LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8456
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
10. 6150
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140171 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Expedice Devold

Altaj Cimrman

Dne 9. 7. 2007 vystoupili členové Expedice Devold na horu v pohoří Altaj, která má být v srpnu tohoto roku také cílem Expedice Altaj Cimrman.

Složení expedice bylo následující: Jiří Fidrant, majitel firmy North Trappers (dovozce kvalitního outdoorového vybavení z Norska a Švédska, především značky Devold), Veronika Jůzová, rusistka, Michal Absolon, horolezec, Viktor Novák, kameraman.

Cílem expedice bylo zabránit necitlivému, až ignorantskému záměru pojmenovat tuto horu jménem Járy Cimrmana, proti kterému se v hostitelské zemi, Republice Altaj, zdvihl odpor místních obyvatel a například šest občanských iniciativ proti němu protestovalo v parlamentu své země.


Pohled na horu ze základního Tábora


Úmysl nazvat horu lidským jménem je proti zvyklostem a především náboženskému cítění původních obyvatel Altaje - Altajců. Svým přístupem se tak expedice Altaj Cimrman dostala i do rozporu se "západními" normami chování v horách celého světa, vyjádřenými především v Summit Charter 2002 UIAA (Mezinárodní svaz horolezeckých asociací), kde jsou všichni návštěvníci hor vybízeni k respektování a podpoře místních kultur, zvyklostí a tradic.

Expedice Devold vrátila právo určovat názvy altajských hor obyvatelům Republiky Altaj, kterým primárně toto právo náleží, a zabránila tak neomalenému osobování si tohoto nároku pro něčí vzdálené soukromé cíle. I kdyby měl jeden z organizátorů cimrmanovské expedice E. Hart pravdu, když se dovolával na právo prvolezce pojmenovat horu, na kterou vystoupil, toto právo díky expedici Devold pánům Kotkovi, Hartovi, Šajchislamovi a dalším nenáleží.


Tekelju Bažy od základního tábora


Vrcholy sousedící z obou stran nesou jména altajského původu, která jsou shodná se jménem potoka, údolí a případně i ledovce pod nimi - Jarlu a Kara-ojuk. To odpovídá pojetí původních obyvatel Altaje, kteří obvykle pojmenovávají větší přírodní celky společným jménem, protože je chápou jako posvátné živoucí bytosti. Tak i tato hora, vyvýšenina v táhlém hřebeni, mohla být původně zahrnována například pod název Kara-ojuk. I další blízké vrcholy v okolí (Karaajri, Tekelju) nesou jména altajského původu. Není tedy pravdou to, co tvrdil Z. Svěrák v Čechách: "..ty ostatní (hory) mají tak příšerná komunistická jména, že Jára Cimrman se tam bude vyjímat jako perla". Naopak - Cimrmanovo jméno by působilo jako pěst na oko.

Jméno hory, na kterou vystoupili členové expedice, nebylo doposud uváděno v mapách. Proto byl altajskými osobnostmi navržen název Tekelju Bažy jako tzv. alpinistické pojmenování tohoto vrcholu pro používání v horolezecké dokumentaci. Informace byla předána altajským úřadům i médiím, Federaci alpinismu Republiky Altaj a také Ruské horolezecké federaci.


Pohled z ledovcena Tekelju Bažy


Výstupová trasa byla nazvána Pocta veteránům, aby byly připomenuty osudy obyvatel dnešní Republiky Altaj, kteří se zúčastnili bojů za II. světové války ve vzdálené Evropě, a především pak osvobozování českých zemí. Tento název snad bude prvním krokem k lepšímu poznání a docenění této kapitoly společné česko-altajské historie. Při respektování vztahu místních obyvatel k horám členové expedice nevystoupili na samotný vrchol, ale zůstali stát několik metrů pod ním.

Uskutečnění expedice zajistil Jiří Fidrant za značku Devold. Podpora této značky není náhodná. Devold se mimo jiné podílel na vybavení Amundsenovy výpravy na Jižní pól, která, jak známo, předběhla finančně výrazně lépe disponovanou výpravu Scottovu.


Vrcholová fotka


K uskutečnění expedice Devold účastníci nepotřebovali: celonárodní sbírku a skoro tři miliony korun, hvězdy popkultury, těžko pochopitelnou podporu institucí, které si platíme z daní (ČT, Český rozhlas, Česká Pošta), čínského kuchaře, polní kuchyni, elektrogenerátor, helikoptéru, "pokořitele" Everestu, Bédu Trávníčka, dvě přípravné cesty na Altaj a riskantní tréninkový výstup na Milešovku (víme, jak dopadl Sváťa Pulec). Díky tomu náklady celé Expedice Devold nepřekročily sto tisíc korun, což je podstatně méně, než rozpočet na jednoho člena expedice Altaj Cimrman (podle zveřejněných informací). Není divu, že expedice Devold byla i k životnímu prostředí Katuňského národního parku, ve kterém se hora nachází, podstatně šetrnější než plánovaná expedice Altaj Cimrman, která se bez výše jmenovaných "vymožeností" neobejde.

Expedice Devold je v neposlední řadě též službou samotnému Járovi Cimrmanovi, kterého se organizátoři expedice Altaj Cimrman pokusili proměnit ze sympatického a věčně druhého snílka, kterého máme všichni rádi, v nabubřelého kolonialistu, snažícího prosadit se za každou cenu do map světa.

Členové expedice Devold vyzývají zcela vážně občanské sdružení "Expedice Altaj Cimrman", aby upustilo od snahy přejmenovat i přes nesouhlas místních obyvatel jednu z altajských hor na horu Járy Cimrmana a veškeré prostředky, vybrané ve veřejné sbírce, věnovalo na skutečně humanitární cíl, tj. výstavbu Domu 4 Múz. Bude tak bezpochyby naplněn smysl zákona o povinně veřejně prospěšném účelu veřejných sbírek a velkému DJC to také bude slušet lépe. Výlet do altajských hor (pokud možno ne za peníze vybrané na dobročinné účely) je třeba členům občanského sdružení Altaj Cimrman vřele doporučit. Čistý vzduch a dech beroucí krása hor jsou dobrým lékem na sebestřednost.

Tisková zpráva expedice Devolt.

Doplňující informace:

O firmě North Trappers a Devold:
www.northtrappers.cz

O Altaji:
www.altaj.cz

O expedici Altaj Cimrman:
www.altajcimrman.cz
www.altajcimrman.ic.cz
www.horyinfo.cz

O UIAA summit charter:
www.uiaa.ch

Expedice Devold   [úpravy] 09:38 16.07.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 fajn09:48:40 16.07.2007
Fajn clanek. Mate mou plnou podporu.
Ondraodpovědět 
 Re: fajn12:35:05 16.07.2007
Moji taky.
Robertodpovědět 
  Re: fajn15:49:59 17.07.2007
pripojuju se.
kritika cimrmanovske expedice je na miste
Tom Krulodpovědět 
   Souhlas19:01:38 19.07.2007
Naprosto SOUHLASIM S TIMTO CLANKEM!!!
Mikešodpovědět 
   Re: fajn21:55:22 21.07.2007
No,kritika Cimmrmanovske expedice je mozna na miste,ale hlavne mam pocit,ze si firma udelala slusnou reklamu.Neni to spatny marketingovy tah.Kdyby totiz expedice vystoupila na jakykoli jiny vrchol,nikdy by se takoveho ohlasu nedockala.Ale proc ne,obchod byl a je o dotazeni dobrych napadu do konce.Jen mi vadi ty proklamace ochrany nazora Altajcu.Priznejme si,ze to bylo jen a jen o penezich!
 Ollyodpovědět 
 Re: fajn19:48:16 19.07.2007
No, nevím, spíš se mi celá akce firmičky Devolt zdá dost ubohá. Myslím, že v altaji ještě pár kopců zbylo a jára cimrman dosáhne vrcholu jiné nepojmenované hory....
lukasodpovědět 

 Jára byl na ústrky zvyklý10:02:20 16.07.2007
Kromě Dlouhý široký a krátkozraký mají protagonisté  divadla Járy Cimrmana námět na novou pohádku, Kterak  Dewolt lacino k reklamě přišel. Myslím, že řeči kolem horské etiky jsou v tomto případě trochu úsměvné.
 jirkasodpovědět 
 Re: Jára byl na ústrky zvyklý10:10:40 16.07.2007
Spiknuti bylo odhaleno :-DDD
M.odpovědět 
 Re: Jára byl na ústrky zvyklý10:23:07 16.07.2007
Mno myslim ze na te reklame moc nevydelal... Jelikoz v Ceske kotline je asi tak 80% Cimrmanologu (i ja) a ti si od nej uz nikdy nic neporidi... kazdopadne neco na tom asi bude ne? Kdyz se na Altaji bourili mistni...
Michodpovědět 
 Re: Jára byl na ústrky zvyklý10:26:18 16.07.2007
reklamni pocin? ale lezec jej zprostredkovava? kdyz je to tedy reklama tak si to nechte zaplatit a dejte to do banneru.
Nic proti, ale fenomen Cimrmann me osobne uz zacina lezt krkem a tahle blamaz s Altaji je alespon pro mne vrchol umele zivene popularity. Pevne verim, ze penize ktere vybrali ve sbirce opravdu pouziji na vybudovani toho domu pro starsi umelce v tezke zivotni situaci. Rozhodne to ma vetsi smysl, tahle sabotaz mam muj respekt
Jakub S.odpovědět 
 Re: Jára byl na ústrky zvyklý10:29:52 16.07.2007
Přesně tak.
Papoušodpovědět 
 Re: Jára byl na ústrky zvyklý15:53:04 17.07.2007
tve komentare jsem vdzy bral s uctou. o to vic me ted zarazi tva reakce. povedla se jim spravna vec a jestli ji zaplatili diky te firme, tak at ji zmini. no a co?
Tom Krulodpovědět 
  Re: Jára byl na ústrky zvyklý16:15:14 17.07.2007
Páč kolem toho bylo keců o komerčnosti výpravy cimrmanů + dopísků se skřekama na všechny možný strany, přičemž tahle kontraakce byla nakonec taky normální komerčárna. Proto.
Papoušodpovědět 
  Re: Jára byl na ústrky zvyklý14:20:35 18.07.2007
Vsak to taky trefne vystihl. BTW kdo vi jeslti o tom mistni vubec vedeli a neni to jeji blaf.
Rudaodpovědět 
   Re: Jára byl na ústrky zvyklý15:36:30 18.07.2007
podle me proste hazite spinu spatnym smerem
Tom Krulodpovědět 
    Re: Jára byl na ústrky zvyklý07:59:25 19.07.2007
zadnou spinu nehazim.Jen sem neduverivej. A jejch starosti bych chtel mit...
Rudaodpovědět 

 dobry10:15:44 16.07.2007
Presne takovy clanek tady chybel... do ted na vas jen hazeli spinu. Souhlas s vama!
Michodpovědět 

 Cimmermanovské tema10:51:41 16.07.2007
Nojo. Vždyť právě tito členové kontraexpedice bezděčně vlastně potvrdili to věčné Cimmermanovské tema. Jara Cimmerman byl první, ale oficialně je to bohužel jinak. A to je na tom to nejkrásnější a v duchu Jary Cimmermana...
(A pokud na tom chtěl někdo zbohatnout či vydělat a nevydělal - dobře mu tak).
Honzaodpovědět 

 Hmmm15:12:41 16.07.2007
No-v zásadě se dá říci, že souhlasím (s podstatou). Nicméně řekl bych, že tohle se mělo řešit u stolu = přímo =  z očí do očí = chlapsky a ne klukovsky = za zády a teď se tvářit jako hrdinové = zachránci. I přes určitý kalkul, který lze u EAC (expedice Altaj Cimrman:-) lze vidět, myslím, že záměr čistě sám o sobě rozhodně zavržení hodný nebyl... Jinými slovy, nic není tak jednoznačné jak se zdá a ukazovat prstem - my jsme ti dobří a vy ne je mimo mísu, ale bohužel i jako mor, který se šíří vším a všemi a hezky se škatulkuje...
Dandysodpovědět 
 Re: Hmmm20:06:44 16.07.2007
Pokud je mi známo, tak snaha z jejich strany byla, akorát Cimrmanovci se nechteli bavit.
Určitě mají mou podporu a jsem rád, že se zadařilo.
Máraodpovědět 
 Re: Hmmm15:47:53 17.07.2007
no dandysu,mě se ta akce nelíbila už od počátku,nikdo od cimrmanů nic neřešil,prostě vyhlásili sbírků z podporou některých firem a hurá na Horu...nevím jak by se třeba mezi českými názvy hor vyjímal nějaký Altajský název?A hovořit o tom,že se Svěrák a spol. staly obětí nějakého podnikavce?Pokud podnikám takovou akci,musím přece zhodnotit i případné rizika...Jsem docela zvědav,jak to dopadne.
pekiodpovědět 
  Re: Hmmm19:44:50 17.07.2007
No jasně:-) Já taky tu jejich "šaškárnu" neobhajuju. Myslím, že Cimrman patří do divadla a ne na kopce a když, tak má mít horu u nás (nějaká, která by se dala přejmenovat by se určitě našla... ) Mě jde jen o to, že takové chování je prostě nepřijatelné v dobře fungující společnosti, nadruhou stranu pokud opravdu byla snaha ze strany Expedice Devold se sejít a mluvit o tom a tzv.Cimrmanovci ji odmítli pak se nemůžou divit a koneckonců.. Fuck of, já mám jiné věci k řešení:-) Tož hoj:-)
Dandysodpovědět 
  Re: Hmmm14:22:26 18.07.2007
A jak se asi vyjima mount everest? Predpokladam ze to mistni domorodci ani neumej vyslovit...Takovejch kopcu sou mraky...
klassikodpovědět 

 115:13:21 16.07.2007
Souhlasím s argumenty a dalším využitím peněz - supr. No ale ta reklama hned na začátku a vůbec všude je směšná
stepaodpovědět 

 skoro16:08:51 16.07.2007
Zrejme dobra akce. Jeste kdyby ten clanek nebyl napsany jako tiskova zprava smichana s PR, ale spise jako recese, tak bych se i zasmal.
jx nullodpovědět 
 Re: skoro22:42:04 16.07.2007
Mě reklama nevadí. To bych nesměl vytáhnout z baráku. Akce je mě velmi sympatická a řekl bych elegantní. Stejně jako výrobky Devold.
Palo Č.odpovědět 
  Re: skoro23:49:49 16.07.2007
No Expedici beru, věřím tomu, že je to tak jak to píšou v článku, prostě prasárna ultra maximus, ve které jsou zřejmě (možná, snad:-) Svěrák a spol. namočení trochu nevinně. Ale to že je v článku každou chvíli slovo Devolt se mi mírně hnusilo, málem jsem to kvůli tomu nedočetl. Reklama byla asi nezbytnou součástí výpravy, ale tohle je na můj vkus trochu moc ten Devold, navíc v kontextu téhle "nápravné" výpravy.
 1603odpovědět 
   Re: skoro10:42:00 17.07.2007
Osobně se domnívám, že reklama splnila účel. Já a řada dalších se dozvěděla o výrobci respektivě dovozci zboží o kterém dosud nic netušila či si značku nespojila s konkrétním výrobkem. Je vcelku přirozené, že pokud někdo investuje 100 000 Kč do nějakého výletu a ještě v souvislosti s tímto počinem zpropaguje vlastní firmu - proč ne. Ruku na srdce každý z nás má na tričkách, přilbách a nevím kde ještě reklamu tu nebo tu... i 14 leté děti jsou členy několika sponzorských týmů. Každý kdo podniká ví, že každá reklama je přínosem a v podstatě pro bezejmené či neznámé značkya i ta " negativní " ( pro mne pozitivní ).Reklama je všude kolem nás....je to normální...žijme v kapitalismu kde je nabídka zboží větší než spotřeba.
Jinak Cimrmanům dobře tak...nevidí si na špičku nosu. Na druhou stranu bych to s tou popularitou nepřeháněl. Za posledních 15 let se ve světě Jardy zase tak moc nestalo.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: skoro12:25:50 17.07.2007
Svěrák podepsanej pod Antichartou, Smoljak pod Děkujeme odejděte, a pro další další příklady netřeba chodit daleko (podpora okupační stávky v ČT 2000, výběr ministra kultůry Žgryndáka). Oni snad už ani neví, pro co všechno jsou:-D
Joeodpovědět 

 Cimrman12:56:17 17.07.2007
Expedice Devold vrátila právo určovat názvy altajských hor obyvatelům Republiky Altaj ,kterým primárně toto právo náleží.Chtěl bych se zeptat . Jára Cimrman jim to právo vzal a jak .A proč si tam nevylezli Altajci .Nebo takových krtinců je tam tolik,že nemají zájem.Nebo tady někdo potřeboval pět minut slávy.
Milan Týceodpovědět 
 Re: Cimrman16:30:18 17.07.2007
V zimě vystupovalo v nějakém pořadu na ČT 2 altajské hudební těleso. Při rozhovoru se hudebníci strašně podivovali, proč chce někdo přejmenovávat jejich kopce. Vše už je prý dávno pojmenováno. Když ne oficiálním označením, tak domorodý název to má určitě. Jo, a prý jestli by teda mohli na oplátku zase přejmenovat Sněžku...
remaodpovědět 

 Gratulace!13:19:30 17.07.2007
Hlavně jim parádně vypálili rybník a to se vždycky cení... 
odpovědět 

 Tisková zpráva??? Těžko.15:25:18 18.07.2007
Proc tento clanek neni oznacen jako PR????? Pokud by tento clanek byl oznacen jako PR nereknu ani pip a nenamaham se ho cist.
Koho zajima ze se firma Dev**d podilela na vybavení Amundsenovy vypravy na Jizni pol,ktera predbehla vypravu Scottovu ? Asi proto ze meli lepsi trika ne???
A koho zajima ze clen teto epedice je majitel jakesi firmy xxx, ktera o sobe tvrdi ze dovazi KVALITNI outdoorove vybaveni zančky XXX.

Jinac dle meho nazoru akce Altaj Cimrman byla spatna.Spis meli pojmenovat naky kopecek u nas a byl klid.
Ahoj V.
Vlada29odpovědět 
 Re: Tisková zpráva??? Těžko.10:55:50 19.07.2007
Na kopec vylezli....vztahuje se to k předchozímu článku od účastníka Commrman expedice. Zmíňka o sponzorovi, poděkování atd... je v každém jiném článku a zde dle mého informační obsah stále přesahuje množství reklamy. Jestli někoho prostě ne..re, že sedí doma jiní utrácejí peníze sponzorů při výletech.
Radim Bzuraodpovědět 

 Smekám15:49:59 18.07.2007
cupr clanek, cupr akce..
Mádlodpovědět 

 akce17:03:08 18.07.2007
..povedená, bez humbuku, vtipná. Pěkně!!!
vašekodpovědět 

 expedice18:42:09 18.07.2007
Ha, zase mě někdo předběhl...
Cimrmanodpovědět 

 od nižšího šlechtice20:21:19 19.07.2007
Český národ je prosíravý...
von Úvaly u Prahyodpovědět 

 reklama a dezinformace21:04:24 19.07.2007
Ač mám cimrmany rád, tak mě mrzí, že by mohlo dojít k "prznění" genia loci Altaje. Jak již někdo poznamena, místní český kopeček by byl nejlepší a v zcela v intencích českého publika. V članku mi ale vyloženě vadí dvě věci - přihřívání reklamní polívčičky firmy Devolt a vyložená dezinformace min. v případě prodeje poukazů sbírky některými pobočkami České pošty. Ta sice má zatím monopol na listovní zásilky malé hmotnosti, ale dosud každý rok odevzdávala do rozpočtu našeho státu přibližně 1 miliardu Kč. Je (ještě chvíli) státním podnikem, ale nepatří do rozpočtové kapitoly žádného ministerstva. Autor by nemusel poškozovat jméno instituce, o kterých není dostatečně informován.
Františekodpovědět 
 Re: reklama a dezinformace12:08:12 21.07.2007
Ja tam zadne dezinformace nevidim, tedy krom te posty. To mas pravdu. Ale princip zustava. Proc by mel statni podnik misto odvadeni do statniho rozpoctu podporovat dovolenou hvezd? Sam spravne rikas, ze ma na male zasilky monopol, tak reklamu asi timhle zpusobem delat nepotrebuje ne?
Martinodpovědět 
 Re: reklama a dezinformace23:48:03 23.07.2007
Omlouvám se za nepřesnost ohledně České pošty (zařazení k podnikům financovaným z daní vzniklo krácením textu). Nicméně se k tomu dostatečně vyjádřil příspěvek od Martina - pořád platí, že je to státní podnik a vše co vydělá, patří majiteli, státu (v důsledku se dá i říci, že o co vydělá méně, musíme do st. rozpočtu stejně doplnit z daní). Expedici A.C. pořádá občanské sdružení (vzniklé za tím účelem), tj. de facto soukromé osoby, jen sdružené do nějakého uskupení. Občanských sdružení je spousta a řada z nich má nepochybně ušlechtilejší cíle, než výlet do hor. A Č. pošta jim nijak nepomáhá. Tady je situace, kdy jsou státem podporované soukromé osoby a protože vše něco stojí, dá se mluvit o toku státních prostředků do soukromých kapes.
Michalodpovědět 

 pochybuju..14:15:22 20.07.2007
4 kondomy na Tekelu baži, snad si ta malinká aspoň užila... apropo, jak se pozná že je to pravda? mám tomu věřit, stejně jako, že Maxipes Fík uměl mluvit?? jsou grafici a PR - isti s kterejma běžně dávám Salate route na Capa a sponzoruje nás F.de Este !
Jarinodpovědět 
 Re: pochybuju..23:11:25 23.07.2007
Jestli ti o to hodně jde, tak Ti můžu ukázat sérii diáků z výstupu - ty se zfalšovat nedaj (jako třeba digifotky). Ale furt je míň práce a peněz dojet na Altaj a vylézt na kopec, než něco falšovat na profesionální úrovni tak, aby se to nedalo poznat (to snad ani nejde). Na altajcimrman.ic.cz máš aspoň malou sérii digifotek. Asi jsi to myslel ze srandy, ne :-)
Michalodpovědět 

 BLICKI01:06:31 23.07.2007
Blicki si frajer :D ... a sem rád že se vám to povedlo .. a jako s těma nákladama to cimrmanovci fakt přeháněj alespon že zvítězily inteligentní lidi ;)
Kůčaodpovědět 

 altaj-cimrman14:52:32 23.07.2007
Jak jsem se dočetla tak expedice Denali nevylezla až na vrchol hory takže cimrmani maj ještě šanci být tam první a horu pojmenovat jak chtěj. Argumenty typu, že to není domorodý název jsou nesmyslné, jelikož většina významných hor nemá místní název, ale anglický(už tu zazněl např. Everest). Tak vo co go? Vlastně jen o tu reklamu.
evaodpovědět 
 Re: altaj-cimrman14:58:18 23.07.2007
Že EVEREST nemá domorodý název?? To mě podrž. Radši si nejdřív ověř fakta.
Kubrtodpovědět 
 Re: altaj-cimrman22:27:47 24.07.2007
For Eva,to s tim Everestem nemyslis uplne vazne,ze ne?Prosiiim,rekni,ze to byl jen vtip...
 Ollyodpovědět 
 Re: altaj-cimrman22:30:30 24.07.2007
For Eva,to s tim Everestem nemyslis uplne vazne,ze ne?Prosiiim,rekni,ze to byl jen vtip...
 Ollyodpovědět 
 Re: altaj-cimrman13:39:17 15.08.2007
Evo, je mi tě upřímně líto...
ripodpovědět 

 Hmm..22:49:53 23.07.2007
Tak asi půl hodiny váhám, jestli má cenu sem něco psát - skoro ne, většina lidí chápe, o co jde. Nicméně úplně všem bych přál, aby tam na Altaji byli s námi. Někdo by některé příspěvky asi nenapsal, nebo aspoň některé věty v nich (např. Milan Týce: Proč si tam Altajci nevylezli sami). Papouši, kde je ten můj přívlastek punk(v)er? To se mi moc líbilo, četl jsem to ještě na Altaji, myslel jsem, že tady na Lezci - bylo to jinde? Teď to nemůžu najít (snad to nesmázli, to bych se býval sám přimluvil, aby to nechali). Angažuju se v týhle věci skoro 5 měsíců a snad jsem se vždy ubránil použití osobních invektiv. V této diskuzi mi to dalo trochu práce odolat, abych něco takového nenapsal. Ale to nikam nevede, jen nezbývá se za některé lidi v cizině stydět (v rámci naší kotliny to nějak mezi sebou zvládneme, že jo). Jinak ještě dík za všechny poznámky na téma "maličká si užila", moc nás to (včetně "maličké") baví, fakt jo :-)
Michalodpovědět 
 Re: Hmm..12:47:46 31.07.2007
Michale, tvuj prispevek je urcen pro vsechny ctenare, nebo pro konkretni osoby?:) Protoze ja kdyz to ctu tak mi to pripada jako shluk vet, ktere na sebe vubec nenavazuji a jako celek nedavaji vubec smysl.
wasanodpovědět 
  Re: Hmm..23:05:46 31.07.2007
No, je to povšechná reakce na více příspěvků, tak to asi působí nepřehledně. Není to nic důležitýho, nic se nestane, když to bude kdokoliv ignorovat.. Výše jsem 2x odpověděl na něco konkrétně, je to i tak řazený.
Michalodpovědět 

 Teď, teď tady byli pane Cimrmane!...17:30:46 28.07.2007
A tak Járovi zas nezůstalo nic než jedny patentované plavky. Dvoudílné...
Vojtomírodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.