LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Kdy se tam udr snh, tak j taky.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
SAUNA - Plze
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysoany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plze Americk - Plze
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nanga Parbat Czech expedition 2018

Bylo ns 9+1. Mummeryho pil ek dl.

V minulch dnech jist pznivci himaljskho horolezectv zaznamenali zprvu o spchu skupiny eskch horolezc na krajn obtn osmitiscov hoe Nanga Parbat v zpadn sti Himalj.

Vstup estice horolezc na vrchol je bezesporu skvl poin, u jen vzhledem ktomu, e historie doposud znala pouze ptici ech, co kdy stanuli na hlavnm vrcholu.  Tuto skupinku legend (J. Rakoncaj., J. Neerka, R.Jaro, M.Holeek a Z. Hrub) doplnila chronologicky estice P. Konek, P.Bm, R. Groh, , T. Kuera, P. Burda a L. Dubsk. Vichni novci stanuli na vrcholu ve vce 8126 m vptek 20.7. dopoledne mezi 9:30-11:45 h tamnho asu.  Prvn jmenovan trojice spnch horolezc vyrazila kvrcholu kolem plnoci ztbora C5 (7400 m) a druh trojice vyrazila kvrcholu ji 19.7. kolem 17:20 h, ovem z nihotbora C4 (7120 m). Piblin kolem 3. h rann se skupinky spojily a spolupracovaly a kvrcholu. 

Pestoe se jedn o spch, je teba zmnit nkter aspekty cel akce, ke kterm veejnost d vysvtlen.

1) Promo cel akce slibovalo pokus o uniktn kombinaci zlezen Nangy po dvou paralelnch linich- Kinshoferovou cestou a prvovstup spojen sprostoupenm Mummeryho pile ve stedu Diamrsk stny. Pro byla druh, nronj, st nesplnna?
2) Promo akce hovoc o astncchexpedice zmiuje sedm horolezc a jednoho dokumentaristu. Jak je mnon, e vexpedici nakonec psobilo hned devt horolezc vetn kontroverzn osoby Pavla Bma?

Add.1) Cesta pes Mummeryho pil kvrcholu Nanga Parbat zstv i nadle nepokoenou vzvou. Vprvoplnech na expedice se skuten skupina Pavel Konek, Ji Domansk, Leo Hustk a Ji Jank chtla o prvovstup minimln pokusit, le ada okolnost je ve finle ktomuto pokusu ani nepustila.  Ktmto okolnostem lze adit nsledujc. Kvli zrann zad Pavla Konka zpotku expedice dolo krozdroben tmu zhlediska aklimatizanch vstup. Bohuel nejen nerovnomrn aklimatizace, ale t znan individuln rozdly vdlce pivykn na nadmoskou vku zpsobilo postupn rozdln vyerpvn fyzickho fondu jednotlivch horolezc. Prvotn pln aklimatizace vKinshoferov cest a nsledn pokus o Mummeryho pil ve finle vystil o pouh boj o vrchol na Kinshoferov cest spolen sdalmi leny expedice. Nanga pedstavuje skuten nelidskou dinu a neekan zrann ruky Jirky Janka, neustupujc bronchitida Leoe Hustka a Jirky Domanskho postupem asu nedvala nadji, e by se nkdo pipojil kdobe aklimatizovanmu Pavlovi Konkovi kpokusu vMummeryho pili. Pavel Konek nakonec vystoupil na vrchol jako jedin ztveice uren pro prvovstup, le musel vzt za vdk i tak krajn obtnou Kinshoferovou cestou. 

Add. 2) Vpotku plnovn akce bylo skuten pouze sedm horolezc plus dokumentarista. Sestava v tomto potu byla stl prakticky od prosince loskho roku do bezna roku letonho, kdy jsme se dozvdli o zjmu o stejnou horu ze strany Radoslava Groha a Pavla Bma. Ti navc povili svoje ambice na Nanze o touhu sjet zvrcholu na lych. Jednn se sponzory a dalmi partnery ji ovem vtto dob byly vpokroilm stdiu a naven potu astnk by situaci komplikovalo, mnostv vybaven rozmlovalo apod. Dvojice lya navc znejrznjch osobnch dvod nestla o mediln zviditelnn ani o participaci na sponzorskm pozltku, a proto jsme obma pislbili maximln kooperaci vrmci snahy vylzt na Nangu stm, e nebudou vedeni jako oficiln lenov expedice. Ob strany stmto souhlasily a  takto jsme i do Pkistnu odjdli. Pro ueten nklad a ulehen formalit jsme ve finle navc zkoordinovali harmonogram letenek a dal dopravy pod horu. I kdy pln aklimatizace expedice byl trochu jin, ne vppad Pavla a Radka, pro finle jsme sly spojili a kvrcholu kreli jako jedna nrodn vprava. Nikdo nemohl pedem vdt, jak to bude cel vypadat a probhat, ale pot, co kluci zejmna kvli ne/bezpenosti vzdali variantu slyemi, byla logicky velmi pravdpodobn varianta spojen do vt, dernj a silnj skupiny, co se ve finle stalo. Pavel i Radek byli pro tm velkou posilou a i dky nim meme hovoit o mimodn spn expedici a nebylo mon je po spnm vstupu ignorovat i vmediln prezentaci, pvodn zamlen jen pro pvodn sedmilennou expedici.

trek do BC

Trek do BC


aklimatizace na Ganalo Peaku

Aklimatizace na Ganalo Peaku


BC a Nanga Parbat

BC a Nanga Parbat


Nanga pi zpadu slunce

Nanga pi zpadu slunce


Radar a Bmi na vrcholu

Radar a Bmi na vrcholu


Fotky: archiv len expedice

Pavel Burda   [pravy] 06:56 14.08.2018Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Hmmm13:37:14 14.08.2018
Na takov expedice se lovk nepipravuje msc i dva. Pravdu ohledn "Bmie" se stejn nikdy nedozvme, ale snaha to vysvtlit byla.

Bude se expedice v ele s P. Konkem pokouet o Mummeryho pil i pt horo-seznu? Nebo u to nen v plnu prostoupit tuto cestu?
F. Kolohntodpovdt 

 Pavel Bm14:19:55 14.08.2018
Njak netum, pro se snate "veejnosti" njak vysvtlovat, nebo obhajovat ast Pavla B. na vprav. Co m Nanga Parbat, nebo jin hory spolenho s jeho psobenm v politice? Lezen se aktivn a docela spn vnuje u od 80-tch let.
PeSodpovdt 
 Re: Pavel Bm14:43:52 14.08.2018
Pesn tak, co si nakradl je jeho vc. Dleit je e byl spn na kopci a o to tady jde.
odpovdt 
  Re: Pavel Bm15:16:13 14.08.2018
J to mm opan: Bma kvli jeho pochybnmu psoben v politice nepovauji za horolezce, take m nezajm, co vylezl a tedy ani to, pro ho pedem neprezentovali. Ale chpu snahu ostatnch len "obhjit se"...i kdy tam vlastn piznvaj, e se s nm bratkovali kvli prachm :-)...logick, ale trochu neastn podan.
Jirkaodpovdt 
   Re: Pavel Bm15:29:32 14.08.2018
"Bma kvli jeho pochybnmu psoben v politice nepovauji za horolezce" ... AHA ... taky dobr
 TRodpovdt 
  Re: Pavel Bm07:59:28 15.08.2018
A z eho jste kluci pili na to, e ast Pavla Bma obhajuj kvli psoben v politice? Otzka pece znla takhle: "Promo akce hovoc o astncch expedice zmiuje sedm horolezc a jednoho dokumentaristu. Jak je mnon, e v expedici nakonec psobilo hned devt horolezc vetn kontroverzn osoby Pavla Bma?" To znamen, e obhajuj oba pibyv leny expedice a pokud vm, tak Radoslav Groh za sebou dn kontroverzn psoben v politice nem. Husy zakejhaly? ;)

Pro obhajuj ptomnost dvou pibyvch len-nelen doku pochopit - pvodn mezi astnky nefigurovali.
odpovdt 
   Re: Pavel Bm08:49:40 15.08.2018
tak jako tak, vsledek je "s Bmem kvli prachm", co beru jako logick vysvtlen, ale trochu neastn formulovanou "obhajobu".

jinak pro tam nen: "...vetn pikovho skialpinisty Radka Grha" msto "...vetn kontraverzn osoby Pavla Bma"?
odpovdt 
    Re: Pavel Bm08:56:02 15.08.2018
asi proto, e se na Bma pt vc lid. Pan Groh toho tolik nenakradl, take jeho ptomnost nen tak zajmav :-) Asi Bm nco lehce zacvakal, ale na takovouhle akci mus bt pedevm nadupanej horolezec, ne sponzor. Gratulace vem!!!
tomtomtomodpovdt 
     Re: Pavel Bm09:03:52 15.08.2018
jako, lnek oceuju, NIKOHO NEOERNUJE, NIKOMU NESTRAN, JEN VYSVTLUJE A DV VE NA PRAVOU MRU, CO NEN ZVYKEM!!! Gratulace vem,i Bmovi, Mummery pok :-)
luckyboyodpovdt 
     Re: Pavel Bm09:27:27 15.08.2018
pesn tak, vechny zajm Bm. Take ve 2. bodu obhajuj pedevm jeho, nikoliv "dva nov leny"..., jak se sna evokovat koment v.
odpovdt 
     Re: Pavel Bm15:26:58 15.08.2018
Everest, K2, Nanga. A copaks vylez Ty, sportove ?
Todpovdt 
      Re: Pavel Bm19:36:29 17.08.2018
Odecetl bych ale vystupy s kyslikem...
odpovdt 
       Re: Pavel Bm10:53:49 21.08.2018
To v, e jo, s nm je to vejlet na Kokon.
Ty bude vt bombark.
odpovdt 
        Re: Pavel Bm11:20:43 21.08.2018
J vm, ty m rd zvtka. Pavle, neprovej to tak..
odpovdt 
         Re: Pavel Bm13:57:52 22.08.2018
:) U v koncch, co ?
Todpovdt 
          Re: Pavel Bm21:56:59 26.08.2018
Ne, soudis dle sveho prispevku s Kokorinem nebo jak si na to prisel?
odpovdt 
     Re: Pavel Bm18:24:13 18.08.2018
To je sila ...politik=zlodej...hosi hosi kam jsme to dopracovali od listopadu 89...jen by si kazdej lezoun dneska mel uvedomit ze bez ty politiky by mohl na sve cestovani po svete zapomenout...leda tak na bumazku do SSSR ...ale to by zas musel aspon kamaradit s UV KSC...:-)
odpovdt 
      Re: Pavel Bm18:36:33 18.08.2018
Take vichni, kdo se do 89 nkam dostali, byli co?
odpovdt 
    Re: Pavel Bm09:12:54 15.08.2018
je mi celkem umk, jestli jim bm nco zaplatil, pokud ano, tak si to kluci myslm zaslouili, za to do eho se vrhli. A ten vsledke je famozn, take pokud Bm nco platil, tak by se mu mlo sp podkovat, e klukm, co maj patrn mnoz hluboko do kapsy, pomohl se k nanze vydat. Aspon ty miliardy nesysl, jestli to tak bylo :-)
luk doubekodpovdt 
     Re: Pavel Bm00:49:25 16.08.2018
Pokud Bm komukoliv nco platil, tak jsi to platil hlavn i ty a ostatn teni Lezce mj. Trochu o tom tum. Poplakej si v stran pod Bmovm plaktem a a ho potk osobn, tak se ho zeptej, kde si na to ve vydlal a jak. A to rozhodn nejsem nepejc, jen nejsem vypatlan dutohlav a voli nejen Bma, ale ani Koblihe.
odpovdt 
 Re: Pavel Bm20:31:45 16.08.2018
rozhodne gratuluju k tak narocnemu vystupu,kde podle me politika nema sanci,protoze v takovych vyskach neexistuje.Proste jste borci!uzivejte! T.Pavlik
Tomas Podpovdt 

 Kolibk06:26:07 15.08.2018
Kolibk lt tak vysoko? Na jeho pkladu jde vidt, e se ty bo mlny to opravdu pomalu...
Ondraodpovdt 

 Pkn vkon07:33:58 15.08.2018
Gratuluju k vstupu vem zastnnm, je to pardn vkon a pro vechny i urit pkn zitek. A o tom to je :)
BKodpovdt 

 vysvtlen08:52:13 15.08.2018
V textu se dle mho nejedn o njak ospravedlnovn, nbr o vysvtlen pro se nesplnilo prakticky nesplniteln (Mummery rib) a kde se tam vzal Bm, pestoe se o nm ped expedic nikde nikdo nezminoval, naopak z mho pohledu chvlihodn upmnost. A Bm na magistrtu a na Nanze jsou dva svty
radeeeekodpovdt 

 beru!09:09:36 15.08.2018
lnek mile potil, s adou kamard jsme se na tohle tma bavil (Bm a Mummery) a ted aspon vme jak to bylo. Nic proti niemu ale skuten dky za vysvtlen, pestoe jste nemuseli, lnku vm a jak tu nkdo pe, tady mus bt Bm hlavn
pikovej horolezec ne sponzor!
kololodnikodpovdt 

 :-)09:41:54 15.08.2018
Bmi je hovado v pozitivn i negativnm slova smyslu ale tady je na mst mu jen pogratulovat. Dky za lnek, mile pekvapil upmnost!
messiodpovdt 

 morlka09:45:01 15.08.2018
Jako vkon to urit je, ale je to dost podobn jako vylzt tkou cestu z mgem. Prost se nen m chlubit.
Horolezec by ml mt hlavn njakou morlku a pokud si pomu k vkonu kradenmi penzi, tak se fakt nen m chlubit.
d.odpovdt 
 Re: morlka10:42:51 15.08.2018
tak tohle je superchujovina, co jsi tu napsal. Ale jsem rd, e jsi pouil pmr s maglajzem. Implikace: kdo leze s maglajzem krade penze! Yeaaah!
odpovdt 
 Re: morlka10:49:09 15.08.2018
ty krvo, jako vylzt Nangu je masakr nejvt, kdo tohle zpochybnuje, tak by si to ml zkusit. Skly jsou upln jinej sport. Ten lnek nen o morlce, Bmi je superhorolezec, zbytek jeho osobnosti je nco jinho. Asi byl i dost platnej a je sp hezk e se to ve napsalo tahle na rovinu
lubosssshodpovdt 
 Re: morlka18:31:16 18.08.2018
Kdyz vis ze je Pavel zlodej, tak bys to mel ohlasit, jinak tajis trestnej cin....vis to?:-)
Kurva ceska zavist je priserna...
Ty bys delal loupeznika s primatorskym platem jo?
chacha...
hele ty dodpovdt 
  Re: morlka20:10:52 18.08.2018
Co porad mate s tou zavisti? Sami zavidite, ze vas to vzdy napadne jako hlavni argument, nebo jak k tomu prosim dochazite?
odpovdt 

 jet mi nen jasn...11:19:12 15.08.2018
Jet mi nen jasn, jak vte, e si Pavel Bm nakradl miliardy? Byl vyetovn, obalovn, nebo dokonce odsouzen? Njak si nevzpomnm. Druh vc je, e jsou nejsp oprvnn kritizovny pro nehospodrnost ady akc na praskm magistrtu z jeho ry, ale pokud vm, tak jsou zpochybovny pedevm jeho politickmi protivnky a "investigativnmi" novini. Spoustu penz proustruje nesmysln prakticky vdy kad politick garnitura, kter je zrovna u moci, ale vtinou to vdy vyum do ztracena. Pokud se ohldneme do minulosti, tak kter prask primtor byl skvl?
Te mme v Praze Krndu a to je dlo...
PeSodpovdt 
 Re: jet mi nen jasn...13:54:00 15.08.2018
Aha Pete :)
A co teba kauza Veolia a istika odpadnch vod? To si tak vymysleli investigativnmi novini? Mm vzpomnat a hledat dal kauzy? J toho (v porovnn s vtinovm voliem) zase tolik nezapomnm...
Kolik si nakradl m nezajm. Spe m zajm o kolik okradl NS.
Krnda je vesmrn. Hudeek byl ubreen tragd. Svoboda se mi zdl jako slun lovk (a ODS nesnm), ale nic pozitivnho neprosadil. O Nmcovi nemluvm. Kasla jsem ml rd (tak ho brzy dostali pry) a Koukal se v porovnn s vtinou svch nstupc ji nejev tak hrozn...
Bm je znm koksa a z..... (stejn jako Hrub nap.), ale do diskuze o lezen to nepat, s tm souhlasm...
Pepanodpovdt 
  Re: jet mi nen jasn...14:15:17 15.08.2018
vcelku vn obvinn, na to, e pe e do diskuse sem to nepat. tak jsi si to mohl odpustit a nedlat tady ze sebe ovci, kter kritick mylen nic nek...
odpovdt 
   Re: jet mi nen jasn...02:34:20 18.08.2018
Ano, vsichni co mysli neco jineho nez ty jsou ovce bez kritickeho mysleni. Problem ale je, ze si to mysli o sobe skoro kazdy..
odpovdt 
  Re: jet mi nen jasn...18:34:45 18.08.2018
Pepane on te nekdo vokrad jo? Se smeju dycky nad temahle plkama....tak proc si je tam lidi posilaj ve volbach? No a pokud vsici kradnu....a ty to pepane vis lip jak to udelat aby vsem litali peceny holuby do tlam a mohli si jezdit na vejlety, tak kandiduj, ne?:-))
odpovdt 
 Re: jet mi nen jasn...07:47:39 20.08.2018
to je Pete pln jasn, psali to toti v novinch a kadej to o nm v.

den co den m znovu a znovu pekvapuje, jak mnoho lid, bez rozdlu vzdln, st, sociln situace etc., nen schopno extrapolace vlastn zkuenosti. tedy kad nemu njak rozumme, nm se teba ivme nebo se o nco dlouhodob zajmme. a kdy je v "novinch"(televizi, rdiu, na internetech etc.) mco o tom naem oboru, jsou to valnou vtinou dsn kydy, kdy je kombinovna nedostaten ple redaktora s jeho ignorac, okoenn zmatkovnm editora a zamotan zamenm a orientac listu a spoleensk poptvce, a nkdy je to dochuceno velmi patnm pekladem pvodnho zdroje. no a pak tenhle lovk, co velmi sprvn pozn pitomosti psan o oboru ktermu rozum, bere zprvy z obor, kterm nerozum, pln doslova a nekriticky, jako zjeven slovo bi.
Lukas B.odpovdt 

 Jnok12:12:52 15.08.2018
Takovej Jnok, akort nebral bohatm, ale obyejnm lidem. A dval horolezcm. Vkon to je, ale s prachama by na to sam mlo hafo lid. Akort maj morlku, tak se tam nedostanou protoe nemaj love..
Jodpovdt 
 Re: Jnok12:21:36 15.08.2018
tak to je dsn hovadina, jen maj prost jin priority, ne e by nemli penze. Nemyslm si e by zrovna na Nangu jezdilo njak vc lid, kdyby ta akce stla teba 30tisc. Co vm, ta tihle kluci, krom Bma, moc penz nemaj, pesto je to pro n takov srdcovka, e si teba pujej, pak nkolik let makaj, splcej, ale jedou tam, tohle je teba taky ocenit. Ne si kupovat auto, iphone apod....
gordon bleuodpovdt 
 Re: Jnok23:44:40 16.08.2018
To, e ti lid nemaj prachy, nen vtinov zpsobeno tm, e by mli morlku, ale tm, e se nedostali k lizu. Morlku proke ten kdo odol pokuen. Nikoliv ten, kdo jen tiskne prvodce na firemn tiskrn, zatmco papali nahoe kradou ve velkm.
honzaodpovdt 
  Re: Jnok18:40:57 18.08.2018
...ze lidi nemaj penize pac se nedostali k lizu...honzo honzo...ja dyckinky koukam na ty nakupni kose v shopech ...pretejkaj...tak jak to ze nemaj penize? Aut je vic a vic ze asi prestanu pouzivat dalnice, pac kazdej jede jako kokot...dyk to ma kotoucovky, 4erbegy a jsem "nesmrtelnej" ne?:-))
Papalasi kradou...hm, vokradate se sami, tim co si volite...a posledni volby...bude lip pirati a pod to jasne dokazujou.
Bez tech "papalasu" nahore by sis treba ani nenacepoval plnou nadrz kdyz chces jet na sutry, vis? O hranicich co uz nejsou nemluve
odpovdt 
   Re: Jnok23:01:33 18.08.2018
e je o horolezcch, kter nemaj prachy na Nangu, ale jinak by to dali.

Narvat si nkupn kok vyjde pecijen lacinji ne zaplatit nklady expedice na Nangu Parbat.
honzaodpovdt 

 Nanaga15:19:51 15.08.2018
kluci si hrbli, dali vrchol a peili - to je megaspch. Vechno ostatn je nepodstatn. Chodj normln do hku a prachy berou z velk sti z spor. spch je vdy kombinac zkuenosti, odolnosti, vytrvalosti, poas, podmnek a tst. Chpu lnek, e chtj vysvtlit co a jak bylo. ale to nic nemn na tom, e zaslou obdiv.
Vaekodpovdt 

 ...von jet nesed?18:26:47 15.08.2018
jak o to ekl jeden Lezec na fesku pi otzce co si o nm mysl. On jet nesed?

A vy tady pete e je to spch. spch je, e se zaslouil na okrdn teba postiench a dchodcu. Co jinho je krde penz ze sttnho. Kdo se jej astn jako nap. i on tak mu pat nlepka zlodje invalidu, postiench a nemouhoucch.
Bte si okrst na ulici teba vozke s vnou demenc.
e v nen hanba co ho obhajujete.
Filodpovdt 
 Re: ...von jet nesed?19:26:39 15.08.2018
nikdo nikoho neobhajuje, jenom si tu nkte nehrajou na soudce a hodnot to, co objektivn hodnotit jde, a to je prezentovan sportovn vkon. Dobe, jeden soud peci: jsi trumbera a aby jsi vci chpal, tak si je potebuje zjednoduit a svt je hned ernoblej.
odpovdt 
  Re: ...von jet nesed?21:29:24 15.08.2018
tak to si pesn vystihl...
kdy vrah co zabil lidi vyleze na K2 tak se nebude dvat na charakter lovka? (Jak je rozdl okrst postienho co ml dostat penze ze sttu a ten mu je ned, kvli lidem jako je On). Nech je trpt v poniujcch podmnkch a nebo na jeho lbu se skldme. Viz nedvno maminka rodiny s rakovinou co pojiovna (stt) ji nechtl proplatit lep lbu. Pohodika? Sp se ti dobe v obhajob tohodle hnoje?
Ok, je to super lezec :D
A te z jinho soudku. Dej mlaochm penze z rozkrdaek ze sttu a dejme tomu e budou mt monost lzt na 8K hory. Co mysl? Bude to opakovn, nebo vylezou nov smry. Mra Holeek to popsal dobe - tm "dravcm" to za to te nestoj. Penze vs lezn. To je cel.
Ale chpu i Mra je jednoduchej. Nebo oslava Jaro. Vylezl na K2 woooou. V vbec e na K2 udlal v roce 1984 (pleten ponoky) prvovstup sir Joseph? _:D Ty "chytrej".
Filodpovdt 
   Re: ...von jet nesed?22:06:43 15.08.2018
tak podruh, nikdo nikoho neobhajuje, jak tady podsouv. Ve je to napsan a sta jen mlo - a to prost porozumn textu. Demagogick pmry k vrahovi na K2, snad nem ani cenu komentovat... Jak pomh teda ty? Kdy se t osudy nemocnejch a postienejch takhle dotkaj? Upel jsi si zjezd na lezen a poslal msto tho penze potebnejm, nebo se jedn o falenej soucit a dojmn se sm nad sebou, jak to obvykle je? A dky za horodjepis, ale ekni mi sp nco co nevm, a je to aspo trochu pnosn.
odpovdt 
    Re: ...von jet nesed?22:56:09 15.08.2018
Djepis je poteba, pak nebude stt na mst a opakovat vci dokola. Od toho je lezen - pekonvaj se dal monosti a pod se je kam posouvat.
Pmr? Ano je to na nzoru, tak si nech svj a tleskej tomu odpadu.
Ano, obtoval jsem jak volno tak penze na postien. Kivrny ze sttnho neprovdm. Co tam m dl? :D
Nco jako e je to moc patn pirovnn? Je jedno jestli to ukradl postienmu na vozku na ulici jako posledn zlodjek, nebo ty prachy kradl ve sttn kase. A tak i tak se pak na ti lidi nedostane. Pod nic? Vn kdo krade ze sttnho neokrd postien, star, nemocn? Ne? opravdu? A na co mysl e penze vyd? Jen na opravu silnic? Kdo m ty penze dostat? Sjezdovka, sporotovci? Nebo snad ti nahoe co je pod opakuji do kola. Trochu morlka kmo. Teda jestli ti to nco k.
Ale jak jsem psal dv. Me dl tleskat zlodji, teda pardon Kolibkovi... Blic smajlk.

Filodpovdt 
     Re: ...von jet nesed?23:30:12 15.08.2018
Muze ty prahy davat do toho co ho bavi a jde mu to. Tady se hodnoti lezeckej vkon a ten je vynikajci. Byl na K2 , Everestu, Manaslu ma seven summits...a co ja vim jeste. Myslim ze pro vetsinu lezcu je to vzor. Tak vo co jako jde
odpovdt 
      Re: ...von jet nesed?09:53:40 16.08.2018
nikdo netvrd e to nen dobr vkon, ale mt zrovna Bma za vzor? To u je fakt umpa. Ale ve stt kde se fzlov fot s Kjnkem se u niemu nedivim.

d.odpovdt 
     Re: ...von jet nesed?23:46:03 15.08.2018
Opravdu natvrdlk, co neum st. kdo tady tlesk?!? Takovhle Babi potebuje. Agrofert dkuje.
odpovdt 
      Re: ...von jet nesed?14:46:19 16.08.2018
Vtinov lezeck veejnost je banda asocil lempl a vychcnk kalajcch na jakkoliv pravidla.A vdycky to tak bylo.A pro mezi nima bylo tolik vysokokolk? Aby nemuseli na vojnu a do hku. Lezci jsou zvistiv stvoen,vychcan jak mraky.
odpovdt 
       Re: ...von jet nesed?18:49:42 18.08.2018
...vychcanci...no dneska jo stacilo ani ne 30 let:-))
odpovdt 
 Re: ...von jet nesed?18:45:11 18.08.2018
Ehm, tak znova vy rozumbradove....bez tech "zlodeju invalidu atd"...by ti skutecny invalide a duchodci nemeli ani na slanou vodu, protoze vy jim ty duchody tezko vobstarate:-) Sami by jste chteli vic a vic aby se mohlo jezdit dal a dal na dyl a dyl....stale vpred, staly rust HDP nejlepe az na mars...:-))
odpovdt 
  Re: ...von jet nesed?11:08:56 20.08.2018
no vodeti vod tch jeho spch "kyslkov vstupy"...jak byl tento, nevm...?
Jirkaodpovdt 

 tragedie eskho nroda07:00:56 16.08.2018
Pijde mi zvltn, jak kad (resp. snad kad v tto diskuzi, tj. max. pr destek lid), do koment vykikuje, co si kdo nakradl. Nechpu, kdy je zde tch i jen pr jedinc, kte to zde tak urputn tvrd, pro ti sam, sv dkazy nepedlo tam, kde s tm mon nkdo nco udl. Jsou to vn obvinn a jednak m zar, e to zde "Lezec" ponech ale hlavn si sp km, jak k tomu ti lid doli? Byli u toho? Nebo jak jako, jedna pan povdala a kaj to vichni, tak na tom mus nco bt? Neobhajuji tady Bma ani nikoho jinho, ale je tragick, jak "kad" natra okap kvi, e kad politik si nakradl, ale njak za a) nem odvahu s tm nco udlat - pokud m dkazy a nebo za b) nem "nic", ale kvi...
exodpovdt 
 Re: tragedie eskho nroda08:56:55 16.08.2018
Pesn tak. Pokud vm, tak na P.Bma snad ani nebylo podno trestn oznmen. Urit m za spoustu vc odpovdnost politickou, ale za tu ho volii u potrestali. To je ve. Kad kdo s nm byl kdy na horch, si ho neme vynachvlit. Jezd s nm teba i Mra. Vechno ostatn jsou pindy lid co tou pouze Blesk, AHA a Hal noviny.
PeSodpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda10:14:29 16.08.2018
Kdo neokrd stt okrd rodinu.
Koukm e ten komunismus zanechal v lidech doivotn nsledky
d,odpovdt 
   Re: tragedie eskho nroda11:26:39 16.08.2018
Verej fronta "mladch" ped adem SFRB toho budi dkazem!:-)
odpovdt 
    Re: tragedie eskho nroda12:16:17 16.08.2018
Tady je chytrch lid, od kterch se meme vichni uit :-)
JJJodpovdt 
   Re: tragedie eskho nroda18:51:13 18.08.2018
...komunismus zanechal dozivotni nasledky na nekolik dalsich generaci ne jen jednu, dve...skoda
odpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda21:29:52 16.08.2018
Nepochybuju o tom, e P. Bm me bejt dobrej park na hory a e to je dobrej horolezec se spoustou hodnotnejch skalp a e je mu co zvidt.

Na druhou stranu: to, e na kolibka nebylo nikdy podan trestn oznmen svd jen o tom, e to dlal chyte a nezanechal proti sob moc dkaz. Vzpomeme ale na zveejnn odposlechy s maznkem (nevm, zda byly tehdy zveejnny kompletn nebo jen ty nejlep seky). TO z toho nebylo, ale myslm, e to tehd zlomilo politicky Bmovi vaz, a to bylo v dob, kdy byla ODS, zejmna pak ta prask, na vrcholu mafinsk innosti a vichni byli zvykl na to, e ti papali jsou tam prakticky politicky nesmrteln, a se dje co se dje.

Na druhou stranu taky nechpu, pro se to rozmazv njakmi komunik ohledn spojovn nebo nespojovn v rmci horoexpedice.
honzaodpovdt 
   Re: tragedie eskho nroda19:34:37 17.08.2018
Neco podano asi bylo, ale vetsina veci je promlcenych. Zacalo se to resit az po volbach 2013 a bylo na to pul roku. Coz u tak velke kauzy po tak dlouhe dobe je extremne malo casu.

Jinak je to jednoduche - bud se delo neco nekaleho, nebo je Pavel Bem totalni diletanstky a negramotny idiot, ktery si sam nedojde ani na zachod - jine vysvetleni ta dila za jeho ery proste nemaji...
odpovdt 
 Re: tragedie eskho nroda12:25:57 16.08.2018
Ano, krade se od nepamti. Stejn jako plat e m bohat zlodj tm men ance e na nj spravedlnost doshne. To platilo a plat stle.
To e nen nkdo odsouzen jet neznamen, e se toho neastnil. Viz nai "neodsouzen" Janouek, Rittig, Bakala, Gross, Krej, Koen, Bure, Dalk, Bm atd.
Ale koho to zajm, budeme jim tleskat a vylezou K2 a budeme je obdivovat.
Hm tak jo, dlejte si co chcete, ale j se nepidm a budu pod dokola oponovat e je to zlodjsk chtra.
Filodpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda13:10:47 16.08.2018
Hmm, nkte z ve jmenovanch odsouzeni jsou a jeden vylezl na K2 a tleskalo se mu, (ocenn vstup, i svm zpsobem uznn od Rakoncaje a Jaroe) a tihle pnov mluvili narozdl od Tebe pouze o tom, emu rozumli a n o tom co nkde slyeli, e to nkdo zaruen tvrdil...
odpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda13:45:38 16.08.2018
Hele, pokud ti jde o Bema a chtel bys pro nej nejaky trest, tak vez ze ho osud uz potrestal (at uz zaslouzene ci ne), kdyz jeho klukovi museli amputovat ruku po tom co delal picoviny na Uhelnem Trhu. Vez, ze pro kazdeho otce je toto mnohem vetsi trest nez par let v lochu. Tak uz ho nech, mel uz smuly dost a neprej mu nic zleho.
odpovdt 
   Re: tragedie eskho nroda19:52:02 16.08.2018
Tak znovu ppad co pu vdy kdy se tady ta oslava Bma uke.
Mal dt, trhn mandl, pes noc v nemocnici.
Nastala komplikace, krvcen a ne se na to pislo. Tum jedna sestika na patro a jeden doktor na 3 patra? Tak dneska je "dt" lek s pokozenm mozkem.
Dvod toho? Nkdo rozkrd sttn prachy a teba VZP. Pak nen na chod nemocnice a je jen na jednoho doktora na 3 patra.
Tak si najdi rodinu t holiky a ekni e spolen pjdete na festival popt Bmovi k slezen kopce.... Jo a vemte Janouka jestli u je venku, mete tam tleskat spolu do alelja. J na to povahu nemm.
Filodpovdt 
    Re: tragedie eskho nroda20:11:12 16.08.2018
hmm, tohle mi nco pipomn... J, u vm. To je jako u ns v prci. Kdokoli co zkurv, nakonec za to mu j (i za to, e se patn vyspali a kdesi cosi). Ty vole, u se prober! Vechna netst na svt neme takhle jednodue personifikovat. Nejdv jsem si myslel, e jsi nenvistnej dement a za to se omlouvm. Protoe to rozhodn nejsi, jenom potebuje pomoc - od psychiatr - jenome tch je taky zoufale mlo...
odpovdt 
     Re: tragedie eskho nroda17:57:57 17.08.2018
Jestli nekdo potrebuje pomoct tak clovek co nechape ze rozkradani ze statniho je jako okradat duchodce,invalidu a potrebne. Vic uz ztracet cas s nekym jako si ty nehodlam. Proto jsme na zebricku v korupci, fungovani statniho aparatu u statu Afriky. Snad si na to dost hrdy.
Filodpovdt 
      Re: tragedie eskho nroda20:37:22 17.08.2018
Evidentn se ti da ztrcet as opakovnm tez o svm naprosto zjednoduenm pohledu na svt. Ned ti to... Ale vz, je to marn, je to marn,...
odpovdt 
       Re: tragedie eskho nroda20:46:02 17.08.2018
Tak jesteze jsou lidi s naprosto nezjednodusenym hlubokym pohledem na vec jako ty :-D. Moc nevim v cem se "jednoduchost pohledu" lisi u tebe a Fila. Proste mate jiny nazor. Jediny rozdil je, ze ty si o sobe myslis asi neco vic a vsechno s cim nesouhlasis je "zjednoduseny pohled".
odpovdt 
        Re: tragedie eskho nroda21:14:25 17.08.2018
Ani n, asi se s Filem shodneme, e lht, krst a podvdt se nem. Jen mi vad spojovn nesouvisejcch vc a obviovn na zklad domnek a pocit, i neovench informac. Zkrtka lbivej populismus. Taky se na to chyt...
odpovdt 
         Re: tragedie eskho nroda21:58:04 17.08.2018
No jak rikam, jeste ze jsou lidi s takovym vhledem jako ty, kteri si vse domysli (i to na co se chytaji vsichni ostatni...). Zij si v tom, dela-li ti to dobre.
odpovdt 
    Re: tragedie eskho nroda21:58:38 16.08.2018
Hele je to tragdie, to vbec nezpochybuju, ale dvod toho nen, e nkdo rozkrd err. eskej zdravotn systm je pes vechny vhrady, kter k nmu lovk me mt, docela dobrej a jeden doktor na ti patra.. to peci nen dn tragdie.

Vem si, e kdyby ty prachy kolibk s maznkem nerozkradli (a Bm je nsledn dlem nanacpal do svejch lezeckejch projekt), tak by zstaly v rozpotu msta Prahy a nejsp by neskonily jen bohulib tak, jak uvd, e by bylo poteba. Za velkou st tch prach by se taky nastavly pedraen cyklostezky, vydlal by je ouada kterej t zbuzeruje a strnk kterej ti d flastr. Ty prachy by byly vyuit jako spoluast na naprosto zbytenejch projektech, jen aby se profrcaly dotace z EU.

Pokud u bych hledal njakho vinka ve uveden tragdie, tak bych ho vidl ve faktu, e esk zdarvotnictv je zvrcen rovnostsk, co je prachsprostej platek elektortu.
honzaodpovdt 
     Re: tragedie eskho nroda10:00:03 17.08.2018
Jinmi slovy: "Kdy by se nenapakoval on, napakoval by se nkdo jinej."
Jen jestli zrovna tohle nen soust problmu, kter Fil popisuje. A pak jestli nen soust toho problmu i obhajovn, pesn timhle stylem.
ZKodpovdt 
      Re: tragedie eskho nroda23:14:27 18.08.2018
J kolibka s maznkem neobhajuju, jen si myslm, e na stav eskho zdravotnictv mli a maj pramalej vliv.
honzaodpovdt 
     Re: tragedie eskho nroda10:57:55 17.08.2018
J tady v tom pmru a na tomto konkrtnm ppad (stesky ze stavu zdravotnictv a hrabn na magistrtu) pln zeteln vidm manipulovatelnost a neznalost ady oban tohoto sttu. To si vn myslte, e a u jakkoliv ednk obce, msta, magistrtu, nebo i cel zastupitelstvo me za osudy zdravotnictv, dchody, kolstv a j nevm co jet? Pak fakt sta aby i ve volbch na lokln rovni piel chytroln s lbivmi hesly slibujcmi zruen poplatk, bude lp a podobn a tenhle nrod jak stdo tupch ovc na to sko a jde za nm, ani by si uvdomilo, jak co kde funguje. Se obvm, e i kdyby byly volby do veden
koln kuchyn a star Blakov kandidovala s heslem zdravotnictv bez poplatk, najde se pevaujc vtina, kter na to sko... fakt tragdie.
odpovdt 
      Re: tragedie eskho nroda17:52:06 17.08.2018
Uvest nic nerikajici obhajobu k rozkradani mnou uvedeneho prikladu ve zdravotnictvi. Ty penize se mohou ztratit i jinde, ale poukazuji na nedostatecny personl z duvodu nedostatku financi.
Kdo jiny nez urednik/vlada co hlida/rozhoduje muze za spatny stav ve statni kase? Kdyz tomu nerozumime tak kdo? Myslis ze pumpar Franta? Nebo snad klempir soukromnik? :D
Tak cinkny rodine poskozene a popovidej jakej je Bem kabrnak. Predpokladam ze na to nemas, nebo mas, ale pak je skoda casu psat takove k****
Filodpovdt 
       Re: tragedie eskho nroda20:29:59 17.08.2018
Tak cinkni rodin postien ty a ekni jim jak je tenhle systm na hovno a jak s nima souct, Bm zlodj,.. a a s tm skon, tak se jich na zvr zeptej, jestli se jim po tom, co jste si popovdali ulevilo!
odpovdt 
       Re: tragedie eskho nroda13:20:44 18.08.2018
a ty na to m? u jsi jim volal?
odpovdt 
       Re: tragedie eskho nroda19:01:13 18.08.2018
Kdo jiny nez urednik/vlada co hlida/rozhoduje muze za spatny stav ve statni kase?

Volic , volic , volic w*le ! :-)

Nalep si to na nastenku a koukej na to kazdej den pri probuzeni ! :-))

Od konce Jakese s Husakem...vis?
odpovdt 
    Re: tragedie eskho nroda18:56:30 18.08.2018
Trhani mandle...hele ty jsi File hotovej doktor i ne?
Ja bych mandle netrhal...toz by se nic nestalo
odpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda18:55:02 18.08.2018
..zlodejska chatra..

File...skoc na letiste a kup si letenku do jine destinace kdyz je to tu tak na hovno...dneska to ani nemusis hlasit treba najdes "raj v Cine Rusku Vietmanu...nebo na Kube.
Tady uz nebud, at ti nepraskne zilka:-)
odpovdt 
 Re: tragedie eskho nroda20:30:20 16.08.2018
... a jet bych k tomu kvikotu dodal, e ten kviejc natra okap dost asto udl prci "pkn na ruku", bez fakturky, pak si jet stel paul a ejhle, dan kde nic tu nic...ale kviet bude, e tam nahoe vichni kradou...ale teba ne, teba je poctiv a nebo dost mon i snad zamstnan, pak chpu, e kvi, kdy se ta skoro polovina jeho mzdy, kterou odvede sttu, nkde takkajc ztrat... tak co? kviklci... :)
odpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda21:38:01 18.08.2018
Tak si ty okapy nati sm. Lemple. Byl jsem svdkem toho jak panu Bmovi Slovensk horsk sluba express pinesla zapomenut oky na Chatu v Tatrch. S takovm servisem se opravdu lpe dostane na vrchol.
dhodpovdt 
 Re: tragedie eskho nroda19:30:02 17.08.2018
Tragedie ceskeho naroda == maximalne par desitek lidi????

To jde nejak proti sobe, ne? Pokud vim, je nas vice nez deset milionu..

A ted k veci - ono uz par lidi ty dukazy predlozilo. Mnoho veci je bohuzel promlcenych (je to uz davno a po dobu aktivniho politickeho pusobeni PB se nic neresilo), mnoho podkladu je nedohledatelnych. Nejake soudy, pokud vim, stale bezi (uz velmi dlouho, nejspise vstric dalsimu promlceni). Zatim sklizime ovoce dila Pavla Bema - hlavne extremne predrazena karticka, ktera byla technologicky zastarala a nic neumi, nasobne predrazena stavba tunelu, ... a cyklostezky jen na papire.

Btw. zatim jediny nebozak, ktery z tehle kauz vysel spatne, je ten nebohy urednicek, ktery rikal mnoho veci nahlas.
odpovdt 
  Re: tragedie eskho nroda12:36:42 20.08.2018
Netum, jak byla Opencard v dob vzniku zastaral, ale v t dob se ve vtin mst jezdilo na paprov lstky. Bohuel se nepodailo prosadit dal vyuit, plny na to byly.
Co se te cyklostezky. Teba mezi Hradcem a Pardubicemi se stav cyklostezka u tak 20 let. Letos v ervnu se poklepalo na zkladn kmen a za 30M se zane budovat prvnch 5km stezky. Tak za to me Bm?
H.odpovdt 
   Re: tragedie eskho nroda12:59:38 20.08.2018
>jak byla Opencard v dob vzniku zastaral
Tce. Nejen oproti plzeskmu projektu, kter byl (a nejsp pod je) asi v esku nejlep, ale i proti jinm. Zeptej se kohokoli, kdo se pohybuje v pslun oblasti IT (ne vvoje her :)). Typick dlo tch, kte vcn neumj, ale maj kamardy...
odpovdt 
   Re: tragedie eskho nroda18:16:53 20.08.2018
Fakt hodne zastarala byla uz v dobe vzniku.. A vubec neni pravda, ze ve svetovch metropolich se jezdilo jen na papirove prukazky.

A bavime se snad o cyklostezkach a situaci pro cyklisty v Praze a zde mimo par (resp. jedne) extremne pretizenych skutecnych (proto jsou take pretizene) cyklostezek, jsou ostatni stezky jen na papire (tj. vznikly tak, ze k silnici v mape nekdo do mapy domaloval cyklostezku). Na to, ze to mela byt Bemova pycha kterou se velmi rad vychloubal, je to fakt malo, resp. nic. To, ze neco nejak nazvu, fakt neznamena, ze to tim je...
odpovdt 

 to je zas debata14:57:28 16.08.2018
Diskuze jak na iDnes. Mon by to chtlo prolustrovat i dal lezce z vpravy. Jestli teba nkdo nepodvd na danch nebo nedlu na alimentech. To by pak taky mohlo vznamn snit hodnotu vstupu.
?odpovdt 

 jo01:00:31 17.08.2018
Za m dobe napsanej text, se kterm nemm dn problmy. (Za m by teda vbec nebylo poteba ho pst, ale asi si umm pedstavit uritej tlak, kterej k nmu vedl.)
A gratuluju k vrcholu!
P.odpovdt 

 dobra16:15:39 17.08.2018
prace
Kulichodpovdt 
 Pro...13:24:03 21.08.2018
se tu zas pe o extrmn VHT po normlce? Kdy dal mj znm "Rakuk" Reinhard Streif kdysi 1. opakovn s vrcholovou variantou, tak OK, ale dneska?
M@raodpovdt 
  Re: Pro...21:44:38 22.08.2018
Kur.., to je zas nez tahle dikuze, jdu do veerky pro lahve, pa stzlivej z toho tady dostvm depresi. Ale nevobhajuju ani jednu stranu, je to toti problm vech bolevikem zkurvenejch generac. Co je jet ok a co u je podraz , zlodjina nebo jin prasrna se v thle komouema a jinejma sebestednejma ur.... tak zrelativizovalo, ze mi je z toho na blit...
odpovdt 
   Vkon za jedna.21:23:48 26.08.2018
Neete politiku,je to krsn vkon horolezc,kdo pchybuje,me si to zkusit sm!!!
tepanodpovdt 

 Bm14:28:53 02.09.2018
Souhlasm se tvrtnkem:
https://www.youtube.com/watch?v=ggbMigxkR2Q
Peterodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1472 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.