Pd v Tis

(10.4.2007)Dnes v odpolednch hodinch dolo v Tis k vnmu zrann eskho horolezce (24 let). 3 kruhy, pr nevydrely...

(10.4.2007)Dnes v odpolednch hodinch dolo k vnmu zrann eskho horolezce (24 let).

Ten spadl z 12 metrov skaln ve na Tis. I pes jitn (3 kruhy, kter nevydrely) spadl horolezec a na zem. Dky helm utrpl "pouze" tk otes mozku a komplikovan zrann kotnku. Byl oeten leny horsk sluby na Tis a transportovn ternnm vozidlem HS a nsledn peloen do vozidla RZS st nad Labem.
www.HorskaSluba.cz

Horska Sluba.cz   [pravy] 20:01 10.04.2007

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Kruhy?20:08:04 10.04.2007
Nevydrely kruhy? To je stran, to aby se lovk na tch pskch bl jet vc.
Mauglodpovdt 

 3 kruhy ?20:21:50 10.04.2007
bych chtel videt 3 kruhy na 12 metrove vezi .....
romanodpovdt 
 Re: 3 kruhy ?20:50:58 10.04.2007
co teba "cesta pepy oudy" a to nejsem znalec. Jinak bych taky rd vdl jak se to mohlo stt.Kruhy vdy beru jako tutovku (krom tch vlastnch:))
modpovdt 
  Re: 3 kruhy ?08:43:20 11.04.2007
Na Cest Pepy Oudy jsou dva kruhy lepen od HS a jeden nen a je dvanej do olova. Zprva od HS se mi zd nesmysln, sp bych vidl ti praskl smyky ne kruhy.
Michal Vylealodpovdt 
   Re: 3 kruhy ?10:52:00 11.04.2007
Bacha! Pojmenovn Cesta Pepy Oudy se nesm pouvat, p cesta byla zruena! Byla toti vytvoena v dob, kdy u v Tis platila Steinovsk poadavek na minimalizaci novch kruh ve skle. OVK navrhuji pejmenovat tento vstup na Cestu Karla Steina. Jsem ochoten pispt i na bronzovou destiku, kter bude u nstupu osazena a kter ponese daje o impactu tohoto genilnho ochrnce prody na lezen v Tis.
Papouodpovdt 
    Re: 3 kruhy ?10:58:26 11.04.2007
In nomine!!!
Mikiodpovdt 
     Re: 3 kruhy ?11:09:31 11.04.2007
Cesta byla zruena, ale nzev zstv dl.
Michalodpovdt 
      Re: 3 kruhy ?11:11:00 11.04.2007
kdy bude zruen Karl tejn?
hrobakodpovdt 
      Re: 3 kruhy ?11:12:06 11.04.2007
John Brown mrtev je a jeho tlo tl, jeho duch vak kr dl... Jinak pro nezasvcen: CPO (CKS) vede na tn v Malejch...
Papouodpovdt 

 3 kruhy?20:39:56 10.04.2007
Ztra se pokusm zeptat Jirky Rosola ( sprvce ) i Rudy Patzelta ( horsk ). Ti praskl kruhy na 12- ti metrov vi se mi zd jako blbost. Kadopdn helma mu asi zchranila ivot i kdy je lezec v Tis s helmou spe vyjmkou.
Radim Bzuraodpovdt 

 Vechny 3 ?20:40:26 10.04.2007
Jestli vypadl nad tetm kruhem, tak minimln ten prvn neml pro praskat, bo lezec byl dvno na zemi.
J.T.
Tryskodpovdt 

 Vechny 3 ?20:41:40 10.04.2007
Jestli vypadl nad tetm kruhem, tak minimln ten prvn neml pro praskat, bo lezec byl dvno na zemi.
J.T.
Tryskodpovdt 
 Re: Vechny 3 ?20:48:40 10.04.2007
Se mi to Tryski zd jako njak dezinforman chujovina - 2 smyky a kruh bych na 12 metr vil. Si myslm, e by Jirka cestu oznail jako trapn nesportovn se 3-mi kruhy- to nen ani v Parku.
Radim Bzuraodpovdt 

 ??23:33:49 10.04.2007
Co to prosim te bylo za vez? Jak se jmenovala ta cesta?
Bude asi nejakej aprilovej zertik ne ;-)
rehyodpovdt 
 Re: ??08:44:23 11.04.2007
ertk to asi nebude kdy je to v ofko svodce Horsk sluby a na Idnesu, ale informace jsou asi nepesn......
Radim Bzuraodpovdt 

 ti smiky09:37:20 11.04.2007
Borec lezl nco na Dvojtou v a pi pdu vytrhnul akort ti smiky a n kruhy : to je desinforman vmysl fa horsk sluby z Krunch hor : skrtka je vidt e tomu rozum a je na tom sprvnm fleku.
info od horsk sluby v Tis
Jeourodpovdt 
 Re: ti smiky10:06:14 11.04.2007
Logicky ji podle vysvtlen Triske k vytren 3 kruh na tak mal vce memohlo dojt!
Dolo k zmn termnu smika a kruh!
To co napsala horsk sluba bylo nepesn a zavdjc!!!!!! A hlavn neoprvnn sniuje kvalitu prce prvolezc, kte v Tis kruhy do cest lep! Osobn jich znm vtinu a vm, e na kvalitu monte kruhu do stny se kladou vysok nroky a sprvce oblasti Ji Rosol m o tom dobr pehled.
Ctiradodpovdt 
 Re: ti smiky21:45:46 11.04.2007
hmm tak v Tise bych nechtel lezet s rozbitym naraznikem
holejovkaodpovdt 

 Uveden na pravou mru10:06:35 11.04.2007
Vem......
Po vmn mail s HS mi bylo sdleno, e informace byly pedny pslunkem HS, kter v Tis slouil prv v dob nehody. Lezec byl 3x jitn a vechny ti jitn sehnaly. Pravdou je, e jitn byl pouze smykama, kter bohuel vechny vytrhnul..... Cel zprva mla ukzat dleitost noen ochrann helmy pi lezen... Take kruhy jsou OK! Nevm, nikdo asi nezane lzt po Tis v helm, ale pravdou zstv, e kdyby ji ten mank neml, tak by dopad h a mon nejh....
Aloha a pknou lezbu vem!
baodpovdt 
 Re: Uveden na pravou mru11:02:27 11.04.2007
Po zjitn, e z hlediska m tykve nen rozdl mezi tvrdost pysku, uly, edie, trachytu i sodalitickho tefritu, pouvm blembk i v Tis. Je to pohodln, praktick a sluiv. Jen ve sprch a komnech belina na ep trochu vad.
Papouodpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru11:18:56 11.04.2007
ideln je pylba do yrokch spr a zkch komn, kde je vhodn ji zaklnit, uvolnit konetiny a ut si ji jako nouhent. ukrcen clymber vydr v takovm nouhentu dost dlouho - dokial ho niekto nesund. jojo, neny nad pylbu na psku.
hrobakodpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru12:05:41 11.04.2007
Parkrat jsem mel problem nacpat jiz tak velikou hlavu i s helmou do sparokominohnusu a dosahnout na vhodny chytik.
Jinak, naopak jde za blembos fakt dobre nouhendovat. treba kdyz to sprajcnes.
Rozdil v dopadu hlavy (nebo sutru na hlavu) mezi mekounkym, hebounkym piskovcem a tvrdou zulou sice asi je, ale ja nevim... gor rozdil to nebude. :-)
Dagodpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru14:51:21 11.04.2007
Na hlav blina...???
Andyodpovdt 
   Re: Uveden na pravou mru14:56:29 11.04.2007
N. Bellina jako helma zn. Bell. Kodl leze v kiltovce.
Papouodpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru02:05:51 13.04.2007
V blebmku lezu vude, jen na pskoviti, NE!!!
3kruhy nevydrely%blbost!!!! , i kdyby byly kurva zfalovan.....
Vo co tamlo???
Matyodpovdt 
   Re: Uveden na pravou mru16:23:55 16.04.2007
jo to existuje takov pkn heslo: kdo nepouv mozek, nepotebuje chrnit hlavu helmou.
Lukas b.odpovdt 
 Re: Uveden na pravou mru11:41:43 11.04.2007
Jsi to ty ten ba z Losku ?
LTModpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru15:04:32 11.04.2007
Jo, jo. Jestli Ty nejsi ten bujar mladk ze stedoech? Jestli jo psni, protlam mailem njak fotky z toho podaenho vkendku....
baodpovdt 
 Re: Uveden na pravou mru12:07:03 11.04.2007
Sice v blembku vypadm jak tydt, ale jako prvolezec si j do Tis (a i jinam) beru. Drm se hesla, e strach je nejlep uitel. Smyky jsou hezk vc, ale nic nen na jistotu.
Pece jen pd i z metru na utr nejni nic pjemnho.
Ale to je o tom, jak je kdo nauen:-)
kotvikodpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru21:48:54 12.04.2007
J si kokos beru i jako druholezec, pa mi prvolezec obas he na hlavu vechno mon ;-) Jinak s hlavou bez kopku sta lehce klepnout a je vymalovno (stalo se mi asi tak 4x solidn otes mozku..), se kopkem to je vrazn lep :-)
Gl.odpovdt 
 Re: Uveden na pravou mru12:12:21 11.04.2007
Jsi to ty ten ba z Losku ?
LTModpovdt 
  Re: Uveden na pravou mru06:42:21 12.04.2007
to nejsem. za prv nevim co to je...a za druh mn to ur:) Jsem Honza z Dna
kotvikodpovdt 

 Pd v Tis11:40:35 11.04.2007
K pdu dolo na Dvojit Vi cesta vedle Magnetick hrany. Padajc vytrhl jednu smyku a pd zadrely hodiny .NEVZAL ANI PODLAHU .Lezu v Tis ticet tyi let a neslyel jsem ,e by nkdo vytrhl kruh.  Milan Tce
Milan Tceodpovdt 
 Re: vem analfabetm11:33:46 12.04.2007
Omyl, u 34 let leze v Tis. , a jet jednou
zas jeden, kterej nevydrelodpovdt 
  Re: vem analfabetm11:46:08 12.04.2007
A nen to nhodou v Tis, kdy u? Kadopdn brouzdat diskusemi a opravovat pravopisn chyby je pochybn zbava. Take pro pt - vydra!
jjodpovdt 
   Re: vem analfabetm12:05:02 12.04.2007
Vydera nelzja. Nespisovn etina (v Tis) je na rozdl od toho "vaeho" paskvilu (v Tis) pod jet etina. To taky jezdte do esk Tebov? No, nedivil bych se ...
odpovdt 
    Re: vem analfabetm12:34:29 12.04.2007
He? A kde u piva ste se s kamoama dohodli, e to bude "sprvn nespisovn" v Tis? Pijde mi u zvltn, e tady nkdo opravuje pravopisn chyby, ale opravovat jet nco, aby to bylo sprvn nespisovn, m pijde pln ujet.
jjodpovdt 

 Smla11:56:43 11.04.2007
To jste m uklidnili, e se jedn o smyky, do Tis jezdm kad rok a kruhm bezmezn vm.
Tak snad ten hoch bude brzy v podku, vytren smice pi pdu znm.
Lepraodpovdt 
 Re: Smla15:49:04 11.04.2007
Zajed si do Svojkova a vra v kruhy t pejde. Bude obvazovat dky jak mourovatej.

Jeden cvaskj borec tu ped pr lety hodil drku do kruhu a zachrnila ho smycka (takov ta 4mm pro morl), jenz nainstaloval 20 cm pod kruhem za nakou sracku, aby se tak nebl cvakat ring.

To jen tak na okraj :)
Mikiodpovdt 
  Re: Smla13:53:17 12.04.2007
...a pela to ta borkyn?
Papouodpovdt 

 myslet13:49:58 11.04.2007
Jei lidi, vytrhnout ti kruhy, ha ha. Zkuste trochu myslet a nevte vem napsanejm blbolm...
piclodpovdt 

 Tis15:23:32 11.04.2007
..no byl jsem v Tis pes Velikonoce a spadl tem jet njakej borec a zlomil si kln kost. Nehod je tam docela dost...nkde se to docela lme. Dvojit v ani tch 12 metr snad nem.
ajodpovdt 
 Re: Tis17:31:08 11.04.2007
Jeden by si myslel, ze alespon ve slove smyce by lezec nemusel udelat hrubku, jak ale vidno, dle mnohych smic v teto diskuzi, tak asi fakt nema cenu myslet. A to se rika, ze lezecka verejnost je v prumeru inteligentnejsi, nez nelezecka. No to se pak ale nedivme, ze takto nesecteli lide/protoze hrubky jsou o tom, ze mnozi lide ctou snad jen tyhle komentare , ale ne knihy/ pak uveri i pohadce o vytrzenych trech kruzich. Vite , kdyby se vytrhl jeden kruh, je to tezko k uvereni...ale tri??Co si tak obcas vycteninky prebrat a spojit se svou zkusenosti?Mimochodem jste presne Ti, co uveri, ze hrnce Zepter maji cenu tricet tisic korun. Ha ha ha ...
Ha ha.odpovdt 
  Re: Tis18:14:38 11.04.2007
No ty se teda chytrk.
odpovdt 
  Re: Tis20:36:49 11.04.2007
Jestli je lezeck veejnost v prmru inteligentnj ne nelezeck, tak jedin dky tob! Ty mus bt tak chytr, e vynuluje v tom prmru vechny blbce od umavy a k Tatrm.
stipodpovdt 
  Re: Tis21:52:09 11.04.2007
zase chytrolin
hol.odpovdt 
   Re: Tis23:58:06 11.04.2007
Jako je to celkem jedno a tohoto clanku se to vubec netyka, ale myslim, ze lezci jsou vetsinou inteligentni a dost casto i vzdelani lidi (vetsina lezcu kolem me jsou vysokoskolaci..i kdyz na tom vubec nezalezi, ale je to tak)..myslim, ze treba na solarku, nebo v posilovnach je ta hranice trosku jinde..ted to asi od nich schytam..protoze podle psani "i" a "y" jich je tu dost :-)
hklodpovdt 
    Re: Tis10:36:23 13.04.2007
To jako kdy m vejku, tak nespadne z vejky, protoe m vysok IQ? IQ tykve?
Kuba Turekodpovdt 
     Re: Tis08:41:15 16.04.2007
Ne, tedy se mluv o znalosti etiny. Pat to ke veobecnmu vzdln a kdy nkdo nezn ani naprost zklady, jako je "i" a "y" ve vyjmenovanch slovech, a jet mu to nen trapn a ur nkoho, kdo ho oprav, pak je to docela smutn. Svj rodn jazyk by ml kad zvldat, a to nemus bt ani vysokokolk (navc to s tm nem co dlat, protoe pravopis se u jen na zkladce).
Petrodpovdt 
      Re: Tis10:02:42 16.04.2007
Naprost souhlas...
jraodpovdt 
    Re: Tis01:14:14 23.04.2007
For hkl
Nazdar chytr chlape z vysok koly!Jen pr slov k tvmu asnmu projevu. Sm jsem chodil pouze na stedn kolu a jeliko jsem totln dement a navtvuji posilovnu, kde si obas zacvim s ostatnmi dementy, musm se tentokrt tchto dement zastat, protoe oni jsou kolikrt lep ne namachrovan vysokokolci, kte na celou umlou stnu vou jakou e zkouku sloili a vtinou pln vidm jak tu chytrost vyzauj na vechny strany.
A ije Jan Klobsos Pimovsk - uitel mimo
Kaliodpovdt 
  Re: Tis09:50:33 12.04.2007
No to je preci jasny, ze smyce se pise s tvrdym. Je to podle vyjmenovanych slov po m: Myslivec myslil, ze lezec mydlil smyci mejdlem. Hlemyzd se smyka po skale atd.. :-))
Honza V.odpovdt 
  Re: Tis12:39:55 12.04.2007
J hochu, podmnky pro setlost u nejsou, co bvaly. Dv se mohl lovk aspo spolehnout, e to v tch knihch je gramaticky sprvn, dnes se nkdy fakt lovk div, co je mon. Jinak ale to, e ty se pohybuje mezi sammi vysokokolky, neme brt jako obecn pravidlo. Podle m je mezi lezci pomrn irok spektrum mry vzdlanosti, ale mm pocit, e je to fuk. Znm spoustu lid, co nemaj ani maturitu a stejn jsou to fajn lidi. Navc inteligenci neme zamovat s gramatickou vysplost. Spousta dyslektik a dysgrafik s tm prost nic neudl.
Kokaodpovdt 
   Re: Tis16:36:30 12.04.2007
No ja neodsuzoval ani tak ty hrubky,resp. jejich autory, uz jsem si tady /a vlastne jenom tady/ na ne zvyknul. Ale ty prihlouple komentare o tom, co je pravdy na tom, ze se vytrhly tri kruhy....A Ti dyslektici a dysgrafici...neni to nahodou o tom, ze kdyz jim to do hlavy neleze, tak se na to vsichni/ vcetne ucitelu/ vymluvi? Za mych mladych casu totiz se to proste naucit museli, treba jako nasobilku.A kdo cte, tak to ma v hlave...nebo jenom ja?
Ha ha.odpovdt 
    Re: Tis16:53:14 12.04.2007
Setlost na to nem vliv, mon sp naopak. Kdy te hodn, asem se nau vnmat slova podle kontextu, dlky, potku a konce. Take: Tyxt jeco tedle vm nefmehn. Mon...
Tomodpovdt 
    Re: Tis08:27:46 13.04.2007
No v, ale udlal jsi to, e jsi ob spojil, respektive jsi z toho uinil souvztanost. Aneb - neum pst = je blbej. Co mimochodem podle m byl pesn ten postup, kter byl za naich mladch let uplatovn na lidi, kte blb etli a psali. e nkte z nich neumj jen to, ale jinak jsou inteligentn, na to se pilo pozdji. Pokud je trend se na to vymlouvat a ulehit si prci, to u je vc jin. Jen jsem poukazovala na to, e to rovntko obecn neplat. Gramatika rozhodn nem s inteligenc a logikou 100% souvislost. Samozejm, nkdo je s tm tak na tru, e se nenau vbec nic. Ale rozhodn si myslm, e je spousta lid, kte maj problm s tm, kam napsat y/i, ale je jim jasn, e aby se vytrhly 3 kruhy, to u by byla sakra nhoda. Myslm, e problm v komentch na lezci je hlavn v tom, e je kad pe jako okamitou emon reakci, kterou navc nejde vrtit. A to jsou pak vstiky. Ale rozebrat to dl, by znamenalo pekroit rmec komente, co by nikam nevedlo a navc by to nikdo neet. Chce to brt to s rezervou.
Kokaodpovdt 

 Radio Jerevan21:41:45 12.04.2007
Horsk to trochu popletla. Podle sprvce J.Rosola to byly ti smyky, kter nevydrely.
Vl.odpovdt 
 Re: Radio Jerevan23:12:24 12.04.2007
No mo kdyby tam alespo jeden kruh byl, byla by to jistota. Opravdu miluji devtkov lezce,prvovstupce, kte si vysmahnou pro radost njakou tu estiku bez kruhu, m to pro estkae zavou. Pro koho ta cesta pak je???
Pes.
odpovdt 
  Re: Radio Jerevan02:08:05 13.04.2007
..pro estkae s morlem a pohodov devtke!!! J bych byl rd to prvn, ale na druh nemm a jsem posera...
Matyodpovdt 
  Re: Radio Jerevan12:07:25 13.04.2007
To snad je jasny pro koho takovy cesty jsou - pro prvovystupce, kteri se zvecni v pruvodcich. Ukazou vsem jak moc jsou dobry a cestu uz nikdo nikdy nepoleze. Sestkari na ni nemaj a devitkari se nebudou zdrzovat na nejaky pitomy sestce, notabene
blbe jisteny.
retezodpovdt 
   Re: Radio Jerevan07:08:06 17.04.2007
J bych to tak zle nevidl...alespo v tch sedmch o nco jde, ne?:) Dle mojeho nzoru jsou ty kruhy pesn tam, kde maj bt. Nejsem profk, ale troufnu si ct, e poznm kde je na skle kritick msto. No a vtinou jsou ty kruhy nkde okolo. No a po cest si dm pr smyek pro duevn oporu. A je z toho hezk sedma:)
Kotvikodpovdt 
 Re: Radio Jerevan12:22:12 13.04.2007
Zvlt dobr reklama pro Jirku Rosola co tam mn HS kruhy a dal si s Tisou dost prce !
Pak njakej blb co dl u horsk nape kravinu a takto to dopadne !
David
odpovdt 
  Re: Radio Jerevan13:31:05 13.04.2007
Horsk sluba se za omyl omluvila.
Jirka R.odpovdt