LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Pardn finta, takovhle kroky jsem v prod jet nedlal.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
50.Hyn 9963
51. 9954
52. 9915
Bouldry:
50.lapk 9056
51.olc 9050
52.ern 8884
Hory:
29.Chomov 2248
30.Kupec 2216
31.Nehasil 2188

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198610 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
SAUNA - Plze
Lezeck stna Kbely - Praha 9 Kbely
Rock 'n' Wall - Plze

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plze Americk - Plze
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Video: soustedn mladch alpinist HS u Grand Capucina

Video z letnho soustedn mladch alpinist u Grand Capucina v masivu Mont Blancu nad francouzskm Chamonix, organizovanho Komis alpinismu HS, zveejnil v tchto dnech Tendon. Na zbrech uvidte lezen v cestch za 7a i 8b.

Zkuenosti pedvali Pavel Baa Vrtk, Honza Straena Straka, Honza Zbranek a Pavel Johnny Jonk skupin mladch ve sloen: Ondej Tma, Matj Svojtka, Tereza Svobodov a Jchym Srb.

Na videu jsou mj. zbry z pokusovn v legendrn cest Voie Petit na Grand Capucin, kterou v roce v roce 2005 Alex Huber pi prvnm volnm pelezu ohodnotil 8b. V roce 2007 se pak povedl 2. voln pelez tto cesty esk dvojici Vclav atava a Duan Jank, za co obdreli od HS Vstup roku.



Podrobnosti ze soustedn mldee v Chamononix viz zprva na webu HS z letonho lta: Soustedn mladch alpinist v Chamonix

sth   [pravy] 08:39 22.12.2016Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Dodatek11:17:54 22.12.2016
Pedvolebn kampa se rozjd.....
Arnyodpovdt 
 Re: Dodatek11:30:07 22.12.2016
No j nevm. Mysl, e by nkdo v rmci pedvolebn kampan jako pozitivum a zslun in zveejnil vjezd Svobodov jako mlad a nadjn alpinistky? Tohle si vyrazila parta kamard za na vlet za svazov penze, tohle peci nikdo neme brt vn. Nebo jeslti mysl jako kampa proti souasnmu veden a dkaz, jak svaz pltv penzi, tak to pak ano. Toto video spolu s se soustednm na repre by v normln fungujc spolenosti stailo na odvoln celho veden. Ale tady? Vichni jsou vesel, vysmt, lenov to spolknou jako vdy...
odpovdt 
  Re: Dodatek12:27:38 22.12.2016
Byla moznost se na tento camp prihlasit a projit nejakym vyberovym rizenim? Pokud ano, tak je to asi maximalne v poradku. Pokud ne a byla to akce jen pro par predem vybranych, tak je to asi min v poradku. Sam nevim, jak to bylo, tak se ptam...
Tomodpovdt 
  Re: Dodatek21:11:29 22.12.2016
Ahoj, byla to super akce. Nm nikdo nic neproplcel. Mlad jsou nabouchan, odvn a motivovan. Vzva byla na strnkch svazu, na FB a taky jsme dost ptrali v okruhu znmch. Myslm, e se dala dokupy dobr tm, kter jet v budoucnu vyleze tk vci.
Baaodpovdt 
   Termn vzvy k pihlen15:09:05 23.12.2016
Bao, njak nemohu tu vzvu va strnkch svazu najt. Nev, kdy jste ji zveejovali?
odpovdt 
    Re: Termn vzvy k pihlen19:40:40 23.12.2016
Ja myslim, ze jste na strankach svazu o planovani teto akce nic nepsali.Tak vlastne nevim podle ceho jste tam ty mladochy vybrali?
odpovdt 
     Re: Termn vzvy k pihlen20:25:12 23.12.2016
Akce byla v rmci cyklu lezen s mladmi alpinisty. Ti se vybrali tady: https://goo.gl/ga0YFs ale nebrnme se komukoliv dalmu. Pokud o nkom dalm vte, tak napite. Dky za kad info a pomoc!
Baaodpovdt 
  Re: Dodatek21:17:50 22.12.2016
Jo, a Terka Svobodov je hust a fakt se toho neboj. Alpinismus m mnoho podob a Terka a kluci si v tom urit najdou tu formu, kde se budou ctit dobe a polezou vstupy, na kter se rd budu koukat.
Baaodpovdt 
   Re: Dodatek21:51:25 22.12.2016
To mi trochu pipomn situaci ped mnoha lety, kdy se u tto osoby to sam tvrdilo o lezen na obtnost. A jak to dopadlo? Kolik let bude zase poteba, ne ti dojde realita?

Hele, klidn si jezdte, kdy vm to lenov plat, pro ne. Asi bych tak jel. Ale neoblbujte lidi tm, e tohle je nov budouc elita a nadje eskho alpinismu, kter potebuj financovat zatky a zkuenosti :-)

odpovdt 
    Re: Dodatek22:08:09 22.12.2016
Dky za nzor, urit se na to takto nkdo me dvat. A rd bych dostal tip na nkoho, kdo se tou elitou me stt. Ho to klidn do mailu, pokud to nechce pst sem.
Baaodpovdt 
     Re: Dodatek22:14:53 22.12.2016
Upmn se piznm, e tak velk rozhled, abych ti tu vypsal konkrtn jmna, v alpinismu nemm. Jen jsem okomentoval to, co jsem vidl, protoe pr lid z t vpravy znm osobn. Je to podobn ppad, jak byla ta report ze soustedn repre na Smchov.
odpovdt 
     Re: Dodatek10:32:12 23.12.2016
Tak neni prece nutne normalu vytvaret podminky pro elitu. Muzeme akceptovat, ze zrovna zadna elita neni a zdroje investovat jinam. Treba do poradne podpory Stranika, Konecneho, Adama nebo do kvalitniho treninku sirsi repre.
odpovdt 
      Re: Dodatek10:43:34 23.12.2016
Pro nevypiete granty na lezen, tak jako dve? Njakych 100 -200 tis. se prece najde?
odpovdt 
       Re: Dodatek10:58:20 23.12.2016
Kdyz vypisete granty, snadno zjistis kolik lidi se pristi rok na neco chysta a ze maji i neco za sebou...
odpovdt 
        Re: Dodatek11:23:25 23.12.2016
Granty se v minulosti vypisovaly. Pihlsilo se pr tm, ale nikoho z tch "kdo by ml nco za sebou" jsme neobjevili. Proto jsme se rozhodli podpoit ty mlad, co maj motivaci jezdit do hor lzt i t잚 vci. Jestli znte nkoho konkrtnho, polete tip prosm. Dky, Baa.
Baaodpovdt 
        Granty11:27:37 23.12.2016
Navic, pokud by se granty vypisovaly, tak neni nutny aby byli lidi v repre. Svaz by timto udelal dobry skutek mireny k tem, kteri lezou a maji chu nco hodnotnyho vylzt. Podepisuju se pod dalsi prispevky tykajici se grant.
Honza Kreis.odpovdt 
         Re: Granty11:33:56 23.12.2016
To je divny, teba j jsem se osobn s Klebonm grantovy souteze ucastnil, a ziskal ho. Dokonce jsme i vylezli prvac v Neplu. A mohl bych dohledat dalsi, kteri v minulosti dostali prachy a neco vylezli. Zkuste ho vypsat na pristi rok a uvidite. Osobne vim o dvou akcich....
Honza Kreisodpovdt 
         Re: Granty11:36:35 23.12.2016
Myslm si, e do vtch hor jedou lid ve vku, kdy u by si mli vydlvat na svoje akce sami. A mlad ve vku 16-26let o granty tko zadaj. A prv tto vkov skupin se sname vyjt vstc. Nic novho, inspirace pichz od Slovinc a kluk kolem Marka Prezelja. Asu s nima strvil nkolik akc ve Slovinsku, natoil hodn rozhovor, najde to na webu.
Baaodpovdt 
          Re: Granty11:49:28 23.12.2016
Pro e njak vk? Expedice do hor je dost velky finann nadstandard. Koukni na britsky nebo americky horosvaz. vypisuji ruzne Awards bez ohledu na vk. Argument, ze kdo vydelava tomu neprispejeme, je takove male ceske zavistive....
Honza Kreis.odpovdt 
           Re: Granty12:03:11 23.12.2016
Nkte lenov by nechtli na hory (komisi alpinismu) dvat ani korunu. Nkterm se lezen v horch lb, tak by ze svho pspvku nco dali. A ti, kte by chtli dlat expedice nebo vidt mlad, jak lezou tk vci by zas dali vechno za to, aby se to rozjelo. Pracujeme s tm, co mme. J osobn rd ten tm mladch podpom.
Baaodpovdt 
            Re: Granty14:12:08 23.12.2016
Rozpoet KA je kolem 250 tis. takze penize jsou. Akorat jsou ponekud vycurane dany na Vystupy roku. Pokud byste je presunuly, aby je lidi dostaly na vyjezdy do hor,hned by se resila podpora lezeni.
HKodpovdt 
             Re: Granty20:30:20 23.12.2016
Ano, to m pravdu, ale ty penze jsou dohromady na bouldering, skly, hory a velehory.
Baaodpovdt 
              Re: Granty14:50:01 24.12.2016
Rozdl mezi hory a velehory nehraje roli. vetsinou to delaji ti sami lide. Jde spis o princip rozdelovani veskerych penez jen za Vystupy roku. To je ojebavka, ktera ma :
1. usetrit penize,protoze je sance, ze vsechny kategorie nebudou ohodnoceny VR nebo CU.
2. Zajistit si VR tim, ze napr. vyberu na soustr. vhodne spolulezce se kterymi se svezu na potencionalnim VR. 3. Nezbyde podpora pro jine, kteri by mohli ohrozit vasi pozici tim, ze by neco vylezli a museli by pak za VR taky neco dostat.
odpovdt 
               Re: Granty22:48:08 24.12.2016
Ocenn Vstup roku je nejspravedlivj ocenn, jak me bt, protoe je a za pedveden vkony a hodnocen se dnes objektivizuje i tm, e se na nm podl i lezci ze zahrani a mstn odbornci, nejen komise alpinismu.
Do hor me vyjet dneska kad, d se to podit i za dost mal penze. Nen to dra, ne jet do Arca, Tarnu, Ospu nebo pa. Do vech skalkaswkch destinac snad krom Frankenjury se jezd pes njakou st Alp. Sta se zastavit o nco dv. Nepotebuje k tomu dn podporovan soustedn, ani HS. Jen si najt cl a lzt.
Petr Jandkodpovdt 
               Re: Granty22:48:12 24.12.2016
Ocenn Vstup roku je nejspravedlivj ocenn, jak me bt, protoe je a za pedveden vkony a hodnocen se dnes objektivizuje i tm, e se na nm podl i lezci ze zahrani a mstn odbornci, nejen komise alpinismu.
Do hor me vyjet dneska kad, d se to podit i za dost mal penze. Nen to dra, ne jet do Arca, Tarnu, Ospu nebo pa. Do vech skalkaswkch destinac snad krom Frankenjury se jezd pes njakou st Alp. Sta se zastavit o nco dv. Nepotebuje k tomu dn podporovan soustedn, ani HS. Jen si najt cl a lzt.
Petr Jandkodpovdt 
               Re: Granty22:52:45 24.12.2016
Nerozumm tm tem bodm. Mysl tm, e j, Stoupa a Honza Zbranek se sname o ty vci, kter v nich zmiuje?
Baaodpovdt 
               Re: Granty23:01:15 24.12.2016
Jo, a Hory a Velehory jsou dv dost odlin kategorie. Pokud tm mysl, e lid, co jezd do velehor lezou i v horch, tak samozejm ti sam lid tak lezou na skalkch a bouldruj. Vstupy roku jsou ale udlovny ve vech kategorich.
Baaodpovdt 
                Re: Granty13:18:59 25.12.2016
Ocennn je jedna vc a podpora zase jin. Ocenuji
souasn nejlep lezce. A podpora je namena zas k potencionln budoucm nejlepm lezm. Svaz m dlat oboje, kdy u m komisi alpinismu.

Svaz by ml podpoit zejmna nov a nadjn, protoe ti sta proflkl jsou navc schopni si sehnat i sponzory.

Vhodn podpora je pes granty, dje se to v alpinisticky vysplch zemch jako je Amerika nebo GB.
HKodpovdt 
                 Re: Granty14:47:37 28.12.2016
Podpora se dlala dve a byla pedmtem kritiky, protoe neme dopedu vdt jako to dopadne a nastavovn kritri, kter by bylo neprsteln je hodn tk vc. Jakmile se nco podpo a pak to z jakchkoliv dvod nevyjde, hned nastane kritika za "zitkovou agenturu" (zdravm LRH) a podobn.
Petr Jandkodpovdt 
                  Re: Granty14:55:48 28.12.2016
Ty jsi v HS nco jako Ovek na Hrad? Tiskov mluv zamilovan hledc na sv nadzen, ano, to pesn mi v HS chyb.
Hrb Xodpovdt 
                   Re: Granty17:21:34 28.12.2016
Ale kdepak. Byl jsem pr let v komisi alpinismu a vm jak to probhalo a co bylo prv kvli t podpoe dopedu e.
Petr Jandkodpovdt 
                    Re: Granty20:05:47 28.12.2016
Jandk je spe mistr v iolezectv a elovosti. Ti, na kter dve plival (nebyli mu uiten), dnes vychvaluje, (protoe mu mohou bt, nebo jsou uiten). Jednu dobu na Svaz plival, te se kvli jeho obhajob me petrhnout.
odpovdt 
                     Re: Granty13:17:30 29.12.2016
Neodvd on nebo s nm spznn lid i firmy prci, za kterou jim HS plat? Pokud ano, tak to se to pak tko kritizuje, kdeto iolezectv me bt nleit odmnno.
odpovdt 
                  Re: Granty20:45:30 28.12.2016
Kriteria pro udlen podpory peci me nastavit stejn, jako kriteria pro hodnocen Vstup roku. To znamen,e grant vyhls pro konkrtn kategorie lezen (nap. vstupy nad 6000m, pod 600m, sportovn vcedlky atd.), tedy stejn kategorie ve kterch pak hodnot a udluje vstupy roku a estn uznn. Akort navc bere v potaz, co dotyn zjemci ped tm vylezli. Taky se to tak dlalo. Dvod, pro to Svaz od dob Z.Hrubho pestal dlat, je pedevm jin, ne Jandk uvd.
HKodpovdt 
                   Re: Granty22:57:39 28.12.2016
Pokud sis neviml, maj v souasn dob Vstupy roku kategorii Talent roku, take to, co pe se u dl. e tu byla o grantech na podporu mladch nadjnch, ili o penzch pedem a to je problm. Na kritriu, kdo je mlad se d celkem shodnout, ale kdo je nadjn, to u vid kad jinak. Nkdo to mus rozhodnout a jestli tu anonymov mistruj Bau, kter je v souasnosti jeden z naich nejkompetentnjch horolezc ve stednch horch, tak je vidt, e cokoliv se udl, je podle nkoho patn.

Pokud se tk hor, je problm jak se postavit k nespchu podporovan akce. V horch psob sousta initel -poas, podmnky, kter mohou akci i pes vekerou snahu zastnnch zhatit. Vrtit penze? Krtit podporu? Nen dobr zvlt u mladch a mn zkuench vytvet tlak na spch za kadou cenu. To me vst i ke smutnm koncm. Na druhou stranu plin benevolence by mohla vst k men snaze.

Petr Jandkodpovdt 
                    Re: Granty12:21:07 29.12.2016
Udlej anketu, ty jeden teoretiku. My u ti tam vtze naklikme ;-)
H Xodpovdt 
                    Re: Granty12:52:11 29.12.2016
Kdy je Baa kompetentn, tak pro za nj diskutuje nkdo jin...?
odpovdt 
                    Re: Granty13:15:38 29.12.2016
Oprav mne, pokud se pletu, ale na Bau tady dl pes, ten nen pedmtem kritiky. Cel debata je o tom, jakm zpsobem byli vybrni lenov vletu, tedy e to psob jako vlet za odmnu pro pr spznnch du. Take to nepersonifikuj, Baa za nic neme, ale jsme opt u toho, jakm zpsobem HS hospoda s penzi a u transparentnosti, v tomto ppad transparentnosti vbru astnk zjezdu.
odpovdt 
                     Re: Granty14:41:09 29.12.2016
Mm v Tatrch, Alpch, Pamiroalaji a na Kavkaze i jinde vylezeno skoro 300 cest, z toho kolem poloviny v zim, take rozhodn nejsem teoretik.
Kdy nejsou argumenty, jdou anonymov k urkm.
Petr Jandkodpovdt 
                      Re: Granty14:48:39 29.12.2016
No to asi m, ale jak tkch. J se taky koukal z dvojek do destek ;-) :-D
H Xodpovdt 
                       Re: Granty15:22:13 29.12.2016
Dvojky pouvm maximln na sestup. A jestli ses koukal do destek, tak jsi asi nebyl v horch a plete si to. Jet dneska v 64 letech lezu v horch prmrn obtnosti. Dv to bvalo lep. Copak m vylezeno v horch, staten anonyme?
Petr Jandkodpovdt 
                        Re: Granty15:35:09 29.12.2016
Dvojky. Vdy to pi. Ty ale nejsi ani teoretik, kdy nev, e v horch najde i destky, ba i jedenctky. A nen to vk bab, bo stupovitost piva, v?
H Xodpovdt 
                         Re: Granty15:57:37 29.12.2016
Diskuze s agresivnm hlupkem je ztrta asu. Peju ti mn frustrace a ve nejlep do Novho roku.
Petr Jandkodpovdt 
                          Re: Granty16:04:59 29.12.2016
Urka, tk, zmna tma. A co ta anketa? Tak o 80 hlas?
H Xodpovdt 
                          Re: Granty17:50:13 29.12.2016
Nemuzu si pomoci, ale agresi vidim spise u tebe. A hlavne dumyslne odpovidani jen na cast podnetu a ruzne prekrucovani a dalsi umyslne ci neumyslne manipulace. A nehaz neco na nekoho a nemluv za nej..
odpovdt 
                           Re: Granty23:38:49 29.12.2016
Nejsem pznivcem HS, ale HX je ko..t.
odpovdt 
                            Re: Granty10:49:41 30.12.2016
Slun anonym :-D :-D :-D Se neboj, napi to pkn cel a jestli nev jak: KOKOT ;-)
H Xodpovdt 
                      Re: Granty15:18:40 29.12.2016
Dopl si denek. 300 jich tam nem, ale i tak udlej anketu Horolezec stolet a zaa se do n. Vyhraje ;-) O 70 hlas :-D
H Xodpovdt 
                      Re: Granty18:19:08 29.12.2016
A jak poet vylezench cest souvis s transparentnost vbru astnk a pidlovn penz na podobn vlety? Odpovdl jsi sice pomrn obshle, ale na pln nco jinho. Take znovu - personifikaci jsi sem zathl ty, debata je o nem pln jinm. Byste si mohli s Turkem podat ruku, pouvte pln stejn manipulace a vytky, ale odpovdt jasn a pmo tak njak neumte.
odpovdt 
                       Re: Granty20:08:19 29.12.2016
To si asi Jandik vybral z tech nekolika vet v tech 3 prispevcich jen to osloveni "teoretiku" a timto smerem zacal vest diskuzi. Sice pod spatnym prispevkem, ale co uz.. Aspon se nemusi zaobirat tim prispevkem na ktery reaguje :).
odpovdt 
                        Re: Granty20:51:04 29.12.2016
To u ani mezi nmi horolezci nen cta ke starm a zkuenjm? Tohle nevidm dobe.
Dodpovdt 
                         Re: Granty21:07:53 29.12.2016
Nastesti to starsi zachranuji svoji moudrosti a orientaci v diskuzi!
odpovdt 
                         Re: Granty22:11:38 29.12.2016
St nen zsluha. Existuj mlad, kterch si vm, exisuj sta, o kter bych ani kot neopel.
odpovdt 
                     Re: Granty22:04:23 29.12.2016
k, e Baa neme za vbr lid na soustedn. Ale vdy to soustedn podal, tud se musel podlet i na vbru lid?
odpovdt 
                      Re: Granty22:10:28 29.12.2016
O to se nepu. Ale i kdyby to tak bylo, nejedn se o chybu jeho, ale o chybu systmovou, e mu to bylo umonno. Tedy ne chyba v lidech, ti jen dlaj, co je jim umonno, ale chyba v nastaven proces, tedy pmo v zen a organizaci HS. Co by ostatn zaruilo i jistotu nahraditelnosti a dlohodob pedvdatelnosti, protoe i kdy to te dl Baa, ztra ji nemus, i kdy se dnes pouv njka zpsob, ztra nemus. To ve je nekoncepnost vedouc prv k podobnm situacm, jak panuj v zvodnm lezen nebo nyn teba i v podpoe mladch alpinist. Je to patn, kad by ml vdt dopedu, jak m svaz kritra, aby na sob mohl zat makat a opravdu to vypadalo k nemu.
odpovdt 
                       Re: Granty10:02:36 30.12.2016
Tvl. to je dsnej argument, sp pitomost co jsi napsal. Vdy souasn lenov komise alp. vytvoili, navrhli svoj vlastn koncepci a te se j sna naplovat. Svaz jim k tomu dal pomerne hodne volnosti, omezil je jen prachama a nasmeroval na mlde kvuli anci na zskavani dotac. take ta akce byla ciste v kompetenci KA.

odpovdt 
                        Kde to najdu?11:38:05 30.12.2016
Dobr, take to zkusme.

Je tu komise alpinismu, kter pod obdobn vjezdy, jak byl ten s Baou. Kdybych ml zjem se dalho vjezdu zastnit, kde najdu podmnky, kter musm jako uchaze splovat, a jakm procesem mus m pihlka projt, kdy je termn vbrovho zen a kdy bude vyhlen vslkedek, zda jsem uspl a grant dostanu (a u na ast ve skupin nebo jako nae vlastn skupina)? Jak parametry se budou hodnotit? Od vku pes zkuenosti a po teba po ji realizovan vstupy? Jakou vhu budou jednotliv parametry mt?

Na pidlen podobnch grant by mlo bt nco jako vbrov zen s jasn stanovenmi podmnkami a kritrii k hodnocen a vbru. Kde to ve nkdo, kdo se chce astnit dalho vjezdu nebo uspodat vjezd vlastn, ale s podporou HS, najde?

odpovdt 
                         Re: Kde to najdu?12:50:01 30.12.2016
Ahoj, t m v zjem o tuhle problematiku a rdi uvtme dal lidi, kte by se kamp chtli zastnit. Vzva k pihlen byla popsna zde - https://goo.gl/ga0YFs. Nikoho z pihlench jsem osobn neznal. dn dal psemn kriteria garantujc nrok na ast v drustvu nebyly a nejsou. Neumm si ani pedstavit, co bych ml popsat na papr - v horch se jedn o spoustu nemitelnch vc, kter dohromady dvaj osobnost alpinisty. Pro ns bylo velmi dleit dt dohromady sourodou skupinu, kter vytvo tm. Dleit je motivan dopis, seznam dosavadnch vstup a osobn schzka. Pokud m kdokoliv zjem nebo o nkom vte, tak mi urit prosm napite. A urit mi tak napite, pokud potebujete njak rady ohledn vaich akc, od toho tu jsme.
Baaodpovdt 
                          Re: Kde to najdu?13:37:48 30.12.2016
Jinmi slovy - zvis ist na libovli a dobr nlad vbrho. Je to tak? Jsi mi sympatick, pojede, nelb se mi, nepojede. Nebo sice oslovm vce lid a zveejnm to, aby byl klid a argumenty, stejn si ale vyberu jen kamardy? Nekm, e to tak dl, ale systm to umouje, je to tak?

Take m slova o tom, e se jedn o problm koncepn a patn nastaven systm, kter lze bez vtch problm vyuvat teba jako odmnu pro kamardy, trvaj. A to jsme zpt u netransparentnosti a patnho nastaven celho HS :-(
odpovdt 
                           Re: Kde to najdu?17:53:08 30.12.2016
ist na libovli ano, ale dobr nlada vbrho s tm nem co dlat. V komisi alpinismu se na zklad zaslanch vstup, motivanho dopisu a ppadnho osobnho rozhovoru rozhodneme, zda danho uchazee vezmeme do tmu i ne. Ve zvis na nai estnosti a schopnosti odhadnout, zda uchaze m na to bt soust tmu. V horch neexistuj jednotn kriteria a ani nap. pi vyhlaovn Zlatho cepnu nen porota schopna definovat kriteria, kvli kterm dan vstup proel a jin ne. Ve zvis na libovli, schopnostech, dve a kreditu tch, kte jsou v "komisi".
Baaodpovdt 
                            Re: Kde to najdu?16:39:25 31.12.2016
Pod jste vrohodn nevysvtlili, pro se o pprav soustedn tak màlo psalo. Bylo to na Lezci? Kde by se uvedlo, e KA pod soustedn alpinist tam a tam, v konkretni termin a hled zjemce , kte by se ho chteli zucastnit a ze musi splnovat ty a ty podminky a uinit ty a ty kroky pro pihlen. Nebo nam chces zas nakukat, ze se o tom na Lezci nepsalo vlivem systemove chyby za kterou muze CHS?
odpovdt 
                       Re: Granty10:02:49 30.12.2016
Tvl. to je dsnej argument, sp pitomost co jsi napsal. Vdy souasn lenov komise alp. vytvoili, navrhli svoj vlastn koncepci a te se j sna naplovat. Svaz jim k tomu dal pomerne hodne volnosti, omezil je jen prachama a nasmeroval na mlde kvuli anci na zskavani dotac. take ta akce byla ciste v kompetenci KA.

odpovdt 
        Re: Dodatek11:28:15 23.12.2016
Vidm dva problmy.

Pokud udl prhledn vbrov zen, neme si to pak pidlit sob a kamardm. Co by mohlo mt finann dopad hned dvoj - svaz by musel utratit penze cizm a nkte lid by pak teba pestali tu prci "zdarma" pro svaz dlat a muselo by se jim zaplatit. Takto se to vyrovn hned najednou a vichni jsou spokojeni. A jet m svaz rku do roenky.

No a vc druh - sestaven skupiny. S nktermi leny si nedovedu pedstavit nkam jet. S nkm, kdo pro mne repezentuje to njhor z HS bych asi tko jel na podobnou akci. Je to to sam, jako Binter a Svobodov jako doprovod na vjezdech na mldenick repre. Pedstava, jak mi Binter nebo Svobodov (Dichtlov) dl doprovod, nebo jak dl doprovod mmu dtti, mne pmo ds :-( No a pak dt jet nkam na web podobn video, tak se propadnu hanbou.

Take vypsat grant pro cel skupiny by asi bylo ok. Ale vypsat vbrov zen na alpinisty, kte se budou moci pipojit ke skupince, co byla nyn u Grand Capucina, to by se stejn mohli pihlsit jen kamardi a ppadn svazov iolezci.
odpovdt 
         Re: Dodatek11:39:23 23.12.2016
Tahle vaha, hlavn jej druh odstavec pedpokld, e j, Honza Zbranek a Stoupa jsou svin.
Baaodpovdt 
          Re: Dodatek11:44:47 23.12.2016
Vyloil sis to patn a pokud to tak vyznlo, tak se omlouvm. Vm, e zrovna vy byste dovedli soustedn vst opravdu profesionln a na rovni. Opravdu bych neml nic proti tomu, abyste podobn kempy vedli vy. Ale pesto bych se k akci, tak jak je prezentovan na videu, nepipojil.
odpovdt 
          Dodatek k dodatku11:46:28 23.12.2016
Jen pro upesnn - druhm odstavcem m na mysli ten, co zan slovy "No a vc druh...." ???
odpovdt 
           Re: Dodatek k dodatku11:57:35 23.12.2016
No, vlastn oba odstavce :) To soustedn na Kapucnovi jsme organizovali spolen, ale nejvc asu tomu zasvtili Honza Zbranek a Asu. Stoupa si rozttil patu, tak nakonec neodjel a j tam byl jen na dva dny. Natst tam byl Pavel Jonk, kter s tm hodn pomohl. Pod t tv vaze nerozumm, asi mluv o jin skupin lid ze soutnho lezen. V horch to myslm hodn klukm a Terce dalo. Neumm posoudit, zda jsou to patn zvodnci, ale v horch byli super a to posoudit mu. Na budoucnosti budeme pracovat.
Baaodpovdt 
            Re: Dodatek k dodatku12:21:00 23.12.2016
Ok, fakt to nebylo proti tob ani klukm osobn. Spe jde o to, e nedobe psob cel ta kombinace - od zpsobu vbru len a po sestih videa. Njak bych si profesinln prci HS pedstavoval jinak. Viz ve pspvky o grantech a zpsobu podpory.
odpovdt 
          Re: Dodatek00:22:52 25.12.2016
No tak 100% se to vylouit ned...
odpovdt 
           Re: Dodatek10:59:28 25.12.2016
Tys musel mt hodn smutnej tedrej veer, kdy 20 minut po plnoci doke takhle kydat hnj :-( Je mi t lto, nic vc :-(
odpovdt 

 Zitek11:51:44 22.12.2016
Myslm si, e tudy cesta nevede. Uvidme ase kolik mlaoch, kte se tohohle zastnili poleze dobudoucna v horch.
    Pokud to lovk lezen v horch nem v sob, je to pro nj jen jaksi zitkov atrakce.         
    Podvejte se jak dopadla akce s mladmi himaljistymi. A co to stlo penz!!! Kde jsou ti nadjn himaljisti?
      Nemli by se tam vzt ti co doopravdy v horch u lezou co u do toho snaen nco dali. Co kdyby se tm mladm co tam byli eklo, aby jeli nejprve za sv? Tam by se mon u ukzalo kdo to jak s lezenm v horch mysl. Takhle mi to pijde jako zitkov agentura za penze hs.
    A slovy Bintera st. by to mohlo bt takhle. " Prost nemaj na zvodn tak utkaj k disciplnm, kde mohou bt slavn ani by museli podn makat" Binter to rd pouv v souvislosti s Luckou a drytoolem.
LRHodpovdt 
 Re: Zitek13:20:14 22.12.2016
haf haf
josef senasral ale dodesetipocital odpovdt 
 Re: Zitek15:20:26 22.12.2016
Teda nevm, kolikrt se dvaly penze pro mlad himaljisty, ale vm o jednom podniku, kde byly v etnictv v tto poloce a ti mlad himaljist (jak se jim kalo) z toho nevidli ani korunu a ve erpali jen Hrub s Holekem.
odpovdt 
  Re: Zitek16:35:56 22.12.2016
Tak, od dob Hrubho dolo siln k tlumu podpory alpinist. A dodnes to nevidm rov. Svazov strategie maximalizace zisku za souasn minimalizace vdaj
nen naklonn jakkoli podpoe. Kdy z toho nekouk, e by se prachy v njak podob vrtily.
Nanejv se podpo akce, kter se zastn pedseda, teba vlet do Patagonie.
odpovdt 
   Re: Zitek17:05:22 22.12.2016
Nejen pedseda, m teba tato akce pijde jako odmna za prci pro HS. Z jedn strany to vidm jako v podku, nkte lid vedou komisi, stav cesty, podaj zvody... a dlaj to "zdarma", tak se jim pak zaplat njak ten vlet. Ok, pro ne. Pokud to nkdo dl dobe, ml by bt odmnn. Jen nechpu, pro to svaz mus takto hlopup maskovat.
odpovdt 
    Re: Zitek20:08:19 22.12.2016
Odpovdl sis defacto sm, protoe to prost dobe nedl :D
odpovdt 
 Re: Zitek21:14:21 22.12.2016
Ahoj Libore. J myslm, e vede. Vichni moji kmoi zanali na skalkch a potom n star vythli do hor. Poli prosm Honzovi Zbrankovi jmna tch, kter mysl, e by se mli pidat. Dky! Baa
Baaodpovdt 
  Re: Zitek10:34:38 23.12.2016
Ale jo, klidne si tohle ve svem volnem case a komplet za sve vlastni penize delejte. To vam nikdo nebere, naopak je to fajn!
odpovdt 
 Re: Zitek20:53:41 23.12.2016
LRH myslte, kdy nemte na normln klasick lezen, tak se dte na rychlostn lezen ?? Leze to mn lid, tm pdem mn konkurence, tak jste to myslel ?
odpovdt 
  Re: Zitek10:23:31 24.12.2016
kdy si v tom pak mistr svta,pro ne..a ty si dokzal co?
lojzaodpovdt 
   Re: Zitek13:50:05 24.12.2016
Promi LRH tady lhal vcekrt, hlavn kdy se eili finance okolo Lucky.
odpovdt 
    Re: Zitek15:16:48 24.12.2016
Joooooo? A konkretne?
odpovdt 

 staveni stanu nad chamonix13:04:25 28.12.2016
oficialne se nesmi nad chamonix nikde stavet stan. povoleno je pouze bivakovani bez stanu. meli jste povoleni nebo jak to je? jedna se o ofiko akci naseho svazu a tak by me to zajimalo. diky baco za odpoved.
odpovdt 
 Re: staveni stanu nad chamonix22:51:01 28.12.2016
To je velmi dobr otzka. Pednm etiku u ns v oddle a nad tmhle jsem se mnohokrt zamlel. dn povolen jsme nemli, myslm si, e ani nejde zskat, protoe na ist kepmovn nen v horch vybudovan infrastruktura (bohudk). Jedin povolen kempovn je u Tete Rousse na normlce Blanku, kde jsou postaven zchody a vrtulnk odv odpadky. Z pohledu prvnho jsme tedy poruili obecnou smrnici o zkazu kempovn a span v karavanech na zem obce (https://goo.gl/UMHKij), kde se k, e v nadmoskch vkch je povoleno bivakovn od soumraku do svitu.
Z pohledu etickho je vak poteba si ci, pro tato smrnice vznikla - za elem regulace span v mstech, kde se kumuluje velk mnostv lid a kde tedy vznikaly problmy se zanechanmi odpadky (a fekliemi). Ledovec se sice neolape, ale urit nikdo nechce chodit po ledovci a lapat v lejnech, e? Pod Kapucnem ale tolik lid nen (nebylo) a nikdy jsem se tam nectil jako na smetiti. Na akci jsme se dli pravidlem Leave-No-Trace (nezanech stopu) - svoje lejna jsme hzeli hluboko do trhliny a odpadky odnesli. Mohli jsme se dan smrnici piblit tm, e bychom stany bhem dne sloili na zem - ale to nedv smysl. Kad nazen je teba zasadit do souvislost. Pokud zane pod Kapucn jezdit vt mnostv nezodpovdnch lid, tak mstn ady zashnou podobn, jak to obas udlaj pod Midi, nebo vydaj doplujc zpsujc smrnici, jako to udlali na normlce Blanku (tam to bylo hlavn z bezpenostnch dvod) - tam bych si stan postavit nedovolil - vce nap. zde https://goo.gl/LoqfcO
Baaodpovdt 
  Re: staveni stanu nad chamonix23:17:19 28.12.2016
diky za rozumny a uprimny nazor. at to leze!
odpovdt 
  Prosm o vysvtlen10:52:20 29.12.2016
To nechpu. Take kdy je nkde njak zkaz, tak o jeho dodrovn nebo poruovn rozhoduje mj vlastn sudek, zda je zkaz oprvnn, nebo ne? Jako teba e kdy mm siln a bezpen auto a myslm si, e s nm umm, take mohu poruovat pedpisy a jezdit jak rychle chci, protoe maximln rychlost byla stanoven kvli starm autm a dchodcm, co rychlosti okolo 200 bezpen nezvldaj?

Nkde je tedy zkaz kempovn, ale j si mohu uvit, e vznikl kvli nkomu jinmu, take j zde kempovat mohu?

Jak to tedy s dodrovnm pravidel je? Maj se stanoven pravidla dodrovat, nebo je na kadm, jak si teba zkaz vylo? A kde je ta hranice, kdy jet v zkazu stan postavit, a kdy u ne?
odpovdt 
   Re: Prosm o vysvtlen13:55:25 29.12.2016
Pedpisy jsou pro lidi a ne lidi pro pedpisy. Tvoje pirovnn nen dobr, protoe kdy jede rychle autem, tak ohrouje ostatn. Nicmn kdy u jsi ho pouil, tak se pochlub: dodruje vdycky pedepsanou rychlost? Tenhle pestupek bych pirovnal teba k tomu, e ve ti rno jedu ve mst 65km/h.
odpovdt 
    Re: Prosm o vysvtlen14:18:02 29.12.2016
Samozejm, e ne. Jezdm podle oka a podle toho, kde jsou radary. Ale tak njak se tm veejn nechlubm a celkem urit bych to nedval k dobru teba na kolen novch idi :-) Njak si neumm pedstavit, e by napklad v istruktnm videu v autokole novci ltali 80 na padestce jen proto, e zrovna je noc a na magistrle nebo mimo zstavbu jsou sami.
odpovdt 
  Re: staveni stanu nad chamonix13:04:50 29.12.2016
s pohledu prvnho jsme tedy poruili obecnou smrnici o zkazu kempovn a span v karavanech na zem obce, kde se k, e v nadmoskch vkch je povoleno bivakovn od soumraku do svitu.

ahoj,,hele jak jste to teda mohli poruit,kdy je tam bivak povolenej..chpal bych kdyby jsi kempoval nkde dole,ale vy jste nic neporuili,krom toho,e si pes den nezbalil stan,ale kdy by si ho zbalil,tak je to ok ne?
odpovdt 
   Re: staveni stanu nad chamonix15:20:25 29.12.2016
staveni stanu neni bivakovani
odpovdt 
    Re: staveni stanu nad chamonix16:08:04 29.12.2016
na wiki je,e bivak mue bejt i chata s postelema,tak pro ne stan?kdy postavim stan ve stn na pespn,tak to snad nen bivak?
no a hlavn jsem se t na nic naptal,tak mi necpi svuj nebohej vkik do tmy.
odpovdt 
     Re: staveni stanu nad chamonix17:10:45 29.12.2016
hele mistre: ten zakaz je oficialni dle vyhlasky v chamonix a jasne definuje spani ve stanu na ledovci jako zakazane. poradim ti: kdyz chces delat chytreho tak si o tom napred neco zjisti. vypadas potom jako sasek.
odpovdt 
      Re: staveni stanu nad chamonix18:59:37 29.12.2016
Vechno je to jedna verbe!Udat!Potrestat!:-)
odpovdt 
       Re: staveni stanu nad chamonix23:29:06 29.12.2016
Ono to v tom videu na 8a.nu fuckt nevypad dobe...:-)
odpovdt 
      Re: staveni stanu nad chamonix10:25:15 30.12.2016
ja se ale ptal bai kterej tam ten stan stavl,jak to eej,kdy je njakej problem a ne tebe mirku dune,,tak si s vyhlkou vyti..
mistrodpovdt 
       Re: staveni stanu nad chamonix11:35:45 30.12.2016
Blby co? Sesly se ti odpovedi, ktere se ti nelibi.. Cenzuru na to soudruhu!

Resi to tak, ze porusuji vyhlasku a hledaji subjektivni duvody proc tak mohou konati. Akorat to u ofika videa s titulky "Supported by CHS, Tendon" vypada trochu blbe. Ale treba i ostatni svetove svazy verejne ukazujou jak si berou k srdci vyhlasky tykajici se ochrany hor.
odpovdt 
        Re: staveni stanu nad chamonix13:19:22 30.12.2016
Stanovn pod Capucinem je bn vc i pro mstn lezce. Nap. tady - oficiln video Petzlu https://www.youtube.com/watch?v=mxg2Ld4v6Hg, tahle akce byla dost medializovan ve Francii .. https://goo.gl/GOYTvs. I Alex Huber pi volnm pelezu Voie Petit (byl tam nkolikrt) spal ve stanu na ledovci.
Baaodpovdt 
         Re: staveni stanu nad chamonix13:40:31 30.12.2016
Nebavme se o tom, zda je to ast, nebo nen, ale o tom, zda je oficiln akce HS v souladu s legislativou a zda pi jej realizaci poruujete nebo neporuuje pravidla, vyhlky a zkony.
odpovdt 
          Re: staveni stanu nad chamonix15:35:54 30.12.2016
Oficialni neoficialni akce je uplne jedno. Ve stanech se pres den neflakali, stanuje se tam zcela normalne, takze neprud a chod do...
Pokud bych chtel neco vytykat, tak vecne a osobne, coz jsem udelal a nepovazuji to za vytky jako spis podnety. Je super ze se nekdo o neco snazi narozdil od blbejch kecu.
Radek
zobanodpovdt 
           Re: staveni stanu nad chamonix16:25:40 30.12.2016
A o co se sna? O vyven pomr? Young Alpinist : Mentors 4:4. Reklamn video Tendon? Proboha, kvli tomuhle se tam nkdo tahal s dronem? O vylezen cest? Jakch? O zmnu disciplny? Binterv zzrak Tereza Svobodov utk s obtnosti do hor? Nebo se pskai u stanovat na ledovci? A pro je vbec Zbranek v komisi alpinismu? Aby vybral marketinkov vhodn cl pro zviditelnn?
odpovdt 
            Re: staveni stanu nad chamonix17:38:55 30.12.2016
Honza je v komisi, protoe m motivaci se tomu vnovat a neboj se lzt tk vci v horch. Komise alpinismu se sna podporovat mlad vkonnostn horolezce, kte chtj dlat vstupy v horch. Zaalo se vytvoenm tmu mladch, kterm se sname vnovat. Monost pihlsit se m kad, kdo spln zkladn kriteria definovan zde ... https://goo.gl/ga0YFs
Baaodpovdt 
            Re: staveni stanu nad chamonix18:42:48 30.12.2016
a o co se tady sna ty?jenom se do veho blb sere.nebud tak zamindrkovanej ao..zbrank je borec a sympatk..
odpovdt 
           Re: staveni stanu nad chamonix16:47:42 30.12.2016
Hezka retorika, no... Od Zobana neprekvapuje. V nekterych situacich huba plna kecu, jak se pravidla musi dodrzovat a v jinych to porusovani az tak nevadi..
odpovdt 
            Re: staveni stanu nad chamonix20:00:41 31.12.2016
Kdyz neznas realie, tak se laskave nevyjadruj. je rozdil stanovat u Gouteru a pod Capucinem.
Osobne bych je taky radeji videl spat v chate Torino, ale rozumim rade pricin proc tak neudelali. Kdyz jsi tak chytrej, kolik dni jsi stravil v oblasti Blancu za rok 2016?
Az tam budes cele leto, pak pochopis ktere veci jak a proc funguji.
Hezky den Radek
zobanodpovdt 
             Re: staveni stanu nad chamonix11:04:40 01.01.2017
Zivot podle Zobana, jiny prece neexistuje! Jak si lidi vubec muzou dovolovat vyjadrovat nesouhlasat s timto Bohem....
Bohuzel, ta tvy "realie" jsou vzdy takove, jak se zrovna subjektivne hodi do kramu..
odpovdt 
         Re: staveni stanu nad chamonix16:41:54 30.12.2016
Vsichni kradou, tak proc ne ja..?
odpovdt 
          Re: staveni stanu nad chamonix18:12:04 30.12.2016
Nerozumm otzce.
Baaodpovdt 
           Re: staveni stanu nad chamonix21:15:52 30.12.2016
Opravdu? Maminka ti nikdy nerikala, ze nemas sve spatnosti omlouvat tim, ze je taky delaji ostatni? Kdyby "ostatni" lezci skakali z Capucina sipku po hlave dolu, take byste skakali?
odpovdt 
            Re: staveni stanu nad chamonix21:29:43 30.12.2016
Moje komente jsem nemnil jako omluvu svho jednn, to jsi patn pochopil. Nkdo se ptal, jestli je i v ostatnch videch prezentovno kempovn - tak jsem sem dal link na video natoen s podporou mstnch autorit (viz ten link na akci s vstupem hendikepovan dvky).
Baaodpovdt 
             Re: staveni stanu nad chamonix00:48:47 31.12.2016
"Ale treba i ostatni svetove svazy verejne ukazujou jak si berou k srdci vyhlasky tykajici se ochrany hor."

Toto myslis tou otazkou? :)
odpovdt 
         Re: staveni stanu nad chamonix18:44:36 30.12.2016
dky za odpovd bao..jste borci..
odpovdt 

 sprvn podpora16:43:09 30.12.2016
je to sprvn smr, borci jsou nalapan, tak pro je nepodpoit, zaslou si to, rozhodn je to dobr zkuenost a kdy v horch nepolezou? kadho volba.vem lezcm ve nejlep do n.r.
horymrodpovdt 

 existuje jet jin zkon09:00:12 31.12.2016
K diskuzi ohledn stanovn: Existuje jet jin zkon, kter je dleitj. Tem zkon k: Pedstav si, jak by vypadal svt, kdyby se vichni chovali a pemleli tak jako ty. Pokud by takov svt fungoval, tak je to vechno OK.
Pokud mi nehroz dnej postih, jako napklad pi stanovn pod Kapucnem, protoe se to prost toleruje, a pokud tak k ctm, e to je v souladu s ve napsanm (dokud tam nebude nval, tak to v souladu bude), tak s tm nemm problm. Kdo to nechpe je vl, kdo to nechce chpat je farizeus. S obma skupinami nem vznam diskutovat. astnej novej...
vaek k.odpovdt 
 Re: existuje jet jin zkon09:47:30 31.12.2016
Problm ale je, e kad to "tak njak" ct jinak. Hranice kadho je jinde, a co jet jeden povauje u za hranou, je pro druhho jet v podku. Je to stejn, jako dv een itn chyt. Jeden by to nechal pln, pro druhho je jet ok oitn od mechu, jin za v podku povauje projet drtnm kartem, dal nevid problm v tom, kdy olobe a oour to, co pek nebo nedr. Ani jeden nechce kodit, prost m kad toleranci jinde. Nkdo je spoleensk a povauje za ok partiku dvaceti lid, pohled na deset stan lahod jeho oku, jin zase povauje dalho lovka za nedouc spolenot a byl by nejradji sm. Kde je pravda a limit? Deset stan? Nebo dva? Proto mus bt urit pravidla platn pro vechny a nezvisl na sudku jednotlivce. Nejde jen o vlastn pohodl, ale teba i o uritou diskriminaci od mstnch. Co bys dlal, kdyby teba Nmce a Rakuky nkde za jedno a to sam tolerovali, ale echy a Polky nemilosrdn pokutovali? To by tu pak bylo pspvk o tom, jak jsou to svin... Take se nezlob, ale jestlie je njak zkon nebo oficiln pravidlo, m platit pro vechny a o jeho dodrovn nem rozhodovat vlastn sudek nebo pokroucen vklad.
odpovdt 
 Re: existuje jet jin zkon10:13:34 31.12.2016
Kazdy tyhle veci citi tak nejak jak se mu to zrovna hodi. A clovek neni schopny objektivne posoudit, jake jeho chovani muze mit dopad. Obecne plati, ze cim vyssi neznalost a nizsi inteligence, tim vyssi jsou sklony k nabyvani pocitu, ze konani je OK.

A moc se mi libi ten zaver :). Vlastne to rika, kdo ma jiny nazor, je pitomec a my rozumni se s nim nebudeme bavit..
odpovdt 
  Re: existuje jet jin zkon10:51:39 31.12.2016
Tak buto si fakt pitomec nebo va z vody :-D
odpovdt 
   Re: existuje jet jin zkon11:12:51 31.12.2016
Vdy m pravdu, j to vidm podobn. Pravda, me si o ostatnch myslet, e jsou nechpav pitomci, ale pokud jich zan bt vce, stoj za zamylen, jak to vlastn je. Samozejm zvis na komunit, v jak se pohybuje, pokud jsou tv kamardi teba hlavn squatei nebo anarchist, bude v sebehloupjch nzorech ujiovn, jak m pravdu a svt ovldaj pitomci, co tomu nerozum. Ale to jet neznamen, e m opravdu pravdu a e ve vtinov spolenosti bude tvj nzor obdivovn a tolerovn.
odpovdt 
    Re: existuje jet jin zkon11:42:16 31.12.2016
M pravdu, ale pvodn tma bylo tum nkolik stan pod Kapucny ppadn nkde jinde v horch relativn bokem.
odpovdt 
     Re: existuje jet jin zkon13:42:15 31.12.2016
Jasn, jen je otzka, co je pina a co nsledek. Skoro nikdo tam nebyl, tak se navzdory zkazu postavil stan, ztratil se tam, bylo to v pohod. Otzkou ale zstv, zda by tam bylo przdno, i kdyby tam zkaz nebyl. Co kdy by tam rd i nkdo jin, ale kvli zkazu stanovn si radji vybral jinou destinaci? Pokud by vichni pemleli stylem, e tam bude przdno, take se tam jejich stan ztrat a jim to projde, bylo by tam plno. Take co kdy tedy ta skvl vprava HS mla takovto podmnky jen proto, e ostatn pravidla respektuj? Pijde ti to vi ostatnm fr? Ostatn je to stejn, jako teba span pod skalami u ns. Nkde se prost pespvat nesm a tak tam ti poctiv radji ani nejedou, nebo lezou mn, aby se stihli vrtit. A vychcnkov zkaz ignoruj s tm, e je maximln nkdo vyhod, a klidn si lezou a sp podle svho. Vsledek je ten, e vychcnek si uije pr dn lezen mnohem lpe a vce, ne ten, kdo pravidla dodruje. Pijde ti to v podku?
odpovdt 
      Re: existuje jet jin zkon14:14:06 31.12.2016
Tak plno by tam bylo, pokud by tam ti vichni (nevm kolik je to ti vichni) jeli lezt a aj tam chrpali. Vem si vcarsko, tam to "dole" nem ani cenu zkouet, ale v horch, podud nejsi nkde u chaty, t nechaj bt pln v klidu a urit to nen tm, e by o tob nevdli. Jasn, kdyby tam nkam zaali jezdit vichni, tak se to z jejich strany urit zmn, ale tch nval se nebojm. Kolik te bv, kdy je pkn, stan pod Kapucny? 10, 20? Mysl, e za pr let jich tam bude 200 i kdyby byla dole cedule "stanovn povoleno a doporueno"?
odpovdt 
       Re: existuje jet jin zkon15:28:06 31.12.2016
Jo tak proto nm nkdo hodil za kontejner starej nbytek!Akoliv vdl,e tm vytv ernou skldku!Zejm spolhal na to,e kadej to tak nedl a jednou tdn stejn jezd vleka,kter to posbr!Tenhle vivk to natst provedl za tmy a nebyl tak blbej,aby si to toil za blho dne a pak se tm jet chlubil na netu!:-)))Hlavn ponauen vak zn:m hloubji hovno hod,tm ist ty horsk bystiny budou!:-)))))
odpovdt 
       Re: existuje jet jin zkon16:18:35 31.12.2016
Tak te u mne napad jen takov blb otzka - kdy s tm vlastn dn problmy nejsou a je tam liduprzdno, pro se nkdo tm zkazem vlastn zabval, jak ho to napadlo a pro ho nkdo schvlil? Pro tam ten zkaz vlastn je?
odpovdt 
        Re: existuje jet jin zkon16:45:39 31.12.2016
Jestli jste etli tu vyhlku, tak se jedn o zkaz kempovn a kravanovn. Tedy si myslm, e ta vyhlka je mnna pro ni nadmosk vky a blzk okol Chamonix, kde se pohybuje mnoho lid, kte po sob zanechvali dost znateln stopy. Podobn je to nap. pod Aig.du Plan, v okol stedn stanice lanovky na Midi. Jsou tam krsn jezrka, lanovka hned vedle a lk to ke stanovn mraky lid. Na ledovci stopy zmiz, ale v tch botanickch skvostech jen tak ne.
Baaodpovdt 
         Re: existuje jet jin zkon18:39:20 31.12.2016
Akoliv patm mezi ty, kte tu do tebe a do akce rpou, m mj obdiv za zpsob, jakm odpovd. M to hlavu a patu, komunikuje, take dky a peji hodn podobnch akc.

Hezk nov rok 2017.
odpovdt 
          Re: existuje jet jin zkon21:11:51 31.12.2016
ekm s manelkou doma na porod naeho tvrtho potomka, take mm vyjmen chvli se tomu vnovat :) Krsn nov rok vem!
Baaodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.