LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Climbing is my life!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
30.Sejbal 10431
31.ern 10375
32.Janoov 10352
Bouldry:
30.Horek 9478
31.Kollr 9450
32.Oliva 9409
Hory:
8.Zvonkov 5717
9.Hlahulek 5111
10.Nek 5095

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198608 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Lezeck centrum SmchOFF - Praha 5
Big Wall - Praha 9 - Vysoany
V 16 - Plze

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - tchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Omluva po letech

O vytloukn cest a tak

smallPed dvaceti lety jsem provedl nco patnho, nco, eho jsem litoval u druh den. Tak zan oteven dopis lezce, nyn ji 51 letho, Steva Schneidera z Californie.

O co tenkrt lo? O odsekan nty z vcedlkov Yosemitsk cesty Wings of Steel, kolem eho se vedly divok debaty s adou nejasnost a byly nakydny kbly pny a hokosti. Nelo toti jen o odsekan nty a to, e tenkrt lezci Richard Jensen a Mark Smith nalezli jejich lana pod stnou popinn od nkoho, kdo se jim na n vykadil. Ale o cel obdob potom, po kter byla vedena nenvistn kampa proti aktrm tohoto bezpochyby pozoruhodnho vstupu.

01

El Capitan nebyl vdy jen gigantickou stnou ziv hladk uly, asto v historii vrhal i velmi temn stny

Christopher Bruno


(Pozn. Protoe se jedn o oteven dopis pinme voln peklad avak v jeho kompletnm znn.)




U bylo dost tch naen, bezprv a polopravd kolem Wings of Steel. To, co zde pu, je ist pravda! pin nyn po 30 letech trpk rozuzlen Steve Schneider.

To j jsem byl ten odsekva nt!
To j jsem se vysral na jejich lana!
Pu to proto, abych se veejn omluvil Marku Smithsovi a Richardovi Jensenovi.


To, co v toto dopise chci, nen tu patnost njak ospravedlnit, ale jen ji osvtlit.

Richard a Mark pijeli tenkrt v roce 1982 do dol (pozn. Yosemite Valley), aby se pokusili o novou cestu na El Capitan. Chtli pelzt hladkou plotnu nalevo od Dihedral Wall .

02

El Capitan a jeho severozpadn stna s cestou Wings of Steel vedouc hladkmi plotnami v lev sti stny, cesta vede ve spdnici dobe viditelnho ostrho doleva zahnutho stechovitho pevisu a pak pes nj dle

J. Sherbert


Nkolik mstnch, vetn m, reagovalo zcela neptelsky, povaujce se za pny celho dol a ty dva zelene za nepjemn vetelce.
Ne jsme se tenkrt vydali pod jejich cestu, tak jsme se povzbuzovali (krom alkoholu) argumenty, e njac holobrdkov, kte si cviili sv lezen v njakm lomu u Los Angeles si nebudou myslet, e jsou pipraveni k pokoen "na" posvtn stny. Vdy jet nic nedokzali. (Pozn. Steva: Myslm, e ve skutenosti ji mli za sebou Column). Zaala se mezi nmi it zvltn nlada. Pedstavovali jsme si ebk z nt vedouc na plotnou. Mli jsme pocit, e cesta mus bt odstrann.

Mm ve svch poznmkch datum 19.kvtna 1982. Tehdy jsem poprv vylezl cestu Astroman . Mj zznam k, e to bylo se dvma pdy. Vzpomnm si, e jsem pak na oslavu dal rychlch est plechovek piva. Byl jsem dost narot a navc se silnm pocitem, e jsem king. Kdy jsme se dostali k nstupu, zjistil jsem, e jsem si z opilosti zapomnl jumary. Tak jsem vtinou, zatmco m ptel li nahoru a zaali odsekvat nty, jen sedl pod nstupem. Byla naprost tma.
Nechci ci, kdo moji dva kamardi byli, protoe si nemyslm, e je sprvn nkoho jmenovat. Jen mohu ci, e i kdy u jsme se dlouho nevidli, e jsou to stle moji ptel a povauji je za lidi s dobrou povahou.
Kdy jeden z nich vrtil dol, vzal jsem si jeho eleza a vylezl jsem nahoru a odsekl tak njak bolty. Byly to prvn a posledn bolty, kter jsem v mm ivot odsekal, ale stle ctm v stech tu pachu z toho vandalskho inu.

Kdy se vrtil,  kluk kter odsekval nty v druh dlce, drel  smyku plnou planet nt a skob, jako by to byla njak trofej. Mnoho z nich bylo velmi malch. V t chvli jsem si poprv zaal uvdomovat, e to mon nebyl a tak dobr npad. Vypadalo to, jako by Mark a Richard skuten dlali njak serizn lezen. Mysleli jsme si, e jsme pili na vytluen ebku nt. Chybika se vloudila. Tu smyku se zbytky odsekanch nt mm stle ped oima.

Kdy tenkrt Robbins vytloukl WOEML (Wall of Early Morning Light, cesta kterou vytlouklo duo  Robbins & Lauria, dnes ji jsou nty zpt), aspo se pokusil o pelezen sti, kter si zaslouila podle jeho nzoru zstat. Ale my jsme nic nelezli, my jsme se prost jen rozhodli, e tam cesta nebude. Nedali jsem tm klukm dnou anci.

Byli jsme dost vyhecovan, proto jsem pinesl sebou njak fazole nebo zbytek chilli, e jim to jet nakonec kydneme na lana, kter tam zanechali. Ale nezdlo se mi to dost dobr, proto jsem dostal npad, se jim na ty lana vydlat. Co se stalo pak u pli pesn nevm, asi proto, e jsem to chtl z pamti zcela vymazat - zapomenout, ale pamatuji si, e jeden z mch ptel se o to snail, ale nevedlo se mu to a druh to vbec nezkusil. Vlastn jsem to byl hlavn j. A je pro m stran tk to piznat. Tak moc se za to stydm. Bylo mi 21 let.

Te je mi 51. Po druhm pelezu Wings of Steel dvojic Ammon a Kait, kter potvrdila, e je WOS je jednou z nejt잚ch hkovaek na El Capitan, a po peten nkterch naprostch nesmysl v dalekoshlch vnivch debatch, jsem doel k pesvden, e se musm ozvat.
Ped esti tdny, s telefonmi sly v ruce, jsem poprv zavolal Richardovi Jensenovi, pak Markovi Smithovi, abych se jim omluvil.

Ty rozhovory byly asn a soukrom, ale prbh obou rozhovor byl, e jsem se piznal k tomu, co jsem udlal a vyjdil jim, jak moc je  mi to lto a  v obou ppadech mi bylo jednomysln odputno.

To nejvc bolestn pro m bylo, e Mark a Richard se projevili jako skuten skvl lidi. A uvdomil jsem si, e, e jsme mohli bt cel ty roky ptel, nebt toho, co jsem udlal. A to je obrovsk koda.

Ctil jsem obrovskou levu, po tom, co jsem jim o tom ekl. Bylo to dvno, byl jsem mlad hloup frajrek. Ale posledn dobou m to trpilo tak e jsem z toho patn spal. Po rozhovoru s Markem a Richardem se mi ulevilo, ale ctil jsem, e musm jet piznat veejn.

Mark a Richard zavali neuviteln svinstvo i dlouho potom co cesta byla pelezena a zcela nespravedliv. Pitom dokzali pelzt cestu Sea of Dreams a zskali trochu respektu. Ale z njakho dvodu, mon dky njak davov stdn mentalit, byli tito lezci odsuzovni jet tvrt stolet pot. Nebylo to vi nim fr a nebylo to ani logick. Nikdo si na tu plotnu netroufl a pak kdy vznikla cesta WOS, tak pak, vzhledem ke patn reputaci, se t plotn tak kad vyhbal.

Marku a Richarde, k bych mohl vrtit as a vzt ten veer zpt. Ale j nemu. Mohu jen to, co jsem nyn udlal a to je ve.
Uvdomuji si, jsem udlal za ivot spoustu chyb (za nkter jsem se ptelm tak omluvil). Ale to byl mj nejvt faux pas v ivot.

Nechci u, aby ten shit dle visel nade mnou a naopak chci, abych sml Richardovi a Markovi podat ruku. Podvm jim tedy ruku - drc olivovou ratolest.

Steve "Shipoopoi" Schneider
Oakland, Kalifornia




Zajmavosti o cest Wings of Steel03
Nen mon snad ani popsat to obrovsk dobrodrustv a martrium, kter podstoupili Mark a Richard pi zdoln cesty Wings of Steel (1982).
Projdte si alespo foto galerii s popisy fotek. Zjistte, e to byl jeden z poin, lehce pirovnateln k nejvznamnjm alpskm i himaljskmi pelezm. Lezci strvili ve stn 39 dn, pro postup v plotn pouili 150 x fifihek a napadali destky metr pd. Mli s sebou 200 litr vody a potraviny jim vychzeli na 600 kalori denn. Pi dnech, kdy se kvli bouce nedalo lzt, tak nejedli nic. Wings of Steel se stal jednou z nejvznamnjch cest v e technickho lezen.
Avak nejrazantnji se cesta dostala do povdom a po jejm dokonen, nebo ve chvli, kdy na vrcholu El Capu stanula dvojice Richard Jensen a Mark Smith, ve teprve zaalo.
Dlouh roky spor a l a nenvisti, dky neptelsk a na li postaven kampani mstnch lezc. Zpov jednoho z nich jste prv mohli dost.


Zdroje:

Strnky/blog Ammona a Kaita The Wall and Beyond

Informace tkajc se cesty Wings of Steel (1982)

Voln peloil

JirkaS   [pravy] 09:10 05.01.2012Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 No a vo co Go?10:18:07 05.01.2012
Mstn lezci jednali ve stylu americk "far west frontier pioneer" tradice pme demokracie Co.Ltd "Sheriff and Lynch".

U ns v PuPku Svta jsme peci jenom o nco civilizovanj delm kulturnm vvojem a tud kultivovanj.

Mstn VK  hladce ohol njak Hlak.

Steve Schneider asi rychleji leze ne mysl a ponkud strne.
Teaserodpovdt 
 Re: No a vo co Go?14:57:36 11.01.2012
hovno sme dle! vak u vas na pieskoch a u nas v tatrach je to obdobne len sa este asi nikomu nechcelo tlait alebo to pre kratkost ciest nestihol..domci star pprdovia by radi povytlkali nity a nasrali na lana pod ztitou tradicionalizmu..
odpovdt 

 no jak to nazvat..10:42:43 05.01.2012
.. treba ze cas je nejlepsi rozhodci.
A vzit si z toho pouceni ze vetsina radikalnich cinu je pachana v okamziku kdy buracej emoce a pocity vlastni nepremozitelnosti, jedinecnosti, presvedceni o sve Svate a Jedine Pravde.
Takze.. vetsina vyhrocenych situaci by se treba ani nemusela vyhrotit kdyby si hlavni akteri vzali den dva volno a v klidu rozmysleli co chtej udelat a proc.
A ze nekdy trva par desitek let nez .. atd.
Dobrej clanek.
TOAodpovdt 
 Re: no jak to nazvat..18:40:30 05.01.2012
Pod tohle bych se taky podepsal.
Steveodpovdt 
 kldek08:18:48 07.01.2012
velk pravda
pavellezecodpovdt 
  Re: kldek15:12:28 07.01.2012
Pravda to je, na druhou stranu alespon ja jsem ten clanek pochopil tak, ze oni si vzali den dva volna
a ujasnili si, co chtej udelat a proc. Jestli den nic neresi, co treba 30let rozdil ?
odpovdt 

 teda16:45:17 05.01.2012
Nen nad to ulevit svmu svdom...nebo nkomu poklet pagt...:)
mataodpovdt 
 Re: teda21:13:13 05.01.2012
Nejlep je, kdy zvldne oboj :)
P.odpovdt 
 Re: teda17:02:13 06.01.2012
Posrat lano je houby, lepsi je tomu kdo prasi na skale nasrat pod skalou do batohu nebo do bot
Funtomasodpovdt 
  Re: teda18:09:59 06.01.2012
Pesn takhle byl spravedliv ten, kter se pak po 30 letech veejn omluvil.
Take to by sis vlastn mon chlape nasral do bot vlastnch.
Steveodpovdt 

 :))17:37:34 05.01.2012
Teda posrat nkomu lano m jet jaktiv nenapadlo a myslim, e by asi nikdy nenapadlo. :))

Ale hlavn e se omluvil, na to nen nikdy pozd! A je hezk od kluk, e mu odpustili. Tak to m bt.
Martinodpovdt 
 Re: :))09:49:39 06.01.2012
J bych se na n vysral
Karelodpovdt 

 Respekt10:08:05 06.01.2012
k tomu, e se omluvil. Ta cesta je taky drsn, pochopil jsem sprvn, e to nem druhej pelez?
Maodpovdt 
 Re: Respekt10:18:03 06.01.2012
Jo, u to asi njak opakovn m. Tum e dv.
Steveodpovdt 
 Re: Respekt10:20:13 06.01.2012
u m aj druh prelez: Ammon McNeely niekedy na jese 2011. Je o tom lnok v Rock & Ice.
soloodpovdt 

 hledn rozumu12:31:57 06.01.2012
Dky za lnek Jirko, muselo dt neuvitelnou prci uchopit vechny souvilsosti kolem. Navc je to jak hisotrick tak i nadasov a ze ivota.
Mohli by jsme tyhle milnky lezen zadvat i do databze cest s odkazy na lnky. Ale to vlastn me udlat kdokoliv, kdo si vzpomene na njak velk lnek k zsadnm cestm, kter ho teba inspirovali.
 martanodpovdt 

 Tak ja taky17:00:47 06.01.2012
Tak j se teda tak piznvm. Kdy mi bylo deset tak jsem kamardovi z rybskho krouku odsypal trochu ervu do batohu protoe m tval. Tmto se ti Pavle omlouvm. :o)))
Funtomasodpovdt 

 :-)23:25:38 06.01.2012
Ten americkej patos je asnej,to um jenom oni :-)): 

To j jsem byl ten odsekva nt!
To j jsem se vysral na jejich lana!

jet slzm smchy...
petr odpovdt 
 Re: :-)09:17:31 07.01.2012
jo, premira patosu muze pusobit divne. ale tam se to tak dela, jim zas prijdeme divni my.
odpovdt 
 Re: :-)20:04:20 07.01.2012
e slz smchy je jen dkaz toho, e nezn souvislosti. Oni toti ti dva, kte se "opovili" udlat cestu WOS byli po mnoho let vyobcovni z lezeck spolenosti. Prost to byla drsn doba a dost tm dvoum bezdvodn ublili.
Steveodpovdt 
  Re: :-)05:50:34 08.01.2012
no ja nevim, trochu mi prijde, ze se tady vsichni tak nejak z toho lezeni moc ...
Ono pravy hodnoty zivota jsou nekde trochu jinde.
Jako OK, napsat otevreny dopis je prima, ale jako proc? Po tech letech ho za to nikdo vlastne nezatrati (to jediny by si zaslouzil), naopak mu vetsina spis poklepe po zadech a oceni jak je odvaznej, odvaznej mel byt druhej den, kdyz to, jak sam pise, posral.
Faktem je, ze neznam uplne vsechny skutecnosti a dopady pro vsechny zucastnene, ale nemyslim si, ze jakakoliv ostrakizace ze strany neceho tak pofiderniho jako je lezecka komunita nekoho muze vazne poskodit. Kdyz se rozhlidnu v ceskym lezeni, a to je zlomek te americke komunity, tak tu mame nejruznejsi typy enfante terribles - zapisovace neprelezenych cest, filmovani z krovi, vytloukace a zatloukace nejtu, samozvane spravce, anketniky a jejich odpurce, solisty, maglajzniky, urezany kruhy v hladkejch cestach, a co? A nic ... tresty smrti se neudeluji, lynch nikdy neprobehl ...
Zivot zmeni tezka nemoc, nehoda, zivelna pohroma, umrti blizke osoby nebo neco podobnyho, ale neco tak v podstate priblbyho jako par nejtu nebo posrany lano, to se na mne nezlobte, pokud to skutecne bylo tak dramaticky, tak je nekde neco v neporadku s hodnotovou skalou.
Na druhou stranu pokud si necha ten clovek zrat svedomi kvuli par hovnum (doslova) nekolik desitek let tak nevim ... nahlizel bych to spise psychiatricky. Obzvlast, kdyz ho snad strasi smycka s nytama ...
Ze mu odpustili a co meli delat jinyho, neodpustit? Proc zverejnovat obsah soukromeho rozhovoru? K cemu je verejna omluva, kdyz rovnou uvadi, ze bylo poskozenymi odpusteno? Je snad jeste nekdo, kdo muze odpoustet, za co a proc se tedy omlouvat?
jak jsem psal nahore, abysme se z toho lezeni ...
ten co to vidi z Bronxuodpovdt 
   Re: :-)13:00:22 08.01.2012
Kadej to m postaven jinak. Lezen normln urit nen nejdleitj vc v ivot, ale jsou lidi, pro kter skoro nejdleitj je. Anebo hodn dleit. Kter ijou z velk sti v lezeck komunit. Mon je to diagnza, ale to neznamen, e by proto jejich morlka nemla mt vznam.
A kdy provede njakou prasrnu, me ti to v hlav trachat klidn i dost dlouho. k se tomu svdom. Nkdo ho m silnj, nkdo slab. Ale neekl bych, e kdy se nkdo po letech omluv za nco, z eho m to svdom ern, je to psychopat.
A ti postien borci se s nm taky nemuseli bavit, ale mohli ho poslat do hje...
Osobn zase sp nerozumm tvmu postoji. Ale je dost mon, e v Bronxu jsou vechny tyhle vci posazen zase trochu jinak.
(I na mj vkus je teda ten text trochu moc patetickej, a psob mon a moc didakticky. Ale obecn schopnost omluvy, svdom a sebereflexe jsou podle m celkem pozitivn vci.)
P.odpovdt 
    Re: :-)03:12:43 09.01.2012
Co je svedomi tomu rozumim, nikdy jsem nenapsal, ze ten ten clovek je psychopat, coz je samo o sobe obsolentni terminus technicus se svou presnou definici.
Pokud je pro nekoho lezeni vsim, pak bohuzel musim konstatovat, ze nema dobrou hodnotovou skalu, nebo se spise stylizuje do neceho cemu sam nemuze verit a vkecava se do jakehosi pofiderniho cliche, protoze neni schopen rozpoznat ci nalezt neco adekvatnejsiho... Hrr na me ...
Paradoxne jsem si po napsani tohohle komentare precetl co tem klukum delali a do jake miry je ocernovali a ze do toho muselo byt zavzato hodne lidi a paradoxne i oficialnich lezeckych instituci. Nejenze jim posrali lano, ale vyhrozovali jim smrti, hazeli na ne hovna z cest vedle, kdyz se pokouseli cestu obnovit a tak dale, jak moc to bylo horky vlastne nevim, ale nakonec o tom jeden z nich napsal v Americkem stylu knihu. Ty ocernovany museli mit nakonec hodne lidi na svy strane, takze zkazenej zivot se asi nekonal ... myslim, ze jim obema byla cela vec uz dlouhou dobu putna a paradoxne na ni mohli moralne i financne vydelat.
mam-li byt prorok, tak o cely tyhle kauze vcetne omluvy nekdo natoci film podobne jako o tom klukovi co si uriznul ruku. Vubec bych se nedivil, ze prava jsou uz prodany (perspektiva Bronxu).
jasny stalo hodne prace ten otevrenej dopis prelozit, ale paradoxne je tenhle aspekt cely ty kauzy to nejmene zajimavy, diky za upozorneni zverejnenim na lezci, je vzdy zajimave precist si podobnych kauzach mezi "svatymi" horolezci, pro ktere je kamaradstvi na lane desatero v jednom bode. nechci dal spekulovat, ale kazdopadne podle mne takhle nevypada pokani ...
ten co to vidi z Bronxuodpovdt 
     Re: :-)18:40:17 10.01.2012
a ten Bronx, to je nkde v Kalifornii? j jen jestli je do toho kempu 4 od Vs dobe vidt?
odpovdt 
     Re: :-)15:40:31 11.01.2012
Nojo, s tm filmem m mon pravdu :))
Pokud jde o ten druhej odstavec - mon taky, ale nechci to soudit. Lidi dlaj rzn divn vci, to lezen je jedna z nich.
P.odpovdt 
   Re: :-)14:03:42 11.01.2012
Kdyz uz pouzivas cizokrajne vyrazy jako "enfante terribles ". tak je alespon pis spravne.
Martinodpovdt 
    Re: :-)18:50:37 11.01.2012
A jak je to teda sprvn a co to teda znamen?
V.odpovdt 
   Re: :-)10:18:00 15.01.2012
pochop. A jednou. A se douje.
Uvid ve snech sv pdy, bude proivat ve znovu a znovu.

A pkud ne - tak u bude v lezeckym pekle.
Datelodpovdt 
   Re: :-)23:11:12 21.01.2012
j ti dm psychiatricky, ti plouch peplenej volej na sochu svobody.
uchzejc pokus o flame, ale byl moc pozd a moc mimo...
chyba jedna, e jsi si nezjistil, jak moc velk afra to byla v am. lezen, chyba dv: napsat enfn teribl blb(napsals to blb?). j si takov vci radi hledm, abych nebyl za kvaziintelektula. chyba ti: pohorovat se, e nkdo pouije slovo "psychopat", kdy ty "psychiatricky", nevhodn bude asi woboje, e? navc slovo psychopat se laicky asto pouv pro kohokoli duevn nemocnho a obsolentn je prv proto, asi jako se to stalo s hysterkama a debilama, imbecilama a idiotama, take to zas takov proheek nen, ty pedante(i kdy teda wodborn termny pouvat promiscue nejni dobr, no).

exceletn provokace, ct e lezen je vlastn povina(je), ale to je vtina lidskho konn krom dln dt(vtinou taky), pstovnm neho k sndku a bdnm nad genez blesku etc.
na druhou stranu lep, kdy nkdo bere vn lezen, ne fetovn, kurven se(plat pro oba dendry), jezdn autem, stlen lid a jinch pohyblivch cl, golf, opojen vlastn moc, sthn bezvrc, vegetarinstv a jin formy neopodstatnnho kecn do ivota druhejm, ne?
A pln zbyten peklad a publikace zde to nebyla, jsem celkem rd, e jsem si mohl prohldnout fotky z tak ztetnho poinu jako je 39dn technickho lezen(pro to nkdo dl?), koneckonc je celkem hezk se dozvdt, e nkoho trp jedna zken oklivost, kterou provedl ped ticeti lety, ne kdyby si myslel, e to bylo jedin sprvn(ve svtle toho, e dnes to ji kontroverzn cesta nen), no ne?
k.odpovdt 
    Re: :-)05:16:52 22.01.2012
jako prudce vzdelany francouzstinar jsem se preklepl, ano melo to byt enfants terribles, "Les" vypoustim - to bytady nikdo nepochopil. Pismena e a s jsou hned vedle sebe na klavesnici. Snad mi Jean Cocteau (cti n koktoooo) a vsichni znami ze Slavie odpusti.

kazdopadne cokoliv moc zrat se nevyplaci.

Nenapsal jsem, ze prekladat to nemelo smysl, nebylo by vsak spatny kdyby to bylo dany do sirsiho kontextu toho, co se tam kolem nich potom delo. Skutecne snad vcelku oficialni instituce Yosemitskeho lezeni se k veci stavely ponekud "zvlastne". Jak jsem psal, kdyz tu cestu chteli obnovit tak na ne prej hazeli hovna z okolnich cest, vyhrozovali smrti ...

Mozna mel celej clanek taky treba navrhnout urcity paralely s ceskym lezenim. treba cela ta kauza Hladak mi prijde jako docela srandovni souhra nahod, ale to je na jinejch, aby to posuzovali.

Papa k., jdi radeji lezt, kdyz muzes ...
ten co to vidi z Bronxuodpovdt 

 peace :-)08:21:07 07.01.2012
Jo rd vidm, e maj jet nkte z ns svdom a neboj se ho poslouchat!!!
pavellezecodpovdt 

 peace :-)08:21:24 07.01.2012
Jo rd vidm, e maj jet nkte z ns svdom a neboj se ho poslouchat!!!
pavellezecodpovdt 

 Dky za lnek22:32:06 08.01.2012
Dky JirkoSi, moc poun ten. I tady na Lezci jsou  komenttoi, co by hned  stleli a veli ty, co si dovol lzt trochu jinak ne oni sami.
Vaodpovdt 

 ako to bolo?12:00:46 09.01.2012
Pekny clanok. Teda hlavne ten s fotkami a popismi. Dobre som tomu porozumel, ze spravili prve dlzky, potom zliezli dolu a na to im niekto tie prve dve dlzky vytlkol? (a este aj vykonal potrebu:) A oni si potom znovu tie dve dlzky opravili a doliezli cestu?
Ericodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.