LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezec který nepadá, leze pod své možnosti.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezení na viaduktu v Lužné

smPřiďte si zasápat na viadukt v Lužné! doplněno foto

Lezení po pilířích železničního viaduktu v Lužné

Někdy v polovině 80tých let minulého století si dva vsetínští lezci přečetli v časopise Sto + jedna článek o amerických lezcích a jejich tréninku. Zaujalo jich lezení po výškových budovách, železničních viaduktech a podobně. Přemýšleli, kde by šlo podobné lezení v okrese Vsetín podniknout a přišli na železniční viadukt v Lužné za Valašskou Polankou. Tito lezci se jmenovali Dušan Chamraďa a Petr Laža. Viadukt v Lužné tvoří dva pilíře z opracovaných žulových bloků. Ten levý z pohledu od příjezdové komunikace byl postaven v roce 1927, a ten pravý za války roku 1941. Pilíře jsou vysoké 10 metrů a jejich stěny mají sklon asi 85 stupňů. Chamraďa s Lažou si ke svému projektu vybrali levý pilíř, a to západní stěnu. Jejich cesta však upadla v zapomenutí a zarostla lišejníky a mechy. Příčinou nezájmu lezců o podnikání výstupů na pilířích viaduktu byla blízkost Čertových a Pulčínských skal, které poskytují stovky cest v přirozeném skalním terénu.
Až v roce 2001 rodák a lezec z Lužné Richard Kovář očistil západní stěnu pravého pilíře a vytvořil hodnotnou cestu, osazenou dvěma borháky.
To byl z hlediska lezení významný počin a nastartoval moji aktivitu k vytvoření nových cest, hlavně na pravém pilíři. Ten je k lezení vhodnější, neboť je mladší o 14 let od levého pilíře a spárový beton je kvalitnější než na pilíři levém. Jedná se opravdu o specifické lezení. Chyty a stupy jsou jak ve spárách mezi žulovými bloky, tak i na nich. Určit obtížnostní klasifikaci cest je těžkým oříškem, protože se nejedná o přirozenou skálu. Berte ji tedy s rezervou. Celkem jsem na pravém pilíři udělal za občasné pomoci mého mladšího (také lezoucího) syna 5 cest. Linie jsou osazeny převážně dvěma nerez borháky, kromě dvou cest, které mají jištění po třech borhácích.
Zde je tedy výčet cest na Luženském viaduktu:
VIADUKT V LUŽNÉ - LEVÝ PILÍŘ - ZÁPADNÍ STĚNA
1)Cesta Chamradě a Laži. Vytvořena v polovině 80tých let min. století. Vede pravou částí z. stěny a má dvě jištění. Pro svou nekultivovanost však není lezena. Klasifikace není známa.

VIADUKT V LUŽNÉ -  PRAVÝ PILÍŘ - ZÁPADNÍ STĚNA
2) Ríšova cesta 7-  R. Kovář, 2001. Středem západní stěny ( 2 borháky).
3) Zákusek 6-  Z. Luža, 2004. Vlevo od Ríšovy cesty, okrajem stěny podél hrany (2 borháky) na vrchol pilíře

VIADUKT V LUŽNÉ – PRAVÝ PILÍŘ – ZÁPADNÍ STĚNA
4) Chuťovka  6-  Z. Luža, 2004. Vpravo od Ríšovy cesty hranou (2 borháky) na vrchol pilíře.

VIADUKT V LUŽNÉ – PRAVÝ PILÍŘ – JIŽNÍ STĚNA
5) Jižní  7-  Z. Luža, 2004. Středem jižní stěny pravého pilíře (3 borháky) na vrchol.

VIADUKT V LUŽNÉ – PRAVÝ PILÍŘ – VÝCHODNÍ STĚNA
6) Pocta Vladimíru Iljiči  7+  Z. Luža, 2004. Středem východní stěny pravého pilíře (3 borháky) na vrchol.

VIADUKT V LUŽNÉ – PRAVÝ PILÍŘ – SEVERNÍ STĚNA
7) Morálovka 7  Z. Luža, 2004. Středem severní stěny pravého pilíře (2 borháky) na vrchol.

Až někdy pojedete Valašskem, zkuste si odskočit do Lužné na viadukt a      vyzkoušet specifické lezení na pilířích. S pozdravem „Sápání zdar“
    Zdenek Luža, Valašské království Huslenky-Bařiny, 3.4.2005



Viadukt v Lužné



Pravý pilíř od JZ



Záp. stěna pravého pilíře



Borhák v cestě Chuťovka


Foto:Pavel Filgas

Zpráva původně zveřejněna 3.4. 2005.

Luža Zdenek   [úpravy] 16:19 07.04.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Nákres?07:36:06 04.04.2005
Zajímavý. Chtělo by to nákres. Nemáš něco?
 jirkasodpovědět 
 Re: Nákres?09:45:08 04.04.2005
a ktera to je luzna? u rakovnika, prahy???
odpovědět 
  Re: Nákres?10:15:16 04.04.2005
Okres Vsetín.
odpovědět 
   Re: Nákres?11:10:22 04.04.2005
Podle toho Valašska, Čerťáků a Pulčin se dalo lehko vydedukovat :) Nejsi náhodou sportovec?
_loser_odpovědět 
  Re: Nákres?18:39:11 06.04.2005
V článku píšu o Valašsku a o Valašské Polance, takže viadukt není v Praze, či u Rakovníka, jak píšeš. Asi milý příteli nemáš všech 5 ,,P,, pohromadě, nebo neumíš číst, když sis z obsahu článku neuměl vyvodit region, kde se viadukt nachází. S úctou Zdenek Luža.
5708242045odpovědět 
   Re: Nákres?12:42:20 08.04.2005
a ty zas nemas co delat tak prudis... blbe
odpovědět 
 Re: Nákres?13:43:32 05.04.2005
Fotka bude co nevidět.
K druhému dotazu:jedná se o Lužnou u Vsetína asi 13km ze Vsetína směrem na Horní Lideč a musím souhlasit se Zdenkem že lezení je specifické,pro někoho snad nezajímavé,ale jako doplněk perfektní,protože po chvíli vám skutečně nateče a nemusíte lézt nahoru,ale množství traverzů je nepřeberné,záleží na fantazii každého.Kdo si netroufne na ostrém konci,stačí smyčka ,nahoru se dá vpohodě dostat.
FIDOREKodpovědět 

 Foto21:23:15 04.04.2005
Zní to dost zajímavě. Nějaké foto by nebylo???
Hanesodpovědět 

 Konstatování22:45:08 04.04.2005
Viadukt v Lužné je v severojižní Skandinávii!!! Někdy žasnu nad nevzdělaností většiny lezecké komunity. Příliš úzký průzor dělá z lidí tupce! Mozky vymaštěné lezením. To je smutné.
Foxodpovědět 
 Re: Konstatování17:35:27 07.04.2005
Hmm a kde to teda je? Ja to nechapu ! A proč se leze po mostě ? To jsem ale tupec! asi si to hodim:-))
coriodpovědět 
 Re: Konstatování17:56:20 07.04.2005
Nenechte se splest. Je to kousek od Prahy a drahy mely tolik pochopeni za tam vypravuji zvlastni vlak. Je to za dvacet korun a sraz je kazdou sobotu na nadrazi Vysocany ve 4.20 rano u pokladny cislo 3!
odpovědět 

 Luža z Lužné?22:10:04 07.04.2005
Tyjo, to mi nedá, to se prostě musim zeptat. Když jseš Luža a zveš do Lužné -  to jsi Luža z Lužné? a máš tam hrad nebo něco na ten způsob? Treba celou vesnici, která na Tebe robotuje tj. chodí Tě jistit a dávat borky do pilíře?
Ivuchaodpovědět 
 Re: Luža z Lužné?07:57:35 08.04.2005
Promiň, ale prohlédni si laskavě průvodce Moravské skály, hlavně tu severovýchodní část, konkrétně jména prvovýstupců a pak něco pindej. A taky nikdo nepsal, že je Z.Luža z Lužné...
Marekodpovědět 
 Re: Luža z Lužné?08:49:42 08.04.2005
Stebou bych se chtěl setkat to musí být zážitek tolik IQ pohromadě se jen tak nevidí.
Fidorekodpovědět 
  Re: Luža z Lužné?10:24:59 08.04.2005
To je jasné, občas chce asi někdo být moc vtipný. Každopádně, je to docela dobrá možnost. Když budu u bábiny na Pulčinách a budu chtít změnu, určitě tam zajdu. A taky to musí být dobré i pro Vás, když to máte doslova za rohem... Zdar
Marekodpovědět 
 Re: Luža z Lužné?14:36:48 09.04.2005
Koukam ze poddani jsou svemu Panu Luzovi von Luzna skutecne oddani. Ale mel by vam taky obcas dat najist masa.
lacoodpovědět 
  Re: Luža z Lužné?20:02:38 09.04.2005
Děkuju Ti náčelníku, že ses mě zastal:-)
Ivuchaodpovědět 
   Re: Luža z Lužné?13:07:31 11.04.2005
Nikdy jsem nemel potrebu se tady vyjadrovat, ale dnes to poprve a naposled udelam. Zda se mi ze mezi lezci se vyclenila nova skupinka lidi, kteri napadaji vsechno a vsechny. Prosim vas lidi, udelejte neco pro sebe a pro ostatni, prestante tlachat, zvanit, plivat, mlatit prazdnou slamu, vemte vercajk a bezte si provetrat hlavu, at ty sracky my ostatni nemusime cist. Diky
O.G.
odpovědět 
    Re: Luža z Lužné?13:15:33 11.04.2005
nezers maso - nepoznas vtip
peliskyodpovědět 
    Re: Luža z Lužné?13:16:33 11.04.2005
a cist to nemusis
odpovědět 
    Re: Luža z Lužné?17:37:01 11.04.2005
nezeres maso - nepoznas vtip
knoflikarodpovědět 
     Re: Luža z Lužné?18:31:36 11.04.2005
Usty zbozneho pastora: "Boze dej, at se nikdy neberu prilis vazne!:
Graham Greenodpovědět 

 Umístění borháku.09:48:46 08.04.2005
Trochu mi přijde že bh je ve spáře, neměl by být spíš v kamenu? Nebo možna špatně koukám.
 jirkasodpovědět 
 Re: Umístění borháku.09:56:33 08.04.2005
do spary se asi lip vrta... :oD
steepodpovědět 
 Re: Umístění borháku.17:46:16 09.04.2005
Jak je vidět z prvního snímku, pod osou dráhy neprší,ovšem při dešti s větrem je mokrý celý viadukt. Borháky jsou umístěny v kvalitním betonu, takže nehrozí jejich vytržení, ovšem dnešní mladí lezci chtějí mít mraky jištění v cestách a pevnou skálu. Před 25 lety by nevylezli asi nic. Na valašských skalkách byly ve většině případů v cestách skoby. Neuznávám lezení bez psychického aspektu, to je nudná gymnastika! Zdenek Luža.
odpovědět 
  Re: Umístění borháku.00:06:48 11.04.2005
Ty jsi ale "BOREC"! Kvalitni jisteni se Ti vzdy nedari,ze?...(viz Certaky). A co se tyce psychickeho aspektu: tak proc borhakujes kazdou trimetrovou skalku?...(viz Lacnovky a okoli).
PDodpovědět 
   Re: Umístění borháku.18:38:41 11.04.2005
Počkej, co má na Lačnově 3m... Já, pokud vím a co jsem viděl, tak to má metrů 10, někde i 12 (Horní). A pokud mluvíš o dolních, tak si zajdi k očnímu, páč tam si viděl asi hodně špatně... No a na tak vysoké masívky, tam už se borky dávají. Seš nějaký moooc chytrý, ale to se to píše, když máš jako jméno jen nějaké "PD" ...
Marekodpovědět 
    Re: Umístění borháku.22:51:50 11.04.2005
Tady zas něgdo nečte komentáře až do konce...
PeDofilodpovědět 
     Re: Umístění borháku.08:46:24 12.04.2005
Tak dobře, asi myslíš na ten druhý borek v cestě Pro Zuzku (6+) na Kolébce, že? No, tak ten konkrétně není možná daný nejlíp, ale přesto. Kdyby byl o něco víš, tak by se menším dost špatně cvakal, no a níž, to by se zas zbytečně moc padalo. A mimochodem, když tam dáš smyci, tak je to úplně na pohodu. Sis to měl vylézt dřív a dát si to tam, kde by si ty uznal... Já osobně jeho cesty lezu rád...
MArekodpovědět 
      Re: Umístění borháku.23:31:25 13.04.2005
Nemyslim Certy, na Hornich Lacnovkach je ten borek asi ve trech metrech 4-5 metrové skalky. Nerikam, ze ma vsechny spatne, ale nektere...
PDodpovědět 
       Re: Umístění borháku.08:12:31 14.04.2005
Milý PD,
řešit anonymně takovéto názorové rozdíly na tak veřejném místě jako je Lezec.cz je myslím zbytečné. Jestliže máš skutečný zájem s ním své připomínky prodiskutovat, pošli mi na mail nějaký kontakt, já mu ho předám. Nepřipadá mi férové být k němu tak kritický jak ve tvém prvním komentáři a zároveň se schovávat za anonymitu Internetu. Zdenka Lužu zná hodně lezců, ale osobu PD asi nikdo.
PavelSodpovědět 
        Re: PD12:26:44 18.04.2005
Takže PD mne (zatím) nekontaktoval. A myslím že ani nebude.
PavelSodpovědět 
         Re: PD12:22:13 04.12.2006
Podepisuju se, a říkám ti, ať už použiješ ten nejlepší cement, nebo nejlepší lepidlo na borháky, do spáry dá borhák jenom tatar !!!!
s pozdravem Pavel Branšovský - ten co má rád svůj život o něco víc, než pán co leze jen s psychyckým nátlakem
Pavel Branšovskýodpovědět 
          Re: PD12:23:00 04.12.2006
Zapoměl jsem... Nejsem PD, ale plně s ním souhlasím ;)
Pavel Branšovskýodpovědět 

 Stav pri desti09:27:03 09.04.2005
Jeste takova aktualni otazka: jsou vsechny cesty mokre kdyz prsi, nebo koleje a ty plechy kolem vytvareji aspon pro nektere cesty "strisku"? Diky
pepekodpovědět 
 Re: Stav pri desti10:34:27 09.04.2005
Taky myslím, že je třeba tam lézt hlavně za deště.Pokud to nejde, je to pro cizáky nezajímavé. Ale opravdu co ty borháky?Můžeš se k tomu vyjádřit?
Padač.odpovědět 
 Re: Stav pri desti20:02:51 10.04.2005
Pokud nefičí vítr, tak Ríšova cesta a Pocta Vladimíru Iljiči jsou suché.To jsou cesty které vedou pod osou dráhy, tozn.pod středem železnice.ZL
odpovědět 

 Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové08:21:48 11.04.2005
Celkem chápu že Zdenek Luža nereaguje na vaše výkřiky a výpady. Doporučuji vám pro tento způsob komunikace diskuzi na serveru idnes.cz, tam budete moci lépe uplatnit svůj talent.

PD,
kterou konkrétní třímetrovou skalku s borhákem (viz Lačnovky a okolí) máš na mysli? Můžeš ji či je blíže specifikovat? Nevím o žádné.
PavelSodpovědět 
 Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové11:03:47 11.04.2005
Napadani? Ale di , to vypada ouplne jinak. Zda se vsak ze lezeni po piliri je velmi zavazna cinnost, no asi jako pohreb. Legrace holt neni na miste. Aspon tam u vas.
Zajimavy ze na me lezeni po piliri takovyhle nasledky nezanechalo (Praha, Most Barikadniku, severni breh, zulovy kvadry + doury v betonu az nahotu, leva 9 UIAA; prava, 8- UIAA + hafo kratsich cest jenom po uroven betonu, jedna se o jedno z nejspinavejsich a lezeni na svete:), ale v dobe kdy cesty byly udelany tak nahore tolik aut nejezdilo, takze to celkem slo, he a navic nebyly steny, tak kde lizt o zkouskovym ,ze) Az budete treba cekat v Holesovicich na vlak....
Pa Naprdkove
 Laco Šaolinodpovědět 
  Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové11:14:26 11.04.2005
Jo ted sem si precet prispevek nahore. Takze dodatek pro Zdenka Luzu z Luzne: Neni tam ani jeden borhak, ale kdyz to nedolezes... tak to pekne zatracene boli! (doel seou zulovy kvadry, driv tam byla hlina) Ale co by clovek neudelal pro lezeni s psychou, ze.
P.S. Doufam ze JirkaS nebude chtit mapu:)
 Laco Šaolinodpovědět 
   ..11:23:01 11.04.2005
doel seou = dole jsou
 lacoodpovědět 
   Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové12:10:20 11.04.2005
Rači ty Valachy moc nedráždi, mohli by Tě rozložit na prvočinitele. Viz: lezec.cz/clanky.php?key=1114 - Z tvého příspěvku na mou adresu vyplývá, že si léčíš komplexy ze své lezecké neschopnosti a možná i sexuální impotence. Za předpokladu omluvy jsem ochoten ti pomoci, poradit ti, jak vybřednout z těchto prekérních a ponižujících situací, neboť v těchto sférách já lidem pomáhám.....

Papoušodpovědět 
    Re:12:59:40 11.04.2005
diky investigativce, vidim ze jsem drazdil kobru bosou nohou, ocekavam v nasledujicich chvilich utok valasske jizdy
l.odpovědět 
    Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové21:15:41 11.04.2005
No ty si se ještě nevyjádřil... NO ještě zavolej Puše, ten tu ještě chybí, ten by mohl říct něco zajímavého...
Modpovědět 
     Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové21:44:24 11.04.2005
Copak bys chtelo mile M.? Cim by Ti hodny strycek jenik mohl ulehcit v tezkem zivote souhlasky? Sver se, niceho se neboj!
jan pusodpovědět 
  Iným ogarom14:21:27 11.04.2005
Včíl mudruj. S takovú meilovú adresú a s takovým seznamom práskú nehnem. Neostává než nafurt kušovať a enom čučeť.
Ogar z Valachodpovědět 
  Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové01:52:29 12.04.2005
Pokud bydlis na kolejich na strahove- napadlo te nekdy lezt po strahovskych skalach (piskovec)? co tak stare hradby kolem koleji? Dal jsem kdysi pravidelne trenink kdyz jsem sel z menzy.
richardodpovědět 
   Re: trochu historie industrialu07:37:24 12.04.2005
Industrial neni zase tak novy. Ani jsme netusili, ze se venujem necemu tak vaznemu a dustojnemu, kdyz jsme v 60-70tych letech lezli s jednou holcickou navigaci Labe v Spinderove mlyne (pravy i levy breh, ovsem jako vypln mezi hranim si na doktora). Pozdeji, to jiz s rasimi chlupy pod nosem a pubertou v rozpuku, byl zajimavy prechod Spindlmlynskeho mostniho oblouku. V traverzech mostu ovsem vynikal Jaroslav Kukal (hudebnik-virtuos na smetistni nastroje, zejmena traverzu-asi proto ty traverzy), ktery podnikal prechod nove postaveneho Nuselskeho mostu (to jiz v Praze). Nuselak byl jeste bez siti, zato Kukal se tak vracel z restaurantu, tedy krokem vratkym. Z te doby pamatuji tez (pocatek 80) nekolik, vystupu na navigaci u Vltavy pobliz Kampy a nekolik ostrych pokusu o pilire Karlova mostu. Valna cast pokusu zaroven rozsila mase znalosti pracovist policie a nekdy vedla i k navazani uzkych vztahu (klepeta) s policisty.
jan pušodpovědět 
   Re: to Richard a to JP11:57:57 12.04.2005
pilir je v Troji jakoz i kolej. Posledni kvaky byly osipkovany v roce 1992, nicmene o Strahovskym piskovci vim, 'pobrezni steny' (Kampa,ND) a jine prazske zoufalosti jsem ochutnal taky.
lacoodpovědět 
 Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové12:09:08 11.04.2005
Treba primo na Hornich Lacnovkach v leve casti. Videli jsme ho ten borek vrtat (stejne mu to prasklo). Neberu mu prvovystupy krasnych linii, ale tyhle kvaky jsou docela diskutabilni...
PD (Kucirek)odpovědět 
  Ogare,14:25:19 11.04.2005
ty už taky kušuj lebo nás roznesú na kopytoch. Co se doma navaří to se doma aj sní.
Ogar z Valachodpovědět 
 Re: Cori, Ivucho, Laco, PD, anonyme či anonymové19:00:23 12.04.2005
Ja to pořad nechapu:-)
coriodpovědět 

 Děte do háje!!!18:59:20 11.04.2005
To je fakt síla. Dobrák (ZL) v dobré víře uveřejní nám lezcům možnost, kde by jsme si mohli zalozit a my, lezci ho ještě pohaníme a málem odsoudíme za bůhvíco. Fakt to je síla! Neskutečně stupidní debata! No, napříště tajit, tajit, tajit. Koneckonců, na Valašsku je ještě minimálně jedna skála na kterou se tak trochu pozapomnělo (kdysi v minulosti se na ní lezlo). Já osobně o ní vím, ZL + pár dalších taky a pokud bych si teď troufnul odhadnout, tak se asi jen těžko dovíte, kde to je a o co se jedná. A věřte, že o hodně přicházíte! No připojuju se k Ondrovi (O.G.), to fakt nemá cenu.
Marekodpovědět 
 Re: Děte do háje!!!22:52:40 11.04.2005
Úroveň některých příspěvků je opravdu ubohá. Až budou mít ti rachitičtí sráči co to píšou nalezeno tolik co já, jsem ochoten s nimi diskutovat na úrovni. Do té doby to nemá smysl. Fakt Marku, píšeš to dobře, k tomu není více co dodat. Zdenek Luža.

odpovědět 
  Re: Děte do háje!!!08:36:04 12.04.2005
Já jsem původně myslel že náš nedávno kritizovaný článek o přechodu Krkonoš sepsuli, protože sem fakt nepatří, ale byla to spíše recese od nás. jedna z reakcí na ten náš článek byla : lezci patří mezi tu inteligentnější část národa .... Tak nevim. To že se borci takhle mezi sebou hádáte o pí....iny. Vždycky to dopadne tak že ten kdo má mozek tak se na to vyflákne. Kdybyste radši místo těch příspěvků ubohých, jak píšou tady autoři i další, šli vyvětrat ty mozkovny tak bude líp všem.
Jardaodpovědět 
  Re: Děte do háje!!!08:42:25 12.04.2005
Mně přijde, že vaše komentáře jsou obdobně přihlouplé, jako i vašich kritiků, spíše však fandím jim.Jsou vtipnější a to stokrát. Z vás je cítit polívkovská malost nacionalismu na již zprofanované valašské poddanství.Bohužel nejhorší je, když si pan Luža plete opravdu odvážné lezecké linie, převážně známé z českých písků s tím, že si ulehčil práci na pármetrovém mostku a borháky dal do cementu místo do kamene.Je totiž nesmysl zlomit si páteř právě tady. A naparování o přelezených cestách, to možná už byl asi jen pokus o vtip jinak...(o;
Soudce.odpovědět 
   Re: Děte do háje!!!09:11:47 12.04.2005
...
marekodpovědět 
   Re: Děte do háje!!!15:49:08 12.04.2005
Di, di, di ... su místní tak k věci: lužanský mostek nikoho neoslní, ale pro urbanology: starý hezký most v krásné krajině s dunícím Vsacanem nad hlavou. Add. borhák: klidně si ho nevšímejte a vylezte to !)Add. Z.L.: zamyslete se komentátoři, zda by jste totéž vyslovili do očí člověku, kterému píšte (na férovku). Zdenek je místní Lezec, autor mnohých cest na kterých se ostatní učí vybát (často přejištěno - i kvůli zdraví jiných).
PS: dobrý článek, Zdeno jsi dobrý fotograf a mohl jsi to podat v tomto směru lépe (mám na mysli tvoji současnou foto výstavu). Zdraví Ogar II.
Igorodpovědět 
  Re: Děte do háje!!!09:10:09 12.04.2005
Možná bych chtěl někdy potkat ty lidi co tu takhle mluví. Ona ta anonymita dělá divy! Já si totiž stejně myslím, že pokud bych se s nimi někde někdy setkal, tak by byli velice přátelští. Ale je to smutné, že se tady tak vyjadřují.

A stejně, pokud by Vás viděli, tak by jen blbě čuměli, protože to co je pro Vás bouldering je pro ně, pro mnohé, pomalinku bigwall. Asi by nechápali.

Všechna čest!
Marekodpovědět 
   Re: Děte do háje!!!10:07:34 12.04.2005
Chápu Marku, že jsi po těch komentářích pěkně nasr.... to bych byl taky,ale nemusíš nám tu dávat najevo jaký Ty jsi borec a ostatní jsme kvakaři. Přijeď do Ádru a půjdem zaboudrovat.
Hanesodpovědět 
    Re: Děte do háje!!!14:05:18 12.04.2005
Kde konkrétně jsem dělal borce? Já, pokud vím, tak jsem mluvil pokaždé ve 3osobě... A z toho by se dalo odvodit, že jsem nemluvil o sobě, ne?
Modpovědět 
     Re: Děte do háje!!!17:28:10 12.04.2005
Tydle valašský mely, to je príma. Kdo se jich chce účastnit musí bejt vopravdovej samec, vyřikat si všecko z vočí do vočí, pak si dát do huby a nakonec si vypiť. To my, vodrodilý Pražáci, neumíme. P.S. Lepit borhák do spáry je zhůvěřilost první třídy.
Papoušodpovědět 
      Re: Děte do háje!!!18:05:32 12.04.2005
Proc???
Richardodpovědět 
       Re: Děte do háje!!!18:11:05 12.04.2005
Proč co? Borhák, mely, samci, pitky...?
Papoušodpovědět 
        Re: Děte do háje!!!02:22:28 13.04.2005
Papousi, tak mi prijde, ze to jeste popichujes....no koukam ze se nezapres...stourat do rvacek a drazdit valachy cooo.
Cus zdravim te.
rehyodpovědět 
      Re: Děte do háje!!!18:07:48 12.04.2005
To víš! Sice ne tam často, ale za to pořádně...
Modpovědět 
      Re: Děte do háje!!!20:15:33 12.04.2005
na Valašsku ... z očí do očí... a ne žádných vvvvočí.
odpovědět 
  Re: Děte do háje!!!10:16:06 13.04.2005
Pro Z.L.
Podle toho, co jsem tady precetl, jsi asi u vas doma velkej borec. Doufam, ze ti muzu aspon tykat, abych nejak neurazil:).
Jen napisu jednu vec, kterou mam na mysli. Pises: "Až budou mít ti rachitičtí sráči co to píšou nalezeno tolik co já, jsem ochoten s nimi diskutovat na úrovni"
Znamena to, ze kdyz jsem zacatecnik a nemam toho jeste tolik za sebou, tak jsem pro tebe nejakej fracek, se kterym se nebudes bavit? Nelezu urcite tak dobre jako ty, ale uzivam si to, na co mam. Asi neberu lezeni tak vazne, jak hodne lidi tady, proste si to jen uzivam.
Samozrejme souhlasim s tim, ze hodne prispevku tady, je trochu trhlych, ale to ozivuje diskuzi. Rad si ty hovadiny prectu.
Kdyz se s nimi nechces bavit kuli jejich prispevkum, nedelej to, ale zda se mi divny prevadet to na pocet (popripade obtiznost) vylezenych cest (coz se tu stava docela casto).
Ale jinak nic proti tobe.
Zdarec
Dablikodpovědět 
  Re: Děte do háje!!!15:44:22 18.04.2005
Zdar, tesim se, az se nekdy nekde potkame a rovne vse prodiskutujem, do te doby nashledanou.
Rachiticky srac
Rachitakodpovědět 

 Mor a nestovice09:21:48 12.04.2005
Nejhorsim morem a slendrianem kterym muze PanBuh cloveka potrestat je nedostatek prace. To se ukazuje na fure komentaru pod timhle clankem...
Dafeodpovědět 
 Re: Mor a nestovice12:32:40 12.04.2005
:-))
odpovědět 
  Re: Mor a nestovice01:42:55 13.04.2005
jo jo, až pojedu kolem rád si polozím po tom vašem pilířu, holt každý région má svá špécifika (yosemite elcapa, adr milence, skalak dračí.., šárka opičí etc a lužná viadukt), a tohlencto mě fčil fak dostalo (píšu velké X do svého deníčku k heslu lužná_moravsko_slovácké pomezí asedim tu sotevřenó hubó), už abych tam byl, fčil teda mudruju: vriendy by jste se tam zakládat nedali? no asi spis by jste ne-ee, tak dˇ za dobrý tip, pozdravuju všechny valašský ogary z prahy ;o)), hlavně se nenasýrajte alezte , co umite ;o)) já bysem taky napsal rád nějaký ten článek a rozdělil se zde se soukmenovcema o tu svoju dosaženú metu, ale jak tady někdo moudrý již radil, radši budu kušovat, navrch k tomu takovůhle ladˇku asi nepřeskočím ani flopem, tak zdar a sílu, Anonym(fak se bojim aby jste nebo spíš abyste na mne nebyli cufíl zlí)
odpovědět 

 Viadukt v Plzni08:11:28 13.04.2005
Pěkný viaduktík, u nás v Plzni jsme na takový taky lezli, ale nějak to vyšlo z módy, bylo to moc na očích.
 jirkasodpovědět 

 že by nová cesta?15:19:29 13.04.2005
Co říkate na ten komín?
odpovědět 
 Re: že by nová cesta?22:00:03 13.04.2005
Tak tolik příspěvků k mému článečku jsem nečekal. Dělám teď nové industrial-cesty na novém místě. Až bude hotovo, opět napíšu. Z Valašského království zdraví ZL.
odpovědět 

 více info please21:25:45 15.04.2005
A fotku pravého pilíře od SV náhodou nemáš? Ta mi tam fakt dost chybí, plus by se hodil nějakej nákres s nástupy a pár větších detailů chytů. Možná by se dalo jít až do makrofotografie... Když už píšeš o takový megaoblasti, tak proč tak šetříš informacema :-)
Jo kolíňáci maj taky pěknej viadukt, dokonce z něj skákali dost drsně do lana a z Prahy to je blíž.
dlabikodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.