LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Více odvahy, méně železa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10909
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1147009 cest
Nové přelezy:
Terra 7c+
? 7c+
Agujeros E 7b+
Hanuman Ex 8c
Veganza De 8a
Bolek 8a
Putinova Z 7C+
1.20 € Var 8a
Uno 2€ Tre 8a/8a+
Grillotopo 7b+

Stěny
Lezecká stěna na ZŠ Wolkerova - Havlíčkův Brod
BASE CAMP BAR - Přerov
Městská stěna Vyškov - Vyškov

Prodejny
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Některé horolezecké oblasti v Adršpachu uzavřeny kvůli sokolovi

Počátkem července budou uzavřeny některé horolezecké oblasti v Adršpašských skalách kvůli hnízdění sokola. Píše o tom místní web Naše.Broumovsko.cz.


Naše Broumovsko   [úpravy] 08:48 03.07.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Fógli10:08:06 03.07.2011
Trochu divnej příspěvek, ne? Estli tam hnízdí, proč už to není zavřený a hlavně oni začínají hnízdit až teď? To si jenom někdo dělá kozy, že jo;-)
Willhemodpovědět 
 Re: Fógli11:14:47 03.07.2011
přečti si ten článek!
Kubaodpovědět 
 Re: Fógli11:16:09 03.07.2011
si to nejdřív přečti, a pak něco piš. Hnizdění se zpozdilo, sokoli budou vyvádět mladý někdy začátkem července a potřebujou na to ještě pár dní klidu navíc.

"Toto území je označeno cedulkami zákaz vstupu na přístupových stezkách, na místě je také stráž přírody, která upozorňuje lezce nebo turisty, kteří vstupují mimo značené stezky prohlídkového okruhu."
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Fógli11:16:09 03.07.2011
si to nejdřív přečti, a pak něco piš. Hnizdění se zpozdilo, sokoli budou vyvádět mladý někdy začátkem července a potřebujou na to ještě pár dní klidu navíc.

"Toto území je označeno cedulkami zákaz vstupu na přístupových stezkách, na místě je také stráž přírody, která upozorňuje lezce nebo turisty, kteří vstupují mimo značené stezky prohlídkového okruhu."
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Fógli12:03:39 03.07.2011
Prvně sem si přečtl jen to, co je tady. Stačilo napsat třeba jenom že: "uzavírka těchto obvodů je prodloužena z toho a toho důvodu" a byl by klid. Že "na začátku července budou uzavřeny nějaké obvody", tomu člověk na první pohled může rozumět i jinak, že jo...
Willhemodpovědět 
   Re: Fógli14:21:25 03.07.2011
No že zrovna ty nemáš IQ na to si kliknout, a sežereš jen tu (novinářsky blbě udělanou) zkratku ;)
Robertodpovědět 
    Re: Fógli19:48:37 03.07.2011
Celej žhavej v nedělu dopoledne si něco rozklikávat;-)
Willhemodpovědět 
     Re: Fógli20:45:02 03.07.2011
mysleni proste boli .. )))
odpovědět 

 sokol12:46:56 03.07.2011
letel sokol
potom zmokol
potom zdochol
kokot sokol
Pavol Országh Hviezdoslavodpovědět 
 Re: sokol13:05:21 03.07.2011
Dobrá hlásková instrumentace. Úvodní radostná samohláska E přechází v temné O, které monotónnně anticipuje tragický závěr celého baladického příběhu. Do toho neoblomný klapot souhlásek K a L.
Sémantický vrchol celé básmě je odvážně podtržen pocitově ambivalentním využitím vulgarismu v posledním verši, kterým zároveň klasik slovenské poezie, známý mj. svým později zlidovělým výrokem "Jebem tvoju mať", demonstruje svou blízkost lidovým vrstvám a odpor vůči sterilní parnasistní poetice.
P.odpovědět 
  Re: sokol14:23:11 03.07.2011
:))
Robertodpovědět 
   Re: sokol16:41:37 03.07.2011
rekl si sokol protal vzduch nemusim porad zrat ve zdravem tele zdravy duch!
odpovědět 
    Re: sokol17:01:16 03.07.2011
Že by Karel Hlaváček a úryvek ze Sokolských sonetů?
P.odpovědět 
  Re: sokol17:42:22 03.07.2011
... na kralovej holi jasný ohník horí,
no, kto že ho zapálil?
tizenkét sokoli,
tizenkét sokoli, fehér...
fraňo kráľodpovědět 
   Re: sokol17:55:25 03.07.2011
Národní sebeurčení, jazykové zákony...
Tohle má možná k realitě blíž :))
P.odpovědět 
  Re: sokol10:07:06 04.07.2011
Spára mechem vystlaná,
v něm kropenaté nadělení.
To nasere!
Haiku Jasný Sokolodpovědět 
   Re: sokol20:27:55 04.07.2011
Skvělý. Ta báječná mnohoznačnost :)
P.odpovědět 

 Pro někoho sranda...23:56:30 03.07.2011
Milí přátelé lanoví a skal. Taky jsem jako zarytý lezec druhdy jako někteří z Vás nerozuměl, proč je třeba chránit přírodu či její vlajkové druhy. Dnes jsem moc rád, že jsem se probral z toho stavu tuposti, kdy si lidé neuvědomují, že závisí bytostně na tom, zda příroda bude či nebude prosperovat, bez ohledu na to, kde. A ono na vztahu k přírodě je jasně poznat, jaký člověk je. Dnes jsem dokonce chlápkem, co má jejich ostrahu na starosti. Sokoli to s náma lezcema a turistama, co běhají všude, maj zatra těžký -  a jejich ostraha je  někdy šílená práce - zejména, když se střetneme s lidmi, kteří se zajímají jen o sebe a své koníčky. Je těžké pochopit, že v zemi je všude mumraj a hluk, a že na pár týdnu se musíme omezit? Skály jsou jejich posledním útočištěm. Moc děkuju všem, kteří i letos ochotně zavěsili svá těla do stěn povolených. Myslím, že i s omezeními se ochrana přírody snaží ponechat jich pro nás lezce dostatečně. Zdraví Vás dvě úspěšně poletující mláďata :-)
Jirka Malíkodpovědět 

 PS Adr00:06:40 04.07.2011
Jakmile buda Adr zcela free bez zákazů, což odhaduji na 8.7., dám sem hned vědět.
Vyrušení prvního hnízdění bylo zcela jistě způsobeno přes zajištěnou ostrahu lidmi, takže náhradní snůška se proti normálu protáhla.
Jirka Malíkodpovědět 
 Re: PS Adr00:51:56 04.07.2011
Tyhle "zcela jistě" domněnky moc nemusim... Ale jinak se mi postup ochranaru v Adru zamlouva. Sokol je tady, nelez na 3 věže, oka. Žádný zákaz v celý oblasti i když nezahnízdí nic, jako jinde... Palec nahoru!
Ostatní Zelení mužíčkové, třeba z KRNAPu, a jim podobní, by si zde měli vzít určitý ponaučení...
bennyodpovědět 
 Re: PS Adr10:34:11 04.07.2011
Ahoj Jirko!
Něž,napišeš úvahu, že vyrušení hnízdění sokola bylo způsobeno, něž byla od vás zajištěna ostraha vzal jsi vůbec potaz, že sokol mohl prostě jen přelítnout, taky zdůvodu třeba krkavce nebo výra nebo i s jiných důvodů? Příjdeme o vás, že jste hned se vším hotovy, že to byli lezci.Možná by neškodilo, kdyby CHKO a lezci začali lépe spolu komunikovat a hlavně spolupracovat, tak jak je to u nás Labských oblastí, kde sokol uspěšně hnízdí a lezci bezproblému dodržují rozumné uzavírky a dokonce jsme ochotni hnízdění ohroženích dravců samy nahlašovat a označovat dočasné omezení k lezení, když tam prokazatelně dravec hnízdí a svým způsobem i hlídat dodržování dočasného omezení lezení.
Jeník Pletichaodpovědět 
  Re: PS Adr11:25:41 04.07.2011
Jeníku, neplácej nesmysly. Jirka Malík psal „Vyrušení prvního hnízdění bylo zcela jistě způsobeno, přes zajištěnou ostrahu, LIDMI“. Lezce sis tam dosadil sám.

Soudě dle četnosti hrubek, Tě přípisek Jirky Malíka rozrušil na tolik, že jsi pozbyl schopnosti soudného uvažování. Orgány OP se v Adru chovají k lezcům, jak již přede mnou poznamenal Benny, více než korektně.
JiBodpovědět 
   Re: PS Adr12:07:29 04.07.2011
Prostě v tomto případě bylo dobré postupovat oznámit konkretně, kdo vyrušil sokola že přelítl a uspěšne zahnízdil jinde to je můj názor.A těd můj soukromý názor( ne OVK LP)do Ádru jsem jezdil, takže nezlob, že mám trošku pochybnosti o koretnosti uzavírek zdůvodu hnízdění dravců.Škoda, že nevím kdo jsi mohli bysme na festáku pokecat třeba i Heřmanem, ale když nevím kdo jsi, tak to asi nepůjde.Nemá cenu debatovat na lezci a jestli jsi si všimnul, tak jsem přímo oslovil Jirku a podepsal se celým jménem, aby když bych se s Jirkou potkal, tak jsi můžeme vklidu popovídat a na tom nic nevidím, že bych plácal nesmysli.Je to prostě můj názor a už se do debata nezapojím je to pro mě ztráta času.
Jeník Pletichaodpovědět 
    Re: PS Adr15:42:41 04.07.2011
Skutečně byli sokolíci v hnízdění vyrušeni přes to, že již byla zajišťována ostraha. Kým, zatím nevíme. Ptáci již hnídili v poměrně malé díře. Pravděpodobnost vyrušení výrem či jiným dravcem na vejcích se rovná nule. Oblasti hnízdění jsou vymezovány pečlivě a vždy jen nutný region. Situace v Labáku je podobná ale nikoli totožná. Labák je převážně souvislý okraj byť s věžemi, takže stačí zavřít určitý úsek. Skalák v Ádru, pokud se sokol plaší zhruba na 250 m, zahrne pak v onom radiusu desítky věží, takže celé oblasti. Přesídlení sokola o 200 m, jak se stalo, zamíchalo se vším a doznačit v tom labyrintu tak, aby bylo všem jasné, kam ano a kam už ne je téměř nad lidské síly, jde-li o souběh hlídání a přeznačení oblastí v řádech stovek metrů v těžko přístupném terénu i pro lezce :-) PS: S výjimkou letoška však právě i Labák asi bude mít problém s úspěšností vyhnízďování. Je sice dost hnízd, ale úspěšný výlet mláďat je bohužel dost nízký. Díky za Váš čas a přínos do diskuse.
Jirka Malíkodpovědět 
     Re: PS Adr08:09:44 05.07.2011
Samozřejmě, že podmínky hnízdění sokola v Labských oblastí je odlišní, ale né zas tak velký od Ádru a okolí, ale to by bylo na delší debatu.Nevím, jaký máš informace o úspěšnosti hnízdění sokolů v Labských oblastí Jirko, ale jelikož spolupracujeme s ornitologi z NPČŠ a CHKO LP, tak mám jiné informace, že letos hnízdění sokola v Labských oblastí byla velice dobrá a dokonce sokol úspěšně vyhnízdil v oblasti, kde zahnízdil po 50 letech.Takže problémy s populací sokola nejsou problémy, jak uvádíš.
Jeník Pletichaodpovědět 
     Re: PS Adr08:45:06 06.07.2011
Pokud, sokol nejdříve hnízdil malý díře, lze vyloučit Výra, ale možnost Krkavce bych nevylučoval dostane stejně dobře tam co sokol.Mohlo přelítnutí sokola i jiných důvodů, ale hlavní je že zase zahnízdil prostě je to sokol stěhovavý a někdy zahnízdi jinde, něž stále lokalitě.
Jeník Pletichaodpovědět 
     Re: PS Adr10:22:35 07.07.2011
podmínky hnízdění sokola v Labských pískovcích i Ádru jsou naopak velmi podobné. V obou se najde vždy pár vořechů, kteří si mezi tisíci cest musí vylézt právě tu v omezené oblasti. Se podívejte kolik je v deníčcích výstupů v Království za červen. Lenost sportovních lezců je nebetyčná. Popojít 200 metrů do města je výkon zřejmě neskutečný a tak oblézají nad Stránskýma, kde to je z auta doslova pár kroků. Stejně si nejspíš na těch 50 metrech ještě museli odpočinout - jó kdyby tak šlo jistit na Pážeti rovnou z auta, to by byla paráda, co?
odpovědět 
     Re: PS Adr00:29:32 09.07.2011
...no a co?
Mne denně vyruší spousta debilů z úřadů a zástupů lidí, nemám klidného místa k spočinutí po těžkém dni, nemám čas na klidnou soulož s družkou....
Kde jste vy ochranáři??? Je pták víc než člověk?
Je! Tady v Čechách ano! Chudák malá opeřená...
Byl jsem zelenej, ale včeho moc škodí.
Na brouka nešlápnu, ale klidně ho sním.
Žába dostala přednost před obyvatelem obce,
chrání se co se dá, nějak si ty peníze vydělat musí...
Jasně, jsem debil, divně, blbě vychovanej, ale...
...horolezec není nepřítel fóglů,,,,
Matyodpovědět 
      Re: PS Adr22:12:55 09.07.2011
No a co? No nic!
Protože mnohé komentovat netřeba, neb se komentuje samo. A že takových přípisků tady je…
JiBodpovědět 
  Re: PS Adr15:56:44 04.07.2011
Jen na vysvětlenou, když má sokolka vejce, opustí hnízdo jen když rušení je opravdu pro ni již neúnosné. Jinak CHKO Broumovsko a lezci spolupracují dost dobře. V minulosti to bylo sice lepší, když byl správce Vašek Bruckner, ale Heřman a další místní jemu podobní jsou dobří a uznalí chlapi, co mají rádi přírodu (výjimky jsou i tady, je to asi dva, tři roky roky co jistí mítsní borci hodlali na sokola s flobertkouú). Důkazem spolupráce je i to, že jsem jako lezec dlouhé roky na Správě pracoval a uváděl jsem tak na pravou míru omyly obou táborů a nyní, i když tam již nepracuji a stále aktivně lezu, jsem jako jako lezec vedl ostrahu sokolů i Ádru. velký dík zde patří práci Východočeské pobočce ornitologické, která se snaží co nejdříve odhalovat hnízdění, aby byly oblasti co nejdříve a co nejmíň bolestně pro lezce vymezeny a nemusel se používat paušální zákaz. I když ani tomu se nelze vyhnout - to je případ Chrámových stěn, což je historické hnízdiště sokolů, poštolek i krkavců. Zde došlo nakonec, neb to je jedna z nejlepších lezeckých oblastí na písku u nás, k uvolnění lezení od 1.7. (Podotýkám jen, že lezení je v NPR ze zákona zcela zakázáno.) Horám, skalám, lezcům i sokolům zdar
Jirka Malíkodpovědět 
   Re: PS Adr00:54:45 05.07.2011
Když se uzavře jen pár nutných věží, asi to je kosher. Když se uzavře celá oblast o rozloze několika kilometrů (např. celý Planý důl na Kokořínsku) je to dost úchylné. Když jsou uzavřené Chrámovky, přestože tam už dávno žádný sokol není, těžko se to chápe...
Nakonec z hlediska evoluce - když se nějaký druh nedokáže rozumně přizpůsobit a musí se kvůli němu uzavírat kde co - asi je neschopný normální existence a stejně časem vychcípe. Když bych já nezaplatil sociální pojištění, bude se se mnou někdo párat? Nebude. Buďto se přizpůsobím, nebo mě společnost surově zlividuje. Tak proč se dělá takový humbuk kolem sokola? Buďto si zvykne na to, že se u nás v krajině pohybují lidi, nebo vychcípe a přijdou po něm jiné, působivější druhy. To je přece normální ne?
Flobertkaodpovědět 
    Je třeba zabít Sokola01:01:33 05.07.2011
Když se zavírá oblast preventivně, přestože tam žádný fógl není, jako zřeba na Chrámovkách, asi to příliš lásky k sokolovi u lezců nevyvolá. Pokud nemají ochranáři zdravý rozum, bude nejlepší ty fógly vyhnat nebo zlikvidovat dřív, než kvůli nim zakážou úplne fšecko :-)
Chrámovníkodpovědět 
     Re: Je třeba zabít Sokola01:04:07 05.07.2011
Ptákaři jsou magoři!
Ptákobijecodpovědět 
    Re: PS Adr02:55:12 05.07.2011
jo. a kdyz chodec na prechodu dost rychle neuskoci, tak ma proste smulu.. a duchodci si meli ukladat usporeny peniz do svycarske banky takze ted prudej se stiznostma kolem nizkejch duchodu zbytecne. Svet patri mladejm, silnejm, dynamickejm. Prizpusobte se nebo zhynte!
odpovědět 
     Re: PS Adr20:23:23 05.07.2011
přesně! moje řeč...staří jsou od toho aby skápli a rychlí dynamičtí vpřed.vzals mi slova z ust
foglstelecodpovědět 
    pitomci z meteoritu13:35:56 05.07.2011
nebýt toho tak tu teď vládnou blízký příbuzný ptáků dinosauři a krměj se takovejma hovadama jako se vyskytujou na diskuzích
Tomodpovědět 
     Re: pitomci z meteoritu14:08:40 05.07.2011
Zajímavá představa. Měli by v kebuli takovej jako radar chytající wifi vlny, a jak by zachytili příspěvek do diskuse, šli by po tom. Zadebatovat si na netu by byl těžkej akční underground, jak v Matrixu.
P.odpovědět 
     Re: pitomci z meteoritu07:16:25 06.07.2011
Pokud by tady byli dinosauři, tak by tady nebyl internet.
Elementodpovědět 
    Re: PS Adr19:04:05 05.07.2011
tak velkou sracku uz jsem dlouho necetl!!
strecodpovědět 
   Re: PS Adr20:56:51 05.07.2011
Pane Malík Vaše názory jsou skvostné ! Stejně jako Váš projekt v Teplických skalách. Když jste byl na vyšším vedení u zelených mužíčků tak to stálo taky za to .. Nikdo se Vás o tyto informace a rady s názory neptal.. Raději jděte učit mladé lidi že písek bez magnezia není to pravé ;) Jak je ve Vašem dobrém zvyku že ..
Pavel Trospodpovědět 
    Re: PS Adr22:21:28 05.07.2011
Ad rem, a ad hominem. Myslím, že přinejmenším to, co tu zaznělo v příspěvku JM z 15:42:41, pomohlo objasnit situaci. Jiné osobní věci bych nechal na jinou příležitost, třeba do hospody.
P(iškot)odpovědět 
     Re: PS Adr23:48:02 05.07.2011
Když Malík pracoval na CHKOB, tak se jeho činnost dotýkala všech, a tím pádem názor na jeho práci není "jen osobní" a nevidím důvod, proč by neměl být veřejně diskutuvaný. A to i nyní, kdy tam už nepracuje, protože ho konečně vyhodili. Napáchal dost prasáren, které ublížily lidem, a lezce nevyjímaje, i přírodě.
Pane Piškote, věřím, "že na každou svini se vaří voda", tak proč si před zabíjačkou trochu nepokecat, třeba tady?
odpovědět 
      Re: PS Adr00:52:19 06.07.2011
Kolega Piskot ten duvod jasne specifikoval - je vhodne rozlisovat argumenty ad rem, ktere jsou ozdobou kazde diskuse, a argumenty ad hominem, ktere libovolnou diskusi posouvaji do ekvivalentu hospodske diskuse v pokrocilych cenovych skupinach. Citis-li potrebu dotycneho verejne proprat a potopit, zkus jina media.. jest pravdou ze na zdejsim serveru se odehrava ledacos, ale to neni duvod k tomu aby se zcela upustilo od snahy o napravu.
TOAodpovědět 
       Re: PS Adr01:23:05 06.07.2011
Bohužel v tomto případě se velmi těžko oddělují argumenty ad rem od skutečně nedomnělých ad homimem vlastností a projevů pana Malíka. Prostě mnohé spolu souvisí a jedno bez druhého je zavádějící a s tendencí zkreslování skutečného stavu. A rozmazávat ho tady nebudu, protože za to mně ten čas nestojí.
Jen se přimlouvám za svobodu slova. Pokud se někdo vyjádřit chce, proč mu to zakazovat s předsudkem, že jeho argument je hodný do hospodské diskuze?
odpovědět 
        Re: PS Adr08:06:38 06.07.2011
Nikdo ti nic nezakazuje, a mají pravdu, že píšeš mimo téma. A z toho, že se jen něco domníváš a z toho, že se bojíš se podepsat, mám pocit právě nějakýho výkřiku v hospodě.
A jakou má spojitost Jirkova cesta s Sokolem ?
Já určitě neznám všechno co je v pozadí, ale příjde mi, že je teďka nějaká móda házet na Malíka špínu a dělá to kde kdo, i lidi co ho ani pořádne neznaj.

George-jpodpovědět 
         Re: PS Adr12:04:28 06.07.2011
No jo, máš pravdu, teď teprve jsem si všiml, že jsem psal o "nějaké" cestě,o sokolovi a hulákám jak v hospodě a vlastně mě tady nikdo nenaznačuje, že mám být zticha .... omlouvám se, že jsem si myslel, že mluvím o něčem úplně jiném a jsem rád, že jsi mě na to upozornil.
odpovědět 
          Re: PS Adr15:31:35 06.07.2011
Pravomocne neco zakazat tady muze jen admin (tak, ze to vymaze). Ostatni mohou v podstate jen navrhovat. Co se dotejce oddeleni druhu argumentu.. jo, nekdy to muze byt narocne, ale co to pojmout jako cviceni v logice.
Takovej ja treba dotycnyho JM vubec neznam ..a jeho argumenty podany v prvnim prispevku mi neprisly tak strasne ujety, i kdyz teda podany rekneme trochu nemotorne.
(podotykam ze nejsem ochranar.. ba ani s ochranarema nijak nesouvisim.)
Pokud kolega Malik hlasa vodu a pije vino nebo se jinak provinuje proti dobrym mravum a slusnemu chovani, pak je asi ok mu v tom vymachat cenich.. uvedenim konkretnich pripadu.
i kdyz teda striktne vzato osobni kvality a obecne pusobeni pana JM nejsou v primem vztahu k diskutovanemu tematu hnizdeni sokola a ochrany hnizd.
(tvrdi-li neco a neni to pravda, pak je vice nez zadouci argument vyvratit.. ale ne nabadanim aby drzel zobak protoze spoustu lidi oprasil a napachal skody.)
TOAodpovědět 

 I na Jezerce21:25:55 06.07.2011
Tak jsme dneska ráno chtěli naklusat na Pyramidu, ale u Hromového kamene cedule, achtung Vogel, pokuta 10^4 Kč. Protože jsme s sebou tolik neměli, otočili jsme se na podpatku a išli. Nevěděl jsem, že věta: "Jedná se zejména o atraktivní věže Krakonošův Zub, Čertův Most či Zrzek.." se dá vyložit jako zavření půlky Jezerky, ale budiž. Taxi dejte pozor.
Sláva zpěvu, zejména krkavčímu (ten mám rád).
Op
 lysoopodpovědět 
 Re: I na Jezerce21:33:31 06.07.2011
Ano, krkavec je náš největší pěvec, navíc s Rumburakem není radno si zahrávat...
Willhemodpovědět 
 Re: I na Jezerce23:32:11 06.07.2011
Pokud čerpáš z Pískařů, tak tam se píše ZEJMÉNA Krakonošův zub, Čertův most, Zrzek A JINÉ. pro vysvětlení ještě citace z komentáře Jirky malíka výše "Skalák v Ádru, pokud se sokol plaší zhruba na 250 m, zahrne pak v onom radiusu desítky věží, takže celé oblasti."
To strašný příkoří nicméně nebude trvat dlouho, protože mláďata určitě za chvíli vzlítnou.
pavelkodpovědět 
  Re: I na Jezerce14:20:18 07.07.2011
V Ádru je něco kolem 2000 věžíto je na výběr dost málo co..probuďte se..
Sumecodpovědět 

 nic23:09:55 06.07.2011
To je akorát další výmysl zelenejch.....
XXXodpovědět 
 Re: nic00:17:05 07.07.2011
Co to tady resite?Preci neni zadny problem par tydnu nekde nelezt!!!!!!A jestli to pro nekoho je problem tak neni hoden hlasit se mezi lezce,kteri od jakteziva prirodu preci radi maji! :-)
Michalodpovědět 

 Nerozumím15:19:42 07.07.2011
Moc nerozumím tomu, proč je pro někoho tak strašně těžký pochopit, že skály tu nejsou jenom pro lezce. A co už vůbec nechápu, proč vám trhá žíly několik uzavřených věží ve srovnání s celym Ádrem a ke všemu na relativně krátkou dobu.
Holásekodpovědět 
 Zkuste začít lézt11:47:16 08.07.2011
A co, kdyby jste začali v Ádru a Teplickej lézt Michale a Holásku.Možná byste, pak více pochopili o co vlastně jde, kdy se dá po dlouhý zimě lézt, aby to bylo suchý a možná budete překvapeni, jak brzo začínají podzimní Ádrovský deštivý monzuny.A pak zjistíte, jaký čas zbývá na lezení, když je dobré počasí v létě.Sokol potřebuje klid na hnízdění to bez debat, ale když tam nehnízdí, tak by neměl být problém to otevřít na lezení.PS:Poštolka nepotřebuje uzavřít celou oblast a Krkavec je dost a špíž určitých lokalitách je, už škodná.
Jeník Pletichaodpovědět 
  Re: Zkuste začít lézt23:55:10 08.07.2011
Nejsem si úplně jistej, jestli z komentářů Tebou oslovených hochů vyplývá, ve které oblasti rádi lezou, každopádně je to úplně jedno. S jejich názorem souhlasím, možná až na tu pasáž o lásce lezců k přírodě - po přečtení některých zdejších příspěvků tenhle dojem bohužel nesdílím. Mám hezkej zážitek z Hrubice, kdy byl v Normálce na Kapelníka vidět hrozen lezců u každýho kruhu a kolem dvě hodiny poletoval vyplašenej krkavec a skřehotal na celý údolí. Nikomu to nevadilo. Ale co, vždyť ona je to vlastně "škodná" :-) Tak jděte na jinou věž, Sokolíci, když je na tý "Vaší" už obsazeno, ona tam ta skála ještě pár let bude, než se změní v hromadu zrníček, co nám tak krásně kloužou pod lepičkou v rajbáscích. Já bych asi taky nebyl rád, kdyby mi lez někdo oknem do bejváku během páření...
Rencošodpovědět 
   Re: Zkuste začít lézt05:36:29 09.07.2011
S tím, že Krkavec je škodná jsem se špatně vyjádřil měl jsem napsat, že je větší populace určitých lokalitách.Samožřejmě, kterýkoliv pták zahnízdí na skalním masívu nebo věži by rozumně a hlavně potřebně pro klidné vyhnízdění dočasně uzavřeno pro lezení, ale kde nic nehnízdí by neměl být problém lézt to je celý o co tu jde o nic více.
Jeník Pletichaodpovědět 
    Re: Zkuste začít lézt07:52:35 09.07.2011
S tím souhlasím.
Rencošodpovědět 

 Malík :(12:55:24 09.07.2011
Jirka Malík je, při všem obdivu k jeho lezeckým výkonům, udavač, hajzl a ekologický terorista, který sám porušoval pravidla lezení na písku i když byl zaměstnanec SCHKO. Zkuste na jeho "osvětovou a odbornou" činnost pozeptat lidí ve vesnicích u nás v okolí... Naštěstí už vyletěl a nemůže využívat své "moci" a požívat ochranu jako veřejný činitel. Třikrát HURÁ!!!
marťasodpovědět 
 Re: Malík :(08:04:38 10.07.2011
Není nad to vykázat nějakou činnost.No a když není nic po ruce tak se objeví fogl.Zelení nastoupí v plném počtu a už mají práci na léto, vyplní papíry jak si mákli.Dostanou pochvalu peníze a pokračují vesele dál.
odpovědět 
 Re: Malík :(10:01:52 10.07.2011
Jediné co můžu napsat na marťasův příspěvěk že plně souhlasím. Pan Malík prováděl veliké špatnosti ve všech vesnicích broumovska a těžce vydělávajícím lidem působil veliké problémy, které vůbec nebyly na místě. Sám jsem jeho "řádění" zažil. Poslední dobou už si libuje pouze ve vytváření nesmyslných cest, a poté pomlouvání a nazývání OVK "dutými hlavami" když mu nařídí aby z cesty vytloukl kruhy. Když po něm chtějí vysvětlení ani se nedostaví na schůzi. Takový je pan Malík.
odpovědět 
  Re: Nesmyslné cesty?22:28:07 15.07.2011
Kterou z mých posledních cest považuješ za nesmyslnou? Rodeo (IXb,c)?, Tornádo (Xb, otevřeno mnou RP)?, Mistral (IXb)?, Katův šleh (Xc - dosud bez přelezu RP)?
Co se týče VK. O vytlučení jsem se dozvěděl, že mi Prťka řekl, když mne náhodou potkal na jaře na stěně, že to (on) hodlá vytlouct. Tak jsem se já objednal na VK. První termín mi však nevyhovoval, tak jsem se Heřmanovi omluvil. Na druhý navržený jsem se v červnu dostavil, narozdíl od většiny členů VK, která tak (pro cestu naštěstí) nebyla usnášeníschopná. Příště si lépe zjišťuj info, než něco někde veřejně napíšeš, ju? Díky
Jirka Malíkodpovědět 
  vytlučení?22:31:23 15.07.2011
PS pro přesnost: Nikdo mi kruhy vytlouct nenařídil - rozhodnutí z výše uvedených důvodů ani nemohlo padnout. Další jednání o H bude na FHF. Krom třetího K se jedná o prvovýstupecké kruhy, což stále nikdo nebere na zřetel!
Jirka Malíkodpovědět 
  vytlučení?22:34:02 15.07.2011
PS pro přesnost: Nikdo mi kruhy vytlouct nenařídil - rozhodnutí z výše uvedených důvodů ani nemohlo padnout. Další jednání o H bude na FHF. Krom třetího K se jedná o prvovýstupecké kruhy, což stále nikdo nebere na zřetel!
Jirka Malíkodpovědět 
 Re: Malík :(12:55:35 10.07.2011
Nemyslím si,že k tomuto sdělení patří rozebírat osobu Jirky Malíka, ale když už se tak stalo, považuji za svou povinnost také něco málo napsat. Jirka je člověk s obrovským nadšením pro lezení, díky jeho zarputilosti a možno říct „tvrdohlavosti“ (myšleno v dobrém smyslu slova) vzniklo a stále vzniká mnoho překrásných cest. Samozřejmě nejen díky němu, ale i díky tomuto člověku vznikají cesty, které posouvají už mnoho let hranice lezení na písku. Jeho schopnost najít těžkou linii, zakousnout se do problému a třeba rok nacvičovat jednotlivé kroky, jen aby bylo možné nakonec výstup dokončit je obdivuhodný! Většina by dávno nad problémem mávla rukou, ale to by Jirka snad nikdy neudělal… Byl jsem u toho, když vznikal jeho zřejmě nejlepší projekt „Hlaďas“. Přál bych Vám zažít tu atmosféru, kterou bylo možné cítit z tohoto chlápka, když zjišťoval, že to půjde dál a že projekt nezůstane projektem a vznikne cesta, která bude patřit mezi naprosté TOP… „Tahanice“ kolem kruhů, jejich blízkosti atd. mě jsou známé, ale Jirka toto vše jistě ozřejmí až sám uzná za vhodné…
Jaký byl Jirka Malík zaměstnanec SCHKO atd. … nemohu soudit… Mohu jen posoudit, jaký je člověk, lezec… Nepotkal jsem moc lidí, tak charismatických, srdečných a nadšených proto co právě dělají ať už je to posouvání limitů českého lezení na písku a nebo naprostá banalita… Tímto si mě Jirka Malík získal, mam ho rád jako člověka a má můj velký obdiv.

David Gollodpovědět 
  Re: Malík :(16:02:17 12.07.2011
Vulgární smazáno adminem
odpovědět 
   Re: Malík :(22:30:12 12.07.2011
Podepiš se srabe...Měl bych rád jasno,kdo je schopen tohle napsat.
David Gollodpovědět 
    Re: Malík :(11:06:27 13.07.2011
Hoši, hoši, hoši, to by snad stačilo.Pokud vím, tak to kluci z vrcholovky Jirkovi vysvětlili,že se nemají dělat takové pičoviny při prvovýstupech. Nazývat někoho ekoteroristou je silná káva. Myslím, že na CHKO byl jinej vostrej týpek. Čágo Broněk
Broněkodpovědět 
     Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 22:24:29 14.07.2011
Bejt holka, tak fakt Davida beru. Je to fajn chlap a narozdíl od většiny přispěvatelů, kteří plivají jedovatou slinu (bůh ví proč?) a nedrží se tématu, má dar vidět realitu. To, že si někdo ve veřejné diskusi dovolí používat žumpu, aby ranil či urazil člověka, který se otevřeně přihlásí a stojí si za názorem a podepíše se, je ubohost a zbabělost. Že se mne David zastal, je logické. Narozdíl od Vás, byl při tom (s dalšími asi 12 jističi, kteří se tam po dva podzimy chudáci vystřídali - moc, moc všem děkuju, a kteří vědí, jak jsem to dělal)a řekl, co viděl a taky už ví, jak vypadá těžká cesta, protože sám již leze dost těžké věci.
K mé 20 leté činnosti na CHKO (i když to s tím fakt nesouvisí)Vám mohu jen sdělit to, že se nemusím za nic stydět (spíš naopak:-). Jedna z mnoha věcí, kterou jsem zařídil, je třeba likvidace jedovatin na skládce Pasa odvozem a kdybychom se do toho s Piňosem nevložili, zůstalo by to tam a dnes by nám tady tekly z kohoutku chemikálie. Krom toho jsme tak přivedli do regionu investice za 70 milionů Kč. (A to je jen kapka v moři dle mně dobrého - jistě, že jsem dost věcí i zvojtil. Rád se dozvím, které - mail vidíte). Jestli je toto ekoterorismus, hrdě se k němu hlásím. Že jsem za ta léta jistě někomu šlápl na kuří oko? No možná si to zasloužil, a proto ječí. A většinou jen Ti jsou slyšet. Spokojení slyšet nejsou. Dosud nikdo nepřišel a neřekl mi do očí - to a to je hovadina a tady jsou mé argumenty. Vždy jen pomluvy, telefonáty, že to mám spočítané, anonymní dopisy žumpovní, ádrovské petice kopající do mrtvol. Tato místy stoka není výjimkou. Je zajímavé, že za minulého režimu jsem bojoval s komunisty, kteří mě chtěli za mé ekologické názory zavřít. Že bych dnes musel bojovat s kapitalisty? O ne. To jen hloupost překonává zdravý rozum, bez ohledu na režim a realitu. Pánům (?) anonymům vzkazuji. Až uděláte tolik desítek co já, až budete mít přelezeno to, co já a až bude za Vámi tolik práce, co jsem odvedl pro druhé, pak zkuste kritizovat, protože budete vědět, o čem hovoříte. Zatím nevíte nic moc. Možná ani žádný prvovýstup v X. stupni? Že by proto mlátíte ve zlosti do klávesnice, že nějaké staré rakvi se to zase povedlo? No a údery do klávesnic a pod pás jsou jistě o mnoho snažší, než dělat prváče. Možná však také, slyšíce po hodpodách Vaše idoly, kterak hovoří, že Malík je idiot a zelený mozek, tak přece nemůže udělat nějakou rozumnou cestu, a že je třeba mu to spočítat za to jeho nesmyslné ptákaření? A Vy to jen možná slepě tlučete po nich, abyste se jim zavděčili v onom prastarém umění prdelolezectví a raději držet partu, než se odvážit vyslovit a hledat vlastní názor a cestu? Proto asi tedy nemluvíte o cestě (Hlaďáku), ale o tom, jaký jsem. Vraťme se tedy k meritu věci. V roce 1987 jsem dělal jedno z prvních Xb v Teplicích (Inkvizice). Znalec německých písků (dělal průvopdce na Pfalz a měl i přelezy v Sasku) řekl, že to je nejkrásnější cesta na písku, kterou v životě lezl. Je možné, že jsem se zbláznil na stará kolena a jak vtipně glosoval tu cestu Smolo, že jsem udělal feratu a odklonil se od pískařských ideálů. Tvrdím, že nikoli a že Smolo a další nechápou, že lezení má své hranice fyzikální a hranice nutnosti zajistit cestu, kdy se cesta ještě poleze a kdy ne - proč nelezete, vy všichni hrdinové, hranu Ferdy Mravence (mj. já ji lezl několikrát), přestože to je choďák? No protože voni tam jaksi skoro nejsou kruhy a hrozí držka 15 m pod zem. To je skutečný cíl pískařiny? Hoši. Nezlobím se na Vás za Váš názor, ale za zbytečnou a neopodstatněnou neobjektivitu a jedovatost a neznalost věcí a historie. První přelezy ukážou, zda je to blbost (budu rád, pokud to někdo z Vás dá RP, já na to už nemám. Af to bylo zcela na mých hranicích). Celou svou životní zkušeností si stojím za tím, že jde o nejkrásnější a nejtěžší věc, kterou jsem udělal či se na ní podílel (je to těžší než Bod zlomu, Dark Side na cokoli vzpomenu). Ta stěna je úžasná, a že to jde lézt, je zázrak! K dálkám mezi kruhy mohu jen říct, že K jsou přesně tam, kde mají být, co se týče výšky nad viklavým kamenem. Prostě těžké cesty bez přirozeného jištění, které jsou vlastně otevřeny RP přelezem (a o to tu jde hlavně) se nemohou dělat tak, že je zkusíte jednou, protože pak skončíte se zlámanými hnáty nebo páteří, byť v dobře vzdálených kruzích dle pravidel (často šuleno stavěním, tak si to všichni prvovýstupci na špici přiznejte). Těžké cesty se musí dělat tak, abyste s výjimkou prvního nespadli na zem. Pochopila to většina světa. (Výjimky mohou být a jsou hrdinské. Nesnižuji to. Na druhou stranu: nikdo Vás opravdu nenutí cvaknout kruh, který se Vám zdá, že je navíc. Jenže ono většina z Vás na to nikdy nembude mít! není v tom ten problém? dokonce můžete jít tak daleko, že to můžete zkusit nazí a bez lana, tak jak to hoši před více jak 100 lety ze Schwarze kamin původně v Sasku chtěli.) To pravidla prostě v takové kompatkní stěně neumožňují a je zde jejich mezera (cesta jde lézt, ale nejde udělat podle pravidel). Upozorňuji na toto již cca 15 let. Jinak bych byl moc rád, aby všichni, kdo tak vehementně kritizují Hlaďák, si šáhli do svědomí a sdělili nám, zda aspoň jednou v životě lezli X, natož zda takový výstup někdy dělali jako prváč a to včetně členů VK, krom notoricky známých desítkářů Prťky a Alberta. Že Hlaďák bude RP min. XI si zkusím typnout již teď. Argumety lidí, co dělají pětky či devítky na písku, a kteří mi např. na jednání VK vysvětlovali, jak se dělají prvovýstupy (no prostě se držíš a naklofeš :-), prostě u takových stupňů neobstojí. V Hlaďáku a dalších je to jiný level. Zde se dělají celé série dynamických kroků, a kdyby se nezlehčila pravidla (jako už tolikrát) o dříve zakázaný skyhook, ani toto by nešlo už udělat odspoda!!U těžkých cest pro RP přelez paradoxně rozhoduje, zda jste schopni cvakat jištění. Přesto, že razím dávat kruhy u těžkých cest shora, jsem na písku a ctím to (proto jsem cestu zkusil striktně a cíleně bez stavění - to však kupodovu nikdo neocení - jen se vezme metr a měří se...) Držel striktně dát to odspodu i proto neb jsem přesně očekával tento typ průjmu :-) Do místa kruhu jsem vždy na lehko bez kovárny dolezl a plácl, kde chci K mít a pak jsem tam další týdny zkoušel dolézt s kovárnou a zavrtat a použil vše dostupné odspodu pro prváče, aby to dopadlo - míním právě skyhook (který je stejnou revolucí jako kdysi pro prváče předtím zakázaná fichtle na písku!!).
To je vše. Závěrem bych byl moc rád, kdybychom zanechali zbytečných šarvátek, přestali se hloupě pomlouvat a závidět, že se někomu něco pěkného povede. Hlaďák je linie, která se hledá třeba jednu či dvě generace, než se najde. Podobně jako jsme chodili pod hranou Tsunami, že to víme jistě, že se to nepoleze, jedině s hajzl zvonama. Od 10 let později v tom měl Luboš Beneš 4 kruhy a přizval mne k dokončení projektu. Tehdy nám neuznali autorství, protože jsme tuším pro 6 k použili schwebe z Klekání. Nikoho to však při přelezu dnes nezajímá. Zajímá je, zda jsou kruhy dobře a max. kdo to vylezl první RP. Na Hlaďáku při RP případně držím všem pěsti. Zatím to ale nezkoušejte prosím, kruhy jsou krom 3 prvovýstupecké a mohly by s Vámi vypadnout. Uvidíme, jak rozhodne VK. Dám vědět, až to bude otevřené, bude-li někdy vůbec...
Jirka Malíkodpovědět 
      Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 22:29:30 15.07.2011
Obyčejně to nedělám ale tady se docela rád se podělím o svůj názor.
S Jirkou jsem byl na Hlaďáku tuším 2x (možná 3x už si to úplně nepamatuju).
Co se týče vzdálenosti kruhů je adekvátní tomu, z čeho se nastupuje, zvláště v prvních metrech cesty. To znamená z prťavýho píliře, kde je na vršku obrovskej viklavej balvan, na který jsem se bál šeredně podívat aby neupad. Ani pro jističe to není úplně příjemny, když tam vedle toho stojí a hrozí, že tam do toho bude při pádu mlátit nohama. Kdo tam nebyl, nepochopí.
Co se týče ještě té vzdálenosti, když 5 metrů mezi kruhy tak pro všechny, poslední dobou jsem viděl kruhy blízko i v jiných cestách a od jiných autorů.
Dál nevím, proč VK řeší tuhle "malichernost" když na třeba na Křižáku poslední dobou přibývá nelogických a vynucených směrů. Za příklad uvedu třeba cest/variantu vpravo od cesty Pesimismus na Ovčáka. To nemá ani hlavu ani patu ani smer. Kdežto tohle je cesta, která tohle má, akorát je trošku težší.
Co se týče vytloukání tak jsem proti, jen se bude ničit skála. Pokud si chcete Jirku dostatecne potrestat, tak mu zruste autorstvi ale cestu nechte. Mohlo by se taky stat, ze az se do toho smeru bude chtit nekdo pustit (jako se uz mnohokrat stalo a proslo to viz. tusim treba Napeti, nebo udajne Stezka pro cyklisty) tak by to taky nemuselo diky tomuto zakazu jit a je to skoda. Treba se casem ukaze, ze to byl krok spravnym smerem a nebo taky ne. Pokud jde o čistotu přelezu apod. podívejte se na starý znamý a vsude obdivovany klasicky autory. Zajimavy, ze tam to prochazi a dokonce OBDIVUJE.
Preju Jirkovi, aby mu to vyslo.
Pavel Lokvencodpovědět 
       Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 22:42:19 15.07.2011
chybka, ma tam byt 3m.
Pavel Lokvencodpovědět 
        Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 12:38:00 16.07.2011
Pokud jde o první kruhy nad balkónem, je vzdálenost pochopitelná a nic bych nenamítal. Ale myslím, že vzdálenosti jištění se nezvětšují ani tam, kde už o nohy nejde. Spíš to působí tak, že si Jirka Malík ukrojil větší krajíc, než na jakej stačil. Nechci mu křivdit, ale řekl bych, že lidi jako třeba Tomajda, Majzlík či Alberto (apod.) by tu cestu zvládli důstojnějc.
(Sám jsem v tom pochopitelně nebyl, ale pozoroval jsem vznik během podzimu průběžně, chvílema i z bezprostřední blízkosti. Myslel jsem si, že snad aspoň v horní části se autor trochu odváže - a pak se tam tam objevilo taky tak o 2 kruhy víc, než bych čekal...)
P.odpovědět 
         Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 12:39:21 16.07.2011
Pardón, P. jako Piškot.
P.odpovědět 
         Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 23:23:47 18.07.2011
Díky Piškote za užití rozumu pro hodnocení dolní partie (výstupu :-). Avšak právě ta leží VK v žaludku. K vršku jen dodávám, že vyhovuje pravidlům. Lety tam byly slušný a v rovným je mi fuk, kolik lítám, jen když to je do vzduchu. Jen myslím, že to je zbytečný a nějak mne to lítání přestává bavit. Ve Vysokém napětí, Bumerangu atd. se taky odvázali, a pak tam visí smyce, protože při RP se to nedá cvakat nebo blbě a ničí to estetiku víc než kruh a plynulost průstupu nutnou pro RP. V Klekání aj. se taky Hudy "odvázal" (když mu spadl vrták), a tak se to skoro neleze a je to zelený - ale hlavně, že to je důstojné (ale o to jde klasikům). Jinak od prvního chytu cca ve 12 m (odtud to považuju za vršek cesty) je ještě cca 10 m Xb-c? lezení - nevím, těžko odhadnout v af, v jednom místě jsem musel přestat dýchat (asi 20? m nad šutrem), abych mohl přejít do dalšího dynama a nepadal. To jsem zatím v životě dělat nemusel. A poslední věc. Posledních 10 - 15 m bylo čím dál více k vrchu zelenejch, takže jsem to lezl docela nadoraz a kruhy dal odpovídajíc tomu, neb jsem to čistil odspodu za pochodu. Po vyčištění to je samo lehčí. Takže pokud bych ubral na kruhu, tak poslední tam nemusí pro mne za mne být (ale to je to, jak se prváč, když to chcete furt odspodu, liší od toho, jak by se to dalo udělat z vrchu :-)). Zda by to někdo jiný udělal důstojněni je ryze hypotetické a všichni zmínění i nezmínění pánové tu linku vídali stejně jako já a měli možnost. Jelikož jsem to vylez, tak krajíc byl sice vrchovatý, ale naknop akorát. Byl bych moc rád, aby důstojnost nikdo neposuzoval od zeleného stolu, ale přelezl to a pak se již podle mne může zcela kompetentně vyjadřovat (zeleninu mu tam ani vracet nebudu, takový jsem dobrák:-). Takže kdybych to dělal shora, tak by tam poslední kruh nebyl. A jen podotýkám, že jsem to ani neproslanil!! S ohledem na obtíže v cestě a její kompaktnost dle mého soudu je jištění v cestě vyvážené. Znovu upozorňuji, že ani Ty, Piškote, si nemusíš cvaknout ani jeden nedůstojný kruh. Důstojnosti nazdar. PS: Při podrobném zkoumání pravidel vyplynulo, že kruhy sousedních cest nesmí být od sebe dál, než 3 metry - sbohem Cvičení s kužely na Kužel (jinak krásná cesta a mně to neva, kterou jsem lezl TR cca 10 let před zhotovením a právě pro tu blízkost bylo jasné, proč do toho nejít a proč do toho a kdo nakonec bez strachu o vytlučení šel?), sbohem Hrano na Žezlo, rozdělaný projekte diretky Bumerangu a desítky(?)dalších. A jistě vytlučeme i Komáří na Papriku, kde jsem v neděli objevil navrtání (s nezamazanou dáírkou po vrtáku po vrtáku - další rozpor s pravidly)skoro 1 m od kruhu. Nebo raději změníme Pravidla a cesty zůstanou, prosím. Jsou tu Pravidla pro lezce nebo sama pro sebe? Kdo tvoří pravidla. Jsou Pravidla pro prvovýstupy přínosem nebo přítěží? Atd. Pokud si je přečtu, tak mohu prohlásit, že jen mizivé procento etrémních výstupů je v souladu s pravidly (přerušení cesty a znovu prosotupenní cesty k poslednímu jištění lezením odspoda atd.). Pro těžké cesty jsou pravidla zastaralá a neodpovídají zcela potřebám sportovního lezení, které mají hrdě ve vínku. Nebo rozdělme pravidla na dva druhy lezení, které tu již spolu 20 let jsou. Stále se to všechno míchá do kupy a vychází z toho paskvil. Neboť realita je taková, že tady je (úžasné) klasické lezení (méně sportu a více odvahy) a (úžasné) moderní lezení (méně odvahy a více sportu). Co tedy s tím?
Jiří Malíkodpovědět 
          Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 17:49:40 20.07.2011
Příjde mi to sice celkem zbytečné, psát něco na tenhle "bulvární" server ale třeba to snad smysl má. Zbytečné mi to příjde proto, že to v 90% případů čtou a hodnotěj lidi co s daným problémem nemají co dočinění. Ale budiž. Cestu jsem nelezl ale aspoň jsem si dal tu práci a dolezl si podívat se na Přílepek. Kruhy jsou opravdu blíž než je na písku zvykem ale opravdu v dolní partii to podle mého má svůj význam. Od pohledu určitě těžké lezení za X hned od nástupu a jsem si jist že by si v tom žádný případný zájemce nohy lámat nešel a prostě by to našáhloval. Pokud by to bylo uplně podle pravidel samozřejmě... Kdoví jestli by si tam někdo vytáhl bouldrmatku :-) Co se horní části cesty týče tak nemohu soudit.. pohled je pohled a dokud si to člověk neproleze aspoň AF může tak jedině planě kecat. Co se Jirky týče tak tu bylo řečeno víc než dosti na můj vkus.. zabývejte se cestou když to chcete řešit a neslučujte si to autorem.. vaše případná msta a "zadostiučinění" totiž nepoškodí ani tak autora jako skálu. Já sám se nebojím že pokud by tento případ prošel (i za cenu případné ztráty autorství) by se strhla lavina podobných prvovýstupů.. Podle mého názoru je to cesta svým způsobem unikátní a zasloužila by si tam zůstat. Je spousty cest co vyhovují pravidlům a jsou zkažený tak proč by nemohla bejt jedna co trochu nevyhovuje ale stojí za to ? Myslím že linka je to perfektní a věděli o ní všichni.. moh to dávno někdo udělat. Ale to vizionářství který Jirka projevil i za cenu toho že cesta není uplně košer je podle mě úctyhodný. Tak se prosím Vás zamyslete jestli je skutečně nutný výstup zrušit a vytlouct když už se ví že to jde a je jen otázkou času kdy to tam kdo pujde natlouct znovu (v případě vytlučení).
malej bejkodpovědět 
           Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 07:10:50 22.07.2011
Vyjadřovat se cestě od J.Malíka nebudu, protože jsem ji neviděl a nemůžu soudit na dálku počkám jsi na rozhodnutí vrcholový komise, která tento problém řeší a to by měl i J.Malík dohadovat se vrcholovkou a né psát na lezce.cz jednostraně.Jen chci podoknout dost lezců tvrdí co cestu vidělo, že není košer, ale že by se měla nechat?A jak tomu příjdou prvovýstupci co jim minulosti byli cesty zrušeny třeba Sedláček,Arnold,Gunter, Tomajda a dalším mám to pochopit, tak že přespolním se cesty zruší, když poruší místní lezecká pravidla a mistním to prostě projde?Zkus se Malej Bejku podívat i ztoho pohledu.A pokud J.Malík poukazuje na prohřešky jiných prvovýstupců má možnost podat protest na vrcholovou komisy a nebo nejlépe nenaznačovat a přímo to říct do očí prvovýstupcům u těch cest co uvedl, vždyt se tam všichni dobře znáte a víte kam do chodí do hospody.Já jsi počkám na konečné rozhodnutí vrcholový komise.
Jeník Pletichaodpovědět 
            Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 08:00:43 22.07.2011
A proč o cestách rozhoduje VK? Jakým způsobem se stala arbitrema a policajtem lezení?
odpovědět 
             Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 08:27:17 22.07.2011
Když už někdo, tak kdo jinej?
Willhemodpovědět 
              Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 20:42:57 22.07.2011
Nikdo. Rozhodně ne samozvaný občan ani samozvané občanské sdružení. To něco vymáhat na nečlenech například přímo nesmí. Ze zákona.
odpovědět 
               Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 22:33:58 22.07.2011
Nemyslíš, že by pak byl ve skalách mrdník? Verbež jako lezci, nad sebou potřebují pevnou ruku, aspoň v něčem určitě.
Willhemodpovědět 
            Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 08:58:08 22.07.2011
V podstatě máš Jeníku pravdu.. všem stejným metrem.. zastával jsem se Tomajdových cest a zastávám se i tady.. taky se mi nelíbí když někdo používá vytloukání cest jako řešení nějakýho osobního sporu. Mě se totiž vytloukání nelíbí vůbec. Každej bulí kvůli kdejaký ptákovině jak se ničej skály ale to že se někde vytluče celá cesta, díry se zadělaj a pak se zase natluče to je v pohodě.. A takovejch cest je... Vzkříšení, Cikánskej guláš, Napětí atd.. A proč by měl Jirka podávat protesty na další autory a cesty ? Čemu by tím pomohl ? To by byla v mých očích ubohost nejvyššího stupně.. Jakože "když mě vytlučete, tak i tomuhle vytlučte!" ? Prostě co sem chtěl říct především ? Vytloukat co nejmíň, už kvuli tý skále no. Každopádně naše výmysly a debaty zde mají a budou mít v tomhle problému nulovou hodnotu tak můžem bejt v klidu že ? :-)
malej bejkodpovědět 
             Re: Ne mne a lidi okolo suďte, ale cestu 15:57:28 22.07.2011
Malý Bejku, když se setkáme, tak vím určitě, že jse debatě dobereme na pohodu ke stejnému názoru.Samozřejmě, když to jde, tak je lepší nic nevytloukat, kvůli skále, ale někdy bohužel není zbytí od toho je vrcholová komise, aby dostatečně komunikovala s prvovýstupci a nemůselo se problém řešit, tak razatně.J.Malík není vůbec začatečník a velice dobře zná poměry, jak to chodí, takže, když zjistil, že směr, který jsi vyhlídl se bude muset odjistit, tak jak to udělal mohl začít komunikovat se správcem a požádat o vyjimku nebo se prostě dohodnout ještě předem než cestu dokončil.A všichni by jsi ušetřili dohadování.Ještě chci dodat pro coužka co se nepodepsal správci a OVK nejsou jen soumaři pro výměnu jistění a pitomečkové co věnují čas s jednáním s OP, aby bylo povoleno lezení v oblastech, ale někdy můsí řešit i věci, které nejsou zrovna moc přijemné a držet i za cenu někdy neoblíbenosti místní pravidla lezení v dané oblasti jinak by vznikl totální bordel a veřmi to by se nejvíce nelíbilo místním lezcům a vím o čem píšu s lezci komunikuju hodně, takže mám přehled co by jim dost vadilo.
Jeník Pletichaodpovědět 

 Foto dne:
Chorreras
Cabeçó D’Or
 Databáze cest:
Všechny cesty (180293)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Terra 7c+ Cabeçó D’OR
El Judío Judío 7a Jaén
Agujeros En Tus 7b+ Jaén
Penetrator 6b Jaén
Grazie Josef 5c San Vito Lo Capo
Nově komentované:
Raz Dva 6C Radyně
CCS Line 7A Pašinka
Malá Bistra Pčela Maja 5b Osoje - Čikola
Mechový Nádeník 7B Pašinka
Přízraky 7- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Eliska Adamovska | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus julius | malé boty | Re: Tak to je fakt novinka | Re: Achjo | Hodně štěstí | Re: Achjo |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (69)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (56)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (33)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Donald Trump chce přejmenovat Denali zpět na McKinley (18)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)

 Nově v inzerci:
La Sportiva Muira | Handry na Vrbatce | Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 821 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 744 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 624 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 662 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 558 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.