LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ty stromy musí pryč, chci se tu pořádně rozhlídnout.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
21.Reich 10798
22.Slezáková 10774
23.Klapal 10768
Bouldry:
21.Šolc 9381
22.Šípek 9378
23.Urubčík 9375
Hory:
6.Punčochář 6758
7.Sejbal 6629
8.Černý 6591

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141682 cest
Nové přelezy:
Archeotalp 7b+
Futurs Bar 7C
Epta Xroni 7c
Epta Xroni 7c
Epta Imere 7b
Black Elef 9
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b

Stěny
BoulderClub Brno - Brno
Ymca - Krásné Březno
Stěna Kopřivnice - Kopřivnice

Prodejny
Rock Point Vaňkovka - Brno
HANIBAL - Praha 2
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezení v oblasti Laghel (Arco) zakázal majitel

Majitel oblasti Laghel v italském Arku, kde jsou nejtěžší cesty v Itálii, mj. dvě 9 béčka od Adama Ondry, zde zakázal lezení. Informoval o tom minulý týden italský lezec Stefano Ghisolfi, který tam zkouší projekt, který by podle něho mohl být za 9c.

Stafano slibuje, že se pokusí spolu s tamní centrálou cestovního ruchu Garda Trentino rozhodnutí zvrátit a vyzývá lezce, aby tam zatím nechodili a případně s řešením nějak pomohli.

Viz Stefanův příspěvek na Facebooku:



Laghel v databázi cest na Lezci:

Laghel (Arco)


Standa Holec   [úpravy] 06:10 07.02.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Klid08:40:22 07.02.2020
V pohodě, to se vyreschí. Akorát je škoda že tam nevznikne plánovaná nonstop cesta za 6 c+ frankukolumbu ll. Chjo.
odpovědět 
 Re: Klid18:42:10 07.02.2020
Tak dlho tam vychodny blok chodil srat do travy a zadarmo chrapat az ho nasral.
Michalodpovědět 
  Re: Klid08:03:30 08.02.2020
Co si tak pamatuji, tak mám spíš pocit, že v Laghelu spát nedá, celá ta oblast je v dost prudkém kopci. A na parkovišti pod kopcem už vůbec ne.
stomilodpovědět 
   Re: Klid09:01:02 08.02.2020
No co já si pamatuju, tak že to tam v minulosti bylo zakázaný nebo alespoň částečně a přístup pod skály jen slaněním.
Pokud tam je zájem lézt, tohle už se to mělo dávno vyřešit. Udělat přístupovou cestu a záchody a striktně nechodit dolů pod skály natož tam srát apod. Teď už je pozdě.
George-JPodpovědět 

 čtu li správně21:40:36 07.02.2020
tak jestli správně čtu a to co SG popisuje odpovídá i tomu jak to vidí druhá strana - že to celou dobu běželo fine a nikdo si nestěžoval - tak to spíš vypadá, že mu jen jeblo a je šance pro kluky to zvrátit nějakým udržitelným směrem.

na druhou stranu sám jsem v arcu musel fest srát a křoviska pod skálama byla jediná šance.
tak nevim. když už je v zatáčce, nic s tím neuděláš no..
džejnodpovědět 

 Souhlasím s majitelem00:31:19 08.02.2020
Lezci jsou většinou odpad slušné společnosti... Koupí si pár karabin, zamachrují párkrát na překližce a vyrazí do světa hlásat jejich víru... Pos.aná parkoviště, ojebané místní poplatky, ochrana přírody je omezuje...
Za mne palec nahoru :-)
odpovědět 
 Re: Souhlasím s majitelem13:05:30 08.02.2020
nemůžeš ostatní soudit jen podle sebe, nejsou všichni jako ty.
sodíkodpovědět 
  Re: Souhlasím s majitelem12:32:37 10.02.2020
no asi to napsal moc tvrdě, ale něco na tom bude... ať si všichni dají ruku na srdce a objektivně řeknou jak to na venek vypaaá...
strejdaodpovědět 
 Re: Souhlasím s majitelem17:16:22 10.02.2020
jo, a nejhorsi z nich pisou anonymni odsudky do diskusi na netu.
odpovědět 

 Zbytečná diskuze08:40:26 09.02.2020
Jakékoliv kritiky té nebo oné strany a úvahy co je správné a co není jsou zbytečné – dokud se nebude konkrétně vědět CO BYLO PODNĚTEM aby majitel tam zakázal přístup. Jinak je to mlácení prázdné slámy.
Michael Beranekodpovědět 
 Re: Zbytečná diskuze20:46:05 09.02.2020
já bych nebyl tak vyhraněnej, např diskuze na zřízení suchýho hajzlíku v každý větší lezecký oblasti mi jako mlácení prázdný slámy nepřijde.
i kdyby to měla bejt jen ohrádka s dírou v zemi.
džejnodpovědět 
  Re: Zbytečná diskuze20:55:14 09.02.2020
No tak jednoduché bych to právě neviděl. Když budeš chodit a dělat po lese, je to ok. Ale jakmile uděláš díru, je to již organizované zařízení a potřebuješ na to povolení, čističku... Možná to nazývám jinými slovy, ale doufám, že princip je jasný - každý ví, že se tak děje, ale pokud by se to mělo dít oficiálně, musí to splňovat nějaké podmínky. Takže se obávám, že díra v zemi s ohrádnou by byla bez povolení problém, a povolení na to nikdo nedá. To už bys musel spíše zřídit toitoi, míd dokladovanou správu, odvozy, čištění... :-(
odpovědět 
   Re: Zbytečná diskuze12:44:01 10.02.2020
Jestliže není ale majitel člověk souznící s lezcema, pak je podobná díra v zemi záležitostí lezců nikoliv majitele, protože posraný okolí může bejt důvod ke změně ze stavu tolerujícího na nepřátelský...
odpovědět 
    Re: Zbytečná diskuze13:43:21 10.02.2020
No tak ale pak nepotřebuješ řešit díru, ale slušnost lezců, kteří si po sobě hovno prostě přihrábnou. Lopatkou se odkryje pár cm povrchu, udělá se potřeba a zase to zakryješ. To není nic, co by bylo potřeba složitě rozebírat, dříve tohle uměl každý tramp. Stejně jako na ohníček - odhrábnout drny a pak to zase přikrýt, že ohniště nikdo nepoznal. Ale to jsme zpět na začátku :-( Každý se tu ohání u lezců morálkou, hodnotami, souzněním s přírodou, ale jak je vidět, kokoti jsou zde zastoupeni stejně, jako v celé populaci. Těch slušných je prostě menšina a na zbytek platí jen bič, zákazy a přísné tresty.
odpovědět 
     Re: Zbytečná diskuze17:17:43 10.02.2020
od ucrcity hustoty lezcu na metr ctverecni tohle nefunguje, po case neni kam slapnout.
odpovědět 
      Re: Zbytečná diskuze17:29:24 10.02.2020
A ta díra s ohrádkou by fungovala?
odpovědět 
       Re: Zbytečná diskuze12:23:08 11.02.2020
Když bude dostatečně hluboká, proč ne!
odpovědět 
        Re: Zbytečná diskuze21:14:10 11.02.2020
Prumer 50 cm, objem minimalne 100 m3, at to vyjde na par mesicu, a kvizova otazka: jak musi byt hluboka???
odpovědět 
     Re: Zbytečná diskuze21:23:37 10.02.2020
tak jasně, co není vidět, jakoby nebylo, kor když to pohnojí a časem se rozpadne, ale ono k hovnu je potřeba připočíst hajzlák, který mápoločas rozpadu přece jen delší, o vlhčených ubrouscích ani nemluvě. ale která ženská po sobě bude zahrabávat vlhčený ubrousky a čím, klacíkem? ne, to chce lopatičku, takže k povinné výbavě lano sedák, presky ještě setík na wc.

ale to není jen problém lezců, co se děje např na lysé hore nebo ve skalních městech, to už je na samostatnou studii.

džejnodpovědět 
      Re: Zbytečná diskuze00:23:40 11.02.2020
Ano, lopatičkou. Co je na tom divného? Když někam jedu, kde vím, že budu dělat v přírodě, tak si vezmu i něco na úklid, ne? Tyhle prasata, co se vykálí, v případě ženských i vymočí, a nechají tam z dálky svítící ubrousky, bych to klidně donutil sežrat. A nechce lopatičku? Fajn, tak jako se psem. Když s ním jdu do civilizace, mám zásobu sáčků, po psovi to seberu a pak někde vyhodím. Tak snad když někde někod pobývá, určitě má i pytel na odpadky. Co je za problém to po sobě sebrat a přihodit k odpadkům??? Jako sorry, ale v tomto neuznávám jednu jedinou výmluvu. Je-li někdo připraven na kálení, má si to uklidit, není-li, fajn, po utření lopuchem tam kapesníčky nezůstanou a případů není tolik. Ovšem má-li někdo pomůcky na utření, může je mít i na úklid.
odpovědět 
       Re: Zbytečná diskuze08:28:46 11.02.2020
Pod toto bych se podepsal. Lopatka, lépe pytel na odnos. Hele komu vadí se v tom to. Tak si může pod sebou ustlat a pak to jen zabalit a vzít.

Zrovna tak s nocováním. Spím venku na frekventovaném místě? Chovám se tiše, vše si po sobě uklidím, na místňáky jsem milý. Zeptám se.

Ono upřímně kdo z nás by byl zvědavý na bandu uřvanců seroucí mi za barákem?
odpovědět 
        Re: Zbytečná diskuze22:32:12 12.02.2020
Blby je, ze v tom Arcu spi tise a zpusobne s lopatickou takovy mnozstvi lezcu, ze uz o ne mistni sedlaky nebavi zakopavat. Takze se ti bohatsi bud nauci jezdit do penzionu a kempu, nebo je sedlak brzo vyzene vsechny. At uz si hovna zakopavaj, nebo ne.
Geoodpovědět 
  Re: Zbytečná diskuze22:26:08 10.02.2020
Ono to nemusí být jen o hajzlíku. Ve spoustě zemí může být majitel pozemku hnán k zodpovědnosti za úrazy, který na jeho pozemku stanou, pokud není podle úřadu řádně zabezpečenej.
pavelkodpovědět 
   Re: Zbytečná diskuze07:07:36 11.02.2020
Nebo řvaní při lezení, viz třeba Holštejn. Divím se, že to tam docela bez problémů funguje.
odpovědět 
    Re: Zbytečná diskuze11:48:15 11.02.2020
To je bohužel to dědictví bolševismu ... že lesy&skály a tak podobně patří VŠEM (tedy, tenkrát to bylo pracujícímu lidu:-). Prostě u nás si spousta lidí navykla, že krajina je tak nějak k dispozici každému.

Místo abychom byli rádi, že díky osvícené Marušce můžeme krajinou chodit téměř bez omezení a chovali se při tom slušně a s úctou k tomu, komu ten pozemek patří, tak máme pocit, že prostě máme jakési pomyslné právo si kdekoli dělat co nás napadne a na všechno a všechny můžeme zvysoka ...

MModpovědět 
    Re: Zbytečná diskuze08:55:02 12.02.2020
Neřekl bych, zákazové značky na místa kde se dříve parkovalo právě kvůli hluku a odpadkům, i když to dnes někteří pořád nerespektují. Pokuta za provozování speleoboulderingu, protože někteří dementi si myslí, že mohou cokoliv a další excesy. Ostatně není se co divit, v dnešní době lezecká komunita odpovídá průměrnému vzorku (zbytečné je si lhát do vlastní kapsy, že jsme lepší) obyvatele této země a jak mohu pozorovat za posledních dvacet let lidská hloupost a arogance roste geometrickou řadou.
Vlkodpovědět 
     Re: Zbytečná diskuze09:30:29 13.02.2020
Já bych k tomu přidal jen jednu maličkost. Není to samozřejmě omluva, ale některé věci tak dají lépe pochopit. Většinou každý si potřebuje projít obdobím, kdy poznává nové, prozkoumává, chce se někam posunout oproti současnému stavu, chce se nějak zapsat, udělat něco, co nikdo před ním neudělal. Jenže je to čím dál těžší, před pár lety, pokud jsi chtěl něco výjimečného a ne se cítit jako průměr, ti stačilo zajít za první skálu, případně za druhou, a byl jsi v dosud nepoznaném světě bez davů a mas. Cítil ses jako king, chtěl jsi to ostatním ukázat, chtěl jsi něco výjimečného, tak jsi mohl. A relativně jednoduše. Ať se jednalo o lyže, skálu nebo kolo. Jenže s postupem času a celkovým rozvojem se toto vše vyčerpalo a podobným míst je čím dál méně, případně nejsou nebo je to už opravdu extrém. Dříve nějaký boulder v jeskyni nikoho moc nezajímal, všude bylo spoustu krásných a nových míst, co jsi mohl objevovat, tak proč lézt do tmavé a vlhké díry? A dnes? Kde je trochu vhodný šutr, je zabílený od mága a s ošlapaným okolím. Takže současní lidé nejsou o moc jiní, než byli lidé dříve, jen prostor pro vlastní seberealizaci se zmenšuje a zmenšuje a když už někdo něco udělá, je to extrémnější, než to bývalo, protože normální možnosti jsou vyčerpané.
odpovědět 
      Re: Zbytečná diskuze07:05:05 16.02.2020
Prostě problém je, že je nás MOC!!
Milošodpovědět 
       Re: Zbytečná diskuze18:44:28 16.02.2020
Ano, je. Když se teď už jako nelezec dostanu do míst, kam jsme v devadesátkách jezdili lízt a kde nás bylo pár, tak jsem v podstatě rád, že už nelezu.Je to smutný ale je to tak. Lidí a aut xnásobně přibylo ve všech možných oblastech, kolem Arca samozřejmě taky..
Petrodpovědět 
        Re: Zbytečná diskuze21:56:22 16.02.2020
Ty sem píšeš často a také se často pleteš :-) Ne, počtem lidí to není. Je to tím, že se se lidé mají dobře a neví, co s penězi a časem. Když se totiž podíváš do statistik, tak zjistíš že plus mínus pár desítek tisíc je nás za posledních 100 let přibližně stejně, dokonce nás už i bylo více. Nyní se uvádí cca 10.60 mega, ale ve 1938 to bylo 10.87, v 1940 dokonce přes 11 mega. Ale jsem si jist, že všude plno nebylo. Lidé měli jiné starosti, než se jezdit bavit a někde očumovat, věci jako auta byly pro běžné lidi dostupné poměrně obtížně. Dnes se nikdo z nás nepředře, život máme zajištěn, peněz více, než potřebujeme, auta jsou běžné spotřební zboží....
odpovědět 
         Re: Zbytečná diskuze07:36:01 17.02.2020
A ty sem píšeš ještě častěji :-D Já ho pochopil, tak jak to psal, že přibylo lidí ve skalách
odpovědět 
         Re: Zbytečná diskuze19:39:44 18.02.2020
Já docela makam a vydelavam, řekni mi kde se nepředu a mám kilopade měsíc
odpovědět 
         Re: Zbytečná diskuze15:19:02 19.02.2020
No, jenže to se počítalo Československo a ne jen Česká republika, víš?
odpovědět 
 Re: Zbytečná diskuze22:21:13 12.02.2020
Jde (nejen) o hovna. Doslova. Je to docela obsirne rozebirano v clanku na Berg und Steigen (https://www.bergundsteigen.at/?module=archiv/ausgabe/2019-4). Konkretne "Wie aus einem Bayern ein Trentiner wurde."
Geoodpovědět 
  Re: Zbytečná diskuze13:17:41 15.02.2020
Tenhle konkrétní článek je bohužel přístupný jen pro předplatitele Berg und Steigen; neměl bych obtíže za něj nějak zaplatit, ale nepřišel jsem na to, jak (nebo dělám někde chybu?). Mohl bys ev. nějak shrnout, o co tam jde (nebo nakopnout neznalého, jak ten jeden článek koupit)?
D.odpovědět 
   Re: Zbytečná diskuze14:37:28 15.02.2020
No tam se da zaplatit akorat predplatne 30E/rok (4 tistena cisla + komplet archiv) prevodem (SEPA platba). Pokud te nejak vic nezjima metodika (zejmena ta zimni) nebo beletrie (jsou tam obcas zajimave rozhovory), tak to asi nema cenu kupovat kvuli casti jednoho clanku.

Shrnout (prichazis o kouzelna slovicka jako Schluchtenscheisesser, Wohnmobil-Sparmeistern, ... a obrazek hoven v trave) to neni tezke. Je to postesknuti nad tim, jak to rano vypada mezi Sarche a Arcem. Vsude zaparkovany auta a vstavajici lidi, kteri se tvari jako tihle prukopnici turismu v Arcu. "Und jeder glaubt hier, er ist ein Individualtourist. Diese Rücksichtslosigkeit ist schon lange ein Problem“, abych citoval. Navic, ze uz davno neplati, ze to jsou chudi studenti ze severu, na coz staci pohled na to, cim prijeli. Je to psane v takovem sarkastickem duchu.

Nekterym mistnim uz dosla trpelivost, tak z trucu zaviraji alespon skaly (konkretne je zminen Laghel a Monte Coldori. Ale netusim, zda-li konkretne tahle skala z clanku). Na druhou stranu moc dobre vedi, ze z turistu jsou $, takze se snazi zpytlikovat nejake reseni. Pokuty se osvedcily, ale dlouhodobe reseni (nedostatek policistu) to neni. A taky by radi, aby to reseni bylo i pro ty co zrovna nemaji na 4* hotel.
Geoodpovědět 
    Re: Zbytečná diskuze13:49:58 16.02.2020
Díky! Metodika mne zajímá a (horo)lezecká beletrie občas taky, ale bohužel umím dost blbě německy, takže rutinně bych si moc nepočetl... Wohnmobil-Sparmeistern dám bez slovníku, ale na Schluchtenscheisesser se musím nějak podívat (scheise je jasný, samozřejmě) ;))
Ten problém je tedy jasnej a zcela pochopitelnej; a něco obdobného je i jinde. Otázka je, jaký se jim podaří nalézt řešení...
D.odpovědět 
     Re: Zbytečná diskuze13:53:14 16.02.2020
Jo, tak už vim, co je schluchte :)
D.odpovědět 

 Foto dne:
Trebenna East
Willy Wancker, 8
 Databáze cest:
Všechny cesty (179590)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Holubník IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
La Peine 6A+ Fontainebleau
Technomaniaque 5B Fontainebleau
Tasmin 3 Fontainebleau
Nero 6A+ Fontainebleau
Nově komentované:
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Poučení | Re: RIP Ondro | Re: poučení | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (121)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (37)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (1)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 383 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 294 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 295 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.