Vasil Vasil, 12 UIAA | První dvanáctka v Česku |
Adamovi se povedlo posunout klasifikaci UIAA až ke stropu, když ve svém oblíbeném Moravském Krasu vylezl dlouho zkoušený projekt.
Cesta se jmenuje Vasil Vasil, 12 a nachází se ve Sloupu.
Další informace se snad ještě objeví, tak pak článek "updejtnem".
Zatím víme jen to, co Adam napsal k popisu cesty a sice:
Bouldrová desítka přes dva nýty, decentní odpočinek a tříkrokový boulder 8B+ (jeden krok 8B) a nějaký dolez.
Dnes má Adam Ondra přednášku v Praze
Adam v sektoru Staré skály - Sloup (12/2013)
photo by © Martin Stráník
Adam Ondra, Vasil Vasil 12,
Staré skály - Sloup, Moravský kras (5/2012)
photo by © Vojtzěch Vrzba (www.climb4fun.cz)
Fotky z loňských pokusů ve Vasilovi na climb4fun.cz.
Gratulace.
tez bych chtel takovy vyron | 13:57:02 05.12.2013 | nemel nahodou na mejcupu vyron?:) | | odpovědět |
  | Re: tez bych chtel takovy vyron | 14:01:15 05.12.2013 | V krasu nepotrebujes nohy :D | | odpovědět |
  | Re: tez bych chtel takovy vyron | 14:28:06 05.12.2013 | Jen rozhejbával kotník a při tom to omylem vylez. | pavelll | odpovědět |
  |   | Re: tez bych chtel takovy vyron | 10:38:56 06.12.2013 | :D:D | Tom | odpovědět |
8a.nu | 14:42:00 05.12.2013 | Na 8a.nu v komentářích je dobrý postřeh, že jeden krok za 8B je zatím jednokrokové maximum co člověk dokáže udělat. | Martin | odpovědět |
  | Re: 8a.nu | 14:52:33 05.12.2013 | Člověk?! :-D :-D :-D | Bída | odpovědět |
  |   | Re: 8a.nu | 17:49:31 05.12.2013 | Bído, ty jsi se rozjel. Lechká závislost na Lezci, co? | Fab. | odpovědět |
  |   |   | Re: 8a.nu | 18:35:34 05.12.2013 | Jasná páka! ;-) Jsou tu teď velice zajímavá témata. Tohle je přímo historická událost. 12 má premiéru. | Bída | odpovědět |
  |   |   |   | Re: 8a.nu | 21:48:36 05.12.2013 | Mám v té klase binec...na 8a.nu si to napsal jako 9b plus, což by mělo být 12 mínus. 12 by mělo být 9c, ne? | Spike | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 07:52:01 06.12.2013 | To právě v tento okamžik vím jen AO. Utváří převodní tabulku. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 09:25:37 06.12.2013 | Podle dostupných převodních tabulek je 12(UIAA) 9b+(fr). Alespoň to tvrdí i jedna převodní aplikace. | arteee | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 09:47:06 06.12.2013 | v tady na Lezci to má Aďa jako 9b+. Ale v tom krasu dělá slušný bordel. Jsem zvědavej, kdo (a jestli vůbec někdy někdo) to po něm přeleze, tady ty jeho cesty :) | . | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 10:00:29 06.12.2013 | Nikoli stupeň dvanáct je logickým pokračováním: 9a = 11, 9a+ = 11+, 9b = 12-, 9b+ = 12. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 10:50:48 06.12.2013 | Podle stejné logiky by platilo 7a = 8, 7a+ = 8+, 7b = 9-, 7b+ = 9. Ale to neplatí. Takže logiku bych do toho nemíchal. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 11:03:03 06.12.2013 | 7b+=9? Od kdy? 7c=9...myslím že převod sedí tak jak je tady na lezci http://www.lezec.cz/zebrklas.php | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 11:48:15 06.12.2013 | Vono to bude nejspíš tím, že 7b je vodjakživa 8+/9- a 9- teda jaksi 7b+ . | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 11:56:15 06.12.2013 | děte do háje s hledáním převodu...až to vylezete,tak diskutujte o klase | honza k. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 13:18:32 06.12.2013 | Nelogičnosti v převodech klasy (např. proč je po 6b+=7+ a najednou 6c=7+/8- a ne 8-) jsou způsobeny tím, že se dříve vyvíjely klasifikace UIAA a francouzská samostatně a až následně se to pokoušelo nějak porovnat. A někde se v UIAA mezi jednotlivými stupni udělal trochu větší rozdíl než ve francouzské. Na ty nejtěžší cesty převodní tabulka v podstatě neexistuje, nejtěžší cesta byla doteď v UIAA 11+=9a+. A já bych rozhodně byl proto, aby to šlo pěkně po stupínkách paralelně s francuzskou, tudiž 11+=9a+, 12-=9b, 12=9b+ a nedělaly se v tom další zmatky. | Adam | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 13:41:23 06.12.2013 | Souhlas. Myslim, ze jedinej Adam si muze dovolit rici, ze 9b+ proste bude 12 :-).
Mimochodem, nejmenuje se Adamovo slecna Sylva? Kdyz pominu y a i, tak by mi to jakz takz davalo smysl :-). No snad se to dozvime, proc to jmeno.
Samosebou gratulace !! | Azbest | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 14:27:20 06.12.2013 | Celý stupeň francouzské klasifikace nemůže odpovídat celému stupni UIAA z jednoduchého matematického hlediska:
7-=6,66 7=7 7+=7,33 8-=7,66 8=8
6a+=6,75 6b=7 6b+=7,25 6c=7,5 6c+=7,75 7a=8
Francouzská je v celých stupních jemnější, aby se to vyrovnalo, musí se použít v UIAA mezistupně +/-. Do 8b to sedí, ale s tím, že jiný kraj, jiný mrav. V Juře jsou některá 9+ už považována za 8a, stejně jako některá čistá 10-. Některé 8+ v Juře může být 7b, stejně jako některé lehčí 9-. Čert aby se v tom vyznal, ale číslo je jen orientační, jméno konkrétní cesty má někdy mnohem větší vypovýdající hodnotu. | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 14:40:05 06.12.2013 | Pěkná hrubka... :-) Nebo ještě jinak. Kolik celých stupňů je v obou klasifikacích mezi stupni, které odpovídají? 6b-7 7a-8 7c-9 8b-10? Mezi 7 a 8 je 7+ a 8-, to jsou 2 stupně. Mezi 6b a 7a je 6b+, 6c a 6c+, to jsou 3 stupně. Co by s tabulkou udělala další lomítka než +/- v UIIA ani raději nemyslet. Pro převodní tabulky obtížnosti ve sportovním lezení se jeví francouzská stupnice jako nejvhodnější výchozí stupnice. Tady na lezci je v prvním sloupci různě nalámaná UIAA a je z toho pěknej bordel. Pro body se vyplatí jet do USA a nejmíň jich je v Labáku, ale to už je jiná písnička.
| Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 14:50:22 06.12.2013 | ty máš problém...... | rado | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:48:28 06.12.2013 | To každej, Karle... :-D | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:02:42 06.12.2013 | Petře máš pravdu, ale logika v tom moc není
V nižších stpních se totiž požívá ještě stupeň 6+/7-...6a, 7+/8-...6c, 8+/9-...7b, 9+/10-...8a
Tedy tyto mezistupně vždy znamenaly konkrétní francouzský stupeň. podle této logiky by mělo být 11+/12-..9b, 12-..9b+, 12...9c. Ale pravda je, že tato logika přestává platit od stupně 10+..8b protože nad ním je 10+/11-...8b+/8c (místo,aby to logicky pokračovalo na 8c.)a tedy tímto skončila linearita předchozí vkradla se tam ještě anomálie, která vše vyrovnala do pořádku a to, že 11-/11 je 8c+. Díky tomu je 11 zase pěkných 9a(celých) to, že 12uiaa vyšlo na plusko+ko je způsobeno vynecháním 11+/12- jako seriózního stupně 9b. Způsobeno je to asi hlavně tím, že nejtěžší cesty nejsou předně ohodnoceny UIAA, ale fr. Takže ano je v tom teď sice logika bez lomítek, ale nenavazuje to. Na druhou stranu je z těch anomálií cítit vývoj sportovního lezení a propojování stupnic a to mi připadá docela pěkné. Takové podobně absurdní jako, že v tenise je 15,30,40 a gem.. zajímavá řada mohli by mít 1,2,3,gem... | Valmar | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:10:57 06.12.2013 | 10+..8b+ | v | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 03:27:37 12.12.2013 | ..no a právě to může potvrdi, nebo vyvrátit, pouze AO a pár? dalších lidiček na ŠS(širém světě( :-) | Maty | odpovědět |
  |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:44:31 06.12.2013 | ..no a az se presune pod zem, do jeskyn, dle fotek, tak tam uz cekaji 13+ky a vic. Hlavne ze je cislo nejaky. Kdyz mame to ojro zas za vic jak 25 kacek, tak alespon v necem vynikneme na tom svete:-)) Jinak je to na pohled hodne fotogenicke, lahodici oku, tam budou fronty svetove spicky na to, zajiste. No a pak, pak se to presune pod zem, jsou tam jeste vetsi stropy!:-) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:18:45 06.12.2013 | ty toho Adama vůbec nemáš rád...tak mu to přej, staré rány se zahojí | Element | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:27:36 07.12.2013 | ..ale mam, jen nemam rad divadlo, ktere se z horolezectvi a lezeni stava. Ja vubec nezpochybnuju, ba naopak i obdivuju schopnosti se na tom ci onom udrzet, a pohybovat se v tom, nicmene k lezeni je treba jeste neco vice, kdyz vynecham taky napr. esteticnost krajiny treba. Prikladem budiz
http://www.youtube.com/watch?v=FH82iIp2Ffo | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:41:23 07.12.2013 | Nejak mi unika, cim Adam dela z horolezectvi divadlo. Tim, ze preleza nejtezsi cesty? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:42:43 07.12.2013 | ...tobe toho unika nejak vic, kdyz jsi si pojem nejtezsi cesty scvrkl, na par kroku , na par metrech zbavenych vsech rizik prakticky a "par metru od hospody":-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:46:47 07.12.2013 | Fakt si myslis, ze tohle splnuji vsechny tezke (a klidne v dobe prelezu nejtezsi) cesty, ktery kdy Adam prelezl? :o | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:52:33 07.12.2013 | ...ty se nudis co? Tak jsi si z tohodle tady udelal chat, co?:-)) Fakt lezeni neni jen "jeden" nejtezsi krok...http://www.youtube.com/watch?v=SoIGJWUGhkM :-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 18:08:37 07.12.2013 | No jasne a druhym chatujicim a tim, kdo ten chat zacal, jsi ty :).
Nevim jestli umyslne anebo zcela jen ze sve prirozenosti nerozumis tomu, co jsem napsal. Ja tu mluvim o cestach (mnozne cislo), ktere Adam prelezl. Pokud tyhle hlasky o jednom kroku atd. myslis vazne, tak nechtel by sis predtim, nez tu zacnes filozofovat, trochu rozsirit obzory a podivat se, co vsechno Adam vylezl?
Ale kdyz si tu tak procitam ty tvoje odpovedi, vzdavam to.. Mas holt patent na rozum a fungovani sveta a pres to nejede vlak.
| | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | no risk no fun | 18:20:13 07.12.2013 | ..nene, ja to vzdavam:-) Nejtezsi cesty budou nejen tezke z hlediska pohybu, ale i rizik.Muj pohled.
http://www.youtube.com/watch?v=41HCDJHWmA8 | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:06:05 07.12.2013 | No po vlastnim to porad neni to prave lezeni.. :/ Ono kolikrat dobre zalozeny vklinenec ci friend je tutovejsi nez nýt. Ale skutecne lezeni potrebuje vic a je o necem jinem. Pro me jedine OS freesolo vicedelkovych tezkych cest. Vse ostatni je jen lacina atrapa skutecneho lezeni a sproste medialni divadlo! | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:57:21 07.12.2013 | Pro me jedine OS freesolo vicedelkovych tezkych cest.
...ale jo, jen je to uz potom tak nejak vodrzku:-)..a vyhrazeno male skupine dobrodruhu, kteri kdyz prezivaji, jsou tim padem skutecne ti nejlepsi:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 18:10:02 07.12.2013 | No to fakt ne!!! Uplne nejlepsi je prece ten, ktery skoci z mostu a prezije to. Tak to proste je! | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 10:33:52 07.12.2013 | Závist, mindráky, frustrace je hrozná věc, co? Raději více lez, třeba se ti povede vylézt něco pěkného a nebudeš si muset ventilovat prostoduchýma příspěvkama.
A co týká těch "davů" přelezců, tak i kdyby to bylo v ráji, myslím, že se do toho nikdo nepohrne a to z velmi prozaického důvodu - momentálně na světě na tuhle klasu téměř nikdo nemá ;). | haha nehul | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 12:14:22 07.12.2013 | Ha Ho, nejlepší by bylo,když se přesuneš pod zem ty. Už na furt. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:37:59 07.12.2013 | Tys mi to teda nandal mladiku!:-) "Skutecne sqela ukazka intelektu a inteligence" dnesnich mladych lezeckych generation:-))ps:..pod zem se jeste nechystam, vekove mam jeste trochu casu. Tak mi ho prej, ano?:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:35:47 07.12.2013 | "Milej vole"...asi mas problem s chapanim...takze znova: http://www.youtube.com/watch?v=FH82iIp2Ffo
Ono skutecne lezeni, neni jen o klase a gymnastice, je treba umet jeste trochu vice, a tam je pak i skutecne jiste riziko. Ale kdyz jsi tak osobni kokot, tak jo:...zavist? Kokote, kdybych mel zavidet, jak uvadis, tak to, co mas na tom videu, pac uz na pohled to je neco, no a s vlastnim zalozenym jistenim, to je bomba. Nicmene i tak...nezavidim, proc bych mel? Mladi mate nejake divne predstavy o zivote, to bych musel se zavisti rozkrajet, kdyz kolem na dalnici projede porse potom:-) Mindrak je asi tvuj zivotni problem, tedy.Ahoj!:-) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 16:52:35 07.12.2013 | Jak vyspělá reakce vyzrálého člověka :D. O to víc mě pobaví ten kontrast, když si o kousek výše do někoho pouštíš se "skvělou ukázkou intelektu a inteligence" a pak tu vybliješ toto.
Jinak co člověk to názor. To že má někdo jiný názor či pohled na svět než ty, neznamená, že je špatný. Z těch tvých příspěvků tu na lezci (často až když je člověk rozluští a domyslí co některé ty zmatené věty znamenají) úplně bije do očí, že kdo má jiný pohled na věc než ty je hloupý vůl. Což v tom tvém podání s ohledem na to, co za příspěvky tu chrlíš, zní trochu směšně, starče ;). | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:49:35 07.12.2013 | Meles kraviny, ale treba to vekem pochopis jednou:-) Zkratka, nektere veci , hodnoty, jsou nemene, pochop to. Napriklad vyznam slov "ti nejlepsi". A znova a znova:...vubec nezpochybnuju Adamovo schopnosti se na tom ci onom udrzet. No a navic, ..kdyby jsem tohle diskutoval se samotnym Adamem u piva, tak se shodnem myslim. Nejvetsi odpurce meho pohledu je povetsinou ten, kterej by sam chtel byti Adamem O a ono nic:-))ps: Treba Adam bude za deset let slezat vysoke nebezpecne steny s tezkyma cestama, nebo tycit smery nove v Karakoramu jako Mara Holecku, no a pak bude proste v "klubu" tech nejlepsich. O co ti diskutere jde ?:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 18:15:11 07.12.2013 | No on asi každý má jiná kritéria pro "nejlepší", nemyslíš? A samozřejmě, tato kritéria podléhají času a mnoha dalším faktorům. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | kriteria | 18:35:01 07.12.2013 | ..proto je evropa v takovem svrabu v jakem je, protoze nova doba , nova osobni kriteria a pak je ojro za 27:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 17:01:04 07.12.2013 | Haho, že je Beat superborec není pochyb. Možná ti ale uniklo, že jeho dlouholetej projekt v Rätikonu Wo-Gü 8c nebo 8c+ (teď si nejsu jistej), dal první v kuse právě Adam. Dobrej divadelník, nemyslíš? | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re:Willhem | 18:03:55 07.12.2013 | Dobra:-) Willheme, nepodsunuj mi tu neco prosimte. Ja myslim, ze asi tusis kam mirim svejma komentarema.Nejtezsi veci proste vyzadujou jeste poradnou davku moralu a psychiky...a jsou treba nechutne daleko a vysoko a navic je kravina se dal o tom hadat myslim. Nezpochybnuju a nezpochybnoval jsem Adamovo schopnosti udrzet se jak mucha nikdy! Miril jsem na neco jinyho, a ticho. Protoze to uz neni jen o sportu ale i zdravi. Lezeni a horolezeni je proste nebezpecnej sport, ze?:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Willhem | 18:23:32 07.12.2013 | Ti myslím nic podsunout nadokážu;-) Ta Beatova cesta, cos na ni dával odkaz, neměl to prvně udělaný s nýtama? Pak ho napadlo, že by to šlo asi aji po vlastním, tak nýty šly pryč. Určitě super výkon, ovšem kdyby v tom byl od začátku po vlastním a odspodu, tak by to bylo ještě o level jinde. Náhodou, nebyla tady podobná debata na téma "co je nejlepší" tak rok zpátky? Výsledek byl víš jakej... A že gymnastika k lezení patří, sis určitě všiml u Kurta s Güllichem (u mě asi nejlepší lezecký video). | Willhem | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re:Willhem | 18:45:55 07.12.2013 | A že gymnastika k lezení patří, sis určitě všiml u Kurta s Güllichem (u mě asi nejlepší lezecký video).
V tom nemuzem byt ve sporu:-) Nicmene ono i videt Edlingera je pastva pro oci. Ladne pohyby, vypracovany tela...kurna ale to musela byt drina tohle v posilce namakat vsechno:-) Nicmene Kurt s Wolfgangem tu gymnastiku spojili i s moralem a rizikem, nebo chces-li adrenalinem. Viz jejich vylomeniny-vykony.Myslim, ze nemuze byt nejlepsi jedinec...lezec dneska asi uz...spis by se mohlo rikat ..nejlepsi lezci sveta...tedy spise jako "klub"...a i tam budou specialiste na to, ci ono lezeni. | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: 8a.nu | 19:15:04 07.12.2013 | Paradni video, skoda me omezenosti v nemcine, ale nadherne nasnimane, krasna cesta, luxusni svetlo...museli nejakou chvili cekat na podminky...parada | st | odpovědět |
Film | 22:49:24 05.12.2013 | A kdy bude film ? :D | film | odpovědět |
  | Re: Film | 08:48:33 07.12.2013 | kolik projektů za cca. 11 a výše je v krase ještě navrtáno? | | odpovědět |
fotky | 15:21:13 07.12.2013 | fotky z loňských pokusů ve Vasilovi zde: http://www.climb4fun.cz/climb4fun/thumbnails.php?album=87 | v. | odpovědět |
  | Re: fotky | 16:08:36 07.12.2013 | konečně normální příspěvek :) | | odpovědět |
  |   | Re: fotky | 17:34:38 07.12.2013 | Nejlepší Adam,v nejlepším Krasíčku.Neskutečná paráda,co tam naše mega giga hvězda tvoří.Nikdo jiný v Krasu ty pidi chyty v současnosti neudrží,tak tam raděj nejezdí.Lezu asi 24 let a za dvě NEJ hvězdy považuju Gillicha s Adamem.Nic víc v tomhle sportu nebylo.Jsem zvědav co bude dál?A taková bomba ve Starejch mě fakt potěšila,mám to tam nejradši. | Kuba | odpovědět |
  |   |   | Re: fotky | 18:07:25 07.12.2013 | Wolfgang Güllich,Kurt Albert a jini. Kubo, cim, nebo proc tihle lezouni driv vypadali i na pohled jinak nez dnesni lezouni? Jako to ze ..vaha...ja vim ze jo, ale oku lahodi vyrysovana tela ladne se pohybujici ve stenach, ne? | haha | odpovědět |
  |   |   |   | Re: fotky | 21:55:49 07.12.2013 | Haho, zdá se mi, že vlastně nevíš, o čem píšeš.
A tak meleš jeden nesmysl za druhým.
Viděl jsi třeba nějaká videa s Woodsem? Řekl bych parádní přirozeně vypracovaný tělo a parádní lezecká elegance. A nejenom on.
Víš o tom, že AO podle všeho s morálem nemá problémy? Aspoň neměl nejmenší problémy třeba v Labáku, když tam zajel, i v cestách, kde někteří morál trochu řeší, neměl ty potíže zřejmě třeba v Silbergeieru. Nemá myslím problém vynechat pár nýtů a pak spadnout docela hluboko.
Když se koukneš, co lezou třeba bouldristi za highbally - víceméně 10, 15metrový sólo v obtížnosti, jakou si neumíš představit.
Psychickej rozměr se z lezení neztrácí, a ani lezecká elegance. To jenom ty vidíš moc úzce, a hlavně, přijde mi, že jsi starej a zapšklej.
Já už trochu taky, ale ty fakt dost.
(Jo, nějaká videa s Edlingerem mi přijdou až úchylná. Přeestetizovaná, málem přiteplalá.)
Jinak myslím že sám AO v komentáři k Vasilovi psal něco o tom, že to není žádná epochální linie, ale starej problém, kterej chtěl vyřešit. Tak asi není, co mu v tomhle směru vyčítat.
| P. | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: fotky | 09:43:36 08.12.2013 | Jo jo, extrémní jednokrovky nebyly nikdy moc "populární". Napadá mě paralela s rokem 1990, kdy Ben Moon vylezl na ostrovech svůj Hubble. Rok před Güllichovu Action directe, první skoro jedenáctka. Snad ještě větší koncentrace obtížnosti do menšího prostoru než perla z Jury. A podívej se, kolik má (mají) dodnes opakování :-) (u Hubble vím o jednom, ale asi jich je více)
Mohl by nám Adam srovnat tyhle 2 cesty? Prosím pěkně, až bude mít chvilu volna na netu... Díky :-)
P.S.: a ty čpící komentáře nahoře nechávám stranou. Jestli má dotyčný směják potřebu, nechť mi napíše na mail a tam si to můžeme vysvětlit :-) | Ondráš | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: fotky | 14:31:23 08.12.2013 | tak jsem hledal počet opakování Hubble a do roku 2005 jich bylo 5 a v r. 2009 ji ještě zopáknul můj další britskej oblíbenec Steve McClure :-) Ještě jsem našel zajímavej koment k týhle cest od AO...něco ve smyslu, že je minimálně stejně těžká jako güllichův benchmark pro 9a :-)
Už prahnu po adamově reportu o Vasilovi :-) | Ondráš | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: fotky | 09:45:12 08.12.2013 | Dobře napsáno, naprostý souhlas ve všech bodech. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: fotky | 00:23:20 13.12.2013 | Hele ty P:-)
Když se koukneš, co lezou třeba bouldristi za highbally - víceméně 10, 15metrový sólo v obtížnosti, jakou si neumíš představit.
Proc bych si ji nemel umet predstavit? To vazne myslis, ze kdyz jiny nazor, pohled na vec jako "nejlepsi"...tak jen proto, protoze si to neumi clovek predstavit, nebo je z toho nejakej hotovej a zavidi? Blazne:-)
Psychickej rozměr se z lezení neztrácí, a ani lezecká elegance. To jenom ty vidíš moc úzce, a hlavně, přijde mi, že jsi starej a zapšklej.
Ale ztraci, psal o tom i Hudy ...je to proste dneska skoro vsechno jine a netyka se to jen lezeni. Tedy pokud z toho vynechame "vylomeniny" trebas Mary...i kdyz ten posledni vylet a dobrodruzstvi nedopadlo pro jeho spolulezce dobre. Je to proste nebezpecnej sport, zabava, ale proto a asi i proto je tak krasnej, krasna.
že sám AO v komentáři k Vasilovi psal něco o tom, že to není žádná epochální linie, ale starej problém, kterej chtěl vyřešit.
Vole, sorry, ale ja s timhle zadnej problem nemam, stejne jako s tim, kudy dokaze AO projit, problem , "problem" z toho udela vzdy ten, kdo by rad byl jako Adam, a pak i proste jen vyresenemu problemu..kterej jiste AO udelal radost...a proc taky ne...na nejaky lince ...a ted si rejpnu..."kdekoliv u cesty"...no a pak se z toho udela temer revoluce v posunu hranic lidskych moznosti, a dame tomu nalepku nej nej nej. A o tom se to tu sem tam hada. Ja mu prece nevycitam ze mu to leze na malejch chyteckach atd , ne:-)) Treba nekdy udela to nebo ono, ale radej neuvedu, protoze je mladej a kdyby se pak neco stalo, bude se plkat, ze pod tlakem to a to....to fakt ne. Ja jen rikam: ...uz nikdo nikdy nebude vlastne nejlepsi..."klub tech nejlepsich " ..to ano, protoze je v tom uz moc lidi a diky tomu sportu je tolik obchodu, a ty zas zivej vyrobu ,...ach jo, kam se ten svet zene:-)) | haha | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: fotky | 07:49:26 13.12.2013 | Ty jo v poslední době je to fakt lepší a lepší. Piškote doufám, že tě nikde chvilku neuvidím, protože po přečtení tohohle komentu jsem si poprskal monitor :-) a budu s tebou mít teď chvilku spojený "starej a zapšklej" :-):-) nerad bych aby sisi vzal osobně až se ti budu smát :-):-):-). Ty jo fakt svět se v pr... obrací. Dřív pokud se chtěl člověk pobavit mohl si otevřít komentáře třeba na Iděsu. Dnes stačí zajít na lezce. Asi je to tím, že ve společnosti se statisticky vyskytuje určitej počet trotlů a jak se lezení stavá, proti vůli nás elitářů, masovějším, tak holt se musí ten počet zvyšovat, že.... | Tom Vidlak | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: fotky | 09:50:42 13.12.2013 | No většina psychologických autorit se shoduje, že ve společnosti je 30% blbců - hloupých primitivních lidí slepě a omezeně přesvědčených o své "pravdě". Základní práci s počítačem ale bohužel zvládá i tato třetina lidí... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: fotky | 16:16:28 13.12.2013 | Však já si ten výsměch plně zasloužím :)) | Starej a za(P.)šklej | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: fotky | 03:27:54 15.12.2013 | ad haha: kamo, zrejme jen diky nejakemu nedorozumneni zde trochu zaplevelujes diskuzi. ok, nazor jsi napsal, ale cca 20 komentu? taky nepisu pod clanek o himalajskych vystupech, ze to nedali ze sit startu, chapes? sportovni, skalni lezeni. lezou se tezky veci, soluji bigwally, decka, lezouci od kolibky, v 10 letech davaj prasky, ktery by driv byly naprostej top...ale neee, vytraci se nam elegance a odvaha, rikal to hudy. za mlada byla proste trava zelenejsi a lezci na skalach svalnatejsi. a ten adam by mel jit prelezt konecne neco odvaznyho do hor... | hehehe | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: fotky | 06:51:05 17.12.2013 | souhlaas jasne ze se dnes v horolezeni porovnava neporovnatelne,ale ve sportovnim lezeni je jasne,ze je adam nejlepsi na svete. proste nechapu,co sem haho tahas za keci,ktery jsou o hrdinstvi a dobrodruzsvi a snazis se vse toto neporovnatelne porvnavat. a pak plkas,jak se vse riti nekam a moral sse vytraci z lezeni.. tak za prve se dnes lezou moralovejsi vecu nez driv,za druhe me pripada lezeni estetictejsi,nez v dobe edlingera a spol,za treti hudy je predevsim podnikatel,ktery ke konzumu v lezeni sam pispiva a jeho nazor na socasne vykny fakt neberu ani zbla jako dulezitej a za dalsi na tom chtit lezt jako adam neni nic spatneho. tomu se rve sportu rika sportovni vzor a vetsina lidi nejakej ma. ty treba kurta a jiny. uaaačínské písmo
| hahahaha | odpovědět |
Proč Vasil Vasil? | 22:37:06 08.12.2013 | Adam včera kromě výborné přednášky promítl také video z Vasila. A prozradil genezi toho tajuplného názvu. Ale je to jeho geneze, a tak ji neprozradím. Jen napovím, že název má překvapivou logiku a návaznost na...? A Sylva to není :-) | Jarda Maršík | odpovědět |
  | Re: Proč Vasil Vasil? | 19:40:16 09.12.2013 | Nebud' labut' a prozrad' :-) | tomas.t | odpovědět |
  |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 12:40:58 10.12.2013 | :-)
Tak trochu - je to dvakrát stejný slovo a je to těžký. Tedy ta cesta, ne to slovo. To ne.
Stačí? | Jarda Maršík | odpovědět |
  |   |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 18:26:25 10.12.2013 | Vasil je neobyčejné strašidlo, které žije ve stejném lese jako Míša Kulička. Z počátku je nevětším nepřítelem medvídků, ale postupem času se stane dobrým kamarádem malého Míši a jeho maminky. | 007 | odpovědět |
  |   |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 18:58:54 10.12.2013 | Staci. Diky :-) | tomas.t | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 19:46:53 10.12.2013 | Bydlím asi 50 metrů od Adama, ale za poslední 2 roky jsem ho viděl jednou v potravinách a asi 3x když šel do školy. Zeptal bych se ho, ale ..... | 007 | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 19:48:08 10.12.2013 | Ale jinak bych řekl že to má návaznost na Dura Dura. | 007 | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 21:09:40 10.12.2013 | The name Vasil Vasil is a pun on La Dura Dura, the 5.15c route in Spain that Ondra climbed in February for its first ascent. "The opposite of 'Dura Dura" in Spanish is "Facil Facil," and making it sound more Czech is Vasil Vasil, which coincidentally means male T-shirt without sleeves. It used to be just a preliminary name, as I started working on it in a similar period as La Dura Dura and it was seemingly easier. Implententing a new name would be artificial now [and] I won't go for that, even though it is not very poetic name, for sure!" | | odpovědět |
  |   |   | Re: Proč Vasil Vasil? | 21:15:02 13.12.2013 | VI+VI=12
Či nie? | Rado | odpovědět |
report | 06:14:05 09.12.2013 | http://jdem.cz/9a6m6 | | odpovědět |
Převodní tabulka | 08:11:27 10.12.2013 | Ohledně převodů mezi stupnicemi: 2/3 (neboli 2 písmena) francouzského stupně odpovídají 1 stupni UIAA. Takže 7a = 8, 7c = 9, 8b = 10, 9a = 11, 9c = 12, 10b = 13 atd. :-). Takže 9b+ je 12-. Stupeň 12 je ještě v očekávání. | goat | odpovědět |
  | Re: Převodní tabulka | 09:03:11 10.12.2013 | Tuhle sem na stěně pozoroval skupinku nýmošů, kterak se dohadujou, jestli je Vasil čistá 12 nebo "jen" 12-. :-DDD | Willhem | odpovědět |
  |   | Re: Převodní tabulka | 19:02:51 10.12.2013 | Výlov je 6+/7-/7- | Rudičák | odpovědět |
  |   | Re: Převodní tabulka | 22:04:29 10.12.2013 | Tak je to velké téma asi, hodně nýmošů (tedy téměř nás všech) se o tom dohaduje i tady :DDD. | | odpovědět |
  |   | Re: Převodní tabulka | 20:45:05 11.12.2013 | ještě že sem u toho nebyl, asi bych se poblil :D | honza | odpovědět |
  |   | Re: Převodní tabulka | 00:36:59 13.12.2013 | jestli je Vasil čistá 12 nebo "jen" 12-. :-DDD
Bud to je cista 12, nebo spinava 12 a nema cenu to ani zkouset, to je jak chlastat spatne vychlazeny piiivo:-)))))) Ne? | haha | odpovědět |
  | Re: Převodní tabulka | 09:25:50 17.12.2013 | hezká teorie, taky jsem jí chvilku věřil, ale takhle to nefunguje | v. | odpovědět |
he | 20:43:34 11.12.2013 | Tak co, už ste se konečně domluvili na obtížnosti Lofasa, nebo Fasila nebo jak se ten Vasil jmenuje? Tak za kolik to chlapi tipujete?
hihi :) | prudič No.1 | odpovědět |
  | Re: he | 22:23:28 11.12.2013 | Chyty jak kráva, nohy tutový, maximálně 8C.... | 007 | odpovědět |
dobry | 20:06:35 15.12.2013 | nevim jestli nestoji za to hodit na zem par madracek . . . | bobo | odpovědět |
|