LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lano nevyjde až na zem, ale dole se to normálně skáče...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140167 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Krkonošský národní park nabídne lezení na ledopádech

smallSpráva KRNAP pro letošní zimní sezonu vyhradila jednu horolezeckou lokalitu – dvacet metrů vysokou skálu na pravém břehu Labe u konce upravované běžecké cesty Buď fit – k zimní horolezecké činnosti. Jedná se o jedinou lokalitu v Krkonoších, kde lze legálně provozovat lezení na vodním ledu.

„V průběhu letošního roku jsme provedli inventarizaci lišejníků, mechorostů a cévnatých rostlin na skalách v Labském dole, které jsou v zimě pokryty ledopády,“ uvedl ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. „Cílem bylo získat odborná data a vyjít vstříc dlouhodobé diskusi, zda lezení na ledech ohrožuje krkonošskou přírodu či nikoli. Podařilo se nám vytipovat jednu lokalitu v Labském dole, kde by tuto aktivitu bylo možné realizovat za přesně stanovených podmínek bez ohrožení předmětů ochrany přírody,“ upřesnil.

Lezení na ledopádech lze provozovat, jen bude-li v dané lokalitě minimálně třiceticentimetrová vrstva sněhu a na skalním útvaru přiměřená vrstva ledu, která zajišťuje lezení bez poškození skalního povrchu a vegetace. Do ledu nebudou vysekávány stupy, chyty nebo schody a oblast ledopádu nebude nijak technicky upravována pro usnadnění výstupu.

Horolezectví na ledopádech na vyhrazeném skalním útvaru mohou provozovat pouze ti, kdo se předem zaregistrovali v rezervačním systému Správy KRNAP (http://ledopad.krnap.cz). Zaregistrovaní si musí následně vyzvednout papírový doklad jako oprávnění k horolezecké činnosti pro daný den na informačním centru Správy KRNAP ve Špindlerově Mlýně (http://www.krnap.cz/ic-spidleruv-mlyn). Na každý den bude zaregistrováno maximálně 16 osob. Lezecká sezona je vyhrazena od 15. prosince 2010 do 31. března 2011 a lézt se může od 8 do 17 hodin.

Správa KRNAP nezajišťuje opatření k bezpečnosti horolezců. Každý provozuje horolezeckou činnost na vlastní zodpovědnost, popř. sám zodpovídá za osoby mladší patnácti let, které jsou spolu ním zaregistrovány.
Bližší informace o zimní horolezecké činnosti na vodním ledu najdete na http://www.krnap.cz/lezeni-na-ledopadech.

Radek Drahný, tiskový mluvčí, vedoucí oddělení styku s veřejností Správy KRNAP

Radek Drahný   [úpravy] 16:16 06.12.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 vtip?16:51:30 06.12.2010
To jako vážně? Dlouho jsem se tu tak nepobavil. Tímto děkuji Krnapu. Nicméně si dokážu představit co to stálo úsilí.
Richardodpovědět 
 Re: vtip?02:15:55 07.12.2010
fakt vám převelice děkujeme! hlavně pokud jde o celých 16 lidí....
HROMISodpovědět 

 Kokos16:52:42 06.12.2010
Ty muj kokos.
Ben odpovědět 

 zlepšovák17:20:17 06.12.2010
Nešlo by to ještě udělat tak, že by si osoby s bydlištěm v západní polovině republiky musely vyzvednout to papírové povolení třeba v Brně, a to pouze v den bezprostředně předcházející dni, pro který je povolení vystaveno, mezi 7:00 a 7:30, a lidi z východu naopak v Plzni, ostatní by bylo stejně? Samozřejmě by se to mělo vydávat pouze osobně, proti platnému průkazu totožnosti (OP či pas). Ještě další možný krok by byl, že by se to na těch místech vystavovalo vždycky jenom v ten den, na který je povolení platné, aby se to nepletlo.
P.odpovědět 
 Re: zlepšovák18:48:48 06.12.2010
Teda já to chápu jako velice dobrý krok, za který bysme měli děkovat a ne hned zase kritizovat. NP tím horolezcům přeci vychází vstříct. A to, že si lezení musím rezervovat a vyzvednout papír? Aspoň budu vědět, že do Špindlu jedu na jisto a nebude tam úplně přecpáno a papír si můžu vyzvednout cestou. Stejně tam jedu,ne? A otevírací dobu v zimní sezóně maj po-ne od 8:30, tak kde je problém?
Tomodpovědět 
  Re: zlepšovák19:08:24 06.12.2010
Tak problem to neni. Jen to ukazuje na jistou omezenost uredniku. Protoze ten urednik, ktery tam pujde lezce kontrolovat muze ty povolenky vytisknout a vzit sebou. Pripadne si vytisknout seznam lidi, nebo si ho nahrat do nejakeho chytrejsiho mobilu. No a kdyz tam nepujde, tak tu povolenku nepotrebuju.
Geoodpovědět 
   Re: zlepšovák19:46:25 06.12.2010
Áááno. Zbytečný byrokratický krok. Leda by se tím vyloučili zájemci, co nakonec nedorazí.
P.odpovědět 

 mechorosty18:34:39 06.12.2010
Mohli sčítat třeba hvězdy na obloze, těm lezení na ledech vadí asi stejně jak lišejníkum a mechum. Je to dobrej fór... Něco jak dyž vypustili, že cyklisti ničej stromy :D
Alíšaodpovědět 

 Otázka18:39:37 06.12.2010
Prosím je možné zveřejnit kdo tenhle zpusob odsouhlasil? kdo se podílel na jednání? a kdo přišel s tímhle návrhem? Děkuji
Michalodpovědět 
 Re: Otázka18:51:03 06.12.2010
Podívej se na příslušné rozhodnutí na odkazu KRNAPu. Vyřizuje Slavíčková, podepsán vedoucí odboru Sýkora.
Tomodpovědět 

 Vtip18:40:05 06.12.2010
dost dobrý vtip,  pošlu to dál. Rakušáci se poserou smíchy:-D
modpovědět 
 Re: Vtip20:12:52 06.12.2010
Až budou rakušáci srát smích, tak si můžou vytřít prdele papírama, kterejma povolují (a početně regulují) počet raftů na řekách
odpovědět 
  Re: Vtip08:36:40 07.12.2010
Jo :o)
Belialodpovědět 

 krnap opet obhajuje svou blbost18:50:15 06.12.2010
juhů krnap opet obhájil svou velkolepou blbost a bezvíznamnost spolku,který si přivlastnil území Krkonoš.
krnapodpovědět 
 Re: krnap opet obhajuje svou blbost18:53:14 06.12.2010
Jako že povolili něco, co bylo dposud zakázaný?
Tomodpovědět 
  Re: krnap opet obhajuje svou blbost19:01:35 06.12.2010
Povolili něco, co před tím zakázali a zákaz bránili zuby nehty.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: krnap opet obhajuje svou blbost19:03:39 06.12.2010
tak zaprvé tím,že ti lidé kteří na tom slavnym krnapu sedej nemaj vubec právo neco povolovat a zakazovat,ale to by bylo asi tak na desetipivovou konverzaci a jediný co by z toho bylo,tak je kocovina.jinak ten způsob,celej ten proces než se dostaneš k ledu fakt ponižující a pak tam bude fronta na pořadník,tak to je opravdu moc.
krnapodpovědět 
   Re: krnap opet obhajuje svou blbost20:14:57 06.12.2010
jaká fronta na pořadník, normální lidi mají internet doma a zaregistrujou se s kafem v ruce na svým gauči.
odpovědět 
    Re: krnap opet obhajuje svou blbost17:39:06 14.12.2010
Nechápu to remcání okolo toho všeho. Místo toho, abysme byli rádi, že je KRNAP ochotný s námi jednat a něco povolit, tak jim budeme akorát nadávat? Já osobně jsem rád za tenhle první krůček. Je jasný, že se nemůžeme srovnávat s alpskými zeměmi.Ty naše milovaný Krkonoše nejsou nafukovací a navíc jde o celkm unikátní pohoří.Chránit se určitě musí, nicméně za určitých podmínek v lezení ledů problém nevidím ani v jiných lokalitách, než-li jen na Fitce.Berg heil!H.
Háček-Rokytnice nad Jizerouodpovědět 
     Re: krnap opet obhajuje svou blbost16:29:50 15.12.2010
Bejt vůdce taky by se mi líbilo, že můžu klienty vodit na legál-led.
honzaodpovědět 

 Trochu disciplíny neškodí19:30:00 06.12.2010
Proč se nad tímto krokem KRNAPu vzrušovat. Kdo chce lézt tak si sežene povolení a je to vyřízené. KRNAP v poslední době v různých směrech vyšel vstříc jak skialpinistům tak i lezcům, kteří lezou po ledopádech. Před pár lety, pokud si vzpomenete, to bylo zcela jinak. Je lehké kritizovat takový krok, že je malý, ale sláva bohu, že se vůbec něco děje. A povolení? Když pojedeš lézt do Lucemburska, do pískovcové oblasti v Berdorfu, tak musíš dva týdny před dnem, kdy se tam chceš vypravit, podat žádost a když ji podá na stejný den před Tebou více lidí tak se může stát, že povolení na ten den nedostaneš. Tím se prostě chrání lezecká oblast aby z ní něco intaktního zůstalo i pro naše potomky.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Trochu disciplíny neškodí11:02:50 07.12.2010
To je sice pravda, ale povolenim nic neochranis. V Berdorfe ho nikto nekontroluje a kopa miestnych tam lezie bez neho.
Matoodpovědět 
  Re: Trochu disciplíny neškodí17:55:15 07.12.2010
Moje zkušenosti z Lucemburska hovoří o něčem jiném, podle mne je ta disciplína a pohled na věc tam trochu jiný, ale o tom nedebatujeme. Také v Německu a ve Švýcarsku jsou oblasti, kde se musíš nějak přihlásit, jenom Francouzové a Italové jsou jaksi ležérnější, ale možna že nejsem dostatečně informován. Jde o subjektivní disciplínu a nevyskakovat, že mne někdo nějak omezuje. Jistě, omezuje mne, což mne principiálně dost štve, ale tentokráte vidím jakousi perspektivu do budoucnosti. Pomocí tohoto papíru - povolení, když chceš - chce asi KRNAP nějak zmáknout regulaci vstupů do chráněné zóny. Celá věc má podle mne jistou logiku a bylo by pro budoucnost nevhodné, kdyby se nedodržovaly danné regule.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Trochu disciplíny neškodí17:12:58 08.12.2010
Tak zde bych s Vámi, pane Beránku, po dlouhé době i souhlasil.
Jiří Babačaodpovědět 

 ekologie21:28:04 06.12.2010
nekdy moc ekologie skodi... navic to mam bliz do Rakouska a kvuli jednomu ledu se strachat do krkonos??
dogeeodpovědět 
 Re: ekologie22:00:04 06.12.2010
taky tě přece nikdo nenutí...
honzaodpovědět 

 vopruz22:46:36 06.12.2010
Nenapada me jiny slovo nez vopruz. To zas neco urednici vymysleli. Blaboly jako vstricny krok necht si strci panove krnap za klobouk. Co je to za vstricnost kdyz si musim v pul devaty vyzvedavat nejaky lejstro?
Kazdy kdo tam jezdi tak vi, ze 16 lidi tam jeste nikdy nebylo, alespon ja to teda nezazil a to jsem tam celkem casto.
Doposud to fungovalo bez problemu, nezazil jsem, ze by tam nekdo delal bordel. Proc menit status quo? Aby vzniklo na krnap nove pracovni misto "spravce ledove oblasti"??? Jdete s tim do haje...
hypaodpovědět 
 Re: vopruz23:04:54 06.12.2010
V Yosemitech taky můžeš bejt maximálně tejden a tejden v jednom roce. Už vám došlo že přírody ubejvá?
odpovědět 
  Re: vopruz17:12:17 08.12.2010
jo a pak muzes jit kempovat do jinyho kempu a ne v C4
R.odpovědět 
   Re: vopruz06:36:11 09.12.2010
There is a 30-day camping limit within Yosemite National Park in a calendar year; however, May 1 - September 15, the camping limit in Yosemite is 14 days, and only seven of those days can be in Yosemite Valley or Wawona.
Milanodpovědět 
 Re: vopruz00:57:12 07.12.2010
Proč měnit status Quo, když tam stejně jezdí jenom pár lezců? Možná to bude pro mnohé překvapení, ale spousta lidí tam doposud nelezla jenom proto, že to bylo zakázaný. Tohoto stavu zneužívala vždy určitá menšina, která obecně na zákazy kašle a lezla tam, užívaje si samoty s pocitem jak ten status Quo báječně "funguje". Jenomže to, že je někde lezení zakázaný a přesto se tam leze, "fungováním" nazvat nelze. Docela rozumím tomu, že takovým lidem se teď nutnost rezervace nelíbí, ale to maj smůlu.
stipodpovědět 
  Re: vopruz09:03:43 07.12.2010
Dovolim si nesouhlasit s tim, ze tam lidi nejezdili jenom proto, ze to bylo zakazany ale nemam samozrejme zadnou statistiku. Vychazim pouze ze sve zkusenosti. Jednak to neni hned u auta a jednak teren neni uplne zadarmo. Ale jinak mas naprostou pravdu, jsem egoista a bojim se, ze se mi tam ted nahrnou hordy prazaku. A k te regulaci...pokud byl zamer regulovat pocet lidi, tak podle tebe docili presneho opaku. Zacnou tam jezdit lidi, co dbali zakazu. Takze jich poleze 16. Fakt nevim, kam se tam vejdou. 4 dvojky to totiz tam plne obsadi. Cele je to naproto zbytecne.
hypaodpovědět 
   Re: vopruz10:09:14 07.12.2010
Já zase vycházím ze své zkušenosti. Já jsem tam nejezdil, protože to bylo zakázaný, ale teď se tam samozřejmě podívat pojedu. Těch 16 lidí je na den. Asi se nepředpokládá, že tam někdo bude lézt od rána do večera. 4 dvojky dopoledne a 4 odpoledne mi přijde jako vhodně stanovená maximální kapacita.
stipodpovědět 
    Re: vopruz10:17:59 07.12.2010
No pokud si vyzvednes lejstro v pul 9, tak realne zacnes lezt kolem 10. Uz vidim, jak to ve 12 balis.
hypaodpovědět 
     Re: vopruz16:33:01 07.12.2010
tak to by to musel dat nahoru hodne šmahem :D
mistnakodpovědět 

 doporucena hudba23:11:49 06.12.2010
Doporucena hudba na cestu Hudba Praha - Povoleni :-)
 r0binodpovědět 

 (ne)VDĚK23:38:16 06.12.2010
Je smutné, že většina z příspěvků nedokáže ocenit vstřícný krok od správy KRNAPu. Takovýmto chováním si žádné další ústupky a kompromisy mezi ochranou přírody a lezci nevybojujete. Sám nemám zákazy rád, ale dokážu alespoň ocenit snahu něco s nimi dělat. Obzvlášť, když přinese nějaký výsledek. Hloupým plkáním u kompu dosáhnete leda tak ho...
Dudysodpovědět 
 Re: (ne)VDĚK23:42:59 06.12.2010
nezlob se,ale to je fakt pitomost. Bud to chteji omezit a otravit lidem,nebo nechapu proc tak slozite. V dnesni dobe internetu... Formular lze poslat. Penize ci co za to zaplatit,potvrzeni na miste a kontrola taky,zda je vse v poradku. Kdyz ne vosolit pokutou. Jasne dany pravidla kdy tam kdo bude dopredu s moznosti kontrol. Kdo chce hleda moznosti,kdo nechce duvody.
Filodpovědět 
  Re: (ne)VDĚK00:27:56 07.12.2010
Ta naše česká malost ;)

Pro:
Možnost legálně lézt bez strachu z pokuty.
Možnost dopředu si zarezervovat místo.
Mít možnost, pokud se někdo nedostaví, využít volnou kapacitu.
Nemít strach že led, když už je povolený, bude využívat cestovka ke komarčním aktivitám.
Mít jistotu že když je led povolený, nebude přeplněný.

Proti
Muset se jít osobně ukázat na správu Krnapu
Honza Codpovědět 
   Re: (ne)VDĚK09:07:38 07.12.2010
haha, preplneny...16 lidi na Bud Fitce... to se tam ani nevycuras, jak tam bude narvano
hypaodpovědět 
    Re: (ne)VDĚK09:56:35 07.12.2010
8 dvojek v průběhu celého dne by se mohlo vystřídat. Pokud tam však bude od rána cestovka s 20 klienty, tak máš asi smolíka.
Ale můžeš napsat podnět Krnapu, že to chceš omezit na 4lidi za den ;)
Honza codpovědět 
     Re: (ne)VDĚK16:39:39 07.12.2010
KDO TAM BYL NEKDY LIZT, VI, ZE 16 LIDI ZA DEN SE TAM TEZKO VYSTRIDA... TED JE TAM NATEKLA 1 LINIE NAPOHODU A 1 SE SROUBAMA TAK 6CM A SMYCE. (JEDNA NA SOLO,NEZASROUBUJES...) SEM ZVEDAVEJ JAK SE TAM SERVETE :D KAZDOPADNE,KDO MA ROZUM PUDE JINAM
mistnakodpovědět 

 Jeste ze v zime nelezu23:38:39 06.12.2010
...to neni krucek,ale skok k urednickemu simlu :D
dobry ze se snazi. Jen toho benzinu,splodin,papiru... no ale ja o tom nic nevim. Pac nejezdim v narodnim parku v podyji v dyscaverce a nevyhanim nebezpecne pesaky :) nejedna sikovna placata zabka muze popovidat jak to chodi v prirode a jeji ochrane.
Filodpovědět 

 Hoši děkujem00:42:00 07.12.2010
Mě se to povolení i jeho zdůvodnění zdá racionální a jsem za takový přístup vděčný. Uvidí se, jaký bude o lezení zájem. To že to KRNAP udělal formou registrace je pochopitelný, nikdo předem nemůže odhadnout jak velký turistický tlak tohle povolení vyvolá. Dokonce se mi zdá jako nečekaný ústupek, že je povolené i rybaření. Očekával bych, že podobně jako je tomu u pískovcových pravidel, bude povolené pouze lezení zdola. Mělo by to logiku v tom, že lidi by lezli jenom linie, které umožňují bezpečné jištění a zbytečně neotřískávali tenkou glazuru a kraje.
stipodpovědět 
 Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam08:56:48 07.12.2010
Ahoj, jsem jeden z autoru celeho systemu. Diky vsem, co to ocenili! Nejsem vsak jedina, kdo system pripravoval - podileli se na nem i lezci a horsti vudci a je za tim spousta prace, kterou si ti frfnajici chytrolini podepsani nahore neumi vubec predstavit. Docela me zamrzely prvni reakce, panove-frfnove, no, nemela bych zapominat, ze jsem porad jen v Cechach a v ceske spolecnosti. Doufam, ze vy-nespokojenci jezdit do Krkonos nebudete a pojedete si na ty lepsi ledy jinam! Zajimave je, ze s registraci a vyzvednutim povoleni z baraku u parkoviste, kde stejne nejspis nechate auto (zalezitost 5 min) nemaji problem lidi, co jezdi po svete - protoze leckde byvaji pravidla jeste prisnejsi, ale Cesi sedidi doma. System vychazi z toho, co nam umoznujue zakonny system, takze moc variant nenabizi. To si vy frfnove, uz jednou uvedomte, ze zijete v Cechach a jestli se vam nelibi zakony, ktery ten urednik musi naplnovat, tak vstupte do politiky a zmente to, ale nechtejte po urednikovi, aby delal zakonodarce.

Vyzvednuti povoleni vychazi ze skutecnosti, ze po zmene zonace, ktera se pripravuje, bude nutne mit pro vstup k ledopadu, ktery se tak dostane do 1. zony, papirove povoleni. To nam uklada zakon č. 114/1992 Sb. a navstevni rad. Aby si na to lide zvykli hned od zacatku, tak se to zavedlo hned, protoze si dovedeme predstavit ty reakce lezcu, kdyby se to zavadelo az pozdeji. Pro nas to bude dobra zpetna vazba, jak je lezeni skutecne vyuzivano. System omezeni pocetu lidi - vychazeli jsme z navstevnosti Viru, Stolpichu apod. (takze ano, vetsi pocty lidi nez soucasne nelegalni navstevy, se daji zcela JISTE ocekavat) a taky jsme tam nechteli mit komercni akce ruznych outdoor agentur a podobne firemni akce. Kdyz racite vstoupit na web Spravy KRNAP do rezervacniho systemu, jsou tam ve "chlivkach" vlevo uvedeny i dalsi odkazy a duvody, proc tyhle ledy ano a tam ty ne.
Petra Stastnaodpovědět 
  Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam09:34:00 07.12.2010
Dobry den,

jsem jednim z tech, ktere nazyvate frfnaly :) Diky za vysvetleni, ktere jste poskytla. Verim, ze to dalo praci a ze jste cekala spise pozitivni ohlasy. Pokusim se tedy shrnout moje argumenty proc si myslim, ze je to krok zpet:

1) predpokladam, ze smyslem cele registracni akce je regulace navstevnosti. Docilite timto presneho opaku, lezcu bude vice. Pokud tedy opravdu plati, ze SPOUSTY lidi nejezdili na BF jenom proto, ze to je zakazane.

2) Lezeni se dosud "tolerovalo" a vse fungovalo. Vim, z pravniho hlediska ochrany prirody dost divny argument. Nicmene pokud by vam slo opravdu o ochranu, tak si kazdy vikend v zime dojedete rano na konec BF a jen vybirate pokuty. Nikdy jsem toto nezazil a to jsem tam opravdu casto. To, ze tam leze HS asi take vite.

3) 16 lidi je fakt moc. Nemuzete preci vychazet z navstevnosti v jinych oblastech ale z kapacity oblasti. Na BF se vejde tak 4-5 dvojek a to si budou hazet rampouchy na hlavu. Nikdy jsem nezazil 16 lidi na BF v soucasnem rezimu fungovani.

4) Mam vyhradu k systemu jako takovemu. Nic proti internetove registraci, ale proc az v pul 9?
A pak se teoreticky pozene 16 ledolezcu nahoru BF, budou se predbihat aby tam byli prvni...fakt parada.

5) co bych doporucoval tak to je vytycit pristupovou cestu, aby se neposkozovaly stromy.

PS: prave jsem se zaregistroval na 18.12. a moc se tesim, jak si v klidu zalezu na povolenem ledu.
hypaodpovědět 
   Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam14:12:13 07.12.2010
K Hypove prispevku: Ano, nazor, ze lezci se sami reguluji tim, ze nekolik z nich nema vnitrni problem s lezenim v zakazane oblasti, je jednim ze znamych způsobu regulace. Muze fungovat i docela dobre a nekonflikne, ale ma nekolik vaznych nedostatku: 1) funguje dobre jen do te doby nez se neco zmeni - napr. se zvysi se pocet lezcu, zhorsi se jejich chovani, zacnou tam najizdet outoor agentury, 2) organu ochrany prirody je takovato ticha tolerance rada predhazovana jako vydiraci argument - "Proc to nepovolite, kdyz se tam stejne leze nacerno?" - pri snaze o legalizaci stavu nejmenovanymi organizacemi, pri propirani v mediich apod. Proto se Sprava KRNAP rozhodla, ze to musi nejak vyresit jinak.

Pocet 16 lidi tam je tam protoze: 1) 16tka je sude cislo a dobre vychazi pro rezervaci v ruznych kombinacich 1,2 nebo 3 lezcu. 2) O zhruba maximu 15 horolezcu uvazovala na jarnim setkani polska strana narodniho parku pro sve dve uvazovane lokality (tedy 15 a 15). Poctem povolenek jsme necheli odlisovat ceskou cast od polske, aby zase nebyly dotazy typu proc Cesi jen 10 a Polaci dokonce 16? Zatim vsak nemam zadne aktualani informace o tom, jestli Polaci nakonec ty lokality pusti nebo nebo ne. 3) Predpokladame, ze lezci by meli byt normalni lidi schopni se domluvit a na ledopadu se vystridaji. Na lezeni je vymezenych zhruba 8 h (1h zabere cesta) a nemyslim si, ze by tam nekdo lezl od rana do vecera "vkuse" jak robot, ale ze toho bude mit po 3-4 hodinach plny kecky, zvlaste bude-li radne mrznout. Natahnout se vedle sebe daji urcite nejmin 3 cesty. Na plochu pod skalu se 16 lidi taky vejde. Nikomu taky nidko nezakazuje, brnknout si na informacni centrum a zeptat se, kolik lidi tam jiz rano odeslo a podle toho se rozhodnout vyrazit k ledopadu az treba kolem poledne. Nemuzete po sprave KRNAP jeste chtit, aby lokalitu resila i z hlediska horolezeckeho komfortu - nejsme aquapark, komercni Vir - pro nas je i toto prace navic. Sprava KRNAP muze lokalitu podle zakona resit pouze z hlediska ochrany prirody. Lezeni na ledopadu je navic povolene pouze na 1 sezonu a pak se uvidi co a jak dal, jaky je o vyuzivani zajem, co zlepsit, zmenit apod.

K interenetovemu prihlasovani: Chapu, ze rada lezcu muze byt i starsiho rocniku, nebo nekamarad s internetem...ale pochopte zase nas - Sprava KRNAP neni zarizena na to, aby jeji hlavni naplni bylo rezervovani mist na ledopad. Jednak prorto, ze to je pouze jedna ze stovky cinnosti, ktere musi zastavat. Snazili jsme se tedy udelat system, ktery bude co nejjednodussi jak pro uzivatele, tak pro obsluhu. A nevykladejte mi, ze kdo se nekamaradi s inernetem, nema zadne kamarady, co s internetem kamaradi. Grrrr!
Petra Stastnaodpovědět 
    Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam19:19:10 07.12.2010
Diky za doplnujici komentare. Je treba se lehce povznest nad prispevky typu mistra "EM", od tech se opravdu distancuju. Nicmene se na to zkuste podivat prakticky a idealne ocima lezce :)

Stavajici system dle meho nazoru fungoval dobre a fungoval tak pomerne dlouho (alespon tech cca 7 let, co tam jezdim). Lidi nepribyva, potkavam tam stale stejne tvare. Zadne agentury jsem nevidel. Nebyl zadny bordel, nevim ani o zadnem vetsim pruseru, ale to asi neznamena, ze nebyl. Z hlediska ochrany prirody bych to nazval "tichou toleranci". Nikdy jsem se nesetkal s ochranarem, nikdo me neprudil. Mozna jsem mel jenom stesti, nevim. Podle me trvale udrzitelny stav. A ted prichazi regulace...
Nevim jestli jste na BF byla nekdy lizt (asi ne, je to zakazane). Cislo 16 je dobre na kombinaci 1, 2 3 lezcu, je to odpovidajici cislo jako v Polsku ale to je tak vsechno. Realne tam muzou za dobrych podminek lizt najednou 3, max 4 dvojky (jedna za levym rohem). Pokud povolite 16 lezcu, zvysujete tim pocet.
Ze sve zkusenosti vim, ze lidi, co tam lezou, tam jsou obvykle cely den. Obvykle tak od 10 dopoledne do 3 odpoledne. Nezazil jsem, ze by nekdo po 2 hodinach odchazel....zadny stridani smen nebude. Copak asi budou delat ty dole cekajici nadrzeny lezci? Chvilku se postouraji sirkou v zubech...cast asi odejde a cast zkusi lizt nekde kousek vedle...kde je trocha skály a ledu.
Z vaseho pohledu, pohledu ochrany prirody je tato regulace podle meho nazoru krokem zpet.
Hypaodpovědět 
     Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam10:35:02 08.12.2010
Když čtu tvůj příspěvek, jinak věcnej a slušnej, tak je mi docela dost smutno. Vnímám to tak, že i po dvaceti letech jsme se stop minulého režimu nezbavili a bojím se, že se strašně těžko budeme zbavovat. Podle mne, největší problém který nám tady ten režim zanechal je zvyk vnímat svět tak, že věci jsou za prvé tak, jak by měly být, a za druhé tak jak jsou - a že to tak je v pohodě. Nevím kolik ti je, ale máš to v sobě. Jenže v civilizovaným světě to tak není! Zákony a nařízení se dodržujou - anebo se zrušej, pokud jsou nepřijatelný. Stavu, kdy je sice něco zakázaný, ale přesto to (přinejmenším někdo) běžně dělá a nic se neděje, například v Kanadě (kde to asi docela znám) fakt nikdo nerozumí (nebo ve Švýcarsku, nebo ve Švédsku, a ani v tý Francii to není běžný). Pak se nedivme, že se na nás občas dívají jako na ty domorodce tam někde na východě.
Jinak s tím počtem lezců máš možná pravdu, nevím, neznám to tam - ale stav nerespektování zákona trvale udržitelnej fakt není, sorry.
Robertodpovědět 
      Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam11:05:33 08.12.2010
P.S. Ta tvoje argumentace, pokud jde o počet lezců, je fakt logická - teď jsem si to ještě jednou přečet. Asi to tam fakt znáš :)
Takže by to zřejmě chtělo buď snížit počet, nebo třeba rozdělit povolení na dopoledne a odpoledne. (Nebo najít další lokalitu, případně. Ale to třeba moc nejde, nevím.)
Robertodpovědět 
       Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam21:03:13 08.12.2010
Roberte, nevim, jestli piseme kazdy o tom samem. Ty pises, ze mam v sobe jakesi stigma doby minule, ja se snazim argumentovat, ze mi navrzeny system regulace pripada neprijatelny a to jak pro lezce, tak kupodivu pro ochranu prirody, kvuli ktere to vse zacalo.
Nicmene ... uprimne priznavam, ze mi neni uplne sumak, ze lezu v oblasti, ktera je de jure zakazana. Podtrhuji de jure, protoze bezna praxe je uplne o necem jinym. Lezlo se tam a leze se tam jako o zivot.
Dostavame se na tenky folosoficky led, na kolik si jednotlivec muze dovolit "obcanskou neposlusnost" v situaci, kdy 1. zakony a narizeni jednak nefunguji (vymykaji se zazite praxi) 2. jsou postavene na hooodne diskutabilnich zakladech (poskozovani lisejniku pod ledem apod) 3.spolecenska nebezpecnost je blizka nule 4. je jednotlivec ochoten nest prislusne neprijemne nasledky.
Jinymi slovy, kdyz me tam chyti ochrance, jsem smiren s tim, ze budu platit pokutu a ani neceknu, jakkoliv si myslim, ze je to cele na pytel.
Jestli tohle povazujes za stopy minule doby, pak jsem komunista. Jo, a vek na to mam.
howgh, hypa
hypaodpovědět 
       Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam21:26:40 08.12.2010
Roberte, nevim, jestli piseme kazdy o tom samem. Ty pises, ze mam v sobe jakesi stigma doby minule, ja se snazim argumentovat, ze mi navrzeny system regulace pripada neprijatelny a to jak pro lezce, tak kupodivu pro ochranu prirody, kvuli ktere to vse zacalo.
Nicmene ... uprimne priznavam, ze mi neni uplne sumak, ze lezu v oblasti, ktera je de jure zakazana. Podtrhuji de jure, protoze bezna praxe je uplne o necem jinym. Lezlo se tam a leze se tam jako o zivot.
Dostavame se na tenky folosoficky led, na kolik si jednotlivec muze dovolit "obcanskou neposlusnost" v situaci, kdy 1. zakony a narizeni jednak nefunguji (vymykaji se zazite praxi) 2. jsou postavene na hooodne diskutabilnich zakladech (poskozovani lisejniku pod ledem apod) 3.spolecenska nebezpecnost je blizka nule 4. je jednotlivec ochoten nest prislusne neprijemne nasledky.
Jinymi slovy, kdyz me tam chyti ochrance, jsem smiren s tim, ze budu platit pokutu a ani neceknu, jakkoliv si myslim, ze je to cele na pytel.
Jestli tohle povazujes za stopy minule doby, pak jsem komunista. Jo, a vek na to mam.
howgh, hypa
hypaodpovědět 
        Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam22:32:01 08.12.2010
Hele, čím déle tu píšeš a čím víc argumentuješ, tím víc mám pocit, že bychom se asi nakonec docela i shodli (ty první příspěvky mi naznačovaly něco jiného). Sám souhlasím s tím, že jednotlivec si může dovolit "občanskou neposlušnost", POKUD JSOU SPLNĚNY ty body 1-4. (A myslím, že takto by to prošlo i jinde.) Problém vidím v tom, že tímhle způsobem běžný obyvatel české kotliny, standardně ignorující zákony, neuvažuje. (Viz i jinde tady.) Zjevně k nim nepatříš. Pokud jsem se tě dotkl, tak se omlouvám. Měj se.
Robertodpovědět 
      Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam11:54:11 08.12.2010
Myslím, že pro jednotlivce je efektivnější na zákon prdět než ho měnit a že je to i mravně v pořádku, pokud tím nezpůsobí zlo (což ilegál ledařinou způsobí asi těžko). Co je na tom pro Kanaďany tak nepochopitelného?
honzaodpovědět 
       Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam17:27:11 08.12.2010
Podle mě ignorace některých pravidel není společensky nebezpečná, jev je to globálně pro společnost škodlivý, protože může být zneužíván a alibisticky sloužit jako výmluva na cokoli, ale pokud člověk uvážlivě porušuje "špatný zákon" a nepůsobí tím škody, není ho důvod kriminalizovat, je to apriori chyba celospolečenská mnohem více než chyba jednotlivce. Že mají v Kanadě a dalších vyspělých zemích zákonodárce, z jejichž per nevychází každoročně tuny legislativních paskvilů můžeme závidět, ..můžeme se to snažit správnou volbou či vlastní kandidaturou změnit, ale změna trvá dlouho a na něco je po přechodnou dobu lepší uvážlivě prdět :)
Žít ve státě, kde koncepční jednání představuje vzácný jev vyžaduje někdy nevyhnutelně kompromisy.
aTomodpovědět 
       Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam22:40:39 08.12.2010
Co je na tom nepochopitelného? Přesně ta první věta. Před chvílí jsem se na to schválně ptal mého kamaráda a kolegy z Calgary (Alberta). Nejdřív mi vůbec nerozuměl, co mám jako na mysli. Prostě takhle se to tam nedělá.
No nic. Konec filosofickejch debat.
Robertodpovědět 
        Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam06:57:36 09.12.2010
Kdyby kanadský kolega přecijen chtěl pochopit komunismem pokřivené myšlení, které v nás ještě dlouho přetrvá, tak zkus extrémní příklad: Mimomanželský styk mezi Židy a státními příslušníky Německé nebo druhově příbuzné krve je zakázán. (Nechápu, jak někdo může porušovat zákony ;)
honzaodpovědět 
    Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam06:30:45 08.12.2010
@ Petra Šťastná: Píšete, že to pro vás je práce navíc. To je právě to, co mi nejde do hlavy - proč jste se rozhodli na svá bedra takové břemeno vzít? Jak to, že za to povolení alespoň nevybíráte prachy? Neprospěje to mechům - ledoborci je omlátěj motykama, neprospěje to vám - musíte vydávat papíry.. vždyť je to krok zcela proti duchu ochrany přírody i proti duchu fungování veřejné správy. Zatápí KRNAPu Drobil?
honzaodpovědět 
     Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam16:13:31 15.12.2010
Penize vybirat nemuzeme, protoze nam to neumoznuje soucasny zakon a pravomoce. Zaplatil by se tim aslepon provoz navic.

Na bedra jsme si to vzali proto, ze kde to jde, se snazime vyjit lidem vstric - ale stejne jsme u rady jedincu neoblibeny. Napr. udrzbu cest, doplnkovou infrastrukturu, cedule, ekologickou vychovu, prednasky a radu dalsich veci pro verejnost ma take v naplni Spravy KRNAP.
Petra Stastnaodpovědět 
      Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam16:22:03 15.12.2010
Např. za vjezd ke Špindlerovce nevybírá KRNAP?
honzaodpovědět 
    Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam09:53:36 09.12.2010
za tuhle vetu "nemela bych zapominat, ze jsem porad jen v Cechach a v ceske spolecnosti." pokud sem ji spravne pochopil bych Vas kopnul do zadku. Timhle se vetsinou ohanej hospodsky povaleci, kteri nikdy nevystrcili paty z vesnice. Tak nejak sem si myslel ze mate vetsi rozhled jak to funguje i jinde ve svete nezli jen v CR.
R.odpovědět 
     Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam16:06:20 10.12.2010
Jinde ve světě to prostě funguje jinak. V Čechách když se prezentuje nějaké nové nařízení tak stovky koumáků už vymýšlí a jak toto nové nařízeni v budoucnosti obejít a případně získat tak pseudoněco více než ti ostatní kolemstojící. Už jste někde viděli, že by se na stanici autobusu lidé postavili do frontičky a čekali až ti, co přišli před nimi, než nastoupí – tak jak je to běžné třeba v Londýně? Ve Švýcarsku neuvidíš skoro nikoho jít zkratkou přes louku, když oficiální cestička vede okolo, přímo jde jenom pár hlupáku a omezenců, které okolní společnost vůbec nezajímá – a ostatní je bez zábran napomenou. Ve Francii, když budeš dělat nepořádek někde v nějaké lezecké oblasti a Tvoje jednání se bude vymykat normálním regulím se Ti může klidně stát, že místni lezci Tě napomenou a uvedou do normálních kolejí, protože chtějí třeba i příští rok na to místo legálně chodit lézt.
Jsem přesvědčen, že to, že KRNAP uvolnil na lezení po ledopádech toto místo, je pokrok, kterého si každý rozumný človek musí vážit. Nebylo to jistě jednoduché pro žadatele něčeho takového dosáhnout – a když se všichni budou chovat slušně (a třeba nebudou nějak už z principu podvádět) tak se třeba příší rok dá zavést další diskuze o uvolnění dalšího lezení v dalších koutech s ledopády.
Michael Beranekodpovědět 
      Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam19:41:17 11.12.2010
Spanelsko? POrtugalsko, Frnacie? Madarsko, Rusko, Kazachstan? Mexiko? Svet neni jen pravidlama desitky let masirovany Nemecko a zeme ktere si uvedl. Proto me stve ty keci o Ceske nature....
R.odpovědět 
    Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam10:24:31 10.12.2010
Díky za vstřícný přístup i za komunikaci na zdejším webu, což určitě nepatří do povinností úředníka. Někteří lidi holt neocení nic a zrovna diskuse na Lezci mě vyvedly z omylu, že lezci (alespoň ti, co se projevují v diskusích) jsou lidi, kteří mají rádi přírodu - spoustě z nich jde jen o vlastní zábavu a ty by neuspokojilo nic, kromě úplného zrušení ochrany přírody.

Z papírování je mi smutno, jako vodák jsem zoufalý z podobného systému na horní Vltavě, ale chápu, že při těch davech lidí se to jinak udělat nedá. Mám-li si vybrat mezi zákazem nebo regulací, je to jasné.
Vašekodpovědět 
  Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam09:39:35 07.12.2010
Díky za vysvětlení a komentář.
P.odpovědět 
  Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam10:17:46 07.12.2010
Omlouvám se za nadpis. Uvedené "hoši děkujem" byla jenom parafráze a týká se samozřejmě i žen :o)
stipodpovědět 
  Po internetu?10:43:02 07.12.2010
Lze to i jinak? Třeba můj otec je starší a radši komunikuje s obličeji. Nebude jediný a ten internet není zas tak vše spásný;)
odpovědět 
   Re: Po internetu?22:51:06 08.12.2010
Sem taky otec a taky už jsem starej. Haranti mi koupili grampáče k padesátce a to už je pár roků. ale s internetm celkem kamarádím, takže mi to nevadí. Vono třeba když jsem si tuhle kupoval lístky na goncert jedný německý gapely, co pak skoro pořád její členové mlátili železem do jinejch želez, tak se mi taky nikdo neptal, jestli si umím zajistit lístky přes rezervaci na netu. tak se aspoń starý lidi kvůli zimním vodním sportům naučí něco novýho a zkamarádí se s počítačem. No není to dobrej vedlejší efekt?
odpovědět 
  Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam11:11:52 07.12.2010
Taky díky za komentář, jen mi napadlo, že byste si ušetřili práci s vydáváním povolení, kdyby si ho mohl každej vytisknout z toho rezervačního systému. Nebo bez originál štemplu a úředního podpisu by nebyla naplněna litera Zákona?
honzaodpovědět 
   Cui bono?13:00:40 07.12.2010
Nedá mi nevyslovit spekulaci, že lezcům je egál, zda lezou legál nebo ilegál, notabebe když stejně radši pojedou na Maltu. Zájem na legalizaci by ale mohly mít různé ledoborecké agentury/cestovky. Ale chraňbůh na tom nevidím nic špatného, jen jsem zvědav, zda nebudou víkendy beznadějně "vyprodány".
honzaodpovědět 
    Re: Cui bono?13:38:14 07.12.2010
Vydrž brďka vydrž! Esli se v Rakousku, Itálii a jinde budou dál češi chovat jak chtějí, parkovat a spát kde chtějí a dělat bordel, oni soukromí majitelé pozemků nebudou ledolezení tolerovat, nebo ho taky zpoplatní. V letní sezóně se tam platí za vjezdy do údolí a češi co spí venku tam moc love nenechají. Přínos žádnej a devastace na pochodu.
odpovědět 
  Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam13:40:11 07.12.2010
osobne mi je to jedno kedze som cudzi statny prislunik, v cr nezijem a liezt lady do krkonos bych nikdy nesiel lebo 5x blizsie ich ma 10x viac ale mi proste neda nereagovat na zaprdenych uradnickov vasho typu. takze komu sa vas genialny buzeracny vymysel ktorym vykazujete cinnost a dokazujete akoze opodstatnenost svojej inak naproto zbytocnej profesnej existencie nepaci ma ist inam. super, byt danovy poplatnik v cr tak vas osobne pridem nakopnut do prdele. za moje peniaze vyrobite nezmyselny zakaz a potom ako milostivo urobite este nezmyselnejsiu vynimku. naozaj bych chcel vidiet studiu ktora dokazuje ze lezenie po lade neskodi machom pod nim schovanymi. pripadne cim ste odovodnili pocet 16 kusov a casove obmezdenie 8-17. som presvedceny ze keby ste to zverejnili tak by sa vsetci pocurali od smiechu a ktokolvek by vam to argumentacne rozbil na padrt. jedine co mi z toho vychadza je stale plati (samozrejme aj u nas) mrtvy ochranar-dobry ochranar. vy totizto nechranite nic okrem vlastnych zbytocnych flekov v statnej sprave. a to ze vam tu este poniektori podakuju ze im za ich peniaze cosi povolite co ste pred tym zakazali je prizdisracstvo najhrubsieho zrna a dokaz ze lezecka komunita (asi vplyvom umelych stien) degeneruje.
emodpovědět 
   Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam14:18:33 07.12.2010
gratuluju, zaradil ses mezi frfnaly a kandidujes na prvni misto, se zvlastnim ocenenim za mimoradne sprostactvi. Kdyz necemu nerozumis tak to nekomentuj.
odpovědět 
   pro Em14:20:32 07.12.2010
Em, ty budes asi pekny debil, ze? Je videt ze vsemu hodne rozumis. Mel bys jit do politiky to tem zelenym ukazat, protoze ty budes biolog svetoveho kalibru. Asi budes mit maly mozek i male pero, kdyz pises takove nesmysly!
Petuleodpovědět 
    Re: pro Em14:31:00 07.12.2010
Kdyz nekdo necemu rozumi, obvykle nema potrebu vstupovat do politiky ;)
honzaodpovědět 
    Re: pro Em16:43:27 07.12.2010
mate v politike nejakych zelenych? uprimnu sustrast, som myslel ze uz zakapali. no nic, to len tak na okraj.
inak ma fascinuje ze ked niekto vyrobi za tvoje prachy uplne nezmyselny a rozumne neodovodnitelny zakaz aby si ho potom mohol znovu za svoje prachy prijst milostivo poprosit o rovnako nezmyselnu a neodovodnitelnu docasnu vynimku tak ty a par dalsich dilinov mu k tomu este aj zatlieskate. fakt lezci uz nacisto zdebilneli.
btw - co je konkretne to comu ja nerozumiem a ostani na mna reagujuci hej?
emodpovědět 
     Re: pro Em11:28:45 08.12.2010
Jako příklad by jsi uvedl třeba vaše zákonodárce a ochránce v Tatrách i s legislativou? Argument můžeš ještě vynásobit finanční hodnotou všech služeb které je možné na Slovensku za úplatu provozovat. Na Gerlach se nesmí (zdarma), do jeskyní v krasu se nesmí (zdarma) ... Slovensko mám rád, vadí mi jen ten přístup.
mee eeodpovědět 
      Re: pro Em12:16:46 09.12.2010
jako příklad by jsi uvedl třeba vaše zákonodárce a ochránce v Tatrách i s legislativou? - rovnaka verbez. na stromy s nimi. myslim ako zavesit na spagate. horskych vodcov co si z turistickeho chodnika robia vodiaci biznis mozes pribalit.

argument můžeš ještě vynásobit finanční hodnotou všech služeb které je možné na Slovensku za úplatu provozovat. - za uplatu u nas (a tipol bych si ze aj u vas) mozes prevadzkovat aj pornokino pre mladistvych.

inak moc nevidim suvis tvojej reakcie s tym co som pisal.
emodpovědět 
       Re: pro Em14:32:03 09.12.2010
ta to jooo, v pohodě, jsi hustý pankáč.. nechtěl bych být v jejich kůži =))))
mee eeodpovědět 
        Re: pro Em20:41:02 09.12.2010
s cim nesuhlasis?
emodpovědět 
   Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam16:25:44 07.12.2010
Nechci bejt nacionalista, ale táhni do prdele (tedy na Slovensko)
odpovědět 
   to p. stastna16:45:28 07.12.2010
a este pardon, zabudol som sa vam podpisat, nejak to zle doplnilo.
e.mrazekodpovědět 
   Re: Diky tem, kdo to oceni, frfnove at si jezdi jinam16:51:43 07.12.2010
Ten Slovák je pěknej sprosťák co? ale v něčem má pravdu...
bennyodpovědět 
    šimrání na pupíku18:30:17 07.12.2010
nevím jak vy, ale cítím tu změnu. prostě lezení je povoleno. za určitých podmínek, ale povoleno. lezel jsem na BF mockrát a vždycky jsem si představoval jak mi někdo bere lyže a batoh. s někým se hádám apod. pro mě pozitivní krok. rozhodně. s pozdravem: držte to pevně!
wattodpovědět 

 Poděkování Krnapu22:37:13 07.12.2010
Aspoň na jednom ledíku můžeme lézt bez zákazu, tak budme rádi a neremcejme porád. Kdo popolejzá po těch naších ledech, no spíše kvakoledech, tak je to určitě jeden z nejlepších. Kompaktní, poměrně vysoký a díky nadmořský výšce minimálně tři měsíce lezitelný. Víc jak 16 lidí se tam určitě nevleze.Ještě kdyby byl povolený nějaký žlábek. Není to moc příjemný pocit když na vás nalítává vrtulník. V labským dole trénovali předchozí generace a ti něco v horách vylezli!
Takže ještě jednou dík.


maraodpovědět 
 Re: Poděkování Krnapu16:35:48 12.12.2010
A až si tam půjdeme pro to boží povolení nesmíme zapomenout si vyžádat ještě jedno abychom se tam směli uprdnout,protože bez pvolení je to hroz nej průser jo a svačit se tam taky nesmí
ondra odpovědět 

 No a nejvic budou frfnat ti...08:26:25 14.12.2010
co uz ted lezou dry tool na chranenych skalkach (Kozi hrbety). Ze jo Kubo Turku, viz clanek na Hory doly...
Honzaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 249 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.