Breitenbrunner Wnde

Nov oblast v Jue

Frankenjura je jet dost neprobdan, alespo to lovka napadne, kdy nalezne informace o zcela nov oblasti, kter se nachz v tsn blzkosti msta Sulzbach-Rosenberg, kter na vchod ohraniuje Frankenjuru.

Breitenbrunner Wnde se jmenuje pomrn dlouh ps stn a 400 m irok a naleznete zde 55 cesta mnoho projekt.
Ps stn nen souvisl naopak je peruovn kaony a je pak vce mn logicky rozdlen na asi 9 podsektor.



Prvn z podsektor, kter spatte pi pchodu od parkovit je vykotlan Torbogen

foto by JirkaS



Stny tchto podsektor jsou vysok maximln ke dvaceti metrm, ale vesms jsou ni zhruba tak kolem 12 metr.
Naleznete zde cesty od 4 do 10- avak nejvce je zde cest kolem 6 a 7 stupn. V prvodci naleznete i hezkou dku pknch osmiek. O vkendech jsou stny celkem dost navtvovan i kdy hodn nvtvnk nejsou pmo lezci. Pod skalami vede oblben turistick trasa a tak dvejte pozor na to, abyste neohroovali ppadn turisty.



Cesta Kikazaru, 8- na stnu Rudi Hoch

foto by JirkaS




Mapa




Seskupen podsektor

foto by JirkaS



U zrodu oblasti Breitenbrunner Wnde stli brati Petr a Florian Haubnerovi, znm jursk prvovstupce Jan Luft a t잚 cesty dlal Thorsten Scheller. Tato oblast je velmi ptelsk k dtem, protoe zkladna stny obvykle je ploch a cel tern je obrovsk hrac plocha. Dti si dokonce i zalezou na nkterch lehch cestch ve stedn sti oblasti.



Sektor Boulderwand

foto by JirkaS



Sektro Bauchwand

foto by JirkaS



Pkn cesty v sektrou Endwand

foto by JirkaS



Endwand je v prav sti dost pevisl

foto by JirkaS


Podsektory:




V prvodcch na lezci nen cel oblast, aby se to nemotalo, rozdlena na dal podsektory a cesty jsou, jako obvykle slovny zleva doprava.


Torbogenwand

nkres by JirkaS


1. Torbogenwand- men stna s temi cestami pro silnoprsky
1 Ende Einer ra 8
Nstupovm boulderem (dynamo - vhoda pro del) pod vce pevislou stnu s drami. Pmo nahoru. Pknj ne na prvn pohled vypad. F. Haubner, 2012
2 Simple Math 8+
Nstup stejn jako c. Ende einer ra, ale pak doprava. Nahoe jet pituhne. F. Haubner, 2012
3 Anstich 9+/10-
Vpravo jeskyn, jej strop je super msto, kde otestovat hydrauliku prav ruky za tprstovou dru. Pak jet pd dlouhch ntah. Cesta pak pokrauje doleva ji bezproblmovou stnou po drch. F. Haubner, 2011

2. Bouldereck -boulder pevis, takov nos s dvma bouldery 1 Schichtwechsel 7B
2 Schlacke 7A


3. Bauchwand - hladk stna s pevislm 
1 Projekt 1
Nejvce vlevo.
2 Bauchgefhl 9-/9
Druh zleva. Pes pevsek asi v polovin vky stny. T. Scheller, 2015
3 Red Carpet 10
Nejt잚 cesta na skalch Breitenbrunneru krtkou kompaktn stnou pes pevsek asi v polovin vky stny. T. Scheller, 2015
4 Projekt 1
Vpravo od c. Red Carpet.
5 Fluxkompensator 9+
Pt cesta zleva. Vlevo vedle n je projekt. T. Scheller, 2013
6 Projekt 1
Nejvce vpravo.


4. Krakenwand- ir masiv s cestami v kolmm do 8 a prmrem cest mezi 6 a 7
1 Popeye 6+
Silov pes zvren pevis. J. Luft, 2015
2 Das Groe Schrabbeln 8
Pes mal strpek, dost tkm zdvihem, pak po malch. Spe t잚 8.
3 Chefsache 7+
Tet cesta zleva. Pes mal pevsek vedouc pes naervenalou stnu. Po litch.
4 Projekt 1
Nstup jako Krakenwand. Nahoe direkt pes pevis.
5 Krakenwand 6-
Takov vehochu. Nahoe jde doprava k c. Schleichmarie a pak jde po trhlin nahoru. J. Luft, 2015
6 Schleichmarie 7-
Nastupuje vpravo od c. Krakenwand a pak jde doleva pes horn pevsek. Uprosted hornho pevisu vede projekt. J. Luft, 2015
7 Braumeister 7-
Kolmou stnou po mench chytech. J. Herbst, 2015
8 Kurswechsel 6+
Nahoe uhb doprava. J. Luft, 2015
9 Erzriss 5
Podl trhlin vlevo. J. Luft, 2015
10 Mach Die Fliege 7
Uprosted v prav sti masivu. J. Luft, 2015
11 Sonnenstrahl 7-
T잚 krok za spok. J. Luft, 2015


Rotwand

nkres by JirkaS


5. Rotwand- leh ptky estky v kolmm a lenitm ternu
1 Sachsenmdel 5
Lev hrana se sprovm nstupem. J. Herbst, 2015
2 Projekt 1
Nstup jako Knstlerpech a nad prvnm pmo pes dva bh. ke slaku.
3 Projekt 1
Nstup jako Knstlerpech a nad prvnm doleva pes dva bh. ke slaku.
4 Knstlerpech 6+
Nstup mrn vlevo od stedu pak cesta traverzuje celou stnu doprava a kon jako c. Sieben Quellenweg. J. Luft, 2015
5 Happy Rock 7-
Mezi cestami Knstlerpech a Sieben Quellenweg pmo vzhru. J. Luft, 2015
7 Glckauf Reiter 4+
Stnkou v prav sti stny.
8 Riss 5-
Podl prav hrany.


6. Schildwand - leh a poklopen a chytovat
1 Kante 4
Podl lev hrany. 2015
2 Projekt 1 Druh zleva.
3 Wand 4+ Stedem. 4+/5- 2015
4 Projekt 1
5 ? 4+
6 Verschneidung 5+ Vhloubenm v prav sti.
7 Schildkmpfer 6 V prav sti vlevo od c. Ritterschlag Krok pes pevis je silov. J. Luft, 2015
8 Ritterschlag 6+ Pkn stnov lezen. J. Luft, 2015


7. Boulderwand - stna menho vznamu
1 jeden pkn a dlouh traverzov boulder a njak kombinace


Rudio Hoch G. wand

nkres by JirkaS


8. Rudi Hoch Gedenk Wand- krsn stna s asi tveic opravdu pknch cest v kolmm po drch

1 Direkter Rudi Hoch Gedenkweg 6+ *
Po lev spe. Celkem pkn na rozlezen.
2 Mizaru 7+ **
Nstup ve stedu stny a pak doleva vedouc lini po mench chytech nahoe vlez stedem. Pkn.
3 Kikazaru 8- **
Nstup ve stedu stejn jako c. Mizaru, ale pak pravou lini po drch. Pkn.
4 Iwazaru 8+ **
Podl prav hrany. Tce boulderov od druhho a ke tetmu. 7b?
5 Rudi Hoch Gedenkweg 6+ Nstup zcela vpr. pak po spe traverz doelva(na rovni prvnch bh,.) pak nahoru po druh spe a vlez stedem. Divn cikcak vstup.



Rudio Hoch G. wand

nkres by JirkaS


9. Endwand - ir masiv s pknmi v prav sti i pevislmi cestami po dobrch chytech.

1 Restebouldern 8-
Zastren masiv, dole plotnou pak pes bichovit pevsek. Na pohled dobr. F. Haubner, 2012
3 Rochus 5+
Druh cesta zleva, pohodov lezen kolmou a mrn poklopenou stnou. J. Luft, 2015
4 Luftzug 6+
Tet zleva, dole pes mal pevsek podl sprky pak stnou delm peahem z police.. J. Luft, 2015
5 Berliner Kindla 7 *
Dole pes pevsek pak stnou pes ti hky a dolez pes tvrt cesty Alles Clara. F. Haubner, 2012
6 Alles Clara 7+ *
Krsn lezen po velkch chytech pes pevis zvr kolmou stnou do leva traverzk obtn do vt dry. F. Haubner, 2012
7 Pumpstation 8- **
Pardn cesta po apcch vedouc ndhernm bichem. Povinn etba.
8 Erzengel 7+
Nstup jako c. Hochofen pak doleva do lev 8- Pumpstation. Tou k vrcholu.
9 Hochofen 8 *
Nejvce vpravo na stn. Tk zvr v pro lezce nepjemn prohnut stn. Na fr.com 8- reln poctiv 8.



Zde se parkuje

foto by JirkaS



Klima:

Severn stny, stny jsou zastnn stromy.


Prvodce, mapy navigace:


Prvodce na Lezci Breitenbrunner Wande


Prvodce Schwertner  - ultra nov "bundle" nevm zda tam tato oblast je, ale v krabici je i mapa cel Frankenjury

foto by JirkaS



Pjezd
Projedete Sulzbach-Rosenbergem z hlavn kiovatky u obchoku doleva po Rosenberger strasse smrem ven z msta pojedete 4 km. Pak asi po odbote doprava (znaeno Breitenbrunn). Hned za viaduktem doprava na Erzbaustrae u Maxhtte se drte doprava a asi po 600 m doleva ulic Frommstraea po dalch 100 m opt doleva do ulice Villenstrae. Po 300 metrech doleva k lesn cest, parkovn u peerpvac stanice. (Pumpenhuschen).


Pstup:
Od parkovit od peerpvaci stanice (Pumpenhuschen) vede turisistick cesta podl potoka (erven k) kter vs zavede k jednotlivm podsektorm od prvnho a do jedenctho. Prvn podsektor Torbogenwand je pmo nad pecerpvac stanic.

as pstupu: 2 min.


Zdroje:
Prvodce Frankenjura - Breitenbrunner Wnde


JirkaS   [pravy] 12:18 30.05.2016

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 A moc populrn Frankenjura14:36:50 30.05.2016
Jestlipak se v novm prvodci pe taky nco o tom,e u nejsp brzy,v nkterch oblbench mstech pro hajn,dojde mstkm trplivost klikovat mezi rozvalenmi lezci.Obvzlt mezi tmi z Ostbloku.To jsme bohuel taky.Protoe stany po lese a parkle pro turisty,jsou trochu mimo msu.A nemluv o tom,e hovado z R si zajede Transportrem do zkazu na Alkorbu,rovnou kilk a pl aby to neml pod stnu vc ne 50m a pak se tam s partou vyhajal.Pamatujte! Co me Nmec,to "banda mongoloid"z vchodu fakt neme! Bavory u dlouho srt nebudem.Vezmou ns z jedn vody na isto i s Polkama.
odpovdt 
 Re: A moc populrn Frankenjura15:07:47 30.05.2016
Nevolil bych stejnej slovnik, ale vesmes souhlas... Taky se toho bojim. O to min rad vidim v diskuzi prispevky typu, jedu prvne do jury, lezu petky poradte...
odpovdt 
  Re: A moc populrn Frankenjura15:50:09 30.05.2016
Souhlasm s diskuz o zkazu a dodrovn i nepsanch pravidel a pod sklou nebo voln v prod. Jsem t v zatcch s lezenm vythnu(6 max.), ale nevidm dvod pro si zde nenapsat o radu a bt pi tom hzen do jednoho pytle s ostatnmi devianty co nevd jak se v prod chovat.?
odpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura15:54:06 30.05.2016
Tak hodnota lovka je dna tm, jak vl na skalkch. To je snad jasn.
kkodpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura15:55:21 30.05.2016
Jo a taky tm, jestli se podepisuje v diskuzi. Jsem zapoml..
kkodpovdt 
     Re: A moc populrn Frankenjura16:17:36 30.05.2016
:). 2 vety krasne vystihujici lezecke diskutery. I kdyz "valeni na skalach" bych asi spis nahradil "delkou casu ktery leze" a "odporem k treninku a preklizce."
odpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura18:56:15 30.05.2016
to kk znamen ko.ot?asi jo bych ekl..hodnota lovka je v tom,e tam tim autem nevjede a n,co vyleze.
odpovdt 
     Re: A moc populrn Frankenjura22:15:46 30.05.2016
hodnota cloveka se pozna i podle toho, zda pochopi nebo nepochopi sarkasmus
kkkodpovdt 
 Re: A moc populrn Frankenjura15:34:00 30.05.2016
souhlas. letos mam pocit ze se fakt v jure lidi namnozili a to ve vsech narodech. nedovedu si predstavit jak to bude vypadat o prazdninach az dojedou skutecni genusskleteri z celeho ostbloku. ja jen prosim moc prosim: nestavte sakra ty stany! a respektujte zakazy vjezdu. mame asi o milimetr lepsi povest nez polaci tak at nam zustane aspon toto male plus. PS: Nemas fotku toho auta u Alkoberu? hned bych ji tady zverejnil at se dotycny probadne hanbou. nemci maji zlatou trpelivost ale i ta jim jednou dojde.
odpovdt 
  Re: A moc populrn Frankenjura15:49:15 30.05.2016
Nemci se v ceskych skalach take obcas nechovaji podle pravidel a polaci jsou casto slusni, tak bych byl opatrnejsi s tim skatulkovanim. Nicmene souhlasim, ze zbytecne provokovat je blbost. Kazdy z nas by se mel nad sebou obcas zamyslet, protoze nikdo neni dokonaly... teda az komentatory na lezci samozrejme.
odpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura18:17:15 30.05.2016
Nmci nm to vrac v Labku....
odpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura01:15:05 31.05.2016
To jsou jin, ne ti co trp naim chovnm v Jue.
odpovdt 
  Re: A moc populrn Frankenjura21:20:31 30.05.2016
Kadoron jsem vypozoroval, e zpotku sezny je v Jue vdy vt npor a pak to trochu povadne.
 jirkasodpovdt 
 Re: A moc populrn Frankenjura18:29:32 30.05.2016
Tak jsou v Jue skly, kde je hodn lid, jsou skly, kde nikoho nepotk. Kdo chce stavt stan, a jede do kempu. Kdo sp v aut jedn legln v ppad nouzovho pespn a jen v mst, kde je dovoleno pes noc parkovat. Tolik legislativa. Nedramatizujte to. Myslm, e situace zatm je v pohod, problmy asi msty jsou, a to tam, kde se lidi neumj chovat, ale myslm, stle Bavorci rozliuj, kdo k nim pijel obdivovat produ a po vkendu zmiz a nech jim tam njakou kaku na koupku nebo v Lidlu. Na rozdl od toho, kdo se jim tam naskoval do ubytoven a tlocvien kdo jim do toho Lidlu chod krst a kdo jen tak neodjede. To je asi nyn jejich vt problm. Dokonce jsem zaznamenal mnohem vt velost ze strany mstnch a levu v och uff tch pt v tom transportru to jsou natst jen lezci.
Jirkaodpovdt 
  Re: A moc populrn Frankenjura19:29:06 30.05.2016
Aaaa, neni nad to zaplevelit povzdech nad tim jak se tam lezci (na soukromych pozemcich) chovaji jako prasata davkou protiuprchlickeho trolleni.

Ale souhlas, ze lezec, ktery si zaplati ubytko, zajde na jidlo atd. a ve skalach se chova slusne, nikomu vadit nebude. Kolik ale takovych lezcu z CR ve Frankenjure byva?

Btw. kolik lidi z tech ubytoven uz si v Jure v tom lidlu videl krast? :)
Laco 2odpovdt 
  Re: A moc populrn Frankenjura19:49:20 30.05.2016
Mistni bavoraci zdrazili v Edece sojovy mliko vo dvacetnik, coz je nejhorsi co mi za poslednich 25 let mistni udelali. Jinak mistni sedlaci jsou zlaty a je potreba je respektovat a ctit,aspon do jiste miry. Potkavam obcas mistni policajty v miste kde je ofiko zakaz vjezdu a bez nasledku, vedi ze jsme neskodny vikendovy prespavaci a konzumenti jogurtu. Rozum zustava stat spis nad anonymnima komentarema na Lezci, ostatne jako obvykle. Tipuju ze ridic transitu prebral nekomu holku, nebo ma jen vetsi kladylko nez ten ubrecenej prvni anonym nahore, jinak to nevidim... i s ostatnima anonymama.
Lacoodpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura20:22:49 30.05.2016
Jmenovit teba Jan "Barel z Prahy" Dle fotek dojezd autem az pod sklu. Sektor Endorama. Fotky mluv jasn. A je jich mnohem vce....
Josef L.odpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura20:24:51 30.05.2016
Ubreenej prvn koment m bohuel do puntku pravdu. Ped osmi rokama si tam stan nedovolil nikdo na louce postavit, v altnech se vdycky vichni srovnali, po 10 veer ticho. Te nm o vkendu nmci u dokonce neodpovdli ani na pozdrav. Co se divit. Polskou lzu zaala doplovat ta nae esk a bohuel i nmci sami. Te o vkendu na spac msto pijela esk partika. A okat zaali jeet a vyndavat lahve na verek ve velkm stylu. Nechal jsem si nco o kokotech pro sebe a odjel jinam. Tam stlo 6 stan, jist generace eskch lezk m dti a viditeln jeden z rodi sp s dtmi v aut a druh rodioborec jde hajat do pohodl stanu, aby druh den konen bouchnul tu vysnnou cestu. Minul rok u jsem zail i grilovac prty Nmc a slyel jsem, e si v altnu njac Polci chtli dokonce stavt stan, protoe mlo pret a oni ho nechtli suit!!
Dopadne to jak v Labku s bivakem, strn.
odpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura21:16:26 30.05.2016
U aby to bylo. Podobn individua moc nemusm. V Jue je na kadm druhm rohu hotlek nebo privtn ubytovn, na kadm tetm kemp. Jakmile nkdo kempuje nebo sp kde nem, okamit bych szel stovky euro pokut. Tam nejezdte, kdy na to nemte.
odpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura11:52:27 31.05.2016
Dopadne to driv nebo pozdeji jak ve Svycarsku. Tam se proste i na nekterych ofiko parkovistich (vetsinou tech pobliz skaly) netoleruje spani v aute. Ve 3 rano te vzbudi policajt a slusne ti povi ze musis vypadnout na parkac k dalnici kde se to bezne dela (spi tam kamionaci...). Natoz kdyz si tam nejaci kokoti postavi zluty stan vicemene v parku na kraji mesta. Nerikam ze nikdy nespime nadivoko, ale chce to mit jistou soudnost. Nekdy to proste jinak nejde, clovek dorazi unavenej ve 2 rano a i kdyby chtel tak asi zadny zimmer frei nenajde. V tom pripade fakt doporucuju zajet nekam MIMO lezeckou lokalitu a prespat v lese, na parkaci, na louce, ktera neni primo u huby mistnaku nebo nejake turisticke atrakce a nenechat tam bordel a kdyz uz mate potrebu mit stan, tak si prosim kupte zelenej a ne ruzovej... Sbalte si sakypaky v 7 a vypadnete lizt. Kdyby to takhle udelal kazdej, tak se proste lidi rozptyli a nikdo nerekne ani pul slova. V okamziku kdy si na fejsicku zacnete predavat gpsky proflaklych pardnich placicku na prespani, idealne u nakoho na zahradce za zakazem vjezdu, nasckuje se tam 12 Pepiku s urvanyma deckama a nechaj tam po 6ti dnech tunu plastoveho bordelu, ohniste a nasrano, tak to asi udela trochu jiny dojem. Jo a fakt prosim kdyz uz teda nekde ste nadivoko, tak fakt nezakladejte ty ohnicky. Taky vas neubide kdyz si koupite nejaky ten varic a udelate si vecer treba rizoto. Je to zdravejsi nez ty posrany spekacky a klobasky. No a treba potom kvuli vam ani neshori celej les a kdyz ani to ne, tak si aspon nikdo nevsimne ze tam nekdo v noci prespal. Jo a hovna, to je taky kapitola sama pro sebe. Jasny sere i britska kralovn, o tom zadna, ale ona to asi fakt dela jen na zachode. Kdyz uz musite, tak hold musite treba v lese nekde pobliz skaly. Proste vemte do ruky klacek, vykopte si tu dirku a pak to hovno zase zahrabte nebo tak neco. Myslim ze to min smrdi, neni to videt na 300m (obzvlast takova hromadka s ruzovym toaletaken jako tresnickou na dortu je paradni). Mne nejde tak ani o to hovno samotne (pokud teda nenaserete metr od chodniku nebo skaly). Vetsina zvirat to po sobe taky nezakope, ale ten toaletak, to je fakt humac takhle videt v lese... Bohuzel doby kdy stacil lidem lopuch jsou davno pric, dneska si kazdej do Jury taha minimalne trivrstvej harmasan ze jo... :D
Radekodpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura22:10:27 30.05.2016
Copak? Osobni dotceni? Takovy problem respektovat soukrome vlastnictvi a pravidla, ktera "nevyhovuji"? Ci se panacek rozhoduje o spravnem fungovani sveta jen podle svych subjektivnich pocitu?
A usuzovat o tom, ze nikomu nic nevadi na zaklade "zdrazeni jogurtu o dvacetnik" je fakt asi domena jen ceskych lezcu..
Laco 2odpovdt 
    nezeres maso11:08:10 31.05.2016
Time will tell
krecekodpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura23:01:01 30.05.2016
Ty Laco, fakt jo? J ho vdycky taky kupoval stvalo Euro deset v Edece na Geswech. Koupili jsme s Janou vdy ti litry a jeden vypili dve ne jsme sedli do auta. Svt u nejni, co bejval.
 jirkasodpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura09:01:51 31.05.2016
presne tam, geswikovska edeka, nebal bych se to napsat naplno, akorat ja myslel vanilkovej, mam zmlsany potomky a milenky. Vubec nejhorsi jsou pak sojovy jogurty, to uz je cista frankenjurska sabotaz. Svet jde do hajzlu, to je dneska kazdymu jasny ...
L.odpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura09:04:08 31.05.2016
V Laco, a ns tam budou pakovat, vzpom na sv hloup slova (!) Chytrmu napovz, u debila je to marn.
odpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura09:09:02 31.05.2016
ekl bych Laco, e jsme se v Jue jednou potkali. My li z parkovit dvacet minut a lezli si ty sv estky, ty jsi pijel pes zkaz autem pkn ke stn, aby ses neunavil do tch svch devtek. Kdy jsme odchzeli veer zptky, tak jsi tam u svho auta stl a u tebe dva hoi s flintama a zelenm autem, kolik t to tenkrt stlo?
Ve svtle thle vzpomnky mi pijde tvj koment dost vtipnej.
Petrodpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura10:01:11 31.05.2016
nejednalo se o me ani o moje auto. nic takoveho se mi nestalo, ale pomlouvat je snadny.
 L.odpovdt 
     Re: A moc populrn Frankenjura11:15:16 31.05.2016
jakozto ananonym se tu uz v tech annonymnich Lacech zracim a tak doufam ze si to nebyl ty kdo se tady chlubi jezdenim do zakazu... tohle fakt neni cesta k miru v dusi. mir v dusi. zdar.
odpovdt 
      Re: A moc populrn Frankenjura11:49:34 31.05.2016
Mrzi me to velmi, ale nebyl. Cestu do pekel dlazdim porusovanim jen malych zakazu anlieger frei, pripadame si pak se stejne spatnymi kamarady jako velky pankaci a navic pomahame frustrovanym anonymum na internetu (voni to nevedej, ale je to tak). Za vsimnutihodne pak povazuju, ze na anonymni udani prislo i anonymni priznani. Sice vas oba znam, ale hned mi prijde svet veselejsi. Zase nekdy v jure.
 Lacoodpovdt 
     Re: A moc populrn Frankenjura15:49:26 31.05.2016
Jestli to byl jinej Laco, tak sorry. Lidi kolem to kali. Ty devtky i to auto a chlapci s flitama jsou fakt.
Petrodpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura10:49:00 31.05.2016
K tomu se musm piznat j. Omlouvm se tedy e neodhalm identitu, protoe se za to stydm.
Natst to eili domluvou a j slibem, e se to nebude opakovat. Byli dost nad vc, profci, kte v, e osvta je dleit.
Anonymodpovdt 
   Re: A moc populrn Frankenjura09:41:13 31.05.2016
Laco.U ani nebejv vtipnej jako dv.
odpovdt 
    Re: A moc populrn Frankenjura14:23:17 31.05.2016
Tak ona se ta vtipnost vetsinou vytraci, kdyz se clovek v necem shledne nebo se s ni umele snazi oduvodnit sve osobni konani.
odpovdt 
     Re: A moc populrn Frankenjura15:24:21 31.05.2016
vtip se vytraci, kdyz clovek vidi jak kazdy druhy clanek na tyhle sajtne zacina anonymnim kyseloprdelnim komentarem, ktery je casto uplne od veci a dovede akorat hnout zluci. Nastesti realita ve skalach je jina a zivy lidi co tam potkavam tomuhle obrazu neodpovidaji. Minimalne se tedy tihle trolujici a virtualne obtizni anonymci uz tak viditelne neprojevuji. Mozna protoze by ztratili posluchace a jen cert vi co se jim v zivote nedari, ze tohle delaji. Zarad se kam chces, mistre bez podpisu.
l.odpovdt 
      Re: A moc populrn Frankenjura15:52:12 31.05.2016
Chapu to tak, ze ti vadi, kdyz nekdo napise jake pocity z Cechu maji mistnaci? Trochu soudnosti a uvedemeni, ze v prevazne vetsine lezeckych oblasti jsem hostem, by neskodilo. Zrovna v Jure, kde ty "pohodovy" lidi ve skalach potkavas prave proto, ze prozatim ti nekdo toleruje tve chovani za ktere tu tak kopes. Neni spatny se na to podivat optikou, ze by ti nekdo delal podobnej brajgl na tvem pozemku (brajglem mj. myslim i to, ze by nerespektoval pravidla, ktera po navstevnicich na svem pozemku jako majitel vyzadujes a za kterych jsi je tam ochotny tolerovat).

Vsak ukaze cas, kam tvuj pristup povede ;). Mozna se to ale bude tykat spis tvych deti nez tebe..
odpovdt 
       Re: A moc populrn Frankenjura16:22:27 31.05.2016
nemam uz cas si povidat s anonymem, sorry. Dost bolo Laca.
L.odpovdt 
       Re: A moc populrn Frankenjura16:59:02 31.05.2016
Cesi ze v Jure zatim chovaji vcelku dobre, rozhodne lepe nez samotni Nemci. Vadi mozna tobe, za coz nemohou.
Trnodpovdt 

 Ty popisky21:25:31 30.05.2016
Ani jsme se (zatm) nedozvdli, co to Jana vlastn leze ;-)
ivoodpovdt 

 coe?17:47:55 31.05.2016
To tam fakt nekdo na ty hnusne zelene 10m kvaky jezdi?
prudiodpovdt 
 Re: coe?19:16:58 31.05.2016
No j nevm. Nikdy jsem tam nebyl ale taky na m Chrmovky v Teplicch psob trochu vc vzneen.
Prudi 2odpovdt 
 Re: coe?21:25:47 31.05.2016
Maj i msty 15 m ;). A zelen to je barva cel Frankenjury.
 jirkasodpovdt 
  Re: coe?22:50:55 31.05.2016
No, vzhledem k tomu, e "pod skalami vede oblben turistick cesta", to asi nebude dn utajen perla, ale sp nco, na co dote nikoho ani nenapadlo lzt. Vypad to, e v Jue u zan bt fakt peplnno a tak u zanaj vytvet "horolezcovo zoufalstv".
Jaodpovdt 
   Re: coe?06:46:18 01.06.2016
To neni mon, e by v takov romantick konin za elezrnami, s parkovnm u recyklanho arelu, kde se nepohne lsteek, jen v dli zur peerpvac stanice, jet nikoho nenapadlo lzt. Jet e je to impozantn skaln msto tak blzko.
honzaodpovdt 
 Re: coe?09:43:43 01.06.2016
Je tam vc plno ne na tch Chrmovkch.Asi proto,e zelen je dobr na oi a vede tam odjakiva lep silnice.
Prudi prudie.odpovdt 

 Uvn hok09:57:38 01.06.2016
Valmare, naprost souhlas se vm vetn pokutace za pouvn. Tento trend je neppustn. Je mi opravdu lto co dnen ne/vkonostn lezec doke udlat jen kvli svmu egopelezu. Nataven pravidel etiky je vc ne na mst viz. lnek od Oliho pro inspiraci http: //boulder.sk/clanky/boulderingova- etika-mna-sa-to-netyka/ (odstra mezery)
Jackalpackalodpovdt