LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Nedlej krok, ze kterho se neme vrtit.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Crux - Karlovy Vary
Dm Ignce Stuchlho - Frytk
Stna ernoice - ernoice nad Labem

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotn
Rock Point - NC estka - Praha 6 - Ruzyn

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vnitn motivace a lezen

Motivace v lezen i jakkoliv innosti je nejdleitjm faktorem. Co jej ovlivuje a pro asto pedevm tady lezci ztrcej?

Protoe jsme tak naueni vechno dosahovat tlakem, bojem, srovnvnm s druhmi, tmi zzranmi slovky MUS͊! a NESM͊!, e asem svou pirozenou motivaci pln pestvme ctit. Vdosplosti pak kolikrt ani nevme, co vlastn chceme. Odmala jsme doslova tlaeni kvkonm, ale mlokdo se doke sm sebe zeptat, co vlastn chce? Kdy se podvm na dtsk zvody, tak kolik je tam napt a kolik skuten radosti zlezen? A Ten, kdo nejvc tla, jsou prv rodie.

TLAK ANEBO UVOLNN?


Chpu to, taky jsem zdoby, kdy se to jinak neumlo. Kdy jsme si mysleli, e vkony lze dosahovat jen velkm tlakem na sebe a prosazovat se lokty. Jen tmi slovy-mylenkami: Mus횓, poraz횓, zlom to, Nesm prohrt, doke, mus zabojovat, bojuj a j nevm, co vechno. Ale dnes u vm, e to jsou slab slova, kter maj slu jen na chvli, e jsou destruktivn, e ve skutenosti psychiku oslabuj. Pro? Protoe vytvej mnoho zbytenho napt vna psychice a tlo 100% zobrazuje nai psychiku. Vtle je pak napt i vdob, kdy to absolutn nen poteba!
Co pin Adam svm pstupem klezen a vkonm? Co novho? Co je jeho nejvtm pnosem pro vrcholov lezen? Uvolnnost, pohoda, harmonie se sebou i okolm, vc ptelstv a naprost poctivost. Je ptelsk ksob, ke svmu tlu, k soupem (schvln dvm do uvozovek, nebo on jist v, e soupe je jeho ptelem, kter mu pomh zvyovat jeho vkonnost, hloubji vyuvat svj potencil!), svmu okol, atd. Ano, bylo to tady i ped nm, ale on posouv vci jet dl a hlavn - je nejlep a nejvc vidt! Samozejm, m i velmi komplexn trnink, to by ovem zdaleka nestailo. Nakonec, 10boy, sout vtrninku sAdamem a bratry Strnkovmi, je toho skvlm pkladem: Pohoda, zbava, uvolnnost, fandn druhm, a pitom padaj (svtov) rekordy?
Jasn, e potebuje na sebe nkdy i zatlait, ale zrove se uvolovat a hlavn vnmat sv tlo, sv pocity a sv hranice! A boj? Nepotebuje bojovat, ego bojuje, potebuje se dostat na vlnu energie a plynout sn! Pklad? J jsem byl vdy bojovnk a ve skutenosti ten boj asto limitoval mj potencil, nebo prv boj t oddluje od tvho pirozenho potencilu.


10boy Brno 2018 - Rosa Tomanec a Adam Ondra, pi spolenm komentovn (foto Petr Piechowicz, fotky k lnku doplnila z archv redakce Lezce)


Boj anebo plynut?


Jednou vlyovn, bylo mi tum 12 let. Odehrlo se to na krajskm peboru. Veer jsem si zacviil jgu a rno byl ve mn zvltn klid. A takov, e kdy jsem se odrazil ze startu, tak jsem najednou nemohl bojovat, hzet sebou vbrankch, jak jsem to obvykle dlal. Jel jsem pln plynule, zdlo se mi pomalu, ale nemohl jsem nic dlat. Vcli jsem dal vem i ve vy kategorii minimln vtinu. A to se i tady vyhrvalo o desetinky nebo i setinky. Druh kolo jeli vichni na m, u je nezajmal vsledek, jen m porazit a zase dostali nejm vteinu. Tohle jsem u ve slalomu nezopakoval, protoe jsem moc chtl, tlail na sebe a znovu bojoval. Prv to chtn t pak oddluje od tvho potencilu! Vlezen u jsem tento stav zaval astji a nyn ve skialpinismu jet astji. Je to nejlep, co me zat.
Taky se mi to stalo u pelezu Kobry, mho nejt잚ho projektu, zcela na m hranici vkonnosti.  Abych opustil chtn, tak jsem na tden onemocnl njakou virzou. Tm jsem sejakoby vzdal, e u na podzim nebude ance, ale ne pln vzdal. Pesn jako Adam u Silence. Taky jsem zaadil vc mentln trnink, relaxaci a trochu popolzn. Myslm si, e prv inteligence tla a hlubokho vdom, vyvol tento proces, kter ti pome eliminovat sv ego, kter jinak potebujeme, a taky se vc vnitn uvolnit. Ty potom nastoup na svj vkon, nic neek, zapne se tv vnitn inteligence, oteve naplno tvj potencil a ty leze jakoby ve snu, pozoruje, jak ruce dosahuj dal a dal chyt, mysl si, e u, u, spadne, a nakonec jsi nahoe a neme tomu uvit. Ani kiet, protoe je vtob jenom klid.

V em je to zmna? Jak se ctte, kdy jste uvnit uvolnni? A Jak se ct vae tlo? Adam pracuje na tom, aby uvnit byl uvolnn a navenek byl vmaximlnm soustedn. Aby zabraly potebn svaly, ale zbytek tla byl maximln uvolnn. Njak intuitivn dospl kpochopen, e jedin, kdy bude uvnit uvolnn, tak vydr bt vc a dle soustedn a VYUIJE EFEKTIVNJI I MAXIMLNJI SVJ POTENCIL!

Vrame se opt na zatek. Pli napt vetvm tle, dky starmu destruktivnmu mylen, kter vytv tlak, ve skutenosti OMEZUJE TVJ POTENCIL a zvyuje NCHYLNOST KE ZRANNM. Tm, e se vydluje zCELKU, opout rovnovhu, HARMONII, tak zane jt proti PROUDU ENERGIE a opravdu potebuje bojovat, abys vbec njakou ml! Pklad: Na zvodech jsem slchval podobnou vtu: Mimo zvody jsi mj kamard, ale na zvodech jsi mj neptel a chci t porazit. Dokonce i na patnctm mst jsem slchval vtu, hlavn abych pelez toho a toho Bez komente To je snad jasn. Ta energie, atmosfra, kter jsi soust, jde potom proti tob. Tvoje mylenky a mylenky lid, sktermi zvod, leze, ije, vytv siln energetick pole, ve kterm se pohybuje. Posiluje t anebo oslabuje?


Adam Ondra v Silence 9c, Flatanger, Norsko (foto Pavel Blaek)


ADAM, YUJI, CHRIS


U Adama je vidt, e m hlubok respekt ke spolulezcm a spoluzvodnkm, e doke i pt tzv. soupem. Nebude jim asi fandit ve finle Svtovho pohru, a ho pelezou, to je jasn, ale oni v a ct znj, e jim prost peje spch! A to je ten rozdl! Oni si dnes dokonce rad ve finle, jak cestu lzt! Protoe Adam se nepotebuje soustedit na druh, on se maximln sousted na sebe, CESTU a svj VKON! A kdy tohle ze svho soupee ctte, tak mu to prost vracte a pejete mu! Take okol peje jemu a on peje okol a to je dal energie navc.
Adam nen prvn ani u ns, ani ve svt. Ped nm u se takhle choval Japonec, nmi velmi oblben, Yuji Hirayama, kter kolem sebe vyzaoval velkou pohodu a vletech 1998 a 99 nebo tak njak, byl neporaziteln! A t se ktomu nedopracoval snadno a hned. Zprvu na sebe neustle tlail, a tm byl stresovan a jeho vsledky daleko zaostvaly za schopnostmi. Pozdji zaal sjgou a relaxac a vzvru kariry vyletl nahoru, byl nejlep. Po nm toto uvolnn i pohodu zaal do vrcholovho lezen pinet Chris Sharma, skterm jsem tak na Svtovch pohrech hodn hovoil. Ale myslm, e tehdy na to na zvodech jet neuzrla doba, take ze zvod asi hlavn proto, e tam ta atmosfra byla jet hodn egocentrick, tak vycouval. Pozdji se dokonce na pr msc uchlil do buddhistickho chrmu a meditoval. A sv nov zkuenosti zaal penet do lezen a pst o nich. Dnes na Svtov pohry nejezdm, ale i zpovzdl mm dojem, e situace se dost - alespo ve svt - zlepila. To mi ostatn potvrdil i Adam, kdy jsme sekonen znovu potkali a sdleli svoje postehy.
A co jsou ta siln slova, siln mylenky, kter vm naopak otevraj dvee a rozvjej vc v potencil? To jsou mylenky, kter udruj a posiluj tv soustedn a zrove udruj vtv psychice ROVNOVHU, uvolnn a klid. Zase pklad u Adama: U pelezu Dawn Wall popisoval, e se poteboval dostat do stavu, kdy nepeml ve vtch a pojmech, vmysli m klid a jeho tlo d njak zvltn INTUICE! Zrove svoje tlo jakoby pozoroval! Jakoby to byla loutka, kterou nco hbe. Ktomu dodvm ze svch zkuenost: Ty to pozoruje, jak tlo leze, a pitom vtv mysli i ve tvm tle je klid, ct klid, dokonce TICHO. Ono SILENCE, kterto stav mysli nebo lpe VDOM, pomohl Adamovi jet hloubji a innji vyut jeho ohromn potencil a rezervy!!! Odtud nzev jeho nejt잚 cesty svta.

Ty leze, m pocit, e u ti dochz sla, e u pad, a pesto doslova ani neme zabojovat, leze klidn a pozoruje, jak tv ruka doshne dal chyt, proti tvm pedpokladm ho udr a tlo plynule pokrauje dl!

Adam Ondra finle

Adam Ondra - finle MR (foto standa@lezec.cz)




SILN MYLENKY pramen ztvho SRDCE


A ta siln slova - mylenky? Chci!, vm, jsem vsouladu dvuji (svmu potencilu), je to pro m dleit, jsem vdom, SOUSTEUJI SE a dkuji, respektuji a nakonec ABADIKRA:-). Napadnou vs jist dal slova, kter motivuj, ale nevytv zbyten napt, nbr podporuj tvou rovnovhu! Tu nejvt slu nepinej ani tak slova, jako obrazy, kter nos ve sv mysli, obrazy tvho cle, obrazy pedstavy tvho lezen. OBRAZ mho cle, kter nosm vmylenkch a KLID, kter udruji ve svm nitru, dovol a umon mmu tlu, aby se na nj pipravilo nejlepm monm zpsobem, kter ani nemohu znt.  Kad buka tvho tla pak v, co m udlat!
Ovem, nejvt slu vytv LSKA! Kdy dl to, co miluje a jak to miluje!

Dky takovmu pstupu sohledem na vyivujc vztahy a vnitn spokojenost, doke mnohem vc, ne sis kdy dovolil myslet. A hlavn, dlouhodob!
Ve nen jen ve tv hlav, JE VE TVM SRDCI! A je nejdleitj, aby se to hlava nauila vnmat a respektovat! A aby ses svmu SRDCI nauil naslouchat, protoe ONO V!

A te jsme psali vc o pstupu a uvolnn, ne o motivaci, akoli ta spedelm nesmrn souvis. Jak se pak chov tvoje motivace? No prv. Jestlie jsi zvykl jenom tlait, bojovat, pouvat sv lokty, pemhat se apod., pak asem zcela VYHO͊ a vyho i tvoje motivace. Mrza byl vlajkou na star doby, vyletl nahoru a njakou dobu tam vll, ale prv to zrann i ztrta motivace jej zastavily. Tehdy jsme si mysleli, e to je jedin cesta, e to jinak nahoe nejde.  Jenome neustl tlak nakonec tvou vnitn motivaci zabije. Ty se od n oddl, zave si kn dvee. asto sp vidm u lid, e u je maj zaven, nebo na n vdtstv tlaili rodie a kola a jejich okol a nebyli dost siln a zral osobnosti, aby se vas vzepeli a zaali dlat vci po svm. Viz Mra a jeho kola. On u vdtstv nejen ctil, co je a nen pro nho dleit, ale taky tm smrem dokzal jt. Dnes je vtom horolezectv fakt dobr a stle motivovan. Protoe dl, co a jak opravdu chce dlat, bez ohledu na mnn i tlaky okol. M rozhodnost jt dopedu se vemi chybami, kter jsou nezbytn na cest dopedu

Mra Holeek - Mt. Piuch

Mra Holeek - Mount Piuch, Antarktida (foto archiv Marka Holeka)



VNITN MOTIVACE


Jak funguje VNITN MOTIVACE? Vnitn motivace je pirozenost vns, nepotebuje ji hledat, pokud jsi zstal vkontaktu se svou pirozenost. A to je skrz uvolnn a vnmn, naslouchn a respektovn sebe samho. Viz Tufiho vrok: Nepotebuji se motivovat ktomu, abych il, nepotebuji se motivovat ktomu, abych lezl! Jednou m vArcu, Massone, oslovil Filip ilhn a ptal se, kde bere pod motivaci? Ml jsem u ke tyictce a stle jsem pokusoval slavnou Pietru Muratu, 8b+. Musel jsem chvli pemlet, co odpovdt, protoe jsem sp poteboval svoji motivaci brzdit, ne ji hledat. Pro? Protoe jsem si vdy dovolil i rodie mi dovolili, jt svou vlastn cestou a zstat vkontaktu se svoji pirozenost. To nejdleitj m rodie udlali. Dali mi SVOBODU, LSKU a PODPORU vpodob respektu km osob. Jinak nemli as, ani energii m nkam vodit na trninky a dohlet na mj postup a podobn. Maximln se obas pili podvat na zvody vlyovn anebo gymnastice. Nechali m, a si svoji pozici obhjm ve vech sportech sm, co nebylo vbec lehk, dti funkcion byly zvlt vlyovn protovan, vldla tam ikana. Tento pstup rodi mi pomohl jt vc do sebe a najt svou vlastn slu i vlastn cestu. Odhalit svj potencil, ctit svou vnitn slu, a tm si zat VIT! A prv, kdy jsem si zaal vit, tak se vechno zaalo otet pro m. Vlyovn piel trenr zvenku, zjinho msta a ten m zaal prosazovat na zvody! A tak je to vivot vdy! Teprve to, co nalezne vsob, zane nachzet venku! A ty si zane VIT, OCEOVAT, a podporovat sm sebe, tak i IVOT T ZANE PODPOROVAT! Znamen to zrove bt spokojen, ne kritick,sm se sebou a svmi vkony! Vidte, jak ns uili pln opak?

Take vechny ty tlaky od rodi, trenr i vlastn, vechny ty postoje, jsem star, a proto vm, co je pro tebe dobr, dokonce i odmovn za vkony, vsledky a dal nenpadn MANIPULACE, vechno to MUS͊ a NESM͊, kter dt sly od rodi. Anebo ta smrtc kladiva, kdy se rodie rozvedou a zlob jeden na druhho typu: Nikdy nesm bt jako tvj otec!, jsi stejn jako tvoje matka a jin tvrd direkty, kter due malho lovka sly, zpsobuj, e se mysl oddl od sv pirozenosti, od sv INTUICE a pestane J, co znamen vzpt sob, VIT! A vdosplosti takov lovk ZTRC SMYSL toho, co dl, nev, co ho vlastn bav a nect MOTIVACI!
Je to taky dvod, pro vtina dt vdospvn slezenm skon, nebo si to nevybraly a neprosadily samy, a kdy jo, tak jim nebylo umonno dlat to po svm. Rodi si mysl, e kdy jeho dt doke vlezen to, co on nedokzal anebo nestihl dokzat, tak e bude astn. Ale to rodi by byl astn a dt bude astn teba pln zneho jinho anebo hlavn JINAK! Prost, ve svm okol vidm, e rodie svm pstupem a zejmna tlakem sv dti sp brzd vrozvoji, ne jim pomhaj!

Rosa Tomanec skialpy

Rosa Tomanec na lych (foto archiv Rosti Tomance)


INTUICE VAI CESTU ZN


Kdy jsem vidl, e mlad dcera chce sice zvodit, ale na tch zvodech si chce sp hrt, tak jsem ji prv vtom podpoil, protoe toto je pro jej rozvoj a vnitn spokojenost mnohem dleitj, ne vsledek. Co dospl asto nechpou. Jedin tak si me dt ponechat pirozenou motivaci a do dosplosti a je na nm, kemu ji vyuije. Vem bude motivovan, protoe ono bude astn pouze na sv cest a tu neznaj jeho rodie. Ovem INTUICE toho dtte tu CESTU ZN! Pokud dt dostane vdtstv SVOBODU A PODPORU vtom, co ono chce dlat a naprost PIJET, takov jak je, LSKU bez manipulace a podmnek typu, a udl to a to anebo ono smrtc, a bude hodn/(!!!), tak mnohem snadnji nalezne svoji cestu, zstane PIROZEN MOTIVOVAN a bude vdy nachzet smysluplnost vivot. A VLEZEN to bude znamenat, e je to bude bavit a budou se zlepovat tak dlouho, jak budou chtt. Odtud pramen lezeck dlouhovkost, kterou nkte zkuen lezci maj

SHRNUT: Relaxace, uvolnn, spokojen vztahy a ztoho pramenc spokojenost, kterou do svho lezen a ivota vnte, jasnost ve svch clech, ve sv mysli, zpsob, e budete vc ctit svj POTENCIL, INTUICI, vc budete dvovat svm hlubm instinktm a kvalitm a pirozen budete vnmat MOTIVACI ktomu, co dlte anebo chcete dlat. Pokud si dovolte nsledovat svoji INTUICI a zskte vtom vt zkuenosti, zjistte, e je nevyhnutn, abyste dosahovali sv CLE a e SPCH JE ZARUEN a nespch ve skutenosti vylouen!  Budete pirozen vc ptelt ksob i druhm, a tm zase poroste v vnitn klid a spokojenost.  Vae tlo bude silnj a odolnj vi zrannm.

A pak se obas stane to, co si pejete, toti e POLEZETE SVOU VYSNNOU CESTU a tlo jakoby poleze samo, tm bez te a vy si to budete jen uvat! Tot obas zaijete na trninku a dokonce i na zvodech. Obas budete ctit vnitn veden, dokonce i pi zvodech. Nco vm jakoby ekne, kam vyloit nohu, aby nsledn krok byl leh anebo, kam doshnout, abyste postoupili do finle! A takov zitky se navdy vryj do va pamti, bez ohledu na dosaen sla, akoli i ta sla snadnji doshnete!
Tak to je takov VOD DO TET DIMENZE TRNINKU, jak jsem tento pstup klezen nazval, a kter teprve pipravuji.

Zvrem jet pipojm doporuen mal TRNINK:

Denn se chvli zastavte a bute chvli sami se sebou, doma nebo vprod. Chvli pozorujte svj ndech a vdech uprosted hrudi, a pak jen sete nebo se prochzejte vklidu jen sami se sebou a jen POZORUJTE, CO JE UVNIT. To dleit, co prv vy potebujete, a na co se sebe ptte, se pak ve vs objev svou vlastn cestou! Naute se vc ctit, vnmat sebe sama, dvovat sob, a pak jasn poznte, co je prv pro vs dobr a co opravdu chcete! Pak si jen DOVOLTE za tm jt!
Dky za pozornost!

Rosa Tomanec   [pravy] 08:11 06.02.2018Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Energia, Kefalin?10:13:25 06.02.2018
Ufff, moje energeticky pole je na maximu. Bojm se abych v metru nco nevyzkratoval. Nestailo by dat odkaz na to, kter smr budhocakrohindotantrismu  autore nasledujes? Ulehilo by mi to pokusy o interpretaci poselstv tvho textu. Vdy je lpe jt ke zdroji ne se pokouet rozkodovat  destilt.
O jakou energii vlastn tedy jde, kdy u jsem nabitej? Je to na dozimetr.
PS: lavinovej pipak nen poteba, nasleduj osmou vrstvu svho podvdom ...
J.Kladaodpovdt 
 Re: Energia, Kefalin?11:19:06 06.02.2018
Neboj, nic neselusuje.J bych,ek e Rosa koat rozebral, e se nemme brt moc vn a outdoorovat hlavn pro radost. Blb je,e ne se k tomu lovk dobere,tak m dost velkej kus ivota za sebou, a po tet dimenzi ns ek jenom demence.P.S.:Zapnutej ppk s sebou, ale radi ho nikdy nemuset pout!
maca stodpovdt 
 Re: Energia, Kefalin?13:19:03 06.02.2018
A opt tv debiln kecy..
odpovdt 
 Re: Energia, Kefalin?16:19:06 06.02.2018
Stezujes se na to, ze si cetl neco, cos nepochopil nebo to nebylo blizke tvemu stylu? Nebo na to, ze si cetl neco, cos vubec chtit nechtel?

Priznavam, ze ze zacatku me vyplody Klady docela bavily. Jenze driv byly jine, relativne chytre a s nadhledem. Ten z nich cisi zivotni frustrace na n-tou a je to skoda.
odpovdt 
  Re: Energia, Kefalin?16:16:12 07.02.2018
..me to pobavilo..flustraci jsme z nabiteho dozimetru rozhodne necitil...yeah
yeanodpovdt 
   Re: Energia, Kefalin?18:52:38 07.02.2018
Jen poznamka pod carou, dozimetrem se meri davky ionizujiciho zareni. Nabit si v nem muzes tak akorat baterku. Energie, kterymi clovek muze byt nabity je o dost vic a pochybuji, ze by mu motivaci dodavaly davky alfa, beta, gama zareni. Ale ja vim, jde o "umeleckou" licenci.. ;)
odpovdt 
 Re: Energia, Kefalin?14:45:37 20.02.2018
takhle vulgarizovat ulechtil mindfuck selskm rozumem ! e se nestyd cyniku :)
Todpovdt 

 repekt12:18:07 06.02.2018
Rosa ty si typ loveka schopn zostroji "Graf obtianosti cesty" a mera sklon svahu uhlomerom s presnosou na pol stupne. Neviem i by si sa vobec mal snai o nejak zmenu. Mozno by bolo lepie necha Budhizmus pre aziatov a repektova sa tak aky si. Mal, drav, motivovan, saiv a dnes u mono aj pleat, ale hlavne totlne uniktny lovek. Tak i tak nech sa ti dar a p astejie aj ked mono troka strunejie si talent ;-)
Ivoodpovdt 

 jen hou14:04:43 06.02.2018
Ahoj, dobr lnek, o tom jsem tady psal u rok dva zptky a st mstn bandy se mi tak akort vysmla, ale je dobr kdy to zazn od nkoho, kdo "m jmno".
jen hou.
Jendaodpovdt 
 Re: jen hou16:02:24 06.02.2018
Jen hou znamen vce takovch lnk?
nesmrteln blzenodpovdt 
  Re: jen hou16:45:32 06.02.2018
Urit. I kdy je Rostik postavika rzovit, m co ct a dost lid si to rdo pete.
klasikodpovdt 
   Re: jen hou16:59:54 07.02.2018
J to etl nerad :)
odpovdt 
    Re: jen hou18:53:10 07.02.2018
Masochista?
odpovdt 
     Re: jen hou20:57:22 07.02.2018
Masochista ne. lnek vypadal e bude o motivaci, ale vyklubaly se z toho New age blboly osvcenho guru.
odpovdt 
      Re: jen hou21:10:36 07.02.2018
A to si zjistil az po jeho docteni? :-O
odpovdt 
       Re: jen hou22:47:29 07.02.2018
Ne, velmi brzy, pak jsem to dotal z prost zvdavosti, ale nelbilo se mi to. Jet njak otzky? Mu ti napsat cel pojednn o mm ten lnku s plohou mho psychologickho profilu. Chce?
odpovdt 
        Re: jen hou01:20:05 08.02.2018
Takze opravdu masochista.
odpovdt 
         Re: jen hou10:44:52 08.02.2018
Jasn, za kadou cenu mn chce njak urazit ;) Kdo chce mltit psa hl si vdycky najde. Tolik ti le v aludku, e mn se lnek nelbil?
odpovdt 
          Re: jen hou10:59:41 08.02.2018
No nevim, kdo se co snazi urazit.. S jistym zpusobem urazky clanku si prisel ty a tyhle otazky spis smerovali na racio, ktere za tim lezi. Ja ho tam nevidim ("clanek se mi vubec nelibil, ale presto jsem ho cetl i kdyz hned od zacatku jsem vedel, ze je naprosto hroznej") a tak zaver je pro me takovy, ze jedine co si chtel je si tak trochu zanadavat na ten clanek..

PS. me se clanek take nelibil uz od zacatku a proto jsem ho prestal cist.
odpovdt 
           Re: jen hou11:32:43 08.02.2018
Mn pijde normln st i to, co se mi nelb. Nemusm to hned smst ze stolu po dvou vtch. Prost to beru jako informaci a tomu lovku naslouchm. A navc. Mou tam hrt roli pedsudky apod. Tak je lep se informovat i o vcech, kter se mi nelb a pak s tm pracovat. Nehodnotit nco povrchn po pr vtch, kter mou bt mimo souvislosti.
Zkrtka: informovat se nerovn se oddvat se masochismu :-)
Ar (pardon, pod zapomnm pro pehled ten nick)
odpovdt 
            Re: jen hou13:04:30 08.02.2018
Ale jo, ja to nedocetl z duvodu, ze ten cas a naladu jsem chtel investoval jinak. Ty mas treba casu vic, ze ho muzes investovat i do veci, ktere delas nerad a ta informovanost z nich je ti vicemene k prdu.

Ale i tak me prekvapuje, jak se na lezci posledni dobou vrsi komentare, ze se "clovek musel cist clanek, ktery se mu vubec nelibil a cetl ho nerad". Autorum i okoli by asi dalo vic sdeleni, co ze se danemu ctenari vlastne nelibilo.
odpovdt 
             Re: jen hou22:39:49 09.02.2018
No pln k prdu bt nemus. Kup. me mt dti a trenr lezen jim zane tlait do hlavy podobn vci. Kdy u jsi informovanej a m dky tomu pehled, tak hned pozn odkud vtr vane a me to korigovat resp. nenechat svm dtem zblbnout hlavu.
Ar
odpovdt 
          Re: jen hou02:16:37 14.03.2018
Hele motivace je motivace, jenze ty asi hledas misto motivace neco jako popis receptu na dobrej burtgulas, doba je holt takova, kupredu leva a zpatky ni krok...inu masovost zabiji...
odpovdt 

 ;)17:28:47 06.02.2018
Mne by zajimalo, kde se u Tebe stale bere motivace se prezentovat? Clanky mas pekne, skialpy jsou fakt motivacni. m.
Maoodpovdt 
 Re: ;)18:44:55 06.02.2018
Co znm Rosu, tak vdy ml dost odvahy a sil k tomu, aby o sob nco hezkho napsal.
odpovdt 
  Tomanec.08:01:19 07.02.2018
Skoro jsem to dokazal i precist cele. A napadlo mne, ze asi hovori o vci, kter vtina z nas k: Sesla se podmnka.
V zaplave bludu, kter jsem od Rosti uz cetl, je toto docela rozumny spisek, i tak pochybuji, ze by to fungovalo, i kdyz uznavam, ze ve stresu se leze hure.
Martas.odpovdt 
   sumarum zico rotor- pro lidi v praci08:55:45 07.02.2018
"bez stresu v hlave snizis napeti v tele a leze se lepe. Moc mi to neslo, ale obas se mi to i povedlo, napklad kdy jsem lezl Kobru(doufam ze to vichni vite). Mladosi jako Adouch umi se stresem vyjit mnohem mnohem lepe. P.S. Sjizdim zasnezeny skviry mezi skalama, i tam jsem vyrovnany a dobry, doufam ze to druh je implicitne jasne. LASKA"
L.umpodpovdt 

 Zico10:55:57 07.02.2018
Dky, dobrej lnek !
 ruzaodpovdt 

 Recept na motivaci11:29:52 07.02.2018
Do przdn hlavy vlijte dvku ji pedvaenho New age gule, pidejte sekulrn psychologii a okoete svdectvm osobnm i znmch osobnost.
Konzumujte s iluzornm pocitem, e nejste egoista, akoli je to pedevm o vnmn sebe sama, dve v sebe sama a nsledovn svch vlastnch cl - zkrtka cel o vs a vaem egu.
Podvejte s lskou (resp. povrchn pedstavou co lska je).
Ar
odpovdt 

 Zase na lehatku12:02:23 07.02.2018
Moje intuice me tahne na lehatko, hlavne na lehatko. Rozum na zavodech veli "chytni top, finale je zarucene!!" Hledim do sebe a to hlavne s laskou, lepe sebelaskou..
Mene muze byt vice, teorie a praxe se casto rozchazi.
Timto osvicenym budiz prano. Treninkovou knizku v rostove stylu bych si urcite nekoupil.
A.odpovdt 
 Re: Zase na lehatku12:21:18 07.02.2018
J bych jeho spisky nebral ani zadarmo :-)
odpovdt 
  Re: Zase na lehatku16:37:02 07.02.2018
Lska,Lska....odhkovat potebujete vy lezci.
Guru Jraodpovdt 
   Re: Zase na lehatku17:10:56 07.02.2018
A kdo by m jako ml odhkovat?
Uznvm, e lska me mt mnoho podob, ale pece jenom voca poca. Kdyby to ml dlat teba Rosa, tak j radi polezu trochu h.
P.odpovdt 
 Re: Zase na lehatku02:21:41 14.03.2018
..chytni top...tfujtajbl, co se to sere za zlova do nasi reci ku*waaaaaaaaaaaa :-))
Hlavne byt IN a TOP....a pak kouknu na vysledky voleb, ale TOP je na vocase, asi to bude tema slovama ze smenatomtak vprde*i...:-)
odpovdt 
  Re: Zase na lehatku12:15:32 14.03.2018
A jak se to teda ekne esky? Taky nejsem pznivce fokusovn na mtinky ale nkter slova prost krtkej a vstinej peklad nemaj.
honzaodpovdt 
   Re: Zase na lehatku12:17:37 14.03.2018
A naopak: nap. pokusovnm cesty lze etinu prznit i bez cizch slov.
honzaodpovdt 

 Omlouvm se, ale...12:22:31 07.02.2018
Omlouvm se, ale naprost vtina textu o motivaci dt a dvodech pro ukonen zvodn innosti jsou blboly.

Ano, dti mohou mt radost z lezen, ale ta se neprojevuje snahou o vhru. A to bez ohledu na to, zda dt samo chce, nebo zda ho tla rodie. Jakmile chce nkdo zvodit, a je poteba rozliovat mezi jednm na zvody a zvodnm, lezen je upozadno a hraje v tom roli meninovou. Z lezen mohu mt radost dti z krouk, oddl, na trninku...  Ale zvody? Pokud tam nejede pro zbavu k kamardy, jezd se tam zvodit. A pite si, co chcete, ale nejdleitj je vkon. Ne njak poraen cesty, ale poraen soupee. Klidn se me spadnout v prvn tetin, je jedno, kam cestu doleze, dleit je dolzt alespo o plusko dl, ne soupei.

Zn to mon blb, ale je to tak. Dti a junioi, co trnuj 6x tdn (trnink, ne jen lezen) a lezou prakticky pod, maj radosti z lezen a a. A kdy pak jedou na zvody? Co tam chce hledat za radost a motivaci? Dt kolou povinn mus v sobotu vstvat dve, ne do koly. Pak ho ekaj dv ti hodiny v aut. Pak na stn ek dv hodiny na prvn  cestu. Pak dv ti hodiny na druhou a dal dv ti hodiny na finle. A pak cesta dom. Kde tady vid prostor pro njakou radost z lezen? Mysl ty dv minuty ve finlovce po tch nkolika hodinch nudy a ekn v zapren hale? A s nklady klidn nkolik tisc? To je trochu chyln, tady hledat radost.

A pro dti asto kon? e to souvis s motivac, je sice pravda, ale jedin. Nejde o ztrtu radosti, ale o to, e dti i rodie si m dl atji zanaj uvdomovat, e to za to nestoj. Vyhrv v R. Ok. Super. M z toho radost, doprava i nklady jsou jet akceptovateln, rodie maj radost, e dt dl nco rozumnho. Ale co dl? Najednou pijde repre. Cesty na zvody jsou obvykle podstatn del, s nutnost pespvat a hlavn si ve hradit. Pocit z bedny dt zn, rodie tak. A te nastv dleit otzka - stoj to vechno za to? Jestli chce radost z lezen, za barkem mme Juru / psek. Ale ty bys ml co? Ty bys ml po nronm trninku vyrazit na nkolik dn na cesty, tam zalzt 3x5 minut na zvodn cest, a zase dlouh cesta dom. Penenka je o pr destek tisc leh. A pocity? I kdyby dt vyhrlo, tak fajn, ale co z toho? Pocit z bedny u zailo tolikrt, e je na to zvykl a nijak extra to neprov.

Kde tady chce mt radost z lezen? Pro by mli rodie a dti pokraovat do dosplch??? Motivace, tedy spousta vydanch penz, dlouh a nron cestovn, nuda a dn nov emoce, je nulov, spe zporn. A bude to tak, dokud se to neoto. Pokud m nkdo radost z lezen a chtl by teba na ti tdny nkam vyrazit, tak by mu v tom zvody mly pomoci, ne brnit. Pokud za R a HS zvod dnes, tak pokud nechce t jako socka a nem nkoho, kdo ti to zaplat, bude mt smlu, odepsan prsty a netkne po tob ani pes. Pro by to rodie a dti podstupovali? To by museli bt masochist. Pokud tedy chce, aby ti ikovn li dle, mli by po zvodn sezon bt v plus, ne mnusu. Pokud tedy chce nkoho motivovat, aby spn absolvoval SP, je nutn, aby motivac bylo teba to, aby si tm vydlal prv na ty ti vytouen tdny teba ve panlsku nebo JAR. Ale spolhat se na njakou radost z lezen, kdy pe o zvodech, je nesmysl u principu, protoe jestli zvodn lezen o nem nen, tak je to prv lezen. 
odpovdt 
 Re: Omlouvm se, ale...14:21:55 07.02.2018
Nemus se omlouvat, popsal jsi realitu. Zatmco Rosa a podobn ijou v iluzi.

Moje dt kdy je na bedn, tak m jednodue radost, e nco dokzalo, m radost, e nco vyhrlo i kdyby to byl jen maglajz pytel a je rda, e u je lep ne ta a ta (i kdy jsou kmoky) I to je pro n soust jinak komplexnj motivace.

Podle thle teorie si takovou pzemn motivac asi poruila karmu, vzdlila se nirvn, nebo se zneptelila se svm vnitnm tmnem a proto pt nevyleze ani 6b :-)))
odpovdt 
  Re: Omlouvm se, ale...15:00:31 07.02.2018
Ale nejvc rdi jsou tatnci, e je dt na bdn, e jo?
odpovdt 
   Re: Omlouvm se, ale...15:14:13 07.02.2018
A kdy m tatnek radost, e je dt v nem ikovn, tak je to hch hodn trestu smrti e?
Ne, vlastn doba se zmnila. Poruil si karmu, oddlil cestu k nirvn nebo zneptelil vnitnho tmna.
Dobe, beru si tvoj poznmku k srdci. Pt a bude dt na bedn, budu na to hledt s pocitem vyprzdnn mysli a vesmrn veobjmajc neuchopitelnou rozdvajc lskou v srci ;-)
odpovdt 
    Re: Omlouvm se, ale...18:54:28 07.02.2018
To jsou ale tva slova (o tom hrichu), nikoliv pisatele na ktereho reagujes...
todpovdt 
   Re: Omlouvm se, ale...16:36:29 07.02.2018
Asi nikomu by nevadilo mit dite na bedne. A urcite na tom neni nic spatnyho. Neco za neco. Aneb bez prace nejsou kolace.Jenze kdyz neni shury dano, v apatyce nekoupis. Takhle nejak to asi rosta zico slunce myslel..
A.odpovdt 
    Re: Rosa Vyprzdova.16:43:06 07.02.2018
Po stenm peten tohoto slintu jsem se obstojn vyprzdnil.
Viktor istiodpovdt 
    Re: Omlouvm se, ale...18:56:43 07.02.2018
Tak asi jde o to, zda si tu touhu pokusovat byt na bedne vybralo samo dite a je to to, po cem davno predtim nez zacalo soutezit touzilo nebo zda to za nej vybralo jeho okoli.
odpovdt 
     Re: Omlouvm se, ale...20:08:11 13.02.2018
V, e dt kter rodie nut do lezen nikdy na bedn nestoj.Ale to spoleenstv zhrzench tatnk, kter se tady zase formuje, nikdy nepochop.
odpovdt 
      Re: Omlouvm se, ale...17:54:58 14.02.2018
J si myslm, e to p nezkuen netatnci. Zkuen rodi v, e kdy se dtti nechce, tak prost neleze.
odpovdt 
      Re: Omlouvm se, ale...17:47:31 15.02.2018
Kam ten svet dospel? Kedysi rodiia lezenie z pochopitench dvodov zakazovali, dnes doho deck ntia?? :D Detisk nevan!
Marekodpovdt 
       Re: Omlouvm se, ale...10:07:48 16.02.2018
Zkaz je pro dnen dti ta nejlep motivace :-)
odpovdt 
 Re: Omlouvm se, ale...17:30:21 07.02.2018
Jestli je to tak, tak to chudk dt.. no. Tak to nedlejte, kdy si to neuvte. S Rosou v lnku v pr vcech nesouhlasm a napsan je to jak od Kerouaca, ale kdy jsem to etl, tak v em jsem ctil souznn.. tak ty zvody.
Valmarodpovdt 
  Re: Omlouvm se, ale...18:07:52 07.02.2018
Valmare, tohle nebylo o nucen nebo nenucen nebo dln neho, co nechce, ale o jednom z dvod ztrty motivace. Take bu v klidu, nezvodme, kdy ns to nebav, potomka nenutm, naopak, i kdy potomek zvodil, nebyl jsem pznivce a ani mne to moc netilo. Medaile jsou fajn, ale mm vt radost z jinch podaench vc, ne z toho, e nkdo po kusu pekliky dolezl o metr dle.

Stopka pro zvodn nebyla to, co je tu popsno a nebo co asto jako vmluvu uvd HS, ale ujasnn si priorit a zven, zda za to ta nmaha a vynaloen as a penze stoj. To nem s tm, co pe autor lnku, nic spolenho.
odpovdt 
 Re: Omlouvm se, ale...17:45:42 07.02.2018
si se zase, more, k zapomnl podepsat. se polepi, n?
Lukas B.odpovdt 
 Re: Omlouvm se, ale...09:03:21 08.02.2018
Ke tvemu druhemu odstavci-ne,nemaji to tak zdaleka vsichni,minimalne polovina spicky se tesi NA ZAVODNI CESTY,na lezeckou vyzvu(mam na mysli mladezniky od cca 13 let vyse,u mladsich jsou to spise vyjimky).
odpovdt 
  Re: Omlouvm se, ale...11:09:01 08.02.2018
Jasn, st zvodnk to tak urit m. Ale e byla o motivaci, zejmna z dlouhodobho hlediska. A jde o to, zda ta radost ze zvodnch cest pev ty nklady, co s tm jsou spojen. Zejmna kdy si zvodk uvdom, e pro rodinu je jen a pouze finann zt. Ono je fajn si pro radost zajet na zvodn cesty na njak SP, ale nkdo to tak mus zaplatit. A ti zvodnci jsou odkzni na to, e jim to zaplat rodie, neb sponzor zrovna moc nen a moc td nejsou, a pokud si m ty zvodn cesty opravdu uvat, musm nejdve mt na to, abys je pelezl, co znamen tak intenzivn trnink, e tko me pi tom chodit na brigdy nebo do prce a vydlat tolik, aby sis zaplatit cel SP.

Pr zvodnk urit zstane, bav je to cestovn i ten stress, ale ten "odpad" pi pechodu do dosplch, je opravdu velkch. Dt a junior, co lezli hooodn dobe a mli na slun umstn, tam moc nezstv. Chce-li znt podrobnosti, zkus nkdy prohodit pr slov teba s Vakem (znal si pjmen dopln).
odpovdt 
   Re: Omlouvm se, ale...23:17:41 08.02.2018
A v jinch sportech je to jin? Nen, na piku se dohrabe jen pr nej... A penze do toho sz rodie jet podstatn vt - viz golf, tenis, sjezdov lyovn atd.. S timhle pstupem, to abychom zruili zvodn lezen, nebo to stoj odkn a penze :).
AKodpovdt 
    Re: Omlouvm se, ale...09:47:48 09.02.2018
Nechpe? Jednak je to v nkterch jinch sportech opravdu jin, protoe tam alespo m anci, e se ti penze jednou vrt, kdy bude dobr (ano, jedn se jen o pr jedinc, ale ta potenciln monost tu je, kdeto v lezen ne) a jednak si nestuji, jen popisuji situaci a dvody.

Opravdu nejsi schopen pochopit rozdl mezi stnost a vysvtlenm, tedy napsnm dvodm, pro nkdo skonil? Oni si nestuj, oni jen prohls, e jim to za to u nestoj. To je ve. Jednoduch a prost :-)
odpovdt 
     Re: Omlouvm se, ale...13:04:49 09.02.2018
J tomu rozumm a m pravdu. AK to vid povrchn.
Ar
odpovdt 
      Re: Omlouvm se, ale...18:59:02 09.02.2018
Tak jestli je to ten AK, kter myslm, tak z povrchnosti bych ho nevinil. Spe jde o urit rozladj a beznadj z toho, e si s nkm dvaj prci, peuj o nj a staraj se o rozvoj, a on jim toho pak nech. Dtem poskytuj fajn zzem, prci odvdj dobrou, ale oni pak kon v obdob pechodu, kdy u dle nemaj dtem a juniorm co nabdnout :-(
odpovdt 
       Re: Omlouvm se, ale...21:33:01 09.02.2018
Ano, prce s mldei nen lehk. I kdy jsem bhem let vymlel rzn figle, jak je udret, pece jen odpad je. A tady mm problm. Pokud nkdo po pr letech odejde, protoe se mu neda tak, jak by si to pedstavoval, dovedu to pochopit (i kdy tmhle mldenkm se zkuenostmi nabzme zapojen do innosti oddlu jako budoucm trenrm). Ale pokud nkdo odchz z oddlu, protoe jeho rodi potk nkde na jin stn coby trenra, kter mu slb, e do roka a dne z dtte bude pomalu mistr svta, tak to m do hlavy nejde. Dt opout dobrou partu, skvl podmnky - coby trner se raduje, nebo m m prsun chechtk, a dt obvykle nijak nepokro a vtinou do 2 - 3 rok zmz ze scny (mm asi 5 - 6 pklad). Dozajista z lezen zbohatnout nelze, ale situace se pomalu mn a urit u dnes se d z nho t. Je to sice bij, ale budoucnost v tomhle sportu bych vidl podobn jako jinde: vyjmen jedinci se budou moci slun zajistit :).
AKodpovdt 
        Re: Omlouvm se, ale...22:47:02 09.02.2018
Slun zajistit? Jedin na rovni AO. Zbytek se zajist tak akort vlastnma nkladama a drobty od sponzor.
M prosm t pklad nkoho v R, kdo zvod, pohybuje se teba okolo 3msta v P a me ct nco jako
"dky tomuto sportu jsem finann do budoucna slun zajitn".
Prosm t pojmenuj ho, j se ho zeptm, jak to doopravdy je.
odpovdt 
         Re: Omlouvm se, ale...23:55:42 09.02.2018
Tak jestli to chpu dobe, AK psal o budoucnosti. A krom toho, P se netahej, v souasn dob je rove mizern. Podle mch informac by i sponzoi byli, ale odmtaj financovat tuto bdu. Tedy s AK souhlasm, budoucnost je oteven a finance tam budou, nebude se to vak tkat P, ale OH :-) A to hned ve dvou rovinch - jednak monost financ jako zvodnk (penze za medaile na OH, nsledn sponzoi a reklama) a tou dobou u bude lezen natolik populrn, e znm jmno bude moci vydlat njakou tu korunu i jako trenr.
odpovdt 
          Re: Omlouvm se, ale...09:41:00 10.02.2018
To je fakt, psal o budoucnosti a vjimench jedincch.
To se ale pak ned srovnat s jinmi sporty. Teba fotbalista nemus bt svtov jednika, ale i v na lize, kter je podobn mizern, jako P v lezen, je na tom finann nkde pln jinde.
J to prost do budoucna tak rov nevidm.
A ivit se potom jako trenr? No to je nco jinho. To je prce sama o sob.
Ar
odpovdt 
        Re: Omlouvm se, ale...02:34:50 14.03.2018
Sorry, ale realita zivota je takova: hodne zbozi , nizka cena ...vzacne zbozi, vysoka cena. Cim vice organizovani budoucich placenych lezcu, tim mene penez pro ne. Jak snadne, nabidka-poptavka.A muzes se postavit na hlavu , ale nic s tim neudelas, lhostejno zda jsi na tom nejak fin.zainteresovanej:-) A to je jenom dobre, protoze masovost=cesta do pekel.
odpovdt 
         Re: Omlouvm se, ale...10:21:23 14.03.2018
On si ty lezce nekdo kupuje jako ostatni zbozi nebo jsou pro nekoho produkt (s velkou nabidkou a malou poptavkou), ktery nekomu nabizi?
odpovdt 
       Re: Omlouvm se, ale...05:39:07 10.02.2018
Myslm si, e v obdob pechodu je u opravdu as s vrcholovm sportem seknout a penechat msto mladm.
odpovdt 
 Re: Omlouvm se, ale...16:27:30 09.02.2018
:-) no tomu rikam otvirak oci. Kdo to nezazil, tak fakt netusi.
Coolichodpovdt 
 Re: Omlouvm se, ale...02:29:21 14.03.2018
No je trend mit z deti lezoucich takove male Jagery
, jenze lezeni neni hokej, a ani SuperG ve sjezdovem lyzovani. A vubec, kdyz se mohl fotr Esterky postarat o holku bez dotaci, proc furt se nekde pise o nutnostech dotovat cokoliv? Nedotovat nic, individualismu a svobode zdar.
odpovdt 

 Dky super12:29:44 07.02.2018
Skvl. O spoust vc mluv i Marian Jelnek, teba tady
1url.cz/0tbSJ

Super Roso, diky
Kubajz
Kubajz. Modpovdt 

 vaka12:37:32 07.02.2018
akujem za zaujmav vahu. Ma to bavilo a tem sa na pokraovanie. Len nechpem celkom tie reakcie...Myslm, e tieto ironick komenty a posmeky treba odignorova a nenecha sa nimi odradi. Konene niekto verejne znmi z lezeckej komunity napsal aj nieo v tomto zmysle. Myslm, e presne toto je sprvny smer zdravej motivcie. Dal by som to ako povinn tanie lezeckm intruktorom a vetkm, ktor pracuj s mldeou...
Didoodpovdt 

 Temn strana12:54:00 07.02.2018
Na patn cest ty ocitl ses. Jen Sith vid ernoble svt. Lska vede ke strachu, strach k nenvisti a nenvist k nsil. Pokud ty uen chtt k prospchu svmu vyuvat bude, k temn stran ty m.
Yodaodpovdt 
 Re: Temn strana19:57:01 07.02.2018
Lska ke strachu nevede.
odpovdt 
 Re: Temn strana20:21:36 07.02.2018
Lska ke strachu nevede.
odpovdt 
  Re: Temn strana21:32:08 07.02.2018
Ty v omylu ije, lska k strachu o milovanou bytost vsti me, ale pokud ty strach svj ovldne a bt se nebude, nemus strach tento nakonec k temn stran vsti.
Yodaodpovdt 
   Re: Temn strana15:12:50 09.02.2018
Chpu, e pro od tlho dtstv tranho toydarinskho otroka pedstavuje jakkoliv citov vkyv znan riziko, ale bn humanoid by to mli zvldat celkem v pohod.
odpovdt 

 Uz se zapomn 13:22:18 07.02.2018
Pro uplnost Chris Sharma ml v roce 2001 pozitivn doping na zavode SP v boulderingu v Minichove na THC, take se mu na chvli uzavela zvodn sezna a pak absolvoval jen par zvodu, celkem dal za svj ivot deset zvodu svtovho pohru. Zvodnk, kter dopuje neme byt peci dn zvodn a morln vzor.
Tom Mrazek, o kterm tvrd ze vyletl a povlal, zvodu svtovho pohru absolvoval 80 a deset let se dokzal drzet na te nejvy pice. Deset let je dost slun motivace, a ze zvodnk se po takhle dlouh dob rozhodne ukonit kariru, neni urcite ztrta motivace, to je urcite jen a jen rozum a vyhodnocen, ze je treba dlat neco jinho,  co te uiv.
odpovdt 
 Re: Uz se zapomn 13:42:16 07.02.2018
pozitivni energie a laska kvete jen na skalach a utesech, (na kamenech je ji malo, na Petrohrade je treba uz okartacovana), preklizka je uplne na nule a zavody ti dokonce mohou porusit karmu, Zico se Sluncem ti to tu pak snad vysvetli. Hlavne nesejit ze spravne cesty!
Josef Drosophilaodpovdt 
 Re: Uz se zapomn 10:36:10 09.02.2018
uhel pohledu.. to ze si obcas zahulil a pak mel neajaky ,,zbytkac,, na dopingovce, neznamena, ze si to chtel nejak ulehcovat.. proste ma rad travu.. ty mas rad pivo, ne?.. tvoje argumenty ze je to ale zakazane a po legalizaci budes pro - na ty seru,...tzv. prizdisracstvi..
bodpovdt 
  Zahul, kon :-D10:55:54 09.02.2018
THC je doping jak svi. Nco jako steroidy nebo EPO, to je jasn! Zahul, doivotn distanc!! Cel panlsko kolektivn vylouit z lezeckho sportu, tam je to snad organizovan. No nic, hulen tu u sice m njakou tradici, ale toho hae je tu pod mlo. Kdyby tu lidi vc hulili ha, nepsali by tolik povin na lezce.
Bdaodpovdt 

 ezoit14:59:26 07.02.2018
Omlouvm se, ale to se ned ani doist, od plky jsem to jen projel.
Vcelku banln sdlen zabalen do nemrn dlouhho textu koketujcho s postmodernm newage, ezo a lidov pocitovou psychologii s trochou mindfullness nakonec, patrn mue, kter se v rmci krize stednho vku dal na duchovn nauky a zrove nabyl dojmu, e m svtu, co ci.
Tvrzen:
a) Kdy jste moc v nervu, jde Vm to h, ne kdy jste sp v klidu.
b) Adam Ondra je bh, nejlep, Budha lezen, kter jedin doshl lezeck Nirvny.
c) Kdy to dlte kvli uznn, z donucen, abyste byly kl, aby ste si tm eili komplexy, nejde Vm to tak, jako kdy tm fakt ijete.

Prvn dv tvrzen jsou nad slunce jasn, tet je sporn, i lid, i kdy to dokazujete sob, tko se vyhnete introjektm.
Chyb mi sdlen, e absence stlho pstupu k trvalmu mrdu, tak zlepuje formu a motivaci, nebo nco na tem zpsob.

Otzka z n: Cui bono?
Duchai to nepotebuj, ti u to dvno nactili a zrezonovali, ostatn to nebetyn sere a jet k tomu prvem.
Pokud to teda nen pokus o Sokalovu afru na Lezci.
k.odpovdt 
 Re: ezoit16:27:51 07.02.2018
Rosa je u dvno vnitn osvcenej. Proto m dlouhodob svtu co ct :-)
odpovdt 

 hlouposti neboli osvcen16:56:34 07.02.2018
Pokud ml lnek za cl otupt mysl lezc - duchovn zvan osvcen, tak na mn to sten zapsobilo.
Ar
odpovdt 

 PROBLM?17:50:23 07.02.2018
problm kter se stle objevuje a objevovat zejm bude. Z nkoho, kdo popsal "alternativn" pstup nejen k lezen, ale k ivotu obecn, dlte blbeka. Pitom jste jen nezaili i st toho, co lidi, kte o tom mluv a pou.

Zkuenost neznamen vdt, ale zat.

Zaijte to a pak o tom pite.

Kdo zail to, co tu Rosa popisuje, tak v, e to je cesta kter nesrmd ztrtou motivaci, vyhoenm, ale dod ti vnitn klid a smovn.
Jendaodpovdt 
 Re: PROBLM?18:47:39 07.02.2018
Jak vis, ze neexistuje nekdo kdo zazil to co Rosta a motivaci pri tom stejnak ztratil? To, ze to funguje Rostovi, mozna tobe, neznamena, ze to tak funguje univerzalne vsem..

Resp. cele to stavis na tom, ze to nezazili. Kde se daji koupit tyhle jasnovidecke koule? Zda se, ze posledni dobou jsou mezi lezci znacne rozsirene.
odpovdt 
  Re: PROBLM?19:00:49 07.02.2018
Kdybys sis ten lnek peetl podn, nebo jet lp, kdybys to zail, tak bys to vdl.

takhle jen hlavou vyml X dvod, pro to nebude fungovat. Hlava je ale jen dopravn prostedek, ale co m chtt a pro, ti neekne. Podstata Rosovy vahy nen o tom co chce hlava, ale o inteligenci tla a pstupu k ivotu, kterho je hlava jen dl st.

zaij to.
Jendaodpovdt 
   Re: PROBLM?21:09:23 07.02.2018
Jendo, kdy je nkdo muslim extrmista a v, e ta jedin sprvn duchovn cesta je nsiln islamizovat svt, tak taky ekne "nezail jsi to co on, tak neme vdt nebo posuzovat..."?
Tyhle nzory, e pokud nco nezaiju - nepijmu za vlastn njakou ideologii, a u je to newage, budhismus nebo cokoli jinho, tak k tomu nemm co ct, nebo nemm monost si na to udlat nzor, je fakt na prky :-/
Ar
odpovdt 
    Re: PROBLM?21:19:58 07.02.2018
Ale to je opravdu pravda. Take jsem pochyboval, ale po odpaleni prvni bomby jsem procitl a objevil osviceni. Kdo nezkusi, neuveri a jen vymysli milion duvodu, proc bombu neodpalit. Je to o pristupu k zivotu, inteligence tela a duse te povede, toto je spravna cesta, jedina. Jen omezeny hlupak to nechape.
odpovdt 
    Re: PROBLM?15:12:13 08.02.2018
Nerozliuje spoustu vc:
muslim extremista jde a nut lidi t podle jeho vry.

tomanec ani j nikoho nenutme, jen mluvme o njak zkuenosti, kter je na jednu stranu individuln, na druhou stranu vychz z kolektivnho nastaven naich tl a jejich biochemie. Mou si j v urit modifikaci projt vichni.

To e nkdo nape o thle zkuenosti a hned vyfasuje nlepku esoterika, buddhisty nebo bhvkoho je jemu vlastn jedno, svd to jen o tom, e ti co to komentujou danou zkuenost nemaj, neproli si j a tud o n nic nevd.
nen to nic proti niemu, prost jen hlavou popisujou biochemickou zmnu, kter se ale tk celho tla.
Jendaodpovdt 
     Re: PROBLM?15:40:33 08.02.2018
OK. O jakych konkretne biochemickych pochodech mluvis, kdyz si je beres do ust?

Nekdo dava Tomancovi nalepku esoterika, ty zase skoro vsem ostatnim nalepku tech co o tom nic nevi. To mi tedy prijde tedy o dost horsi..
odpovdt 
     Re: PROBLM?17:03:10 08.02.2018
Jak vis, ze je spatne nutit lidi zit podle viry, kdyz si neprosel jejich cestou a nezazil prozreni, ktere zazili oni, prozreni, ktere je postavene konfiguraci nasich tel a mysli? Kdyz si to nezazil, nema smysl to komentovat, protoze o tom nic nevis.
odpovdt 
   Re: PROBLM?21:15:48 07.02.2018
Tak znovu, kde si poridil tu jasnovideckou kouli?

Jak vis, ze jsem to nezazil, ze jsem to necetl poradne?

Smir se s tim, ze kazdy to ma jinak a tva "univerzalni" pravda o fungovani sveta neni univerzalni :)

Nazoru jako mas ty je hromada na miliony ruznych veci a pristupu temer ke vsemu, jedine co maji spolecne je to presvedceni, ze "vedi" a ti ostatni, co to vnimaji jinak urcite nevedi.
odpovdt 
    Re: PROBLM?22:54:14 07.02.2018
Pesn tak.
Jenda je jaksi zahkovan v osobnch zkuenostech, kter jsou pro nj jedinm mtkem prav, nefalovan a univerzln reality.
odpovdt 
    Re: PROBLM?15:15:54 08.02.2018
To t zklamu, vichni vme.
Nejde o to vytasit se s jednou univerzln pravdou, to by byl svt fakt chudej a nezivnej.

ale kdyby sis podn peetl mj pspvek, tak by sis vim msta, kde km, e nen vdt jako vdt.

Take komentovat nco, o em nic nevm, protoe jsem si tm neproel, prost nem vpovdn hodnotu.

zkuenost je opravdu nepenosn.

horezdar.
Jendaodpovdt 
     Re: PROBLM?16:59:52 08.02.2018
Koukam, ze tve presvedceni znacne brani pokusit se chapat pohled tech ostatnich...

A zas a znovu, jak vis, ze jsem si tim neprosel? Protoze i presto mam jiny nazor nez ty?

A mimochodem, to, ze neco prozijes, fakt neznamena, ze pak nutne "vis" a naopak, ze to, ze neco neprozijes, neznamena, ze o tom nevis nic. Nikdy nebudu prvokem a i presto o nich mohu vedet hodne, nikdy nevyhraju zavod a i presto mohu zkonstruovat soucast motoru do zavodniho auta, nemusel jsem mit rozdrcenou nohu na kasi, abych ji byl schopny dat dohromady, ...

A opet znovu, lidi, kteri maji nejake sve subjektivni prozitky a vnimani sveta a mysli, ze ostatnim neprislusi to komentovat je dnes obrovska hromada ve vsech moznych smerech. Ty hlasas Tomancuv pristup, pro jine je to zase splynuti s bohem, pro dalsi vesmirni jesteri s kterymi komunikuji, pro nekoho mluvici skala, pro jineho je to prozreni ve zpusobovani si bolesti, pro dalsiho ve zpusobovani bolesti ostatnim, ... vsichni ti budou tvrdit, ze neni vedet jako vedet a ze kdo to jen jejich pristup neprozil, neprislusi mu to nejak komentovat, protoze tomu nemuze rozumnet. U mnoha nevinnych veci je to jedno, u nekterych veci, kde ta cesta k osviceni je na ukor ostatnich, uz to jedno neni.
odpovdt 

 spiritus21:21:51 07.02.2018
Je to krsn provokan, jen a lid peml :-)
Jedin co bych tomu vytknul, a to jsem Ti vdycky kal... popisovat sv mystick proitky a dokonce proitky jinch ...to me bt zavdjc a matouc. Tam, si myslm , e mus kad dospt a prot si to sm. Kad jsme jin... a podstata stejn :-) Ohm :-)
stn-tlaodpovdt 
 Re: spiritus23:50:10 07.02.2018
Chtt po lidech, aby pemleli, je od zkladu marn :-)
lnek se mi lbil prv proto, e mne k pemlen po dlouh dob nensiln dovedl a osvil m tuhnouc mozkov zvity :-)
Prost lnek potil a je mi jedno kdo ho psal a kolik reakc a jakch vyvolal.
Je prost k pemlen a vm, e i to bylo clem...
Dky!
Gampodpovdt 
  Re: spiritus01:21:53 08.02.2018
Presne. Premyslim ja. Mozna ty a predchozi pisatel, jinak uz nikdo!
odpovdt 
   Re: spiritus22:34:14 09.02.2018
o blbostech :-)
odpovdt 

 smutn22:15:27 07.02.2018
po dlouh dob slunej lnek na lezci .vbec n o hovn jako ada dementnch koment pod nm,peju vem aby pochopili to zdlen ,kter nemus bt v dnen dob pro kadho iteln a srozumiteln..
danielodpovdt 
 Re: smutn23:00:20 07.02.2018
J to ale pochopit nemu, neproil jsem zatm osvcen a tud nemm pstup k univerzlnmu Vdom, od kterho bych se mohl uit, potamo tyhle vci chpat.
odpovdt 
  Re: smutn23:44:30 07.02.2018
hele nejde vbec o njak osvcen ,nebo njakou duchainu, strun si myslm e jde o to netlait na pilu,,,u je to lep????nesna se prost bejt za kadou cenu takovej borec,, slunce v bui...
danielodpovdt 
   Re: smutn11:18:15 08.02.2018
"hele nejde vbec o njak osvcen..."
Zeptej se Rosi co napsal ten lnek. Urit s tebou nebude souhlasit. Pro nj je osvcen klovou vc v ivot. Dky tomu v sob uvidl univerzln Vdom od kterho se u. Vetn toho jak na motivaci do lezen.

Citt od Rosi:
"V roce 2004 se m vdom probudilo do stavu Jednoty." (asto to tito lid nazvaj osvcen)

"Uvidl jsem v sob, jak pracuje univerzln Vdom. Zaal jsem metodu studovat. Od t doby studuji a praktikuji tuto metodu a um se od Vdom. Lidem ukazuji, jak proctit a objevit nejvt poklad, kter trvale v sob maj a nenalzaj. V tom pokladu je ukryt opravdu vechno."

Vimni si slov "lidem ukazuji" a posledn vty. Pro nj to jist zahrnuje i motivaci k lezen.
Proto ten jeho lnek vypad tak jak vypad.
J z thle sorty probuzench nejsem. Proto jeho lnek neeru :)
odpovdt 
    Re: smutn11:21:02 08.02.2018
Pardon, aby v tom byl podek jet nick. Nepsal jsem ten koment s demenc. To byl nkdo jin.
Ar
odpovdt 
    Re: smutn13:14:39 08.02.2018
Skoda, ze si take lide jako Rosta casto neuvedomuji, ze to co je nejvetsi neobjeveny poklad pro nej osobne, nemusi byt vubec nejvetsi neobjeveny poklad pro ostatni. Ten svuj neobjeveny poklad mohou mit jini lide v uplne necem jinem. Coz je asi obecny problem vsech lidi, kteri si mysli, ze dosli k nejake forme "prozreni" nebo "osviceni".

Se stejnou zapalenosti jako Rosta zvestuje dale svoje prozreni zvestuji i ostatni sva prozreni, treba i takova, ze zeme je plocha a (coz opravdu prosazuje nezanedbatelne procento lidi a tohle jejich prozreni vicemene znamena naprosto nove pojeti fungovani sveta a lidi v nem (tech lidi, co zijou ci zamerne siri lez o jeji neplochosti)).
odpovdt 
     Re: smutn13:36:49 08.02.2018
kdyby jen ploch, ona me klidn bt i dut ...
klasikodpovdt 
      Re: smutn14:02:08 08.02.2018
Ja dosel k osviceni a vim, ze je plocha, tenka jako papir a velmi duta.
odpovdt 
       Re: smutn18:19:33 15.02.2018
Samozejm e je ploch, ale navc je i hrbolat!
(Vidl jsem zbry Teplickch skal z dronu).Mete to prosm
nkdo osvcen potvrdit?
Tomodpovdt 
 Re: smutn01:23:08 08.02.2018
Dementnim komentem proti "dementnim" (tem, co se ti proste nelibi) komentum? :-D
odpovdt 
  Re: smutn09:06:13 08.02.2018
aha ty jsi asi profesionln pispvatel do diskuz,omlouvm se ...m pravdu,a tm bych to zakonil...
danielodpovdt 
   Joga, lezeni a Tomanec.12:51:34 08.02.2018
velka inspirace, tak jsem to zkusil. Vera msto pravidelnho piva s kamarady jsem sel do Yogy. Musel jsem delat OHM , meditovat, prozil jsem dokonale souzneni se vsehoasiatmirem, no a nakonec jsem musel se nadechovat konenkem, vse se mi to vcelku povedlo, s tim konenkem sice jen castecne, dokazal jsem jen vydech zatm. A druhy den jsem sel, jako pravidelne na stenu, mlo to padat...padal jsem ale nakonec jen ja a to o dost drive nez po tech pivech. Kurva, asi to na mne nefunguje, nebo jsem to cele nejak spatne pochopil?
Massner.odpovdt 
    Re: Joga, lezeni a Tomanec.09:50:01 09.02.2018
Sem se malem pochcal smichy!!!!!! :D :D :D
m.odpovdt 
     Re: Joga, lezeni a Tomanec.18:30:23 13.02.2018
Tohle je na lano :-) koment roku :-)
Tom Vidlakodpovdt 

 Vynen soud14:18:15 08.02.2018
e tch hloupch a mncennch pod je, co? Ten leze pro radost, jin pro dvku adrenalinu, dal pro vkon, dda pro super partu u pivka a ohn, strc pro spolehnut se na parky v krizovch situacch, jin si "hon triko", dal se mus pedvdt, kmo dv prsky sm a nikoho u toho nesnese a ten divn u stolu miluje skly jako iv bytosti, piem bez nich neme t. No a co? Kadho vc, ne? A kdy se o svj dl vnmn, pocit a hodnot podl, tak a...
Richard LBodpovdt 
 Re: Vynen soud15:45:39 08.02.2018
Z tveho prispevku je jasne, ze si nikdy neprosel tim co Rosta, tak tomu nerozumis. A take je mi uplne jasne, ze si nikdy se skalami jako s zivymi bytostmi nebyl v kontaktu, protoze bys takto nemluvil a nestavel do prikladu jakehosi divneho alternativniho zpusobu zivota. Je to velka metafyzicko-biologicko-chemicka rovnovaha, velkeho celku, kdo nezazil tak nevi a logicky tomu nerozumi. Ale na tom neni nic spatneho, take jsem drive nezazil a ted jsem osvicen.
odpovdt 
  Re: Vynen soud00:02:12 09.02.2018
"se skalami jako s zivymi bytostmi"
To mysl fakt vn? Nebo je to ironie?

Tum, e mi ekne, e to stejn nepochopm, protoe nejsem osvcenej. Ale doufm, e to byla jen ironie. Jinak je to totln blzinec.
Ar
odpovdt 
   Re: Vynen soud08:53:40 09.02.2018
Tys nikdy neslyel skly mluvit? Kura ..ty si njak divn :-)
juraodpovdt 
    Re: Vynen soud09:12:24 09.02.2018
Asi jsem divnej :-) Nebo! Mlo experimentuju s halucinogenama.
Ar
odpovdt 

 Dky17:10:21 08.02.2018
Dkuji vm za oteven a inspirujc lnek.
Petrodpovdt 

 Motivace16:37:10 09.02.2018
Poslednich par mesicu se po urazu snazim motivovat vlastne kazdy den. Utrhl jsem si kotnik a furt se s tim neda lizt. Zacal jsem znovu lizt po dvou mesicich po urazu a zacinal na 5 jenom rukama. Vcera jsem prelez po dlouhy dobe 8, mozna sis 8-. Na preklizce samosebou. Noha porad boli jaxvine. Motivuju se tim, ze musim bojovat, protoze kazdej krok boli.
Neda se bez toho debilniho lezeni existovat.

Vnitrni klid najdu jedine pri lezeni cesty na max nebo na pisku. Nikdy pri treninku. Bojuju kazdej zkurvenej den a padam, abych se nebal.

Zena cvivi jogu, taky si to obcas dam, ale spis na protazeni. Uvnitr bojuju o kazdej dalsi krok, i ten po zemi.
Coolichodpovdt 
 Re: Motivace17:49:27 09.02.2018
Zkus to dt nejdv co nejvc dohromady, kdy to zatuje oddaluje uzdraven (jestli to nen trvale na madru). Pak teprv pomalu rehab a pomalu zat lzt. Ale to vechno sm v...
Ar
odpovdt 
 Re: Motivace07:36:17 10.02.2018
cau zavislaku, zkus najit v zivote nco dalho, pestuj tulipny, vyrabej deti, nebo nejlepe nco pro ostatn, nebo proste nco ... mel jsem to podobne a kad uraz kdysi odtrpel jako kun. Rychleji se mozna zahojis. Odvykaci kura od lezeni trva cca 3 mesice. Uz to davno mam jinak a kdy se nco stane, vim ze se k lezeni zase vratim, slabej, tucnej ale spokojenej :) OOOOOm :)
lacoodpovdt 

 Ven pni, no10:09:36 10.02.2018
Motivcia v lezen je nanajv pochybn tma, pretoe ide o innos bez akhokovek vyieho zmyslu. Ni uiton ani praktick tam hore na lezca zvyajne neak. ie innos len sama pre seba. Asi tto udia nemaj na prci ni hodnotnejie, ni lepie svetu namiesto svojho dennka nedoku svetu ponknu. Tak turista sa me odvolva aspo na vhad z vrcholu, zhliadne druh stranu sveta za kopcom, pod ktorm il. Lezec? Ten to asto ota v mieste, ktor ani zaleka nie je vrcholom nejakho geografickho tvaru a neposkytuje mu iadne dodaton poznanie. Vylezen cesta = odkrtnut alia poloka v nezmyselnom zozname. Zamyslite sa nad svojm konanm ak toho ete ste schopn.
A autor? Text psobil ako od nejakho motivanho guru. Vo veobecnosti vo mne nevzbudzuj dveru mui, ktor svoje pleiny skrvaj do prapodivnch pokrvok hlv typu uterk. Teda pokia s Arabi, to je samozrejme plne OK a u nich je to nleit.
Marekodpovdt 
 Re: Ven pni, no10:20:04 10.02.2018
A co je smyslem ivota pro tebe Marku? A jak smyslupln trv voln as ty ve srovnn s lezenm?
odpovdt 
  Re: Ven pni, no11:06:24 10.02.2018
Technick poznmka: kee si sm nevyuil monos vybra si nejak nick alebo pouva nebodaj svoje relne meno, dovolm si navrhn: mohol by si svoje prspevky signova dajme tomu k? Vaka. isto kvli orientcii, nech sa tu v tom nestrcame.
Marekodpovdt 
   Re: Ven pni, no11:13:41 10.02.2018
Jasn, omluva, zase jsem zapoml
Ar
odpovdt 
    Re: Ven pni, no11:25:35 10.02.2018
no, navrhoval som K nie Ar - zjavne problm s pochopenm psanho textu.
Dos ma v poslednej dobe uspokojuje naprklad nastavovanie zrkadiel.
Marekodpovdt 
     Re: Ven pni, no11:46:45 10.02.2018
Navrhovat me, j pouvm Ar, jen jsem to zapomnl a kvli tob svj nick mnit nebudu.

Co je smyslem ivota pro tebe Marku? A jak smyslupln trv voln as ty ve srovnn s lezenm?
odpovdt 
      Re: Ven pni, no11:52:29 10.02.2018
opakoujem ete raz: naprklad to nastavovanie zrcadel rznm oumm. Opakujem ete raz: m zrejme problm s porozumenm psanmu textu.
Marekodpovdt 
       Re: Ven pni, no12:19:28 10.02.2018
Jasn, promi, musm se fakt zlepit v porozumn tenho textu. Tedy znovu.
Tvm smyslem ivota je nastavovat oumm zrcadlo, aby vidli, jac jsou ve skutenosti oumov. A to je pro tebe v porovnn s lezenm smyslupln npl ivota (ne jedin, protoe pe "naprklad") Rozumm tomu te sprvn?
Ar
odpovdt 
        Re: Ven pni, no12:31:19 10.02.2018
Nevmej si ho.To o tom nepochopen psanho textu tady plk u del dobu.By m zajmalo jak velk je to zrkadlo,kter furt tah s sebou.:-D
odpovdt 
         Re: Ven pni, no12:48:16 10.02.2018
J si rd pokecm ne pjdu lzt.
Jet Marku jsem z toho pochopil, e teba lezce povauje prv za ty oumy, zatmco turisty asi o nco men oumy a sm sebe, protoe (mimo jin) smyslupln nastavuje oumm zrcadlo vbec za oumu nepovauje. Rozumm tomu dobe?
Ar
odpovdt 
          Re: Ven pni, no13:16:51 10.02.2018
Mrkni do Diskuse-"kam se podla hra na hebeni?"...je to jen takov muchal a rejpal,nicotn nastavova.;-)
odpovdt 
           Re: Ven pni, no13:32:58 10.02.2018
Nebo mu teba to zrkadlo za njakch ivotnch okolnost vypadne z rukou na zem a ne ho zase zvedne zahldne v nm realitu sebe sama..
Ar
odpovdt 
            Re: Ven pni, no15:20:29 10.02.2018
Jojo. Pkn vyuit pihrvka :) Ale ono je to mon riziko vtiny z ns.
Kadopdn na lezeckm webu se asi d ekat, e mra toho, jak se tu lezen e, trochu pesahuje skutenou dleitost lezen ve vesmru (to bylo pro Marka :)
P.odpovdt 
          Re: Ven pni, no22:24:41 10.02.2018
Nouma je pro nej kazdy, kdo nesdili jeho pohled, nazory a myslenkove pochody ;)
odpovdt 
       Re: Ven pni, no22:23:20 10.02.2018
Skoda Marku, ze si jedno poradne zrcadlo nenastavis sam sobe. Prospelo by ti to.
odpovdt 
  Re: Ven pni, no22:21:58 10.02.2018
Rekl bych, ze Markuv smysl zivota je snazit se hojit divnymi prispevkami (casto urazlivymi) na ostatnich.

PS. To, co Marek pise o turistovi, muze lezec zazit jeste ve vetsi mire. Asi nikdy nelezl na horach a redukuje lezeni jen do umelky a sportovek..
odpovdt 
   Re: Ven pni, no08:36:28 11.02.2018
u tolik nepoukej tyhle sv dedukce pa je to jenom k smchu
odpovdt 
    Re: Ven pni, no13:12:16 11.02.2018
Uvedomeni je zacatek. Zapracuj na tom a budes jiste k smichu mene.
odpovdt 
 Re: Ven pni, no12:42:54 10.02.2018
O vy smysl jde vdycky, ve vem a vude, tj. o sebe samho...
Richard LBodpovdt 

 jinej lnek - dky za nj15:31:26 10.02.2018
jako zmna a k zamylen dobrej lnek,
jako rejpnut do mindrk vtinov lezeck spolenosti taky dobr (i kdy to tak asi nebylo zamlen),
obas trochu moc protuje subjektivn hledisko,
koda e tu nezaznly i njak odkazy na vdeck studie na toto tma (jsou k dohledn),
taky bych se vysral na ten caps lock (sp na kodu).
Kadopdn dk za lnek ;-)
T.odpovdt 
 Dky vem za zjem!18:43:20 10.02.2018
DKY VEM za odvahu vstoupit do jmy lvov tady na lezci a pozitivn komentovat! :-)
Ono, kdy je lovk spokojen sm se sebou a svm ivotem, komentuje pozitivn, i kdy nesouhlas!...
(Jasn, souhlasm, e lnek je pli subjektivn, stle se tomu nedovedu vyhnout, kdy chci nco dleitho vysvtlit anebo doloit pklady...)

To DKUJI nakonec pat i tm negativnm, nebo dvaj najevo, e je TMA oslovilo a zaujalo, akoli se vm to asi neda pevst do ivota, a proto si stujete! Protoe negativn koment je ST͎NOST NA SEBE a svj ivot.
POVZBUZUJI i vs, protoe to fakt STOJ ZA TO, shnout do svho mylen a dlat tam aspo malik zmny! Vsledky a odmny jsou fakt postupn velk.

Nejsem nikde dl, ne vy a ostatn... Taky furt dlm ve sv mysli podek...

A jinak, JE TO DLEIT zdraznit, akoli k form lnku mete mt spoustu oprvnnch vhrad,
ty PRINCIPY a PODSTATU, pokud chcete vc ctit a vyut svj POTENCIL, kter je v kadm v podstat nekonen - tak ty PRINCIPY NEMَETE OBEJT!
Zico RTodpovdt 
  Re: Dky vem za zjem!20:59:29 10.02.2018
Zrovna jsem zas etla knku o ultrabhu Zrozeni k bhu. A tam se probr, mimo jin, z rznch stran, jak bt dobrm bcem vlastn znamen milovat bhn a pro nkter bt dobrm bcem znamen bt pedevm dobrm lovkem - pejcm, velkorysm... I ta beck scna se dl na srdcae a drtie.
Klra H.odpovdt 
  Re: Dky vem za zjem!16:46:33 11.02.2018
https://tinyurl.com/y8gh3sey

vn ;-)
T.odpovdt 
 Re: jinej lnek - dky za nj21:01:51 10.02.2018
Jak vdeck studie a jak je vlastn tma, prosm? To nem bt rejpnut, ale fakt m zajm, jak se "tomuhle" vdecky k a jak se to zkoum.
Klra H.odpovdt 
  Re: jinej lnek - dky za nj12:00:27 11.02.2018
U mte vybaleno? J se zatm pokoum aktivovat nekonenej potencil a nalzt vnitn motivaci. Zaal jsem tm, e jsem nechal sv ego sedt v kesle s lahvem v ruce a pozorovat jakoby zven sv alter ego, kter se takkajc samo.. no, popravd bohuel zatm nen moc na co se dvat.
honzaodpovdt 
   Re: jinej lnek - dky za nj12:45:20 11.02.2018
Kdy je lovk vnitn motivovanej pro nco, co ho bav, tak zvldne udlt i nutnej vopruz kolem. Ale kdy ten nutnej vopruz nastv a potom...tak to je nejlep as na pspvky na lezce.
Klra H.odpovdt 
  studie16:23:50 11.02.2018
vnitn motivace vs vnj motivace,
motivace veobecn,
pocit tst ve smyslu eudaimonia,
vnmn ivotnho smyslu,
...nala by se i dal tmata, ale tahle jsem vnmal jako nejhlavnj. Psychologickch i sportovn-psychologickch studi se k nim najde dost.
T.odpovdt 
   Re: studie22:42:18 18.02.2018
Co mi u Zicovy vahy chyb je rozlien mezi extrovertem a introvertem. Smr motivace toti zale na povaze. Kdy jse introvert, bere ji pevn ze sebe, (bav se pohybem, chce se vnitn vylepit, m to sp jako meditaci atp..) Pro motivaci extroverta je dleit okol (co na to lidi, musm bejt lep ne jin, mm dobr pr ? atp...)
introvertodpovdt 

 Motivace23:17:28 11.02.2018
Za mn lnek super. Komenty taky dobr. Oboj minimln k zamylen. Ale tak njak mn pijde ivot moc krtkej na to eit njakou motivaci.
Prost bu m motivaci do lezen, nebo do vlen se na gaui, nebo do balen ccorek/chalan, nebo balen joint, nebo penz... A vlastn ve finle je jedno co za tim stoj, jestli ego nebo nco vyho/niho. Ale hledat motivaci? Nechpu pro bych ml hledat motivaci do neho, kdy chci vlastn dlat nco jinho...
Ale stejn nejlep na tom je, e ijeme v tak svobodn dob, e mem eit tyhle ptkoviny.


odpovdt 
 Re: Motivace11:46:15 12.02.2018
:) :) i kdyby jen kuli tomudle to rosta mel napsat...
:)odpovdt 

 kdo nejde svou cestou, daleko nedojde10:33:42 12.02.2018
Kad to m mon trochu jinak, ale j tomu rozumm Roso, moc hezky napsan!
Bdaodpovdt 

 Kdo si ten stav nezail, asi eko pochop 11:57:21 12.02.2018
Dobr lnek , ale kdo ten stav nezail na vlasn ki, si to asi neum dobe pedstavit. M se prkrt potstilo jak na lych tak i pi lezen, ale dobe vm e to na povel nejde.Popsal bych to jako bublinu,kter t nese. U je to njak ptek, na peboru SR ve sjezdu jsem  ml trnink a vteinu rychlej s velkou rezervou, ale pi zvodu jsem nejel pro sebe, ale chtl jsem to vem ukzat  ,vyhrt o hodn vc. No a pehnal jsem to, hlava chtla  vc ne lo. V klovm jsem moji stopu neudrel. Skon jsem na nevdnem tvrtm mste. Veer jsem se opil a strvil noc s ptelkyni , no a druhy den jsem jel pro sebe , dostal se do m bubliny a bez problmu vyhrl, ale to u byl jenom nroak a n pebor.
Pi lezen si vzpomnm, jak jsme byli ped lety s Jamajkou v Il Vizieto v Arco, on lezl teprve druhy rok a dal to na druh pokus. Kdy jsem se ho zeptal, jak to klov pelezl, tak mi odpovdl e se dostal do takovho Kokna a ten ho pes to msto nadnel, tak jsem to zkusil taky tak, no a pustilo to.
Dobe ten stav (flow)uml popsat Ueli Steck ,ale toho se u na to nezeptme, co svd o tom e t ta bublina, nebo kokn taky ped vm neochrn
Tomasodpovdt 
 Re: Kdo si ten stav nezail, asi eko pochop 17:43:35 13.02.2018
J myslm, e prv v t "bublin" se ti nic neme stt, akort vyskakujem z toho, neudrme to trvale, to je ten ... ta vzva... :-)
Zico RTodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
Goretexov bunda | Ppk BCA Tracker DTS | Garmin Fenix 5X Sapphire Gray Optic, Black band | Scarpa Maestrale RS skialp boty | Maky Petzl Lynx | Spack Nanok | Hilleberg Jannu | Bky Atomic skate 192 nov | Dtsk uvazek | Pik Pobdy |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1395 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.