Chrmovky - uzvra pro veejnost

Pestoe to zatm nen pro lezen pln aktuln, doporuuji pozornosti tento link.

JH   [pravy] 16:47 18.04.2006

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!20:43:58 18.04.2006
Zastrelit, otravit a nejlepe vsechny ty zeleny ekoteroristy kolem.
Doufam ze to hnizdo vyzere Vyr velky a preji mu dobrou chut.
Mozna by to ale mohla zvladnout i nejaka lasicka. nemate nekdo nejakou vycvicenou?
Navrhuju vypsat vyberove rizeni.
...
. . .odpovdt 
 Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!21:45:26 18.04.2006
Nech ptka t:-) Klidn mu zatm lzt jinde. Ale co si ponou autobusy s turistama? Asi je budou muset vyvrhnout v Adru. I kdy paDoui se vydrpou na hrad, daj si u vstupu buta a budou taky spokojen. Zvrem hdanka pro chytr dti: Co myslte budou u vstupu dvat slevu?
 motkodpovdt 
  Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!07:44:52 19.04.2006
Jiste ze bude! Navic v nabidkach zajezdu na to upozorni, aby si to zajemci mohli rozmyslet a jet radeji jinam.
S poctivosti nejdal dojdes, to vi preci kazdy!
jenik dagovicodpovdt 
   Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!14:05:09 30.04.2006
Hoi, hoi...
Turistm to ani netajm, ani jim to necpu horem dolem. Lacinj vstup jim taky nedvm. CHKO mi nechce dt dnou finann nhradu a msto mi njem taky nesn, take si dnou charitu taky dovolit nemu :-). Mme skly v njmu druhm rokem, take "dobr pocit" ze zchrany sokola mm ji zait a jeliko prognzy do dalch let jsou stejn jako loni a letos, zanm se s existenc sokola smiovat a doufm, e to zvldnou i turist i horolezci a e krom Chrmovek budou skly fungovat normln. My se sname pijt na to, jak turistm vykompenzovat tu zkrcenou trasu. Doufm, e se nm to povede a teba za sto let veden CHKO ustoup a riskne nechat t sokola mezi nma, ani by mu vytvelo steriln prosted. MT
TEPLICK SKLY s.r.o.odpovdt 
    Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!12:52:48 11.05.2006
Ven kolegyn,
zejm jste dost dobe nepochopila, e V pedmt podnikn profituje zejmna na tom, e nabzte krsnou produ. Jej soust jsou i ovoichov a rotliny. Proda je tm zdravj, m je rozmanitej. Sokol zejm nejenom pro Vs vak pedstavuje nebezpe snen nvtvnosti. rozumm Vm. V podnikatelsk zjem stoj na jist na dobr nvtvnosti. Na druhou stranu vichni v, a i vy jste sjist pedem vdla, e v nrodn prodn rezervaci m pednost proda ped lovkem. Veejn zjem ochrany prody zde (chrnn legislativou uetenou loklnch i skupinovch zjm) prozeteln stav ochranu prody jako nejvy veejn zjem. Ochrnci pak toto maj naplovat, ti ostatn respektovat. Vzte, e jsem se dokonce snaili sokola zradit z hnzdn z tak nzkho msta, kter si vybral a j osobn jsem vylezl do dutiny a zadlal ji po nespnm zhnzdn v r. 2004 kameny (za vnice s nasazenm ivota, nebojm se to ci), aby se ppadn sokol pesunul ve, a okruh mohl fungovat. Marn, sokol vybral pt jaro dutinu jet ne! Uinili jsme opravdu ve, co bylo v naich silch, abychom V pemt podnikn neohrozili. Vm a jsem si vdom, e ada lid z turistickho ruchu v Teplicch a okol ije. Je to lep, ne teba stavt spalovnu prymslovch odpad, co tak nkte z mstnch chtli.
Proto jsem nejen Vm doporuoval, aby jste V pohled (namsto odporu) na sokola otoili.
nap. takto: Jedin hnzdo sokola v Evrop, do kterho vidte ze zem, pijete se podvat do Teplickch skal. Stativov dalekohled ochrnc prody zdarma pibl ivot sokol rodinky.
Mu Vs ubezpeit, e drtiv vtina nvtvnk uzaven okruhu akceptovala a zkuebn dny s dalekohledem kvitovala s nadenm a e pokud bude mono, pijedou zas pt rok na sokola. Nkdo tedy mon odpadl, nkdo mon pibyl. My to nedokeme Vm, Vy nedokete pokles treb nm. Nemluv o tom, zda je legitimn zaloit s.r.o. na vybrn penz na turistick znaen cest?
PS: O tom, zda vytvme i nevytvme "steriln" prosted pro sokola je tedy zcela nezpedmtn hovoit. Dokud proda bude ubvat a budou ohroen druhy, je povinnost vech lid se zdravm rozumem chrnit ivot ve vech jeho formch.


Ji Malk, Sprva CHKO Broumovsko, lezec od r. 1969odpovdt 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!14:36:47 11.05.2006
Jedine misto v Evrope? Vim o par takovych mistech v Evrope kde se da divat do sokoliho hnizda ze zeme anebo ze zastreseneho stanoviste a pokud jsem liny tak to muzu mit i v televizi loni to bylo kazdy den live. Proti sokolum nic nemam priroda je i jejich nejen nase jen me obcas zarazi rozdilne pristupy a oduvodneni zaclenenych organu. V Teplicich to aspon zakazou pro vsechny a to zahrnuje i komercni subjekty ne jako v Krasu a i jinde "kde penize hybou svetem".
Stepan Ptacekodpovdt 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!15:53:26 13.05.2006
Nechce se mi to komentovat, protoe to nem smysl. Ale ten dalekohled m dostv. Ze dvou msc je tam nkdo z dalekohledem doslova pr hodin, tak jak mm lkat turisty na sokola, kdy ho stejn nemaj anci vidt. O tom je ale zbyten diskutovat. Zkuste se zeptat lid, kolik z nich pozn sokola za letu???
M.T.
odpovdt 
      Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!16:40:35 17.05.2006
Madam, ml bych nmt na podnikatelsk zmr. Pjte si dalekohled a atrakci me provozovat Vae s.r.o. Tm lojzm, kterm to nesta, postavte na parkoviti u hotelu houpaky a eknte Vietnamcm, aby pivezli jako suvenry pr gipsovch trpajzlk. Urit maj i sokoly - py jsem vidl.
JHodpovdt 
 Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!11:38:08 19.04.2006
Docela silne reci frajere, co takhle se aspon podepsat. Takhle anonymne si za svym nazorem asi verejne nestojis, co?
PS: tve debilni pripominky na ochranare i ptaky beru jako spatny vtip.
Preji ptakum uspesne vyhnizdeni! Pepek
Pepekodpovdt 
  Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!16:11:16 19.04.2006
Vis ja uz se radeji v techto vecech nepodepisuju, protoze to pak nestoji za ty dalsi komentare. Ale kdyz se potkame tak si bud jisty ze ti to zopakuju i osobne, nazory na ochranu prirody v CR, MG a jine problemy se netajim...
...odpovdt 
   Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!19:37:10 19.04.2006
Koukm, e se mezi nmi objevil zase jeden slaboduch jedinec, co?! Co takhle pokusit se ochrnit ty zbytky prody, kter zbejvaj? V sobotu na sukch lezli lidi fotogenu, i kdy dole je cedule jak vrata, e tam hnzd ptci. Chtlo se mi z jejich ignorantnho pstupu blejt, stejn jako z tebe pane .....
Honza N.odpovdt 
    Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!23:15:20 19.04.2006
Mily honzo N. ji uplne stejny anonym jako Pepek, nebo ja v tuto chvili. pouze s tim rozdilem ze ja pro to mam padny duvod. To ze nekdo leze pres ceduli jako vrata znamena ze je kokot a v tom s tebou souhlasim. S cim nesouhlasim je to kdyz se kvuli jednomu ptakovi zakaze cela oblast, coz je prave pripad chramovek.
Navic to omezuje priliv turistu z nichz jsou nekteri lide v tom kraji zivy.
Takze proto doufam ze sehraje roli priroda a nejakemu z vyse jmenovanych vajecnych predatoru preju dobrou chut. Nastesti stale existuje prirozeny vyber a doufam ze tady zafunguje velmi rychle
...odpovdt 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!10:21:27 20.04.2006
z biologie pro gymnzia, cituji: J.E.Lovelock (prof. oxford. uni.) zdrazuje, e zsadn zmny prosted psoben ivotem organism prokazateln dosahuj globlnch rozmr a naopak parametry globlnho prosted ovlivuj rst jednotlivch organism, druh, ekosystm.Domnv se, e pijet ivota jako globln skutenost me napomoci vytvoen novho pohledu na lovka, kter se ze soutivho jedince mezi soutivmi lidmi mn na lovka, jeho chovn je zvisl na Zemi, kter vak zrove spoluvytv jej podobu.
...a jet dodvm jeden zajmav posteh z gymplu: Efekt motlho kdla = i infinitezimln zmny mohou mt nedozrn nsledky.., tm chci ci, e by se taky klidn mohlo stt, e a ono hnzdo vyere Vr velk, tak na Tebe spadne dm (:
Flaodpovdt 
      Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!10:30:38 20.04.2006
Aj, chybika se vloudila-..motlho kdla
Flaodpovdt 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!11:52:26 20.04.2006
To pu sem jen velmi zdka, ale jen tolik:
- sokol je predtor, kter do prody v Evrop pat;
- je dobe, e tu hnzd;
- asov vymezen omezen pohybu lid v mst hnzdn je nevyhnuteln se vemi dsledky jak pro lezce, tak pro turisty;
- lzt se d i na jinm psku, cest je v R celkem dostatek.
A jinak doporuuji omvat pirozen teplou vodou.
Antonnodpovdt 
     Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!20:27:29 13.05.2006
Ty se mi asi jenom zd!Jak ten kokot jsem jezdil na Slovensko,na akci Falco,sokoly chrnit a hldat a te si tu tu tohle.Ne,e bych ml nco proti prodnmu vbru,ale pt v takovm ppad vajenm predtorm dobrou chu,je zvrhlost!Pro m,za m,a zavou cokoli,ptci jsou ve skalch doma,my jsme konec konc jen zewlci na nvtv.Jeku,tak pjdu lyt jinam,to je to takovej problm?!?!?!
 Ollyodpovdt 
 Re: Proboha zastrelte uz nekdo toho ptaka!!!12:22:51 11.05.2006
Tak se ti hochu hlsm jako jeden z ekoterorist, co toho ptka hldaj.
Mm na Chrmovkch docela dost prvovstup a Chrmovky jsou mj druh domov. Mm to tady opravdu rd, ale nejen lezecky. Kdysi jsem si taky myslel, e lezen je vechno. Nen. To, e tu je sokol, je dobe. Svd to i o mn DDT v naem prosted, tedy i ve T krvi. J DDT nerad, ty mon ano. Vtina lid by ale byla radji zdrav. I o tom je ochrana prody. Dnes je nejvtm problmem lidstva sniovn prodn rozmanitosti. Tm, kdo obtuj hodn svch sil k ochran Tvho prosted a Tvho zdrav bys hochu neml hrozit pukou, ale ponkud pokornji podkovat.
Zdrav T lezec tlem i du, bydlc v Teplicch a tud tak trochu mohouc i vce mluvit do mho skuten domovskho zem, cizine :-))
PS: Nedvno jsem se zkmoil s Timmym O Neilem. Kdosi mu tak do telefeonu ek, to je koda, j bych s Tebou el lozit, ale Chrmovky jsou zaven kvli ptkoj a dodal, e by ho nejradji zastelil. Timmy se m pak ptal, jak je mon, e se u ns mohou vyskytovat takov hlupci, a e by se na sokola rd podval, lozit e me jindy a jinde. A naden mi vykldal, jak rarita bylo hnzdn sokol v N.Y. a jak byli mstci smutn, kdy sokoli jednoho dne nepiltli.
Jinak m Tvj pspvek naokoval jet jednu mylenku. Mon je patn, e jsem i pro Tebe natlouk do tch skal tolik eleza a udlal s kamardy tolik ndhernch cest. Kdyby tam nebyly, teba by Chrmovky nebyly tak dan...
Ji Malk, Sprva CHKO Broumovsko, lezec od r. 1969odpovdt 

 Tuk slovensk10:05:58 19.04.2006
A pak tam jet hnzd Tuk slovensk ten je jet vzcnj.......
Jose prase hlavaodpovdt 
 Re: Tuk radotinsky10:32:32 19.04.2006
Jeste vic Tucnak Radotinsky. S nim chodivam na prochazku. http://dagles.wz.cz/naproch.jpg
Chrante ho!
dagodpovdt 
  Re: Tuk radotinsky11:58:34 19.04.2006
Ty bro co to je za fotomont dobr-clekem jsem se zasml. J jako prase hlava si, ale myslm, e kdy mm njakou tu prasnici a pm se tak by m taky nikdo neml ruit-svornost - rovnost
Jose prase hlavaodpovdt 
   Re: Tuk radotinsky12:43:15 19.04.2006
Hmmm. Ja mysle, ze to projde a Ty jsi tu fotomontaz odhalil!
Ach jo. Priznavam -- sebe jsem tam dodelal. Pes Dag a tucnak Tux fotit neumi a tak jsem to musel zmacknout ja, a sebe tam pak dodelat.
Je to pravda!
dagodpovdt 
   Re: Tuk radotinsky13:43:28 19.04.2006
Ja byl k jeho existenci take z pocatku neduverivy, ale kdyz jeden mladej prisel i na zahradu, tak bylo jasno!
Tohle fotila manzelka: http://dagles.wz.cz/notetuc.png
dagodpovdt 
    Re: Tuk radotinsky14:50:11 19.04.2006
To se mi snad jen zd nebo co. To je taky celkem poveden :-))))) j se asi picnu...
pkn den vem
Jose prase hlavaodpovdt 
     Re: Tuk radotinsky19:50:25 20.04.2006
no jak to vypad tak kadej rok bude to sam.Te u nenvidm jenom zelen kretny, ale u i ptky.V zim chytaj snowborky, e jim ni stromky a pitom kdy opadne snch tak zane brutln tba.Tak se pesthuj zase chrnit njak ptky,kytky aby zase prokzali njakou innost.Ale e v chrnnejch oblastech se stavj hotely a dal zvrstva na to jsou panci krtk tak aspo ulpnou pr horolezc.No zvrem dobrej zelenej mrvej zelenej vdy to nejsou ochrnci prody,ale normln buzeranti co si vylejvaj komlexi na jinch lidech pro svoje posr. ego a s prodou to nem nic spolenho za tm se jen schovvaj.
A jako e jsem vulgrn no tak si udlajte vlet do teplickch skal a bte se podvat za ztarast a to pak uslyte :-).
No hlavn tm magorm nedejte zbran :-)

odpovdt 
      Re: Tuk radotinsky18:13:50 21.04.2006
Vlet, chlape, vlet, nikoliv vlet, ten si asi nikdo neudela. Pravdu s tezbou a hotelama mas, ale je blbost hazet vsechny do jednoho pytle a prorokovat smrt vsem ochranarum... pekna blbost. A nadavat na ptaky, taky hovadina! Nejde o to jestli zakaz vyhlasi ochranari, jde o to, ze tam ti ptaci hnizdi a kazdy rozumny clovek to pochopi a neleze tam... Nazdar. Pepek
Pepekodpovdt 
       Re: Tuk radotinsky19:42:29 21.04.2006
A taky TY KOMPLEXY... Dle vzoru hrad. Dkuji pkn... A jinak souhlas s tm, e rozumn lovk tam neleze. A nejene neleze ale je i schopen nap. po modrm normln projt, ani by ruil. Samozejm pokud nemluvme o nmeckch rodinkch se temi hlunmi haranty. Mimochodem jsem tam byla 2 dny ped vyhlenm zkazu, v dob pozorovn a nieho jsem si nevimla a cedule jet nebyly, tak by m zajmalo, jak je to vlastn zajitn. Aby to nakonec nebylo tak, e tam sice nepolezou rozumn horolezci, ale budou tam trdovat davy lid, kte o tom nebudou z nedbalosti ani vdt.
Ivaodpovdt 
       Re: Tuk radotinsky20:03:59 21.04.2006
Jo soudny clovek neleze pres cestu v niz ptaci hnizdi a v blizkosti hnizda, ale kvuli jednomu hnizdu zavrit cele chramove namesti a masiv Chramovek mi pripadne jako totalni megabuzerace, zvlaste kdyz od 1.5. je tam lezeni oficialne povoleno...
Radek
zobanodpovdt 
        Re: Tuk radotinsky20:48:22 13.05.2006
Zapla pn Bh,nebo Spaghetti monster,nebo co to tam nahoe hnzd za nadbytost,za tch pr rozumnch lid,a u lezou,nebo ne,jen mm pocit,e je jich m dl m,pak tady tu takov "ptkoviny",ach jo!
 Ollyodpovdt 

 To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....20:43:26 22.04.2006
Tak se mi zd, e HS je spolek dement, jeho lenov nev co kaj a nepamatujh si co p a podepisuj jimi volen pedstavitel HS.
Nen to tak dvno, co MP vydalo formou rozhodnut souhlas s vyznaenm pstupovch cest k provozovn horolezectv na zem NPR ATS. Tm byly nastaveny njak podmnky. V odvodnn  se odvolv na dopis HS, kde  tento pipout, "e  jakoukoliv oblast je samozejm mono v ppad zahnzdn ptk uzavt". A to vbec nezmiuji mraky prvnch nstroj ze 114, kde to je  exaktn popsno. take jestli Zoban  zmiuje buzeraci, to asi mysl pan pedsedkyni?
Dmy a pnov, najdte si to na strnce svho "komickho svazu",  mte to tam vystaven.  Jenom ekm, kdy Vm s tm pedsedkyn a JinichP.prat, takovhle  trapn band velet, to mus bt utrpen.
zdra
hli
Vladimr Vrovskodpovdt 
 Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....09:25:34 23.04.2006
Hele hli
Lidsk hloupost je vn. Nechci se odvolvat na njakou fiktivn mlc vtinu abych nedopadl jako pi dlen federace:-) Pokud spotm v diskuzi ve extremisty a normln lidi pinejmenm to vjde pl na pl. Jsem taky len HS a myslm,e pokud by ten n spolek nebyl dopadlo by to daleko h. Nejen e mrtnost novk by asi stoupla ale i osvta by se mezi lid lezouc do NPR ATS i ostan ZCH dostvala o poznn he. Nejsem dnej guru ale snad tch pr zatenk kter jsem poznal si vytvoilo na vztah horolezc a prodnho prosted normln zdrav nzor. Troufnu si tvrdit, e vt st lid, kte pro HS nco uitenho dlaj by nerada zapinila vymizen njakho vzcnho ivoicha nebo rostliny. K nevraivosti mezi lezci a ochrani pispvaj i nedostaten vysvtlen dvody uzvr. Pro jsou teba pro lezen na ledu uzaveny Krkonosk ledy? Vystudoval jsem dv lesnick koly. Troufnu si ct e pomrn dobe znm ekosystmy rznch krkonoskch jam a dvod zkazu (krom toho e na to m NP prost prvo) mi je naprosto nejasn. Pro nkdo populrn nevysvtl dvody uzvr? Mon by stailo trochu popsat jak se sokol pi hnzdn chov. Jak si vybr msto a co by hrozilo pokud by okruh uzaven nebyl. Pro je uzaven oblast vymezena prv takhle (pro nen vt nebo men). Nemyslm vdeckou prci ale odstaveek. Pokud mi nkdo pole odborn text zdvodnn jsem ochotn ho "zpopularizovat" a po zptnm odsouhlasen i vyvsit na web. Co vy na to?
motkodpovdt 
  Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....09:20:27 24.04.2006
Aha, dosud si neetl posudek naeho pednho bryologa :-) Nkdo to dal naskenovan na web, u tu jednou byl odkaz, akort to te nemu najt.

Zhruba - dvodem ochrany v Labskm dole jsou uniktn spoleenstva mech, a horolezci by je mohli pokodit (tvrd odborn posudek).

Co se k tomu d ct? Pokozen mechu pod plmetrovou vrstvou snhu, ppadn ledu, je dost podivn. Na druhou stranu se mezi lezci najde nemal skupina, kter tam bude lzt, i kdy snhu a ledu nen dost a pokozen je reln.

Pokud m sprva KRNAPu posudek odbornka tvrdc, e lezenm hroz pokozen, tko oekvat jin ne souasn postup.

Druhm argumentem je pokud si pamatuju hnzdn sokola.

Situace je "jako obvykle" - msto kompromisu, teba povolen s omezenm potem lid / den a asovm omezenm, je pauln zkaz. Na druh stran barikdy st lid s...na jakkoli omezen.
jkodpovdt 
 Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....16:50:12 23.04.2006
Potrefen husa se ozvala, kdepak asi hnzd to je
mi ale buzerace :-))
Jose prase hlavaodpovdt 
 Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....20:18:13 23.04.2006
Jelikoz jsem byl osloven adresne tak odpovim
1/ pokud by tam takova clanek nebyl vyjimku neschvalite
2/ muj nazor neni proti uzavreni veze nebo lokality hnizdeni, ale je proti uzaviravi tak rozsahlych komplexu kvuli jedinemu hnizdu jako se tomu zatim stale deje
Radek
zobanodpovdt 
  Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....21:20:36 24.04.2006
1)Pokud by tam ta podmnka nebyla, tak by tam urit njak ignorat lezl a v horm ppad by hnzdo skopl (viz adekvtn ppad na Suchabergu)
2)O zvycch sokola a jeho citlivosti k turistickmu ruchu (nap. ve vztahu k poetnosti nvtv a vzjen poloze hnzda a frekventovan cesty) byl ped nkolika lety publikovn lnek od Vaka Sojky z oblasti Labku. Krom toho, e je to horolezec, je to mimodn kultivovan a vzdlan strce ochrany prody, kter svmu povoln (protoe pro nj to nen zamstnn) rozum, jako mlokdo. Doporuuji vyhledat.
zdra
hli
Hlnaodpovdt 
   Re: To tedy chci bejt rejpal a kdo teda buzeruje....21:21:56 24.04.2006
A sakra, to podstatn vypadlo. lnek byl publikovn v Montn.
zdra
hli
Hlnaodpovdt 

 inu08:20:01 24.04.2006
..tak mi nedvno jeden sokolnk kal, e dravci se usdl tam, kde je nikdo neru... pokud ru, pesunou se jinam. Kdy se tedy usdlil na Chrmovkch..myslm, e mu to tam vyhovuje i s lezci a turisty...
ajdaodpovdt 
 Re: inu13:56:25 24.04.2006
Kdy se tam sokol usadil v beznu, jist mu vyhovoval stav lezc a turist, kter tam byl v beznu. Tedy lezci nula a pr pravovrnch turist na prolpnut pince mezi metrovmi zvjemi. Sprva CHKO svm rozhodnutm pouze prodluuje ten optimln stav... J si myslm, e se nic nestane, kdy to lezci na tch pr tdn rozchod, dokonce se domnvm, e by to mohli zvldnout i bez hloupch koment. Rekapitulace: letos jsou podle mch informac reln uzaveny kvli sokolm 3 dl lokality (Teplice, Labk, Jizerky). Kolik je to aso promile z celkov rozlohy lezeckch tern v R ?!?
J.Huekodpovdt 
  Re: inu, inu15:19:15 25.04.2006
Pro pany Huska a Hlinu. Je opravdu mile jak jste se panove rozohnili kvuli nekolika komentarum, a pak jste v ramci kolektivni viny odsoudili vsechny lezce a cleny CHS. A to vse na zaklade 29 komentaru od 13 ruznych lidi + 4 anonymu. Vlastne 11 lidi pac dva jsou hlina a husek. Nemluve o tom zda jsou diskutujici clenove CHS, lezou atd., ci zda jejich komentar byl pozitivni ci nikoliv. Takze plnou parou vpred panove....
jirkaodpovdt 
   Re: inu, inu18:17:52 25.04.2006
Dopluji: 5-ti anonym.
zdra
hli
hlinaodpovdt 
    sokoli na chramovkach19:58:39 25.04.2006
Doplnuji. Podle tiskove zpravy ze dne 20.4.06 na vyse zminenem liku ochrany prirody sokoli skutecne na Chramovkach zahnizdili. Velice sympaticky napsane, vrele doporucuji precist.
odpovdt 

 Kultivovanost horolezc23:05:18 26.04.2006
Jsem vcelku pekvapen, e vtina horolezc jsou myslc lidsk bytosti a tch pr vymatnch pak se najde vdy a vude.

Aktuln informace o tom pro byly Chrmovky uzaveny je teba na http://broumovsko.schkocr.cz/index.php?n=40&st=81&m=2

Jak bylo mono vidt v televizi, pokud se zane o njak oblasti mluvit a nen to pln prserov vyhroceno, tak pro turistick ruch to me bt jedin pnosem. (Jak je porovnn nvtvnosti adrpaskch a teplickch skal?)
Pokud to ochrani kaz, tak je mi zhadou, pro kad hotel i penzion ,jako jednu z prvnch informac o sob prezentuje, e le v CHKO?
ochranarodpovdt 
 Re: Kultivovanost horolezc09:26:45 27.04.2006
lovk je nepochybn nejzajmavj tupec, jakho si lze vbec pedstavit. I z tch nejzejmjch fakt doke vyvodit naprosto nesprvn zvry.

Pkn den vem
Jose prase hlavaodpovdt 
 Re: Kultivovanost horolezc13:49:16 30.04.2006
Jenom dotaz na ten zmiovan pnos pro turismus. Z eho soudte, e nco zaven, je pro turisty zajmav? Jako provozovatel skal vm, e to nebyl dn pnos loni (jet v ervenci se ns lidi ptali, zda mme pod zaveno) a u te vm, e to bude problm i letos (viz. verej odposlechnut hovory potencionlnch turist, cituji: "Do skal nejdem, Chrmovky neuvidme zase je to tam zaven..."). Se sokolem jsem se smila, nic jinho mi nezbv, ale "odborn" soudy "ochran" m opravdu tvou a v mch och stav vechny ochrane do pozice vanil, kte hledaj rzn omluvy a vmluvy pro sv rozhodnut.
MT
TEPLICK SKLY s.r.o.odpovdt 
 Re: Kultivovanost horolezc21:44:18 03.05.2006
Ochrani to u vc kazit nemohou. Stle dokazuj, e prod moc nerozum a jen lou veejnosti. Njak mi asi unikly souvislosti, ale nezaregistroval jsem teba, e by bylo uzaveno Staromstsk nmst v Praze. Jedin, kdo ruili chudky dravce na Tnu, byli OP (TV, foto, sklenn stna, nasvtlovn hnzda apod. - od nich to zejm nevad) Namtkou nkter postehy z innosti a vroky ochran:1) Na jae horolezci vtrhnou do skal a zni vtinu ptach hnzd (lezu 40 let, vylezl jsem tisce cest, ale za celou dobu jsem v lezeckch ternech vidl 2 hnzda). 2)Kdy projde po turistick cest tisc turist, nic se nedje, kdy po n vak projde jeden horolezec, dojde k nevratnmu pokozen prody (vrok ochrane v ternu - na otzku, co tm mysl, nedokzal odpovdt). 3)ochrani mohou v NP stavt co chtj a kde chtj, dlat tborky a opkat si buty (za co normlnm obanm hroz vysokmi pokutami - zkrtka jdou pkladem ???)- siln vrvorajc ochran ped nov postavenm srubem a velkou vatrou v NP, s lahv koalky v ruce pokikoval na kolemjdouc po tur. cest: vypadnte, tady nemte co dlat (pouity jen ty slun vrazy) 4) Pracovn den vedoucch pracovnk OP: rno se jdou vykoupat do jezrka, adovm OP eknou, a jezrko dobe hldaj a kdyby se nkdo chtl vykoupat, a mu daj podnou pokutu. Pak si vezmou bgly a jdou si zalzt do zakzan zny (dobrej dob ne ???) Takto bych mohl pokraovat velmi dlouho, zvrem jen zbv dodat, e clem OP v Polick pnvi bylo pln uzaven prody pro veejnost na celm zem Polick pnve a Broumovskho vbku. Zde je namst dodat vrok jednoho ochrane: potebujeme vyhnat lidi z prody, abychom do n mohli chodit jen sami. Jeliko se to najednou nepodailo, sna se o to postupn.Zdoovsk oblouk Kovho vrchu byl uzaven na zklad vymylenho vskytu vzcnho ptka. Posledn nvrh na vznik zvl᚝ chrnn lokality (viz web CHKO Broumovsko: uchovn geomorfologicky zajmavho zem kvdrovch pskovc Lysho vrchu s pkrou skaln stnou a vysokm balvanitm osypem - je tam pouze nkolik okrajovek vky kol 10 m, na zem TA skal zcela bezvznamn jev) je u opravdu stupidn. Take Ven horolezci. Vnmejte i druhou strnku vci a uvdomte si, kdo stoj proti Vm. Kdy se ped dvaceti lety chovali ochrnci prody tak, jako ti souasn, byli z ad OP vyloueni. Dnes tu vak u zcela evidentn njde o ochranu prody, ale o vskyt skupiny lid, kte chtj produ jen pro sebe a to jet za podpory penz daovch poplatnk.
J.Boskyodpovdt 
  Re: Kultivovanost horolezc12:08:40 11.05.2006
Ven kolego,
ve vech vcech, kter uvd ohledn CHKO Broumovsko se ml. Dlm na Sprv od roku 1991 a lezu od r. 1969. A se mi to jako lezci lb nebo ne, produ (respektive v ervop jej posledn zbytky) je teba chrnit. To, e se vrac sokol je i prot Tebe dobr zprva, pokud pat do naehonspolenho potravnho etzce. Kdy nerozum argumentm ochrany prody, nevad. MOn porozum tomu, e nejen sokol je indiktor itosty prosted, tedy jaksi teplomr, kter ukazuje stav i tvho zdrav. Mon nechce bt zdrav. Vtina lid ale ano, a i proto je vyhlovna ekologick legislativa a jsou chrnna a v mi e bohuel pro ns vechny velmi mal zem, kde m proda pednost ped lovkem. Rozhodn vak nemohu souhlasit, e by do prody neml lovk chodit. Dloz lta naopak razm heslo, e lezci jsou jedni z mla lid (pokud jim z pekliky nepukne mozek, kte tm, e jsou v prod, maj ji rdi.
S ctou jeden mstk
PS: Chrmovky povauju lezecky za svj druh domov, mm zde adu prvovstup. Sokola ale budu chrnit zuby nehty :-))
Ji Malkodpovdt 
   Re: Kultivovanost horolezc14:57:06 11.05.2006
Doufam, ze s tim DDT a cistotou prirody mas pravdu ono to spis vypada na to, za ta priroda se snazi tomu znecisteni prizpusobit jak muze. Uz jsem videl raky ve vode ve ktere bych se nekoupal jak byla plna flasek od oleje, pneumatik a dalsiho humusu. Svyho prvniho lednacka v zivote jsem videl hnizdit primo u dalnice mezi Brnem a Bratislavou. Podivej se kolik dravcu dnes zije, hnizdi ve mestech. Jak jsem napsal doufam, ze mas pravdu.
Stepan Ptacekodpovdt 
   Re: Kultivovanost horolezc13:30:28 18.05.2006
Ven pane,
v letnch obdobch se tak snam nkolik let popolzat v CHKO Broumovsko. Samozejm jsem o vs u slyel a nem cenu to komentovat...Protoe se snam zimn obdob trvit v teplejm podneb pozoruji jak to dlaj tak jinde ve svt. Myslm, e Motk napsal ve vstin pspvek. Bohuel mm pocit, e se ti nai ekologov chovaj podobn jako sttn sprva v esk kotlin. Zakzat i nemon a pak prudit ty kte se jim nezdaj nebo nehod.
Domnvm se, e nikdo tady nestoj o nin prody, ale ekologov by si mli uvdomit, e ns tak mnoho vyrostlo v t krajin, kterou se sna oni chrnit. A tm pdem ns neuspokoj argument "Hnzd Sokol" Zkaz vstupu. Kdy jsem se dostal ve svt (NZ,FR,IT,SP,JAR...)do takto problmovch oblast, vdy jsem byl informovn na co mm dvat pozor atd...
Kdy jdu na Novm Zlandu do skal a je tam njk chrnn nebo jak kytka tak u vstupu mm letek s jej fotkou a a na n dvm pozor. Dokonce kdy jdu dl tak pmo pod lezeckou cestou pmo u t kytky vidm ten letek znovat. To m pak ani nenapadne tam nkam lapat protoe vm, e se nco opravdu chrn a dokonce tu kytku pt poznm i bez letku a uku dalm lidem.
Tm chci ct, e proda nelze chrnit perzekuc, ale vchovou.
Domnvm se, e kdyby jste s vam postavenm (horolezce a ekologa) nakldal rozumn, u dvno jste mohl doshnou uznn jako nikdo v okol. Pro se nesnate dbt na dodrovn pskovcovch pravidel (mgo, atd...)??? Pro se jako horolezec nesnate tlumoit CHKO, e horolezcm neposta povrchn argumenty, ale pesn fakta kde, co a pro??? Domnvm se, e kdy se tady ohnte letopotem jedna-dva od kdy lezete, tak jste takovouto malikost pro svj konek udlat mohl...
David Adamskodpovdt 
    Re: Kultivovanost horolezc21:21:45 23.05.2006
Velmi dobe Davide. Je to tm, e naim pseudoochrncm prody jde o nco jinho (viz. pspvek Bosky). Ji mnoho let je zdvodovna vysok nemocnost obyvatelstva nedostatkem pobytu v prod a nai pseudoochrnci ji chtj co nejvc uzavt. Jako lovk jsem soust iv prody a patm do n. K emu jsou mi kecy J.Malka o vskytu nkterch ivoich jako indiktor istoty prody, kdy se na ni budu moci dvat jen v TV. To, co pedvdj nai pseudoochrnci prody a hlavn to, e nepipoutj jakoukoli diskusi, je opravdu svinstvo.
Zdenkodpovdt 
     Re: Kultivovanost horolezc09:04:20 31.05.2006
On vm kluci Malk neodpov m pln ruce prce s volebn kampan. Je pesn ten typ lovka co jich je plnej parlament. H....
Tomodpovdt 

 Ptak20:02:59 30.04.2006
Vemte vzduchovku a je to :)
aaodpovdt 
 Re: Ptak20:29:37 30.04.2006
Lepe raketu zeme - ptak!
Romanodpovdt 

 Chrmovky, sokol a lezci08:32:06 09.05.2006
Peetl jsem si komente v diskuzi a rd bych reagoval. Hnzdn sokol a lezen v Teplickm skalnm mst nejsou v rozporu, nebo v obvodech Chrmovky Hlska a Annensk dol Ostrov je tato innost vyhrazena v obdob od 1.7. do 30.11. bnho roku. V ppad spnho prbhu hnzdn mlata vyltnou na konci druh ervnov dekdy, tedy jet ped zatkem zahjen lezeck sezony v tchto obvodech. Pesto, e se uzvra lezc pmo nedotk, povauji jejich pstup za pkladn, nebo za cel msc duben a prvn tden kvtna nebyl zaznamenn dn problm. Chtl bych Vm touto cestou podkovat.
Coraxodpovdt