LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 11006
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146732 cest
Nové přelezy:
Lola Flore 8a
Holokaust 8A
Elektrické 7C+
Mr. Freeze 8A
Centipede 7c
Mr. Freeze 8A
Rocinante 7c
Kopa Kaban 8b
Okrimono 9+
Skyline 9

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Report Gutovka drytoolcup 2011

V sobotu 26.11. proběhly na lezecké stěně Gutovka první venkovní drytoolové závody v Praze. Atmosféra byla vynikající, závodníci šikovní, organizace pěkná, ceny slušný, támhleto tůdleto.

Aby člověk ale pochopil proč, kdo a jak. Začneme raději od začátku. Někdy kolem října jsem si vyslechl Šéťovu myšlenku o drytoolu na Gutovce. Prý už něco stavěli minulý rok, ale chybělo tomu víc to rozjet. Tenhle rok se do toho musíme pustit pořádně. Uděláme závody, zimní sezonu, drytool drytool drytool. Nápad to jako není špatnej, Šéťo, ale má to malý háček, vlastně pár malých háčků (na tyhle háky byste vylovili zbytkovou populaci velryb, věřte mi). Jeden z těch háčků je ten, že kluci vlastně nikdy moc nedrytoolili, minulý rok sice postavili par cest na Gutovce, ale jen po dřevěných chytech a bez paragáinů, šuk, čtyřek, no prostě toho jak si dáte nohy za ruce. Taky nikdy nelezli v drytulových botkách, ale jen v lezečkách.

Když jsem tohle Šéťovi vysvětloval, pousmál se a pravil: „no na to tu máme tebe, tys přece závodil ne, sem slyšel!“ Tady se dostáváme k dalšímu háku, háčku tedy. „Jo, jo jednu sezonu jsem se tomu malinko věnoval, nejsem ale nějak buhví zkušenej, ale hlavně, MÁM SÁDRU ŠÉŤO!“
Znáte ten pohled malých dětí před hračkářstvím, ten pohled že nechápou proč nemůžou mít tu hračku. Ten prosebný pohled. Dovedete odolat?

Přípravy

Začínáme stavět, Musím říct, že mám rád když se rozjíždí nějaký projekt, je to zábava. A musím taky říct, že ačkoliv jsem byl zpočátku skeptický, jsem tím nadšený. Je kolem toho hrozně zařizování. Sehnat chyty, zajistit kluky co budou stavět. Zjistit proč tu nejsou kluci, když tu měli být před hodinou. Koupit spoustu materiálu. Vymyslet cesty, zjistit, proč tu nejsou kluci, když tu měli být před hodinou. Sehnat aparaturu, ceny, sponzory, zjistit, proč tu nejsou kluci, když tu měli být před hodinou. Zajistit závodníky, domluvit termín, zjistit, proč tu nejsou kluci, když tu měli být před hodinou a podobně. Nutno říct že to s námi nemá Šéťa lehký, trochu mu pozevlováváme. Nicméně staví se staví, na stěně trávíme všechen volný čas.

Dřevo koupený, chyty půjčený od Libora Hrozy, kvalifikace postavená, veliký trámy tvořící převisy finále zavěšený. Je čtvrtek, v sobotu se závodí a my to stíháme. Jsou rozdaný poslední úkoly, kdo co má udělat doma. V pátek se ještě trochu staví a v sobotu ráno se scházíme na Gutovce. Kutíme poslední přípravy. Akce začíná přednáškou Lucky Hrozové. Schází se už nějací zvědavci a pár lezců.

Závod

Začíná kvalifikace, dvacet kluků a tři holky (to je skoro celá česká drytoolová scéna).
Máme tu zástupce všech možných koutů republiky, jsou tu Brňáci, Semilsko, dokonce i Slováky tu slyším. Paráda. Kuba přelézá pár cest, aby byla kvalda flash, jak má být. Pak už to ale přebírají závodníci za něj. Šéťa furt nervózně pobíhá a šéfuje nepošéfovaný, a taky nepošéfovatelný. Já se usazuji nahoře na trase u mikrofonu a snažím se komentovat výkony závodníků. Obecenstvo už se nám celkem rozrostlo, svařáky, který téměř exuju zimou, taky.
Šest kvalifikačních cest je drceno borci celkem s přehledem. Holky mají jednu kvalifikační cestu lehce nepříjemnou, kamenné chyty neodpustí chyby, ale holky jsou tři, tak je bedna jistá. Svých šest cest drtí taky krásně. Na startovním poli můžeme zahlédnou borce s perfektní drytoolovou výbavou, ale taky oldschool modely, turistický cepíny, skelety, kožený boty a podobně. Kdo má odlezeno mizí do restaurace, na guláš a pivo.

Highline

Ve volné chvílí před finále nám předvádí svojí highline exhibici Kwěták a jeho děvče. Napnuli si lajnu od vršku stěny k terase nad restaurací, ze které komentuji závod. Když se ho před jeho show ptám jak je rozchozený a co nám předvede, povídá o tom, že lehce pochodí, že má tenhle rok nachozeno a že když budou lidi dost chtít, půjde navázaný za smyci v pase a možná i za kotník. Kluci lajnu nasvítí, fotografové cvakají. Kwěták si to v sedáku přejde tam a zase zpět v pohodě, jeho děvče totéž. Obecenstvo si ale říká o přídavek. Mistr svlíká sedák navazuje se kolem pasu asi na tři otočky smyce, přiváže to k lajně lanovicí a uhání si to nalehko přes highline. Jeho chůze je tak lehká a pohodová, až mě trochu nudí. Naštěstí má přibalen jeden nechtěný trik v záloze. Na konci lajny provede otočku, aby jí přešel zpět. Trochu zaváhá a pak to pošle dolu, míjí lajnu, který se podle svých slov v nouzi chytne kdyby nedejbože padal. A už se houpe lehce zlomený v pase na třímetrový lanovici. Uf. Žije. Dolejzá lajnu zpět, sleza a lehce zdrcen odchází. Publikum tleská.


foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl



Finále

Zatímco zbytek lezců dolézá kvalifikaci, holky mají prohlídku finále, izolaci. A za chvilku už vybíhá první finalistka (ze tří). Mája má s finálovkou problém a kluci stavěči se bojí, neudělali to moc těžký? Začátek je stisk rukou, nátah, malinký chyty, nejistý kameny. Tak od půlky to zlehkne. Mája končí už na začátku. Máme lehký strach. S klukama co jsme to stavěli se strachujeme:“ Ty hele, co když to nevyleze žádná holka, tyjo ty nás rozsápou.“ Další jde na to Marťa, obecenstvo pod stěnou i v restauraci začíná vřít. Finále holek má fakt bombovou atmosféru. U mě na komentátorské terase jsou se mnou kluci stavěči a trneme strachy. S každým krokem se křičí. Hecujeme jak můžeme. Lidi Marťu ženou směrem nahoru ke kládě, která tvoří dlouhý převis. Bohužel padá už před ním. Vyměním si s klukama nejistý pohledy – jsou tam hrozný nátahy, postavili jsme to těžký. Někde se ozývá: “Snad vás Hrozka vysvobodí.“ Marťa se odvazuje, přichází Lucka. Lidi chtěj vidět výkony a křičí si o ně. Lucka hopsá po kamenných chytech. Pár míst je lehce nejistých. Za mnou se ozývá šeptem: “ Dej to prosím, dejto!“ Lucie stoupá a já se nechávám strhnout atmosférou. Křičím, každý krok, snažím se diváky burcovat. Už je na kládě. Paragány, její silná stránka. Kope je tam slušně, jeden druhý a nalézá za převisem do stěny. To už se křičí, jak může. Levý, pravý cepín do velkého zeleného špalku s nápisem TOP vprostřed stěny! Potlesk, je posekáno. Super! Fakt super!


foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl
 

Chlapci nám mizí do izolace. Kwěták zatím předvádí další highline show, ti co si mysleli že má zlomený žebra se netrefili, jelikož se zase prochází mezi stěnou a restaurací na lajně. Diváci by chtěli zase přidat, Kwěták se navazuje za kotník loďákem k lanovici. Přechází lajnu, ani nedutáme. Od kotníku jdou asi tři metry lana a pak je to přidělané k lajně kroužkem, do tohohle by padat nikdo nechtěl. Přešel. Uf. Můžeme jít na finále chlapů. Když se jdu mrknout do izolace, abych jim přečetl pořadí, jak startují, nacházím jich tam půlku! Druhá půlka chlemtá nahoře v restauraci pivo. Zaháním je ke zbytku do izolace, oni dopijí poslední doušky a jdou se dolu soustředit na výkony.

Před finále chlapů probíhá ještě fireshow, aby se diváci nenudili, než nastoupí první borec. Do finále chlapů se dostalo 11 závodníků. Je pro ně postavena dlouhá cesta, začínající traverzem, kládou na paragány. Potom kus technickou částí stěny po malých, pár vypečených míst, nález do dlouhého trámu (bezmála 5 m) v něm sadička paragánů, za dřevěné chyty kamenné chyty. Přechod do zavěšeného rampouchu ( kus klády s dírami) z něho nátah do děr. Pak dál dřevo na zaseknutí – v něm paragán. A přechod zpět do stěny, krátký traverz a top v nejvyšším místě stěny do velikého zeleného špalku (stejný top jako v ženském finále, akorát se k němu dostanou z druhé strany).

Borci se s cestou perou slušně, není jediný, který by vypadl už na startu. Diváci bičují k výkonům. Když se finále překlene do posledních 5 závodníků, už je opravdu na co se dívat. Překvapil Petr Hartmann, který dolezl až k trámu na vršku stěny, což byla vytoužená hranice bedny, padá chyt pod ním. Pepa Leško se ze stejného chytu natáhne, založí cepín do prvního chytu v trámu a tradá dolů, Na druhé místo to ale stačí! Smutným překvapením bylo vypadnutí obou mnou favorizovaných borců, Lukin Pálka nešťastně vyklouzl ze silonového chytu, netrefil dírku na hrot a na tom silonu to prostě jen položené nedrží. Zajímavé je, že Zobanovi se podařilo krok udělat stejně a nevyklouzl (chyty si asi fakt dělají co chtějí). Smutně vypadl Krkavčí ďábel Míra Matějec. Při přechodu z jednoho silonového spoďáku do druhého mu nějakou záhadou vyklouzl cepín. Nikdo včetně jeho nechápal. Dobře založenej cepín, dobře páčenej, proč! Silonové chyty poslali k zemi dva vynikající borce Pálku a Matějce, pro vítězství si došel Zoban, dolezl do půlky pětimetrového trámu, k velikému rampouch. Tam se s ním vylomila díra a poroučel se dolů. Super výkon od taťky, tuším že dvou dětí, který trénoval pouze tak že v Brně lítá s vrtačkou a staví MČR v drytoolu. Za zmínku stojí Josef Veselý. Celkem pěkně zalezl, na to že se s drytoolem začal kamarádit minulý rok. Nováčkem ve finále byl Petr Adamec. Zalezl celkem slušně. Jeho výkon je hlavně hodnotný, jelikož jsem ho večer před závodama potkal na pařbě a nevypadal, že by ráno vylezl z postele, natož nějakou cestu:-).

 
foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl
 


foto by Jan Kyncl




foto by Jan Kyncl




foto by Jan Kyncl




foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl



foto by Jan Kyncl


Diváci chtěli ale víc, chtěli vidět přelezený finále, to chtěli! Začali jsme skandovat Lucii Hrozovou:“ Chcete Lucku v chlapským finále?“ Křičím na diváky.“ Jooo!“ Odpověď . Lucku jsme vyštvali z teplý hospody. Doexovala pivko, kopla do sebe šestého a posledního Morgena, dlouze potáhla z brka (známe Lucku přece). Hodila na sebe sedák a s prstem v nose přehopsala finálovku chlapů. Tam, kde nám to přišlo dlouhý, vynechala chyt, nahoře na kládě suše paragány, rampouch ze kterého Zoban vylít vynechává, paragán za neseklej cepín. Mává z něj divákům. „uuuu ta holka chce šooou.“ Křičí se. Top TOP TOP, wov, nezklamala, cestou dolů ji děkuji za reklamu na drytooling. Už ale nemohu křičet, jak bych si představoval, hlídka městských strážníků nás přichází umírnit, že by prý lidé rádi spali a ne poslouchali skřeky ze stěny. Šéťa to s nimi vyřizuje ve stylu. Předání cen, trofejí. Trochu zmatku, ale znáte to, nevadí.



foto by Jan Kyncl




foto by Jan Kyncl


Kdo chtěl, přemístil se do hospody, Brno jelo domů, loučím se, a snad na Republice. Děkovačky ovace, cvakání fotografů, hezký voči vod holek.

Výsledky

Muži:

1. Radek Lienerth
2. Josef Leško
3. Petr Hartmann
4. Lukáš Pálka
5. Jozef Veselý
6. Mirek Matějec
7. Petr Adámek
8. Libor Mlejnek
9. Radim Zhoř
10. Lionel Burger
11. Miroslav Stopka

Ženy:

1. Lucie Hrozová
2. Martina Kratochvílová
3. Mária Šoltesová



Sponzorům díkec: Hannibal, Hamr sport, Dík i Slackshop.cz (jejich vyslanci Kwětákovi)

Zdroje:
Pozvánka na Lezci
Stránky lezecké stěny: www.hamrsport.cz/gutovka



Honza Olt   [úpravy] 15:07 05.12.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 fotky15:56:36 05.12.2011
Foto - Jan Kyncl. Díky
stena Gutovkaodpovědět 

 Lezky?20:22:50 05.12.2011
Chalani, ja moc drytoolu nerozumiem, ale nemajú byť pri lezení na nohách obuté mačky??
Na fotkách v strede majú asi zo dvaja borci lezky.
ci sa mi len zda??
Vďaka
M.odpovědět 
 Re: Lezky?14:45:52 06.12.2011
Drytool = technicke lezenie. Chcel by som vidiet tie paragany 10 metrov nad istenim.
odpovědět 

 co je to za fintu?21:03:38 05.12.2011
Taky moc drytoolu nerozumím. Můžu se zeptat, jak se říká tý figuře, co je na třetí fotce odspoda?
P.odpovědět 
 Re: co je to za fintu?21:22:53 05.12.2011
Podle mne variace na veletoc na hrazde. Akorad tady to je na cepinech. Mozna taky konecna faze po stojce na cepinech....tezko se to odhaduje bez videa. U drytoolu je totiz na zavodech zarazeno nekolik povinnych figur a pak ke konci cesty volna sestava, jejichz provedeni se zapocitava do celkoveho score. Tady je videt spatne propnuti nohou, takze borec vic jak 3 body nedostane...
Tomodpovědět 
  Re: co je to za fintu?14:47:03 06.12.2011
Obtiaznejsia varianta bude akrobacia na tesarskych sekerach.
odpovědět 

 super akce!23:07:21 05.12.2011
Za oldskůláky děkuju a potvrzuju,že akce byla super!akorát ty vaše paragány...spíš preclíky nějak nepobíram:DDD
oldschool mongolodpovědět 

 PETŘE petříku13:08:21 06.12.2011
úvod článku dost sranda....Šéťa je týpek...neznám ho z lezení, ale z Longboardu.... a koukám, že je to všude ten stejnej kluk ušatej....a úplně vím o jakým pohledu pisatel mluví :D
Hodně štěstí s akcema do budoucna :)
rogulodpovědět 
 Re: PETŘE petříku13:31:11 06.12.2011
Díky moc byla to dost dobrá akce a myslím, že se hodně povedla:-)
šéťaodpovědět 

 Naše vzory15:12:22 06.12.2011
Super, jsou dobří a jsou vzorem pro všechny mladé a začínající.

"Lucku jsme vyštvali z teplý hospody. Doexovala pivko ...    ...a s prstem v nose přehopsala finálovku chlapů."
odpovědět 
 Re: Naše vzory18:39:10 06.12.2011
No prostě umí, no! Nářez!!! :)))
odpovědět 
  Re: Naše vzory08:54:35 07.12.2011
Aha, no ... ono s tím vzorem je to trochu komplikovanější. Na jedné straně tady ten server píše o metodice a o bezpečnosti a pak zveřejní "super akci a super popis", kde se vesele píše, jak šel někdo na stěnu poté, co si dal pivo. To považujete za normální? Možná, že mezi určitou lezeckou skupinkou to normální je, ale nějak se nemohu zbavit dojmu, že jakékoliv lezení po požití alkoholu moc v pořádku není. Pokud se někdo pohoršuje nad mým příspěvkem nebo naopak rozplývá z toho, že je ta Lucka tak super, měl by si uvědomit, že tady ten server čtou i mladí a začínající lezci, pro které může být vzorem a ukazuje jim, jak se chovat. Na jednu stranu tady píšete o dodržování pravidel včetně nepsaných, jako je mágování, lezení na druhého a spouštění místo slaňování a já nevím, co ještě, na druhou stranu tady oslavujete lezení po čase stráveném v hospodě nad pivem. Že to někdo napsal chápu, ale že to tu někdo zveřejnil, už méně.
odpovědět 
   Re: Naše vzory09:05:43 07.12.2011
I ty jeden trolle. Jak vidno, na podobný příspěvky už nikdo nereaguje;)
honzaodpovědět 
    Re: Naše vzory09:23:15 07.12.2011
Nemusí, stačí, když si je přečte. Jak bys také asi tak chtěl reagovat? Chytrému to dojde, hlupák to stejně nepochopí, takže jakékoliv reakce jsou zbytečné.
odpovědět 
     Re: Naše vzory09:53:47 07.12.2011
Hrdě se řadím mezi hlupáky, neboť na příspěvku nevidím nic, co by mohlo podléhat pochopení/nepochopení.
honzaodpovědět 
   Re: Naše vzory10:15:03 08.12.2011
Hm. No, po jistém zamyšlení, s odstupem, musím uznat, že kus pravdy máš. To, že jistá skupina lidí bude umět číst mezi řádky je pravda, ale stejně tak je pravda, že někdo si to může vyložit fakt nežádoucím směrem. No jo, no. Holt na světě číhá spousta nebezpečí ...
Jak se píše níže: učme mládež, že nemá věřit každé blbosti, kterou někde vidí a přemejšlet o tom, co čte ... :)
Robertodpovědět 
   Re: Naše vzory16:48:46 08.12.2011
a zkoušel jsi někdy lézt vypálenej jak taška? to je teprve žůžo. taky jsou cesty, do kterejch nikdo střízlivej neleze...
ale zásadně slaňuju...
k.odpovědět 
 Re: Naše vzory20:31:46 06.12.2011
Hmm, mladá dáma a chlastá a ještě se dloube v nose.. No fuj!
Arnoštodpovědět 
  Re: Naše vzory21:49:29 06.12.2011
z tebe mluvi normalni zavist!!)))
odpovědět 
  Re: Naše vzory10:45:45 07.12.2011
Jo a navíc asi ještě hulí! Pěkně ji Liborek vychoval...
odpovědět 
   Re: Naše vzory10:50:30 07.12.2011
Klasickej pripad kyselejch hroznu!! kdyby o tebe takova kocka jen pohledem zavadila, blahem bys kvilel a bylo by ti jedno zda u toho drzi v ruce cigaro nebo pulitr )))
odpovědět 
    Re: Naše vzory15:36:26 08.12.2011
...a kdyby ta "kocka" promluvila a ukazalo se jakaze to je husicka, zase by bral rychle nohy na ramena:-D Tak jakypak kysely hrozny??
odpovědět 
     Re: Naše vzory17:13:40 08.12.2011
hele, a neleze vona lip nez ty..? to by se pak ta zahorklost dala chapat )))
odpovědět 
     Re: Naše vzory17:54:01 08.12.2011
Pokud se o někom (je fuk o kom) vyjadřuješ ve smyslu, že je mdlejšího rozumu, podepiš se pod to. Docela bych souhlasil s Piškotem, kterej tu nedávno navrhoval, že urážlivé výroky, které nejsou podepsané (podpis je samozřejmě i zde obecně známá přezdívka), by mazal bez výjimky.
Robertodpovědět 
   Re: Nase vzory11:53:09 07.12.2011
S ohledem na to, jak je ten text ladenej, neni mozna tezke pochopit, ze ten popis je literarni licence. Jinak kdo Lucku zna aspon trochu, vi, jakej ma vztah ke koureni.
Robertodpovědět 
    Licence15:42:41 07.12.2011
A nemohli byste příště podobné (pro někoho stupidní, pro někoho vtipné) shrnutí, napsat na oficiální stránky Gutovky nebo závodů, a sem dát normální objektivní zhodnocení a popis?
Někdo by třeba jen rád zkoukl výsledky a klíčové momenty a osobních pocitů autora zůstal ušetřen.
odpovědět 
     Re: Licence17:29:00 07.12.2011
proti gustu neni disputatu. ale co lidi kterym holy tabulky s vysledkem prijdou suchy a nezazivny a radej si poslechnou vesely vypraveni?
Takovej ja na tomhle clanku nevidim nic co by urazelo dobre mravy.
Historka prece nemusi byt pravdiva, hlavne kdyz pobavi.
A taky se tim pecuje o vzdelavani mlade generace -- aby kazdymu vsechno neverili.
odpovědět 
     Re: Licence19:26:05 07.12.2011
No když už by se to mělo takhle dělit, tak já bych řek, že by to mělo bejt právě opačně - na oficiální stránky patří objektivní popis; tohle je komunitní web, kde je místo právě na takovýhle vyprávěnky ...
Robertodpovědět 
      Re: Licence20:35:40 07.12.2011
Taky mám k článku výhrady. Komunitní web to možná je, ale zároveň se tu uvádí, že je to hlavní mediální partner ČHS, takže by si měl i držet trochu vyšší úroveň. Osobně považuji za profesionální a tomuto webu odpovídající například zpracování článku Finálový závod moravské sekce Tendon Cup.
Článek o drytoolingu je pro lidi mimo drotoolingovou komunitu dost hrozný. Pokud to někdo napsal pro kamarády, proč ne. Ale pro cizí? Nezlob se, ale ty "vtipné" vložky o verlybách nebo pohledech před hračkářstvím, tu nemají co dělat. Jen malý příklad - pokud píšeš pro veřejnost, komu co řekne nějaký Kwěták? Jak jsem psal, pro pár kamarádů, kteří vědí, o co jde, super. Jako článek do partnerského serveru ČHS je to otřesné a vůbec to nemělo být schváleno :-(
odpovědět 
       Re: Licence21:46:37 07.12.2011
..a co na to Velky Bratr..?
odpovědět 
        Re: Licence22:28:07 07.12.2011
Velky bratr vse vidi a pise si do denicku:-)
A na to ze to byl prvni rocnik se vam to vcetne clanku naramne povedlo :-)
Radek
zobanodpovědět 
       Re: Licence23:11:22 07.12.2011
zajímavý.čim dementnější názor tím víc se vytrácí jméno autora...
HROMISodpovědět 
        Re: Licence00:06:54 08.12.2011
No jo, jenže i ti dementní zde koukají na reklamy, klikají na ně a nakupují ve zdejším eshopu. A co myslíš, že je majitelům portálu přednější? Uzavřená komunita několika super dokonalých kluků, kterým se tu děsně líbí, nebo spousta dementních, co jim dělají traffic, obrat a klikají na reklamy??? Bez ohledu na odpověď je dobře varianta druhá, jinak by tu ty reklamy nebyly ... :-) Nebo bys byl raději, kdyby si lidé raději četli hory info . cz, kde je o závodech také a zdaleka ne tak rozvlekle? Tam závody shrnuli naprosto dostačujícím způsobem v cca devadesáti slovech. Kouknu a vidím. Tady jsem článek do konce nedočetl, protože mne otrávil už ten začátek a dorazil nějaký Kwěták. Chci shlédnout stručný průběh a výsledky. Nevím, zda cizí lidi zajímá váš rozhovor o sádře. Neber to špatně, článek je dobrý. Ale prostě pod pojmem report by na odborném serveru měl následovat report jako je hory info. A klidně tam mohl být odkaz "koho zajímá, jak to vzniklo" a mohli jste to udělat na samostatný článek. Upřímně - pokud si chci přečíst info o závodech, tak si mysli, co chceš, ale jestli byl někdo večer na pařbě nebo zda je to super výkon od taťky, do toho nepatří. A proč to píšu? Protože mne dost štve, že k tomu, abych se tady dostal ke dvěma nebo třem podstatným informacím, musím číst hromadu věcí, co mne vůbec nezajímají. Ano, mohu si jít jinam. Ale třeba příspěvek pomůže k tomu, že příště to bude o něco lepší :-)
odpovědět 
         Re: Licence00:22:29 08.12.2011
Ježiši, tý vole, a proč se tím snažíš teda jako prokousat i přes toho Kwětáka, když sis to tak pěkně a solidně přečetl na HI? To vážně nechápu.
Buď tě velmi trápí, že všichni nejsou stejně solidní jako ten zmíněný web a snad i jako Ty Sám (ale daly by se uvést i jiné, méně lichotivé přívlastky, to podle toho, čí pohled by měly vyjadřovat), anebo vážně nevím.
Máš obavu, že se tady naučíš nová sprostá slova? Že se tu tvůj vnuk dočte o existenci alkoholu a tabáku?
Proč všichni hned nejsou dospělí, solidní a tak maličko, sympaticky úzkoprsí jako já, Pane? Za co mne trestáš těmi lezeckými puberťáky, co jsou vidět a slyšet na webu, na stěně i pod skalami? Vždyť já jsem ta kupní síla klikající na reklamy! To je nespravedlivé! Má to být po mém!
P.odpovědět 
          Re: Licence08:58:25 08.12.2011
Vnuk zatím těžko, je mi 32. A proč jsem louskal Kwětáka? Protože mám lezce jako hlavní stránku a obvykle čtu vše tady jako první. Na HI jsem si šel přečíst shrnutí až po přečtení kusu článku zde.

Ale jak je vidět z příspěvků, je úplně zbytečné sem cokoliv psát, protože jsi očividně nepochopil vůbec podstatu. Tak to zkusím ještě jednou - článek je fajn, nic proti němu nemám, pro lidi, co se se skupinou znají nebo tam byli, tak asi super. Ale prostě jsem jen zveřejnil názor, že podobný sloh na web hlavního partnera ČHS a hlavní zdroj informací o lezení pro širokou lezeckou veřejnost nepatří. Nic víc. To se sem smí psát samé souhlasy? Kdo pochlebuje a říká, jak je to skvěle napsané, je kamarád, komu se to nelíbí a dovolí si to napsat, má dementní názory? Zajímavý pohled.

Kousek níže se píše o sterilním webu ... hm. Mohl by ses zamyslet a zkusit pochopit třeba rozdíl mezi periodiky Blesk a Reflex? Nebo Super a Týden? Nechci po nikom, aby jeho oblíbená četba byly burzovní indexy nebo bloomberg. Ale prostě jsem si myslel, že lezec má nějakou úroveň a tu by si měl držet. Ať si myslíš co si myslíš, prostě report ze závodů měl být v jednom článku a ta vata okolo v článku druhém. Nezlob se, ale mezi celkem seriózními články mne prostě povídání ze čtvrté cenové zaskočilo, nečekal jsem to a bylo to překvapení velmi nemilé. Nic víc v tom nehledej. Pokud jste ani do teď nikdo nepochopil, co jsem měl na mysli, tak se všem omlouvám a beru vše zpět. Ať vám to dobře leze, více už pod tímto článkem psát nebudu.
odpovědět 
           Re: Licence10:09:03 08.12.2011
"Ale prostě jsem jen zveřejnil názor, že podobný sloh na web hlavního partnera ČHS a hlavní zdroj informací o lezení pro širokou lezeckou veřejnost nepatří."
Pokuds to myslel jako apel na autory, aby příště psali jinak, tak OK :) Ale já mám z tvých komentářů spíš dojem, že voláš po tom, aby sem podobné články někdo "nepustil" - což by ale znamenalo, že to tady přestane fungovat jako komunitní web; to by podle mne bylo špatně. Sorry, pokud ti křivdím/nerozumím :)
Robertodpovědět 
           Re: Licence10:36:46 08.12.2011
Jsem se navečer nechal trochu unést, tak se nezlob za vzedmuté vášně. Na ofiko webu by to tak být nemělo :)
Pokud jde o kritiku, ta je užitečná. Jenom nesouhlasím s tou tvojí (s tím, co v ní formuluješ, ne s tím, že je), tak jsem s ní trochu zaujatěji polemizoval :)
Osobně mě dost článků na HI prostě nudí. Když přemýšlím, co je lepší, jestli ta solidní nuda, nebo trochu živější prostředí i s tím, že je v tom asi většinou míň kvality, tak asi to, co je na Lezci - i když možná 70 % článků by mohlo být v různých věcech lepší, kvalitnější, informace občas rychlejší...
Asi ideální by byla kombinace obou - s kvalitní profesionální redakční reportážní a informační rubrikou (jenže to si redakce Lezce myslím zatím nemůže dovolit - i když se to během let docela zlepšuje, viz zrovna marťanovy články nebo věci od Simči) a pak tím živým prostředím, co je tady. Jestli by to teda šlo dohromady.
Lezec není profesionální server, k tomu mají opravdu HI pořád blíž. Ale zas je mnohem živější. Když se díváš na HI a občas koukneš na komentáře, zjistíš, že si jich dvě třetiny píše PJ sám, a zbytek asi šest dalších kamarádů. To neznamená, že HI nečte víc lidí, ale moc živý to není.
Proč si Lezce jako oficiálního partnera vybralo ČHS a jestli je to v pořádku nehodnotím. Zatím mě to nepobuřuje. Možná i ČHS jako pozitivum hodnotí to, že to tu žije a že Lezec jako žívé médium spojuje velkou část lezecké komunity, i když spousta z nás má ke spoustě věcí tady spoustu výhrad.
K tomuhle článku - jo, i na můj vkus je až dost pouťovej, když ho čtu tak mám taky pocit, že jsem si měl dát předtím práska jako jeho autor, abych byl na vlně... Ale většina jiných reportů ze závodů mě zoufale unaví mnohem dřív, takže i tohle je pro mě snesitelnější :) A reporty ze závodů, jaký píše Chýška z Mejcupu (snad nás zase jeden čeká), jsou prostě parádní. Podotýkám, že se neznám ani s autorem tohohle, ani s tím Chýškou, že jsem na Gutoffce nikdy neby, drytool jde mimo mě a nebouldruju. Takže jsem dočista out. A jsem ještě starší než ty :))
Na Respekt lezecká komunita nemá. Ale bulvár je tu prakticky jenom v diskusích. Tenhle článek mi spíš připomněl nějaký plátek pro teenagery, trochu křečovitě in.



Ale jak je vidět z příspěvků, je úplně zbytečné sem cokoliv psát, protože jsi očividně nepochopil vůbec podstatu. Tak to zkusím ještě jednou - článek je fajn, nic proti němu nemám, pro lidi, co se se skupinou znají nebo tam byli, tak asi super. Ale prostě jsem jen zveřejnil názor, že podobný sloh na web hlavního partnera ČHS a hlavní zdroj informací o lezení pro širokou lezeckou veřejnost nepatří. Nic víc. To se sem smí psát samé souhlasy? Kdo pochlebuje a říká, jak je to skvěle napsané, je kamarád, komu se to nelíbí a dovolí si to napsat, má dementní názory? Zajímavý pohled.

Kousek níže se píše o sterilním webu ... hm. Mohl by ses zamyslet a zkusit pochopit třeba rozdíl mezi periodiky Blesk a Reflex? Nebo Super a Týden? Nechci po nikom, aby jeho oblíbená četba byly burzovní indexy nebo bloomberg. Ale prostě jsem si myslel, že lezec má nějakou úroveň a tu by si měl držet. Ať si myslíš co si myslíš, prostě report ze závodů měl být v jednom článku a ta vata okolo v článku druhém. Nezlob se, ale mezi celkem seriózními články mne prostě povídání ze čtvrté cenové zaskočilo, nečekal jsem to a bylo to překvapení velmi nemilé. Nic víc v tom nehledej. Pokud jste ani do teď nikdo nepochopil, co jsem měl na mysli, tak se všem omlouvám a beru vše zpět. Ať vám to dobře leze, více už pod tímto článkem psát nebudu.
P.odpovědět 
           Re: Licence11:02:23 08.12.2011
Blesk X Reflex? Chachá, takovej JXD by byl určitě nadšenej, že Reflex je pro někoho etalonem stařecky usedlýho a škrobeně solidního periodika, které namísto komentářů přináší výhradně reportáže.
honzaodpovědět 
       Re: Licence23:58:06 07.12.2011
Máš prostě názor. Na tom není nic špatného. Něco na tom je k zamyšlení. Tak se nemusíš stydět podepsat;) Článek jsem celý nedočetl, ale možná by tam pár detailů šlo osvětlit, třeba Kwěták. Jinak lidi sem píšou co je baví a každý si vybírá co bude číst. Nikdo nikoho nenutí číst tenhle web, sami uživatelé jej tvoří a tak se myslím daří, že jsou tu informace ze všech koutů ohledně lezení. Tomu se prý říká svoboda. A svoboda je také právo, odpovídat za SVÉ činy a zařídit si svůj život tak, aby někdo skončil třeba jako bezdomovci, které skoro každý den potkávám. Jistě si část života dobře užili. Článek nepovažuji za pohoršující. Děti od toho mají rodiče, aby jim vysvětlili základní hodnoty. Dospělý člověk má rozum, aby si uvědomil, které vzory bude následovat a kam chce směřovat. Jinak mu život dá co? Na hubu. Osobně si myslím, že svět nepředěláme a prostě takový je. Proč před ním zavírat děti dočasně do skleníku? Jak je vidět podle reakcí, na Gutovce byla dobrá akce, kterou si "účastníci" užili a i článek zajímá spoustu "čtenářů".
martanodpovědět 
        Re: Licence00:04:32 08.12.2011
A k čemu jméno, když mne stejně nikdo nezná? Ty ses třeba podepsal, ale hodnotu to má asi jako anonym ...
Web mne nikdo číst nenutí, jsem tu dobrovolně. Ale tak nějak mne naštvalo (a nejsem sám, všechny nepodepsané nejsou ode mne, jen o tom píšu více, když už to někdo načal), že jsem si chtěl přečíst report ze závodů a musel jsem se prokousávat spoustou zbytečného a pro mne obtěžujícího textu. jasně, mohu jít jinam ...
odpovědět 
         Re: Licence00:33:38 08.12.2011
Taky sis ale možná všiml, že se tu objevily hlasy, které report pochválily.
Pokud jde o anonymitu, kdekdo třeba tuší, kdo se tu podepisuje jako marťan...
Z textu taky nejsem osobně extrémně odvázanej, je na můj vkus trochu uhalekanej, křečovitě free a tak, ale že bych mu to chtěl teda vyčítat a napravovat ho... Můj pohled určitě v tomhle nemusí bejt jedinej správnej. To eště budu muset asi trochu zestárnout.
P.odpovědět 
         Re: Licence00:55:01 08.12.2011
Omlouvám se, vypadlo mi zrovna přihlášení, teď už by se mohl zobrazit i můj profil, ale na mě nezáleží, jsem malý nepodstatný červ ve vesmíru;)
 martanodpovědět 
         Re: Licence09:30:53 08.12.2011
Ha! Hle, DALSI POKUS ODPOUTAT POZORNOST OD HLADAKU! :)
odpovědět 
         Re: Licence11:12:08 08.12.2011
Hele vole, jakou přesnější identifikaci než "martan" bys chtěl? Číslo občanky? Číslo bot?
honza plocekodpovědět 
       Re: Licence00:11:19 08.12.2011
Napsal jsem manifest "Sterilního lezeckého webu pro sterilní a důstojné uživatele", a ono se to seklo při odesílání. Co se dá dělat. Snad příště. Je ale opravdu zločin, že takový web, který neuráží amoralitou, humorem, ironií, nekazí mládež a který důstojně a sterilně uspokojí všechny důstojné i úzkoprsé čtenáře, ještě pořád nefunguje. Nepochybně je to přímo černá díra virtuálního lezeckého prostoru. Snad se toho konečně někdo chytne.
P.odpovědět 
        Re: Licence08:13:28 08.12.2011
:-D :-D :-D tak tos mě po ránu fakt dostal. Díky. Vůbec tě ráda čtu (jakož i pár jiných, oni vědí). Takhle umět někoho rozesmát to je dar.
Kočkaodpovědět 
       Re: Licence10:03:35 08.12.2011
Obávám se, že nechápeš význam pojmu "komunitní web" tak, jak se obvykle chápe. Komunitní web (zcela obecně) znamená, že je to platforma, jejíž obsah tvoří ti, co ho navštěvují, a jeho správci do něj primárně nezasahují (i když jsou třeba majiteli, jako v tomto případě). Přéspěvky redigují pouze tehdy, když porušují nějaká obecně uznávaná pravidla, jako např. jsou v hrubém rozopru se zákonem, někoho sprostě napadají atp. Tady to tak - zatím - myslím funguje a já jsem tomu rád. Takže povzdechy na téma "schvalování" jsou zcela mimo. Že Lezec je hlavní mediální partner ČHS, to je fakt, ale to byla volba ČHS - kterou učinilo ČHS nepochybně s plným vědomím souvislostí: tj. že se prezentuje na webu, který nějak vypadá a tak vypadat i bude; ber nebo nech být. (Pokud by fakt, že Lezec je hlavní mediální partner ČHS měl vést k nějakému redigování /někdo by řekl cenzuře ;)) / Lezce, tak je to podle mne špatně.)
Robertodpovědět 
        Re: Licence10:43:18 08.12.2011
"to byla volba ČHS - kterou učinilo ČHS nepochybně s plným vědomím souvislostí: tj. že se prezentuje na webu, který nějak vypadá a tak vypadat i bude"

Naprosto přesně a souhlasím. Ale přečti si třeba všechny aktuální články na hlavní stránce. Nebo související články pod nad diskuzí. Tento o drytoolingu z toho poměrně hodně vybočuje. A teď je to otázka, zda je to dobře, nebo ne. Zkus to otočit - vybral by si ČHS tento server, kdyby všechny články a příspěvky byly psány v tomto duchu?
odpovědět 
         Re: Licence11:24:50 08.12.2011
hele ty anonymní ho*ado, nejseš taky náhodou z ČHS?nebo proč tu vyteplenou organizaci tak hájíš?
HROMISodpovědět 
          Re: Licence12:05:54 08.12.2011
no vida, co vsechno medialni partner CHS snese na svejch strankach ))))
odpovědět 
          Re: Licence12:07:36 08.12.2011
Hromisi, já nevím, kdo tu ČHS hájí a podporuje ...

Cituji z článku zde: "Asi jste si všimli, že se tu objevil banner s logem ČHS. Lezec se totiž dohodl s vedením Českého horolezeckého svazu, že bude hlavním mediálním partnerem pro internet. Znamená to, že mu bude pomáhat v propagaci a oproti tomu by se značka Lezec . cz měla objevovat při různých akcích svazu."

Dva příspěvky, v jednom něco o dementech a v druhém o hovadech a vyteplených. Z tebe tu fakt musí mít radost, určitě jsi velkým přínosem pro místní komunitu. :-)

Když je to podle tebe "vyteplená" organizace, proč o ni lezec tak stojí? Nebo že by bylo něco špatně u tebe? :-)
odpovědět 
           Re: Licence12:14:34 08.12.2011
..Když je to podle tebe "vyteplená" organizace, proč o ni lezec tak stojí?..protože lezec je vyteplenej web.
HROMISodpovědět 

 dik18:24:02 06.12.2011
Velmi ctive napsano. Dik
vladaodpovědět 

 fotky00:32:46 07.12.2011
Parádní fotky! Nebylo by jich někde víc ke stažení??
Štěpánkaodpovědět 
 Re: fotky13:16:22 07.12.2011
http://www.ulozto.cz/11530046/dry2-rar
stěna Gutovkaodpovědět 
  Re: fotky15:28:28 08.12.2011
:-*
Járaodpovědět 

 parádní den22:27:07 07.12.2011
Dík za super lezbu a super den. V té zimě jste si museli dost hrábnout.
Bahnoodpovědět 

 pro šišláky16:51:47 15.12.2011
Hehe Tuhle akci sem komentoval, spoustu lidí kuli tomu brečí a snad se to i někomu líbilo, vim že nejsem vzor pro vaše děti taťkové, ale vy taky ne když sedíte u kompu a máte čas psát sračky do  diskuzí. Tak vstante pupkáči a běžte něco dělat, lízt, dělat akce, bejt vzorama(toho se nebojim). vždycky když člověk kutí něco pro víc lidí tak se to někomu líbí někomu ne, to bejvá. Kdyby měl jeden věřit sračkám co tu plácáte, nemoh by dělat nic. O potterovi se tu píše že bere drogy, vo honnoldovi kterej přelezl spáru v yosemitech za 5.13a se tu jeden dozví že neumí žábu a že ve skaláku by to bylo tak za 7c hehe. Prostě anonimita šišlalů na lezeckejch diskuzích je už vyhlášená, Kolik ste napsali článků vy co to kritizujete, pošlete mi jeden? Co? Kolik ste komentovali akcí, Umíte se podepsat, nebo jenom hejtovat všechno? Co se týče názoru že by lezec neměl uveřejnovat takovéto články, se opět směju, jestlichci vzory pro mládež, tak na lezci smažu diskuze, to je to co by mohlo děti demotivovat.


Honza Olt Mnauhaf@gmail.cz

Honza Oltodpovědět 

 Foto dne:
Chorreras
Cabeçó D’Or
 Databáze cest:
Všechny cesty (180221)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Rutina Všedního Dne 5 Svah Pod Aplitovými Skalami
Dva Chyty 3 Svah Pod Aplitovými Skalami
Vnitřní Komín 3 Malý A Velký Štolpich
5B 5B Val Masino
Vyhoštění II Malý A Velký Štolpich
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
neni to kret..... | Re: **** | Re: **** | Re: **** | Re: **** | Re: **** | Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (75)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (72)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (37)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 803 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 722 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 606 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 641 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 542 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.