LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Chuck Norris vyjel na kole bez kyslku na Mount Everest, a a nahoe zjistil, e ml spadl etz.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
SOU technickho - Frdek-Mstek
Makak LBC - zruena - Liberec
Gymnzium M. Kopernka - Blovec

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
HUDYsport - Hradec Krlov
Husky Outdoor Shop - Plze

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

hla a hlka

Velc a mal pomocnci

I dvn klasici mvali cvakac karabinu, co la hodn lehce, i se j zmek nevracel. Pokud si to dnes nkdo navc dopln o drtem vyztuenou expresku, m podomcku vyroben hlo. Pokusm se shrnout v pehledu, co dnes nabz profesionln vrobci podobnch nstroj.

hla do stny - krtk, pro cvakn z lezeck pozice.



Set Long Arm 2  25 cm
od esk firmy Rock Empire. Nejkrat hlo v pehledu je expreska s dvma karabinami, kter je natolik vyztuen, e je mono ji cvaknout jen za popruh bez uchopen pmo karabiny. Karabina na opan stran /na obrzku hnd/ u nen vyztuen spojen a nelze za ni pi cvakn hlo dret. Cvakac karabina jde lehce, ale ne o moc leheji ne bn drtov karabina. Cvaknut do borhku nebo svrchu do kruhu asi bezproblmov, ale do voln se pohybujcho kruhu zespodu u problematitj. Bohuel nemm manipulaci s n ovenou v praxi.
Orientan cena - 590 K.  Dostupnost - u vrobce v souasnosti vyprodno, njak m shop Makak, kde jsem si je i prohlel.

Long Arm

Long Arm 2


Kong Panic 30 cm a 45 cm
od vrobce karabin Kong z Itlie je expreska s jednou pevn upevnnou karabinou, kter m mechanizmus, kter ji dr otevenou pi cvakn. Protoe  nechv  karabinu pi cvakn otevenou a nemus pekonvat odpor zmku, me vrobce  udlat hlo del. Kong pat k nejvznamnjm vrobcm karabin na svt. Funkce karabiny je bezchybn, bez problmu otevete a zajistte v oteven poloze jednou rukou. Sta drtov zmek otevt na doraz, a zstane tak. Jakmile karabinu zatte, zmek se uvoln a karabina bezpen zacvakne. .Druhou karabinu do tto expresky si muste doplnit sami. 30 cm proveden jet na sedku pipomn ostatn expresky, 45 cm u je vzhledov vraznj, ah tak ke kolenu, ale je nesrovnateln uitenj a je nejlepm hlem do stny. Bohuel proti prvnm srim zaal vrobce dlat popruh hla mk. Je stle pouiteln, mon si ji ale nkdo u radji vyztu, vborn funkce karabiny za to stoj. Orientan cena 30 cm 700 K, 45 cm 800 K. Dostupnost nap. zde v obchodu na Lezci.


Kong Panic



Pro ob uveden hla do stny plat, e je vrobce nedoporuuje pouvat pro nadlzn jitn. Maj cvakac karabinu pevn spojenou s popruhem a karabina se neme v popruhu voln pohybovat. Hroz pak, e se cvakl karabina dostane pohybem lana nahoru nad borhk a me se pi pohybu dol vycvaknout. Pi lezen na planetovch ntech se k tomu pidv nebezpe, e se karabina nato do boku a planeta ntu uvzne ve vezu v zobku karabiny, kam zapad drt zmku. Pak by karabina zabrala nikoliv v hlavnm ohybu, kde m, ale pmo v zobku. Drtov borhk nebo kruh se tam zachytit neme. Pi nadlzn hlo vym za jinou expresku nebo dal expresku pidej. Tak zn doporuen vrobc. Podle mho nzoru je pi cvakn kruh v innosti dal voln se pohybujc dl, samotn kruh a tak riziko vycvaknut bude men, spe velmi mal, ale bez zruky.

Dlouh hla pouvan ze zem nebo ze sedu v jitn.



Betastick Evo 238 cm, 374 cm a 648 cm.
Teleskopick hlo ve tech provedench /sloen 55 cm 74 cm 113 cm/. Vrobcem je britsk firma Beta Climbing Designs. V letonm roce tento svj letit produkt kompletn inovovali. Karabina expresky se vkld do vybrn v plastovm vku a oteven zmek dr drtov pruina. Funguje pro nejastj /stedn/ velikost karabin, nejvt se nevejdou. Velmi dobr systm na vpno, testoval jsem letos tuto novou verzi v nejdelm proveden ve Frankenjue a funguje vborn.  Nejkrat proveden m sice jen 238 cm, ale velkou vhodu. Sloench 55 cm se d strit do batohu a vzt s sebou do letadla. Doporuen - pi pouit cel dlky nejdelho hla zavovat jen jednoduch lano. Zaten je polovin a hlo se neprohb. Zajmav, e vrobce tuto monost neuvd. Cvaknut jednoduchho lana provedete stejn jako u nsledujcho hla 9,2 m na psek. Vborn na vpno, ale i nejdel proveden je pli krtk na psek. Orientan ceny 60 E, 80 E, 100 E. Bohuel nenael jsem dostupn na tuzemskch eshopech a je nutno hledat v zahrani.


Betastick Evo



hlo 9,2 m - teleskopick hlo na psek, sloen 135 cm. Vyrb esk firma CZ Patriot s.r.o.  Uchycen expresky a zajitn otevenho zmku je podobn jako u Betasticku. Lze ale pout karabiny vech velikost.  Vlastn hlo m dlku 5,2 m a po vysunut se k nmu ve svisl pozici pipoj nstavec 4 m. S nstavcem umouje z nataench rukou cvaknout kruh nebo borhk pes 11 m vysoko. Asi jedin pouiteln hlo na psek. Narazte ovem i na cesty, na kter budete i s tmto hlem krtc. Lano se do expresky nedv dvojit, ale jen prostr a uve k tyi. Konec sthnete k sob pi skldn hla po cvaknut expresky. Zaten je polovin a hlo se neprohb. Pi pouit nstavce se u ani lano nezavuje pmo, ale protahovacm provzkem, kter um pipojit a prothnout lano. hlo cel - 2 dly, protahovac provzek a obal v jen 1.6 kg. Protoe je hlo tak lehk, je souasn prun a tak cvaknout kruh v 11 metrech u chce jistou ruku nebo trochu cviku. Orientan cena 5000 K. Dostupnost -  svetlo.eu


hlo 9,2 m



Zdroje:

Vce zde Long arm

Kong Panic

Dlouh ahlo na psek

Ji Veea   [pravy] 10:11 08.12.2018Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Hmm, hlo sem, hlo tam11:39:02 07.12.2018
Tak prvn dv jet beru, ale 9m hlo ?!?...no ty vole... Lezte na TR a neprznte tento sport!
odpovdt 
 Re: Hmm, hlo sem, hlo tam11:39:54 07.12.2018
Jet pospis...
Zviodpovdt 
  Re: Hmm, hlo sem, hlo tam13:41:57 08.12.2018
Nebylo nhodou takov, kter um i uzly zakldat? Jet by k tomu byl super drk tlfn. Takovej echt selfish stick! :-)
Esusodpovdt 
 Re: Hmm, hlo sem, hlo tam14:13:53 08.12.2018
No alespo vid, kam ty mysln "morlov" cesty, aby se "etil" psek a nelezl tam kad, vedou. Lidi si cestiku najdou a a v tomhle budou padat a nacviovat, dojebou sklu vce (u teba jen tm, jak se tam budou vemon drpat pro karabinu, kterou tam nebudou chtt nechat), ne kdy tam bylo jitn normln :-)
odpovdt 
  Re: Hmm, hlo sem, hlo tam17:09:59 08.12.2018
Bohuel jsem to vidl u i v Krasu, borec pijde cvakne prvn, vyodsedv v prvnmu sedne do odsedky, cvakne druh, doplaz se k druhho sedne do odsedky, cvakne tet (hlem samozejm). Toto je ji zvrcen, ekl bych, e je styl pelezu na rovni technickho lezen. I ist TR je hodnotnj...svt se zblznil, drme se :-/
Zviodpovdt 
   Re: Hmm, hlo sem, hlo tam18:16:36 08.12.2018
no a pak to smahne z prvni bomby. pak prijde takovy jako jsi ty a prostupuje cestu 2 roky da do toho milion pokusu pada orve to narazy do skaly nezvratne olame chyty vlnky a pak nadava na ahlisty.
ahlo=etrnost ke skale.
Horymirodpovdt 
    Re: Hmm, hlo sem, hlo tam21:51:28 08.12.2018
Kravina
odpovdt 
     Re: Hmm, hlo sem, hlo tam22:07:30 08.12.2018
v opravdu tkch cestach je nekdy bez znalosti mikrochyt obtizne vubec prostoupit k dalmu jisteni.mooockrat se mi stalo ze jsem bouldr nebyl schopnej vyeit a chtel z cesty utect s tim ze je to nad moje monosti ale kdyz sem to haknul ci sahnul a precizne prohlidnul moznosti chytu zpusoby jejich uchop tak to najednou slo.proto ahlisty jiz nezatracuji a necht si kazdy leze jak chce.ano je to vyznamne uleheni prustupu=setrnost ke skale
kraviakodpovdt 
      Re: Hmm, hlo sem, hlo tam19:18:35 09.12.2018
Njak konkrtn cesty?
odpovdt 
       Re: Hmm, hlo sem, hlo tam08:02:38 12.12.2018
Sikovanch chyt v cestch je dost...:-/
odpovdt 
        Re: Hmm, hlo sem, hlo tam09:03:28 12.12.2018
A to je nco patnho? Lep to decentn pojistit, ne se pak divit. A ulomit to me ten s hlem i bez nj
odpovdt 
     Re: Hmm, hlo sem, hlo tam22:25:55 14.12.2018
nebavim se tady o sahlovani cele cesty ci kruh ale o tezkem seku- kruxu tam mi to prijde tolerovatelne.samozrejme dost casto se clovek pak ochudi o to lezecke koen prostoupit to ciste bez umelych pomcek.ale i na pisku timhle zpsobem muzes vyresit bouldr a cestu vylezt jeste ten den a zbyten ji nebrousit...
Horymirodpovdt 
  Re: Hmm, hlo sem, hlo tam17:10:02 08.12.2018
Bohuel jsem to vidl u i v Krasu, borec pijde cvakne prvn, vyodsedv v prvnmu sedne do odsedky, cvakne druh, doplaz se k druhho sedne do odsedky, cvakne tet (hlem samozejm). Toto je ji zvrcen, ekl bych, e je styl pelezu na rovni technickho lezen. I ist TR je hodnotnj...svt se zblznil, drme se :-/
Zviodpovdt 
   Re: Hmm, hlo sem, hlo tam09:11:22 12.12.2018
No kam ten svet speje!??!?? Tohle teda za nasich mladejch let nebyvalo, to byli vsichni udatni, spanili a odvazni!!!!!!
odpovdt 
    Re: Hmm, hlo sem, hlo tam14:46:45 01.01.2019
Osobn myslm to m pouit pi cvakn presek na stnch pi zvodech, kdy je teba pro bezpenost 1. cvaknout a ebky jen komplikuj a prodluuj as. Myslm, e pvodn to bylo vyrobeno pevn pro toto pouit. To e se to pouv jinde u je na diskusi.
Honzaodpovdt 

 Drones 18:46:30 08.12.2018
Budoucnost je dron na cvaknuti sanaku ;-)
MPodpovdt 

 Drones 18:46:54 08.12.2018
Budoucnost je dron na cvaknuti slanaku ;-)
MPodpovdt 
 Re: Drones 18:20:25 09.12.2018
Postupem asu by jsi na tom mohl i vydlat, za ptikilo jim to tam navs, trochu reklamy zdarma a zkaznci se pohrnou.
odpovdt 
 Re: Drones 18:20:44 09.12.2018
Postupem asu by jsi na tom mohl i vydlat, za ptikilo jim to tam navs, trochu reklamy zdarma a zkaznci se pohrnou.
odpovdt 

 Nedvat do prvodce08:00:38 09.12.2018
Bych autory nejitnch cest neuvdl  do prvodce, to by ranilo jejich jeitnost a pestali by takov cesty dlat, doufm
Wikiodpovdt 
 Re: Nedvat do prvodce11:04:22 09.12.2018
Souhlas. Udlej prvodce a napi tam autory jenom u cest s nty po 1,5 metru. Ty si mkli, zaslou si to.
Nebo prvodce s autory cest na odtrhvacch lstcch. Kad by si mohl vytrhat autory, kte si nezaslou bt uveden. Na odtrhvacm lstku by mohl bt i autor prvodce.
Leaksodpovdt 

 hlo10:36:03 09.12.2018
hlo je pro m asi akceptovateln v urit fzi trninku (nvrat po razu, dtsk krouky...). Pozorovn clen hlovacch expedic vyloen zdravch dosplk ve m vyvolvaj vdycky soucit a ltost. Soustavn pouvn uivatele ochuzuje o dleitou polovinu podstaty naeho sportu. Zbude mu prost jen jedna amputovan st a ta druh stagnuje nebo zakrn. Pokud mu volit vdycky je pro m nejhodnotnj styl OS. RP na 12 pokus je asi fajn ale v opravdu monumentln stn s nm pli nepochodm. Bez soustavnho trninku schopnosti lzt OS by ze m v Adrpachu, v Meteoe, v Alpch nebo Tatrch byl "jenom" turista. V mnoha cestch v uvedench oblastech by mi i 15 nebo 20m dlouh hlo bylo pln na nic. A j bych se pipravil o tu nejvt radost, kterou mi lezen pin.
motkodpovdt 
 Re: hlo18:42:56 09.12.2018
Howg, presne tak
upmanodpovdt 
 Re: hlo08:57:00 10.12.2018
Natst je lezen stle jeden z nejsvobodnjch sport a tak co je pro jednoho neakceptovateln, pro druhho stle znamen skvl zitek z lezen, projektovn, trninku.
nesmrteln blzenodpovdt 
  Re: hlo12:33:24 10.12.2018
navrhuji styl OS pedefinovat na Od Sed - vyhluje, dorukuje po lan, OdSedne a nahluje dl...a tak dl. Lezen bych pejmenoval na hlovn, je to pece svobodn sport.
smrtelnej blzenodpovdt 

 hlo 9m14:57:21 10.12.2018
Posledn exempl jsem vidl letos v Brandu. Cvaknout prvn kruh, vythnout se k nmu (za slunho ten skly), cvaknout druh a tak dle a na vrchol. Pak to asi zkoueli na druhm, nevm, kadopdn tohle na psek nepat.
Vildaodpovdt 
 Re: hlo 2.5m08:05:20 11.12.2018
jeden se bavi o pisku druhy o sportovkach.druha vec je sportovka na pysku ze jo. jinak doporucuju bzku jsou fakt dlouhy a jeste ulevis skalkam od nletu.
Horymirodpovdt 
  Re: hlo 2.5m08:49:40 11.12.2018
abys udrel devtimetrovou bzku, tak bys musel bejt dobe nasndanej fritenskej. to by byl vt sportovn vkon ne to pelzt nebo ppadn se rozbhnout a ke kruhu vyskoit.
Lukas B.odpovdt 

 Realia11:53:51 11.12.2018
Toto bude tahat hlavn na psek vc a vc lid a vbec se nen emu divit. Pohodov cesty na psku jsou brutln obrouen a olezen a je mi z toho smutno - ale to jen kvli tomu, e v lezen zatm nen posun aby se dojistily cesty, kter jinak nikdo neleze protoe to jsou vrady nebo morlovky. Ale pro? Tak tk cesty zstanou pro hrstku vyvolench (vtinou zevlk) a normln cesty za chvilku budou taky neleziteln kolik to obrous lid. Snad brzo dojde k njakmu progresu. Nekm jitn po metru, a se klidn lidi trochu vyboj, prolet, ale do dnen doby cesty na zrakven nebo vyloen nebezpen cesty prost nepat!
Lolecodpovdt 
 Doba ojebva, jak prezident s premirem, takov lid14:04:10 11.12.2018
Na psku bval morl soust obtnosti cest. Dnes se ojebv vechno. Od druhch lid a k osobnmu pstupu teba k lezen...Z thle doby je mi na blit....
Z.odpovdt 
  Re: Doba ojebva, jak prezident s premirem, takov lid16:41:18 11.12.2018
Tak jedna vc je morl, druh reln monost funusu. Cest na zabit je na psku hodn, nelezu je, nemm na to, nevolm po dojitn, lezu na co mm, nebo si to alespo myslm.

Da za tento pstup je pro m 90% cest, do kterch se nikdy nepodvm a pro vechny znien tch zbvajch 10% cest pro normln lidi, protoe se lezou hlavn tyto.

Arcikacodpovdt 
  Re: Doba ojebva, jak prezident s premirem, takov lid17:12:35 11.12.2018
Tak na pisku se ojebavalo od nepameti a to docela dost... Akorat se o tom tolik nemluvilo a spis se honilo ego vyzdvihovanim odvahy nez priznavanim posranosti.

Me by se treba zase libilo, kdyby si urciti jedinci, kteri delaji prvace, nehonili ego total zlomyslnostma a zbytecnostma, ale jak pises, jaky prezident, takovi lezci.
odpovdt 
  Re: Doba ojebva, jak prezident s premirem, takov lid17:33:59 11.12.2018
Kecy v kleci. Shlo se pouvalo v dob kdy Kalousek recitoval za bolevika budovatelsk bsniky a taky s tm nem nic spolenho.
odpovdt 
   Re: Doba ojebva, jak prezident s premirem, takov lid18:50:07 11.12.2018
Pesn, Va chod s udicou po Labku u dost dlouho
odpovdt 
   Re: Doba ojebva, jak prezident s premirem, takov lid18:55:23 16.12.2018
Vtinou lezu s nkm odvnm, tud to nepouiju a jenom to nosm. Trochu jako symbol toho co si myslm o patn jitnch cestch.
Vaodpovdt 
 Re: Realia16:47:08 13.12.2018
Nevm jak jinde, protoe jinde na psku moc nelezu, ale tipuju, e na Broumovsku je mezi cestami VIIIa a v tak 70% zajitnch cest tm zpsobem co pe- podl se, ale bezpen. Na Ostai to me bt mon dokonce tak 85%. Todle je zrove podle m pln to nejlep lezen a bylo by koda o nj pijt. Leh cesty jsou sice he zajitn ale 6a fr. Dneska leze kad.
Kokodpovdt 

 Dky za info21:42:30 11.12.2018
U jsem hodn krt byl kousek od jitn se staenejma plkama. Pokud bych nco jako "long arm" u sebe ml, urit bych to pouil. Ani jsem nevdl, e se nco takovho vyrb. Inu jsem tvor ln si zskvat informace. Ufe jsem si podil, podm i toto.
Tomodpovdt 

 fuj fuj23:55:42 11.12.2018
Vbec to nechpu.Taky jsem se nikdy nechtl zabt. S hlem bych se ale propadl hanbou. Vyeil jsem to jednodue. Pestal jsem lzt to, na co nemm s pehledem. Tm pdem jsem sice bohuel pestal lzt skoro pln, ale vzhledem k tomu, e lezu nkdy od roku 1964, se toho tolik nestalo ;-). Jet otzka k Lolcovi. "Zrakven se" nkdy v nkter dob patilo k bnmu pstupu lezeck komunity? 
PeSodpovdt 
 Re: fuj fuj00:30:11 12.12.2018
e to tak m ty neznamen, e to tak maj ostatn. Ty jde cestu pelzt, nkdo jin si jde zalzt. A jako pro tebe m vznam a chod tam kvli istmu pelezu, jin bav blbnout a pokusovat. Kad v tom m nco jin, ne kad sdl tv hodnoty a nzory. Znm lidi, kter extra bav cesty dva stupn nad jejcyh maximem, lezou od presky k presce, tam vdy sed a kecaj... A den si uijou stejn, jako ty, kdy d svj rekord :-)
odpovdt 
  Re: fuj fuj08:15:09 12.12.2018
Jestli lezou od presky k presce, a jsem si celkem jist,e presku taky nenechaj na pokoji(co odpovd 2 stupn nad maximem) tak a pejdou na technick lezen...

pln si nedoku pedstavit kdy lezou 8 tak to sed v 10 a povdaj si, obas nco zkus a veer to zabal a jdou dom?

Asi ksichtbookov a instagramov doba:

@mojenoveauto... sedm v bazaru v Lambu a fotm se

@mujnovybarak... jdou kolem vily a fotm se

@lezu_8a... hlem nacvakm presky a fotm se

Hlavn a jsme sociln, smutn doba :-(
Krtekodpovdt 
   Re: fuj fuj09:07:19 12.12.2018
@mujnovydronvtetine
odpovdt 
   Re: fuj fuj09:14:44 12.12.2018
Tak co si dovedes predstavit ty asi neni moc dulezity. Svet muze byt i uplne jiny nez jsou tve predstavy. Radeji se starejte o sebe a nechte zit ostatni dle sveho.
odpovdt 
    Re: fuj fuj09:37:53 12.12.2018
:-D, doba je zvrcen kurven vc veejnch, rozkrdn, morlka na nule, pravidla neplat, a navc kad m dneska prvo na alternativn pravdu(dnes u je le zakzan slovo!), m prvo na nzor, ale bda jak s tm nam nebude souhlasit!! A vbec, dr hubu argument!! Nebo co se do toho sere argument!! A zakonme pknou piruetkou a narkou na tvoji matku, babiku, rodinu, nrodnost, rasu!! Let's go anonym army!!
Krtekodpovdt 
     Re: fuj fuj16:49:30 12.12.2018
V, co je vtipn? e dl pesn to, co kritizuje. Tv nzory m kad nechat na pokoji, ale ty sm jin hodnoty a jin pstup nechpe a nejradji bych ostatnm nakzal, jak maj nebo nemaj lzt.
odpovdt 
      Re: fuj fuj17:05:04 12.12.2018
Hele mt nzor a ozvat se, nen vmvn mozk ani diktt. Pokud sis neviml, tak jsme v diskusi. Ty m nzor, j mm nzor. Njak sem si neviml, e bych ti nadval ... tak v em je podle tebe problm?
Asi je dneska problm pochopit co je to est, fair play, srovnvn srovnatelnho...
Podle toho jak se ert, tak bych ekl, e potrefen husa se ozvala ;-). koda, e se aspo k tomu nepizn :-O, teba podpisem...
Krtekodpovdt 
       Re: fuj fuj18:27:16 12.12.2018
Mt nzor a ozvat se jist patn nen. Ale peti si svj prvn pspvk.
odpovdt 
        Re: fuj fuj21:20:31 12.12.2018
A to sem psal j? NTV... Konm hawg...
Krtekodpovdt 
         Re: fuj fuj21:30:33 12.12.2018
Ano, 08:15:09 12.12.2018 jsi psal ty. A zrovna ptelsky jako pouh sdlen vlastnho nzoru nevyznv.
odpovdt 
          Re: fuj fuj22:39:58 12.12.2018
Emoce je svia ... odprosti se od n, ti slova, nehledej agresi, ale vcn vznam slova a vt kter byl napsn... "mm pocit, e to bylo napsno agresivn, zle, zabkle, hnusn, nesouhlasn s mojm nzorem...dopl si sm" je dneska hodn pouvan argument bez vcn strnky vci, bohuel!
Fakta dneska nikoho nezajmaj pouze emoce...bohuel!
Jedin co jsem udlal, tak jsem fakticky zhodnotil nai dobu, nic vc nic m. Jestli se t to lb nebo ne je u druh vc. A podle reakce bych ekl, e ne ;-), ale mon se mlm... ;-)
Krtekodpovdt 
           Re: fuj fuj22:56:31 12.12.2018
M je to jedno, j s tm v zsad souhlasm. Jen reaguji na tn a na to, e nesdluje pouze nzor. Sdlen nen psno zrovna v ptelskm duchu a krom nzoru i doporuuje, co maj nebo nemaj dlat. Ano, nenapsal jsi nic hroznho, i kdy tedy teba nechpu, pokud to nemlo za kol dehonestovat a ukzat tvj odpor, facebook peloen jen napl, ale to je jedno - zrovna jako konstruktivn podklad k dal debat tvj pspvk urit neslou :-)
odpovdt 
     Re: fuj fuj20:17:54 12.12.2018
Nco ti nevylo? Ale ostatn za to fakt nemou.
odpovdt 
 Re: fuj fuj09:17:12 12.12.2018
Me prijde, ze vety typu "nelezu, to na co nemam" pronasi lide co opravdu skoro nelezou nebo lide, kteri lezou nudne chodaky daleko pod jejich vykonnosti.

Hlaska sice zni odvazne, ale je za ni schovany vlastne dost prizdisracsky pristup. Jinak si to neumim zasadit do kontextu stylu umistovani jisteni v mnoha nasich oblastech.
odpovdt 
  Re: fuj fuj12:02:13 12.12.2018
M zas pjde e jsi jen machr co plc od gaue a sklu vidl leda tak na obrzku...
odpovdt 
   Re: fuj fuj13:19:47 12.12.2018
M recht, nejlep zpsob jak chrnit sklu je na ni nelzt. Akort se s tm zstupy "rdobyklasik", co brous dokola ty sam cesty, pod nechtj smit.
odpovdt 
   Re: fuj fuj09:27:15 13.12.2018
No jasny, to si trefil uplne, ale uplne presne! Alespen ve svem dusevnim svete...
odpovdt 
  Re: gauk16:02:01 12.12.2018
Letos si na psku nejvc povauju Prsknut biem na V J. Berana v Teplickch skalch a Star cesty na Velkho Konela. V Jizerkch a v Chamonix (trad. ula) nco podobnho (OS tak do 6b). Na gaui jsem toho letos pli nenasedl. Prost bylo stle sucho, hezky, pskovcov. Na vyntovanch sportovkch se od svho maxima v trad. cestch v zsad nevzdaluju (OS 8-UIAA). Nelezu nic vznamnho ale lezu u dlouho a prost m to bez hla vc bav;)
 motkodpovdt 
   Re: gauk17:31:42 12.12.2018
Prsknut biem pm varianta?
honzaodpovdt 
    Re: gauk13:40:16 13.12.2018
Jakou ma Prasknuti bicem primou variantu, ze jsem tak smely?
nopodpovdt 
     Re: gauk14:12:41 13.12.2018
Tu bez ojebu. Ale potrebujes na ni sahlo.
odpovdt 
   Re: gauk09:26:13 13.12.2018
Tak ses nam hezky popsal, ale jak to souvisi s prispevkem na ktery reagujes? Nema to snad byt nejaky sveto dukaz toho, ze lide co sdili tvuj nazor maji pravdu, ne?
odpovdt 
   Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost10:29:26 13.12.2018
Cau, ja si sahlo koupim, bohuzel mi nic jineho nezbyde. Jen jsem to proletel, ale nikdo nezminil jeden docela podstatny druh uziti. Abych to nejak motivoval. Jsem lezec, kterej furt neco pytli, protoze je to pro me tezky. Vetsinou nemam sebou nikoho lepsiho, kdo by mi to vysbiral a dolezl. Ne ze bych byl tak dobrej, ale jezdim s pritelkyni a bavi nas to vic kdyz jsme sami a ona leze min nez ja. Takze kdyz nekde uz nemuzu a je tam kruh nebo lepeny hak, je to OK a slanim. Bohuzel ve vetsine "svetovych" oblasti jsou spis nyty, pak je to horsi. Do ted jsem to resil lanem na tretiny a smyckou v haku, slanil jsem, vysbiral matros a stahl smyci. Vzdycky kdyz to delam, tak mam dost blbej pocit, kvalita nytu treba ve stredomori neni nejlepsi a nedavno tu byla afera Tetin, tak jsem se o to zacal trochu zajimat a hledat bezpecnejsi alternativu. Jedine schudne a levne reseni je asi sahlo. Proste kdyz to nejde, tak namisto slaneni z jednoho pofiderniho nytu to presahluju a pak treba dolezu az ke slanaku a tam standartne sjedu dolu. Reseni bez sahla existuje, nechas se spustit a hak tesne pod tebou take nevycvaknes a nechas ho tam jako pojistku. Takhle ale prijdes o 2 karble. Sice existuje teorie, podle ktere casem najdes stejny pocet unikovek jako jsi nechal, ale v mem pripade, kdy takhle na tydennim vyletu ve Spanu zapytlim kazdy den 2 cesty by to byla dost palka. Sahlo to resi. Jedna vec je moral a mentalni stranka lezeni, druha vec je bezpecnost pri slanovani. Na pisku a v cestach s lepenymi haky obecne se tohle proste resit nemusi (teda az na vyjimky - viz. nektere kruhy na Hrubici, coz se uz snad vyresilo). Na vapne s nyty bohuzel nevidim zadne jine reseni, pokud okolo neni nikdo kdo by pomohl nebo pokud to nejde nahodit shora... coz je aspon polovina pripadu.
Radekodpovdt 
    Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost13:44:45 13.12.2018
Sta obyejn maillona a ta zase tolik nestoj a pokud tak pytl, jak pe, nen to sp tm, e leze vc ne na co objektivn m, a u fyzicky nebo psychicky? Teba by stailo nemt tak velk oi.
Vlkodpovdt 
     Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost16:29:02 13.12.2018
Nesouhlasim. Majlona je asi to nejvetsi zlo pro vsechny kdo to lezou po tobe, nebudu rozebirat proc. K tomu lezeni nad moznosti - no o tom to na sportovkach prece je ne? :D Nebo aspon pro me je to nejen o radosti z pohybu, ale take o cislech. Proste kdyz si vylezu krasnou 40m dlouhou 6a na OS, tak z toho mam fakt radost, kdyz ale vylezu podobnou cestu za 7a na RP treba na 3 pokus, tak me to tesi mnohem vic. Vzhledem k tomu za 7a je zhruba muj limit tak se ale samozrejme deje, ze nektere mi absolutne nesednou a proste je zapytlim. Moje pravidlo na sportovkarskem vylete je dobre si zalezt, ale take zkusit kazdy den aspon 1 cestu na mem limitu. Osobne mi to prijde jako idealni strategie.
Radekodpovdt 
      Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost22:18:33 13.12.2018
e, j slaoval i z vyklajc se skoby, za strom a kdov co jet.
Hele, kecy vo tom, e zapytl 2 cesty denn, co jsi nm ekl, e vlastn zapytluje jen cesty na svm maximu, tedy 7a, tak bu leze jen na svm (supra)maximu a Vlk m teda pravdu, e m moc velk voi, nebo se moc boj, anebo se slabej jak vchejtek a m lzt leh. Anebo teda vyleze njakou rozlezovku, neo pro ptelkyni, pak et nco mon, pak teda njak 7a, co d na 3 pokus, njak na 5, pak se dostvme k tomu, e leze denn stran mnostv cest.
Co ti teda moc nevm a myslm, e kec, jen si to racionalizuje a nechce si pipustit, e vce je nkdy mn. J teda kdy chci lzt na svm maximu. Co, si teda nemusm dokzat nacvakat, tak teda vdycky s nkm lepm, kdo ti dovol ti tu cestu prolzt a na zkouet. Ovem AF maximum je o troku n, p obas mus nkam dolzt. No, tak se s tm holt smi, nebo lez i s nkm lepm, teda pokud to tvoje ego ustoj, anebo prost vc o nco malinko lehch cest a pak i ty 7a budou pott bez hla.
Existuje nco jako pelezov pyramida, doporuuju nastudovat.
odpovdt 
       Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost12:18:38 14.12.2018
Nebudu se predhanet o to kdo slanoval z jaky hruzy. Kazdej kdo leze v horach si to obcas zkusi. To ale neznamena, ze bych to musel praktikovat na sportovkach. Klidne si slanuj z rezavejch skob a pofidernich nytu, mne je to jedno, ja to delat nebudu a koupim si radsi sahlo. Pokud te slanovani ze skob vzrusuje, zajed si na Marenku na Odkaz Velkeho Kormidelnika a zapytli to v pulce 1. delky. Jinak nevim co je podle tebe velky mnozstvi cest, nechtel jsem diskutovat muj denni program na vyletech, ale kdyz uz jsi to tak moc zacal rozebirat, tak ti to napisu. Obvykle dame nejake 2-3 rozlezovky okolo 6a, pak treba jedno 6b-6c, ktere si muze moje holka dat na TR, jo muze se klidne stat ze to nevylezu, ale skoro se to nedeje. Pak zkusim nejake 7a-7b, klidne i 2 a pak na dolez treba dve 6b. Takze je to zhruba 8 cest. No a kdyz vstaneme brzo, neni zima a lezeme uz od rana, tak klidne i vic. Nechapu co je na tom divnyho, ze bys neveril ze clovek pres den preleze 8 cest. Kdyz ma jedna treba v prumeru 30m, tak je to min nez 300m lezeni. V horach bezne lezeme 600m za den. Na sportovkach se obvykle nebojim, neni k tomu duvod a nevim co presne myslite tim mit velky oci, ale jestli mel AO treba velky oci kdyz trenoval 9c, tak mi to prijde OK. Asi jsem nakonmec rad ze nelezu ve velky skupine. Ono by se pak mohlo ukazat ze v ni budou lidi jako vy.
Radekodpovdt 
        Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost13:07:40 14.12.2018
Helehele, ta moje skoba tam pod dobe dr! https://youtu.be/ZxCt9zyVRoY
Kuba Turekodpovdt 
        Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost10:10:04 17.12.2018
Hele a on AO nkdy pouil hlo? Si nejsem jistej...
Evidentn to lidi na hranici svho maxima nepotebujou. Take se dostvme k tomu, e to nutn nen.
No a tvj denn rozpis, tak z nho vyplv, e vlastn teda 7a/b nen tvoje maximum, ale supramaximum, p to mme 3*6A, 1*6b/c, kter mon nevyleze, pak teda ty dv 7a (kter zapytl anebo nahluje), jak jsi kal a jedno 6b na dolez a jsme na tch osmi. Tedy tam chyb ty cesty za 7a, co teba vyleze. Normln lidi, kdy lezou cesty na svm maximu, tak se rozlezou, v jedn, dvou cestch, pak si to navsej a pak pokusujou. Kdy je to tvoje maximum, tak t ty 3-5 pokus tak vyhz, e vc cest na svm maximu za den nestihne a me se pak jet dolzt.
To co nm tady popisuje, je nabidlovn neho tsn nad hranic maxima, pak trnink na TR. Nejty jsou opruz o tom dn, tak tam kde jsou nejty lovk neme bt tak velkook, ne tam, kde je nco jinho.
odpovdt 
         Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost09:22:07 20.12.2018
Precti si to znovu. Ja sahlo jeste nemam, takze nikde nebydluju. Jen si ho planuju poridit a to z uplne jineho duvodu nez na ktery ty narazis. Nechapu proc bych mel davat 5 pokusu v jedne ceste, nikdy me to moc nebavilo a radsi si zkusim neco jineho. A kdyz jsem nekde vis napsal ze furt neco pytlim, to prece neznamena ze zadne 7a nedolezu, ale proste se casto stava ze to nejde a rozhodne to neprestanu zkouset jen proto, ze se to tobe nelibi. To jak definujes maximum je tvoje vec. Pro me je maximum to, co jsem schopnej prelezt na RP a to co "lezu" je klasa, kde vetsina cest padne na OS. Takze lezu 6c a maximum je 7a. Pokud je tvoje nazvoslovi jine, tak si to preloz. Jestli AO nepouziva sahlo je mi uplne jedno. On totiz take AO leze cesty, kde se bezne nechvaj presky, nebo uz tam vlastne jsou na fix, takze se muze jen spustit a smitec. Kdyz jsem psal o Adamovi, narazel jsem na komentar typu "velky oci" a vubec ne na sahlo. Zkus si to cely fakt jeste jednou precist, mozna ti dojde, ze si nechci poridit sahlo abych navesel jeden nyt za druhym v ceste na kterou na prvni pohled nemam, ale jen jako nouzovku abych se vyhnul slanovani z nytu, coz se bezne stava a ne jenom mne.
Radekodpovdt 
      Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost08:48:52 14.12.2018
Jestli s ptelkyn, kdy teba kltte, plku zapytl, tak to je m j docela lto...
odpovdt 
       Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost19:14:18 15.12.2018
Hele, a jak to my co nic nevylezem a jsme u metr nad zem posrany mme bez hla dlat? To jako to nesmme ani zkouet? Dneska svt pat nm nmandm, tak bacha...
Nmandodpovdt 
  Re: fuj fuj14:02:21 31.12.2018
https://www.horosvaz.cz/skaly-cesta-7130/
Asi tak teba. Co tam m ty?
Pepanodpovdt 

 Mnoho lid to vzdalo kvli jitn09:18:33 12.12.2018
Mnoho lid kvli jitn vzdalo lezen na psku, mli tam raz apod. Tam bu leze asto nebo m problm tam nco vylzt. Teba tohle me nkomu pomoct si zas vylzt nco, co teba kdysi lezl.
oilodpovdt 
 Re: Mnoho lid to vzdalo kvli jitn23:07:52 12.12.2018
Na psku to chce lzt radji t잚 vci, tam bv vtinou eleza vce:-) a zrakven vtinou nehroz a jde to i bez hla. Jde o to trnovat i mozek, aby na cestu ml a uml pepnout do mdu te musm a nesmm spadnout:-). A umlki a zstanou u svch barevnch chyt a na skly nechod:-)).
Vlkodpovdt 
  Re: Mnoho lid to vzdalo kvli jitn09:31:44 13.12.2018
Presne. Na pisku to chce lezt tezke prasky. Tam v ramci piskovcove odvahy prvovystupci narvali mnohem vice zeleza na mnohem dulezitejsi mista a je tam mnohem mene takovych tech zaludnych cest.

A pokud je nekdo preklizkar a leze fakt dobre, at klidne na tezsi cesty na pisku zajde. Uz jsem videl docela dost lidi, kteri si z preklizky odbehli na pisky a prosli se cestama na ktery zaryti nepreklizkari jen koukaji obdivne z povzdali.
odpovdt 
 Re: Mnoho lid to vzdalo kvli jitn22:24:59 13.12.2018
Ono je to jedin dobe, jinak by se nm z toho psku stalo pskovit, tak to prost je.
Stran se tam boj, sotva nco vylezu, ale je to tam krsn, do nkterejch oblastn radi nejezdm vbec, p je to hnusn vobl a leze se tam jenom hnusnejma sprama, ale jin lidi na to maj. Psek nem na davy.

Holt se s tm smi, pijmy to, bu pokornej. To co se tady furt pedvd je infatiln egoistick zmrdstv, takov to jjj, kdy to maj voni, musm to mt i j, stj co stj.
Sou lidi co na to maj a ty m teba na nco jinho, teba taky ne, teba m na to, si to aspo piznat, a pokud ne, tak to bys neml bejt na svt, takovejch jsou pln uebnice djepisu a to asto nen hezk ten.
odpovdt 
  Re: Mnoho lid to vzdalo kvli jitn - konen een11:09:26 14.12.2018
Chpu, konen een na ty nesmen. Lezeck kempk zakonen plynovou komorou.
oilodpovdt 

 Cesta versus kroky14:04:22 14.12.2018
Hele, pro pod pedpokldte, e hlavnm clem, kdy nkdo naleze do cesty, je jej pelez, a to jet zpsobem, kter vy povaujete za "nejhodnotnj"? Takhle to peci bt nemus. Velmi asto j i ada kamard nemme za cl pelez, ale teba jen kroky v t cest. A stejn, jako vy si uijete pelez, my si uijeme, kdy se nm poda vechny kroky. Nemme vytrvalost, nemme slu, ale bav ns to. Nebav mne lzt pod maximem, nebav mne pokusovat, nebav mne padat, ale bav mne lzt od presky k presce a klidn tam sedt. Dolezu k presce, odpoinu si, za pr chvil zkusm dal kus...  Bav ns to a ze skal chodme v klidu, bez stresu a s pocitem fajn strvenho dne. Kad hled v lezen nco jinho, nenute ostatnm vai filozifii, kdy existuj i jin, vedouc ke stejnmu cli - uit si dne venku na skle s parkou kmo. Lezen je jen prostedek, ne cl. 
odpovdt 
 Re: Cesta versus kroky15:43:18 15.12.2018
Expedin styl :)
odpovdt 
  Re: Cesta versus kroky23:45:07 12.01.2019
Popis cesty: Od 1. BH je to k dalmu bh 3m doporuuje se proto do BC pibalit elovku a zalozni kartus
odpovdt 
 Re: Cesta versus kroky09:34:17 13.01.2019
Take to na max zkrokujete, kdy muste odpovat? No, chudk jisti a nakonec i ten, kdo v kadm ntu sed :-D
odpovdt 

 ahlovat a pak lezt je TR nebo nic19:01:24 15.12.2018
Nacvakat si cestu ahlem a pak ji lzt je TR. Takov, e to nemusm obchzet z druh strany. A kdy si naahluju jen st cesty a pak ji lezu, tak to vlastn nen nic. Take ji nevylezu v dnym znmm stylu. ale to jen tak na vokraj thle diskuze,
Filozof amaterodpovdt 

 OS hlo14:02:43 16.12.2018
Slyel jsem, e E. Kareov si nahlovala v labku tm dlouhm rybskm prutem kruh v njak destce. Tu potom dala z prvn bomby a prohlaovala to za OS. Co si o tomto stylu myslte? Power m, o tom dn, ale je to fair play? Asi futuristick styl.
Uchoodpovdt 
 Re: OS hlo17:47:22 16.12.2018
Kdyby autor udlal rozumn jitn, nemusela by hlovat. Za mne v podku, nem se dlat/nechvat patn jitn. Asi budu vtinou odsouzen, ale je to tak. Prvo tam lzt m kad, jitn by melo bt bezpen povinn. Jestli se vm to nelb, ok, dlejte si ho, jak chcete. Lidi si porad :-)
odpovdt 
  Re: OS hlo18:29:44 16.12.2018
Definice OS je jasn. Vylezen cesty na prvn pokus, bez pdu, odsedvn, bez jakchkoliv pedchozch informac o cest. Dotyn mus lzt odspodu, jako prvolezec a nesm pedtm nikoho vidt cestu lzt. Take hlo nen OS. Pi pouit hla prost st cesty leze ejd TR (sorry jako). Nic na tom nezmn njak, jakkoliv sofistikovan, racionalizace (ti obrann mechanismus ega aktivovan pi selhn).
motkodpovdt 
   Re: OS hlo19:24:16 16.12.2018
nkterch hlovch vstup, jakkoli jsou sportovn (a i obtnostn, nakonec jsem sdtmover) bezvznamn, si docela cenm. teba na sov vi v phrazech, kdy prvolezec vibroval metr pod kruhem s kou na osmimetrov skok do rokle, tam bylo nutno rychle skcet dv soue, svzat je smykou, vylzt na bzu a z n ulovi slak (kruh byl v de metr nad prvolezcem, ale zcela zarezl a pod notnou vrstvou hrabanky).

prvovstup byl "nesportovn", pr skupinovm stavnm ke kruhu a pak od kruhu.
Lukas B.odpovdt 
   Re: OS hlo21:28:40 16.12.2018
No ale to je definice pro tebe :-) Chpu, e na zpis do njakho oficln ebku to nen, ale nejen j to mme jinak. Prost cesta na prvn pokus, i kdyby to byl TR :-) Pod km, e byste si mli uvdomit, e ne vichni sdl prv tu vai filozofii a vae hodnoty :-)
odpovdt 
    Re: OS hlo21:44:20 16.12.2018
Vak jo, na prvn pokus a s cvaklm nevm koliktm jitnm. Pro ne, kdy to nebude mlit. Ale OS to nen
odpovdt 
     Re: OS hlo21:53:28 16.12.2018
Jasn, m pravdu, OS to nen. Psal jsem to jako nadszku.
odpovdt 
   Re: OS hlo12:05:32 17.12.2018
Souhlas s TR sekem v obdobnm ppad. Dlouh hla pouvan pln ze zem mn osobn pijdou za rou, ale s tm pknm zelenm nahoe v lnku jsem vcelku kamard. Kdy u se nhodou dokopu k tahn na psku, nebudu riskovat, e ml prvovstupce o standardnch 20 cm vc a z t pln jasn cvakac pozice mi ke kruhu bude pt cenk chyb. Typicky v rajbasech moc mil pekvapen. A fakt si v takovm ppad pouit hla nevytm, podobn pelez bych klidn jako OS brala. Teda kdybych hrla na psmenka. Holt mme kad hranici jinde.
F.odpovdt 

 Sahlo22:55:19 16.12.2018
Ja na sahlu jako jeho uzivatel nevidim nic spatneho.

Ano, je to psychicka berlicka, ale holt jsem asi dusevni mrzak :)

Vetsinou ho pouziju pokud si chci dat neco stylem OS PP nebo Flash PP, tak si tam presky kam dosahnu nahazim.

Stejne tak, kdyz jdu nejakou cestu na PP, tak nemam potrebu se pri prvnim prulezu, kdy je nejtezsi nahodit presku, protoze tam nedosahnu se zbytecne vysilovat.

Nechci resit v den odletu, ze mi zaprsela cesta a k preskam se bez prosahlovani proste uz nedostanu. Stejne tak kdyz dojde sila na konci dne a neni uz ani na prelez od presky k presce, popr. si clovek neco natahne atd.

Vetsinu casu ho taham na batohu a za cely den ani nevytahnu, ale staci mi, ze vim, ze kdyz bude potreba, tak se na nej muzu vzdy spolehnout :)

V Jure a obecne na sportovkach uz je to vcelku standard. Problem mi prijde, ze maji hlavne lidi co koukaji na sportovni lezeni jako na disciplinu pro sraby :) Holt ne kazdy je ochotny se prizabit treba i v lehkem lamavem terenu :) Ale chapu ze pouziti sahla na pisku nevhodnym zpusobem (sahlovani od kruhu ke kruhu ve vsech cestach atd.) neni asi uplne ok.

V tezke ceste pro nakrokovani aniz by se clovek zabil mi to prijde osobne naprosto normalni i na pisku, ale nejsem tedy piskar, asi budou mit casto jiny nazor...
Buriodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.