LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se tili, kvli tomu jsme trnovali, strdali a etili, kvli thle cest jsme tady!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Sportovn Cetrum Palmovka - Praha 8
BalvanBoulder - Horaovice
Flash Wall - Olomouc

Prodejny
Rock Point - Palc Flra - Praha 3
HUDYsport - st nad Labem
HUDYsport - Jihlava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Hyenizmus na skalch

Mon je to ponkud siln eeno, ale nic slabho m po posledn nvtv lezeck oblasti v Jeviovicch nenapadlo, spe naopak.

Co se vlastn stalo?



V ptek 18.dubna jsme s Iljou osazovali posledn slaky na skalch u eky tak, aby bylo mono pohodln ze vech cest slanit. Za tden  jsme se rozhodli s kamardy, e si tam v nedli 27.dubna pojedeme zalzt. Do prvn cesty jsem si vzal pesn poet expresek, kdy jsem dolezl bez jedin expresky ke slaku zjistil jsem, e se nemm do eho cvaknout a nechat se spustit, chvli jsem nechpal a koukal na dva oputn borhky, pak se vrtil k poslednmu jitn, vzal z nj expresku, znova dolezl ke slaku a podval se okolo, vechny slaky, na kter bylo z dan cesty vidt, byly vybran.
Nechal jsem se spustit a hned obeel vechny skly, moje prvn tuen se potvrdilo, vechny slaovac etzy vetn maillonek a karabiny byly pry a to nejen na skalch u eky, ale i na aludov skle nahoe.

Normln lovk nepochop, co  to muselo bt za lovka, kter to udlal, jen obejt vechno a zjistit, kde se nachzej, k mnohm bylo nutno slanit nkolik metr do stny, navc maillonky byly zaroubovan kli, take rukou nely povolit. Cel tato innost by jednomu lovku zabrala pomalu cel den.
Zcela jednoznan lze ci, e to musel ukrst nkdo dobe obeznmen s mstnm ternem a nejspe na zakzku pro nkoho, nebo to nkde poteboval pout, jinak si ani nelze vysvtlit, e bylo zcizeno cca 30ks novch slak avak  4 ks pvodnch na aludov skle a Malch skalkch zstaly.

Jedin co jsem mohl uinit, bylo oznmen na policii na neznmho pachatele, co jsem tak udlal, nebo se jedn o kodu nemalho rozsahu. Nedlm si vak moc iluze, e by policie pila na to, kdo to udlal.

Tyto slaky byly ukradeny


I to je jeden z dvod pro se obracm i na lezeckou veejnost s dost o informaci o vskytu karabin Raveltik Tofana s drtkem, i znmkou po provrtn v jin oblasti ne je Kras i Jeviovice, eventueln se me stt, e to nkdo pouije v njakm lanovm centru i podobn, nebo je me dokonce pouvat na lezen.

Tyto karabiny s touto pravou drtkem byly v cel R vyrobeny pouze pro m, take je nikdo jin legln nevlastn a ani neme.

Vzva: Pro Vs vechny bych ml zvrem jednu vzvu, dvejte se vce okolo sebe a vmejte si vce jinch, bohuel mezi lezci nejsou jen slun lid, ale stejn tak jako v cel spolenosti i pkn vykukov, protoe i Vm by se mohlo stt, e dolezete ke slakm, kter u nejsou nebo, jak se stalo mm kamardm, e jim bhem hodinov neptomnosti u cesty, kterou lezli, byly odcizeny z jitn vechny expresky, k nim dotyn zlodj musel vylzt cestou klasifikace nejmn za 3, navc pkn oklouzanou, slanit a vybrat.

Vladimr Wolf   [pravy] 23:39 06.05.2008Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 hnus23:47:22 06.05.2008
to je fakt hnus, co dodat. ani k uvereni to neni.
jenaodpovdt 

 vrrr06:08:54 07.05.2008
Povesit za kule do pruvanu.. pak by je to mozna preslo.
odpovdt 
 Re: vrrr19:57:19 07.05.2008
A zmtit karabinama co se do nj vejde
Romanodpovdt 

 Kretenismus06:20:53 07.05.2008
Nechpu, jak me bt nkdo takovho inu vbec schopen. Je mi to opravdu velice lto- obdivuhodn a zslun  Vlkova prce pila vnive, nehled na zmizelou hodnotu, kter je nemal. Mus to bt kretni, nic jinho.
D.
Denaodpovdt 
 Re: Kretenismus07:06:22 07.05.2008
Ahoj Vlku, musm Ti vyseknout poklonu za to, e se po takovhle zkuenosti na vechno nevykale. Zva, jestli oznmen policii nerozit o obecn ohroen.
aodpovdt 
 Re: Kretenismus07:07:37 07.05.2008
Tywoe, to snad nen mon!! toto se me stt jen v R... Je to smutn, ale j se opravdu stydm za to, e jsem ech. Vichni se na ns dvaj jako na bandu vychcanch zlodj, a to hlavn kvli takovmto kokotm... Nechpu e to nkomu stlo za to, ponvad kus etzu a mailonky se daj koupit ve feron za pr kaek
Qidodpovdt 
  Re: Kretenismus10:36:51 07.05.2008
bohuzel se to nestava jen v CR na jare v portugalu tam jednomu mistnimu lezcikovi vybrali presky s 8a-cka.
tomasodpovdt 
   Re: Kretenismus12:02:03 07.05.2008
+velmi vazenou!:) smycku ze steny naproti. Ale mel je tam dotycny dyl jak tyden, takze to zas neni tak spatny, retezy zustaly:))
nojo krade se , v CR to trva hodiny az den, ve FR mi corli matros pres noc, v Arcu taky stacila jedna noc, jinde to trva tydny a treba ve Spanu ci Thajsku mi presa viseli v ceste celej zajezd a nic

l.odpovdt 
    Re: Kretenismus12:19:37 07.05.2008
Tak nezapomnejte, e ei jezd vude mon za lezenm a vybrat 8a-ko s borhkama po metru nen a takov problm :-).ekl bych ale, e uns je to o nco hor.
odpovdt 
    Re: Kretenismus12:53:06 07.05.2008
Kde to bylo? Na Rivie jsem slyel o zmizen expresek, co byly schovan u nstupu, ale nikdy vybranch expreskch z cesty.
pbla4024odpovdt 
     Re: Kretenismus13:26:51 07.05.2008
asi myslis FR, takze Chatovert, jedna vecerni utikacka v previslym kvaku cca uprostred. Holt velikonoce. Jo a pripomel si mi komplet vybrany expresky (uz nevim koho) z baglu pod stenou v Ceuse. Tam sem to moc necekal.
l.odpovdt 
  Re: Kretenismus11:20:42 08.05.2008
..nemluv o Itlii. Bu hrdej na to e jsi ech! A nepoddvej se tm, co nedodrujou pravidla(zdravho rozumu, teba...)
Matyodpovdt 

 Nechpu07:16:14 07.05.2008
To snad lezec neme ani udlat. To museli bt "roci".
Petrodpovdt 
 Re: Nechpu08:36:17 07.05.2008
To teda, bohuel, zcela urit nebyli "roci". To teda, bohuel, byli jedni z ns, lezc.
(li evientn najisto, vdli jak, msty si naslanili)
Tom F.odpovdt 

 Sup07:17:05 07.05.2008
V Sudetech spolenost Papagei - bohren und abholzen neustle e jak uchrnit tce nammlcen elezo do utru ped vykukovitost. Urit rd ped mnoho inspirujcch rad...Tuhle sem potkal nad rnem chasnka z dydiny a kolem krku ejen z majlonek. byl hustej, tak sem se ani neptal vodkud to m...
Supodpovdt 

 ei07:20:15 07.05.2008
Takovhle veci m dsn vytej, chytnout ho, tak mu asi sperm ruce i nohy, ikdy bych si tm asi nepomohl. koda je jen to,e kod tak sami sob. Zvltn je, e vude v cizin to funguje, tam je vude naveno takovho matroe a nikde se to neztrc, ani kdy si v cest nechte del dobu nacvakan presa. Tady aby byl lovk furt ve stresu a vechno hldal :-(.
Karelodpovdt 
 Re: ei09:28:36 07.05.2008
V Ostbloku , ial - o neni privaren to sa ukradne.
Mio K.odpovdt 

 pridal bych07:22:20 07.05.2008
Pridal bych obecny ohrozeni, takhle by to byl nakonec nejspis prestupek na spravni rizeni. :-(

Je mi lito, ze kdyz jsem krafali na webu a jednou na skoleni a ja pochyboval o Tve jistote, ze na tohle si preci nikdo netroufne a to by neudelal, ze se potvrdila ta nejcernejsi skepse a podeziravost. :-(

Jenom bacha, az potkate nekoho s tohle karabinou, tak ho hned nezabijejte, taky si ji mohl koupit.
dagodpovdt 
 Re: pridal bych07:43:53 07.05.2008
Sorrac, Vlk pise o special karabinach, takze s dratkem budou skoro urcite jeho vzdy.
Tentokrat bych to na pilne sberace srotu netipoval. To musel byt nekdo, kdo vi co hleda a proc. Jinak by nemohl prijit takhle pripraveny a takhle to udelat.
Nejedna se spis o nejakou hooodne podivnou pomstu? Nebyl o tuhle skalu nejaky spor?
dagodpovdt 
 Re: pridal bych08:21:57 07.05.2008
Koupit si ji teda jaksi nemohl, protoze Raveltik je standartne nedela.
Radek
zobanodpovdt 
  Re: pridal bych09:40:13 07.05.2008
mohle je koupit od zlodeje.

jinak fakt hnus.
blxaodpovdt 
  Re: pridal bych09:51:23 07.05.2008
mohle je koupit od zlodeje.

jinak fakt hnus.
blxaodpovdt 
  Re: pridal bych11:21:36 08.05.2008
Standartne se asi nedelaji, nicmene my je mame na stene taky. Asi rok a pul. Tak doufam ze nas nekdo neumlati:)
dejvodpovdt 

 zalepit07:48:37 07.05.2008
pred utazenim mailonky do zavitu par kapek vterinovyho lepidla. zelezu to neuskodi a par let to pujde povolit jen pilou....
PS: lepidlo na sroubove spoje nebrat, da se povolit :-). Holt je na to delany.
MACodpovdt 
 Re: zalepit08:37:19 07.05.2008
pesn :-)
Tom F.odpovdt 
 Re: zalepit08:43:28 07.05.2008
au Vlku. Zkouel jsi metodu roztluen dlkem v mst spoje matky a tla majlonky. Spolen se zakpnutm zvitu vteinovm lepidlem je to zpsob, kter pli lehce a rychle rozebrat nejde.
Azbestodpovdt 
  Re: zalepit11:33:37 07.05.2008
Ano toto vechno umm, dokonce i penosnou svekou zabodovat maillonu, ale je mi to jaksi proti mysli.Protoe tm znesnadnm ppadnou vmnu karabiny a znim zbyten maillonu. Podobn pklad se mi stal v Rudicch, kde byly vybrny asi tyi slaky,po ase jsem mluvil s kamardem, kter se stk s jeskyi a ten mi ekl, e u nkterho z nich ty karabiny vidl, take teba v tomto ppad se asem doptrm a pak u bude snadn zjistit, kdo to vzal. Osobn si myslm, e veho do asu a kadmu se to jednou vrt.
Vlkodpovdt 
   Re: zalepit12:03:07 07.05.2008
Chpu :o) Ve vsledku co je lep? Oi pro pl? Apropos tady u ns na zpad by to takto neoeten nevydrelo ani den :o(
Azbestodpovdt 
    Re: zalepit12:10:46 07.05.2008
Vid a to j si myslel, e ve tetm tiscilet jsme u trochu dl. Tak to musm zaklepat na devo, e v Krase to zatm zstv u pes rok v podku. I toto je pkladn ukzka toho jak doke urit reim zdegenerovat mylen lid na dlouhou dobu, v prci to mm denn.
Vlkodpovdt 
     Re: zalepit12:47:15 07.05.2008
Hlavn, a Ti to nebere energii !!! Zdar.
Azbestodpovdt 
   Re: zalepit22:50:22 12.05.2008
Vlku u ns se k: "Na kadou svini se va voda!" :)
spookerodpovdt 

 Hajzlov08:33:25 07.05.2008
Oko za oko, zub za zub. Taky bych asi pidal, e kad takov zlodj by si zaslouil tma karblema rozbt hlavu a zlomit ruku!!!!! Jinak dky Vlku za tu prci co tu pch. Je to pkn jebaka, ale pro vechny lezce obrovsk komfort. Alda
Aldaodpovdt 

 Smutn zleitost08:36:16 07.05.2008
...ale asi nic okujcho. Minul tden jsme mli otvrn skal a st oddlu se bavila i pedhnla v historkch kdo kde jakou karabinu ze tandu v Alpch i Arcu uzmul i ppadn vymnil za svoj starou a kolik smyek kde posbral....a mysleli to opravdu vn....jako super hrdinstv a pkladnou schnlivost.
Radim Bzuraodpovdt 
 Re: Smutn zleitost09:15:01 07.05.2008
mm podobnou zkuenost - ne jednou jsem vidl echy jak v Ospu nebo arcu vybraj ciz (a mon errn) presa - tak emu se divme. nemm rd takov to - to jsme my ei (j jsem taky ech a takov rozhodn nejsu), ale tntokrt to tak njak bude
slovy klasika: o s tm?
hmmmodpovdt 
  Re: Smutn zleitost09:28:05 07.05.2008
Zevraj v Skandinavii sa kedysi za kradeze sekali ruky. A teraz sa tam nekradne, alebo len minimalne. Pred 30 rokmi sa tam nezamykali nie ze bicykle, ale ani domy!
Takze pokial mam hovorit za Slovakov, bol by som za to zaviest to na nejaku dobu (u nas teda :))
Sice budeme asi Narod bezrukych a beznohych (ked sa minu ruky treba asi pokracovat dolnymi koncatinami), ale o take 2-3 generacie by sa to trochu mohlo zlepsit :))) - funkcia rozmnozovania po amputacii asi zostava zachovana

Smola ze sa zle zvara ku skale - hovori sa ze tu nezmizne len co je prizvarane...

Velke sklamanie by ten pribeh bol pre mna, keby som tam dal tie karabiny. Poucenie asi je ze nema cenu investovat do veci verejnych, ani peniaze ani cas.
:(
Marekodpovdt 
   Re: Smutn zleitost13:30:20 07.05.2008
Jo, zejmena kdyz to srovnas se Skandinavii, tak je Ti smutno :-( Ve Svedsku si rybari u vody nechaji oprene pruty treba tyden a nikdo je nesebere. Pravda, ne vsude, ne vzdycky, ale v drtive vetsine to tak funguje.
Radek J.odpovdt 
    Re: Smutn zleitost15:08:09 15.05.2008
Ve vedskm Gotegorgu jsme v nakupvim centru na chodb prosted davu nechali leet bagly a po asi hodin a pl jsme se vratili a byly netknut. Zkuste to nkdo teba v Brn...
Ondrachodpovdt 
 Re: Smutn zleitost09:24:01 07.05.2008
Jo, hlavn zatkem devadestch let se takov vci dly, proslaovvaly se teba nacvakan projekty na vpn ("j, nkdo tu zapomnl expresky!")... K chluben to teda moc nen, stejn jako historky s vycucvnm bagr a tak.
(Kdy nkdo v horch cestou sebere ve skob ponechanou utkac karabinu, u mi to zas tak hrozn nepijde.) Ale myslel jsem si, e u je to vcemn za nma. Tohle, o em pe Vlk, je ovem trochu jin tda.
Pikotodpovdt 
  Re: Smutn zleitost09:41:59 07.05.2008
Uf, tak to je teda ntr...te by mohl nsledovat koment pln sprostch slov, ale tmi stejn nic nezmu.
Je mi z toho fakt blb.Vlk se na tom de a u za tden to je v prdeli...ds bs, sekat ruce a lynovat.
To je problm sti dnen spolenosti, e nem ctu k prci druhejch a hrabe si jen na to svoje.Nechci bejt pesimista, ale bude h.Kdy vidim ty haranty ped kolama, kter jsou zkladem ptch generac tak je mi blivno...ale pes drku by mli dostat jejich rodie, e jim nevysvtlili a nevtpili, klidn i nsilm, zkladn lidsk hodnoty.
Sem se nechal trochu unst, ale tohle m fakt sere!
Nic, dem lzt...
Honza C.odpovdt 
   Re: Smutn zleitost10:21:37 07.05.2008
ale pes drku by mli dostat jejich rodie, e jim nevysvtlili a nevtpili, klidn i nsilm, zkladn lidsk hodnoty - tak tohle me pobavilo. Neves hlavu, takhle se divali i na nas, kdyz sme postavali pred skolou a jak to dopadlo... nojo, mizi slanaky. hmm, bejvavalo lip nekdy?
odpovdt 
 Re: Smutn zleitost09:34:36 07.05.2008
No, Radime...trochu nepesn podn, nemysl? Ta tvoje "st oddlu", kter "otevrala skalky" tala tum do 10 len (smeku mlat nepotm). A co j se pamatuji, tak tam nepadlo o hrdinstv ani slovo... Ani o hyenismu "hrdinnch" len oddlu. Ale teba jste nco eili beze m...jen netum s km. :-) No nic, pt by t (sebe)kritinosti mohlo bt mn...
Honzaodpovdt 
  Re: Smutn zleitost11:23:15 12.05.2008
Psal jsem, e tam byla st oddlu....nepsal jsem jak velk i e tam byla vtina, nikoho nejmenoval ...dobe v, e nkte se chlubili svmi "spchy" i dvali do placu spchy ostatnch. Nepu, e to dl cel oddl i vtina... . Je to prost jist procento jedinc v oddle, skupin, spolenosti, komunit... Jinak pokud chceme diskutovat o njak "Etice" asi stoj i za zaznamenn hromedn njezdy do lezeckch oblast pitky do rannch hodin...pohzen spacky po cel den a odpadky po okol...
Radim Bzuraodpovdt 
  Re: Smutn zleitost11:26:07 12.05.2008
Jet mi nen jasn kter honza z ptomnch honz reaguje...ale kolovali hystorky o tom, kdo kolik karabin i smyek v jak oblasti "opatil " i zamnil...a nejen z ptomnch, ale i kamard ptomnch...
RAdim Bzuraodpovdt 

 dky09:23:25 07.05.2008
Dky moc Vlku za vechnu prci, co jsi pro ns udlal. Je smutn, e si toho neum vit vichni a otesn, e nkte dokonce Tv dlo ni!
Na kad prase, ale existuje eznk...
hodn trplivosti a vytrvalosti do dal prce:-)
Baraodpovdt 

 Titulek09:36:05 07.05.2008
Neskutecne, to se muze stat opravdu asi jenom u nas... :-( Kazdopadne diky Vlku za to co delas a doufam, ze Te cin nejakeho idiota neodradi...
jAodpovdt 

 m vc eleza, tm lp!09:40:37 07.05.2008
na druhou stranu je pkn hovadina tlouct nad kadou cestu etz s karabinou - je to zase dal vroba umlch stn v ternu. Ani se nepodepu, protoe bych stejn byl v diskuzi jedinej mezi smekou vojd venejtovanejch hkovaek. :-)
odpovdt 
 Re: m vc eleza, tm lp!09:47:43 07.05.2008
Ty jo, vborn diskuse se opt sto jinam ne na co byla pvodn zamena...a bude tu opt spor klasik a modernist...taky mi moc nevonj "hudy frajrci", ale tady se e nco jinho..
odpovdt 
 Re: m vc eleza, tm lp!11:22:14 07.05.2008
Je mi lto anonym, kte nev o em hovo.
Nkter cesty mly samostatn slak a nkde byl slak spolen pro 2 a 6 cest, take jsme s nimi dosti etili, vdy lo o to, aby se dalo relativn dobe spustit a vybrat jitn.
A milmu anonymovi bych doporuil, nech si na skly u eky zajede, ale a tam nechod bez patinho mnostv "ptel" a smyek, protoe borhky jsme rozhodn nepltvali a dlouh odlezy od borhk nejsou vjimkou. Sv si tam vybere sportovec i pznivec rznch hejbltek.
Vlkodpovdt 

 Problemy jsou vsude10:02:24 07.05.2008
No me ted v Ospu vybrali nemci dve presa z uplneho vrsku Octoberfestu - dolezli tam Krvavicou (az nahoru). Cestu jsem v ten den zkusil, nedal, dolezl az nahoru a vse bylo OK. Pak to sli ti dva nemci Krvavicou a proste ten vrsek vybrali. Zjistil jsem to, kdyz to po me lezl kamarad, ja mu cestu radil a najednou na me rval, ze to nema jak dolezt, ze tam nejsou presy... Popravde receno jsem jim ty fakta natvrdo vysvetlil a i pres mou absolutni pravdu a nalehavost mi nechteli dve expresky vydat, ze jsou jejich a ze si vsechno cvakali a nic tam neviselo predem. Jeste se na me divne divali, ze je chci obrat apod. No ke konci (asi po pul hodine) uz to bylo dost vazne a zavanelo pruserem, ale borec mi pak presa nastvane dal. Dalsi lzi byli napr. jeho tvrzeni, ze ma kombinaci dratovek a plnych. Kdyz mi me dve plne dal, nemel ani jednu dalsi plnou, jen draty. A to to prede mnou jeste presa prepocitaval a podobne sceny, fakt se mu divim, ze do toho vubec sel. Bylo jasne, ze je proste vzal.

Na druhou stranu se i nam stala neprijemna vec, kdy mela Radus nacvakaneho Huga. Lezl to nas kamos, dal to a rozhodl se ji cestu vycistit. Je to vsak dost previsle a jelikoz nemel u sebe navic preso, vybral ji jedno z horni (lehke) casti a zpoustel se a cistil chyty. Kdyz nam dole preso dal, zjistili jsme, ze neni nase a nechapali... OK,  nam asi nekdo preso vzal a az to Radus pujde, nacvakne tam zpatky to neci cizi, mysleli jsme si. Ale zrovna prisli polaci, zacli to lezt a najednou kde je jejich presa, ze se tu krade. Kdyz jsme jim to vysvetlili, nebylo to nic naplat - proste cesi kradou a je posekane... Nakonec vsechno dobre dopadlo, protoze vypadali, ze to snad pochopili a dokonce nase presa se nasla, protoze ji nekdo precvakl do retezu, kde byla i erarka. Zrejme to tedy byli oni polaci, kteri nasi presu (posledni) vycvakli a dali do retezu a misto te vycvakle dali svou.

No hold nekdy jsou lidi poradne svine a nekdy muze nastat neprijemna situace omylel a z niceho nic. Poucme se z toho vsichni, nebudme svine, nelzeme si a ani jinym, lezme a budme na sebe prijemni.

Hough, dopsal jsem a hura za par hodin do Labaku... ;) Cest.
Petisodpovdt 

 vlku?10:18:07 07.05.2008
Ptal ses mistnaku? jestli to nevybrali oni? Treba ze by s tim meli nejake pupinky, ze to tam je a podobne?
TomEeKodpovdt 
 Re: vlku?11:26:39 07.05.2008
Dopluji, e ve tam dlm ve spoluprci s mstnmi tj. s Iljou ze Znojmaa ani Viktor i Michal, kte tam dve dlali cesty s tm nemaj problmy.
Osobn se piklnm k nzoru, e se to nkomu nkam hodilo, i to kradl nkdo na zakzku.
Nen to z jeho strany dn pestupek, nebo jde o kodu nemalho rozsahu ( od 5 do 25 tisc)a za to u mohou bt ponkud hor postihy.
Vlkodpovdt 
  Re: vlku?11:41:59 07.05.2008
Pokud mu prokazes ze to byla kradez (nikoliv ze tam nasel neco, co tam nekdo zapomnel) a ze ukradl vsechno, ne jen to jedno, co prave drzi v ruce... tak dal.
dagodpovdt 
   Re: vlku?11:49:38 07.05.2008
Dagu, to u je vc pro sttnho zstupce. A vzhledem k tomu, e si mus pinst kle o dvou velikostech, abys to mohl sundat a pak sund ve a ne jen nco, tak lze s spchem pochybovat, e to tam nkdo mohl zapomenout. Navc kdy k nkterm slakm mus nkolik metr slanit ze strom nahoe a pak bu sjet a dol, obejt a znova, nebo se vrtit po lan nahoru a skly jsou od sebe celkem tak pl kilometru tak bych ekl, e mysl je jasn.
A mn osobn sta jen zjistit bu kdo to vzal nebo kde se to nachz a o zbytek se umm postarat sm.
Vlkodpovdt 
    Re: vlku?11:58:45 07.05.2008
Ten konec, to chapu.
Ja jen narazim na znamy problem. Chytnes manika za pazouru, kdyz ti krade autoradio, dovleces na policajty. On ma plny sklep autoradii s ustrizenym kabelem, ale to je jeho sbirka, konicek a dostal je. Takze je to jen pokus o jednu kradez, skoda na okynku auta-poradkova pokuta a on ti s kamosi muze "za trest a obtezovani" jit to auto zapalit a vymlatit okna u baraku a to uz ho nechytnes.
Mozna je uz to dneska lip osetreny, ale pochybuju (tohle je ze zivota, btw pachatele byli bili jako prvni snih). jedno je, ze je to "jasny", druhy presumpce nevinny.
Dagodpovdt 
     Re: vlku?12:04:15 07.05.2008
Dagu, jsou i jin inj een :-)).
Vlkodpovdt 
      Re: vlku?12:11:24 07.05.2008
To jiste. I kdyz to ma take sve hacky. Komentuji jen tu jednu cast.
dagodpovdt 
  Re: vlku?12:41:27 07.05.2008
Hele ale pak je mi divny ze retez na skalkach vedle Zaludovy zustal a to je normalne pristupny. Jediny rozdil je ta karabina...
sartoriodpovdt 
   Re: vlku?12:58:42 07.05.2008
Sartori, rozdl je ve velikosti kle, etzy, kter zstaly, maj maillony s jinou velikost :-), ale tyhle bys opravdu nikde na stn i v centru nepouil, narozdl od maillon i karabin. Proto je mi taky jasn, e to nevzal nikdo do rotu, obzvlt, kdy o sto metr dl je pkn cedule, za kterou by dostal dotyn vc a nadel by se stokrt mn.
Vlkodpovdt 
    Re: vlku?14:22:20 07.05.2008
Aha, dik za vysvetleni. Ja tam ty od Tebe uz bohuzel nepotkal ;-(
sartoriodpovdt 
  Re: vlku?12:46:30 07.05.2008
Hmmm, tak to je pak opravdu smutny a nasrani se hodne...

TomEeKodpovdt 
   Re: vlku?16:23:08 07.05.2008
Je to humus, o tom dn... Ale zajmalo by m jak velk byly ty mailony. Nebylo to nhodou na kl 12?
Syselodpovdt 
    Re: vlku?16:54:46 07.05.2008
To je fakt opruz! Vetina z ns (vetn m asi) by se na to po thle zkuenosti vybodla. Vm, e Vlk m silnj "morl" a nenech se tm znechutit nebo odradit od dalho pejiovn.
M.odpovdt 
    Re: vlku?21:25:48 07.05.2008
Ty co pouvm j tak ne, na ty je teba dva vt kle, star ano.
Vlkodpovdt 
  Re: vlku?20:36:23 07.05.2008
Nen to ten sam Ilja, kter trnuje u weissera? To ve Znojm nen stna?
alfonsodpovdt 
   Re: vlku?21:24:49 07.05.2008
Je :-).
Vlkodpovdt 

 marna snaha10:20:00 07.05.2008
neni to poprve, mailonky se ztraceji ze skal, co se pouzivaji, stejne v praze, jako na morave... jedine zalepit nebo zavarit pomaha...
bhyodpovdt 
 Re: marna snaha10:51:34 07.05.2008
I kdy to zalep, me to nkdo, kdo by fakt chtl to pot jet peezatm ne? Absolutn ochrana zejm neexistuje.
M.odpovdt 

 chudak11:17:52 07.05.2008
Je to dost ubohe vazne ani nemam slov..nechapem ako moze byt niekto tak obmedzeny a ubohy..je to hrozne hlavne ked sa zamyslime nad filozofiou lezenia a zoberieme do uvahy aj riziko tak kvoli takemuto kokotovi sa moze stat aj uraz a velmi lahko..u nas sa stal este horsi pripad nepoviem v ktorej oblasti ale horar mal problemy s tym ze sa tam lezie tak nie vybral hajzel a napilil do polky vsetky borhaky a zlanaky tak ze si si to hned ani nevsimol..kokoti su vsade normalne hned na mieste zastrelit a hotovo..
Miloshodpovdt 
 Re: chudak12:52:38 07.05.2008
e to jsou hovada o tom dn...ale s kecama o stlen je to u jaksi mimo...
jraodpovdt 

 Hyeny12:41:11 07.05.2008
Jsou stedn velc masoravci, obvajc Afriku a Asii. Hyeny pat mezi kokotvrn elmy, jsou tedy pbuzn kokm a promykm vce ne psm, kterm se podobaj.
Hyeny prosluly jako mrchorouti, hyena han a hyena abrakov se iv pevn mrinami. Nejnovj vzkumy dokazuj, e hyena skvrnit je pevn lovec. Dlka ivota in u hyeny bn 40 a 50 let.
V nkterch stech Afriky lid vili, e se v noci promuj v hyeny. Tito hyenodlaci, kterm se kalo qora, byli dokonce postaveni mimo zkon a usvden qorov se trestali smrt, otroctvm nebo vyhnanstvm. V penesenm slova smyslu se jako hyena oznauje lovk, kter zneuv lidskho netst nebo na nm parazituje.

ochrnce zvatodpovdt 
 Re: Hyeny15:26:39 07.05.2008
Skoro stejne osvicene jako upalovani carodejnic a pritloukani netopyru na vrata... nekdy si lidskou blbost odserou jen lidi, jindy i zvirata.
odpovdt 

 nebt se a nakrst13:32:15 07.05.2008
Titulek je ironie, ale dovolm si odboit.
Krst je opravdu svinstvo a je to cokoli a komukoli.
Faktem je e na "klasickch" cestch by se to nestalo.
Proto e se nenechv.
Tak jak pistupuj Ti "sportovn" lezci (ne vichni!!!) ke skalm a k prod, tak pistupuj k vcem na nich viscch.
Nen jim nic svat. Ta star, peit tradice, mon, respekt ? k nemu u vbec ne.
Hlavn J, J, J a pak mj denek  a pod.
Vdom ohroen bezpenosti ostatnch je  opravdu
svinstvo nejhrubho zrna.
honza odpovdt 
 Odprce nenvistnch hlek14:31:21 07.05.2008
Mil Honzo, sportovn lezec je lovk kter leze sportovn cesty. Nic vc, nic m. Vysvtli mi prosm co m spolenho fakt, e je nkdo sportovn lezec s jeho vztahem k prod a dalm tebou jmenovanm vcem.
Klemiodpovdt 
 Re: nebt se a nakrst14:49:08 07.05.2008
hloupy honzo, mozna ze ses jenom velmi tupy a mozna jenom neumis cist, v cestach nic neviselo, zmizely slanovaci retezy. Ty ukradnul totiz psychopaticky radobyklasik honza, ktery nesnasi stabilni jisteni, slanaky, sportovni lezce a denicky, (protoze byl vzdy slabej a nesikovnej). Kdyz je vratis, ulevi se ti...
EL MUERTE!odpovdt 
  Re: obdoba15:21:11 07.05.2008
I nm zmizelo nkolik slak v oblasti Jckovice.Zajmav je to, e v mstech kde hnzd Vr velk.e by ornitolog,ktermu se nelbili lezci co pla ptactvo?
lukavecodpovdt 
  Re: nebt se a nakrst15:24:26 07.05.2008
nepodstoupils nahodou operaci za ucelem zmeny pohlavi? puvodne LA MUERTE...?
odpovdt 
   Re: nebt se a nakrst15:33:32 07.05.2008
El muerto
odpovdt 
 Re: nebt se a nakrst16:24:31 07.05.2008
Zvltn dedukce. Kdo nen klasik jako j, ten krade. Nem ctu k tradici a nic mu nen svat.
Ale my co jezdme na osadu a zalamujem palce bysme nikdy nic takovho neprovedli.
Snad jenom bych upozornil teba na vykrdn batoh ve Skalku, kter museli provdt lidi, co to tam docela znaj i pokud jde o lezen, a tam moc sportovek nepotk.
Trochu m zkratek, Honzo.
P.odpovdt 
  Re: nebt se a nakrst12:35:27 11.05.2008
Sm se povauju sp za sportovnho lezce, i kdy kadej rok pravideln zavtm do hor, ale myslm e na tom co k Honza nco bude. Jde prost o to, e urt typ sportu pitahuje urt typ lid. Myslm, e lezci veobecn jsou k prod etrn, akort mezi sportovnmi me bt troku vc bezohlednch....peberte si to jak chcete a pak m klo seerte:)
Leokodpovdt 
   Re: nebt se a nakrst20:23:40 17.05.2008
Dneska odpoledne jsem si prohlel katalog Akticoopu a je tam fotka vrcholu Everestu. To nen hora, to je smetit. Znamen to, e nejvt bezohlednost sluj himaljt horolezci?
pbla4024odpovdt 

 Diskuze nebo reseni?18:19:20 07.05.2008
Vlku pokud posles kontakt rad ti pomuzu financne s nakupem novych moc penez sam nemam ale rad pomuzu lidem kteri se o skaly pro nas vsechny.
Kubaodpovdt 
 Re: Diskuze nebo reseni?21:30:27 07.05.2008
O penze vbec nejde s tmi jaksi nemm problm, jenom letos jsem nakoupil slaovacch karabin za nkolik destek tisc. M spe sere ta lidsk bezohlednost a necta k prci jinch. Protoe j zanedlouho z t oblasti odejdu a pesunu se jinam a byl bych rd kdyby slouila jinm tak jak si pedstavuji a vem se tam lbilo.
Vlkodpovdt 

 lidi sou zvirata20:12:35 07.05.2008
holt je videt ze nekteri lidi slezli ze stromu teprve nedavno
honza k.odpovdt 
 Re: lidi sou zvirata20:19:29 07.05.2008
hele, neurazej zviratata, jo..?
odpovdt 
  Re: lidi sou zvirata18:38:38 17.05.2008
:-) S tim souhlasim, Lidi nejsou zvirata, Zvirata sou rozhodne slusnejsi.
Honzsodpovdt 

 Co s tim05:38:11 08.05.2008
Predem: jsem sice vicemene odpurce zeleza ve skale, ale krast slanaky je prasarna, o tom zadna.
Nicmene jako dodavatel bud velmi iracionalnich a nebo velmi racionalnich prispevku, jeden pokus o racionalni. Je to kradez, obecne ohrozeni, prohresek na ekologii, vandalizmus, nebo...? Odpoved na tuhle otazku nemusi byt zbytecna. Vlk zanechal svuj osobni majetek na verejne pristupnem miste, to, co je z naseho hladiska jasna kradez, z hlediska obecneho byt tak jasne nemusi. Ohrozeni uz je mozna jasnejsi (pokud neni slanak na vrsku z ktereho jde sestoupit). Vzhledem k tomu, ze slanak chrani pred seslapavani strani sestupem, odirani stromu pri slanovani za strom..., je to asi cin proti ekologii, pokud je na skale povolene lezeni.
Pokud je slanak na skale doporuceny i nekym jinym nez je CHS, pak je to asi i vandalstvi a kradez.
Tohle si ujasnit nemusi byt od veci.
My totiz mame obcas pouze povoleni nekam sva jisteni dat, obcas ani to ne.
Obrana jisteni nejakou soukromou natlakovou akci je znacne osajslich a muze se nakonec obratiti proti nam. ("Brigadnik cistici les a skaly od srotu byl vcera napaden a surove zbit... z nasledku se bude lecit minimalne pul roku, utocnikovi hrozi az xxx trest a nahrada lecebnych vyloh").
Je takovy vyhled k nasrani? No je! Ale obavam se ze proste take je. :-(
Nepisi o konkretnim, na konkretni skale, ale o problemu obecne. Nejsme v podobne pakarne sami, takhle to taky nekdy chodi.
dagodpovdt 
 Re: Co s tim11:01:07 09.05.2008
Njak dobr hulen ne? :-)
George-jpodpovdt 
  Re: Co s tim11:44:01 09.05.2008
:-) Tutovej model! Dam ti znacku a misto k nakupu, ale neco za neco. Rekni mi, kdo ma pravo menit jisteni, rusit cesty, delat cesty, upravit jinemu cesty a kdo ne. A skalu vubec. Ale hlavne proc ma to pravo. Tim "jinym" minim jednotlivce, clena ci neclena nejake neziskovky, zastupce neziskovky... nemusi to byt vubec horolezecky spolek a nemusi to byt spolek.
Dagodpovdt 
   Re: Co s tim20:15:37 09.05.2008
Dobe, tak odpovd zn... "Je to vech" :-)
George-jpodpovdt 
    Re: Co s tim21:23:32 09.05.2008
:-) Tak jo, vyhrals: Drum, tmave modrej, prodejna tabaku v Novych Butovicich. :-)
No, pro nas, lezouny by mohla byt jeste moznost, ze jsme priviliegovany a "rovnejsi", neb jsme jediny co na ty chraneneny skaly muzou a maji glejt na to tam vrtat. To je ovsem dost sranda, ze opravneni vzlinacu k sprave skal je darek od ochranaru. :-) A zmizelo by s povolenim tam lizt pro vsechny... to je svet... to jsou paradoxy, pane Vanek... Jdu snad radeji zase do prace. :-)
Dagodpovdt 

 Nedivm se niemu06:59:35 08.05.2008
"Normln lovk nepochop, co to muselo bt za lovka, kter to udlal, jen obejt vechno a zjistit, kde se nachzej, k mnohm bylo nutno slanit nkolik metr do stny, navc maillonky byly zaroubovan kli, take rukou nely povolit. Cel tato innost by jednomu lovku zabrala pomalu cel den." ... od doby kdy jsem se byl podvat na Koickm sdliti Lunik IX se nedivm niemu. Tam se lidem "vyplatilo" kuchat i elezobeton a drty vracet do sbru. Nkte jedinci jsou prost divn.
Belialodpovdt 

 J u se nedivm niemu19:52:16 08.05.2008
Vlku,j u se nedivm vbec niemu. Pamatuje jak nkdo vybral Konovi expresky z Pohdkovch sn! Lidi jsou hrozn zl! J bych jim urazil ruce u sam prd... Hynek
Hynek ze Sloupuodpovdt 
 Re: J u se nedivm niemu22:27:39 08.05.2008
Tehdy to byli nejsp mlaoi ze Sloupu, takov ta partika co se tam potulovala a nemla co na prci.
Vlkodpovdt 
  Re: J u se nedivm niemu23:43:07 10.05.2008
Lepsi nez kdyz mi tam nekdo osekal chyty.
Stepan Ptacekodpovdt 

 hovado22:27:03 08.05.2008
Ahoj kluci!Napad m trochu jestli nkomu vc nevad to co pro lezen dlte ne to e se chtli obohatit! Usekat jim prsty!!!!!!!!!!!!!!!
Vasekodpovdt 
 Re: hovado21:47:42 11.05.2008
Jedno een by zde bylo. Zat lzt po vlastnm jitn a n po fixnm.
ajodpovdt 
  Re: hovado21:52:58 11.05.2008
aji, ty se prosm t radi nevyjaduj, protoe co se tebe tk, tak co slovo, to perla... Mm z tebe dost...
iljaodpovdt 

 To snad ne ...12:20:55 09.06.2011
... zm*di zas*an ... Celej tden se tm jak tam na vked pojedem to vechno pelzt. Kdo okradl bulink v jeviovicch okradl i m. Vm, e se to tomu hajzlovi(tm hajzlm) vrt. Jen m mrz, e u toho nebudu :-/ .. Stejn jedem, d se lzt i bez nich ale .. :-(
Jayodpovdt 
 Re: To snad ne ...12:25:07 09.06.2011
Ten lnek je troiku starho data ne? ...vzhledem k tomu, e tam chce jet nyn;)
 martanodpovdt 

 neuviteln13:59:55 26.04.2013
Je sice fajn, e lezen se roziuje mezi irokou veejnost, ale m to i sv negativa..leze kad, i mejdi, a ztrc to svoje pvodn kouzlo..
odpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
Goretexov bunda | Ppk BCA Tracker DTS | Garmin Fenix 5X Sapphire Gray Optic, Black band | Scarpa Maestrale RS skialp boty | Maky Petzl Lynx | Spack Nanok | Hilleberg Jannu | Bky Atomic skate 192 nov | Dtsk uvazek | Pik Pobdy |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.