LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Paráda, už budu u kruhu! Ale proč je od kruhu vždycky bouldr?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10812
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1147477 cest
Nové přelezy:
Kozičky 7C/7C+
Celní Únik 7C
La Massa C 7c
Los Francé 7b+
Archeotalp 7b+
Mamy And L 7b+
Fakir 7b
4:44 7b+
Knock Out 8a
Los Bekend 7C

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Chytání pádů na Ruzyni

S přicházející skalní sezónou jsme se rozhodili nabídnout akci chytání pádů, kterou pořádáme v Praze na Ruzyni pro frekventanty našich kurzů lezení, i pro zájemce z řad ostatních lezců.

Ruku na srdce, kdo z méně zkušených lezců může s čistým svědomím říct, že si je při jištění-odchytávání svého parťáka opravdu jistý..?
Jde o klasický nácvik chytání 80 kg pytle. Součástí je samozřejmě i teorie o lanech (rozdělení, použití, parametry, údržba a životnost), jistících pomůckách (osma, kýbl, reverso, gri-gri, půllodní uzel) a nácvik jištění včetně vyvádění cest (správné zapínání expresek apod.).
Celá akce trvá 3 hodiny, po té si můžete dle libosti zalézt na Ruzyňské stěně. Vše proběhne při minimálním počtu 6 zájemců na jeden termín (max. počet je 10 lidí) a starat se o Vás budou Vašek Malina a Katka Chudobová.
Cena včetně vybavení (lana, jistící pomůcky) a večerního zalezení na Ruzyni je 180 Kč na člověka.

Prozatím si vyberte z termínů:      pondělí 25.4. 15:00 hodin
                                                  pondělí  9.5.  15:00 hodin

Kdo se chcete zúčastnit, nebo dovědět víc, volejte Katce na 604 644 714 nebo katka@stena-ruzyne.com nebo se zeptejte (přihlaste) přímo na stěně
Kdo se chcete zúčastnit, ale nehodí se Vám termíny, dejte i tak vědět. Bude-li o akci zájem, přidáme termíny další.
Jinak, mějte se fajn a ať to leze! :)







Ruzyň-team   [úpravy] 05:19 15.04.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dobrá akce12:19:49 15.04.2005
A Kuldovi coby protizávaží to teda fakt sluší :-)
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Dobrá akce12:29:27 15.04.2005
Kulda byl vždycky FEŠÁK KABRŇÁK!!!!
Lukodpovědět 
 Re: Dobrá akce13:51:42 15.04.2005
Kulda je prvni kurzista!
l.odpovědět 

 Pádový faktor14:17:38 15.04.2005
Jak tak koukám na ty fotky, pádový faktor 00nic. Takhle asi člověk pojem o pořádné tlamě nezíská.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Pádový faktor14:30:42 15.04.2005
Zdá se, že na tenhle faktor fakt zapomněli, ale jinak je to dobrý nápad.
Petrodpovědět 

 Osma23:17:51 15.04.2005
Pozor. Osma není jistící, ale slaňovací prostředek, i když ji mnoho z nás na jištění používá:-)
Mailoodpovědět 

 RE: PÁDOVÝ FAKTOR00:47:47 16.04.2005
Jen pro upřesnění, 80-ti kilový pytel s pískem je házen z výšky 2-3 metry nad jištěním. Volným pádem tedy letí 6-7 metrů, což je minimálně průměrný pád na skalách, který s člověkem vážícím 60-70 kilo pěkně zamává. Pro základní nácvik je to myslíme dostačující.
Fotky jsou foceny pochopitelně až po pádu (v letu se to špatně fotí a především těžko vejde do objektivu)
...nebo se Petře Jandíku skutečně musíš jako obvykle vyjádřit ke všemu a za každou cenu..?
Katka,Ruzyň-teamodpovědět 
 Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR23:33:07 17.04.2005
Milá Katko, nevím, proč reaguješ tak nervózně.
Spočítejme si to:
Výška stěny v Ruzyni je nějak okolo 10 metrů, ne? Více, než 12 to určitě nebude.
Výška pádu je podle tebe 6-7 metrů. Jisticí bod je podle fotek na stropě, závaží lze v Ruzyni házet asi tak max. z výšky o dva metry výše, než je konec stěny, pak už tam je střecha. Lano máte na fotkách vedené přes dvě expresky a jistič je na zemi. Délka lana v práci bude tedy cca těch 10m výšky stropu + řekněme 2 m mezi expreskami + délka pádu-2 metry. Tedy 10+2+5=17 metrů. Délká pádu je 7 metrů. Čili pádový faktor je 7/17, to je 0,41.
Na první seznámení s chytáním pádů to samozřejmě stačí. Kdo chce mít ale ponětí o opravdu těžkém pádu, musí třeba do toho známého areálu do Klokoček. Tam se dá cvičit pády blízké faktoru 2 a chytat je do štandu.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR02:35:46 18.04.2005
Mily Petre,
pokud by bylo 17m lana od jistice pres jisteni k zavazi(viz fotka vyse), pak by to zavazi muselo byt dost hluboko v podlaze, Nicht Wahr?
tomasodpovědět 
   Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR22:07:20 19.04.2005
Nicht nicht,
je třeba to číst pořádně, ono to lano skutečně jde od jističe nejdřív do stropu, pak ty dva metry mezi expreskama... Ten Jandík je sice možná starej, to nevim, ale zas až tak moc mimo mísu asi nebude, Nicht Wahr?
Bebulodpovědět 
    Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR22:42:13 19.04.2005
Mno mimo mísu možná nebude, ale slepej každopádně, nebo alespoň v životě nebyl na Ruzyni...
Tomodpovědět 
     Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR23:00:51 19.04.2005
Tak to jsem asi slepej taky, a to permanentně a opakovaně. Na Ruzyni lezu docela často, ale že by se ten Jandík ňák seknul, to se mi nezdá? Píše: "Výška stěny v Ruzyni je nějak okolo 10 metrů, ne? Více, než 12 to určitě nebude." Přímo tady na lezci se o Ruzyňské stěně píše, že má vejšku 11.8m.
Bebulodpovědět 
      Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR23:14:13 19.04.2005
No když to na Ruzyni znáš a podíváš se na fotky musí ti být jasný, že ta expreska dokterý se hází pytel rozhodně nevisí ustropu, ale kousek nad 1. bubnem... Z čehož vyplývá, že přesné manipulace se špatnými vstupními daty vedou, no kam asi...
Tomodpovědět 
       Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR23:20:10 19.04.2005
No, a je-li výška stěny celkem 11,8metru, a nejvyšší expreska, kde visí lano, je v ploché části stropu, která je cca 1,5 metru níž, než vrchol stěny, vychází z toho, že je 10,3 metru vysoko. Tak nevím, kdo je tu slepej a kdo v Ruzyni nikdy nebyl :-).
odpovědět 
        Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR16:20:37 21.04.2005
Tom a tomas jsou ta samá osoba? Vypadá to tak. Patří k Ruzyni? A hrdině se bije za to, že by Jandík nedokázal spočítat pádovej faktor. Dost dobrý :-)
Lenušeodpovědět 
 Re: RE: PÁDOVÝ FAKTOR09:28:09 18.04.2005
Teda nad tim padovym faktorem byste se na ty Ruzyni meli fakt zamyslet. Navrhuji pro zkusenejsi borce nacvik s faktorem 2:
Borec zastandovan v pulce bubnu , zavazi na delku lana nad nim (na delce tu nezalezi!:)tj. vyber dle uvahy a odvahy, padovy faktor bude vzdy (skoro) dva).
Cena: Bezny kurzista standista: 250 Kc
vytrzeny borhak z preklizky: 200 Kc
zdrzeni prubehu kursu prijezdem sanitky: 300Kc
=||= pohrebaku: 500Kc

Za Logistic-Managedement Consulting Laco-s.m.o.*

(* spolecnost s myslenim omezenym)
Vase firemni sekretarka
Lacoslava Saolinovaodpovědět 

 Petr22:50:54 17.04.2005
Jo, Petr je trochu mimo misu ale uz je starej tak ho nechame at si placa...
Michalodpovědět 

 Petře Jandíku08:49:33 18.04.2005
svou orientaci v pojmu pádový faktor a jeho výpočet jsi všem předvedl. Než se však budeš chtít blýsknout příště, zjisti si před tím radši fakta. Tvé výpočty totiž bohužel padají se skutečností, že jistící bod NENÍ!! na stropě, a výška ruzyňské stěny není 10, dál asi nemusím pokračovat..
Naším cílem opravdu nebylo dokazovat si s někým něco po internetu, ale nabídnout akci, která je minimálně užitečnější, než vysedávání u compu a psaní podobných komentářů. Inu, každý se asi realizujem jinak
Přejem Ti pěkné letní chvíle nad klávesnicí..
Katkaodpovědět 
 Re: Petře Jandíku09:18:46 18.04.2005
co treba nereagovat hystericky a napsat, jake tedy byly podminky padu a z toho vyplyvajici padovy faktor. asi by to bylo pro vsechny uzitecnejsi nez stupidne na nekoho utocit.
kojotodpovědět 
  Re: Petře Jandíku12:23:46 18.04.2005
Koukám, že tu začíná být docela veselo, počítání mě celkem baví, tož taky přispěji trochou do mlýna. Kdo alespoň trochu zná na Ruzyni daný profil, pravděpodobně zvládne odhadnout, kde se jistící bod ve skutečnosti nalézá – na třetí fotce je to celkem dobře vidět. K tomu abych tam běhal s metrem mě to zase až tak netrápí, každopádně bych si troufnul vymezit pádový faktor někde mezi 5/12 = 0,416 a 6/12 = 0,5. Jestli je to pro běžného lezce dost, toť opravdu zajímavá otázka. Vcelku mě to zaujalo, tak jsem se zkusil zamyslet nad pár hypotetickými příklady „ze života“.


Lezu si Balanc na Srbsku. Nad druhým jištěním mi to (na zapocené liště od zapřísáhlého odpůrce magnézia) smejkne a už letím. Typoval bych tak 4/12,5 = 0,32. To mě však neodradí a lezu dál. A co čert nechtěl, nad čtvrtým jištěním vezmu za svůj oblíbený lokr vlevo a už se vezu – v daném případě tak 6/22 = 0,27 (možná 6/20 = 0,3). Co takhle třeba Maturita v Tisé? Cvaknu druhý a lezu dál doleva nahoru. Smyčku jsem už někde cestou ztratil, tak míjím hodiny a někde kus pod slaňákem (na zapatlané liště od zapřísáhlého příznivce magnézia) mi to ujede. Celkem slušná tlama zvící 10 metrů, kyvadlo jako kráva typoval bych tak za 10/23 = 0,4347.... Rozhodně bych si tak netroufnul tvrdit, že pád s faktorem kolem 0,4 je tak „o ničem“. Respektive možná je „o ničem“, ale z hlediska běžného lezce se podle mně jedná o víc než „standardní pád“.


Nemá asi cenu z toho tady dělat hodinu matematiky. Určitě by se našly i příklady s vyšším pádovým faktorem. Nicméně troufnul bych si tvrdit, že pro běžného lezce na skalách je takovýto „cvičný pád“ celkem reprezentativní. Abych řekl pravdu, tak u cest kde objektivně hrozí možnost vytočit faktor víc jak 0,5 – tj. kde mám šanci proletět vzduchem směrem dolů víc jak 2/3 (!!) odlezené vzdálenosti – si dávám dost pozor, kdo mě vlastně jistí. Kdo má bezpečně chytat takovéhle tlamy, ten se to rozhodně nenaučí za jeden den chytáním pytle... Pádový faktor u takových pádů ale není rozhodně všechno. Už i selský rozum napoví, že asi bude rozdíl při pádu 15/30 = 0,5 a 5/10 = 0,5. Někdo víc kovaný ve fyzice nám to tu určitě všem rád objasní. Význam tohohle čísla bych tak „v praxi“ rozhodně nepřeceňoval.


Výše uvedený „kurz“ není opravdu určený k simulaci extrémních pádů. Jde pouze o to dát zájemcům především z řad začínajících lezců možnost zkusit si odchytit na jejich poměry poměrně slušnou tlamu, vyzkoušet si na „vlastní kůži“ různá jistítka a zjistit, co to s člověkem udělá. Nic víc, nic míň.


Už se těším, co na to Jan Puš :))
Kamínekodpovědět 
   Re: Petře Jandíku13:13:31 18.04.2005
Ohromen množstvím Tvých slov odjíždím pádovým traktorem do pádské nížiny. PAD je mozna kvalitní materiál, ale dávám přednost celo wollům.

velikost pádového faktoru
úměrná je v hlavě otvoru
neudrží-li tě jističi
růti sa všetko do pitzsci..

To by mohlo stačit, nééé :o)))

P.S. Pokud si spoctes mnozstvi mych komentaru pod dennim i nocnim denim v telocvicnach a extremech, ohromujiciho cisla nedojdes. Neni to snad tim, ze bych tomu nerozumel, protoze rozumim, jsa 64bitovym 2GB operacne takticko pametovym programem proste vsevedoucnosti vybaveny a nic s tim nedeupgradeutuju. Ale jsem Ti chtel dat sanci!!! :o)
PS II. Balanc je cesta odporna i na Srbsko, a to uz je nejaka sarze. Ten lokr je tam jeste tak to nejlepsi. >o)
jan pusodpovědět 
   Re: Petře Jandíku15:15:11 18.04.2005
Sice tu není hodina matematiky, ale prosímtě, kde jsi vzal ty 2/3? Pádový faktor 0,5 už podle definice znamená poměr (proletěná vzdálenost) ku (délka lana=odlezená vzdálenost) 1:2, to znamená jedna polovinu.
jkodpovědět 
    Re: Petře Jandíku15:43:25 18.04.2005
Je to tak, máš pravdu. Už z toho všeho asi blbnu...
Kamínekodpovědět 
     Re: Petře Jandíku20:26:15 18.04.2005
Mimochodem. Faktor je oznaceni pro toho, kdo rozdeluje praci mezi delniky, pripadne prostrednik mezi podnikatelem a domacimi delniky. Tak aby se neurazil, ze si ho promerujete!
jan pusodpovědět 
 Re: Petře Jandíku10:04:42 18.04.2005
:-) dobrá tedy, pěkně jsi to vytmavila Jandíkovi. Ale teď nám prosím udej správné pasrametry pro výpočet PF. Nebo nám alespoň hoď výsledek. Díky.
Tomáš F.odpovědět 
 Katko Ruzyňská,11:45:45 18.04.2005
díky za přání pěkných chvil u klávesnice.
Když už ses tak pěkně rozpovídala, mohla bys zájemcům o kurs ještě přiblížit tu metodickou novinku, kterou předvádí Kulihrach na prvním obrázku odshora, kdy drží oběma rukama lano nad osmou. Rád se s tímto progresivním postupem seznámím :-).
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Katko Ruzyňská,12:45:28 18.04.2005
Jedná se o metodu KMS (Kuldův Medvědí Stisk). Pro velice výhodný průběh brzdné síly je metoda ve své základní variantě vhodná především při lezení ledů, kdy se velmi významně sníží namáhání postupového jištění. Tuto základní variantu zvládne velmi rychle v podstatě každý.


Nicméně na zmíněné fotografii Kulda právě předvádí variantu "Gri-Gri". Je zde krásně vidět výskok, kterým Kulda kompenzuje v podstatě nulový prokluz lana. Bohužel odchycení pádu 80 kg vážícího pytle metodou "KMS - Gri-Gri" zvládá u nás v současné době pouze Kulda...


V případě trvajícího zájmu o osvojení si této nové progresivní metody nabízíme zapůjčení zmíněného pytle a za drobný peníz i jeho případný odvoz do Klokoček ... :)
Kamínekodpovědět 
   Ruzynsky napnulismus13:26:11 18.04.2005
jak tohle nekomu mohlo bejt nejasny, nechapu:))
no ale nerejpni si kdyz je to tak snadny , zejo:)

Jinak Kaminku, k tomu nahore, podobna debata probehla jiz ve vedlejsi hospode (odstran mezery):
http://lezec.cz/ diskuse.php?
ckat=&lim=20&key=21166 .
Odkazy tamtez.
Snad jen ze v realnych situacich, kdy napr. jistic jisti osmou a bere tzv. na mekko je udavani padoveho faktoru u padu bezpredmetny ( kdyz je prokluz radove srovnatelnej s delkou volneho padu, padovy faktor je nicnerikajici charakteristika, a psat pak jeste nejaky desetiny mista, to uz teprv......
...ono totiz napeti v lane muze pak byt klidne i o rad mensi nez se doctes v tabulkach (razova sila versus pad. fak.) a zalezi i na tom jak se jistic dobre vyspal:) No ale to uz tam budete v praxi ucit prvnacky, ze jo, pa
lacoodpovědět 
    Re: Ruzynsky napnulismus13:59:02 18.04.2005
Mě to povídat nemusíš, jen reaguju na to, co bylo napsáno.
Kamínekodpovědět 
    Re: Ruzynsky napnulismus14:07:01 18.04.2005
Mě to povídat nemusíš, jen reaguju na to, co bylo napsáno.
Kamínekodpovědět 
     Re: Ruzynsky napnulismus15:13:09 18.04.2005
ja vim , to jen aby se tu zas nerozbehla zbytecna diskus na pet stranek
l.odpovědět 
 Re: Petře Jandíku15:14:17 18.04.2005
Zbytečně opruzená reakce. Petr Jandík předvedl, že pojmu pádový faktor rozumí, naopak tvůj příspěvek z 00:47:47 spíš předvádí opak.

No nic, abych jenom neprudil - pádový faktor můžete snadno zvýšit. Stačí nahradit část lana statikou, spojit uzlem. Například pokud bude dynamických jen posledních 4-6m u jističe, máte faktor 1.
jkodpovědět 
  Re: Petře Jandíku09:21:09 19.04.2005
A kdyz se jistici navaze okolo krku, jak velky tobude faktor?
Celkem chapu Katku, kdyz znervoznela po to, co se ji zacne do prace navazet nekdo, kdo zkresluje fakta (vyska Ruz. steny, umisteni nejvyssiho jisticiho bodu).
Obdivuju Petra Jandika, jak na to vsechno prisel z tech fotek, na kterych je houby videt (chapu, ze nemaji k dispozici profi techniku). Mohl by jit delat analytika do nejake tajne sluzby, treba by ze satelitniho snimku Afganistanu nasel ukryt Bina Ladina.
Ondraodpovědět 
   Re: Petře Jandíku10:33:59 19.04.2005
Znervozněla, neznervózněla... to je fuk, ale včera touhle dobou jsem kladl otázku, zda by ty parametry pro výpočet neupřesnila. Popř. nespočítala PF, abychom tedy věděli, kdo je tady za blba. A nic :-)
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Petře Jandíku10:50:43 19.04.2005
On to tady už počítal jiný z Ruzyňáků - Kamínek a vyšlo mu zhruba totéž, co mně. Jeho odpovědi byly rozumné a není celkem důvod se o tom nějak dále dohadovat.
Můj prvotní záměr byl upozornit na to, že takovýhle kurs je samozřejmě dobrý, ale ne úplný.V praxi se opravdu nejvíc vyskytují podobné pády, jako ten inzerovaný, alespoň u jednodélkových cest, jištěných ze země.
To ale nejsou všechny a člověk by neměl podléhat dojmu, že chytat pády je vlastně legrace, jinak se může stát objektem tvé práce v BK, Tome, což mu nepřeju.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Petře Jandíku11:11:22 19.04.2005
Jojo, je to tak :-) Také nic nemám proti nejrůznějkším minikurzíkům - jsou rozhodně lepší než nic. Ovšem při chytání pádů je důležité vyzkoušet nejenom různé jistící prostředky, ale zejména různé pády (tedy s rozdílným PF), ale i různé polohy jističů, chytání od štandu a třeba taky pát natvrdo do štandu než odlézající stihne dát postupové jištění.
A kromě toho všeho bych se i přimlouval, aby si kurzisti vyzkoušeli, co udělá takovej normální (tedy ten na Ruzyni zkoušenej) pád třeba se sedícím jističem. Třeba by pak ubylo sedících jistících pod prosluněnými srbskými skalami.
Ale jak říkám, nic proti kurzíkům. Je fajn, že existuje alespoň něco, když už skoro nefungují tradiční horoškoly.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Petře Jandíku15:43:16 21.04.2005
Počítat, narozdíl od ruzyňáku umíš :-) Tlesky tlesk.
Lenušeodpovědět 
   Re: Petře Jandíku11:58:18 22.04.2005
Když mu to počítání tak jde, celkem bych ocenil, kdyby nám spočítal "pádový faktor" v případě, že by na Ruzyni použili pro odchycení pádu jenom statiku. Bylo by zajímavé, k jakému výsledku by došel :-)).
Romanodpovědět 
    Re: Petře Jandíku13:14:22 22.04.2005
Padovy faktor by byl stejny, ne? Vysledna rana ale nikoliv. V pripade absolutni statiky by se jednalo i o absolutni "pecku".
jan pušodpovědět 
     Re: Petře Jandíku14:55:53 22.04.2005
Plně souhlasím, pecka by to byla samozřejmě úplně jiná, ale pádový faktor sám o sobě se vůbec nezmění. To samý platí i v případě navazování dvou špagátů, které navrhoval J.K. Pádový faktor je ten samý. Přiznávám, jen jsem si chtěl rejpnout. Ale když už někdo má tady tu odvahu posuzovat, jestli někdo něčemu rozumí nebo nerozumí, měl by se zamyslet nad tím, co sám píše.
Romanodpovědět 

 ..znervózněla, neznervózněla12:07:49 19.04.2005
Milý Tomáši,
i když to třeba pro lidi, kteří mají např. v práci možnost být non-stop připojeni na internetu a mají čas a energii sledovat servery a psát komentáře může být divné, jsou i tací, kteří tu možnost prostě nemají. Asi nebudeš překvapen, že na Ruzyni, kde jsem např. včera byla od jedenácti do desíti internet prostě není. Teď už Tvůj požadavek znám, a jsou-li pro Tebe a ostatní čtenáře lezce přesné údaje ohledně pádového faktoru při chytání pádů na Ruzyni tak důležité, dnes to opravdu důkladně změřím na centimetry (žádné odhady - ať jsme přesní a okamžitě pošlu na lezce. Je mi líto, ale nebude to dřív než dnes před půl dvanáctou, protože jak možná víš, na Ruzyni jsme do desíti.
Bohužel jsem netušila, že zveřejnění 3 hodinové akce na lezci bude vyžadovat víc času sezení před počítačem, sledování nových komentářů a obhajování než vlastní akce.
Stále si myslím, že akce je pro začínající lezce užitečná - minimálně víc než psaní příspěvků, které nikoho nic nenaučí, ale jestli má její uskutečnění znamenat tohle, nemám na to sílu ani chuť. (teď píšu jen za sebe, ne za Ruzyň team)
Katkaodpovědět 
 Re: ..znervózněla, neznervózněla19:00:42 20.04.2005
Rozcilovat se kvuli komentarum? :o) Ale notak ... ;)
dabodpovědět 

 .12:11:48 19.04.2005
Aha, koukám, že než jsem to doťukala, přibyly další 2 komentáře, tak tohle je rakce na ten předposlední od Tomáše F. (a kromě přesných čísel, která dodám v noci poslední)
Katkaodpovědět 
 Když už jsme tak familiérní…13:24:53 19.04.2005
Milá Katko,
jsem opravdu rád, že nám dodáš parametry, ať se můžeme hádat dál. Mezi námi, nemyslím si, že by Petr Jandík (nebo kdokoli z nás dalších tady) chtěl zpochybňovat smysluplnost akce pro nováčky. Petr pouze konstatoval, že v podobných minikurzech nelze probrat vše a že skutečná schopnost chytit pád je třeba natrénovat opravdu důsledně (např. s různým PF, v různých polohách a za odlišných podmínek – a pokud možno i s větším PF než jste, soudě podle fotek, měli). Nebyl to útok na Tebe, na váš Team, a na nikoho jiného. Alespoň já to tak nepochopil. Bylo to konstatování. Jako útok sis to vyložila Ty, a reagovala podle toho, což se stalo předmětem dalších – povětšinou spíše pobavených komentářů.
Takže, jen tak mezi náma, neber si věci zbytečně osobně a spíš zkus vyvodit „poučení z krizového vývoje“ a příště buď odpověz ve smyslu; jistě Petře, PF mohl být max.do 0,5, ale my to pojímali jako první seznámení s pádem pro úplné nováčky a domníváme se že i tak to pro ně bylo užitečné (a mezi náma, tím bys jej utřela a měla bys klid), nebo nám prostě pověz jak to bylo (a my se přestaneme hádat) a že jsme pitomové šťouraví a ať Ti dáme pokoj (což my, pochopitelně, neuděláme), ale hlavně to zbytečně nerozpitvávej.
Zveřejněná akce netřeba obhajovat (a zvlášť tomu nemusíš věnovat víc času než samotné akci). Prostě byla. No, někdo poznamenal cosi o pádovém faktoru (to je takový zlomeček, jehož výsledek stejně nic nevypovídá). No a? Poznamenal. A kdyby ses nerozčílila (přestože v podstatě měl Petr pravdu – i když možná ne v detailech), zůstalo by u té poznámky.
Shrnuto, chceš-li dělat dobrou reklamu Ruzyni a činnosti na ní, nezačalas nejšťastněji.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Když už jsme tak familiérní…23:48:51 19.04.2005
By me zajimalo, Tomasi, o kolik Ti po Tvem prispevku narostlo EGO. Ze jsem u toho posledne byl a ze mam taky neco za sebou, muzu rict, ze faktor to byl jako krava, mereno na dve desetinna mista.
Cool down chlapi a nevytahujte se priste na holku, prosim.
tomasodpovědět 
   Re: Když už jsme tak familiérní…12:16:47 20.04.2005
Souhlasim naprosto s příspěvkem Tomase@Kabelaz... Chlapi! Vzpamatujte se!
Nechci spamodpovědět 
   Re: Když už jsme tak familiérní…14:55:47 21.04.2005
:-) jo ego, tak to už mám tak přebujelý, že si ho nepotřebuju zvyšovat tady. A o co jde? I tomasovi jsem šlápl na kuří oko? Tak to je mi líto. Pokud v mém příspěvku bylo něco pro Katku urážlivého (nebo to tak mohlo být vyloženo), tímto se jí omlouvám.
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Když už jsme tak familiérní…15:41:46 21.04.2005
jo, ego to teda máš :-) Ale je s váma sranda. O co vy se nedokážete pohádát :-))))
Lenušeodpovědět 

 Přesné údaje k pádovému faktoru23:39:34 19.04.2005
použitá délka lana 7,90 m
délka pádu 5,80 m
pádový faktor 5,8/7,9 = 0,73
Katkaodpovědět 
 Re: Přesné údaje k pádovému faktoru06:36:05 20.04.2005
Ze by lano bylo cvakly v peti metrech?Hm, Kulda je metrovej? (Radsi se nepodepisu by mi nekdo z ruzyne nedal do drstky:)
anonymni popichovacodpovědět 
  Re: Přesné údaje k pádovému faktoru06:38:45 20.04.2005
ach sorry, v peti a pul, osma je preci ve vysce pul metru:))
a.p.odpovědět 
   Re: Přesné údaje k pádovému faktoru12:06:40 20.04.2005
Byl zde vznesen požadavek na přesná čísla. Jsou tu. Musím přiznat, že výsledek mě (a nejen mě) celkem překvapil. Nicméně uvedená čísla sedí. Abych předešel dalším dohadům, na http://www.stena-ruzyne.com/kaminek/pf.jpg najdete fotku, kde je naznačena pozice jištění a pytle před odhozem.


Má-li snad dokonce někdo (včetně anonymniho popichovace) zájem provést svá vlastní přesná měření, lano i metr jsou na místě k dispozici. Nebudu z toho právě nadšený, ale klidně mu při měření zaasistuji. Že bych snad mohl dát někomu do drštky se vzhledem k mé veskrze rachitické postavě nikdo bát nemusí...


Osobně se ale domnívám, že nemá smysl se tu kvůli nějakému číslu už dál dohadovat. Ostatně oba „kurzy“ probíhají tuším v regulérní otevírací době a nikomu tak nic nebrání si přijít normálně zalézt a při té příležitosti se podívat i na "chytání pytle v praxi".
Kamínekodpovědět 
    Re: Přesné údaje k pádovému faktoru12:53:22 20.04.2005
Bych taky konecne...:o) Dobrej napad s tim chytanim. Moznosti si cvicne chytit neco mene rozbitneho nezli je spolulezec je malo.
Na nacviceni chytani padu v telocvicne a zajistenych cestach je to perfektni, ne? Ze si v Ruzyni nezkusi brzdeni cepinem a orientaci podle buzoly je fakt, ale to nikdo ani neinzeroval. Bivak ve skobach by teoreticky sel, ale asi by tam cvicenec trochu prekazel. To byl vtip!
"Padovy Faktor Ruzynsky" se kdoviproc stal fenomenem radicim se k mg, MC, dalsimu MC...etc. NFP.
P.S. Navic to je novinka. Pytle se zatim na skaclh vesely a sundavaly, konecne se budou take chytat!
jan pusodpovědět 
    Re: Přesné údaje k pádovému faktoru13:39:29 20.04.2005
Kamínku, to je moc pěkná a vše vysvětlující fotka. Kdybyste ji dali místo instrukážní fotografie KMS, bylo by vše jasné hned. Ovšem pak byste u svého příspěvku neměli tolik komentářů a takovou publicitu, takže je to vlastně takhle pro vás lepší :-)
Zdravím do Ruzyně, chudobnou Katku zejména.
Petr Jandíkodpovědět 

 pár dotazců a připomínek10:29:22 20.04.2005
- jaké jste měli "odpalovací" zařízení? ( vycvykávače v poslední expresce?)
- doporučuji (dle fotky č. 2) buď navázat pytel přímo, nebo dvě šroubovačky proti sobě (pohled na tu karabinu namáhanou "naštorc" a přes zámek mi nahání husí kůži).
- jak jste to tahali nahoru? v teplejch?
Lukas B.odpovědět 
 beru zpět10:31:09 20.04.2005
vždyť se stačí podívat na ten obrázek pořádně. jasně. omlouvám se. nic jsem neřekl!
Lukas B.odpovědět 

  Marnost nad marnost, všechno je marnost!09:44:56 21.04.2005
Nácvik chytání pádů s pytlem písku, který váží 80kg, s přesně vypočítaným pádovým faktorem je úplně na nic. Ruku na srdce, kdo si předem zváží svého spolulezce? Když budu jistit někoho, kdo váží míň,  tak mě nácvik s výše uvedeným pytlem zbytečně vyděsí.
Nacvičím-li chycení pádu s faktorem 0,42, tak mi dá velkou práci přesvědčit spolulezce, že teď zrovna  padat nesmí, protože si rychle spočítám pádový faktor na 0,44 a to nemám dokonale nacvičené. Navíc lezec se oproti pytli s pískem ve vzduchu všelijak mele a to taky nacvičený nemám.  Proto volám : „ Neorganizujte nácvik  chytání pádů, protože realita může být někdy jiná“. Zbytečně se připravujete o čas, který věnujete jiným, namísto toho, abyste ho využili pro sebe.
Když už jste tak nepoučitelní a děláte něco pro druhé, tak to alespoň nefoťte, mohlo by se třeba zjistit, že máte pootočenou  karabinu nebo rozvázanou tkaničku u lezečky a někdo by si mohl myslet, že to má na úspěšné chycení pádu rozhodující vliv.
Doufám, že jste vycítili z mého diskusního příspěvku ironii, že Petře Jandíku a ostatní, kteří tak lpí na dokonalosti všeho, co jiní pro někoho jiného dělají
PeFodpovědět 
 prdlajs marnost, všechno je jinak!10:46:46 21.04.2005
Si pletes pojmy s dojmy. Ruzyne neni charita ale tvrdej business, jinak by Katka byla uplne chudobna. Petr J. se stara na vedlejsak o Ruzynske public relation, ale hlavne je hlavnim Ruzynskym inspektorem. Vznikly rozruch byl zazehnut tedy umele, padovy faktor byl jen zakaznika atraktor. Ruzynsky team pak ve vypjatych chvilich spoleha na znamy virtualni odlehcovac vaznych situaci freeware Dag Outside (v cestine se distribuuje jako Jan Pus). A vsechno to sleduje agent na potirani skryte reklamy laco-s.m.o. (po zasluze odmenovan od www.lezec.cz) O tom ze by Kate nekdo delal imagemakera pres rozvazane tkanicky zpravy zatim nehovori, i kdyz ....za vanilkovej sacharidak by se zajemci treba nasli.
lacoodpovědět 
  Re: prdlajs marnost, všechno je jinak!11:27:49 21.04.2005
Mutex destroy failure: Device or resource busy
ICE default IO error handler doing an exit(), pid = 6589, errno = 0
jan pusodpovědět 
   Re: prdlajs marnost, všechno je jinak!12:25:40 21.04.2005
failure in unused memory..........Sad
system D.O. rebooted!......Mad(M)/Yes(Y)
M:)system is not waiting..........OK
lacoodpovědět 
    Re: prdlajs marnost, všechno je jinak!13:01:11 21.04.2005
Ctrl-Z
bg
kill %1 %2 %3......
jan pusodpovědět 
  Re: prdlajs marnost, všechno je jinak!14:24:02 21.04.2005
šlaka, jsem prozrazen! A tak jsme si to s Katkou pěkně secvičili aby nikoho nenapadlo, že jsme domluvení a tys nás odhalil!

:-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: prdlajs marnost, všechno je jinak!15:45:40 21.04.2005
tomu se říká PR :-)
Lenušeodpovědět 
 Re: Marnost nad marnost, všechno je marnost!16:25:29 21.04.2005
Ty jsi také vtipálek. Skoro jako tomas :-)
Z jednoho komentáře se takhle vyprudit a nechat tady rozjet takovou hlínu. Dobrý!
Lenušeodpovědět 
  Re: Marnost nad marnost, všechno je marnost!17:23:31 21.04.2005
To nejni bug, to je feature.
Michalodpovědět 
   Re: Marnost nad marnost, všechno je marnost!19:29:01 21.04.2005
ty blaho vy nadelate s takovym jednim prizpevkem.Clovek muze lozit nekolik let a nigdy na skalach nebyl a je to pro nej urco poucny.Pak jen kouka jak ten prvni reje hubou v zemi a von vesele leti na horu...
Pajaodpovědět 

 Foto dne:

Bogi, 6c
 Databáze cest:
Všechny cesty (180368)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
La Massa Critica 7c Ranzo
Happy Day 6a+ Siracusa
Ninja Man 6c+ Siracusa
Gio 6c+ Siracusa
La Straniera 7a Siracusa
Nově komentované:
Fuenteovejuna 7c+ Margalef
Dynamit 7A Roviště
Jadro 7a+ Osoje - Čikola
L´Altre Madre 6a Parete Dimenticata
Pupeční Šňůra 10 Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Eliska Adamovska | Re: re: Eliska Adamovska | re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Turecko (Geyikbayiri) a půjčení auta |

 Nové komentáře:
Re: hnus | Re: hnus | Re: Chris | Re: Chris | Re: Achjo | Chris | Re: hnus julius | Re: hnus | Re: Zas nosny tema | Re: hnus |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (69)
Donald Trump chce přejmenovat Denali zpět na McKinley (37)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (37)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (29)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)

 Nově v inzerci:
Statická a dynamická lana | Ocún Weebee Lady, vel. M | La Sportiva Olympus | La Sportiva Muira | Handry na Vrbatce | Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 839 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 761 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 640 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 683 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 573 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.