LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Achtung seil!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140178 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Jak se leze na on-sight 8c+

Video

Španělský fotograf Bernardo Gimenez zachytil Adama Ondru na kameru při on-sightu cesty Mind Control 8c+ v Olianě.
Upozornění: Pokud si chcete nechat tuto cestu na on-sight, nedívejte se.

A jaké je tajemství Adamova úspěchu? Ve videu říká:“ Při on-sightech se snažím lézt nejefektivněji, jak to jde, stejně jako při RP přelezu – nedělám chyby a rychle se rozhoduji. A pokud máte dost štěstí a rozhodnutí jsou správné, pak je to skoro stejné jako při redpointingu, no ne? "



Simona    [úpravy] 07:04 07.04.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ....it was so easy!:)07:29:16 07.04.2011
No je to proste ufon:)Respect
Leošákodpovědět 

 Aj tak to uz nebude OS07:55:30 07.04.2011
Uz to aj tak nebude OS. Videl som fotku v nahlade clanku.
odpovědět 

 jo08:23:48 07.04.2011
ženiální!
Todpovědět 

 hmm08:39:39 07.04.2011
ja jsem sice absolutni hovnar proti Adamovi, ale on-sight nebude s nacvakanejma presama. nebo se pletu? To spis vypada na flash.
Kazdopadne supr vykon!
gredinodpovědět 
 Re: hmm08:45:45 07.04.2011
Jasne, este by si mal aj sam zakladat postupove istenie alebo aspon pocas OS navrtat z nohand restu borhaky.
spyrosodpovědět 
  Re: hmm08:48:00 07.04.2011
po kazdom onsighte nejaky truhlik vytiahne temu "nacvakane expresky", pritom to tu uz bolo riesene milionkrat...
Filipodpovědět 
   Re: hmm09:40:46 07.04.2011
gredin, ty to mozes volat PP OS a my ostatni budeme spokojni aj bez toho PP. hm ?
blxaodpovědět 
   Re: hmm09:41:42 07.04.2011
To je známej fenomén Lezce.cz .Kdejaká nula tady haní lepšího. Podotýká,poukazuje,radí,vysvětluje jak to je napsané v té, či oné příručce a jak jim to říkali v hentém kurze. A vždycky jsou to jenom nuly, co by nevylezli OS ani devítku.
Brvo Adame ! Bravo ! Konečně je jasné že Česká Republika má borce nevídaného jinde.
odpovědět 
    Re: hmm10:28:49 07.04.2011
muzes mi ukazat kdo Adama hanil?
R.odpovědět 
     Re: hmm11:24:56 07.04.2011
Mlč...
:)odpovědět 
     Re: hmm13:54:56 07.04.2011
Aha,tak neustálé žvásty o OS s nacvaklejma presama je jako podnět k jeho zlepšení? To jsem nevěděl. To je mi novota. Radši mlčte oba.
odpovědět 
    Re: hmm15:22:43 07.04.2011
No sorry, nikoho jsem nehanil. Adama si velmi vazim, jen se domnivam, ze treba behem rozhovoru mohl podotknout, ze vlastne o onsight neslo. Ale to je jen muj osobni nazor. Na nic si nehraju, jsem loser a vim to o sobe. :-)
Je to super, ze ma ceska scena lezce Adamova formatu. Drzim palce do dalsiho lezeni. Hlavne se nezrakvit.
gredinodpovědět 
     Re: hmm15:35:06 07.04.2011
:-D nikdy tu cestu neliezol, nikdy v nej nikoho liezt nevidel, nikdy nevidel ziadne video z tej cesty, nikdy nevidel ziadnu fotku z tej cesty... ano, mas pravdu - uz tomu rozumiem. mal tam erarne expresy (alebo expresy niekoho, kto tu cestu skusal) - to je jasny flash. SA ZOBUD! aj na pretekoch sa finale lezie na OS a visia tam presky, to ti nedoplo?
odpovědět 
      Re: hmm16:42:24 07.04.2011
Clovece jsem vzhuru :-D Zbytecne se rozcilujes. Onsight je o tom, ze nejen vidis tu cestu poprve v zivote, ale i si musis jisteni osadit sam. Tolik k tematu. I tak verim, ze kdyby tam ty presa nebyly, tak to Adam da, protoze je proste dobrej a ne takovej tluchuba, jako my tady. :-)
gredinodpovědět 
       Re: hmm17:45:39 07.04.2011
osadit istenia... to z tvojej strany k danemu tematu staci myslim uplne... ale este by si mal napisat rozhorceny mejl do iscf, ze vlastne pretekari nelezu cesty na os, pretoze si istenia sami neosadzaju. a potom hajde trenovat, aby si tohto roku konecne preliezol tu 4 uiaa, na onsajt samozrejme a sam si budes osadzat coky a frendy a ine istenia.
odpovědět 
        Re: hmm19:07:31 07.04.2011
:-)
gredinodpovědět 
       Re: hmm20:12:34 07.04.2011
Nevím, kdo ti takovou hovadinu říkal? Když tak napiš odkaz, kde je OS takto definovaný, ať nás všechny poučíš.
Kolaiodpovědět 
        Re: hmm20:31:53 07.04.2011
google.com
ale az ted jsem narazil na jeden odkaz v cestine, kde tvrdi, ze na opravdu obtiznych cestach se pry za onsight pocita i prelez s trvale osazenymi preskami a obilenymi chyty.
Ok, beru zpet, sypu si popel na hlavu. Pojdte si vsichni do me kopnout. Znicte me.
gredinodpovědět 
         Re: hmm02:33:24 08.04.2011
Jasně, nikdo neví všecko. Komický spíš je, že člověka vůbec napadne, že by se v takových situacích, jako byl tenhle OS, takhle hloupě a zřetelně "podvádělo", všem na očích, s usvědčujícími důkazy dokonce i na filmu... Že by si světová lezecká autorita takovýho formátu, jako je Adam, troufla takhle hloupě se kompromitovat. A že by jako světová lezecká veřejnost, včetně vážnejch konkurentů, čekala na poctivýho a pozornýho g., kterej všechny upozorní, že tohle přeci není OS, protože - ajóó - voni tam sou presky!! On si ani ten španěláckej kameraman a autor filmu, co na začátku psal, že jako OS, snad nevšim, že tam byly presa! Anebo pořádně ani neví, co je to OS, asi v těch skalách zas tak moc nebejvá, anebo nečte definice... :)
P.odpovědět 
         Re: hmm11:29:53 08.04.2011
To byla Wikipedie a těch pár rádek jsem tam nedávno dopisoval. Problém je v tom, že OS, jak byl definovaný původně, vznikl v době, kdy se takové cesty jako dneska leze Adam nelezly a bylo to postavené skutečně tak, že při OS si musím cvakat/zakládat vlastní jištění a nesmím mít nijak označené chyty.

Tohle jsou definice cca ze 70 let od lidí, jako byl Bachar, nebo je Peter Croft. V tomto původním významu pojmu OS nelze dnešní supertěžké cesty vůbec přelézt, takže došlo k posunu významu OS někam jinam, než byl původně. Když si pak někdo přečte původní definici OS, nemůže říct nic jiného, než že to, co se provozuje na těžkých převislých cestách je něco jiného, než co popisovala ta prapůvodní definice stylu OS a z toho plynou ony rozpory. Stylem OS podle významu z těch 70. let by šlo lézt cesty kolmé nebo mírně převislé.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: hmm22:04:51 07.04.2011
Definice OS vychází především z definice RP, je to pořád dokola, že až na výjimky jsou tyto přelezy nejtěžších cest "OS PP", resp. PP na první pokus, ale zároveň je tento styl daleko hodnotnější než samotné PP. Přitom stále platí, že "OS RP" je čistější a hodnotnější. Kdo nepozná rozdíl mezi RP a PP, nikdy nelezl na skále. Jsou to nejlepší lezci světa sami, kteří by měli zavést další adekvátní zkratku - pojem, který by tento typ OS férově zohledňoval. Stačilo by jednoduše u podobných přelezů uvádět tyto fakta, která nic nemění na obrovské hodnotě takového výkonu. Kvůli podobným nepřesnostem klidně usnu, ale přimlouval bych se za přesnější pojmenovávání věcí. Je zbytečné dokolečka o tom diskutovat pokud se nic nezmění:) Adam je jedním z lidí, kteří by to ale změnit mohli. Toť vše.
s vlastním názoremodpovědět 
         Re: hmm09:34:40 08.04.2011
Řekl bych, že u OS nejvyšších obtížností je OS s nacvaklejma expresama naprostej standard!!
A pokud to někdo vyleze a cvaká si presa, tak se to zdůrazní v komentáři. Myslím, že i Adam někde, snad na Kalymnosu, onsajdoval cosi (těžkýho:-)) a napsalo se nebo řeklo v komentáři, že si cvakal presa. Možná je to trochu jinak V USA, kde pokud jde dát vlastní jištění tj. nejsou tam nýty, tak se na PP (zanechaný stopery a friendy i s nacvaklejma presama) moc nehraje, čili fakticky se uznává jen RP. Ale jak je to u OS nevím. A nejtěžší cesty co jsem v poslední době viděl (šlo o PP přelezy ne o OS!) jsou s nýtama a v těch jsou fixní presa, takže to bude možná podobný jako v Evropě, ale nevím..
máčaodpovědět 
          Re: hmm10:31:01 08.04.2011
diky za vysvetleni
gredinodpovědět 
          Re: hmm10:53:22 08.04.2011
Čti jseště jednou a uber vykřičníky:) To že se něco používá, nemustí mít nutně ještě statut standardu, i když chápu že mnozí mohou brát OS jako cokoliv na poprvé a jiní lezci přemýšlejí o "čistotě lezení" zkrátka jinak. Minimálně 90% lezců na tyto klasifikace nikdy nedosáhne a lezou si své PP,RP,OS a pro pár lidí to platí jinak:) Víme, že v těžkých cestách expresky visí, že z převisů téměř nejdou sundat, že na závodech na umělce také visí expresky,... ale nevíme kde skončí hranice obtížnosti lezení. Další způsob top lezení je nacvakání cesty, očištění, zkrokování a pak přelez zdola, versus to, že pro mnoho lezců je nepřijatelné cestu před lezením obhlížet ze slanění, čistit a podobně, nebo nechávat v ní jakékoliv jistící pomůcky (malé odbočení ale i takhle někteří lezou). Obecně platí, že vždycky bude někdo lepší. Současná elita lezení bude bohužel v budoucnu pravděpodobně v lecčems překonána (byť za jiných podmínek). Tím nechci snižovat výkony těch lezců, natož jim kecat do výběru stylu lezení. Jen se nabízí otázka, od jakého stupně obtížnosti lze přelez PP hodnotit jako OS, což je podobné jako když byly uzavřené klasifikační stupnice. Lezení je celkově velmi pestrá "zábava", která se těžko nějak škatulkuje bez přesahů, u těchto vrcholových výkonů si budeme muset počkat na první "RP" přelezy, po kterých nám opět padne čelist, stejně jako nyní. Revoluce, revoluce by byla, kdyby si některý lezec ze špičky na 8a.nu začal psát takovéto přelezy jako PP na 1. pokus, to by byla frajeřina.
s vlastním názoremodpovědět 
           Re: hmm11:28:59 08.04.2011
Je možno na způsob přelezu určitě nahlížet různě...to nezpochybňuju. To, že se fakticky jedná o OS PP nebo OS RP je určitě taky možno říct, ale TOP lezci tohle zřejmě moc neřeší...alespoň jsem to tedy nezaznamenal.
A pak je otázka, jestli má cenu, aby to řešili lezci co lezou jen lehký nebo lehčí cesty.
To, že budou lepší a polezou se těžší cesty...zřejmě jo, ale OS s na cvaklejma presama se používá už několik let ...cca 10? nebo víc? řekl bych, že první a asi i další 8b+, 8b, možná i 8a+ nebo 8a byly vylezeny OS..s preskama. Jen odhaduju, nevím to.
A to je ten přístup - používanej většinou - co jsem popsal prve. Takže se to, zvlášť u nejtěžšších cest, protože OS 8a, 8a+ a částečně i 8b je u chlapů považovanej za..."standard" tj. za "lehčí" cesty, většinou neřeší. A protože u spousty těžšších cest...nad 7c a určitě nad 8c, presky, aspoň některý, visí, tak když do toho nalezeš a cestu neznáš, neviděls atd, tak řekneš, že to máš OS a nikdo neřeší jestli tam byly presa a předpokládá se, že jo. A pokud Ti o to jde, jako že např. mě o to většinou jde, tak při debatě řeknu, že OS s nacvakáváním pres. A kámošům je jasný, že jsem měl v cestě rezervy, protože nacvakávání pres je někdy to nejtěžší z cesty..
máčaodpovědět 
            Re: hmm12:33:12 08.04.2011
Navrhuju, aby byl styl prelezu dvoumistny - 1. PP (nacvakano), S (sportovne, cvakas si nyty), T (vkladas si vlastni jisteni), S (solo) - 2.OS, F, RP. Pak by bylo rozliseno napr. Solo OS, nebo rozebirane PP OS. Nekdo si to i tady zapisuje do poznamky, ze to bylo PP OS nebo PP F. S by se vynechavalo a jsme u normalniho znaceni, ale vse by bylo jasny :)
Mam v tomhle svuj jasnej pohled, ale zajimalo by me, odkud puvodne pochazi nazor, ze kdyz polezu po partnerovi treba 6ku, v ktery necha presa, tak to mam na Flash? To PP tam porad je :)
Dannyodpovědět 
             Re: hmm13:05:01 08.04.2011
Nemáš to na flash, máš to na PP. Proč? Protože to tak je zvykem. A proč teda flash a ne PP, když to bude 11? Ze stejného důvodu.
honzaodpovědět 
              Re: hmm15:47:36 09.04.2011
Tak tohle nějak nechápu. Když po někom lezu cestu na prvním a on mi v ní nechá presa, tak to beru jako jasný Flash. (viděl jsem ho v cestě a jsou v ní presa). PP to budu brát až dám neuspěšný pokus, nebo to zkusím TR.. Kdby mi je tam nenechal, beru to taky jako flash(viděl jsem ho v cestě)..
Valmarodpovědět 
               Re: hmm17:05:25 09.04.2011
to neries. na niektore prispevky totalne od veci (viz honza) nema zmysel vobec reagovat.
odpovědět 
               Re: hmm21:54:40 10.04.2011
Ahoj, to je presne to, na co se ptam. Asi se shodnem, ze kdyz ti tam presa nenecha a ty si je budes cvakat sam, mas to na flash. Taky na tom ze kdyz to das na xtej pokus s pripravenyma presama, mas to PP. Odkud se ale vzalo, ze kdyz to das na prvni pokus s informacema a predcvakanyma presama, ze je to Flash a ne PP? Pro me je flash hodnotnejsi styl a tak PP "shodi" v tyhlety situaci vykon nize :( neuvedomuju si, ze bych o tomhle pripadu nekde neco cetl, tak me to zajima :)
Dannyodpovědět 
                Re: hmm07:29:00 11.04.2011
Mea culpa. Diskutující nade mnou mají pravdu. Vždycky jsem si myslel, že flash je RP vylezený na 1. pokus s informacemi o cestě a s tím, že v těžkých cestách (kde jsou fixní presa apod.), které se berou jako OS i bez nacvakávání, bude i flash platný bez nacvakávání. Dle různých zdrojů se ale připouští flash i jako PP na 1. pokus, a to zřejmě v cestě jakékoliv obtížnosti, tedy i v oné 6.
honzaodpovědět 
           Re: hmm12:59:36 08.04.2011
Stupeň obtížnosti, od nějž dolů už to nebude OS, ale PP, nemá logiku. Čím je cesta lehčí, tak tím je menší rozdíl mezi OS a "PP OS". Takže by to (když už) mělo být spíš naopak - od určitého stupně VÝŠE už to nebude OS, ale PP. Nicméně není důležitá logika (to by se musela např. všude používat logická australská klasa, ale zkus pískařovi říct, že ta cesta je za 17 namísto za římských VIIb a dostaneš po papuli), ale zvyk. A zvyk není to, co se píše v učebnicích, ale co se používá.
honzaodpovědět 
     Re: hmm12:03:33 08.04.2011
Anonymům deprivantům nic nevysvětluj, nemá to cenu. K tvému dotazu, zdali je to flash nebo on sight: V dnešní době se to na sportovních cestách už neřeší a po vzoru závodů na překližce se onsajtuje s připraveným jištěním. Alespoň já to tak pozoruju už delší dobu.
stipodpovědět 
 Re: hmm10:25:03 07.04.2011
Skor sa mi zdalo, ze 2x pocas cvakania podrzal expresku.
odpovědět 
  Re: hmm14:48:09 07.04.2011
a mne sa zas zdalo, ze sa trikrat pocas lezenia podlabal v nose a raz sa na stopro poskrabal na zadku.
odpovědět 

 7:0009:53:07 07.04.2011
Teda, jak si Adam necvakne a na to hodí dynamo někam do neznáma, člověka až zamrazí.
kapustnakodpovědět 
 Re: 7:0010:04:08 07.04.2011
proč by měl cvakat? ještě by mu nateklo a pak by spadl..takle má šanci, že ten krok udělá nebo bude mít evt. ještě sílu to nějak poopravit nebo se vrátit a udělat krok jinej..a spadne třeba až pak..v onsajtu se o délce pádu VŮBEC nepřemýšlí!!
odpovědět 

 vimeo14:30:34 07.04.2011
Trochu mimo téma. Taky se vám stává, že se ty videa na vimeu občas neuvěřitelně sekají?
Jodpovědět 
 Re: vimeo15:10:18 07.04.2011
jo, i s vypnutým HD a načteným celým videem do paměti, ale v mém případě bych to viděl na video v dobré kvalitě a slabý pc
bretacrodpovědět 

 nechapu21:41:29 07.04.2011
Ja to nechapu. Kdyz lezu OS, tak proste hledam chyty, zkousim jak nejlip berou, prehmatavam, vracim se...jasne ze tohle je jina liga a v ty obtiznosti to ani takto nejde delat....ale stejne, jak to, ze AO ani jednou nezavaha? Ani jednou nevezme nejakou mrdku, kterou proste neudrzi a to pritom dela dlouhy deadpoint kroky? Nechapu...
Supr vykon.
laikodpovědět 
 Re: nechapu10:20:54 08.04.2011
Tak to jsi blbě koukal na dolez, jak tam přebíral, hledal a vyklepával, krom toho se celou cestu rozhlížel,...ale to jsou jen detaily;) Adam to vyběhl krásně ladně a rychle, je hodně chytrej, zkušenej a umí to vymyslet, taky má formu a jsem rád, že se mu ty cesty povedly na poprvé.
odpovědět 
  Re: nechapu10:25:14 08.04.2011
myslim, ze tam to v zaveru vysvetluje tak, ze proste mentalne leze jakoby to lezl na RP a trochu spoleha i na stesti....
petrodpovědět 

 more C L I M B like this22:13:04 07.04.2011
Díky za to video .. uf .. se zatajeným dechem .. motivace roste :-)
Mirekodpovědět 
 Re: more C L I M B like this22:20:26 07.04.2011
...a aj sa Ti pri tom spotili ruky ako mne? :D

A inak nádherný výkon! A tiež musím Adama pochváliť, že od nejakých posledných videí, cca rok starých, si výrazne zlepšil angličtinu (ako výslovnosť, tak aj gramatiku :)
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: OS PP21:16:24 10.04.2011
Jen malé rýpnutí, dle mého by se také hodilo označení OS PP, Protože jak by se tedy označovala cesta bez pres a označených chytů?! Pouze komentářem? To je směšné. V závěru jsem si všiml, že omágované chyty již zmizeli a hned Adam trochu znejistěl a lezl mnohem váhavěji. Jinak super výkon a respekt. Nicméně...
axlodpovědět 
   Re: OS PP21:19:43 10.04.2011
už sa to tu riešilo... a Adam zneistel preto, že to tam bolo mokré, to si asi nepochytil...
odpovědět 

 ... :/21:32:47 10.04.2011
ježiš, to je dlouhý a nezáživný...jdu se podívat raději na pórek, tam mě stačí 2 minuty :))
jenousekodpovědět 

 ...17:08:49 20.05.2011
Spodní čelist rozbitá o podlahu, ruce spocený, hlava zamyšlená, oko povlhlé, krása. O něčem takovém budu nadále asi jen snít.Díky za taková videa. A Adame, jen tak dál!!!!
Marastodpovědět 

 ...17:11:39 20.05.2011
Spodní čelist rozbitá o podlahu, ruce spocený, hlava zamyšlená, oko povlhlé, krása. O něčem takovém budu nadále asi jen snít.Díky za taková videa. A Adame, jen tak dál!!!!
Marastodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.