Nášup aneb Kdopak pěkně papal II | |
(aktualizace - doplněn fotoseriál)
Tak už jsem si někdy počátkem září říkal, že mám konečně přelezené 8A+ v podobě megasilového boulderu Kdopak pěkně papal, jenže houby. Přijel Rosťa a svou délkou (silou, technikou a vůlí) očůral klíčové místo způsobem, který mně ramena nepustí ? totiž křížem pomocí nohou ve výrazné díře. Obtížnost? Jenom 8A. Přišlo mi líto, že geniální pohyby, které jsem tam vymýšlel, přišly vniveč, ale s odstupem času jsem si řekl, ale co, když už jsem tak pěkně papal, dám si nášup. Myšlenka zakázat díru jako stup je jednoduchá, problém je v tom, že jí nelze zakázat pouze v těch krocích, kdy já už na ní nedosáhnu a větší ano, takže trochu přitvrdil už začátek boulderu, kde jsem jí využíval i já. Spolu s tím, co už jsem zkoušel dřív a tedy znal, došlo dne 17.10. ke zdárnému přelezu a Nášup snad konečně přece jenom je první petrohradské 8A+. Tak se hezky napapejte, na díru zapomeňte a vyražte zkoušet, siláci. Je to NÁŠUP.
Další novinky:
UÁÁÁ 7C+ - levá hrana Nočníku ze sedu (pravá dírka, levá hnid), přelez Karel Hegr, šipka ze spodu je blbost asi od MČ
Vivat Petrohrad, vivat podzim, vivat Martin Spilka, neboť se u No Entry jedná o první opakování po roce a to se o věc pokoušeli nejlepší boulderiské České kotliny
Petr Resch, PAD bouldering gear, Letovská stavební
Petr Resch [úpravy] | 13:03 30.10.2003 |
to nastve | 15:56:31 24.10.2003 | skoda toho zakazu, ale zas nic hroznyho... myslim ze Kuba Hlavacek by ti nejaky bouldry taky docela shodil. Tam kde prebiras nejaky obliny, on hodne natahne ruce. Myslim ze je na miste neco jako na Magnetu na Richardovi ve FJ - za 9 nad 180cm, jinak 9+ | Musado | odpovědět |
názor | 20:04:58 24.10.2003 | Skála je výzva. Překonávat obtíže pomocí svých dovedností a možností je radost. Delší lidi maji vždycky výhodu to je jasný, ale když už tam ta díra je, tak proč jí vynechávat? Jenom kvůli tomu že je to tvůj nejtěžší bouldr a ty jsi to vylezl bez ní? Souhlasim s Rosťou, že takto definovat bouldry je hloupost. Jednou by to mohlo dopadnout tak, že se kouknu do průvodce a tam bude u jedné cesty několik obtížností vzhledem k výšce jedince. Jestli má Jesenicko ještě velký potenciál, tak se svýho 8A+..... určitě dočkáš a třeba ti to tak sedne, že to žádnej dlouhán nedá. Takovej bouldr potom vážně potěší. "Kdo leze jen proto, aby si odškrtnul cestu, nebo aby našel své jméno v lezeckém průvodci, je poháněn špatnou silou." Lynn Hill. " Vždy by jsi měl nasadit sto procent své energie a talentu. Nestarej se o to co říkají jiní, pokud lezeš pro sebe, budeš mít ůspěch." Jim Karn. | Petr Obst | odpovědět |
  | Re: názor | 11:52:45 25.10.2003 | Ó náš guru...:-)Ale v podstatě s Tebou souhlasim!Jde o zdolání logické linie se všim co tam je(co nám "připravila" skála) a obtížnost by měla být až sekundární.I když je nakonec o něco nižší než jsme při prvním seznámení s linií doufali.Což může mrzet a podvědomě tlačit k umělému zdržení klasifikace. | Fido | odpovědět |
  |   | Re: názor | 12:59:34 25.10.2003 | Jojo, je to logicke. Umele vytvareni problemu je kravina. Na druhou stranu, proc nevymyslet nejake varianty, kdyz jsou u toho pekne pohyby. Bouldering je "hrani si". Nejenom prekonavani daneho problemu. | PD | odpovědět |
  | Re: názor | 12:58:01 26.10.2003 | V čem souhlasíš s Rosťou? Asi blbě hledám, ale nějakou Rosťovu reakci jsem kromě jeho telefenátu nezaznamenal.
Nevím, jak moc boulderuješ a tedy jak moc je ti tato problematika blízká, ale kromě toho, že bych byl samozřejmě raději, kdyby se našla podobně pohybově pěkná linie (a ačkoli to tak zřejmě vyznělo, prvotní nebyla obtížnost, ale způsob přelezu s jistými kroky) bez omezení, ale všude na světě exitují bouldery, kde se zakazují určité části stěny, ale i chyty. Například i v tolik opěvovaném Fontainebleau, kde jsem nevylezl 7A+, protože jsem se nedokázal nedotknout jakéhosi patestu, na který se nesmělo a řada boulderů (La Balance...) má více variant, omezených chyty či stupy. Nakonec i seznam českých boulderů zde uvedených (na Lezci) obsahuje věci, v nichž jsou zakázané chyty (Labák) a vznikly tak parádní záležitosti s nádhernými pohyby... Jsem více méně proti definovaným boulderům, ale zakázat věc, která může zcela změnit způsob přelezu a umožnit tak vytvoření něčeho nového, v čem je ještě dostatek kreativity nevidím jako nějaký razantní zásah do myšlenky a krásy boulderingu. "Nášup" považuji za určitou variantu bouderu "Kdopak pěkně papal" a myslím, že jsem to tak i popsal.
Petr Resch | Petr Resch | odpovědět |
  |   | Re: názor | 19:05:59 27.10.2003 | Cau Petře
Vejš zmíněnou reakci Rosti najdeš jako koment k cestě 'Nášup', viz. wokno Hledaní cesty vpravo nahoře. Jinak ďouru zkus zabetonovat, třeba se proslavíš jako nebožtík Gůllich s Wall Streetem :)
Zdar Vláďa Š. | | odpovědět |
  |   | Re: názor | 16:13:54 29.10.2003 | Myslím, že "eliminations" v některých případech smysl určitě mají, je to používáno snad všude a často tak vzniknou zajímavé problémy, které lezecká veřejnost respektuje, což je asi zásadní věc. Spíše bych se ale přikláněl k tomu, neuvádět takovou variantu jako samostatný boulder, aby tak nedocházelo k poněkud zkreslenému "zvětšování" oblastí. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem to sám již dřívě udělal :-) | Rosťa Š. | odpovědět |
Neskutecny | 13:56:39 30.10.2003 | Mam podobny nazor jako Rosta, nejvyssim kriteriem by asi mela byt logicnost, pro nemistnaka je pak obvykle tezke se v boulderech vyznat. Proto bych se primlouval, aby eliminace byly neuvadeny ne jako nova cesta, ale do poznamky.
Ten foto serial je narez, Petre klobouk dolu + nadhernej neskutecnej boulder. | JirkaS | odpovědět |
NÁŘEZ | 09:48:13 31.10.2003 | ...ako sviňa!! Ten kreuz vypadá víc než brutálně. Kdopak se napapá ještě víc a vytasí se s 1. petrohradským 8B?? | Bída | odpovědět |
Šéne:-) | 10:00:16 31.10.2003 | Moc pěknej fotoreport, už nechci jinak. Jedna fotka to je nuda... | Petr S | odpovědět |
škoda | 20:10:02 02.11.2003 | že mezi forkama 5 a 6 není nějaká další. třeba tendle přechod je dost nepochopitelnej.
| bidlo | odpovědět |
  | Re: škoda | 13:24:24 03.11.2003 | Proste byl rychlejsi jak svetlo!*
Jinak fakt pekny fotky a peknej vykon. Co ta vomagovana hrana na pravy hrane- budouci projekt?
Vlada S.
* Mineno vazne, zhruba jak to betonovani o par radek vyse.
| | odpovědět |
  |   | Re: škoda | 19:30:11 03.11.2003 | Hrana vpravo je "Rudá armáda" za 8A. Docela specifický kotel. Zatím bez vážnějšího pokusu o další přelez. | Petr Resch | odpovědět |
  | Re: škoda | 19:33:45 03.11.2003 | Ono to tak možná nevypadá, ale to nejtěžší se odehrává až na foto 7,8,9. | Petr Resch, 2002 | odpovědět |
|