LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Bacha, bacha! Jist? Dvej pozor! Jisti, jisti! Vole jisti, bacha! Lezu, jo? Lezu! Tk to bylo, tk ty vole!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
30.Sejbal 10431
31.ern 10375
32.Janoov 10352
Bouldry:
30.Horek 9478
31.Kollr 9450
32.Oliva 9409
Hory:
8.Zvonkov 5717
9.Hlahulek 5111
10.Nek 5095

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198608 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Zkladn kola Horn ermn - Horn ermn
Lezeck centrum Lanovka - esk Budjovice
Boulder club Kotelna Brno - Brno

Prodejny
HUDYsport - Praha 6
Rock Point - OC Nisa - Liberec
BIVAK SPORT - BERKNER - KRNOV

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Novinky i tipy ze Sardinie

Tyrkysov moe, bl skly, italsk kuchyn a nejlep doppio pod stedomoskm sluncem. To je Sardinie mal ostrov s nejasnou minulost, vlastnm zastoupenm v italskm parlamentu a rozmanitou prodou.

Lezcm nabz takka nevyerpateln lezeck monosti. Jeho nespornou vhodou je tak monost celoronho lezen dky pznivm klimatickm podmnkm vlt i vzim.
Tm 370 prvovstup na Sardinii m na triku esk rekordman ve shybovn Honza Kare ve spoluprci se svmi parky z Jan Kare Climbing Teamu. Nkolikrt do roka se sem kluci ztmu vracej, aby rozili ji tak velk poet sportovnch cest postavench eskmi boltry. Te byl vydn tak nov prvodce, kter st naich cest zahrnuje. Zbyl cesty je mon najt na webu.

Jejich nejnovj poin je 400m vcedlka voblasti Monte su Mulone vprovincii Ogliastra u horskho msteka Baunei. Kolem Baunei mme nkolik skvlch sektor, kde si kad lezec najde to svoje. Od lehkch sportovek skrsnmi vhledy na produ a moe, pes poloen rajbasy a po fyzicky nron lezen po krpncch vjeskynch, popisuj Karek sHrncem.

Pi sv posledn nvtv tady kluci spolu smstnm Rikim Feldererem vyboltovali dv perfektn odjitn vcedlky. Jejich pednost je ideln pstup od parkovit a vhledy na oblbenou Pedra Longu a ndhern zbarven moe.  Dky natoen stny na jihovchod tady slunce svt asi do 15. hodiny. Na prvotdnm vpenci sjednoduchou dostupnost vznikla pod zkuenm okem Kareka a Hrnce nejprve cesta Corvalis vobtnosti 6b+, na ni potom od plky navzali Riki Felderer a Jaro Ovek cestou Freaky and Mysterious vobtnosti 6c+. Podrobnj plnek obou cest, vetn vedlejch dve boltovanch multipitch Saratoga a Atlantide bude dostupn na www.jankaresclimbingteam.com. (Zde je kreslen topo). Jakmile se dokochte opojnmi pocity po zdoln jedn ztchto krsek, mete si slanit dol. Nesporn vhoda oproti ostatnm vcedlkm vtchto oblastech, kde vm asto nezbyde nic jinho ne dlouh obchzen.



Na lezen tchto vcedlek si vyhrate cca 6-8 hodin. Ideln cel den. Minimln dlka lana je 2x50m a vezmte si zsobu alespo 15 presek. Po spnm pistn na zemi doporuujeme stavit se na mstn pivo Ichnusa vnedalek restauraci Pedra Longa pro zavren super dne. Pro vhav, zda si jednu ztchto cest pelzt, pidvme doporuen mstnch lezc. Dvaj tomu 5 hvzdiek zpti.

Tipy na cestu


Sbalit poetn tm na kadou vpravu na Sardinii se vm tm lezeckm matroem nen tak pln jednoduch. Zajistit vhodn podmnky na obvykle jeden a dva tdny tvrd prce na skalch, dlouhou cestu, trajekt, ubytovan a dal drobnosti zabere hodn asu ped samotnm nastartovn dodvky smr Baunei. Boltovn na Sardinii milujeme. Proto jsme rdi, e ji del dobu spolupracujeme snkm, kdo nm u tak nronou akci me pomoci zorganizovat a mnoho detail vyeit za ns. Sta jeden telefon a esk cestovn kancel Sardegna Travel jakkoliv poadavek hned vye a zad. A to to snmi nemaj jednoduch. asto mnme poet len posdky i termny.

Pro nejlep zitky ze veho, co Sardinie lezcm nabz, je nejvhodnj cesta autem. ZR jete do italskho Livorna, odtud trajektem Olbie a autem pak dl na jih. Ubytovat se je praktick vokol mst Baunei, Arbatax, Tortoli i Santa Maria Navaresse, kde je i kemp. Cestu na Sardinii mete zvldnout i letecky, zase tak moc lezeckho matroe si ssebou do vtiny oblast balit nemuste. Minimln vbavou do vtiny cest je lano o dlce 70 m nebo 2x50m a 15-20 expresek. Ve vech mstech se pohodln najte a dte si vtenou italskou kvu. Jen pozor na krat otvrac doby a svtky.

Kompletn seznam cest od Jan KaresClimbingTeamu najdete na
www.jankaresclimbingteam.com.  a nawww.27crags.com.

1


2


3


4


5


6


Honza   [pravy] 07:15 30.06.2019Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Co znamen... 18:23:26 30.06.2019
Asi nov slovo, nebo jsem zcela neznal: co znamen v lezeckm argonu takov ten bolter? Dky
Kolemjdoucodpovdt 
 Re: Co znamen... 18:51:31 30.06.2019
Asi nit, resp. nitovac. Ale tiez mi pride smiesne, ked niekto povie ze Boltovanie miluje.....
Pripadne sa pletiem aj ja.
Jozoodpovdt 
 Re: Co znamen... 18:51:38 30.06.2019
Bolter je lezec, kter osad nov smr jitnm. Bolt=nt, i-li ji vyntuje :-)A nebo me teba ji stvajc cestu pejistit. M tedy sp tah za ui termn - e postav novou cestu ( myslm cestu venku, na utru ) Stavj se cesty na uml stn, ale ve skalch se cesty a prvovstupy dlaj.
ttodpovdt 
  Re: Co znamen... 21:16:42 30.06.2019
Ne. Tihle panove cesty zasadne staveji...
odpovdt 
   Re: Co znamen... 17:03:42 02.07.2019
Boltr je vlastn takov vrta. e? Take... jako Kare zvrtal celou Sardnii? A Resch teda zvrtal Petr a okol?
odpovdt 

 nov lezeck ra boltova08:11:14 01.07.2019
O tom e dva frajrci vyboltovali perfektn odjitn cesty se pe na lezci.
Kdy ale pek udl novou morlku nebo vradu, tak se o tom nev (co je koneckonc dobe). Ppadn si vtina lid uk na elo, e je to hovadina.
Rozdl je ale v tom, e pek tu cestu fakt vylezl. Kdeto boltovai ji postavili tj. zboltovali.
Jirkaodpovdt 
 Re: nov lezeck ra boltova09:02:06 01.07.2019
Cel Kalymnos, byl zboltovn, cel Siurana, cel Frankenjura, cel..., pokat vlastn vechny nejlep svtov oblasti byly zboltovny. Aha, tak proto asi jsou tak skvl.
pek je taky skvl lezec, o tom dn. Pro to ale porovnvat, kdy je to pln jin disciplna? J jsem rd, e jsou lidi co vrtaj cesty, j jsem na to lnej.
Steveodpovdt 
 Re: nov lezeck ra boltova09:28:30 01.07.2019
A co tm jako chce ct? Je logick, e naprostou vtinu lid zajmaj cesty hezk a bezpen, ne njak chylrny vyprodukovan jedinci, o kterch si ada lid mysl, e jsou poahan a lezen maj jako terapii, ne jak zbavu. M-li psychick problmy nebo problmy s egem a potebuje si dokazovat svoji vjimenost a supermanstv, lez si teba solo, ale pro naprostou vtinu lid je lezen zbava a jedna z volnoasovch aktivit, dobe odjitn cesty jsou zklad.
odpovdt 
  Re: nov lezeck ra boltova10:27:13 01.07.2019
Tak nejvetsi terapie je psani komentaru na Lezci, to je davno zname. Jinak bych ty cinosti videl podobne, napr. vcera jsem lezl na uzemi spachane bavorskymi boltery a vubec to nebylo zabavne. Bylo pres tricet ve stinu, v lese utocila klistata a komari a navic velkou <|> jsem vylezl. Tak pevne doufam ze to bylo aspon terapeuticky hodnotne. Nevadz jsme vsichni pacienti, ja , ty, sardinsti bolteri... Spek ma jenom vzacnejsi diagnozu, pri ktere je vetsi sance zaklepat backorama.
lacoodpovdt 
  Re: nov lezeck ra boltova12:23:39 01.07.2019
"M-li ... problmy s egem a potebuje si dokazovat svoji vjimenost."
No a to je prv na tom zajmav! pek o sob nepe lnky, jakoby udlal nco svtobornho. Aby se o nm natoilo njak video, nebo udlal rozhovor, k tomu ho mus ukecat druz. Pitom hodnota jeho vstup je nesrovnateln s tmi, kte jsou boltovai a o sob a jejich boltovn pou lnky.
Kdo si tedy vlastn dokazuje vjimenost a m problmy s egem? Jsi to postavil trochu na hlavu ne?

odpovdt 
   Ach, opt ta etina...14:05:12 01.07.2019
Nedvno se tu eila gramatika a nazzi a zde je krsn pklad toho, jak neznalost etiny a pravidel prakticky znemouje diskuzi a pochopen textu.

V pspvku bylo variant vce a byla tam mezi nimi spojka "nebo". Spojka "nebo" byla bez rky ped, tedy byla pouita ve vznamu sluovacm. Co z toho vyplv si u zkus dovodit sm :-)
odpovdt 
    Re: Ach, opt ta etina...14:56:49 01.07.2019
Zkus si odvodit co plyne z bolterstv. Pokud ti na to tvoje vhlasn znalosti gramatiky sta.
odpovdt 
     Re: Ach, opt ta etina...18:05:08 01.07.2019
To v diskuzi o zmrzlin tak argumentuje tm, tm zmrzlinu sice udlat neum, ale a si zkus udlat podn steak?
odpovdt 
      Re: Ach, opt ta etina...21:08:35 01.07.2019
Aaa, u ti zanm rozumt. Dky za vysvtlen.
Chocholouekodpovdt 
   Re: nov lezeck ra boltova21:22:35 06.07.2019
Steve to vystihnul pln pesn! Podepisuji.
zdnaodpovdt 
 Re: nov lezeck ra boltova10:39:22 01.07.2019
ne pokad dopadne boltova dobe - v Ostrov se jedna v jmenuje Vdova Boltov...
Papouodpovdt 
  Re: nov lezeck ra boltova12:09:16 01.07.2019
jakkoli si papouku cenm tv iniciativy, v se jmenuje Vdova Bolteov, take sprvn to maj bt "bolteovai". ale jsem pesvden, e by jim mlo bt vyhrazeno men hit, aby taky nkde zbylo nco dobrodrunjho na lezen a nikoli ebkovn po boltech.
Unholzodpovdt 
   Re: nov lezeck ra boltova12:20:07 01.07.2019
to je samozejm blbost - to je jako bolte podle vzoru motle? Vobolteovanejch skal je samozejm vo dost m, aspo tady na severu ech, take dnej strach. Navc mou pomoct vodlkat sraby z psku, aby se tolik nevooupal, take ky pozitiva to m.
Papouodpovdt 
 Re: nov lezeck ra boltova09:15:37 02.07.2019
A co si tim chtel vlastne rici? Chybi ti clanky o spekovi? Nebo bys chtel aby sporotovky na Sardinii delali stylem aby to nebyly sportovky? Nebo co vlastne?
odpovdt 
  Re: nov lezeck ra boltova17:05:35 02.07.2019
Kare mit uns,pek for president.
odpovdt 

 Vklad slova bolter14:14:17 01.07.2019

Boltova, bolter je specifick druh prvovstupce kter se sna vydobt si respekt na zaklad sv vlastn fyzick prce. Obvykle nevynik njak lezecky ani morlem, ale m nezdolnou vli vyvinout obrovsk sil pro vyboltovn novch cest (obvykle ze slann) a pravu jejich okol. Velikost ega boltera bv pmo mrn mnostv jm vyboltovanch cest. Jsou znmy i ppady kdy se i z jinak uznvanch prvovstupc stali boltei, obvykle po ztrt fyzickch a psychyckch pedpoklad nutnch pro provdn plnohodnotnch provovstup. Bolterstv je lezeckou veejnost pijmno rozporupln. Do jist mry je zde pozitivn nhled na tvorbu novch dobe zajitnch oblast, na druhou stranu nkter boltersk aktivity psob emoce spe negativn. Pak nezbv ne jednat podle hesla "To chce jenom chvilku a na elezo pilku...".
Lingvistaodpovdt 
 Re: Vklad slova bolter15:02:52 01.07.2019
Jen poznmka na okraj, byl tady na Lezci ped asem lnek o Cest pes rybu na Marmolad, kterou lezli Honza Kare s Rmusem. ekl bych, e to u docela dobrej morl pedpokld.
Take bych z hesla "Bolter" mon vypustil pas o obvyklm patnm morlu bolter. Me se teoreticky jednat i o ir altruismus boltera, kter pekon uspokojen z tvorby psychicky nronjch vstup, anebo o potebu masivnho plcn po ramenou, kter bude podle bolterova oekvn lpe (poppad dve) uspokojena o mnoho irm publikem na dobe odjitnch cestch. Pin asi me bt i vc.
patn lingvistaodpovdt 
  Re: Vklad slova bolter15:17:11 01.07.2019
Jenze oni Cestu pres rybu (cestu z roku 1981, v roce 2007 vylezenou uz i freesolo) nevylezli, skoncili ve 20. delce ze 38 delek ... Obtize meli mj. s orientaci (asi malo "orientacnich" boltu) a s moralem. Viz napr.: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=13169
Upresnovatorodpovdt 
   Re: Vklad slova bolter17:53:05 01.07.2019
Tak tch 18 dlek je takov nutn zlo, aby sis mohl sebhnout ledovec a projt se po silnici a jestli trefili na 20 tand, tak by asi zvldli i ten zbytek. Jen zvolili pohodlnj variantu, ty rozume.
odpovdt 
    Re: Vklad slova bolter19:08:19 01.07.2019
Tak ono napr. neuplne dobre zajistene, orientacne ne zcela jasne 6a az 6c tak uplne nutne zlo neni - resp. neni to neco, co lze prohlasit za nepodstatne, naopak to je dost podstatna cast vystupu, ktery bez 18 vrcholovych delek uz zminene klasifikace 6a az 6c neni zkratka vylezeny.
Upresnovatorodpovdt 
     Re: Vklad slova bolter07:56:55 02.07.2019
Tv hodnocen pot vyplv z eho prosm t, z vlastn zkuenosti nebo ze zmnnho lnku?
odpovdt 
      Re: Vklad slova bolter20:27:50 02.07.2019
Nech ho bejt, teoretika. Stejnak jenom plka a o tomhle si nech jenom zdt.
Praktikodpovdt 
   Re: Vklad slova bolter18:57:37 01.07.2019
Myslm, e jsem nenapsal, e Cestu pes rybu vylezli. lnek jsem etl. Ale v mch mtcch to, co z n vylezli, svd mj. o docela solidnm morlu.
patn upesovtorodpovdt 
 Re: Vklad slova bolter09:17:14 02.07.2019
Jen poznamka lingvisto... Je ti jasne, ze to je sportovni oblast, ze? Byl si vubec nekdy v nejake zname sportovni oblasti?
odpovdt 
 Karekv patn morl:)))19:55:13 02.07.2019
Jo, tak patn Honzv morl mu tekon z naeho poslednho zjezdu osobn dosvdit:

Ped 14dny jsme li cca 30min na jeden 350m 7a vstup na Tofanu. Pod stnou Honza zjistil, e si zapomnl mago a lezky. Mm jin slo nohy ne Honza. Mgo odmtl s tm e jej nepotebuje. Dolu se mu nechtlo, take je jasn jak to dopadlo. Okrajov mu ct, e se se mnou Honza poctiv v tahn dlek stdal. Dlky na druhm v kopakch lezl s bglem na zdech. Shodou nhod na nj vyla 6c dlka s dvmi ne upln pjemnmi 10m odlezy bez monost zaloit.
Jednalo se o tuto cestu:http://www.lezec.cz/cesta.php?key=146746 vylezenou stylem sOS

Jo, je na tom fakt patn ten Honza!:))))

Mjte se usbus Luk ermk

 Lukodpovdt 

 Ego?16:48:19 01.07.2019
Tak takov lnek na nhorn ega jsem dlouho neetl. ,,Mistr svta ve schybech, co udlal 400prvovystupu ''. Urit plno lid ocen tyhle jejich cesty a nic proti cestm, ale na m to psob jako frajirci, co chtj mt fajn fotky a jako e dlaj cesty. Borci, co vrtaji odspodu o sob vtinou ani nepou a kdy jo, tak njak skrome. Jako napklad nedvn lnek od O.Benese o USA nebo Jordansku. Frajer od kterho si rd petu lnek a ctm z nho, e to pe aby si lidi poetli a ne proto, e m potrebu si honit ego
Pan neboltovacodpovdt 
 Re: Ego?17:19:25 01.07.2019
Kare je celkem o.k. Myslm, e za to, e to vyznlo jako honn ega, me ten Honza co to sesmolil.
Hloup Honzaodpovdt 

 vklad slova prvovstup17:04:12 01.07.2019
Kdy nkdo navrt cestu shora a pak ji peleze odspodu, nejde o prvovstup, jen prvn pelez. Take Kare udlal 370 cest, ale jen minimum (pokud vbec njak) prvovstup.
Ale to se tk i ech a stovek cest rznch boltr.
odpovdt 
 Re: vklad slova prvovstup23:22:28 01.07.2019
esko je lezeck skanzen. Ano, mme krsn skly, ale jitn je vtinou docela morlov. Za mlada i j jsem drtil ty mstn peky. Dnes mm rd svoji jistotu a tak rad se uchlm do svtoznmnjch oblasti za hranicemi, kde nehroz dlouh pdy. Stejn tak je to v ppad dt. Jezdm s nimi zsadn ven - tady nechci skonit u soudu. Doba se mn. Sic tch pr drti obdivuji, ale obecn lezen pro normlnho lovka je dnes nkde jinde - sta se podivat za hranice a je to tam dav nainc na dobe odjitnch cestch...
odpovdt 
 Re: vklad slova prvovstup10:01:16 02.07.2019
To mysl vn, anonyme? Ve ve uvedenm textu je odkaz na Planetmountain, kde je lnek i s fotkami z boltovn vcedklov cesty Corvalis.. kad si me zkontrolovat, jake Honza vrtal tuto pardn cestu! Zezdola!!! Stejn jako sousedn Saratogu, cel sektor Dinopark i s Megalodonem. Vechny cesty, kter jsme na Sardinii udlali jsou pro vechny zdarma k dispozici v aplikaci 27Crags! Mmj - Honzov jsou prv na Sardinii a maj hotovou dal pardn vcedlku v Dinoparku.
Slvek Dostlodpovdt 
  Re: vklad slova prvovstup11:17:04 02.07.2019
Muzu potvrdit, loni v lete jsem byl u toho kdyz delali neco v dinoparku. Lezl jsem s Rikim kterej je u toho potom fotil. Cesta jsou delany od spodu, a do konce si na sardinii u jeho cest stezujou ze jsou borhaky obcas moc daleko od sebe :-).

Samozrejme,Honza je trochu zvlastni, vsechny fotky na netu nahore bez (ale to je kluci jenom reklama, vzdyt on se tim zivi). Jinak je v pohode. Ano urcite jsou lidi, ktery delaji hodnotnejsi vystupy a ktery je nikde neventilujou. Kazdej at leze cesty jaky chce. Jediny co by se melo respektovat jsou lokalni tradice, a delat smysluplny cesty, a to treba v dinoparky je...ostatni oblasti nevim tam jsem nelez.

Vyserte se na to plkani a jdete nekam neco drtit.
Cus M.
MichalModpovdt 
  Re: vklad slova prvovstup23:39:36 02.07.2019
to myslm vn - mohl jsem si odpustit ty uvozovky, ale i tak je m tvrzen ble pravd ne vaich 370 prvovstup
odpovdt 

 pro20:33:20 02.07.2019
pro jsou lidi na svt tak zl? respektive diskuti na lezci? dky za cesty Honzo a infos
honza odpovdt 
 Re: pro06:29:03 03.07.2019
Vtinou nemaj za sebou ani jeden prvovstup, naplava z velkch mst, co si mysli, ze jsou stedobodem a pak to jejich chovn ve skalch je jasnm identifikanm prvkem. Vtinou jenom konzumuj a nikdy nic dobrho neprinesli, jenom svoji zbytenou existenci. Ale maj se vichni rdi. Druhm typem jsou, ti co lezou tyky, ptky a mysli si, ze je to opravuje vynet zvry o ostatnch, msto toho, aby se zamysleli nad sebou. Ty voe to jsem se rozjel
Psychologodpovdt 
  Re: pro06:43:25 03.07.2019
Rozjel, ale sed to.
odpovdt 

 Super15:06:39 04.07.2019
Dky za nov cesty, Sardinie je opravdu o pohodovm lezen. Dovolen se vm vudy a k tomu pat i bezpenost. Peju hodn zdaru do dalch projekt.
Hafiodpovdt 

 diky za boltovani11:05:43 07.07.2019
Diky moc za clanek, za cesty a hodne zdaru do dalsiho pocinani!
aTomodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.