LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
42.Nosek 10276
Bouldry:
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
42.Zímová 8606
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140192 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder Hluchák - Šumperk
Gymnázium M. Koperníka - Bílovec
Eliass - Ostrava

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
HUDYsport - Jihlava
Green sport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Skialpinistický přechod Velké Fatry...Na běžkách

Nazelenalé světlo ozařuje malý ciferník. Půl čtvrté ráno. Už tři a půl hodiny se převaluju v posteli a marně zkouším usnout.

Bolest v palci už dávno přesáhla mez, která by mi spánek umožňovala. Rozsvítím, vysmrkám se, vykašlu z plic novou dávku hlenu  a poskakujíc po jedné noze se vypravím hledat lékárničku.
Polykám růžový prášek a zoufale čekám, až začne působit. A vzpomínám, jak to všechno vlastně začalo…

„Tak na Silvestra budeme asi tři, ostatní nepojedou. A ta chata nevyšla, tak budeme asi v Praze…“  Oznámil mi se smutným úsměvem kamarád.
Tak to ne, takhle si oslavu nového roku nepředstavuju, a to bouchání, práskání a řev sebepoškozujících se pyromanů už další rok snášet nebudu.
V tu chvíli jeden osamocený neuron v mém koncovém mozku učinil Rozhodnutí.

O pouhých deset dní později naposled kontroluji batoh a  běžky a s povzdechem a pokřiveným úsměvem si tu cihlu házím na záda. A tam taky na další tři dny zůstane.
Pár minut po srazu se všichni pomalu slézáme a tvoříme obrovskou hromadu baťohů a lyží, kterou s úžasem pozorují i místní nádražní obyvatelé. Díváme se na ně s mírnou odtažitostí a netušíme, že za pár dní jim v pachovém projevu budeme rovnocennými partnery. Podle nepsaného pravidla někdotenvlakdobíhatmusí zanecháváme na místě srazu jen Martina, aby zpozdivšího se Píťu nasměroval, a vydáváme se zabydlet svá coupé. Začátek dobrý, všechno dobré. Oba zmínění přibíhají a vlak vyráží směr Ružomberok, netuše, že kdesi za lokomotivou táhne jedenáct šílenců toužících po mraze, sněhu, mlze a dešti.
V Ružomberoku v nekřesťanskou hodinu provádíme výsadek a narážíme na posledního člena výpravy, Komára.
Od této chvíle se mi vzpomínky slévají a míchají dohromady a jen občas se z té mlhy něco vynoří.


Beruška hledí vstříct prvnímu stoupání

První stoupání. Proč mám neodbytný pocit, že sjezdovka by se měla používat v opačném směru!? A ještě takhle prudká a dlouhá…Plíce dávno rezignovaly a Radek mě utěšuje, že to, co za chvíli uvidím, zdaleka nebude konec, i když to tak bude vypadat. Že prý to opravdové stoupání přijde až potom…
Ostatní už dávno hodili svá skialpinistická prkýnka na nohy, jenže když jsem se pokusila o to samé, málem jsem sjezdovku použila správným směrem, ale čelem vzad. Proč jen se  na běžky nevyrábí pásy?
Odpočinek v poslední vytápěné boudě- nově otevřeném bufetu pod Križnou- mi ostatní zpříjemňují veselými historkami na téma běžky a nepokrytě se baví. Úsměv na rtech mi ale definitivně zamrzá po Komárově cynickém prohlášení: „Jojo, první rok jsem tu taky byl na běžkách. Hned potom jsem si řek nikdy víc a koupil skialpy…“ Zdá se, že mě čeká opravdu zajímavý výlet. Zbytek dne se nese v duchu nahoru dolu nahoru dolu mlha sníh mlha. Velkým zpestřením je ale závěrečný sjezd k boudám, kterýžto vede velmi prudce úplně mimo nějakou cestu mladým lesíkem.
Ve chvíli, kdy se ocitám hlavou z kopce, tělem zavrtaná do obrovské závěje a pro jistotu  batohem zaklíněná pod mladý smrček, toužím tuto bitvu vzdát. Zdaleka ne naposledy.
Co naplat, taková varianta se nenabízí a tak nakonec dorážím k vysněné kolibě a shazuji batoh. Odolní jedinci si vyrážejí jen tak zalyžovat a já se zmrzlýma nohama a černým svědomím, že bych měla vařit, zalézám do spacáku. Nejsem ale jediná, v koutě vedle mě leží Kuba a  z jeho spacáku se jen občas ozývají příkazy určené jeho drahé polovičce, která se ohání nad vařičem. Nutno přiznat, že na pokyn „a taky mi podej něco pod hlavu jako polštář!“ už nereagovala.
Můj vařpartner Zbyňek přijíždí z lyžovačky a místo výčitek, které očekávám,  mě skoro přemlouvá, abych zůstala ve spacáku, že on uvaří. Občas je to výhoda, být holka a na běžkách.
Jelikož jsem na takovéto akci nováček, jali se mě přesvědčovat, že se normálně vstává tak okolo páté, ať se na to připravím. Tak na tohle vás znám už příliš dobře,  abych tomu uvěřila.
Zdá se, že Kuba vzal to přesvědčování nějak vážně. Všude je tma a on nás burcuje, že máme vstávat. To víš že jo. K mému škodolibému zadostiučinění se tomu nebohému spáči předběhly hodinky a on si opravdu myslel, že je osm ráno. Byly tři.
Konečně je tady kalné ráno 31. prosince. Začínám tušit, že to bude můj nejdobrodružnější a nejextrémnější Silvestr, jaký jsem kdy zažila. Balení nám zpříjemňují bratia z druhé koliby odění dole jen do spodního prádla, ale zato s „tekutým svetrem“ v ruce. Slivovici cítím ještě docela dlouho po odchodu.


Jak na Nový rok....

A zase do kopce. Tentokrát to ale není obyčejný kopec. Stoupáme na Ploskou, což v praxi znamená, že se vám zdá, že běžíte v takovém tom kolečku, co se v něm trápí křečci. Prostě vrchol se nekoná. Sice to není prudké stoupání, ale zato prudce stoupá má beznaděj. Když se konečně doplazím k jakémusi ledovému sloupu, který doufám, že v létě bývá rozcestníkem, nastává ona vzácná nádherná chvíle, kdy batoh opouští můj chrbát a letí na zem. Pěkně si tu slast užívám a těším se, že teď to snad bude chvíli z kopce.
Což sice bylo, ale rozhodně to nebylo nic, na co bych se měla těšit. Následuje totiž sklon červené sjezdovky, se kterým mají lehké potíže i někteří skialpinisti, natož běžkařka. Pády následují jak na běžícím páse, ale nakonec se dolů dostávám, a dokonce ne poslední. To asi bylo tím, že jsem se tak hrozně bála brzdit.
Jestliže do této chvíle to byl terén pro běžky nevhodný, tak teď se stává nepřípustným. Střídavě prkýnka shazuji a nasazuji, padám, zvedám se, válím se, vyklepávám sníh, chvíli si dám lyže pod sebe a jen tak si na ně sedám, což je v zápětí odměněno skoroztrátou jedné běžky a skorovykloubeným ramenem, to když moje hůlka usoudila, že už jedu příliš rychle, a že je potřeba se za tu větev pořádně zachytit.
Jestliže před tím jsem ostatním celkem stačila, tak v tomto terénu naprosto nemám šanci, a tak se zabydluji daleko za ostatními, kde bídně nehynu snad jen díky mým strážným andělům-hmyzákům, Berušce s Komárem, kteří mě neopouští a povzbuzují. Díky jim.
Pomalu se stmívá. Čelovka samozřejmě chytře odpočívá hluboko v batohu, a tak se dál plazím s totálně otupělým mozkem a poslepu. Okolo se ostatní rozhodují, kudy dál a kde spát, ale na to, abych je vnímala či dokonce se nějak vyjádřila, už mi nezbyla energie. Tupě přijímám rozhodnutí, že se jede ještě dál.

Když se po pás brodím sněhem, batoh mě tíží a lyže s hůlkami se zasekávají ve sněhu, dojde i na volání maminky. Holka, seber se, za chvíli to přejde, uklidňuji se. Jenže co přejde? Za chvíli leda tak zastavíme na nějakém palouku, ale zima, mráz,sníh a totálně prochcané oblečení až do nejspodnějších vrstev, to rozhodně jen tak „nepřejde“. A opravdu, za chvíli stojíme na planince u břehu malinkého potůčku. Místo, které bych možná za jiného stavu nazvala romantickým, mi teď připadá jako totálně neobyvatelné. Padá konečné rozhodnutí, že tady budeme trávit Silvestr.


na hřebeni

Z předposledních sil pomáhám stavět stan, vybalím karimatku a spacák, a z definitivně posledních sil se převlékám a zalézám to relativního tepla. Nohy mám úplně bílé, necitlivé. Zbyněk už vaří, jak já jsem mu jen vděčná. Horký čaj, horká polévka, horké těstoviny a „hned“ se cítím lépe. Dokonce tak dobře, že v osm, kdy je venku ohlášeno překvapení, vylézám se stanu a přidávám se k ostatním. Následují čtyři hodiny povídání, smíchu, zpěvu, dupání dokola-tancování, a čekání na půlnoc. Kdo nebyl, nepochopí.
Další rok zalézám do spacáku abych opět prožila noc, kterou bych popsala slovem bezesná, jen kdyby se mi neustále nezdálo o lavinách.
Poslední den našeho putování je tu. Vrážím zmrzlé nohy do zmrzlých bot a snažím se sbalit. Podle všeho by ten batoh měl být čím dál tím lehčí, dost jídla v něm ubylo, ale všechnu tuto váhu pečlivě kompenzuje všudypřítomná mokrost. Následuje poslední sjezd do civilizace, kam přijíždíme deset minut před odjezdem autobusu. Libujeme si, jaké máme štěstí, a nechápavě pozorujeme hordu lidí, která se moří na sjezdovce. Že je to baví, jezdit nahoru a dolů neustále na stejném místě… A ještě k tomu v dosahu hospody.


Vrchol Križné

O dva autobusy a jeden vlak později vegetíme na nádraží v Žilině a jediný otevřený stánek s občerstvením pečlivě zbavujeme zásob korbáčiků a piva. Není nad pořádnou rehydrataci, že?
Následuje dlouhá cesta do Prahy, kterou jsme si jaksepatří užili. Průvodčí nechápavě kroutil hlavou, když uviděl deset dospělých, kterak se plácají do kolen a v rytmu dětských říkadel opakují Ariel Ariel Lanza Lanza. Jak malé děti, myslel si asi. Chyba lávky. Malým dětem by stačila k pochopení pravidel tak třetina času co nám a rozhodně by si přitom neužili tolik srandy.
Každá cesta ale jednou končí a já se potácím domů, bohatší o nezapomenutelný zážitek, nové přátele, spoustu modřin a bolavý palec. Dobrou noc.

Bára   [úpravy] 17:27 11.01.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dylýt, dylýt!19:07:01 11.01.2005
No, vyděsilo mně už to zelený světlo ciferníku, trochu se pookřál po tý větě, jaks natáhla toho kemra až z paty, ale pak už jsem jen čuměl, co všechno se dá zkomplikovat ve snaze dodat vyprávění barvitosti a neotřelosti. Přečti si v Saturninovi tu kapitolu, kde se mluví o Kanceláři pro uvádění románových příběhů na pravou míru. A neboj se klávesy DELETE.   
Papoušodpovědět 
 Re: Dylýt, dylýt!19:31:09 11.01.2005
nac tak kriticky ton, nebo snad mate radsi tabulku
den | zacatek | konec
ja bych teda delete nevolil, neb si chci pocist a ne jen zjistit ze osoba A byla na miste B odkud sla do mista C a pak do mista D odkud se vratila zpet.
Geoodpovědět 
  Re: Dylýt, dylýt!20:08:55 11.01.2005
Nahodou, mne to prijde jako pekne napsany. Ten uvod je super. Lepsi nez konvencni kecy o tom, ze zase konci rok blablabla. Hezky napsany clanek.
skalis
skalisodpovědět 
   Re: Dylýt, dylýt!13:10:03 12.01.2005
Hele, to je dobrý. Ta story, kterou dědeček se Saturninem uváděli na pravou míru, začíná skoro stejně jako příběh slečny Báry - pohledem na hodiny:

Továrník Dubský seděl ve své přepychové pracovně a přivítal účetního Slámu chladně. Jeho kulaté oči se dívaly na úředníka bez vzrušení a občas se obrátily na ciferník onyxových hodin na psacím stole.

Nazelenalé světlo ozařuje malý ciferník. Půl čtvrté ráno. Už tři a půl hodiny se převaluju v posteli a marně zkouším usnout.

Sobý hnusec
Papoušodpovědět 
    Re: Dylýt, dylýt!15:23:16 12.01.2005
Sepatouch!!!
jirkaodpovědět 
    Re: Dylýt, dylýt!18:01:11 12.01.2005
Ale i tak je to dobrý, a ty seš mi pěknej štoura zřejmě už otřelej že ? ))
George-JPodpovědět 
     Re: Dylýt, dylýt!18:15:02 12.01.2005
Slečna Bára je asi raněna, jak vyplývá ze stránek jednoho Lžidimitrije (h-d.cz). "Omlouvám se, že jsem to hodila na Lezce, prostě jsem to nevydržela. ..., kdybych náhodou někdy něco ještě zplodila, tak už takovou blbost, jako dávat to na Lezce, neudělám!..." Na protřelou horalku je ňáká outlocitná.
Papoušodpovědět 
      Re: Dylýt, dylýt!18:45:44 12.01.2005
To na veci ale nic nemění.
George-JPodpovědět 
      Re: Dylýt, dylýt!19:53:49 12.01.2005
Ještě nedávno jsi mě označoval za sráče. Jen teď nevím, jestli Lžidimitrij je postup v Tvém žebříčku nahoru nebo dolů. Už se těším na Potěmkinovu vesnici a Rasputinovo charisma.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Dylýt, dylýt!09:04:50 13.01.2005
Papouši, klíííííd. Silnej zážitek vyvolá expresivní výrazivo, což následně, v Bářině podání zejména, způsobí dobré počtení. Jen pěkně Báro piš a na zavilého Saturninovce Papouše se vybodni :)
Kuba K.odpovědět 
     Re: Dylýt, dylýt!12:07:14 14.01.2005
Jedna z nejlepsich veci ktere jsem tady cetl. Papous je trouba a literarni ignorant .
Richardodpovědět 
 Re: Dylýt, dylýt!21:04:55 11.01.2005
Papouš je fakt vemeno. Moc peknej clanek. Chytl me za srdce, asi proto, ze mam nekolik podobnych zazitku bezkarskeho loosera.
tenisodpovědět 

 Ctrl A next Ctrl C next Ctrl V20:24:09 11.01.2005
Náhodou dobrý. Nenech se otrávit. Na fógla přišla krise středního věku a závidí!
jan pušodpovědět 
 Re: Ctrl A next Ctrl C next Ctrl V06:54:22 12.01.2005
Super článek, super napsaný a super výkon na běžkách pro začátečnici!!!
Hermiodpovědět 

 pasy na bezky08:53:15 12.01.2005
Pasy na bezky samozrejme existuji. Videl jsem je poprve pred asi 8 lety prave na Velke Fatre, kterou jsme sli pesky a potkali jsme 2 starsi (kolem 50) mistni typky, kteri je meli. Sli na tom cely hreben a uplne v pohode. Jinak je ma i kamos, takze jestli ti tady neporadi nekdo jiny, tak se ho pak zeptam co a jak.
Martinodpovědět 
 Re: pasy na bezky09:40:57 12.01.2005
Pásy o šířce 38 mm prodává i Hudy. Já ale na běžkách mám vždycky strach spíš ze sjezdu a na to jsou pásy na prd.
Láďaodpovědět 
  Re: pasy na bezky11:01:59 12.01.2005
Pasy trech sirek v metrazi prodavaji taky ve warmpeacu u nám. Jiřího z poděbrad. Jsou uz s lepidlem a v pohode. Tamtez se ale daji pujcit i skialpy. Pa Gejza
Gejzaodpovědět 
   Existuje hybrid běžky/skialpy?22:24:31 12.01.2005
Dovolím se zeptat diskutujících - nemáte povědomí kde sehnat vázání, do kterého se dá šupnout obyčejná bota (nejlépe i bez žlábků na rychloupínací mačky)? Prošmejdil jsem web a nikde nic. Jen v jakési emerické skautské příručce byla fotka jakýhosi plastovýho vázání, do kterého dávali boty-mukluky do extémního mrazu. Vypadalo to trošku jako dětské vázání, ale samozřejmě robustnější. U nás nic. Má představa jsou krátké lyže cca 140 cm, udělané ze starých sjezdek, které bych mohl vláčet v zimě furt na batohu a pokud to půjde tak na kopci nasadit a tradá. Nakonec jsem usochal něco z nylonových popruhů, ale k otestování jsem se ještě nedostal. určitě namítnete, že není třeba objevovat emeriku, ať si koupím bekkántry běžky nebo skialpy. Jenže jít třeba právě Velkou Fatru v skialpech mi připadá jako zlézat severní stěnu Řípu s kyslíkem a BC vázání zase nemá upnutí paty na sjezdy (což ve svým "prototypu" mám.) Nebo třeba má - poučte, poraďte. Ale pořád na to musejí chcačky nechcačky být spešl boty, což mi nevyhovuje. Tak co, setkali jse se někdo s takovým cajkem? Jinak - jestli se na těch experimentálních lyžích nezrakvím (s batohem natěžko, jak jinak :-) dám vědět.
Jeňoňodpovědět 
    Re: Existuje hybrid běžky/skialpy?08:34:28 13.01.2005
A co pouzit naky stary kandahar?
Pepaodpovědět 
     Re: Existuje hybrid běžky/skialpy?08:56:06 13.01.2005
Já sice zarputile používám skialpy a k běžkám mám nějak vrozený odpor, nicméně jednou v tatrách jsem viděl cizokrajné borce jenž měli nějaké širší běžky s pásy a na nich měli právě ten kandahár a obyčejnou pohorku se žlábkem vzadu. Pro Tatry to byla trochu vražda, ale na Fatře si to dovedu celkem představit. Pátrej v severských zemích, tam jsou na to dělaný.
alsoodpovědět 
      Re: Existuje hybrid běžky/skialpy?13:36:49 13.01.2005
To budou asi backcountry lyže. V těch si libuje www.svetoutdooru.cz.
Papoušodpovědět 
     Re: Existuje hybrid běžky/skialpy?09:53:10 13.01.2005
Za prve, nema to cenu. Pokud nemas pevne boty (alespon skialpove lyzaky), tak s velkym baglem na zadech nic nesjedes. Vyzkouseno v kozenych i v turistickych skeletech. Bez baglu se to da, lyze staci tak 110 sm, kratsi uz se nekdy dost bori.
Za druhe, kandahar jsem zkusil poprve, kdyz jsem pak zlomil lyzi, tak uz se mi to nechtelo podruhe montovat, ma to strasne moc sroubku. Vem si botu, ve ktere chces jezdit a obejdi par zastavaren (maji tam vice starych krapu a za podstatne nizsi ceny nez ski-bazary, koupis dobre krapy s vazkem tak za 100) a zkousej do ktereho vazani pasuje. Vetsinou nejake hodne stare, do Markeru se vetsina bot nevejde.
Za treti, co jsem si poridil skialpy, tak na kratasech uz jezdim jenom po prvnim snezeni, dokud je malo snehu, nevadi kdyz s tim jedes po sutrech a misty po hline.
Martinodpovědět 
    Re: Existuje hybrid běžky/skialpy?09:49:26 13.01.2005
Telemark?
soloodpovědět 
    Re: Existuje hybrid běžky/skialpy?14:43:06 13.01.2005
Takové vázání na jakoukoliv botu existuje, dneska se vyrábí prkna s možností podélně je rozdělit. No a na každé půlce zvlášť se šlape jako na skialpech, jenže v boardových botách. Zeptej se v nějákém SNB krámě.
odpovědět 

 palec nebo taky obratel09:23:27 12.01.2005
Clanek jsem nedocet protoze byl desne dlouhej a neprilis vtipnej, na bezkach jezdim celej zivot, myslim ze je ovladam vcelku dobre, pred dvema lety jsem jel  na Sumave na bezkach s napul zabalenym batohem (Treksport Patagonie 70l) nejaky jidlo, jedna PET flaska, zadny spacaky stany apod. Hodil jsem tygra na oblicej a batoh mi doslova srazil vaz. Diagnoza znela zlomenina C2 (druhy krcni obratel). Prezil jsem, nejsem paraplegickej (ani bych nemoh kdyby se to bejvalo hnulo tak asi rovnou umru) dal jezdim na bezkach o sto pero ale bez batohu. Kdyz jsem si tohle precet zamrazilo mne v zatylku. Doporucoval bych ti nakup skialpu, nebo jezdit bez batohu, clovek nikdy nevi, mechanismus meho urazu neni tak neobvyklej.
Nekdo prede mnou psal neco o klavese DELETE, souhlasim, ani nevim jak to vlastne dopadlo asi sis udelala neco s palcem, ze jo? pochopil jsem to dobre?     
Jakub S.odpovědět 
 Re: palec nebo taky obratel10:53:02 12.01.2005
Jo jo, bezky maju svoje caro hlavne nalahko a v iba mierne zvlnenom terene. Inak je to otrocina a aj risk. V horach je holt skialp jedinecny... :-)
Marek P.odpovědět 
  Re: palec nebo taky obratel15:08:06 12.01.2005
Nechápu. V čem je bezpečnější hodit tlamu s batohem na skialpech než na běžkách?
Jeňoňodpovědět 
   Re: palec nebo taky obratel15:15:30 12.01.2005
No spis to asi bylo mysleny tak, ze skialpy jsou ve sjezdu prece jen ovladatelnejsi a sance spadnout je mensi nez na bezkach. ;-)
odpovědět 
   Re: palec nebo taky obratel16:40:05 12.01.2005
taky nevim, kdyz ten batoh nebyl tezkej , tak tu tlamu moh stejne hodit na skialpech jako na bezkach
vejmol je smula
hrbodpovědět 
    Re: jedine bezky19:33:53 12.01.2005
Clanek vcelku v pohode az na to, ze Velka Fatra je uplne idealni teren na bezky, dokonce tam byva stopa a sjezd z Ploske popod Cierny kamen, ktery byl prezentovan jako sileny krpal je jeden z nejlepsich sjezdu vubec. Jeste drobnost, ke kolibe pod Suchym vrchem se nesmi sjizdet podel tyci, ale po holem svahu vlevo, to je uplna nadhera.
ten kdo o tom neco viodpovědět 
    Re: palec nebo taky obratel12:12:29 13.01.2005
Na skialpech máš při sjezdu pevnou patu a když hodíš tlamu, tak nejdeš (většinou) obličejem napřed a bágl tě tou flaškou rumu co máš na vrchu neklepne za krk jak králíka
pavelkodpovědět 
     Re: palec nebo taky obratel14:46:11 13.01.2005
O pevne pate to prece vubec nejni. Na telemarkach jedes s volnou patou a i s baglem je to supeeeer!
odpovědět 
   Re: palec nebo taky obratel15:06:39 13.01.2005
a skusal si jazdit v narocnejsom terene na bezkach aj na skialpoch s tazkym baglom? Ak ano, asi by si sa takto nepytal... :-)
Marek P.odpovědět 
 Re: palec nebo taky obratel11:19:09 12.01.2005
o tom palci tipuju krásné omrzliny,
když si představím tři dny v bežeckých botách, no nic moc lákavýho. Skelet je skelet.
RadimVodpovědět 
 Re: palec nebo taky obratel11:33:05 12.01.2005
skialpy jsou lepsi, ale uraz si na nich muzes privodit taky, stejne jako na sjezdovkach, atd.
jezdim na bezkach nejradeji s malym batuzkem, ale kdyz v nem mam termosku, tak ta by moji hlave taky neprospela
navic patagonie 70l neni zrovna extra batoh, spatne sedi na zadech, pada z beder a ma nekolik konstrukcnich chyb
neodsuzovala bych nekoho za to, ze prechazi hory v zime na bezkach s batohem, ale po tvem prispevku bych si to presto rozmyslela
jinak clanek mi prisel velice pekne napsany a vtipny
alena m.odpovědět 
  Re: palec nebo taky obratel12:51:12 12.01.2005
Patagonie je na tu cenu hodne dobry batoh, rozhodne nelze obecne rikat, ze nesedi, nebo pada z beder. Kazdy si musi batoh vyzkouset a koupit ten, co sedi.
albertodpovědět 
  Re: palec nebo taky obratel19:00:39 12.01.2005
ja nikoho neodsuzuji ze chodi s batohem na bezkach jen jsem se snazil na prikladu svych vlastnich sesroubovanych krcnich obraltu ukazat ze tahle aktivity skryva nebezpeci nikoliv nerealne (kolikrat si v lete na horach s batohem na zadech zakopla tak ze prvni rana byla oblicejem o zem a druha jak ti ho prirazil batoh, me se to stalo mockrat). Kdyz jedes na lyzich a mas vetsi hybnost stejne jako ten batoh co mas na zadech tak je ta rana vetsi a pokud ma ten batoh treba jako Patagonie od Treksportu takovou tu plastovou kotvici desticku za krkem tak ti proste muze srazit vaz, jako se to stalo me. Me by to taky nenapadlo dokud se to nestalo, od ty doby pokazdy kdyz nekoho takovyho na bezkach potkam tak mu svuj pribeh vylozim a tedka se naskytla dobra prilezitost napsat to sem. Jinak samozrejme hezkej vykon asi super vejlet, at si kazdej dela co chce, treba spi na Fatre pod perinou. Jo jeste jednu vecicku, dlouho jsem zvazoval napsat o tom a preposlat RTG svyho krku vyrobci Patagonie nikdy jsem to nezrealizoval, tak si to ted treba prectou tady.
No nic sportu zdar jezdete na bezkach a pokud musite s tezkym batohem tak jenom s takovym, kterej nema tu kotvici desticku na zpevneni zad (treba Deuter), protoze jinak je to jako byste si lehli katovi na spalek.
Jakub Sodpovědět 
   Re: palec nebo taky obratel10:25:59 13.01.2005
tvoje varovani beru, s batohem nikam nepojedu, ale nelibila se mi forma jakou jsi to prezentoval. nejdriv pises ze clanek byl nezajimavy a ani jsi ho nedocetl a pak zacnes o zlamanem vazu. jestli chces opravdu lidi varovat, tak napis svuj clanek, o svem zazitku, urcite se nad tim potom zamysli vice lidi, nez to prezentovat jen tak v diskuzi. muzes to dat klidne do tv nova ...
alena m.odpovědět 
    Re: palec nebo taky obratel11:09:25 13.01.2005
To ses dobra posilat ho do TV NOVA, bud rada ze se to nestalo tobe, druhej krcni obratel je totiz fakt sila. Clanek za moc nestal tak co.
ondronodpovědět 
 Re: palec nebo taky obratel17:39:28 12.01.2005
Já to taky jel kdysi na běžkách. A vůbec mi to nepřipadá divný (teda když si odmyslím, že jsem byl na této letošní akci s Bárou). Tady jsou fotky z poloviny devadesátých a poloviny osmdesátých let (vymaž mezery): http://www.hor ydoly.cz/fo to/velka_fat ra_zima
Kuba Turekodpovědět 
 Re: palec nebo taky obratel09:12:10 14.01.2005
Batoh Fractor od firmy Break-sport-kupujte, mají slevy!!!
ENEodpovědět 

 Pásy na běžky11:15:09 12.01.2005
Běžky i s stoupacími pásy pouze v mazací komoře (nevím jak fungují, nikdy jsem to nezkoušel) lze zakoupit v bazaru za cenu práskaček. Pokud se ti neosvědčí, můžeš je odlepit a máš práskačky;-)
Joeodpovědět 

 Běžky12:00:18 12.01.2005
Článek je to dobrej musel to bejt asi dobrej silvestr.Nejsem teda žádnej extrémní běžkař ale taky sem se loni rozhod že s kámošem vylezem na Blaník a stálo to taky za to.Z Tatrama se to nedá srovnat ale kdo nesjížděl na běžkách mezi kamenama a klackama dolu z toho krpálu tak neví o co přišel.jen tak dál ale bacha na ten palec ..jak na novej tak po celej:)
Radúzodpovědět 

 Běžky14:36:56 12.01.2005
Dobrej článek,komu se nelíbí,ať to nečte
Daliodpovědět 
 Re: Běžky16:10:32 12.01.2005
Článek se mi fakt líbí. Ovšem možná je to i tím, že slečna Beruška mi připomíná děvče, s kterým jsem podobnou taškařici prováděl před... před, před...aha! Nojo! Už skoro před třiceti lety. Pochopitelně na běžkách. Pochopitelně dřevěnejch. Pochopitelně s železnou krosnou. Bylo to káááásnééééé!
jan pušodpovědět 
 Re: Běžky18:43:23 12.01.2005
bohuzel to zjistis az kdyz to prectes ale pak uz je pozde, nekam se mi ztratila logika tveho argumentu, ale asi jsem spis jen osina v ...
Jakub S.odpovědět 
  Re: Běžky11:51:30 13.01.2005
Vzdyt sto nedocet, logiko!
koulecodpovědět 

 Dík08:11:54 13.01.2005
Dík Báro za povídání, které mne pohladilo po duši.
huskyodpovědět 
 Re: Dík12:01:58 13.01.2005
Papouši, žádný dylýt, ty dilino!:-)Článek pěkný. Docela to chápu. Někdo leze tak a druhý onak, zážitky-prožitky však můžou být podobné. Výkony jsou zkrátka posuzovány subjektivně...dej nám amatérům prostoj(pokoj). S(udetský)S(oused).
Honza P.odpovědět 
 Re: Dík12:02:03 13.01.2005
Papouši, žádný dylýt, ty dilino!:-)Článek pěkný. Docela to chápu. Někdo leze tak a druhý onak, zážitky-prožitky však můžou být podobné. Výkony jsou zkrátka posuzovány subjektivně...dej nám amatérům prostoj(pokoj). S(udetský)S(oused).
Honza P.odpovědět 
  Pácho, ty hňupe,12:45:50 13.01.2005
zvěsti o Tvé zuřivé snaživosti mě dohánějí ve všech koutech Sudet a, i když Tě neznám en face ani z profilu, ty historky jsou tragikomické! Klávesa Dylýt je prima - ten, kdo nemá odvahu ji použít, začasté terorizuje své čtenáře. Ale to všechno ta sladká vidina 70m špagátu, která přinesla krom zrn i moře plev! Ale proč kvůli tomu tleskat?
Papoušodpovědět 
   Re: Pácho, ty hňupe,13:05:43 13.01.2005
Copa je nového v Sudetech? Nějaké rozbroje? Hele, ale on ten Saturnin taky není nic tak moc. Námět vypůjčenej...no dobrý je to teda, ale třeba Solar-Rady mladým kapitánům i některé Velnovského kusy jsou větší sranda. A pak taky Bára!
Navzdory hněvu, Báro zpívej!
jan pušodpovědět 
   Re: Pácho, ty hňupe,14:02:18 13.01.2005
Papouši, Filipe, Křivinko! Nevím, o jakém počínání mluvíš, bať...Tak místo "zlobného klování" něco naťukej...třeba to bude na špagát a já zatleskám!:-)
Honza P.odpovědět 
    Re: Pácho, ty hňupe,14:26:18 13.01.2005
Jsem momentálně bezmozek. Stal jsem se obětí drilu a ve válce mečí lůzy a mlčí můzy, takže snad až se fronta přežene. Čili: nemám ani ten jeden osamocený neuron ve svém koncovém mozku, abych učinil Rozhodnutí (bože, to je píčovina) a spáchal nějakou prima storku.

Papoušodpovědět 
   Re: Pácho, ty hňupe,14:05:16 13.01.2005
P.S.:Není špagát, jako špagát! Sudeťáci (nejen) vědí!:-)
Honza P.odpovědět 
   Re: Pácho, ty hňupe,14:24:14 13.01.2005
Papouš má recht, jak jde o špagát tak je to tu samá vzpomínka na kdoví co.
jirkaodpovědět 
    Re: Pácho, ty hňupe,14:30:00 13.01.2005
Memoáry a historky o přechodech. Třeba se časem ozve i nějaká klimakterická horolezkyně.
Papoušodpovědět 
    Re: Pácho, ty hňupe,15:16:25 13.01.2005
Přesně vzato je kromě metodických článků a upoutávek na budoucí závody všechno více nebo méně vzdálená vzpomínka.
Petr Jandíkodpovědět 

 Bezky, pasy, skialpy revolucni reseni22:38:58 13.01.2005
peknej clanek Baro, nic si nedelj z kritiky. Chtel jsem jen prihodit svuj nazor k debate o stoupacich vlastnostech bezek a pasu na bezky a skialpu. Mne se na stoupani nejvic osvedcil maglajz, zkousel ste to nekdo? jak je bilej na snehu neni videt, jenom nesmite lyze oprit o piskovcovou skalu
Mr.Skivoodpovědět 
 Re: Bezky, pasy, skialpy revolucni reseni00:36:41 14.01.2005
Většina hor jsou CHKO, přírodní rezervace nebo dokonce NPR, takže myslím, že bysme tak mohli rozhněvat ochranáře. Maglajz by se taky lepil na lyže klasických lyžařů, kteří voskují, a znehodnocoval jim cestu. Dej pozor, aby ti ty nabílený prkýnka někdo nerozštípal!

Ale možná od -10 když už ani modrej nezabírá?
každý názor musí mít autoraodpovědět 
  Re: Bezky, pasy, skialpy revolucni reseni08:10:58 14.01.2005
Písek občas dost solí, navrhuju už od 9+
TJodpovědět 

 Baro dobre !!!!!12:28:09 14.01.2005
Baro dobre , na Papuse se vykvajzni je to literarni ignorant schopny maximalne oklasifikovat sam sebe poctem urazenych 12°. Jinak zavidim toho silvestra a ver ze to je jeden na ktery nezapomenes. Pred nekolika 10kami let jsem se tam trepal taky, na drevenych bezkach a se stejnym presvedcenim, ze tohle proste musim. Ksakru az dostavam chut jit tam znova. Hm,dost  tezko bych zkousl ty supermany ochrannare. Jinak doufam ze palecek je uz v poradku. A stejne ti zavidim.
Richardodpovědět 
 Re: Baro dobre !!!!!13:22:42 14.01.2005
Koukám, že Papouše fakt dobře znáš, co? :-)
Kdepak jsou ty tvoje články, literáte Richarde bez mailu?
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Baro dobre !!!!!13:50:15 14.01.2005
Navíc psát vo mně, že si pomalu dělám zářezy na pažbe pokaždé, když urazím dvanáctileté děvče, je neuvěřitelná podlost. To asi píšeš, protože s tim sám máš nějaký zkušenosti. Nekopals na základce holky do břicha, srabe?
Papoušodpovědět 
   Re: Baro dobre !!!!!13:54:48 14.01.2005
to mely bejt ty studeny, nicht wahr ?
Supodpovědět 
    Re: Baro dobre !!!!!14:35:54 14.01.2005
Asi jo. Mám pocit, že Ríša je ženská. Tu "pivní" argumentaci jako bych už někde slyšel.
Papoušodpovědět 
    Re: Baro dobre !!!!!17:00:19 14.01.2005
Jestli pan Richard nemyslel uražená dvanáctiletá děvčata? Někde jsi se tak zmínil. Jako alkoholik jsi si asi si to asocioval hnedle s pivem, já jsem si...aha! Pederast. Ne, ne to bude určitě jinak!!!
jan pušodpovědět 
     Re: Baro dobre !!!!!17:05:03 14.01.2005
Aha! Já přišel s křížkem po funuse, vlastně před ZDŠ po posledním zvonění. Ono už to tady je.
jan pušodpovědět 
 Když jsme u těch dvanáctek...16:36:04 14.01.2005
http://comix.spaceport.cz /index.php?action=show
Papoušodpovědět 
  Papousovy dvanactky!21:06:33 23.01.2005
Papousi, zimni+nocni+zensky prechod V.F. - no mel bys bejt uznalejsi a doporucit clanek spagatokomisi. Ovsem diskuse na tema delky prispevku, ktera je vo kilak delsi nez prispevek sam...:))) a ktera me navic obohati o poznatky typu:
http://www.sweb.cz/stanicezoo/kartinki/esterstrip.htm No to preci nema chybu!!!!!
lacoodpovědět 
 To by se taky mohlo týkat dvanáctek...16:45:36 14.01.2005
http://www.sweb.cz/stanicezoo /seran/se10.htm
Papoušodpovědět 

 skialpy14:40:13 14.01.2005
Ahoj, clanok sa mi pacil, ale doporucujem ti kupit si na nasledujuce tury tohto typu radsej skialpy-menej sa nedries a viac si vychutnas pozitok z hor.
zobejdaodpovědět 

 Díky18:50:47 14.01.2005
Za prvé: děkuji moc všem, kteří tento článek okomentovali kladně či dokonce
pochvalně, pomohli mi tak přežít zdrcující kritiku a zabránili smazání.
Některé komentáře mě opravdu moc potěšily.
Báraodpovědět 
 Re: Díky19:16:07 14.01.2005
To si ten dylýt špatně vykládáš. Pokud se na Lezci něco smaže, není to kvůli rozvleklosti. Rozvleklost a nezáživnost článku se nejlíp léčí klávesou DYLÝT na klávesnici, pokud možno než se to pošle na veřejnost a to měl Papouš na mysli.
Divila by ses jak mnohý článek po zkrácení na polovinu prokoukne. Zkus si to někdy :-)
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Díky19:23:29 14.01.2005
Ale to já věřím, že některé články potřebují zkrátit, na druhou stranu mi někdo napsal, že je mu líto, že už je na konci:)Tak nevím, každému co jeho jest, však zkrátit to můžeš jednoduše tím, že to nečteš...Zkus to někdy:)
Báraodpovědět 
   Re: Díky19:25:59 14.01.2005
To bohužel musím i na Lezci dělat častěji, než bych si přál.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Díky19:35:13 14.01.2005
A co je za druhé? To je asi jedno.
Já si nemůžu pomoct, já bych nedelítil. Ženy jsou trošlu jiné, nežli my a jinak vnímaj i píšou a to je dobře. Většinou tedy nepíšou, nepotřebují to tolik. Samci mají přeci jenom větší potřebu se předvádět. Zdrcující kritika? Mezi lezalama-mými přáteli je věta: "Cos to zase sesmolil za příšernou p..." Docela normální úvod k přátelskému poklábosení. A když budeš přemýšlet, jak to napsat, aby se to všem líbilo, tak to bude k ničemu.
jan pušodpovědět 
  Re: Díky21:50:55 14.01.2005
Za druhé: Díky Papouši za tvou včasnou kritiku, která rozpoutala takovou
diskusi. Je pravda, že se ti podařilo mě pěkně uzemnit, což vedlo v prvních
chvílích k mé reakci na serveru kopceudoli.cz, na druhou stranu tě musím zklamat, neb
se ti nepodařilo mě totálně odradit od dalšího psaní.
Jen teď už vím, že to tak chodí a že si na to budu muset zvyknout.

Za třetí: Toto byl můj první literární pokus, tak se omlouvám, jestli jsem
někoho znechutila a okradla ho o čas, třeba to příště bude lepší. A třeba ne:)
Tak díky a běžkám zdar!
Bára
P.s.: sháním skialpy, tak 160-170cm...
Báraodpovědět 
   Re: Díky22:02:11 14.01.2005
Vydžela si test! Já jsem Ti věřil a celou dobu Ti držel palce, ale nemoh sem povolit, abys to neměla jednodušší! Tak a nyní mé Hyperego slézá z Lezce a vrací se do potupné společenské role, která mu byla vymezena: fackovacího podpantoflózního panáka.
Papoušodpovědět 
  Re: Díky21:59:53 14.01.2005
Za druhé: Díky Papouši za tvou včasnou kritiku, která rozpoutala takovou
diskusi. Je pravda, že se ti podařilo mě pěkně uzemnit, což vedlo v prvních
chvílích k mé reakci na serveru kopceudoli.cz, na druhou stranu tě musím zklamat, neb
se ti nepodařilo mě totálně odradit od dalšího psaní.
Jen teď už vím, že to tak chodí a že si na to budu muset zvyknout.

Za třetí: Toto byl můj první literární pokus, tak se omlouvám, jestli jsem
někoho znechutila a okradla ho o čas, třeba to příště bude lepší. A třeba ne:)
Tak díky a běžkám zdar!
Bára
P.s.: sháním skialpy, tak 160-170cm...
Báraodpovědět 
   Re: Díky22:48:39 14.01.2005
Přežila jsi výlet s K.T. i útok sveřepého Papouše. Nyní jsi po fyzické i psychická stránce připravena přelézat Nos Capa free, nabo na sky dojít k póĺu jižnímu i severnímu. Není již nic, co by tě mohlo zaskočit.
jan pušodpovědět 
    Re: Díky11:06:24 15.01.2005
Aha, tak tohle byl lezecko-spisovatelský křest? No děkuji pěkně, to mám teda pěkný sudičky:) Jak to bývá v těch pohádkách-jedna dobrá a jedna zlá:)
Báraodpovědět 

 jeste k tomu komentari20:54:35 15.01.2005
Velmi zajimave reakce na moje ohodnoceni daneho clanku mne primely k trose zamysleni.
Takze za 1) z clanku bych nevypustil ani tecku, je dobre napsany i postaveny.
2) Na ohodnoceni Papouse jako literarniho ignoranta trvam. Srovnavat zahajeni tohoto clanku se Saturninem je opravdu neprimerene (zahajeni hodinama bych nasel v literature x krat)- pokud pouziji sveho slusneho slovniku. A pouzit k tomuto clanku jako paralelu “ Saturnina- kapitolu o uvadeni romanovych pribehu na pravou miru “ opravdu svedci spis o disfunkci sede kury mozkove. Tady bych spis hrabnul do druheho slovniku  a pro charakteristiku autora srovnani pouzil vulgarismus pro panske prirozeni. 3) zajimava teorie ze jsem zenska, - uz dlouho jsem se tak nepobavil. Na to mne Papous nazval srabem. Dost by mne zajimalo jestli by k tomu mel odvahu rict mi to do oci. No mam pocit ze by to az zas tak jednoznacne nebylo. Tak chlapci az nechate toho prskani a utrete si brejle od peny ,  tak zkuste pouvazovat o odlisnem pristupu muze a zeny k lezeni a pocitum z lezeni a pobytu venku na horach. Pak dojdete k pochopeni  ze vety typu ” vrazil jsem ruku do te pici nade mnou ale to vysklebene madlo bylo furt o 3 krigle vys. Ta zmrdana spara nemela konec. Atd…atd…” normalni zenska neni schopna pouzit.  V podstate jsem nikdy nepotkal zenskou ktera byla by toho schopna. A to jsem potkal za svuj zivot ve skalach a horach  holky proti kterym by mnohy z vas pusobil jako odchovanec ustavu starnoucich slechticen. Baro jen klidne dal . Jestli mohu doporucit sezen si neco od Helmy Schimkeove, bude se ti to libit. Dal zkus Rebuffata  a taky Hiebelera.  Je to sice uz hodne stare ale spousta veci se nemeni. ( samozrejme mohou si to precist I ostatni, nebude jim to na skodu ) . Tak chlapci prijemne prskani a vztekani.
Richardodpovědět 
 Re: jeste k tomu komentari21:14:11 15.01.2005
Á, Richard Moudrý Bezmailový Anonymní promluvil a třísky lítají.
Nevím, kde jsi přišel na ten chlapácký styl. Asi si to tak představuješ. Neviděl jsem nikoho z kritiků Bářina článku takhle psát. To si je asi s někým pleteš. Nebo to jsou ukázky z tvé tvorby? Prozraď, kde se dá najít více.
skritekodpovědět 
  Re: jeste k tomu komentari21:39:41 15.01.2005
Nepochopils, precti vse jeste jednou.
Richardodpovědět 
   Re: jeste k tomu komentari22:40:28 15.01.2005
Díky za komentář, aspoň "můj Richard mi rozumí:)" A díky za doporučení knih, mrknu na to.
Báraodpovědět 
    Re: jeste k tomu komentari23:19:41 15.01.2005
Ta Schimke tusim se jmenuje Vrchy moje vrchy- slovensky preklad
Richardodpovědět 
 Re: jeste k tomu08:08:49 16.01.2005
No, Richarde, Tvé procítěné citování sprosťáren a hledání všude v okolí působí trošku podivně. Abych pravdu řekl. :)))
Avšak, co jsem to však říci chtěl? Aha! Pokud chcete žensko-horsko-romantickou literaruru neváhejte a sežeňte si někde Štáflovou. Třeba Reflexy na hladině.
A jak začínají povídky její? Třeba takto: "Ve vzduchu ztěžklém kořenným pachem hnijícího listí a čerstvé pryskuřice dýchá se zhluboka a obnažené čelo se vystavuje teplému větru, letícímu z fialově modrých nížin." Prostě paráda! Čítávám si v knize této, když za večerů trudných, od hor milovaných odloučen jsa, spánek nepřichází. Naprej!
jan pušodpovědět 
  Re: jeste k tomu09:15:13 16.01.2005
Prosim pekne kde co hledam v okoli ?
Richardodpovědět 
   Re: jeste k tomu09:53:04 16.01.2005
Projekce. "To co se ti nelíbí na druhých, jsi ty sám." Nemusí to tak být, ale často bývá. A jestli není, tak fajn a klídek a pohoda, matka příroda nás volá, hola hola děti moje, pojďte v moji náruč. A já už běžím, maminko přírodo! Chlebník s dobrou náladou jako vždy na artitickém rameni. Písnička veselá na rtech, a nohy mé,
v kůži z krav alpského skotu obelené.
Již pod nohami křupe sníh,
z hrdla se dere veselý smích.
asi mi hrabe, řekl bych.....

jan pušodpovědět 
    Re: jeste k tomu10:12:25 16.01.2005
I mě přišel Richardovo příspěvek trošku drsný, však řekla jsem si, že někdy pro jasné vysvětlení myšlenky je třeba použít přehnaného příkladu, by i zatvrzelá hlava myšlenku pochopila...
Kdosi se tu ptal po příkladu. Podívej se na reakci páně Papouše pod článkem z Nízkých Tater. Jeho komentáři k fotce: "Slepýš. Kozy. Chrbát. Pozadí" Jsem se sice zasmála, ale nikdy bych nic takového sama nenapsala.
A sedíc doma u počítače blednu závistí, že vyrážíte VEN.:(
Báraodpovědět 
     Poezie nevšedního dne10:14:12 16.01.2005
Ještě dotaz na Jena, toť tvá vlastní tvorba? Dá se sehnat více než tato malá ochutnávka?
Báraodpovědět 
      Re: Poezie nevšedního dne10:56:41 16.01.2005
Mohu-li Ti poradit, tak lez,lyžuj a třeba i piš, ale nečti tak důsledný kraviny, jako je moje autoterapeutická tvorba. Jinak někde na těchto stránkách jsme přímo s Papoušem vedli ve verších spor. Ba i v Montáně něco je (mnoho lidí mi to nikdy neodpustí). Soukromým "tiskem" vydal MUDr. Jan Hnízdil náš společný SMS epos ve SMS verších "O pronásledování a zatčení prof. Klause strážmistrem Drubkou" A na http://dagles.wz.cz /basneztater.htm (odstraň mezeru) se plaše choulí moje dílo vedle klasicistní vznešené poezie Mgr. Petra Honzejka.
jan pušodpovědět 
      Re: Poezie nevšedního dne11:05:03 16.01.2005
Mohu-li Ti poradit, tak lez,lyžuj a třeba i piš, ale nečti tak důsledný kraviny, jako je moje autoterapeutická tvorba. Jinak někde na těchto stránkách jsme přímo s Papoušem vedli ve verších spor. Ba i v Montáně něco je (mnoho lidí mi to nikdy neodpustí). Soukromým "tiskem" vydal MUDr. Jan Hnízdil náš společný SMS epos ve SMS verších "O pronásledování a zatčení prof. Klause strážmistrem Drubkou" A na http://dagles.wz.cz /basneztater.htm (odstraň mezeru) se plaše choulí moje dílo vedle klasicistní vznešené poezie Mgr. Petra Honzejka.
jan pušodpovědět 
     Poezie nevšedního dne10:45:41 16.01.2005
Ještě dotaz na Jena, toť tvá vlastní tvorba? Dá se sehnat více než tato malá ochutnávka?
Báraodpovědět 
  Re: jeste k tomu10:48:05 19.01.2005
Lyžařská kniha Hore zdar od Štáflové je k nepřežití... Taky bych ji zkrátil na čtvrtinu.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: jeste k tomu20:31:06 19.01.2005
Cóóó??? Romantika nééé volééé!!!! Dyť je to, kurva fix romantia. To musí bejt dlouhý! :o))))
jan pušodpovědět 

 ja vlastne nevim11:34:10 16.01.2005
Souhlasim s Vama ze pouzita veta neni zrovna podle Guta-Jarkovskeho. Jenze: 1) prectete si par komentaru od Papouse primo k tomuto clanku -jsou zhruba ve stejne rovine. Ja jsem jen pro vetsi ucinek provedl jakousi dusevni destilaci 2) poslechnete si mlade kluky pod skalou- castokrat vam pak bude tato veta pripadat jak vytrzena z odpoledniho kazani armady spasy.Cimz nerikam ze jsme byli lepsi. Mnohe peprne vety mi z doby pred nekolika desetiletimi utkvely v pameti dodnes. Konecne - prdel marie terezie- kdo je ze skalaku vi kde to je. Kazdy znalec krasu vi kde je "kunda". takze ne ze by toto vyjadrovani bylo mnou vynalezeno a patentovano. Papous se odvolava na Saturnina takze s dovolenim pouziji jej rovnez - je tam kapitola kde Saturnin zduvodnuje sve jednani tim ze holt jsou jedinci kterym nektere veci je treba vysvetlit durazneji. A to byl tento pripad. 
Richardodpovědět 
 Re: ja vlastne nevim13:34:58 16.01.2005
Nepochopil jsi jednu zásadní věc. Papouš je satirik a srandista a trefný komentátor a nebere to všechno tak smrtelně vážně (včetně sebe sama), na rozdíl od tebe.
Všichni víme, jak se mluví ve skalách, ale ruku na srdce, chceme to tady číst? Já tedy ne.
Nemusím mít naturalistické vylíčení hlenů slečny Báry, které jaksi do stylu příběhu moc nesedí a je zbytečné. Stačilo by naznačit. Což naprosto oprávněně Papouš po svém stylu nakopl. Dalo by se to rozebírat dál, ale už mne to nebaví.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: ja vlastne nevim13:51:48 16.01.2005
no. s těmi hleny jsem to trochu přehnal, tolik jich tam zase není :-)
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: ja vlastne nevim20:28:38 17.01.2005
Jaks mluvil o tom pánském přirození, tak mě v souvislosti s tím, že tento článek psala dáma, napadlo, kterým směrem se Ti při psaní Tvých komentáříků odkrvil mozek. Vzpomněl jsem si na onu tkáň houbovitého vzhledu z bohatým cévním zásobením :-) V jednom filmu na to ordinovali froté ručníky...
Papoušodpovědět 

 taky jsem to zažil08:21:38 16.02.2005
Velmi podobný výlet jsem zažil o rok před tebou a musím uznat, stojí to zato, jít to na skialpech je srabárna, Velká Fatra na slivestra, vždy a jedině běžky.
fumoodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179369)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (21)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.