LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nelez do cesty na kterou nemáš!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
53.Gospoš 10037
Bouldry:
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
53.Stadtherr 8403
Hory:
15.Y 5373
16.Louda 5220
17.Abt 5186

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140420 cest
Nové přelezy:
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c

Stěny
Družba boulder - Ostrava Poruba
AK T.J. Sokol Mšeno - Mšeno u Mělníka
A-ProSystem s.r.o. - Most

Prodejny
Dap Sport - Hradec Králové
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
HUDYsport - České Budějovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vypečná Rybízova škola

Vypečená horoškola! Jedna z dalších průšvihových hromadných komerčních akcí se odehrála ve Svatém Jánu o minulém víkendu. Hoši vyrazili na Obří traverz. Šéf horoškoly Rybíz asi zapomněl, že Obří traverz se nesmí lézt vůbec (kytky, ptáci, výři)a na stěně Pod Křížem je povoleno lezení až od srpna. Tady jsou podrobnosti, kterými se chlubí http://klub.horosport.cz/okna/udalosti.htm.

Peca   [úpravy] 16:27 23.06.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 od července17:49:19 23.06.2003
Na stěně pod křížem se smí lézt od července, to je ale mimo.
odpovědět 
 Re: od července18:14:40 23.06.2003
Presne tak, pro stredni casti steny plati celorocni zakaz a obri traverz ji vede.
odpovědět 
 Tady je kopie11:51:17 24.06.2003
Znám Rybízovy zvyky, a proto jsem udělal kopii materiálu, o němž se tu hovoří. http://www.webpark.cz/rybiz . (A jak jsem předpokládal, Rybíz originál smazal....)
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Tady je kopie12:15:35 24.06.2003
Proč kopie, když originál http:klub.horosport.cz/okna/udalosti.htm jsou plně funkční... Nevím, co tím sleduješ???
odpovědět 
   Re: Tady je kopie12:16:59 24.06.2003
Oprava, chybí tam dvě čárky: správně tedy je:
http://klub.horosport.cz/okna/udalosti.htm
odpovědět 
    Re: Tady je kopie15:27:43 24.06.2003
Prostě proto, že stránka s výletem do Svatého Jana byla nepřístupná. Občas vymazáváš své stránky, když se Ti nelíbí, že na ně někdo kouká (viz nehoda v Alkazaru, kterou jsi smazal, když se o ní začalo mluvit).
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Tady je kopie12:22:06 27.06.2003
Přesnější by bylo říci, že když jsi se odkazem na ni rozhodl obohatit svůj komeržní Web:-)
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Tady je kopie12:31:35 27.06.2003
no ono to bylo malinko jinak. kuba at je jakej je tak neco o autorskejch pravech tusi a do jiste miry je respektuje.
a jsem s ním zajedno v tom že dát někam ODKAZ na jinou stránku není vykrádání. rybizova reakce na odkaz z kubovejch jak říkáš komerčních stránek na fotky vrtulníku v srbsku na horosportu byla smazani fotek.
v tomto případě kubovo uložení kopie bezpochyby rybízovi zabránilo svoji stránku smazat - a tak by většina lidí zde zapáleně diskutujících nečetla nic.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Tady je kopie12:51:08 27.06.2003
Doplnil jsi to dobře, jen by připodotkl, že jsem o autorských právech nic nepsal, ani Kubu z ničeho neobviňoval. Dát odkaz na nějakou stránku opravdu není porušením autorského práva, na rozdíl od jejího zkopírování a dání někam jinam bez souhlasu autora, tam už si tím tak jistý nejsem.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: Tady je kopie12:58:23 27.06.2003
zkopirovani a dani jinam bez zmeny a s puvodnim podpisem puvodniho autora je podle me OK (pomineme-li napriklad davani do spojitosti s pornografii apod.)
Lukas B.odpovědět 
         Re: Tady je kopie16:30:17 27.06.2003
Neni to ok. Pokud nejde jen o kratky citat tak musite mit svoleni puvodniho autora.
Martin Vobrodpovědět 
         Re: Tady je kopie17:02:37 27.06.2003
Nejsem odborník na autorské právo, ale podle selského rozumu se přemístěním na jíný server bere možnost autorovi zasahovat do vlastního díla, což si myslím, že jeho souhlas rozhodně vyžaduje. Pochynuji, že by KT sdělil Rybízovi přistupová hesla :-)
Pokud se ještě toho pvodního odkazu týká, Kuba ho na svém webu použil nikoli v nějakém seznamu odkazů, ale ve článku s celkem zřejmým úmyslem svůj článek doplnit a vylepšit. To bych považoval za legální.
Rybízovi se to ovšem nelíbilo, a stránku smazal a veřejně to na onom webu oznámil a zdůvodnil. To je taky zcela legální.
Nicméně tím patrně zase nadzvednul KT, který se patrně touto akcí zneliběm, začal drobným červeným ovocem více zabývat a učinil, co učinil a to již za legální nepovažuji.
Ovšem technicky nelze kopírování stránek z webu zabránit a dělají to i různé vyhledávače, třeba Google, kde jsou v keši i stránky již neexistující. Mám dojem, že tahle oblast ještě není moc probídaná - no to je krásnej překlep. Probídanej je leda M. Č.. Chtěl jsem napsat probádaná...
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Tady je kopie19:41:46 27.06.2003
Jasně, Rybízovu stránku jsem zkopíroval nelegálně. Udělal jsem to při plném vědomí a můžu za to nést následky. Ale myslím, že to mělo cenu, protože původní stránky nezmizela z povrchu zemského.



Kuba Turekodpovědět 
           Re: Tady je kopie11:27:09 05.09.2003
Některé vyhledávače (myslím, že např. Google) nabízejí při vyhledávání odkaz nejen na původní stránky, ale taky do nějaké vlastní kopie, na kterou se dá podívat, když je nalezená stránka nedostupná. Pochybuju, že by to bylo nelegální nebo že by to měli domluvené se všema autorama, co jsou na internetu. Mají to tak u všech stránek. Nevím, jak to funguje, kde ty kopie uchovávají, ale prostě to tak funguje.
Vlasta Daněkodpovědět 
          Re: Tady je kopie19:59:14 27.06.2003
Ohledně "komerčního" webu (a teď nemůžu říct jakého, protože se zřejmě dostal do zakázaných slov tady na Lezci) jsem Rybízovi napsal mail. Bohužel jsem na něj nedostal odpověď. tady je tedy v plném znění. 25. června 2003 12:29 Ahoj Rybízi, tak jsem si na Lezci přečet Tvůj slib, že dáš do Svatého Jána nějaké informační tabule a označíš lezecké zóny na skálách. Máš už to nějak rozmyšlené a domluvené se správou CHKO nebo správcem skal? A jak budou tabule vypadat a kde budou umístěné? Rád bych to dal do (a tady jsem název serveru musel dokonce vymazat) jako kladný příklad. Díky za odpověď Kuba
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Tady je kopie23:02:22 27.06.2003
navrhují krycí jméno serveru "Příbram - Jáchomyv" :-)
Petr Jandíkodpovědět 
            Re: Tady je kopie22:55:36 28.06.2003
Vlastně blbost: "Krkonoše, Bezkydy, Příbram, Jáchymov". tAKHLE ZO JE DOBŘE.
Petr Jandíkodpovědět 

 hm08:06:10 24.06.2003
No to je prča...nebo teda spíš smutný?
Oliváčodpovědět 

 Mýlka...10:31:29 24.06.2003
Bohužel, nebyla to akce Horoškoly, ale našeho horolezeckého klubu... Takže v tom je autorova zásadní mýlka... Navíc chybí e-mail, takže další anonym??? Chudáku jeden, čeho se bojíš?
Do otevření stěny chybělo přesně 9 dní. Moje chyba je v tom, že jsem si to měl ověřit předem. Bohužel, na stánkách ČHS se o omezení ve Svatém Jánu nehovoří. Až budu mít trochu času, chtěl bych dát dohromady takový ucelený seznam horolezeckých lokalit, kde se může/nemůže lézt, od kdy do kdy, za jakých podmínek, atd.
Jinak děkuji za pečlivé sledování našeho webu (klub.horosport.cz), 300 přístupů denně už stojí za to, nabídnou nějakou reklamu, néééééé???
Co se týče lezení, tak stěnu NEDOPORUČUJI pro extrémní lámavost. Takže: chcete-li se )nebo někoho) spolehlivě přizabít, svatý Ján je místem přímo stvořeným k tomu, jak si rozbít hubu...
Pro dalšího anonyma: pod komentářem FUJ: jako předseda bych se tu měl zastat členů oddílu a taky tak činím: ty budeš určitě ale krasavec, že ??? Radost pohledět, vsadím se, že máš křivé zuby, pleš, a neuvěřitelně se potíš, čímž také pravděpodobně smrdíš... Dámy prominou.
Rybíz
Rybízodpovědět 
 Re: Mýlka...11:00:43 24.06.2003
no zas taková mýlka to není a tak teda k věci:
- jestli jde o komerční horoškolu nebo komerční horoklub je v principu putna.
- 9 dní chybělo do otevření levé části stěny pod křížem, centrální část je celoročně zavřená a pravděpodobně se už nikdy neotevře.
- argumenty o zubech a pleších tady skutečně nemají co dělat.
Lukas B.odpovědět 
 Svatý Jan11:05:03 24.06.2003
Nechce se mi se s tebou dohadovat po mailu, protiže je firemní. Ale k věci: neodpovídej protiútokem vztekloune když už jsi něco podělal a bral za to prachy. Celá střední část Stěny pod křížem je ochranáři zakázaná pořád (není o co stát ani horolezecky - rozbitá a zarostlá skála - to jste si asi dost ověřili). Veškeré sezonní i celoroční zákazy najdeš na internetové stránce Správy CHKO Český kras a jsou i v Reschově průvodci Český kras, podle kterého se teď nejvíc leze. Ale ve Svatém Janu se sezonní zákazy neměnily snad patnáct let! Je to tvoje povinnost, když jsi instruktor ČHS a ještě k tomu majitel komerční školy.
Pecaodpovědět 
  Re: Svatý Jan11:13:47 24.06.2003
Jo, je to tak. Od července se může lézt v pravé části stěny několik cest od Perníkové chaloupky doprava a pak už jen Trojúhelníková stěna (výrazný vrcholový převis), Stěna za klášterem (nastupuje se od cesty podél klášterní zdi) a pár stěnek v horním patře. Nejlepší cesty jsou úplně vlevo pod obrovskou jeskyní pod křížem. Celoročně je povolená Dušičková stěna. Celoroční zákaz lezení je na Kobylce (ve školní zahradě), ve stěnkách proti Dušičkové a v okolí jeskyně Na průchodě.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Svatý Jan11:16:28 24.06.2003
mimochodem je to napsaný i na stěně, takovejma těma značkama co bys jako instruktor čhs měl dobře znát :-)
odpovědět 
 Re: Mýlka...11:20:23 24.06.2003
Slovo sebekritika zjevne neznas, naopak proti opravnene vytce jsi zautocil vulgarnim a stupidnim zpusobem. Diky lidem jako jsi ty bude zakazanych oblasti pribyvat. Dobre nam tak, nebot slovo horolezec se cim dal tim blizi v ocich nelezcu vyznamu slov arogantni hovado...
honzaodpovědět 
 Re: Mýlka...11:45:54 24.06.2003
Zdar Petře,
nesírej se, opravdu jsi v této části Sv. Jána neměl co dělat. Nejen, že podmínky vydané výjimky pro horolezeckou činnost jsou vystavené na stránkách CHKO (viz adresy dole), ale hlavně tam jsou značky upozorňující dost zřetelně na časově omezený zákaz.
Skutečností ovšem je, že i mě se značky jednou v minulosti podařilo přehlédnout a byl jsem tam také pár dnů před „zahájením sezóny“, tedy koncem června. Omluvou mi budiž, že jsem tam zdrhnul otrávenej a nasranej davy ze Srbska, pamatoval si, že tam časové omezení je, jen jsem i nepamatoval do kdy, a hlavně jsem lezl část za normálních okolností povolenou, tj. tam, kde nelze poškozovat vegetaci a rušit fógly na hnízdech (ostatně ti bývaj pryč, naštěstí, už koncem května). A hlavně jsem ve stěně byl sám, tedy s nikým, za koho bych měl nést zodpovědnost.

No a poučení: už ve skriptech (které jako absolvent kurzu instruktorů buď vlastníš, nebo minimálně víš, že existují, a tedy si je můžeš na svazu snadno pořídit), je vypíchnuta zásada pro instruktory platná dvojnásob: NEŽ NĚKAM JEDU, ZJIŠŤUJU SI PODMÍNKY (tedy časová omezení, aktuální tzv. dočasné zákazy, např. kvůli hnízdění apod.). Tyto informace dostupné jsou a zejména snadno jsou dostupné lidem na internetu. Pak se mi podobná věc prostě nestane :-))))

A ještě ty adresy:
http://ceskras.schkocr.cz/ - CHKO Český kras
http://ceskras.schkocr.cz/tur_hor.html – podmínky pro provozování horolezecké činnosti v NPR Karlštejn a NPR Koda uvnitř CHKO Český kras
A navrch článek o ochraně přírody versus horo a lezecké činnosti zde na Lezci:
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=713&lim=0&==&caut=329&cser=&ctem=&nser=&ntem=

Tomáš F.odpovědět 
  Re: Mýlka... (P.S.)14:10:54 24.06.2003
P.S. trošinku se Rybíze zastanu: Ony ty značky, skutečně mohou být při nástupu minuty. To se stalo mě. Už jsem se ve výše uvedeném příspěvku čestně přiznal, že se mi to stalo taky (a taky sem byl blbej, že sem si nezjistil podmínky dopředu, jenže situace byla taková, že jsem původně vyjel lézt někam jinam, takže jsem se tam ocitl nepředvídaně - což asi nebyl tento případ).

A že jsem lezl v tzv. zakázané oblasti, se mi stalo (pokud vím) ještě jednou. V CHKO Broumovsko, uvnitř nejmenované rezervace. Prostě jsem zbloudil a teprve když jsem dolezl na věž abych si z vrcholovky přečetl, kde vlastně jsem. No a po zběžném pohledu do průvodčíka jsem zjistil, že jsem kde být nemám. A to nevylučuju, že se mi něco podobného mohlo stát i jinde, jen jsem na to nepřišel :-)))))
Tomáš F.odpovědět 
   Na Kačáku lze platit i CHF!14:14:28 25.06.2003
Hlavně bacha na lezení na Kačáku! To se neodpouští ani Papoušům.
Papoušodpovědět 
 Re: Mýlka...16:21:27 24.06.2003
Rybízi,
1) je úplně jedno, čí to byla akce - neměli jste tam co dělat tak jako tak
2) Toto omezení je v Jánu už leta a každej pražák, kterej ta, jezdí to musí vědět a instruktor zvlášť.

Měl jsem tě za soudného člověka, ale tyhle reakce mi přijdou opravdu ujeté. Když už jsi zaškodil v zakázaném území, je opravdu neakdekvátní o tom psát reportáž na váš web, ale se navíc se ještě i hádat s lidma, kteří tě oprávněně kritiují. Nějak mi připadá, že zapomínáš kdo má to máslo na hlavě.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Mýlka...06:59:33 25.06.2003
Takže: předem těchto pár vět, které napíšu, se omlouvám všem, kteří se cítí dotčení tím, že jsem lezl se svým oddílem (celkem nás bylo 5) ve Svatém Jánu... Stalo se mi to poprvé v životě (za 17 let lezení), protože jsem pokaždé navštěvoval skály, které znám a vím, podle jakých pravidel a omezení se leze... Nápad vyrazit do Svatého Jánu mne napadl ve vlaku při cestě do Srbska. Že jsem si neověřil, zda se tam může lézt či nikoliv je moje chyba, poučil jsem se a příště to už neudělám. Přišlo mi od vás na můj mail hodně příspěvků v tom smyslu, že tam taky pár (známých)lidí lezlo, aniž by na skalách to označení viděli. A někteří, když ho našli, tak potvrdili, že nebylo označené křížkem (zákaz lezení), ale šipkami s římskou číslicí VII-XII, což znamená povolené lezení od července do prosince (my lezli 21.6., tedy 10 dní před povoleným lezením). Tato značka je prý údajně také u nástupu do cesty Obří traverz, který jsme lezli. Kdybych o tom přeci věděl, že se tam lézt nesmí, určitě bych nebyl tak hloupý, aby jsem o tom psal na našem webu, že??? Na vlastní náklady mé osoby, společně s Ochranou přírody jsem se rozhodl zafinancovat správné přeznačkování a umístění informačních tabulí pro horolezce, aby k tomuto již nedošlo a spravedlnosti bylo učiněno za dost... Na druhou stranu doufám, že alespoň toto oceníte, když nám teď ty hlavy vychladly...
Co se týče příspěvku p. Pecy, chci upozornit, že jeho článek, (po konzultaci s těmi, kteří ho četli) byl ÚMYSLNĚ nápsán s nepravdivými informacemi, a měl vyznět tak, aby bylo vidět, jak komerční Horoškoly poškozují přírodu a dělají si vlastně co chtějí... Není to tak, nebyla to akce Horoškoly (jak lživě psal p. Peca), byla to akce oddílu, v níž jsem jako nejzkušenější měl zodpovědnost za ty ostatní. Naopak, bych mohl vyprávět, jak frekventanti kurzů = členové našeho horooddílu, uklízí pod skalami pivní střepy, plastové obaly, opravují přístupové cesty, atd. Trpělivě vysvětlují na skalách všem okolo, jak se mají správně navázat na prsní se sedací úvaz, když okolo sebe vidí, že 80% lid to neumí a jsou navázáni špatně... Je to málo??? P. Peca (nevím, je-li to jméno či přezdívka) napsal nekorektní a pomlouvačný článek, který se (tak jak byl napsán) hodil přesně na stránky bulváru. Nicméně i já bych vás chtěl požádat i poprosit, abyste tak přísní (jak jste byli vy k nám) byli také v případě ostaních porušování vyjímky, a to konkrétně v případech lezení na písku za mokra, lezení s magnéziem, úmyslného přisekávání chytů a svévolného dojišťování cest, čehož já jsem skoro každý týden na skalách po celé ČR svědkem... Jenom tak budete spravedliví.
V poslední řadě bych chtěl upozornit na to, jak je těžké ohradit se proti informacím zde podávaným, které jsou buď úmyslně či neúmyslně zkreslené, polopravdivé a matoucí - viz příspěvky např. Incident v Juře, na Suchých skalách, na Klokočkách (focení za bukem), atd. Prostě jeden to potvrdil, druhý to neviděl, třetí to popřel... Tak kde je ta skutečná pravda??? Poslední větou bych chtěl vyzvat p. Pecu (znovu opakuji, že nevím, je-li to přezdívka či jeho skutečné jméno) aby vystoupil z anonymity a podepsal se skutečným jménem a připojil navíc svůj e-mail (freeserverů, kde si lze založit nový mail je mnoho, např. www.volny.cz, www.seznam.cz, www.centrum.cz. Nedokáže-li si tento mail založit (nemá-li znalosti) rád pošlu návod, jak na to...
Děkuju vám všem a ještě jednou se omlouvám za lezení ve Svatémn Jánu. Rybíz
Rybízodpovědět 
   Re: Mýlka...12:12:11 25.06.2003
Radek Pecák, t.č. Praha, tramp samotář a horolezec. Co jsem napsal, je pravda s výjimkou jedné věci: nedokázal jsem ze stránky komerční horoškoly Horosport odlišit oddíl Horosport (ale podívám-li se na tváře lidí, zdá se mi, že jde o ty samé). Ostatní problémy na skalách jsou podle mne také závažné, ale nelze k ochraně přírody přistupovat jako ty - když se dělá spousta špatných věcí, nic moc se nestalo, že jsem něco udělal taky. Mě jde o to, že instruktoři by takové věci neměli dělat. Ovšem záměr na obnovu značení chválím a myslím že tě ctí.
Pecaodpovědět 
 Re: Mýlka...13:22:24 25.06.2003
Pokud jseš Rybízku tak ubohej jako tvoje odpověď, pak chápu, že těch pár dní pro tebe nehraje žádnou roli, nemluvě o celoročním zákazu. Přezdívka není anonym.
Matyodpovědět 

 Hmm11:10:43 24.06.2003
Tak jsem si to přečet a muselo to bej fakt zuzo :( Vytrhany skoby, stromky atd. jen tak dal. :-(((
Pocitam, ze pres celorocni zakaz lezeni tam ty skobky honem nekdo pujde vratit.
Dafeodpovědět 

 Jen klid ...11:42:12 24.06.2003
... s podobným přístupem se ti pitomci někde brzo sami zabijou a bude klid.
odpovědět 

 Omyl!12:05:09 24.06.2003
Omyl, já se nenasírám za to, že jsme vlezli někam, kde jsme neměli co dělat, ale nasírám se proto, že čím dál víc jsou vidět na Lezci příspěvky bez podpisu... Lze hovořit o čemkoliv a mít na některé věci buď společný nebo rozdílný názor, ale nelze napsat něco co je polopravda - viz předchozí příspěvky týkající se např. JURY... Jeden řekl, druhý to viděl jinak a třetí to popřel... Tak co? Jak to vidíte vy? Jednou jsem se při otázce na diskusi ČHS zeptal na něco a podepsal se Rybíz, tak já bych to otočil: kdo je Peca???
p.s. ten člověk, který hodnotí xicht je doopravdy ubožák...
Rybízodpovědět 
 Re: Omyl!12:27:35 24.06.2003
ani se Pecovi nedivim, takový poklady, který posílají někteří dárečkové a to i známí diskutéři z této stránky (jak sprosťárny tak viry a nevyžádanou inzerci) do práce fakt nemusím. Takže Peco, udělej to jako já. serverů kde si za minutku zařídíš frýmejl je všude spousta.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Omyl!12:48:51 24.06.2003
Bohužel tyto blbosti, kterých i mě deně chodí tuny neposílají žádní lidé, ale většinou viry (automaty), které slídí po různých webových stránkách a v Outlookovských adresářích, vybírají z nich mailové adresy a pak z nich náhodně sestavují mejly (příjemce, odesílatel) s temito hovadinami.
Hopodpovědět 
   Re: Omyl!10:55:00 04.07.2003
nene, občas někoho prezentací svých názorů nakrknu natolik, že mi pošle mejl plnej sprostej nadávek a informací že jsem úplně mimo (ohledně sportovního lezení, tisé, ...). ovšem zdaleka nejroztomilejší je, když mi začne někdo rozhořčeně nadávat za něco, co tady v tý žvanírně v pominutí smyslů napsal nějakej jinej Lukáš, nebo Luk, Looky etc.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Omyl!17:53:47 24.06.2003
a nebyl jsi to ty v tvém příspěvku???
odpovědět 
  Re: Omyl!09:26:15 25.06.2003
No koukám že zase tady někdo udělal z komára velblouda zase "tajnej pozorovatel" :-))a skutečnost jak jsem se dočetl byla malinko jiná...no nic jen více takových příspěvků...Márty
Mártyodpovědět 
 Re: Omyl!12:25:55 01.07.2003
A lezli ste tam s maglazem? :-)
klassikodpovědět 

 Pajcr, motorovka a rejžák13:55:19 25.06.2003
Ajta krajta. Komerčák s Kacafírkem, Pantográfkem, Inženýrkem a Špidlíkem přichycen při ilegální činnosti! A ještě se chlubí! Žes nevzal pajcr a nevylámal lokry, bošku a pytel borháků na zavrtání, motyčku a rejžák na vyčištění skály, motorovku na přerostlé náletové dřeviny, šňůru s alobalama, aby se BuboBubo a další havěť odstěhovali. Sandsteinfräse: Skála musí dejchat! Kácet se musí potají. Všichni sice vědí, kdo to dělá, ale nikdo ho přitom neviděl. Všichni sice hučí, že strom sem, strom tam, ale všichni si rádi zalezou ve vodplevelenejch skalách. A ještě dostat masáž od osamělého trampa a horolezce, který, prašťte mě, jestli se pletu, vedl ještě nedávno motoristickou rubričku! A že káry škoděj! Svět chce být klamán. Takže: příště počkat na sklizeň skalního rybízu 9 dní. Chachá Papouš
Papoušodpovědět 
 Re: Pajcr, motorovka a rejžák15:25:31 25.06.2003
Papouši, seš dokonalej :-)))))
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Pajcr, motorovka a rejžák15:59:18 25.06.2003
ano dokonalej blbec
Blitkaodpovědět 

 Seznam zákazů?12:24:20 26.06.2003
Je někde na Webu k dohledání seznam zakázaných oblastí?
Jde mi teď konkrétně o Jizerky. Nevíte někdo, jak je to třeba se Zahradní stěnou?
Dík.
ORodpovědět 
 Re: Seznam zákazů?15:00:34 26.06.2003
Seznam zákazů jako takových není (to by sme museli my horolezci sednou a něco takového vést a pravidelně aktualizovat dycinky, když dojde např. k dočasnému omezení kvůlivá zahnízdění nějakýho fógla).
Zrovna Jizerky, ale nedávno vydaly novou výjimku pro provozování horolezecké činnosti, ze které se dozvíš co potřebuješ. Byla publikováína na www.horosvaz.cz v aktualitách (pravý sloupec po otevření stránky, sjet dolů a kliknout na "archív aktualit").
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Seznam zákazů?10:33:17 27.06.2003
koukám Tome, že jsi po Martinovi převzal roli hlásné trouby......je to dobře.
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Seznam zákazů?12:43:58 27.06.2003
:-))))
No, když von se Martin teď výrazně míň projevuje (aspoň tady). Možná má málo času, možná má obavu, a bojím se že oprávněnou, aby jeho názory nebyly brány za oficialni nazor ČHS.
No a navíc, odpovědět na otázku (když odpověď náhodou znám, resp. vím, že někde v nedávné minulosti proběhla v těch aktualitách, mě fakt nic, kromě pár minut času, nestojí.

A mimochodem, seznam zákazů :-)) To je věc, o které jsi také uvažoval. Povedlo se Ti něco dát dohromady? Já se přiznám, že furt vycházím ze seznamu povolených lokalit publikovaných kdysi Hejtmošem na starém webu ČHS a z toho, že si pamatuju kdy proběhly na horosvazu v aktualitách informace o změnách nebo nových výjimkách. Jenže tímto postupem 1. můžu udělat opět chybku (podobně jako Rybíz), 2. není to použitelné pro lidi, kteří nemají ten starý seznam a nepamatují si za poslední roky co kdy kde vyšlo. Nelze prostě chtít po každém z nás, aby sledoval několik let soustavně www.horosvaz.cz a teprve potom začal lézt, žeano.
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Seznam zákazů?15:09:29 30.06.2003
Tome, s Martinem jsme si na to téma vyměnili z jara několik mailů....nikam se to neposunulo s tím, že se bude dít rekonstrukce webu a některá znění vyjímek nejsou k dispozici. Nyni se rekonstrukce děje a mimo pár drobností jsem nebyl schopen dát něco ucelenějšího dohromady, poslal jsem to...tak až se MArtin vrátí uvidíme ......snad se najde i nějaký horolezec web specialista, který bude mít jasnou představu
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Seznam zákazů?12:33:54 02.07.2003
Tak tak Tome.
Času je teď fakt nějak dost málo.
Ale jak jsi správně odtušil. Mrsknout nějaký "mellounůn" názor šlo dřív. Ale nyní i když se podepíšu jen jako "melloun", tak hrozí (a už se to dvakrát stalo) že někdo řekne "jestli tohle je názor člena VV ČHS.....". Tak si raději některé názory nechám pro sebe, než toto riskovat.

No a pak ještě jeden aspekt. "Zastávat se" a obhajovat vedení a existenci ČHS jde velmi dobře, když stojíš mimo. Když jsi uvnitř, jde to hůř.
Martin Mellanodpovědět 
 Re: Seznam zákazů?09:56:09 04.07.2003
Zahradní stěna na Ořešníku v Jizerkách není letos na rozdíl od minulého roku sezónně uzavřena pro lezení (loni z důvodu hnízdění dravců), platí proto režim podle výjimky MŽP. Upozorňuji, že jde o národní přírodní rezervaci. Aktuální zprávy o omezení lezení v Jizerkách jsou kdykoli k mání přes kontakty jizhory@schkocr.cz nebo 482 428 999 (Hušek, Vršovský).
Jiří Hušek, Správa CHKO Jizerské hory
J.Hušekodpovědět 
  Re: Seznam zákazů?15:44:00 04.07.2003
Díky za informaci od pramene, možná se mohl kontakt dát i na web ČHS. Jo a zdravím Hlínu.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Seznam zákazů?12:41:57 19.09.2006
Vlnění tělní svátost klidu matičky přírody mělní, lidem jež nevlní se v ní osobně není nijak jinak dáno jiným se do života našince a jí matičce naší a i skalních těch stěn se úporně plésti. Tělme se vzhůru skalně jak vůle naše přeje si a vrnění jiných, volů a voliň líných a zachmuřených, nechme odeznívati jak hukot lavin kamenných, vzdálených po sluchu i potluku.
Joršek
Joršol Šromekarodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179399)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
25. Jahrestag VII Bielatal
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.