
  • Utažený oplet
  • Odolnost proti otěru
  • Bytelný koncovky
  • Příjemný na použití

    Nevýhody:
    --------------------------------------------------------------
  • Není vyznačen střed
  • Cena





    Skvělé provedení konců zůstalo netknuté po celou dobu lezení

    foto by © JirkaS




    Sterling Velocity a hrubé neolezené vápno v oblasti Geyikbayiry

    foto by © JirkaS



    Recyklace lan


    Musím říci, že přestože je řada skvělých výrobců lan, zatím jsem nezachytil vážnější snahu o rozjetí tohoto projektu. V RockJoy se nechali inspirovat právě firmou Sterling Rope, která je s touto recyklací velmi známá.

    Jak šrotovné funguje?

    Je to jednoduché stačí poslat vaše staré vyřazené lano (minimálně 40m), standatrního průměru je jedno jakého výrobce a můžete si koupit nové lano u RockJoy se výraznou slevou 25 %. Ale hlavně pomůžete uchránit životní prostředí.


    RockJoy, jako první zavádí "šrotovné" na lana

    foto by © JirkaS





    RECYKLACE LAN



    Projekt RECYKLACE lan je příspěvek firmy RockJoy k ochraně životního prostředí. 
    Vyhozené staré horolezecké lano znamená velkou zátěž pro životní prostředí. Polyamidové lano se rozkládá desítky let a přitom je vyrobené z materiálu, který lze opakovaně použít.

    Jak vlastní recyklace probíhá?

    V první fázi recyklace se lana rozemelou v speciálním mlecím zařízení a pomocí vzduchu se transportují do sila nad regulační linku.
    V druhé fázi se namletý materiál dávkuje a míchá s PA drtí a díle postupuje do regulační linky, kde se při teplotách 230-280°C taví. Roztavená hmota se tlačí přes filtry, které ji čistí od hrubých nečistot.
    Již čistá tavenina putuje do hlavy regulační linky, odkud vytéká ve formě 24 strun, které se chladí ve vodní lázni. Tyto struny jsou vtahovány do granulátoru.
    V poslední fázi vzniká vlastní PA granulát, který je přes vytřásací zařízení transportováno vzduchem do zásobníku, odkud je sypán do pytlů a expedován zákazníkovi.
    Granulát je pak použit na výrobu PA produktů.


    Zdroje:


    Stránky  prodejce lan: Rockjoy.cz.

    Stránky věnované recyklaci lan: Recyklace lan podle Rockjoy

  • JirkaS   [úpravy] 08:15 08.04.2009Tisk 

    Reklama:

    Komentáře

         
    ...nové příspěvkyNový komentář 

     uživatelský test?08:46:14 08.04.2009
    Jirko, je to skutečně uživatelský test, nebo je to PRko včetně reklamních fotek STERLING? Pokud je to  test, pak máme jako výhradní dovozce lan BEAL zájem vám poskytnout na testování některé z našich lan :)
    Honza Prokeš, TotalOutdoorodpovědět 
     Podnikatelský dotaz?09:16:20 08.04.2009
    Já jsem uživatel a lano jsem osobně vyzkoušel. Proto uživ.test.
    Na vysvětlenou Sterling je na našem trhu méně známý což dělá informaci zajímavou pro lezce a dále nabízí i zajímavou slevu v programu recyklace. Samotná recyklace je něco, co je zajímavé, doma mám několik starých lan, na kterých si už netroufnu lézt a vyhodit je, je mi líto.
    Beal lana zná mnoho lidí a tak bych při psaní měl pocit, že skutečně píšu jen PR. Takhle jsem měl pocit, že rozšiřuji informační obzor. Ale v zásadě mohu zkusit i lano Beal, teda pokud budu stíhat, tak si lano ozkouším a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí o něm napíšu.
     jirkasodpovědět 
      Re: Podnikatelský dotaz?09:59:55 08.04.2009
    :o))) se bavím
    Alešodpovědět 
      Re: Podnikatelský dotaz?10:07:47 08.04.2009
    díky za info, konečně je v lanech něco novýho.
    doufám že ty průhledný bužírky bude časem někdo rozdávat za pár kaček i samostatně
    modpovědět 
       Re: Podnikatelský dotaz?23:35:54 08.04.2009
    BEAL nabizi tyto transparentni zakonceni lan pod nazvem Rope End Kit. Jedna "buzirka" vcetne popisovaci samolepky vychazi v obchode na necelych 5 Kč.
    Honza Prokeš, TotalOutdoorodpovědět 
      Re: Podnikatelský dotaz?10:11:56 08.04.2009
    A kolko je cena lana, a kolko je tych 25% z toho? Lebo vyzera to ako taky lacny trik, zvysime cenu lana o stvrtinu a ked niekto donesie stare lano tak mu lano predame za tu povodnu...
    M.odpovědět 
       Re: Podnikatelský dotaz?10:26:09 08.04.2009
    Trochu jsem zaGooglil a zminovane Velocity se v USA prodava za cca 190 dolaru. Coz znaci drazsi lano. Po kliknuti na odkaz prodejce u nas je cena doporucena 4560 coz zvazim li clo a pod je v normalu. Na netu ho nabizeji se slevou za 3900, coz uz jsme na temer na cene v USA (kdyz si vemu treba cenu BD Camalotu, v usa okolo 55 dolaru a tady 3x tolik...)V odkazu na recyklaci je tam jasne napsano sleva 25% z doporucene MOC ceny. Vychazi mi to tedy na 3420 korun. Kazdopadne je to zajimavy napad, doma mam stare lano, 20m si necham na tahani auta a zbytek jim pravdepodobne poslu..
    Jendaodpovědět 
        Re: Podnikatelský dotaz?10:47:20 08.04.2009
    Tak za tie peniaze je to IMHO vyslovene zla kupa. Ked porovnam parametre, tak podla Rockjoyshop ma Sterling Evolution Velocity 9.8 parametre (merna hmotnost / razova sila / pocet normopadov) 62 g/m, 8.8 kN, 6 padov, cize porovnatelne su tendon master 9.7 a ten ma razovu silu 7.6 kN a padov 9 az 10, a tendon ambition 9.8 (byvale Rocky) tiez 7.6 kN a 9 az 10 normopadov (podla stranky lanexu).

    Mozno sa s tym Sterlingom lepsie pracuje (aj ked s lanexami nerobi zle si myslim) a ma mozno lepsi oplet, ale z pohladu tych parametrov je to nejaky lowend a cena nezodpoveda... ani po tej zlave.
    Cize asi taky uzivatelsky test - neuvedene ani zakladne parametre. Test vyzera inac. Takze asi predsa to PR :o)
    M.odpovědět 
         Re: Podnikatelský dotaz?11:10:24 08.04.2009
    Muj nazor na pocet padu a informace o razove sile od vyrobcu je ten, ze jsou zavadejici. Lezu casto a o to vic padam, ale jeste nikdy se mi nestalo ze bych hodil tlamu s padovym faktorem 2. Pro me je tedy hlavnim hlediskem pri vyberu lana zkusenost např. stim jak se lano krouti, podava do grigri, jak dlouho vydrzi na pisku a jak dlouho mu vydrzi oplet pri opakovanem padani. Proste pohodlna manipulace a odolnost proti oderu. Jestli vydrzi 5 nebo 10 padu, to je mi celkem jedno, protoze k dvojkovemu padu stejne temer nikdy nedojde. A razovka - to je dobra vec v laboratori, ale staci mit presky trochu cik cak, nebo treba jistic s osmou a gri gri a je vse uplne jinak. Cim mekci lano, tim je to vetsi zvejkacka a zpracidla mene vydrzi. A protoze si kupuju lano jednou za cas a ne kazdy pul rok tak chci aby mi vydrzelo co nejdele. Jinak k tesu - info jako vaha a pocet padu by se hodilo.
    Jendaodpovědět 
          Re: Podnikatelský dotaz?11:20:16 08.04.2009
    Tak toto by som netvrdil. Vysledky zo skusobne by mali byt objektivne a porovnatelne, lebo metodika skusok je dana. Je bezpredmetne uvazovat ci padas pri lezeni tak ze sa priblizis hodnotam zo skusobne alebo nie, o to sa vobec nejedna. Je jasne ze nie, aj ze kazde lano co pride na trh minimalne poziadavky splna. Ide o to, ze pri beznom pouzivani su pady mensie, ale je ich viac, cize po istej dobe lano strati pruznost, a potom je uz opotrebovane a neposkytuje dostatocnu ochranu lezca pri pripadnom vacsom pade.

    A to je pointa: lano s mensou razovou silou resp. s vacsim poctom normopadov vydrzi viac tych malych padov a zachova si potrebnu pruznost dlhsie, nez lano rovnakej kategorie (cize daneho priemeru resp. lepsie danej mernej hmotnosti) s nameranym mensim poctom normopadov a s vyssou razovou silou. Cize prave podla tohto sa da posudit, ci je dane lano drahsie nez ine opravnene alebo nie. Samozrejme su aj dalsie veci vplyvajuce na cenu (osetrenie impregnaciou - pri skalkarskych to az taku rolu nehra, atd atd) ale toto su primarne parametre.
    M.odpovědět 
           Re: Podnikatelský dotaz?11:36:25 08.04.2009
    No máte pravdu, uvéct jsem je asi mohl, hodily by se tam.
    Kdo má zájem tak samozřejmně na stránkách prodejce tyto údaje nalezne.
     jirkasodpovědět 
           Re: Podnikatelský dotaz?13:26:49 08.04.2009
    Jenže když ti oplet lanexu odejde do kopru po půl roce je jeho rázová síla a počet normopádů k... Nehledě na to, že poškozený oplet bude mít na normopády taky vliv. Takže ty testy bych během rozhodování o novém lanu nebral jako rozhodující...
    Tomodpovědět 
            Re: Podnikatelský dotaz?13:39:54 08.04.2009
    Presne o tom pisu. Ja mel Tendon jak jednoduche tak pulky a obe byly hruza. Pulky se strasne krouti a to pouzivam jen kybl. Na jednicce vydrzi oplet tak na pul sezony a to se do lana nesmi moc padat. Podle recenzi na zahranicnich webech jsou sterlingy obecna lana s dlouhou zivotnosti.
    Jendaodpovědět 
             Re: Podnikatelský dotaz?13:42:10 08.04.2009
    By som rad vedel co s tym lanom robis... Odolnost opletu je u lanexov slabsia, ale aj tak mam 6 rocnu alteu (10.5) a 2 sezony este iste bude sluzit.
    M.odpovědět 
              Re: Podnikatelský dotaz?19:27:20 08.04.2009
    ... a tohle priznas bezelstne pote, co pod jinym clankem (http://www.lezec.cz/ clanek.php?key=7753& lim=0&==&caut=#koment) zjebes Bernyho za pouzivani stejne stareho sedaku. Zamysli se (nad sebou).
    Radek J.odpovědět 
               Re: Podnikatelský dotaz?21:13:08 08.04.2009
    On tento jistě chytrý, bodrý, slovačisko ví více, tak píše všude, kde se dá...
    Rakodpovědět 
               Re: Podnikatelský dotaz?08:41:35 09.04.2009
    Problem nebol ze jeho sedak je stary, ja leziem aj v sedaku ktory ma 6 rokov (jeho ma 8 ak sa nemylim), ale v tom ze bol ZODRATY. Moj je malo pouzivany a teda este bude dlho v pohode sluzit.
    M.odpovědět 
            Re: Podnikatelský dotaz?13:40:45 08.04.2009
    No test opletu som este necital. Jedine teda cosi v katalogu Edelweissu. Ak ale poznas znacku lan kde oplet je hotovy po pol roku, tak prosim ta to sem napis, aby som si ich lano nekupil... :o))
    M.odpovědět 
     Re: uživatelský test?19:21:40 08.04.2009
    Je pošli mě ti udělam rekla....aa test =D
    Ondra Hazdraodpovědět 

     recyklace10:36:29 08.04.2009
    probíhá ta recyklace tady nebo v USA? vzhledem k energetické náročnosti na dopravu ze sběrného místa v ČR až do USA do místa zpracování trochu pochybuji a "ekologičnosti" tohoto projektu. nepočítal jsem to a ani nejsem odborník. prostě mě to jen tak napadlo a někdo mi třeba fundovaně odpoví. díky.
    Vojtěchodpovědět 
     Re: recyklace10:48:59 08.04.2009
    Ahoj.K dotazu na recyklaci. Zpracování lan probíhá v recyklační firmě Renoplastic ve Varnsdorfu. Tedy asi 150km od Prahy. Využitelná část je 95%, zbytek je odpad. Výsledek je granulát, který se používá na další výrobu.
    Honza - RJ TEAModpovědět 
     Re: recyklace10:55:18 08.04.2009
    Dnes to dobre znie, ta recyklacia a ine zelene ekoslogany, ale skor to bude tak ze v lepsom pripade skonci to lano z vychodnej Europy v nejakej miestnej spalovni. Alebo riaditel rockjoyshopu narobi z nich hupacky pre svoje deti :)))
    M.odpovědět 
      Re: recyklace11:06:19 08.04.2009
    U nás udělali, takový nový lavičky, jdu k nim a říkám si, je to dřevo, není to dřevo? A byl to hnědý plast ve tvaru i struktuře jako prken. Když jsme se koukl blíž přišlo mi, i že to není zcela homogení hmota, vypadalo to jako rozemletý a znovu spečený dohromady, různý druhy plastů. Tak mě napadlo, že je to asi z recyklovanýho plastu, nevím to teda jistě, ale takovejm aktivitám dost fandím. Cus.
    Steveodpovědět 
       Re: recyklace11:11:41 08.04.2009
    To aj ja, len som nechcel verit tomu ze z mojej starej Altey urobia v Amerike nove lano (by som sa aj trochu bal keby ano :o)))
    M.odpovědět 
       Re: recyklace12:47:46 08.04.2009
    No je fakt, že reciklace je príma,ale je dobré se podívat také na to jak právě reciklace probíhá to znamená kolik strojů na tom maká jakou mají spotřebu co vypouštěj atd...
    príma den kori
    Koriodpovědět 
       Re: recyklace13:52:04 08.04.2009
    jo, hnědé recyklované plastové profily jsou prča. když teda pomineme kolísavou kvalitu, podivuhodné mechanické vlastnosti a degradaci materiálu na světle, tak pár procent českého plastového odpadu jede do číny a vozí se zpátky jako flísky a windstoperky, zbytek jede na skládku nebo do spalovny. plast, ze kterého se dělají plastová prkna, pochází z rakouska a německa. je to takový malý roztomilý perpétum na dotační penízky. ale je moc fajn něčemu věřit.
    Lukas B.odpovědět 
        Re: recyklace13:59:44 08.04.2009
    U nás v LANEXu realizujeme projekt recyklace lan již od konce roku 2006 (více na http://www.mytendon.com/cs/novinky/?link=285), takže pokud chcete šetřit naši přírodu a není pro Vás překážkou poslat nám Vaše staré či zničené lano k nám do Bolatic, velmi rádi se o něj v rámci našeho recyklačního procesu postaráme....
    Jana Mudrová, TENDON brand managerodpovědět 
         Re: recyklace14:03:12 08.04.2009
    Je skvele ze se recyklaci zaobira i jina firma, jen podobny komentar jste meli napsat v tom roce 2006.
    Jendaodpovědět 
         Re: recyklace14:15:55 08.04.2009
    A dostaneme aj zlavu?
    M.odpovědět 
         Re: recyklace07:16:32 09.04.2009
    na tom linku (http://www.mytendon.com/cs/novinky/?link=285) hlasi avast trojskyho kone...
    odpovědět 
        Re: recyklace05:50:01 09.04.2009
    Plast se recykluje i u nás. Třeba v Bohdanči. Jaké jsou náklady nevím, odmítám apriori věřit zelenému sebechválení ani zlobnému pištění modrých svišťů. :-)
    Možná by to chytrý být mohlo, minimálně se to nikde neválí. Do vození všeho, včetně brambor, přes celej svět se vození plastů shová, zrovna z té Číny sem toho jede tolik... a ta bedna snad jet zpátky tak musí, proč né s něčím.
    Dagodpovědět 
         Re: recyklace12:06:22 09.04.2009
    zrovna s bohdanečskym recyklátem mám zkušenosti.
    Lukas B.odpovědět 
          Re: recyklace19:35:15 09.04.2009
    Jaký. Je to tak ekologický, že se to samo rozloží? Když to zrovna nepotřebuješ. :-)
    Dagodpovědět 
           Re: recyklace10:26:16 10.04.2009
    samo rozloží? spíš rozpadne. ani to zas úplně ne. ale na něco se to hodí a na něco ne. a kradou to zahrádkáři jak vzteklí na tyčky k rajčatum a chodníčky mezi záhonky.
    třeba na zatravňovací panely na soukromá parkovišťátka, na ploty a podobně je to šikouný.
    Lukas B.odpovědět 

     mi teda přijde lepčí nerecyklovat11:50:27 08.04.2009
    a dát lano někomu, kdo jej může ještě nějakej ten rok používat (a nemusí se pro něj vyrábět lano nové). hajnýmu se hodí na vyvazování stromů při kácení (za flašku rumu), statkářovi na uvázání bejka (za kus zadní nohy zmíněného zvířete), venkovskýmu zedníkovi na tahání kýblů s maltou na lešení (za metr piva), starostovi na houpačky na dětský hřiště... kytky budou vonět, ptáčci spívat a krajinou zazní dětský smích.
    Lukas B.odpovědět 
     Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat12:08:56 08.04.2009
    No dobre, lenze toto vsetko vyrobcovia lan dobre vedia, a je im jasne ze im unika kseft, lebo vsetci henti si ich lano inac budu moset zakupit, cize ked tie stare akoze zozbieraju na recyklaciu (cize stiahnu z obehu), tak predaju ovela ovela viacej drahych novych lan! Tak to je!
    Smrt recyklacii! (som neveril ze taketo nieco niekedy napisem :o)))
    M.odpovědět 
      Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat13:24:30 08.04.2009
    Když lezci vymění staré lano za nové a nepolezou na rakovinách lanech tak se možná zvýší bezpečnost. Co?
    Steveodpovědět 
       Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat13:38:53 08.04.2009
    Ved na novych by liezli aj tak, len tie stare by posunuli na hranie detom, lesnikom, zahradkarom, praktizovatelom SM a pod. :o))
    M.odpovědět 
        Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat13:56:43 08.04.2009
    týkoni M, my se snad shodnem okrem toho pitomýho záchytného nárazu.
    všechny moje utahaný špagáty ještě sloužej jak barevný, kotví na nich jachty, houpaji se děti, přivazujou se ovce, káceji se stromy, dokonce jedna nadnárodní stavební firma kus lana používá pro vedení betonovejch mostních nosníků při montáži.
    no baťodpovědět 
         Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat00:50:11 09.04.2009
    sem si myslel že nikagdá na lezce komentář nenapíšu....to M: měl jsem Slováci rád. A mám. Kromě Tebe Pytscho. to Steve: kolik máme přetržených starých lan, která způsobila úraz nebo smrt? to Lukas B.: spousta dobrejch nápadů, a to co zbude navrhuju do Varnsdorfu píár nepíár, hlavně že to rozemelou a nepošlou to prdět do hlíny. Howg
    Čepekodpovědět 
          Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat06:45:45 09.04.2009
    flisky sa vyrabaju z PET flias
    Autorodpovědět 
          Re: mi teda přijde lepčí nerecyklovat09:04:06 09.04.2009
    No ja mam asi radsej Moravakov nez Cechov, ale na tom nesejde.

    A mimochodom, kolko mate tych starych lan ktore sposobili zranenie ci smrt? Lebo co ja viem, tak nestava sa ze by sa stare lano pri lezeni pretrhlo, jedine ze je poskodene kyselinou...
    M.odpovědět 

     Dobrá nabídka11:24:32 09.04.2009
    Já myslím, že to je dobrá nabídka. Beal taky vysazuje stromy na Madagaskaru za vrácený lano, tady ta nabídka je lepší v tom, že se vše bude dít v ČR. Sterlinga mám už druhýho, je s ním lepší práce než s Tendonem, nekroutí se a oplet víc vydrží, na tom by musel Tendon víc zamakat, aby se dostal na tuhle úroveň.
    Michalodpovědět 
     Re: Dobrá nabídka13:16:28 09.04.2009
    Souhlasim s Michalem. Je fain ze se dana aktivita tyka nas a ne lidi na Madagaskaru nebo nekde jinde. Koukal bych se na celou vec jinak, kdyz by napr dovozci Bealu sli a za kazde prodane lano vysadili novy strom nekde u nas v lese. To bych si pak rekl, ano to je firma, snazi se stat za fylozofii Bealu a dela vse pro to aby to co se deja na Madagaskaru se delo i u nas..Je jesny ze recyklace lan svet nespasi, ale je to dobry zacatek. Tomuto projektu fandim.
    Jendaodpovědět 
      Re: Dobrá nabídka13:20:06 09.04.2009
    No uz len chyba k dokonalosti, aby tie lana boli aj tak kvalitne ako tie beal...
    M.odpovědět 
      Re: Dobrá nabídka13:50:09 09.04.2009
    nikdy od dvanáctého století nebylo území česka tak ohavně zarostlé stromy jako dnes. požehnán buď každej kodl s motorovkou! každej uvědomělej lezec mýtí seč může, samosebou, používaje svůj rozum a dávaje pozor, aby spolu s hnusným akátem, vejmutovkou a bolševníkem a s přemnoženými smrky, borovicemi, buky, habry a jánevímčímještě neplenil i rostlinstvo vzácnější.
    Lukas B.odpovědět 
       Re: Dobrá nabídka14:01:31 09.04.2009
    Veru tak! Naco zbytocne okyslicovat ovzdusie, ved aj tak bude za par let nedychatelne. Vyvinu sa conevidiet biotechnologie kde uz ludia nebudu musiet vobec dychat, len si zavedieme hadicku do zily a tam nam automaticky inteligentny regulator krv optimalne okyslici. Pluca budu zbytocne. Uz nebudu ziane infekcie prenosne dychacimi cestami - krasna ziariva buducnost! A vobec, kto sa ma furt tym neprestajnym nadychovanim a vydychovanim vzduchu takto fyzicky vycerpavat! Energia uplne vyhodena do luftu, vyplytvana len tak nezodpovedne navnivoc! O nejakom pohodli ani nehovorim.
    Cisty, technicky vyrobeny kyslik sa za mierny poplatok bude tankovat na nato urcenych cerpacich staniciach, ci priamo v domacnostiach do bomb, ktore budeme mat vsetci na chrbtoch, ci neskor implantovane v podkozi.

    Lucim sa s vami pre tuto chvilu heslom Zelen je pre ludstvo zbytocna! Zelen je mrtva! Nema buducnost!
    (LB, vidim ze si dosiel na chut tomu co ja, len tusim v seste brutalnejsej forme. Len dufajme, ze nas v nasich bunkroch za nasimi PC nikto nevypatra :o)))
    M.odpovědět 
        Re: Dobrá nabídka15:09:09 09.04.2009
    co si si dal Hoffmana? alebo si si smrkol pol gecka bieleho?? jebe uz uplne na hlavu?
    MTodpovědět 
         Re: Dobrá nabídka21:59:47 09.04.2009
    Ahoj, pro zájemce o lana Sterling: 9 a 10.5. se koná Rescue Workshop, v rámci kterého budou lana Sterling prezentovány. Součástí bude i prodej za výhodné ceny. Více info na našich stránkách.
    RJ Teamodpovědět 

     v poho12:52:30 12.04.2009
    Na Sterlingovi lezu a musim rict, ze to je super lano. Urcit se neda srovnavat s Tendonem a jemu podobnymi. Dobre se s nim pracuje a to jak z pozice lezce, tak jistice. Zatim k nemu nemam absolutne zadne vyhrady. Mozna, jen ze neni znacena pulka. Ale to neni nic hrozneho. Jinak srotovne si myslim, ze je super. Alespon se stahnou z obehu stara lana. Obcas by clovek brecel na cem my Cesi jeste dokazeme lizt. Tradice a punk jsou super, ale obcas to uz prehanime. Myslim si, ze by se srotovne melo stat standardem i u ostatnich firem, nejen u Rockjoye.
     saxnotodpovědět 
     Chytraci18:59:29 12.04.2009
    Jste tu všichni chytráci.Kolik z vás své staré lano vezme a pošle, aby získalo 25% slevu na lano nový?? Nikdo. Jste líní ho vzít, zabalit a odejít na poštu. Tak to je!
    Jodpovědět 
      Re: Chytraci08:07:17 13.04.2009
    Vy jste mi pane nějakej moudrej. Všechna čest. A dokonce ekologicekj.
    Jako ten starej dědek z ulice vod vedle. Chválili jsme ho jak třídí odpadky, jak jich má málo. Jak je hodnej na děti. A von se vám, blbec starej, voběsil na 20-ti letým laně značky "cenzurovano" (pravěký slon - poznámka autora).
    Prej kvůli tomu, že spaloval PET-ky přitom čučel do kamen a křičel "ta kráva jau jau jau jau jau jau".
    Ale to víte, za mlada prej spadnul v prachovskejch na hlavu a k temu ta demencie.

    No. A vo tom to je.

    Pane, pozor na ekology. Občas jim hrabe a maj tendenci generalizovat. Abyste také nekřičel "jau jau jau jau jau jau"
    Datelodpovědět 
     Re: v poho20:24:46 12.04.2009
    no ja teda koukam kolik lidi tady leze na lane o kterym jsem nikdy neslysel ani ho nevidel...
    Honzaodpovědět 

     neni starych lan14:42:01 13.04.2009
    stary lano  doopravdy neexistuje. Je jen spatne zkonzumovanych lan. Dyk nejvic se opotrebi prvni metry, toz objevi se dira, uriznu a tak dal
    a dal az z neho skoronic zbyde a s tim skoronicem se da chodit jeste na umelinu a az se transformuje v uplny vazne nic, kterezto outdori venuji pastefci vofci a indoori jednou zapomenou stejne na stene... 
    lacoodpovědět 
     Re: neni starych lan11:04:41 14.04.2009
    Stare lano neexistuje? Ja sam tvrdim, ze lano starne pomerne pomaly, vycital som to v Schubertovej sprave o lanach. Ovela rychlejsie za lano opotrebuje pouzivanim, nez co stihne degradovat vplyvom casu pri skladovani.
    No ked jeden moj znamy obcas pride na skaly s 25 rocnym Edelweissom, na tom uz nejak nemam odvahu tahat cestu, aj ked znacka to je dobra :o)
    M.odpovědět 
      Re: neni starych lan11:06:02 14.04.2009
    A to mam este druheho znameho, tiez klasika, a ten bezne taha sedmy-osmy na svojom 16 rocnom lane, myslim Edelrid, Edelweis alebo tiez nieco Edel :o))
    M.odpovědět 

     Foto dne:

    Agnes
     Databáze cest:
    Všechny cesty (179391)
    Top cesty v ČR
    Top bouldery v ČR
    Nejnovější cesty:
    Yandance 6 Beycik
    Zikkim 5+ Beycik
    December Pain 9 Beycik
    Triska 8- Beycik
    Vodka Punch 8+ Beycik
    Nově komentované:
    Zollamt 6A+ Bor
    Hammer King 7c Brseč
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
    Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

     Nově v diskusi:
    Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

     Nové komentáře:
    Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

     Kde to vře:
    Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
    Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
    Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
    Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
    MČR v rychlolezení (16)
    Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
    Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
    MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
    Marjan (4)
    Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

     Nově v inzerci:
    druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

     Anketa:
    Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
     GPS a mapové aplikace 
     361 
     Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
     315 
     Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
     284 
     Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
     285 
     Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
     256 

     Návody:
    Jak psát na lezce ...
    Lezecké mapy

     Partneři:
    Treking.cz
    Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

     lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.