LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když nevíš kudy dál, tak namáguj.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
16.Abt 5186
17.Magič 5005
18.Chomová 4970

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141497 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
SAUNA - Plzeň
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Mistrovství ČR v boulderingu 2007

Brno, výstaviště

Aktualizace: Jirka Oliva připsal něco vět o průběhu MČR. MČR v boulderingu vyhráli dnes v Brně Martin Stráník a Lucie Hrozová.

V mužích byl 2. Slovák David Šatánek a 3. Štěpán Stráník.

V ženách byla 2. Slovenka Katarina Fickuliaková a 3. její krajanka Dominika Kováčiková.

Cekově letošní Český pohár v boulderingu vyhráli Martin StráníkNelly Kudrová.




foto by © Martin Spilka




foto by © Radka Krejčí




foto by © Radka  Krejčí




foto by © Radka  Krejčí





foto by © Radka  Krejčí


Jirka Oliva dopíše ještě nějaký povídání a zhodnocení závodu a v galerii se budou postupně objevovat fotografie od Radky a Martina.



Tady je:

Velice se omlouvám, že infos o průběhu závodu se objevují až nyní, ale kombinace SP+MČR byla velmi náročná a těžko se hledaly síly na tu závěrečnou tečku v podobě reportu.
O SP už něco napsáno bylo a tudíž se o něm nebudu dlouho rozepisovat. Dle mého to byl závod povedený, i když ho provázela řada porodních bolestí.
Dlouho jsme se rozhodovali zda MČR po SP uspořádat či nikoliv. Na jedné straně váhy byla  skvělá závodní scéna se zázemím na opačné straně byla neděle, omezený čas ukončení závodu, hodně lidí na organizaci, závod ve stínu SP a celková unavenost po SP. Nakonec jsme přes všechna negativa došli k závěru, že to zkusíme a aspoň uvidíme pro příště.
Největší monster skous bylo samotné stavění boulderů na MČR a velký dík patří jmenovitě Andrejovi, Doubravákovi, Bambusovi a Lahvimu s kterýma jsme si to pěkně dali každý večer do čtyř do rána s prstama totál na kašu :-).
Na závod bylo prostřednictvím registrace na rockstars.cz přihlášeno 73 lidí. Po závodě SP jsme měly ohlasy, že se přihlásí ještě dalších iks lidí ze svěťáku a rázem jsme měli pěkně nahnáno zda se vše stihne do domluveného času uzavření výstaviště.
Nakonec se přihlásilo celkem 58 mužů a 16 žen. Kvůli SP se neobjevila přihlášená Silva Rajfová, Helča Lipenská a z kluků Jirka Bradáč. Ze zahraničí se prezentovali pouze Slováci a Turci.
Kvalifikace i finále mužů a žen běželo současně, protože to kapacita závodní scény dovolovala a hlavně také proto, že jsme byli limitováni časem ukončení celého závodu. Lezlo se tedy celkem osm boulderů najednou a diváci se měli rozhodně na co koukat. Mužská kvalifikace byla trochu podceněná, ale omluvou budiž fakt, že kluci stavěči už byli řádně dojebaní ze svěťáku a při zkoušení se bouldery jevily jako optimální. Na druhou stranu si celé závodní pole kromě čtyř borců šáhlo na top a všichni si myslím dobře zalezli. Do finále postoupilo 12 lezců z nichž 10 se stejným výsledkem. Tři topy na první pokus a čtvrtý boulder držený poslední chyt. Takovéhoto výsledku však bohužel nedosáhl boulderový mág Milan Monroe Řehák…
Drobného podvůdku se dopustil Pařil Richard, který se zaregistroval a postaršil. Jeho prohřešek se bude ještě řešit, protože na ČP a MČR smí startovat pouze starší 16-ti let.
Kvalifikace holek dopadla v pohodě a bábovky se krásně rozřadily. Na všechny topy si šáhla Slovenka Katarína Fickuliaková a po třech topech brala Lucka Hrozová s Lenkou Černou. Velkým překvapením bylo nepostoupení Nelly Kudrové, na které se evidentně podepsala účast na SP a celková přemotivovanost.
Do finále postoupilo nakonec 9 závodnic. Rozhodl jsem tak na základě protestu Terky Čermákové, která čekala příliš dlouho na rozhodčího, který ji daný problém měl vysvětlit. Daný incident jsem viděl a prodleva tam opravdu byla. Fakt, že Téra je životním výtvorem našeho komisaře nejvyššího v mém rozhodování nehrál roli :-).
Druhý protest se týkal neočištěného chytu v horní části čtvrtého boulderu. Zde jsem protestu již nevyhověl. Pravidla jasně nedefinují kdy a jak má rozhodčí čistit a pokud bych umožnil „opravný“ pokus, tak by se pak mohli přihlásit další a další lezci, kteří by si mohli stěžovat na to samé.
Poslední protest padl na rozhodování o drženém či nedrženém topu respektive o přidání druhé ruky na top. Pravidla jasně říkají:“ Za dosažení topu je považováno jeho držení oběma rukama současně ve statické formě provedení (min.2 sec)“. Jak už jsem napsal v jiném příspěvku: dokud rozhodčí nebudou placení profíci tak vždy vyvstane nějaký problém, který bude v rozporu s pravidly. U Brna tento problém ještě vygradoval tím, že rozhodčích bylo potřeba osm a ti se ještě promíchali s lidmi, kteří rozhodovali na SP, kde jsou trochu jiná pravidla.
Na nepřidání druhé ruky na top doplatil Michal Rožek, který kvůli tomu bohužel nepostoupil do finále.
Finále chlapáku bylo super. Bylo tvrdé a bylo se na co dívat.
Na každém boulderu se posunovaly hranice předchozích lezců. A každý boulder měl svého přelezce. Se třemi topy suverénně vyhrál účastník finále SP Martin Krutor Stráník, který se tak stal Mistrem ČR v boulderingu pro rok 2007. Druhý byl slovenský reprezentant David Šatánek, který jako jediný topoval boulder číslo tři a třetí místo si vychutnal Štěpán Stráník, který si jistě spravil náladu za závod v Teplicích a stal se tak vícemistrem ČR.
V ženském finále se totálně zamíchaly karty oproti kvalifikaci. Mistryní ČR v boulderingu pro rok 2007 se stala Lucie Hrozová, která dala dva topy. Druhé a třetí místo urvaly Slovenky Katarína Fickuliaková a Dominika Kováčiková a vícemistryní ČR se stala Soňa Hnízdilová.

Celkové pořadí v poháru dopadlo takto:

Muži Ženy
1. Martin Stráník 1. Nelly Kudrová 
2. Jakub Hlaváček 2. Anna Čermáková
3. Martin Fojtík 3. Lenka Černá

Hlavním partnerem celé boulder série závodů 2007 bylo Nescafé a držte palce ať se příští rok díky jejich podpoře opět rozjede boulder kolotoč, který již má svoji stabilní úroveň.


A zde máte oficiální výsledky

Výsledkovka ke stažení:

 MČR Brno 07 - výsledkovka

Lezec.cz   [úpravy] 19:07 11.11.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Gratulace!!!20:04:35 11.11.2007
Gratuluju. U Martina se to dalo čekat, ale Lůca to je bomba!! Jseš prostě borkyně!!!!!:-)
Syselodpovědět 

 Grátulace!21:42:10 11.11.2007
Téda, Lucko, moc gratuluju, jsi dobrá:)
Báraodpovědět 

 ?22:28:37 11.11.2007
na finále jsem nebyl, ale zajímalo by mě jak zalezla silva? to tak v sobotu zapařila nebo prostě neměla formu?
afodpovědět 
 Re: ?10:27:45 12.11.2007
Silva Rajfova na MCR vubec neprisla, za to jeji segra sla do finale z 8. mista (v kvalifikaci na kazdy boulder jen JEDEN pokus a na finale to stacilo!!)--nojo, staci umet ;)
mlokodpovědět 
  Re: ?15:18:12 12.11.2007
a proč nepřišla?
afodpovědět 

 ...22:36:54 11.11.2007
Je ubohé, jak jste se zhostili MČR a že je tu pouze jenom trapné konstatování. Ale co jiného očekávat od bandy, která promrhá čas debatou o Mg.
Dorian Grayodpovědět 
 Re: hloupý kritiku12:58:13 12.11.2007
Ono bylo včera hnusný počas a ty seš asi naštvaný na celý svět co?
Zdalipak jsi také kluky pochválil jak perfektně dělali online zpravodajství ze světového poháru v boulderingu. A nebo umíš jenom kritizovat?
A co pro druhé děláš ty?
nekritikodpovědět 
  Re: hloupý kritiku14:39:07 12.11.2007
Bohužel musím s Dorianem souhlasit...trošku ostuda.
Vencaodpovědět 
   Re: hloupý kritiku07:00:17 13.11.2007
To, že jste sem nenapsali podrobnější článek, Venco a Doriane, je skutečně trapné.
Žebříkodpovědět 
    Re: hloupý kritiku20:01:16 15.11.2007
Zaprvé jsem tam nebyl a za druhé jsou k tomu určeni jiní.
PS: Trapný jsem od narození...:-)
Vencaodpovědět 

 lucka jede22:52:24 11.11.2007
kdo v poslední době viděl jak maká lucka a jak jí to leze ví že to není jen náhoda! Už se těším na obtížnost na smíchově! Lucka teď neporazí jen ty které se nezůčastní....
petrodpovědět 

 hamba23:43:08 11.11.2007
tak tohle je informace z MČR v bouldru na nejnavštěvovanějším českém lezeckém servru!!!!!
tondaodpovědět 
 shame 2 u nigga09:44:46 12.11.2007
Ach ty, MČR skončilo včera v 18h večer. Věřím, že Standa a spol. pověsí pěkněj článek se vším všudy, ale chtělo by jim to dát trochu čas. Přeci jenom to byl nabitý víkend a vzhledem k tomu, jak lezec.cz pěkně pokryl svěťák, není důvod očekávat, že se tak nestane u MČR. To zas jenom některý retardovaný jedinci se asi zřejmě špatně vyspali nebo co
janekodpovědět 

 Výsledky08:06:33 12.11.2007
Nevíte kde sou všechny výsledky? Díky Honza
Honzaodpovědět 

 ufff09:24:31 12.11.2007
Jasně!!! proč tu není nějaké video? a fotky? Proč v noci Oliváč spí? To sou hajzlové že sem do teď (12.11.2007 9:23) nic nedali!!!!

Fuj Fuj
:Dodpovědět 
 Re: ufff09:35:54 12.11.2007
Protože ty taky v noci spíš.
Jestli jsi tak hrozně zvědavý na výsledky a video, tak se měl přijet podívat do Brna a třeba i zafandit.
jiriodpovědět 
  Re: ufff09:41:18 12.11.2007
Nechal jsi se nachytat. Chéché. Ta ironie bije do očí. A smajlík :D to zichruje, kdyby náhodou. Marně, jak tak koukám. Ale nebuď smutný, nejsi sám, taky občas píšu bez rozmyslu.
Kočkaodpovědět 
   Re: ufff10:05:57 12.11.2007
mňau :)
:Dodpovědět 

 organizace10:32:14 12.11.2007
celá akce byla bomba, ale teda neodpustim si apelovat pro zkvalitnění pro příště rozhodčích - jednak byl problém v topech-jednou uznali někomu že ho chytl jen jednou rukou a zamával, podruhé ne, pak zas že se nesmí osahat dopředu ze země chyty-mnoho lidí to dělalo a pak najednou v málo případech to rozhodčí zakázali...mno prostě imho nepřišlo mi to občas moc spravedlivý..ale jinak fakt skvělá akce,vůbec nelituju že sem takovou dálku jela!!;-)
Raduodpovědět 
 Re: organizace11:10:24 12.11.2007
Opravdu souhlasim. Bud zmenit pravidla, ze top staci jednou rukou a nebo to prisne trestat, i kdyby tam na pohodu maval hodinu! Hold zavody jsou prave i o tom. O vyxdrbech, ktere si clovek neovedomi. Myslim ze nepridani do topu se totiz stane kazdemu jednou za cas - pak si na to dava bacha. A s tim osahavanim chytu mi to taky neni jasne. Opravdu vim, ze nekteri smeli a jini ne. Upresnete to prosim pro pristi zavody a hlavne stanovte jednoznacne pravidla ne nam lezcum, ale zapisovacum a chytacum. Nakonec jeste jedna poznamka. Na MCR se ani ze tretiny necistily chyty tak aktivne jak na svetaku, coz je trochu smutne. Nekde na to totiz srali temer uplne! Jinak ale muj celkovy nazor je TOTAL BOMBA, az ne tech par "drobnych" pripominek. Priste prijedu urcite znava. Jo vlastne bouldry taky nebyly moc vyvyzene... :)
Petisodpovědět 
  Re: organizace12:01:58 12.11.2007
Fotky, výsledky a text o MČR bude dnes večer. Vydržte :)
Co se rozhodčích týče. Je to vždycky boj a dokud nebude dostatečně peněz na profi rozhodčí, tak se v podstatě vždy stane něco neobjektivního. Nepřidání druhé ruky na top je nepřípustné a taky to dotyčný odnesl neúčastí ve finále. Ostatní jsem už pak neřešil, protože by to nemělo vliv na finále. Zmatek jestli se smí chytat chyt při obhlídce nebo ne, vznikl tím, že daný rozhodčí celý den působil na SP, kde se to nesmí. Čištění chytů není pevně v pravidlech zakotveno a není to rozhodčího povinnost. Bude se to muset změnit. Ostatně jako další drobnosti o kterých víme.
Oliváčodpovědět 
 Re: organizace11:43:01 12.11.2007
nelepsi org.je ovsem s relaxatorem,dratenym vyhanecem vsi a blech.diky tobe sem byl doma neskutecne uspesny a vubec nevadilo, ze sem prijel pozde a s chabym zavodnim vysledkem.
bidloodpovědět 
  Re: organizace20:01:54 12.11.2007
Na SP se moc neřeší jestli tam tu ruku přidá nebo ne většinou tam stejně každej jen placne a mává divákům ... tak nevim jestli kdybych byl rozhodčí a tohle mi udělal závodník na topu bych to neuznal, nebo spíš vim že bych to určitě uznal. Když je evidentní že závodník je na topu v pohodě, uznat...spíš bych to neuznal kdyby se na topu někdo 2 vteřiny klepal a pak spadl...
nitroodpovědět 
   Re: organizace20:05:44 12.11.2007
viz bezchybne ohodnocen pad z topu anny cermakove
lukasodpovědět 
   Re: organizace20:45:12 12.11.2007
No tak to jsem opačného názoru s tím hodnocením na závodech SP :)Neuznaj ti ani prd dle mých zkušeností.
Jirousodpovědět 
    Re: organizace20:57:51 12.11.2007
ok, ale řekni co si o tom myslíš...
nitroodpovědět 
     Re: organizace09:24:29 13.11.2007
Na topu musí mít závodník dvě ruce do té doby dokud mu rozhodčí neřekne, nebo si to s rozhodčím pohledem nezkontroluje. Nepřijde mi na tom nic divnýho, když se závodník druhou rukou ani nedotkne není to top ani kdyby v tom chytu dělal shyby na jedné ruce.
Například při lezení koutem je často snadné opřít se o topovou oblinu jednou rukou ale druhá ruka se přidá jen s obtížemi.

Na Českých závodech jsou rozhodčí vždy slabina protože to dělaj lidi kteří nejsou proškoleni a ani za to často nic nedostanou.

Rozhodnutí rozhodčího musí být svaté, pokud je rozhodčí nejistej a nechá se obměkčit rozezlenýma rodičema závodníků, nebo pokud sám prostě nebude vědět jak to posoudit je to jeho nedostatečná znalost situace a tudíž problém pro pořadatele závodu.
Jirousodpovědět 
      Re: organizace12:44:32 13.11.2007
souhlasím s jirousem
celvinixodpovědět 
       Re: organizace20:27:37 13.11.2007
Na SP přidaj velice často někdy i jen na půl vteřiny obě ruce zamavají a jdou dolů nikdo nevyžaduje držení oběma rukama 2 vteřiny, chtěl bych vidět něčí reakci ve finále kdybys byl rozhodčí a tohle někomu udělal, pro mě bys byl pěknej kkt. Nikde jsem nenapsal že by Top někdo nechytil oběma, navíc na Topu je vždycky fikaně madlo aby k tomu vůbec nedošlo...Jde mi o to že bych spíš řešil když už je špatnej chyt na topu a někdo by se tam klepal 2 sec. a pak spadl jestli uznat, podle mě ne i když v pravidlech je že 2 sec stačí...podle vás asi jo:-)
nitroodpovědět 
        Re: organizace22:11:36 13.11.2007
Uff, co furt řešíš? Prostě jsou nějaký pravidla a ty platěj. Jaký jsou by měl vědět každej závodník který chce závodit, neznalost neomlouvá.
Jirousodpovědět 
         Re: organizace03:49:42 14.11.2007
máš recht:-)
nitroodpovědět 
         Re: organizace13:24:50 14.11.2007
Ahoj Jirousi! Musím se ozvat, abych uvedl věc na
pravou míru. Nemyslím to ve zlém vůči Tobě, Ty jsi nemohl nic ovlivnit. Máš pravdu v tom, že neznalost pravidel neomlouvá, v eufórii jsem na to zapomněl a místo přidání pravé ruky k levé jsem zamával divákům. Rozhodčí to začali řešit a po debatě mi bolder uznali na OS. První a třetí boulder jsem dal na OS, čtvrtý na první pokus do předposledního chytu a bylo mi jasné, že jsem ve finále, ale po dolezení si mě zavolal Oliváč a řekl, že byl na mě podaný protest od jednoho z rozhodčích a že mi druhý boulder musí škrtnout a napsat jako druhý pokus. Proč to tak neudělali u jiných? Protože museli vědět, že by jsi nešel do finále, ale šel bych já. Tak si to aspoň myslím. Takže debata není o tom, že jsem nedal pravou ruku k levé a o nějakých pravidlech, ale o tom, že to prošlo závodníkům, kteří udělali to samé, nebudu jmenovat a nic se jim neškrtalo! Protože oni by stejně nemohli zasáhnout do finále, takže proč to komplikovat, že ano?! Po vyvěšení výsledkovky jsem zašel za Oliváčem a zeptal se, proč to jiným neškrtli. Odpověď, že "zrovna mě vidělo nejvíc lidí" jsem považoval za zvláštní. Ale aby situace byla zachráněna, tak řekl, že se jim to tedy musí taky škrtnout. V tu chvíli jsem to bral za bezpředmětné a taky jsem mu to řekl. Co k tomu víc dodat... Tohle mě mrzí... Nic víc k tomu psát nebudu, protože nyní se už nic nevyřeší a tak se těšme na další závody. Michal
Michal Rožekodpovědět 
          Re: organizace13:46:37 14.11.2007
Však v pohodě, ty jsi udělal blbost a stála tě finále.
Jak jsem psal již mnohokrát , rozhodčí jsou největší slabostí Českých závodů.
A tohle MČR bylo fakt nezvládnuté...záleží na každém umístění nikoliv pouze na finalistech!
Souhlasím s tebou a věřím že bych si to vyprotestoval... jestli ti rozhodčí řekl "top" tak to top byl a basta! (i když podle pravidel nebyl) protože co řekne rozhodčí je svaté a závodník se podle toho řídí.
Jestli mně někdo při rozhodování nadržoval tak ať si sám sáhne do svědomí, mně to bylo jedno protože jsem byl rozjebanej po SP a spojení těchto dvou akcí jsem kritizoval dávno před jejich konáním.
Jirousodpovědět 
          Re: organizace16:23:17 14.11.2007
Jenom upřesním, že protest nebyl podán rozhodčím, ale závodníkem, kterému šlo také o finále. Lezcům kterým to prošlo by na finále neměli vliv.
Oliváčodpovědět 
           Re: organizace13:07:24 15.11.2007
Zdravím Tě Oliváči a jsem rád, že jsi se ozval a krátce napsal, kdo to byl a proč to udělal. Protože ten Slovák závodník tam vyskakoval, jako by byl ředitel závodu, tak jsem měl za to, že je jeden z vás. Včerejší mé psaní muselo tak být, aby jsi zareagoval, protože jsem z více stran slyšel a taky sám tušil, že to nebylo čisté, ale je to ok, vyřešeno. Vím, že jsi to taky v tu chvíli neměl lehké. Teď obecně, pokud rozhodčí uznají top a pak nějaký závodník podá protest a poškozený řekne, že ho to nezajímá, důležité je, jak bylo rozhodnuto původně, co může protestující řešit! Ve fotbale má hlavní slovo rozhodčí, jak rozhodne, to platí. Jak napsal včera Jirous, že by si to vyprotestoval. Když se něco podobného stane někomu jinému a moc nezávodí, jako já, tak ať má možnost se obhájit, pokud je ta možnost! Michal
Michal Rožekodpovědět 
            Re: organizace14:16:22 15.11.2007
Neboj nic! Příba by si nic nevyprotestoval :) Sice něco podeíšeš, ale od toho je právě čas na protesty, aby byla možnost výsledek případně přehodnotit. Jsem rád, že to bereš sportovně a že tě to neotrávilo na další závod. Teda doufám :).
Oliváčodpovědět 
             Re: organizace14:37:09 15.11.2007
Vyprotestoval bych pokud by mi rozhodčí řekl "top"...a já se následně pustil.

Hodnocení MČR na aixu.
Jirousodpovědět 
              Re: organizace18:19:59 15.11.2007
No a jsme ve smyčce :) já řikám, že ne. Zkus to na příštím MČR a uvidíme kdo měl pravdu :D. Ale dost řečí :) Na tomhle se fakt musí zamakat ikdyž se o tom ví už dlouho...
Oliváčodpovědět 
              Re: organizace20:20:20 15.11.2007
Na předminulém MČR jsem v kvalifikaci na prvním bouldru taky spontálně jen přidal druhou ruku a skočil dolů. Rozhodčí tam byl tehdy Andrey a po krátkém rozmyšlení mi TOP uznal, zřejmě proto, že byla hrana madlózní a já hňup. Dostal jsem se do finále a byl to můj životní výkon. Od té doby si na dvousekundový termín dávám sakra bacha. Takže díkes Andreyos! :-)
Vencaodpovědět 
               Re: organizace23:29:12 15.11.2007
Spoltálně se třeba poser :D Má to cenu!
:Dodpovědět 
                Re: organizace00:34:44 16.11.2007
...klidně si to vobkresli... a jdi do hajzlu!!! :-)
Vencaodpovědět 
                 Re: organizace09:25:59 16.11.2007
Už je to přes stovajdu, dobré.
:Dodpovědět 
             Re: organizace15:27:02 15.11.2007
Co mi zbývá:-), věšet se kvůli tomu nebudu. Díky za odpověď a příště pohoda. Michal
Michal Rožekodpovědět 
              Re: organizace21:52:22 15.11.2007
Pod dotoho)))))
Kuzmicodpovědět 
           Re: organizace14:32:11 15.11.2007
Zdravím Tě Oliváči a jsem rád, že jsi se ozval a krátce napsal, kdo to byl a proč to udělal. Protože ten Slovák závodník tam vyskakoval, jako by byl ředitel závodu, tak jsem měl za to, že je jeden z vás. Včerejší mé psaní muselo tak být, aby jsi zareagoval, protože jsem z více stran slyšel a taky sám tušil, že to nebylo čisté, ale je to ok, vyřešeno. Vím, že jsi to taky v tu chvíli neměl lehké. Teď obecně, pokud rozhodčí uznají top a pak nějaký závodník podá protest a poškozený řekne, že ho to nezajímá, důležité je, jak bylo rozhodnuto původně, co může protestující řešit! Ve fotbale má hlavní slovo rozhodčí, jak rozhodne, to platí. Jak napsal včera Jirous, že by si to vyprotestoval. Když se něco podobného stane někomu jinému a moc nezávodí, jako já, tak ať má možnost se obhájit, pokud je ta možnost! Michal
Michal Rožekodpovědět 
         Re: organizace13:33:47 14.11.2007
Ahoj Jirousi! Musím se ozvat, abych uvedl věc na
pravou míru. Nemyslím to ve zlém vůči Tobě, Ty jsi nemohl nic ovlivnit. Máš pravdu v tom, že neznalost pravidel neomlouvá, v eufórii jsem na to zapomněl a místo přidání pravé ruky k levé jsem zamával divákům. Rozhodčí to začali řešit a po debatě mi bolder uznali na OS. První a třetí boulder jsem dal na OS, čtvrtý na první pokus do předposledního chytu a bylo mi jasné, že jsem ve finále, ale po dolezení si mě zavolal Oliváč a řekl, že byl na mě podaný protest od jednoho z rozhodčích a že mi druhý boulder musí škrtnout a napsat jako druhý pokus. Proč to tak neudělali u jiných? Protože museli vědět, že by jsi nešel do finále, ale šel bych já. Tak si to aspoň myslím. Takže debata není o tom, že jsem nedal pravou ruku k levé a o nějakých pravidlech, ale o tom, že to prošlo závodníkům, kteří udělali to samé, nebudu jmenovat a nic se jim neškrtalo! Protože oni by stejně nemohli zasáhnout do finále, takže proč to komplikovat, že ano?! Po vyvěšení výsledkovky jsem zašel za Oliváčem a zeptal se, proč to jiným neškrtli. Odpověď, že "zrovna mě vidělo nejvíc lidí" jsem považoval za zvláštní. Ale aby situace byla zachráněna, tak řekl, že se jim to tedy musí taky škrtnout. V tu chvíli jsem to bral za bezpředmětné a taky jsem mu to řekl. Co k tomu víc dodat... Tohle mě mrzí... Nic víc k tomu psát nebudu, protože nyní se už nic nevyřeší a tak se těšme na další závody. Michal
Michal Rožekodpovědět 
  Re: organizace20:33:28 12.11.2007
Na SP se moc neřeší jestli tam tu ruku přidá nebo ne většinou tam stejně každej jen placne a mává divákům ... tak nevim jestli kdybych byl rozhodčí a tohle mi udělal závodník na topu bych to neuznal, nebo spíš vim že bych to určitě uznal. Když je evidentní že závodník je na topu v pohodě, uznat...spíš bych to neuznal kdyby se na topu někdo 2 vteřiny klepal a pak spadl...
nitroodpovědět 
   Re: organizace07:38:54 13.11.2007
Pokud vim jendou je v pravidlech mit tam dva ruce, tak je tam mas mit. Na SP se to resi, borci sice mavaj divakum,ale dycky tam tu druhou ruku na chvili pridaji...
Na CP se to taky pripomina je to i v pravidlech.
Kuzmicodpovědět 
    Re: organizace09:23:02 13.11.2007
Presne si to napsal. Naprosto souhlasim!
Petisodpovědět 

 Bouldery12:46:32 12.11.2007
Docela by me zajimal nazor zucastnenych na kvalitu boulderu. Napr. muzsky finale bylo divacky dost o nicem. Baby celkem usly, ale u chlapu ... 1.divacky celkem OK, 2. celkem smutny - pady z jednoho chytu. 3. nikdo se v tom slusne nepohnul. 4. zvednul to vubec nekdo dal z te torjuhelnikove struktury? Podotykam ze jsem odesel predcasne. Nechci rozpoutavat divoke divacke polemiky, zajima me nazor nekoho kdo lezl ;-)
Vitaodpovědět 
 Re: Bouldery13:49:55 12.11.2007
V první řadě velký dík, za to co se klukům podařilo zorganizovat. Světový pohár a hned nato MČR je fakt pecka.
Co se týče bouldrů, je potřeba rozdělit kvalifikaci a finále. Muži měli první tři bouldry tak lehké, že jejich nepřelezení na 1.pokus znamenalo neúčast ve finále, což je škoda - toto není obtížnost.4.kval.boulder zase se ukázal zbytečně okotlenej v topu, což by ale nevadilo, kdyby první tři byly těžší. Vůbec se ale nedivím, že to tak bylo, protože stavět x bouldrů na svěťák a republiku je fakt kotel. Finále, myslím, bylo fajn. 1. boulder vzdušné lezení na rozpaž.2. boulder možná divácky slabší, ale pro závodníky určitě fajn.3. kotel-parádní top Davida a 4. boulder paráda - kdybys zůstal až do konce moh jsi vidět krásný top 1.pokusem Martina a i ostatní potom začali topinku atakovat. Myslím, že kdyby tento byl ze začátku finále, topů bude více.
Jinak ještě jednou velké poděkování za super akci a velký dík všem kdo se na této monstr akci podíleli.
závodníkodpovědět 
 Re: Bouldery14:53:03 12.11.2007
Jestli to chapu dobre, tak byly 4 bouldry a k dispozici bylo 8 profilů. Je to tak??
nezavodnikodpovědět 
  Re: Bouldery15:05:31 12.11.2007
Jo, ale lezlo se zároveň - Holky na čtyřech a kluci taky.
Jirinaodpovědět 
   Re: Bouldery15:16:34 12.11.2007
a lezlo se stejne neatraktivnim systemem jako na finale SP? Z pohledu divaka mi totiz cele finale SP prislo jako dost rozvlekle a nezazivne...
fotonodpovědět 
    Re: Bouldery15:35:08 12.11.2007
Musim říct (a myslim, že nejsem jediná), že ženská kvalifikace na MČR byla vážně výborná! Skvěle postavené bouldery, pěkné kroky, prostě nádhera! Finále bylo těžké, ale nenazvala bych ho divácky nezáživným. Pro někoho kdo sedí v poslední řadě a mlčí celou dobu možná, ale stačí si najít někoho, komu chci fandit a hned to vypadá jinak. Chci povzbuzovat a ne pak to komentovat jako nudu, kde se nic nedělo... Až na už výš zmiňované nedostatky se mi závody moc líbily, díky organizátorům za ně a ještě jednou velkou gartulaci Lůce!!!
Karina Bílkováodpovědět 
     Re: Bouldery12:56:08 15.11.2007
přesně, souhlas.holt kdo nikdy nezávodil nebo neni do boulderingu zažranej tak nikdy nepochopí proč se lezlo SP jak se lezlo a nebude to nikdy tak prožívat jako zapálenej člověk.mně osobně se organizace SP líbila strašně moc, bylo hezký stíhat koukat jak danej bouldr kdo leze, MČR mi přišlo taky ok. sem ráda, že jednou byly bouldry trošičku lehčí a dovolily si tak zalejzt i těm co na vysoký úrovni nelezou, myslim, že timhle směrem by se to i mělo ubírat, pokud maj bejt závody populární co se závodníků týče..
Radůodpovědět 
 Re: Bouldery15:50:05 12.11.2007
Pokud mne hlava nezrazuje, tak ve finále v každém boulderu byl alespoň jeden TOP. Takže z mýho pohledu dobrý. Kluci to dost dlouho ladili a přelézali, ale nikdo dopředu neví, kdo se do finále dostane..:-))
Matyodpovědět 
 Re: Bouldery16:33:03 12.11.2007
Karina fandit umí!!! Ja myslím, že je škoda, že se to lezlo najednou kluci- holky. Sice to bylo rychlejší a využily se všechny profily, ale bohužel člověk nestíhal vidět všechno. Když pozoroval holčičí topování, ušel mu třeba topík u kluků. hlavně na začátku, kdy se začínalo z opačných konců, to bylo docela náročný :-) Jinak závody byly super a Maty je profík.
Z pohledu diváka se mi chlapský finále zdálo trošku přepálený (hlavně ty začátky u 3,4).
Jiřinaodpovědět 

 "Sportovní chování"16:19:22 12.11.2007
Mně se na MČR nejvíc líbily herecké výstupy mladých brněnských vzteklých a psychicky nevyrovnaných závodnic.
P.S. Nevíte náhodou, proč mělo ženské finále devět závodnic? :-)
Tondaodpovědět 
 Re: "Sportovní chování"17:16:54 12.11.2007
To vim naprosto presne. Jelikoz se rozhodci u jednoho boulderu v kvalifikaci nevenoval asi 30s Tereze Cermakove a nevysvetlil ji, co a jak a to ji rozhodilo natolik, ze se nebyla schopna koncentrovat a o 2body ji uniklo finale. Po zvazeni ji tam Olivac "pustil". Ale myslim, ze jinak to nikomu nevadilo ;)
mlokodpovědět 
  Re: "Sportovní chování"21:15:06 12.11.2007
Mloku, ty jsi asi jejich velký obdivovatel, ne? Mimochodem možná to někomu i vadilo. :-))
Tondaodpovědět 
   Re: "Sportovní chování"08:19:13 13.11.2007
nene, byl jsem rozhodčí na vedlejším bouldru a s Oliváčem jsme to pak řešili..jen jsem se snažili být objektivní vůči tomum, co ji rozhodilo
mlokodpovědět 
 Re: "Sportovní chování"20:01:52 12.11.2007
tyto zaovdnice jsou timto chovanim povestne,jsou to ale jeste mimina a jednou vyrostou..teda doufam:) nicmene divadlo jedne z nich na ctvrtem bouldru bylo opravdu VELMI TRAPNE!!!snad se holka zamysli
lukasodpovědět 
  Re: "Sportovní chování"20:11:40 12.11.2007
Oliváč to nemá lehké,já bych se na ni vykašlal na histerku
odpovědět 
   Re: "Sportovní chování"22:15:23 12.11.2007
no, mozna kdyby nebyla domaci, tak ji rozhodci do finale nepusti. :-) holt nekdo si to umi zaridit.:) mozna, ze to ze zavodniku nikomu nevadilo, ale v ramci pravidel to urcite nebylo,coz by clovek od MCR ale ocekaval. I kdyz na druhou stranu, je blbe, ze se ji nikdo nevenoval. ve finale si pak o 1 misto polepsila, tak to pro ni urcite melo vyznam.
odpovědět 
  nechte je09:38:10 13.11.2007
Když jsme u toho, tak A.Č. v tom topu, co jí Oliváč neuznal podle "pravidel" ty 2 sekundy opravdu držela. Bylo to sice nejistý a nakonec z něj spadla, ale ten časovej limit, co ho měla držet oběma rukama tam byl. Tak ji tady neshazujte, prostě si to prožila jak se patří. To ovšem neznamená, že byla trapná. Jinak velká gratulace pořadatelům, zvládli jste to dobře. Mouchy byly, ale ty musej bejt vždy, aby vynikly klady. A těch tahle akce měla bohatě!! díky za skvělej diváckej zážitek
janekodpovědět 
   Re: nechte je09:45:18 13.11.2007
Ale prosím tebe... víš kolik jsou dvě sekundy? holky jsou to pěkný tak ti rozumim ale top to nebyl ani z jedoucího vlaku tak se mrkni na hodinky a odpočítej si to.
Stejně sem nakonec někdo dá video a bude to jasný. Ruce tam měla obě ale po přidání druhé stekla jak průjem :)
Peace a hlavně že je sranda ne?
Jirousodpovědět 
    Re: nechte je10:08:24 13.11.2007
jojo,asi máš recht.My sme jí to s Jankem přáli,páč byla první,kdo byl vubec schopnej se tam udržet jednou rukou a jeste přidat druhou.Topík by však měl asi vypadat jinak,to jo.A možna, kdyby to nerozhočoval přímo velký šéf Oliváč,tak by ho i měla.Takovej Mlok by jí to určo uznal (viz.výše:) A sranda byla to jooo
míraodpovědět 
     Re: nechte je10:31:36 13.11.2007
Přání bylo otcem fanouškovské myšlenky, že jo Míro;) spíš si myslím, že je zbytečný komentovat její následnou emotivní reakci - kdo z náš nikdy nezahodil tenisovou raketu, nenakop míč nebo vzteky nerozmačkal pingpongovej míček??;o))
janekodpovědět 
      Re: nechte je10:37:52 13.11.2007
já často kopu do bouldrovky:-D Ted mě napada, že už vim,proč mam děravý lezečky na špičce:)
míraodpovědět 
       Re: nechte je11:03:59 13.11.2007
Možná by bylo nejlepší dávat na top madlo, aby se to nemuselo řešit...
nitroodpovědět 
        Re: nechte je11:52:47 13.11.2007
nebo udělat na všech profilech pořádný výlezy (buď tradiční český vykulení na oblej vršek nebo tradiční castlehillský mantle problem)......
janekodpovědět 
     Re: nechte je07:58:45 14.11.2007
chachaa..takovej "top" bych ji nemohl uznat ani ja ;)
mlokodpovědět 
   histerka18:34:28 13.11.2007
Top ve čtvrtém finálovém bouldru jsem určitě nedržela tak, aby mi ho mohl nekdo uznat... Za své výlevy emocí se omlouvám těm které to tak pohoršilo... Byla jsem naštvaná jen sama na sebe!!! Veliká gratulace Lucce a hlavně holkám slovenkám...
Anna Čermákováodpovědět 
    Re: histerka19:35:39 13.11.2007
To je reakce... klobok dolů!
P.odpovědět 
    Re: histerka11:20:48 15.11.2007
Hezký..:-)..co se výlevu emocí týče, v tom bych problém neviděl, mně se to naopak líbilo, je to přece jen velký závod a emoce k tomu patří...když budou všichni klidní jako led, tak to pak nebude bůhvíco...:-)
odpovědět 
   histerka18:40:22 13.11.2007
Top ve čtvrtém finálovém bouldru jsem určitě nedržela tak, aby mi ho mohl nekdo uznat... Za své výlevy emocí se omlouvám těm které to tak pohoršilo... Byla jsem naštvaná jen sama na sebe!!! Veliká gratulace Lucce a hlavně holkám slovenkám...
Anna Čermákováodpovědět 
    Re: histerka08:39:27 14.11.2007
respekt...
lukasodpovědět 

 Rada...???19:59:16 12.11.2007
Divacky to bylo bomba! Myslim ze system muzi zeny najednou je pecka. Je pravda ze to clovek nekdy trochu nestihal, ale byly chvile, kde se na jedne strane nic nedelo a byl jsem rad ze sleduji napeti a boj na druhe strane zavodniho pole. Na priste bych mozna doporucil barevne chyty misto bilych a vice svetla pro fotografy a kameramany a muzeme s lezenim vyrazit do sveta byznysu, sponzoru, televiz, internetu, on-line zajimavych prenosu apod. Diky vsem za organizaci ;)
Petisodpovědět 
 Re: Rada...???12:18:04 13.11.2007
Souhlasím absolutně s mým kamarádem z "mordoru" (nic proti Peti:-))! Napíšu vše v jednom: Bylo to super zvládnutý, myslím, že by všichni měli poděkovat Oliváčovi, kterej si myslím zvládal vše tak, aby to bylo pokud možno dle pravidel, ale jelikož je i super človíček, tak se snažil i zbytečně někomu neubližovat! Každopadně zatraceně, nikdo nepoděkoval jmenovitě také Danovi Kadlecovi, kterej v celým organizování svěťáku sehrál mega důležitou úlohu! Takže: DANE a OLIVÁČI a všem dalším co je neznám jménem díkec, super zvládnutý(i moji kámoši cyklisti vydrželi na celé finále svěťáku a to jim to nic neříká;-)
Kačkaodpovědět 
  Re: Rada...???14:24:49 13.11.2007
no nevim jestli Danovi patri velky dik. mozna leda tak za to, ze to nedopadlo este hur. ale to je spis diky schopnym lidem, kteri kolem celyho svetaku behali. Za Danovy neschopnosti napr. smrad v izolaci, neumet skoro ani slovo anglicky, faux paux pri vyhlasovani jsem se skoro az stydel. O ostatnich vecech, treba shaneni penez radsi ani nechci vedet a neverim, ze vsechno probehlo hladce. Jsem rad ze to dopadlo aspon tak jak to dopadlo. Priste to uz doufam bude organizovat nekdo jinej, jestli bude nejaky priste.
mier
lodpovědět 
   Re: Rada...???16:05:58 13.11.2007
Oka každej vidí jen to svoje..jinak skvělej podpis..člověk hned vidí jak se jmenuješ a stojíš si za svým názorem;-) Jinak jednoduchý, příští světák dělej Ty:-)
Kačkaodpovědět 
    Re: Rada...???16:42:51 13.11.2007
no hlavne, ze podle tvyho podpisu poznam o koho jde. napsal jsem jen svuj nazor z trochu jinyho pohledu, ne jen opevovani organizatoru. a ze jsem nenapsal svoje jmeno..treba k tomu mam svy duvody a vyuzivam anonymity internetu. na poradani zavodu ambice nemam, kritika muze bejt dle me poucna.
esad
lodpovědět 
     Re: Rada...???17:58:48 13.11.2007
ESAD se koukám chytil, jinak jsem taky dost kritický k přečtení na AIXU.
Jirousodpovědět 
     Re: Rada...???19:27:36 13.11.2007
Heleď ja beru každou kritiku, ale taky vím, kolik ten svěťák stál úsilí(já nečerpám z jednoho dne co potom vidím)..navíc mě poněkud vadí jak tenhle národ umí jen kritizovat...jo k mému jménu,jsem takhle na RS takže si to klíďo můžeš najít...
Kačkaodpovědět 
   Re: Rada...???17:24:04 13.11.2007
zato ty budeš asi Angličan, ty faux pauxi!
sylvaodpovědět 

 info09:50:51 13.11.2007
Je úterý skoro deset hodin.... a pořád nic!
libor rebel hrozaodpovědět 
 Re: info10:10:05 13.11.2007
10:10 a furt nic. Jejeje,ten to vede:)
m.odpovědět 

 a poraaaaad11:04:48 13.11.2007
NIC...vim že je s tim hodně práce atd atd,ale už je to holt taková součást celé takovéto akce,tak by se mohli dát hned dohromady alespoň komplet výsledky s fotkama a třeba do dne přidat nějakej článek, to by snad šlo. Ale jinak to chápu, je to fuška dát dohromady supr závody a pak ještě ty mééédia:-)
Jirkaodpovědět 

 Ruka12:15:36 13.11.2007
Cipak je ruka na tom obrazku uplne nahore vpravo?? (ten klikaci z uvodni stranky)
Standa & Honzaodpovědět 
 Re: Ruka12:38:26 13.11.2007
vypada jako Kuby, nikdo jinej takovy chapadla nema.
schvalne vi-li to autor
l.odpovědět 
  Re: Ruka13:01:27 13.11.2007
No jastě, Kuba Lahvoň Chapadláč.. kdo jiný :)
Martinodpovědět 

 Komentář k SP+MČR15:02:49 13.11.2007
Víkendové brno zažilo zase jednou parádní akci z lezeckého prostředí. Poprvé mohla česká veřejnost vidět nejlepší světové boulderisty, navíc v atmosféře, která byla z pohledu diváka více než důstojná. Neskutečné nadšení, které dokázalo z minima financí vydolovat maximum je obdivuhodné. Proto nelze nežnevyslovit obrovský dík Danu Kadlecovi za to, že to ustál, Rakovi za skvělé profily a Andrejovi za chyty. Až si říkám, že v okamžiku, kdy to nadšení zmizí, podobnou akci už u nás neuvidíme.
Vůle a dřina byla i na straně stavitelů Tomáše Doubravského, Jirky Olivy, Tomáše Bardase, Andreje Chrastina a (??) Honzy Hlaváčka. Tihle týpkové pod dozorem rakouského hlavního stavitele vydřeli za pět dní a hlavně nocí celekm 28 kousků na SP a 16 věciček na MČR. Kluci dík.
No samozřejmě taky dík Lezci za skvělý zprostředkování průběhu SP. Škoda jen, že obecně bylo MČR takovým přívažkem SP a to i v případě právě Lezce, který byl jako mediální partner podepsán pod celým víkendem a to MČR nějak vyšumělo. Kdyby bylo MČR zvlášť, byl by o něj jistě větší zájem, možná by byly i vyladěnější bouldery...zbytečný kecy, akce se povedla. Ještě jednou díky všem jmenovaným i dalším, kteří se do výčtu nevešli.
Úplně na závěr smekám před Martinem a neméně Štěpánem Stráníkovými. Finálová účast Martina v SP ukázala, že s ním svět závodního boulderingu sakra musí počítat a osobně smekám před vůlí, která musí k takovému postavení vést. Zejména proto, že kluci nepochází z žádné velké líhně lezců a (protože jsme se Zdendou zažili něco podobného) musím konstatovat, že je hodně těžký v takovýchto podmínkách bez možnosti sebereflexe díky každodennímu setkávání s ostatními dřít, dřít a dřít. Díky, české srdíčko si vrní.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Komentář k SP+MČR16:27:53 13.11.2007
Bolo to famozne! Z mojho pohladu, pohladu divaka, bolo finale SP jeden uzasny zazitok.. a organizacne perfektne zvladnute. Dik :-)
Anonimkaodpovědět 
  Máte v tom binec21:44:04 13.11.2007
Právě jsem si četl výsledky závodu a byly tam chyby v topech.Měl jsem si všimnout hned na závodech.Mrzí mě to,že se to stává na takových závodech.
Závodnikodpovědět 
   Re: Máte v tom binec22:02:42 13.11.2007
taky jsem si toho všiml a mé upozornění přímo na místě o chybách v topech zjevně nemělo účinek
celvinixodpovědět 
    Re: Máte v tom binec22:48:41 13.11.2007
Jak jsem už napsal...Rozhodčí bohužel nebyli stoprocentní a výsledky jsem upravil pouze u lezců, kterým šlo o postup do finále...
Oliváčodpovědět 
     Re: Máte v tom binec09:10:23 14.11.2007
Což je vzhledem k důležitosti závodu (MČR) tragické selhání a vědomé zanedbání... Rozhodčí za 4.
Jirousodpovědět 
      Re: Máte v tom binec11:35:47 14.11.2007
:)
Oliváčodpovědět 
 Re: Komentář k SP+MČR22:18:52 13.11.2007
Fakt musím smeknout před odhodláním a prací kolem lidí Dana Kadlece, Oliváče a party stavěčů kolem Andreje Chrastiny. Svěťák byl supr podívaná a zorganizovat vše určitě bylo dost složité, profily od Tomáše Rakoviče byly bomba. MČR bylo taky supr škoda malinko rozhodčích, ale vem to čert, teď už stejně s tím nikdo nic neudělá. Andreovi jsem vůbec nezáviděl že musí s klukama postavit bouldery přes noc, když toho měli určitě plný zuby z předešlých dnů, ještě jednou díky!
Štěpán Stráníkodpovědět 
  Re: Komentář k SP+MČR22:36:58 13.11.2007
i kdyz sem se ucastnil jen casti, pripojuju se ke Štěpovi, bylo to dost dobre.. a Olivacovi dik za peknej clanecek ;)
štěpkaodpovědět 

 foto23:43:27 14.11.2007
Nějaké naše fotky jsem už dal na stránky a jsou tam i z SP, tak kyby ještě někdo neměl dost zelených profilů... www.msfoto.unas.cz
Martinodpovědět 
 Re: foto16:09:51 16.11.2007
nejaky fotky ze SP dal peta nemec taky ne web mejcupu...
chyskaodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 373 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.