LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Jak pije, tak leze. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
30.Sejbal 10431
31.ern 10375
32.Janoov 10352
Bouldry:
30.Horek 9478
31.Kollr 9450
32.Oliva 9409
Hory:
8.Zvonkov 5717
9.Hlahulek 5111
10.Nek 5095

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198608 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Sokolovna TJ Sokol - Lede nad Szavou
Tendon Blok - lezeck centrum - Ostrava
Boulder centrum VUT v Brn - Brno

Prodejny
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kroehlavy
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plze
Green sport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Na Fagarai v Rumusku zahynula esk turistka

V rumunskm poho Fagara zemela v nedli estaticetilet esk turistka. ena pi vstupu uklouzla na snhu a pi pdu strhla dol i svho dvaatyicetiletho manela.

Mlo se to pihodit nkde kolem soutsky Strunga Dracului.

Vce: www.idnes.cz

iDNES   [pravy] 11:58 23.06.2008Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 strunga12:13:11 23.06.2008
Strunga Dracului je pekna prurva na Negoiu, lezecky maximalne za 2, ale pro radu turistu-chodcu velky problem. Holt i v takovem terenu se muze clovek zabit...
krutonodpovdt 

 Strunga12:33:00 23.06.2008
v roce 2001 ns tam zashly kroupy a provazy vody.. ne jsme dorazili ke Caltunu tak jsme byly turch i s batohy.. jestli pospchali v nem podobnm, nedivm se.. taky znm jednoho co zkouel sjet snhovou plotnu po prdeli.. co martine? :)))
Shebeeodpovdt 
 Re: Strunga02:57:18 25.06.2008
sjdn snhovch ploten po prdeli je v pohod;-)
aTomodpovdt 
  Re: Strunga13:19:16 25.06.2008
To jo ale ten trotl jen v sandlech a dole to ubzdil na posledn chvli :))
czdansebodpovdt 
  Re: Strunga13:19:17 25.06.2008
To jo ale ten trotl jen v sandlech a dole to ubzdil na posledn chvli :))
czdansebodpovdt 

 ...13:17:53 23.06.2008
Tam je to hodn velkej prser. Ta plotna tam zstv celej rok a co je nejlep-zapad etz. Take kdy do toho jet padne mlha (jako na grup a myslim si e jim se to stalo taky), tak lovk vbec netu kam jde a mus si vykopvat stupy do toho zledovatlho snhu. My sme to nakonec obeli jinudy, tmhle dvma to nevylo. Tragdie. Bez cepnu bych tam nelez....
P-kopodpovdt 

 A tatry13:53:10 23.06.2008
A v Tatrch spad zase dal ech - njak je toho v posledn dob hodn....
Honzaodpovdt 
 Re: A tatry14:30:03 23.06.2008
ale nie ved vy ste superturisti aj superlezci vam sa to nestava..
odpovdt 
  Re: A tatry14:41:49 23.06.2008
Drz pysk
Skullodpovdt 
  Re: A tatry10:06:31 24.06.2008
Tatry by byly bezva - jen kdyby nebyly na Slovensku :-(
odpovdt 
  Re: A tatry12:48:13 24.06.2008
debile
odpovdt 
  Re: A tatry16:00:59 26.06.2008
Jsi slovensk kokot.
radekodpovdt 
 Re: A tatry14:53:57 23.06.2008
kde? kedy spadol? prezil?
odpovdt 
  Re: A tatry14:59:32 23.06.2008
Na http://www.novinky.cz/clanek/143106.html
odpovdt 
   Re: A tatry11:08:32 24.06.2008
Zrann hlavy utrpl v ptek 36let esk turista z Vykova pi pdu na snhovm poli ve Velk Studen dolin ve Vysokch Tatrch. Jak Novinkm ekl mluv Leteck zchrann sluby Air Transport Europe Pavol Sveto, zchrann akce skonila a v ptek ve veernch hodinch.
21. 6. 2008 09:15 - BRATISLAVA "Turista po uklouznut na snhovm poli pod Prielomem padal asi 150 metr pes skaln prh a zranil si hlavu. Po oeten lkaem na mst a poskytnut prvn pomoci, byl turista vrtulnkem dopraven do popradsk nemocnice," uvedl Sveto. Stav eskho turisty je podle nj stabilizovan.
V kvtnu se pi sestupu z Gerlachovskho ttu ve Vysokch Tatrch zranil 37let horolezec Libor Uher z Frdku Mstku. Uvolnn kmen proal lano, na nm se prv spoutl z Batizovsk prby. Dvacetimetrov pd peil jen dky tomu, e pod sklou bylo jet hodn snhu.
Ve snhu zanechalo jeho tlo 1,5 metr hlubok krter. Pi pdu utrpl otes mozku, zlomeninu sedmi eber a nohy.
Zatkem kvtna utrpla vn zrann 76let esk turistka v poho Mal Fatra. Podle Horsk zchrann sluby esk turistka uklouzla na snhu a padala asi 300 metr. Pd star eny vidli dal turist, kte se pohybovali na turistickm chodnku a mobilnm telefonem pivolali horsk zchrane.
 martanodpovdt 

 Ute se brzdit, prosm...14:56:35 24.06.2008
Ach jo :-(((
Sta tak mlo a msto prseru me bt vesel phoda z naten - kdy uklouzne na "rychlm firnu", tak vtinou sta penst vhu na patu nebo hranu boty a po 10m stoj. Kdy zstane leet jak ba, tak v pozici by svit a dooooolu a to je ten prser...  Gl.
odpovdt 
 Re: Ute se brzdit, prosm...16:54:09 24.06.2008
Je vidt, e jsi asi mockrt neuklouzl. A kdy, tak pouze jednou a na tom mkkm firnu. Tam to je pohoda, ale uklouzne tam jen blb. Ono zastavit bez cepnu je tm nemon a ve vysok nadmosk vce je to tk i s cepnem.
Rzem je z pohodovho vletu tragdie na kterou se jen tak nezapomene. Bohuel.
zdna-fberaodpovdt 
  Re: Ute se brzdit, prosm...19:25:52 24.06.2008
Pravdu dis... casto neubrzdis pokud nemas HNED po ruce hodne ostry ledovy kladivo, cepin s hrotem omlacenym o kameny z mixu se proste nechyta a po par metrech skluzu chytnes takovou rychlost ze se nestacis divit, zejmena v sustakach - prevedeno na vertikalu je to srovnatelny s volnym padem.
Ze na mekkym firnu uklouzne jen blb bych netvrdil, proti chybe neni nikdo stoprocentne pojisten, ale jest pravdou ze pokouset se prevest vahu na hranu nohy znamena bud si ani neskrtnout nebo skoncit v kotrmelcich. Kdo to nezazil, neuveri..
Velmi souhlasim s navrhem aby se lidi ucili brzdit na strmym snehu..jakoz i jistit a davat spravnej prokluz kdyz jedinej pevnej bod je cepin nebo snehova lopata.
Duraodpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...20:56:22 24.06.2008
Nejlepe si opravdu zkusit. Nekde s bezpecnym dojezdem. Je mnoho druhu snehu, mnoho sklonu...
Ono kdyz zacnu brzdit hned (i na necem trochu rychlejsim), tak zastavim tak v pohode, ze tezko uverim, ze za chvilinku uz bych nezabrzdil ani cepinem.
Vyzkousel jsem dobrovolne i nedobrovolne.
dagodpovdt 
 Re: Ute se brzdit, prosm...20:07:37 24.06.2008
Guli, promi, ale jsi v tomto ohledu pln mimo. Prv v pozici ba m trochu anci nco ubrzdit. Lehne na bicho, tla kolena (nebo piky) a lokty do firnu a douf, e to bude stait. Jestli se Ti poda zahranit botou, vezme pkn vuk a ekaj T salta a do suti a pak zejm smrt nbo tk zrann.
Kuba Turekodpovdt 
  Re: Ute se brzdit, prosm...08:04:18 25.06.2008
Nejsem Gul ;-) Prv e jsem to cviil, na rznm snhu i sklonech. Na podn pedvedu, nebo nkdy mu natoit video. Rychlej firn = zmrzlej, na povrchu 2cm "mejdla"-kloue to jak svia, hor je u jenom led a na nm brzd blb i cepn. Pokud jede po bie a tla do toho lokty, tak neubrzd nic, ta hrana boty funguje docela dobe - dn salta. Mm vyzkoueno i na sklonech 45-50 st, to u je dost krpl.. Dovolim si tvrdit, e 90%lid neum brzdit... Gl.
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...08:21:12 25.06.2008
Jenom dodm,e zklad je zabrzdit hned jet ne se to rozjede. Zkouel jsem i brzdn ve vtch rychlostech - d se to, ale u je to vy kola a "normln lidi" nemaj anci zastavit.. Souhlas s Dagem - cviit a cviit, na svahu s bezpenm dojezdem.. Jinak pvodn jsem zvodn sjezda a na snhu jsem doma (i tak se ale mm furt co uit!) Gl.
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...08:22:36 25.06.2008
Dovolil bych si taky nesouhlasit. Ns to uili podobn (otoit bichem ke svahu a brzdit nohama rukama) a v, e to nebyli dn amati. Funguje to dobe a bezpen. Pi brdn hranou boty sta mal nerovnost nebo zmna materilu, a skon v kotrmelcch. Nedej boe, e bys ml na nohou maky, tm sp, a jet si pardn polme nebo vykloub kolena.
Petrodpovdt 
    Re: Ute se brzdit, prosm...08:39:35 25.06.2008
Ne se oto na bicho tak nabere rychlost.. Asi to vysvtluju blb. Tu botu pouvm jako lyi, d se tim brzdit i na zdech (patou), jinak podle situace vnj nebo vnitn hranou, na bie pikou. D se tim dit i smr kam jede, i to aby se ta bota nekousla. Ale neni to jednoduch.. Ta "ba s loktama a kolenama" se nau snadno (asi proto se u v horokolch), ale na prudkm svahu to a tak nefunguje.. Maky jsou jasn - pokud chytne o snh, tak m potrhan vazy v kotnku. Gl.
odpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...09:13:12 25.06.2008
Jestli nebude problm v tom, e v horokolch se to u vtinou s makama na nohch. Ono po tvrdm firnu se sklonem 45-50 se v nich obvykle toti chod.
rmmodpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...09:53:35 25.06.2008
Nechci se s vma hdat, mon e je pouiteln i druh zpsob, ale jak k, jsi lya a um asi s nohama dost dobe zachzet. Myslm si, e brdn hranou boty by asi hodn lid neustlo. Ten, co jsem popisoval, je univerzlnj. A nemluvil jsem o horokole. Funguje to bez maek a ve stedn prudkm svahu na tvrdm snhu - do 10 m se oto i zabrzd z libovoln polohy. Chce to jen pedem vyzkouet. Vyzkouet i rzn situace, tj. ukloznut do boku, pd po zdech atd.
Petrodpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...09:56:39 25.06.2008
Ah, asi jsem t patn pochopil - myslel jsem, e brzd ve stoje, jako na lych ;)
Samozejm, e v poloze na bie jsem ml na mysli brzdit botou a rukama (prstama).
Petrodpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...11:28:03 25.06.2008
No, kdy uklouzen, tak vtinou le ;-)
Brzd hlavn nohy (na bie to je vnitn hrana boty u piky-pod kloubem palce), ruce sp jen udrujou polohu.
Jinak bavme se o situaci, kdy jako turista potebuju pejt lab, a kvli 20m pece nebudu obouvat maky (nebo je sebou vbec nemm). Gl.
odpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...i na 2 metry10:31:57 26.06.2008
Milej Gl, maky se vyplat obout i na dva metry, kdy je ovem m. Rd bych pispl historickou vzpomnkou, e Rudolf Zabilka se zabil jen proto, e byl lnej obout eleza na ti tyi metry zledovatlho ternu. J si je tehdy vzal - a jsem tady furt. Nazdar! V. .
starej irlodpovdt 
          Re: Ute se brzdit, prosm...i na 2 metry14:38:01 26.06.2008
J to vim (myslel jsem to ironicky). J ne vlezu na snh bez maek, tak hrabu nokou jestli to neni led (vlastn pi kadm kroku). Kdy si nejsem jistej, tak maky obouvm i na jeden krok.. Ale nev to spousta lid a pak padaj. A spousta jich uklouzne na relativn mrnm svahu kde neni nijak tk zastavit. Jene neum brzdit, tak spadnou a pomlt se dole o utry, pitom pln zbyten :-( - to je to co tu chci ct.. Prost uklouzne, lekne se a msto brzdn jen kvi a jede dolu, pitom sta sprvn zareagovat a po 10m v pohod stoj...
Nejlep je nepadat, ale kdy u k tomu dojde tak se hod vdt co dlat. Ta reakce mus bt podvdom (automatick), jinak to nefunguje dost rychle.. Take cvite a zkouejte si to (a neublite si u toho ;-) Gl.
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...10:33:21 25.06.2008
Neguli, 45-50 stup tvrd firn? Mluv o brzdn botama vn, nebo je to sranda? Tenhle sklon se u dneska leze s dvma cepnama a makama s hrotama dopedu. Chtl bych vidt, jak v Pallavicinim brzd na rozdl od destek neastnk, kterm se to nepodailo ani s cepnem.
Kuba Turekodpovdt 
    Re: Ute se brzdit, prosm...11:13:28 25.06.2008
Fakt vn, klidn to i pedvedu :-) Ale v Palavicinnim teda n, tam neni dojezd do peiny ;-) Tch 45-50 st. se bn jezd na lych, pokud se to um tak se na tom d brzdit i jen v botch.. A najdu vhodnej kopeek tak to zkusim natoit, nebo nkde mem dt sraz a to vid na vlastn oi ;-)
Stalo se mi, e na svahu (40st., bez maek, cepn v ruce) kmo uklouznul, v pozici by na bie se snail brzdit cepnem, ale furt valil dolu a dsn u toho kviel. Dole do suti vltnul rychlost cca 60kmh. J jsem to pustil za nim, a ped sut v pohod zastavil, pikl jsem ani nepoteboval... Je to fakt hnusnej pocit, vidt kmoe jak val do suti a nemoct mu nijak pomoct, pitom vdt e zastavit nen problm:-((( Natst byl jen pkn sedenej, take nakonec to byla vesel phoda... Gl.
odpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...11:30:59 25.06.2008
Aha, zanm to chpat. 1. ppad: Zhodnot svah, nen moc tvrdo, dojezd o peiny, cca 40 stup. Rozjede se po botch, udl pr zatek a zabrzd. 2. ppad: Zakopne na libovoln prudkm svahu, tvrd firn nebo led, dole su. Brzd klasicky na bie. ZVR: 1. ppad je pro srandu, kdy si chce ut. 2. ppad je normln nekontrovan pd, kter se as od asu pihod.
Kuba Turekodpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...11:42:07 25.06.2008
Ne, myslim svah poctivejch 45-50 st., nkde kde pod nim neni okrajovka neo su, ale plynulej pechod do mrnjho. Skoit ipku hlavou naped, nechat to rozjet a pak se srovnat a brzdit.
Tohle jsem cviil docela dlouho, sklon svahu jsem postupn zvyoval, zkouel jsem to na rznm snhu - dn blbnut na kopeku, ale docela drsn cvien.
A jet jednou - klidn ti to pedvedu osobn. Gl.
odpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...11:32:05 25.06.2008
Ta debata je vo niem. Pedvest, nepedvst...? Samozejm, e by kad kdo chod do hor ml mt njakou zkuenost nebo fintu jak zmrnit nechtn pd. Ale dobrovoln nkde skkat do svahu, by teba s bezpenm dojezdem, je zbyten. Zpravidla uklouzne tam kde to nejmn ek a hlavn tam, kde se to nejmn hod. Kad svah je jin. me tam bt trva, kameny, led a pod. A to ti balet na hran boty je asi k niemu, ale je dobr, kdy nco podobnho um. Neme ve hzet do jednoho pytle..
zdna-fberaodpovdt 
    Re: Ute se brzdit, prosm...10:13:19 26.06.2008
Ti jebe?? ja som vyslapal centralny zlab na Vysoku co ma cca 50 len v lyiarkach a s lyzami na chrbte s palicami v rukach tak nerozumiem o com to hovoris ze sa lezu 45 stup. svahy a zlaby v mackach a s cepinom..ked je niekto neschopny a mantavy nech do hor nechodi..bud na to mam alebo nemam co tu pleties Novak sa chod hrat na horolezca do piskoviska s detickami a nezabudni si macky a cepin ty HORAL tipujem ze ty lezies viac papulou ako naozaj
odpovdt 
 Re: Ute se brzdit, prosm...11:24:14 25.06.2008
Gl zcela jdnoznacne nevi o cem mluvi. 45-50 je krpal ktery se leze se dvema cepiny! mluvit na takovem svahu o brzdeni hranou nebo spickou boty muze jen absolutni neznalek. Nemas sanci a casto na takovem svahu ani s cepinem. Padaky na sjezdovkach maji 45 ale ne stupnu ale % a to je zatracene rozdil. 100 % je 45. to jen tak na okraj. A dale predstava ze i na dobrem padaku na sjezdovce pokrytem tvrdym firnem neco ubrzdis po padu botama je smesna a doporucuji odzkouset. Na prvni slusnem firnovem poli dostanes po padu a pokusu brzdit nohama takovou rotaci ze se vzbudis mozna ve spitalu. Firnove pole odvykle konci nekde v sutovisku a to te rozebere na kusy. Lezt na firnove pole bez cepinu muze je sebevrah nebo superman typu Gl. To jsou ti zkuseni kluci kteri tvrdi ze ubrzdi pad botama, a stredni lavinu lehce odpruzi. Ach jo a pak se divte slovakum kdyz takove embryia jim prijedou do Tater o Alpach nemluve.
Richardodpovdt 
  Re: Ute se brzdit, prosm...11:34:44 25.06.2008
Richarde, vim o em mluvim a klidn ti to pedvedu. Bavim se opravdu o sklonu 45 stup (= kdy stoj rovn tak dlan doshne na svah, nebo taky jednu hlku pust kolmo dolu, druhou d vodorovn a doshne akort ke svahu). Nepotm se mezi supermany, jen chci ct, e jde brzdit i na hodn prudkm svahu, jen je poteba to umt, a e to vtina lid neum... Gl.
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...11:46:12 25.06.2008
Takze si to zhrnme stojis na svahu rovne predpazis a dotknes se svahu. A na takovem hangu chces neco delat typu brzdeni!!!!!!!!! Chlapce nevim co hulis ale musi to byt jo tvrdy material. Az se probudis tak se nad sebou zamysli. Na takovem svahu mas problem stat !!!Jakekoliv uklouznuti predstavuje pad do lana!!! jinak pokud je mi znamo neni sjezdovka se sklonem 45 Pokud vim tak v Rakousku je nekde nejaky extrem se sklonem 70%.
Richardodpovdt 
    Re: Ute se brzdit, prosm...12:01:44 25.06.2008
To m pravdu, ern sjezdovky mvaj tak do 35 st. (vidl jsem i 40, ale to byl jen krtkej kousek). Ale o sjezdovkch se tu nebavim. Podle tebe by svah 45-50 nemohl jt ubrzdit ani na lych, pitom se jezd mnohem vt sklony. Ta hrana boty se chov podobn jako hrana lye (samozejm brzd trochu h), na svahu 45-50 se s tim jet brzdit d docela rozumn. Kdybych to neml vyzkouen, tak bych to sem necpal. Taky vim, e pro vtinu lid je problm ubrzdit i 30-35 st.
odpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...13:50:08 25.06.2008
Kamarade na svah 45 z tvrdeho firnu vleze bez cepinu a macek jen idiot. (jinak nechapu co v takovem Eigru ty kluci v tech ledovych polich hledaji za problemy. Ani jedno nema 45-aspon si to myslim) V pripade padu s mackama v 45 prvni pokus o brzdeni botama skonci tim ze te to vyhodi do vzduchu a vic se uz nedeje. Pak muzes uz jen cekat jestli te milostivy panbuh pusti ziveho ci ne. nejake experimenty na mezi za vasi chalupou v krkonosich se nedaji srovnavat s pohybem v horach.
Richardodpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...13:55:16 25.06.2008
Gl. Mu mluvit jen za sebe, ale skuten vm, e se schopnej ubrzdit pd i ve firnovm svahu, kdy tam bude bez maek. Jene jak u tady psal nkdo ve, ve svahu 45-50 se vtina lid na tomhle webu nikdy bez maek pohybovat nebude. Maximln se jim to me stt, kdy pjdou po njakm skalnatm hebenu a upadnou do pole pod nm. Umn brdn botou jim tud bude v 99% k niemu, naopak se mus nauit rychle zabrzdit cepnem, aby se nestihli rozjet a zvednout nohy s makama tak, aby se jimi nezachytili. Tmhle bych vidla debatu jako ukonenou.
Kokaodpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...14:50:55 25.06.2008
mozna byste Gl. nemeli hned zkouset utlouct cepicema. pise, ze to ma odzkouseny az do 40-45st. svahu, coz jen znamena, ze to funguje i v mensim hangu. tam uz se takova technika vyplati znat i pro turisty/bezmackare, ne? nebo proc se furt tak hystericky soustredite na ten extremni pripad, co uvedl?
odpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...15:19:46 25.06.2008
Ony vsechny tyhle teorie jsou cely nejaky divny. A pridam svoji. Kdyz stojim na svahu a predpazenou rukou se jej dotykam, tak, to nepovazuji za 45-50 stupnu ale zhruba za 60. Pri tech 45 stupnich by mi vychazelo, ze moje ruka je stejne dlouha jako moje noha a trup dohromady, viz rovnoramenny pravouhly trojuhelnik. Zatimco pri tech 60 uz mi to pripomina takovy ten obrazek o rovnostrannem trojuhelniku a jeho vysce. A jestli to jde ubrzdit nebo nejde? To ja nevim. Urcite zalezi na schopnostech a hlavne na snehu, jak moc je tvrdej. (Takovych 45-50 stupnu je treba strecha od chalupy a kdyz je hodne cerstvyho snehu, tak to zvladame odhazet i bez dvou cepinu a bez macek. Joo, bez lopaty a bez rumu, to uz by bylo mnohem tezsi.) Celou tuhle akademickou diskuzi bych shrnul teoretickym zaverem, ze lepsi je nepadat... :)
jx zeroodpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...18:57:46 25.06.2008
Je to opravdu teoretizovani. V pripade, ze pada nekdo, kdo ma uz extremni odhad, tak treba zabrzdi tim nejstrasnejsim zpusobem - mackama. Ma malinkou rychlost, sekne macky a stoji. V pripade, ze to fakt neni moc z kopce a clovek reaguje bleskurychle, tak to jde. Ale to nejde dopoturit, neb by pak fakt vetsina "zaku" skoncila zivot v kotrmelcich.
No, fakt asi zkouset a zkouset. A stejne nas to nekdy zaskoci, malinko se to klouzne, nic se nedeje... tohle zabrzdim... nezabrzdim... aaaaaaa uz to svisti. Pak se tam pripletou macky, clovek nema odhad a zda se mu ze uz to skoro ubrzdil a vlastne uz stoji, tak tam ty macky da... Aaaaa hoplaaaa, trojty odpichnuty diemberger se saltem a jeste nazad, no to je parada...
Dagodpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...19:14:52 25.06.2008
Jo, jinak bez macek se botama normalne brzdi. A doporucuje to jak Chroust, tak Abeceda.
Myslim ze ta debata je asi nedorozumneni, kdo si pod tim co predstavuje.
dagodpovdt 
          Re: Ute se brzdit, prosm...19:32:04 25.06.2008
jo, tak nejak to bude. Vono totiz kdyz se ti to jednou poradne rozjede, tak brzdis uplne vsim cim dosahnes na podlahu.. a kdyz nemas na botach macky, tak teda brousis ten led i botama. Kdyz dojde na lamani chleba a neplanovane ficis dolu po strmym firnu nebo ledu, tak jen malokdo zachova chladnou hlavu a brzdi podle metodik. Asi taky proto je dulezity to nacvicovat. Ale seda je vsechna teorie.. svou nejvetsi tlamu jsem hodil kdyz mi ujely kecky na snehem popraseny ledovy bouli nekde na hrebeni, hrebinek byl skalni a mixovej, tak se slo bez macek, slap sem na ten snih v domneni ze je to snih/firn a byl to centimetr prasanu a pod tim led, sklon byl s bidou 20 stupnu, ale bylo to jak kdyz ti nekdo podtrhne pod nohama koberec a nez sem se otocil z boku na bricho abych brzdil piklem (nejvys vterina), uz sem mel takovou rychlost ze sem pikl do toho ledu nezasek..no a pak uz me jen andel straznej pomahal se sbirat o 400 metru niz. Vsechny poucky uplne na hovno..
Duraodpovdt 
  Re: Ute se brzdit, prosm...10:19:56 26.06.2008
Richard je asi podobny papulo-lezec ako Kuba Novak..je mi z vas na grcanie macky obuvam od 60 vyssie ostatne si dam na sankach dole smejdi boze a tychychto chytralkov je v nasich horach stale viac a viac..mi je z vas Cechov na grcanie papulo-lezci cest vynimkam ktory v horach aj nieco vedia a nieco si prezili a nelezu na Snezku s dvojitym lanom mackami a dvoma cepinmi ozaj nemate tam nahodou natahane aj fixy ja len tak ze pre istotu..grcolezci
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...10:58:13 26.06.2008
Tak ty si slunej pacient! doufm, e t v horch nikdy nepotkm!
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...12:04:45 26.06.2008
Sp bych ekl "asi slun oddl" :)
I tac jsou mezi nmi, toto nem cenu komentovat :/
Petrodpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...12:31:48 26.06.2008
Kdyby ei nejezdili do Tater, tak tam jet neznte elektrick proud. Take it easy.
Honzaodpovdt 
    Re: Ute se brzdit, prosm...13:09:09 26.06.2008
Lepsie bez elektriny ako s Cechmi..leziete uz brutalne na nervy vsade ste boli vsetko videli vsetko viete..teoretizovat o hovne..kopat do zadku vas budem kazdeho dementa..ste hlucni pocut vas na 100 km a myslite si ze ste vsade doma..cest vynimkam opakujem..a myslim ze tu sa stretli vsetko papulolezci ktori lezu max.5+ a za svoj naj vystup povazuju vystup na Gerlach kde skoro zase opat zomreli len mali zase stastie a spominaju na to doteraz aki su oni horolezci..skor hovnolezci..
odpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...13:22:36 26.06.2008
Lep je bt starm patnm horolezcem ne mrtvm dobrm horolezcem. Zajdi se kouknout pod Ostrvu...
Kuba Turekodpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...13:33:36 26.06.2008
hovnolezec sa ozval..zober macky cepin a vybehni na kopecek za domom a vecer rozpravaj svoje dobrodruzstvo niekde v krcme aky si to hovnolezec..
odpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...15:16:24 26.06.2008
U jsi byl pod tou Ostrvou?
Kuba Turekodpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...13:31:47 26.06.2008
T nejakej ech nabouchal starou? nebo co? to chce klid. dle tvch nzor, kdo neleze osmiky je sr a nem na horch co dlat? tak to se fakt slunej tatar.
P.odpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...13:34:16 26.06.2008
jo a jet e do tater nejezdm jestli jsou tam tokov odbornci - alpy jsou bl, bez nesmyslnch zkaz a s normlnma tolerantnma lidma bez pedsudk, ale na blba naraz vude.
P.odpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...13:53:38 26.06.2008
Pocuj ma P. ak by si mudroval aj v Alpach a bol by som nablizku tak by som ti dal na picu aj tam..nemyslite si ze neleziete rakusakom na nervy tiez..leziete na nervy vsetkym ved kvoli vam bol ten stupidny zakaz do Chorvatska kvoli nikomu inemu..kecalkovia a hovnolezci budte ticho skromny a nikomu nebudete vadit tod vse..a svoje mudre reci a hovno zazitky si rozpravajte medzi vami dievcatami..
odpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...14:14:18 26.06.2008
pokud vm, mudrovn nen trestn, tak si me na pu dvat tak maximln sm sob. co si na n d je u na tob. to e t sere, e nkdo nco dl jinak a teba i h je jenom tvj problm. vyrovnat se s tm me tak, e zajde k njakmu psychiatrovi. a co si vbec pod tm pedstavit, e kdyby nkdo mudroval tak mu d na pu? jako e se bude prt? tolerance sama. takov omezenci jako ty vtinou rychle a tvrd naraz. na nkoho stejn omezenho. tvj projev je zral tak na zkladku a jet mon ne celou. jet e to z toho vchodu mte do alp daleko.
P.odpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...13:36:21 26.06.2008
Nie tak som to nemyslel..ale ten co neleze osmicky by mal byt pod skalami ten najskromnejsi a mal by byt ticho a svoje debilne teorie nikde radsej nerozsirovat lebo robi zo seba iba idiota..ale vas je pocut na 100 km a ste jednoznacne najlepsi horolezci a horaly a turisti no superman moze ist do riti..
odpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...13:47:07 26.06.2008
Hemzi se to tu paradnimi argumenty. Proc by se nemohl ozvat nekdo, kdo treba leze jenom petky a vi o horach vic nez nejaka rychlokvaska, co leze treba osmicky...? Schopnost udrzet a ustat mensi chyt nebo stup nedava patent na rozum!
odpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...17:52:30 26.06.2008
Chce ct, e lovk co je mu 60 let a v horch se pohybuje 50 let ale ted leze u "jen" ptky v o horch m ne ten co je mu 25, m super pedpoklady pro lezen a prsk 9ky, tak ten je zkueej a v vechno? Jsi asi dost mimo. J osobn se v horch a skalch pohybuju 15 let a netroufm si ct e vm vechno a nikdy nemu udlat chybu, asi narozdl od tebe... Mimochodem, prv lidi co lezou cel ivot ptky v mnohem vc, ne njakej atlet co leze devtky a neum udlat lok...
P.odpovdt 
      Re: Ute se brzdit, prosm...14:17:46 26.06.2008
:)) to bol fajn odfaj:)) neviem o tym moj rodak sleduje a nejdem to ani riei lebo nema vyznam komentovat taketo zakomplexovane vylevy. Ja napriklad leziem na skale 9ky a v zimnych horach som aj ja hovnolezec to s tym absolutne nesuvisi, v zime si dam rad pohodovu turu a nerieim obtainos lebo ma to nebavi.. V jednom je ale pravda e niektor ei sa fakt v tatrach chovaju ako kreteni ale hned dodam ze rovnakch ko..tov najdeme aj na slovensku alebo v polsku a je ich tam dost..vsak nemusime chodit daleko pre priklady vid vyssie:))
jamesakodpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...15:36:21 26.06.2008
kokot je ten co pichal tvoju mamu debil..
odpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...16:55:31 26.06.2008
Sam sa zhovadujes ja nemusim:))
jamesakodpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...17:33:32 26.06.2008
pedpokldm, e si dl jen srandu a za klvesnic sed docela rozumn lovk. Protoe jinak jsi opravdu megakretn!
blbodpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...17:36:12 26.06.2008
pedpokldm, e si dl jen srandu a za klvesnic sed docela rozumn lovk. Protoe jinak jsi opravdu megakretn!
blbodpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...17:44:11 26.06.2008
nejhori a nejsmutnj na tom je, e tento kokot si mysl, e je v prvu a argumenty pro takov blbce neplat. ten si furt bude kat tu svou.
odpovdt 
       Re: Ute se brzdit, prosm...18:35:13 26.06.2008
M pravdu. Lidsk blbost nezn hranic a nrod a je rozeseta rovnomrn po celm svt. :-)
Snad i ten uvan utrpenec nahoe najde jednou svj klid. :-)
odpovdt 
        Re: Ute se brzdit, prosm...19:12:20 26.06.2008
No to je pravda ale v Cechach je tych kokotov naozaj vela na jednom mieste..co cech to najmudrejsi debil na svete..dobre uznavam ste najlepsi lebo blby atlet fakt nevie urobit ani lodak..vies o tom hovno..lezte a robte si co chcete ale ak sa vyskytne pri mne niekedy nejaky chytrak a uz mi bude z jeho reci na grcanie tak neodidem prec ale dam mu riadne na picu..leziete mi na nervy ste hulvati a nikto vas nema rad nikde..snivajte dalej..
odpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...19:26:16 26.06.2008
Jo, jo vela vela. Ale poslys, chalan, ty vydas za takych 1000 kokotou. :-) :-) :-)
A otri si klavesnicu, musi byt zaprskana privela. :-) :-) :-)
odpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...19:40:52 26.06.2008
Panove, nevzdalili jste se trochu od tematu..?
odpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...19:49:03 26.06.2008
U se brzdit, prosm... :-) :-)
odpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...19:50:05 26.06.2008
Pvodn jsem Ti chtl odpovdt normln a rozumn,ale je mi jasn,e by se na mne vyvalilo to tvoje grcanie a dal nesmysly.Zajmav je,kdy ns tak nesn,tak pro tady pod leze,to je proti zdravmu rozumu,taky si myslm,e jsi podn kopec a sklu vidl mon z letadla a to kdo v jestli,protoe jinak bys mluvil k vci a n nesmysly,kter dovede sesmolit kad trotl.Njak jsem z tvch pspvku nepoznal tv "super"horolezeck kvality a taky bych ekl,e jsi to ty,kdo loz pes tu hubu.Tak nazdar velk hubo a nech u toho grcn,nebo t to roztrhne
Pepiodpovdt 
         Re: Ute se brzdit, prosm...22:07:47 26.06.2008
Pipomn m jednoho tvho spoluobana - Meiar se jmenuje - tay kdy s nkm nesouhlasil tak vyhrooval a nkdy i nkomu jednu nathnul. Mte tam u vs holt pkn pklady k nsledovn :-) IQ u vs dvou bude asi podobn, tak si ij ve svm vlastnm svt a peju brzk procitnut.
P.odpovdt 
          Re: Ute se brzdit, prosm...22:46:28 26.06.2008
K tomu smutnemu tematu.
Je velice smutna takova tragedie ktera se stala a pozustalym uprimnou soustrast.
K dalsimu tematu.Myslim ze nikdo nezna konkretni situaci co se v danou chvili stalo a myslim ze poucne komentare nejsou vhodne.
Dalsi veci je skutecna metodika a nacvik padu na svahu.Ne vzdy v konkretnich podminkach funguje to co se ucime a co by jsme meli umet.Ale ve vetsine pripadech ovsem funguje.
Dalsi veci je nacvik padu a tim vlastne kontrolovany pad a nasledovne necekany pad kde je nutne s nekontrolovaneho padu dostat se do kontrolovaneho.Dalsi veci je v jakych podminkach takovy pad vznikne a co vse ho ovlivnuje.Je to napr. dane snehove podminky,klima neboli teplota a svrchni odev atd.Pad od 45st v dnesni dobe Gorovch hadr se jiz rovna hranici volneho padu.Vsichni jsme jako prckove jezdili na igelitu tak si to dokazete predstavit.
Ano nekdo tady popisuje svuj zpusob brzdeni ze svahu botama.Ovsem to nemuzu povazovat jako kontrolovany pad ale jako spise kontrolovany sestup.Starsi generace potvrdi tzv.Tatransky sestup.
Pokud budete mit prilezitost v zime zajet do Tater treba na Brncalu kde je rada vhodnych svahu doporucuji nacvik padu dle metodiky a nasledovne napr tzv Tatransky sestup kterej tedy metodicky zrovna moc nedoporucuju ale sam ho pouzivam.
 amidiodpovdt 
     Re: Ute se brzdit, prosm...23:56:08 27.06.2008
Narvi si tie Tatry do riti ncku.
Radekodpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...12:37:37 27.06.2008
JAK JEDEN, TAK DRUHEJ, ...

ZE VAS TO ESTE STALE BAVI ?????
odpovdt 
   Re: Ute se brzdit, prosm...09:22:35 01.07.2008
Na Snkou jsou pece fixy - dokonce ocelov!
Tomodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.