LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

K nominaci

Ahoj lidičky. Po přečtení Danových pravidel –nominace do repre ČR juniorů jsem zjistil, že vše zůstalo při starém -12 závodníků na obtížnost a 2 na rychlost přesto že na MS byla rychlost úspěšnější.

Nominovaní závodnici na rychlost se dostali do finále a moc do medailí nechybělo. L. Hrozová – 4. místo a E. Karešová, která měla ve finále samé závodnice SP 6. místo. A mohlo to být i lepší, ale o tom jsem už psal. V obtížnosti mimo velikého úspěchu S. Rajfové –1. místo, se nominovaných závodníku do finále moc nedostalo. Přesto jsme se nepoučili a ze strachu, že by rychlost měla více medailí než obtížnost, jsme rychlost okleštili a nejlepší by bylo jí zrušit. Co? Ti, co takhle přemýšlí, jenom škodí sportovnímu lezení. Ani nevím, jakým právem z peněz určeným na sportovní lezení juniorů a mládeže se ty peníze cpou na obtížnost? Docela by bylo zajímavé, co by se dělo u těch odpůrců rychlosti, kdyby se rychlost dostala na olympiádu. Já si to umím živě představit. Obtížnost, svoji nudností pro diváky, kteří to mu nerozumí, se tam určitě nedostane. Ale paralelní lezení na rychlost nebo boulder šanci mají. Tento rok je v Evropě i v Čechách docela dost závodů na rychlost a to o něčem svědčí. Rychlost a boulder se otvírá světu, jen v Čechách jsme slepí. Viď Dane, vládneš jak Špidla a taky tak dopadneš. Proč se nemůže udělat při jednom závodě obtížnost a rychlost dohromady? Rychlost by přitáhla diváky a tím i sponzory. Nominace by byla jednoduchá - první 3 nejlepší ČP(junioři - rky) by se nominovali na M. světa a klidně by se mohlo stát, že by se závodník na obtížnost nominoval i na rychlost svým výkonem v ČP tím, že by obsadil obě disciplíny. Tak by nominace byla spravedlivá vůči všem závodníkům a né, že závodník na rychlost, díky nominaci 2 závodníků na rychlost, zůstává doma a přitom se mohl prát o medaili, jedou tam závodníci na obtížnost, kteří nemají šanci se dostat do finále. Jestli vám to uniklo, tak to nadšení ze závodů obtížnosti pomalu upadá. Jen v mládeži se drží. Mně osobně se obtížnost líbí. To samé rychlosta boulder. Nikdy by mě nenapadlo nějakou disciplínu likvidovat, už jen proto, že se někomu nelíbí. Vůbec si nemyslím, že je nějaká disciplína lehčí, než ta druhá. Každá má svoje. Lidi, do schůze v Břeclavi si to proberte a udělejme zátrh Danovy nominaci. Nestojí za nic, jako každý rok. Nejedná se o závody dospělých - to jste snad pochopili, ani o moji dceru, ale o ty, co na to mají a je jedno v jaký disciplíně ve sportovním lezení to bude.
Ahoj, Karešák.

Míra Kareš   [úpravy] 22:03 09.02.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 obtížnost vs. rychlost11:56:14 10.02.2004
Lezení na rychlost je zřejmě atraktivnější pro laickou veřejnost, ale podle mě, aktivního lezce, je to trochu umělá disciplína, nepodpořená množstvím lidí dělajících tuto disciplínu na různých úrovních jako je tomu u lezení na obtížnost nebo boulderingu. V mých očích je pak hodnota medailí v lezení na obtížnost mnohem nižší. To bychom pak museli nejvíc podporovat kolovou a jízdu na skibobech - tam máme (v bohaté konkurenci -:)) úspěchů plno.
MartinModpovědět 

 YES13:20:33 10.02.2004
Já jsem pro,to co zas navrh Dan je fraška.Mělo by se to pořádně upravit a už konečně začít držet krok s celym světem,to si sakra uvědomte HNED a ne si tady v Čechách kopat hrobeček!!!
jodpovědět 

 Je to myslím trochu jinak14:27:59 10.02.2004
Milý pane Karešáku, četla jsem si pozorně nominační pravidla pro juniorskou reprezentaci a Váš příspěvek mě přinejmenším překvapil. Mám takový dojem, že závody Evropského poháru mládeže se pořádají pouze v disciplině lezení na obtížnost. Pokud  mě zrak neklame, tak na Mistrovství světa budou mít cestu placenu pouze ti reprezentanti na obtížnost, kteří se umístí po dvou závodech EPJ do 10. místa ve své kategorii. To si myslím celkem zaručuje, že závodník není žádný outsider a má šanci na finálové umístění. 2 reprezentanti na rychlost (bez mezinárodní konfrontace) jsou myslím akorát dost na to, aby změřili své síly se specialisty z Ukrajiny a Ruska.
Pozorná čtenářka Vlaďkaodpovědět 
 Re: Je to myslím trochu jinak17:28:13 10.02.2004
Pozorna ctenarko zalez do nory, nevis o co jde, i kdyz se vsim co Kares pise nesouhlasim.
Vihulodpovědět 

 Nová disciplína09:36:52 11.02.2004
A co kdybychom vymysleli uplne novou atraktivni disciplinu ve ktere bychom timpadem nemeli vubec zadnou konkurenci? Treba takove chytani prvniho kruhu do lasa na cas - rychle a divacky atraktivni. Vsechny penize na reprezentaci by se daly vrhnout do teto discipliny, usporadali bychom na svoje naklady mistrovstvi sveta a samozrejme ho i vyhrali!!!
Dan zbytecne plytva penezi na obtiznost a rychlost a pritom z nas muze byt svetova velmoc...
HoBlodpovědět 

 12 : 2 je moc10:24:23 11.02.2004
12:2 je moc. Kdyby to bylo tak 9:5 (max. 10:4) bylo by to asi lepší. Obtížnost je prostě tradičnější disciplína tak bude mít o trochu víc na tom asi nic není. A že je lezení na rychlost vytržené z reality a je to sport sám pro sebe? No a co? Co je třeba na tenisu reálného? Kdo chce realitu ať zapomene na nějaké závody a jde lézt do Tater.
stipodpovědět 
 Re: 12 : 2 je moc12:53:58 11.02.2004
Tenis hrajou miliony lidí, zlomek z nich se pak utkává na oficiálních soutěžích. V lezení na obtížnost je možná procento závodníků o něco vyšší, ale řádově podobné. Lezení na rychlost se věnují prakticky výhradně závodníci - takže rozdíl tu je velký (argument, že rychlost je důležitá v horách neberu, protože té se dosahuje jinak než jenom rychlostí samotného lezeckého pohybu).
MartinModpovědět 
  Re: 12 : 2 je moc23:48:22 11.02.2004
Ale tys mě vůbec nepochopil. Šlo o to, že tenis není nijak logický, nebo přirozený sport ze života, je jenom divácky atraktivní stejně jako třeba lezení na rychlost. Když porovnáš poměr lidí co se na něj rádi dívají a přitom to v životě nehráli (třeba já) tak je to stejné jako lidi co se dívají na rychlostní lezení a taky v životě na rychlost nelezli. Chápeš? S těma Tatrama to bylo myšleno tak, že kdo chce realitu tak má jít lézt do Tater a ne ji hledat na překližce ať tam leze třeba rychle nebo obtížně. O to přece nejde. Prostě rychlost je atraktivní sport - netřeba pro to hledat nějaké berličky.
stipodpovědět 
   Re: 12 : 2 je moc16:06:04 12.02.2004
Stipe myslim, ze jsi Martina tak uplně nepochopil. Takže polopatě: lezeni na rychlost se věnuje jen malé procento členů ČHS o proto nechápu proč bychom ho měli podporovat no a jestli se to těm rychlošplhům nelíbí ať si založí svaz vlastní a můžu si pak poslat na MS závodníků kolik chtějí....
Tomasodpovědět 

 Vážená čtenářko19:34:25 11.02.2004
    Vážená čtenářko,
logicky jste si zdůvodnila nominaci na obtížnost, ale ono to je trochu jinak. Nezávodí tam jen Česko, ale celý svět. Souhlasím, ať jede na M. světa na obtížnost jen ti, co jsou pokaždé ve finále E. poháru. Pak by jste možná měla pravdu. Rychlost a Rusáci už není taky pravda. V roce 2002, když jsem byl na M. Světa, tak se na prvním místě umístilo USA, druhé Rakousko a třetí Č.R. Rusáci rychlost vymysleli a  byli dlouho nejlepší.
    Francouzi dali obtížnost a taky v ní dlouho kralovali, ale to už není pravda ani v jedné disciplíně. Pokud svět uznává rychlost a pořádá závody ME - S. pohár a  M světa, tak proč my jsme jak berani a strašně nám vádí. Mně jde jen o to, aby se sportovní lezení neškatulkovalo a všechny disciplíny ve sportovním lezením se uznávaly. Podle mě je rychlost doopravdy sportovní disciplína do haly, ta vám výkonnost na skály, ani na hory nezvedne. Obtížnost na umělé stěně se vymyslela jako trénink na skály, až z toho vznikla soutěž. Kdyby se dalo trénovat na skalách kdykoliv, jako na umělé stěně, možná by obtížnost ani nevznikla. Kolik nás chodí trénovat přes zimu na umělou stěnu, to jsou stovky a kolik nás závodí? Já taky trénuji na obtížnost v tělocvičně a to proto, abych pak něco vylezl na skalách. Rychlost vám na skály nepomůže a proto ten odpor. Je mi 55 let a pořád mě lezení baví.
      Ke sportovnímu lezení jsem přivedl své 3 děti a to úspěšně. Jako jeden z prvních jsem pořádal závody ČP na obtížnost na zahradě. Vlastním už 15 let stěnu 100 m2, 15 let jezdím na závody s dětmi, a to se závodilo až na Slovensku, tak si myslím, že tomu rozumím. Teď nám vyrostlo pár vynikajících lezců na obtížnost. To samé by mohlo být i na rychlost. Tak tomu dejme zelenou a neházejme těm, co ji chtějí dělat, klacky pod nohy a podporujme je. Máme dost širokou lezeckou základnu na to, abychom se světu předvedli ve všech disciplinách sportovního lezení. Karešák.
Karešákodpovědět 
 Re: Vážená čtenářko15:13:10 12.02.2004
Jedna mala oprava.I tu obtiznost vymysleli rusaci.Ti lezli zavody na obtiznost uz pred 40 rokama.Jejich silove nekolikati boje v cele s Abalakovem a jinejma borcema nas desili uz v sedndesatych letech minuleho stoleti.Bohuzel ten obludnej komunismut to vsechno znehodnotil.Ti sportovci , ale byli namakany.Zkuste nekdo vyset na hrazde 36 minut!A rychlost je stejna soucast lezeni jako obtiznout.Pokud nekdo leze venku , tak moc dobre vi ze tezka mista je vyhodnejsi prelezt rychle.Proste preklizka je takova posilovna a priprava na obtiznejsi a slozitejsi lezeni v prirode.A je pepsi posilovat na preklizce nez v posilovne.
DeJourodpovědět 
 Re: Vážená čtenářko15:35:34 12.02.2004
O pravdivosti Vaši informace , že Rusové už nejsou už to co bývali , si může každý udělat svůj názor sám , když si prohlédne výsledky z MS juniorů 2003 z lezení na rychlost na stránkách ICC.adresa www.icc-info.org/2003/R03_JWM.pdf
odpovědět 

 Tomasovi18:34:42 12.02.2004
Nerozumim tvemu polopatickemu vysvetleni. Jak je mozne, ze se lezeni na obtiznost venuje vetsina clenu CHS, kdyz ve startovnich a vysledkovych listinach, se vesinou objevuji stale stejna jmena. Za to jdu-li do skal, pokazde potkam jine lidi a lezou oni (clenove CHS) na obtiznost?
Natalieodpovědět 

 Jeste jednou18:40:22 12.02.2004
Chapu to tak, ze zavodnici na rychlost nejsou cleny CHS? A nereprezentuji zavodnici na rychlost CHS (jsme-li u toho) stejne jako zavodnici na obtiznost a proc by svaz nemel podporovat uspesne z obou dvou disciplin, a stejne tak boulderingu.
Neni to vsechno lezeni?

Natalieodpovědět 
 Re: Jeste jednou19:10:01 13.02.2004
ehm...jo jsme všichni členové čhs,bez členství nejde mít ani licenci víš.
člen repreodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 278 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.