LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezec který nepadá, leze pod své možnosti.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140372 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
Lezecké centrum Mammut - Praha 7 - Holešovice
Lokal Blok - Praha 5
Ultra Ant Club - Týnská - Praha 1

Prodejny
HUDYsport - Zlín
HORALSPORT - KLADNO
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Bivak na Mont Blancu

Pokuta nebo vězení?

Spaní na vrcholu Mont Blancu ve výšce 4810 m není pro lidský organismus jednoduché. O tom se přesvědčil mladý francouzský ? horolezecký tým. Nyní díky tomuto bivaku čelí mnohem větší výzvě - likvidační pokutě nebo dokonce vězení.

Jak píší v článku Horolezcům, kteří přespali na vrcholu Mont Blancu hrozí rok vězení a vysoká pokuta stalo se to, že po zveřejnění fotografií z tohoto bivaku, starosta francouzského města Saint-Gervais-les-Bains, které je jedním z výchozích bodů pro výstup na nejvyšší evropskou horu Mont Blanc, podal trestní oznámení na tuto dvojici. Muži tím porušili nařízení z roku 2020 a hrozí jim pokuta až 150 000 eur (asi 3,6 milionu korun) a rok ve vězení.



Horolezci píší, že bivak na vrcholu se uskutečnil mimo sezónu, v průběhu 9 denní expedice, hmotnost batohu 35 kg, teplota na vrcholu v noci -15°C (hi res)

foto by © video grab



V článku je dále zmíněno, že tyto právní kroky starosty vyvolaly pobouření v horolezecké komunitě.
Bývalý horolezec a spisovatel Claude Gardien označil bivakování za „základní součást alpinismu“ a dva dotyčné horolezce označil za „neškodné snílky, kteří si myslí, že horolezectví stále dává prostor pro dobrodružství“.
Vysokohorský průvodce Yann Borgent prohlásil, že starosta Saint-Gervais-les-Bains nařízení aplikuje „selektivně a předpojatě“.
Starosta naopak uvedl, že jeho rolí je „zajistit, aby pravidla a zákon platily pro všechny“.



Pohled z vrcholu Mont (hi res)

foto by © video grab



Zdroj:

Všechna jejich dobrodružství dostupná na Instagramu:
@instinctsauvage_ https://www.instagram.com/instinctsau...
@alexisrmry https://www.instagram.com/alexisrmry/
Fotky najdete na: https://www.romaryalexis.com/



DORMIR au SOMMET DU MONT BLANC


JirkaS   [úpravy] 09:32 06.01.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 O co jde10:54:02 06.01.2023
co má bejt tak si udělali ubytko na kopci. Místní KRNAP je za to bude hned pokutova
odpovědět 

 Smutné10:59:42 06.01.2023
Důležité bude, jak to nakonec dopadne. Zatím se tam mediálně zviditelňuje excentrický starosta a novináři se chytli maximálně možných postihů. Ale je smutné, jak se omezuje volný pohyb v horách. Chápu, že zrovna normálka na MB je příliš profláklá, v sezóně přetížená a reakce musela přijít. Ale nechápu, proč by se omezení měla vztahovat i na období mimo sezónu, tihle kluci tam šli někdy v půlce října, když už jsou chaty zavřené a lidí tam chodí pár.
Petrodpovědět 
 Re: Smutné12:01:31 06.01.2023
taky jde o to, co chce starosta potrestat. kdyby tam normálně přespali, nikdo si toho ani nevšimne. jak se píše vejš, toudle dobou tam moc lidí neni. ale když to nafotěj a pouštěj to mezi lidi, tak se pak nemůžou divit.
-U-odpovědět 
 Re: Smutné12:20:30 06.01.2023
A spali na francouzské, nebo italské straně ?
retezodpovědět 
  Re: Smutné14:05:33 06.01.2023
Spali prakticky na vrcholku
odpovědět 
  Re: Smutné14:39:07 06.01.2023
Vršek Mont Blanku nemá italskou stranu.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Smutné15:28:59 06.01.2023
To je zajímavý, že nejen na obyč. portálech jako mapy.cz nebo maps.google, ale i na oficiálních rastrech je hranice vedena přímo vrcholkem. Takže opět, samozvaný novinář Kuba Turek fabuluje, klasika...
Radovanodpovědět 
    Re: Smutné16:04:52 06.01.2023
I ty ťunťo... když nemáš páru, o čem píšeš, tak se raději plácni přes prsty, aby Ti zběsile neběhaly po klávesnici.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Smutné16:26:23 06.01.2023
Citace Wiki "O tom, zda vrchol hory leží na hranicích Francie a Itálie, či pouze na území Francie, panují dosud spory. Mapa francouzského Institut Géographique National de France nicméně zobrazuje vrchol Mt. Blancu zcela na území Francie. Proti tomu se ostře brání italská strana s tím, že hranice procházející přímo vrcholem Mt. Blancu byla výslovně stanovena stále platnou dvojstrannou smlouvou z roku 1860 (jíž bylo postoupeno Savojsko Francii a Mt. Blanc se stal horou hraniční) a potvrzena i Pařížskou mírovou smlouvou z roku 1947 (jíž byly částečně upraveny hranice mezi oběma zeměmi). To ovšem popírá francouzská strana a výzva italských úřadů o definitivní vyřešení hraničního sporu se setkala z francouzské strany s mlčením".
Kuba má jistě nějaké zákulisní info :-)
ttodpovědět 
      Re: Smutné17:10:59 06.01.2023
Vidíš ťunťo, že umíš číst. Pokračuj dál a pochopíš, jak to teď je.

Italsko-francouzský vrchol je reálně Mont Blanc de Courmayeur (4748 m) o kousek vedle.

Když už umíš hledat na české Wikipedii, tak si můžeš přečíst i tohle: "Mont Blanc de Courmayeur je hora v Montblanském masivu v Grajských Alpách. Jejím vrcholem prochází státní hranice mezi Francií a Itálií. Jedná se o druhou nejvyšší horu Alp. Leží asi 0,5 km jihovýchodně od Mont Blancu. Na horu je možné vystoupit od chaty Refuge du Goûter na francouzské straně, nebo od Bivacco Giuseppe Lampugnani či Rifugio Monzino na straně italské."

Čili shrnuto: Taliáni by rádi měli Blank s Žabožroutama napůl, ale protože s nimi prohráli několik válek, tak si nemohou moc vyskakovat. Celý vrchol mají reálně ve své jurisdikci Frantíci.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Smutné17:36:43 06.01.2023
Jenže tady se nikdo ( ani Wiki ) nebaví o nějakém Mont Blanc de Courmayeur,ale o Mont Blancu !!!
Takže Ťunťu si vytáhni z trenek a dej mu pořádně za uši.
ttodpovědět 
       Re: Smutné17:37:40 06.01.2023
Ty seš žabožrout co? Koukni na Italský mapy. Žabožrouti sice považujou celý vršek za svůj, ale Italové za hraniční. Celé to je 150 let starý nedořešený spor. A podívej se třeba na mapy cz tam máš obě verze hranice a která platí neni vůbec jasný.
V každým případě ten starosta je spíš než Krnapák přímo Tanapák. Gaston Rébuffat se svým Igloo se musí v hrobě točit jak vrtule. Kdyby zrušili zubačku a chatu Gouter/ Rousse a nechali tam jen kadiboudy tak by pro klid na kopci udělali mnohem víc. Takhle to je čistě rejžovačka a tohle obvinění přímo inkvizice/ hon na čarodějnice.
odpovědět 
        Re: Smutné18:16:45 06.01.2023
Proč to píšeš mé osobě? O tom jsem nijak nepolemizoval a dokonce s Tebou souhlasím.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Smutné18:32:57 06.01.2023
O kousek vejš tvrdíš že vrchol MB nemá Italskou stranu, přitom to vůbec neni jistý. Italové tvrdí že má.
Tak třeba tenhle spor nakonec rozlousknou zrovna tyhle dva "ulovený":D
odpovědět 
          Re: Smutné00:57:46 07.01.2023
Takže znovu: Nerozlousknou. Mont Blanc reálně patří Francii.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Smutné18:23:31 06.01.2023
No prosím, Francie a Itálie se navzdory několika smlouvám nejsou schopný 160 let domluvit na hranici vedoucí kusem ledu. To jsem nevěděl a vlastně by mě to ani nenapadlo zkoumat. Ještě že to není nějaká lokalita s nerostnýma surovinama.
retezodpovědět 

 ...12:08:51 06.01.2023
Dá se říct, že s "lezeckým" počinem kluků nemám problém, až na to plánované využítí winterraum... ale s čím mám problém je následné zdokumentování výstupu, které zveřejní na YT a tím pak v lidech evokojí, že takhle je to paráda a je to v pořádku a může se to...S formou trestu samozřejmě nesouhlasím, ale rozumná pokuta za medializaci a jejich blbost je určitě na místě.
Rhemodpovědět 
 Re: ...12:21:45 06.01.2023
Co je špatného na plánovaném použití winterraumu?
 JendaZBrnaodpovědět 
  Re: ...14:53:27 06.01.2023
obecně je plánované využití Winterraumu v pořádku. ale pozor - některá horská útočiště nejsou žádné "winterraumy" nebo "neobhospodařované chaty", ale nouzová útočiště pro případ problému (od zvratu počasí po neplánované problémy s obtížností či kondicí), a použití těchto útočišť pro plánovaný nocleh je jednak zakázáno provozovatelem, a druhak je bezohledné k těm, co potřebují úkryt a přečkat špatné počasí/tmu/obnovit síly neplánovaně.
Lukas B.odpovědět 
   Re: ...14:58:47 06.01.2023
a ještě - záleží na provozu na trase kolem toho či onoho útočiště. a na klasických normálkách, kde jsou za slušného počasí stovky družstev za den, se to bere výrazně vážněji, než na bivakškatulích kde je i za nejlepších podmínek pár družstev. a když už plánovaně spím třeba ve škatuli ve východním watzmannu, tak musím být připraven uvolnit o půlnoci místo těm, co dorazí vyčerpaní a vodvaření.
Lukas B.odpovědět 
    Re: ...16:31:45 06.01.2023
Tak tady využívali jen oficiální winterraumy na Gouteru, Rousse a myslím ještě na té dolní. A lidi tam nebyli prakticky žádní. Konflikt je kvůli tomu stanu na vrcholku.
Petrodpovědět 
 Re: ...22:40:16 06.01.2023
Já s tímhle zcela nesouhlasím. Ti kluci neudělali vůbec nic, za co by zasloužili trest. Nikoho neohrozili ani neomezili, nic nezničili. Ten pan starosta Mont Blanc nepostavil; není jeho, nemůže si ho přivlastňovat. Samozřejmě, nával lidí na exponovaných místech (např. Matterhorn) vynucuje nějaká pravidla, která pak by měli všichni respektovat, ale ta pravidla by měla vycházet z nějakého reálného problému.
Tomodpovědět 
  Re: ...01:05:50 07.01.2023
Ten problém je jasný - moc lidí znamená moc bordelu, moc výkalů, moc odpadků, moc hluku, odstrašení živočichů, mnoho záchranných prací a také úplných blbců. Dokud někam přijde pár lidí, za docela drsných podmínek přespí a zase odejde, tak je to víceméně jedno. Když těch lidí je hodně, tak je potřeba to regulovat.

Podívej se, jak v posledních letech vypadalo neoficiální tábořiště pod Midi. Jak to vypadá na Tete Rousse, jak to vypadalo na Gouteru, dokud se tam mohlo stanovat.

Při tom je možné stále stanovat třeba na sedélku Flambeaux, na ledovci pod Dent Géeant nebo na ledovci Miage. Prostě proto, že je tam snesitelné množství lidí.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: ...10:14:57 07.01.2023
vono je to podobný jako třeba s tím ošklivým slovem historicky zde často diskutovaným. pokud je to prováděno v míře rozumné, s nějakým respektem k duchu předpisu a bez humbuku, nikdo to reálně neřeší, když to přesáhne všechny rozumné meze, tak se holt časem z proklamací stane tvrdá represe.

tady nejde o to, že by každý večer kroužil nad masivem vrtulník s termovizí a na každého opozdilce či bivakéra posílal četníky s tučnou pokutou. tady jde o toho veřejně ukázaného fakáče.
Lukas B.odpovědět 
    Re: ...11:21:02 07.01.2023
Člověče jakýho fakáče. Kluci přespali na vrcholku v říjnu, mimo sezónu, kdy v oblasti skoro nikdo nebyl. Pro ně to byl zážitek, který si museli odmakat, nesli na zádech 35kg a vyžadovalo to už taky nějaký zkušenosti. Přírodě nijak neublížili.
Petrodpovědět 
     Re: ...11:56:31 07.01.2023
Chlubil se před kamarády se svými úspěchy u cizích žen a teď se diví, že už tři týdny jí tekutou stravu. Tak to chápu já.
Elementodpovědět 
     Re: ...15:34:19 07.01.2023
Říkají něco o 35 kilech. Ale to asi nebyli moc chytří, že? Tolik stan a svačina určitě neváží.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ...12:23:53 07.01.2023
Veřejně ukázaný fak... by to byl, pokud by to udělali v plné letní sezóně. Mimo sezónu, kdy nikdo na kopci není povazuji spolecnsko bezpecnostni provineni obou akteru za zcela bezvyznamne. Myslim, ze kdyby starosta celou vec nerozviril, tak si to nikdo nevsimnul.
zobanodpovědět 
     Re: ...13:26:47 07.01.2023
věcně - ano, společenská nebezpečnost říjnového postanování je skutečně nepatrná (a troufám si spekulovat, že místní úřady by ochotně tiše mávly rukou). ale vystavování něčeho podobného na sociálních sítích notabene s komercí v zádech už je za hranou. prostě lez (stanuj, maglajzuj etc.), dodržuj ducha zákona a drž hubu a nefoť se u toho.
Lukas B.odpovědět 
     Re: ...16:18:34 07.01.2023
No pokud ten jejich stan vážil 35 kg, potom musel mít lešenové trubky jako konstrukci a hoši byli asi docela namakaní :-))). Ach jo, ten překlad je asi trošku blbě, že?
Martinodpovědět 

 Danné předpisy se musí akceptovat17:44:27 07.01.2023
Zde se jedná o starou „geografickou“ při mezi Italií a Francií. Francie si nárokuje vrchol, který spadá  podle francouzského mínění do  departementu Haute Savoi a proto také tento departement přebírá zodpovědnost a správu za tento kousek zeměkoule – třeba zásahy horské služby. Itálie je ale názoru, že hranice vede přímo přes vrchol. Zatím se nepodařilo tyto rozdílné názory převést na společného jmenovatele, ale že by třeba italská horská služba byla zde aktivní tak o tom jsem nikdy neslyšel.

Na vrchol každý rok vyleze přes 25 000 horolezců. Při tom dochází k chaotickým situacím, následovaných těžkými, někdy i dokonce smrtelnými nehodami. Starosta Saint-Gervais  Jean-Marc Peillex, požaduje od osob, které se chtějí vypravit na vrchol v době od 1.června do 29, září, od každého rezervaci třech přenocování v chatách Refuge de Gouter, Refuge de Tete Rousse anebo Refuge du Nid d´Aigle. Kapacita v těchto chatách leží lehce přes 200 míst, která jsou v mžiku rozebrána – volný bivak mimo chaty není dovolen – pokuta se pohybuje až do výšky 30 000 € nebo představuje dokonce dvouroční pobyt za mřížemi.

Záchranné akce, které obec Saint-Gervais musí ze zákona zajistit, stojí obecní kasu mnoho peněz a tak tímto krokem se pan starosta snaží toto nebezpečí nějak zmenšit. V minulosti byla dokonce kontrolována výzbroj a výstroj adeptů o vrchol – pochopitelně - naivní idioti chtějí někdy stoupat v teniskách, kraťasech a bez jakékoliv výzbroje.
Ti kteří nerespektují existující předpisy, pakliže jsou přistiženi, jsou povoláni k zodpovědnosti. Dnes má každý možnost se informovat které předpisy musí splnit, co je dovoleno a co zakázáno. A tak ti kteří na tyto předpisy kašlali a vyspali se na vrcholu to asi nějak odnesou, podobně jako někdo, kdo si myslí, že se nemusí řídit danými silničními předpisy a začal by jezdit po levé straně silnice. I v tomto případě viník dostane pokutu, když ho policie dopadne.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Danné předpisy se musí akceptovat19:54:08 07.01.2023
Problem je v tom, že tímto krokem jde pan starosta za hranu co jsou zejmena Francouzi ochotni akceptovat. Zatím co řadě kroků fandím (kontrola odpovídajícího vybavení, kontrola komerčních aktivit- zejména vodění), některé věci trochu se skřípěním zubů beru jako nezbytné zlo (permitový systém), tak některé věci už jsou pro mne zcela za hranou a to je právě pokus o žalobu na ty dva kluky. Dva roky zpět byl obrovský humbuk, že borci přistáli letadlem v Col Vallot a odtud šlapali nahoru na Blanc. Mám pocit, že stejný starosta (nevím úplně 100%) vydával prohlášení o exemplárním potrestání, uvěznění, milionové pokutě, atd. Co se nestalo, pilot dostal 50EUR za nenahlášené přistání ve volném terénu...
Vive la France :-)
zobanodpovědět 
  Re: Danné předpisy se musí akceptovat10:23:52 08.01.2023
Starosta je ve Francii OSOBNĚ odpovědný prakticky za vše co se stane / děje v jeho obci. Čili tím jak jedná chrání také svou osobu. Kdyby nevyžadoval plnění daných předpisů a zákonů, třeba i podle pohledu jiných osob nesmyslných, tak je sám žalovatelný za to že nekoná. Jak potom justice rozhodne to už je jiná stránka věci. Starosta menších obcí většinou nemá pravního poradce – za každou poradu obec tedy musí zaplatit – a ostatní členové „obecní rady“ by většinou s takovým krokem asi nesouhlasili - malé obce trpějí většinou nedostakem peněz v kase. Nejjednoduššípro něj je proto se zachovat se podle daných předpisů. To také udělal. V oblasti Mont Blancu je bivakovaní už delší čas zakázáno a tak musel ty, kteří tento zákaz porušili nějak potrefit. Ono totiž kdyby se jim, nedej bože, něco při tom bivaku stalo, tak by to mohl tvrdě odskákat – dokonce možná i skončit za mřížemi. Všechno je to dvoustranný meč.
Michael Beranekodpovědět 
   Re: Danné předpisy se musí akceptovat11:02:35 08.01.2023
Ale ty meči.....to už fantazíruješ, kdyby tam umrzli, tak by zavřeli starostu? Ano, vše je oboustranné, ale realné uvažování je taky fajn.
Martas.odpovědět 
   Re: Danné předpisy se musí akceptovat14:27:52 08.01.2023
To už fakt trochu přeháníš. Každoročně je na normálce několik smrtelných úrazů při přechodu kuloáru a v jeho okolí. Za to je starosta taky osobně odpovědný a skončil za mřížemi? A jaká prosadil opatření proti této skutečné hrozbě?
odpovědět 
    Re: Danné předpisy se musí akceptovat14:56:46 08.01.2023
Je jasné, že starosta nemůže za to když někoho zabije padající kámen, ale když ten umrlej neměl ochrannou přilbu tak se dnes francouzská jurisdikce bude ptát, jestli starosta, do jehož sféry ten prostor patří, udělal nějaké kroky aby ten idiot, který si tu helmu nedal na hlavu, si ji přece jen nasadil. Neudělal – li patřičné kroky tak starostu budou soudit a nějak si to odskáče. Vše je nějak regularizované a to se musí akceptovat. Je to hrůza, ale za posledních 30 let se všechno změnilo i ve velehorách.

Marťasi – jasně když by tam umrzli, anebo když by jejich čin vyvolal nějakou záchrannou akci, tak se celý právní systém bude ptát jestli tomu starosta mohl nějak zabránit – a další otázkou je kdo to tedy zaplatí. Pro toho chudáka starostu je něco podobného děsný průšvih a bude se v tom motat dost dlouho. Právníci, aspoň ti francouzští, neuvažují reálně, jejich řečí jsou paragrafy, zákony a předpisy, které jsou někde napsány.
Když starosta nedokáže, že se snažil nějak omezit nebezpečí ze zabití v tom známém kuloáru tak to má pěkně polepené, část viny za ty mrtvoly mu připíšou „k dobru“. A má to.
Michael Beranekodpovědět 
     Re: Danné předpisy se musí akceptovat16:13:09 08.01.2023
(Já mám jenom jednu technickou - to Tvé "regularizované", to je jako jehly do očí.)
 tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: Danné předpisy se musí akceptovat18:46:06 08.01.2023
To se teď mění. Zákon vyvazující obce z odpovědnosti za lezecké úrazy putuje parlamentem.
pbla4024 odpovědět 
      Existující předpisy jsou platné20:03:05 08.01.2023
Regularizované – možná ne příliš vhodné slovo – prostě jsou příkazy a zákony, které platí – a musejí se dodržovat – ať už jsou z našeho hlediska debilní, idiotské a nesmyslné. Jsou ale oficiálně platné.
Zákon vyvazující obce z nějaké zodpovědnosti možná putuje ČESKÝM parlamentem, ale ve Francii je prostě starosta nadále OSOBNĚ odpovědný za vše co se v jeho obci stane. I když patří jaksi-taksi k vládnímu systému neodpustí si vládní klika ho «sjet» když pomýleně nedodržuje dané příkazy. Proto v mnoha obcích se prakticky nic neděje / nemění – pan starosta má tolik strachu, že se neodváží něco v běhu obce změnit – znám z vlastní zkušenosti.Také existuje ve Francii spousta obcí, které nemají starostu - nikdo nemá tu odvahu se do toho vložit když mu někdy hrozí pokuta nebo prostě právní řízení.
Michael Beranekodpovědět 
       Re: Existující předpisy jsou platné20:53:59 08.01.2023
1) Žiju ve Francii
2) Zkontroloval jsem to a zmíněný zákon platí od února 2022 (L.311-1-1 du code du sport)
Text zákona lze snadno dohledat.
pbla4024 odpovědět 
     Re: Danné předpisy se musí akceptovat21:14:45 08.01.2023
Pořád přeháníš. Kolik lidí zemře ročně v Alpách ve Francii? A kolik starostů už za to bylo soudně popotahováno?
Petrodpovědět 
      Re: Danné předpisy se musí akceptovat07:43:34 09.01.2023
Tam jde hlavně o náhradu škody. Impulsem ke změně zákona byla nehoda ve Vingrau v roce 2010, za kterou poškození vysoudili 1.2 miliónu EUR na federaci. Ale to se týká skalního lezení, pro lezení v horách platila pokud vím podobná pravidla (za nehodu zodpovídá lezec) už dřív.
pbla4024odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179393)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
December Pain 9 Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.