LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   V pohodě, když jde skočit na věž, skočíme to i zpátky. Potom dáme další pivka!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
HO Lokomotiva Beroun - Beroun 2
Prysk - Prysk
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
ALPI SPORT CENTRUM - Příbor
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pozor! Destrukce Labáku

Doplněny fotky
V posledních týdnech se někteří z vás mohli dozvědět to, že se na levém břehu Labe pracuje na sanaci skal v blízkosti věže Kazatelna. Chtěli bychom touto cestou upozornit na to, že chomutovská firma Strix začala s ničením věže Kazatelna.

Původně byli zaměřeni na lokalitu hned vedle věže. Každý den 7 dní v týdnu zde celý den pracují sbíječky a téměř bez přestání jde slyšet padání velkých bloků skal. Každý, kdo zná Labské údolí, tak ví, že pokud bude tato firma postupovat stejným způsobem, tak může v následujících letech rozbít celý Labák. Firma se v dnešních dnech přesunula na věž Kazatelna. Na tuto věž vede několik velice krásných cest a dva na Labák jedinečné projekty. Pokud se nebude nic dít, tak o tyto cesty v následujících dnech přijdeme. Dělníci se v dnešních dnech usadili právě nad převislou deskou těchto cest a začínají skálu loupat jako perníček. Proč? Kdo řekl, že je tato skála nestabilní? Pokud bude mít firma stejné měřítko pro celý Labák, tak to asi o něj pěkně brzo přijdeme. Existuje přeci více šetrnějších způsobů, jak sanovat skály. Labák je unikátní skalní oblast, kterou bychom si měli bránit, aby byla co nejdéle stejná, bez ohledu na barvu rukou.

Viz také:
dolnizlebcompany.com

Kazatelna

Kazatelna

foto: DZC



Sanace skal, věž Kazatelna vpravo, cesty končí v pravé části věže, kde je vidět práce dělníků

Sanace skal, věž Kazatelna vpravo, cesty končí v pravé části věže, kde je vidět práce dělníků

foto: DZC


Aktuální fotoreportáž:




































DZC   [úpravy] 09:17 28.10.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 svět se v prdel obrací09:48:53 28.10.2009
Když vzpomenu na dlouhosáhlé nekonečné diskuze o magnésiu, vyvolává mi to úsměv na tváři...Řeší se tu do strhání takové malichernosti a pak se tu jen tak zničí kompletně celá věž...A ochranáři jak vidím jsou asi na dovolené...(za prachy z tohohle projektu samozřejmě:)
Hurvajzodpovědět 
 Re: svět se v prdel obrací16:24:23 28.10.2009



Pletanekodpovědět 
 Re: svět se v prdel obrací14:29:09 29.10.2009
Byl jsem se tam v sobotu podívat a je to fakt peklo !
Je velice "bizare" když se vzpomenu že před 2 lety dostal Adam Ondra pokutu za lezeni s MG o 100 m dál vlevo za THC na Protěžovou !
Kde jsou ti Zelení rádobijci nyní ?
Věřím že zas potkám nějakého ochránce tradic v Labáku co bude bojovat za lepší zítřky na písku !
david peterkaodpovědět 
  Re: svět se v prdel obrací14:44:05 29.10.2009
No jo Peterko tax to asi nechal jen na těch ochráncích, tak se sám snaž
tomodpovědět 
  Re: svět se v prdel obrací15:00:48 29.10.2009
Poznámka OT, jen pro pořádek : Adam nedostal žádnou pokutu. Jen mu ČHS snížil sponzorskou částku, protože se provinil vůči jeho pravidlům.
odpovědět 
   Re: svět se v prdel obrací22:00:02 29.10.2009
oprava....
http:// www.edisk.cz/stahni/71249/Labak_Kazatelna.zip_ 17.06MB.html
odpovědět 
  Re: svět se v prdel obrací01:18:15 11.12.2009
Jsou to pokrytci, nemam slov.
Petraodpovědět 
 Re: svět se v prdel obrací21:53:46 29.10.2009
Pár fotek ke stažení zde: http:// data5.edisk.cz/ stahni/71249/Labak_Kazatelna. zip_17.06MB.html ( zase mezery...)
O.B.odpovědět 

 chko09:50:44 28.10.2009
na lezci umístěný článek asi nic nezmůže. lépe bude přímo se obrátit na správu CHKO...

jinak teda hláška: "... Na závěr slovo geologa : Labské údolí , Sněžník nebo třeba i Písák v Adršpachu jsou Státním  fondem nerostných rezerv, což v praxi znamená, když se stát  rozhodne v těchto lokalitách obnovit těžbu, nikdo mu v tom nemůže zabránit. Přeji hezký den……………." na webu džc mě fakt dostala!
stepodpovědět 

 ze stránek firmy Strix - a tom to je.... 10:10:47 28.10.2009
(23.09.09) Podepsána smlouva na Ministerstvu průmyslu a obchodu V tomto týdnu jsme z Ministerstva průmyslu a obchodu obdrželi podepsanou smlouvu na poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu formou dotace z výdajů státního rozpočtu na výzkum a vývoj. Ve spolupráci se společnostmi : - Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR, ARCADIS - Geotechnika a.s., a SG - Geoprojekt, spol. s.r.o. hodláme vytvořit sofrware systematizace bezpečných, spolehlivých a ekonomicky optimálních opatření pro sanace skal a skalních svahů. Výzkum a vývoj již začal a bude probíhat do roku 2012. Celková hodnota projektu přesahuje 24 mil Kč.  DD
DZCodpovědět 
 Re: ze stránek firmy Strix - a tom to je.... 15:00:46 28.10.2009
Cavec DZC a ostatni.
Vzhledem k tomu ze jsme v CHKO a budoucim NP, tak mam za to ze o takovych akcich musi rozhodovat nekdo nezavisly. Kdo? Na strankach jedine zminene statni firmy : Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR
jsem mezi projekty nic nenasel, nejspis ale blbe hledam. Studie, ktera eventualne rozhoduje o rizikovosti skaly (pro co a pro koho je vubec nebezpecna) a duvodech nasledne sanace by mela byt verejne pristupna, jenda se totiz o AV CR a publikace a zpravy o cinnosti se zverejnuji. Ale jak rikam nic sem nenasel. Dale firma musela dostat vyjimku na prace v CHKO, zase vyjimka musi byt radne oduvodnena. Minimalne jsou zde tri verejne statni instituce:
Ministerstvo obchodu a prumyslu, USMH AV CR, Sprava CHKO LP, vsechny tri jsou verejne dotazovatelne, kritizovatelne a zalovatelne (ma-li nekdo podezreni)... psat soukrome firme sro. ci a.s. at nevydelava je <I>^3. Hledal bych vic, ale musim delat neco jinyho, sorry a zatim
Laco Šaolinodpovědět 
  proc tato vez?15:17:58 28.10.2009
apropo, osobni nazor, - i to ze se jednou ocekava ze nekde neco samovolne spadne, neni duvod k sanaci, pripad je trochu podivny, ale misto si jen spatne vybavuju (je-li vez naklonena, klouzavy podlozi, etc a pak jsou veci co vidi jenom pristroje)...
.. by totiz mohl nekdo podat zadost na vytezeni udolnich vezi na Levym brehu, protoze existuje potencialni moznost zriceni na zeleznici. Doufam tedy ze se nejedena o prevenci s ochranym vyznamem "helmy proti padu meteoritu", pak by se jednalo o tunelovani penez danovych poplatniku...
l.odpovědět 

 mago10:23:34 28.10.2009
presne, hadali jste se jak banda blbcu o magneziu,udelovali tresty a ruzne dalsi p*coviny.... vlastne DOBRE VAM TAK!!!
odpovědět 
 Re: mago14:00:50 28.10.2009
nepraš tu s Mg - to je otázka na hodnotu výstupu a tradice - toto je prasárna naprosto jiných rozměrů..:O(
blmodpovědět 

 ...........10:29:35 28.10.2009
no kluci, napíše sem někdo pod tohle, že magnézium je neestetický a poškozuje skálu? existuje někde vyjádření CHKO k téhle formě "sanace"?
rosťa štefánekodpovědět 
 Re: ...........11:13:14 28.10.2009
nenapise. jde o love. chko dostane hroamdu love co si rozdeli mezi sebe,tak proc by zbytecne psali do diskuzi,kdyz si zrovna vybiraj novy kary?
odpovědět 

 Zastavte destruktivní práce!10:42:14 28.10.2009
Napsal jsem email fimě Strix Chomutov ať zastaví ničení skal v Labském údolí.Možná to nebude žádný účinek,ale měli by se dozvědět že stím taky někdo nesouhlasí.
Cubaodpovědět 
 Re: Zastavte destruktivní práce!11:14:20 28.10.2009
jo tyvoe,tez placnu rukou do vody
odpovědět 
  Re: Zastavte destruktivní práce!10:22:42 29.10.2009
Tak plácej, až budem plácat všichni fšude, tak si určitě někdo všimne...já asi plácnu e-mail do nějaké televize...
Jirkaodpovědět 

 svinstvo11:03:59 28.10.2009
to chce bojkot. zavesit se na skaly a zamezit tak moznost pracovat delnikum -> prijede majitel firmy -> prijede policie -> mozna tv znova -> zacne se o to zajimatvic lidi... v teto fazi je to asi jedina a posledni moznost... jj obstrukce jsou preci legitimni - nasi senatori nam davaji priklad
Honzaodpovědět 
 Re: svinstvo16:00:11 29.10.2009
souhlas
PetRodpovědět 

 čhs11:16:02 28.10.2009
a co na to čhs?!
odpovědět 

 Strix11:47:14 28.10.2009
Strix pochopitelně pouze realizuje projekt, za kterým stojí odborné posudky (obvykle je dělá bývalá Geotechnika a.s. - dnes už se jmenuje jinak), celkem rozsáhlá koncepce a značné investie(na levém břehu to byla stavba železničního koridoru, na pravém se nejspíš sanuje kvůli silniční komunikaci pod skalami). Není tedy na místě obracet se přímo na Strix.

Na podobných záležitostech se dá většinou napdanout způsob výběru firmy - stav skal bývá často označen za havarijní, tím pádem se nemusí dělat výběrové řízení a napakuje se kdekdo (a nejmín ti, co tam dělají)- samozřejmě nevím, jak to bylo v tomto konkrétním případě.  Sanace jen tak neskončí, protože s trochou "dobré" vůle se za nebezpečný dá označit celý Labák -
každopádně jde o dobrý byznys,

Řekl bych, že jakékoli protesty jsou bez šance, samozřejmě chápu to rozhořčení, i mně je to líto.
OSodpovědět 

 mg11:51:07 28.10.2009
Ted se ukaze,jak velmi hojna skupina MAGO-resicu dokaze resit takovyto problem
klodpovědět 

 ...12:35:04 28.10.2009
problémy s mágem řešil každý, kdo byl tímto problémem aspoň trochu dotčen, což znamená celý čhs a velká hromada lezců a dokonce i nelezci. O tomhle problému, vzhledem k jeho dopadu na veškerou lezeckou i nelezeckou obec, by se měla objevit zpráva nejmíň ve večerních zprávách v televizi. Jestli se o tomhle nezačne mluvit ve větším měřítku a s větší publicitou než o problémech s magneziem, začnu si skoro říkat, jestli tady ten český horolezecký svaz vůbec k něčemu je a řekl bych, že nebudu sám. Tím samozřejmě nechci rezignovat na jakékoli akce pořádané proti ničení jedné z nejvýznačnějších oblastí pískovcových skal u nás. Vezměme jim ty zbíječky a nacpěme je do prdelí těm, co o tomto rozhodli...
odpovědět 

 narez12:40:07 28.10.2009
Jo, tak ted se ukazte - tim apeluji na lidi co skutečně chtějí řešit závažné problémy..
Jackalodpovědět 

 Zmrdi, zmrdi, zmrdi14:23:14 28.10.2009
Zmrdi, zmrdi, zmrdi......Hlavne ze ochranari maj plnou hubu kecu a sracek co se smi a nesmi , ale ted se nic neresi....a takovou picov..nu jako MG resi!!! Jsem proti lezeni s Mg ale v porovnani s timhle mi to prijde trapny. Mara
maraodpovědět 
 Re: Zmrdi, zmrdi, zmrdi15:03:17 28.10.2009
hlavne že ochranaři mektaj furt že horolezci kteří choděj do skal způsobujou erozi pudy...
kubaodpovědět 
 Re: Zmrdi, zmrdi, zmrdi17:23:13 28.10.2009
Máro, jako občan máš plné právo se optat a chtít informaci, jakým způsobem byl tento zásah do přírodního prostředí projednán a povolen, na základě jakých studií atd. Správa CHKO Labpis ti určitě na tvoji žádost o poskytnutí informace odpoví, tak jak ji to předepisují příslušné zákony a vnitřní postupy organizace AOPK. Počítej s tím, že podle rozsahu požadované informace může být (opět v souladu se zákony) toto poskytnutí informace zpoplatněno. Sama žádost má také povinné náležitosti, buď si je zjisti prolistováním zákona, nebo se na ně optej předem, aby ti to nemuseli vracet k doplnění - zbytečné průtahy. Pochopitelně platí také nějaké (zákonné) lhůty.
Protože se nejdena asi o akci, která se dohodla někde per huba, domnívám se, že to buď šlo přes nějaké správní řízení, posuzování vlivu na ŽP, vliv na lokality Natura 2000, Ptačí oblast atp. a tam byla účastníkem příslušná obec. Tam by ti také příslušné informace měli poskytnout, ale právě obce a města mají obecně s aplikací zákona o poskytování informací dost problémy.
Doufám, že neočekáváš, že pracovníci Správy CHKO Labpis se na tomto webu do takto vedené diskuze zapojí. Tak naivní snad nejsi. Samotný titulek tohoto příspěvku by na některých českých webech byl důvodem pro odstranění příspěvku. Já vím, Jirka Sika na to nemá čas a lidi, takže mu sem líta tahle stoka. Což je škoda především pro ty, kteří mají trochu jiný styl uvažování a nepíší své příspěvky v afektu a slovníkem páté cenové skupiny. Jsem totiž přesvědčen, že i někteří pracovníci SLABPIS tento web občas skenují, ale pochopitelně do této žumpy už pak nevstoupí.
A pochopitelně otázka na závěr - na co vy horolezci máté svůj svaz - máte ho tak silný a s takovou autoritou, jakou mu vy sami vybudujete. zatím narůzných stránkách spíše čtu urážky a nadávky. A jakou mohou mít potom zástupci svazu vážnost při jednáních.

zdra
hli

P.S. Situaci v Labáku absolutně neznám, byl jsem tam naposledy v roce 1985 a to ještě na pravém břehu, takže k problému se po věcné stránce opravdu nemohu vyjádřit.
Hlínaodpovědět 
  jako obcan..?19:45:50 28.10.2009
zaujala me formulace v uvodu - jako obcan mas pravo..atd. Znamena to ze kdyz nejsem obcan (napr na obcanstvi cekam ci jsem pouze obyvatel s docasnym vizem ci tak neco), informaci neobdrzim?
 Ďuraodpovědět 
   Re: jako obcan..?20:30:13 28.10.2009
Milý právní puristo, je to sice zajímavá a šťouravá otázka, ale v kontextu tématu poněkud mimo.
Hlína
odpovědět 
    Re: jako obcan..?22:00:54 28.10.2009
proste NEVIM by bejvalo stacilo.
 Ďuraodpovědět 
  Re: andele, andele, andele21:37:59 28.10.2009
Jsem si jisty, ze andele ze spravy Labpis odpovi. Dle vsech zakonnych pozadavku, pod- i nad-zakonnych predpisu, vyhlasek a narizeni. Jenom jestli nebudou presprilis vytizeni rozsirovanim NP do Tise. Aby jim totiz na takove drobnosti, jako je rubani skal po tunach, jeste zbyl cas.

V pate cenove vedle zumpy jsem tuhle zaslechl, ze cim vic papiru, tim cistsi p.del. Ale asi jsem to spatne pochopil.
Radek J.odpovědět 
   Re: andele, andele, andele12:05:08 29.10.2009
...působení skalní čety v Tisý je nabízeno jako jeden z bonusů při případném rozšíření NP. Jestli to bude skalní četa s takovouhle razancí, tak se máme mna co těšit :-(

Koneckonců lízt se dá třeba i vedle těch ocelovejch sítí na kotvení skal. Jednu maj v Orpíru, jednu třeba v Arcu (v tom údolí na Madonu di Campiglio), jednu jsem letos viděl i v Chiavenně...
Papoušodpovědět 

 Protest!14:46:06 28.10.2009
Jestli si mám pod slovem SANACE představit ZBIJEČKU tak proč KU*VA tímto způsobem neopravili například chrám Sv. Víta na Hradčenech????????? (Kdyby někdo zničil chrám, tak se dám pořád spravit, ale kulturní hodnota klesne. Když někdo rozbije skálu už to nikdy nebude skála). Kdo za tím stojí dostane ode mne pěstí! To mu slibuju!
Hašišodpovědět 
 Re: Protest!15:00:40 28.10.2009
ne tohle ne to se musi zastavit:((
kubaodpovědět 

 slovo inzenyrskeho geologa15:04:59 28.10.2009
Malinko prehnana debata zda se mi. Pokusim se malinko nastinit a snad osvetlit situaci: Na projektech sanace nestabilnich skalnich sten (predchazeni riziku skalniho riceni) obydlenych a clovekem hojne vyuzivanych piskovcovych skalnich oblasti severnich Cech pracuji predni ceske geotechnicke firmy (Arcadis Geotechnika, AZ Consult, Geotest a dalsi) ve spolupraci s pracovniky Akademie ved CR - Ustav struktury a mechaniky hornin. Projekty sanaci zpravdila vychazi z vysledku dlouhodobych (az 10 i vice let) mereni v terenu, inzenyrsko-geologickeho mapovani zajmovych uzemi, matematickeho modelovani, stabilitnich vypoctu atd. To vse samozrejme ve spolupraci s prislusnymi organy SCHKO atd. Je treba si uvedomit, ze to stoji nemale penize a ani nahodou se to nedela bezduvodne a bez rozmyslu (uz vubec ne pro profit interesovanych firem a vedcu). Jako vse v prirode podleha vyvoji, tak i nektere steny ci veze Labskeho udoli zakonite nevydrzi dalsich sto let, jelikoz se na plastickem jilovitem podlozi okrajove megabloky kvadrovych piskovcu naklani a drive ci pozdeji musi dojit k jejich zriceni do udoli jak tomu v geologicke historii bylo, je a bude. Jde tedy jen o nutne kroky pro zajisteni bezpecnosti osob (obyvatel, houbaru, lezcu...) a ochrany majetku.
behyodpovědět 
 Re: slovo inzenyrskeho geologa15:44:33 28.10.2009
to je jasny že labske udoli nevydrží dalších 100let když ho rozbijou zbíječkou..
odpovědět 
 Re: slovo inzenyrskeho geologa15:54:32 28.10.2009
Mám také pocit, že debata je přehnaná a zbytečně hysterická, už jen proto, že sanace probíhají stále - ve stejné míře už několik let a v poněkud menší míře několik desetiletí - a nikomu to zde nestálo za zmínku.

Ono se totiž pro lezce v podstatě nic nezmění - případ, kdy se sanace dotkne lezeckého terénu tak jako v tomto případě, je ojedinělý. Naopak sanace spoustě výškařů, mezi nimiž jsou často i aktivní lezci (!)přináší práci.

Z ekonomického hlediska je, myslím, výhodnější volné bloky zakotvit, zasíťovat nebo podezdít, než rozebrat. Nad druhou stranu je docela levné je rovnou odstřelit, pokud to ovšem je možné. Že v tom všem jde VŠEM zúčastněným o pěkné peníze, to mi nevyvrátíš, dělám to dost dlouho.
OSodpovědět 
 Re: slovo inzenyrskeho geologa16:26:07 28.10.2009
Na otázku, do jaké míry je za podobnými akcemi financovanými ze státních zdrojů a grantů motivace skutečně praktická (tak, jako píšeš v tomto případě: "ochrana majetku a zdraví..." nebo zda se jedná opravdu spíše o výdělek zainteresovaných firem a osob, ať si odpoví každý podle svého svědomí a zkušeností.
Mě by zajímalo, na jakém základě byla pro tyto práce vybrána právě tato lokalita. Rozhodně nejsem v tomhle oboru odborníkem, ale ve Žlebu jsem poměrně dost let bydlel a vím, že na pravém břehu je celá řada nestabilních skalních útvarů, které byly dlouhodobě sledovány a u kterých určité hypotetické riziko pádu hrozí (např. jižní deska Trůnu, obecně jich je většina mezi Hřenskem a Belvedérem...) Nijak zvlášť by mě proto nepřekvapilo, kdyby tyto práce probíhaly na některém z těchto bloků, i když po zkušenosti, jakým způsobem tyto sanace probíhaly ve Hřensku si myslím, že se často jedná o zbytečné plýtvání penězi živené mediální hysterií. Nikdy jsem ale nezaznamenal, že by podobné monitorovcí akce probíhaly na levém břehu, potažmo v okolí masivu Kazatelny.
rosťa štefánekodpovědět 
 Re: slovo inzenyrskeho geologa16:51:07 28.10.2009
Labak a nejen on je unikatni tim ze vznika sam a zanika sam od sebe, kdyz odstrelime kazdou skalu co jednou ma spadnout a porazime kazdej strom co muze ve vetru spadnout tak si to tu pekne dok... . Cedule pod stenou "Houbari jdi dal, v pristim tisicileti se hodlam zridit" by mohla treba stacit,
l.odpovědět 
  Re: slovo cestinarky16:54:07 28.10.2009
jo v pristim tisicileti bych se chtel zridit:)), skalu nechame radeji zritit, pardon
l.odpovědět 
 Re: slovo inzenyrskeho geologa18:36:50 28.10.2009
Je jasné, že se někde sanovat musí. S tím souhlasím. Ale přeci existují jiné způsoby, které zachovají přírodní ráz krajiny. Dnes když se postavíš na vyhlídku na Belvederu, tak nepochopíš co uvidíš před vlastníma očima. Evidentně se zde firma snaží udělat co nejvíce práce na jednom místě.Místo toho, aby se soustředili pouze na to podstatné. Rubou téměř do všeho a ještě k tomu to téměř vše půjde pod pletivo. Kdo někdy lezl Očistec nebo cesty okolo, tak si jistě pamatuje jak zdejší les a skály vypadali. Tak na to teď zapomeňte. Nikdo z Vás ani Vašich dětí už takový pohled mít nebude. Vítejte v kamenolomu. Mimo jiné Martin T. zde byl dnes něco fotit do jeho Bc.práce a v den svátku zde bylo okolo 30 dělníků. Je všem doufám jasné, proč zde firma pracuje témeř nepřetržitě každý den. Že by hrozil pád skal? Kdo z Vás si pamatuje, že by zde kromě Hřenska něco spadlo? Já zde lezu 13 let a jediný co spadlo byla deska na Zrcadle, což nikdo vážně nečekal.
PS: článek z děčínského denníku tady:
http://decinsky.denik.cz/ zpravy_region/ skaly-sanuji-nesetrne- tvrdi-horolezci-20091027.html (odstraň mezery)

Přeberte si to samy, kde se tahá za nitky.....
O.B.odpovědět 

 "starý dobrý časy"16:36:31 28.10.2009
Kdysi dávno když, ještě fungoval Bělinův bivak pod Duhovou, tak někdo napsal do bivakovací knihy :" Jen si pište pisálkové, jen si sněte snílkové, však mi vám ty vaše, pískovcový skály, rozeberem pro potřeby národního hospodářství. Soudruzi Miloš a Jakeš". Poslední dobou mám dojem, jako by se nám vracely "starý dobrý časy"...
Kolouchodpovědět 
 Re: &quot;starý dobrý časy&quot;22:41:44 28.10.2009
To je jakože Kolouch? Ten z kalendáře?
lolekodpovědět 

 Zadavatel?18:28:41 28.10.2009
Pokusil jsem se projít všechny komentáře, ale nepovedlo se mi nějak zjistit, kdo je zadavatel této sanace...Poradíte?
Syselodpovědět 
 Re: Zadavatel?21:19:25 28.10.2009
statni zakazka?
odpovědět 
  Re: Zadavatel?- Objednatel?07:37:45 29.10.2009
Mno vypadá to, že to veřejná zakázka neni. Na centrální adrese se mi to najít nedpodařilo...Kdo si to teda objednal?
Syselodpovědět 
   Re: Zadavatel?- Objednatel?07:56:57 29.10.2009
Že by?- Sanace skal a svahů v km 500,1 - 501,9 Praha - Děčín II. etapa
Syselodpovědět 
    Re: Zadavatel?- Objednatel?17:05:14 29.10.2009
že by přímo v úředním věstníku EU?
Jirkaodpovědět 
    Re: Zadavatel?- Objednatel?13:52:17 31.10.2009
V hledani zadavatele stavby je zrejme potreba jit na “evropskou uroven”. Obavam se, ze koridor reky Labe je strategickym pro evropskou dopravu. Prvnim dukazem byla rozsahla sanace skal mezi Ustim nad Labem a Decinem na ktere se podilely desitky horolezcu z cele CR (ti by mohli neco vedet). To co se deje kolem Kazatelny je pouze pokracovanim velkoryseho a financne naramne zajimaveho projektu. A muzeme se pripravit na stale se ve vzduchu vznasejici projekt vodnich del na Labi. Na chvilku je ticho, ale verim, ze se jeho vystavba opet oprasi a bude to uzasna selanka koukat z Vychodniho rohu nebo ze Skrine na rusna zdymadla (s pocitem cistych rukou v narodnim parku pasmo 3).
V Cechach penize nesmrdi a v dobe krize, ktera ted v CR zacina, penize smrdet budou jeste min. Nedelam si iluze, ze se cesky vlastenec-horolezec semkne v ucinny nastroj, jak celou vec zastavit. Vsadim se, ze plno nasich kamaradu-lezcu o cele akci vedelo jiz z dob sanace skal za Ustim, ale kosile blizssi kabatu a jak rikam kseft je kseft. Jestlipak se nektery z vasich kamaradu pochlubil, treba v lete, ze si uzije Labaku v rijnu se zbijeckou a sanacnim nacinim v ruce? A to nechci nikoho urazet ani zavidet vydelany gros, ale jen se strizlive divam na vec.
Budme radi za kazdeho, kdo misto hysterickych vykriku na webu ma snahu o komunikaci s protejsi stranou a zjednani kompromisu. A kompromis neni prohra.
Cervajsodpovědět 

 Odkud stříleli?20:51:41 28.10.2009
Když Hitler obsadil Československo vypálil do našich bunkrů pár zkušebních ran...vydržely.Teď přišly na řadu české skály,Hitlera vystřídaly firmy(jak už to v česku bývá),ale skály nevydrží tolik co naše pohraniční opevnění.Ochranáři si snad mnou ruce "jen jim to rozšutrujte, těm horolezcům".
O.H.odpovědět 
 Re: Odkud stříleli?22:02:16 28.10.2009
člověče ty jseš magor proč by si ochranáři mnuli ruce?
odpovědět 
  Re: Odkud stříleli?11:01:46 29.10.2009
vždyť voni pak z dotace vystavěj (beto)nové, pevnější - pevné, jak ty bunkry :-((((((
Jirkaodpovědět 
   Re: Odkud stříleli?12:30:49 29.10.2009
Jo a nahoru posaděj ty jejich hrozný vrtulky a panely fuj fuj fuj.
odpovědět 
    Re: Odkud stříleli?12:34:16 29.10.2009
už je mi to jasný!!! za vším stojí ekomafie a ekoteroristi z ekokaidy
odpovědět 

 To mi teda07:27:31 29.10.2009
Já tomu nějak nerozumím vůbec. Pokud je někde chráněná příroda z důvodu, že je ve stavu přírodním, z logiky věcí by se mi zdálo, že do ní nebudu hamtat a že jí do toho nebudu kecat. Tedy tam nebudu nic hubit z důvodů že je toho moc (brouky, medvědy, kytky). Nic dosazovat. A nic opravovat. Co má spadnout, to ať spadne, jde tam dát cedule, tohle padá, kdo neumí číst má smůlu, příroda je nebezpečná.
Pár poznámek debatě:
Mg se sanacemi fakt nesouvisí.
ČHS jako sdružení občanů nemá o nic větší páky než jednotlivý občan, krom té páky že zastupuje větší počet občanů a má nějakou autoritu. A jaké jsme si MY ČHS udělali, takové ho máme. Né ONI, ale MY si udělali (včetně mne, ano)
Dagodpovědět 
 Re: To mi teda09:18:10 29.10.2009
A to se navíc řekl bych drtivá většina práskačů z Labáku chlubí, že v ČHS nejsou
odpovědět 
 Re: To mi teda09:21:50 29.10.2009
Zkontaktoval jsem se s firmou co dělá sanace ve ve Žlebu.Ve středu 4.11.mame sraz ve Žlebu se zástupcem firmy a ukaže nám stav na Kazatelně a okolí a co se bude dál dělat po setkání budu informovat o stavu věcí.Informoval jsem i ČHS.
správce oblasti Jeník Pleticha
Jeník Pletichaodpovědět 
  Re: To mi teda10:20:18 29.10.2009
no hlavně že u toho nemágujou :-(((( - to není narážka na mágo vs. nemágo lezce, ale na to, jak zasra.. to tady ve veci ochrany přírody funguje :-(((
Jirkaodpovědět 

 dokumentovat !12:21:47 29.10.2009
fotit fotit fotit,
není to nic proti ničemu a až zadýl budeme vědět jestli to bylo dobře nebo ne, pak už se to nenafotí, ani věž, ani "pracovní postupy"
odpovědět 
 Re: dokumentovat !14:09:51 29.10.2009
Pred několika hodinami začala sanace Jeptišky, že to probíhá stejně jako na kazatelně je smutné.
Frantisek z lesaodpovědět 

 Sanace sanic14:43:59 29.10.2009
Já bych těm co tom rozhodli sanoval sanice.
stipodpovědět 

 ZAVOLEJTE TELEVIZI!!!16:09:48 29.10.2009
uz ste nekdo volal nakou televizi, ze by tu byl dobry namet na reportaz? ..v dnesnim "pravnim state" je to asi jedina moznost jak neco dokazat nebo aspon upozornit na humus co se deje
odpovědět 
 Re: ZAVOLEJTE TELEVIZI!!!16:59:05 29.10.2009
psal jsem dopoledne e-maily na vícero televizí s odkazem na tenhle článek (na článek proto, že vo labáku sám nic nevím). jinak si myslím, že to můžeš klidně udělat i ty a každý z nás, protože aspoň televizní uvidí, že je to opravdové téma pro mnoho lidí - takže s chutí do toho!

Prima má dokonce telefoní číslo pro takovéto příležitosti - 266 700 301 ( http://www.iprima.cz/kontakty), na které jsem ale nevolal.

Tak snad to něčemu pomůže

Jirkaodpovědět 
  je to tak?17:18:02 29.10.2009
nejtěžší cesta na světě je Boningtonova cesta na Everest
radekodpovědět 

 Ochrana přírody + zelená loby jsou hlavním nepřítelem přírody 17:20:15 29.10.2009
Tato akce zapadá do celkové koncepce.  Vzpomeňme minulé vedení CHKO Český ráj, které reálně uvažovalo o demontáži Suchých skal, kterým podle spřáteleného posudku hrozilo bezprostřední zřícení.Nějak ani nikoho nepřekvapilo, že roky uplynuly a Suché skály stojí dál.
véča jirka večeřaodpovědět 
 Re: Ochrana přírody + zelená loby jsou hlavním nepřítelem přírod21:13:49 03.11.2009
Véčo, nebylo to s tou "demontáží" Sušek trochu jinak (ano, geologická studie, ke které mám svoje výhrady, konstatovala nestabilitu některých částí masivu a debatovalo se o omezení návštěvnosti, tedy lezení - ale demontáž?)? A čí že to koncepci máš na mysli - že by zase nějaká židobolševická zednářská lóže nebo rudozelená al ekokajda? To by se moc líbilo Karlu Gottovi, toho času národnímu umělci a (na rozdíl od Antona Špelce) nositele medaile... A ostatním rozhořčeným diskutérům doporučuju i jiné formy občanské angažovanosti než plkání na netu - je jich na výběr a jsou nekonečně účinnější, jenom, pravda, to chce "trochu" osobní aktivity a času... S upřímným pozdravem
Jirka Hušekodpovědět 

 :-(18:01:43 29.10.2009
Tohle už je moc!!! Ty lidi asi nemaj mozek, vážně ne!!
Nelušeodpovědět 
 Re: :-(20:29:21 29.10.2009
Nechápu o co vám jde mohli byste bejt rádi že to bude zasanovaný a nespadne to a nějakej pocit z ničení něčeho nevratnýho všechno se pořád mění nic nikdy už nebude jako to bylo tak to je s tim se musíme vyrovnat.
ondraodpovědět 
  Re: :-(21:12:46 29.10.2009
Jestli dokážeš aspoň trochu logicky uvažovat, tak si prvně přečti fakta (aspoň to málo co tu je), pak si nad tím chvilku lámej hlavu a až na konec vyjádři svůj názor. Třeba to příště nebude taková pitomost!
PetRodpovědět 

 ochranáři?20:20:40 29.10.2009
Celkem hnus Velebnosti!!!
zdénaodpovědět 
 titulek horske sluzbe20:50:12 29.10.2009
a kdyz zasnezi tak padaji lavinY
kamcaodpovědět 

 Předseda ČHS22:23:50 29.10.2009
Zdeňku udělej s tím něco - jsi v "politice" zběhlej a určitě v těchto situacích víš nejlíp z nás co a jak. Na druhou stranu věřím, že jsi férový chalp - jeden z mála v tom politickym chlívě. Teď navíc stojíš v čele lezců (členů i nečlenů). Tak s tím, prosím tě, něco udělej. Díky.

Valy - Jirka Valenta
valyodpovědět 
 Re: Předseda ČHS01:19:11 30.10.2009
Jak jsi na to přišel?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Předseda ČHS08:31:04 30.10.2009
Kubo, nehledej záminky k roztržkám a čiň se radši. Myslím, že prostor pro tvé dotíravé otázky je třeba na správě NP České Švýcarsko atp...
valyodpovědět 
   Re: Předseda ČHS10:01:42 30.10.2009
Čus, to neni NP ale CHKO Labsky pyskovce. NP to bude až časem, až se to území podaří zelenejm "zcelit". Tomu by se měl Zdenál věnovat (místo toho nás ale zatím umravňuje tajemnice ČHS, abychom dodržovali pravidla)
Papoušodpovědět 
   Re: Předseda ČHS12:01:38 30.10.2009
To není záminka. Jenom bych se nechtěl dovolávat "jediného férového chlapa", který nám zdražil elektriku jako předseda dozorčí rady ČEZ, zvýšil daně jako náměstek ministra financí Sobotky, radil socanům na ministerstvu pro místní rozvoj a ve vládě, jak zničit tuzemskou ekonomiku, nechal rozkrást majetek jako člen prezídia Fondu národního majetku, atd...
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Předseda ČHS14:10:47 30.10.2009
to Papouš: jojo...vycházel jsem z toho, že podobně jako třeba na šumavě je CHKO a NP pod jednou správou. Zřejmě tedy zatím není i když praktiky se začínají podobat těm šumavskejm s jednou správou - doufejme, že Labák vstupem do NP nedopadne jak šumavský lesy :-(((
valyodpovědět 
    Re: Předseda ČHS14:59:17 30.10.2009
To je jedna a ta samá osoba? Fakt?
nesmrtelný blázenodpovědět 
     Re: Předseda ČHS15:13:19 30.10.2009
Bohužel ano.
odpovědět 
      Re: Předseda ČHS21:14:08 30.10.2009
to vám nezávidim. no ale zvolili ste si ho, tak pěkně plaťte příspěvky.
DCXodpovědět 

 to nemyslite vazne22:26:27 29.10.2009
tak vam to musi pekne jebat v tych hlavach. Rozbijat labak.. pomooooc.
slovakiaodpovědět 
 Re: to nemyslite vazne18:11:31 31.10.2009
Vodpal...
Gampodpovědět 
  Re: to nemyslite vazne12:51:30 01.11.2009
jebe nam bohužel v hlavach mrzi me že už neuvidim labak takovej jakej byl dřív:(zbyde jenom hluboká jizva...
kubaodpovědět 

 související článek11:53:39 30.10.2009
Sanace skal v Labáku, 30.10.2009
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=8222
Obdobné články:
Hřensko: http://cs.euroclimbing.com/?p=7247
Jestřebí: http://cs.euroclimbing.com/?p=7249
Drábky: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=7722
...
odpovědět 
 Re: související článek13:53:35 30.10.2009
jasny a to protože občas se někde něco zřítí tak to rozbijeme a vytěžíme to je nejlepší..klidne bych podpořil vytěžit alpy a vubec každou nerovnost navozit to do moře uděla krasny bezpečný nížiny...
odpovědět 
  Re: související článek09:51:32 02.11.2009
Seš idiot, by ti to zabilo mámu tak brečíš!
odpovědět 
  Re: související článek10:17:19 02.11.2009
šlo jen o propojení trocha informací, názor by si měl každý dělat sám;)
odpovědět 

 ochranáři?18:26:54 30.10.2009
Zdravím všechny,

Můžete mi prosím vysvětlit, kterýho debila napadlo to tam takhle devastovat?
petrodpovědět 

 Co na to orgány ochrany přírody?19:14:03 30.10.2009
Vždyť se jedná o unikátní skalní útvary v téměř původní vegetaci. V čem se levý břeh liší od pravého, na kterém chce ochrana přírody NPR? Jaký je rozdíl mezi silnicí a železnicí? Nad oběma trasami se budou dělat takovéto (a)sanace? Nenavazuje levý břeh na větší lesní komplex než pravý? Zajištění železnice se dělalo nedávno a nemyslím si, že by to odbyli? Přišlo zemětřesení? Mělo by...
David Chudobaodpovědět 
 Re: Co na to orgány ochrany přírody?20:10:18 30.10.2009
Pche, CHKOčko je malá klasa, to není pro průmyslové železnice nějaká potíž. A tak vrtaj. Jó, to kdyby tam byl Národní park, to by bylo lepčí pro přírodu.
odpovědět 
  Re: Co na to orgány ochrany přírody?20:27:30 30.10.2009
WTF, to si delas srandu :-)) Houbeles vetsi problem, jak jde o penouze, tak ustoupi NP, CHKO i ZTP. Akorat te budou jako nemakacenka bezpenezneho v NP vic buzerovat. Na chudej lid musi bejt prisnost!
Radek J.odpovědět 

 Zeitgeist21:17:45 30.10.2009
Hoši a děvčata koho by překvapilo kdyby ted nekdy do jara NAHODOU se zřítil blok ZLYCH skal na trat tesne po přejezdu jedné známé soupravy?
Bejt to v emerice a bejt takhle kolem 11 tyho zaří.... .
Jukněte někdy na www.zeitgeist.com a podobně a mozná se leccos vosvětlí.
Hezkou dobrou noc bdělejm.
V2
V2odpovědět 

 pozitivum18:31:20 31.10.2009
No je to určitě hnus s tím bouráním skal, ale nalézám v této situaci i něco pozitivního. A to  ten fakt, že na tuto destruktivní činnost poukazují lezci. Ti lezci, co tolik práší tím zlým magnéziem a tedy dle zvrácené logicky tak moc nenávidí přírodu. Myslím si, že konečně se lezoucí maglajzisti ukázaly OP ve světle, které naopak ukazuje, že i oni mají k přírodě pozitivní vztah a ne všechno jim je lhostejné. problém s mg je proti tomuto opravdu ničím.
Snad si ti ochránci přírody tu nelhostejnost labských lezců dobře zapamatují a vemou ji v úvahu při  svém dalším rozhodováním "kam s nimi" či "kam s ním" (s magneziem). Já vím-jsem naivní. Ale bylo by to krásné..
Kuba Novákodpovědět 
 Re: pozitivum19:13:28 31.10.2009
V CHKO Labské pískovce nechali ochranáři na lezcích, kde chtějí prášit a za jakých podmínek. Měli jsme si sami určit pravidla a pak je dodržovat. Tím bych chtěl v této debatě ukončit sklonování MaGických písmen, tady jde o už o skutečné poškozování přírody ve velkém. Jestli je toto studie, nedovedu si představit, co by následovalo v jejím uplatnění ve velkém rozsahu. Ohledně angažovanosti lezců bych chtěl připomenout aktivitu v psaní senátorům v době jednání o zdymadle v Prostředním Žlebu.
Bídaodpovědět 
  Re: pozitivum10:31:16 01.11.2009
Cau Bido, o te aktivite v psani dopisu senatorum ve veci vodniho dila u Prostredniho Zlebu jsem nevedel a kvituji to s potesenim. Zaroven se chci tedy omluvit za nektera vyjadreni v mem komentari vyse, kdy jsem lezce neprimo oznacil za bezcharakterni a akceneschopnou tlupu. Nicmene si myslim, ze hrozba zdymadel bude dalsi zatezkavaci zkouska.
Cervajsodpovědět 
   Re: pozitivum12:54:10 01.11.2009
nejvetši prdel na tom je že když se maj kácet stromy podel silnic tak se tam ochranaři začnou přivazovat strom ale vyroste další...když začnou rozebírat labák tak ochranaři ani nepípnou..achjo
odpovědět 
    Re: pozitivum14:09:10 01.11.2009
Jak ochranář? Snad by se tam měl vázat lezec, ne?
odpovědět 
     Re: pozitivum15:37:21 01.11.2009
To jo ,ale s ochranářema na stejnej provaz.Jenže zelená banda lezce celkem nerada(ty parchanti mágujou, ošlapávaj a jinak kurvěj všechno kam vlezou,sanovat by potřebovali sami),tak je nechá chvilku koupat.
odpovědět 

 jste blázni17:19:21 01.11.2009
Myslím, že je tu trochu horko a myslím že ne právem.
Lezení je krásný sport, ale nemůžem kvůli tomu ohrožovat ostaní.
Tady jsou pravé české názory: DOKUD NĚKOHO NĚCO NEZABIJE, NENÍ TŘEBA NIC DĚLAT PRO BEZPEČNOST!!!
V Hřensku to již několikrát v krátkém horizontu spadlo, což je jasný důkaz jak se chová pískovec v této lokalitě. Naopak zde by lidé sanaci uvítal.
Další příklad, tento týden probýhalo odsranění bloků na skalním hradě v Jestřebí, kde se zničeho nic utrhul několika kubíkový blok pískovce i s posledním zdivem hradby a spadl na svah. Další kus ohrožoval domy stojící pod skálou a samozřejmě turisty i lezce, proto se odstrnil. Vloni na Slovensku zabil blok českou turistku, když se utrhl ze skal. masívu a spadl na auto.
Dalo by se pokračovat, ale nemá to smysl....
Ještě by mě zajímalo, jak by jinak zasanoval kde jaký chytrák takový masív, jinak než odtěžením!???
PS: Naopak kdyby to spadlo na vlak kde byli lidi, tak by se tu nadávalo, že to nikdo nekontroloval, něco s tím neudělal!
Druhá strana minceodpovědět 
 Re: jste blázni09:21:16 02.11.2009
Také si myslím že tu ragují jedinci kteří o dané problematice nevědí zhola nic. Pár zoufalců co se umí vyškrábat na stěnu, sledující sobecky své zájmy. Tady je třeba zajist bezpečnos pro širokou veřejnost. Jestli se chce nějaký zoufalec mermomocí drápat na stěnu kde hrozí odtržení bloku nebo pád kamenů, ať si vybere stěnu která není v blízkost komunikací které by mohli být ohroženy. Ty zaručeně nikdo sanovat nebude.
r o l i c @ a t l a s . c zodpovědět 
  Re: jste blázni17:31:46 02.11.2009
Nejsme zoufalci
Cervajsodpovědět 
 Re: jste blázni10:20:37 02.11.2009
Někdo se tady opět ohání Jestřebím, ale je zajímavé, že nikde není uvedeno, co se tam událo těsně před tím než to spadlo. Copak proběhlo za práce pod hradem v Jestřebí, že to pak na ně kupodivu spadlo;)
odpovědět 
  Re: jste blázni20:14:29 02.11.2009
tak povídej co tam proběhlo?
Nic spadlo to kvůli špatnému stavu a padat to bude dál pokud se tam s tím něco neudělá...
odpovědět 
   Re: jste blázni21:38:14 03.11.2009
doporučuji v zájmu bezpečnosti vyhlásit vyjmečný stav, zákaz vycházení a zároveň pro jistotu všechno vodstřelit a zasanovat....a hlavně chránit a regulovat - tu přírodu před lidmi, onde lidi před přírodou ... a zpátky ni krok, jedině tak je to správné
odpovědět 
    Re: jste blázni10:20:59 04.11.2009
připadáte mi tady všichni jako pěkný paka kamarádíčkujete se s ochranářena který nám neustále šlapou po krku debata se jako obvykle vyhrotila do extrémních pozic.Neuvědomujete si že za 1 chcete zastavit rozjetej vlak a za 2když tam jezděj mezinárodní rychlíky tak je ta sanace asi rozumná záležitost.
franěkodpovědět 
     Re: jste blázni20:32:01 04.11.2009
Neřešíme sanaci, řešíme způsob provádění, poptej se geologa ,zda má smysl umlátit zbíječkou vršek skály. Já už se ptal tří...................
A na pravým břehu taky jezdí rychlík ?
Tomajdaodpovědět 
      Re: jste blázni20:05:54 05.11.2009
A myslíš že kdyby to nebylo v projektu tak by to stryksáci dělali zadarmo .Asi to musel někdo rozhodnout podle projektu.Nakonec bysme mohli bejt rádi že to takhle probíhá aspon nebude nikomu vadit maglajz a další věci v porovnání s timhle to bude jako nic a vždycky se na to dá poukázat.
franěkodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.