LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrej horolezec udl s kruhem 4 metry. Sko, pithne, sedne, stoupne a odraz se.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198607 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
V 16 - Plze
Big Wall - Praha 9 - Vysoany
Lezeck stna Kbely - Praha 9 Kbely

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno
Lezec-shop.cz - tchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

esk ledky

Tak se aspo podvejte

Tak nm letos v jizersko-krkonoskch Sudetech narostly pkn ledky.

koda e o nich nemu napsat, kde vude ekaj na vae tup cepny a obrouen maky. Nkolik diskutr z tohoto serveru a pr inovnk z eskho horolezeckho svazu by mne toti za to roztrhalo zaiva. Pr bych tak nahrval ochranm a zrove nalkal do ledovch oblast pli mnoho lezc.
Tak aspo trochu slovem a hodn obrazem:
V Labsk jm je obvykle plastick led od kolmch pil po edestistupov laby. Pro specialisty se najde i pr glazur a zclon. Vloni jsem ml est njak vylomit a njak metry naltat do skoby, kterou jsem na tet pokus ohnul.


Krkonoe Labsk dl


Navorsk jma za rohem nabz poloen lab a celou stnu s nejistmi kolmmi a pevislmi ledovmi zclonami.


Krkonoe Labsk dl



Krkonoe Labsk jma



Krkonoe Labsk jma


V Panavsk jm vedou mnoha dlkov mixov a snhov try. Zatm jsem s nimi neml tu est, protoe bu hrozily laviny nebo nebyl led. Proto z nich neuvidte ani fotku.
V Labskm dole na konci stezky Bu fit  bv led tvrd a tpav, protoe oblast je v dol a jet k tomu ve stnu. Vedle sedmdestistupov a kolm stny se d na obou stranch Labe najt i nkolik pknch krtkch ledk na mstnch utrech.
V dol Velkho tolpichu je pro zatenky zamrzl Velk vodopd, na jeho padesti metrech si lze vyzkouet ve od chze v makch na snhu a po edestistupov vvih.


V dol Velkho tolpichu



V dol Velkho tolpichu


Nad Maiwaldovou smrt vpravo ve svahu jsou pkn zalednn skly a vlevo pod n dva kolm ledov stupn.
ern potok nabz vodopd a poloen stoky ve strnch pod nm. Odtud tak dnou fotku nemm.
V lomu pod Oldichovskm sedlem se plaz nkolik ledopd. Vechny maj blzko ke kolmici.


Jizerky Oldichov



Jizerky Oldichov


Povolen lzt na soukromm pozemku dostanete v lomaskm domku.
Kdybyste pece jenom potebovali o krkonoskch ledech nco vdt, podvejte se do prastarho prvodce Nepskovcov skly a na internetovou strnku http://pruvodce.webpark.cz
Kuba Turek, jakubturek@seznam.cz

Kuba Turek   [pravy] 09:02 05.02.2003Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 ..skoro prvodce09:44:26 05.02.2003
Z tvejch lnk jsem u vykoukal spoustu tip a taky dky nim jsme letos podn zali lzt. K vrcholu pohodlnosti mi chyb od tebe uz jen ucelenej a pehlednej ledovej prvodik. Kdy proel Mein Kampf, tak tohle mus taky. Nev jak to letos vypad s ledama na Mauce? Tv osvtov innosti zdar. Kuba
Kuba Kodpovdt 
 Re: ..skoro prvodce15:21:33 05.02.2003
Jse Kuba K. z MP?
Ad Maenka: nevm, asi tam u nnic moc nebude. Ped 14 dny tam ale jet stl pkn ledov sloup. Urit se dalo minul vkend lzt na pravm behu Vltavy pod tchovicemi. Viz http://www.horosport.cz - sekce N klub.
Ad ledov prvodk: u se o to pokouelo nkolik lid, ale vdycky to skonilo v propadliti djin. Mohl bych se o to ale pokusit a dt to na WEB. Nepomohl bys mi bval kolego ptku?
odpovdt 

 Meten ped vlastnm prahem10:19:16 05.02.2003
Nechci nijak rejpat, ale ml by sis ujasnit Tvj rozdln vztah k ochran prody v zimnm a letnm obdob:)
Bdaodpovdt 
 Re: Meten ped vlastnm prahem10:26:37 05.02.2003
Velmi sprvn pipomnka! Vivat Bda! Naprostej souhlas!
Pavelodpovdt 
  Re: Re: Meten ped vlastnm prahem15:32:41 05.02.2003
Jeden podstatn rozdl v zakzanch ledech a maglajzu na psku je. Maglajz je nae vnitn horolezeck pravidlo (i kdy peil), kter bychom mli dodrovat, ne si ho sami zrume. Ledy jsou proti tomu pravidlo nm vnucen (i kdy nesmysln), na kter meme s rizikem postihu od sttnch orgn kalat. Maglajz na psku naruuje integritu pravidel pro vertikln hrtky, lezen po zakzanch ledech ne.
A na konec jet citt Lukase B., kdy stl pod jednm z ledopd: "Vdy mi tady lezeme po prodou dokonale recyklovan hmot."
Kuba Turekodpovdt 
   Re: Re: Re: Meten ped vlastnm prahem08:38:21 06.02.2003
V souvislosti se znnm pravidel z roku 1998 nesouhlasm s tvrzenm, e zkaz Mg na psku je nae vnitn pravidlo.
Bdaodpovdt 
   Re: Re: Re: Meten ped vlastnm prahem09:22:26 06.02.2003
Zakaz pouzivani magnezia neni zadne interni narizeni CHS. Podivas-li na zneni nejake vyjimky ze zakona 114/92sb na piskovcovou oblast, zjistis ze soucasti textu vyjimky je i zakaz pouzivani magnezia. Opravdu si myslis, ze bez tohoto zakazu by ochranari vyjimku vydali?
Goboodpovdt 
    Re: Re: Re: Re: Meten ped vlastnm prahem09:31:37 06.02.2003
Jen potvrzuje m pedel tvrzen, e to nen nae vnitn pravidlo. A dali nedali, kdy dali a jestli rdcov nali? Nen to u jednotlivch vjimek rozdln? Paprov je zakzn maglajz teba na ule v Jizerkch, datum vjimky urit nen 1992. Jinde teba paprov zakzn nen a vjimka urit nem datum 1992.
Bdaodpovdt 
     Re: Re: Re: Re: Re: Meten ped vlastnm prahem14:54:05 06.02.2003
Jak z toho teda ven?
Kuba Turekodpovdt 
     Re: Re: Re: Re: Re: Meten ped vlastnm prahem14:54:41 06.02.2003
Jak z toho teda ven?
Kuba Turekodpovdt 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Meten ped vlastnm prahem15:29:59 06.02.2003
ediv...
Bdaodpovdt 
 To: Beeda11:14:50 05.02.2003
To teda potrefen husa nejvc kejh, vi prile? No nic, nejsp bychom si mli zaloit njakej vlastn horosvaz (jak tady rad Melloun), kterej by prosadil pr vjimek z pseudoochrany prody.

Jakoe:
- ledy open,
- maglajs povolen,
- dojitn vech cest na standardn evropskou rove (dva, ve vjimench ppadech ti metry od sebe),
- co cesta to slak,
- fglov nemaj ve skalch co dlat a patej na stromy,
- brouci se u vbec neberou v vahu,
- oez nletovejch kvtin a devin,
- pjezdov cesty co nejbl klifm, atd.

Papou
Papouodpovdt 
  Re: To: Beeda11:24:32 05.02.2003
S prvnmi dvma body souhlasm, zbytek je u barbarstv...
Bdaodpovdt 
   Re: Re: To: Beeda11:42:20 05.02.2003
Neni. To je jen protitlak na zelen. Jejich zjmem je, aby kolem skal rostlo co nejvc harampd a mohli to vyhlsit znou bez lid. Protoe radj ne ty maj brouky a fgly. Nky se rozvraj - sjezdovek ubv, skly se zavraj kvli nrodnm pesudoparkm... Zan boj... Papou
Papouodpovdt 
  Re: To: Beeda08:38:31 19.02.2003
Pan Papou a se na lezen radi vykale a zaleze nkam do tlocviny. Kdy se na skalch boj tak to nelez.Dojiovn je holej nesmysl,kruhy po dvou metrech to snad nemysl vn? Tenhle "sport" pece neme bejt pro kadho a jestlie se boj tak dlej nco jinho. Naopak bez prody kolem a se silnic a pod skly by to byl naprostej konec.
Ty foglov a hmyz jsou tam doma a ty se ten kdo se jim tam mot a ml by ses podle toho chovat.
Pekiodpovdt 
   Re: Re: To: Beeda15:02:35 19.02.2003
Ironie ti asi nic nerika... ;-)
.odpovdt 
    Re: Re: Re: To: Beeda16:05:26 19.02.2003
Nebo naopak rika?:)To uz by byl masakr, trojsmysl na ptou.
;odpovdt 
  Re: To: Beeda13:45:36 21.02.2003
Souhlasil bych snad jen s prvnm bodem. Pokdu vm, maglajz s detm na psku reaguje dost nepjemnm dvodem pro psek. take nechceme-li si nechat nam vlastnm piinnm skly serat, mli bychom to respektovat. U led jde o nco jinho - asi tak, jak k Lukas B. (viz pspvek KT). Jinak k tm dalm "ironickm" bodm: Myslm, e fglov a rzn kov maj ve skalch a kolem led mnohem vc co dlat ne my.
Kuba K.odpovdt 
   Re: To: Beeda01:31:06 13.03.2006
kdy lezu bez maglajzu na psku cestu , kterou pede mnou nkdo lezl s magi tak mi to po tom MG kloue a to mn hodn tve. Na psek Mg nepat , je tam zakzan. Vdy kdy sjdm vysoko nad kruhem z vymagovanho chytku , mm chu rozbjet drky.
zavodaodpovdt 

 Ale neroztrhali11:00:35 05.02.2003
Re: "...Nkolik diskutr z tohoto serveru a pr inovnk z eskho horolezeckho svazu by mne toti za to roztrhalo zaiva..."

Kubo, vidm brovsk rozdm mezi zveejnnm "odborn a specializovan" informace na velmi zce profilovanm serveru jako je LEZEC a mezi zveejnnm populrnho (a popularizujcho) lnku v celosttn nejtenjm denku.

Asi jako rozdl mezi tm, kdy mluv vznamn banky ekne kamardm v hospod, e maj miliardov manko, nebo kdy naprosto stejnou vtu tent lovk ekne do kamery v hlavn zpravodajsk relaci.

Martin Mellan
mellounodpovdt 
 Re: Ale neroztrhali11:06:44 05.02.2003
To je jasn, ochrani Lezce netou, ti jenom ron kroupy na gaui u Nedej se.
Bdaodpovdt 
  Re: Ale...18:25:32 05.02.2003
Ale ono snad nejde ani o to, e si to pete vrchn ochran a nasup se.
Jde sp o to, jestli se nhodou jako dsledek popularizujcho lnku (jakhokoliv) nezvednou po nedlnm obdu davy lid, kte se na TO pojedou podvat a davy druhch usoud, e se to "asi sm, kdy to pou v novinch"

A asi se shodneme, e ani jedno ani druh nen to co bychom si pli.

Martin Mellan
mellounodpovdt 
  Re: Re: Ale neroztrhali16:04:32 12.02.2003
Chlapci abysme se nedivili, kolik "zelench" je pmo mezi nma. A ne vichni asi souhlasi s nazory jako ledy open... Mon, e je blbost zakazovat ledy v Krkonoch, ale je to pln stejn jako s maglajzem na psku. KUBO - j nevidm dn rozdl mezi zkazem maglajzu na psku a zkazem led v Krkonoch (bez ohledu na to jak moc jsou MON ob pravidla pehnan). Jen drdme cheste bosou nohou a on ns pak vechny seere, vetn tch co pravidla a zkazy respektuj.
 bretalodpovdt 
 Re: Ale neroztrhali15:23:33 05.02.2003
Rozdl v tom nen dn!
Kuba Turekodpovdt 
  Re: Re: Ale neroztrhali17:40:20 05.02.2003
No vid a v tom (a jenom v tom) se prv neshodneme. J myslm, e dsledek t informace je naprosto rozdln.

Martin Mellan
mellounodpovdt 
   Re: Re: Re: Ale neroztrhali18:10:50 05.02.2003
Meloune ja si myslim, ze clanek v "nejctenejsim deniku" byl celkem bezkonfliktn, objektivn a nezaujat popis skutenosti. Tak se uklidni....
jirkaodpovdt 
    Re: Ale .....18:20:59 05.02.2003
Aha, to bych si ml asi sypat popel na hlavu. Autor si dal prci s tm, e vyhledal moje vlastn slova.
To byla tehdy zmlen. Nevm pro, ale njak jsem pedpokldal, e kdosi cituje cel lnek, kdy jsem si ho vyhledal, tak mn zas tak pln nezaujat nepipadl.

Ale to je vcelku jedno. Mj ve uveden koment m ir platnost a nevztahuje se ke konkrtnmu lnku.
Chtl jsem tm mon jen vysvtlit, pro se jako kritik jednoho Kubova lnku nepipojuji ke kritice tohoto.

Prv proto, e se domnvm, e vha a dsledek stejn informace se li od toho v jakm foru ji pednese. A v tom se s urnalistou KT neshodneme.

Martin Mellan
mellounodpovdt 

 Chvla11:21:45 05.02.2003
Dobr prce, Ture. U Kamenice (Mlny, Kytlice, Pust zmek, jak chcete) bylo letos taky pkn, Vaov (Aussig) stl tak za to. Jak to tam vypad te, God knows. Papou     
Papouodpovdt 

 12:01:40 05.02.2003
Zcela souhlasim s tim,ze se to da uverejnit na Lezci,ale ne v beznem deniku,kde  akorat muze dojit k tomu,ze to bude jeste vice zakazane nez je...A jinak jsem chtela rict,ze je to sice fajn jezdit do Oldrichova do lomu,ale vzdy se tam dodrzovali nejaka pravidla.Jako treba jit za Kozou,ktery vlastni lom...A ne mu parkovat uprostred prijezdove cesty...Muzeme byt radi,ze nas tam pusti!Petra
Petraodpovdt 
 Re:15:00:24 05.02.2003
Me bt Petro prosm konkrtnj ve smyslu, kde lze najt "Kozu" a podat ho o svolen (pokud se nezdruje v onom zmiovanm lomaskm domku, jak pe Kuba Turek)?
matjodpovdt 
  Re: Re:18:47:38 05.02.2003
No, majitel se zdrzuje v one nize zminene hospode u parkoviste nad lomem. Jedno z nepsanych pravidel je zajit tam k nemu po lezeni na jidlo. A neni spatne :-)
michalodpovdt 
 Re:15:23:51 05.02.2003
Jojo, nedivil bych se, kdyby se nasral a lom pro lezce zavrel. Obvzlast alergickej je na zaparkovany auta v lomu, kvuli kterejm pak nemuze projet. Jeste vic ho nasere
kdyz ty auta maj prazskou spz a kdyz mu jeste navic majitel vozu zacne rikat "klidek".....
Takze, asi tak 150 m nad lomem v sedle je krasne velke parkoviste u hospody.
Kdyz sem Mysak dal na lezce pruvodce Oldrichova, napsal v nem "neparkujte v lomu ale na parkovisti ". Kurva, je to takovej problem ?
retezodpovdt 
  Re: Re:15:33:29 05.02.2003
Kde je onen prvodk?
blebleodpovdt 

 ledy aktualne12:18:47 05.02.2003
nevite nekdo jak vypadaj ledy ted? Jde o to jestli prezili oblevu z minuleho tydne. Staci tedy zprava z minuleho vikendu
diky Tenis
teniskodpovdt 
 Re: ledy aktualne17:09:29 05.02.2003
V Jizerkch ledy pod jsou. Pruvodk je na www.hknmpsm.wz.cz
Myakodpovdt 

 Nval na ledy11:57:54 06.02.2003
U ns mme taky ledy. Samozejm, e jsou soust PR a je na lezen vydan vyjimka CHKO na zklad vyjimky MP. Tato vyjimka je dosti psn a je vydan pro n oddl. Nikdy jsme nikomu na naich ledech nedlali problm a ve lo v pohod. Od doby, kdy se popis ledk objevil na nejmenovan web strnce to jde vechno do hje. Lidi nm tam chod v davech, dokonce tam i stanuj, lezou nejen ledky, ale i mix a pak lt dol i okoln flora. Ani nemluv o parkovn aut. Dokonce do dolo tak daleko, e prchlivj z ns nemli daleko k fyzick inzultaci. Je mi jasn, e ten kdo tam pijede od jinud z vysoka sere na to co po nm zstane a to nemyslm jen stav okoln flory "o ledy nejde ty narosou" ale na upozornn, zane skkat jak ohnivej muk, e stanovat si bude kde bude chtt a lozit taky. Dokonce jsme tam potkali i partiku z nejmenovanho moravskho oddlu a jejich "vdce prohlsil", e tam z novky jezdit bude a nikdo mu to nezake, vbec nev, e ve vyjimce je nco o potu lid v tto oblasti a o vymezen kde se leze a kde ne. Dokonce pr nevdl,. e je v PR. Nejsem adn zelen muk, ale vm, e pokud nae CHKO tady nasereme budeme mt problmy i na jinch naich skalch, kde jsme tak sprvci.
  Z toho pro m jedna vc: Radji nic o ledech nezveejovat, jeliko lidi, kte to tady na lezci tou jsou asi soudn, ale brzy se to dostane i mezi totln zabednn a debiln jednice, kte kalou na ve a na vechno a chtj jen pjt polozit a pak se na ve vysrat.

omlouvm se za tvrd slova, ale jsem te fakt vytoen.

Ale
Aleodpovdt 
 Re: Nval na ledy07:53:24 07.02.2003
Naprosto chpu tv rozhoen, ale ty zase pochop, e vichni nemli to tst narodit se pod Vysokm vodopdem (o kterm myslm mluv a kter bz jste mli nejradji jen pro sebe) a tak by rdi zakousli zbran do ledu ve sv domovin. Do Rakous nebo na Slovensko je to pecejen dl ne do Jizerek, Krkono i Jesenk. A vhledem k tomu jak stle vce a vce lid se vnuje lezen stejn tak se zvyuje poet lid, kter pilk lezen na ledu. A m vce lid tm vce idiot se mezi nimi najde.
Anitaodpovdt 
  Matematika09:27:15 07.02.2003
Pm mra: m vc lid, tm vc idiot... to je, ale vude.
Ppluvodpovdt 
   Re: Matematika16:11:20 12.02.2003
Takov pm mra ale nen dvodem k tomu aby se na ledy podali njezdy - ochrani se jednou vn nase... a pak pnb s nma a snaima prachama, ktr budou vybrat na pokutch. Ale dobe vm tak!
 bretalodpovdt 

 21:25:43 07.02.2003
Zdravm t Kub! U jsem od tebe etl nkolik debilovin (odpus mi ten vraz, ale jin m zrovna nenapad), tohle je bohuel dal z nich.
V podstat tu ji bylo ve eeno, tak se spe jen pipojuju ke komentm nkterch pedchozch autor.
Popularizovat jakoukoliv zakzanou inost a zvlt pak na strnkch celonrodnch denk i na veejnch serverech a ji jakkoliv zkho i irokho spektra ten je naprost nesmysl, kterm se sice zviditeln, ale vci rohzodn nepispje. Vsledek bude jen ten, e se tm problmem zanou zabvat organisace ochrany prody, jako napklad KRNAP v tomto ppad. Neboj se, e se nenajde nkdo z nich, kdo si to tady  nepete.
Me si samozejm dlat co chce, ale alespo se veejn nechlub svoj hloupost.
Jinak opravdu nejsem na ochran prody nijak zainteresovn.
sobulodpovdt 

 Nenapraviteln Kuba21:44:55 07.02.2003
Prosm T, lez si ledy teba hlavou dol, ale u o tom nikam nepi, nebo to opravdu podl pln vem.
Wondrasodpovdt 
 Takovch lnk jen hou15:24:04 10.02.2003
Mil Kubo, akoliv T vbec neznm, dkuji Ti za Tvj lnek o ledech. Jsem rd, e nevzdv svou snahu a pe takov lnky navzdory stupidnm nzorm, kter v tto diskusi zaznly. Zkon o takzvan ochran prody je paskvil, poznamenan komunistickou ideologi ve zakzano, povolen pouze na vjimku, co samozejm nahrv zkorumpovanch ednkm obvajc svoje kutlochy destky let a jejich nohsledm.

Musm se piznat, e m fascinuj nzory nkterch Tvch kritik, svdc njenom o jejich naprost neznalosti podstaty problmu, ale i o jejich komunisticky zdegenerovanm mylen spovajcm v jejich pstupu k vci. Dret hubu a krok ale me bt sice tak ivotn filosofie - ovem jak pro koho.

Proti imbecilitm typu zkona o ochran pprody je teba bojovat, teba jenom tm, e se problmy budou prezentovat veejn. K obavm, e se o poruovn zkona zan zajmat ( vce ? ) sttn sprva - tak a, co se tm zmn - bude u kadho ledu nebo skalky policista, nebo dokonce njak samozvan ochrnce prody ( to se fakt tm ;-) ? Nebo se zru pr vjimek v lezen - to bude jenom dobe !!! Pravidla mus bt pro vechny stejn!

Kirk
Kirkodpovdt 
  Re: Takovch lnk jen hou16:16:09 12.02.2003
Drah Kirku!
Doufm, e takovch jako ty nen mnoho. Rd bych dodchal do co nejpozdjho vku, rd bych vidl kousky divok prody a rd bych si zalezl na vjimkami povolenvh skalch. Zkon 114/92 je jednm z nejlepch zkon na ochranu prody a krajiny v cel Evrop. Tak bume rdi, e ho mme. To, e nkte ednci zkon zneuvaj je vc pln jin.
 bretalodpovdt 
  Re: Takovch lnk jen hou13:53:39 21.02.2003
Mil Kirku, vc takovch, jako jsi ty, a 1. se na skalch nehnem, 2. za chvli nebudem mt kde lzt, protoe si to znime my za pomoci dav turist. Ke Kubovm lnkm: Myslm, e m smysl pst i o takovch vcech - teba to asem pohne nktermi ednky, aby nkter pli psn zkazy zmrnili - podobn teba s pstupem KRNAPu k cyklistm...
Kuba K.odpovdt 
 Re: Nenapraviteln Kuba15:56:44 10.02.2003
Ja myslim, ze predchozi komentare maji naprosto jasnou motivaci. Ty lidi ledy znaji, radi na ne jezdi a stve je, ze je museji sdilet s dalsimi - a po takovemto clanku tech lidi bude zas o neco vic. Je to trochu schiza, protoze kazdy se rad dozvi novych moznostech, ale vetsina to nechce moc roztrubovat - ani ja ne.
Myslim ale, ze by to nemel byt duvod k tomu nekoho urazet a nazyvat jeho clanky debilovinama. Smirte se s tim, ze na ledech budete potkavat stale vice a vice lidi - vsichni na ne maji stejny narok jako vy. A pokud objevite nejake nove rampouchy, tak o nich nerikejte Kubovi Turkovi :-)
zdar Tenis
teniskodpovdt 

 Ach jo18:05:37 10.02.2003
a na ledech potkm nkoho, kdo se jmenuje Kuba Turek, tak mu piklem rozrazim palici i s helmou! To si neme najt njak lep msto na seberealizaci?
Mraodpovdt 
 Mra Rimer ?14:53:36 19.02.2003
Nejsi ty Mra Rimer syn Arniho Rimera. Hele chtl jsem se zeptat: Udlal tta ty dstojnick zkouky ?
Jo a nepi na lezce, dk.
Jirka
 JirkaSodpovdt 
  Re: Mra Rimer ?16:24:56 26.02.2003
e by dal dozorce nad tm, kdo kam me pst? M-li nco k mmu ttovi, rd t s nm seznmm. Zamysli se radi nad tm, co pro danou zleitost me sm udlat, teda krom tlachn
odpovdt 
   Re: Re: Mra Rimmer ?16:48:56 26.02.2003
Ted jsi me Miro dostal. Na slovo cenzura jsem alergicky, neco takovyho skutecne na lezci.cz nevedeme, nekdy bohuzel.
Ale o to vice by ses mel zamyslet, nez odesles vyhruzku predvedeneho typu. Nebot tento dukaz tveho primitivismu tu bude viset pekne dlouho.
JirkaSodpovdt 
    Re: Re: Re: Mra Rimmer ?13:49:55 28.02.2003
Jen at si visi... na moje IQ si muzes udelat nazor dle libosti. Ale jde spis o vztek nad bezbrehym debatovanim nad citlivou problematikou bez jednineho navrhu reseni. Tedy krome poslednich prispevku, z cehoz je videt, ze o problem ma i Kuba opravdovej zajem, a ze se tato diskuze k necemu je. Takze bude-li se davat dohromady parta, co se o oblast bude starat, rad se pridam. Co ty, mravokarce?
Mraodpovdt 
 Re: Ach jo13:58:32 21.02.2003
Miro, mozna bys mel mit uredne zakazano nosit pikl. Ne?
Kuba K.odpovdt 
  Re: Re: Ach jo16:03:25 26.02.2003
Dan reakce vyplvala z pocit z posledn nvtvy Labku. Opravdu mm pocit, e podobn popularizace pitahuje sp paka, kterm jde hlavn o tom, aby jim stkal adrenalin z u a v prod se chovat neum. Neznamen to ovem, e by se o dan zleitosti nemlo diskutovat. Chce to ovem i vc ne jen tlachat na netu. Vte teba,e by ochrani byli svoln k diskuzi, kdyby se nael nkdo, kdo se o vymezenou oblast bude starat? Bude-li mt nkdo zjem, rd se k nmu pidm.
Mraodpovdt 
  Re: Re: Ach jo16:12:31 26.02.2003
Dan reakce vyplvala z pocit z posledn nvtvy Labku. Opravdu mm pocit, e podobn popularizace pitahuje sp paka, kterm jde hlavn o tom, aby jim stkal adrenalin z u a v prod se chovat neum. Neznamen to ovem, e by se o dan zleitosti nemlo diskutovat. Chce to ovem i vc ne jen tlachat na netu. Vte teba,e by ochrani byli svoln k diskuzi, kdyby se nael nkdo, kdo se o vymezenou oblast bude starat? Bude-li mt nkdo zjem, rd se k nmu pidm.
Mraodpovdt 
  Re: Re: Ach jo16:13:04 26.02.2003
Dan reakce vyplvala z pocit z posledn nvtvy Labku. Opravdu mm pocit, e podobn popularizace pitahuje sp paka, kterm jde hlavn o tom, aby jim stkal adrenalin z u a v prod se chovat neum. Neznamen to ovem, e by se o dan zleitosti nemlo diskutovat. Chce to ovem i vc ne jen tlachat na netu. Vte teba,e by ochrani byli svoln k diskuzi, kdyby se nael nkdo, kdo se o vymezenou oblast bude starat? Bude-li mt nkdo zjem, rd se k nmu pidm.
Mraodpovdt 

 19:54:16 10.02.2003
Nejsem dnej hamoun, kterej chce vechny ledy jen pro sebe, ale kdy u je tady v severn asti esk kotliny tak husto, pipomenu nkterejm, e je zkladn slunost aspo se zeptat, jestli se mou pidat k tm, kte zabrali led a lezou ( a nemyslm celej Oldichov, ale jednotliv ledy teba na tolpichu ). A s tma, co si hodj lano do cesty, jdou na pivo, za hodinu pijdou a hulkaj, co se jim seru do cesty, kdy je zabran, se u taky srt nebudu.
Te si asi nkdo ekne - to abych se teda bl, ale jde mi jen trochu o slunost a ta dv ve skalch bejvala.
A pro vechny pesimisty - existuj msta, kde se d celkem slun ut zimnch radovnek, a kde se celou zimu nikdo neuke - a nejsou zas tak daleko.
Hos HK MB
odpovdt 
 Re:19:56:57 11.02.2003
A nechtl bys nm teba ct kde? :-)))
kodlodpovdt 

 Ledy v CR a navstevnost16:21:25 17.02.2003
Ja myslim, ze to s tou amsovou navstevnosti nebude zase az tak horky. TEdy rozhodne ne u nejakejch zacatecniku nebo svaetcnich lezcu.
Sice lezeni proziva obrovskej boom a lezcu je porad vic, ale vetsina z nich zustane u prohraty skaly nekde na 4rech palicich popripade na preklizce.

Ti, kteri jiz porizuji zbrane za krvavy penize "obvykle" uz neco nalezli a maji potuchy o tom co je ekologie a ochrana prirody a ohleduplnost. Vlastne je to pak porad ta dobra parta kamaradu v lezeni jako kdysi.

A prave diky tomu, ze vybaveni na ledy je strasne drahy, tak to asi bude s lezenim na ceskych ledech jako predtim. Mozna ze nekdo pribude, nekdo zjisti ze mu to sedi (jako mne :-)) a nekdo zjisti, ze je mu na to moc "zima".

Ja ten clanek beru jako par atraktivnich obrazku.
Ledu je v CR vic a rozhodne na ne nestoji zastupy lezcu.

Samozrejme je alarmujici zpusob jakym autor ignoruje vseobecne zakazy a podminky vstupu do nekterych oblasti. Podle reakci nebude sam.
Tomasodpovdt 
 Re: Ledy v CR a navstevnost14:47:52 18.02.2003
Problm je v tom, e novin Kuba Turek je te na voln noze a pst prost mus. Dti potebuj jst. No a kdy u to m napsan, tak se to sna udat, kde je to jen mon. No a kdy to nikdo nechce, tak to publikuje na nkterm serveru. Dokud dlal testy v MFdnes, tak tval ty testovan. Te zved adrenalin nm. koda, e ho vc ne vci kolem hor nebav teba jzda na kolobkch a problematika dtskch hi (kdy m mal dti). Alespo vidte, pro teba Klaus i Zeman tak miluj novine.
tenodpovdt 
  seno v hlav14:04:03 19.02.2003
Hochu, asi m seno v hlav. Jako oni dva pnov. Nevm pesn, kde jsi to vyoural, ale je pravda, e se psanm ivm a jsem te na voln noze. Pu ovem na objednvku nkolika novin a asopis, a ne z njakch zlovolnch mysl proti Tob a Tv zbav na skalch. A e nco obas polu na njak server zadarmo, to snad nen nic patnho... (Aspo jsem si to do peten Tvho pspvku myslel.)
Jo, a jet nco - nejsi nhodou lovk, kter ek na m lnky v IDNESu, aby do diskus pod nimi okamit po zveejnn napsal, e jsem magor? Je toti stejn anonymn jako Ty.
Kuba Turekodpovdt 
   Re: seno v hlav14:06:16 19.02.2003
Zapomnl jsem potvrdit, e mm dv dti, ale sp ne na dtskch hitch je to u bav na skalch a horch.
Kuba Turekodpovdt 
   Re: seno v hlav17:22:14 19.02.2003
Takov jako Ty, Kubo, by se ale nemli mnoit!
sobulodpovdt 
 Re: Ledy v CR a navstevnost13:57:42 21.02.2003
Obvm se, Tomasi, soud podle reakc typu Kirka, e cel ada lid mezi nmi nem o prod, jej ochran a "ekologii" ani pru. Hlavn jsou ale dsn "free" a sere je, kdy se je nkdo pokus v emkoli omezit nebo dokonce jim nco zakzat.
Kuba K.odpovdt 
  Nvtvnost15:46:37 21.02.2003
V ignoraci nkterch zkaz fakt nejsem sm. Na pklad pedloni jsme v Labsk jme potkali dva lidi z Horsk sluby (jeden z nich byl dokonce pozdjm kandidtem na fa Krkono), jak li lzt a veer tam bivakovali, vloni tam lezli tyi lid jet o Velikonocch po firnu vedle zbytk spadlch rampouch, letos bylo v jednu lednovou nedli na ledech u Bu fit dvanct lid.
A to jsem pominul skutenost, e v Labskm dole leze tm kad vkend nkolik drustev.
Dost se leze i v Obm dole, kde pr podle neoven zprvy pijel policajt s pohraninkem na sktru a pod led, vyhmtl si tam fa komernho ledolezeckho kursu a onen ml dostat za trest njak veejn prce a pokutu. Mlo se jednat o elnho funkcione HS. (V jak me se to zakld na pravd ovem nevm.)
Ovem zrove si nejsem vdom dnho zsahu do prodnho prosted, protoe jak k LukasB, zmrzl voda je v prod absolutn recyklovateln materil. Samozejm je nutno trvat na obyejnch zsadch ochrany prody, kter se tkaj odpadk, nien strom....
Kuba Turekodpovdt 
   Re: Nvtvnost10:56:33 22.02.2003
Kubo!
Jenomze ti lide, jako spravci krnapu vi co muzou a co ne!!!
Presneji receno, snazi se byt co nejvice ohleduplni a kdyz odchazi tak tam po nich nezustava vysekany voraniste, znicena a rozdupana zeme a hromady odpadku!!!


A kdyz napadne snih a trochu primrzne, tak ani nevis, ze tam byli.

Coz se o masovych lokalitach rici neda...
Podivej se na jinej priklad. Podivej se jak jsou sterilni a oklouzany a zniceny nektery cvicny oblasti v CR.

Ja nelezu dlouho, takze skalkarskej a vysokohorskej kurz mam za sebou sotva dva roky, ale byl tam silne kladenej duraz na ekologii a ohleduplnost. Ne jenom k lidem.

Precti si spoustu clanku v montane a na lezci a zjistis, ze diky "boomu" je ohleduplnosti strasne malo. Takze se ekologum a ochranarum vubec nedivim :-(
Napriklad jeste v 84 roce byly tatry normalne otevrene. rohace ani nebyly rezervaci (?) a ted? Uz nemuzes skoro nikam. A proc? Protoze pod kazdym sutrakem najdes zrezavelou plechovku, uvidis zerodovany a zniceny svahy, rozkopany houby a jiny osklivy veci.
Ach jo :-(
Nejsem zadnej trvdej ekolog nebo ochranar, ale jezdim do prirody kvuli tomu, ze je na co koukat. Proc si ji tedy nicit? Vzdyt se veskere aktivity daji provozovat tak, aby to nebylo poznat.

Tot asi tak vse. Doufam, ze se na mne snese silena flamewar, ze jsem idiot a kdo vi co jeste :)
Tomasodpovdt 
    Idiot ne15:06:33 22.02.2003
Za idiota T rozhodn nemm, kdy obhajuje veejn sv nzory. Jen si dovolm pr poznmek.
V roce 1984 Rohe, Vysok Tatry i Belanky rozhodn zaven byly. Bordel tam byl, to m pravdu, ale hlavnm argumentem pro Belanky byl bytek kamzk. Jene te u hlavn zoolog Tanapu sm piznv, e bytek kamzk m jin piny, ne turismus (1. hranice snhu na jae klesla a k lesu asi dky postaven Liptovsk Mary a oni potebuj ke svmu rozmnoovn pesnou teplotu a snh, co te nemaj. Tatransk kamzk je prost oproti svmu alpskmu kolegovi kretn, kter zdebilnl dky mal ploe, kde se pohybuje, 2. rysi se rozmnoili, rozili sv teritorium tsn nad hranici lesa a erou mlata, 3. masov nelegln odstel pro trofeje, kter si objednvaj Goralov v Americe.)
Hlavnm argumentem ve Vysokch Tatrch pro zaven vysokohorskch sedel a jednoduchch tras na vrcholy po cel rok a tak pstupu do dolin v zim byla bezpenost turist, kte se zvlt k jaru tili do propast. Dnes se v, e je to kadho vc, jestli se zabije nebo ne. Msto Vysok Tatry (Smokovec, Lomnica....) proto chce tento zkaz zruit. Proti nen ani Horsk sluba. Na pklad Dominik Michalk mi kal, e dnen turisti jsou vybaven a zkuen z Alp, tak nem cenu jim zakazovat ani takov cesty, kter se dnes chod s horskmi vdci napklad Jordnkou na Lomnik nebo Velickou prbou na Gerlach. Proti oteven je prv Spolek horskch vdc, kte si z vstup udlali ivnost a chtj na povolen vytskat co nejvc. Ochranm je to jedno, jen se to mus vyeit prvn.
Ohledn Roh byl zkaz vydan obecn kvli rozen Nrodnho parku i do tohoto poho. Dnes je ovem pes zimu povolen hebenov tra, protoe ochrani uznali, e pod metrovou vrstvou snhu se opravdu nic neme zniit.
A te k dalm argumentm:
Horsk sluba nejsou dn strci nrodnho parku. Proto by se jim mlo mit pln stejn jako jakmukoliv jinmu horolezci. Nelze od nich oekvat njak lep chovn k prod.
Nevm pesn, co mysl sterilnmi skalnmi oblastmi, ale je pravda, e mnoh vpno je oklouzan. Dobe znm situaci v Srbsku, a tak musm ci, e dky instalaci slak se situace velmi zlepila. Horolezci nelezou a na hrany skal (kde je sice rozbit skla, ale rostou tu nejchrnnj kytky a ij ptci), ale slauj dol. Ve Svatm Janu se obnovuje jitn jen v prostorech, kde se me lzt. Nikdo u neleze tam, kde jde o ivot a zrove o pokozen prody. Svho asu na pklad zniil tehdej sprvce Mla Pletnek celou Duikovou stnu tak, e orval veker rostlinstvo. Vypadalo to na plmilionovou kodu (na zatku 80. let!), ale njak se to s ochrani podailo ukecet. Te u by se to nemlo stt.
V Moravskm krasu se zase na zakzanou dobu lezen odmontovvaj nty. Takhle njak podobn se to d eit skoro vude.
A na konec: v Alpch snad neexistuje oblast, kde by mohli lzt lid na njak prkaz. Bu je tam zkaz pln, konkrtn dvod je zveejnn a probh kontrola a pokutovn ppadnch naruitel, nebo je povoleno lezen vem. Vdy je podmnkou zachovn skal a prody v co nejmn poruenm stavu. (nap. z horskch chat si mus odnet odpadky, kdy pesp v horch, nesm to bt vce ne nouzov peit noci na jeden den...)









Kuba Turekodpovdt 

 Vjimka pro Labsk dl zamtnuta14:50:33 24.02.2003
Mrknte na www.horosvaz.cz. Sta jeden len vdec mecholog a je to. Asi mu nkdo zapomnl vysvtlit, e pod nkolikadecimetrovou vrstvou ledu jsou mechy v bezpe.
Bdaodpovdt 
 Re: Vjimka pro Labsk dl zamtnuta01:34:06 26.02.2003
Mechy pod ledem jsou urcite v pohode, jenze plno blbecku si mysli , ze dneska se lezou hlavne mixy a to uz se s tou ohleduplnosti k prirode, zejmena v narodnim parku moc neslucuje....
klaraodpovdt 
  Re: Re: Vjimka pro Labsk dl zamtnuta08:24:12 26.02.2003
Mil Klro, pozorn si prohldni fotografie z Labskho dolu a Labsk jmy. Pro blbeky, co lezou mixy a dry tooling je tam toho ledu a moc a je to pro n naprosto neatraktivn profil. Nebo se pletu?
Roboodpovdt 
   Dry tooling20:58:41 26.02.2003
Potencilnch mix je tam velmi mnoho, nkter se lezou a na Krakonoov hlav se leze dokonce jen po skle.
Kuba Turekodpovdt 
    Re: Dry tooling10:32:39 27.02.2003
No vid, jak jsi krsn piznal, e se ty vzcn mechy mohou pokozovat:)
Bdaodpovdt 
 Re: Vjimka pro Labsk dl zamtnuta10:09:24 27.02.2003
Bdo, neva o neem, emu aboslutn nerozum!
M.j. z dvrnch zdroj vm e prv na zamtnut dosti o povolen horolezeck innosti se podlely lnky jak nm tady Kubek Turk pedvedl! Bohuel tto diskuse se astn pedevm mimokrkonot. Ti, kte zde bydl a pracuj maj na vc zcela jin nzor. Zkrtka to nen jen o tom sem z Prahy pijet na vkend, omltit ledy, udlat binec na Labsk boud a zase odjet do do milovan Prahy. Praci sorry, vzal jsem si vs jen jako pklad, z jinch mst to nen jin. Co opravdu pli nechpu, pro v Labskm dole Krnap nezasahuje jako jinde v Krkonoch. V Obm dole bylo rozdno pokut za destky tisc a je tam rel. klid!!
sobulodpovdt 
  Re: Re: Vjimka pro Labsk dl zamtnuta10:35:10 27.02.2003
Napsal bych ti to na mejla, ale nezveejnils ho. Nkdy sem mus plcnout totln kravinu, pr lid se na to vdycky chytne a situace se objasn. To zamtnut je na mst.
Bdaodpovdt 
  To jsou zase blboly10:37:54 27.02.2003
Prvn zkaz lezen (po dloholetm rozumnm povolen za dostatku snhu a ledu) je u z konce 80. let. Pot se to opakovalo nkdy v prvn plce 90. let a te nsledovaly za sebou dal dv zamtnut letos a loni. V tch poslednch dvou jsem mon mohl mt prsty, ale me napsat, kdo T o tom informoval? Podle Zdeka Teplho z veden HS jde spe o to, e se k jednn nikdo za HS pravideln nedostavoval a svaz zrove nedval dostaten garance KRNAPu, e se budou dodrovat dohodnut zsady ochrany prody.
A een rozhodn nen v tom, e si nkdo bude pod roukou nevdomosti ostatnch lzt. Je to stejn nelegln, jako by tam lezli Praci, pekliki, nabuenci a jin verbe...
Kuba Turekodpovdt 
   Spravce oblasti12:29:55 27.02.2003
Je to tak, povidal jsem si take s lidma z KRNAPu a o vyjimce nema cenu zacit jednat drive, nez na sebe nekdo z lezcu vezme zodpovednost a bude se o oblast starat a vystupovat jako seriozni partner. To vse samozrejme zadarmo a ani jedne strane se jiste nezavdeci. Pokud CHS jednou za rok posle formalne zadost o vyjimku, je to sice hezke ale uplne zbytecne. Je to vlastne uplne ten samy pripad jako debata k VV. Hlasi se nekdo ?
Jentak mimochodem, nedavno jsem potkal rolbu upravujci bezeckou stopu na hrebeni pobliz Tvarozniku. V udelovani vyjimek asi taky budou hrat vyznamnou roli komercni zajmy krkonosskych obci a z tohodle pohledu ledari prohravajij na plne care...
Retezodpovdt 
    Re: Spravce oblasti01:24:22 28.02.2003
No konen jsme se k nemu v debat dobabrali. Po Tvm pspvku u nemaj cenu vkiky pro ani proti a zbv jen prce, kter na nkoho ek.
Kuba Turekodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.