LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Jak pije, tak leze. /Wie trinkst du, so kletterst du./
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
A-ProSystem s.r.o. - Most
Z Dukelsk - Pbor
Olympia - Brno - Modice

Prodejny
Mapis - mapov informan stedisko - Praha 5
HUDYsport - Havov
HUDYsport - Karlovy Vary

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Mammut smart

Chci se podlit o zkuenost s jisttkem Mammut Smart.

asto lezu s moj, tm tinctiletou, dcerou. Krom kyblku pouvme jisttko Mammut Smart, zejmna pro jeho samoblokovac vlastnost. Zdlo se nm dokonal. Ovem nic nen jak se zd.
Onehd jsem si pjemn lezl na skle, dcera m jistila a po m dosti " povol " zaala nadvat a oznmila, e nen schopna m jistit. Msto lana jsem tedy zacvakl odsedvku a ekal a to vye. Byla trochu v afektu ale vyeila. Po slann mi sdlila, e se j njak zasekla HMSka v jisttku a hlavn, e chce kyblk a ne ten b....j chobot (tedy Smart).


Jisttko Smart

foto by Rostislav Multu


Dle jejho nvodu jsem si to doma v klidu zkouel. Zjistil jsem, e pokud se jistii poda nepozornost otoit karabinu zmkem nahoru, me pojistka snadno zalzt do jisttka (viz foto).


Zablokovn jistka Smart

foto by Rostislav Multu



Zablokovn jistka Smart s jinou karabinou

foto by Rostislav Multu



Zablokovn jistka Smart pohled z druh strany

foto by Rostislav Multu


Doln i horn st otvoru pro karabinu je rozen, tak akort pro vtinu roubovacch pojistek. Pokud pojistka zaleze do dolnho rozen, tah lana ji pak celkem spolehliv zasekne do u sti otvoru. Zkouel jsem to s karabinami rznch vrobc (Simond, Camp, Singing Rock), vdy se stejnm vsledkem. Tvary karabin rzn, ale prmry pojistek stejn. Nsledkem je jednak podstatn snen brzdc schopnost a pln ztrta samoblokovac schopnosti jisttka. Nvod se o tom nezmiuje, v prodejn, kde jsem jisttko koupil o tom jet neslyeli, na netu jsem tak nic nenael. Pitom se domnvm, e pro koupi tohoto jisttka se nejastji rozhodnou lid s malou lezeckou zkuenost prv pro jeho samoblokovac vlastnosti. Takovm se ale nejspe me stt, e se karabina oto do kritick polohy.
Jinak je jisttko velmi pjemn k uvn, spolehliv se zablokuje i kdy voln konec nikdo nedr a jen vis k zemi. Take Smarta pouvm dl, ale s karabinou s drtnou pojistkou proti otoen v dolnm oblouku, dceru jsem pouil, napsal tento text a doufm, e se to u nestane nm ani nikomu jinmu.


s karabinou HMS s pojistkou proti otoen

foto by Rostislav Multu




Asi dn jisttko nen dokonal, ani Mammut Smart nen.

S pozdravem

Rostislav Multu   [pravy] 21:59 04.10.2010Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

  09:04:06 05.10.2010
een je naprosto jednoduch - j pouvm k jitn ( a jistm s jakmkoliv jisttken ) karabinu co m uvnit takovou drtnou pku, kter se zaklapne do oka sedku a zabrauje tak petoen karabiny v nedoucm smru. Jak se tomu nadv nevm, ale to urit nkdo dopln.
odpovdt 
 Re: 09:15:29 05.10.2010
To taky autor popsal v textu.

Autorovi textu dk za upozornn.
o..odpovdt 
  Re: 12:46:11 05.10.2010
Dky za upozornn a hezky napsan lnek. A to leze :-)
mattyodpovdt 

 zavady09:31:02 05.10.2010
Kdyz uz jsme u tech zavad na jistidlech, stalo se nekomu ze by mu povolilo Gri-gri?? Jeden pripad jsem videl a o jednom slysel ale vysvetleni proc se to mohlo stat jsem nedostal. A nebylo to tenkym lanem :-)
Kiriodpovdt 
 Re: zavady09:44:48 05.10.2010
mne osobne sa to stalo ked ma istila priatelka take namiesto 1,5m pdu som sa preletel 7,5m a zostal meter nad zemou a doteraz sme nikto neprili na to o sa stalo holt smola :D
odpovdt 
  Re: zavady09:54:01 05.10.2010
No to bych spis videl jako stesti.
Kiriodpovdt 
   Re: zavady09:57:48 05.10.2010
no veru tastie e priatelka rchlo zareagovala lebo neviem neviem alw tak teraz viem e u bude davat pozor vdy :D
germodpovdt 
 Re: zavady09:54:55 05.10.2010
o tom uz tady bylo clanku nekolik
saraodpovdt 
  Re: zavady10:37:41 05.10.2010
myslim ze vyzdycky ty lidi drzi pojistku pro povolovani a pak reknou: Nevim co se stalo, proste to proklouzlo blby gri-gri... blbci jsou jen ti co veci neumi pouzivat
odpovdt 
   Re: zavady11:16:48 05.10.2010
To bych pochopil u lidi kteri to nemaji uplne zvladnute. Ale videl jsem jak prolit prvolezec jisticovi ktery Gri-Gri pouzival buhvi kolik let a chyba v jisteni u nej neni pravdepodobna. Navic to lano chytal nakonec do teplejch takze by se ta pojistka zacvakla nazpet. Kdyztak sem hodte link na ty clanky.dik
kiriodpovdt 
    Re: zavady15:08:23 05.10.2010
niekedy aj odborn sa kopne, proste amatrske chyby me spravi aj profesionl, gri-gri ma vainou ten problm, e bu sa zle do neho vlo lano alebo isti zachyt poistku, chtiac nechtiac sa to stva. Treba si dva pozor a by stle ostrait :-) Pekn lezenie vetkm prajem
mammutodpovdt 
    Re: zavady18:14:48 28.08.2012
Ono se to nkdy sejde bez ohledu na jisttko. Loni se manelka (po let leze) vnovala pi jitn dcei a j si v tu chvli odsedl u ntu. Znamenalo to prlet pl stnou (v Massone). A to jist na polovinm loku.
odpovdt 
   Re: zavady11:34:56 05.10.2010
blbci su skor t o to daju do ruk ludom o nevedia ete dobre isti a na tento post sa hlsim !! :D
germodpovdt 
   Re: zavady14:39:22 05.10.2010
grigri je spolehliv jisttko, kter m nejlep uplatnn pi sportovnm lezen a nacviovn nap. tkejch cest, jen je patn, e m povst samoblokantu a obas si nkdo mysl, e me umt do blba a obas povolit, pokud lovk dv pozor a dr volnej konec lana, tak se neme nic stt
odpovdt 
    Re: zavady01:12:21 13.10.2010
Takze taky mi jedno selhalo a zrovna kdyz jsem ucil decka proc to maji drzet. Paradni priklad a hned slo do kyblu.
Stepan Ptacekodpovdt 
    Re: zavady14:00:12 13.10.2010
Grigri si poizuju abych mohl umt do blba, pokud jsem nucen dvat pozor a dret volnej konec lana, tak mi na to sta kbl.
honzaodpovdt 

 pro12:51:39 05.10.2010
Dv byla osma, pak kbl a tm bych povaoval vvoj jistidel za ukonen. Cajky jako Grigri je zase jin kapitola a jin smr vvoje... Je ale jasn, e se sna kad firma dodat na trh nco novho, neokoukanho, na em by se dalo jet nco vydlat, ale osobn nepochopm nikoho, kdo si me nco takovho koupit... Je to kared, neforemn a funkn velice omezen, take na chuj!
Honzaodpovdt 
 Re: pro13:50:25 05.10.2010
suhlasm s tebou skoro vo vsetkom ja upredmmostnujem taktie osmu ale gri gri ma vhodu pri tom ked ma ist polovika ja 80 kg ona 50 take aspon pre tooto je gri gri dobre :)nech ist kad s m vie vtedy je vsetko bezpen :)
germodpovdt 
  Re: pro14:50:51 05.10.2010
Tak, amigo, obavam sa, ze ak svoju drahu s grigri neukotvujes napr. o strom, alebo iny stand, tak sa velmi mylis. Ked raz tvoja 50 kg laska narazi hlavou o stenu, v lepsom pripade o tvoj zadok, pochopis preco.
Ivanodpovdt 
   Re: pro20:46:20 05.10.2010
Pridavam dalsi istiaci bod tesne nad zem.
fdsfodpovdt 
   Re: pro05:50:30 06.10.2010
no ivan tak teraz nesuhlasim :) pretoe je to ta najlepia kombinacia pre gri gri preklz zaruen ;)
to som zase skual ako to bude ked padnem :) na skuanie pre mna takch ciest parada :)
germodpovdt 
    Re: pro08:09:48 06.10.2010
Mozes o tom pochybat, mozes s tym nesuhlasit, ale to je tak asi vsetko, co sa s tym da robit. Pri pade do prveho, druheho istenia (rozumej ked je aktivna dlzka lana mala a trenie v istiacom retazci jakbysmet) stane sa presne to, o com som ti pisal.Budte opatrni. 30 kg rozdiel je velky, bud schudni ty, alebo si vykrm drahu :)
Ivanodpovdt 
     Re: pro08:48:28 06.10.2010
chudnem hudnem len i to stiahnem na 50 to neviem ;) :D kopa lezcov v okol neda dopustit na svoje eny a priatelky ako istiky ale pravda je e nieje dobre kydnu priatelke na hlavu a po tch mojich par rokoch lezenia to u celkm ide odhadnut ale aktivna dlka lana a .. :D to som nikdy nejako nerieil ( nechapal?? ) :D take ked poloviku vycvim na uhbanie pred mojim padajucim zadkom tak bude super istika ;)
germodpovdt 
 Re: pro08:33:57 08.10.2010
Nejistil jsem s tm, ale jednoduchost, vahou a cenou to od pohledu vlcuje grigri na cel e (asi se s tm bude h jistit / samoblok bude hor ne u grigri, jinak u by to musel mt kadej). Na trhu s jisttky mi to pijde jako sakra vznamn inovace, nesrovnateln nap. s njakm dalm patvarem stle stejnho kyblku.
honzaodpovdt 
  Kbl10:01:36 08.10.2010
Nejlep kblkoreverzo spluje nsledujc:
mal vha
dlouh ivotnost
nerozbytnost - vytren drtku,...
oko pro cvaknut do tandu a jitn shora
excentrick tvar - 2 rychlosti, rzn prmry lan
ergonomick tvar - pro pjemn uvn
blbovzdornost - nvod na vrobku
nzk cena
Ostatn toto se tk asi vch jisttek.
odpovdt 

 chobot15:30:42 05.10.2010
j prajcnut hemeska toje b...! To me bejt nep..jemnej prekr! ovek holt mus dt sak.a b.cha
Sprostoslavodpovdt 
 Re: chobot12:46:06 08.10.2010
Hoj, 8 je fakt blba, pokud jsi ve standu a mas ji nad s sebou. Je pak "otevrena" a ma maly treni, osobne odzkouseno a pri moji trochu mensi sile fakt problem - sotva jsem udrzela svyho spolulezce, kdyz mi v tom sedel. Jinak vzdy a naporad jistim pres pullodak (nema ale samoblokacni funkci:) ). Doporucuji ctyri Schubertove z peti:)!
Saraodpovdt 
  Re: chobot12:48:12 08.10.2010
Pardon, to melo byt o prispevek niz.
Saraodpovdt 

 ...19:04:18 05.10.2010
zlatej kybl a osma....
obcas sice boli za krkem, ale to uz k tomu pat
kybl a osmaodpovdt 
 Re: ...20:43:57 05.10.2010
Priecne zatazenie je mozne aj pri osmicke, staci kuknut studie DAV.Zlomis karabku a mas po ptakoch ....
fdsfodpovdt 
  Re: ...20:06:35 06.10.2010
necho pes silnic, me t srazit auto!
kdo chce psa bt....
osma a kyblodpovdt 
   Re: ...10:38:56 07.10.2010
len som naznacil ze tento problem je aj u 8 a kyblu
fdsfodpovdt 

 Fotka spravneho pouziti20:05:54 05.10.2010
Mohl by jsi sem tedy Rosto rovnou pridat i fotku toho spravneho pouzivani Smartu? S ni to bude nazornejsi. Dik.
martanodpovdt 
 Re: Fotka spravneho pouziti20:59:58 05.10.2010
Dobr npad, fotky jsem doplnil a jsou na adrese : http://warthog.rajce.net/Mammut_smart
Pro zavil tradicionalisty dodvm e narozdl od sloitch stroj jako je Grigri m Smart naprosto jednoduchou konstrukci bez pohyblivch dl a samoblokovac funkce je dna takka geniln vymylenou geometri. Manipulace je po krtkm zcviku stejn jednoduch a intuitivn jako u kyblk. I pes uvedenou nepjemnost si stle myslm, e je to ideln pomcka zejmna na uml stny a pro mn zkuen jistie.
Warthogodpovdt 
  Re: Fotka spravneho pouziti10:51:06 06.10.2010
Dobrej lnek, dky za doplnn.
 martanodpovdt 

 Jisttka22:05:01 05.10.2010
Chlapci a dvata, Ti z Vs , kte nehodlaj snet to, e se u lezen mus myslet, a zkus kupkladu achy. A nebo radji ne, protoe v nvodu se urit nedotete, e Vm hroz riziko vypchnutho oka, pokud dopustte takovou blbost, e si jednodue nad hrou klimbnete. To jako e Vm hlava poklesne v dsledku schrupnut si. A mon e se v nvodu dotete, e toto riziko hroz v ppad, e nastoupte do hry s kocovinou. Ale u se tam nedotete, e si mete zchrupnout i v ppad, e odnoste do sklepa v kblech dva metrky uhl. A zase prvih! Nebylo to v nvodu.
Nemohu poradit nic jinho ne dvat si bacha!!!!!! Nikdy nikdo nevymysl nic, aby nemohlo dojt k njakmu problmu. Osma, kbl, Grigri, Id, Prusk, Dulfer, Turnovk, Zabijk, HMS s pllokem, ....... kdy konene veejnost pochop, e je to pln jedno. Muste umt jen jedin, umt to ovldat. Neumte-li, nebo mte snahu nco odflknout, promite, je to Vae mnus, kter se obrt proti Vm a Vaemu okol. Kad serepetika m sv mouchy a nikdo nedoke vechny popsat.      Proto, dky za upozornn.      Ale tvrdit, e jakkoliv z ve uvedench vehement je na prd, je jen bohapust blbol a neschopnost majitel tyto vci pouvat. e nkdo z Vs nehulk, e se nkde s nkm pevrtilo auto, protoe jel jak chobot, a prost to na tu stechu otoil? A jen na okraj, o tom se v nvodu na pouvn auta pe. A pesto se najde as od asu nkdo, kdo to prost udl. Ale kdy ono to Volvo prost stoj za prd, j, to stodestka, ta love vylapovala .............
Petr
Petrodpovdt 

 to jsou vci00:04:02 06.10.2010
Lidi jsou rzn a tak se me stt tm cokoli, ale zde je mon problm nkde jinde. Nemla dcera njak problmy se svm otcem? :-D  J se smartem jistm taky (na stn) na skle s gri-gri. Kyblku km vradtko a na osmu nacvakvm jedin sebe samho :) ale je fakt, jak u tu nkdo ekl - kad jistto je dobr, kdy s nm lovk um. (ale nkter jisttka dvaj urit prostor k chybm a my jakoto lid prost chybu udlat meme, proto gri-gri, smart atd...)
Klempyodpovdt 
 Re: to jsou vci10:15:40 06.10.2010
Co blbne? Prvn dv vty vbec nechpu; a pokud jde o nchylnost jisttek k chybm zavinnm lidskm faktorem, tak ta je u smarta (jak vidno) a gri-gri (patn zaloen lana, zmknut pky msto putn) sp vt ne men ...
Jinak dky za lnek, ekl bych, e by to zajmalo i vrobce - pokud o tomhle nikde nic nen.
P.S. A ije HMS + polovin lodn ;) /ale jo, mm jet Simond Toucan :)/
Robertodpovdt 
  Re: to jsou vci20:27:48 06.10.2010
Hmm :-)Kdy d do gri-gri lano obrcen, tak ti bude pkn peket, stejn jako by to bylo u kyblku, u vbec nemluvm o tom, e je naprosto normln ped zahjenm lezen vyzkouet, jestli se gri gri zacvakne, nebo ne, kdy je tam obrcen, nezacvakne se. To tu ale eit nechci, to vm mli ct rodie, kdy to nkdo nevymysl sm.
Klempyodpovdt 

 pro?21:20:04 06.10.2010
Sorry, u jsem trochu poil - ale prozrate mi - pro nejistte pes HMS a pllok? Si vdycky u podobn diskuze o novm asnm jisttku lmu hlavu, kde je ten pes zakopanej?
elmarodpovdt 
 Re: pro?21:31:26 06.10.2010
To je jednoduch. Ty nov jisttka jsou prost lep. Jsou samoblokujc. Nemus sloit petet uzel kdy mn z dobrn na povolovn. Pllok vce ni lano (ten lana o lana je destruktivnj, ne ten lana o kov) atd. atd.
kuba novkodpovdt 
  Re: pro?23:22:54 06.10.2010
No tak to je argument jak noha - nov jisttka jsou lep, protoe jsou prost lep... Peklopen uzlu mi pro prmrn petnou osobu nepipad jako problm a co se tk kurven lana, tak to je asi taky trochu mtus - pokud polezu tolik, e si HMSkou oddlm pagt, tak ho oddlm stejn. Ale co -je to keft, tak nakupujte jisttka... Dobrou noc.
elmarodpovdt 
   Re: pro?23:43:32 06.10.2010
Elmare. Uvedl jsem jasn, pro jsou nov jisttka lep. Tedy neargumentuju stylem jak mi podsouv. Onehd jsem kdysik dlal sprvce na njak lezeck stn. Tedy z praxe pouvn lan mohu opravdu potvrdit, e pllok lana ni daleko vce, ne kbl atd. Po t, co jsme jitn pllokem na stn zakzali se lana niila podstatn mn. Nebo i toto je argument jak noha? Ne-to je prost zkuenost-s tm nic nenadl. Vvoj nezastav. Ale jestli chce, jisti se klidn teba i pes rameno...
kuba novkodpovdt 
    Re: pro?10:49:29 07.10.2010
Mein Gott! Vy jste na stn zakzali jistit metodou doporuenou od UIAA?? Aby se vm neniila lana??? Tedy kvli vaim ziskm penz (snen nklad na poizovn lan) jste zakzali pouvat jednu z bezpench jistcch metod?!?
Prosm vs napit sem nkdo, co je to za stnu, to je zase vohnuz..
odpovdt 
     Re: pro?13:00:08 08.10.2010
Souhlasim s Majn Gotem, k vam na stenu bych nikdy nesla. Zakazat jisteni doporuceni Nm.horolezeckym svazem je fakt prasteny. Sice na stene taky vetsinou pouzivam 8, pac se necham spoustet (na svym lane)a pullodak neni dobrej na slanovani (opotrebeni, zakrouceni lana), ale zakazat to?!?
Saraodpovdt 
      Re: pro?13:08:52 08.10.2010
Mon se mlm, ale nabyla jsem dojmu, e zakzali jistit pllokem na errnch lanech. Tko mohli sledovat mru opoteben jinch lan. Pedpokldm, e svoje lana si pchoz mohli hoblovat, m chtli.
Kokaodpovdt 
       Re: pro?14:18:45 08.10.2010
"jisteni na stene pulodakem jsme zakazali". nevidim tam, ze by to platilo jen pro erarni lana
Saraodpovdt 
       Re: pro?23:50:03 08.10.2010
Ano, ano. Je to tak, jak to pe Koka. Toto opaten jsme uinili jen na errnch lanech. Na vlastnch lanech nech se jist vichni dle libosti. Nevm, jak je to na t stn funguje dnes. U je to 5 let, co tam nemakm.
kuba novkodpovdt 
    Re: pro?11:10:12 07.10.2010
Boha jeho. Vodmalika vm km nemgujte, na to serete, chodte na pekliku, rybate, erete bobule a jet veer chlastte.
Pi jitn pllokem se peci lano neni, co ho ni je pes nj slaovat / nkoho spoutt. Tak serte na rybaen a lezte.
Jinak kde jsem vidl na stn njak fixn lana, tak to jsou vtinou takov anakondy, e do kblu se tko narvou, take jedin HMS.
Zakzat jistit pes pllok me vymyslet jen slabomyslnej kapitalista, kdyby radji zakzali osmu
Tleskaodpovdt 
     Re: pro?13:57:07 07.10.2010
Kdy tu tvj koment tak mi jen napad - ...lano se ni pi spoutn - ...nelezte na rybu - kdy leze na stn nkdo na prvnm tak po dolezen cesty nen spoutn dol? :)))
 martanodpovdt 
      Re: pro?17:05:00 07.10.2010
pesn tak. Doleze, tand u tam vtinou bv, tak jen dobere druholezce a oba nsledn sejdou sestupovkou :)
Sp to byla reakce na KN kter pouvn plloku odsuzuje a e je to to nejhor k jitn.
Tleskaodpovdt 
       Re: pro?09:26:53 08.10.2010
Tleskai. Na uml stn se nap. neslauje, ale spout. Neodsuzuju pllok-znalost plloku se me hodit, kdy o njak to jisttko pjdu. Jen konstatuju, e pllok je u pekonan (u jsem vysvtloval). Dky novm jisttkm meme rybait do aleluja, ani bychom lano njak pokozovali.(tedy rozhodn ho pokodme m, ne pllokem. Ten lana o lano-to je to nejvt peklo).Nov jisttka maj i samoblokovac schopnost (v ppad dobrn druholezce shora)-dal plus pro n. Ale to u jsem asik psal. Prost je to pohodlnj.
J byl dycky vyznava osmy. Ale s pchodem tch tenkch lan jsem si byl nucen podit ponkud modernj jisttko a te se bouchm do hlavy, e jsem tak neuinil u dv. Pi dobrn parka to jde tm bez sli. Park spadne a jisttko jej zablokuje samo, ani bych vynakldal njak vt sil. V tomto ppad je tedy toto modern jisttko i bezpenj. Nen tolik zvisl na pozornosti jistie, jako osma, nebo pllok.
kuba novkodpovdt 
        Re: pro?10:04:45 08.10.2010
Pro dvat pi jitn pozor? Poite ASAP nebo podobn bazmek od konkurence a je to. A vbec! Na je poteba jisti?
odpovdt 
         Re: pro?11:14:35 08.10.2010
Modelov situace: Na jistie, kter dobr druholezce spadne utr a ten se ocitne v bezvdom.Pochopiteln pust lana z rukou. V ppad, e jisti dobral pllokem, jeho park v tto situaci pi nslednm pdu let k zemi (By je pi tom krapet brdn tenm plloku o HMS). V ppad, e jisti dobral modernm jisttkem (nap. Petzl Reverso) je v nslednm pdu spolulezce lano zablokovno, bez toho, ani by k tomuto blokovn musel bt asten zemdlel jisti.
Toto plat pi dobrn spolulezce zhora. Nen teba v tto situaci dvat prokluz, kdy je spolulezec soustavn naplno dobrn. V ppad jitn prvolezce lze dvat prokluz jak je libo.
kuba novkodpovdt 
        Re: pro?10:46:16 08.10.2010
nikdy jsem podobny jistitka nezkousel, takze nevim, ale jde s tim samoblokovacim vynalezem dat prokluz?
Bobby Brownodpovdt 
        Re: pro?11:06:39 08.10.2010
nikdy jsem podobny jistitka nezkousel, takze nevim, ale jde s tim samoblokovacim vynalezem dat prokluz?
Bobby Brownodpovdt 
     Re: pro?09:40:12 08.10.2010
Na stn je v naprost vtin prvolezec (nejpozdji) po dosaen top sputn dol, tedy cestou nahoru opravdu pllok lano neni, ale cestou dol ano. Monou variantou by bylo cvaknout se nahoe, prothnout lano a pak slanit, ale tohle jsem reln zatm nikde na stn nevidl.

Mj zvr tedy je, e pi jitn pllokem zespoda (tedy ve 2. fzi jitn = spoutn) se lano pokozuje (ni) mnohem vc ne pi pouit kovovch jisttek.
syslikodpovdt 
   Re: pro?08:16:02 07.10.2010
Zkus na kadej konec lana navzat lezka a ulzt pi jitn pllokem pr dlek a pochop, co znamen to "kroucen lana", jak na to vichni nadvaj.
honzaodpovdt 
 Re: pro?21:52:03 06.10.2010
To nemela byt diskuse o novem uzasnem dokonalem jistitku ale upozorneni na chybu v konstrukci smartu, aspon tak to asi autor myslel. Ja jsem se pak dal snazil zjistit zda ma nekdo zkusenost s tim ze by mu selhalo Gri-gri, ktere povazuju za uzitecnou vec na preklizku, do skal ho netaham tam mam osmu a hms. Za selhani jistidla nepovazuju lidskou chybu. Pouze mne zajimalo zda nekdo videl ci se mu stalo ze by nefungovalo jak ma. Samozrejmne umet zachazet s tim cim jistim je zaklad.
kiriodpovdt 

 Konstrukce Smartu09:50:47 08.10.2010
Vbec nikoho nenapadlo, e ten otvor pro karabinu HMS je mon pli moc irok?
Zejm to m vliv na samoblokovn jisttka.  Jen mi pijde divn, e se tam ta karabina me tak voln pohybovat a po nefunknost apartu.
 martanodpovdt 
 Re: Konstrukce Smartu11:58:42 08.10.2010
Tady je videjko (dky Wojto):
http://www.viddler.com/explore /michimammut/videos/11
Jak se do smartu zakld lano, jak a kde se kontroluje je-li sprvn zaloen lano, jak se povoluje, dobr, spout, zachycuje pd - bohuel posledn tma by si zaslouilo del i samostatn video. A to mi neel zvuk;)
 martanodpovdt 

 To u vichni blbnou?11:54:26 08.10.2010
Malinko se musm pozastavit nad touto diskus.Nkdo d ve znmost,e se nco me stt s tmto jisttkem a zvrhne se to v sout o nejlep jisttko.Co teda vbec nechpu,zkaz pouvn HMS a plloku na dotyn stn.To je teda opravdu zhovadilost a mon i tma na zamylen.Kam se bude lezen ubrat,kdy zanou takov zkazy?Jsou urit zklady lezen,kter by ml kad do sebe dostat a hlavn monost je pouvat.Je pln jedno,kter jisttko pouvm.Sm si osobn obas jitn pez pllok a osmu vyzkoum,nikdy nevte,kdy to budete potebovat.Mm svho favorita v jisttkch,ale nikdy nevte,kdy budete potebovat pout nco jinho.Kdy se to nkdo nenau,protoe je to zakzan asi moc dobr nebude.U jsem vidl takovou bandu diletant,kte pili z um.stny na skly a mm z toho zitek na cel ivot.Zrovna u Grigri jsem kupodivu zaznamenal dost raz a jen pro to,e lezec ho pjil jistii a ten to prost neovldal.Tak co z toho vyvodit-a si kad pouv co chce,hlavn kdy to um pout.Natst jsem zaznamenal spoustu podobnch nzor v tto diskusi,take asi nebudu upln mimo.
 svobinoodpovdt 
 Re: To u vichni blbnou?12:40:40 08.10.2010
Nejse mimo. Souhlas.
Samodpovdt 
 Re: To u vichni blbnou?20:53:12 08.10.2010
Pokud do neho investuje sv penze, pirozen se sna, aby se ti ona investice vyplatila. Co je lep? Kupovat lana jednou za dva msce, nebo jednou za pl roku? B je sprvn. Tedy proto uinm takov opaten, kter uet mnou koupen materil-zamezm pouvn takovch jistcch prostedk, kter tento materil pokozuj vrazn vce. Nelb se ti tato nae podmnka? Nevad. Mete to prubnout u konkurence. M prvo vbru. Podmnky ve vlastnm "obchodnm vztahu s klientem" nemu samozejm uplatovat mimo tento n vztah. Tedy jinde a si jist kad dle libosti. Je poetil vnmat njak "zakz v rmci obchodnch podmnek" jako pronesen zkazu pro vechny za kad situace.

Mil zastnci jitn HMS. Jistte se tm dl (jen ne na mm lan), j vm to neberu a nejsem proti tomu, kdy vm to vyhovuje. Jen prost poukazuju na fakt, e jsou u modernj jisttka, kter HMS+pllok pekonvaj. Toto m konstatovn nevnmejte jako njak vyprovokovn vlky proti veker pllokov spolenosti.
kuba novkodpovdt 
  Re: To u vichni blbnou?22:14:15 12.10.2010
Na to musm jet reagovat.Nechci rozpoutvat dnou diskusi ani vlku,ale nejlep investice mi pijde do spokojench zkaznk,ale pravdpodobn vtina z tch na tto stn ptomnch nev o monostech jitn a celkov o pprav.Jestli si jdou jen zahopsat na stnu,tak fajn,ale a se rozprchnou do skal,tak ne vdy vechno funguje na 100%.Jak jsem psal, mm svho favorita a nen to ani pllok ani osma,ale trnuju se vm.Kdy mi to zake,tak pijde o zkaznka.Jasn,nim si vlastn lano,ale na co jinho to lano mm.Myslte,e m dobovou ivotnost 100 let?Na em se na takovchto stnch u zatenci a co vbec um,kdy je z kurzu vypustte?Jo,pesn,ti neum slanit a pout zkladn metody jitn.Dky,e se s nimi pak potkvme ve skalch.
 svobinoodpovdt 
   Re: To u vichni blbnou?23:16:57 12.10.2010
Na tohle zas musim reagovat ja (doted jsem vydrzel, i kdyz to bylo tezky). Co jste to za exoty, ze mate za potrebi jistit na umelce pres pullodak? V ramci nacviku to chapu, ale chcete mi rict, ze bezne jistite pres pullodak? Pri treninku? Proc? Nemate na jistitko?
odpovdt 
   Re: To u vichni blbnou?23:17:35 12.10.2010
Na tohle zas musim reagovat ja (doted jsem vydrzel, i kdyz to bylo tezky). Co jste to za exoty, ze mate za potrebi jistit na umelce pres pullodak? V ramci nacviku to chapu, ale chcete mi rict, ze bezne jistite pres pullodak? Pri treninku? Proc? Nemate na jistitko?
odpovdt 
    Re: To u vichni blbnou?22:46:07 13.10.2010
A co je Vm do toho m jistm?
Vy to prodvte?
Vy ns posuzujete podle materilu?

Vidl jsem v penlu u dost skvle vybavench lid co mli na jisttko.
Naposledy loni - 4 kousky celkem.
A mli vechno, i jisttka.

Napite nm, pro jisttko. Hlava nebere - pro?
karlosodpovdt 
   Re: To u vichni blbnou?08:27:50 13.10.2010
Na t stn fungovali i horokurzy. Tam se adepti pochopiteln seznmili i s pllokem. Jak jsem u psal nahoe-znalost plloku se urit me hodit-proto jej nezatracuju. Tak jsem nahoe upesoval, e nae opaten se tkalo jen errnch-naich lan, tedy lan v lehkch cestch nataench na udici.
Na vlastnm lan si kad mohl jistit dle poteby. Tm pkladem z praxe jsem jen chtl ilustrovat, jak je pllok k lanm agresivnj, ne kovov jisttko. (Po t, co na errech lidi zaali pouvat kbl, se ivotnost lana vrazn prodlouila). Kdy m pj njakou vc-teba auto- pirozen po m bude vyadovat, abych se k t vci choval co nejetrnji. To jsme udlali taky, bez toho, ani bychom tm nkoho ohroovali na ivotech.
kuba novkodpovdt 
    Re: To u vichni blbnou?22:55:34 13.10.2010
Kubo, domnvm se, e takzvan errn lano nepjujete - ale pronajmte.

Pokud zde proprme opotebovn takovchto lan, pak, kdy ekneme A - musme ci B.

Osobn vidm to B v tom, e je nkomu lto investovat do errnch lan.

A vta s pmrem o pjen auta nen na mst, protoe to smrd manipulac.
Vy lano pronajmte a srovnvte to s pjenm.

Ale to nen tot.

A nebo se mlm, a pak mi to Kubo vysvtli co komu vad na opoteben. Konkrtn. Fakta.


pedem dky.

p.s.
Stejn si myslm, e to je klasickej mamon. Nekej, e je v tom baba.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
karlosodpovdt 
     Re: To u vichni blbnou?23:31:22 13.10.2010
Jo, jo. Byli v tom prachy. Ano-byl jsem stran kapitalista s ernou buinkou na hlav. :-)I na vci, kterou pronajm , ti zle na tom, aby slouila co nejdle.
kuba novkodpovdt 
   Re: To u vichni blbnou?22:24:09 01.06.2018
Plnej souhlas. Lezec a jisti by ml znt znm i dostupn jisttka a ppadn problmy s nimi. Ono vdy nejde ve podle nvodu a reklamy. Nap. pokud budete cpt star lano i vtho prmru do kblu, mte mnohdy neskuten problmy. A to plat pro vechna jisttka s pedepsanmi prmry. Osma i HMS tyhle problmy v takov me nem. (Proto jsou mon nktermi dosud stle uvan). A Dulfer u vbec ne. Ale m jin. Take jak p nkte, stle je to o hlav, podmnkch a zkuenostech. Prost tuhle praxi vm dn nvod a ani metodika ned. A jak jsem ji uvedl, v tch krititjch ppadech omotm lano kolem ruky. Ta dnm jisttkem zaruen neprojde. Ale me to hodn bolet....
HanzaKodpovdt 
    Re: To u vichni blbnou?22:56:11 01.06.2018
Teda ty na t diskusi mus doslova viset, e reaguje se svm souhlasem takhle tm okamit.

Navc myslm, e osma a dulfer u jsou fakt minulost. Mm dojem e u i Moj ml na sestupu z hory Sinaj nco na principu njak destiky (asi Stichtovy?)
honzaodpovdt 
  Re: To u vichni blbnou?22:37:22 12.10.2010
Souhlas se vm, krom toho, e jsou ji lep jisttka. Jak v em. HMS brzd sejn dobe vemi smry, stejn jako TRE Sirius. Naprotitomu vechny kbly a osma brzd mlo pi pdu rovnou do tandu a vrobci drazn upozoruj na nutnost alespo jednoho jitn ve, ne je jisti.
Petr Jandkodpovdt 
   Re: To u vichni blbnou?22:56:40 12.10.2010
Jistit prvolezca pmo ve tandu cvaklou osmou nebo kblem? To nemus ani vrobce varovat, to je jasn, e je to blbost u od pohledu.
Willhemodpovdt 
    Re: To u vichni blbnou?23:17:46 12.10.2010
Dela to dost lidi, asi jim to nedochazi. Nebo jim to nikdo nerek.
Radek J.odpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1472 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.