LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecká stěna SKP Policie - České Budějovice
Lezecká stěna na ZŠ Wolkerova - Havlíčkův Brod
Lanové centrum DDM hl. m. Prahy - Praha 8

Prodejny
Dap Sport - Hradec Králové
Rock Point OC Olympia - Brno
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MS 2012 v Paříži 12.-16.9.2012

sledujte přímý přenos

smallNa Mistrovství světa ve sportovním lezení ve Francii byl Libor Hroza druhý v rychlosti, Adam Ondra skončil na třetím místě v obtížnosti.

Rychlost vyhrál Číňan Qixin Zhong, obtížnost Rakušan Jakob Schubert.




Ve středu začalo ve Francii Mistrovství světa ve sportovním lezení. Adam Ondra postoupil do semifinále v obtížnosti, Libor Hroza zalezl v kvalifikaci na rychlost nejrychlejší čas.

Účast je hodně našlapaná, na startovní listině jsou závodníci z 57 zemí (ARG, AUS, AUT, AZE, BEL, BIH, BLR, BRA, BUL, CAN, COL, CRC, CRO, CYP, CZE, DEN, ECU, ESP, FIN, FRA, GBR, GEO, GER, HUN, CHI, CHN, INA, IND, ISR, ITA, JPN, KAZ, KOR, LAT, LTU, MAS, MEX, MKD, NED, NGR, NOR, PER, POL, POR, ROU, RSA, RUS, SIN, SLO, SUI, SVK, SWE, THA, TPE, UKR, USA, VEN): obtížnost 101 mužů a 71 žen, bouldering 125 mužů a 69 žen, rychlost 60 mužů a 51 žen (někteří ale i tentokrát nezávodí).

Přímý přenos IFSC.TV


Aktuálně:


Pátek 14.9.2012


10:00-12:30 semifinále BOULDERING muži:
Bez české účasti, 4 bouldery, 21 závodníků, postupuje 6 závodníků.
Muži se na bouldrech pěkně rozřadili, ale čtyři topy nedal nikdo. Problémy měli závodníci hlavně s prvním a druhým oříškem. Francouz Guillaume Glairon Mondet, který měl v kvalifikaci všech pět topů na nejméně pokusů se do finále nedostal, stejně jako dalších pět závodníků, kteří vše vylezli na víc pokusů. Naopak se před ostatní protlačil Němec Jan Hojer, který byl v první skupině až sedmý s výsledkem 4t9 5b9.

1. Jan Hojer, 92 (GER) 3t6 3b4
2. Kilian Fischhuber, 83 (AUT) 3t6 3b5
3. Sean McColl, 87 (CAN) 3t8 4b8
4. Dmitrii Sharafutdinov, 86 (RUS) 3t9 4b10
5. Rustam Gelmanov, 87 (RUS) 3t10 3b8
6. Rei Sugimoto, 91 (JPN) 2t3 3b4
...
21 z celkových 114

10:00-12:30 semifinále OBTÍŽNOST ženy:
Bez české účasti, 26 závodnic, postupuje 8.

Podle dosažených bodů se stavěčům cesty povedly. Ženy odpadávaly postupně, jen na nižších pozicích mimo budoucí finalistky byla shodná umístění. Top nedala žádná.

1. Jain Kim, 88 (KOR) 46+
2. Johanna Ernst, 92 (AUT) 45+
3. Momoka Oda, 94 (JPN) 42+
4. Angela Eiter, 86 (AUT) 40+
5. Héléne Janicot, 93 (FRA) 40
6. Matilda Söderlund, 92 (SWE) 38+
7. Evgenia Malamid, 87 (RUS) 36
8. Charlotte Durif, 90 (FRA) 33
...
26 z celkových 65

14:00-18:00 kvalifikace RYCHLOST:
Libor startuje 31. a 4.. Organizátoři mají technické problémy a kvalifikace je odložena: muži od 17:45 a ženy od 20:00 hod.
(Průběžné výsledky na IFSC - obtížnost muži) Libor má v kvalifikaci nejlepší čas!

1. Hroza Libor, 87 (CZE) 6.000 6.500
2. ZHONG Qixin CHN 6.100 10.800
3. Abdrakhmanov Sergey RUS 6.400 7.700
4. Boldyrev Danylo UKR 7.800 6.500
4. Dzienski Marcin POL 6.500 6.900
4. Gontero Leonardo ITA 6.900 6.500
4. Vaitcekhovskii Evgenii RUS 7.000 6.500
55


Představení nejlepších světových závodníků - rychlost muži
nej muži R


Představení nejlepších světových závodníků - rychlost ženy
nej ženy R





Čtvrtek 13.9.2012



9:00-18:00, kvalifikace OBTÍŽNOST muži (flash):
Ve skupině B (51) startují Adam 16. v první cestě a 42. na druhé, Tomáš 22. a 48., Petr 31. v první cestě a 6. na druhé. Skupinu A (51) uzavírá Michal na první cestě a ve druhé startuje jako 26. Topy padají jako hrušky, do semi bude zapotřebí mít alespoň jeden. Adam vylezl obě cesty stejně jako dalších 6 závodníků a postupuje z prvního místa.

A1. Romain Desgranges, 82 (FRA) Top Top
A1. Sean McColl, 87 (CAN) Top Top
A1. Magnus Midtboe, 88 (NOR) Top Top
B1. Adam Ondra, 93 (CZE) Top Top
B1. Ramón Julian Puigblanque, 81 (ESP) Top Top
B1. Cédric Lachat, 84 (SUI) Top Top
B1. Jakob Schubert, 90 (AUT) Top Top
...
A. Sachi Amma, 89 (JPN) Top (1.) 28 (8.)
A. Thomas Ballet, 89 (FRA) 35+ (8.) Top (1.)
B. Stefano Ghisolfi, 93 (ITA) Top (1.) 35+ (10.)
A. Mikhail Chernikov, 85 (RUS) Top 26+ (9.)
B. Manuel Romain, 88 (FRA) 35+ (7.) Top (1.)
B. Jorg Verhoeven, 85 (NED) 35+ (7.) Top (1.)
A. Jihwan Park, 89 (KOR) 34+ (14.) Top (1.)
B. Mario Lechner, 91 (AUT) 34.5+ (11.) Top (1.)
A. Eduard Marin Garcia, 85 (ESP) Top (1.) 25+ (12.)
A. Thomas Joannes, 94 (FRA) 37 (7.) 26+ (9.)
B. Valeriy Kryukov, 86 (UKR) Top (1.) 32+ (16.)
B. Akito Matsushima, 82 (JPN) 34+ (13.) Top (1.)
A. Hyunbin Min, 89 (KOR) 35 (12.) 32 (6.)
A. Victor Esteller Ocaña, 89 (ESP) 31+ (18.) 31+ (7.)
B. Thomas Tauporn, 91 (GER) 32+ (14.) Top (1.)
A. Klemen Becan, 82 (SLO) 35+ (8.) 25+ (12.)
A. Jabee Kim, 87 (KOR)  35+ (8.) 25+ (12.)
B. Urban Primozic, 92 (SLO) 35+ (7.) 35+ (10.)
B. Domen Skofic, 94 (SLO) 35+ (7.) 35+ (10.)
A. Evgeny Zazulin, 91 (RUS) 35+ (8.) 25+ (12.)
...
57.-58.(B29.) Tomáš Binter, 92 (CZE) 23 (30.) 25+ (28.-29.)
79.-80. (B40.) Petr Čermák, 95 (CZE) 14+ (45.-46.) 23+ (33.-39.)
81.-82.(A41.) Michal Rožek, 79 (CZE) 16+ (38.-41.) 16+ (38.)
102

12:00-18:00, kvalifikace BOULDERING ženy:
Naše ženský závodí v první kvalifikační skupině, kde je 35 žen: Silvie startuje 15., Petra 17. a Karolína 23, na pět bouldrů půjdou z izolace. Bohužel je to bez postupu do semifinálové dvacítky.

A. Alex Puccio, 89 (USA) 5t6 5b6
B. Mélanie Sandoz, 87 (FRA) 5t7 5b7
A. Anna Gallyamova, 86 (RUS) 5t7 5b6
B. Melissa Le Neve, 89 (FRA) 5t8 5b8
B. Akiyo Noguchi, 89 (JPN) 5t8 5b8
A. Petra Klingler, 92 (SUI) 5t7 5b7
A. Anna Stöhr, 88 (AUT) 5t7 5b7
B. Yana Chereshneva, 89 (RUS) 5t14 5b13
B. Katharina Saurwein, 87 (AUT) 5t16 5b13
...
39.-40. (A20.) Petra Růžičková, 89 (CZE) 2t3 4b10
41.-42. (A21.) Karolína Nevělíková, 95 (CZE) 2t4 3b4
43.-44. (A22.) Silvie Rajfová, 89 (CZE) 2t5 3b7
66

Představení nejlepších světových závodníků - obtížnost muži
nej muži O


Představení nejlepších světových závodníků - bouldering ženy
nej ženy B


Středa 12.9.2012



9:00-18:00 kvalifikace BOULDERING muži:
Martin Stráník leze 11., Ondřej Nevělík kolem 50 a Jan Jeliga předposlední, jede se na dvě skupiny z izolace, pět boulderů.

Martin Stráník je zatím 16. z 28, kteří dosud lezli v první skupině. Dal 2 topy (z pěti) na 6 pokusů a 4 bonusy na 8 pokusů. V první skupině leze také Jan Jeliga, Ondřej Nevělík ve druhé. Uvidíme, kolika závodníkům se podaří dát všechny topy kvalifikačních cest. Zatím to vypadá, že převážná boulderingová závodní špička je přítomná. O kus líp se zadařilo Ondrovi a Honzovi. V první skupině skončil Honza 21. a Martin na 26. místě z 58 závodníků. Ve druhé skupině Ondra 25. z 56 závodníků. Bohužel na semifinálovou (jedna)dvacítku to stačit nebude:(

1. Guillaume Glairon Mondet, 86 (FRA) 5t6 5b6
2. Dmitrii Sharafutdinov, 86 (RUS) 5t7 5b5
3. Rei Sugimoto, 91 (JPN) 5t7 5b6
4. Kilian Fischhuber, 83 (AUT) 5t8 5b6
5. Stefano Ghisolfi, 93 (ITA) 5t8 5b7
5. Tsukuru Hori, 89 (JPN) 5t8 5b7
5. Thomas Tauporn, 91 (GER) 5t8 5b7
8. Sean McColl, 87 (CAN) 5t8 5b8
9. Cédric Lachat, 84 (SUI) 5t9 5b7
10. Rustam Gelmanov, 87 (RUS) 5t10 5b5
11. Arman Ter-Minasyan, (RUS) 5t11 5b10
41.-42. Jan Jeliga, 93 (CZE) 2t3 3b4
49.-50. Ondřej Nevělík, 89 (CZE) 3t9 4b10
51.-52. Martin Stráník, 90 (CZE) 2t6 4b8
114

12:00-18:00 kvalifikace OBTÍŽNOST ženy (flash):
Terka poleze ve skupině B (31 závodnic), startovní pořadí 16 z 36. Umístila se na 20. místě ve své skupině, celkově dělené 39. místo, bez postupu do semifinálové šestadvacítky.

1B. Charlotte Durif (FRA)  2.646 Top Top
1A. Angela Eiter (AUT)  3.162 Top Top
1B. Johanna Ernst (AUT)  2.646 Top Top
1B. Dinara Fakhritdinova (RUS)  2.646 Top Top
1A. Héléne Janicot (FRA)  3.162 Top Top
1A. Jain Kim (KOR)  3.162 Top Top
1A. Momoka Oda (JPN)  3.162 Top Top
39.-40. Tereza Svobodová, 95 (CZE) 19.487
17+ (B 24./31) 26+ (B 15./31)
z 65 postupuje 26 závodnic

Představení nejlepších světových závodníků - bouldering muži
nej muži B


Představení nejlepších světových závodníků - obtížnost ženy
nej ženy O






Další program:


Sobota 15.9.2012


10:00-12:30 semifinále OBTÍŽNOST muži:
27 závodníků postoupilo, sedm z prvního místa, s nimi i Adam Ondra, který půjde na řadu jako 21.
Průběžné výsledky na IFSC - obtížnost muži

10:00-12:30 semifinále BOULDERING ženy:
20 závodnic, 4 bouldery, postupuje 6
Průběžné výsledky na IFSC - bouldering ženy

18:30-20:00 finále BOULDERING muži:
6 závodníků, 4 bouldery
Průběžné výsledky na IFSC - bouldering muži

21:15-22:15 finále OBTÍŽNOST ženy:
Průběžné výsledky na IFSC - obtížnost ženy

21:00-23:00 RYCHLOST ženy:
Průběžné výsledky na IFSC - obtížnost ženy


Neděle 16.9.2012


13:00-14:30 finále BOULDERING ženy:
Průběžné výsledky na IFSC - bouldering ženy

15:45-16:45 finále OBTÍŽNOST muži:
Průběžné výsledky na IFSC - obtížnost muži

15:30-17:30 RYCHLOST muži:
Průběžné výsledky na IFSC - obtížnost muži

Stavěčům cest šéfují Adam Pustelnik (POL) - obtížnost a Jamie Cassidy (GBR) - bouldering.

poster

stavba cest na MS

Závodní profily na MS v Paříži, sportovní aréna Bercy

foto by © Rémi Fabregue (IFSC)






Česká reprezentace na MS v Paříži:


po kliknutí na jméno se objeví karta závodníka na stránkách IFSC

Obtížnost:


Adam Ondra (1993) Brno - 3. MS 2011,
2. ME 2010, 3. SP 2010, 3. Rock Master 2010,
2. MS 2009, 1. SP 2009, 1. MSJ 2009, 3. Rock Master 2009 O+B+R
...
Tomáš Binter (1992) České Budějovice - 17./46 EYC 2011
Michal Rožek (1979) Uherské Hradiště -
Petr Čermák (1995) Česká ves - 23./66 EYC 2012 průběžně, 12./67 EYC 2011
Tereza Svobodová (1995) Praha - WR 79./95, 11. MSJ 2012,
26./73 MS 2011, 6. MSJ 2011,
8. MSJ 2010,
8. MSJ 2009

Bouldering:


Martin Stráník (1990) Vysoké Mýto - 29./75 WR, 31./75 SP 2012,
7. MS 2011, 38./90 SP 2011,
21.-22./63 ME 2010,
71./73 SP 2009,
21./93 SP 2008, ...

Ondřej Nevělík - 43.-45./139 MS 2011, 60.-63./90 SP 2011
43.-44./63 ME 2010
Jan Jeliga
Silvie Rajfová
Petra Růžičková
Karolína Nevělíková

Rychlost:


Libor Hroza (1987) Děčín - 2. WR, 3. SP 2012, 3. Rock Master 2012,
5. MS 2011, 5. SP 2011,
3. ME 2010, 3. SP 2010, 1. Rock Master 2010
4. SP 2009, 6. a 8. na MS 2009, ...



Adam Ondra

foto by © Michal Rožek, archiv Lezec.cz


Tomáš Binter

Tomáš Binter

foto by © ?, archiv Rockstars.cz



Michal Rožek v dynamu na bouldru č. 2

Michal Rožek

foto by © Vojtěch Vrzba, www.climb4fun.cz


Petr Čermák

Petr Čermák

foto by © ?, archiv Horosvaz.cz




Tereza Svobodová

foto by © Michal Zbořil, archiv Lezec.cz



Martin Stráník

foto by © Pavel Sněhota, archiv Lezec.cz



Ondřej Nevělík

foto by © Pavel Sněhota, archiv Lezec.cz


Jan Jeliga

Jan Jeliga

foto by © ?, archiv Horosvaz.cz



Silvie Rajfová

foto by © Kamínek, archiv Horosvaz.cz


MHFF 2012

Petra Růžičková

foto by © ?, archiv Lezec.cz



Karolína Nevělíková

foto by © Pavel Sněhota, archiv Lezec.cz



Libor Hroza

foto by © ?, archiv Lezec.cz




Zdroje:
IFSC - Startovní listina
Worldclimbing2012.com

Marťan   [úpravy] 23:50 16.09.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 trapas ČHS13:16:41 12.09.2012
Super Terka! Doufám že máma a ostatní bafuňáři jsou spokojeni.... J.... ČHS do hlavy! Příště tam aspoň pošlete Andrejku, na tu je aspoň radost pohledět.
odpovědět 
 Re: trapas ČHS13:47:36 12.09.2012
souhlas...zatim nejhorsi vykon co jsem tam videl...nevim proc je na MS lezkyne, ktera neleze normalne na skalach pomalu ani 7b na OS. Kdyz kvalivikacni cesty jsou 8a:-)
MKodpovědět 
 Re: trapas ČHS14:55:06 12.09.2012
To jsou zas komentáře... Asi je zbytečný argumentovat někomu, kdo v životě nezkoušel starovat ani na "druholigovejch" závodech v Horní Plané. "Podpis" je pro tyhle typy komentářů charakteristickej. Andrea nominovaná pochopitelně byla a je čistě její rozhodnutí, že na MS nakonec nestartovala.
nellyodpovědět 
  Re: trapas ČHS14:58:30 12.09.2012
Máme tu dvě závodnice - Andreu a Terezu. Ale jen jedna je přiměřeně soudná a sebekritická. A hádanka pro všechny - která z nich to je? :-)
odpovědět 
 Re: trapas ČHS14:56:00 12.09.2012
Má vůbec někdo z české mnohahlavé výpravy - samozřejmě kromě Adama Ondry a Libora Hrozy - šanci na nějaké důstojnější umístění? Nebo je to fakt jen vejlet za svazové peníze?
odpovědět 
  Re: trapas ČHS15:21:55 12.09.2012
Treba Martin Stranik, jestli mu to sedne...
odpovědět 
   Re: trapas ČHS10:42:56 13.09.2012
Hm. 51. místo. Tak to mu to asi nesedlo. Jinak Honza Jeliga 41, Ondra Nevělík 49. Závěry ať činí jiní.
odpovědět 
 Re: trapas ČHS15:03:28 12.09.2012
Kluci brzděte, výslekdy doplňuju průběžně jak je má IFSC na webu, jako třeba teď Ondru Nevělíka (3t9 4b10) a ještě pak kontroluju jestli se nepřepsali jako se jim to občas stává. Podle toho webu Terka ještě nelezla. Streem dnes nesleduji, ale kvalifikace jsou až do večera, takže myslím, že fakt ještě nelezla. V textu článku je od dopoledne napsáno, že poleze ve skupině B 16. z 36, pod tím je jen jméno - zatím bez uvedení pořadí a nad tím jsou uvedené časy od kolika do kolika kvalifikace probíhá.
 martanodpovědět 
  Re: trapas ČHS15:08:50 12.09.2012
na live streamu ve výsledcích teď také prolétlo její jméno bez výsledku, tj. že ještě nelezla
bretacrodpovědět 
  Re: trapas ČHS15:12:58 12.09.2012
Urcite lezla, dival jsem se na to. Adam O., Martin Stranik, Nevelik = superborci to bezpochyby, jde o to ze si myslime, ze mame spoustu jinych a mnohem lepsich lezkyn (minimalne 3), ktere by nas mohly reprezentvovat. Tot vse, kdo videl to lezeni, tak musi uznat! Verim ze se z ni casem vyklube poradna lezkyne.
MKodpovědět 
   Re: trapas ČHS15:15:12 12.09.2012
Jestli to ovsem nebyl zaznam z lonska, coz bych se divil, protoze tam nebyl zadnej strih atd...:-)
MKodpovědět 
   Re: trapas ČHS15:16:37 12.09.2012
pokud je tomu tak, tak si sypu popel na hlavu, bohužel není čas sledovat celý stream...
bretacrodpovědět 
    Re: trapas ČHS10:37:01 13.09.2012
Ten systém celýho závodu MS je trochu odlišnej od SP nebo Rock Masteru a v Paříži je hodně závodníků, takže dílčí výsledky jsou v jiných (pod)tabulkách a včera jsem je přehlédnul. Soráč za nepřesnost (ale i tak mi některý komenty přišly moc), trochu mi to trvá přehodit vejhybku - je to tak, že Terka lezla dvě cesty, takže někdo mohl vidět záznam té první, kde měla nejspíš ten horší výsledek 24./31 ve skupině a někdo, že ještě nelezla druhou cestu (15./31). Tedy doufal jsem, že se i jí zadaří líp;)
 martanodpovědět 
   Re: trapas ČHS15:25:45 12.09.2012
Ktere 3 ceske lezkyne, ktere aktivne zavodi, jsou lepsi nez Terka? To ze nema na skalach tezke OS nic neznamena, pokud se venuje hlavne umelce(minimalne kvuli casu)...
odpovědět 
    Re: trapas ČHS15:38:58 12.09.2012
Aktivni bohuzel ne, ale neaktivni nejsou treba jen z duvodu ze by nechteli...chyba bude jinde. To je fuk, mame i jina zelizka...drzim Tereze palce aby na sobe makla, ziskavala takhle zkusenosti a casem treba prekvapi.
MKodpovědět 
     Re: trapas ČHS16:32:10 12.09.2012
To by mě teda taky zajímalo, který lezkyně maj takový klacky pod nohama, že z toho nemůžou bejt aktivní... :-). Neznám moc lezců, který by na sobě makali jako Terka (ale srovnávám víceméně jenom s Pražákama, ty budou asi línější). Sebekritika je sice dobrá věc, ale sedět doma by jí bylo do budoucna, pokud chce závodit, k ničemu. Sbírat zkušenosti na velkejch závodech je důležitý (opravdu se nedaj' srovnávat závody ČP a SP). Za rok až bude třeba bojovat o účast ve finále jí můžete všichni držet palce.
nellyodpovědět 
      Re: trapas ČHS16:49:20 12.09.2012
Mám pocit, že toto se netýká výkonnosti, ale celkových poměrů v ČHS a sportovním lezení jako takovém. Jednak tu vzniká proti určitým lidem dost velká averze už jen proto, že jsou tu náznaky protekce a úpravy pravidel v jejich prospěch, a jednak se na jejich přípravu vynakládají nepřiměřené prostředky. Kdyby měl svaz peněz na rozdávání, je to jedno. Ale za současných podmínek jde otrkávání se jedné reprezentantky na úkor podpory a rozvoje ostatních. Neříkám, že účast v podobných soutěžích není potřebná, ale je otázka, zda stojí za ty peníze, které schází jinde.
odpovědět 
      Re: trapas ČHS17:07:51 12.09.2012
Soulas s tim ze tvrde trenuje...to vim a take jsem ji parkrat videl lezt na zavodech, rekl bych ze ona je typ zavodnice ktera na sebe necha padnout nervozitu az zbytecne moc, ale jak rikas to zredukuje casem zkusenostma.
MKodpovědět 
     Re: trapas ČHS16:41:05 12.09.2012
Souhlas s Nelly, take mi prijde, ze kdokoliv v nasi republice chce, tak ma sanci se do "repre" dostat. Prece jen prijet na cesky pohar/mcr muze kazdy a pokud jsou ty lezkyne tak dobre, neni pro ne problem byt na prvnich prickach. A zrovna Terka je toho dukaz, malo kdo tomu venuje tolik co ona. Mno a krome jineho myslim si, ze uz prekvapila... minimalne u nas :)
odpovědět 
      Re: trapas ČHS16:50:06 12.09.2012
A to je ten problém, do repre může kdokoli...
odpovědět 
       Re: trapas ČHS17:24:37 12.09.2012
Ok, tak by se asi mela zrusit repre, vlastne cela cast CHS, ktera se zavodama zabyva. Stejnak ti nejlepsi od nas nezavodi, protoze jsou pro ne skaly dulezitejsi a tech par, kteri se jim venuji, nejsou dsot dobri, aby meli podporu. Pro ty co maji talet, nebo si dokazali dobre zvolit disciplinu, kde vyniknou, maji za umisteni a od sponzoru dost penez, aby je to nepolozilo(viz Adam Ondra, Libor a Lucka Hrozovi(teda Libora Hrozu st. by to zabilo, aspon podle toho jak se tu vyjadruje v diskuzich...)). Chapu, ze by tak nebylo proc psat tupe komentare na lezci, coz by byla hrozna skoda.
odpovědět 
        Re: trapas ČHS18:37:03 12.09.2012
Konečně nějaký rozumný a konstruktivní návrh :-)
odpovědět 
         Re: trapas ČHS19:27:26 12.09.2012
možná dobrej návrh, ale ten co to psal neumí psát, ale to je jedno
odpovědět 
    Re: trapas ČHS21:03:18 12.09.2012
určitě to nic neznamená, ale když se mrknu, co lezou holky za hranicema na skalách- drobný rozdíl tu přece jenom je
A.odpovědět 
     Re: trapas ČHS21:29:23 12.09.2012
Jenže to se bohužel(kromě Adama) týká taky chlapů :D .
Rodpovědět 
      Re: trapas ČHS04:44:07 13.09.2012
A proc je v zavodnim lezeni v Cesku tolik ubozaku kolem? Jako v tenise a ruzne kolem asi. At si jedou holky na zavody i kdyz neaspiruji na 1. misto, vzdyt by jinak zavodil jen vitez sam. U nas je lezeni na skvele urovni, tak sakra proc si nutne nekdo mysli, ze musime mit 10 nejlepsich borcu na svete? Asi kdyz jsme tak mali , tak asi to nepujde . A mame tak malo skal...
Martas.odpovědět 
       Re: trapas ČHS07:56:04 13.09.2012
Pokud si budou jezdit kompletně ZA SVOJE PENÍZE, nemám s tím osobně problém. Pokud se do toho dávají svazové peníze, ať už jsou jak chtějí velké nebo malé, nediv se, že se to spoustě lidí nelíbí.
odpovědět 
        Re: trapas ČHS08:59:19 17.09.2012
Jezdit kompletně ZA SVOJE PENÍZE - je jasné, že tohle si může dovolit jen pár bafuňářů a z těch komplexní reprezentaci asi nepostavíme. Jiná otázka je, proč reprezentace nejezdí organizovaně a dokopy menším autobusem - tedy bezplatně (jako kdysi s I. Šifrou), vyšlo by to zaručeně levněji. A bafuiňáři ať si klidně jezdí za svoje.(Postoje většiny z nich nakonec každý zná. Pro svoje dám a odepíšu z daní, na ostatní se můžu vy..)
Ono je třeba umět v mezinárodní konkurenci ocenit i to umístění v horní polovině účastníků. Účast více závodníků ve finále je dnes dost nereálným snem a nelze jí dosáhnout bez postupníé průpravy.
Honzaodpovědět 
         Re: trapas ČHS14:42:01 17.09.2012
A jsme u toho - proč by si nemohli všichni jezdit komplet za své s tím, že ČHS bude mít předem známou tabulku, podle které proplatí část nákladů a případné odměny navíc podle umístění? V některých případech chudší lezců by to šlo řešit třeba zálohově, ale princip by byl ten samý - jasná pravidla, podpora a odměny za umístění. Ať si jede třeba 50 lidí, proč ne. Ale ať si to zaplatí a svaz jim pak za medaile proplatí cestu plus přidá něco za odměnu. Jednoduché, elegantní a motivace pro všechny. Rovné podmínky, rovné možnosti, žádná levá v nominacích nebo protekce.
odpovědět 
          Re: trapas ČHS15:11:38 17.09.2012
Je vidět že nevíš o čem mluvíš. Pravidla jsou už od jara jasně daná, jen sis je asi nepřečetl a máš pocit že všude kolem tebe je něco nespravedlivého a protekčního - to je takové zaklínadlo dnešní doby. Zkus tohle: Horosvaz/soutěžní lezení/info pro závodníky/ pravidla pro poskytování příspěvků. Přečti si to a pak napiš kde je ta strašná korupce, protekce - nebo se taky můžeš omluvit. :-)
odpovědět 
           Re: trapas ČHS15:54:30 17.09.2012
Zajímavé - proč tedy, když je vše tak jasné a křišťálově čisté, dostal Lienerth dva disciplinární tresty a byl nucen se omluvit za škodu, kterou spáchal Hrozovým?

A kromě toho píšeš, že jsou pravidla daná od jara. To před tím nebyla? Teď je podzim, to ta pravidla existují jen půl roku? Nebo byla jiná? Jak často se mění? A podle čeho se mění? Že se tu oháníš nějakými pravidly je k ničemu, když ta pravidla jsou neustále měněna. Nebo nejsou? A když to vše tak funguje, proč je české lezení tam, kde je?

A když jsi u té rovnosti - určitě tomu neprospívá to, že část lezců má vše plně hrazené a část má podmínku umístění. A když jsou mezi těmi, co mají vše hrazené bez ohledu na umístění i děti funkcionářů, tak to protekcí zavání. Máš nějaký rozumný argument pro to, že jeden má vše hrazené ČHS a druhý si musí hradit vše sám a ČHS mu něco proplatí jen v případě určitého umístění? To ti přijde jako jako férové a rovné podmínky?
odpovědět 
          Re: trapas ČHS09:29:49 19.09.2012
..žádná levá v nominacích nebo protekce... Hezky řečeno, ale ve skutečnosti tomu tak není. Ten, kdo na to má prostě pojede, ať to dopadne jakkoli.A kdo na to nemá si to prostě rozmyslí, jestli kvůli 2 bodům bude vracet několika tisícovou zálohu a prostě nepojede. To v mnou navrhovaném řešení je to logičtější a v důsledku i levnější.Menší autobus se vyplatí už při 3 reprezentatntech (místo 3 osobáků). A komu se to nelíbí, ať si klidně za svoje jede ve svým pohodlíčku.....
Honzaodpovědět 
           Re: trapas ČHS09:42:36 19.09.2012
Kolik bude stát příští rok cesta na MSJ do Kanady AUTOBUSEM?????
odpovědět 
            Re: trapas ČHS10:02:43 19.09.2012
Jsi opravdu hloupý, nebo to jen tak děláš?

A pokud myslíš třeba FSC World Youth Championship - Central Saanich, který bude 15/16 srpna, tak je opravdu nutné na něj jezdit? Já si myslím, že ano. Tedy za předpokladu, že ve Švýcarsku nebo v Rakousku, kde se koná pohár před tím a kam je opravdu možné jet autobusem, se naše juniorská repre umístí nějak dobře. Pokud bude někdo z repre na předchozích závodech třeba v první desítce, rád ho podpořím a proti hrazení nákladů ani nepípnu. Pokud se však na těch dvou závodech v Evropě ukáže, že naše repre na svět nemá a končí v druhé polovině výsledkové listiny, žádný důvod k návštěvě závodů v Kanadě nevidím. Ty ano? Máš něco konkrétního proti tomu, aby účast na drahých závodech ve vzdálených lokalitách byla podmíněna dosahováním dobrých výsledků srovnatelných s konkurencí?
odpovědět 
         Re: trapas ČHS09:07:36 20.09.2012
Ahoj, možná by pomohlo, kdyby cesty na nominačních závodech mládeže i dospělých byly postaveny stavěčem s mezinárodním certifikátem a ne kamarády z oddílů. Nic proti, ale sami vidíme, že ti co jsou nejlepší na cestách v ČR se ve světě nechytají. Cesty na závodech v ČR jsou totiž postaveny pro široký okruh závodníků, no a když už tam jsou, tak ať si zalezou, že jo. No a potom být mezi nejlepšími čtyřmi je dosažitelné i pro ty, kteří potom na svěťáku a na evropě dopadají jak dopadají. Takže, kdo chce jezdit a reprezentovat, ať ukáže svou výkonnost na cestách, se kterými se setká na závodech v zahraničí. Tam se potom dá srovnat výkonnost a předpokládat výsledek závodu. No a jeli by ti, kteří by se mohli umístit a ušetřilo by se spoustu peněz. A ostatní nenominační závody by potom byly pro ty, kteří si chtějí zazávodit a je :-D
odpovědět 
          Re: trapas ČHS09:51:32 20.09.2012
Proč jen nominační? To nic neřeší. Kvalitní cesty byl měl mít postavené každý závod pod záštitou ČHS. Když totiž polezeš neustále místní cesty a pak jednu pořádnou, jen se ukáže, že na ni nemáš. Závodníci se potřebují vylézt, ne při nominaci zjistit, že na to nemají. Ale to souvisí s celkovou koncepcí. ČHS ti řekne, že na to nemá peníze. Jo jo, kolik dobrých cest (stavěči i chyty) by tak mohlo být za peníze vyhozené za nesmyslné a zbytečné závody...
odpovědět 
           Re: trapas ČHS10:14:22 20.09.2012
S těmi nominačními jsem to myslel jako závody pro adepty na reprezentaci. Zase by byla škoda, kdyby si nemohli zazávodit i ti, kteří od ČHS nečerpají žádné peníze. Tak pro ty by stačily cesty necertifikovaných stavěčů jako dosud, ale pro reprezentaci to fakt nestačí. To je, jakoby někdo chtěl jezdit závod formule 1 a nominoval se na základě výsledků závodů na místním hřišti.
odpovědět 
       Re: trapas ČHS09:18:06 13.09.2012
Vůbec nechápu, o čem píšeš. Nikdo proti tomu, že si jezdí po závodech, nic nemá. Klidně ať si objíždí všechny juniorské i normální závody. Já jim to přeji. Ale je hovadina, když jim to ČHS platí z peněz, které mají být určené pro všechny. Dovedeš si představit, co by se dalo udělat třeba pro vyhledání a podporu nových talentů za částku, co stála Paříž a Singapur??? Tohle přeci není systematická a odborná práce. S tím, co tu máme teď, budeme sice jezdit hojně na závody, ale výsledky budou pod psa. Koho zajímá nějaké 20 - 40 místo? Nikoho. To je podle mne lepší jezdit méně a umisťovat se dlouhodobě lépe. Máš snad jedinou námitku proti tomu, aby si závodníci platili vše sami (nebo zálohově od ČHS) a svaz jim teprve na základě umístění něco proplatil?
Nelly tu psala něco o tom, zda víme o házení klacků pod nohy a že Andrea sama odmítla účast i když byla na Paříž nominovaná. A v jiném článku se Adam vyjádřil na adresu ČHS také velmi nelichotivě a zmínil málo financí pro rozvoj špičkových lezců cituji "Ale mohl by tam být třeba (Martin Stráník), to je výborný lezec, bouldrista, jen třeba nemá tolik finančních prostředků k rozvinutí talentu.". A jiní naši lezci upřednostňují skály. Už chápete, co jsou ty klacky nebo proč někteří nejedou na závody, i když jsou nominováni? Jsou soudní, nechtějí si dělat ostudu, protože vědí, že na špičku prostě nestačí. I když by mohli a měli na to, prostě peníze od svazu tečou jinam a to deptá celý tento sport u nás. Takže osobně za největší klacek považuji odříznutí potenciálních vynikajících lezců od možností rozvoje na úkor průměrných, kteří ale mají protekci a jsou nepřiměřeně protěžováni. Výsledkem je, že někteří málo schopní závodníci s hroší kůží jezdí po závodech, kde se umisťují na nevýznamných pozicích, a řada mnohem lepších sedí doma, protože se o nich třeba ani neví nebo nemají dost prostředků pro rozvoj. A netýká se to jen financí, ale i přístupu k informacím, metodice tréninku, monitoringu rozvoje ...
Jirkaodpovědět 
        Re: trapas ČHS10:12:44 13.09.2012
....to Adamovo vyjádření ale nebylo proti ČHS - čti pozorně. V článku se mluví o podpoře Alpen extrem teamu. Ale jako klacek na ČHS se hodí všechno, že? Jinak by mě zajímalo koho myslíš tím potenciálním vynikajícím lezcem (lezkyní)? Jmenuj někoho, kdo je lepší a sedí doma místo toho aby byl v Paříži. Co se týká protekce, myslíš že když jede rodič jako šéf výpravy, tak se jedná o protekci? Vždycky tuhle funkci dělal nějaký rodič a asi to tak bude i nadále. Nebo se ty jejich děti do reprezentace nenominovali poctivě na závodech a někdo je tam pokoutně prosadil? Kde vidíš protekci?
odpovědět 
         Re: trapas ČHS11:25:04 13.09.2012
Adam versus ČHS - opět cituji: "...už jen proto, že si nejsem jistý, zda se u ČHS dá vůbec hovořit o nějaké formě opečovávání... ale nerad bych do toho více rýpal." Myslím, že není potřeba to dále rozebírat.

Potenciální špičkový lezec - to je právě to podstatné. On to může být i obyčejný malý klučina, který chodí do lezeckého kroužku někde v horní dolní. Ale rodiče obvykle lezení nerozumí, takže neví, že v klukovi je potenciál. Oddílový vedoucí nebo vedoucí kroužku sice vidí, že kluk leze hezky, ale nemá žádné trenérské vzdělání, takže klučina tam prostě a jednoduše zakrní. A i kdyby se super rozvíjel, tak v případě pracovní vytíženosti rodičů nebo pokud jsou nebohatí, tak také moc šancí nemá. Jezdit třeba z Ostravy do Prahy na závody není úplně pro každého.

Rodič jako šéf výpravy? Proč ne, někdo tam jet musí, tak proč ne ochotný rodič. Ale co se týká toho pokoutního jmenování a házení klacků pod nohy, nestačí ti jako ukázkový příklad Hrozovi? Zdali pak jsi viděl na Horách infu že Lienerth dostal dva disciplinární tresty za jejich poškozování a za "uvádění nepravdivých údajů ohledně nákladů na účast Lucie Hrozové na závodech světového poháru tak, aby byla postavena do nepříznivého světla.". Co bys chtěl dodat více? Kolik lidí si myslíš, že by mělo žaludek a čas se prát s někým, kdo je má zastupovat a podporovat? Libor ten žaludek měl, ale nemohou být další, kteří ho neměli a raději to vzdali a věnují se něčemu jinému?

Protekce - protekci vidím tam, kde osobní zájmy převáží nad zájmy skupiny či spolku jen proto, že někdo má možnost rozhodovat sám o sobě a kontrolovat sám sebe. A kde ruka ruku myje.
odpovědět 
          Re: trapas ČHS12:48:58 13.09.2012
Nic přece nebrání tomu aby se oddíloví vedoucí vzdělávali a rozšiřovali si znalosti. Nikdy nebudeme jako fotbal nebo volejbal, kde mají propracované metodiky na všechno. V lezení se vždycky experimentovalo a způsoby tréninku se předávají spíš formou starých čínským mistrů. :-) Vem si třeba řadu Krch - Rajf - Ondra. Není ochota předávat svoje tréninkové metody nějomu jinému.Taky asi žádný trenér nebude kompletně trénovat byť i talentovaného jedince. Vždycky si to budou muset odpracovat rodiče (jištění, cestování na tréninky a závody). Tohle je ale normální i v jiných individuálních sportech (tenis, plavání). Určitě u nás chybí něco jako trenér reprezentace, ale našla by se v tom našem lezeckém rybníčku taková autorita která by to zvládla? Bez rodičů by tenhle sport nešlo dělat.Vem si kolik lidí potřebuješ na zajištění závodů - tam to dělají většinou jen rodiče. Kolik závodů by bylo bez Bintera, Dichltlové, Doseděla, Miřejovského, Lumiho, Mácy....?
Ale ještě mi pořád chybí odpověď na to, kdo z našich lezeckých hvězd sedí doma a nemohl jet do Paříže.
odpovědět 
           Re: trapas ČHS13:21:10 13.09.2012
Nepochopil jsi princip - nejednalo se o konkrétní hvězdu a o Paříž, ale o to, že takováto hvězda jako AO by tu bývala klidně mohla být, klidně i víc, kdyby fungoval nějaký systém výběru a péče o talenty. Jméno dotyčného se nemuselo dostat dále, než k vedoucímu kroužku, protože dotyčný se tam začal nudit, neměl podmínky pro rozvoj a tak toho logicky nechal. Nejde tedy o to, že bychom tu měli nějakou hvězdu, co sedí doma a nemůže na závody, ale o to, že jsme mohli promeškat a nevšimnou si desítek talentů, z nichž nás někteří mohli dnes reprezentovat mnohem lépe, než současná repre. Kdo dnes z ČHS třeba obchází stěny v podvečerních a odpoledních časech a kouká, co se kde děje a kde mají šikovné děti a kde někdo leze extrémně dobře?
odpovědět 
            Re: trapas ČHS13:41:51 13.09.2012
Chodit večer po stěnách a hledat talenty není řešení. Na začátku lezou všichni tak nějak na stejné úrovni a teprve tréninkem se zlepšují. Trénink ale musí být dlouhodobý aby šlachy a svaly měly čas si zvyknout. To znamená lézt hodně cest, trénovat 4x týdně, jezdit na skály a spoustu dalších činností kolem. To trenér nezvládne, tady už musí být práce rodičů. A jsme zase zpátky. Kdyby se Adam narodil v Ostravě rodičům, kteří nelezou byl by mu talent k ničemu.
odpovědět 
             Re: trapas ČHS19:36:59 13.09.2012
To tedy na stejné úrovni nelezou. Ani náhodou. Rozdíly jsou propastné.

Adam měl výhodu v tom, že rodiče lezli, nebo ne? I když budeš chodit 4x týdně na umělku a dělat všechno, co píšeš, tak bez odborného vedení to od určitého věku nejde. Pokud sám nejsi špičkový lezec nebo opravdu sportovní talent a dobrý psycholog (rozuměj ve smyslu pochopení potřeba a motivace svěřence a předejití vyhoření), těžko můžeš své dítě dotáhnout ke špičkové výkonnosti. A také těžko můžeš jezdit po závodech, pokud nejsi dostatečně solventní. I ten základní Tendon Cup znamená 3 cesty na druhý konec republiky. Tím nechci říci, že by to měl svaz těmto lidem platit, ale určitá pomoc by zde být mohla. Ostatně, ona i ta návštěva 4x týdně na stěně stojí dlouhodobě dost peněz.
odpovědět 
            Re: trapas ČHS13:48:01 13.09.2012
Souhlasím i nesouhlasím. Osobně (ne jako funkcionář) se domnívám, že ten první výběr talentů funguje docela dobře. Na regionálních úrovních existuje obrovská spousta oddílů, které se starají o děcka a ta pak jezdí na soutěže, trénují, takže v té první fázi jakéhosi výběru talentů to docela funguje. Pak ale přichází útlum, nikdo se nevěnuje těmto nadějím centrálně, systematicky, zkrátka profesionálně a tak talenti mizí v jiných sportech nebo v lepším případě na skalách nebo jsou jejich metami maximálně tuzemské závody. Téhle situace si velmi dobře všímá současné vedení závodní komise a chce jí řešit. Jsem rád, že jí po delší době vede člověk s dostatečně tvrdou hroší kůží a ten snad bude mít čas na to své myšlenky realizovat.
Petr Reschodpovědět 
             Re: trapas ČHS19:34:25 13.09.2012
Napsal jsi to hezky, jsem zvědav, zda se najde nějaký kompromis. Cizí člověk se do bezplatné funkce starající se dětské lezení asi nepohrne a pokud tam bude rodič, bude čelit stejným tlakům, jako současní funkcionáři. Je pravda, že často ČHS kritizuji, ale v kůži funkcionářů bych být nechtěl. Jako jediné východisko bych viděl klasicky placeného manažera, ideálně bez vztahu k lezení. Ale to asi zase bude problém finanční :-(
odpovědět 
             Re: trapas ČHS20:30:41 13.09.2012
To je celkem legrace, že si toho komise všimla...





























T
Libor rebel Hrozaodpovědět 
           Re: trapas ČHS10:26:28 15.09.2012
Teď jsem se rozesmál. Z těch jmenovaných nikdo nikdy nelezl. Sportovní lezení vyžaduje, aby trenér měl vlastní zkušenosti. To není fotbal ,nebo atletika.
Hatla matlaodpovědět 

 Kam kráčíš český fanoušku?08:56:28 13.09.2012
Pocit jakési národní hrdosti nám chybí obecně, takže se asi jen těžko lze divit tomu, jak vyzněl výše psaný komentář. Všichni debatující jistě dobře ví, kolik peněz ten který konkrétní závodník obdržel podpory, že jsou pro všechny stejné podmínky pro reprezentování, pro nominování se...a někomu to stojí za to makat i v našich skromných podmínkách a rvát se o šanci a někdo do toho prostě nejde. Na loňském MS nejúspěšnější žena (dívka) z českých barvách tu odstartovala debatu, která každého, kdo maká a chce se prosadit, asi jen těžko motivuje. Tak nevím, kde je absence soudnosti... Ujíždí nám vlak a bez možnosti závodit venku se to mládí neprosadí.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Kam kráčíš český fanoušku?09:27:09 13.09.2012
Petře, teď jsem to napsal výše. Máš naprostou pravdu. Zbývá jen otázka toho výběru závodníků. Nechci to tu psát znovu, prosím, koukni na ten můj příspěvek výše. A hned bys mohl kdyžtak odpovědět na to, jak ČHS monitoruje a vyhledává potenciální mladé lezce, jakou mají podporu, co mohou od ČHS očekávat a jaké zázemí budou pro svůj rozvoj mít. Kde najdu nějakého trenéra nebo metodika od ČHS, co se zabývá tréninkem dětí a dorostu?
Jirkaodpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?10:51:40 13.09.2012
Aktuálně maká tým lidí nad koncepcí, jak postupovat dál v závodním sportu. Jsou tam přesně i ty otazníky, které oprávněně stavíš, protože v současnosti systematická práce nad budováním reprezentace a vychovánáním (vyhledáváním) reprezentantů prakticky není. Věřím ve změnu, svět nám utíká.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?14:29:47 16.09.2012
Petře ,ty nevíš co říkáš. Počkej až ti třeba budou chtít vlastní děti jak se budeš chovat a zda to finančně utáhneš. Dichtlová nasadila takové podmínky ,které vyhovují jenom Tereze a jí samotné. Vedoucí mládeže ,který se nedokáže postarat o pár dětí na závodech a nedokáže jim současně zabezpečit cestu tam i zpět ,tam nemá co dělat. Všichni rodiče co jim chtějí děti závodit nejsou v balíku a svaz se o takové talentované jedince neumí postarat. Proto máme takovou malou účast na ČP mládeže i dospělých. Třeba startovné 100,- Kč je pro některé moc.
Samoodpovědět 
   Re: Kam kráčíš český fanoušku?14:58:42 16.09.2012
Kdyby jen startovné :-) To není taková pálka, ale třeba teď v sobotu je regionální Tendon. V Lanškrouně. Když si vezmu, že to tam máme 250 km, tedy celkem okolo 500 km, nepojedu tam. I když máme potenciál na medaily, tak to prostě za to nestojí. Každý tu naříká, že je účast nízká, že když je hezky, závodníci raději jedou někam na skály. A diví se někdo? když si vezmu význam závodů (nulový) a náklady (utratíme cca 2000 za dopravu, tam dostaneme k medaily deštník nebo batoh), máme z toho s oddílem fajn víkend ve skalách. A to nemluvím o závodech pořádaných na Moravě. Dokud ČHS nezavede nějakou rozumnou podporu, bude jim na podobné akce kašlat většina.
odpovědět 
    Re: Kam kráčíš český fanoušku?08:10:13 17.09.2012
Co se týče region Tendonu, je to věc jsná a tu na Lezci x násobně komentovaná. Zaběhlé region závody zvlášť v čechách a zvlášť na moravě běhaly bez problémů víc než 10 roků a sloužily jako základna pro výběr do Č.P. (omezující pravidla). A kolik dobrých lezců i reprezentatů vychovaly si každý může zjistit. A potenciálních pořadatelů je chválabohu stále dost a úspory na cestovném jsou neoddiskutovatelné, (což zřejmě vedoucí činovníci stále nejsou sto pochopit). Ono je to ovšem také o tom, jak účastníci dokáží na vedení tlačit, a tu je také asi ona příčina.....
Honzaodpovědět 
     Re: Kam kráčíš český fanoušku?09:28:40 17.09.2012
Ono by stačilo zavést třeba lepší odměny pro závodníky. Vím, že v každém sportu se musí do dětí investovat a že rodiče doplácí, ale je to něco jiného. Je to jako investice. Když bude ve fotbale či hokeji hráč dobrý, všimne si ho lepší klub, nějaký sponzor... Postupně se schopný hráč dopracuje do ligy a začne vydělávat. To samé třeba tenis. Investovat do závodního rozvoje dětí zde v ČR je za současného systému ztrátové, i když bude lezec nej na světě, ČHS mu maximálně poděkuje. Kdyby to bylo jen ztrátové, tak to nevadí. Ale ono je i bezperspektivní, což je mnohem horší. A i když lezec vyhraje u nás cokoliv, trenéra si stejně musí najít sám, stejně mu nikdo nepomůže. Takže z tohoto hlediska jsou jakékoliv úspěchy a medaile bezcenné a pokud pojedu závodit někam na druhou stranu republiky na závody, jsou to vyhozené peníze. Kdyby se alespoň zavedlo, že prvních x dostane proplacenou dopravu nebo nějaké hodnotné ceny či menší prizemoney, bylo by to o něčem jiném. Jak návštěvnost, tak motivace. Ale za současné situace je pro lidi z Čech Tendon na Moravě vyhozený peníz i kdyby tam dítě zvítězilo. Pak v této soutěži nezbudou ti schopní, ti si raději půjdou někam zalézt, ale pár ambiciózních rodičů, co do toho děti tlačí a pak se někde na vesnici chlubí tím, jak je jejich děcko skvělé, že má medaili. Ostatně, stačí se podívat na výsledkové listiny a hned poznáte, kdo co objíždí a jaké tam má výsledky. A když to spojíte s pozorováním a poslechem rodičů na závodech, budete mít jasno :-)
odpovědět 
      Re: Kam kráčíš český fanoušku?14:41:08 17.09.2012
Lepší ceny pro závodníky? Co bys chtěl? Sedák, lano, mikrovlnku, televizi? Podíval ses někdy do igelitky s cenami? Já dost často a myslím, že toho děcka dostávají dost. No, uznávám, že zbohatnout se na tom nedá. V ostatních sportech to je ale ještě horší- zeptej se fotbalistů jestli někdy dostali za výhru v turnaji značkové tričko? Nápad proplácet pro prvních x dopravu si přestavuješ jak? Když vyhrají domácí závodníci tak pořadatel ušetří a když přijede a vyhraje Plevko ze Žiliny tak pořadatel přijde na buben? Peněžní odměny nemají ani dospělí a budeme je zavádět u dětí? Pokud považuješ závodění, medaile a vlastně i účast na závodech za bezcenné a v tomto smyslu i vychováváš své závodníky, tak nebude pro rozvoj lezení žádná škoda když nikam jezdit nebudete. Ti, které závodění baví, a vidí v medaili na krku i nějakou jinou hodnotu než finanční, na závody přijedou a bude tam zase pohoda bez výčitek ze zmařených investic…..
odpovědět 
       Re: Kam kráčíš český fanoušku?15:26:45 17.09.2012
To je přesně příklad naprosto špatného a zcestného myšlení, které dovedlo závodní lezení tam, kde je. Tedy do kopru. A ještě smutnější je tvá omezenost nebo demagogie, kde vše odsuzuješ aniž by ses nad tím zamyslel.

A k medailím - opět zde vidím v tvém myšlení určitou malost a omezenost. Chceš, aby tví svěřenci získávali medaile, nebo aby dobře lezli? To jsou totiž dvě odlišné záležitosti. Až si to uvědomíš, poznáš, o čem mluvím. K čemu je dobrá třeba Nevělíkovi medaile a první místo v ČP boulderingu? Pokud se chceš plácat tady na českém písečku a ohromovat holky, asi to bude dobré. Super, je nejlepší. Ale koukni se na výsledky z Paříže a poznáš sám, k čemu ti nějaká medaile je. Pokud je zde hromada podprůměrných a sem tam nějaký průměrný lezec, který vyhrává, je to smutné, ne k pochvale toho lezce. Aby měla medaile nějakou hodnotu, musí být vydřená a musíš ji získat poražením přiměřených soupeřů. A s tím musí souviset i přiměřená motivace, jinak opravdu je trénink na stěně hodnotnější a přínosnější, než jet 500 km pro zlatou medaili.




Lepší ceny pro závodníky? Co bys chtěl? Sedák, lano, mikrovlnku, televizi? Podíval ses někdy do igelitky s cenami? Já dost často a myslím, že toho děcka dostávají dost. No, uznávám, že zbohatnout se na tom nedá. V ostatních sportech to je ale ještě horší- zeptej se fotbalistů jestli někdy dostali za výhru v turnaji značkové tričko? Nápad proplácet pro prvních x dopravu si přestavuješ jak? Když vyhrají domácí závodníci tak pořadatel ušetří a když přijede a vyhraje Plevko ze Žiliny tak pořadatel přijde na buben? Peněžní odměny nemají ani dospělí a budeme je zavádět u dětí? Pokud považuješ závodění, medaile a vlastně i účast na závodech za bezcenné a v tomto smyslu i vychováváš své závodníky, tak nebude pro rozvoj lezení žádná škoda když nikam jezdit nebudete. Ti, které závodění baví, a vidí v medaili na krku i nějakou jinou hodnotu než finanční, na závody přijedou a bude tam zase pohoda bez výčitek ze zmařených investic…..
odpovědět 
        Re: Kam kráčíš český fanoušku?16:06:25 17.09.2012
Myslim, ze tvoje mysleni je zcestne a souhlasim s prispevkem nad tvym. Sport by mel byt predevsim pro radost. Radost ze zavodeni a z uspechu je ta hodnota, kterou deti potrebuji. Kdyz je to bude bavit natolik, ze v tom budou pokracovat a delat to vrcholove, necht do toho investuji rodice ze sveho, najdou si sponzory atd. Ja do svych deti "investuju", aby je to bavilo a protoze je to bavi, ne abych jednou mel doma mistra sveta. Pokud to bude davat smysl a budu na to mit, budu je podporovat, jak to pujde. Ale kazdy si tu cestu musi vyslapat se vsim vsudy. Jina otazka je, jak podporovat uz vrcholove sportovce, ale o tom se tu bavit nechci.
odpovědět 
         Re: Kam kráčíš český fanoušku?17:35:01 17.09.2012
To mas naprostou pravdu. Jenze pak je jedno, zda jedu zavodit na nejakou mistni soutez, nebo zda musim kvuli nejake soutezi objizdet 6 zavodu po cele CR. Detem pro radost staci zavody z okoli, deti maji uplne jine cile a motivaci, nez rodice. To, ze nekdo stravi na ceste 10 hodin a jede 800 km kvuli ucasti ditete na Tendon Cupu je nesmyslne a scestne a nedela to kvuli diteti, ale kvuli sobe. Neni nic horsiho, nez ambiciozni rodice, co se chteji realizovat skrze dite. Takze ano, zavodeni je o radosti, medaile take. Je ale nutne se zamyslet nas tim, ze ne vzdy jsou medaile to hlavni, ale ze jsou i jine hodnoty. Treba prave ten sport. A ze mam pravdu ukazuji i stesky nad ucasti ovlivnenou pocasim. To vypovida o mizerne prestizi tech zavodu. A nizke hodnote az bezcennosti medaili. Protoze jakou radost z medaile nebo prvniho mista muze nekdo mit, kdyz vyhral jen proto, ze jeho souperi si sli radeji zalezt na skalu? Takovato medaile je ponizujici a rozhodne neni duvodem k radosti.
odpovědět 
         Re: Kam kráčíš český fanoušku?18:38:48 17.09.2012
Souhlasím jen částečně. Máš úplnou pravdu v případě, že to má někdo jako zájmovou činnost, kroužek pro děcko a jde si občas (nebo i pravidelně) zalézt. Jakmile to začneš dělat na nějaké slušné úrovni, začneš s přípravou a systematickým tréninkem, přeci jako s hlavní a nejvyšší metou nepočítáš s plácáním se na tady tom malém místním rybníčku. Nikdo nebude investovat enormní množství času a peněz do vidiny, že jeho dítě vyhraje ČP. Nemluvíme teď o dětech z kroužku, které lezou místní závody, já mluvím o přípravě pro reprezentaci a následující přípravě pro úspěšnou cestu světem. Výběr a příprava dětí a dorostu pro repre, to je to, oč tu běží a co tu selhává a nefunguje. A bez motivace rodičů, trenérů a dětí ani fungovat nebude.
odpovědět 
          Re: Kam kráčíš český fanoušku?08:21:03 18.09.2012
jeden odvážnej anonym vedle druhýho. se vy trubky nedivte že v životě umíte akorát závidět ostatním když nemáte ani na to se pod svůj názor podepsat
noname nezávodní nelezecodpovědět 
           Re: Kam kráčíš český fanoušku?08:32:47 18.09.2012
Hele, ty podepsaný šašku, můžeš mi ukázat, kde tu z příspěvků kouká nějaká závist?
odpovědět 
 Re: Kam kráčíš český fanoušku?09:30:54 13.09.2012
Pro všechny podmínky stejné? To mě mírně řečeno velmi pobavilo. Namátkou ať si Dichtlová sáhne do svědomí. Nemusí ani hodně hluboko..alias nominace na SINGAPUR!!!!
odpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?13:18:00 13.09.2012
Singapur, Singapur. Tohle nikdy neutichne? Co tam bylo špatně? Ví někdo detaily, nebo je vše jen ve fázi polopravd a pomluv? Kdo tam jel a neměl jet, kdo zůstal doma a byl by na bedně? Příští mistrovství světa je v Kanadě a další v Nové Kaledonii. Máme se na co těšit. :-)
odpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?22:50:32 13.09.2012
Nebuď srab a podepiš se!!Nebo mlč!!!
Mira Vejmolaodpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?13:52:51 17.09.2012
Na Máňu nám nešahej.
Pugodpovědět 
 Re: Kam kráčíš český fanoušku?13:32:40 13.09.2012
Jestli mě zrak nešálí, čímž si v dnešní metylalkoholové době nemohu být jist, tak tu nevidím, že by naše nejúspěšnější žena posledního MS něco odstartovala. Naopak si myslím, že její 2 komentáře jsou trefné a pozitivní. Ta anonymní břečka kolem by se vůbec neměla brát v potaz.
 Bídaodpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?14:00:58 13.09.2012
Trošku jsem si to pomotal, příště psát jména. Nějak mi to nesecvaklo. Nejúspěšnější loni byla T. Svobodová na 32. místě. To nic nemění na tom, že debatu odstartoval nějaký anonym a Nelly to napsala dobře.
Bídaodpovědět 
   Re: Kam kráčíš český fanoušku?14:47:08 13.09.2012
Vloni postoupila do semifinále, kde skončila 26.
Petr Reschodpovědět 
    Re: Kam kráčíš český fanoušku?14:56:57 13.09.2012
Aha, to víš, hledal jsem to na stránkách Horosvazu...
 Bídaodpovědět 
    Re: Kam kráčíš český fanoušku?15:04:13 13.09.2012
Asi jsem fakt požil něco, co mi ovlivnilo zrak :-D
 Bídaodpovědět 
    Re: Kam kráčíš český fanoušku?12:13:50 15.09.2012
Loni bylo loni. Tento rok ji i na ČP poraží talentovaná Jana Vincourková. Ale ono by jich bylo víc, jen kdyby na závody dojeli.
odpovědět 
     Re: Kam kráčíš český fanoušku?12:40:56 15.09.2012
To je zase blábol!Janička poráží na ČP Terku ve kterém závodě?Pro neznalé Janička může na ČP,až příští rok.Jo a nezapomeň se podepsat.
PS:Janě i Terce fandím.
odpovědět 
      Re: Kam kráčíš český fanoušku?12:43:46 15.09.2012
To psal já fanda všech.Mira Vejmola
Mira Vejmolaodpovědět 
      Re: Kam kráčíš český fanoušku?13:56:07 15.09.2012
Žádný blabol. Teď v Písku si Jana s Terezou předpažila. Sleduj výsledky!
odpovědět 
       Re: Kam kráčíš český fanoušku?15:40:18 16.09.2012
Sleduju.Písek není ČP ale ČPM.Jana kategorie B.Terka kategorie A.Tak teda nevím.Mira
odpovědět 
        Re: Kam kráčíš český fanoušku?18:22:49 16.09.2012
Ve finále lezli stejnou cestu.Fando!
odpovědět 
         Re: Kam kráčíš český fanoušku?19:15:07 17.09.2012
No a Janička je o minus dál. Akorát že tam Terka ve své kategorii fakt neměla s kým závodit.. Obě lezou super, tak si je neberte do huby, ony s tím problém nemají!
odpovědět 
     Re: Kam kráčíš český fanoušku?08:26:52 17.09.2012
Janulu tak trochu znám, a po sportovní výkonnostní stránce má i na reprezentaci. Ono to ovšem není jen o tomhle (a o penězích), ale i o perspektivách do dalších roků. Je to i o úbytku holek po dosažení těch kritických 15, či 16 roků (stačí si prohlédnout startovní listiny). Dřív ta situace v nejstarších kategoriích byla přece jen o poznání lepší, o bednu se na rozdíl od dneška muselo bojovat.
Honzaodpovědět 
      Re: Kam kráčíš český fanoušku?09:36:35 17.09.2012
Psal jsme to výše, opět jako odpověď na tebe :-) Co to znamená, že má na repre? Předpokládám, že myslíš, že má na to, aby zastupovala ČR na mezinárodních závodech. Ale bude tam mít nějakou šanci? I když tady bude mistryně ČR a vyhraně ČP, k čemu jí to bude? Začne si jí pak někdo všímat, pomáhat jí, získá nějaké zázemí pro další rozvoj? Dostat se do repre nebude problém. Ale co dál? Nakolik je naše repre konkurenceschopná, aby si tam závodníci nejezdili pro poslední místa a jen nedělali ostudu? To je ten problém. Každý rozumný lezec to za současných podmínek raději vzdá, protože vidí, že jeho snaha nikam nevede. I kdyby se přetrhl, tak bez dobrého zázemí a perfektních podmínek se se světovou špičkou rovnat nemůže.
odpovědět 
       Re: Kam kráčíš český fanoušku?10:12:40 17.09.2012
Tak tohle podepíšu. Hlavně ,aby si to přečetli lidé z VV a Máňa s hroší kůží. Jana na finále v EP má ,a ono jich je asi v této kategorii víc. Bohužel ,trénují u Helči. U nás se nehodnotí podle výsledků ,ale u koho trénuješ.
Samoodpovědět 
        Re: Kam kráčíš český fanoušku?15:18:46 17.09.2012
Na základě jakých dosažených výsledků jsi dospěl k úvaze, že Jana a ostatní holky v kategorii mají na finále závodů EYC? Další část už úplně nedává smysl. To že někdo trénuje "u Helči" je přece záruka dobrých podmínek a kvalifikovaného trenérského vedení a nijak ji to nediskvalifikuje pro další vývoj.
odpovědět 
 Re: Kam kráčíš český fanoušku?11:10:10 15.09.2012
Prosím tě pane Resch raději mlč. Pokud nechceš pomoc! Zatím jste jako VV pro závodní lezení nic neudělali. Stačí Vám jedna s hroší kůží, aby jste ten problém hodili za hlavu. Výsledky nejsou, to je fakt. Jen Hroza a to je ve Vašich mozcích štváč. Koukněte se na účast v ČP. Už i na závody dětí jezdí čím dál tím meně dětí. Asi proč? S Vašim vedením dělat tento sport nemá význam a žádnou pespektivu. Ryba smrdí od hlavy.
Hatla matlaodpovědět 
  Re: Kam kráčíš český fanoušku?11:42:28 15.09.2012
Kromě Hrozy má výsledky i Ondra a Hrozová, a to dobré. Ovšem bez ČHS, to je fakt.
odpovědět 

 Startovní listina10:03:05 13.09.2012
Ví někdo co se stalo s kombinací na MS a ostatními závodníky? Viděl jsem nějakou starší startovní listinu cca toto:
O: Adam Ondra, Tomáš Binter, Michal Rožek, Petr Čermák, Andrea Pavlincová, Tereza Svobodová, Eva Křížová
B: Adam Ondra, Ondřej Nevělík, Martin Stráník, Jan Jeliga, Petra Růžičková, Nelly Kudrová, Karolína Nevělíková, Silva Rajfová
R: Libor Hroza, Jan Kříž, Adam Ondra, Eva Křížová
A když jsem u té rychlosti - proč tam nedali profil Liborovi??
 martanodpovědět 
 Re: Startovní listina14:13:03 13.09.2012
podle me to blbost neni at si na zavody jezdi i z penez CHS snad naco teda platite ten prispevek ?? aby si vlk v krase hral z vrtackou ja CHS neplatim a lezu si tam kde me to bavi
vodpovědět 

 Podpis14:11:01 13.09.2012
Vážení když už něco kritizujete nebo vedete blbe polemiky tak se podepište jménem ,a ne blbými přezdívkami.Karel Návrat
Karel Návratodpovědět 
 Re: Podpis19:35:35 13.09.2012
Škoda, že občas není rozeznat co je co :-)
odpovědět 

 diskuzní bolehlav18:16:16 13.09.2012
čiší z některých příspěvků, postupuje někdo krom Adama?
mr. gentlemanodpovědět 
 Re: diskuzní bolehlav00:05:35 14.09.2012
Krom Adama a Libora na to nikdo z výpravy nemá. Bohužel ani Martin Stráník ne, jak se ukázalo.
odpovědět 
  Re: diskuzní bolehlav06:55:46 18.09.2012
Zjisti si souvislosti, nez tady napises podobny grc anonyme! Martas stravil posledni mesic v africe na boulderech. Bez specialniho treningu na preklizce a vystavenou silou z sutru by byl zazrak, kdyby postoupil.
vencaodpovědět 
   Re: diskuzní bolehlav07:23:36 18.09.2012
V tom případě se nabízí otázka - proč tam vůbec jezdil, když se vědomě nepřipravoval?
odpovědět 
   Re: diskuzní bolehlav07:50:23 18.09.2012
A koho to zajímá, kde byl? Naopak ukazuješ debilitu současného systému - on si klidně leze někde pro zábavu, je naprosto mimo formu a bez přípravy a jede si na mistrovství světa. Fakt dobrý přístup. A ty ho ještě obhajuješ. Zasloužil by od ČHS trest, ne obhajobu.
odpovědět 
    Re: diskuzní bolehlav11:11:17 18.09.2012
Nominaci si poctive vybojoval, proc by teda nejel? Martas i ve sve nejhorsi forme bude jinde nez zbytek repre. Nicmene trest od chs by si urcite zaslouzil. Teple pivo a studene devky :-)...
vencaodpovědět 
     Re: diskuzní bolehlav11:48:49 18.09.2012
No a to je právě ten problém, okolo kterého se to tu stále točí - neustále se snižující úroveň. tady nejde o to, že je nejlepší v ČR, tedy je oprávněně v repre. Ale jde o to, že ten nejlepší v ČR je na MS někde na chvostu. A ještě ho tu někdo obhajuje, že přeci nemohl být lepší, když kašlal na přípravu. Tohle je Kocourkov a amatérismu nejvyšší třídy. Neměl by ČHS vysílat do prestižních závodů jen skvěle připravené a ambiciózní sportovce, kteří chtějí vyhrávat, a ne z nouze sáhnout po čemkoliv, co se namane bez ohledu na reálnou výkonnost a možnosti?
odpovědět 
      Re: diskuzní bolehlav12:16:26 18.09.2012
A jak je to vlastně u světové špičky ? Plácali se v Africe po balvanech pro zábavu, nebo se cíleně zodpovědně a do poslední chvíle připravovali na tak prestižní podnik jako je MS ? Řekl bych,že je to celkem jasný. Adam Ondra je mimozemšťan (ale cílil asi přípravu i na MS, je zodpovědný a řekl bych že vždy byl) a Libor Hroza maká jak barevnej.A i když mi ta jeho disciplína běhání po stěně nebere, nedá se mu upřít profesionalita. Prostě pokud je MS prestižní podnik, chce to asi i špičkovou přípravu, že. Von se teda snažil asi i ten zbytek, jenom asi míň,nebo nemá tolik s hůry dáno. Třeba to bude jindy lepší.
Rodpovědět 
      Re: diskuzní bolehlav13:07:26 18.09.2012
Ono lezeni ale neni doprdele zadny soutezni sport! Kdo se u nas krom adama zivi ciste lezenim? Par ryze sportaku preklizkaru je, ale drtiva vetsina jsou skalni lezci, kteri jezdi i zavodit. Az mi to slavny chs zaplati, taky se vyseru na to co me bavi a budu pul roku drit jak kokot kvuli par minutam zavodu. Prosimte vystrc si hlavu ze zadku a zapremyslej!
vencaodpovědět 
       Re: diskuzní bolehlav14:18:08 18.09.2012
Jo. Jenže to, co se děje na mistrovství světa, JE soutěžní sport - bez ohledu na to, jestli lezení obecně má soutěžní charakter nebo ne. Takže pokud tě profesionální, odpovídající příprava nebaví - OK; pak se ale na ty závody necpi (a nedělej ostudu).
odpovědět 
        Re: diskuzní bolehlav14:59:55 18.09.2012
Venco, buď se chci poměřovat na špičkovejch závodech se špičkovou konkurencí (na to je potřeba kromě jiného i určitá disciplína),nebo si tam jedu s minimální podporou svazu zablbnout a větší motivací je pro mně Rocklands, Bor atp. Možná mají někteří jedinci nejlepší výkonost ze zbytku repre a vybojovali si nominaci, ale možná by tam měl jet třeba někdo, kdo chce hlavně závodit. A tomu by měl svaz pořádně nacpat kapsu škvarkama pokud bude mít výsledky. O pomoci sehnat movitějšího sponzora nemluvě. Ale je těžká doba a s prachama je to na pikaču všude. Nevím kdo má hlavu v kterým análu. Jen mi pobavilo, že někdo,kdo je špička v našem boulderingu (i soutěžním) má MS podle tebe vlastně na háku, a jede si tam zablbnout. To žene vodu na mlejn "antizávodníkům" v ČHS uplně na max.
odpovědět 
         Re: diskuzní bolehlav15:12:53 18.09.2012
Já nic o žádném háku ale nepsal. Co tomu PRAVÉMU DRAVÉMU ZÁVOĎÁKOVI brání se normálně nominovat, tedy natrhnout prdel onomu skalnímu lezci, co má dle tebe závody na háku? Takže mám přijít k pověřené osobě ČHS a vychrlit: Pane předsedo, já sice lezu úplný hovno, ale víte, já tam ze sebe dám fakt všechno. Valím jen na překližce, protože jsou skály vopruz. Ten druhej tam jede jen zakalit na afterparty, sice je mnohem lepší než já, ale určitě to posere. Prosím prosím, pošlete tam mne místo něj!
Vencaodpovědět 
          Re: diskuzní bolehlav15:33:07 18.09.2012
Právě kvůli tomuhle laxnímu přístupu by měl svaz prachy obezřetně. Což ale vlastně dělá :D
odpovědět 
        Re: diskuzní bolehlav15:03:53 18.09.2012
To je snad každého věc, jestli pokud je nominován pojede nebo ne. Nebo se mýlím? Či snad navrhuješ, že bych měl pustit místo nějakému "nýmandovi", který se sice profesionálně připravuje, ale zaleze míň než já? Co to je za blbost?
odpovědět 
         Re: diskuzní bolehlav15:41:43 18.09.2012
Mýlíš. Sice jsi se nominoval, ale v rámci kvality přípravy a podaného výkonu na MS jsi ve srovnání se světovou špičkou niemand. A s takovým přístupem co tady deklarujete by byl niemand každej. Komu čest tomu čest.
odpovědět 
         Re: diskuzní bolehlav22:15:44 18.09.2012
Tak jeho věc to je, o tom žádná, ale přiznám se, že prostě nepochopím postoj ... mám nominačku na MS jistou, hodlám tam jet, ale nějaké cílené přípravě na to MS nejsem ochoten dát ani 3-4 týdny. U nějakého pouťáku včetně republiky to chápu, u MS teda ne. Buď mě to nějak nebere, a pak tam nejedu, což je úplně v pořádku, nebo jedu, a pak se na takovýhle závod aspoň trochu na úrovni připravím, pokud mi to zdraví dovolí. Ta čistě "účastnická" varianta mi prostě přijde na palici .... ale to je čistě můj názor.
MModpovědět 
    Re: diskuzní bolehlav12:58:22 18.09.2012
Nominaci si poctive vybojoval, proc by teda nejel? Martas i ve sve nejhorsi forme bude jinde nez zbytek repre. Nicmene trest od chs by si urcite zaslouzil. Teple pivo a studene devky :-)...
vencaodpovědět 

 CHS ?07:59:55 14.09.2012
Sportovní lezec a horolezec je jako nebe a dudy. Nevím, jak moc by to bylo realizovatelné ale už dávno se z ČHS měla oddělit sportovní a závodní sekce - něco jako Svaz sportovního/soutěžního lezení. Jedni by přispívali na železo do cest, druhý na závody.. A byl by klid! (nebo by se jenom hádky rozdělili do dvou skupin, ale už by to bylo svůj k svému)
Radek B.odpovědět 
 Re: CHS ?19:27:52 14.09.2012
Jistě Ti nikdo nebrání. Založ svůj sportovně-lezecký spolek. Přitáhni do něj sportovníky. Vstup do mezinárodních struktur. Přesvědči tuzemské úřady, že jsi důležitá prospěšná organizace. Domluv se s ČHS. Pak už se můžeš se svými členy hádat bez softmoverů.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: CHS ?09:08:57 15.09.2012
Tak by to jistě šlo. Ale mnohem jednodušší by bylo, když by se horolezecká část konečně rozhoupala a závodníky poslala svou cestou rovně. Ono totiž sportovcům to takhle nejspíš vyhovuje - sice se hádaj a perou, ale jen o to, jak si rozdělej ty peníze, co si vzali; berou si je tak jako tak.
Tipuju, že autor původního komentu bude spíš nezávodník ....
odpovědět 
   Re: CHS ?15:35:21 17.09.2012
Jasně že jim to vyhovuje. Je jasné, že těch pár pravověrných závodníků (jsou jich desítky? nebo možná i nějaká ta stovka?) nic z toho, co jsem napsal výše, neumí udělat. Ale prudí, místo toho aby si mezi sebou udělali pořádek a vystupovali víceméně společně jako seriozní disciplína. Tak jako už mnohokrát zmínění skialpinisté. S nikým se nehádají a svoje problémy si většinou řeší sami se sebou. A to jsou tam taky zarytí klasici (horolezci s lyžemi na zádech) versus čistí sportovci (běžkaři s batůžky na zádech).
Kuba Turekodpovědět 
    Re: CHS ?10:51:46 18.09.2012
Turku ty jsi vždy blábolil. Myslím si ,že kdyby to mělo význam tak se určitě závodní lezci osamostatní. Ale oni závodí do určitého věku a pak to jsou zase ti horolezci ,kteří lezou po skalách a horách. Ty na ně jen smutně budeš koukat jak jim to jde. Jsi prostě jen turista s lanem. A kecat chceš do věcí ,které tvá podělaná ,nesportovní dušička nedokáže pochopit. Někdo mně kdosi říkal: Jak lezeš ,tak žiješ a jak žiješ tak lezeš. Radost ,neradost.
Míraodpovědět 
     Re: CHS ?15:10:38 18.09.2012
Bingo! (Tak o čem je teda řeč v této diskusi?)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: CHS ?22:17:31 18.09.2012
Kecat chce do věcí, na které ze svého přispívá .... to je snad normální a zcela ok. Nebo se to už zase nesmí:-)))))))))?
MModpovědět 
     Re: CHS ?16:42:03 19.09.2012
Turista s lanem! Jak krásné a kolik jich tady je.
Plešounodpovědět 
      Re: CHS ?16:48:45 19.09.2012
Bingo podruhé a doopravdy!
Kuba Turekodpovědět 

 Odložení kvalifikace na rychlost17:03:08 14.09.2012
"Due to a technical error the Speed Quaification for Men has been delayed and the Speed Qualification for Women will be re-run. The Speed Qualification for Men will start at 17.45 CET The Speed Qualification for Women will start at 20.00 CET or after the Male Qualification has finished whichever is the latest. Entry to the venue will be at Gate 38 only. Source: IFSC"
 martanodpovědět 

 Libor22:34:20 14.09.2012
6.00 tim padem libor udal novej svetovej rekord ze jo? GRATULUJU!
Honzánoodpovědět 
 Re: Libor11:50:02 15.09.2012
Neudělal. Protože nebyla elektronická časomíra, jako rekord to neplatí. http://bit.ly/OOLdBq
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Libor14:55:11 15.09.2012
Uz o tom vim skoda skoda. tak snad priste
Honzánoodpovědět 

 Gratulace17:38:03 16.09.2012
Velky gratulace Liborovi a  Adamovi!
Honzánoodpovědět 
 Re: Gratulace18:17:01 16.09.2012
Obrovská gratulace Liborovi!!!! Supeeeer. Více mistr světa.
Speedy Gonzalezodpovědět 
  Re: Gratulace18:30:59 16.09.2012
Gratulace Adamovi a Liborovi. Jsem jen zvědav kolik jim ČHS za takový obrovský úspěch zaplatí. To byl vtip! Přátelé.
Samoodpovědět 
   Re: Gratulace20:08:17 16.09.2012
Vzhledem k možnostem rozpočtu jsou ceny od CHS čestné a symbolické a jinak to nemůže být.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Gratulace09:48:14 17.09.2012
A to je právě ten problém, za úspěch jsou ceny čestné a symbolické, zatímco podpora neperspektivní účasti na určitých závodech je v rovině opačné...
Dáša Šmer.odpovědět 
     Re: Gratulace16:15:26 17.09.2012
pravda, bohuzel...
odpovědět 
     Re: Gratulace16:44:22 18.09.2012
Dáše palec nhoru!
odpovědět 
     Re: Gratulace00:38:47 19.09.2012
Touha po slávě a uznání a nechuť chodit do práce společně vymyslely závody v lezení na cokoliv, nejen na rychlost.
Že je to na palici, to jim při tom nedošlo. Málokdo se zamýšlí nad opravdovou podstatou. Nejprve se lezlo jen v terénu, po skalách a horách. Potom se vydalo pod střechu i do tepla (stejně jako kdysi opice šly do jeskyní) a nakonec, protože jim tam začalo hrabat, tak vymyslely přímo závody v hrabání.
Aby byly ty opice co nejlepší, potřebovaly podporu a prachy nejen na cesty na kmenová shromáždění hrabačů nejhrabačejších. Tam si mezi sebou ukazovaly trika, samičky, naběhlé žíly a do světa pořvávaly - Jsme super, jedničky, šedesátdevítky i patnáctky v rankingu hrabačů. Z okolí se k nim přidala hromada zevlounů obecných a místo toho, aby je probrala, tak jim navíc k hrabacímu vítězství nebo umístění ještě gratuluje.
Já bych se na ně ale vysral, ať finančně nebo obdivně. Jsou totiž jen dalším z mnoha výplodů této srovnávací, závistivé a od začátku zcestné vývojové větve.
Sportovní lezení, lezení na rychlost a zatínání cepínů do dřeva, to je cca jako silikonové kozy. Techniku potrénuješ, oko potěšíš, ale podstata ti uniká...
Howgh.
Už nalitej a Gamp takyodpovědět 
      Re: Gratulace10:17:18 19.09.2012
http://www.cmhcd.cz/kontakty.html
odpovědět 
       Re: Gratulace10:57:19 19.09.2012
Zajímavý spolek ten CMHCD. Pět odborníků, jedna ředitelka, 3 manažerky, jedna asistentka a jeden účetní. Hahá!
odpovědět 
        Re: Gratulace20:13:30 19.09.2012
Otázkou je smysl takovýchto agentur.... :(
Elementodpovědět 
       Re: Gratulace10:58:31 19.09.2012
Ale von má více méně pravdu, i když je nalitej ...
odpovědět 
        Re: Gratulace11:22:32 19.09.2012
Nemá, jen je hloupý, protože nesmyslně směšuje neslučitelné. Lezení po překližce je normální sport a nemá s lezením ve skalách nic společného. A je to tak skoro ve všech sportech - Tour de France nebo cyklokrosaři versus dráhová cyklistika, maraton versus kroužení na oválu, dálkové plavání versus kroužení v bazénu, Dakar versus nascar. Maníka z Dakaru by nenapadlo vysvětlovat pilotovi z F1 že je neschopný hňup, že neví, o čem autozávody jsou. Skalní lezec ale klidně všechny ostatní formy lezení odsuzuje. To, že závodní lezení má stejné vedení, jako skalní lezení, je už otázka jiná. Ale rozhodně to není důvod proto, aby kdokoliv takto nesmyslně odsuzoval a haněl jiné lezecké odvětví, než sám dělá.

odpovědět 
         Re: Gratulace19:53:26 19.09.2012
Tak kdyby manik z Dakaru videl na svem oblibenem webu, jak se parta blbecku z F1 dohaduje o jeho penize, ze pry maji malo, zatimco on si svoje vylety musi platit sam a jeste jim ze sve dobre vule prispiva na jejich vylety, tak by jim mozna ty jejich formulky prejel nakladakem a mozna by jim k tomu rekl jeste neco, co by administratori webu okamzite zcenzurovali.

Ale jo, hadejte se dal. Aspon vim, ze jestli moje dite bude chtit nekdy zavodit v lezeni, tak ze ho mam zmlatit a poslat ho radsi s kamaradama do hospody.
jx zeroodpovědět 
          Re: Gratulace20:16:01 19.09.2012
Jenže to není chyba ani jednoho z maníků, ale za

a.) webu, kde ta diskuze je a který za zabývá oběma oblastmi a obě podporuje. Kdyby tu závodní lezce nechtěli, nebudou tu inzerovat závody, či pravidelně informovat o závodních akcích.

b.) vedení a organizace svazu, který se sám dobrovolně rozhodl obě odvětví zastřešovat a rozdělovat peníze obou skupin aniž by se některé z těch skupin ptal.

Z tohoto hlediska jsou obě skupiny spíše obětí. Myslíš si snad, že tu jiné lidi baví nekončící a nesmyslné diskuze o mágu, písku nebo jištění? Nebaví. Pro mě za mě, klidně si lezte bez jištění úplně a mágo si zakažte/povolte. Jenže ani jedna ze skupin nemá kam jít jinam. A tím, že se budou obě skupiny vzájemně urážet a shazovat, se stav nezlepší. Pokud se ti tedy závodní sekce v ČHS nelíbí a nelíbí se ti na lezci prostor věnovaný závodnímu lezení, obrať se na svaz nebo na adminy. Ale je hloupost tu ty druhé urážet jen proto, že mají rozdílný pohled na věc či na podstatu lezení.
odpovědět 
           Re: Gratulace20:25:21 19.09.2012
Co se urazeni tyka, tak se urazite navzajem, ja si z vas jenom delam legraci a velmi hrube sumarizuju podstatu vasi diskuze: proste jste blbecci, co se ani v tak omezenem poctu nejsou schopni dohodnout. :)

Jinak jsem rad za tvuj pokus stocit diskuzi k necemu skutecne podstatnemu, co je treba akutne resit, nebot se to dlouho neresilo a verim, ze spolecne dospejeme k jednoznacnemu reseni: mago. Pojdme se chvili hadat o magu na pisku, zavodni lezeni je nuda. :)
jx zeroodpovědět 
            Re: Gratulace20:53:45 19.09.2012
No jo, jenže problém je v tom, že třeba mě jako blbečci, co se neumí dohodnout, zase připadají skalní lezce, zejména pískaři :-)

Já si skoro myslím, že ono je to úplně jedno. V obou skupinách jsou lidé jak dobří, tak pošahaní. A s tím nic neuděláme. Tak proč se alespoň nepobavit. Jinak ohledně mága ani nemusíme na písek. Stačí si vzít nedodržovaný zákaz sypaného mága na stěnách :-) To by se překližkáři divili, kdyby je majitelé stěn začali vyhazovat :-)
odpovědět 
             Re: Gratulace22:34:32 19.09.2012
Zacinas se mi libit, resit mago na stene, to tu mozna jeste ani nebylo. Nebo aspon to zatim nemelo ani 100 komentaru, tak jsem to asi prehlednul.

No to by me s kamaradem asi nastvali. Horko tezko v zime najdem jeden maglajzpytlik do dvojice, vyrazime asi tak petkrat za zimu na stenu a oni by nas vyhodili. To bych jim tam asi fakt naschval zkusil lizt lehky cesty s lanem okolo pasu, naboso a nahore standovat. Vlastne standovat ne, to bych musel slanovat bez sedaku. To bych to snad radsi zase slezl. I kdyz jeste lepsi by asi bylo se na tu stenu vykaslat uplne a jit vecer na bezky.
jx zeroodpovědět 
   Re: Gratulace13:03:53 20.09.2012
Ani 100procent nakladu, podivej se do nom. kriterii.
odpovědět 

 Gratulace21:53:44 16.09.2012
Velky gratulace Liborovi a  Adamovi!
Honzánoodpovědět 
 ČHS13:56:57 23.09.2012
Koukal jsem na web Hory Doly a tam se řeší kauza Hroza vs.ČHS. Důvod, na webu lezec, který je partnerem Čhs, nás p. Hroza napadl a obvinil, ohledně rozděleni peněz atd.Hodně mě zajímá s kterých peněz se tato kauza financuje a v případe prohry ČHS kdo zaplatí soudní poplatky, náklady a a tîm spojene odškodnění.A proč tady na webu o tom není ani řádka, že by tabu ?????
Marty odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 278 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.