LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je svia!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Olberg lezeck stna - Blansko
Sokolovna TJ Sokol - Lede nad Szavou
BalvanBoulder - Horaovice

Prodejny
KIWI - svt map a prvodc - Praha1
Horolezeck vybaven - VK-SHOP.CZ - Plze
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jeek v kleci!

Mra Holeek

Je to jasn, nastv pedboukov poas. Zatm sice ve Vetekov pensionu na tersce panuje klid pi popjen Plzniky, ale vzduch u je tk a tetel se. Jen otzka asu, kdy pipluje oblohou tmav hradba a zchlad krajinu zplavou blahodrn vody.

Musme vyrazit, a stihneme nco vylzt, ne ns to splchne, nabdm k rychlmu dopit piva a pitom juknu na svho parka Mru, kter se honos stejnm jmnem jako j. Naposledy si loknu hokho moku, pimhoum oi do hnoucho slunce a vyrme.
Nsledn u nae kroky rychle sestupuj Csaskou chodbou, mjme elegantn stnu Ameriky a zrove obtme Dranskou v, kter pokrauje na druh stran semknutm dolkem a pod Smtkrnu. Vysok borovice pln pardn svou lohu a propout skrze sv vtve pesn tolik svtelnch paprsk, kolik si pejeme. Prachovsk skly v pedprzdninovm obdob, obzvlt v pracovnm tdnu, jsou klidn a naprosto bez lid. Vychutnvm si toto hladiv ticho a vni skal. Jednodue nejkrsnj as pro malebn skaln msteko.
Vyndvme z bglu cajky na lezen a u se stoup. Jedna cesta vylezen, vzpt druh, no a co dl?
Vylezeme si hned tady tu vedle, Petra a Pavla, je to takov sjzdn X bko, ukazuji prstem na mrn pevislou desku, kter vede tm idelnm stedem.
Lezl jsem j poprv ped vce jak 23 lety a od t doby jet mnohokrt. Jedn se o ndhernou hravou cestu, kter se jen tak neomrz. Nasazuji lezejdy, kontroluji uzel na sedku a jde se na vc. Vzduch je such, ale mazlav vlhkost, dky zmnm tlaku s blc se zmnou poas, vylz ve spodnch partich na povrch skal. Vlastn nic neobvyklho v letnch mscch.
Cvakm prvn kruh a ahm ze spoku dlouhm ntahem do drobnjch chyt. Levou nohu stavm vysoko na drobn vlnky a pomalu se pizvedvm. Malinko se porovnm, udlm dal drobn krok vzhru a najednou prsty bez varovn vystel z mal krabky. Stam si uvdomit, e letm Automaticky hrbnu po uzlu u sedku a lehce se zabalm. Nsledovala rna jak z dla. Jsem zase pod nstupem u Mrovch nohou a vlm si drku v jehli.

Co dl dopr,
slova ani nedokonm, jeliko mi je sama k patru pikove pronikav bolest v noze. Podvm se na n s nehranmi obavami. Noha napohled vypad docela normln, ale uvnit a to vm, je na kai.

Rychle, balme a jede se do Prglu, strhvm botu z nohy a bez velkch prodlev se sunu, jak Meresjev smrem k turisrn na park. Vm, e ok m zatm chrn ped vystupovnm bolesti. Jedin, co mi v tom momentu v hlav hu, nechci se nechat operovat v Jin. Sunu se jen tak po kolenech, nebo po zadnici, pitom zanechvm v psku hlemd stopu.


51.Oblastn stav.... Od 12.6 zan nov ivot na tech konetinch. Hip Hip hur.

foto by archive Mra


Po pl hodin ji sedm v zadnch sedakch sv Caravelly, podoben nabobovi, kter se nech vozit svm osobnm ofrem.
Ustaran pohled Mry sedc za volantem ukliduji slovy:
Kld brcho, jedeme na mejdan do matiky stovat.
A kam? pichz odpov pes pobrukovn motoru.
Tak to jet opravdu nevm.
Hledm v seznamu telefonu hork sla a vytm
Fildo, slou dneska?
N mm dovu.
Tak Ti chlape, prv skonila.

Filousovi Hebelkovi pezdvm krvav doktor a nejen tak pro nic zanic, jeliko dnes bude mt zase monost si pomknout.
Jet ten den veer jdu na sl. Zlat ruce Fildy za hodinu spletli na m pat ze sedmi drt klec, nco jako kdy se o Velikonocch splt pomlzka a uvznili v nm jeka. Respektive mylenku mi vnukl a pohled pes rameno na rentgenov snmek s danm vtvorem a samolib spokojenho umlce. Cel akt t ezniiny byl zakonen hlubokm hlasem Alfa samce s roukou na tvi, v podob pochvaln dy na sebe sama a slovy, Fakt se mi to povedlo.
Zajist File, i j jsem nramn naden, procedm pikrcen skrze zaat zuby a hadiku v nose, je mi pumpuje kyslk do trob.
Zd se vm, e v dnen dob ztrc mechanick hlavolam na svm kouzlu? No vida, jsou i tac, kte v tom stle nachz zalben. Mm svou teorii o nenaplnn jistch nutkn, pevn z obdob dtskho dozrvn, kdy nkterm jedincm byl odprn Merkur, nebo jin tvoiv hry. Dsledkem toho v nich rostly agresivn sklony pchan se petkou masochizmu, samo sebou jak jinak, ne na druhch. Cel tato vyinutost ikovn maskovna pod poklikou titulu a veejnho uznn.
Nicmn zpt na zem, kde veker trampoty zaaly. Pata je zdevastovan a dva msce si nezalezu ani nezabhm, co pevedeno do terminologie lkask, je dostaten dlouh doba, za kterou musm zkonit pijt o rozum. O expedici do Pkistnu, kam jsem ml odltat za msc ani nemluv. Jedin pozitivum, kter mi nkdo z mch citlivch kamard pipomnl, zn njak takto: Bu rd, aspo se letos v tch horch nezabije.
Tak parda, mm rok ivota k dobru a pipjm na nj.



Start do nov etapy ivota s vystavenm tem za jedna

foto by archive Mra


NEW Challenge v mm lezeckm ivot. Uml stna Smchoff, nov kamardi,
nalajnovan cesty s barevnm znaenm, trningov pln, zdrav viva a voav
stolice  Sam pozitiva, na kter se mohu od te tit...

foto by archive Mra






Info z webu:
Vn zrann naruilo plny Marka Holeka kter se letos chystal na Gaerbrum I, vypadl neastn pod druhm kruhem na znm prachovsk cest spadl ze skly z vky osmi metr a rozdrtil si njak kosti v pat. Ve tvrtek se podrobil operaci, v noze m sedm drt a nkolik zpevujcch roub. Sezona tak pro nj nejsp skonila.
Legendrn cesta Petr a Pavel, Smtkova v, Prachovsk skly, esk Rj , prvn destka na Prachov. Udlal j Petr "Bobul" ermk z HO CC Dub v ervnu 1986 Petr a Pavel, Xb . V diskuzi spory o klasu, nco mezi Xa nebo Xb... viz komente od Ivoe k cest.
Horolezec Holeek spadl z osmi metr ze skly a rozlmal si patu
Mrovo strnky MarekHolecek.cz

Tbh

Mra   [pravy] 22:51 18.06.2014Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Hm...00:06:11 19.06.2014
...to nasere!
..odpovdt 
 Re: Hm...14:21:31 19.06.2014
tojo, hlavn kdy je ciz blbost placen ze zdravotnho pojitn, do kterho pispvaj vichni...
..odpovdt 
  Re: Hm...14:28:12 19.06.2014
Dvojteka odpovdla dvojtece! Mazec!
Duhov Kamilodpovdt 
   Re: Hm...15:00:11 19.06.2014
To nejsou dvojtecky, to je pocet bodu v testu inteligence.
kamilodpovdt 
  Re: Hm...14:36:29 19.06.2014
Presne, vsechny kuraky a lidi, co nejedi nic jineho nez zeleninu, brambory a sem tam maso z farmy rovnou zastrelit, at pak nemusime platit jejich lecbu.
A vubec nejhorsi jsou ty paka, ktery jezdi autem a tim jak znamo hrozne riskuji - a my ostatni chudaci pak mame platit lecbu, kdyz se vybouraji...
odpovdt 
   Re: Hm...16:21:35 19.06.2014
nejhorsi jsou trpaslici, ty potvory vlezou vsude!
odpovdt 
    Re: Hm...17:08:28 22.06.2014
a stran rychle se mnoej
odpovdt 
  Re: Hm...14:59:09 19.06.2014
az sebou nekdy trisknes na kole, nebo se vybouras v aute... nebo jen spadnes svoji nesikovnosti ze stafli, tak si na tenhle svuj stupidni comment vzpomen!
pepaodpovdt 
   Re: Hm...23:30:24 19.06.2014
Z fotek jasn plyne, e nedodruje lebn reim! Sebral bych mu nemocenskou...
qwertyodpovdt 
  Re: Hm...22:04:39 19.06.2014
ty se tak blbej, e pispv?
*-*odpovdt 

 casto rizikove misto ale nijak caste pdy00:47:05 19.06.2014
Mezi prvnm a druhm je to navlhl vetsinu roku. Ale casto se tam nepada. Bud zafunguje pokora nebo utek  nebo hlo. Kdyz neni podminka tak pokouset stesti je trochu magorina, ne?
Budme vdecni za varovani tady v blizkosti nemocnice a ne nekde v Himaljch kde nekteri take nezdrave pokouseji stesti...
odpovdt 
 Re: casto rizikove misto ale nijak caste pdy08:38:27 19.06.2014
to je ovem nzor znalce!
odpovdt 
  Re: casto rizikove misto ale nijak caste pdy15:40:14 19.06.2014
Znalec to lezl nedvno. pod druhm jsou tak velik chyty e tam se nepad i kdyby byly madla pln vody. Potvrzuje to i Mrv popis e vyhuel o nco ne ( v tom bouldru) , tedy ne ne cvakac madla.

Co z toho plyne? tm e bouldr nen vysoko nad prvnm tak se jednoznan jedn (jen a pouze) o chybu jistie.
odpovdt 
   Re: casto rizikove misto ale nijak caste pdy20:43:28 19.06.2014
Naprost souhlas .... bohuel .... jisti musel mt dobr sako.
Zdendyodpovdt 
   Re: casto rizikove misto ale nijak caste pdy21:09:09 19.06.2014
Tak hele "znale", to sou pkn keci v kleci. Sm sem j nkolikrt lezl a nejednou sem si po druhym kruhu hnul rukou. Protoe je to tam dost nepjemn! Jasn e nejt잚 je zved u 1.K ale ke 2.K to nejni nijak moc zvl᚝ jist lezen. usbus
Luk Luk ermkodpovdt 
    Re: casto rizikove misto ale nijak caste pdy21:41:59 19.06.2014
no jo, ale chytnout se kruhu nen pd na zem. stejn tak navrt o jeden dva kroky zpt do msta odkud me bezpen hupsnout do lana je tak astm eenm
odpovdt 

 Podlaha?06:45:12 19.06.2014
Take to byla podlaha z jakho dvodu? Chyba jistie? Nebo jen ke druhmu daleko a pd do prvnho a nebrdn podlaha?
Radekodpovdt 

 Ajaj09:12:42 19.06.2014
Je to smutn Mro, ale ivot jde dl, krsn jsi to napsal. Brzk uzdraven
udyodpovdt 

 Pata09:26:01 19.06.2014
A se to dobe uzdrav a sroste Mro, taky jsem si kdysi podil.
http://goo.gl/oTZQsA
Jirousodpovdt 

 Tvrd ! 10:41:46 19.06.2014
Mro, tak hlavn, e ta podlaha byla jen na sdru :)  Pidej si k pozitivm, e srostl kost je pevnj ne normln !  Bude jak ze eleza :)

Ne vn , dr se a a jsi co nejdv fit !

Blurodpovdt 
 Re: Tvrd ! 14:38:26 19.06.2014
Pozitivni pristup oznacovat operaci a draty za "jen na sadru" :).
odpovdt 

 RC??10:54:16 19.06.2014
alespon vime rodne cislo autora.....
odpovdt 

 moralista11:01:24 19.06.2014
...a kolik bylo tch piv, ne se lo lzt?
odpovdt 
 Re: moralista11:09:34 19.06.2014
moralisto, Ty jsi s prominutm :-(
Pjaodpovdt 

 lazari11:48:50 19.06.2014
Cert vem patu, hlavne, ze to nedopadlo hur. A hory v Pakistanu tam budou i za rok, ty nikam nespadnou :) Muzete na Offu ted alespon trenovat s Terkou Svobodovou, ktera momentalne skace taky po jedny :) At to srusta!
misakodpovdt 

 jisteni12:52:53 19.06.2014
Dojistit !
Honzaodpovdt 
 Re: jisteni13:09:42 19.06.2014
Pro???

Ta cesta m i tak dost pelez. Pro mnit to co adu let funguje? Jsou tac, kte tyto typy cest vyhledvaj.
Fbodpovdt 
  Re: jisteni13:12:34 19.06.2014
Cvakat to nemusis - Honnold taky necvaka a leze ...
Honzaodpovdt 
   Re: jisteni13:20:34 19.06.2014
na peklice m jitn dost, tak co to tah sem. Uvdom si, e tohle je pskovit
d.odpovdt 
    Re: jisteni15:56:37 19.06.2014
Boze, trochu smyslu pro humor a nadsazku by vam takhle v pulce tydne taky neuskodilo....
Tomodpovdt 
 Re: jisteni14:36:24 19.06.2014
Na psek se nejezd lzt, na psek se jezd bavit...
J.odpovdt 
  Re: jisteni14:55:51 19.06.2014
a litat :)
pepaodpovdt 
   Re: jisteni23:55:40 19.06.2014
..na pisek se nejezdi ;)
bazinga
pietroodpovdt 

 r13:45:56 19.06.2014
auau... drzim palce at se brzy uzdravi. clanek je skvele napsany, jen bych asi nezverejnoval vlastni rodne cislo na fotce s rentgenem :-) tak zdarec a at to leze!
vojtaodpovdt 

 Drm palce 13:58:31 19.06.2014
Mrovi Holekovi peju brzk uzdraven a dodvm, e jeho lba je (podle m bohuel) i pesnm dokladem toho, co pe prorektor UK:

"Nejrychlej a nejspolehlivj cesta u ns je znt lovka, kter rozhoduje, zavolat mu, domluvit se. Formln procedury, kter by mly zajistit frovou sout, jsou tady obvykle jen dovrenm procesu, mnohem vc se pracuje na sti znmch. Nen to nezbytn patn, co se vsledk te, protoe to me leccos urychlit, usnadnit, ale principiln to patn je."

Viz http://casopis.vesmir.cz/clanek/o-tituly-nejde
 _Tomodpovdt 
 Re: Drm palce 14:32:51 19.06.2014
Naprost souhlas! lnek je pro mne zejmna dalm dkazem, e bez znmch i korupce zde lovk nem anci na kvalitn oeten...
Karel Mauodpovdt 
  Re: Drm palce 15:07:49 19.06.2014
Filip Hebelka je doktor ale zrove i lezec a pokud vm, tak k nmu jezd velk kvanta lezc. Filip se na zrann z lezen dokonce specializuje (na lezci ml lnek o zrann prst) a oetuje obtav vechny lezce, tak ty ei o proteknm oeten jsou celkem hloup.
 jirkasodpovdt 
   Re: Drm palce 15:51:45 19.06.2014
mohu potvrdit. Kdysi po zrann lach jsem na Filipa od nkoho dostal kontakt. Zavolal jsem mu a, ani bych ho znal, hned druh den jsem byl u nj na vyeten...za co mu jet jednou dky!... vlastn ano, lezci maj protekci :-)
valyodpovdt 
    Re: Drm palce 16:32:38 19.06.2014
Tak to zavidim. Ja takovou protekci bohuzel nemel a na jeho kratke vysetreni pohledem jsem cekal 3 tydny.
odpovdt 
     Re: Drm palce 21:41:40 19.06.2014
Faktor znmch samozejm funguje vude na svt a vdy fungovat bude, aspo myslm. Zrove je tak nutn rozliit vci , kter nesnesou odkladu a co me pokat. Zlomen pata, kter otk ped oima pok tak akort na komplikace a problmy. Marousovi peji rychl vrcen k ivotnmu smyslu.
Krvav doktorodpovdt 
    Re: Drm palce 17:34:58 19.06.2014
Asi jak kteri. Pokud bychom meli protekci vsichni, tak vzhledem k nasemu poctu a tomu, ze je to jen clovek, byli bychom vsichni opet na standardnich objednacich lhutach. Takze vlastne mam tu protekci mozna taky kdyz to trvalo 14 dni :-)
acodpovdt 
     Re: Drm palce 22:36:53 19.06.2014
fr by ovem bylo kdyby slo na mistra viselo na webu a u nj by byl cenk za okamitou konzultaci/operaci mistrem, a kdo si holt nechce piplatit, ten se bude muset spokojit s njakm okresnm eznkem. to, e mistr "solidrn" placen ze zdravotn dan je k dispozici jen tm kter si vybere (a u na zklad sympati, pslunosti ke skupin nebo penz bokem) je nehorznost.
Lukas B.odpovdt 
      Re: Drm palce 23:11:24 19.06.2014
peti jet jednou- byl na dovolen- jen jeho volba. Situace, kdy bude slo na webu a zavol mu v dovolen 5 lid a bude se doadovat oeten a pak kecat, e na n nem as.... nebo ty zn njakou zemi, kde jsou bn na netu soukrom sla elitnch lka?
Myslm, e m rodinu, pedstav si, e by t nkdo neustle otravoval. tak si dej 2+2 dohromady a teba ti dojde, e jsou hodn dobr kmoi, jezd spolu s dtma atd...
Zbavnj je, kolik emoc lnek celkem o niem vzbudil. Marous fakt nem co dlat a exhibuje a pt me teba napsat, jak ml po pivu prjem- to bude koment.
Rodpovdt 
       Re: Drm palce 00:30:03 20.06.2014
Proc zemi? Staci soukromi zubari v CR. To zhodnotis svoje financni moznosti a vybiras v parametrech cena/rychlost/kvalita. A ano i na ty kvalitni je cislo na netu. A samozrejme to o vikendu bude stat patricne penize (nebo treba ne, kdyz jste kamaradi).
Geoodpovdt 
       Re: Drm palce 07:44:11 20.06.2014
nepotebuji st jet jednou. kua, dostat se k "veejnmu statku" nepotickmi cestikami a jet si o tom cintat pentli je ponkud chucpe, tedy, sockov zelinsk.

hele, m to pipad fr zrovna u tch zmiovanejch zuba. buto jede na pojiovnu u patlala, nebo si zaplat zlat ruce, za pplatek zlat ruce kter nepotebuj pojiovnu ve dne v noci. legln. podobn kdy jsem tuhle nechal dtem vyndavat nosn mandle, tam jsem taky tuhle v modanech legln vysolil na devo a lo to vldn a neeznicky.

jsem rozhodn nespravedliv, protoe to nen primrn vina ani jednoho z propranch mistr (kte jsou nuceni hrt v mantinelech systmu), ale blbho volie, kterej by se zejm hromadn posral kdyby tady byl njak systm mn rovnostsk, kter by sice nenechval chudinu chcpat v parku ped pitlem, ale za kvalitu a urgenci by bylo mono si legln zaplatit (a zdanit).
Lukas B.odpovdt 
        Re: Drm palce 08:42:43 20.06.2014
OK, proto mi prosm najdte SOUKROM slo na p. Pirka / mu mu volat o dovolen, stejn jako tm zubam- urit hned vstanou od rybnka a pjdou vrtat /, kdyby m bolelo u srdce, taky by se mn hodil tel na Steadmana, kdybych ml zase nco s kolenem, nebo na Krejovou, kdyby mi vyilovalo dt. Jo a jet na Fossum, kdybych si nevdl rady v prci.
V Lukas B, mn jen pijde, e jsi frustrovanej, zvyklej z tote, e ve bylo vech a kadej ml nrok stejn anebo t to rodie takhle uili. A prosm, peti si to jet jednou- lka byl na dovolen, kapito?
Rodpovdt 
         Re: Drm palce 09:23:46 20.06.2014
ne, peti si to jet jednou ty. po toti se mi fakt nestejsk, j ho tady nechci, to ty tady obhajuje relsock systm zelin-eznk-automechanik-doktor ve podpultov. tob asi pipad normln aby bylo vechno vech (i za dotovanou cenu), ale ze znmosti m nkdo zvltn zachzen. hele, to ti teba pipad oukej kdy jeden zemn rozhodnut na bark nedostane p je "z ulice" a druhej jo protoe chod s ouednkem pinkat tenis?

podvej, kdyby byl mistr mimo systm pojitn, pak neceknu. to by bylo stejn jako kdy znm automechanika nebo advokta ktermu v ppad poteby mu volat teba na tdrej veer (protoe jnevim chodme spolu hrt mari a nkdo jinej teba ne a tak mu vednevnoci volat neme), ale to je jaksi nenrokov sluba na volnm trhu, kde je to naprosto v podku.

cesta ven je samzejm ne podobn vci zakzat, ale legalizovat, ili pustit do zdravotnictv normln trh (s njako zkladn mrou solidarity, aby nezamstnan nechcpali ped vrtnic pitlu)
Lukas B.odpovdt 
          Re: Drm palce 11:42:32 20.06.2014
Prosm, poli mi sla na zmiovan lkae. Dkuju.
Pak si to cel peti jet jednou. Pomalu.
Dkuju
Rodpovdt 
           Re: Drm palce 16:20:19 20.06.2014
J si to cel peetl. Radji dvakrt:-). Pro jistotu:-). A Lukovi rozumm, a tve m pln to sam.

A upmn si myslm, e kdyby si Pirk mohl zcela legln za vyeten/konzultaci/zkrok tovat kolik by jej jen napadlo, tak vm tomu, e bys to slo na nj na webu samozejm nael, by asi ani v tom ppad ne 24/7. Lidsk bytost je peci jen trochu limitovan:-).





MModpovdt 
            Re: Drm palce 10:29:48 02.07.2014
a pro by nemohl?
odpovdt 
           Re: Drm palce 15:01:16 25.06.2014
Luk m pravdu. Ten kdo tu prud jsi ty...
podpovdt 
        Re: Drm palce 21:02:46 23.06.2014
Luki, nevim, jestli ty to povauje za to podstatn z tvho pspvku, ale v mm vidn to zatracen podstatn je: buto jede na pojiovnu u patlala, nebo si zaplat zlat ruce, za pplatek zlat ruce kter nepotebuj pojiovnu ve dne v noci. Hele, tahle vta je podle mne hluboce nefr. Osobn znm nkolik zuba, kte podle nzoru pacient i rznch lkaskch spolk ty zlat ruce maj - a smlouvy s pojiovnami rovn. A nkterejch z nich by se tohle mohlo docela dost dotknout. Nechtl by ses nad tm, do prdele, trochu zamyslet? Tedy pokud to tady jet bude st; bohuel, viml jsem si tady toho pozd.
(Do zbytku thle debaty se nechci zapojovat.)
Robertodpovdt 
         Re: Drm palce 14:22:06 24.06.2014
samozejm jsem se dopustil hrubho zjednoduen, za kter se ppadnm tenm-zubam se smlouvou s pojiovnami upmn omlouvm. moje zkuenosti se zubai jsou nevelk, k ptatictm narozeninm jsem si podil prvn plombu (bez pojiovny) a od t doby furt nic, jen votvrm hubu a nechvm se hubovat e nedbale istm.
Lukas B.odpovdt 
       Re: Drm palce 09:05:44 20.06.2014
Hele R, nevim kde pracujes. Ale ve vetsine zamestnani, a hlavne v tech, kde clovek jede sam za sebe, je dnes bohuzel dost normalni, ze se prace prolina i do dovelene. Holt socik uz skoncil, no.

Me treba spis zarazi situace, kdy se clovek dostane k doktorovi tak za 3 tydny, vysetreni trva par minut a temer na cokoliv (i pomerne vazne veci) se mu dostane odpovedi: par dnu bez lezeni, pritom mazat nejakou masti, pripadne predepsat dnes tak velmi popularni Nimesil.
odpovdt 
        Re: Drm palce 11:40:34 20.06.2014
Aha, chce ct, es ekal 3 tdny a doktor udlal svou prci patn? A co ml dlat, aby t uspokojil? Poslat na MRI, artroskopii? Nen lep to nechat spe na nm? Kdy pojede s autem do servisu, bude taky kat jak to maj dlat?
Rodpovdt 
         Re: Drm palce 12:36:36 20.06.2014
Hele R, jestli ti pripada v poradku, ze ve spouste pripadu musis byt u doktora dostatecne asertivni, pripadne mit kamarady, aby ses dockal neceho jineho nez konezervativni lecby, tak mne teda ne.
Je sice hezky, ze se da jit za nekym uplne mimo system, ale pak uz neni uplne hezky, ze je treba ten system i pres to platit.
Geoodpovdt 
         Re: Drm palce 13:49:08 20.06.2014
Mil R, ty bude doktor vi? Kdybych to nechal na doktorech, tak by mj strejde umel. Osobn zkuenost - pijde na internu s podezenm na infarkt, prvn slovo je "tady neni zdn pohotovost, jdte si tam (= vtah, chodba, pes ulici do jinho barku)" K natoen EKG jsem je musel donutit. Infarkt to byl. Omluva dn.
= Kdo nem znalosti co m doktor dlat a neni dostaten asertivn, nebo nem znmosti, ten asto dojede na patnou lbu.
jodpovdt 
         Re: Drm palce 16:09:05 20.06.2014
Co mohl udelat jinak? Objednat me na drivejsi termin nez se z toho stala chronicka zalezitost (to tritydenni cekani) a peclivejsim vysetrenim zjistit, co mi vlastne je.
odpovdt 
          Re: Drm palce 16:10:41 20.06.2014
Jinak samozrejme, kdyz vezu auto do servisu, tak cekam, ze ho opravi a ne ze mi ho vrati ve stejnem stavu a budou se tvarit, ze je OK ;).
odpovdt 
         Re: Drm palce 14:45:54 05.07.2014
Stejn zkuenost - na pohotovosti s kotnkem (peskakujc lacha a nemonost chze) mi bylo eeno "klid a mazat". Druh den rno jsem el do jin nemocnice a nenechal se odbt - vsledek byl peten vaz a okamit operace.
Dal zkuenost - bolest v rameni. Doktor trval na klidu, mazn a rehabilitaci. To jsem strpl cel rok - nakonec jsem se natval, el k jinmu. Na sonu okamit detekoval problm, za 3 dny artroskopie a vyeen bolest.
Petrodpovdt 
  Re: Drm palce 20:10:45 23.06.2014
Faktor znmch ve zdravotnictv samozejm funguje, otzka je, zda je to vdy k prospchu pacienta (zkuenost spe k ne), neb je to uritym zpsobem nestandartn postup, kterej vdycky zavn prserem. A zejmna oeten zlomenin paty je tma znan kontroverzn (naasovn, typ), tak jen pejme Mrovi a zrovna tohle je optimln a podn se zahoj, bez zbytenho zvidn snadn domluvy s lkaem.
Prtyodpovdt 
 Re: Drm palce 15:50:57 19.06.2014
Dky za odkaz, super rozhovor!
Marcelodpovdt 
  Re: Drm palce 15:53:57 19.06.2014
Njn pod druhym to je podlaha a s vymotanym pod ni. To je to lezeni bez maglajzu :)....
odpovdt 
   Re: Drm palce 16:20:54 19.06.2014
tvl riskujes... neteri tvuj prispevek ani nedoctou, natoz aby pochopili ironii, kdyz vidi ten maglajz, strhne se mela a nezachrani to ani zadny smajlik :D
odpovdt 
 Re: Drm palce 16:26:31 19.06.2014
dik za odkaz na skvely cteni.
TOAodpovdt 

 Hezky napsan06:41:41 20.06.2014
chvlm, k by vce lid mlo tolik optimismu a pozitivn energie v tch "mn proslunnch dnech" ... Dky taky tm, kte i pes (tu amorln) "protekci" obtav pomhaj :-).
Stankodpovdt 

 J. Klada09:11:56 20.06.2014
Styl neresim ...

moc nerozumim hlavnimu sdeleni...

zraneni jiste neprijemne. at se zhoji. nezaslouzi si to nikdo.

zajiste by bylo fajn kdyby kazdy pojisteny mohl dostat tento typ pece, vlastne garantovano verejenym pojistenim, tak pak uz snad jen kvalita individualnich lekaru musi byt dohlidana komorou ...

jedna se o uraz, nikoliv elektivni, planovany zakrok ...

souhlasim, ze diskutovat aspekty verejneho pojistenni je na miste, diskuze neni moderovana, lze ji tedy vlastne povazovat za verejny prostor.

NO kazdopadne, porad mi tu chybi jedna podstatna informace - PRO LEZCE -
byla to chyba jistice? byla to chyba lezce? byla to chyba obou? bylo to preceneni sil? bylo to malo koncentrace nebo respektu? proc se tedy stalo?

nic nenaznacuju, autor to dela trochu, ale nedorekne ... jak tomu predejit, kde se ptat jinde?

No kazdopadne, z vlastni zkusenosti vim, ze lezeni s jednou nohou, je skutecna vabnicka na matersky pristup

jo, to je malej bonus, pokud se tedy dobre hoji,

delal jsem to asi 7 tydnu, myslel jak to bude prima a jak posilim, ale vlastne nic moc, za dva tydny narazis na obtiznostni strop dany technickou povahou cest, zacnes neumerne rvat maly chyty diky chybejici noze, takze stejne lezes po velkejch, coz nakonec k nicemu neni,
zpetne, kdybych precetl vojnu a mir, mel bych z toho vic, myslim ...

a proc se to tedy stalo? 

diky
kde byla chyba?odpovdt 
 Re: J. Klada10:35:25 20.06.2014
Chceme znat vysku kruhu, nadlez nad nim, jednotlive vahy obou borcu, typ a stari lana (a z toho dovodit dynamicke prodlouzeni), at pak muzeme debatovat ci to byla chyba: jistice, ega, prvovystupce, piskovcovych pravidel a podobne (kdyby lezl s magem tak maga, kdyby ne tak jeho absenci). Vsechny pak exemplarne potrestat!!! Preju at to dobre sroste!
r0binodpovdt 
  Re: J. Klada16:22:00 20.06.2014
citim lehkou ironii, ale vlastne mas pravdu, proc to neni uvedeno... bylo by to zajimavy vedet, pro pouceni ...
... vzpominam na ty posledni padove kauzy z mokre Tise, ty se resily vcelku detailne ...
predni svetovy horolezec dal podlahu z osmi metru ... me by zajimalo proc, mozna by mi to pomohlo nedopadnout (doslova) stejne ... rozhlidnu se diskuzi a nejsem sam koho by to zajimalo, clanek je tady, diskuze otevrena, tak se slusne ptam.
Veta v textu:"Co delas do prde...," naznacuje ... ale nakonec vim akorat RC, pocet dratu v pate a ze na Smichove je potreba nosit slunecni brejle ...
kde byla chyba?odpovdt 
   Re: J. Klada12:40:35 25.06.2014
No ono to tak me bt tak, e pd normlnho lezce t zajm, ale kdy te o popjen plzniky a jedn se Holeka, kterho teba j mm za tluhubu, kter je naprosto prmrn, jen to um dobe prodat, tak je mi to umk. Take ne, podrobnosti mne fakt nezajmaj a fakt je vdt nechci.
odpovdt 
 Re: J. Klada09:31:48 21.06.2014
Souhlas s tim, ze situace, kdy je pece hrazena pojistenim do ktereho prispivame vsichni a presto se nekterym jedincum dostava vyrazne lepsi pece nez ostatnim, je prinejmensim divna... A zajimave, kolik si tehnle protekcni socik styl najde zastancu. Jina situace by ovsem byla pokud by si clovek mohl za peci priplatit.

r0bin - neni potreba to ironicky schazovat. Stacila by strucna informace co se stalo at tomu pripadne kazdy dalsi muze predejit. Mnoho lidi na sobo maka a bere ponauceni z vnejsku. Informace o tom, jak se vyvarovat chyb, by jim v tom jiste pomohla. Takhle je ten clanek spis jen PR exhibice..
odpovdt 
  Re: J. Klada15:22:54 05.07.2014
Souhlas. Takto to bohuel ctm a vnmm jako Mrovo zviditelnn, aby ho ostatn politovali, co se mu to stalo. Ale jaksi by bohat staila informace "Mra se zranil". Pokud u se pustil do tak detailnho popisu jednoho zrann, ekal bych informaci o tom, pro se raz vlastn stal, za pln tu primrn. Pro ji zmrn zamlel?
Petrodpovdt 

 ...10:55:04 20.06.2014
Tak to vid, Mro, hezky jsi to napsal, ale nmandm se nezavd. Normln lezec si ekne "hm, njn, stane se, jet e to dopadlo jak to dopadlo" a jde se dl. To hodn zdaru.
odpovdt 
 Re: ...13:41:42 20.06.2014
No nevim, ani nenapsal pro to byla podlaha, a cel to bylo e nm velkm lnkem oznmil rozlmanou patu a to e dky protekci mu to dali do podku rychle a dobe. Aneb kdo tu protekci nem, tomu to daj do kupy jen aby o nohu nepiel a bude do smrti pajdat - prmrnej doktor si kvli cizmu dovolenou nevezme ani kdyby byl jedinej v republice.
To e protekce je v naem zdravotnictv nutnost je smutnej fakt.
Nechpu pro je tenhle lnek v levm sloupci, na tohle stailo pr dku v diskuzi.
jodpovdt 
  Re: ...14:28:03 20.06.2014
pro to pe? protoe kdyby o nm nebylo slyet tak by na vejlet pt rok nedostal zadarmo ani pr fusekl:). smutn ivot profesionlnho dobrodruha.
Lukas B.odpovdt 
   Re: ...14:54:24 20.06.2014
lezeck komunita u ns je mal, Mrv xicht pozn kadej, take kdokoli je zvdavej na jakkoli detaily se ho jist dve i pozdeji me osobn zeptat, ne?
To, e o pikovho sportovce v jakmkoli sportu je vce mn nadstandardnji postarno, bv automatick asi vude a podle mho skromnho nzoru to lovk s neulpnutm egem ani nepotebuje njak schroustnout.
A chudci rznho druhu? Ti to holt nezvldnou a nsledn anonymn/neanonymn plivou. To se nezhoj samo od sebe jako njak pata, chlapci, tkej ivot neurotik... :-)
odpovdt 
   Re: ...15:27:18 20.06.2014
Tak by to mohl aspo oznait jako PR ;)
Jet jsem ho nepotkal a kvli detailm za nim nepojedu. Kdy tu je o tom lnek tak to sem rovnou mohl napsat. - Pro podlaha, chyba jistie, nabran lano, od druhho u podlahu zachrn jen extra hbit jisti?
jodpovdt 
    Re: ...16:24:02 20.06.2014
moje domnnka: prv proto, e jsou tu spousty lid tak "chytrch", neteba to tu dopodrobna rozmazvat, protoe ti "chyt" stejn uvidj jen to co chtj. Realita je takov, e od druhho to bejv asto na hran a svalovat jednodue vinu na jistie by bylo uboh (pokud se nepletu, pod cestou neni ani mrnej svah, aby jisti stihnul zkrtit pd).
Prost takov vci se obas stanou a teka.
odpovdt 
 Re: ...19:18:16 20.06.2014
Normln lezec by sm o sob nepsal takovto lnek. Mon tak Bartoov ....
Tomodpovdt 
  Re: ...19:45:17 20.06.2014
to je fakt, patn jsem se vyjdil, msto "normln" jsem ml napsat "zdravej a neuplej", co si nepotebuje ulevovat fuknm v takovejch diskuzch. Ale kdy to kluci potebujou..
odpovdt 
  Re: ...22:03:43 20.06.2014
fakt je, e to mohl nechat jen na svch strnkch, ale kdo Maru zn, v jak je exhibo a je prima jak tam pidal odkazy na periodika, kde o nm pou.Pedstava, e teba Messi pe sm do novin o tom, jak ho bol noha je smvn.
odpovdt 
   Re: ...23:35:52 20.06.2014
uvdomte si, e bez tch EXHIB byste si etli info o trykovn fusekl ..... :-)
Slabouchodpovdt 
    Re: ...11:06:03 28.06.2014
No tak to snad ne. Je trochu rozdl mezi tm, kdy nkdo nco zajmavho nape a vyprv, nebo kdy nkdo mele jen proto, e se tak rd poslouch.
odpovdt 
   Re: ...00:18:09 21.06.2014
jo otravnej je dost.....
Tomodpovdt 

 T vole...15:11:27 20.06.2014
...Mareku, to te bude najednou mt spoustu asu zajt na pivo :D Nebo radi dv!
Vc ne, nepidlili ti vozek ale toliko hole.
Tak pkn srstej, a urit njak pivsko nkde stihnem :)
 Tom F.odpovdt 
 Re: T vole...23:44:42 30.06.2014
Nooooo, tak konen mme doasnou sekretku. Mro a se to hoj :-)
Roman Wodpovdt 
  Re: T vole...23:55:08 30.06.2014
Jasn, nkde njakej Klter uro, e?????
Roman Wodpovdt 

 recyklace Jezka06:13:04 21.06.2014
jsem se poohlidnul po webu a na Jezka je problem nenarazit ...
hoch od bobri rekyodpovdt 
 Re: recyklace Jezka16:02:02 21.06.2014
Jestli tomu dle popisu Mry rozumm tak vypadl rukama v urovni prvnho nebo jen malinko nad nm...
Zajdaodpovdt 
  Re: recyklace Jezka09:05:37 28.06.2014
vis co delas takze tak ....
KARMA
odpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.