LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Blbá cesta, blbá! Chyty tu nejsou, jištění je blbý. Nejsem přece nějakej blbej lezec abych jí lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 11006
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146618 cest
Nové přelezy:
Mr. Freeze 8A
Rocinante 7c
Kopa Kaban 8b
Okrimono 9+
Skyline 9
Inner Smil 9-
Pusht Bush 9-
Fandango 8A+
Dar Z Nebe 8A+
Loneliness 7b

Stěny
A-ProSystem s.r.o. - Most
Gymnázium M. Koperníka - Bílovec
Česká beseda - tělocvična TJ Sokol Bělá - Děčín X

Prodejny
BIVAK SPORT - BERKNER - KRNOV
ALPI SPORT CENTRUM - Příbor
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Karabina na magnetický pohon

smallNa skalách v průběhu nedávného festivalu jsem potkal lezce a vývojáře z týmu Black Diamond a do ruky se mi dostala nová karabina, která se snad brzy chystá do prodeje.

Jedná se o karabinu, která je určená na úvaz coby spojovací článek mezi úvazem a jistítkem, známou pod pojmem HMSka, tvar opět podobný jako klasická HMS karabina. Co je však na ní zajímavé, je subtilní oboustranná pojistka, která zabraňuje nechtěnému otevření karabiny.

Black Diamond Magnet Karabina

Karabina BD s magnetickým zámkem

foto by © JirkaS



Black Diamond Magnet Karabina

Otevřená karabina BD s magnetickým zámkem

foto by © JirkaS



Pojistka je plně integrovaná do těla zámku, který je při pohledu z boku díky mechanismu mírně aerodynamicky rozšířený a to na straně otvoru zámku.

Black Diamond Magnet Karabina

Zámak karabiny v detailu

foto by © JirkaS



Západky, které jsou zcela integrovány do těla zámku a jsou přesně zpracovaný, zapadají totiž do těla zámku těměř dokonale. Po lehkém oboustranném stlačení západek je možné zámek otevřít. Ty pak díky pružinkám zůstanou nepatrně otevřené, aby je po opětovném zavření zámku magnety přitáhly a zajistily v zamčené poloze.

Black Diamond Magnet Karabina popis

Systém zámku

foto by © JirkaS



Líbilo se mi to jen nepatrný stisk a zámek je otevřený.
Ti, kteří jistě správně namítnou, že karabinu může z obou stran stlačit a nechtěně odjistit například obtočená smyčka nebo nechtěný tlak, musím potěšit tím, že v zavřené poloze, tedy v okamžiku, kdy by se například obtočila smyčka kolem obou pojistek, jsou zub karabiny a vykrojení zámku právě pod případnou obtočenou smyčkou a tudíž nemůže stejně dojít k samovolnému otevření zámku.

Zdroje:

Karabina myslím ještě není v nabídce Black Diamond


JirkaS   [úpravy] 09:39 31.05.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Oddělení oka pro navazování10:08:02 31.05.2012
Zavírání vypadá super, jen škoda, že nemá takový ten zobáček, co odděluje oko pro navazování a zabraňuje protáčení a volnému pohybu karabiny. Myslím tím tu jejich GridLock Screwgate. Jakmile jsem si na ní zvyknul, s klasickými otevřenými karabinami se mi už jistí blbě. Kdyby k ní udělali toto zavírání, hned bych investoval do upgrade :-) 
odpovědět 
 Re: Oddělení oka pro navazování11:02:28 31.05.2012
S magnetem bude i karabina, o ktere pises.
Evaodpovědět 
 Re: Oddělení oka pro navazování14:06:59 31.05.2012
video o teto karabine + karabina s drzenim ocka na sedaku:
http://www.youtube.com/watch?v=EpFq8eFMc-o
Frantaodpovědět 

 super 10:09:58 31.05.2012
a nezasere se to na písku od Mg?
odpovědět 
 Re: super 10:24:37 31.05.2012
No já myslím, že je to právě lepší, než normální šroubovačky, ve kterejch začnou po chvíli zrnka písku skřípat a dělat bordel. Ale to je detail, asi bych ocenil spíš rychlost manipulace v horách, kvůli skřípání zrníček písku bych si to fakt nepořídil.
Pólodpovědět 
  Re: super 10:41:59 31.05.2012
Neboj,oni to vyvinuli kluci o BD specialne pro tvrdy labský pískovec a tvrdé hrudky magnezia.Minulý rok jsem je tam potkal pod Monolitem jak sbírají vzorky.Rikali ale,ze toho Mg je tam fakt poskrovnu.Nová karabina bude určená pravě a jen specialne pro piskovec a magnezium.Kupuji,at to stoji cokoliv.
Petr Svobodaodpovědět 
   Re: super 13:16:29 31.05.2012
no jo, ale co když to Mg na písku třeba po dešti bude vlhký - nezalepí se to jako nějak?
marekodpovědět 
    Re: super 13:33:24 31.05.2012
I na to chytré hlavy z Ameriky mysleli.Ke karabině bude v balení tubička s rozpouštědlem na mokré magnesium.
odpovědět 
     Re: super 13:35:08 31.05.2012
pardon - myslely
odpovědět 
  Re: super 10:49:08 31.05.2012
passive anti-troll defense?
Víťaodpovědět 
 Re: super 15:32:01 31.05.2012
Na písku od Mg se to samozřejmě zasere, ale jenom když polezeš do VI a musíš fakt poctivě prášit!
Zdeněkodpovědět 

 Cena?10:20:59 31.05.2012
Jsem stará konzerva a vždy si říkám, co se může pokazit, pokazí se. Tady toho je na pokažení až moc, vypadá to jemně. Naštěstí mi rozhodování, zda to přeci jen nevyzkoušet, usnadní patřičně vysoká cena. Totiž vše co je nad 150,- za obyč HMS :-)

Ne, po pravdě drtivá většina věcí, které kamarádi nadšeně a nekriticky nakoupili, posléze už takové nadšení nevzbuzovalo. Třeba Guide, kterým lano skoro neproleze atd. Snad jediná opravdu povedená inovace jsou drátovky. V zimě nezamrzají a na písku neskřípou a zavírají se.
odpovědět 
 Re: Cena?10:44:47 31.05.2012
Asi záleží na tom, jaké lano. Já používám kombinaci ATC Guide + GridLock Screwgate + lano Beal Booster 9.7 a jsem naprosto spokojen. Když mám obyč HMS, cítím se s ní tak nějak nejistě, protože je děsně volná. Je pravda, že jsem si musel trochu zvyknout na to, že nejdříve se musí cvaknout do oka sedáku a pak teprve nacvaknout lano, ale po měsíci bych už neměnil.
odpovědět 
 Re: Cena?10:46:25 31.05.2012
Vidíš, a pro mě jsou zase drátky nepřijatelné. Naopak toto řešení ve mě vzbuzuje větší důvěru. Každému vyhovuje něco jiného.
odpovědět 
  Re: Cena?12:43:41 31.05.2012
Taky jsem byl stoprocentní protivník drátovek, ale v zimě se ti prostě jiné karabiny samy nezavřou. Pokud mluvíme oba o mixech a ledech. Pokud ty máš na mysli zimu v Thajsku, máš taky svou pravdu :-)
odpovědět 
  Re: Cena?09:53:58 04.06.2012
Se mi zdá nebo drátofki vycházej i líp v testech než normál, bavímelise o presech? jinde sem je zatím neviděl, ale český i moravský /pro hnídopichy/ člověk vymyslí věcí by byl originálně sebezabit a ještě žádný český lezec posmrtně Darwinovu cenu nezískal, škooda, TA KARÁBLE JE PSYYCHO, ale leze ted kopa lidí a kola konzumu ...
Ladjaxodpovědět 
 Re: Cena?10:59:38 31.05.2012
Myslíš Guide II od RE? Taky mám tu zkušenost...
odpovědět 
 Re: Cena?13:02:33 31.05.2012
A jakej myslis Guide? ATC? S tim problem nemam s jakymkoliv lanem mimo nejakejch odulejch staresin s volnym opletem, ale na tech stejne nelezu.
odpovědět 
  Re: Cena?13:11:07 31.05.2012
z každého lana se stane odulá stařešina, pokud nekupuješ každý rok nové. A to se mi nechce.
odpovědět 
   Re: Cena?13:45:26 31.05.2012
Pravda, jestli kupujes monstroznich 11 mm (to je horni mez pro prumer lana do Guidu) tak to po par letech pouzivani muze byt neprijemne. Pro mensi prumery lan jsem zatim u nikoho problem nezaznamenal.
odpovědět 
    Re: Cena?14:20:33 31.05.2012
10,2. ale ani 9,8 uz neni nic moc
odpovědět 
    Re: Cena?14:23:30 31.05.2012
pardón. Myslel jsem Guard II od rock empire. Lezl jsem na něm s půlkama 8,5, takže žádná hadice. Při dobírání druholezce ho prostě nedobereš. V průběhu lezení jsem pak přejišťoval na půlloďák (debil myslim nejsem :-) ). Lano se tam kousne a je strašný tření. Druhý den jsem ho vrátil v Hudáči, kde uznali, že to opavdu nelze. Dokonce jsem napsal svoji zkušenost do R.E., kde mi odpověděli, že ho testovali a že většině lezců funguje. Pravda, funguje, ale musíš bejt rambo... No nevim, prodavač v Hudy sám uznal, že tohle jistítko je fakt nefunkční...
JKodpovědět 
     Re: Cena?14:44:56 31.05.2012
To je opravdu hruzne jistitko. Podle toho bych novinky moc nezatracoval. Naopak napr. kazda generace ATC Guide ci Reverza prinesla nejake vylepseni aniz by to ztratilo neco na sve predchozi funkcnosti.
odpovědět 

 Konkurence11:20:37 31.05.2012
Podobnou věc a dokonce už od minulé sezony má německý Skylotec - HMS Pass O-PL. Tady je video možného selhání tohoto typu pojistky, ale myslím, že je to hodně přitažené za vlasy. http://www.youtube.com /watch?v=RzMKFp6askE
Ceny těch BD karabin - HMS i Gridlocku budou myslím jako u klasického Gridlocku.
Ale ti, kteří používají pullodní uzel mají lepší alternativu v Climbing Technology a jejich karabinách HMS s drátěnou pojistkou proti protočení na sedáku - např. Concept sg.spring bar - protože BD Gridlock má celkem malý prostor na pullodak, kdežto CT Concept má klasický prostorově velkorysejší tvar.
vonkreuzodpovědět 
 Re: Konkurence11:35:23 31.05.2012
To tedy nevím, ale snad už jen debil může listit v dnešní době přes půlloďák., nejlepší je grigri 2
odpovědět 
  Re: Konkurence12:01:57 31.05.2012
Jen neznalý anonym vykřikuje cosi o duševně chorých bez posouzení jednotlivých uživatelu, jejich dovodu a pohnutek k užití pullodaku, případně terenu ve kterých lezou... Takže jdi do prdele s takovejma výblitkama. ;-)
OndraKodpovědět 
  Re: Konkurence13:51:32 31.05.2012
A proč je to tedy doporučené UIAA? Ja tak jistim i slaňuju. Netahám sebou zbytečné věci a navíc je to prostě supr, nicméně ať si každý dělá co chce.
jezodpovědět 
   Re: Konkurence14:29:31 31.05.2012
Ahoj, slaňuješ přes půlloďák? Co na to kroucení a posuv opletu lana, nestěžuješ si? Zajímalo by mě to, slaňování všade možně právě pro tyhle důvody přes půlloďák moc nedoporučujou.
Tomášodpovědět 
    Re: Konkurence11:30:46 01.06.2012
Lano se půlloďákem samozřejmě kroutí, ale zas ušetříš na váze.
honzaodpovědět 
    Re: Konkurence14:48:33 01.06.2012
Tak nevim jak koho, ale me v horoskole naucili slanovat s pullodakem bez krouceni lana. Ukazuje se, ze to neni standardem, ucit jak veci spravne pouzivat. A pritom staci jenom lano drzet trochu jinak...
Honzaodpovědět 
     Re: Konkurence06:47:07 18.06.2012
Přesně, taky nechápu co si všichni stěžujou. Pohodlný je to na manipulaci v podstatě stejně a navíc se to dá zamknout podobně jako osma. Ale o tý možnosti zamknutí se moc neví ani v kruzích, ve kterejch se ví o tom slaňování bez kroucení.
honzaodpovědět 
  Re: Konkurence14:27:38 31.05.2012
Zatím jsem nenašel nic flexibinějšího než půl-lodák při dobírání druholezce shora. Lehce dobereš, lehce povolíš, lehce spustíš. a když zapomeneš přípravek na slenění, tak i slaníš.
Petrodpovědět 
  Re: Konkurence14:38:11 31.05.2012
Ano jsem debil, druholezce k sobě dobírám půlloďákem, nemusím se tahat s grigri a ještě osmou na slanění. Vyndám osmu z HMS pomocí HMS odjistím druholezce a hurá dolů z věže. Než něco napíšeš, mladej, tak se zamysli...
K.odpovědět 
   Re: Konkurence19:28:19 31.05.2012
no zrovna na slanění je podle mě půlloďák horší než osma - když odmyslím kroucení lana, tak to jak se drbe oplet přes sebe - za to by mi asi lano dalo přes držku

na jištění je půlloďák super - klidně i pro půlky/dvojčata v horách, ale jinak zlatej kýbl
marekodpovědět 
   Re: Konkurence08:00:23 01.06.2012
Tím jsem chtěl říct, že se nahoru tahám jen s osmou a HMS karabinou...
K.odpovědět 
   Re: Konkurence08:01:05 01.06.2012
Spíše by ses měl zamyslet ty. Ať každý používá to, co mu vyhovuje a hlavně to, co umí dobře a bezpečně ovládat. Já například nyní používám REVERSO, protože se mi zdá nejpraktičtější, nemá se na něm co pokazit a dá se používat na jištění nahoře. Na skalkách používám na jištěni shora raději půl-loďák, protože se občas stane, že to druholezec nedá nahoru. Na ledech nebo v horách však používán nahoře jedině Reverso, ať má člověk volné ruce a je dobré na dvojité lano. S Grigri nemám zkušenosti, tak ho nechci posuzovat, ale odrazuje mne u jistících pomůcek větší složitost a možnost selhání. A neříkej mi „mladej“, i když mi to může lichotit. My co jsme začínali jistit přes rameno a slaňovali Dűlefrem, se nad diskusemi o vhodnosti jistících pomůcek trochu smějeme.
Petrodpovědět 
  Re: Konkurence19:32:54 31.05.2012
Když přes tělo lapil 20 metrovou tlamu tak jsem měl naštíplý dvě žebra, ve vosmě sem si po třicítce spálil hnáty, na půlloďáku sem propálil voplet na fungl nový jutě, gri gri se mně hryzlo při rychlým povolování a do kýblu se nevejde chlupatá jedenactka .
odpovědět 
   Re: Konkurence16:22:57 05.06.2012
To jsou léta praxe a odříkání.
Kdy příjde jistítko které Nás vyvede s temnot.
Už tu nebudem.
Už tu nebudem.odpovědět 
  Re: Konkurence19:39:04 31.05.2012
Jo a kámoš mě lapil po dvacítce přes vomotanej pikl. Takže bych zaved vomotanej pikl i na stěně.
odpovědět 
  Re: Konkurence22:16:34 31.05.2012
Možná by ses divil, ale takovejch debilů je dneska hodně včetně mě a spousty mladejch lidí vychovávanejch v oddílech.
Chřestýšodpovědět 
  Re: Konkurence10:01:09 04.06.2012
Sem jeden z těch debilů a až tě někdy bude z vrchu jistit někdo kdo má kýbl či podobnou blbost tak budeš rád za pulodák, pokud nesi náhodoo šulin co furt leze na topinku a stojí na zemi s grigrinou tam si to g... mužete prohazovat do aleluja dokud neupilujete železo navrchu nebo nevytvoříte kanál do skály a můžete jít spokojeně dom a vědět že už po tobě na staletí památka zůstala.
Ladjaxodpovědět 
  Re: Konkurence13:46:09 17.06.2012
právě pro to, aby mohl lézt každej debil, bylo vymyšlené gri gri... Taky ho používáme, ale ne jako jedinou nejlepší pomůcku, spíš na stěně nebo aby se mohly jistit děti navzájem...
Šticuodpovědět 
   Re: Konkurence16:07:56 17.06.2012
Taky by to mohlo být vymyšlené pro debily, co neumí děti naučit jistit a myslí si, že to něco vyřeší za ně.
odpovědět 
    Re: Konkurence07:17:33 02.07.2012
hele dementi a co stara dobra vosma ? Ja jsem s ni leta spokojenej a ty ostatni hovadinky vubec nepouzivam. A taky nesnasim ty vymasteny rybare co vsechno jistej ze zeme. Jo jo blbost se siri bleskurychle :-)
kalicodpovědět 

 princip13:15:20 31.05.2012
Nevim jestli to kluci z BD nezmenili, ale ze vsech jejich propagacnich materialu je videt, ze plosky v keylocku jsou ocelove a pacicky na zamku jsou magnety, ne naopak jak vyzniva tady z clanku. Proto v otevrenem stavu nedrzi pacicky od sebe pruzinky, ale pacicky sami o sobe (protipoly magnetu).
Dannyodpovědět 
 Re: princip13:20:56 31.05.2012
Tak to možná bude, spíš na konstrukci jsme se soustředil na to si to pořádně ozkoušet a přišlo mi to fakt šikovný.
 jirkasodpovědět 
  Re: princip13:28:46 31.05.2012
jj i z obrazku vypada pekne, natoz v realu.
festak byl asi taky dobrej, skoda, ze mi nevyslo tam jet.
Dannyodpovědět 
 Re: princip16:51:51 01.06.2012
Mně to přijde spíš jako z umělý hmoty! ;-) Bych si to do práce na kýbl asi nevzal...
Esusodpovědět 

 Aerodynamika19:08:51 31.05.2012
Ještě že je zámek tvarovaný aerodynamicky, to je u karabiny velice důležité!  :-)
Mikešodpovědět 
 Re: Aerodynamika20:50:21 31.05.2012
Kdyz si jako prvolezec zapomenes hms, kybl, osmu, grigri a vsechno, tak ti tuhle karablu druholezec hodi zespoda. Proto se to dela aerodynamicky a ne jako bumerang.
vodpovědět 

 Bomba!22:07:24 31.05.2012
Tyjo. Konečně!
A můžu (třebas i vyklepaný a roztřesený pod ocelovým kruhem) magnetické pole zámku přetínat vodičem, generovat tak elektrický proud a konečně vyhodit čelovku :-)
Borodpovědět 

 karabina s radiem07:10:11 01.06.2012
Ha, a co takhle karabina s wifi, nebo fotakem.... nebo s vodotryskem.
dodpovědět 

 magnetek07:54:01 01.06.2012
Konečnečně karáble s kterou připnu na ledničku lístek na nákup.
pjodpovědět 
 Re: magnetek08:47:03 01.06.2012
A hlavně už nemusíš dosáhnout na kruh, stačí jen nahodit. Je to jasný krok vpřed v bezpečnosti. Zavedl bych do pravidel povinost pro prvolezce aspoň jednu mít sebou při výstupu. Tříčlené družstvo by samozřejmě muselo mít dvě atd. Ještě by to chtělo magnetické expresky :D
odpovědět 

 magnetek08:56:29 01.06.2012
Konečnečně karáble s kterou připnu na ledničku lístek na nákup.
pjodpovědět 

 Technicka poznamka12:49:35 01.06.2012
A nebudu ti zmagnetizovane karabiny magnetizovat secko zelezo dookola
mkiodpovědět 
 Re: Technicka poznamka17:37:04 01.06.2012
"Zmagnetizované karabiny"? :-) Karabiny jsou ze slitin hliníku, tak co bys na nich chtěl magnetizovat? Jedině pásovou pružinu v kloubu/pantu zámku.
vonkreuzodpovědět 
  Re: Technicka poznamka19:07:24 01.06.2012
nj ale co borhaky a kruhy?
kakodpovědět 
   Re: Technicka poznamka22:53:08 01.06.2012
Fyziku jsem měl už hodně dávno, ale... nezustavají trvale zmagnetizované jen věci z oceli/tvrdého železa? Kdežto měkké železo je zmagnetizované jen po ten okamžik,kdy je v blízkosti magnetu. Kruhy jsem nikdy neosazoval, ale nejsou spíše z měkkého železa? Kdyby byly o oceli/tvrdého železa, byly asi pevné, ale zároveň křehké a tím by snížila jejich použitelnost (pružnost) pro chycení pádu. Ale přiznávám, že jen teoretizuji.
vonkreuzodpovědět 
    Re: Technicka poznamka10:58:11 02.06.2012
jasneee :D humor bracho humor
kakodpovědět 
     Re: Technicka poznamka13:51:06 03.06.2012
karabiny sa volaju magnetron a budu sa robit dva modely...gridlock a rocklock cena cez 30e v predaji myslim uz na zimu tento rok
odpovědět 

 nová karabina20:31:04 05.06.2012
myslím že zase taková novina to není, alespon pro mě, už o ní vím minimálně půl roku, a koupi nevím zda udělám, má to své pro a proti, ale hlavně se budu dívat na cenu (max 350-400,-), a hlavně si ji pořádně omrknu a osahám někde Hudy :)
inu uvidíme...
Jaraodpovědět 

 Vývojář Vlack Diamondu?02:15:45 14.06.2012
Jirko S., prosím pošli mi kontakt na toho vývojáře Black Diamondu - rád bych mu napsal moje zkušenosti s permanentním magnetismem (nejen u karabin). Dík!
Chroust II.
Chroust II.odpovědět 

 Testování kyblíku13:33:59 19.06.2012
ahoj. koho by to zajímalo, tak jsme udělali malý test kyblíků. na základě diskuze viz výše. vše včetně komentáře a závěru.
Odkaz na článek: http://www.alphaguide.cz/news/rock-empire-guard-ii/
wattodpovědět 
 Re: Testování kyblíku13:59:33 19.06.2012
Zajímavej test, kterej mě jenom utvrzuje v tom, že na půlky/dvojčata je nakonec d best reversino (to by me zrovna docela zajimalo - hodnoty 7.8 mm lana v reversinu pri prekrizeni).
honzaodpovědět 
 Re: Testování kyblíku - reklama14:04:24 19.06.2012
Nebylo by fér v testu použít nejnovější verze konkurenčních jistítek? Jinak povedená reklama, ale mě nepřesvědčila
d.odpovědět 
  Re: Testování kyblíku - reklama15:17:33 19.06.2012
určitě dobrý nápad. avšak kromě reversa 3 by se mělo jednat o poslední (nejnovější) modely. výsledkem mělo být toto: některá jistítka drží víc, některá méně, ale u všech je nutné dodržovat základní pravidlo: brzdící ruka na laně a blokaci redundovat uzlem ...
wattodpovědět 
   Re: Testování kyblíku - reklama15:35:55 19.06.2012
no a ještě ATC-Guide NEW je již rok mezi námi, což už sou celý dvě třetiny z konkurenčních jistítek, tak proč není v testu zahrnut i Raveltik Reflex, který snad už projížděl na 9mm lanech
d.odpovědět 
    Re: Testování kyblíku - reklama15:43:32 19.06.2012
no tak je to trochu jinak viz navod k pouziti, byt by test byl urcite zajimavi
http://www.raveltik.cz/file/reflexoprava.pdf
d.odpovědět 
   Re: Testování kyblíku - reklama21:30:07 19.06.2012
Hlavně tam ve srovnání chybí Simond Toucan, což je hodně povedené udělátko.
odpovědět 
  Re: Testování kyblíku - reklama15:41:36 19.06.2012
určitě dobrý nápad. avšak kromě reversa 3 by se mělo jednat o poslední (nejnovější) modely. výsledkem mělo být toto: některá jistítka drží víc, některá méně, ale u všech je nutné dodržovat základní pravidlo: brzdící ruka na laně a blokaci redundovat uzlem ...
wattodpovědět 
 Re: Testování kyblíku16:11:54 19.06.2012
Dekuji za experiment. Kdyz uz se vam takhle sesly ruzne kybliky, tak by nebylo od veci zkusit i jina lana, jiny prumer. (Samozrejme, kdyby se po dvou kyblech ukazalo, ze jsou vysledky plusminus stejne, tak se na to vykaslat.)
jx zeroodpovědět 
  Re: Testování kyblíku22:53:59 19.06.2012
určitě by to bylo lepší. půlky, dvojčata, singl. (samozřejmě klimatizovan) :) různé průměry a různé kyblíky. nový guide, piu, starý tucan, nový tucan, mad rock, reverso 4, trango B-52, new alp, clik-up alp,...
test jsme si dělali především pro sebe a taky jako argumentaci do diskuze na téma GUARD II. proč je takový jaký je. viz test.
mimo jiné jsme taky po nehodě na Hnědých skalách v Krkonoších dělali test na navazování na střed lana pomocí Liščí smyčky:
www.alphaguide.cz (ve stejné sekci jako test na kýbl).
odpovědět 
 Re: Testování kyblíku01:46:33 20.06.2012
Jsem z toho testu poněkud rozpačitý. Nejenom, že 8mm je +- krajní hodnota pro všechna tato jistítka, ale hlavně pokud jistím polovičním lanem, tak mi vždy jistítkem procházejí lana dvě a nikoliv jedno, ať už jistím jednoho nebo dva druholece.
Z metodického hlediska tomu nerozumím. Prosím o vysvětlení, proč bylo použito jen jedno poloviční lano a nikoliv dvě? Zajímal by mě vysledek testu, kdyby byla použitá dvě lana a) zatížena současně tj. zatížení jedním lezcem b) zatíženo jen jedno z nich - dva lezci, jeden leze a jeden zatěžuje.
Také bych řekl, že převážně bude odmotáno mezi jistítkem několik metrů lana a ne pár centimetrů.
Na klimatizování netrvám :-)
Uzlarodpovědět 
  Re: Testování kyblíku08:15:38 20.06.2012
Dovolim si oponovat:

Nekdy opravdu pouzijes pulku/dvojce jenom na jednoducho.

A pokud dobiras dva druholezce, tak ten co to nezatezuje, tak ma podle me vliv hlavne na polohu te HMS, pres kterou jdou lana. A ne na to, co se deje v druhe dire kybliku.

A jestli par centimetru nebo metru, si myslim, ze je jedno. Hlavni je podle me sila a smer.
jxzeroodpovědět 
   Re: Testování kyblíku09:15:20 20.06.2012
díky moc za připomínky.
ad testování na dva prameny a proč jsme testovali pouze na jeden?
domníváme se, že v případě, že dobíráme na dva prameny na polovičních lanech a leze na každém prameni lezec, tak v případě zatížení jednoho pramenu a druhého vůbec by mohl test odpovídat této praktické zkušenosti. je to však pouze odhad.
proč lano 8.1 mm?
Tendon nabízí: 7.8, 2 x 7.9 a 8.5 až 9.1
Beal: 8.1 až 9.1
Edelewiss: od 8.2, 2 x 8.5 až 9.2 mm
tzn., že lana okolo 8 mm nejsou ojedinělé a hlavně ne všichni lezci dodržují doporučení výrobců pro průměry lan na jistítcích.
po sběru dostatečného množství připomínek můžeme test zopakovat a případně i oslovit výrobce jistítek o participaci či vyjádření.
hore zdar!
wattodpovědět 
    Re: Testování kyblíku19:41:16 20.06.2012
Vždycky si tyhle testy, varování rád přečtu. Někdy to člověka může a někdy nemusí napadnout, takže je dobře, že se tomu aspoň občas někdo věnuje a je připraven že se na něj smečka sesype. :-)

Myslím, že by tomu slušel vždy samostatný článek na lezeckých serverech, poslat výrobcům a hlavně ČHS (to by mohlo být vhodné shromaždiště těchto poznatků). Odkazy tady v diskusi jsou takové utopené a sledování x serverů jestli tam není něco o metodice zabírá moře času.
Uzlarodpovědět 

 Foto dne:
Bibendum
Ceuse
 Databáze cest:
Všechny cesty (180167)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Apología Del Sika Hard 7B Arico Nuevo
Apología Del Sika 6B+ Arico Nuevo
Press Enter For Rebirth 6c Leonidio
Extensión Nave Espacial 7B Arico Nuevo
Nave Espacial 7A+ Arico Nuevo
Nově komentované:
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla
Oběšencova 4+ Holý Vrch

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta | Re: **** | Re: **** | Vácman | Re: Achttausend drüber ud drunter | Re: **** | Re: **** |

 Kde to vře:
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (76)
Ondrova hvězda (69)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (38)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 798 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 717 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 599 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 637 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 533 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.